Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Autobusy Škoda 706 RO a RTO - Martin Harák - e-kniha
eBook: Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.
Podívejte se také Autobusy Škoda 706 RO a RTO (978-80-271-2116-8)
Autobusy Škoda 706 RO a RTO - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák
Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.
Podívejte se také autobus skoda 706 ro
Autobusy Škoda 706 RO a RTO (978-80-271-2116-8)
Elektronická kniha - autor Martin Harák, 144 stran, česky Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například...
Podívejte se také Autobus Škoda 706 RTO (978-80-247-3437-8)
Podívejte se také
- frezka vrchni tc ro 1150 e einhell home
- Retro-auta Puzzle Bus č. 6 Škoda 706 RTO MTZ (1970) 500 dílků (8594047727768)
- Retro-auta Puzzle Bus č. 12 Škoda 706 RTO LUX (1979) 500 dílků (8594047727829)
- Retro-auta Puzzle Bus č. 8 Škoda 706 RTO LUX (1961) 500 dílků (8594047727782)
- Retro-auta Puzzle Bus č. 2 Škoda 706 RTO MEX (1973) 500 dílků (8594047727720)
- Retro-auta Puzzle Bus č. 5 Škoda 706 RO (1951) 500 dílků (8594047727751)
- Retro-auta Puzzle Bus č. 15 Škoda 706 RO LUX (1951) 500 dílků (8594047727850)
- autobusy sor
- Kobo Clara 2E Sleepcover Coral Reef (N506-AC-RO-E-PU)
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- Electrolux ES RO (900167776)
- Kniha Martin Konvička: Předmluva Klára Samková (978-80-906573-0-4)
- Předtucha - DVD (706)
- G21 Podlahová konstrukce GAH 706 (BGAH-706-ZNWG-2S0)
- dva druhy pravdy michael connelly e kniha
Autobusy Škoda 706 RO a RTO (978-80-271-2116-8)
Kniha - 144 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Autobusy Škoda 706 RO a RTO (978-80-271-2116-8)
Autobus Škoda 706 RO - Jan Neumann - e-kniha
eBook: Tato publikace je věnovaná modelu Škoda 706. Výhodou konstrukce autobusového podvozku Škoda 706 RO je nízká nástupní výška a další přednost se týká rozměrné karoserie, oboje se hodilo při dalším využití a nasazování, které nemělo nic společného s hromadnou přepravou osob. Část publikace je věnovaná různým úpravám pro mobilní rentgenové pracoviště, pojízdnou dílnu, knihovnu, laboratoř, stěhovací skříň apod. Oficiální úpravy prováděné finálními výrobci doplní ještě fotografie autobusů, jejichž úprava pro dané účely proběhla individuálně až po jejich vyřazení z hromadné dopravy. Počátky tuzemské sériové výroby bezkapotového užitkového automobilu patřily vozu pro odvoz odpadu z domácností s typovým značením Škoda 706 ROK. Stejně tak nelze opomenout prototypy autobusů se samonosnou karoserií pocházející z pražské Avie.1
Objev podobné jako Autobus Škoda 706 RO - Jan Neumann - e-kniha
Autobus Škoda 706 RTO - Jan Neumann - e-kniha
eBook: Důvodů pro vznik samostatné publikace o vozidlech Škoda 706 RTO je hned několik. Autobusy Škoda 706 RTO měly povedenou konstrukci, která svým řešením vycházela z úspěšného předchůdce Škoda 706 RO. Také design karoserie byl na svoji dobu velice líbivý a dodnes jsou její ladné křivky zdrojem obdivu. Autobusy RTO pak výrobně vznikly ve velkém množství nejen v tuzemsku, ale licenčně také v Polsku. Kniha se tedy zabývá jak tuzemskými typy RTO, tak polskými modely, které jsou neméně zajímavé. I v této modelové řadě vznikly projekty, jež se realizovaly pouze ve formě prototypů, či jednotlivých kusů. Příkladem může být kloubová verze RTO-K. Zatímco v tuzemsku vznikla v jediném kusu, v Polsku se nejednalo o žádnou vzácnost. Kapitola věnovaná kloubovým autobusům vyjma jiného vysvětluje celou řadu dosud přetrvávajících nejasností okolo těchto zajímavých vozidel. Dalším pozoruhodným a málo známým modelem je RTO-SAP, ten je popsán v základním autobusovém provedení, ale také jako přenosový vůz Československé televize. Nemůže chybět samostatná kapitola o autobusech využívaných pro jiné účely, než je přeprava osob. Jedná se o firemní sériově stavěné verze i o dodatečné individuální úpravy běžných autobusů. V knize nelze také opominout skutečnost, že ač byly podvozky Škoda 706 RTO-ch určené primárně k montáži autobusových karoserií, celá řada těchto šasi posloužila k nesení automobilových nástaveb, především pak valníkových, ale i vysokozdvižných plošin aj.
