Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Výchova dětí s autismem (978-80-262-0984-3)
Kniha - autor Shira Richman, česky Téměř všechny publikace o autismu v České republice nabízely jako nejvhodnější výchovnou strategii pro děti s poruchami autistického spektra strukturované učení. Žádná metoda však není použitelná pro všechny děti, a proto je důležité, aby odborníci a rodiče měli možnost vybrat si z více přístupů ten, který bude dítěti nejvíce vyhovovat. Kniha zkušené psycholožky přináší další efektivní výchovnou metodou - aplikovanou behaviorální analýzu. Autorka srozumitelně vysvětluje, jak lze tuto metodu využít především ke zlepšení sebeobslužných dovedností jako je jídlo, hygienické návyky nebo oblékání. Aplikovaná behaviorální analýza může také pomoci odstranit nežádoucí stereotypní chování, zlepšit hru, komunikaci, vztahy mezi vrstevníky či posílit nezávislosti dítěte. Kniha přináší užitečné informace nejen pro speciální pedagogy a vychovatele, ale také pro rodiče.
Podívejte se také Jak se učitelé učí (978-80-210-8462-9)
Výchova dětí s autismem - Shira Richman
Aplikovaná behaviorální analýza Téměř všechny publikace o autismu v České republice nabízely jako nejvhodnější výchovnou strategii pro děti s poruchami autistického spektra strukturované učení. Žádná metoda však není použitelná pro všechny děti, a proto je důležité, aby odborníci a rodiče měli možnost vybrat si z více přístupů ten, který bude dítěti nejvíce vyhovovat. Kniha zkušené psycholožky přináší další efektivní výchovnou metodou - aplikovanou behaviorální analýzu. Autorka srozumitelně vysvětluje, jak lze tuto metodu využít především ke zlepšení sebeobslužných dovedností jako je jídlo, hygienické návyky nebo oblékání. Aplikovaná behaviorální analýza může také pomoci odstranit nežádoucí stereotypní chování, zlepšit hru, komunikaci, vztahy mezi vrstevníky či posílit nezávislosti dítěte. Kniha přináší užitečné informace nejen pro speciální pedagogy a vychovatele, ale také pro rodiče. Shira Richman je psycholožka, která pracuje s dětmi trpícími autismem. Při své práci využívá aplikovanou behaviorální analýzu, v této metodě školí rodiče a vychovatele.
Podívejte se také Brutalita (978-80-243-9212-7)
Jak učit o podnikání (978-80-904974-7-4)
Kniha - autor Lukáš Istenčin,, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sada 15 metodických listů s kreativními aktivitami do hodin, pracovními listy, osmisměrkami a kvízy, které vám pomohou uvést vaše studenty do problematiky podnikání. V příručce najdete širokou škálu témat, jako je tvorba podnikatelského a finančního plánu, administrativní a daňové povinnosti podnikatele, formy reklamy a komunikace, tvorba e-shopu. Výukové plány vycházejí z metod aktivního vyučování a jsou doplněny autorovými podnětnými postřehy a poznámkami z testování metodik při výuce.
Podívejte se také Masaryk a náboženství (978-80-210-5984-9)
Podívejte se také
- Rozvoj grafo-motoriky: Jak rozvíjet kreslení a psaní (978-80-266-1603-0)
- Předškolák školákem Rozvoj pozornosti a orientace (978-80-7496-461-9)
- Koučování: Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. (978-80-7261-559-9)
- ABA pro děti s autismem: Otázky a odpovědi (978-80-262-1628-5)
- Jen žádnou paniku: Jak zvítězit nad úzkostnými poruchami (978-80-264-4093-2)
- Starší dějiny Vietnamu a Čampy (978-80-210-8491-9)
- Dialogy zoufalců: poetika a struktury (978-80-210-8321-9)
- České strany a jejich kandidáti (978-80-210-6213-9)
- Kapitán Spomienka: Poviedky a básne pre deti a násťročných (978-80-8046-942-9)
- Programovanie pre deti - Scratch (978-80-8091-760-9)
- Císař jsem já: Mé dětství s autismem (978-80-7432-900-5)
- Žítkovské bohyně (978-80-210-8909-9)
- Profesionální pomáhání (978-80-210-9481-9)
- Hry na rozvoj verbální komunikace (978-80-271-2429-9)
- Naturalismus a protekcionismus ve studiu náboženství (978-80-210-8798-9)
- Rozvoj řeči Zvuky a slabiky: Pracovní knížka a hry pro předškoláky (978-80-266-1303-9)
- Kreativita a její rozvoj (978-80-87981-23-8)
- Hravé čítanie s porozumením pre deti 8-9 rokov (978-80-89637-18-8)
- Hravé čítanie s porozumením: Pre deti 9-10 rokov (978-80-8444-478-1)
- Drobní Chiminiovia s veľkým srdcom: Naučia deti zdravým návykom (978-80-8088-564-9)
Jak učit sám sebe (978-80-265-0519-8)
Elektronická kniha - Jak učit sám sebe s myšlenkovými mapami, kreativními technikami a online nástroji - autor Michal Černý, 176 stran Jak učit sám sebe s myšlenkovými mapami, kreativními technikami a online nástroji Vzdělávání není činnost, která má končit za školními dveřmi. Naopak možnosti osobního rozvoje, studia toho, co je pro člověka skutečně zajímavé a důležité často začíná až tehdy, kdy má čas a možnost organizovat si učení se po svém.Ve škole se sice učíme spoustu zajímavých a důležitých věcí, ale samotnému procesu učení a různým technikám vzdělávání se, věnuje formální průprava velice malou pozornost. Kniha se nesnaží být teoretickým úvodem do vzdělávání dospělých nebo do celoživotního učení. Je spíše pečlivě vybraným souborem 69 metod či přístupů, které při učení sebe sama lze použít.Na velice krátkém prostoru se přitom seznámíte se základním významem dané aktivity, možnostmi jak s ní pracovat a často také s technologiemi, které...
