Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Hry pro rozvoj všímavosti u dětí (978-80-262-1308-6)
Kniha - autor Deborah M. Plummer; Pavla Le Roch, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila tento přístup, který pomáhá dětem uvědomovat si svůj vnitřní a vnější svět. První část se věnuje teoretickým a praktickým základům. Jsou zde popsány zásady při užití modelu všímavé hry při zohlednění emočního prostředí. Vychází z toho, že potřeba se na něco soustředit je přirozenou součástí našeho života. Samotná všímavá hra pak rozvíjí živé interakce, učen při ní probíhá hrou. Při strukturování prostředí je třeba jasně definovat role, pravidla a hranice, aby se děti cítily v bezpečí. Podpůrné prostředí, v němž se uznávají a cení všechny emoce, podporuje motivaci...
Podívejte se také Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
Hry pro rozvoj všímavosti u dětí - Deborah M. Plummer
Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila tento přístup, který pomáhá dětem uvědomovat si svůj vnitřní a vnější svět. První část se věnuje teoretickým a praktickým základům. Jsou zde popsány zásady při užití modelu všímavé hry při zohlednění emočního prostředí. Vychází z toho, že potřeba se na něco soustředit je přirozenou součástí našeho života. Samotná všímavá hra pak rozvíjí živé interakce, učen při ní probíhá hrou. Při strukturování prostředí je třeba jasně definovat role, pravidla a hranice, aby se děti cítily v bezpečí. Podpůrné prostředí, v němž se uznávají a cení všechny emoce, podporuje motivaci k soustředění a sebezklidnění. Potřeba je k tomu pět základních dovedností: sebekontrola, přizpůsobivost, účinné naslouchání, účinné pozorování a představivost. Druhá část je zásobárnou her a aktivit od „Zaměření na tělo“, „Konec nervozity“ k „Hudebním kresbám“ a „Předání úsměvu“. Aktivity je vhodné použít jak ve skupinách dětí ve věku 5-12 let, stejně jako s jednotlivci, a mohou být upraveny pro děti se zvláštními potřebami a potížemi se soustředěním, jako je ADHD, a pro starší děti. U každé hry je přehledná úvodní tabulka (ikony) s údaji o spodní věkové hranici, pro kterou je hra vhodná, délce cvičení, zda je hra pro větší či menší skupiny, zda při hře děti mluví a co jsou základní prvky, schopnosti či dovednosti, které se při hře rozvíjejí (např. sebepřijetí, představivost, sebeovládání, dedukce, naslouchání, sebedůvěra). Kromě popisu základních pravidel hry jsou uvedeny možné úpravy a nápady na její další rozvíjení. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými. V Portálu vyšly její knihy Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty (2013) a Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres (2013).
Podívejte se také Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let (978-80-262-1522-6)
Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
Kniha - autor Deborah M. Plummer, 176 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Umět se správně vyjádřit, dát najevo, co chci, najít ta správná slova… To vše někdy představuje zejména pro děti velkou výzvu. Tato kniha je plná zábavných a kreativních nápadů, které pomáhají k rozvíjení vyjadřovacích schopností. Najdeme v ní hry, jež rozvíjejí slovní zásobu, dechová cvičení, aktivity pro zdokonalení neverbální komunikace a artikulace. Hry jsou určeny pro skupinovou i individuální práci s dětmi a využijí ji nejen učitelé a vychovatelé, ale zajímavé podněty v ní najdou i rodiče. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými.
Podívejte se také Rozhýbej svůj jazýček - nové hry: Rozvoj řeči hravě (978-80-271-1331-6)
Podívejte se také
- Hry na rozvoj verbální komunikace (978-80-271-2429-9)
- Říkadla a hry pro nejmenší (978-80-262-0201-1)
- Šach: škola hry pre deti (978-80-7639-018-8)
- U ambonu (978-80-262-1667-4)
- Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní (978-80-262-1781-7)
- Detské aktivity Dětské aktivity: Náučné hry pre deti, Naučné hry pro děti (978-80-89590-24-7)
- Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let (978-80-247-4798-9)
- Čtenářské strategie: U předškolních dětí a nečtenářů (978-80-262-1858-6)
- Super aktivity: Náučné hry pre deti od 3 do 5 rokov (978-80-985635-6-0)
- Šimonovy pracovní listy 1: Celkový rozvoj (978-80-262-1774-9)
- Rozvoj zrakového vnímání (978-80-266-0554-6)
- Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí: Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orient (978-80-271-1045-2)
- Šimonovy pracovní listy 8: Rozvoj logického myšlení (978-80-262-1777-0)
- Do školky za zvířátky: Hry pro mateřskou školu (978-80-262-0185-4)
- Hostina pro duši (978-80-262-1254-6)
- Krvavé hry (978-80-759-4076-6)
- Deštník (978-80-257-1308-2)
- Knížka (978-80-262-1069-6)
- Instamozek (978-80-262-1717-6)
- Rozvoj řeči Zvuky a slabiky: Pracovní knížka a hry pro předškoláky (978-80-266-1303-9)
Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let (978-80-262-1522-6)
Kniha - autor Lucie Brault Simard, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha obsahuje více než 70 her, které rozvíjejí vyjadřovací schopnosti malých dětí při integraci všech vjemů. Pro rozvoj řeči u dětí od dvou do pěti let ji mohou využít logopedické preventiskty a učitelky v mateřské škole i rodiče. U každé aktivity jsou jasně popsány jednotlivé kroky, doporučení pro práci se staršími dětmi, vyznačeny jsou schopnosti, které se při dané aktivitě rozvíjejí, ponechán je i prostor pro vlastní poznámky.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let (978-80-262-1522-6)
Kamarádi z hájenky: Hry a aktivity pro rozvoj pohybových schopností předškolních dětí (978-80-262-1008-5)
Kniha - autor Ladislava Horová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor krátkých příběhů je rozdělený podle ročních období. Hlavní hrdinové, malý Tonda a jeho jezevčík Aram, provázejí děti celým rokem a přibližují jim dění v lese a jeho blízkém okolí. Ke každé kapitole autorka připravila několik činností zaměřených především na rozvoj pohybových aktivit. Činnosti a aktivity cílí hlavně na mateřské školy, najdou však využití i ve školních družinách a dětských skupinách. Jednotlivé příběhy mohou pedagogům posloužit jako motivace k dalším aktivitám, lze je ale využít i k relaxaci. Ladislava Horová učí v MŠ, v Portále vydala knihy Jak si hraje obr s blechou, Ve školce je bezva, ŠPL 18 a Těšíme se do školky.