Objev podobné jako Autobus Škoda 706 RTO - Jan Neumann - e-kniha
Autobusy Ikarus - Martin Harák - e-kniha
eBook: Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize najdete rovněž množství unikátních, dříve nepublikovaných fotografií autobusů všech typových skupin maďarského výrobce Ikarus, které se objevily v pravidelné či nepravidelné veřejné dopravě na tuzemských silnicích.
Objev podobné jako Autobusy Ikarus - Martin Harák - e-kniha
Autobusy SOR - Martin Harák - e-kniha
eBook: Na počátku tohoto příběhu je strojní družstvo ve východočeské obci Libchavy na Ústeckoorlicku, které vzniklo po druhé světové válce a věnovalo se produkci techniky pro okolní zemědělské podniky. Po roce 1989 se ale ocitlo na křižovatce: buď zanikne, nebo se přizpůsobí novým podmínkám a najde si nové místo na trhu. Několik mužů z Libchav a okolí se rozhodlo pro druhou možnost a po krátké epizodě s maringotkami se pustili do odvážného projektu: začali vyrábět autobusy. Jako úplně první vznikl sedmimetrový autobus LILI určený pro menší města, dnes z libchavské továrny vyjíždí ročně několik set autobusů více než čtyřiceti modelů. Narazíme na ně nejen na českých, ale i evropských silnicích (namátkou na Slovensku, v Nizozemsku, Srbsku, Rusku, Německu, v Pobaltí, Chorvatsku, na Ukrajině i jinde). V Libchavách se dnes vyrábějí i autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn, elektrobusy i trolejbusy. V roce 2016 uplynulo od založení společnosti SOR už dvacet pět let a minimálně v České republice se v těchto autobusech svezl snad úplně každý – existuje snad lepší důkaz, že to v Libchavách umějí? Kniha nabízí kompletní přehled všech typových a modelových skupin, vyrobených v továrně SOR od roku 1994 až do roku 2017, kdy na trh přichází vozidlo zcela nové koncepce. Nechybí popis technických odlišností jednotlivých typů, různé zajímavosti, podrobné technické tabulky, unikátní barevné nákresy a množství barevných i černobílých fotografií, technických výkresů a prospektů.
Objev podobné jako Autobusy SOR - Martin Harák - e-kniha
Autobus Karosa 900 - Martin Harák - e-kniha
eBook: Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika - projít celou řadou zásadních změn. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly "západní" vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí. Kniha zachycuje specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor zde nabízí historii jejich vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.
Objev podobné jako Autobus Karosa 900 - Martin Harák - e-kniha
Autobusy Karosa 700 - Martin Harák - e-kniha
eBook: Fundovaný pohled do "dějin" tohoto autobusu přináší mnohé překvapivé informace: Karosy jezdily i na plyn, sloužily jako pojízdný hotel, existovala speciální verze na přepravu vězňů, na podvozcích Karosa se stavěly i moderní luxusní autobusy. V knize ale najdete především přehledně uspořádaná technická data, ukázky výkresové dokumentace, informace o vývoji, výrobě i exportu (tyto české autobusy se dostaly třeba na Tchaj-wan), informace o konstruktérech a mnoho dalších zajímavostí - zejména ale stovky mnohdy unikátních dobových fotografií a obrázků.
Objev podobné jako Autobusy Karosa 700 - Martin Harák - e-kniha
Autobus Karosa Š 11 - Martin Harák - e-kniha
eBook: Publikace o typové skupině autobusů a trolejbusů Karosa řady Š nebyla nikdy v takové podobě souhrnně vydána. Jde o legendární český výrobek s vynikajícím designem, který byl provozován, co se týká autobusů, prakticky v každém české nebo slovenském městě a navíc se tyto autobusy s úspěchem exportovaly do Polska, Rumunska a dalších zemí.
