Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

Autobusy Škoda 706 RO a RTO - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.

Podívejte se také Autobusy Škoda 706 RO a RTO (978-80-271-2116-8)

cena 321.0 Kč
Detail

Autobusy Škoda 706 RO a RTO - Martin Harák - e-kniha

eBook: Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.

Podívejte se také autobus skoda 706 ro

cena 305.0 Kč
Detail

Autobusy SOR - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

Na počátku tohoto příběhu je strojní družstvo ve východočeské obci Libchavy na Ústeckoorlicku, které vzniklo po druhé světové válce a věnovalo se produkci techniky pro okolní zemědělské podniky. Po roce 1989 se ale ocitlo na křižovatce: buď zanikne, nebo se přizpůsobí novým podmínkám a najde si nové místo na trhu. Několik mužů z Libchav a okolí se rozhodlo pro druhou možnost a po krátké epizodě s maringotkami se pustili do odvážného projektu: začali vyrábět autobusy.Jako úplně první vznikl sedmimetrový autobus LILI určený pro menší města, dnes z libchavské továrny vyjíždí ročně několik set autobusů více než čtyřiceti modelů. Narazíme na ně nejen na českých, ale i evropských silnicích (namátkou na Slovensku, v Nizozemsku, Srbsku, Rusku, Německu, v Pobaltí, Chorvatsku, na Ukrajině i jinde).V Libchavách se dnes vyrábějí i autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn, elektrobusy i trolejbusy. V roce 2016 uplynulo od založení společnosti SOR už dvacet pět let a minimálně v České republice se v těchto autobusech svezl snad úplně každý – existuje snad lepší důkaz, že to v Libchavách umějí?Kniha nabízí kompletní přehled všech typových a modelových skupin, vyrobených v továrně SOR od roku 1994 až do roku 2017, kdy na trh přichází vozidlo zcela nové koncepce. Nechybí popis technických odlišností jednotlivých typů, různé zajímavosti, podrobné technické tabulky, unikátní barevné nákresy a množství barevných i černobílých fotografií, technických výkresů a prospektů.

Podívejte se také Autobus Škoda 706 RTO (978-80-247-3437-8)

cena 286.0 Kč
Detail

Autobus Karosa 900 - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika - projít celou řadou zásadních změn. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly "západní" vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí. Kniha zachycuje specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor zde nabízí historii jejich vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.

Objev podobné jako Autobus Karosa 900 - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák

cena 303.0 Kč
Detail

Autobusy Škoda 706 RO a RTO (978-80-271-2116-8)

Elektronická kniha - autor Martin Harák, 144 stran, česky Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například...

Objev podobné jako Autobusy Škoda 706 RO a RTO (978-80-271-2116-8)

cena 305.0 Kč
Detail

Autobusy Škoda 706 RO a RTO (978-80-271-2116-8)

Kniha - 144 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá

Objev podobné jako Autobusy Škoda 706 RO a RTO (978-80-271-2116-8)

cena 279.0 Kč
Detail

Autobusy Ikarus: historie, vývoj, technika (978-80-271-3625-4)

Kniha - autor Martin Harák, 160 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize...

Objev podobné jako Autobusy Ikarus: historie, vývoj, technika (978-80-271-3625-4)

cena 339.0 Kč
Detail

Autobus Škoda 706 RO - Jan Neumann - e-kniha

eBook: Tato publikace je věnovaná modelu Škoda 706. Výhodou konstrukce autobusového podvozku Škoda 706 RO je nízká nástupní výška a další přednost se týká rozměrné karoserie, oboje se hodilo při dalším využití a nasazování, které nemělo nic společného s hromadnou přepravou osob. Část publikace je věnovaná různým úpravám pro mobilní rentgenové pracoviště, pojízdnou dílnu, knihovnu, laboratoř, stěhovací skříň apod. Oficiální úpravy prováděné finálními výrobci doplní ještě fotografie autobusů, jejichž úprava pro dané účely proběhla individuálně až po jejich vyřazení z hromadné dopravy. Počátky tuzemské sériové výroby bezkapotového užitkového automobilu patřily vozu pro odvoz odpadu z domácností s typovým značením Škoda 706 ROK. Stejně tak nelze opomenout prototypy autobusů se samonosnou karoserií pocházející z pražské Avie.1

