Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
eBook: Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Podívejte se také Život s láskou Ivana a Karel Gottovi: Ivana a Karel Gottovi (978-80-87685-93-8)
Rozvoj a vzdělávání manažerů (978-80-247-3067-7)
Elektronická kniha - autor Ivana Folwarczná, 240 stran Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Podívejte se také Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová - e-kniha
eBook: Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci. Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Podívejte se také Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
Podívejte se také
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- Transformativní tarot: 60 obrázkových karet a kniha pro duchovní vhled a rozvoj (978-80-7500-090-3)
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- dva druhy pravdy michael connelly e kniha
- Ivana v útoku - DVD (765)
- Osobní rozvoj
- Rozvoj hospicové péče a její bariéry (9788024629728)
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- Mistři slova - Jeden den Ivana Děnisoviče
- Ivana Štenclová (978-80-7437-368-8)
- Stírací a nalepovací kniha Příroda: Stieracia a nalepovacia kniha Príroda
- Stírací a nalepovací kniha Svět: Stieracia a nalepovacia kniha Svet
- Kreativita a její rozvoj (978-80-87981-23-8)
- cinnosti ke svatkum a tradicim v predskolnim vzdelavani od jara do leta 978 80 7496 347 6
- Ema a kouzelná kniha
- E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglick (978-80-210-8818-4)
- Rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností (978-80-271-1725-3)
- Tvořivá logopedie a rozvoj řeči (978-80-253-3316-7)
USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snaha autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha - e-kniha
Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci - Oldřich Matoušek - e-kniha
eBook: Publikace je výstupem projektu TAČR Profesionalizace sociální práce v České republice. Cílem bylo vytvořit systematický popis pracovních pozic sociálních pracovníků na trhu práce v ČR ve formě tzv. profesiogramů. Ty byly doplněny kazuistickými studiemi, tzv. příklady pozoruhodné praxe, průběžně publikovanými na webu časopisu Sociální práce. Tento základní materiál je v publikaci shrnut, vyhodnocen a doplněn o popisy profesních drah absolventů oboru na FF UK. Návazně na výsledky studie byla navržena revize Minimálního vzdělávacího standardu a odvozena doporučení pro systém pregraduálního a celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků v ČR.
Objev podobné jako Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci - Oldřich Matoušek - e-kniha
Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání - kolektiv autorů - e-kniha
eBook: Již třetí díl ediční řady monografií Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Filologické studie si klade za cíl řešit v současné době vysoce aktuální, ale zároveň mimořádně složitou a nejednotně pojímanou výzkumnou otázku tzv. literárního kánonu, a to včetně literárního kánonu školního. Pozornost je věnována především problematice způsobu, jak a kým jsou tzv. kanonické texty vybírány a podle jakých kritérií se tak děje, jestliže panuje celkem obecná shoda na tom, že právě stanovení hodnotících kritérií obvykle podléhá společensko-politickým potřebám a dosud zůstává v rovině spíše empirické než exaktní.
Objev podobné jako Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání - kolektiv autorů - e-kniha
Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová
Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci.Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Objev podobné jako Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová
Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)
Elektronická kniha , 200 stran, česky Publikace je výstupem projektu TAČR Profesionalizace sociální práce v České republice. Cílem bylo vytvořit systematický popis pracovních pozic sociálních pracovníků na trhu práce v ČR ve formě tzv. profesiogramů. Ty byly doplněny kazuistickými studiemi, tzv. příklady pozoruhodné praxe, průběžně publikovanými na webu časopisu Sociální práce. Tento základní materiál je v publikaci shrnut, vyhodnocen a doplněn o popisy profesních drah absolventů oboru na FF UK. Návazně na výsledky studie byla navržena revize Minimálního vzdělávacího standardu a odvozena doporučení pro systém pregraduálního a celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků v ČR.
Objev podobné jako Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha
Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha
Firemní vzdělávání - Hana Bartoňková - e-kniha
eBook: Zabýváte se ve své profesi, či při svém studiu vzděláváním pracovníků ve firmě? Máte na starost rozvoj pracovníků a hledáte možné a vhodné cesty pro co nejlepší postup tvorby strategie firemního vzdělávání? Zabýváte se již nyní, nebo se chcete v budoucnu zabývat řízením a rozvojem lidských zdrojů? Působíte jako lektor v oblasti vzdělávání pracovníků? Studujete obory související s řízením a rozvojem lidských zdrojů, či personálním managementem? Pak je tato kniha určena právě vám. Pomůže vám dívat se na vzdělávání pracovníků ve firmě z perspektivy strategického a kompetenčního přístupu. Usnadní vám orientaci v prostředí a v množství zdrojů, které můžete využít pro přípravu, realizaci, či vyhodnocení firemního vzdělávání. Ukáže vám, jak je důležité nahlížet na firemní vzdělávání z hlediska celkové strategie firmy, jak se celková strategie firmy může odrazit ve strategii firemního vzdělávání a co tvorba strategie vzdělávání následně znamená pro realizaci samotného vzdělávání pracovníků.
Objev podobné jako Firemní vzdělávání - Hana Bartoňková - e-kniha
Vzdělávání dospělých - Jiří Plamínek - e-kniha
eBook: Současné vzdělávání dospělých je nádherným posláním stejně jako tvrdým byznysem. I tady jsou občas nabízeny nesmysly nebo banality, i tudy se valí módní vlny, i zde mohou být dobří prodejci úspěšnější než dobří učitelé. I tady je dobré vědět, co potřebujeme, znát nabídku a souvislosti, umět se poučeně rozhodnout. Kniha popisuje úspěšné metody moderní výuky – prezentaci, diskuse, řešení modelových situací, koučování, učení z reálného výkonu a další. Vysvětluje, jak z těchto prvků stavět vzdělávací programy, podle čeho volit přiměřený styl výuky a jak zvládat problémové účastníky a řešit další potíže, jež při učení mohou vznikat. Pouhé umění dobře učit ovšem nestačí. Učit (se) efektivně něčemu neužitečnému je zmarňováním času a energie. V knížce proto najdete také podrobný návod, jak určovat témata a cíle vzdělávání. Teprve z cílů vzdělávání vyplývají odpovědi na následné otázky – koho učit a čemu, jak to dělat a koho tím pověřit. V tomto tematickém sledu je třeba promýšlet podobu vzdělávacích programů, takto je uspořádána i kniha, kterou držíte v ruce. Autor do ní vložil zkušenosti ze své dvacetileté praxe v roli učitele. Druhé vydání knihy, která podle počtu došlých ohlasů ovlivnila a inspirovala velké množství čtenářů, je rozšířeno zejména o kapitoly věnované etice vzdělávání a příkladům působení velkých učitelů lidstva.