Objev podobné jako Autobus Karosa Š 11 - Martin Harák - e-kniha
Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha
eBook: Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.
Objev podobné jako Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha
Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák - e-kniha
eBook: Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady. Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska. Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.
Objev podobné jako Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák - e-kniha
Autobusy a trolejbusy východního bloku - Martin Harák - e-kniha
eBook: Autobusy a trolejbusy mají nepopiratelné kouzlo: od starých autobusů, které se cestou do hor plné lyží šplhaly do zatáček, přes tlačenice v městské hromadné dopravě až po moderní dálkové vozy, jimiž lze pohodlně cestovat přes půl kontinentu. Mnoho pozoruhodných strojů, často velmi progresivní konstrukce, vzniklo v druhé polovině 20. století i na naší straně bývalé železné opony, v továrnách tzv. východního bloku. Tato kniha nabízí v encyklopedické podobě přehled autobusů, trolejbusů i zajímavých nerealizovaných prototypů, které se vyráběly v letech 1945-1990 v jednotlivých zemích "socialistického táboraa", doplněný unikátními fotografiemi a tabulkami technických údajů. Neomezuje se ovšem jen na suchá fakta - výklad je doplněn mnoha zajímavostmi a nečekanými souvislostmi, díky nimž se před čtenáři otevírá plastický obraz jednoho segmentu dějin techniky doby nedávno minulé.
Objev podobné jako Autobusy a trolejbusy východního bloku - Martin Harák - e-kniha
Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák - e-kniha
eBook: Asi nejznámějšími výrobky slavné vysokomýtské továrny Karosa (dnes Iveco Czech Republic) jsou autobusy řady 700 a 900. Tyto designově charakteristické stroje sloužily v městské, regionální i dálkové či zájezdové dopravě a dlouhou řadu let vládly silnicím bývalého Československa. „Sedmistovky“ byly ještě klasickými produkty plánovaného socialistického hospodářství, přesto se prosadily i v zahraničí. V polovině devadesátých let na ně navázaly nově koncipované autobusy označované jako Karosa 900, které již vznikaly v partnerství se západoevropskými výrobci (Renault a později Iveco). Díky zahraničním partnerům se podařilo dostat české autobusy na velmi slušnou úroveň a učinit z nich zajímavý exportní artikl. Kniha se věnuje oběma výrobkovým skupinám rovným dílem. Shrnuje historii jejich vzniku a vývoje, popisuje technické zvláštnosti i ojedinělé užitkové přestavby. Nechybí přehledné technické tabulky, unikátní celostránkové barevné fotografie a technické nákresy.
Objev podobné jako Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák - e-kniha
Autobus Škoda 706 RO (978-80-247-2586-4)
Elektronická kniha - autor Jan Neumann, 144 stran Publikace je věnovaná prvnímu novému typu autobusu, který se sériově vyráběl v poválečném Československu. Byl to model Škoda 706 RO a jeho produkce mohla začít v roce 1946 jenom díky tajnému vývoji prováděném v mladoboleslavské Škodovce. Autobusy RO měly prvenství také v bezkapotovém řešení karoserie a v knize se představují v různých provedeních i v málo známých variantách, to souvisí především s exportními modely.
Objev podobné jako Autobus Škoda 706 RO (978-80-247-2586-4)
Autobus Škoda 706 RTO (978-80-247-3437-8)
Elektronická kniha - autor Jan Neumann, 172 stran Autobusy Škoda 706 RTO měly povedenou konstrukci, na svoji dobu velice líbivý design a dodnes jsou jejich ladné křivky zdrojem obdivu. Vyráběly se ve velkém množství nejen v tuzemsku, ale licenčně také v sousedním Polsku. Kniha se zabývá jak tuzemskými typy RTO, tak neméně zajímavými polskými modely, stejně jako projekty, které vznikly pouze jako prototypy. Příkladem může být kloubová verze RTO-K. Kniha je tak určená nejen bývalým řidičům, kteří si mohou při čtení nebo listování zavzpomínat na čas, pracovně spojený s těmito vozidly, ale i pro všechny, koho autobusy zajímají, bez rozdílu věku a rozsahu znalosti problematiky.
