Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

Autobusy první republiky a protektorátu 1918-1945 - Martin Harák

Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.

Podívejte se také Autobusy první republiky a protektorátu (978-80-271-0663-9)

cena 420.0 Kč
Detail

Autobusy první republiky a protektorátu: 1918-1945 (978-80-271-0663-9)

Kniha - autor Martin Harák, 272 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík,...

Podívejte se také České země v éře První republiky 1918 - 1938 Díl první: Vznik, budování a zlatá léta republiky 1918- (978-80-7277-563-7)

cena 404.0 Kč
Detail

Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha

eBook: Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.

Podívejte se také Velký zpěvník 100 hitů republiky: 1918 - 2017 (9790706556246)

cena 399.0 Kč
Detail

Autobusy první republiky a protektorátu (978-80-271-0663-9)

Elektronická kniha - autor Martin Harák, 272 stran Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další),...

Objev podobné jako Autobusy první republiky a protektorátu (978-80-271-0663-9)

cena 399.0 Kč
Detail

Autobusy Ikarus - Martin Harák

Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize najdete rovněž množství unikátních, dříve nepublikovaných fotografií autobusů všech typových skupin maďarského výrobce Ikarus, které se objevily v pravidelné či nepravidelné veřejné dopravě na tuzemských silnicích.

Objev podobné jako Autobusy Ikarus - Martin Harák

cena 348.0 Kč
Detail

Česká katolická literatura 1918-1945 - Martin C. Putna

Druhý svazek rozsáhlé souhrnné práce je prvním literárně-historickým dílem svého druhu u nás. Čtivou esejistickou formou autor mapuje a vykládá českou katolickou literaturu v době první a druhé republiky a za nacistické okupace. Obsáhle zde portrétuje mj. Jaroslava Durycha, Karla VI. Schwarzenberga, Jana Zahradníčka, Jana Čepa, Bohuslava Reynka, ruralisty či katolickou literární kritiku a esejistiku. Kniha je mimořádně cenná tím, že českou literaturu a kulturu vsazuje do širšího rámce katolického myšlení evropského a světového.

Objev podobné jako Česká katolická literatura 1918-1945 - Martin C. Putna

cena 535.0 Kč
Detail

Autobusy Ikarus - Martin Harák - e-kniha

eBook: Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize najdete rovněž množství unikátních, dříve nepublikovaných fotografií autobusů všech typových skupin maďarského výrobce Ikarus, které se objevily v pravidelné či nepravidelné veřejné dopravě na tuzemských silnicích.

Objev podobné jako Autobusy Ikarus - Martin Harák - e-kniha

cena 331.0 Kč
Detail

Autobusy SOR - Martin Harák - e-kniha

eBook: Na počátku tohoto příběhu je strojní družstvo ve východočeské obci Libchavy na Ústeckoorlicku, které vzniklo po druhé světové válce a věnovalo se produkci techniky pro okolní zemědělské podniky. Po roce 1989 se ale ocitlo na křižovatce: buď zanikne, nebo se přizpůsobí novým podmínkám a najde si nové místo na trhu. Několik mužů z Libchav a okolí se rozhodlo pro druhou možnost a po krátké epizodě s maringotkami se pustili do odvážného projektu: začali vyrábět autobusy. Jako úplně první vznikl sedmimetrový autobus LILI určený pro menší města, dnes z libchavské továrny vyjíždí ročně několik set autobusů více než čtyřiceti modelů. Narazíme na ně nejen na českých, ale i evropských silnicích (namátkou na Slovensku, v Nizozemsku, Srbsku, Rusku, Německu, v Pobaltí, Chorvatsku, na Ukrajině i jinde). V Libchavách se dnes vyrábějí i autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn, elektrobusy i trolejbusy. V roce 2016 uplynulo od založení společnosti SOR už dvacet pět let a minimálně v České republice se v těchto autobusech svezl snad úplně každý – existuje snad lepší důkaz, že to v Libchavách umějí? Kniha nabízí kompletní přehled všech typových a modelových skupin, vyrobených v továrně SOR od roku 1994 až do roku 2017, kdy na trh přichází vozidlo zcela nové koncepce. Nechybí popis technických odlišností jednotlivých typů, různé zajímavosti, podrobné technické tabulky, unikátní barevné nákresy a množství barevných i černobílých fotografií, technických výkresů a prospektů.

Objev podobné jako Autobusy SOR - Martin Harák - e-kniha

cena 271.0 Kč
Detail

Auta první republiky 1918-1938 - Jan Tuček

Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými.

Objev podobné jako Auta první republiky 1918-1938 - Jan Tuček

cena 626.0 Kč
Detail

Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák

Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady.Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska.Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.

Objev podobné jako Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák

cena 357.0 Kč
Detail

Autobus Karosa 900 - Martin Harák - e-kniha

eBook: Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika - projít celou řadou zásadních změn. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly "západní" vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí. Kniha zachycuje specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor zde nabízí historii jejich vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.