Objev podobné jako Autobus Škoda 706 RO - Jan Neumann - e-kniha

cena 280.0 Kč
Detail

Autobus Škoda 706 RO (978-80-247-2586-4)

Elektronická kniha - autor Jan Neumann, 144 stran Publikace je věnovaná prvnímu novému typu autobusu, který se sériově vyráběl v poválečném Československu. Byl to model Škoda 706 RO a jeho produkce mohla začít v roce 1946 jenom díky tajnému vývoji prováděném v mladoboleslavské Škodovce. Autobusy RO měly prvenství také v bezkapotovém řešení karoserie a v knize se představují v různých provedeních i v málo známých variantách, to souvisí především s exportními modely.

Objev podobné jako Autobus Škoda 706 RO (978-80-247-2586-4)

cena 280.0 Kč
Detail

Autobus Škoda 706 RTO - Jan Neumann - e-kniha

eBook: Důvodů pro vznik samostatné publikace o vozidlech Škoda 706 RTO je hned několik. Autobusy Škoda 706 RTO měly povedenou konstrukci, která svým řešením vycházela z úspěšného předchůdce Škoda 706 RO. Také design karoserie byl na svoji dobu velice líbivý a dodnes jsou její ladné křivky zdrojem obdivu. Autobusy RTO pak výrobně vznikly ve velkém množství nejen v tuzemsku, ale licenčně také v Polsku. Kniha se tedy zabývá jak tuzemskými typy RTO, tak polskými modely, které jsou neméně zajímavé. I v této modelové řadě vznikly projekty, jež se realizovaly pouze ve formě prototypů, či jednotlivých kusů. Příkladem může být kloubová verze RTO-K. Zatímco v tuzemsku vznikla v jediném kusu, v Polsku se nejednalo o žádnou vzácnost. Kapitola věnovaná kloubovým autobusům vyjma jiného vysvětluje celou řadu dosud přetrvávajících nejasností okolo těchto zajímavých vozidel. Dalším pozoruhodným a málo známým modelem je RTO-SAP, ten je popsán v základním autobusovém provedení, ale také jako přenosový vůz Československé televize. Nemůže chybět samostatná kapitola o autobusech využívaných pro jiné účely, než je přeprava osob. Jedná se o firemní sériově stavěné verze i o dodatečné individuální úpravy běžných autobusů. V knize nelze také opominout skutečnost, že ač byly podvozky Škoda 706 RTO-ch určené primárně k montáži autobusových karoserií, celá řada těchto šasi posloužila k nesení automobilových nástaveb, především pak valníkových, ale i vysokozdvižných plošin aj.

Objev podobné jako Autobus Škoda 706 RTO - Jan Neumann - e-kniha

cena 280.0 Kč
Detail

Autobus Škoda 706 RTO (978-80-247-3437-8)

Elektronická kniha - autor Jan Neumann, 172 stran Autobusy Škoda 706 RTO měly povedenou konstrukci, na svoji dobu velice líbivý design a dodnes jsou jejich ladné křivky zdrojem obdivu. Vyráběly se ve velkém množství nejen v tuzemsku, ale licenčně také v sousedním Polsku. Kniha se zabývá jak tuzemskými typy RTO, tak neméně zajímavými polskými modely, stejně jako projekty, které vznikly pouze jako prototypy. Příkladem může být kloubová verze RTO-K. Kniha je tak určená nejen bývalým řidičům, kteří si mohou při čtení nebo listování zavzpomínat na čas, pracovně spojený s těmito vozidly, ale i pro všechny, koho autobusy zajímají, bez rozdílu věku a rozsahu znalosti problematiky.