Objev podobné jako Autobus Škoda 706 RTO (978-80-247-3437-8)
Trolejbusy - Martin Harák - e-kniha
eBook: Trolejbusové systémy v České republice i ve světě rozhodně neřekly poslední slovo. „Hitem“ dnešní doby jsou hybridní bateriové trolejbusy, které jsou schopné jezdit (byť jen několik kilometrů) i mimo trolejové vedení. Trolejbusům pak zdatně začínají sekundovat elektrobusy, z nichž se v mnoha městech stávají účinní pomocníci veřejné dopravy. Úplnou novinkou jsou nákladní elektrokamiony, pro něž se staví experimentální trolejové trasy na dálnicích (například v Německu nebo ve Švédsku). Kniha se podrobně věnuje historii trolejbusů a elektrobusů, stejně jako jejich výrobě a provozu v České republice a také na Slovensku, které bylo dlouhá léta součástí bývalého společného státu. Chybět nemohou ani hlavní světoví výrobci, přehled nejzajímavějších trolejbusových systémů doma i v zahraničí, množství zajímavých historických i současných fotografií a speciálně pro knihu připravené mapy českých i zahraničních trolejbusových provozů.
Objev podobné jako Trolejbusy - Martin Harák - e-kniha
České trolejbusy - Martin Harák - e-kniha
eBook: Ucelená a poutavá publikace o minulosti a současnosti trolejbusů v České republice. Seznamuje čtenáře s jejich počátky a obrovským boomem na přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století a vysvětluje propad začátkem let sedmdesátých. Popisuje technická řešení, překážky a úspěchy prvních pokusů o vytvoření ryze české trolejbusové dopravy i různé technologie, které trolejbusy provázejí až do dnešního dne. Kniha Martina Haráka zahrnuje komplexní pohled na celou Českou republiku, různé tuzemské výrobce a věnuje se i zahraničním vozidlům. Přiblíží osobní vzpomínky lidí, kteří byli přímo u vývoje některých modelů a představí, jaké místo zaujímá trolejbusová doprava v 21. století. Nezapomíná ani na kuriozity a slepé uličky vývoje. Určitě zaujme i stručný průvodce historií trolejbusové dopravy ve světě. Publikace České trolejbusy je plná fotografií a jiných nikdy nepublikovaných obrazových materiálů, ale také například mapek trolejbusových sítí, ukázek zahraničních vozidel a jedinečných barevných technických nákresů. Vydejte se s Českými trolejbusy na projížďku historií a poznání odvětví, které spoluutvářelo současnou podobu našich měst. V publikaci mimo jiné najdete: - dosud nepublikované dobové fotografie - technické informace, barevné nákresy trolejbusů - mapky současných i zaniklých trolejbusových sítí v ČR - vzpomínky konstruktérů - zahraniční vozidla
Objev podobné jako České trolejbusy - Martin Harák - e-kniha
Ozubnicové a pozemní lanové dráhy Evropy - Martin Harák - e-kniha
eBook: Pozemní lanové a ozubnicové dráhy představují nejen oblíbený dopravní prostředek, ale často i velmi zajímavé technické a technologické řešení. V Evropě jich nejvíce najdeme – asi ne překvapivě – v alpských zemích (především ve Švýcarsku), na pozoruhodné trati ale můžeme narazit po celé Evropě včetně Česka a Slovenska. Výpravná publikace se věnuje hlavně drahám, které jsou v běžném provozu: historii jejich vzniku, technickým aspektům a zajímavostem, nechybí historické i současné fotografie a mapky tratí. Přehled je doplněn technickým úvodem k problematice drah překonávajících náročné stoupání, vysvětlením pojmu „šikmé výtahy“, popisem zajímavých zaniklých nebo transformovaných tratí a také stručnými turistickými tipy. Jízda lanovkou nebo zubačkou se totiž může při vašich cestách po Evropě stát jedním z největších zážitků!
Objev podobné jako Ozubnicové a pozemní lanové dráhy Evropy - Martin Harák - e-kniha
Vozidla a tratě úzkorozchodných elektrických drah v ČR a SR - Martin Harák - e-kniha
eBook: Věděli jste, že na území bývalého Československa se dochoval jen jediný městský úzkorozchodný tramvajový provoz (v Bratislavě) a že v Česku stále fungují dvě tratě kolejových lanových drah (v Karlových Varech)? Nová kniha renomovaného autora shrnuje osudy všech úzkorozchodných provozů s elektrickým pohonem na území České a Slovenské republiky, o nichž je možné dohledat informace. Jedná se jak o regionální malodráhy a městské tramvajové provozy, tak o dráhy železničního charakteru v průmyslu a lesnictví (všechny průmyslové dráhy v obou částech bývalého společného státu však bohužel do jedné zanikly). Hlavní pozornost se soustředí především na elektrická hnací vozidla, přívěsné vozy pro osobní a nákladní dopravu jsou zmíněny jen okrajově. Výklad je doplněn unikátními a mnohdy dosud nepublikovanými fotografiemi, tabulkami s technickými údaji, nákresy vozů a mapami některých sítí.
