Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Sluchové vnímání - Zdeňka Michalová
Sluch je vedle zraku druhým nejdůležitějším smyslem podílejícím se na mezilidské komunikaci. Oslabená schopnost sluchového vnímání neznamená, že má dítě poruchu sluchu, může však významně negativně ovlivnit výsledky dětského počátečního vzdělávání, především čtení a písemného projevu. Předložená publikace se proto snaží poskytnout náměty, jak sluchové vnímání u dítěte ve věku mateřské školy efektivně rozvíjet a případným nedostatkům předcházet. Lze ji však dobře využít i při stimulaci či reedukaci v případě, že již oslabení sluchového vnímání u konkrétního dítěte registrujeme či máme potvrzeno, a to i ve školním věku. Aby dítě práce bavila, při zdolávání jednotlivých obtíží ve sluchovém vnímání splněním jednotlivých úkolů zdolává postupně s klukem Tobíkem horu, k jejímuž vrcholu vedou obláčky s čísly jednotlivých úkolů. Ty si postupně vybarvuje, až vrcholu hory dosáhne. Dítě tak postupně zvládá rytmizovat písničky, sluchově rozlišovat rytmus řeči, vytleskávat slabiky slov, u slabik určovat jejich délku, postupně sluchově rozlišovat přítomnost určité slabiky či písmene (fonému) ve slyšeném slově, pohrát si se zvukovou malebností jednotlivých slov aj.
Objev podobné jako Sluchové vnímání - Zdeňka Michalová
Sluchové vnímání (978-80-7311-157-1)
Kniha - autor Zděňka Michalová, 54 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sluch je vedle zraku druhým nejdůležitějším smyslem podílejícím se na mezilidské komunikaci. Oslabená schopnost sluchového vnímání neznamená, že má dítě poruchu sluchu, může však významně negativně ovlivnit výsledky dětského počátečního vzdělávání, především čtení a písemného projevu. Předložená publikace se proto snaží poskytnout náměty, jak sluchové vnímání u dítěte ve věku mateřské školy efektivně rozvíjet a případným nedostatkům předcházet. Lze ji však dobře využít i při stimulaci či reedukaci v případě, že již oslabení sluchového vnímání u konkrétního dítěte registrujeme či máme potvrzeno, a to i ve školním věku. Aby dítě práce bavila, při zdolávání jednotlivých obtíží ve sluchovém vnímání splněním jednotlivých úkolů zdolává postupně s klukem Tobíkem horu, k jejímuž vrcholu vedou obláčky s čísly jednotlivých úkolů. Ty si postupně vybarvuje, až vrcholu hory dosáhne. Dítě tak...
Objev podobné jako Sluchové vnímání (978-80-7311-157-1)
Pavučinka Sluchové vnímání (978-80-7311-111-3)
Kniha - autor Olga Zelinková, česky Cvičení sluchového vnímání a rozlišování délky samohlásek, slabik a sykavekTento materiál určený těm, kdo mají obtíže ve sluchovém vnímání a v činnostech, které s touto dovedností souvisejí. Sluchové rozlišování je předpokladem správné výslovnosti. Výslovnost a sluchové rozlišování podmiňuje zvládnutí některých pravopisných jevů, např. rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek, rozlišování sykavek, slabik dy-di, ty-ti, ny-ni.Sluchová analýza, syntéza a diferenciace (rozlišování) jsou nezbytně nutným předpokladem úspěšného nácviku čtení a psaní. Některá cvičení společně se zvukovým doprovodem na CD mohou být prevencí školního selhávání a lze je provádět již v předškolním věku.Zvukové soubory k Pavučince Sluch. vnímání jsou ke stažení na webu www.tobias-ucebnice.cz na stránce produktu - klikne se na stáhnout ukázku. Je to popsáno i na obálce knihy na zadní straně.Materiál je též určen pro děti s nesprávnou výslovností, děti s...
Objev podobné jako Pavučinka Sluchové vnímání (978-80-7311-111-3)
Pomocníček pro předškoláky - sluchové vnímání - Eva Rádlová, Anna Bergmanová
Titul Pomocníček pro předškoláky, vhodné pro děti s odkladem školní docházky, sluchové vnímání je plnobarevná publikace, pro děti od 6 let, jehož autorkou je renomovaná speciální pedagožka Eva Rádlová. Děti hravou formou procvičují porozumění mluvené řeči a sluchového vnímání, které jsou nezbytné pro úspěšný vstup do 1. třídy základní školy. Publikaci doplňují roztomilé obrázky od ilustrátorky Anny Bergmanové.
Objev podobné jako Pomocníček pro předškoláky - sluchové vnímání - Eva Rádlová, Anna Bergmanová
Pracovní sešit Předškolák 2 Sluchové vnímání - Martin Staněk, Kneslová Martina
Pracovní sešit, který je určený pro děti předškolního věku. Je zaměřený na rozvoj sluchového vnímání dětí a může sloužit i jako příprava k zápisu do školy. Je vhodný i pro děti s SPU. V sešitu naleznete úlohy zaměřené na sluchové rozlišování, sluchovou paměť, na sluchovou analýzu a syntézu a mnoho dalších.