Objev podobné jako Kamarádi z hájenky: Hry a aktivity pro rozvoj pohybových schopností předškolních dětí (978-80-262-1008-5)
Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí (978-80-271-1045-2)
Elektronická kniha - autor Lenka Theodora Ficová, 176 stran, česky Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra. První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro...
Objev podobné jako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí (978-80-271-1045-2)
Cvičení pro rozvoj řeči: Prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí (978-80-262-1156-3)
Kniha - autor Charlotte Lynch; Julia Kidd, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Náměty pro více než sto zábavných činností slouží učitelkám v mateřských školách i rodičům k podpoře vývoje řeči dětí raného věku. Logopedům umožňuje přehledné zhodnocení oblastí, v nichž má dítě problémy, a naplánování vhodného terapeutického postupu. Rodiče i vychovatelé mohou knihu využít také při nápravě těžších poruch řeči, které lze zachytit již v batolecím věku dítěte, a při práci s dětmi s poruchami sluchu. Autorky kladou důraz na to, aby se cvičení mohla přirozeně začlenit do každodenních činností a her dítěte.
Objev podobné jako Cvičení pro rozvoj řeči: Prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí (978-80-262-1156-3)
Typologie osobnosti u dětí (978-80-262-0874-7)
Kniha – autor Šárka Miková; Jirina Stang, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Šárka Miková; Jirina Stang, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha poskytuje klíč k porozumění dětské osobnosti, ať už je naším vlastním potomkem, žákem nebo klientem. Ukazuje, že pokud dospělý člověk porozumí nuancím v osobnosti dítěte tak, jak to umožňuje typologie osobnosti MBTI, může s ním navázat velmi kvalitní a v celku bezproblémový vztah založený na vzájemné spolupráci a úctě. Všechny aspekty typologie osobnosti MBTI jsou v knize ilustrovány rozmanitými kazuistikami dětí. Na případech jednotlivých dětí budou ilustrovány typologické příčiny jejich problémů a způsoby řešení včetně prevence. Kniha je psána pro učitele a učitelky mateřských a základních škol, poradenské pracovníky a ostatní profese pracující s dětmi. Mgr. Šárka Miková a Mgr. Jiřina Stang jsou dětské psycholožky s praxí v pedagogicko-psychologickém a školně-psychologickém...
Objev podobné jako Typologie osobnosti u dětí (978-80-262-0874-7)
Veselý rok s pohádkami: Hry a aktivity pro rozvoj školních kompetencí (978-80-262-1129-7)
Kniha - autor Eva Štanclová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Krátké autorské pohádky se stávají motivací ke hrám s předškoláky v mateřských školách. U každé pohádky jsou uvedené výchovné cíle, potřebné pomůcky a doplňující cvičení, případně náměty na další rozvíjející aktivity. Předškolní děti si prostřednictvím her osvojují a upevňují znalosti potřebné ke vstupu do základní školy. Jedná se o znalosti všeobecné, přičemž důraz je kladený především na podporu samostatnosti dětí při vyprávění, cílený rozvoj slovní zásoby a jazykových schopnosti, počítání, manipulaci s předměty, logické myšlení a grafomotoriku.
Objev podobné jako Veselý rok s pohádkami: Hry a aktivity pro rozvoj školních kompetencí (978-80-262-1129-7)
Cvičení pro rozvoj čtení (978-80-262-0196-0)
Kniha – autor Pavel Svoboda, 56 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Pavel Svoboda, 56 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pro začínající čtenáře a děti se specifickými poruchami učení. Průpravná zábavná cvičení pro vytváření správných návyků při čtení, k tříbení rozlišovacích schopností, k rozvoji paměti a fonematického vnímání. Při řešení úkolů dochází k propojování procesu čtení s osvojováním nových poznatků z oblasti zeměpisu, přírodovědy, literatury. Cvičení jsou vhodná pro domácí přípravu na vyučování i k obohacení výuky podle rámcových vzdělávacích programů. Kniha je určena dětem od 7 let, zejména začínajícím čtenářům a dětem se specifickými poruchami učení, rodičům, učitelům.
Objev podobné jako Cvičení pro rozvoj čtení (978-80-262-0196-0)
Říkanky pro rozvoj řeči (978-80-262-1780-0)
Kniha - autor Jitka Tučková, 48 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Říkanky pro rozvoj řeči (978-80-262-1780-0)
Hry pro rozvíjení sociálních dovedností: u dětí 5-12 let (978-80-262-1792-3)
Kniha - autor Deborah M. Plummer,, 184 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Každý chceme mít kamarády. K tomu, abychom si je dokázali najít a udržet, potřebujeme umět spoustu důležitých věcí – naslouchat, dělit se, pomáhat, soucítit, nesoutěžit, ale spolupracovat… Hry, které v této knize najdete, rozvíjejí právě tyhle dovednosti, a navíc jsou zábavné a nejsou k nim potřeba žádné složité pomůcky. Kniha je uvedena dvěma kapitolami, které objasňují důležité pojmy a vysvětlují, jak s hrami zacházet a jak je co nejlépe využívat. Hry je možné využít ve škole, v terapeutických a podpůrných skupinách, na dětských táborech nebo při setkávání různých dětských oddílů. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými. V Portále vyšly její knihy Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty, Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres, Hry pro rozvoj všímavosti či Hry pro...