Objev podobné jako Vozidla a tratě úzkorozchodných elektrických drah v ČR a SR - Martin Harák - e-kniha
Autobusy Ikarus - Martin Harák
Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize najdete rovněž množství unikátních, dříve nepublikovaných fotografií autobusů všech typových skupin maďarského výrobce Ikarus, které se objevily v pravidelné či nepravidelné veřejné dopravě na tuzemských silnicích.
Objev podobné jako Autobusy Ikarus - Martin Harák
Prostírání Škoda 706 RTO
Prostírání na váš jídelní stůl s moderními motivy. Prostírání je vyrobeno z kvalitního materiálu Canvas 100% PES. Sublimační tisk zaručuje dlouholetou životnost barev. Rozměr 42cm x 28cm.
Objev podobné jako Prostírání Škoda 706 RTO
Korbel Škoda 706 RTO
Luxusní korbel z mléčného skla s originálním potiskem, který udělá radost každému milovníkovi dopravy. Potisk je na obou stranách.
Objev podobné jako Korbel Škoda 706 RTO
Taška Škoda 706 RTO
Přestaňte se trápit papírovými taškami na jedno použití a zazařte originální taškou. Taška je z pevné textilie, která je otěruvzdorná, a proto tašku jen tak nezašpiníte. A pokud přeci jen ano, můžete ji bez obav vyprat v pračce. Taška má klasické rozměry 37 x 40cm, takže se do ní bez obav vejde menší nákup či pomůcky do školy nebo do práce. Délka uší je okolo 55cm, což je ideální rozměr pro nošení tašky i přes rameno.
Objev podobné jako Taška Škoda 706 RTO
Vak na záda – Škoda 706 RTO
Praktický vak na záda se šňůrkami, který je vyroben z pevného, odolného materiálu. Udělá radost všem malým i velkým autobusovým nadšencům.
Objev podobné jako Vak na záda – Škoda 706 RTO
Body Škoda 706 RTO (Velikost: 74)
Objev podobné jako Body Škoda 706 RTO (Velikost: 74)
Body Škoda 706 RTO (Velikost: 86)
Objev podobné jako Body Škoda 706 RTO (Velikost: 86)
Body Škoda 706 RTO (Velikost: 92)
Objev podobné jako Body Škoda 706 RTO (Velikost: 92)
Body Škoda 706 RTO (Velikost: 80)
Objev podobné jako Body Škoda 706 RTO (Velikost: 80)
Body Škoda 706 RTO (Velikost: 68)
Objev podobné jako Body Škoda 706 RTO (Velikost: 68)
Hrnek Škoda 706 RTO – Matné sklo
Přibližná velikost maximálního potisku je 65x160mm
Objev podobné jako Hrnek Škoda 706 RTO – Matné sklo
Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák
Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady.Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska.Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.
Objev podobné jako Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák
Osuška Škoda 706 RTO (Velikost osušky: 70x140cm)
Osuška má rozměr 70x140cm. Materiál je velmi příjemný na dotek a díky speciální technice výroby, kdy se smísí BA a PES vlákna. (50% Bavlna, 50% PES) Gramáž osušky: 400g/m².
Objev podobné jako Osuška Škoda 706 RTO (Velikost osušky: 70x140cm)
Osuška Škoda 706 RTO (Velikost osušky: 100x170cm)
Osuška o rozměru 100 x 170cm je dostatečně velká, aby na ní mohli relaxovat bez problému dva lidé. Osuška je vyrobena moderní technologií, při které se mísí bavlněné příze 50% s polyesterovými přízemi 50%. Díky tomu je osuška z lícové strany velmi příjemná na dotek a z rubové strany pěkně saje. Gramáž osušky je 400g/m².