Objev podobné jako Autobus Škoda 706 RTO (978-80-247-3437-8)

cena 280.0 Kč
Detail

Jawa Californian - historie, vývoj, technika - Jiří Bartuš

Publikace pojednává o krátkém úseku motocyklové výroby firmy Jawa, ve kterém dosáhla svým modelem Californian úspěchu na světových trzích. Fakt, že motocykly byly až na výjimky určeny pouze k prodeji zahraničním zákazníkům, přednostně z USA, uvrhnul motocykly Jawa Californian pod jistou roušku tajemství. Zájemci o historii československé motocyklové výroby, majitelé a příznivci značky Jawa v ní najdou podrobně zmapovanou techniku těchto motocyklů včetně detailních popisů všech vyrobených verzí. Druhé vydání úspěšné publikace je rozšířeno o tři kapitoly, a to o přestavbách policejních motocyklů, které se stále častěji objevují mezi veteránisty, o změnách ve výrobě, stěhování a technologických možnostech fabriky a zejména o přehled zkušeností s renovacemi. Kniha také výrazně obměňuje fotografickou dokumentaci a přináší spoustu zajímavých detailů a novinek, které se autorovi podařilo získat.

Objev podobné jako Jawa Californian - historie, vývoj, technika - Jiří Bartuš

cena 402.0 Kč
Detail

Motocyklové vozíky PAv - historie, vývoj, technika - Jiří Bartuš

Motocyklové vozíky tvoří nedílnou, avšak veřejnosti málo známou část československé motoristické historie. Kniha čtenářům přináší ucelený obraz o historii využívání vozíků ve spojení s motocykly, které bylo přímým a logickým důsledkem specifického poválečného rozvoje motorismu v Československu.Specifičnost československého vývoje potvrzuje fakt, že v žádné jiné zemi nedošlo k takovému rozšíření využívání motocyklových vozíků jako právě v Československu. Předností knihy je podrobné zmapování vývoje motocyklových vozíků v Československu, a to jak přímo vozíků PAv, jejichž účelný a přitom velice vkusný a nadčasový design v sobě nesl zhmotnění snah o využití motocyklu jako plnohodnotného dopravního prostředku, tak i předchůdců a též vozíků amatérských konstrukcí, pro které byly vozíky PAv inspirací.Jednotlivé vozíky jsou dopodrobna popsány a patřičně fotograficky zdokumentovány. Na základě zpracování mnoha dobových dokumentů uvádí kniha též informace o praktickém provozování vozíků, o jejich údržbě a opravách.

Objev podobné jako Motocyklové vozíky PAv - historie, vývoj, technika - Jiří Bartuš

cena 312.0 Kč
Detail

Parní lokomotivy řady 556.0 štokry - historie, vývoj, technika - Jiří Caska

Lokomotivní řada 556.0 představovala v našem lokomotivním hospodářství jednu z nejmohutnějších, nejspolehlivějších a nejzastoupenějších lokomotivních řad. Při výrobě se uplatily mnohaleté zkušenosti v konstrukci parních lokomotiv, které sahají až do roku 1919, kdy byla vyrobena první parní lokomotiva řady 556.0. Nepyšnila se žádnými technickými špičkovými prvky, ale byla jedinečnou vyvážeností osvědčených a v provozu vyhovujících prvků. Svými provozními výkony, velkou přechodností a konstrukční jednoduchostí byla tak úspěšná, že se jich během sedmi let vyrobilo celkem 510. Bez zásadních konstrukčních změn se stala nejpočetnější řadou parních lokomotiv u ČSD.Konstruktéři této úspěšné lokomotivní řady vycházeli z osvědčených prvků řady 555.0, ze které byl převzat pojezd. Z lokomotivní řady 475.1 převzali, až na některé detaily, lokomotivní kotel. Důvodem vývoje řady 556.0 byly stále se zvyšující nároky na přepravu po II. světové válce, na vozbu vlaků, kde svým výkonem již řada 534.0 nepostačovala.Kniha se nejprve zabývá stručnou historií Škodových závodů, zahájením výroby a celkovým popisem lokomotivní řady. V kapitole o provozním nasazení těchto lokomotiv se zmiňuje o těžkotonážním hnutí, o některých úpravách během provozu, a také o mimořádných výkonech v nákladní dopravě. Další z kapitol se věnují systému údržby a oprav, muzejnímu provozu i modelům parní lokomotivy řady 556.0.Najdete zde celkový přehled vyrobených lokomotiv i upravených pro vytápění, a také přehlednou tabulku výroby lokomotiv a tendrů. Nechybí kapitola o nehodách, kterých se lokomotivy řady 556.0 účastnily, a spousta unikátních fotografií včetně typového náčrtku.Objevte spolu s námi kouzlo a historii jedné z nejikoničtějších parních lokomotiv.

