Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

Trolejbusy - Martin Harák

Komplexní pohled na minulost i současnost trolejbusů v České republice i ve světě.Výpravná celobarevná kniha vás seznámí s rozvojem trolejbusové dopravy, technickým řešením vozidel, vzpomínkami konstruktérů, kteří byli u vývoje některých modelů i s provozem trolejbusových sítí u nás i některých zahraničních.

Podívejte se také Trolejbusy (978-80-271-2839-6)

cena 402.0 Kč
Detail

Trolejbusy - Martin Harák - e-kniha

eBook: Trolejbusové systémy v České republice i ve světě rozhodně neřekly poslední slovo. „Hitem“ dnešní doby jsou hybridní bateriové trolejbusy, které jsou schopné jezdit (byť jen několik kilometrů) i mimo trolejové vedení. Trolejbusům pak zdatně začínají sekundovat elektrobusy, z nichž se v mnoha městech stávají účinní pomocníci veřejné dopravy. Úplnou novinkou jsou nákladní elektrokamiony, pro něž se staví experimentální trolejové trasy na dálnicích (například v Německu nebo ve Švédsku). Kniha se podrobně věnuje historii trolejbusů a elektrobusů, stejně jako jejich výrobě a provozu v České republice a také na Slovensku, které bylo dlouhá léta součástí bývalého společného státu. Chybět nemohou ani hlavní světoví výrobci, přehled nejzajímavějších trolejbusových systémů doma i v zahraničí, množství zajímavých historických i současných fotografií a speciálně pro knihu připravené mapy českých i zahraničních trolejbusových provozů.

Podívejte se také Schreiner Martin: Martin Schreiner - SuperStar - CD (9029519802)

cena 382.0 Kč
Detail

České trolejbusy - Martin Harák - e-kniha

eBook: Ucelená a poutavá publikace o minulosti a současnosti trolejbusů v České republice. Seznamuje čtenáře s jejich počátky a obrovským boomem na přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století a vysvětluje propad začátkem let sedmdesátých. Popisuje technická řešení, překážky a úspěchy prvních pokusů o vytvoření ryze české trolejbusové dopravy i různé technologie, které trolejbusy provázejí až do dnešního dne. Kniha Martina Haráka zahrnuje komplexní pohled na celou Českou republiku, různé tuzemské výrobce a věnuje se i zahraničním vozidlům. Přiblíží osobní vzpomínky lidí, kteří byli přímo u vývoje některých modelů a představí, jaké místo zaujímá trolejbusová doprava v 21. století. Nezapomíná ani na kuriozity a slepé uličky vývoje. Určitě zaujme i stručný průvodce historií trolejbusové dopravy ve světě. Publikace České trolejbusy je plná fotografií a jiných nikdy nepublikovaných obrazových materiálů, ale také například mapek trolejbusových sítí, ukázek zahraničních vozidel a jedinečných barevných technických nákresů. Vydejte se s Českými trolejbusy na projížďku historií a poznání odvětví, které spoluutvářelo současnou podobu našich měst. V publikaci mimo jiné najdete: - dosud nepublikované dobové fotografie - technické informace, barevné nákresy trolejbusů - mapky současných i zaniklých trolejbusových sítí v ČR - vzpomínky konstruktérů - zahraniční vozidla

Podívejte se také Autobusy a trolejbusy východního bloku (978-80-247-4738-5)

cena 288.0 Kč
Detail

Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů III - Martin Harák

Třetí svazek dává nahlédnout do výroby Československých výrobců - Praga, Walter, Wikov, kteří nebývalou měrou také přispěli k rozvoji hromadné dopravy na našem území.

Objev podobné jako Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů III - Martin Harák

cena 850.0 Kč
Detail

Autobusy a trolejbusy východního bloku - Martin Harák - e-kniha

eBook: Autobusy a trolejbusy mají nepopiratelné kouzlo: od starých autobusů, které se cestou do hor plné lyží šplhaly do zatáček, přes tlačenice v městské hromadné dopravě až po moderní dálkové vozy, jimiž lze pohodlně cestovat přes půl kontinentu. Mnoho pozoruhodných strojů, často velmi progresivní konstrukce, vzniklo v druhé polovině 20. století i na naší straně bývalé železné opony, v továrnách tzv. východního bloku. Tato kniha nabízí v encyklopedické podobě přehled autobusů, trolejbusů i zajímavých nerealizovaných prototypů, které se vyráběly v letech 1945-1990 v jednotlivých zemích "socialistického táboraa", doplněný unikátními fotografiemi a tabulkami technických údajů. Neomezuje se ovšem jen na suchá fakta - výklad je doplněn mnoha zajímavostmi a nečekanými souvislostmi, díky nimž se před čtenáři otevírá plastický obraz jednoho segmentu dějin techniky doby nedávno minulé.

Objev podobné jako Autobusy a trolejbusy východního bloku - Martin Harák - e-kniha

cena 424.0 Kč
Detail

Autobusy Ikarus - Martin Harák

Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize najdete rovněž množství unikátních, dříve nepublikovaných fotografií autobusů všech typových skupin maďarského výrobce Ikarus, které se objevily v pravidelné či nepravidelné veřejné dopravě na tuzemských silnicích.