Objev podobné jako Jak učit sám sebe (978-80-265-0519-8)
Líný učitel Jak učit dobře a efektivně (978-80-7496-344-5)
Kniha - autor Robert Čapek, 142 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu
Objev podobné jako Líný učitel Jak učit dobře a efektivně (978-80-7496-344-5)
Hyperkinetická porucha a poruchy chování (978-80-247-1426-4)
Elektronická kniha - autor Ivo Paclt, kolektiv a, 240 stran Problematika hyperkinetické poruchy, poruch chování a agresivity u dětí je u nás tématem čím dál tím víc diskutovaným. Publikace pana doktora Paclta se dotýká všech těchto oblastí a přináší čtenářům jak teoretické vysvětlení, tak i praktické rady a doporučení. Kniha je určena nejenom odborníkům, psychologům, psychiatrům a vychovatelům, ale i rodičům dětí s diagnózou hyperkinetické poruchy a dalších, souvisejících poruch.
Objev podobné jako Hyperkinetická porucha a poruchy chování (978-80-247-1426-4)
Císař jsem já: Mé dětství s autismem (978-80-7432-900-5)
Kniha - autor Hugo Horiot, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Původně se jmenoval Julien, ale v šesti letech se nechal přejmenovat na Huga. Julien byl diktátor a negativní osoba, Hugo je jiný, lepší. Julien téměř nemluvil, ale ani Hugo nekomunikuje s okolím úplně bez problémů, snaží se proplout, příliš se neangažovat. Přesto se stává terčem šikany a dochází k rozhodnutí porvat se se svou jinakostí. Tehdy se nechá zvolit předsedou školní samosprávy a po střední škole odchází na divadelní školu. Hugo Horiot, herec a aktivista za práva lidí s autismem, má Aspergerův syndrom a jeho kniha je sugestivním autoportrétem autistického dítěte a příležitostí pro čtenáře nahlédnout každodenní realitu autismu s jeho úzkostmi a posedlostmi zevnitř.
Objev podobné jako Císař jsem já: Mé dětství s autismem (978-80-7432-900-5)
Jak učit finanční gramotnost?: Tipy a podněty do výuky (978-80-262-1959-0)
Kniha - autor Kateřina Lichtenberková; Renata Majvaldová; Monika Houšková; Jana Doležalová, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Finanční vzdělávání by mělo být pevnou součástí našeho celoživotního učení, protože nám pomáhá pochopit, jak správně hospodařit se svými penězi, jak je zhodnotit, jak funguje trh, jak se nepředlužit, jak nenaletět a mnoho dalšího. K dosažení toho je ale zapotřebí rozvíjet i další dovednosti a osvojovat si postoje, které nám pomohou k uplatnění se na trhu práce i celkově v životě. Finanční gramotnost by měl ideálně učit i finančně gramotný a podnikavý učitel. Ten potřebuje oporu v metodice výuky finanční gramotnosti, přístup k novým výukovým metodám, zapojení mezipředmětových vazeb a propojení výuky s praxí. Publikace, která vznikla ve spolupráci se společností yourchance o.p.s. a jejím projektem Finanční gramotnost do škol, je praktickým průvodcem pro učitele sloužícím k tomu, aby dovedl finanční gramotnost dobře předat...
Objev podobné jako Jak učit finanční gramotnost?: Tipy a podněty do výuky (978-80-262-1959-0)
Cvičení pro rozvoj řeči: Prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí (978-80-262-1156-3)
Kniha - autor Charlotte Lynch; Julia Kidd, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Náměty pro více než sto zábavných činností slouží učitelkám v mateřských školách i rodičům k podpoře vývoje řeči dětí raného věku. Logopedům umožňuje přehledné zhodnocení oblastí, v nichž má dítě problémy, a naplánování vhodného terapeutického postupu. Rodiče i vychovatelé mohou knihu využít také při nápravě těžších poruch řeči, které lze zachytit již v batolecím věku dítěte, a při práci s dětmi s poruchami sluchu. Autorky kladou důraz na to, aby se cvičení mohla přirozeně začlenit do každodenních činností a her dítěte.
Objev podobné jako Cvičení pro rozvoj řeči: Prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí (978-80-262-1156-3)
10 věcí, které by vaše dítě s autismem chtělo, abyste věděli (978-80-262-1753-4)
Kniha - autor Ellen Notbohm, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Oceňované knihy, která získala několik prestižních cen a je doporučovaná na mnoha zahraničních odborných i rodičovských webech o autismu, se zatím prodalo přes 250 000 výtisků ve 20 jazycích a stala se v oblasti poruch autistického spektra klasikou. Kniha překypuje pochopením, soucitem i svěžím humorem. Popisuje deset charakteristik, které pomáhají objasnit, ale ne definovat to, jaké jsou děti s autismem. Témata se týkají komunikace, sociální zdatnosti a klíčové úlohy, kterou při výchově dítěte s autismem ke smysluplnému, soběstačnému a produktivnímu životu zastávají dospělí. Autorka také zpracovává téma přechodu dítěte s autismem do dospělosti. Ellen Notbohm je oceňovaná autorka a matka chlapce s autismem a ADHD. Její knihy získaly řadu prestižních ocenění.
Objev podobné jako 10 věcí, které by vaše dítě s autismem chtělo, abyste věděli (978-80-262-1753-4)
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Kniha - autor Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let (978-80-247-4798-9)
Kniha - autor Katharina Bäcker-Braun, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Otevřete dětem dveře do světa kolem nás! Vždyť svět je neuvěřitelně pestrý a stejně rozmanité jsou i přístupy k němu – nabízí bohatou studnici zkušeností, a to nejen dětem. Pomozte rozvíjet jejich inteligenci a tříbit dovednosti!
Objev podobné jako Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let (978-80-247-4798-9)
Rozumově nadaní studenti s poruchou učení (978-80-210-7520-7)
Elektronická kniha - autor Šárka Portešová, 142 stran, česky Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů.