Objev podobné jako Autobus Karosa 900 - Martin Harák - e-kniha

cena 288.0 Kč
Detail

Autobusy Karosa 700 - Martin Harák - e-kniha

eBook: Fundovaný pohled do "dějin" tohoto autobusu přináší mnohé překvapivé informace: Karosy jezdily i na plyn, sloužily jako pojízdný hotel, existovala speciální verze na přepravu vězňů, na podvozcích Karosa se stavěly i moderní luxusní autobusy. V knize ale najdete především přehledně uspořádaná technická data, ukázky výkresové dokumentace, informace o vývoji, výrobě i exportu (tyto české autobusy se dostaly třeba na Tchaj-wan), informace o konstruktérech a mnoho dalších zajímavostí - zejména ale stovky mnohdy unikátních dobových fotografií a obrázků.

Objev podobné jako Autobusy Karosa 700 - Martin Harák - e-kniha

cena 288.0 Kč
Detail

Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů III - Martin Harák

Třetí svazek dává nahlédnout do výroby Československých výrobců - Praga, Walter, Wikov, kteří nebývalou měrou také přispěli k rozvoji hromadné dopravy na našem území.

Objev podobné jako Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů III - Martin Harák

cena 850.0 Kč
Detail

Autobus Karosa Š 11 - Martin Harák - e-kniha

eBook: Publikace o typové skupině autobusů a trolejbusů Karosa řady Š nebyla nikdy v takové podobě souhrnně vydána. Jde o legendární český výrobek s vynikajícím designem, který byl provozován, co se týká autobusů, prakticky v každém české nebo slovenském městě a navíc se tyto autobusy s úspěchem exportovaly do Polska, Rumunska a dalších zemí.

Objev podobné jako Autobus Karosa Š 11 - Martin Harák - e-kniha

cena 288.0 Kč
Detail

Autobusy SOR - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

Na počátku tohoto příběhu je strojní družstvo ve východočeské obci Libchavy na Ústeckoorlicku, které vzniklo po druhé světové válce a věnovalo se produkci techniky pro okolní zemědělské podniky. Po roce 1989 se ale ocitlo na křižovatce: buď zanikne, nebo se přizpůsobí novým podmínkám a najde si nové místo na trhu. Několik mužů z Libchav a okolí se rozhodlo pro druhou možnost a po krátké epizodě s maringotkami se pustili do odvážného projektu: začali vyrábět autobusy.Jako úplně první vznikl sedmimetrový autobus LILI určený pro menší města, dnes z libchavské továrny vyjíždí ročně několik set autobusů více než čtyřiceti modelů. Narazíme na ně nejen na českých, ale i evropských silnicích (namátkou na Slovensku, v Nizozemsku, Srbsku, Rusku, Německu, v Pobaltí, Chorvatsku, na Ukrajině i jinde).V Libchavách se dnes vyrábějí i autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn, elektrobusy i trolejbusy. V roce 2016 uplynulo od založení společnosti SOR už dvacet pět let a minimálně v České republice se v těchto autobusech svezl snad úplně každý – existuje snad lepší důkaz, že to v Libchavách umějí?Kniha nabízí kompletní přehled všech typových a modelových skupin, vyrobených v továrně SOR od roku 1994 až do roku 2017, kdy na trh přichází vozidlo zcela nové koncepce. Nechybí popis technických odlišností jednotlivých typů, různé zajímavosti, podrobné technické tabulky, unikátní barevné nákresy a množství barevných i černobílých fotografií, technických výkresů a prospektů.

Objev podobné jako Autobusy SOR - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

cena 286.0 Kč
Detail

Autobus Karosa 900 - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika - projít celou řadou zásadních změn. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly "západní" vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí. Kniha zachycuje specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor zde nabízí historii jejich vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.

Objev podobné jako Autobus Karosa 900 - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

cena 303.0 Kč
Detail

Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák - e-kniha

eBook: Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady. Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska. Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.

Objev podobné jako Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák - e-kniha

cena 339.0 Kč
Detail

Autobusy a trolejbusy východního bloku - Martin Harák - e-kniha

eBook: Autobusy a trolejbusy mají nepopiratelné kouzlo: od starých autobusů, které se cestou do hor plné lyží šplhaly do zatáček, přes tlačenice v městské hromadné dopravě až po moderní dálkové vozy, jimiž lze pohodlně cestovat přes půl kontinentu. Mnoho pozoruhodných strojů, často velmi progresivní konstrukce, vzniklo v druhé polovině 20. století i na naší straně bývalé železné opony, v továrnách tzv. východního bloku. Tato kniha nabízí v encyklopedické podobě přehled autobusů, trolejbusů i zajímavých nerealizovaných prototypů, které se vyráběly v letech 1945-1990 v jednotlivých zemích "socialistického táboraa", doplněný unikátními fotografiemi a tabulkami technických údajů. Neomezuje se ovšem jen na suchá fakta - výklad je doplněn mnoha zajímavostmi a nečekanými souvislostmi, díky nimž se před čtenáři otevírá plastický obraz jednoho segmentu dějin techniky doby nedávno minulé.