Objev podobné jako Pracovní sešit Předškolák 2 Sluchové vnímání - Martin Staněk, Kneslová Martina
Připravujeme se do školy - Zdeňka Michalová
Nastoupí-li nepřipravené a nezralé dítě do základní školy, nedovede se s novými nároky správně a přiměřeně vyrovnat. Některé děti bývají po příchodu ze školy nadměrně unavené až vyčerpané, protože vyučování pro ně znamená příliš velkou zátěž. U jiných dětí vyvolává nová školní situace místo radostného očekávání úzkostné stavy a strach, trému. Aby takovým okamžikům děti nebyly vystaveny a mohly se skutečně do školy těšit, v tom jim chce pomoci naše publikace. Jejím cílem je nastartovat u budoucího školáka některé percepčně-kognitivní funkce. Pokud se to podaří, může dítě počáteční nároky čtení, psaní a počítání zvládat mnohem jednodušeji. Pracovní sešit je zaměřen konkrétně na stimulaci početních představ, zrakového vnímání a grafomotoriky. Při plnění úkolů na jednotlivých pracovních listech by mělo být zabráněno výrazným obtížím při rozlišování písmen ve čtení a psaní. Postupně by mělo dojít k cílenému usměrnění správných očních pohybů při čtení, opisu a přepisu a k celkovému zobratnění drobného svalstva ruky. Početní úkoly vedou dítě k snadnějšímu zapamatování obrazu čísla ve spojení s názorem, procvičení základních geometrických tvarů, posílí prostorovou a pravolevou orientaci. Při plnění jednotlivých úkolů je budoucí prvňák zároveň veden k systematické a úmyslné soustředěnosti na práci, což je nezbytným předpokladem jakékoliv úspěšné duševní aktivity nejen ve školním prostředí.
Objev podobné jako Připravujeme se do školy - Zdeňka Michalová
Od zápisu do lavice - 6. díl - Sluchové vnímání - Jan Smolík, Ivana Vlková
Další sešit edice Od zápisu do lavice obsahuje 45 pracovních listů se cvičeními, které zábavnou formou rozvíjejí sluchové vnímání (např. kolik slabik má slovo, jakou hlásku ve slově slyším, trénink sluchové paměti, hláskování slov, posloupnosti – co je před, za, skládání slov do věty apod.). Úlohy jsou koncipovány tak, aby se zároveň zapojilo co nejvíce smyslů a rozvíjela se jemná motorika i grafomotorika. Autorka shrnuje své poznatky posbírané během 20leté praxe s dětmi v rámci percepčně-motorického přípravného kurzu, který provozuje ve dvanácti mateřských školách. Pracovní listy obsažené v jednotlivých sešitech této edice slouží k nácviku činností, na něž je potřeba se u dětí zaměřovat. Jedná se o úlohy, se kterými mají děti v posledním ročníku školky ještě potíž, a je tedy potřeba více času na jejich stimulaci, a to i v domácím prostředí. Sešit doplňují hravé ilustrace Honzy Smolíka, jehož kresby děti znají i z některých populárních večerníčků či dětských časopisů.
Objev podobné jako Od zápisu do lavice - 6. díl - Sluchové vnímání - Jan Smolík, Ivana Vlková
Dyslektická čítanka pro 2. - 3. ročník - Zdeňka Michalová
Navazuje na díl první, po formální stránce je uspořádán stejným způsobem. Dospělý, který dle učebnice pracuje s malým čtenářem, je přesně instruován k dílčím úkonům s dítětem v záhlaví jednotlivých textů. Z obsahového hlediska tento díl pokrývá čtení trojpísmenné otevřené slabiky (typ pro, sto, stojí...) a slov se dvěma souhláskami uprostřed, čtení slov se slabikotvorným r, l a čtení slov se shluky souhlásek. V každém jednotlivém celku je dostatek slov nácvičných. Nechybí množství zábavných úkolů na rozvoj zrakově-sluchového vnímání (křížovky, doplňovačky, atd...) a na schopnost orientace v textu. Učebnice je vhodná na procvičení čtení pro děti prvních a druhých tříd bez čtenářských obtíží, pro dyslektiky k nácviku uvedených typů slov (předpokládáme druhou a třetí třídu) i pro děti na školách zvláštních.
Objev podobné jako Dyslektická čítanka pro 2. - 3. ročník - Zdeňka Michalová
Dyslektická čítanka pro 1. - 2. ročník - Zdeňka Michalová
Společně s Dyslektickou čítankou pro 2. - 3. ročník a Čítankou pro dyslektiky II, III a IV téže autorky tvoří ucelenou řadu učebnic pro nácvik techniky čtení a nácvik čtení s porozuměním pokrývající 1. - 9. ročník ZŠ. Značnou část učebnice tvoří práce s písmenem a slabikou. Úkoly posilují práci obou mozkových hemisfér. Z obsahového hlediska je systematicky pracováno s otevřenou slabikou, zavřenou slabikou dvojpísmenou, otevřenou slabikou ve slovech dvojslabičných a zavřenou slabikou na konci slov. Učebnice poslouží dětem 1. tříd jako doplněk slabikáře, dále je určena dyslektikům (konec 1. třídy, 2. třída, příp. 3.) pro zvládnutí uvedených partií a všem dětem s obtížemi i charakteru nedyslektického. Je vhodná i pro čtení ve školách zvláštních, a to od 2. třídy.
Objev podobné jako Dyslektická čítanka pro 1. - 2. ročník - Zdeňka Michalová
Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová
Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy.Jedinečné a sociálně promyšlené ilustrace doplňující publikaci vznikly ve spolupráci s akademickou malířkou Martinou Fojtů.
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová
Sociální dovednosti v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
eBook: Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné. Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování.