Objev podobné jako Rozumově nadaní studenti s poruchou učení (978-80-210-7520-7)
Chování související se zdravím: determinanty, modely a konsekvence (978-80-210-8458-2)
Kniha - autor Iva Burešová; Jaroslava Dosedlová; Jana Marie Havigerová; Martin Jelínek; Hel..., 222 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Monografie shrnuje hlavní výstupy výzkumu podporovaného agenturou GAČR s názvem Chování zdraví podporující a chování zdraví ohrožující: determinanty, modely, konsekvence. Integruje pět studií rozdělených do jednotlivých kapitol, které řeší problematiku vztahů komponent chování souvisejícího se zdravím s vybranými osobnostními charakteristikami, konstrukty optimismu a pesimismu, nadějí, ontogenezí a neuropsychologickými jevy. Prezentované poznatky a vyvozené závěry přispívají nejen k hlubšímu teoretickému pochopení sledovaných vztahů, ale také k praktické podpoře seberegulačních mechanismů čtenářů vedoucích k péči o jejich vlastní zdraví. Publikace je určena odborné veřejnosti, tematicky oslovuje především odborníky a studenty v oblasti psychologie, zdravotnictví, pedagogiky a dalších sociálních věd, kterým je blízká...
Objev podobné jako Chování související se zdravím: determinanty, modely a konsekvence (978-80-210-8458-2)
Chování související se zdravím: determinanty, modely a konsekvence (978-80-210-8458-2)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Martin Jelínek, 222 stran, česky Monografie shrnuje hlavní výstupy výzkumu podporovaného agenturou GAČR s názvem Chování zdraví podporující a chování zdraví ohrožující: determinanty, modely, konsekvence. Integruje pět studií rozdělených do jednotlivých kapitol, které řeší problematiku vztahů komponent chování souvisejícího se zdravím s vybranými osobnostními charakteristikami, konstrukty optimismu a pesimismu, nadějí, ontogenezí a neuropsychologickými jevy. Prezentované poznatky a vyvozené závěry přispívají nejen k hlubšímu teoretickému pochopení sledovaných vztahů, ale také k praktické podpoře seberegulačních mechanismů čtenářů vedoucích k péči o jejich vlastní zdraví. Publikace je určena odborné veřejnosti, tematicky oslovuje především odborníky a studenty v oblasti psychologie, zdravotnictví, pedagogiky a dalších sociálních věd, kterým je blízká problematika lidského zdraví.
Objev podobné jako Chování související se zdravím: determinanty, modely a konsekvence (978-80-210-8458-2)
Moje dítě s autismem - Lucie Šarközyová - e-kniha
eBook: Autorka má mnohaletou praxi s dětmi s postižením, zejména s dětmi s poruchou autistického spektra, diagnózou, kterou má její vlastní dcera. Na základě odborné literatury i vlastní zkušenosti rozebírá jednotlivá úskalí běžného života, které zažívá dítě s autismem, a nabízí řešení těchto situací. Kniha je určena pro rodiče, speciální pedagogy, asistenty pedagoga, vychovatele, terapeuty. V knize naleznete témata, jako jsou problémové chování a následné zklidnění dítěte, komunikace a nácviky dovedností, Son – Rise program, relaxační techniky, emoční nestabilita, způsob myšlení dítěte s autismem, video-nácviky a další.
Objev podobné jako Moje dítě s autismem - Lucie Šarközyová - e-kniha
Cvičení a terapie pro děti s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, Poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení - Eva Vingrálková
Tato kniha, která je zároveň cvičebním manuálem, napsala autorka pro rodiče s dětmi s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení. Její snahou je rodičům popsat a jednoduše vysvětlit problémy v chování z pohledu fyzioterapeuta. V knize najdete stručné vysvětlení poruchy smyslového zpracování, rozdělení poruch, jak souvisí s vývojem a učením dítěte, jednoduchý popis jednotlivých smyslových systémů, charakteristiku jejich dysfunkce a náměty terapeutických aktivit a cvičení. Všechny uvedené aktivity jsou bezpečné, pokud se dodržují v knize uvedená doporučení a pravidla. Pro výběr vhodných cvičení a aktivit je třeba brát vždy v úvahu věk dítěte, rozsah jeho potíží, momentální fyzický a emocionální stav dítěte. Pokud si rodiče přece jen nebudou jistí nebo budou mít další dotazy, doporučuje autorka konzultaci s terapeutem. V ideáním případě jsou aktivity v této knize doplňkem pro léčebný program stanovený terapeutem.
Objev podobné jako Cvičení a terapie pro děti s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, Poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení - Eva Vingrálková
Moje dítě s autismem (999-00-033-3057-4)
Elektronická kniha - autor Lucie Šarközyová - autor Lucie Šarközyová, 149 stran, česky Jak pomoci dítěti s PAS zvládat každodenní situaceAutorka má mnohaletou praxi s dětmi s postižením, zejména s dětmi s poruchou autistického spektra, diagnózou, kterou má její vlastní dcera. Na základě odborné literatury i vlastní zkušenosti rozebírá jednotlivá úskalí běžného života, které zažívá dítě s autismem, a nabízí řešení těchto situací. Kniha je určena pro rodiče, speciální pedagogy, asistenty pedagoga, vychovatele, terapeuty.V knize naleznete témata, jako jsou problémové chování a následné zklidnění dítěte, komunikace a nácviky dovedností, Son – Rise program, relaxační techniky, emoční nestabilita, způsob myšlení dítěte s autismem, video-nácviky a další.
Objev podobné jako Moje dítě s autismem (999-00-033-3057-4)
Rozvoj myšlení pro děti od 5 do 8 let: pro šikovné hlavičky (978-80-7496-474-9)
Kniha - 164 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Aktivity v knize ROZVOJ MYŠLENÍ PRO DĚTI OD 5 DO 8 LET připravili učitelky a učitelé mateřských a základních škol, kteří vědí, co vaše děti potřebují pro rozvoj myšlení, pozornosti a tvořivosti. Úžasných 296 aktivit dítě plně a přirozeně rozvíjí a pomůže mu objevovat svět, posílí jeho důvtip a šikovnost a hravou formou ho připraví na školu a hlavně na život. Všechny připravené aktivity povedou ke snu každého rodiče a tím je mít chytré a zvídavé dítě. Kniha je připravena pro děti od 5 do 8 let tak, aby s ní dítě mohlo pracovat samostatně. Rodič by měl motivovat, být oporou, povzbuzovat!