Objev podobné jako Autobusy a trolejbusy východního bloku - Martin Harák - e-kniha

cena 424.0 Kč
Detail

České země v éře první republiky (1918-1929) - Zdeněk Kárník

Třetí vydání rozsáhlé monografie, která důkladně zpracovává dějiny meziválečného Československa. Kniha podává podrobný popis období prvních deseti let od vzniku samostatného československého státu. Detailně popisuje vytváření nových státních institucí, politický systém ČSR, proměny česko-německých a česko-slovenských vztahů, jakož i hospodářský a kulturní vzestup dvacátých let 20. století.

Objev podobné jako České země v éře první republiky (1918-1929) - Zdeněk Kárník

cena 528.0 Kč
Detail

Auta první republiky: 1918-1938 (978-80-271-0466-6)

Kniha - autor Jan Tuček, 352 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými.

Objev podobné jako Auta první republiky: 1918-1938 (978-80-271-0466-6)

cena 569.0 Kč
Detail

Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák

Asi nejznámějšími výrobky slavné vysokomýtské továrny Karosa (dnes Iveco Czech Republic) jsou autobusy řady 700 a 900. Tyto designově charakteristické stroje sloužily v městské, regionální i dálkové či zájezdové dopravě a dlouhou řadu let vládly silnicím bývalého Československa. „Sedmistovky“ byly ještě klasickými produkty plánovaného socialistického hospodářství, přesto se prosadily i v zahraničí. V polovině devadesátých let na ně navázaly nově koncipované autobusy označované jako Karosa 900, které již vznikaly v partnerství se západoevropskými výrobci (Renault a později Iveco). Díky zahraničním partnerům se podařilo dostat české autobusy na velmi slušnou úroveň a učinit z nich zajímavý exportní artikl. Kniha se věnuje oběma výrobkovým skupinám rovným dílem. Shrnuje historii jejich vzniku a vývoje, popisuje technické zvláštnosti i ojedinělé užitkové přestavby. Nechybí přehledné technické tabulky, unikátní celostránkové barevné fotografie a technické nákresy.

Objev podobné jako Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák

cena 402.0 Kč
Detail

Autobusy Škoda 706 RO a RTO - Martin Harák - e-kniha

eBook: Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.

Objev podobné jako Autobusy Škoda 706 RO a RTO - Martin Harák - e-kniha

cena 305.0 Kč
Detail

České země v éře první republiky (1918 - 1938) III. - Zdeněk Kárník

Druhé vydání rozsáhlé monografie, která důkladně zpracovává dějiny meziválečného Československa. Kniha obsahuje závěrečnou část politických dějin první československé republiky a kulturní přehled celého období. V knize je i jmenný rejstřík ke všem svazkům První republiky (1918-1929, 1930-1935 a 1936-1938).

Objev podobné jako České země v éře první republiky (1918 - 1938) III. - Zdeněk Kárník

cena 618.0 Kč
Detail

České země v éře První republiky 1918 - 1938 Díl první: Vznik, budování a zlatá léta republiky 1918- (978-80-7277-563-7)

Kniha - autor Zdeněk Kárník, 560 stran, česky, pevná bez přebalu matná Třetí vydání rozsáhlé monografie, která důkladně zpracovává dějiny meziválečného Československa. Kniha podává podrobný popis období prvních deseti let od vzniku samostatného československého státu. Detailně popisuje vytváření nových státních institucí, politický systém ČSR, proměny česko-německých a česko-slovenských vztahů, jakož i hospodářský a kulturní vzestup dvacátých let 20. století.

Objev podobné jako České země v éře První republiky 1918 - 1938 Díl první: Vznik, budování a zlatá léta republiky 1918- (978-80-7277-563-7)

cena 422.0 Kč
Detail

Autobusy Škoda 706 RO a RTO - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.

Objev podobné jako Autobusy Škoda 706 RO a RTO - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

cena 321.0 Kč
Detail

Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák - e-kniha

eBook: Asi nejznámějšími výrobky slavné vysokomýtské továrny Karosa (dnes Iveco Czech Republic) jsou autobusy řady 700 a 900. Tyto designově charakteristické stroje sloužily v městské, regionální i dálkové či zájezdové dopravě a dlouhou řadu let vládly silnicím bývalého Československa. „Sedmistovky“ byly ještě klasickými produkty plánovaného socialistického hospodářství, přesto se prosadily i v zahraničí. V polovině devadesátých let na ně navázaly nově koncipované autobusy označované jako Karosa 900, které již vznikaly v partnerství se západoevropskými výrobci (Renault a později Iveco). Díky zahraničním partnerům se podařilo dostat české autobusy na velmi slušnou úroveň a učinit z nich zajímavý exportní artikl. Kniha se věnuje oběma výrobkovým skupinám rovným dílem. Shrnuje historii jejich vzniku a vývoje, popisuje technické zvláštnosti i ojedinělé užitkové přestavby. Nechybí přehledné technické tabulky, unikátní celostránkové barevné fotografie a technické nákresy.