Objev podobné jako Vzdělávání dospělých - Jiří Plamínek - e-kniha
Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání (9788024630151)
Elektronická kniha - autor kolektiv autorů, 110 stran, česky Již třetí díl ediční řady monografií Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Filologické studie si klade za cíl řešit v současné době vysoce aktuální, ale zároveň mimořádně složitou a nejednotně pojímanou výzkumnou otázku tzv. literárního kánonu, a to včetně literárního kánonu školního. Pozornost je věnována především problematice způsobu, jak a kým jsou tzv. kanonické texty vybírány a podle jakých kritérií se tak děje, jestliže panuje celkem obecná shoda na tom, že právě stanovení hodnotících kritérií obvykle podléhá společensko-politickým potřebám a dosud zůstává v rovině spíše empirické než exaktní.
Objev podobné jako Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání (9788024630151)
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
Kniha - autor Jan Průcha, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
Péče a vzdělávání dětí v raném věku (978-80-7478-354-8)
Kniha - autor Zora Syslová; Irena Borkovcová; Jan Průcha, 216 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se snaží pohlédnout na současné české vzdělávání a péči v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie a Nového Zélandu. Autoři si kladou za cíl přispět k pochopení myšlenek kurikulární reformy a přinést inspiraci ke zvyšování kvality nejen na úrovni každodenní praxe v mateřských školách, ale i na úrovni systému předškolního vzdělávání a péče o děti raného věku. Publikace je určena především ředitelům mateřských škol a představitelům vzdělávací politiky (zřizovatelům, vládě), ale stejně tak dobře může posloužit učitelům mateřských škol a studentům vysokých škol. Může čtenáři pomoci pochopit smysl, účel a podstatu současného předškolního vzdělávání a především jej přivést k možnostem jeho systematického zkvalitňování. S postupující globalizací se více než před tím oceňuje výměna informací mezi zeměmi, která pomáhá využívat...
Objev podobné jako Péče a vzdělávání dětí v raném věku (978-80-7478-354-8)
USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu (999-00-034-3720-4)
Elektronická kniha - autor Jan Průcha, 224 stran, česky Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snaha autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu (999-00-034-3720-4)
Rozvoj dětské řeči - Zuzana Pospíšilová - e-kniha
eBook: Řeč je důležitý prostředek, který nám pomáhá se začlenit do lidského společenství. Už od narození v dětech posilujeme projevy, které vedou ke snadnějšímu dorozumívání. Nemusí se jednat jen o řeč jako takovou, důležitá je také neverbální komunikace. Jelikož je tento proces velice složitý, je vhodné s ním dítěti trochu pomoci. Jak vlastně probíhá vývoj jednotlivých schopností a co by mělo dítě umět v určitých fázích svého života? Jak můžeme dovednosti svých dětí dále rozvíjet? Na tyto a další otázky pomůže odpovědět předkládaná publikace. Přináší mnoho užitečných rad i nápadů na aktivity, jak tvořivým způsobem pracovat se slovy, říkankami, básněmi a veršíky, které podpoří rozvoj řečových schopností.
Objev podobné jako Rozvoj dětské řeči - Zuzana Pospíšilová - e-kniha
Kritika rozvoje - Profant Tomáš Imrich - e-kniha
eBook: Již více než sto let rozvoj pozitivně definuje směřování naší společnosti. Je východiskem, ke kterému odkazují jak globální cíle udržitelného rozvoje, tak lokální rozvojové plány městských čtvrtí. Tato kniha zpochybňuje základní rozvojové myšlenky. Poukazuje na existenci alternativ v dávné minulosti i dnes. Ne vždy lidskému myšlení dominovala představa lineárního pohybu dějin vpřed. Cirkulární pojetí historie nám umožňuje uvědomit si, že je možný jiný způsob myšlení o rozvoji. Rozvoj se jako produkt osvícenství začíná plně projevovat na počátku 20. století během kolonialismu, jehož se stal pevnou součástí. Kniha proto začíná důsledným mapováním této vazby, aby se následně mohla kriticky věnovat jak ideologii, tak praxi rozvoje. Institucionální aparát rozvoje v podobě mezinárodních organizaci, expertů, politiků, technokratů, ale i vládních agentur a nevládních aktérů je zde vnímán jako nástroj vládnutí v zemích globálního Jihu. Jeho základem je rasistické rozdělení na rozvinuté a rozvíjející se země, které do velké míry kopíruje koloniální dělení dle civilizační úrovně. Tak jako koloniální diskurz umožňoval intervenovat ve jménu civilizace, umožňuje rozvojový diskurz intervenci ve jménu rozvoje. Postrozvojový diskurz se však neomezuje na kritiku rozvoje, nabízí i příklady z praxe. Ty představují primárně ekologickou alternativu a víru v možnost nekonečného rozvoje ve smyslu ekonomického růstu nahrazují nerůstem. Postrozvojová perspektiva nachází alternativy i na globálním Jihu v konceptech jako Buen vivir nebo Ubuntu a v praxi mexických Zapatistů a mnohých dalších komunit nebo hnutí. Součástí knihy je i kapitola představující diskusi mezi zastánci postrozvoje a jeho kritiky ze strany obhájců rozvojového aparátu. Tomáš Profant (1983) získal doktorát z politologie na Univerzitě v Kasselu. Je seniorním výzkumným pracovníkem v Centru globální politické ekonomie Ústavu mezinárodních vztahů a jako docent působí na Fakultě sociálních a ekonomických věd Univerzity Komenského v Bratislavě. Mezi jeho odborné zájmy patří mezinárodní politická ekonomie, politická ekologie, globální vzdělávání, rozvojová spolupráce a postkoloniální teorie. V roce 2020 mu vyšla kniha New Donors on the Postcolonial Crossroads: Eastern Europe and Western Aid.
Objev podobné jako Kritika rozvoje - Profant Tomáš Imrich - e-kniha
Posttraumatický rozvoj člověka - Jiří Mareš - e-kniha
eBook: Na našem trhu ojedinělá publikace se věnuje pozitivním důsledkům negativních událostí. Součástí života každého člověka jsou nejen chvíle pohody a štěstí, ale také nepříznivé zážitky. Prožité trauma může nastartovat pozitivní změny, přivést člověka na novou cestu životem. Jde o téma relativně nové, teprve v posledních letech se tyto jevy začaly vědecky zkoumat. Publikace ukazuje, které přístupy byly zatím vyzkoušeny, jak se změny k lepšímu zjišťují a jak rozvoji osobnosti napomáhat. Zabývá se zvláštnostmi posttraumatického rozvoje u dětí, seniorů, pacientů, obětí přírodních katastrof nebo účastníků válečných konfliktů.Kniha je určena nejen pracovníkům tzv. pomáhajících profesí, ale i širšímu okruhu čtenářů. Ti se dozvědí, jak po prožité negativní události dosáhnout pozitivní změny ve svém životě.