Objev podobné jako Hry pro rozvíjení sociálních dovedností: u dětí 5-12 let (978-80-262-1792-3)
Hry pro rozvoj čtení (978-80-271-3778-7)
Elektronická kniha - autor Lenka Theodora Ficová, 136 stran, česky Jestlipak víte, kdy se u dítěte začínají rozvíjet předpoklady pro to, aby z něho nebo z ní vyrost zdatný čtenář? Pokud hádáte předškolní věk nebo dokonce první třídu, jste vedle jak ta jedle! Pojďme se společně pěkně popořádku podívat na to, co takový budoucí čtenář potřebuje k úspěchu. Kniha vás odlehčeným způsobem provede všemi rovinami a zákoutími čtenářství. Na příkladech si ukážeme, co všechno zahrnuje takzvaná čtenářská gramotnost i jaké nesnáze mohou nastat, pokud dítěti neposkytneme všechny potřebné podněty, aby z něj vyrostl čtenář. A aby to nebylo jen takové čtení o čtení, představíme si pěknou řádku her a pracovních listů, s jejichž pomocí rozvoj dovedností potřebných pro čtení u svého dítěte podpoříte raz dva.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj čtení (978-80-271-3778-7)
Intenzivní interakce a senzorická integrace: U dětí s PAS (978-80-262-1890-6)
Kniha - autor Phoebe Caldwell; Jane Horwood, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Osoby s poruchou autistického spektra mají obtíže s vnímáním smyslových podnětů. Často se cítí odstřiženi od reality a přetíženi, což se promítá v jejich chování. Tato kniha ukazuje, jak můžeme navázat kontakt s dětmi, které komunikují neverbálně nebo částečně neverbálně, a jak jim můžeme pomoci zvládat případné krize. Senzorická integrace jim pomůže v tom, že pochopí, že svět kolem nich má smysl. Při senzorické integraci využíváme řeč těla a různé tělesné aktivity. Kniha obsahuje řadu příkladů doplněných ilustracemi. Knihu uvítají speciální pedagogové a ergoterapeuti. Phoebe Caldwell se více než 45 let specializuje na práci s osobami s poruchou autistického spektra. Jane Horwood je dětská ergoterapeutka specializující se na senzorickou integraci.
Objev podobné jako Intenzivní interakce a senzorická integrace: U dětí s PAS (978-80-262-1890-6)
Trauma u dětí (978-80-271-2842-6)
Elektronická kniha - autor Leona Jochmannová, 224 stran, česky To, co se nám stane v dětství, je v hlubinách našeho těla a naší mysli uloženo navždy. Můžeme to potlačit, zmanipulovat vlastní pocity, dokonce i vzpomínky, ale nemůžeme to vymazat. Nejdůležitější ze všeho je pochopit: pak je s tím možné s pomocí odborníků pracovat a nacházet východiska. Autorka shrnuje zkušenosti ze své více než dvacetileté z praxe s dětmi. Přináší přehled aktuální diagnostické klasifikace traumatu a posttraumatické stresové poruchy. Vychází z nejnovějších poznatků o neurobiologických souvislostech traumatických zkušeností a popisuje různé přístupy terapeutické péče o děti i rizika psychoterapie a srovnává z těchto hledisek systémy zdravotnictví, školství a sociální péče. Časté chyby, k nimž v diagnostice dochází, souvisejí s velkou šíří, proměnlivostí a přesahy symptomů, které se přetavují do emočních, kognitivních i fyzických obtíží. Kniha je určena všem, kdo přicházejí do...
Objev podobné jako Trauma u dětí (978-80-271-2842-6)
Psychologie vítězství: A 111 cvičení pro rozvoj psychiky (978-80-262-1871-5)
Kniha - autor Václav Petráš, 360 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá, doprava zdarma s AlzaPlus+ Tato kniha je praktickým a efektivním nástrojem pro ty, kteří na sobě chtějí pracovat – ať už se jedná o sportovce, na které se obrací primárně, nebo o kohokoli jiného. Jejím cíle je pomoci lidem posílit jejich psychiku: zabývá se motivací, sebedůvěrou a sebevědomím, koncentrací, zvládáním tlaku a řadou dalších témat. Srozumitelně a prakticky vysvětluje klíčová témata a využívá k tomu desítky konkrétních příkladů a příběhů ze světa sportu, a to tak, aby každý čtenář mohl okamžitě zapracovat jednotlivá témata a doporučení do svého sportovního výkonu, tréninku, ale i běžného života. Kniha zároveň obsahuje 111 cvičení, kterým se mohou čtenáři samostatně věnovat pro rozvoj své psychiky. Ať už je vaším cílem cokoli, můžete se mu přiblížit. Tato kniha vám bude na vaší cestě mapou, parťákem, mentorem a snad i trvalým zdrojem inspirace. Jde vlastně o jakéhosi šerpu,...
Objev podobné jako Psychologie vítězství: A 111 cvičení pro rozvoj psychiky (978-80-262-1871-5)
Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let (978-80-247-4798-9)
Kniha - autor Katharina Bäcker-Braun, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Otevřete dětem dveře do světa kolem nás! Vždyť svět je neuvěřitelně pestrý a stejně rozmanité jsou i přístupy k němu – nabízí bohatou studnici zkušeností, a to nejen dětem. Pomozte rozvíjet jejich inteligenci a tříbit dovednosti!