Objev podobné jako Autobusy Ikarus - Martin Harák

cena 348.0 Kč
Detail

Autobusy Ikarus - Martin Harák - e-kniha

eBook: Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize najdete rovněž množství unikátních, dříve nepublikovaných fotografií autobusů všech typových skupin maďarského výrobce Ikarus, které se objevily v pravidelné či nepravidelné veřejné dopravě na tuzemských silnicích.

Objev podobné jako Autobusy Ikarus - Martin Harák - e-kniha

cena 331.0 Kč
Detail

Autobusy SOR - Martin Harák - e-kniha

eBook: Na počátku tohoto příběhu je strojní družstvo ve východočeské obci Libchavy na Ústeckoorlicku, které vzniklo po druhé světové válce a věnovalo se produkci techniky pro okolní zemědělské podniky. Po roce 1989 se ale ocitlo na křižovatce: buď zanikne, nebo se přizpůsobí novým podmínkám a najde si nové místo na trhu. Několik mužů z Libchav a okolí se rozhodlo pro druhou možnost a po krátké epizodě s maringotkami se pustili do odvážného projektu: začali vyrábět autobusy. Jako úplně první vznikl sedmimetrový autobus LILI určený pro menší města, dnes z libchavské továrny vyjíždí ročně několik set autobusů více než čtyřiceti modelů. Narazíme na ně nejen na českých, ale i evropských silnicích (namátkou na Slovensku, v Nizozemsku, Srbsku, Rusku, Německu, v Pobaltí, Chorvatsku, na Ukrajině i jinde). V Libchavách se dnes vyrábějí i autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn, elektrobusy i trolejbusy. V roce 2016 uplynulo od založení společnosti SOR už dvacet pět let a minimálně v České republice se v těchto autobusech svezl snad úplně každý – existuje snad lepší důkaz, že to v Libchavách umějí? Kniha nabízí kompletní přehled všech typových a modelových skupin, vyrobených v továrně SOR od roku 1994 až do roku 2017, kdy na trh přichází vozidlo zcela nové koncepce. Nechybí popis technických odlišností jednotlivých typů, různé zajímavosti, podrobné technické tabulky, unikátní barevné nákresy a množství barevných i černobílých fotografií, technických výkresů a prospektů.

Objev podobné jako Autobusy SOR - Martin Harák - e-kniha

cena 271.0 Kč
Detail

Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák

Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady.Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska.Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.

Objev podobné jako Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák

cena 357.0 Kč
Detail

Autobus Karosa 900 - Martin Harák - e-kniha

eBook: Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika - projít celou řadou zásadních změn. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly "západní" vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí. Kniha zachycuje specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor zde nabízí historii jejich vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.

Objev podobné jako Autobus Karosa 900 - Martin Harák - e-kniha

cena 288.0 Kč
Detail

Autobusy Karosa 700 - Martin Harák - e-kniha

eBook: Fundovaný pohled do "dějin" tohoto autobusu přináší mnohé překvapivé informace: Karosy jezdily i na plyn, sloužily jako pojízdný hotel, existovala speciální verze na přepravu vězňů, na podvozcích Karosa se stavěly i moderní luxusní autobusy. V knize ale najdete především přehledně uspořádaná technická data, ukázky výkresové dokumentace, informace o vývoji, výrobě i exportu (tyto české autobusy se dostaly třeba na Tchaj-wan), informace o konstruktérech a mnoho dalších zajímavostí - zejména ale stovky mnohdy unikátních dobových fotografií a obrázků.

Objev podobné jako Autobusy Karosa 700 - Martin Harák - e-kniha

cena 288.0 Kč
Detail

Autobus Karosa Š 11 - Martin Harák - e-kniha

eBook: Publikace o typové skupině autobusů a trolejbusů Karosa řady Š nebyla nikdy v takové podobě souhrnně vydána. Jde o legendární český výrobek s vynikajícím designem, který byl provozován, co se týká autobusů, prakticky v každém české nebo slovenském městě a navíc se tyto autobusy s úspěchem exportovaly do Polska, Rumunska a dalších zemí.

