Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Cvičení a terapie pro děti s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, Poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení - Eva Vingrálková
Tato kniha, která je zároveň cvičebním manuálem, napsala autorka pro rodiče s dětmi s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení. Její snahou je rodičům popsat a jednoduše vysvětlit problémy v chování z pohledu fyzioterapeuta. V knize najdete stručné vysvětlení poruchy smyslového zpracování, rozdělení poruch, jak souvisí s vývojem a učením dítěte, jednoduchý popis jednotlivých smyslových systémů, charakteristiku jejich dysfunkce a náměty terapeutických aktivit a cvičení. Všechny uvedené aktivity jsou bezpečné, pokud se dodržují v knize uvedená doporučení a pravidla. Pro výběr vhodných cvičení a aktivit je třeba brát vždy v úvahu věk dítěte, rozsah jeho potíží, momentální fyzický a emocionální stav dítěte. Pokud si rodiče přece jen nebudou jistí nebo budou mít další dotazy, doporučuje autorka konzultaci s terapeutem. V ideáním případě jsou aktivity v této knize doplňkem pro léčebný program stanovený terapeutem.
Podívejte se také Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami (978-80-210-9212-9)
Cvičení pro lepší učení - Eva Vingrálková
Pohyb je klíčovým prvkem pro všechny funkce mozku, včetně paměti, emocí, ale i učení. Díky pohybu se vyvíjí řízení na vyšších úrovních centrální nervové soustavy, dochází k tvorbě neurálních spojení mezi senzorickou a motorickou kůrou mozku. A motorická kůra má zásadní vliv na naše myšlení. V knize je stručným způsobem popsán rozvoj dítěte, jeho reakcí a popis základních tří smyslových systémů. Blíže seznamuje čtenáře, jak se mohou přetrvávající primární reflexy (reakce) podílet na neurovývojovém zpoždění dítěte a jak mohou ovlivnit nejen základní školní dovednosti. Potíže dětí se čtením, psaním a počítáním nemusí být fixní a neměnné. Během pohybových aktivit a cvičení dochází k reorganizaci mozku a zlepšuje se i učení. Zařazení vhodných pohybových aktivit může aktivovat schopnost číst mnohem rychleji, stejně tak pomocí pohybu můžeme u dětí pozitivně ovlivnit také psaní a počítání. Kniha Cvičení pro lepší učení má poukázat na to, jak je pohyb důležitý pro růst a úspěch našich dětí a nabídnout celou řadu cvičení a aktivit, které lze s dětmi ještě v předškolním období provádět a podpořit tak jejich přípravu na nástup do povinné školní docházky.
Podívejte se také KuliFerdo Predškolák s ADHD Komplet: Sústredenie a pozornosť, Správanie a komunikácia (8595637005273)
ABA pro děti s autismem - Elle Olivia Johnson
Co je to aplikovaná behaviorální analýza (ABA)? A jak může pomoci mému dítěti? Tento průvodce odpovídá na mnoho otázek, které si rodiče dětí s autismem o ABA kladou. ABA je efektivní intervence pro děti s autismem a dalšími poruchami vývoje. Mnozí rodiče ale nemají dostatek informací o tom, jak tato terapie probíhá a co obnáší. Kniha jim formou otázek a odpovědí objasní, co mohou od ABA očekávat. Knihu uvítají i začínající terapeuti ABA. Elle Olivia Johnson je speciální pedagožka pracující s dětmi s autismem. Věnuje se skupinové i individuální terapii ABA. Má bohaté zkušenosti s koncipováním terapeutických intervencí tak, aby vyhovovaly konkrétnímu dítěti. Školí rodiče i profesionály.