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
Áďa a Tim objev padáku - Martina Fojtů, Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová
Proč je dobré zdravit, poděkovat a umět si hrát s ostatními? Jak ovládat své chování? Minimalizace nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností. Na našem trhu se objevuje promyšleně sestavený ojedinělý program uvedený v publikaci s metodikou se spoustou her a technik určených v první části k rozvoji sociálních dovedností a v druhé části k minimalizaci nevhodného chování. Cílem autorek je zprostředkovat dětem ve věku mateřské školy a raného školního věku běžné zásady chování a jednání a přivést je k jejich uvědomělému a aktivnímu užívání v kontaktu s druhými lidmi. Následně jim nabídnout konkrétní techniky k vlastní seberegulaci. Z již náročných technik se jedná o tzv. „objev padáku“ uvedený v samotném názvu publikace. Přiložený rozsáhlý soubor pracovních listů k vlastní práci dětí nadchne kouzelnými obrázky známé akademické malířky Martiny Fojtů. Do záhad společensky únosného chování děti vtahuje postupně rozvíjený příběh holčičky Ádi a mimozemšťanka Tima, kteří spolu s dalšími dětmi v mateřské škole postupně nacházejí odpovědi na otázky, PROČ je důležité se chovat hezky k druhým i k sobě, umět se zklidnit, dodržovat bezpečnost, spolupracovat s druhými, dodržovat běžnou hygienu, regulovat své chování aj. Publikace s teoretickými východisky a metodikou vedení se tedy bez nadsázky může stát smysluplným pomocníkem každého pedagoga v mateřské škole či poradenského pracovníka a rodiče, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti. Přitom klást důraz nikoliv na jejich pouhé mechanické osvojení, ale vědomé odhalení a pochopení, PROČ je dodržování určitých zásad společenského chování nutné.
Objev podobné jako Áďa a Tim objev padáku - Martina Fojtů, Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová
Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
eBook: Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy. Jedinečné a sociálně promyšlené ilustrace doplňující publikaci vznikly ve spolupráci s akademickou malířkou Martinou Fojtů.
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
Ovocné moučníky - Michalová Hana
Kuchařka z oblíbené edice Nové recepty naší rodiny obsahuje jak univerzální recepty, které se dají připravit téměř z jakéhokoliv druhu ovoce, tak i recepty na moučníky z konkrétního druhu. Je zde i kapitola na moučníky ze zeleniny, které získávají čím dál větší oblibu.
Objev podobné jako Ovocné moučníky - Michalová Hana
Specifické poruchy učení - Michalová Zdena
Problematika specifických poruch učení je závažná, protože neumět dobře číst, psát nebo počítat znamená mít uzavřenou cestu k informacím a k dalšímu vzdělání. Nezávisle na inteligenci bývají děti s SPU ve škole neúspěšné a mívají obtíže i s profesní přípravou. Své intelektové předpoklady nejsou schopny plně využít a ztrácejí možnost dále studovat - vynikající rozumové schopnosti totiž mnody nestačí obtíže způsobené poruchou kompenzovat.Ve škole existuje pro děti s problémy výukového nebo výchovného rázu složitý, diverzifikovaný svět, a přestože se často jedná o žáky nadané, kteří svůj problém zdolávali zvýšeným úsilím a zásluhou rodiny, s přechodem na II. stupeň se jejich obtíže stupňují, neradi čtou, nestačí tempu ostatních. S tím úzce souvisejí vznikající obtíže sekundární: dítě se potýká s pocitem méněcennosti, následně s odporem ke škole, těžko s začleňuje do sociální skupiny vrstevníků a má nedobrý vztah k učitelům i rodičům. Není-li mu včas pomoženo, mohou jeho problémy vyústit v neurotizaci. Proto je nutné, aby jeho okolí bylo o problémech informováno, aby dokázalo zaujmout správný postoj. Publikace s zabývá všemi věkovými obdobími v životě člověka, do kterých se specifické potíže promítají. Věnuje se i těm obdobím školního vzdělávání, která u nás dosud nejsou příliš zpracována, totiž druhému stupni ZŠ a středními školami s dopadem na věk dospělých. Jejím cílem je seznámit širokou veřejnost - ale hlavně rodiče - se zkušenostmi učitelské i poradenské praxe a poskytnout rady, jak těmto jedincům účinně pomáhat v překonávání jejich obtíží. Publikace se aktuálně zabývá i novou školskou legislativou platnou od 1. 9. 2016 (zákon 82/2015 Sb. a Vyhláška 27/2016 Sb.). Částečně tak může pomoci čtenáři zorientovat se v oblasti školské péče o děti, žáky a studenty s SPU v souvislosti s platnou legislativní úpravou.
Objev podobné jako Specifické poruchy učení - Michalová Zdena
Zřetelně nevyprávíš - Alžběta Michalová - e-kniha
eBook: Děti trnou a matky neví. Jeden z nejsilnějších básnických debutů posledních let: Alžběta Michalová (1991) napsala sbírku rodinných žalozpěvů, nářků i výkřiků nad vlastním dětstvím, vystavila křehký a krutý účet matce a otci. …a rodiče pak mohou žasnout, co za podivné přecitlivé dítě tu s nimi žilo, a oni o tom nevěděli. A v lepším případě mají o čem přemýšlet. Viola Fischerová.Alžběta Michalová (1991 v Praze) studuje režii a dramaturgii na divadelní fakultě JAMU. Žije v Brně. Sbírka Zřetelně nevyprávíš je její prvotinou a byla napsána v letech 2009–2011.
Objev podobné jako Zřetelně nevyprávíš - Alžběta Michalová - e-kniha
Česká biokuchařka - Vaříme z biopotravin - Anna Michalová
Pokrmy ze špaldy, dvouzrnky, žita, ječmene, ovsa, prosa, pohanky, hrachu, cizrny, naklíčených semínek, buchty, koláče, moučníky, polévky, saláty, maso v různých úpravách. Jen namátkou: bleskový štrůdl s pohankovou náplní, provensálská směs s jahelnými knedlíčky,barevné ovesné rizoto s kuřecími prsíčky,ječný šumajzl,perník z žitné mouky, telecí řízek plněný špaldovým bulgurem s přílohou špaldové rýže, trhankové kuličky se švestkami,hrách na italský způsob, cizrna s mletým masem, jarní salát z naklíčené dvouzrnky, meruňkové pyré s naklíčeným žitem a mnoho dalšího.