Objev podobné jako Osuška Škoda 706 RTO (Velikost osušky: 100x170cm)
Hrnek Škoda 706 RTO (Náplň hrníčku: Žádná)
Objev podobné jako Hrnek Škoda 706 RTO (Náplň hrníčku: Žádná)
Hrnek Škoda 706 RTO (Náplň hrníčku: Marshmallow)
Objev podobné jako Hrnek Škoda 706 RTO (Náplň hrníčku: Marshmallow)
Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Prosecco)
Rozměr etikety: cca 90x130mm u bílých a červených vín; cca 90x100mm u etikety Prosecca.
Objev podobné jako Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Prosecco)
Deka Škoda 706 RTO (Podšití beránkem: ANO)
Deka je vyrobena z Fleecu 190g/m² a z druhé strany je deka podšitá imitací beránka, která je velmi příjemná na dotyk. Rozměr deky 140x200cm.
Objev podobné jako Deka Škoda 706 RTO (Podšití beránkem: ANO)
Deka Škoda 706 RTO (Podšití beránkem: NE)
Udělejte radost touto krásnou hřejivou dekou, která snadno najde využití v každodenním životě. Materiál deky je fleece 360g/m a rozměr deky je 140x200 cm.
Objev podobné jako Deka Škoda 706 RTO (Podšití beránkem: NE)
Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů III - Martin Harák
Třetí svazek dává nahlédnout do výroby Československých výrobců - Praga, Walter, Wikov, kteří nebývalou měrou také přispěli k rozvoji hromadné dopravy na našem území.
Objev podobné jako Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů III - Martin Harák
Autobusy SOR - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák
Na počátku tohoto příběhu je strojní družstvo ve východočeské obci Libchavy na Ústeckoorlicku, které vzniklo po druhé světové válce a věnovalo se produkci techniky pro okolní zemědělské podniky. Po roce 1989 se ale ocitlo na křižovatce: buď zanikne, nebo se přizpůsobí novým podmínkám a najde si nové místo na trhu. Několik mužů z Libchav a okolí se rozhodlo pro druhou možnost a po krátké epizodě s maringotkami se pustili do odvážného projektu: začali vyrábět autobusy.Jako úplně první vznikl sedmimetrový autobus LILI určený pro menší města, dnes z libchavské továrny vyjíždí ročně několik set autobusů více než čtyřiceti modelů. Narazíme na ně nejen na českých, ale i evropských silnicích (namátkou na Slovensku, v Nizozemsku, Srbsku, Rusku, Německu, v Pobaltí, Chorvatsku, na Ukrajině i jinde).V Libchavách se dnes vyrábějí i autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn, elektrobusy i trolejbusy. V roce 2016 uplynulo od založení společnosti SOR už dvacet pět let a minimálně v České republice se v těchto autobusech svezl snad úplně každý – existuje snad lepší důkaz, že to v Libchavách umějí?Kniha nabízí kompletní přehled všech typových a modelových skupin, vyrobených v továrně SOR od roku 1994 až do roku 2017, kdy na trh přichází vozidlo zcela nové koncepce. Nechybí popis technických odlišností jednotlivých typů, různé zajímavosti, podrobné technické tabulky, unikátní barevné nákresy a množství barevných i černobílých fotografií, technických výkresů a prospektů.
Objev podobné jako Autobusy SOR - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák
Závěsy Škoda 706 RTO (Rozměr : 140x250, Materiál: Blackout)
Zavěs má tunýlek o průměru 5cm.
Objev podobné jako Závěsy Škoda 706 RTO (Rozměr : 140x250, Materiál: Blackout)
Hrnek Škoda 706 RTO (Náplň hrníčku: Tropická směs)
Objev podobné jako Hrnek Škoda 706 RTO (Náplň hrníčku: Tropická směs)
Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Červené víno)
Rozměr etikety: cca 90x130mm u bílých a červených vín; cca 90x100mm u etikety Prosecca.
Objev podobné jako Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Červené víno)
Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Bílé víno)
Rozměr etikety: cca 90x130mm u bílých a červených vín; cca 90x100mm u etikety Prosecca.
Objev podobné jako Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Bílé víno)
Závěsy Škoda 706 RTO (Rozměr : 140x250, Materiál: Interlock)
Zavěs má tunýlek o průměru 5cm.