Objev podobné jako Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let (978-80-247-4798-9)
Hry pro rozvoj čtení: Od batolete po školáka (978-80-271-3778-7)
Kniha - autor Theodora Lenka Ficová, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jestlipak víte, kdy se u dítěte začínají rozvíjet předpoklady pro to, aby z něho nebo z ní vyrost zdatný čtenář? Pokud hádáte předškolní věk nebo dokonce první třídu, jste vedle jak ta jedle! Pojďme se společně pěkně popořádku podívat na to, co takový budoucí čtenář potřebuje k úspěchu. Kniha vás odlehčeným způsobem provede všemi rovinami a zákoutími čtenářství. Na příkladech si ukážeme, co všechno zahrnuje takzvaná čtenářská gramotnost i jaké nesnáze mohou nastat, pokud dítěti neposkytneme všechny potřebné podněty, aby z něj vyrostl čtenář. A aby to nebylo jen takové čtení o čtení, představíme si pěknou řádku her a pracovních listů, s jejichž pomocí rozvoj dovedností potřebných pro čtení u svého dítěte podpoříte raz dva.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj čtení: Od batolete po školáka (978-80-271-3778-7)
Rozhýbej svůj jazýček: Zábavné hry pro rozvoj řeči (978-80-247-1955-9)
Kniha - autor Marcela Kotová, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Není výslovnost vašeho dítěte ideální? Je načase s tím něco udělat! Kniha napomůže zábavnou formou rozhýbat jazýčky budoucích školáků. Hry a aktivity jsou rozčleněny do čtrnácti různých témat odrážejících svět předškoláčků. Pestrý obrazový doprovod děti přirozeně motivuje a pomůže jim v hravém cvičení. V knize najdete: dechová, motorická a artikulační cvičení hry na rozvoj smyslů, slovního vyjadřování a logického myšlení pohádky, říkanky a písničky i s notovým zápisem přitažlivé ilustrace
Objev podobné jako Rozhýbej svůj jazýček: Zábavné hry pro rozvoj řeči (978-80-247-1955-9)
Začni si věřit: Rádce pro teenagery pro rozvoj sebedůvěry (978-80-262-1933-0)
Kniha - autor Lisa M. Schab, 192 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Dospívání s sebou mnohdy nese pocit, že za nic nestojíme a že nikdy nedosáhneme svých cílů. Jak vystoupit ze začarovaného kruhu podceňování a nedůvěry k sobě samým? Jak si vybudovat zdravou sebedůvěru, která je základem pro řešení různých situací, do nichž se v životě dostáváme? Náš rádce ti pomůže v sebepoznání, v odhalení tvých silných i slabých stránek. Také zjistíš, v čem se liší zdravá sebedůvěra od arogance a sobectví. Osvojíš si způsoby, jak dát najevo své názory, a zároveň jak přitom respektovat postoje druhých lidí. Přijdeš také na to, že přílišná sebekritičnost ti v životě nepomůže. I když se říká, že kdo nic nedělá, nic nezkazí, k tomu, aby se ti povedlo dosáhnout svých cílů, ti pomohou právě strategie obsažené v této knize.
Objev podobné jako Začni si věřit: Rádce pro teenagery pro rozvoj sebedůvěry (978-80-262-1933-0)
Mluv se mnou: Pracovní listy pro rozvoj dětské řeči (978-80-262-0711-5)
Kniha - česky Nedaří se vám domluvit se se svým dítětem? Máte dojem, že vám nerozumí, nebo že nedokáže říci, co potřebuje? Užitečnou pomůckou mohou být pracovní listy, které vytvořila klinická logopedka Kateřina Slezáková ve spolupráci s ilustrátorkou Patricií Koubskou. Pracovní listy jsou určené pro děti s opožděným vývojem řeči, tzn. děti od dvou let, které nemají potřebu něco vyjádřit, mají velmi malou slovní zásobu, netvoří dvouslovné kombinace nebo je jejich řeč pro blízké těžko srozumitelná a mají výrazně lepší porozumění řeči než vyjadřovací schopnosti. Pracovní listy osloví rodiče malých dětí a také klinické logopedy, kteří s nimi pracují. Mgr. Kateřina Slezáková vystudovala PedF UK, obor speciální pedagogika se zaměřením na logopedii a surdopedii. Pracuje jako klinická logopedka
Objev podobné jako Mluv se mnou: Pracovní listy pro rozvoj dětské řeči (978-80-262-0711-5)
Není hláska jako hláska: Pracovní listy pro rozvoj fonematického sluchu (978-80-262-1200-3)
Kniha - autor Kateřina Slezáková, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit je určen předškolním dětem, které mají problémy se sluchovou diferenciací. Jejich řeč je hůře srozumitelná pro mnohočetnou dyslalii neboli patlavost. Tyto děti mluví často rychle, bez sluchové kontroly, nedokážou opravit svůj vlastní nesprávný řečový projev. Nepoužívají hlásky, které se již u logopeda naučily. Pokud se schopnost fonematického uvědomování nerozvine ještě před vlastním nácvikem čtení, velmi často se problémy ve škole projeví jako obtíže v počátečním čtení až neschopnost naučit se číst. Většina normálně se vyvíjejících dětí si osvojí tuto schopnost sama od sebe, když se učí číst. To neplatí u rizikových dětí, zejména ne u dětí s rizikem SPU. Trénink jazykových schopností podstatně zlepšuje výkony ve čtení, snižuje riziko vzniku SPU a v neposlední řadě zlepšuje výslovnost dětí, zlepšuje schopnost opravit svůj řečový projev, rozlišit podobné hlásky a...
Objev podobné jako Není hláska jako hláska: Pracovní listy pro rozvoj fonematického sluchu (978-80-262-1200-3)
Povídám, povídám pohádku: Pracovní sešit pro rozvoj vyjadřovacích dovedností předškoláků (978-80-262-1103-7)
Kniha - autor Markéta Mlčochová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem pracovního sešitu je podpořit a rozvíjet vyjadřovací schopnosti zejména u předškolních dětí, lze ho však využít i v prvních ročnících základní školy. Ke správnému vývoji řeči je zapotřebí přiměřený dostatek podnětů. Patří k nim především tvorba vět podle obrázků a vyprávění příběhů a pohádek. Všechny pracovní listy jsou proto založené na jednoduchých, dobře známých pohádkách, rozkreslených do jednotlivých výjevů umístěných v rámečcích. Děti si nejprve s dospělým přečtou pohádku, vystřihnou ji a s dopomocí skládají, posléze se příběh pokoušejí převyprávět vlastními slovy. Kromě vyjadřovacích schopností si tak procvičují i správné chápání časové souslednosti (serialitu) a lépe vnímají příčinu a následek, což podporuje plynulé čtení. Markéta Mlčochová je učitelkou na ZŠ, řadu let učila v MŠ. V Portále vydala ŠPL 1, 2, 3, 10 a Neobyčejný rok předškoláka.