Podívejte se také ABA pro děti s autismem: Otázky a odpovědi (978-80-262-1628-5)
Podívejte se také
- treninkove pady pro cviceni
- Předškolák s ADHD Chování a komunikace (978-80-7496-417-6)
- albatros pet deti a skritek
- Školák s ADHD Matematika a hravá cvičení (978-80-7496-432-9)
- Školák s ADHD Český jazyk a psaní (978-80-7496-431-2)
- Pilarová Eva: Pilarka a přátelé - CD (JV012018)
- KuliFerdo Predškolák s ADHD 2: Správanie a komunikácia (978-80-8140-472-6)
- ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele (978-80-266-0158-6)
- Vztahy a mýty: Párová terapie do kapsy
- ENJOY Puzzle Adam a Eva 1000 dílků (1850)
- Eva a Evička (978-80-7268-578-3)
- Heydrich, Geli a Eva (978-80-243-8308-8)
- guma na cviceni sm system
- KuliFerdo Angličtina: Pracovný zošiť pre žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ s poruchami učenia a pozornosti (978-80-8140-414-6)
- Zevní dermatologická terapie a kosmetika (80-247-1551-1)
- Antikoagulační terapie: Průvodce pro lékaře a farmaceuty (978-80-7345-728-0)
- Moje dítě s autismem (999-00-033-3057-4)
- Olmerová Eva: Blues samotářky - Songy a osudy - DVD (SU7100-9)
- Adam a Eva v práci (978-80-270-0608-3)
- Deti krvi a kostí (978-80-222-0987-8)
Diagnostika a terapie duševních poruch (978-80-247-4826-9)
Elektronická kniha - autor Karel Dušek, Alena Večeřová-Procházková, 648 stran Nejnovější odborná publikace týkající se diagnostiky a terapie duševních poruch předkládá lékařům, klinickým psychologům a všem pracovníkům zabývajícím se problematikou duševních poruch dokonalý přehled o diagnostickém procesu, symptomatice, syndromologii a nozologii duševních poruch.
Objev podobné jako Diagnostika a terapie duševních poruch (978-80-247-4826-9)
Diagnostika a terapie duševních poruch (978-80-247-1620-6)
Elektronická kniha - autor Karel Dušek, 632 stran, česky Odborná publikace týkající se diagnostiky a terapie duševních poruch předkládá lékařům, klinickým psychologům, pracovníkům zabývajícím se problematikou duševních poruch dokonalý přehled o diagnostickém procesu, symptomatice, o syndromologii a nozologii duševních poruch. V části o terapii kniha nabízí seznámení se správným psychologickým přístupem k pacientovi, informuje o psychofarmakoterapii, šokové terapii, rehabilitaci atp.
Objev podobné jako Diagnostika a terapie duševních poruch (978-80-247-1620-6)
Diagnostika a terapie duševních poruch - Karel Dušek, Alena Večeřová-Procházková
Nejnovější odborná publikace týkající se diagnostiky a terapie duševních poruch předkládá lékařům, klinickým psychologům a všem pracovníkům zabývajícím se problematikou duševních poruch dokonalý přehled o diagnostickém procesu, symptomatice, syndromologii a nozologii duševních poruch. Když přijde pacient do psychiatrické ordinace, je snahou psychiatra rozpoznat, zda a jakou psychickou poruchou trpí. Hledání a rozpoznání dávno nebo nedávno objevených, zjištěných a pojmenovaných psychických poruch je vrcholem jeho činnosti. Prokazuje tím jak své odborné znalosti, tak i osobní inteligenci. V každém medicínském oboru v současné době existuje řada knih a příruček, které napomáhají nejen ke správné diagnostice, ale i k co nejvhodnějšímu způsobu léčby. V psychiatrii tomu není jinak. V současnosti je vývoj ve všech medicínských oborech, a tudíž i v psychiatrii, velmi rychlý. Autoři této publikace se proto snaží zachytit nejnovější trendy a výzkumy tohoto oboru. Nabízejí mimo jiné seznámení se správným psychologickým přístupem k pacientovi, informují o psychofarmakoterapii, šokové terapii, rehabilitaci a mnohém dalším, aby čtenář získal komplexní pohled na aktuální proudy v oblasti duševních poruch.