Objev podobné jako Závěsy Škoda 706 RTO (Rozměr : 140x250, Materiál: Interlock)
Retro-auta Puzzle Bus č. 5 Škoda 706 RO (1951) 500 dílků (8594047727751)
Puzzle - 500 dílků v balení, téma dopravní prostředky, logické, vhodné od 14 let Puzzle a jeho skládání podporuje logické myšlení, a navíc pomáhá zkrátit volné chvíle. I přes různé modifikace se princip nemění, a tak může tato aktivita bavit po generace. V balení se nachází 500 dílků, jejich složení už je pro trpělivější hráče. Nabízené puzzle vás bude svým pěkným obrázkem motivovat k dokončení práce. Pro jeho vytvoření byl použit materiál, kterým je papír. Zásadní vlastnosti puzzle Retro-auta Puzzle Bus č. 5 Škoda 706 RO (1951) 500 dílků Puzzle pomáhá rozvíjet jemnou motoriku, koncentraci i předvídavost Skládání puzzle přispívá k relaxaci Zajímavé puzzle RETRO-AUTA je vhodné pro děti od 14 let Téma: dopravní prostředky V balení je celkem 500 dílků Spadá mezi klasické puzzle, které jen tak nezestárne K jeho výrobě slouží papír
Objev podobné jako Retro-auta Puzzle Bus č. 5 Škoda 706 RO (1951) 500 dílků (8594047727751)
Retro-auta Puzzle Bus č. 15 Škoda 706 RO LUX (1951) 500 dílků (8594047727850)
Puzzle - 500 dílků v balení, téma dopravní prostředky, vhodné od 14 let Skládání puzzle je příjemnou rodinnou činností, při které dochází k rozvoji logického myšlení. Jde o nestárnoucí klasiku, která baví jak děti, tak dospělé. V balení vás čeká 500 dílků, jejichž složení už vyžaduje větší trpělivosti. Nabízené puzzle vás bude svým pěkným obrázkem motivovat k dokončení práce. Je vyrobeno z materiálu, kterým je papír. Klíčové přednosti puzzle Retro-auta Puzzle Bus č. 15 Škoda 706 RO LUX (1951) 500 dílků Puzzle pomáhá procvičit koncentraci, jemnou motoriku i představivost Skládání puzzle umožňuje relaxovat Zajímavé puzzle RETRO-AUTA je svým motivem ideální pro děti od 14 let Téma: dopravní prostředky Celkem budete muset složit 500 dílků Spadá mezi klasické puzzle, které patří mezi nestárnoucí klasiku K jeho výrobě slouží papír
Objev podobné jako Retro-auta Puzzle Bus č. 15 Škoda 706 RO LUX (1951) 500 dílků (8594047727850)
Autobus Karosa 900 - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák
Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika - projít celou řadou zásadních změn. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly "západní" vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí. Kniha zachycuje specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor zde nabízí historii jejich vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.
Objev podobné jako Autobus Karosa 900 - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák
Podívejte se také
- Autobusy a trolejbusy východního bloku (978-80-247-4738-5)
- Autobusy první republiky a protektorátu (978-80-271-0663-9)
- Schreiner Martin: Martin Schreiner - SuperStar - CD (9029519802)
- Autobusy (978-80-264-2231-0)
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- Hyundai HM 706 (HYUHM706)
- Guzzanti GZ 706 jogurtovač
- Martin a Vrútky z neba: Martin And Vrútky From Heaven (978-80-8144-193-6)
- Chodúr Martin: Tisíc a jedna noc - CD (0745178497091)
- Pes Ro(c)ku - DVD (D007155)
- CANDY RO 1496DWMCE/1-S (31010352)
- CANDY RO 1294DWME/1-S (31010366)
- CANDY RO 1284DWME/1-S (31010344)
- CANDY RO 1486DWMCE/1-S (31010360)
- Autobusy Ikarus (978-80-271-3625-4)
- fabia ii autopotahy skoda
- autopotahy skoda fabia 1
- Stírací a nalepovací kniha Příroda: Stieracia a nalepovacia kniha Príroda
- Stírací a nalepovací kniha Svět: Stieracia a nalepovacia kniha Svet
- G21 Zahradní domek GAH 706 - 277 x 255 cm, zelený (GAH-706-ZNG-2S0)
- WILSON EVOLUTION 295 GAME BALL RO (887768644673)
- Autobusy Karosa 700 (978-80-247-5221-1)