Objev podobné jako Parní lokomotivy řady 556.0 štokry - historie, vývoj, technika - Jiří Caska

cena 447.0 Kč
Detail

Jawa Californian: historie, vývoj, technika, renovace (978-80-247-5454-3)

Kniha - autor Jiří Bartuš, 240 stran, česky Publikace pojednává o krátkém úseku motocyklové výroby firmy Jawa, ve kterém dosáhla svým modelem Californian úspěchu na světových trzích. Fakt, že motocykly byly až na výjimky určeny pouze k prodeji zahraničním zákazníkům, přednostně z USA, uvrhnul motocykly Jawa Californian pod jistou roušku tajemství. Zájemci o historii československé motocyklové výroby, majitelé a příznivci značky Jawa v ní najdou podrobně zmapovanou techniku těchto motocyklů včetně detailních popisů všech vyrobených verzí. Druhé vydání úspěšné publikace je rozšířeno o tři kapitoly, a to o přestavbách policejních motocyklů, které se stále častěji objevují mezi veteránisty, o změnách ve výrobě, stěhování a technologických možnostech fabriky a zejména o přehled zkušeností s renovacemi. Kniha také výrazně obměňuje fotografickou dokumentaci a přináší spoustu zajímavých detailů a novinek, které se autorovi podařilo získat.

Objev podobné jako Jawa Californian: historie, vývoj, technika, renovace (978-80-247-5454-3)

cena 349.0 Kč
Detail

Jawa 50 Pionýr: historie, vývoj, technika, sport (978-80-247-5493-2)

Kniha - autor Jiří Wohlmuth,, česky Vyhledávaný titul Jawa 50 Pionýr je určen všem pamětníkům, fanouškům i sběratelům nebo prostě těm, kdo na nejmenším motocyklu značky JAWA 50 dodnes jezdí. Druhé vydání volně navazuje na původní text. Čtenář se seznámí s vývojem nejoblíbenějšího typu 550, přezdívaným "pařez", s jeho konstrukčním řešením, které daleko předběhlo ve své kategorii konkurenci, s celkovou historií, která je velmi bohatá – od roku 1954 se prodalo přibližně 100 000 ks. Toto vydání zahrnuje i prodeje dalších typů, které byly postaveny na základech Jawy 50 typ 550 – typ 555, 05, 20, 21 a 23 Mustang, jehož výroby byla ukončena v roce 1982. V nové kapitole se představí novinka zprovozněná v letošním roce – Pionýr s dvouválcovým motorem. V kapitole o sportovním využití padesátek je připomenuta historie těch vůbec nejnovějších strojů v mistrovství světa a doplněny jsou údaje o současných aktivitách na závodním poli. Je rozšířena kapitola o cestách Pionýra...

Objev podobné jako Jawa 50 Pionýr: historie, vývoj, technika, sport (978-80-247-5493-2)

cena 279.0 Kč
Detail

Autobusy Ikarus - Martin Harák

Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize najdete rovněž množství unikátních, dříve nepublikovaných fotografií autobusů všech typových skupin maďarského výrobce Ikarus, které se objevily v pravidelné či nepravidelné veřejné dopravě na tuzemských silnicích.