Objev podobné jako Autobus Karosa Š 11 - Martin Harák - e-kniha

cena 288.0 Kč
Detail

Autobusy SOR - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

Na počátku tohoto příběhu je strojní družstvo ve východočeské obci Libchavy na Ústeckoorlicku, které vzniklo po druhé světové válce a věnovalo se produkci techniky pro okolní zemědělské podniky. Po roce 1989 se ale ocitlo na křižovatce: buď zanikne, nebo se přizpůsobí novým podmínkám a najde si nové místo na trhu. Několik mužů z Libchav a okolí se rozhodlo pro druhou možnost a po krátké epizodě s maringotkami se pustili do odvážného projektu: začali vyrábět autobusy.Jako úplně první vznikl sedmimetrový autobus LILI určený pro menší města, dnes z libchavské továrny vyjíždí ročně několik set autobusů více než čtyřiceti modelů. Narazíme na ně nejen na českých, ale i evropských silnicích (namátkou na Slovensku, v Nizozemsku, Srbsku, Rusku, Německu, v Pobaltí, Chorvatsku, na Ukrajině i jinde).V Libchavách se dnes vyrábějí i autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn, elektrobusy i trolejbusy. V roce 2016 uplynulo od založení společnosti SOR už dvacet pět let a minimálně v České republice se v těchto autobusech svezl snad úplně každý – existuje snad lepší důkaz, že to v Libchavách umějí?Kniha nabízí kompletní přehled všech typových a modelových skupin, vyrobených v továrně SOR od roku 1994 až do roku 2017, kdy na trh přichází vozidlo zcela nové koncepce. Nechybí popis technických odlišností jednotlivých typů, různé zajímavosti, podrobné technické tabulky, unikátní barevné nákresy a množství barevných i černobílých fotografií, technických výkresů a prospektů.

Objev podobné jako Autobusy SOR - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

cena 286.0 Kč
Detail

Ozubnicové a pozemní lanové dráhy Evropy - Martin Harák

Pozemní lanové a ozubnicové dráhy představují nejen oblíbený dopravní prostředek, ale často i velmi zajímavé technické a technologické řešení. V Evropě jich nejvíce najdeme – asi ne překvapivě – v alpských zemích (především ve Švýcarsku), na pozoruhodné trati ale můžeme narazit po celé Evropě včetně Česka a Slovenska.Výpravná publikace se věnuje hlavně drahám, které jsou v běžném provozu: historii jejich vzniku, technickým aspektům a zajímavostem, nechybí historické i současné fotografie a mapky tratí. Přehled je doplněn technickým úvodem k problematice drah překonávajících náročné stoupání, vysvětlením pojmu „šikmé výtahy“, popisem zajímavých zaniklých nebo transformovaných tratí a také stručnými turistickými tipy. Jízda lanovkou nebo zubačkou se totiž může při vašich cestách po Evropě stát jedním z největších zážitků!

Objev podobné jako Ozubnicové a pozemní lanové dráhy Evropy - Martin Harák

cena 536.0 Kč
Detail

Autobus Karosa 900 - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika - projít celou řadou zásadních změn. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly "západní" vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí. Kniha zachycuje specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor zde nabízí historii jejich vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.

Objev podobné jako Autobus Karosa 900 - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

cena 303.0 Kč
Detail

Autobusy první republiky a protektorátu 1918-1945 - Martin Harák

Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.

Objev podobné jako Autobusy první republiky a protektorátu 1918-1945 - Martin Harák

cena 420.0 Kč
Detail

Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha

eBook: Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.

Objev podobné jako Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha

cena 399.0 Kč
Detail

Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák - e-kniha

eBook: Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady. Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska. Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.

Objev podobné jako Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák - e-kniha

cena 339.0 Kč
Detail

Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák

Asi nejznámějšími výrobky slavné vysokomýtské továrny Karosa (dnes Iveco Czech Republic) jsou autobusy řady 700 a 900. Tyto designově charakteristické stroje sloužily v městské, regionální i dálkové či zájezdové dopravě a dlouhou řadu let vládly silnicím bývalého Československa. „Sedmistovky“ byly ještě klasickými produkty plánovaného socialistického hospodářství, přesto se prosadily i v zahraničí. V polovině devadesátých let na ně navázaly nově koncipované autobusy označované jako Karosa 900, které již vznikaly v partnerství se západoevropskými výrobci (Renault a později Iveco). Díky zahraničním partnerům se podařilo dostat české autobusy na velmi slušnou úroveň a učinit z nich zajímavý exportní artikl. Kniha se věnuje oběma výrobkovým skupinám rovným dílem. Shrnuje historii jejich vzniku a vývoje, popisuje technické zvláštnosti i ojedinělé užitkové přestavby. Nechybí přehledné technické tabulky, unikátní celostránkové barevné fotografie a technické nákresy.

Objev podobné jako Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák

cena 402.0 Kč
Detail

Autobusy Škoda 706 RO a RTO - Martin Harák - e-kniha

eBook: Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.

Objev podobné jako Autobusy Škoda 706 RO a RTO - Martin Harák - e-kniha

cena 305.0 Kč
Detail

Ozubnicové a pozemní lanové dráhy Evropy - Martin Harák - e-kniha

eBook: Pozemní lanové a ozubnicové dráhy představují nejen oblíbený dopravní prostředek, ale často i velmi zajímavé technické a technologické řešení. V Evropě jich nejvíce najdeme – asi ne překvapivě – v alpských zemích (především ve Švýcarsku), na pozoruhodné trati ale můžeme narazit po celé Evropě včetně Česka a Slovenska. Výpravná publikace se věnuje hlavně drahám, které jsou v běžném provozu: historii jejich vzniku, technickým aspektům a zajímavostem, nechybí historické i současné fotografie a mapky tratí. Přehled je doplněn technickým úvodem k problematice drah překonávajících náročné stoupání, vysvětlením pojmu „šikmé výtahy“, popisem zajímavých zaniklých nebo transformovaných tratí a také stručnými turistickými tipy. Jízda lanovkou nebo zubačkou se totiž může při vašich cestách po Evropě stát jedním z největších zážitků!