Objev podobné jako Diagnostika a terapie duševních poruch - Karel Dušek, Alena Večeřová-Procházková
Diagnostika a terapie duševních poruch (978-80-247-4826-9)
Kniha - autor Karel Dušek; Alena Večeřová-Procházková, 648 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nejnovější odborná publikace týkající se diagnostiky a terapie duševních poruch předkládá lékařům, klinickým psychologům a všem pracovníkům zabývajícím se problematikou duševních poruch dokonalý přehled o diagnostickém procesu, symptomatice, syndromologii a nozologii duševních poruch. Když přijde pacient do psychiatrické ordinace, je snahou psychiatra rozpoznat, zda a jakou psychickou poruchou trpí. Hledání a rozpoznání dávno nebo nedávno objevených, zjištěných a pojmenovaných psychických poruch je vrcholem jeho činnosti. Prokazuje tím jak své odborné znalosti, tak i osobní inteligenci. V každém medicínském oboru v současné době existuje řada knih a příruček, které napomáhají nejen ke správné diagnostice, ale i k co nejvhodnějšímu způsobu léčby. V psychiatrii tomu není jinak. V současnosti je vývoj ve všech medicínských oborech, a tudíž i v psychiatrii, velmi...
Objev podobné jako Diagnostika a terapie duševních poruch (978-80-247-4826-9)
300 her pro děti s autismem - Simone Griffin, Dianne Sandler
Děti s poruchou autistického spektra mají obtíže se sociální interakcí, představivostí a komunikací. Často nedokážou navázat oční kontakt, jejich řeč se někdy omezuje na echolalické opakování slov a vět. Kniha nabízí nápady, jak využít každodenní činnosti k rozvíjení komunikačních schopností dítěte s autismem. Jídlo, jednoduché hračky, zajímavé materiály či dětské hudební nástroje mohou posloužit nejen k tomu, aby se dítě zabavilo, ale také nám pomohou navázat s dítětem kontakt a komunikaci. Kniha osloví rodiče a vychovatele dětí s poruchou autistického spektra. Inspiraci v ní najdou i speciální pedagogové, kteří pracují s dětmi s mentálním postižením.Simone Griffin je logopedka a řadu let pracuje s dětmi s autismem. Dianne Sandler je speciální pedagožka a řadu let pracuje s dětmi s autismem. Také působí jako návrhářka hraček pro děti se speciálními potřebami.
Objev podobné jako 300 her pro děti s autismem - Simone Griffin, Dianne Sandler
Dyslexie: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-3076-0)
Kniha - autor Dita Nastoupilová, 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Pestré aktivity pro děti 2. – 3. ročníků základních škol, které mají potíže se čtením. Prvotní činností je práce s obrázky, která rozšiřuje slovní zásobu. Ve druhé fázi se pracuje s krátkými příběhy, na které jsou navázány úkoly zaměřené na rozvoj čtenářských dovedností a na zkvalitnění techniky čtení. Aktivity jsou určeny k procvičování doma i ve škole. Doplňují je nádherné a vtipné ilustrace Markéty Vydrové.
Objev podobné jako Dyslexie: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-3076-0)
Diagnostika a terapie duševních poruch - Karel Dušek, Alena Večeřová-Procházková - e-kniha
eBook: Odborná publikace týkající se diagnostiky a terapie duševních poruch předkládá lékařům, klinickým psychologům, pracovníkům zabývajícím se problematikou duševních poruch dokonalý přehled o diagnostickém procesu, symptomatice, o syndromologii a nozologii duševních poruch. V části o terapii kniha nabízí seznámení se správným psychologickým přístupem k pacientovi, informuje o psychofarmakoterapii, šokové terapii, rehabilitaci atp.