Objev podobné jako Autobusy Ikarus - Martin Harák

cena 348.0 Kč
Detail

Prostírání Škoda 706 RTO

Prostírání na váš jídelní stůl s moderními motivy. Prostírání je vyrobeno z kvalitního materiálu Canvas 100% PES. Sublimační tisk zaručuje dlouholetou životnost barev. Rozměr 42cm x 28cm.

Objev podobné jako Prostírání Škoda 706 RTO

cena 229.0 Kč
Detail

Korbel Škoda 706 RTO

Luxusní korbel z mléčného skla s originálním potiskem, který udělá radost každému milovníkovi dopravy. Potisk je na obou stranách.

Objev podobné jako Korbel Škoda 706 RTO

cena 398.0 Kč
Detail

Taška Škoda 706 RTO

Přestaňte se trápit papírovými taškami na jedno použití a zazařte originální taškou. Taška je z pevné textilie, která je otěruvzdorná, a proto tašku jen tak nezašpiníte. A pokud přeci jen ano, můžete ji bez obav vyprat v pračce. Taška má klasické rozměry 37 x 40cm, takže se do ní bez obav vejde menší nákup či pomůcky do školy nebo do práce. Délka uší je okolo 55cm, což je ideální rozměr pro nošení tašky i přes rameno.

Objev podobné jako Taška Škoda 706 RTO

cena 349.0 Kč
Detail

Autobusy Ikarus - Martin Harák - e-kniha

eBook: Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize najdete rovněž množství unikátních, dříve nepublikovaných fotografií autobusů všech typových skupin maďarského výrobce Ikarus, které se objevily v pravidelné či nepravidelné veřejné dopravě na tuzemských silnicích.

Objev podobné jako Autobusy Ikarus - Martin Harák - e-kniha

cena 331.0 Kč
Detail

Autobusy SOR - Martin Harák - e-kniha

eBook: Na počátku tohoto příběhu je strojní družstvo ve východočeské obci Libchavy na Ústeckoorlicku, které vzniklo po druhé světové válce a věnovalo se produkci techniky pro okolní zemědělské podniky. Po roce 1989 se ale ocitlo na křižovatce: buď zanikne, nebo se přizpůsobí novým podmínkám a najde si nové místo na trhu. Několik mužů z Libchav a okolí se rozhodlo pro druhou možnost a po krátké epizodě s maringotkami se pustili do odvážného projektu: začali vyrábět autobusy. Jako úplně první vznikl sedmimetrový autobus LILI určený pro menší města, dnes z libchavské továrny vyjíždí ročně několik set autobusů více než čtyřiceti modelů. Narazíme na ně nejen na českých, ale i evropských silnicích (namátkou na Slovensku, v Nizozemsku, Srbsku, Rusku, Německu, v Pobaltí, Chorvatsku, na Ukrajině i jinde). V Libchavách se dnes vyrábějí i autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn, elektrobusy i trolejbusy. V roce 2016 uplynulo od založení společnosti SOR už dvacet pět let a minimálně v České republice se v těchto autobusech svezl snad úplně každý – existuje snad lepší důkaz, že to v Libchavách umějí? Kniha nabízí kompletní přehled všech typových a modelových skupin, vyrobených v továrně SOR od roku 1994 až do roku 2017, kdy na trh přichází vozidlo zcela nové koncepce. Nechybí popis technických odlišností jednotlivých typů, různé zajímavosti, podrobné technické tabulky, unikátní barevné nákresy a množství barevných i černobílých fotografií, technických výkresů a prospektů.

Objev podobné jako Autobusy SOR - Martin Harák - e-kniha

cena 271.0 Kč
Detail

Vak na záda – Škoda 706 RTO

Praktický vak na záda se šňůrkami, který je vyroben z pevného, odolného materiálu. Udělá radost všem malým i velkým autobusovým nadšencům.