Objev podobné jako Ozubnicové a pozemní lanové dráhy Evropy - Martin Harák - e-kniha

cena 509.0 Kč
Detail

Prototypy elektrických lokomotiv, jednotek a vozů - Martin Harák, Rostislav Kolmačka

Milovníci železniční dopravy dostávají tentokrát do rukou něco speciálního: knihu věnovanou prototypům elektrických lokomotiv, elektrických jednotek a vozů.Nabízí přehled nejen historických, ale také současných železničních vozidel poháněných elektřinou, která byla (či stále jsou) v provozu na železniční síti v Česku a na Slovensku. Tyto stroje sloužily v osobní i nákladní dopravě bývalých Československých státních drah (resp. Českých drah), využívá je ale i řada privátních dopravních společností.Autoři věnují rovněž pozornost sériově vyráběným vozidlům či řadám vozidel, které vešly přímo do výroby, bez jakýchkoliv prototypů. Lokomotivní řady jsou v knize seřazeny pro vyšší přehlednost číselně a chronologicky. Nechybí pochopitelně ani unikátní dobové i současné fotografie, výkresy či zajímavé technické údaje.

Objev podobné jako Prototypy elektrických lokomotiv, jednotek a vozů - Martin Harák, Rostislav Kolmačka

cena 536.0 Kč
Detail

Vozidla a tratě úzkorozchodných elektrických drah v ČR a SR - Martin Harák

Věděli jste, že na území bývalého Československa se dochoval jen jediný městský úzkorozchodný tramvajový provoz (v Bratislavě) a že v Česku stále fungují dvě tratě kolejových lanových drah (v Karlových Varech)?Nová kniha renomovaného autora shrnuje osudy všech úzkorozchodných provozů s elektrickým pohonem na území České a Slovenské republiky, o nichž je možné dohledat informace. Jedná se jak o regionální malodráhy a městské tramvajové provozy, tak o dráhy železničního charakteru v průmyslu a lesnictví (všechny průmyslové dráhy v obou částech bývalého společného státu však bohužel do jedné zanikly).Hlavní pozornost se soustředí především na elektrická hnací vozidla, přívěsné vozy pro osobní a nákladní dopravu jsou zmíněny jen okrajově. Výklad je doplněn unikátními a mnohdy dosud nepublikovanými fotografiemi, tabulkami s technickými údaji, nákresy vozů a mapami některých sítí.

Objev podobné jako Vozidla a tratě úzkorozchodných elektrických drah v ČR a SR - Martin Harák

cena 402.0 Kč
Detail

Autobusy Škoda 706 RO a RTO - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.

Objev podobné jako Autobusy Škoda 706 RO a RTO - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

cena 321.0 Kč
Detail

Prototypy elektrických lokomotiv, jednotek a vozů - Martin Harák, Rostislav Kolmačka - e-kniha

eBook: Milovníci železniční dopravy dostávají tentokrát do rukou něco speciálního: knihu věnovanou prototypům elektrických lokomotiv, elektrických jednotek a vozů. Nabízí přehled nejen historických, ale také současných železničních vozidel poháněných elektřinou, která byla (či stále jsou) v provozu na železniční síti v Česku a na Slovensku. Tyto stroje sloužily v osobní i nákladní dopravě bývalých Československých státních drah (resp. Českých drah), využívá je ale i řada privátních dopravních společností. Autoři věnují rovněž pozornost sériově vyráběným vozidlům či řadám vozidel, které vešly přímo do výroby, bez jakýchkoliv prototypů. Lokomotivní řady jsou v knize seřazeny pro vyšší přehlednost číselně a chronologicky. Nechybí pochopitelně ani unikátní dobové i současné fotografie, výkresy či zajímavé technické údaje.

Objev podobné jako Prototypy elektrických lokomotiv, jednotek a vozů - Martin Harák, Rostislav Kolmačka - e-kniha

cena 509.0 Kč
Detail

Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák - e-kniha

eBook: Asi nejznámějšími výrobky slavné vysokomýtské továrny Karosa (dnes Iveco Czech Republic) jsou autobusy řady 700 a 900. Tyto designově charakteristické stroje sloužily v městské, regionální i dálkové či zájezdové dopravě a dlouhou řadu let vládly silnicím bývalého Československa. „Sedmistovky“ byly ještě klasickými produkty plánovaného socialistického hospodářství, přesto se prosadily i v zahraničí. V polovině devadesátých let na ně navázaly nově koncipované autobusy označované jako Karosa 900, které již vznikaly v partnerství se západoevropskými výrobci (Renault a později Iveco). Díky zahraničním partnerům se podařilo dostat české autobusy na velmi slušnou úroveň a učinit z nich zajímavý exportní artikl. Kniha se věnuje oběma výrobkovým skupinám rovným dílem. Shrnuje historii jejich vzniku a vývoje, popisuje technické zvláštnosti i ojedinělé užitkové přestavby. Nechybí přehledné technické tabulky, unikátní celostránkové barevné fotografie a technické nákresy.