Objev podobné jako Povídám, povídám pohádku: Pracovní sešit pro rozvoj vyjadřovacích dovedností předškoláků (978-80-262-1103-7)
Počítání soba Boba 1. díl: Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti (978-80-266-1755-6)
Kniha - autor Jiřina Bednářová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba 1. díl: Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti (978-80-266-1755-6)
Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let - Lucie Brault Simard
Kniha obsahuje více než 70 her, které rozvíjejí vyjadřovací schopnosti malých dětí při integraci všech vjemů. Pro rozvoj řeči u dětí od dvou do pěti let ji mohou využít logopedické preventiskty a učitelky v mateřské škole i rodiče. U každé aktivity jsou jasně popsány jednotlivé kroky, doporučení pro práci se staršími dětmi, vyznačeny jsou schopnosti, které se při dané aktivitě rozvíjejí, ponechán je i prostor pro vlastní poznámky.Lucie Brault Simard je kanadská pedagožka a autorka knih pro rozvoj malých dětí.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let - Lucie Brault Simard
Pohybové hry pro školáky: 129 cvičení pro rozvoj sportovních dovedností (978-80-271-2064-2)
Kniha - autor Ivan Pokorný, 128 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - autor Ivan Pokorný, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jednotlivá cvičení pro rozvoj sportovních dovedností dětí obsahují schematický i slovní popis činnosti, který pomůže jednoduchým a zábavným způsobem vést žáky. Autoři zásobník cvičení připravili na základě vlastních mnohaletých odborných i praktických znalostí sportovních aktivit a postupným zjišťováním potřeb učitelů tělesné výchovy a jejich pozitivní zpětnou vazbou. Kromě všeobecných pohybových her kniha obsahuje i konkrétní cvičení pro nácvik základních činností ve fotbale, volejbale, badmintonu, softbalu, florbalu, házené a basketbalu.
Objev podobné jako Pohybové hry pro školáky: 129 cvičení pro rozvoj sportovních dovedností (978-80-271-2064-2)
Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí: Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orient (978-80-271-1045-2)
Kniha - autor Lenka Ficová, 176 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra.
Objev podobné jako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí: Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orient (978-80-271-1045-2)
110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci (978-80-247-3560-3)
Kniha - autor Ines Moser-Will; Ingrid Grube, 272 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato kniha je určena všem, kteří si chtějí zlepšit nebo zachovat duševní kondici. Obsahuje více než sto rozmanitých zábavných cvičení, hádanek a her, které pomohou nenucenou formou aktivovat váš mozek na optimální výkonnost. Díky nim posílíte schopnost koncentrace, logické myšlení, jazykové dovednosti, paměť a smyslovou pohotovost. Na krátká, ale efektivní cvičení vám stačí pouze tužka a můžete se do nich pustit - kdykoliv, kdekoliv a zcela podle své chuti a nálady. Budete překvapeni, jakých výsledků můžete díky každodennímu tréninku dosáhnout. Zachovat si svěží myšlení neznamená mít velké vědomosti, ale udržet si otevřenost vůči všemu, co s sebou život přináší, schopnost stavit se problémům čelem, hledat nejlepší možná řešení a realizovat je.
Objev podobné jako 110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci (978-80-247-3560-3)
Magické dítě: O vývojových fázích, důležitosti vazby a volné hry pro rozvoj tvůrčího myšlení (978-80-7530-169-7)
Kniha - Klasické dílo, které hluboce zpochybnilo panující názory na porodní praxi, rodičovství a vzdělávání dětí. Jeho odvážné myšlenky o tom, jak západní společnost děti poškozuje a jak bychom o ně i o sebe mohli pečovat lépe, dnes znějí pravdivěji než kdykoli předtím. - autor Joseph Chilton Pearce, 320 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Magické dítě je klasické dílo, které hluboce zpochybnilo panující názory na porodní praxi, rodičovství a vzdělávání dětíJeho odvážné myšlenky o tom, jak západní společnost děti poškozuje a jak bychom o ně i o sebe mohli pečovat lépe, dnes znějí pravdivěji než kdykoli předtím. Od chvíle, kdy se narodí, říká Joseph Chilton Pearce, má lidské mládě jediný zájem: naučit se o světě všechno, co se jen lze naučit. Naše planeta je dětským hřištěm a dětskou hru by nic nemělo narušovat. Za takové výchovy je magické dítě šťastný génius, který dokáže cokoli. Je vybaveno k naplnění svého úžasného potenciálu.S využitím myšlenek...
Objev podobné jako Magické dítě: O vývojových fázích, důležitosti vazby a volné hry pro rozvoj tvůrčího myšlení (978-80-7530-169-7)
Společně se hýbeme, ve školce si hrajeme: Pohybové hry pro děti (978-80-262-2032-9)
Kniha - autor Michael Novotný, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha obsahuje množství her, které lze hrát s dětmi v rámci pohybových chvilek v mateřské škole, případně v nižších ročnících ve družině a ve volnočasových kroužcích s obecně herním a sportovním zaměřením. Každá hra obsahuje jednoduchý popis činnosti a v doprovodu ikon pak usnadňuje orientaci pro čtenáře/učitele v tom, pro jak velkou skupinu dětí je hra určena, kolik je na její realizaci cca potřeba času, pomůcek, prostoru, jak velkou vyžaduje přípravu, jaké jsou její cíle a kterou oblast rozvíjí. Ke hrám jsou připojeny i poznámky, na co si dát při jejich realizacích pozor (na kluzkou podlahu, na malý prostor, na dostatečné množství hracího materiálu, na lichý počet hráčů atd.). Eliminuje tak případné problémy a úrazy, nabízí snadnou orientaci v knize a je čtenářům/učitelům velmi praktickou pomůckou při hře s dětmi.
Objev podobné jako Společně se hýbeme, ve školce si hrajeme: Pohybové hry pro děti (978-80-262-2032-9)
Třída zpívá íáíá: Hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování (978-80-262-1479-3)
Kniha - autor Milena Kmentová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace volně navazuje na sešit Slovo, slovo slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko! Přináší metodický materiál pro rozvoj fonematického uvědomování a elementárních pěveckých dovedností předškolních a mladších školních dětí. Obsahuje 14 jednoduše, ale velmi účelně, zhudebněných jazykových her. Kniha stojí na velké slovní zásobě, elementárních a rytmických prostředcích, elementárních hudebních formách a především na hře, která je základem všech aktivit. Kniha je určena pro práci s předškolními dětmi, včetně dětí s narušenou komunikační schopností a odlišným mateřským jazykem.