Objev podobné jako Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák - e-kniha

cena 382.0 Kč
Detail

Pražské mordy: Skutečné kriminální případy z let první republiky (1918-1938) (978-80-907295-9-9)

Kniha - autor Dan Hrubý, 408 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Pražské mordy, Skutečné kriminální případy z let první republiky (1918–1938) navazují jako přirozené pokračování na předcházející svazek Pražské mordy, Skutečné kriminální případy z let monarchie (1880-1918). Kniha popisuje nejen dnes již zapomenuté případy, ale také události, které se staly součástí kolektivní paměti, jsou však zkreslené nánosem mýtů a fiktivního vyprávění. Patří mezi ně příběh smíchovské vražednice se zlatým chrupem, vražda knihaře Tyla na Malé Straně (zejména pak podivné putování jeho těla starou Prahou) i tragický osud rodiny hostinského z Karlovy ulice. Čtenář zde objeví chronologii nikdy neobjasněných úmrtí pražských prostitutek (od Anny Kočové přes známý případ Otýlie Vranské až po Helenu Kindlovou), které znovu a znovu přiváděly tisk i detektivy k úvaze, že se Prahou pohybuje sériový násilník, jenž vždy s odstupem několika let udeří. K první republice a její skutečné i...

Objev podobné jako Pražské mordy: Skutečné kriminální případy z let první republiky (1918-1938) (978-80-907295-9-9)

cena 379.0 Kč
Detail

Podnikatelské legendy první republiky a jejich následovníci - Kamil Miketa

Byli výkvětem prvorepublikového podnikatelského nebe. Díky jejich myšlenkám, originálním projektům, a špičkovým výrobkům se první Československá republika vyhoupla mezi šestici nejvyspělejších zemí světa. A zajistili více než dobře placenou práci desítkám tisíc českých dělníků, techniků, inženýrů i vědců. Mnozí se stali legendami už za svého života… Pak ale přišly dvě drsné rány osudu. Okupace hitlerovskými vojsky, která z mnohých z československé podnikatelské elity přes noc udělala židovské vězně v koncentračních táborech. Řada z nich je nepřežila. Druhou ranou bylo komunistický převrat v roce 1948. Ten přeživší průmyslníky opět vehnal do vězeňských kobek. A následné znárodnění jejich už jednou přervané podnikatelské plány pohřbilo navždy. Anebo přinejmenším na další tři generace. Novodobí následovníci Bati, Kolbena, Křižíka či Laurina, jimž je věnovaná druhá část této knihy, po roce 1969 znovuobnovili svobodné podnikání v tehdejším Československu. Nemuseli se sice potýkat z bezcitným gestapem či stejně drsnými praktikami StB, přesto jejich cesta na špici rozhodně nebyla snadná. Vybojovali stovky bitem se zkostnatělým postsocialistickým aparátem, novodobými českými i cizojazyčnými mafiemi, ekonomickou krizí na konci devadesátých let i černou labutí v podobě celosvětové pandemie koronaviru. Přesto obstáli…

Objev podobné jako Podnikatelské legendy první republiky a jejich následovníci - Kamil Miketa

cena 402.0 Kč
Detail

Podnikatelské legendy první republiky a jejich následovníci (978-80-908101-3-6)

Kniha - autor Kamil Miketa, 304 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Byli výkvětem prvorepublikového podnikatelského nebe. Díky jejich myšlenkám, originálním projektům, a špičkovým výrobkům se první Československá republika vyhoupla mezi šestici nejvyspělejších zemí světa. A zajistili více než dobře placenou práci desítkám tisíc českých dělníků, techniků, inženýrů i vědců. Mnozí se stali legendami už za svého života… Pak ale přišly dvě drsné rány osudu. Okupace hitlerovskými vojsky, která z mnohých z československé podnikatelské elity přes noc udělala židovské vězně v koncentračních táborech. Řada z nich je nepřežila. Druhou ranou bylo komunistický převrat v roce 1948. Ten přeživší průmyslníky opět vehnal do vězeňských kobek. A následné znárodnění jejich už jednou přervané podnikatelské plány pohřbilo navždy. Anebo přinejmenším na další tři generace. Novodobí následovníci Bati, Kolbena, Křižíka či Laurina, jimž je věnovaná druhá část této knihy, po roce...

Objev podobné jako Podnikatelské legendy první republiky a jejich následovníci (978-80-908101-3-6)

cena 309.0 Kč
Detail

Trolejbusy - Martin Harák

Komplexní pohled na minulost i současnost trolejbusů v České republice i ve světě.Výpravná celobarevná kniha vás seznámí s rozvojem trolejbusové dopravy, technickým řešením vozidel, vzpomínkami konstruktérů, kteří byli u vývoje některých modelů i s provozem trolejbusových sítí u nás i některých zahraničních.