Objev podobné jako Rozvoj myšlení pro děti od 5 do 8 let: pro šikovné hlavičky (978-80-7496-474-9)
A na mě nikdo nemá čas: Jak se cítí a jak to vidí sourozenci lidí (nejen) s autismem (978-80-88163-60-2)
Kniha - autor Julius Bittmann; Lenka Bittmannová,, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem publikace je podpořit rodiče dětí s nějakým hendikepem ve výchově jejich sourozenců a pomoci sourozencům těchto dětí pochopit a tolerovat své bratry a sestry. Rodinný život s dítětem např. s poruchou autistické¬ho spektra je velmi náročný, na jejich zdravé sourozence jsou často kladeny abnormální požadavky, a to ze strany rodičů i společnosti. Kniha se zabývá problematikou sdělení diagnózy sou¬ro¬zencům, seznámení se specifiky, vy¬světlení rozdílů apod., dále se věnuje otázce postavení rodiče ve vztahu ke svým dětem, rozdělení pozornosti a řešení každodenních náročných životních situací. Velká část knihy je věnována zkušenostem a pocitům sourozenců dětí s PAS, ale i s jinou diagnózou.
Objev podobné jako A na mě nikdo nemá čas: Jak se cítí a jak to vidí sourozenci lidí (nejen) s autismem (978-80-88163-60-2)
Co nás učí nádory: Paralely v chování buněk a lidí (978-80-210-9699-8)
Kniha - autor Jana Šmardová, 364 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Mnohobuněčný organismus představuje společenství buněk, které se vyvíjejí a vykonávají svou funkci ve vymezeném čase a prostoru pro maximální užitek celého systému, jehož jsou součástí. Nádory vznikají z buněk, které porušují základní pravidla soužití a spolupráce. Bylo popsáno jedenáct typických vlastností, kterými se nádory liší od zdravých tkání a která dokládají význam dodržování těchto pravidel. Jsou tyto vlastnosti a pravidla odrazem obecnějších principů, které jsou základem správného fungování komplexních živých systémů? Lze se z nich poučit nebo inspirovat i k dobrému fungování lidské společnosti?
Objev podobné jako Co nás učí nádory: Paralely v chování buněk a lidí (978-80-210-9699-8)
Prostorové chování: vzorce aktivit, mobilita a každodenní život ve městě (978-80-210-5756-2)
Elektronická kniha - autor Bohumil Frantál, 140 stran, česky Prostor a čas jsou základními determinantami lidského chování; jinými slovy představují základní dimenze reality každodenního života. Publikace se zaměřuje na lidské chování, respektive jeho nejrůznější projevy v prostoru a čase, a představuje vybrané výsledky práce na projektu „Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času“. Výzkumný projekt byl inspirován mimo jiné teorií difuze inovací analyzující procesy šíření nových fenoménů – myšlenek, technologií, produktů či norem a vzorců chování – v prostoru a čase a opíral se o teoretické koncepty a metodologické přístupy uplatňované v rámci tzv. geografie času.
Objev podobné jako Prostorové chování: vzorce aktivit, mobilita a každodenní život ve městě (978-80-210-5756-2)
Problémové chování dětí a mládeže (978-80-247-3672-3)
Elektronická kniha - autor Stanislav Navrátil, Jan Mattioli, 120 stran Slovník církevního práva je prvním českým slovníkem specializovaným na vysvětlení pojmů souvisejících s organizací jednotlivých církví. Všímá si všech významnějších prvků jejich vnitřních systémů a právních ustanovení, srovnává užívání termínů v různých církvích a náboženských společnostech i ve státních předpisech o církvích. Slovník usiluje o objasnění správného použití jednotlivých výrazů v jazyku obecném i literárním. Jeho hlavním cílem je napomoci uživatelům orientovat se v předmětné zásobě slov, která je bohatá, ale poměrně málo známá, protože byla v dobách totalitního systému odsunuta do pozadí zájmu. Jako takový je široce použitelný zejména pro studenty humanitních fakult — právnických, filozofických, teologických, žurnalistických — i pro pracovníky v těchto oborech. Využijí jej rovněž překladatelé odborných textů a beletrie.
Objev podobné jako Problémové chování dětí a mládeže (978-80-247-3672-3)
Problémové chování dětí a mládeže (978-80-247-3672-3)
Elektronická kniha - autor Stanislav Navrátil, Jan Mattioli, 120 stran Obsah knihy vychází z faktu, že častým zdrojem nežádoucího chování dětí a mládeže jsou chybná osobní pojetí výchovy, učení, vyučování a pedagogické komunikace jednotlivých rodičů, vychovatelů a učitelů a jim odpovídající činnosti využívané v průběhu výchovně-vzdělávací práce. První část publikace se zaměřuje na rozbor a zhodnocení konkrétních podob chybného pojetí výchovy, učení a vyučování a na popis jejich vlivů na vznik nežádoucího chování dětí a mládeže. Druhá část předkládá alternativy pedagogických činností, které pomáhají předcházet vzniku nevhodného chování, a popisuje podmínky pro jejich využití ve výchovně-vzdělávací praxi.Kniha je určena studentům pedagogických oborů, pedagogům, výchovným poradcům, vychovatelům apod.
Objev podobné jako Problémové chování dětí a mládeže (978-80-247-3672-3)
Mé dítě má autismus (978-80-247-2185-9)
Elektronická kniha - autor Perchta Kazi Pátá, 120 stran Kniha Mé dítě má autismus je věnována všem rodičům, kteří vychovávají dítě s poruchami autistického spektra. Publikace matky autistického dítěte poodhaluje čtenáři každodenní starosti i radosti péče o dítě s touto poruchou, vysvětluje význam rodiny, upozorňuje na problémy, se kterými se rodiče setkají při začleňování dítěte do kolektivu a do samostatného života. Kniha umožňuje lépe pochopit myšlení a chování dětí s autismem a poskytuje praktické rady, jak odstranit nežádoucí chování, zlepšit komunikaci a posílit nezávislost dítěte.