Objev podobné jako Vak na záda – Škoda 706 RTO

cena 549.0 Kč
Detail

Hrnek Škoda 706 RTO – Matné sklo

Přibližná velikost maximálního potisku je 65x160mm

Objev podobné jako Hrnek Škoda 706 RTO – Matné sklo

cena 349.0 Kč
Detail

Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák

Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady.Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska.Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.

Objev podobné jako Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák

cena 357.0 Kč
Detail

Autobus Karosa 900 - Martin Harák - e-kniha

eBook: Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika - projít celou řadou zásadních změn. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly "západní" vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí. Kniha zachycuje specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor zde nabízí historii jejich vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.

Objev podobné jako Autobus Karosa 900 - Martin Harák - e-kniha

cena 288.0 Kč
Detail

Autobusy Karosa 700 - Martin Harák - e-kniha

eBook: Fundovaný pohled do "dějin" tohoto autobusu přináší mnohé překvapivé informace: Karosy jezdily i na plyn, sloužily jako pojízdný hotel, existovala speciální verze na přepravu vězňů, na podvozcích Karosa se stavěly i moderní luxusní autobusy. V knize ale najdete především přehledně uspořádaná technická data, ukázky výkresové dokumentace, informace o vývoji, výrobě i exportu (tyto české autobusy se dostaly třeba na Tchaj-wan), informace o konstruktérech a mnoho dalších zajímavostí - zejména ale stovky mnohdy unikátních dobových fotografií a obrázků.

Objev podobné jako Autobusy Karosa 700 - Martin Harák - e-kniha

cena 288.0 Kč
Detail

Osuška Škoda 706 RTO (Velikost osušky: 70x140cm)

Osuška má rozměr 70x140cm. Materiál je velmi příjemný na dotek a díky speciální technice výroby, kdy se smísí BA a PES vlákna. (50% Bavlna, 50% PES) Gramáž osušky: 400g/m².

Objev podobné jako Osuška Škoda 706 RTO (Velikost osušky: 70x140cm)

cena 679.0 Kč
Detail

Osuška Škoda 706 RTO (Velikost osušky: 100x170cm)

Osuška o rozměru 100 x 170cm je dostatečně velká, aby na ní mohli relaxovat bez problému dva lidé. Osuška je vyrobena moderní technologií, při které se mísí bavlněné příze 50% s polyesterovými přízemi 50%. Díky tomu je osuška z lícové strany velmi příjemná na dotek a z rubové strany pěkně saje. Gramáž osušky je 400g/m².

Objev podobné jako Osuška Škoda 706 RTO (Velikost osušky: 100x170cm)

cena 999.0 Kč
Detail

Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Prosecco)

Rozměr etikety: cca 90x130mm u bílých a červených vín; cca 90x100mm u etikety Prosecca.

Objev podobné jako Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Prosecco)

cena 448.0 Kč
Detail

Deka Škoda 706 RTO (Podšití beránkem: ANO)

Deka je vyrobena z Fleecu 190g/m² a z druhé strany je deka podšitá imitací beránka, která je velmi příjemná na dotyk. Rozměr deky 140x200cm.

Objev podobné jako Deka Škoda 706 RTO (Podšití beránkem: ANO)

cena 2098.0 Kč
Detail

Deka Škoda 706 RTO (Podšití beránkem: NE)

Udělejte radost touto krásnou hřejivou dekou, která snadno najde využití v každodenním životě. Materiál deky je fleece 360g/m a rozměr deky je 140x200 cm.

Objev podobné jako Deka Škoda 706 RTO (Podšití beránkem: NE)

cena 1249.0 Kč
Detail

Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů III - Martin Harák

Třetí svazek dává nahlédnout do výroby Československých výrobců - Praga, Walter, Wikov, kteří nebývalou měrou také přispěli k rozvoji hromadné dopravy na našem území.