Objev podobné jako Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák - e-kniha

cena 382.0 Kč
Detail

Vozidla a tratě úzkorozchodných elektrických drah v ČR a SR - Martin Harák - e-kniha

eBook: Věděli jste, že na území bývalého Československa se dochoval jen jediný městský úzkorozchodný tramvajový provoz (v Bratislavě) a že v Česku stále fungují dvě tratě kolejových lanových drah (v Karlových Varech)? Nová kniha renomovaného autora shrnuje osudy všech úzkorozchodných provozů s elektrickým pohonem na území České a Slovenské republiky, o nichž je možné dohledat informace. Jedná se jak o regionální malodráhy a městské tramvajové provozy, tak o dráhy železničního charakteru v průmyslu a lesnictví (všechny průmyslové dráhy v obou částech bývalého společného státu však bohužel do jedné zanikly). Hlavní pozornost se soustředí především na elektrická hnací vozidla, přívěsné vozy pro osobní a nákladní dopravu jsou zmíněny jen okrajově. Výklad je doplněn unikátními a mnohdy dosud nepublikovanými fotografiemi, tabulkami s technickými údaji, nákresy vozů a mapami některých sítí.

Objev podobné jako Vozidla a tratě úzkorozchodných elektrických drah v ČR a SR - Martin Harák - e-kniha

cena 382.0 Kč
Detail

Trolejbus

Trolejbus z kategorie Auta, od značky Sparkys, máme skladem. Do 3 dnů u Vás.

Objev podobné jako Trolejbus

cena 539.0 Kč
Detail

Trolejbus

Autobus se světelným a zvukovým efektem.

Objev podobné jako Trolejbus

cena 359.0 Kč
Detail

Trolejbus

Trolejbus má světelný a zvukový efekt. Funkce pull back – natáhni a jeď. Otevíratelné dveře.

Objev podobné jako Trolejbus

cena 299.0 Kč
Detail

Lednový motýl - Ivo Harák

Sbírka reflexivních a intimních veršů českého vysokoškolského pedagoga, který se soustřeďuje na zdánlivě všední a přitom jedinečné chvíle v lidském životě.

Objev podobné jako Lednový motýl - Ivo Harák

cena 25.0 Kč
Detail

RC trolejbus 1:32

Trolejbus v měřítku 1:32 se světelnými efekty. Trolejbus se pohybuje dopředu, dozadu. Maximální rychlost 13 km/h. Frekvence 27 mHz, frekvenční pásmo 27,145MHZ, maximální radiofrekvenční výkon 95 db, dosah dálkového ovládání 15 m.

Objev podobné jako RC trolejbus 1:32

cena 899.0 Kč
Detail

Trolejbus červený 1:16

Trolejbus je v měřítku 1:16 ve červené barvě. Trolejbus je svými rozměry vhodný pro zábavu v interiérech.

Objev podobné jako Trolejbus červený 1:16

cena 649.0 Kč
Detail

Trolejbus modrý 1:16

Trolejbus je v měřítku 1:16 ve modré barvě. Trolejbus je svými rozměry vhodný pro zábavu v interiérech.

Objev podobné jako Trolejbus modrý 1:16

cena 649.0 Kč
Detail

LÄSSIG Trolejbus Adventure Autobus

Podrobnosti o produktu: S tímto skvělým vozíkem z LÄSSIG se očekávání prázdnin zvyšuje a děti se už nemohou dočkat, až si konečně sbalí kufr. Kufr umožňuje přehledné zabalení hlavního prostoru a zavazadla lze navíc upevnit na místě pomocí dvou balicích popruhů. Vše je tedy v pořádku a díky praktické tašce na boty, která je součástí cestovní sady, je v ní místo i na obuv. Další vnější přihrádka na zip v přední části a vnější kapsa na boku poskytují další úložný prostor Vozík má praktickou rukojeť, kterou lze nastavit ve dvou krocích Malé zorné pole pro název child navíc zabraňuje tomu, aby se vozík ztratil. Rozměry a hmotnost: Rozměry ve smontovaném stavu (délka x šířka x výška): 29,5 x 19,5 x 46 cm Hmotnost: 2 kg Material & Care: Materiál: 100% polyester

Objev podobné jako LÄSSIG Trolejbus Adventure Autobus

cena 2219.0 Kč
Detail

Trolejbus na setrvačník 1:16

Kloubový trolejbus na setrvačník. Realistické provedení trolejbusu v měřítku 1:16 se zvukovými a světelnými efekty. Baterie jsou součástí balení. Velikost balení. 44,3×7,3×9,5 cm

Objev podobné jako Trolejbus na setrvačník 1:16

cena 699.0 Kč
Detail

Trolejbus na setrvačník 1:16

Trolejbus na setrvačník v měřítku 1:16. Zvukové a světelné efekty. Baterie jsou součástí balení.