Objev podobné jako Mé dítě má autismus (978-80-247-2185-9)
Problémové chování psů (978-80-742-8084-9)
Elektronická kniha - autor Ivo Eichler, 160 stran Od prvního vydání této knihy uplynulo již téměř dvanáct let a za tu dobu jsem získal řadu důležitých zkušeností, které mne posunuly při výcviku psů někam dál. Původní text knihy tvořily dotazy lidí, kteří si nevěděli rady se svým psem a prostřednictvím našeho největšího kynologického časopisu mne žádali o radu. Díky nově nabytým zkušenostem jsem některé odpovědi upravil, celou knihu jsem rozšířil o další dotazy a také o několik zásadních poznatků týkajících se uklidnění, případně převýchovy velmi nebezpečných psů, na něž se specializuji. V knize se nyní dozvíte nejen to, jak se pes naučí třeba pouhé přivolání, ale hlavně zjistíte, jak řešit případné problémové chování svého psa. (Ivo Eichler)
Objev podobné jako Problémové chování psů (978-80-742-8084-9)
Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Elektronická kniha - autor Zděňka Michalová, 104 stran, česky Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy....
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Kniha - autor Alžběta Kratochvílová; Zděňka Michalová, 104 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními...
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Brutalita (978-80-243-9212-7)
Elektronická kniha - ze série Původní česká detektivka, autor Luděk Kubát, 320 stran, česky Když v Klášterci zmizí učitelka a tři tamní výtvarníci obdrží obálku s fotografií sochařského díla, nikdo tomu nevěnuje příliš pozornost. Teprve když se začne pohřešovat druhá žena a když se objeví další tajemná obálka, začne se o vše zajímat známá trojice kriminalistů v čele s kapitánem Petrem Beránkem. Do zapeklitého případu se zapojuje i výtvarník Ctirad Karafiát, který stane tváří v tvář brutálnímu pachateli a musí bojovat o holý život…
Objev podobné jako Brutalita (978-80-243-9212-7)
Brutalita (978-80-243-9212-7)
Kniha - autor Luděk Kubát, 320 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Když v Klášterci zmizí učitelka a tři tamní výtvarníci obdrží obálku s fotografií sochařského díla, nikdo tomu nevěnuje příliš pozornost. Teprve když se začne pohřešovat druhá žena a když se objeví další tajemná obálka, začne se o vše zajímat známá trojice kriminalistů v čele s kapitánem Petrem Beránkem. Do zapeklitého případu se zapojuje i výtvarník Ctirad Karafiát, který stane tváří v tvář brutálnímu pachateli a musí bojovat o holý život…
Objev podobné jako Brutalita (978-80-243-9212-7)
Nadané děti a jejich rozvoj (978-80-247-5089-7)
Elektronická kniha - autor Jiří Mudrák, 176 stran Jaké jsou optimální podmínky rozvoje dětského potenciálu k učení? Jak dostatečně uspokojit vzdělávací potřeby nadaných dětí? Jak dále rozvíjet jejich schopnosti a motivaci? Nad tím se zamýšlí tato odborná publikace, kterou jistě ocení rodiče, pedagogové, psychologové i studenti pedagogických oborů. Detaily knihy: Autor: Jiří Mudrák Rok vydání: 2015 ISBN: 978-80-247-5089-7 Počet stran: 176
Objev podobné jako Nadané děti a jejich rozvoj (978-80-247-5089-7)
10 věcí, které by vaše dítě s autismem chtělo, - Ellen Notbohm
Oceňované knihy, která získala několik prestižních cen a je doporučovaná na mnoha zahraničních odborných i rodičovských webech o autismu, se zatím prodalo přes 250 000 výtisků ve 20 jazycích a stala se v oblasti poruch autistického spektra klasikou. Kniha překypuje pochopením, soucitem i svěžím humorem. Popisuje deset charakteristik, které pomáhají objasnit, ale ne definovat to, jaké jsou děti s autismem. Témata se týkají komunikace, sociální zdatnosti a klíčové úlohy, kterou při výchově dítěte s autismem ke smysluplnému, soběstačnému a produktivnímu životu zastávají dospělí. Autorka také zpracovává téma přechodu dítěte s autismem do dospělosti. Ellen Notbohm je oceňovaná autorka a matka chlapce s autismem a ADHD. Její knihy získaly řadu prestižních ocenění.
Objev podobné jako 10 věcí, které by vaše dítě s autismem chtělo, - Ellen Notbohm
Jak učit finanční gramotnost? - Jana Doležalová, Renata Majvaldová, Kateřina Lichtenberková, Monika Houšková
Finanční vzdělávání by mělo být pevnou součástí našeho celoživotního učení, protože nám pomáhá pochopit, jak správně hospodařit se svými penězi, jak je zhodnotit, jak funguje trh, jak se nepředlužit, jak nenaletět a mnoho dalšího. K dosažení toho je ale zapotřebí rozvíjet i další dovednosti a osvojovat si postoje, které nám pomohou k uplatnění se na trhu práce i celkově v životě. Finanční gramotnost by měl ideálně učit i finančně gramotný a podnikavý učitel. Ten potřebuje oporu v metodice výuky finanční gramotnosti, přístup k novým výukovým metodám, zapojení mezipředmětových vazeb a propojení výuky s praxí.Publikace, která vznikla ve spolupráci se společností yourchance o.p.s. a jejím projektem Finanční gramotnost do škol, je praktickým průvodcem pro učitele sloužícím k tomu, aby dovedl finanční gramotnost dobře předat žákům. Přehledně zpracovává téma a nabízí řadu praktických podnětů do výuky na ZŠ i SŠ, tipy pro činnosti, pracovní listy či ukázky dobré praxe.Autorský tým je složený ze zkušených učitelů a spolupracovníků na projektech Finanční gramotnost do škol.