Objev podobné jako Třída zpívá íáíá: Hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování (978-80-262-1479-3)
Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
eBook: Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra. První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro prvňáčky s nerovnoměrným výkonem ve vzdělávání.
Objev podobné jako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
Hry pro rozvoj čtení - Lenka Theodora Ficová
Jestlipak víte, kdy se u dítěte začínají rozvíjet předpoklady pro to, aby z něho nebo z ní vyrost zdatný čtenář? Pokud hádáte předškolní věk nebo dokonce první třídu, jste vedle jak ta jedle!Pojďme se společně pěkně popořádku podívat na to, co takový budoucí čtenář potřebuje k úspěchu. Kniha vás odlehčeným způsobem provede všemi rovinami a zákoutími čtenářství. Na příkladech si ukážeme, co všechno zahrnuje takzvaná čtenářská gramotnost i jaké nesnáze mohou nastat, pokud dítěti neposkytneme všechny potřebné podněty, aby z něj vyrostl čtenář. A aby to nebylo jen takové čtení o čtení, představíme si pěknou řádku her a pracovních listů, s jejichž pomocí rozvoj dovedností potřebných pro čtení u svého dítěte podpoříte raz dva.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj čtení - Lenka Theodora Ficová
Hry pro děti naživo i on-line (978-80-262-1924-8)
Kniha - autor Lada Flachsová, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha aktivit, která především prvostupňové děti jistě zabaví, ať už na živo, nebo v online prostoru. Lze tu najít tvořivé postupy s návody, hry znalostní, tělocvičné, postřehové, ale také aktivity čistě pro zábavu a dobrou náladu. Některé jsou opravdu jednoduché, jiné zase spíše osloví starší děti. Všechny se ale dají realizovat s žáky 1. stupně, v družině nebo ve třídním kolektivu. Každá hra je opatřena jednoduchými a přehlednými informacemi, na jakou kompetenci míří, co je dobré si k ní připravit, kolik příprava zabere času, kolik času je pak potřeba na její realizaci. U každého nápadu je také doporučení, jak hru modifikovat v případě online družiny.
Objev podobné jako Hry pro děti naživo i on-line (978-80-262-1924-8)
Hry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami (978-80-262-2028-2)
Kniha - autor Georgina Durrant, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Stovka aktivit, které nabízejí prostor pro dětskou kreativitu a hravé učení. Činnosti jsou rozděleny do šesti kategorií: děti si mohou hrát na zahradě nebo na procházce. Najdeme zde také hry, které děti mohou hrát ve třídě, hry pro deštivé dny, vyrábění a psychomotorické aktivity. Hry nejsou náročné na přípravu a nevyžadují žádné zvláštní pomůcky. Rozvíjejí dovednosti, které jsou důležité pro úspěšné učení, jako je koncentrace, rozlišování detailů či jemná motorika, a mohou posloužit jako motivace pro další školní práci.
Objev podobné jako Hry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami (978-80-262-2028-2)
Vady řeči u dětí (978-80-247-3941-0)
Elektronická kniha - autor Ilona Kejklíčková, 224 stran Pomozme dětem, aby se naučily správně mluvit! Počet těch, které trpí vadami řeči, v současné době výrazně narůstá. Autorka, zkušená klinická logopedka, uvádí ověřené postupy při nápravách poruch řeči a také inspirativní možnosti pro podporu vývoje řeči dítěte od nejútlejšího věku.
Objev podobné jako Vady řeči u dětí (978-80-247-3941-0)
Orgánové transplantace u dětí (978-80-7492-356-2)
Kniha - 75 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Již mnoho let pořádá Pediatrická klinika 2. LF UK a FN v Motole pravidelné odborné semináře pro vedoucí lékaře dětských lůžkových oddělení a jejich spolupracovníky. Jejich cílem je vzájemné setkávání, ale také sdílení medicínských zkušeností, podnětů a inspirace. Snažíme se přispět k tomu, aby pediatrická péče v České republice tvořila organický celek vysoké odborné úrovně. Vskutku mimořádným přehledem nových léčebných postupů a jejich výsledků v praxi byl seminář o orgánových transplantacích u dětí, který se uskutečnil 21. dubna 2017. Sborník ze semináře v tištěné podobě, který vám nyní předkládáme, je zároveň prvním svazkem z nové ediční řady Motolské pediatrické semináře. Věříme, že si tuto sérii oblíbíte, a těšíme se na to, že podobnou formou zpřístupníme v blízké budoucnosti další aktuální medicínské poznatky všem, kdo se chtějí dozvídat v ucelené formě více o novinkách a trendech v pediatrické klinické...
Objev podobné jako Orgánové transplantace u dětí (978-80-7492-356-2)
Děti a senioři v mateřské škole: Rozvoj mezigeneračních vztahů (978-80-262-2031-2)
Kniha - autor Eva Koželuhová; Ondřej Koželuh; Michaela Šujancová, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se věnuje problematice rozvoje mezigeneračních vztahů u dětí předškolního věku. Přináší poznatky o významu těchto vztahů jak pro dítě, tak pro seniory, a náměty, jak může mateřská škola rozvoj těchto vztahů podpořit. Velká část publikace je pak věnována příkladům tematických celků na téma stáří, které vycházejí z literatury pro děti. Jednoduchou formou přinášejí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak toto téma v mateřské škole uchopit.
Objev podobné jako Děti a senioři v mateřské škole: Rozvoj mezigeneračních vztahů (978-80-262-2031-2)
Počítání soba Boba 2. díl: Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti (978-80-266-1648-1)
Kniha - autor Jiřina Bednářová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více … Zaměřuje se na rozvoj matematických schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba 2. díl: Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti (978-80-266-1648-1)
90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci (978-80-271-0046-0)
Elektronická kniha - autor Gareth Moore, 136 stran Začíná váš mozek lenivět? Častěji zapomínáte a nedaří se vám zapamatovat si důležitá data či jména? Pak je načase, aby váš mozek dostal pořádně zabrat. Vyzvěte na souboj své duševní „špeky“ a zlepšete výkon svého mozku s tím nejlepším trenérem — s touto knihou!