Objev podobné jako Česká biokuchařka - Vaříme z biopotravin - Anna Michalová
Dyslektická čítanka pro 8. - 9. ročník - Michalová Zdena
Tato publikace je pokračováním Dyslektické čítanky pro 6. - 7. ročník na druhém stupni základní školy. Při práci s čítankou je nutná přímá pomoc učitele (rodiče, speciálního pedagoga...). Dokáže čtenáře vhodně motivovat ke čtení a vytvářet ovzduší optimistického ladění dítěte. Ve srovnání s předcházejícím dílem jsou však již texty náročnější a delší.
Objev podobné jako Dyslektická čítanka pro 8. - 9. ročník - Michalová Zdena
Subjektivní vnímání tělesné zátěže (9788024632452)
Elektronická kniha - autor Klára Daďová, 126 stran, česky Monografie se zabývá subjektivně vnímanou námahou při pohybové aktivitě, shrnuje současnou úroveň poznání v této oblasti a uvádí výsledky původního výzkumu. Ve výzkumné části autorka využila Borgovu RPE (Rating of Perceived Exertion) škálu u kardiologických pacientů. Pomocí Borgovy škály se v laboratorních podmínkách jedinci učí vnímat vztah mezi subjektivně vnímanými pocity námahy a objektivními ukazateli kardiovaskulární zátěže. To jim z dlouhodobého hlediska napomáhá lépe odhadovat a řídit intenzitu zatížení v průběhu pohybové terapie.
Objev podobné jako Subjektivní vnímání tělesné zátěže (9788024632452)
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Zrakové vnímání - Radovan Šikl - e-kniha
eBook: Proč se nám zdá obloha modrá? Jakou výhodu nám dávají dvě oči? Co o vnímání prozrazují oční pohyby? Skutečně vidí psi černobíle? Proč nám připadají Asiati navzájem podobní? Připadáme tak i my jim? Kniha Zrakové vnímání popisuje, jak prostřednictvím zraku poznáváme okolní svět, ukazuje překvapující komplexnost procesu vnímání a pomáhá pochopit, jakou úlohu má zrakové vnímání v lidském životě. Poskytuje čtenáři encyklopedické znalosti v hlavních oblastech oboru a seznamuje jej s výsledky klíčových výzkumů. Současně mu ale také dává možnost pohlédnout na vybrané otázky v širších mezioborových souvislostech a předkládané informace ilustruje na příkladech z každodenní zkušenosti. Tato kniha, která je první ucelenou prací na českém knižním trhu věnovanou tomuto obsáhlému tématu, je určena studentům a odborníkům z různých oborů, pro něž je znalost zvláštností lidského vnímání nezbytností, stejně jako všem zájemcům o záhady lidského poznání.
Objev podobné jako Zrakové vnímání - Radovan Šikl - e-kniha
Um vnímání - Jiří Krutina - e-kniha
eBook: Není bezprostřednějšího aktu či události vědomí v naší každodenní zkušenosti, než samotný akt smyslového vnímání v našem vědomí prožívání a zakoušení sebe, druhých a světa. Nepřetržitě něco skrze vědomí, kterým jsme, vnímáme, smyslově poznáváme, přičemž se smyslové zkušenosti a vnímání sebe, druhých i světa včetně nálad nás samých současně nepřetržitě proměňují a mění. Smyslové poznávání je ryze subjektivního charakteru a je současně neoddělitelné od našeho tělesného bytí a našeho já. Každá naše zkušenost je podstatně smyslová, ať už věcí a lidí kolem nás, nebo v případě vnitřních pochopení jakkoliv složitého matematického modelu.Míním, že kritická nevědomost v oblasti “těla” se projevuje vnímáním našeho subjektivně prožívaného organismu “z vnějšku” a jeho doslova degradace či objektivizace na “objektivní fyzické tělo” – jak jej v současnosti vnímá materialistická lékařská věda a psychologie, místo jeho přímého prožívání v podobě “orgasmování” našeho bytí jako takového, které nejen orgasmuje a tedy organizuje celý náš organismus okamžik po okamžiku v jeho fyzické přítomnosti a integritě včetně jeho smyslového světa kolem něj, ale je současně i živou vědomou tmou tvořící esenci naší spirituální podstaty, jež je z povahy nesmrtelná.Esej se zaměřuje na základní otázku povahy smyslového vnímání a významnosti vědomí těla jako celku pro naplnění nejzazších možnosti lidského vědomí a vnímání, které je zdrojem veškerého poznání.
Objev podobné jako Um vnímání - Jiří Krutina - e-kniha
Kniha vnímání (978-80-906919-6-4)
Kniha - autor Lucie Lučanská, 80 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Jdete na procházku do lesa. Říkáte si, co je na tom? Kniha vnímání ukazuje, jak úžasné vjemy svými smysly získáváme. A tak si procházku užijeme rovnou pětkrát, pokaždé ale docela jinak. Každý smysl se ve své kapitole stane vypravěčem a učitelem a každá kapitola je zpracována jinou výtvarnou a tiskovou technikou. Celkem na vás čeká 80 stran. Kniha je určena pro děti od pěti do devíti let a pro všechny, kterým dává smysl používat své smysly. Čím je kniha originální? Kapitola o čichu obsahuje v jedné ilustraci vůni lesa, která se při doteku uvolní. Kapitola o hmatu je tištěna speciálním lakem pro hmatový zážitek. Obálka z režného plátna, knižní blok složený ze tří druhů papíru a přímé barvy pro jedinečný vizuální požitek.