Objev podobné jako Jak učit finanční gramotnost? - Jana Doležalová, Renata Majvaldová, Kateřina Lichtenberková, Monika Houšková
Poruchy socializace u dětí a dospívajících (978-80-247-5447-5)
Elektronická kniha - autor kolektiv a, 544 stran Kolektiv renomovaných českých autorů se zaměřil na problematiku výchovy, projevy rizikového chování, zvládání obtížných životních situací a prevenci sociálně patologických jevů. Tato monografie bude přínosem nejen pro pedagogy a psychology, ale též pro studenty pedagogických a psychologických oborů na vysokých školách. Užitečné informace v ní mohou nalézt rovněž zdravotníci a sociální pracovníci pečující o děti a mládež se speciálními vzdělávacími potřebami. Detaily knihy: Autor: kolektiv a Rok vydání: 2015 ISBN: 978-80-247-5447-5 Počet stran: 544
Objev podobné jako Poruchy socializace u dětí a dospívajících (978-80-247-5447-5)
E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglick (978-80-210-8818-4)
Kniha - autor Gabriela Hublová, 234 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Odborná kniha se věnuje oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) v cizojazyčném terciálním vzdělávání. Její vznik byl motivován třemi faktory, a to současným akcentem na internacionalizaci českého vysokého školství, hledáním příležitostí k rozvíjení dovednosti cizojazyčného akademického psaní mimo kontaktní výuku a v neposlední řadě potenciálem, který je spojován s využíváním ICT v cizojazyčné výuce z hlediska naplnění soudobých didaktických principů. V centru pozornosti dané publikace stojí posouzení vlivu čistě e-learningového kurzu akademického psaní v anglickém jazyce na rozvoj diskurzivní kompetence participujících studentů. Na základě prezentovaných výzkumných zjištění jsou formulována doporučení pro didaktickou praxi a je zhodnocen přínos účasti v kurzu.
Objev podobné jako E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglick (978-80-210-8818-4)
Rodiče a sport dětí (978-80-210-9292-1)
Elektronická kniha - autor Aleš Sekot, 125 stran, česky Problematika rodiny a jejích výchovných funkcí je publikací aktualizována významem úlohy rodičovských výchovných stylů na oblast sportovně pohybových aktivit. Motivace k pravidelnému sportování na půdě organizovaného sportu dětí a mládeže je modelována i nově se formujícími sociálně a kulturně podmíněnými vztahy sportující dítě – rodiče – trenér, kdy vznikají možné střety motivací, prožitků a směřování různých aktérů tohoto trojúhelníku. Přitom vliv rodičů na motivaci k pravidelnému pohybu je zcela zásadní a nezastupitelný a nabývá na síle v případech, kdy rodiče působí na dítě společným pravidelným sportováním. Práce je tak určena nejen rodičům, ale i pedagogům, trenérům a širší odborné sportovní veřejnosti.
Objev podobné jako Rodiče a sport dětí (978-80-210-9292-1)
Hry pro rozvoj všímavosti u dětí (978-80-262-1308-6)
Kniha - autor Deborah M. Plummer; Pavla Le Roch, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila tento přístup, který pomáhá dětem uvědomovat si svůj vnitřní a vnější svět. První část se věnuje teoretickým a praktickým základům. Jsou zde popsány zásady při užití modelu všímavé hry při zohlednění emočního prostředí. Vychází z toho, že potřeba se na něco soustředit je přirozenou součástí našeho života. Samotná všímavá hra pak rozvíjí živé interakce, učen při ní probíhá hrou. Při strukturování prostředí je třeba jasně definovat role, pravidla a hranice, aby se děti cítily v bezpečí. Podpůrné prostředí, v němž se uznávají a cení všechny emoce, podporuje motivaci...
Objev podobné jako Hry pro rozvoj všímavosti u dětí (978-80-262-1308-6)
Co vám chce říct vaše dítě s autismem - Maja Toudal - e-kniha
eBook: Maja Toudalová na základě vlastních zkušeností, rozhovorů s dalšími lidmi s autismem i s předními odborníky na poruchy autistického spektra pojmenovává a jasně vysvětluje mnoho aspektů autismu. Zkoumá řadu běžných problémů, kterým může dítě nebo dospívající s autismem čelit v různých (společenských) situacích. Ať se jedná o společné stolování v rodině, kamarádské vztahy, zvládání šikany a tlaku vrstevníků ve škole i na sociálních sítích, předcházení a zvládání záchvatů (meltdown) nebo obyčejné situace, jako je třeba nakupování bot a oblečení. Maja předkládá řadu zajímavých a poutavých rad o tom, co dítě nebo dospívající s autismem potřebuje a proč. Kniha se tak může stát pro rodiče a učitele neocenitelným pomocníkem a základním průvodcem rodičovstvím a světem dětí s PAS.
Objev podobné jako Co vám chce říct vaše dítě s autismem - Maja Toudal - e-kniha
Obsedantně kompulzivní porucha u dětí a dospívajících (978-80-88163-89-3)
Kniha - autor Lucie Straková Jirků, anglicky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se snaží rozšířit povědomí o závažnosti obsedantně kompulzivní poruchy (OCD) a přestavuje možnosti terapie a její specifika, jedná-li se o dětského či dospívajícího klienta. Psychické potíže dítěte nebo dospívajícího mohou být důsledkem nestability a problémů v rodině. Neřešené problémy se někdy stávají spouštěčem OCD. Tato duševní porucha je nejen pro nemocného, ale i pro jeho rodinu velmi zatěžující. Ve své rozvinuté formě má OCD za následek nejen omezení volného času, zpřetrhání společenských vazeb, ale i snížení školního výkonu či ztrátu zaměstnání. Může se objevit depresivní ladění a téměř vždy snížené sebevědomí.
Objev podobné jako Obsedantně kompulzivní porucha u dětí a dospívajících (978-80-88163-89-3)
STEPS: Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistic (978-80-88290-49-0)
Kniha - autor David Havelka, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují riziko rozvoje duševních obtíží a adaptačních problémů. Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory – program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem). Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených...