Objev podobné jako 90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci (978-80-271-0046-0)
90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci (978-80-271-0046-0)
Kniha - autor Gareth Moore, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Začíná váš mozek lenivět? Častěji zapomínáte a nedaří se vám zapamatovat si důležitá data či jména? Pak je načase, aby váš mozek dostal pořádně zabrat. Vyzvěte na souboj své duševní „špeky“ a zlepšete výkon svého mozku s tím nejlepším trenérem – s touto knihou! Zábavné početní, logické a jazykové úkoly na procvičení paměti a pochopení textu jsou jako posilovací stroje pro vaši šedou kůru mozkovou. Kniha je nabitá cvičeními, úkoly a testy různé náročnosti, které vám pomohou: Zdokonalit vaši paměť. Zvýšit koncentraci. Zlepšit rychlost zpracování myšlenek. Posílit vaše rozumové a matematické dovednosti. Výzkumy potvrzují, že pravidelné řešení náročných hádanek zlepšuje průtok krve do mozku, zvyšuje přísun kyslíku, a tak odvrací stárnutí. Tato kniha dostane váš mozek do takové kondice, o jaké se vám nesnilo!
Objev podobné jako 90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci (978-80-271-0046-0)
Hry pro rozvoj komunikačních schopností - Deborah M. Plummer
Umět se správně vyjádřit, dát najevo, co chci, najít ta správná slova… To vše někdy představuje zejména pro děti velkou výzvu. Tato kniha je plná zábavných a kreativních nápadů, které pomáhají k rozvíjení vyjadřovacích schopností. Najdeme v ní hry, jež rozvíjejí slovní zásobu, dechová cvičení, aktivity pro zdokonalení neverbální komunikace a artikulace. Hry jsou určeny pro skupinovou i individuální práci s dětmi a využijí ji nejen učitelé a vychovatelé, ale zajímavé podněty v ní najdou i rodiče. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj komunikačních schopností - Deborah M. Plummer
Hry pro zvládání emocí: Pro děti 4-10 let (978-80-262-1863-0)
Kniha - autor ANGELIKA GRUBERT, 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vyjádření vlastních pocitů v konfliktních situacích bez toho, abychom ublížili ostatním, je velkou výzvou pro děti v mateřské i základní škole. Angelika Grubert proto sestavila tento soubor her pomáhající dětem konstruktivně se vypořádat se vztekem, strachem nebo neklidem. Díky této sbírce her mohou pedagogové, učitelé a rodiče poskytnout dětem nástroje pro kontrolu impulzů a podnětů, nástroje, které u dětí usnadňují řešení silných emocí. Prostřednictvím hry se děti učí ovládat neklid, tlumit svůj hněv a překonávat strach, učí se měnit strach a hněv v pohyb nebo pomáhají regulovat hladinu hluku ve skupině. Hry slouží ale i k objevování pocitů a pomáhají dětem konstruktivně zvládat silné emoce. Děti si své nové dovednosti vyzkouší a posilují své sociální kompetence. Kniha také obsahuje podněty k zamyšlení a uvedené hry v mnoha obměnách! Hry nevyžadují žádné nebo jen velmi málo dopředu...
Objev podobné jako Hry pro zvládání emocí: Pro děti 4-10 let (978-80-262-1863-0)
Evropa k nakousnutí: Nápaditý cestopis pro děti (978-80-262-1928-6)
Kniha - autor Lenka Pecharová, 184 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Milí objevitelé, vítejte na cestě Evropou. Navštívíte rodiště prima sportů, oblečení i vynálezů, zjistíte, k čemu slouží největší přístroj planety, kde vystavují nejstarší evropskou mumii, jaká evropská bankovka má nejvyšší hodnotu i kam až sahá nejhlubší stanice metra. Belgii vám představí reportér Tintin, na Islandu potkáte papuchalky, a kdo vás bude čekat v Nizozemsku, to by vás určitě nenapadlo ani ve snu. K tomu hry, rébusy plus hromada hádanek a vtipů! Kniha je určena zvídavým čtenářům od 8 let, kteří rádi cestují a dozvídají se zajímavosti ze zemí Evropy. Především děti seznámí s kulturně-historickými souvislostmi a přírodními zajímavostmi kontinentu, kde žijí.
Objev podobné jako Evropa k nakousnutí: Nápaditý cestopis pro děti (978-80-262-1928-6)
Hry pro rozvoj čtení - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
eBook: Jestlipak víte, kdy se u dítěte začínají rozvíjet předpoklady pro to, aby z něho nebo z ní vyrost zdatný čtenář? Pokud hádáte předškolní věk nebo dokonce první třídu, jste vedle jak ta jedle! Pojďme se společně pěkně popořádku podívat na to, co takový budoucí čtenář potřebuje k úspěchu. Kniha vás odlehčeným způsobem provede všemi rovinami a zákoutími čtenářství. Na příkladech si ukážeme, co všechno zahrnuje takzvaná čtenářská gramotnost i jaké nesnáze mohou nastat, pokud dítěti neposkytneme všechny potřebné podněty, aby z něj vyrostl čtenář. A aby to nebylo jen takové čtení o čtení, představíme si pěknou řádku her a pracovních listů, s jejichž pomocí rozvoj dovedností potřebných pro čtení u svého dítěte podpoříte raz dva.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj čtení - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
Slova a obrázky pro rozvoj dětské řeči: Logopedie pro děti od 4 do 7 let (978-80-266-1722-8)
Kniha - autor Bohdana Pávková; Richard Šmarda, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zásobu obrázkového i slovního materiálu mohou využít logopedi i rodiče k rozvoji řečových dovedností dítěte. Materiály napomohou ke zjištění, zda dítě vyslovuje hlásky správně, a k procvičení již zvládnutých hlásek. Tvoření zdrobnělin, rýmování slov, rozvíjení sluchu pro hlásky, nalézání slov s opačným významem, skládání slov, tvoření vět, to jsou hry, kterými dítě obohacuje slovní zásobu a získává jistotu v celkovém mluvním projevu.