Objev podobné jako Trolejbus na setrvačník 1:16

cena 449.0 Kč
Detail

Rappa Kovový Trolejbus červený (8590687186408)

Kovový model - vhodné od 3 let Vzpomenete si na hračky svého dětství? Přibližte vlastním ratolestem prožitky dětských let a pořiďte jim kovový trolejbus. Trolejbus se dodává v papírovém obalu. Je vyrobený z kvalitního materiálu, vydrží tedy i drsnější zacházení menších dětí. Kovový model jezdí na setrvačník. Trolejbus je vhodný pro děti od 3 let. Výrobek značky Rappa potěší jak malé i velké sběratele. Klíčové vlastnosti kovového trolejbusu RappaRetro výrobek značky RappaTrolejbus vyroben z kvalitního kovu2 v 1 - hračka nebo sběratelský kousekFunguje na setrvačníkVhodná pro děti od 3 letDélka trolejbusu 16 cm

Objev podobné jako Rappa Kovový Trolejbus červený (8590687186408)

cena 211.0 Kč
Detail

Městský trolejbus na dálkové ovládání

Školní kloubový autobus na dálkové ovládání R/C je skvělý dárek pro všechny milovníky hraček na dálkové ovládání. Ovladač poskytuje plnou kontrolu nad autobusem, veškerou práci malého řidiče autobusu zvládne bez námahy a při plné kontrole. Dálkové ovládání umožňuje posun vpřed, vzad, odbočit vlevo a vpravo. Přední LED osvětlení vypadá úžasně v tmavší místnosti. Autobus je poháněn nabíjecí baterií, což výrazně sníží provozní náklady. Dálkově ovládaná vozidla R/C umožní rozvíjet dovednosti, jako je soustředění, manuální zručnost, rychlost myšlení, obratnost a vynalézavost. S takovou hračkou děti mohou trávit více času se svými rodiči nebo vrstevníky.Hračka je vhodná pro děti od 3 let.Charakteristika autobusu:LED osvětlení v přední části vozidla, vozidlo svítí během jízdyV autobuse blikají červená a modrá světlaKaroserie je vyrobeno z plastuOvládání pomocí dálkového ovladačeBezpečné dálkové ovládání s měkkou anténou je zodpovědné za Jízda vpřed a vzad, otáčení vpravo a vlevoJízda vpřed a vzad, otáčení vpravo a vlevoSada obsahuje:Autobus R/CDálkové ovládáníBaterie 3,7VUSB kabelNapájení:Autobus je napájen nabíjecí baterií 3,7V (je součástí balení)Dálkové ovládání je napájeno 2 ks baterií typu AA 1,5V (nejsou součástí balení)Rozměry autobusu:délka: 36,5 cmšířka: 4,5 cmvýška: 6 cmRozměr balení:délka: 49 cmšířka: 8 cmvýška: 12 cm

Objev podobné jako Městský trolejbus na dálkové ovládání

cena 424.16666 Kč
Detail

Kovový trolejbus červený 16 cm

Kovový trolejbus v červeno-bílém provedení je unikátní hračkou, která nadchne všechny malé i velké fanoušky dopravních prostředků. Trolejbus je dlouhý 16 cm a jezdí na zpětný chod.

Objev podobné jako Kovový trolejbus červený 16 cm

cena 199.0 Kč
Detail

Trolejbusy (978-80-271-2839-6)

Elektronická kniha - autor Martin Harák, 216 stran, česky Trolejbusové systémy v České republice i ve světě rozhodně neřekly poslední slovo. „Hitem“ dnešní doby jsou hybridní bateriové trolejbusy, které jsou schopné jezdit (byť jen několik kilometrů) i mimo trolejové vedení. Trolejbusům pak zdatně začínají sekundovat elektrobusy, z nichž se v mnoha městech stávají účinní pomocníci veřejné dopravy. Úplnou novinkou jsou nákladní elektrokamiony, pro něž se staví experimentální trolejové trasy na dálnicích (například v Německu nebo ve Švédsku). Kniha se podrobně věnuje historii trolejbusů a elektrobusů, stejně jako jejich výrobě a provozu v České republice a také na Slovensku, které bylo dlouhá léta součástí bývalého společného státu. Chybět nemohou ani hlavní světoví výrobci, přehled nejzajímavějších trolejbusových systémů doma i v zahraničí, množství zajímavých historických i současných fotografií a speciálně pro knihu připravené mapy...

Objev podobné jako Trolejbusy (978-80-271-2839-6)

cena 382.0 Kč
Detail

Rappa Trolejbus kovový červený, 16 cm

Kovový trolejbus v červeno-bílém provedení je unikátní hračkou, která nadchne všechny malé i velké fanoušky dopravních prostředků. Trolejbus je dlouhý 16 cm a jezdí na zpětný chod.