Objev podobné jako Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů III - Martin Harák

cena 850.0 Kč
Detail

Autobus Karosa Š 11 - Martin Harák - e-kniha

eBook: Publikace o typové skupině autobusů a trolejbusů Karosa řady Š nebyla nikdy v takové podobě souhrnně vydána. Jde o legendární český výrobek s vynikajícím designem, který byl provozován, co se týká autobusů, prakticky v každém české nebo slovenském městě a navíc se tyto autobusy s úspěchem exportovaly do Polska, Rumunska a dalších zemí.

Objev podobné jako Autobus Karosa Š 11 - Martin Harák - e-kniha

cena 288.0 Kč
Detail

Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Červené víno)

Rozměr etikety: cca 90x130mm u bílých a červených vín; cca 90x100mm u etikety Prosecca.

Objev podobné jako Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Červené víno)

cena 349.0 Kč
Detail

Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Bílé víno)

Rozměr etikety: cca 90x130mm u bílých a červených vín; cca 90x100mm u etikety Prosecca.

Objev podobné jako Víno Škoda 706 RTO (Druh Vína: Bílé víno)

cena 349.0 Kč
Detail

Retro-auta Puzzle Bus č. 5 Škoda 706 RO (1951) 500 dílků (8594047727751)

Puzzle - 500 dílků v balení, téma dopravní prostředky, logické, vhodné od 14 let Puzzle a jeho skládání podporuje logické myšlení, a navíc pomáhá zkrátit volné chvíle. I přes různé modifikace se princip nemění, a tak může tato aktivita bavit po generace. V balení se nachází 500 dílků, jejich složení už je pro trpělivější hráče. Nabízené puzzle vás bude svým pěkným obrázkem motivovat k dokončení práce. Pro jeho vytvoření byl použit materiál, kterým je papír. Zásadní vlastnosti puzzle Retro-auta Puzzle Bus č. 5 Škoda 706 RO (1951) 500 dílků Puzzle pomáhá rozvíjet jemnou motoriku, koncentraci i předvídavost Skládání puzzle přispívá k relaxaci Zajímavé puzzle RETRO-AUTA je vhodné pro děti od 14 let Téma: dopravní prostředky V balení je celkem 500 dílků Spadá mezi klasické puzzle, které jen tak nezestárne K jeho výrobě slouží papír

Objev podobné jako Retro-auta Puzzle Bus č. 5 Škoda 706 RO (1951) 500 dílků (8594047727751)

cena 390.0 Kč
Detail

Retro-auta Puzzle Bus č. 15 Škoda 706 RO LUX (1951) 500 dílků (8594047727850)

Puzzle - 500 dílků v balení, téma dopravní prostředky, vhodné od 14 let Skládání puzzle je příjemnou rodinnou činností, při které dochází k rozvoji logického myšlení. Jde o nestárnoucí klasiku, která baví jak děti, tak dospělé. V balení vás čeká 500 dílků, jejichž složení už vyžaduje větší trpělivosti. Nabízené puzzle vás bude svým pěkným obrázkem motivovat k dokončení práce. Je vyrobeno z materiálu, kterým je papír. Klíčové přednosti puzzle Retro-auta Puzzle Bus č. 15 Škoda 706 RO LUX (1951) 500 dílků Puzzle pomáhá procvičit koncentraci, jemnou motoriku i představivost Skládání puzzle umožňuje relaxovat Zajímavé puzzle RETRO-AUTA je svým motivem ideální pro děti od 14 let Téma: dopravní prostředky Celkem budete muset složit 500 dílků Spadá mezi klasické puzzle, které patří mezi nestárnoucí klasiku K jeho výrobě slouží papír

Objev podobné jako Retro-auta Puzzle Bus č. 15 Škoda 706 RO LUX (1951) 500 dílků (8594047727850)

cena 390.0 Kč
Detail

Autobusy první republiky a protektorátu 1918-1945 - Martin Harák

Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.

Objev podobné jako Autobusy první republiky a protektorátu 1918-1945 - Martin Harák

cena 420.0 Kč
Detail

Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha

eBook: Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.

Objev podobné jako Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha

cena 399.0 Kč
Detail

Podívejte se také