Objev podobné jako Trolejbusy - Martin Harák

cena 402.0 Kč
Detail

Nenaplněné naděje: politické a diplomatické vztahy Československa a Velké Británie od zrodu První republiky po konferenci v Mnichově (1918–1938) - Jin

eBook: Autor sleduje vývoj vzájemných vztahů Československa a Velké Británie od vzniku Československa a mírových smluv, které rekonstruovaly Evropu po roce 1918, přes pokusy o mezinárodní bezpečnost ve 20. letech až po postupný odklon Velké Británie od podpory poválečné podoby střední Evropy ve druhé polovině 30. let. Detailně analyzuje zejména britskou politiku appeasementu, vrcholící podpisem ministerského předsedy Velké Britanie N. Chamberlaina pod Mnichovskou dohodou. Jindřich Dejmek využil pro svoji práci o diplomatických vztazích Československa a Velké Británie v letech 1918-1938 velké množství širší veřejnosti doposud neznámých úředních pramenů z československého MZV i britského Foreign Office.

Objev podobné jako Nenaplněné naděje: politické a diplomatické vztahy Československa a Velké Británie od zrodu První republiky po konferenci v Mnichově (1918–1938) - Jin

cena 250.0 Kč
Detail

Víťazstvá a prehry 1918 - 1945 - Robert Beutelhauser

V ďalšej časti Našej hrôzyplnej histórie spoznáme osud Československa od jeho vzniku v roku 1918 až po jeho rozpad počas druhej svetovej vojny. Prvé roky boli búrlivé, nový štát sa musel vyrovnávať s nevraživosťou susedov a zároveň si politici museli ujasniť, aký štát chcú budovať. Budeme sledovať, ako sa nakoniec dva národy rozkmotrili, štát sa rozpadol a obyvatelia museli čeliť virvaru druhej svetovej vojny. Dôležitá etapa našich dejín je opäť opísaná zrozumiteľne a prístupne a ilustrovaná obrázkami Kataríny Slaninkovej.

Objev podobné jako Víťazstvá a prehry 1918 - 1945 - Robert Beutelhauser

cena 205.0 Kč
Detail

Trolejbusy - Martin Harák - e-kniha

eBook: Trolejbusové systémy v České republice i ve světě rozhodně neřekly poslední slovo. „Hitem“ dnešní doby jsou hybridní bateriové trolejbusy, které jsou schopné jezdit (byť jen několik kilometrů) i mimo trolejové vedení. Trolejbusům pak zdatně začínají sekundovat elektrobusy, z nichž se v mnoha městech stávají účinní pomocníci veřejné dopravy. Úplnou novinkou jsou nákladní elektrokamiony, pro něž se staví experimentální trolejové trasy na dálnicích (například v Německu nebo ve Švédsku). Kniha se podrobně věnuje historii trolejbusů a elektrobusů, stejně jako jejich výrobě a provozu v České republice a také na Slovensku, které bylo dlouhá léta součástí bývalého společného státu. Chybět nemohou ani hlavní světoví výrobci, přehled nejzajímavějších trolejbusových systémů doma i v zahraničí, množství zajímavých historických i současných fotografií a speciálně pro knihu připravené mapy českých i zahraničních trolejbusových provozů.

Objev podobné jako Trolejbusy - Martin Harák - e-kniha

cena 382.0 Kč
Detail

Hvězdy první republiky - Alžběta Nagyová

Druhé vydání bestselleru, který svojí skladbou a kompletností nemá mezi podobně zacílenými biografickými knihami obdobu. 50 ikon prvorepublikového i protektorátního filmu. Přes 300 stran obsahuje 50 biografických portrétů, navíc 16 stran barevné přílohy! První rozebrané vydání jsme doplnili a upravili. Zveme vás na premiéru… pod světla reflektorů prvorepublikových a protektorátních filmových ateliérů! Herecké ikony tehdejší doby se nesmazatelně vetknuly do srdcí filmových diváků a doslova psaly historii. Těší se na vás Hvězdy první republiky. V dokonalé úpravě s elegantním leskem, živým a čtivým jazykem, a samozřejmě zasvěceně a důkladně vás provedou i těmi nejtajnějšími zákoutími svých soukromých i hereckých životů.

Objev podobné jako Hvězdy první republiky - Alžběta Nagyová

cena 340.0 Kč
Detail

Děsy první republiky - Marek Skřipský

Může cesta k jiným světům vést z bohnického „hřbitova bláznů“ přes malebnou historickou Třeboň a zároveň keňskou džungli? Kolik děsivých tajemství skrývá ospalá, bohem zapomenutá víska poblíž Nového Jičína? Jak se stane, že při tahu noční Prahou uvíznete hned v několika realitách najednou? A proč každý z nájemníků brzy opustí ten krásný dům, co po staletí stojí v Pustkovci na Ostravsku?V příbězích rámovaných lety 1934–1937 dávají čtyři staří muži nahlédnout do svých prazvláštních vzpomínek. Archeolog, četník, strojní inženýr a tovární jezdec tatrovky… ti všichni vydávají svá svědectví o dávných dnech, kdy bezpečný svět jejich domovů navštívilo – tolik vzdálené, a přitom tak blízké – znepokojivé neznámo.