Objev podobné jako Posttraumatický rozvoj člověka - Jiří Mareš - e-kniha
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová - e-kniha
eBook: Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová - e-kniha
Udržitelný rozvoj území - Karel Maier - e-kniha
eBook: Kniha se zabývá udržitelným rozvojem území a jeho souvislostmi, zejména vztahy k územnímu plánování, regionálnímu rozvoji, životnímu prostředí, ekonomice a společnosti. Vysvětluje historický vznik a vývoj problematiky a její úzkou souvislost s vývojem společnosti. Hodnotí stav implementace udržitelného rozvoje v podmínkách ČR s důrazem na oblast územního plánování. Pro ilustraci jsou hojně využity vhodné příklady z praxe a důsledně jsou uváděny vlastní závěry k možným postupům a řešením udržitelného rozvoje území.Publikaci je možné zakoupit v Univerzitním knihkupectví ČVUT (Technická 6, Praha 6), v knihkupectví Stavoprojekta (Kounicova 67, Brno) nebo přímo v sídle společnosti Grada Publishing (U Průhonu 22, Praha 7).
Objev podobné jako Udržitelný rozvoj území - Karel Maier - e-kniha
Školní vzdělávání ve Finsku - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Kniha je pokračováním ediční řady o školním vzdělávání v evropských zemích, kterou od roku 2008 vydáváme. Finské školství je v mezinárodním hodnocení oceňováno jako jedno z nejlepších na světě. Což dokládají především finské úspěchy v mezinárodních měřeních vzdělávacích výsledků žáků. V České republice je zájem o finské školství vysoký, avšak dosud chyběl systematický popis finského vzdělávacího systému, který přináší teprve tato monografie. Čtenáře nejprve uvádí do širšího kontextu finského vzdělávání, objasňuje stručně historii Finska, současný politický a ekonomický systém. Zvláštní pozornost je věnována národní kultuře a mentalitě Finů a principům vzdělávací politiky. Popis finského vzdělávacího systému pokrývá všechny jeho složky, od předškolního vzdělávání až po vysokoškolské vzdělávání a vzdělávání dospělých. Významnou specifičností finského vzdělávání je vysoká míra inkluze žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami do běžných tříd a škol. Podrobně se také věnuje principům přípravy učitelů a dalším záležitostem učitelské profese, stejně jako vzdělávání etnických menšin a přistěhovalců. Novým obsahovým komponentem je kapitola o pedagogickém výzkumu. Na závěr je zařazena kritická kapitola, z pera finského experta Pertti Kansanena (Helsinská univerzita), o současných problémech objevujících se ve finském školství. Publikace je užitečným zdrojem poznatků a inspirací pro české učitele a ředitele škol, pracovníky školské správy a vzdělávací politiky.
Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Finsku - Jan Průcha - e-kniha
Inkluzivní vzdělávání - Iva Strnadová, Vanda Hájková - e-kniha
eBook: Monografie je věnována pedagogickému konceptu, podle nějž by všechny děti měly navštěvovat třídy hlavního vzdělávacího proudu, a to bez ohledu na stupeň svého postižení. V dnešní době již zcela přirozeně uznáváme právo všech lidí na vzdělávání, zásadní otázkou tedy není, ZDA může být dítě vzděláváno v běžné škole, ale JAK takovému dítěti toto vzdělávání umožnit, aby z něho profitovalo ono samo i jeho okolí. Kniha přináší všem, kteří mají zájem českou školní praxi nadále rozvíjet, přehled současných teorií inkluzivního vzdělání, interpretaci jeho principů a výklad metodiky. Záměrem je vytvořit současně i teoretické zázemí pro postupující inkluzivně orientovanou praxi na školách. Publikace je určena především pro studenty pedagogických oborů a pro odbornou veřejnost – pedagogy, psychology, sociální pracovníky a poradenská pracoviště včetně pracovníků nově vznikajících Center podpory inkluzivního vzdělávání (CPIV).
Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání - Iva Strnadová, Vanda Hájková - e-kniha
Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
eBook: Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících - Lenka Krejčová - e-kniha
eBook: Publikace se primárně zabývá procesem socializace a rozvojem sociálních dovedností dospívajících v prostředí střední školy. V této souvislosti se věnuje také motivaci středoškolských studentů ke školní práci, interakci s vrstevníky i učiteli, výskytu rizikového chování ve škole a jeho prevenci. Prezentované informace jsou založeny na soudobých tuzemských i zahraničních výzkumech i současné praxi středních škol v ČR.Publikace je určena studentům učitelství a učitelům se zaměřením na terciární vzdělávání. Mohou z ní čerpat také studenti psychologie a pedagogiky, kteří se věnují práci s dospívajícími. V neposlední řadě je užitečná poradenským pracovníkům, kteří působí ve školských poradenských zařízeních.
Objev podobné jako Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících - Lenka Krejčová - e-kniha
Inkluzivní vzdělávání - Zdeněk Svoboda, Zilcher Ladislav - e-kniha
eBook: Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi. Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách. Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu. Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky. Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi týkající se aplikace inkluzivních přístupů v našem vzdělávacím systému. Různá ideologická stanoviska jsou v knize potlačena ve prospěch výzkumných výsledků a možností jejich interpretace. Věříme, že publikace bude inspirací pro odborníky v oblasti sociální pedagogiky, speciální pedagogiky, ale i sociologie, antropologie a dalších společenskovědních oborů. Určena je i pro zájemce o dopady vzdělávací politiky České republiky na současnou edukační realitu a perspektivy jejího dalšího rozvoje.
Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání - Zdeněk Svoboda, Zilcher Ladislav - e-kniha
Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů/Laterna magika a polyekrany - Svatopluk Malý - e-kniha
eBook: V kombinaci vzpomínek a detailního výkladu předkládá Svatopluk Malý ve svém textu zasvěcený náhled do zákulisí specifického fenoménu multivizuálních programů v Československu druhé poloviny 20. století. Jako kameraman a/či střihač se Malý ve své kariéře podílel na realizaci většiny významných polyekranů (diapolyekranů aj.), které českoslovenští tvůrci vyrobili v průběhu šedesátých až osmdesátých let. Zabývá se prvními pokusy s projektem Laterny magiky a jeho úspěchem na EXPO 58 v Bruselu a v dalším vývoji sleduje jak polyekrany prezentující Československo na dalších světových výstavách (EXPO 67 v Montrealu), tak ty, které vznikly na zakázku jiných států (prezentace kanadského státu Britská Kolumbie na EXPO 70 v Ósace, perská zakázka Heritage of Ages k výročí 2 500 let Perské říše, dürerovská Noricama pro německý Norimberk) aj.
Objev podobné jako Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů/Laterna magika a polyekrany - Svatopluk Malý - e-kniha
Péče a vzdělávání dětí v raném věku - Jan Průcha, Irena Borkovcová, Zora Syslová
Publikace se snaží pohlédnout na současné české vzdělávání a péči v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie a Nového Zélandu. Autoři si kladou za cíl přispět k pochopení myšlenek kurikulární reformy a přinést inspiraci ke zvyšování kvality nejen na úrovni každodenní praxe v mateřských školách, ale i na úrovni systému předškolního vzdělávání a péče o děti raného věku. Publikace je určena především ředitelům mateřských škol a představitelům vzdělávací politiky (zřizovatelům, vládě), ale stejně tak dobře může posloužit učitelům mateřských škol a studentům vysokých škol. Může čtenáři pomoci pochopit smysl, účel a podstatu současného předškolního vzdělávání a především jej přivést k možnostem jeho systematického zkvalitňování. S postupující globalizací se více než před tím oceňuje výměna informací mezi zeměmi, která pomáhá využívat příklady dobré praxe a modifikovat je v národním měřítku. Proto vychází obsah kapitol z pěti klíčových nástrojů vzdělávací politiky definovaných OECD, ale opírá se o další zahraniční, ale i domácí zdroje, především výzkumy a zprávy České školní inspekce. Největším přínosem pro čtenáře mohou být doporučení, která vyplývají ze zkušeností skandinávských zemí, ale i zemí východní a západní Evropy.
Objev podobné jako Péče a vzdělávání dětí v raném věku - Jan Průcha, Irena Borkovcová, Zora Syslová
Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon): Komentár (978-80-8168-354-1)
Kniha - autor Zdenko Krajčír; Jana Mlsnová; Žaneta Surmajová, 592 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Keďže školský zákon je účinný len od roku 2008, možno ho zaradiť medzi novšie zákony. Má 163 paragrafov a široký záber, ktorým pokrýva všetky oblasti výchovy a vzdelávania. Autormi komentára sú odborníci s dlhoročnou skúsenosťou vo vedúcich funkciách inštitucionálnej základne pre regionálne školstvo na Slovensku. Cieľom publikácie je poskytnúť ucelený a podrobný prehľad legislatívnej úpravy všetkých náležitostí pre oblasť výchovy a vzdelávania, ktoré sú obsahom zákona č. 245/2008 Z. z. v znení neskorších predpisov. Obsahuje výklad jednotlivých ustanovení, doplnený príkladmi z praxe a ďalšími súvislosťami, či dôvodmi, ktoré k predmetnej úprave viedli a ktoré majú napomôcť k poznaniu zámeru zákonodarcu. Autori sa nevyhli ani konfrontácii s ustanoveniami, ktorých aplikácia je v praxi sporná alebo nejednotná, vedení snahou vyjadriť svoj názor, s cieľom...
Objev podobné jako Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon): Komentár (978-80-8168-354-1)
Osobnostní a sociální rozvoj - Petr Soják - e-kniha
eBook: Pedagogové jako průvodci vzděláváním a výchovou toho musí hodně znát a umět, aby své znalosti a dovednosti mohli předávat dál. To je jejich posláním. Vždy je ale dobré si uvědomit, že na úplném začátku nestojí pedagog. Na počátku vždy stojí především člověk. Aby se tato jedinečná osobnost mohla zcela věnovat ostatním, musí kromě nabytých znalostí poznat především sama sebe, a to jak ve vztahu k sobě, tak k druhým a následně i k profesi. A tak se stane, že i budoucí průvodce ostatních potřebuje na cestě k sobě samému zkušeného průvodce, který ho celou osobnostně-sociální přípravou provede, pomůže mu nahlédnout sama sebe a rozvinout schopnost sebereflexe. Právě takovým průvodcem je i tato kniha. Tématem budoucího pedagoga již není pouze to, získat co nejvíce informací a zkušeností, aby co nejvíce mohl předat svým žákům, ale také naučit se pracovat sám se sebou, uplatňovat úspěšně péči o sebe a předcházet vyhoření, porozumět každému jedinci a zákonitostem vývoje vztahů ve skupině. Ve chvíli, kdy pochopí, že největším učitelem a průvodcem je především sám sobě, stává se nenahraditelným přínosem i svým žákům a studentům. Přejeme proto všem pedagogům, stávajícím i budoucím, na jejich cestě za poznáním hodně štěstí, vlastního naladění, nalezení vnitřní motivace a pozornosti k sobě, k druhým, k profesi.