Objev podobné jako Diagnostika a terapie duševních poruch - Karel Dušek, Alena Večeřová-Procházková - e-kniha
Diagnostika a terapie duševních poruch - Karel Dušek, Alena Večeřová-Procházková - e-kniha
eBook: Nejnovější odborná publikace týkající se diagnostiky a terapie duševních poruch předkládá lékařům, klinickým psychologům a všem pracovníkům zabývajícím se problematikou duševních poruch dokonalý přehled o diagnostickém procesu, symptomatice, syndromologii a nozologii duševních poruch. Když přijde pacient do psychiatrické ordinace, je snahou psychiatra rozpoznat, zda a jakou psychickou poruchou trpí. Hledání a rozpoznání dávno nebo nedávno objevených, zjištěných a pojmenovaných psychických poruch je vrcholem jeho činnosti. Prokazuje tím jak své odborné znalosti, tak i osobní inteligenci. V každém medicínském oboru v současné době existuje řada knih a příruček, které napomáhají nejen ke správné diagnostice, ale i k co nejvhodnějšímu způsobu léčby. V psychiatrii tomu není jinak. V současnosti je vývoj ve všech medicínských oborech, a tudíž i v psychiatrii, velmi rychlý. Autoři této publikace se proto snaží zachytit nejnovější trendy a výzkumy tohoto oboru. Nabízejí mimo jiné seznámení se správným psychologickým přístupem k pacientovi, informují o psychofarmakoterapii, šokové terapii, rehabilitaci a mnohém dalším, aby čtenář získal komplexní pohled na aktuální proudy v oblasti duševních poruch.
Objev podobné jako Diagnostika a terapie duševních poruch - Karel Dušek, Alena Večeřová-Procházková - e-kniha
Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-4056-1)
Kniha - autor Dita Nastoupilová, 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pestré aktivity pro děti se specifickou poruchou učení mají své nepostradatelné místo i ve vyšších ročnících 1. stupně ZŠ. Úkoly pro žáky, kteří mají potíže se psaním, jsou zaměřeny na rozvoj jemné motoriky, kreativity a představivosti. Sešit je určen rodičům, kteří chtějí zábavnou formou pomoci dětem překonat problémy se psaním, ale i učitelům, kteří jej mohou využít v rámci integrované výuky.
Objev podobné jako Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-4056-1)
Výchova dětí s autismem - Shira Richman
Téměř všechny publikace o autismu v České republice nabízely jako nejvhodnější výchovnou strategii pro děti s poruchami autistického spektra strukturované učení. Žádná metoda však není použitelná pro všechny děti, a proto je důležité, aby odborníci a rodiče měli možnost vybrat si z více přístupů ten, který bude dítěti nejvíce vyhovovat. Kniha zkušené psycholožky přináší další efektivní výchovnou metodou - aplikovanou behaviorální analýzu. Autorka srozumitelně vysvětluje, jak lze tuto metodu využít především ke zlepšení sebeobslužných dovedností jako je jídlo, hygienické návyky nebo oblékání. Aplikovaná behaviorální analýza může také pomoci odstranit nežádoucí stereotypní chování, zlepšit hru, komunikaci, vztahy mezi vrstevníky či posílit nezávislosti dítěte. Kniha přináší užitečné informace nejen pro speciální pedagogy a vychovatele, ale také pro rodiče.