Objev podobné jako Děsy první republiky - Marek Skřipský

cena 268.0 Kč
Detail

Nákladní vozy 1918-1945 - Katalog vozů - Radek Šindelář

Kniha tvoří samotný katalog nákladních vozů. Pro každou řadu vozu jsou zde uvedeny podmínky vzniku, vývoj, přehled objednávek a technické parametry jednotlivých typů. Nedílnou součástí knihy je bohatá fotografická a výkresová dokumentace k jednotlivým provedením.

Objev podobné jako Nákladní vozy 1918-1945 - Katalog vozů - Radek Šindelář

cena 976.0 Kč
Detail

Nákladní vozy 1918-1945 - Obecná část - Radek Šindelář

Kniha pokrývá obecná témata spojená s vývojem parku vozů v meziválečném a válečném období. Dotýká se záležitostí vzniku vozového parku ČSD, objednávání vozů, jejich výrobců a rovněž základních otázek provozu a údržby. Kniha rovněž obsahuje přehledový popis konstrukčních částí nákladních vozů tak, aby o nich čtenář získal základní přehled. Tato část obsahuje také velké množství výkresové dokumentace, která by měla posloužit zejména modelářům. Celá kapitola je věnována popisům na nákladních vozech.

Objev podobné jako Nákladní vozy 1918-1945 - Obecná část - Radek Šindelář

cena 707.0 Kč
Detail

České trolejbusy - Martin Harák - e-kniha

eBook: Ucelená a poutavá publikace o minulosti a současnosti trolejbusů v České republice. Seznamuje čtenáře s jejich počátky a obrovským boomem na přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století a vysvětluje propad začátkem let sedmdesátých. Popisuje technická řešení, překážky a úspěchy prvních pokusů o vytvoření ryze české trolejbusové dopravy i různé technologie, které trolejbusy provázejí až do dnešního dne. Kniha Martina Haráka zahrnuje komplexní pohled na celou Českou republiku, různé tuzemské výrobce a věnuje se i zahraničním vozidlům. Přiblíží osobní vzpomínky lidí, kteří byli přímo u vývoje některých modelů a představí, jaké místo zaujímá trolejbusová doprava v 21. století. Nezapomíná ani na kuriozity a slepé uličky vývoje. Určitě zaujme i stručný průvodce historií trolejbusové dopravy ve světě. Publikace České trolejbusy je plná fotografií a jiných nikdy nepublikovaných obrazových materiálů, ale také například mapek trolejbusových sítí, ukázek zahraničních vozidel a jedinečných barevných technických nákresů. Vydejte se s Českými trolejbusy na projížďku historií a poznání odvětví, které spoluutvářelo současnou podobu našich měst. V publikaci mimo jiné najdete: - dosud nepublikované dobové fotografie - technické informace, barevné nákresy trolejbusů - mapky současných i zaniklých trolejbusových sítí v ČR - vzpomínky konstruktérů - zahraniční vozidla

Objev podobné jako České trolejbusy - Martin Harák - e-kniha

cena 288.0 Kč
Detail

Hvězdy první republiky 3 - Alžběta Nagyová

50 světových ikon na plátnech předválečných kin Třetí pokračování úspěšné série filmových portrétů zavede čtenáře na místa, na nichž se v první polovině minulého století utvářely dějiny kinematografie – za brány velkolepých hollywoodských studií i do prestižních evropských ateliérů v Berlíně, Římě nebo Paříži. Seznamte se s osobnostmi, jejichž průkopnická práce, nakažlivé nadšení a nadlidské tvůrčí vzepětí přispěly k nevídanému rozkvětu filmového umění. Alfred Hitchcock, Charlie Chaplin, Walt Disney a jeho myšák Mickey, Douglas Fairbanks, Mary Pickfordová, Jean Cocteau, Josephine Bakerová, Greta Garbo, Marlen Dietrichová a řada dalších…

Objev podobné jako Hvězdy první republiky 3 - Alžběta Nagyová

cena 389.0 Kč
Detail

Život za první republiky - Hana Kneblová

První republika existovala jen krátce, ale přesto je toto období nabito zajímavými i dramatickými událostmi. Autorka populární formou vypráví o všech oblastech života v té době, o problémech po první světové válce, o běžném životě lidí, ale také o úspěšných podnikatelích, spisovatelích, sportovcích a filmových hvězdách, o skandálech politiků či o ženách, s nimiž navázal prezident Masaryk vztah po smrti své manželky. Nechybí ani zajímavosti, jako je například líčení kruté zimy v roce 1929, přemnožení bekyně mnišky nebo to, jak vznikla tradice vánočních stromů republiky.