Objev podobné jako Osobnostní a sociální rozvoj - Petr Soják - e-kniha
Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
eBook: V publikaci Rozvoj grafomotoriky naleznete informace: - 1) o významu a vývoji dětské kresby, - 2) o metodice rozvoje grafomotorických schopností (posloupnosti vývoje grafomotorických prvků, navození pracovních návyků při kreslení a psaní, potřebných podmínkách a pomůckách…). Kniha Rozvoj grafomotoriky osloví podle mého názoru řadu čtenářů, zajímajících se o vývoj dítěte, jeho výchovu a vzdělávání. Její odborná úroveň a současně srozumitelné, čtivé zpracování jistě zaujme nejen pedagogy v mateřských a základních školách, pracovníky pedagogicko-psychologického poradenství, ale i blízké (rodiče, prarodiče…) dětí, které rády kreslí nebo se s kreslením potýkají. My, kteří známe předchozí publikace Jiřiny Bednářové, zaměřené na grafomotoriku – Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře – můžeme očekávat, že opět získáme mnoho nových užitečných informací o tom, jak rozvíjet kreslířské dovednosti, jak připravit dítě na psaní. Tato kniha má však ještě jednu autorku: Vlastu Šmardovou, zkušenou dětskou psycholožku s dlouholetou poradenskou praxí, která poskytla pomoc mnoha rodičům dětí předškolního i školního věku. Pomohla řešit hodně dětských trápení. Právě spojení sil psychologa, pedagoga a malíře – ilustrátora Richarda Šmardy – vedlo k vytvoření této publikace, v níž se dozvíme nejen jak rozvíjet dětskou kresbu, ale také jak se dětská kresba vyvíjí a jaké jsou zákonitosti tohoto vývoje, jaký význam má pro rozvoj osobnosti dítěte. Mnohdy si neuvědomujeme, co vše o dítěti jeho kresba vypovídá, jak nám může schopnost rozumět kresbě pomoci pochopit dítě, a tedy mu i pomoci. Vyzbrojeni základními odbornými informacemi budeme dále dobře pracovat na rozvíjení hrubé a jemné motoriky, které jsou předpokladem grafomotorických dovedností dítěte. Autorky nám nabízejí spoustu činností a cvičení, ukázek pomůcek, které si můžeme ve škole i doma vyrobit. Významná jsou doporučení týkající se pracovních návyků, sezení při kreslení a psaní, výběru kreslicích a psacích potřeb. Mnoho nepříjemností při psaní je zapříčiněno špatným úchopem psacího náčiní, je tedy nutno mu předcházet už v počátcích kreslení. Často mívají děti při psaní potíže s tím, že příliš „tlačí“ na tužku; proto se dovíme, jak ruku uvolnit, jaká grafomotorická cvičení pomohou dítěti kreslit a psát lehce, s jistotou, s chutí. Dostaneme odpovědi na otázky, které zajímají mnoho pedagogů i rodičů, např. jak má psát levák a má-li se dítě učit psát v předškolním věku. A nakonec nalezneme možnosti pomoci při obtížích, praktická, srozumitelná, odborně podložená doporučení včetně další literatury pro zájemce. Přeji vám, vážení čtenáři, příjemné studium i mnoho užitku pro vás i děti, jimž prospějete tím, že jste rozšířili své znalosti o grafomotorice. PhDr. Alena Šafrová, speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně
Objev podobné jako Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
Rozvoj zdravého sebevědomí žáka - Daniela Sedláčková - e-kniha
eBook: Sebevědomí je základním stavebním kamenem sebepojetí člověka. Renomovaná česká autorka, PhDr. Daniela Sedláčková, se tentokrát zaměřila na sebevědomí žáka. Jak se žák vidí v konkrétních denních situacích? Jaký je jeho pohled na dané skutečnosti? Ve své nové publikaci se snaží zejména ukázat, že kritériem úspěšného psychosociálního začlenění žáka do vzdělávacího procesu je osobní spokojenost vztahující se k sebepojetí dítěte. Knihu ocení zejména učitelé, vychovatelé, výchovní poradci a studenti pedagogických oborů.
Objev podobné jako Rozvoj zdravého sebevědomí žáka - Daniela Sedláčková - e-kniha
Efektivní financování rozvoje podnikání - Mária Režňáková - e-kniha
eBook: Systematická a komplexně zpracovaná publikace prezentuje vliv způsobu financování podniku na jeho výkonnost a podává ucelený obraz o možnostech financování podnikových činností. Autorka se neomezuje pouze na popis jednotlivých zdrojů, ale systematicky vysvětluje, které faktory ovlivňují rozhodování vedení podniku při získávání zdrojů financování. Svoje názory a doporučení podporuje příklady z podnikové praxe v ČR i zahraničí. Čtenář dále nalezne možné způsoby a postupy použitelné při rozhodování o možnostech financování, vycházející zejména z analýzy rizika podniku.
Objev podobné jako Efektivní financování rozvoje podnikání - Mária Režňáková - e-kniha
Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha
eBook: Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj.
Objev podobné jako Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha
Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
eBook: Kniha sleduje otázky online vzdělávání v jejich pedagogicko-psychologické podobě, s tím, že vychází z konceptu jistého novočtení kybergogické koncepce online učení. V prvé části se zaměřuje na novou interpretaci a využití Bloomovy taxonomie. V druhé se věnuje jednotlivým tématům, které s online vzděláváním specificky souvisejí – od sebehodnocení či motivace, až po práci s pamětí nebo gamifikaci. Vytváří tak doposud nikde nepublikovaný soubor klíčových témat, která mohou být zajímavá jak pro tutory či designery online vzdělávání, tak také pro výzkumníky v této oblasti. Na ty je zaměřená třetí kapitola, která se věnuje možnostem výzkumu v online prostředí, respektive specifickým postupům a technikám, které zde lze použít. Čtvrtá kapitola se věnuje kognitivní psychologii a pozitivní psychologii, tedy dvěma psychologickým školám, které v online vzdělávání nacházejí nejširší uplatnění. Poslední kapitola je zaměřená na téma informačního chování.
Objev podobné jako Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
Efektivní vzdělávání zaměstnanců - Alžběta Kucharčíková, Josef Vodák - e-kniha
eBook: Bez efektivního vzdělávání zaměstnanců se v dnešní době neobejde žádná firma, která chce zvyšovat svou výkonnost a být úspěšná. Manažeři a personalisté se v této praktické a srozumitelné knize dozví, jak zkvalitnit procesy podnikového vzdělávání tak, aby více a lépe přispívalo k rozvoji jednotlivců, týmů, organizačních jednotek a celého podniku, a tím pomohlo úspěšně realizovat strategii firmy. Majitelům firem a manažerům kniha pomůže při rozhodování o investicích do lidského kapitálu a při navrhování rozvojových vzdělávacích projektů. Nové vydání této úspěšné knihy je doplněno například o problematiku intelektuálního, sociálního a strukturálního kapitálu a efektivní využívání lidského kapitálu, nově přibližuje doplňkové efekty vzdělávání na kulturu organizace. Autoři dále obohatili a rozvinuli přístup v hodnocení investic do rozvoje lidí pomocí ROI, nově se zabývají vzděláváním jako nástrojem v řízení talentů (talent management) nebo investicemi do lidského kapitál u a jejich vlivem na konkurenceschopnost firmy či významem vzdělávání v období hospodářské krize. Kniha nabízí nejaktuálnější myšlenky a přístupy pro určení potřeb vzdělávání a pro návrh, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Podrobně charakterizuje jednotlivé procesy podnikového vzdělávání od identifikace a analýzy vzdělávacích potřeb až po realizaci vzdělávání. Zvláštní důraz je kladen na vyhodnocování dopadů vzdělávacích programů, což je důležité pro zvýšení efektivnosti investovaných prostředků do vzdělávání. Autoři v knize vycházejí ze svých zkušeností lektorů a konzultantů, dlouholeté praxe ve firemní sféře, zahraničních zkušeností a působení na univerzitní půdě. Kniha je určena zejména manažerům, personalistům, trenérům, lektorům a majitelům firem.