Objev podobné jako Slova a obrázky pro rozvoj dětské řeči: Logopedie pro děti od 4 do 7 let (978-80-266-1722-8)
Rozhýbej svůj jazýček - Zábavné hry pro rozvoj řeči - Veronika Kubáčová, Marcela Kotová
Není výslovnost vašeho dítěte ideální? Je načase s tím něco udělat! Kniha napomůže zábavnou formou rozhýbat jazýčky budoucích školáků. Hry a aktivity jsou rozčleněny do čtrnácti různých témat odrážejících svět předškoláčků. Pestrý obrazový doprovod děti přirozeně motivuje a pomůže jim v hravém cvičení. V knize najdete: •dechová, motorická a artikulační cvičení•hry na rozvoj smyslů, slovního vyjadřování a logického myšlení•pohádky, říkanky a písničky i s notovým zápisem•přitažlivé ilustrace
Objev podobné jako Rozhýbej svůj jazýček - Zábavné hry pro rozvoj řeči - Veronika Kubáčová, Marcela Kotová
Počítání soba Boba: Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 3 do (978-80-266-1632-0)
Kniha - autor Jiřina Bednářová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba: Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 3 do (978-80-266-1632-0)
Čtenářské strategie: U předškolních dětí a nečtenářů (978-80-262-1858-6)
Kniha - autor Eva Koželuhová, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha představuje možnosti využívání čtenářských strategií při předčítání dětem předškolního věku a nečtenářům na počátku školní docházky. Cílem metody využívání čtenářských strategií je rozvíjet u dětí plné porozumění textu, tedy i porozumění implicitního významu, a připravit děti pro budoucí samostatné čtení s porozuměním. V teoretické části jsou v jednotlivých kapitolách představeny čtenářské strategie vhodné pro předškolní vzdělávání a také postup, jak s nimi při předčítání efektivně pracovat. V praktické části jsou uvedeny příklady konkrétních čtenářských lekcí s podrobnou metodikou a reflexemi jejich realizace v mateřských školách. Vše je doplněno videoukázkami, na které je v textu odkazováno, videoukázky jsou po zdání kódů z textu dostupné na YouTube. Kniha osloví pedagogy mateřských škol i prvních ročníků základních škol. Mgr. Eva Koželuhová, Ph.D., působí jako odborná...
Objev podobné jako Čtenářské strategie: U předškolních dětí a nečtenářů (978-80-262-1858-6)
Trauma u dětí: Kategorie, projevy a specifika odborné péče (978-80-271-2842-6)
Kniha - autor Leona Jochmannová, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá To, co se nám stane v dětství, je v hlubinách našeho těla a naší mysli uloženo navždy. Můžeme to potlačit, zmanipulovat vlastní pocity, dokonce i vzpomínky, ale nemůžeme to vymazat. Nejdůležitější ze všeho je pochopit: pak je s tím možné s pomocí odborníků pracovat a nacházet východiska.
Objev podobné jako Trauma u dětí: Kategorie, projevy a specifika odborné péče (978-80-271-2842-6)
Pohybové hry pro školáky - 129 cvičení pro rozvoj sportovních dovedností - Ivan Pokorný
Jednotlivá cvičení pro rozvoj sportovních dovedností dětí obsahují schematický i slovní popis činnosti, který pomůže jednoduchým a zábavným způsobem vést žáky. Autoři zásobník cvičení připravili na základě vlastních mnohaletých odborných i praktických znalostí sportovních aktivit a postupným zjišťováním potřeb učitelů tělesné výchovy a jejich pozitivní zpětnou vazbou. Kromě všeobecných pohybových her kniha obsahuje i konkrétní cvičení pro nácvik základních činností ve fotbale, volejbale, badmintonu, softbalu, florbalu, házené a basketbalu. Jednotlivá cvičení obsahují schematický i slovní popis činnosti, který pomůže jednoduchým a zábavným způsobem vést žáky. Autoři zásobník cvičení připravili na základě vlastních mnohaletých odborných i praktických znalostí sportovních aktivit a postupným zjišťováním potřeb učitelů tělesné výchovy a jejich pozitivní zpětnou vazbou. Kromě všeobecných pohybových her kniha obsahuje i konkrétní cvičení pro nácvik základních činností ve fotbale, volejbale, badmintonu, softbalu, florbalu, házené a basketbalu.
Objev podobné jako Pohybové hry pro školáky - 129 cvičení pro rozvoj sportovních dovedností - Ivan Pokorný
Podívejte se také
- Není hláska jako hláska: Pracovní listy pro rozvoj fonematického sluchu (978-80-262-1200-3)
- Vím, jak se cítíš: Pracovní listy pro rozvoj sociální inteligence (978-80-262-1572-1)
- 101 expertů Rozvoj osobnosti (978-80-905789-0-6)
- Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků (978-80-262-0180-9)
- Leváci a jejich výchova: Jak u malého dítěte rozpoznat leváctví (978-80-262-0855-6)
- Psychologie příručka pro studenty (978-80-262-0532-6)
- Hry v materskej škole pre deti od dvoch rokov (978-80-8140-291-3)
- Podivné špionážní hry (978-80-259-0590-6)
- Hry, sítě, porno (978-80-7555-156-6)
- Kouzelná ruka (978-80-262-1999-6)
- Láskyplná setkávání (978-80-262-1931-6)
- Přehled psychologie (978-80-262-0871-6)
- Jako pes (978-80-7287-262-6)
- Pan Baf (978-80-262-1733-6)
- Princ Mamánek (978-80-7683-262-6)
- Kreslíme lehce, zpíváme tence: Rozvoj grafomotoriky s hudebními činnostmi (978-80-262-1894-4)
- Tesař: Příběh pro úspěch(ané) (978-80-262-1366-6)
- Hry a aktivity na rozvoj schopností dieťaťa: Návody inšpirované metódou Montessori (978-80-8142-773-2)
- Společenské hry (80-247-0825-6)
- Hry na voľný čas (978-80-8103-040-6)
- Joga pre deti: Zdravé cvičenie (978-80-551-8304-6)
- Negatívne pôsobenie televízie na deti (978-80-7165-872-6)