Objev podobné jako STEPS: Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistic (978-80-88290-49-0)
Přehled poruch psychického vývoje (978-80-247-5452-9)
Elektronická kniha - autor Michaela Pugnerová, 296 stran Současný pedagog základní školy se nesetkává pouze s „normalitou“, ale zcela přirozeně i s „abnormalitou“. Pokud se má orientovat v mezilidských vztazích, rozumět dětem a jejich rodičům, měl by získat rozhled v širších souvislostech, být schopen komunikovat nejen v rámci psychologické normality, ale umět se správně zachovat také v případě patologie. Pedagogové řeší různé typy výukových obtíží, jež se mohou objevovat v rámci tzv. integrací. Se zavedením se setkávají se žáky, kteří mají výukové obtíže, a to z rozličných příčin. Tato kniha by jim měla být cenným pomocníkem právě v takovýchto situacích. Jak samy autorky uvádějí, jejich cílem nebylo předložit vyčerpávající popis celé šíře psychických obtíží, ale spíše zprostředkovat (ať již budoucím, či stávajícím pedagogům) základní orientaci ve vybrané psychologické oblasti....
Objev podobné jako Přehled poruch psychického vývoje (978-80-247-5452-9)
Suicidialita u psychických poruch (978-80-247-4305-9)
Elektronická kniha - autor Klára Látalová, Dana Kamarádová, Ján Praško, 216 stran Publikace je určena lékařům-psychiatrům, psychologům, studentům i pracovníkům v pomáhajících profesích. Analyzuje suicidialitu u různých typů psychických poruch, např. u schizofrenie, bipolární afektivní poruchy, deprese, poruch způsobených užíváním návykových látek a dalších. Nabízí vodítka, jak zabránit sebevražednému chování.
Objev podobné jako Suicidialita u psychických poruch (978-80-247-4305-9)
Přehled poruch psychického vývoje (978-80-247-5452-9)
Kniha - autor Michaela Pugnerová; Jana Kvitová, 296 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Současný pedagog základní školy se nesetkává pouze s „normalitou“, ale zcela přirozeně i s „abnormalitou“. Pokud se má orientovat v mezilidských vztazích, rozumět dětem a jejich rodičům, měl by získat rozhled v širších souvislostech, být schopen komunikovat nejen v rámci psychologické normality, ale umět se správně zachovat také v případě patologie. Pedagogové řeší různé typy výukových obtíží, jež se mohou objevovat v rámci tzv. integrací. Se zavedením se setkávají se žáky, kteří mají výukové obtíže, a to z rozličných příčin. Tato kniha by jim měla být cenným pomocníkem právě v takovýchto situacích. Jak samy autorky uvádějí, jejich cílem nebylo předložit vyčerpávající popis celé šíře psychických obtíží, ale spíše zprostředkovat (ať již budoucím, či stávajícím pedagogům) základní orientaci ve vybrané psychologické oblasti. Zaměřily se na témata a problematiku, které...
Objev podobné jako Přehled poruch psychického vývoje (978-80-247-5452-9)
Poruchy řeči nejen dospělých (978-80-266-1613-9)
Elektronická kniha - autor Josef Štěpán, 160 stran, česky Pro koho je publikace určena? Publikaci využijí laici i odborníci, dospělé osoby i děti s poruchami řeči, především s obtížemi po cévní mozkové příhodě, kraniocerebrálním traumatu, s vývojovou dysfázií, lze ji využít i pro mentálně retardované jedince. - Lidé s ní mohou pracovat samostatně, protože se jedná o pracovní sešit, který obsahuje 31 oddílů z praktického života s podrobně popsanými úkoly doplněnými takřka stovkou barevných fotografií. - Publikaci využijí odborníci, kteří se zabývají nápravou řeči, například logopedi, psychologové, speciální pedagogové, učitelé, a dokonce i rodiče, kteří nahrazují při distanční výuce pedagogy a učí své děti v domácím prostředí. Vhodná je pro použití ve školách a školských zařízeních zabývajících se logopedií a také pro zdravotnická a sociální zařízení. K čemu publikace...
Objev podobné jako Poruchy řeči nejen dospělých (978-80-266-1613-9)
Havárie, poruchy a rekonstrukce (978-80-247-3526-9)
Elektronická kniha - autor Milan Vašek, 192 stran Kniha pro projektanty, architekty, stavbyvedoucí ale i soudní znalce z oboru pozemního stavitelství, kteří se setkávají téměř na každé stavbě s poruchami konstrukcí. V každém objektu najdeme dřevěný, nebo ocelový krov, vazníky nebo nosníky. Poruchy se stávají jednou z nejčastějších příčin soudních sporů a reklamací.Co je příčinou poruch, jak provést odstranění příčin a opravit škodu a zajistit bezpečnost konstrukce čtivou formou přináší erudovaný autor s 30 letou praxí v oboru. Nádavkem autor přináší odborný pohled na poruchy a opravy preferovaných objektů renomovaných architektů.
Objev podobné jako Havárie, poruchy a rekonstrukce (978-80-247-3526-9)
Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu: profesního rozvoje (978-80-210-9809-1)
Kniha - autor Petr Koubek, 182 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Subjektivní teorie představují kognitivní struktury, které jsou relativně stabilní, a ačkoliv je jejich nositel nemá často verbalizovány, podle zjištění výzkumu řídí jeho jednání ve výuce. Cílem monografie je na čtyřech zkoumaných případech učitelek občanské výchovy ilustrovat jejich subjektivní teorie týkající se smyslu a cíle vyučovacího předmětu a psychodidaktické transformace těchto cílů v příležitosti k učení žáků.
Objev podobné jako Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu: profesního rozvoje (978-80-210-9809-1)
Dopady vybraných veřejných politik na regionální rozvoj v České a Slovenské republice (978-80-210-5805-7)
Elektronická kniha - autor Petr Valouch, 251 stran, česky Sborník příspěvků zahrnuje parciální výsledky z druhého roku výzkumu z oblastí sektoru veřejného a finančního. Uvedené výstupy byly prezentovány na semináři 24. a 25. 11. 2011. Oproti minulému sborníku, v letošním roce byl předřazen sektor finanční.