Objev podobné jako Efektivní vzdělávání zaměstnanců - Alžběta Kucharčíková, Josef Vodák - e-kniha
Školní vzdělávání ve Velké Británii - Věra Ježková - e-kniha
eBook: Publikace Školní vzdělávání ve Velké Británii navazuje na již dříve vydanou knihu Školní vzdělávání v Německu (Karolinum, Praha 2008), přičemž se stejně jako v předchozím případě jedná o analyticko-srovnávací studii zaměřenou tentokrát na popis vývoje, stávajícího stavu a probíhající reformy školského systému ve Spojeném království. Práce V. Ježkové a D. Dvořáka, která je doplněna shrnující závěrečnou kapitolou z pera anglických autorů z University of Manchester, tak především přináší zahraniční poznatky využitelné v domácí vzdělávací politice, a to zejména ve vzdělávání primárním a nižším a vyšším vzdělávání sekundárním.
Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Velké Británii - Věra Ježková - e-kniha
Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
Kniha - 528 stran, česky Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích.
Objev podobné jako Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
Rozhovory v Komenském: Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (978-80-280-0100-1)
Kniha - autor Veronika Rodová, 192 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha zahrnuje dvanáct rozhovorů o pedagogických, kurikulárních a didaktických tématech vedených s předními odborníky a významnými osobnostmi současné české pedagogiky, zachycuje způsob uvažování o těchto otázkách ve druhé dekádě 21. století. Je určena široké odborné veřejnosti – akademikům, učitelům a studentům učitelství.
Objev podobné jako Rozhovory v Komenském: Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (978-80-280-0100-1)
Hry pro rozvoj čtení - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
eBook: Jestlipak víte, kdy se u dítěte začínají rozvíjet předpoklady pro to, aby z něho nebo z ní vyrost zdatný čtenář? Pokud hádáte předškolní věk nebo dokonce první třídu, jste vedle jak ta jedle! Pojďme se společně pěkně popořádku podívat na to, co takový budoucí čtenář potřebuje k úspěchu. Kniha vás odlehčeným způsobem provede všemi rovinami a zákoutími čtenářství. Na příkladech si ukážeme, co všechno zahrnuje takzvaná čtenářská gramotnost i jaké nesnáze mohou nastat, pokud dítěti neposkytneme všechny potřebné podněty, aby z něj vyrostl čtenář. A aby to nebylo jen takové čtení o čtení, představíme si pěknou řádku her a pracovních listů, s jejichž pomocí rozvoj dovedností potřebných pro čtení u svého dítěte podpoříte raz dva.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj čtení - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
Rozvoj taktické kreativity ve sportu - Daniel Memmert - e-kniha
eBook: Kreativita je zásadní součástí sportovního výkonu. Hráč, který dokáže činit neočekávaná – a tedy pro soupeře hůře předvídatelná – a přitom vhodná rozhodnutí, je hráčem, který bude úspěšný. Profesor Daniel Memmert zkoumá koncept taktické kreativity a představuje nový teoretický rámec založený na svém rozsáhlém výzkumu. Kniha nastiňuje základní pravidla pro podmínky prostředí a tréninku a navrhuje širokou škálu herních forem pro výuku a trénink taktické tvořivosti dětí a mládeže. Je důležitá pro všechny studenty, trenéry a učitele, kteří pracují v oblasti tělesné výchovy, sportovního tréninku, psychologie sportu nebo získávání dovedností.
Objev podobné jako Rozvoj taktické kreativity ve sportu - Daniel Memmert - e-kniha
Rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností - Říha David - e-kniha
eBook: Tato kniha nabízí teoreticko-praktický manuál pro práci v oblastech styku se zákazníkem, obchodu a marketingu – od vyhledávání a navazování kontaktů se zákazníky, přes komunikaci, budování a udržování vztahů, až po specifika obchodu v kontextu interkulturních rozdílů. Prostor je věnován i psychologii pro obchodníky a aplikované obchodní matematice a statistice, jejichž znalost obchodníkům pomůže v jejich každodenní práci. Praktické části jednotlivých kapitol jsou rozšířeny o inspirativní případové studie. Kniha je jedinečná svým komplexním pohledem na problematiku obchodu a obchodního jednání. Je určena jak začínajícím obchodníkům, kteří se s touto oblastí teprve seznamují, tak zkušeným obchodníkům, kteří si chtějí rozšířit své know-how o další, ucelené informace.
Objev podobné jako Rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností - Říha David - e-kniha
Tvořivá logopedie a rozvoj řeči - Irena Šáchová - e-kniha
eBook: Mezi důležitá kritéria posuzovaná u zápisu do školy patří správná výslovnost a slovní zásoba. Zábavné aktivity na jejich zlepšení najdete v tomto sešitě. Aktivní i pasivní složka slovní zásoby je procvičována prostřednictvím vyprávění, přiřazování či spojovaček. Zároveň jsou posilovány další důležité dovednosti: zrakové a sluchové vnímání, slovní sluchová paměť, sluchové rozpoznávání hlásek, orientace v čase a prostoru nebo sociální a početní dovednosti.
Objev podobné jako Tvořivá logopedie a rozvoj řeči - Irena Šáchová - e-kniha
Rozvoj mysli pro spokojený život - Dagmar Kožinová - e-kniha
eBook: Odpradávna se lidé zajímají o to, jak ve svém životě prospívat, jak prožít spokojený život a zvládat výzvy, které život přináší. Možná jste někdy zažili pocit beznaděje, kdy se vám zdá, že už nemůžete zvládnout další krok. Třeba se tak cítíte právě teď. Je možné nalézt naději i ve zdánlivě bezvýchodné situaci? Objevit světlo, které nás vyvede z temnoty? Překonat těžké chvíle, nalézt svou cestu a díky tomu být ještě silnější? Dozvíte se: • jak nastavit mysl, aby se otevřela novým perspektivám a vnímala možnosti i v neřešitelných situacích; • jak aktivovat naději, která vám pomůže překonat překážky; • jak posílit schopnost řídit chod svého života, navyšovat víru v dosažení výsledků a snižovat nečinnost a stres; • jak rozvíjet svou odolnost vůči životním nástrahám a aktivovat vnitřní zdroje k akci a změnám; • jak zvládat zátěž a posilovat optimismus, který může změnit váš život a osvobodit vás z vlastních řetězů; • jak měnit katastrofické myšlení a zaměřit pozornost na vlastní slova, která jsou mocná a skrze něž si tvoříme i náš život; • jak se nejen naučit usmívat, ale hlavně měnit svůj životní postoj a život kvalitně prožít, nikoli přežít. Tato kniha je návodem na spokojený život.