Objev podobné jako Výchova dětí s autismem - Shira Richman
Diagnostika a terapie ADHD - Michal Miovský - e-kniha
eBook: ADHD u dospělých pacientů a klientů v adiktologii (v kontextu duálních diagnóz, jejich diagnostiky a terapie) je stále výraznějším klinickým i výzkumným tématem. Postupně se ukazuje, že pravděpodobně stojí nejen za významným nárůstem některých typů závislostí, ale také za množstvím komplikací, konfliktů či nebezpečných situací v průběhu diagnostického a léčebného procesu. Zvyšuje riziko předčasného vypadnutí z léčby a znamená větší zátěž jak pro samotné klienty a pacienty, tak pro personál. Kniha vychází z výsledků jednoho z největších klinických projektů v Evropě, který se zaměřil na dospělé klienty léčící se v terapeutických komunitách pro závislé. Shrnuje současné znalosti epidemiologie, etiologie a klinického obrazu ADHD. Současně představuje dostupné nástroje pro diagnostiku (poprvé mimo jiné pojednává také o nástroji DIVA 2.0 v českém jazyce), zkušenosti z léčby a zvládání této duální diagnózy v léčebných adiktologických programech. Významným přínosem publikace je zmapování ADHD z mnoha pohledů: • rozvoj a vývoj ADHD z pohledu vývoje osobnosti • genderové odlišnosti • ADHD a jednotlivé návykové látky • ADHD a závislosti (kouření, gambling, patologické stravovací návyky aj.) • ADHD a jiné duševní poruchy onemocnění • diagnostika, farmakoterapie, psychoterapie • léčba v terapeutické komunitě Kniha je cenná pro odborníky v psychiatrii nebo psychologii, ale i v ošetřovatelství a pomáhajících profesích. Poskytuje významný soubor informací o diagnostické kombinaci, se kterou se budeme setkávat stále častěji.
Objev podobné jako Diagnostika a terapie ADHD - Michal Miovský - e-kniha
Předcházíme poruchám učení - Brigitte Sindelarová
Soubor cvičení a pracovních listů pro děti v předškolním roce a 1. ročníku ZŠ.
Objev podobné jako Předcházíme poruchám učení - Brigitte Sindelarová
Specifické poruchy učení - Michalová Zdena
Problematika specifických poruch učení je závažná, protože neumět dobře číst, psát nebo počítat znamená mít uzavřenou cestu k informacím a k dalšímu vzdělání. Nezávisle na inteligenci bývají děti s SPU ve škole neúspěšné a mívají obtíže i s profesní přípravou. Své intelektové předpoklady nejsou schopny plně využít a ztrácejí možnost dále studovat - vynikající rozumové schopnosti totiž mnody nestačí obtíže způsobené poruchou kompenzovat.Ve škole existuje pro děti s problémy výukového nebo výchovného rázu složitý, diverzifikovaný svět, a přestože se často jedná o žáky nadané, kteří svůj problém zdolávali zvýšeným úsilím a zásluhou rodiny, s přechodem na II. stupeň se jejich obtíže stupňují, neradi čtou, nestačí tempu ostatních. S tím úzce souvisejí vznikající obtíže sekundární: dítě se potýká s pocitem méněcennosti, následně s odporem ke škole, těžko s začleňuje do sociální skupiny vrstevníků a má nedobrý vztah k učitelům i rodičům. Není-li mu včas pomoženo, mohou jeho problémy vyústit v neurotizaci. Proto je nutné, aby jeho okolí bylo o problémech informováno, aby dokázalo zaujmout správný postoj. Publikace s zabývá všemi věkovými obdobími v životě člověka, do kterých se specifické potíže promítají. Věnuje se i těm obdobím školního vzdělávání, která u nás dosud nejsou příliš zpracována, totiž druhému stupni ZŠ a středními školami s dopadem na věk dospělých. Jejím cílem je seznámit širokou veřejnost - ale hlavně rodiče - se zkušenostmi učitelské i poradenské praxe a poskytnout rady, jak těmto jedincům účinně pomáhat v překonávání jejich obtíží. Publikace se aktuálně zabývá i novou školskou legislativou platnou od 1. 9. 2016 (zákon 82/2015 Sb. a Vyhláška 27/2016 Sb.). Částečně tak může pomoci čtenáři zorientovat se v oblasti školské péče o děti, žáky a studenty s SPU v souvislosti s platnou legislativní úpravou.