Objev podobné jako Rappa Trolejbus kovový červený, 16 cm

cena 229.0 Kč
Detail

Kloubový trolejbus se světlem a zvukem

Velký městský trolejbus se světelnými a zvukovými efekty je fantastická hračka, která svým zpracováním a efekty překvapí každého mladého nadšence do aut. Na střeše hračky jsou čtyři barevné knoflíky. Každý z nich vydává jiný zvuk. Vnitřek hračky je osvětlen modrou 3 LED diodou. Podsvícení se rozsvítí po stisknutí jednoho ze čtyř tlačítek na střeše. Díky tomu bude mít mladý řidič pocit, že řídí skutečný trolejbus. Trolejbus má dvoje dveře. Lze je otevírat manuálně pomocí knoflíku umístěného nad oknem.Pantografy lze zvednout a otáčet kolem vlastní osy. Hračka má čtyři pryžová kola a třecí pohon. Stačí jej zatlačit dopředu nebo dozadu a ujede až několik metrů v přímém směru. K funkčnosti efektů jsou zapotřebí 3 ks baterií typu LR44 - jsou součástí balení.Hračka je vhodná pro děti od 3 let.Rozměry:Průměr kola: 3 cmDélka pantografu: 17 cmRozměr trolejbusu:délka: 44 cmšířka: 6 cmvýška: 8,5 cmRozměr balení:délka: 48 cmšířka: 11 cmvýška: 16 cm

Objev podobné jako Kloubový trolejbus se světlem a zvukem

cena 340.83334 Kč
Detail

Zápisky z trolejbusu 2 - Tomáš Komrska

Vstúpte do sveta bratislavskej MHD z druhej strany barikády. Ďalšie inšpiratívne príbehy šoféra trolejbusu.Tomáš Komrska (1964) má s manželkou Oľgou troch dospelých synov Tomáša, Dávida a Šimona.Už na základnej škole zatúžil byť správcom istej budovy v BA, čo sa mu aj splnilo a vyše 20 rokov v tejto pozícii aj s rozrastajúcou rodinou pôsobil. Po revolúcii v ‘89 si však pribral prácu v stavebníctve a založil stavebnú firmu, čo ho nakoniec priviedlo na samé dno duševného zdravia.Ako neskôr sám povedal, rozpoznal u seba, že sa ďaleko lepšie cíti v zamestnaní, v ktorom sú jasne dané pravidlá, ktoré má plniť, ako v povolaní, v ktorom musí pravidlá tvoriť. A tak po niekoľkoročných útrapách začal od nuly ako pomocný robotník, neskôr bol montážnikom dverí a dalo by sa povedať, že čírou náhodou vhupol do dopravného podniku a stal sa vodičom trolejbusu.Začal plniť presne stanovené pravidlá a to ho natoľko uspokojovalo, že sa v ňom zobudila túžba písať. Opisovať – zachytávať minipríbehy všedného dňa, ktoré sa dejú v jeho trolejbuse, ale aj mimo neho.Pred dvomi rokmi vyšla jeho prvá knižka Zápisky z trolejbusu, ale pretože príbehy sa dejú ďalej, dnes držíte v ruke jej pokračovanie.Najstarší syn Tomáš sa rozhodol žiť a pracovať na farme a otec Tomáš mu chodí pomáhať. A tak syn Tomáš šéfuje, otec Tomáš je robotníkom a všetci sú spokojní. Práca na farme zabezpečuje otcovi Tomášovi pravidelný pohyb, ktorý pri sedavom zamestnaní vodičovi chýba. Ale nielen to, pri všetkých profesiách, ktoré sa na farme objavujú, sa rozpomína na svoje remeselnícke, ako aj stavebné skúsenosti a môže ich zužitkovať.Všetko je inak, ako si v mladosti predstavoval, ale aj vďaka návšteve pekla, ako nazýva obdobie hlbokých depresií, môže dnes žiť plnohodnotný život, prinášať radosť iným a aj v období neistoty s dôverou v Boha vstupovať do každého nového dňa.Veď posúďte sami.

Objev podobné jako Zápisky z trolejbusu 2 - Tomáš Komrska

cena 256.0 Kč
Detail

Trolejbus hlásí zastávky, česky, 28 cm

Rychle nastoupit, zavřít dveře a jedeme! Originální trolejbus, který oznamuje stanice v českém jazyce a jezdí na zpětný chod. Dveře lze manuálně otevřít a zavírají se pomocí tlačítka umístěného na střeše vozu. Při každém otevření se ozve hlášení, při zavření navíc

Objev podobné jako Trolejbus hlásí zastávky, česky, 28 cm

cena 599.0 Kč
Detail

České trolejbusy (978-80-247-5552-6)

Elektronická kniha - autor Martin Harák, 160 stran Komplexní pohled na minulost i současnost trolejbusů v České republiceKniha vás seznámí s rozvojem trolejbusové dopravy, technickým řešením vozidel i vzpomínkami konstruktérů, kteří byli u vývoje některých modelů. Po přečtení této knihy už nikdy nebude svezení trolejbusem stejné jako předtím!