Objev podobné jako Rozvoj mysli pro spokojený život - Dagmar Kožinová - e-kniha
Hry na rozvoj verbální komunikace - Petr Staníček - e-kniha
eBook: Kdo si hraje, nezlobí a navíc se může hrou něco nového naučit. Je dokázáno, že pokud člověk při učení prožívá pozitivní emoce, je výsledek výrazně efektivnější. Publikace má dva hlavní cíle: prvním je rozšířit nabídku komunikačních her, které je možné zapojit do učení, a nabídnout tak více možností, jak udělat z rozvoje řeči zábavu. Druhým, neméně významným cílem je sbližovat lidi v kolektivu pomocí mezilidské komunikace. Autor sesbíral za dobu své dlouholeté praxe množství tipů na hry známé i neznámé, seznamovací a rozřazovací, pro dvojice i skupiny. Původní hry různě doplnil a upravil, nebo vytvořil hry zcela nové. U všech her hraje hlavní roli verbální komunikace a je možné použít je ve školách, v družinách, na táborech, při speciálních terapiích, doma, na cestách nebo na dovolené. Publikace je určena široké veřejnosti i odborníkům pracujícím s dětmi nebo dospělými, kteří se potýkají například s poruchami řeči. Knihu jistě využijí i pedagogové, speciální pedagogové, logopedi, psychologové, vedoucí na táborech, rodiče či samotné děti.
Objev podobné jako Hry na rozvoj verbální komunikace - Petr Staníček - e-kniha
Nadané děti a jejich rozvoj - Jiří Mudrák - e-kniha
eBook: Nadání je obvykle považováno za stabilní rys osobnosti, který je možno objektivně zjišťovat a jehož úroveň předurčuje budoucí profesní a studijní výsledky. Tento koncept nadání se v posledních letech stal důležitou součástí českého vzdělávacího prostředí: jsou jím ovlivňovány politiky škol a dalších vzdělávacích institucí, podílí se na výchovných a vzdělávacích postupech uplatňovaných rodiči a vyučujícími a také utváří to, jak o sobě uvažují sami žáci a studenti. Kniha analyzuje limity tohoto pohledu na nadání a představuje širší rámec založený na současných výzkumech optimálních podmínek rozvoje lidského potenciálu. Nadání je zde představeno jako jev, který je vytvářen či narušován ve vztahu dítěte s druhými lidmi. Přinejmenším stejně důležitou roli jako individuální potenciál tak hraje to, jak je tento potenciál vnímán okolím dětí i dětmi samotnými a jak je na tomto základě rozvíjen. Výsledky psychologických studií jsou v knize dokumentovány příběhy mimořádně nada ných dětí a studentů, což předkládaným závěrům dodává na čtivosti a srozumitelnosti.
Objev podobné jako Nadané děti a jejich rozvoj - Jiří Mudrák - e-kniha
Rozvoj komunikačních a jazykových schopností - Barbora Červenková - e-kniha
eBook: Monografie přináší přehled jednotlivých fází osvojování si řeči a jazyka dítětem od narození do tří let věku, včetně praktických návodů k rozvoji komunikace v rámci logopedické terapie. Sumarizuje informace z aktuálních výzkumů a odborných statí z pohledu lingvistického, psycholingvistického i psychologicko-pedagogického. Obsahuje podrobný popis vývoje řeči typicky se vyvíjejících dětí od narození do tří let věku z hlediska obsahové, formální i pragmatické stránky řeči. Kniha je rozčleněna do kapitol věnovaných stadiu předřečového vývoje, stadiu jednoslovných výpovědí, stadiu dvouslovných výpovědí, stadiu holých vět a prvních trojslovných výpovědí, stadiu čtyřslovných výpovědí s rozvitou přísudkovou částí a stadiu souvětí. V každé kapitole čtenář nalezne obecnou charakteristiku daného vývojového stadia a podrobné informace o gramatických, sémantických a syntaktických kategoriích produktivních v každém stadiu vývoje řeči, včetně popisu vývoje použití gest. Části s názvem Cíle terapie jsou pojaty prakticky, obsahují množství námětů k aktivitám. Kazuistiky popisují konkrétní činnosti, které byly aplikovány při individuální logopedické terapii. Publikace je určena logopedům, speciálním pedagogům, pracovníkům rané péče či studentům VŠ pracujícím s dětmi, jejichž vývoj řeči se opožďuje nebo je narušený, a také zvídavým rodičům, psychologům a pediatrům. Autorka je klinická logopedka s dlouholetou praxí.
Objev podobné jako Rozvoj komunikačních a jazykových schopností - Barbora Červenková - e-kniha
Aramejština knihy Zohar - Ivan Kohout - e-kniha
eBook: Monografie Aramejština knihy Zohar přináší přehled základních morfologických jevů zoharické aramejštiny. Úvod seznamuje čtenáře s rozsáhlou vědeckou diskuzí o povaze aramejštiny knihy Zohar a zachycuje vývoj jejího vnímání od doby prvních vědeckých prací, které ji prohlašovaly za pokleslý umělý jazyk, až do současnosti, kdy je klasifikována jako přirozený literární jazyk a součást širšího proudu aramejské středověké literární tvorby. Prvním prezentovaným morfologickým jevem jsou jména. Vedle zájmen osobních a jejich dvojí funkce, kdy mohou reprezentovat též sloveso „být“, je pozornost věnována i zájmenům ukazovacím, zájmenům tázacím a samostatným zájmenům přivlastňovacím. Větší část kapitoly se zaměřuje na jména podstatná, jejich flexi, vyjádření vlastnictví a povinnosti, krátce jsou probrána také jména přídavná. Obsahem kapitoly druhé, jejíž rozsah představuje podstatnou část knihy, je přehled slovesného systému zoharické aramejštiny, tedy realizace slovesných kořenů v jednotlivých slovesných formách (participium, perfektum, imperfektum, infinitiv, imperativ a zájmenné přípony sloves, které jsou důležitým rysem pozdní literární aramejštiny). Tři závěrečné kratší kapitoly se zabývají vybranými adverbii a adverbiálními předložkami, spojkami a číslovkami. Přehled morfologických jevů je vždy doplněn o příklady z knihy Zohar, které popsané jevy ilustrují a zároveň také předkládají fundamentální témata zoharické mystiky – pojetí B-ha, zoharickou kosmologii a kosmogonii, antropologii, teurgii plnění micvot a nauku o tikun ha-olam čili přesvědčení, že tento svět je možné přeměnit ve svět lepší. Specifický charakter zoharické aramejštiny je překážkou, jejíž existence staví zájemce o studium knihy Zohar před náročnou výzvu. Monografie zdolání této bariéry usnadňuje. Především je však cenným zdrojem pro komparativní filologické studium.