Objev podobné jako Život za první republiky - Hana Kneblová

cena 312.0 Kč
Detail

Liga mistrů první republiky - Karel Vodička

Dovedete si představit, že by v dnešní době některý z českých klubů získal nejslavnější evropskou fotbalovou trofej - pohár pro vítěze Ligy mistrů? Představa skoro na hranici žánru sci-fi, že? Tato publikace vás však do takového období zavede a rozhodně se nebude jednat o science fiction. Do období, kdy české kluby patřily ke špičce kontinentální Evropy a třikrát nejslavnější evropskou trofej zvedly nad hlavu. Liga mistrů první republiky má za cíl představit působení českých fotbalových klubů v nejprestižnější soutěži z té doby - Středoevropském poháru. Jedná se o kroniku všech 136 zápasů, které české kluby odehrály ve zlaté éře Středoevropského poháru v letech 1927 až 1939. Vtáhne vás do atmosféry jednotlivých zápasů zachycených pohledem dobového tisku, poskytne úplnou zápasovou faktografii, přehled statistik a rekordů a v neposlední řadě také bohatou obrazovou dokumentaci. Připomeňme si slavná období nejen Sparty a Slavie, kterým se podařilo Středoevropský pohár vyhrát, ale také období dalších účastníků poháru, mezi které patřily Viktoria Žižkov, SK Kladno, SK Židenice, SK Prostějov, Viktoria Plzeň a Teplitzer FK.

Objev podobné jako Liga mistrů první republiky - Karel Vodička

cena 241.0 Kč
Detail

Hvězdy první republiky 2 - Alžběta Nagyová

Druhé vydání bestselleru, které neopomíjí nikoho důležitého z předválečného filmu. První vydání jsme rozšířili na celkový počet 50 biografických portrétů. Vzpomínky na reflektory ozářené tváře prvorepublikového a protektorátního filmu se nesmazatelně vryly do naší paměti. Jak tehdejší hvězdy stříbrného plátna prožívaly svá vrcholná léta mezi kulisami ateliérů? Nahlédněme do jejich životů, které ani zdaleka nekončily poslední filmovou klapkou. Kamera běží, začínáme!

Objev podobné jako Hvězdy první republiky 2 - Alžběta Nagyová

cena 339.0 Kč
Detail

Tenkrát za první republiky - Radek Mikulka

Publikace zachycuje události v městě Vyškově v meziválečném období v 15 kapitolách, psaných v lehčím, populárnějším stylu. Knížka se snaží představit čtenářům československou první republiku metodou "ukázat obecné prostřednictvím zvláštního". Fotografie v příloze jsou z drtivé většiny poprvé publikovány.

Objev podobné jako Tenkrát za první republiky - Radek Mikulka

cena 117.0 Kč
Detail

Česká katolická literatura 1918-1945 (978-80-7215-391-6)

Kniha - autor Martin C. Putna, 1390 stran, česky, pevná s přebalem matná Druhý svazek rozsáhlé souhrnné práce je prvním literárně-historickým dílem svého druhu u nás. Čtivou esejistickou formou autor mapuje a vykládá českou katolickou literaturu v době první a druhé republiky a za nacistické okupace. Obsáhle zde portrétuje mj. Jaroslava Durycha, Karla VI. Schwarzenberga, Jana Zahradníčka, Jana Čepa, Bohuslava Reynka, ruralisty či katolickou literární kritiku a esejistiku. Kniha je mimořádně cenná tím, že českou literaturu a kulturu vsazuje do širšího rámce katolického myšlení evropského a světového.

Objev podobné jako Česká katolická literatura 1918-1945 (978-80-7215-391-6)

cena 473.0 Kč
Detail

Děsy první republiky - Marek Skřipský - e-kniha

eBook: Může cesta k jiným světům vést z bohnického „hřbitova bláznů“ přes malebnou historickou Třeboň a zároveň keňskou džungli? Kolik děsivých tajemství skrývá ospalá, bohem zapomenutá víska poblíž Nového Jičína? Jak se stane, že při tahu noční Prahou uvíznete hned v několika realitách najednou? A proč každý z nájemníků brzy opustí ten krásný dům, co po staletí stojí v Pustkovci na Ostravsku? V příbězích rámovaných lety 1934–1937 dávají čtyři staří muži nahlédnout do svých prazvláštních vzpomínek. Archeolog, četník, strojní inženýr a tovární jezdec tatrovky… ti všichni vydávají svá svědectví o dávných dnech, kdy bezpečný svět jejich domovů navštívilo – tolik vzdálené, a přitom tak blízké – znepokojivé neznámo.

Objev podobné jako Děsy první republiky - Marek Skřipský - e-kniha

cena 239.0 Kč
Detail

Auta první republiky - Jan Tuček - e-kniha

eBook: Patříte mezi obdivovatele techniky a fanoušky první republiky? Pak nepřehlédněte tuto unikátní publikaci s těmi nejzajímavějšími vozy, které na tehdejších silnicích jezdily. Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými.