Objev podobné jako České trolejbusy (978-80-247-5552-6)

cena 288.0 Kč
Detail

Trolejbus se světlem, zvukem a otevíratelnými dveřmi

Trolejbus je určen pro všechny malé chlapce, kteří obdivují všechna vozidla určená pro přepravu lidí ve městech a rádi by je sami řídili. Proto jim nabízíme tento pěkný model trolejbusu. Pohyb vozidla zajišťuje třecí pohon (stlačení a uvolnění). Na střeše jsou 4 tlačítka, díky kterým vydává zvuk a jako skutečný trolejbus a zároveň se rozsvítí světlo ve středu vozidla. Hračka je vyrobena z plastu. Vozidla umožní dětem rozvíjet dovednosti, jako je řízení, soustředění, manuální dovednost, rychlost myšlení a obratnost. Dveře trolejbusu se otevírají pomocí páčky umístěné nad předními dveřmi. K funkčnosti světelných a zvukových efektů jsou zapotřebí 4 ks baterií typu LR44 - jsou součástí balení.Hračka je vhodná pro děti od 3 let.Charakteristika:Světelné a zvukové efektyTřecí pohon (stlačení a uvolnění)Gumové pneumatiky Rozměry trolejbusu:délka: 27mšířka: 6 cmvýška 8,5 cmRozměr balení:délka: 32,2 cmšířka: 11 cmvýška: 16,5 cm

Objev podobné jako Trolejbus se světlem, zvukem a otevíratelnými dveřmi

cena 340.83334 Kč
Detail

Zápisky z trolejbusu II. - Jan Heralecký, Tomáš Komrska

Tomáš Komrska nám s humorným nadhledem, vlastním duši nezatížené egem, ukazuje průsvity věčného řádu, tak jak se mu v jeho každodennosti zjevují. Hravě transponuje z úrovně viděného a vnímaného do myšlenkové a spirituální roviny, všude nalézá nesporné paralely a vždy své zážitky promění ve zlato: skrze reflexi dochází k poctivému rozhodnutí stát se lepším. Jeho způsob bytí proměňuje i lidi kolem něj: nebojí se chovat nezvyklým způsobem, když jej k tomu vede srdce či svědomí, a umožňuje druhým objevit tvůrčí potenciál laskavosti, klidu, trpělivosti a odpuštění. Ano, řidič trolejbusu může ve své práci vnitřně růst každým dnem. A každý den může i druhým lidem ukazovat poezii, krásu a něhu v nitru bytí. Tomáš, osvobozený od pout konvenčního prožívání, to dělá...

Objev podobné jako Zápisky z trolejbusu II. - Jan Heralecký, Tomáš Komrska

cena 115.0 Kč
Detail

Zápisky z trolejbusu II (978-80-7295-280-9)

Kniha - autor Tomáš Komrska, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tomáš Komrska nám s humorným nadhledem, vlastním duši nezatížené egem, ukazuje průsvity věčného řádu, tak jak se mu v jeho každodennosti zjevují. Hravě transponuje z úrovně viděného a vnímaného do myšlenkové a spirituální roviny, všude nalézá nesporné paralely a vždy své zážitky promění ve zlato: skrze reflexi dochází k poctivému rozhodnutí stát se lepším. Jeho způsob bytí proměňuje i lidi kolem něj: nebojí se chovat nezvyklým způsobem, když jej k tomu vede srdce či svědomí, a umožňuje druhým objevit tvůrčí potenciál laskavosti, klidu, trpělivosti a odpuštění. Ano, řidič trolejbusu může ve své práci vnitřně růst každým dnem. A každý den může i druhým lidem ukazovat poezii, krásu a něhu v nitru bytí. Tomáš, osvobozený od pout konvenčního prožívání, to dělá... Ilustrace Jan Heralecký Ze slovenského originálu přeložil František Prokop, graficky upravil Tomáš Lanča.

Objev podobné jako Zápisky z trolejbusu II (978-80-7295-280-9)

cena 119.0 Kč
Detail

Zápisky z trolejbusu 2 (978-80-8156-202-0)

Kniha - autor Tomáš Komrska, 172 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Ako sa budia trolejbusy? Ako sa vyhnúť cestovaniu v preplnenom spoji mestskej hromadnej dopravy? Načo sú šoférovi mandle či sirup proti kašľu? Dá sa naučiť cúvať s trolejbusom? A čo si taký šofér trolejbusu vlastne myslí? Vstúpte do sveta mestskej hromadnej dopravy z druhej strany barikády. Tomáš Komrska (1964) má s manželkou Oľgou troch dospelých synov Tomáša, Dávida a Šimona. Už na základnej škole zatúžil byť správcom istej budovy v Bratislave, čo sa mu aj splnilo. Na tejto pozícii pracoval vyše dvadsať rokov a medzitým sa mu rozrástla rodina. Po revolúcii v roku 1989 si však pribral prácu v stavebníctve. Založil stavebnú firmu, a to ho nakoniec priviedlo na samé dno duševného zdravia. Ako neskôr sám povedal, zistil, že sa oveľa lepšie cíti v zamestnaní, kde sú jasne dané pravidlá, ktoré má plniť, ako v povolaní, v ktorom musí pravidlá tvoriť. A tak po niekoľkoročných...

Objev podobné jako Zápisky z trolejbusu 2 (978-80-8156-202-0)

cena 259.0 Kč
Detail

Podívejte se také