Objev podobné jako Dopady vybraných veřejných politik na regionální rozvoj v České a Slovenské republice (978-80-210-5805-7)
Etikadlo: říkanky o slušném chování (978-80-7235-624-9)
Kniha - autor Karla Suková; Anna Černohlávková, 40 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - autor Karla Suková; Anna Černohlávková, 40 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Říkanky pro děti od 3 do 8 let jsou jednoduché, výstižné, srozumitelné a vždy mají konkrétní výchovný cíl. Děti se tak seznámí s nejdůležitějšími pravidly z oblasti slušného chování, která by v této věkové skupině měly mít zažitá. Vtipné stylizované obrázky, které říkanky doprovází, lákají pozornost a pomáhají k pochopení a k zapamatování pravidel dobrého chování. Vedle barevného provedení obrázků jsou umístěny i obrázky černobílé. Ty pak slouží jako omalovánky a pomáhají tak k rozvoji grafomotoriky.
Objev podobné jako Etikadlo: říkanky o slušném chování (978-80-7235-624-9)
Podpora školní adaptace dětí-cizinců (978-80-210-9649-3)
Kniha - autor Klára Záleská, 164 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zabývá tématem podpory dětí-cizinců ve vzdělávání, na které je nahlíženo z české a norské perspektivy. Ambicí monografie je poskytnout inspiraci či zpětnou vazbu akademikům, učitelům, ale i tvůrcům vzdělávací politiky a zároveň poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v podpoře dětí-cizinců ve vzdělávání. Autorka text rozdělila na dvě části; v první o klíčovém tématu pojednává z pohledu teoretických východisek a dostupných pedagogických výzkumů. Ve druhé části potom věnuje pozornost představení vlastního šetření, kdy na téma nahlíží z perspektivy tří úrovní: státní, regionální a školní. Šetření bylo koncipováno jako kvalitativní srovnávací studie založená na obsahové analýze a případových studiích českých a norských základních škol. Hlavním výsledkem provedeného šetření je vytvoření modelu podpory školní adaptace dětí-cizinců. Ten mimo jiné připomíná nutnost...
Objev podobné jako Podpora školní adaptace dětí-cizinců (978-80-210-9649-3)
Podpora školní adaptace dětí-cizinců (978-80-210-9649-3)
Elektronická kniha - autor Klára Záleská, 164 stran, česky Publikace se zabývá tématem podpory dětí-cizinců ve vzdělávání, na které je nahlíženo z české a norské perspektivy. Ambicí monografie je poskytnout inspiraci či zpětnou vazbu akademikům, učitelům, ale i tvůrcům vzdělávací politiky a zároveň poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v podpoře dětí-cizinců ve vzdělávání. Autorka text rozdělila na dvě části; v první o klíčovém tématu pojednává z pohledu teoretických východisek a dostupných pedagogických výzkumů. Ve druhé části potom věnuje pozornost představení vlastního šetření, kdy na téma nahlíží z perspektivy tří úrovní: státní, regionální a školní. Šetření bylo koncipováno jako kvalitativní srovnávací studie založená na obsahové analýze a případovýchstudiích českých a norských základních škol. Hlavním výsledkem provedeného šetření je vytvoření modelu podpory školní adaptace dětí-cizinců. Ten mimo jiné připomíná nutnost posílení podpory...
Objev podobné jako Podpora školní adaptace dětí-cizinců (978-80-210-9649-3)
Žítkovské bohyně (978-80-210-8909-9)
Elektronická kniha - ze série Etnologické materiály, autor Dagmar Dobšovičová, 137 stran, česky Druhé, rozšířené vydání úspěšné publikace Ústavu evropské etnologie Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. Práce vychází z autentických terénních výzkumů uskutečněných autorkou v letech 1990–1992 u dvou posledních žijících bohyní Irmy Gabrhelové a Kateřiny Hodulíkové na Žítkové v Bílých Karpatech. S odstupem několika let (1995–1996) na ně navázaly další terénní sběry, které jsou věnovány již výhradně bohyni I. Gabrhelové, její osobnosti a praktikám. Práci uzavírají terénní výzkumy z let 2013–2014 sledující pamětníky, kterým je toto téma blízké především v souvislosti s jejich dětstvím. V úvodních částech publikace osvětluje autorka počátky zájmu o problematiku bohyní na Moravských Kopanicích ve vlastivědné a národopisné literatuře. Připomíná také některé klíčové osobnosti badatelského zájmu o bohyně, jakými byli např. František Bartoš, Ferdinand Dúbravský či...
Objev podobné jako Žítkovské bohyně (978-80-210-8909-9)
Podívejte se také
- Šimonovy pracovní listy 1: Celkový rozvoj (978-80-262-1774-9)
- Work in Progress (978-80-210-5687-9)
- Jugoslávie – Srbsko – Kosovo (978-80-210-5476-9)
- Břeclav-Pohansko VIII. (978-80-210-8417-9)
- Alternatives in Biography (978-80-210-5757-9)
- Fletcherian Dramatic Achievement (978-80-210-5281-9)
- Deti krvi a kostí (978-80-222-0987-8)
- Tajemství snů a jak ho rozluštit (978-80-265-1049-9)
- Rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností (978-80-271-1725-3)
- Tvořivá logopedie a rozvoj řeči (978-80-253-3316-7)
- Nadané děti a jejich rozvoj (978-80-247-5089-7)
- Rozvoj komunikačních a jazykových schopností (978-80-271-2054-3)
- Jak lvové (978-80-742-5270-9)
- Mapa dní - Neobyčajné deti slečny Peregrinovej (978-80-566-1805-9)
- E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglick (978-80-210-8818-4)
- Onemocnění způsobená poruchami kalciofosfátového metabolismu (978-80-7345-523-1)
- Jak proměnit myšlenky v zázraky: Jak si vyprosit božskou energii a jak ji přijmout (978-80-7336-675-9)
- Jak se vařívalo dříve a jak dnes, 2. díl: H–K (978-80-748-2189-9)
- Jak se vařívalo dříve a jak dnes, 4. díl: P–Š (978-80-748-2204-9)
- Vím, jak se cítíš: Pracovní listy pro rozvoj sociální inteligence (978-80-262-1572-1)
- Kniha FÍ! - kniha komiksů (978-80-210-7906-9)