Objev podobné jako Auta první republiky - Jan Tuček - e-kniha

cena 594.0 Kč
Detail

Moje republika 1918 - 2018

V letošním roce slaví naše republika sté výročí. Západočeští spisovatelé se rozhodli při této příležitosti vydat almanach historicko-beletristických textů, v nichž vzpomínají na první světovou válku, vznik republiky, legionářské boje a události, které ovlivnily jejich rodiny. Ve formě povídek, deníků, vyprávění či zamyšlení oživuje jedenáct spisovatelů a básníků (Jiří Hlobil, Karla Erbová, Václav Engler, Markéta Čekanová, Radovan Lovčí, Václav Gruber, Daniela Kovářová, Peggy Kýrová, Stanislav Bukovský, Bohumil Jirásek a Ivo Fencl) své předky, rodinné tradice a osudy, které se skutečně staly na Plzeňsku i v krajích vzdálenějších a dodnes se v jednotlivých rodinách vyprávějí. Texty doplněné fotografiemi tak plasticky ukazují, co je v životě nejdůležitější: rodina, láska, přátelství a dobré mezilidské vztahy. Kniha "Moje republika 1918-2018" naznačuje, že se na světě během uplynulé stovky let nic podstatného nezměnilo.

Objev podobné jako Moje republika 1918 - 2018

cena 260.0 Kč
Detail

Ozubnicové a pozemní lanové dráhy Evropy - Martin Harák

Pozemní lanové a ozubnicové dráhy představují nejen oblíbený dopravní prostředek, ale často i velmi zajímavé technické a technologické řešení. V Evropě jich nejvíce najdeme – asi ne překvapivě – v alpských zemích (především ve Švýcarsku), na pozoruhodné trati ale můžeme narazit po celé Evropě včetně Česka a Slovenska.Výpravná publikace se věnuje hlavně drahám, které jsou v běžném provozu: historii jejich vzniku, technickým aspektům a zajímavostem, nechybí historické i současné fotografie a mapky tratí. Přehled je doplněn technickým úvodem k problematice drah překonávajících náročné stoupání, vysvětlením pojmu „šikmé výtahy“, popisem zajímavých zaniklých nebo transformovaných tratí a také stručnými turistickými tipy. Jízda lanovkou nebo zubačkou se totiž může při vašich cestách po Evropě stát jedním z největších zážitků!

Objev podobné jako Ozubnicové a pozemní lanové dráhy Evropy - Martin Harák

cena 536.0 Kč
Detail

Hvězdy první republiky 1, 2, 3 - Alžběta Nagyová

Komplet Hvězdy první republiky v luxusním dárkovém balení Pojďte se s námi vrátit do období mezi dvěma světovými válkami, kdy jste mohli se na plátnech našich kin setkat s řadou filmových hvězd – ať už českých, slovenských nebo světových. Ve třech publikacích najdete na více než 900 stranách 150 biografických portrétů hereckých ikon, které se nesmazatelně vetknuly do srdcí filmových diváků a doslova psaly historii. V dokonalé úpravě s elegantním leskem, živým a čtivým jazykem, a samozřejmě zasvěceně a důkladně vás provedou i těmi nejtajnějšími zákoutími svých soukromých i hereckých životů.

Objev podobné jako Hvězdy první republiky 1, 2, 3 - Alžběta Nagyová

cena 990.0 Kč
Detail

Auta první republiky (978-80-271-0466-6)

Elektronická kniha - autor Jan Tuček, 352 stran Patříte mezi obdivovatele techniky a fanoušky první republiky? Pak nepřehlédněte tuto unikátní publikaci s těmi nejzajímavějšími vozy, které na tehdejších silnicích jezdily.

Objev podobné jako Auta první republiky (978-80-271-0466-6)

cena 594.0 Kč
Detail

Fyzika za první republiky - Ivo Kraus, Štefan Zajac

Ještě v druhé polovině 19. století byl vývoj naší fyziky vázán především na katedry pražské univerzity a polytechniky. Po vzniku Československa se síť vysokých škol rozšířila o Masarykovu univerzitu v Brně, výuka fyziky přešla z filozofických fakult na nově založené fakulty přírodovědecké a vznikly fyzikálně zaměřené specializované instituce, např. Radiologický ústav ministerstva veřejných prací nebo Fyzikální výzkum Škodových závodů. K fyzikálním oborům, jejichž rozvoj byl dovršen začátkem 20. století či k novým oborům jako radiologie nebo kvantová fyzika, přibyly i další moderní disciplíny - atomová a jaderná fyzika, rentgenová strukturní analýza a spektroskopie.

Objev podobné jako Fyzika za první republiky - Ivo Kraus, Štefan Zajac

cena 237.0 Kč
Detail

Podívejte se také