Objev podobné jako Kniha vnímání (978-80-906919-6-4)
Zrakové vnímání (978-80-247-3029-5)
Elektronická kniha - autor Radovan Šikl, 312 stran Proč se nám zdá obloha modrá? Jakou výhodu nám dávají dvě oči? Co o vnímání prozrazují oční pohyby? Skutečně vidí psi černobíle? Proč nám připadají Asiati navzájem podobní? Připadáme tak i my jim? Kniha Zrakové vnímání popisuje, jak prostřednictvím zraku poznáváme okolní svět, ukazuje překvapující komplexnost procesu vnímání a pomáhá pochopit, jakou úlohu má zrakové vnímání v lidském životě. Poskytuje čtenáři encyklopedické znalosti v hlavních oblastech oboru a seznamuje jej s výsledky klíčových výzkumů. Současně mu ale také dává možnost pohlédnout na vybrané otázky v širších mezioborových souvislostech a předkládané informace ilustruje na příkladech z každodenní zkušenosti. Tato kniha, která je první ucelenou prací na českém knižním trhu věnovanou tomuto obsáhlému tématu, je určena studentům a odborníkům z různých oborů, pro něž je znalost zvláštností lidského vnímání nezbytností, stejně jako všem zájemcům o...
Objev podobné jako Zrakové vnímání (978-80-247-3029-5)
Um vnímání (999-00-017-9348-7)
Elektronická kniha - autor Jiří Krutina, 42 stran, česky Není bezprostřednějšího aktu či události vědomí v naší každodenní zkušenosti, než samotný akt smyslového vnímání v našem vědomí prožívání a zakoušení sebe, druhých a světa. Nepřetržitě něco skrze vědomí, kterým jsme, vnímáme, smyslově poznáváme, přičemž se smyslové zkušenosti a vnímání sebe, druhých i světa včetně nálad nás samých současně nepřetržitě proměňují a mění. Smyslové poznávání je ryze subjektivního charakteru a je současně neoddělitelné od našeho tělesného bytí a našeho já. Každá naše zkušenost je podstatně smyslová, ať už věcí a lidí kolem nás, nebo v případě vnitřních pochopení jakkoliv složitého matematického modelu.Míním, že kritická nevědomost v oblasti “těla” se projevuje vnímáním našeho subjektivně prožívaného organismu “z vnějšku” a jeho doslova degradace či objektivizace na “objektivní fyzické tělo” – jak jej v současnosti vnímá materialistická lékařská věda a psychologie, místo jeho...
Objev podobné jako Um vnímání (999-00-017-9348-7)
Vnímání prostoru (978-80-7467-156-2)
Kniha - autor Pavla Melková, 168 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Pavla Melková je architektka, která za svoje stavby, vytvořené v rámci MCA atelieru získala řadu významných ocenění. Kromě pedagogické a výzkumné činnosti na Fakultě architektury ČVUT se intenzivně věnuje psaní teoretických knih i básnické tvorbě. V nich se prolíná její praktická zkušenost, znalost filozofie, sociologie, dějin umění i zájem o celé spektrum oborů dalších, a především hluboká citlivost vlastního vnímání prostředí okolo nás, a lidských vztahů k němu a v něm. Díky této citlivosti je její psaní specifické, a v dnešní době v daném oboru ojedinělé, neboť se na prostředí dívá pohledem jeho uživatelů, nikoli odborníka, jehož hlas v pozadí tento pohled spíše analyzuje. Soubor esejů je volným pokračováním předešlých knih Prožívat architekturu a Humanistická role architektury. Kniha Prožívat architekturu se věnovala především pozorování a interpretaci konkrétních situací prostředí...
Objev podobné jako Vnímání prostoru (978-80-7467-156-2)
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová - e-kniha
eBook: Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová - e-kniha
Kvído - Roztančené fixy smyslové vnímání 4-7+
Roztančené fixy jsou interaktivní grafomotorické sešity plné obrázků a aktivit s příběhy 2 barevných fixek, které učí Kvída a předškolní děti kreslit a psát a rozvíjet přitom jemnou motoriku a zrakové vnímání. Díky mazatelným fixům můžou děti sešity vyplňovat opakovaně a procvičovat si tak úkoly znovu a znovu. Každý sešit Roztančené fixy má 50 stran plných úkolů pro děti předškolního věku. Kroužková vazba a zavírání na magnet je vhodné i do batůžku na cesty.
Objev podobné jako Kvído - Roztančené fixy smyslové vnímání 4-7+
Rozvoj zrakového vnímání (978-80-266-0554-6)
Elektronická kniha - autor Jiřina Bednářová, 64 stran Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání (978-80-266-0554-6)
Kvído - Roztančené fixy smyslové vnímání 4-7+ (8590228044600)
Stolní hra - dětská, logická a vědomostní a naučné hra, pro 1 až 2 hráče, lehká obtížnost, v českém jazyce, vhodné od 4 let
Objev podobné jako Kvído - Roztančené fixy smyslové vnímání 4-7+ (8590228044600)
Pracovní sešit Předškolák 1 Zrakové vnímání - Kneslová Martina
Pracovní sešit, který je určený pro děti předškolního věku. Je zaměřený na rozvoj zrakového vnímání dětí a může sloužit i jako příprava k zápisu do školy. Je vhodný i pro děti s SPU. Naleznete zde úlohy na spojování stejných obrázků, hledání druhé poloviny obrázků, rozlišování obrázků např. podle velikosti, polohy a mnoho dalších.