Objev podobné jako Aramejština knihy Zohar - Ivan Kohout - e-kniha
Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha
eBook: Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky. Vojtěch Žák zohledňuje praxi začínajících i zkušených učitelů a zachycuje i pohled studentů. Zaměřuje se mimo jiné na fyzikální neadekvátnosti, které se objevují v českých, ale i zahraničních učebnicích, a nabízí konkrétní návrhy, jak se s nimi ve výuce vypořádat. Publikaci doplňuje přehled vybraných zdrojů podporujících kvalitu fyzikálního vzdělávání. Je určena zejména didaktikům, ale také učitelům fyziky na všech stupních a vůbec poprvé poskytuje podstatnou odbornou reflexi této oblasti.
Objev podobné jako Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha
Zradená - Ivana Havranová - e-kniha
eBook: Romanticko-tragický príbeh plný emócii, žalostných epizód, v ktorých si dve jednoduché ženy navzájom kruto ubližujú. Irča nebola krásavica, nemala žiadne výhody v živote. Narodila sa bez podnebia v ústach a to určovalo kvalitu jej vyjadrovania. Huhňavá Irča sa však nevzdávala. Žila s osamelou matkou. Otec sa vzdal oboch ešte pred jej narodením. Možno práve jeho surovosť spôsobila postihnutie a život, ktorý sa s dievčaťom nehral. Po šikane v škole začala pracovať v trafike. Netrápila sa, rada čítala a tajne dúfala, že sa jedného dňa pri okienku zjaví princ, zahrnie ju láskou a unesie niekam ďaleko. Takmer sa tak aj stalo. Princ bol predavač z potravín od naproti. Prišiel si pre škatuľku cigariet a zápalky. Irča ho očarila svojimi prekrásnymi vlasmi. Začali sa stretávať... Ivana Havranová vyštudovala žurnalistiku na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Pracovala a profesionálne rástla v redakcii denníka Smena, v časopise Zornička, neskôr v Československej televízii ako publicistka mládežníckeho magazínu Televízny klub mladých. Je autorkou vyše štyridsiatich poviedkových, románových a publicistických kníh, viac ako 400 televíznych scenárov, množstva poviedok pre deti, rozhovorov, reportáží. Po roku 1989 založila vlastné vydavateľstvo, v ktorom vydávala sedem časopisov ako Maxisuper, slovenský Bulvár, Lišiak a iné. Žije a tvorí v Bratislave.
Objev podobné jako Zradená - Ivana Havranová - e-kniha
Emilka - Ivana Fajnorová - e-kniha
eBook: Emilka přišla na svět za první republiky na dědině nedaleko Brna a odešla z něho, když se její země stala znovu svobodnou. Tento kraj nikdy neopustila a svůj život prožila ve 20. století plném událostí, jejichž důsledky ovlivnit neuměla. Přestože byl Emilčin život protkán radostmi i bolestmi obyčejného člověka, nikdy neztratila sílu jim statečně čelit. Tento román je o opravdové lidskosti, o kráse čirého dobra a o duších obyčejných lidí, jejichž příběhy známe i ze svého vlastního okolí.
Objev podobné jako Emilka - Ivana Fajnorová - e-kniha
Menopauza - Ivana Ašenbrenerová - e-kniha
eBook: Kniha pro všechny ženy, které se nacházejí v období menopauzy, ale i pro ty, které se tam teprve blíží. Lehkou a laskavou formou nabízí jiný pohled na to, jak si poradit s hormonální bouří, která přechod provází. Kniha je napsaná českou autorkou pro české čtenářky a na její přípravě se podíleli nejen odborníci, ale i obyčejné ženy. V publikaci najdete praktické tipy, jak zvládat nejčastější příznaky menopauzy, jako jsou návaly, pocení či nespavost, a to zejména pomocí bylinek, homeopatie či jiných alternativních metod. Autorka vám také poradí, jak zvládat psychické problémy, jak si udržet hmotnost a zároveň nedržet diety, přidá i praktické tipy, jak v menopauze cvičit a zůstat ve formě. Menopauza: Duše a tělo v harmonii je laskavá „bible“ pro všechny ženy, které vědí, že život po padesátce nekončí, ale že může teprve začít.
Objev podobné jako Menopauza - Ivana Ašenbrenerová - e-kniha
Podívejte se také
- Nadané děti a jejich rozvoj (978-80-247-5089-7)
- Rozvoj komunikačních a jazykových schopností (978-80-271-2054-3)
- Stírací a nalepovací kniha Na cestách: Stieracia a nalepovacia kniha Na cestách
- Sonáta pro dvě ruce a hlas: aneb Ivana Měrky životaběh (80-7225-100-7)
- Kostka pro rozvoj smyslů (3838A)
- Kniha smíchu a zapomnění (9788071083672)
- Kniha kódů a šifer (9788073638504)
- Jeden den Ivana Děnisoviče (978-80-7335-512-8)
- Předškolák školákem Rozvoj pozornosti a orientace (978-80-7496-461-9)
- Koučování: Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. (978-80-7261-559-9)
- Jak se dělá e-kniha: Příprava elektronických publikací ve formátech EPUB a MOBI (978-80-87855-15-7)
- Souboj mečů, idejí a charakterů: K životnímu jubileu prof. Ivana Šedivého (978-80-7422-725-7)
- Zavádění a rozvoj procesního řízení ve firmě (978-80-247-1679-4)
- Rozvoj kariérového poradce: Výchovné a karierní poradenství (978-80-7496-440-4)
- Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní (978-80-262-1781-7)
- 133 her pro motivaci a rozvoj týmů (978-80-247-3927-4)
- Žerty v obrazech Ivana Mládka (978-80-264-4056-7)
- Raketa: Kniha a stavebnicové kostky (9789463786096)
- ROJAPLAST Zahradní domek OSCAR E-A (OSCARA)
- 90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci (978-80-271-0046-0)
- Rozvoj řeči Zvuky a slabiky: Pracovní knížka a hry pro předškoláky (978-80-266-1303-9)
- Rozvoj grafo-motoriky: Jak rozvíjet kreslení a psaní (978-80-266-1603-0)