Objev podobné jako Pracovní sešit Předškolák 1 Zrakové vnímání - Kneslová Martina
Subjektivní vnímání tělesné zátěže - Klára Daďová - e-kniha
eBook: Monografie se zabývá subjektivně vnímanou námahou při pohybové aktivitě, shrnuje současnou úroveň poznání v této oblasti a uvádí výsledky původního výzkumu. Ve výzkumné části autorka využila Borgovu RPE (Rating of Perceived Exertion) škálu u kardiologických pacientů. Pomocí Borgovy škály se v laboratorních podmínkách jedinci učí vnímat vztah mezi subjektivně vnímanými pocity námahy a objektivními ukazateli kardiovaskulární zátěže. To jim z dlouhodobého hlediska napomáhá lépe odhadovat a řídit intenzitu zatížení v průběhu pohybové terapie.
Objev podobné jako Subjektivní vnímání tělesné zátěže - Klára Daďová - e-kniha
Generační vnímání života naší společnosti - Ján Mišovič, Vacek Lubomír
Kniha se zabývá pohledy čtyř generačních skupin, mladých lidí, mladší střední generace, starší střední generace a nejstarší věkové skupiny na hodnoty, politické, ekonomické a společenské otázky, které se týkají života naší společnosti a jejich obyvatel. Ilustruje, jakým způsobem si každý člověk osvojuje názory na dění u nás a kolem nás, kde jsou příčiny názorových rozdílů mezi generacemi. Charakterizuje jak se generace starších a mladších rodičů liší od svých dětí ve svém smýšlení o politice, náboženství, ekonomice, morálce a dalších tématech a jak je naše společnost názorově rozdělena. Publikace může zaujmout čtenáře, kteří se zajímají, jakým způsobem občané České republiky přemýšlejí o událostech, které ovlivňují naše životy. Může posloužit i odborníkům orientovaným na sociologii.
Objev podobné jako Generační vnímání života naší společnosti - Ján Mišovič, Vacek Lubomír
Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty - Lenka Harantová - e-kniha
eBook: Monografie se zabývá problematikou sociální reklamy v České republice. Konkrétně se zaměřuje na vnímání sociální reklamy cílovou skupinou vysokoškolských studentů do 26 let a je tematicky orientována na kouření, alkohol, pohlavně přenosné choroby a bezpečnost silničního provozu.
Objev podobné jako Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty - Lenka Harantová - e-kniha
Sundo Masážní váleček ''duo'' pro podporu smyslového vnímání (S-61140)
Masážní váleček délka 14,5 cm, průměr 7,5 cm Máte zdravotní potíže, jste v poúrazové nebo jiné rehabilitaci? Pracujete s masážní a stimulační terapií? Může se vám hodit jednoduchá pomůcka v podobě masážního válečku Sundo duo. Díky praktickému tvaru se hodí se jak při cvičení rukou na úchop, tak při masážích krku nebo zad a dalších tělesných partií. Při použití masážního válečku Sundo duo dojde k prokrvení organismu, uvolnění od stresu a příjemné relaxaci. Výrobek je snadno omyvatelný a tedy nenáročný na údržbu za velmi příznivou cenu. Klíčové vlastnosti masážního válečku Sundo duoMasážní váleček Sundo duo slouží k podpoře smyslového vnímání, masáži a terapiiVýrobek pomáhá při cvičeních rukou zaměřených na úchop a jejich stimulaciVáleček využijete především při masáži krku a zad, ale i jiných částí tělaJemná masáž válečkem Sundo duo uvolňuje napětí a napomáhá relaxaciPři použití výrobku dochází k intenzivnímu prokrvení svalstvaVáleček je...
Objev podobné jako Sundo Masážní váleček ''duo'' pro podporu smyslového vnímání (S-61140)
Předškolák školákem Rozvoj zrakového vnímání (978-80-7496-463-3)
Kniha - autor Věra Gošová; Kristýna Krejčová; Hana Nádvorníková, 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Aktivity a činnosti v pracovním sešitě Předškolák školákem - Rozvoj zrakového vnímání rozvíjejí zrakového vnímání dítěte v předškolním a mladším školním věku, které je jedním z předpokladů úspěšného zvládnutí čtení a psaní písmen, slabik, slov i číslic a čísel. 72 hravých pracovních listů nabídne Vašemu dítěti přípravu na výuku čtení a psaní. Aktivity jsou též vhodné i pro děti s poruchami učení jako součást rozvoje zrakového vnímání u reedukačních cvičení. Pracovní listy jsou využitelné k nácviku i docvičování, ke skupinové i individuální práci v mateřské škole a první třídě ZŠ, ale i pro nácvik v domácím prostředí pod vedením rodičů. Pracovní sešit je určen dětem předškolního věku a pro prvňáčky. Pracovní sešit je určen dětem od 4 do 7 let.
Objev podobné jako Předškolák školákem Rozvoj zrakového vnímání (978-80-7496-463-3)
Předškolák školákem Rozvoj sluchového vnímání (978-80-7496-462-6)
Kniha - autor Věra Gošová; Kristýna Krejčová; Hana Nádvorníková, 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Aktivity a činnosti v pracovním sešitě Předškolák školákem - Rozvoj sluchového vnímání rozvíjejí sluchové vnímání dítěte v předškolním a v mladším školním věku, které je jedním z předpokladů úspěšného zvládnutí čtení a psaní písmen, slabik, slov i číslic a čísel. 72 hravých pracovních listů nabídne Vašemu dítěti přípravu na výuku čtení a psaní. Aktivity jsou též vhodné i pro děti s poruchami učení jako součást rozvoje sluchového vnímání u reedukačních cvičení. Pracovní listy jsou využitelné k nácviku i docvičování, ke skupinové i individuální práci v mateřské škole a první třídě ZŠ, ale i pro nácvik v domácím prostředí pod vedením rodičů. Pracovní sešit je určen dětem předškolního věku a pro prvňáčky. Pracovní sešit je určen dětem od 4 do 7 let.
Objev podobné jako Předškolák školákem Rozvoj sluchového vnímání (978-80-7496-462-6)
Proměna vnímání a zkušenost pravdy (978-80-7298-236-3)
Kniha - autor Maurice Merleau-Ponty, 256 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Svazek zahrnuje dva Merleau-Pontyho texty ze sklonku r. 1951, jejichž původním účelem bylo představit jej přijímací komisi jako kandidáta na prestižní College de France. Texty obsahují propracované shrnutí Merleau-Pontyho prvních publikací (Struktura chování, Fenomenologie vnímání) i popis projektů, na nichž právě pracoval (Próza světa) a které plánoval (Viditelné a neviditelné), především však přehled problémů a témat, jimž se chtěl věnovat ve své výuce na College. Na rozdíl od naprosté většiny ostatních materiálů vydávaných po Merleau-Pontyho smrti tak texty ke kandidatuře představují filosofův myšlenkový projekt jako jednotnou stavbu, v níž je propojeno mnoho dílčích, na první pohled ne zcela souvisejících témat. Středobodem všech zamýšlených zkoumání tak je otázka, jak se tělesně-perceptivní život, jehož specifickou podobu Merleau-Ponty popsal ve svých prvních knihách,...
Objev podobné jako Proměna vnímání a zkušenost pravdy (978-80-7298-236-3)
Sundo Masážní míček pro podporu smyslového vnímání s rukojetí (S-61060)
Masážní míč průměr míčku 9 cm, délka rukojeti 40 cm Neobejdete se bez pravidelné masáže? S využitím masážního míčku Sundo Masážní míček pro podporu smyslového vnímání s rukojetí si budete moci užívat masáží kdykoliv a kdekoliv. Skvěle poslouží po dlouhém pracovním dni nebo třeba po delším cestování. S masážním míčkem dokážete velmi jednoduše zacházet. Pouhým hýbáním míčku po kůži vašeho těla se vaše svaly náležitě prokrví a uvolní. Namasírujete s ním nejen záda, trapézy či šíji, ale i chodidla a dlaně. Díky masážnímu míčku dosáhnete uvolnění svalů snadno a rychle
Objev podobné jako Sundo Masážní míček pro podporu smyslového vnímání s rukojetí (S-61060)
Vybrané indikátory herního výkonu v tenisu, vizuální vnímání a anticipace (9788024651064)
Elektronická kniha - autor Jan Carboch, 140 stran, česky Sportovní hra tenis se uskutečňuje v podmínkách měnícího se prostředí, v němž je vlastní akce hráče velmi časové omezena. To klade vysoké nároky na vnímání a anticipaci. Kromě sledování letícího míče může hráč získat informace o záměru soupeře z jeho z pohybu a celé rady dalších podnětů, a to ještě dříve, než soupeř míč odehraje. Vizuální vnímání je důležité i pro rozhodčí tenisu a souvisí s jejich výkonem na dvorci. V této knize se čtenář seznámí s teoretickými poznatky a problematikou vizuálního vnímání a anticipace v tenisu, které vznikly rozsáhlou rešerší odborné literatury a jsou podpořeny a doplněny vědeckými výzkumy faktorů, které ovlivňují celkový herní výkon.
Objev podobné jako Vybrané indikátory herního výkonu v tenisu, vizuální vnímání a anticipace (9788024651064)
Pracovní sešit Předškolák 1 Zrakové vnímání (978-80-88368-81-6)
Kniha - autor Martina Kneslová, 40 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit, který je určený pro děti předškolního věku. Je zaměřený na rozvoj zrakového vnímání dětí a může sloužit i jako příprava k zápisu do školy. Je vhodný i pro děti s SPU. Naleznete zde úlohy na spojování stejných obrázků, hledání druhé poloviny obrázků, rozlišování obrázků např. podle velikosti, polohy a mnoho dalších.
Objev podobné jako Pracovní sešit Předškolák 1 Zrakové vnímání (978-80-88368-81-6)
Šamanská zkušenost: Praktický průvodce mimosmyslovým vnímáním (978-80-7500-390-4)
Kniha - autor Kenneth Meadows, 265 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V našem věku byla velká část zemského povrchu již probádána, avšak nehmotné oblasti v nás jsou pro mnohé ještě stále nezmapovaným územím. Tento vnitřní prostor býval tradičně doménou šamanů a moudrých všech kultur a tradic. Šamani, vracející se ze svých „cest“ po těchto vnitřních oblastech, mohou vynést na hladinu svého vědomí poznání, jež lze využít ke zlepšení kvality života. Šamanská zkušenost je fascinujícím a komplexním průvodcem po vašem vnitřním prostoru, přičemž vám může pomoci podniknout bezpečné šamanské „cesty“ a prožít změněné stavy vědomí. Naučte se, jak: probudit a rozvinout své vnitřní smysly a zdroje vstoupit do jiných úrovní vědomí a vyhledat v nich informace, podstatné pro všechny oblasti vašeho života přijít na to, že síla, kterou potřebujete, abyste mohli čelit všem výzvám života, spočívá ve vašem nitru.
Objev podobné jako Šamanská zkušenost: Praktický průvodce mimosmyslovým vnímáním (978-80-7500-390-4)
Rozvoj zrakového vnímání pro děti 4 do 6 let - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání pro děti 4 do 6 let - Jiřina Bednářová
Zdeněk Svěrák – POVÍDKY - Zdeněk Svěrák
Jemný a inteligentní humor Zdeňka Svěráka je ideálním společníkem pro váš volný čas! Soubor povídek českého velikána na nejrůznější témata s jeho typickou hravostí a humorem. V povídkách se jistě poznáte i vy, protože inspirací pro povídky je Zdeňku Svěrákovi právě život sám. Kdokoli z nás se mohl někdy v životě dostat do stejné situace jako hlavní hrdinové jednotlivých příběhů. Dlouho očekávaná sbírka Svěrákových povídek bude skvostem ve vaší knihovně, ke kterému se budete rádi vracet.
Objev podobné jako Zdeněk Svěrák – POVÍDKY - Zdeněk Svěrák
Vybrané indikátory herního výkonu v tenisu, vizuální vnímání a anticipace - Jan Carboch
Sportovní hra tenis se uskutečňuje v podmínkách měnícího se prostředí, v němž je vlastní akce hráče velmi časové omezena. To klade vysoké nároky na vnímání a anticipaci. Kromě sledování letícího míče může hráč získat informace o záměru soupeře z jeho z pohybu a celé rady dalších podnětů, a to ještě dříve, než soupeř míč odehraje. Vizuální vnímání je důležité i pro rozhodčí tenisu a souvisí s jejich výkonem na dvorci. V této knize se čtenář seznámí s teoretickými poznatky a problematikou vizuálního vnímání a anticipace v tenisu, které vznikly rozsáhlou rešerší odborné literatury a jsou podpořeny a doplněny vědeckými výzkumy faktorů, které ovlivňují celkový herní výkon.
Objev podobné jako Vybrané indikátory herního výkonu v tenisu, vizuální vnímání a anticipace - Jan Carboch
Vnímání a řeč pro děti od 4 do 7 let - kolektiv autorů
Aktivity v pracovním sešitu VNÍMÁNÍ A ŘEČ rozvíjejí zrakové a sluchové vnímání, které je předpokladem pro úspěšný start ve škole.Pracovní listy nabídnou Vašim dětem dostatek příležitostí a podnětů pro jejich kognitivní rozvoj. Aktivity jsou vhodné i pro děti se sníženou schopností koncentrace a pozornosti.Kniha je určena dětem od 4 do 7 let. Ediční řada 100 úžasných aktivit pro děti od 4 do 7 let nabízí pracovní sešity vycházející z oblíbených sešitů KuliFerda a jeho svět. Každý pracovní sešit nabízí 100 odborně připravených pracovních listů pro děti předškolního věku. Sbírky pracovních listů pro rozvoj grafomotoriky, předmatematických dovedností, vnímání a řeči aj. jsou užitečnou pomůckou nejen pro učitelky MŠ, ale i pro rodiče a prarodiče, kteří chtějí mít jistotu, že jejich předškolák bude kvalitně připraven na vstup do školy
Objev podobné jako Vnímání a řeč pro děti od 4 do 7 let - kolektiv autorů
Televizní reklamy českých pivovarů a jejich vnímání (978-80-875-0062-0)
Elektronická kniha - autor Vratislav Kozák, Věra Kozáková, 92 stran Kniha představuje závěry výzkumu a hodnocení televizních reklam předních českých pivovarů.
Objev podobné jako Televizní reklamy českých pivovarů a jejich vnímání (978-80-875-0062-0)
Opičí král Zdeňka Sklenáře - Zdeněk Sklenář
Sklenářův Opičí král reprezentoval Českou republiku na Všeobecné světové výstavě EXPO 2010 v Šanghaji v jedinečné prostorové a interaktivní animaci. K této příležitosti byla vydána dvoujazyčná kniha pro děti Opičí král Zdeňka Sklenáře, a to v překladu a úpravě Davida Sehnala. Opičí král je hlavní postava jednoho z nejslavnějších čínských klasických románů - Wu Čcheng-enova Putování na západ ze 16. století. Z čínské úpravy pro děti (Si-jou-ťi ku-š'/Staré příběhy z Putování na západ, 1957) jej u nás pro Státní nakladatelství dětské knihy v roce 1961 přeložila Zdena Novotná (později Heřmanová) pod názvem Opičí král, malíř Zdeněk Sklenář tehdy knihu opatřil ikonickými ilustracemi.
Objev podobné jako Opičí král Zdeňka Sklenáře - Zdeněk Sklenář
Zdeněk Merta u klavíru - Zdenek Merta
Spojení knížky a CD, které Zdenek Merta vytvořil ke svým sedmdesátým narozeninám. Píše o svém vztahu k písním, pod kterými je podepsán, vzpomíná na dobu a okolnosti jejich vzniku a bilancuje nad více než padesáti lety své hudební kariéry. Zároveň je to pro Zdenka Mertu první samostatné album - všech 19 skladeb bylo pro tuto příležitost nově nahráno. V jedinečných vokálních i instrumentálních interpretacích se kromě autora objeví také hosté jako Vojta Dyk, Zora Jandová, Esther Mertová, Ondřej Pivec, Vilém Veverka, Jiří Vodička a další.
Objev podobné jako Zdeněk Merta u klavíru - Zdenek Merta
Moravské pověsti - Zdeněk Truhlář, Zdeněk Junák
Tato kniha vám přináší výběr těch nejlepších a nejzajímavějších pověstí z různých koutů Moravy, které zazněly v oblíbeném rozhlasovém pořadu Srdcovky Zdeňka Junáka. Srdcovky jsou jedním z nejsledovanějších pořadů ve vysílání Českého rozhlasu Brno a Zlín a jsou nerozlučně spjaty s výraznou hereckou osobností Zdeňka Junáka. V tomto pořadu našly své pevné místo právě i moravské pověsti, které Zdeněk Junák poutavě vypráví v živém vysílání a které si posluchači velmi oblíbili. Za celým projektem stojí dramaturg Srdcovek Zdeněk Truhlář, který pověsti sesbíral a upravil do knižní podoby. S fotoaparátem pak najezdil bezmála tisíc kilometrů, aby některé z pověstí doplnil také fotografiemi.
Objev podobné jako Moravské pověsti - Zdeněk Truhlář, Zdeněk Junák