Objev podobné jako Specifické poruchy učení - Michalová Zdena
Diagnostika a terapie ADHD (978-80-271-0387-4)
Elektronická kniha - autor Michal Miovský, 208 stran ADHD u dospělých pacientů a klientů v adiktologii (v kontextu duálních diagnóz, jejich diagnostiky a terapie) je stále výraznějším klinickým i výzkumným tématem. Postupně se ukazuje, že pravděpodobně stojí nejen za významným nárůstem některých typů závislostí, ale také za množstvím komplikací, konfliktů či nebezpečných situací v průběhu diagnostického a léčebného procesu. Zvyšuje riziko předčasného vypadnutí z léčby a znamená větší zátěž jak pro samotné klienty a pacienty, tak pro personál. Kniha vychází z výsledků jednoho z největších klinických projektů v Evropě, který se zaměřil na dospělé klienty léčící se v terapeutických komunitách pro závislé. Shrnuje současné znalosti epidemiologie, etiologie a klinického obrazu ADHD. Současně představuje dostupné nástroje pro diagnostiku (poprvé mimo jiné pojednává také o nástroji DIVA 2.0 v českém jazyce), zkušenosti z léčby a zvládání této duální diagnózy v...
Objev podobné jako Diagnostika a terapie ADHD (978-80-271-0387-4)
Výchova dětí s autismem (978-80-262-0984-3)
Kniha - autor Shira Richman, česky Téměř všechny publikace o autismu v České republice nabízely jako nejvhodnější výchovnou strategii pro děti s poruchami autistického spektra strukturované učení. Žádná metoda však není použitelná pro všechny děti, a proto je důležité, aby odborníci a rodiče měli možnost vybrat si z více přístupů ten, který bude dítěti nejvíce vyhovovat. Kniha zkušené psycholožky přináší další efektivní výchovnou metodou - aplikovanou behaviorální analýzu. Autorka srozumitelně vysvětluje, jak lze tuto metodu využít především ke zlepšení sebeobslužných dovedností jako je jídlo, hygienické návyky nebo oblékání. Aplikovaná behaviorální analýza může také pomoci odstranit nežádoucí stereotypní chování, zlepšit hru, komunikaci, vztahy mezi vrstevníky či posílit nezávislosti dítěte. Kniha přináší užitečné informace nejen pro speciální pedagogy a vychovatele, ale také pro rodiče.
Objev podobné jako Výchova dětí s autismem (978-80-262-0984-3)
Dítě s autismem a emoce - Angela Scarpa, Anthony Wells, Tony Attwood
Tento praktický manuál určený učitelům a rodičům dětí s autismem nabízí jednoduché strategie, které dětem s vysokofunkčním autismem nebo Aspergerovým syndromem, které mají obtíže se zvládáním svých nálad, pomohou zmírnit negativní pocity a vedou k tomu, že se děti cítí v běžném životě lépe. Autoři v knize vycházejí z kognitivně behaviorální terapie. Program, který vytvořili, je určen zejména dětem předškolního a mladšího školního věku. Jeho součástí je emoční vzdělávání, kognitivní restrukturalizace, nácvik sociálních strategií a nástroje pro zvládání reálných situací. Kniha je určena pro práci se skupinou, v níž jsou děti s vysokofunkčním autismem a Aspergerovým syndromem. Z programu budou profitovat i děti s ADHD a ADD a také děti s poruchou chování. Ačkoli se jedná o program pro skupinovou práci, mohou jednotlivé aktivity s dětmi provádět i jejich rodiče, protože jednotlivé kroky lze uskutečňovat i individuálně. Knihu využijí pedagogové a další profesionálové pracující s dětmi s vysokofunkčním autismem a Aspergerovým syndromem, rodiče těchto dětí.
Objev podobné jako Dítě s autismem a emoce - Angela Scarpa, Anthony Wells, Tony Attwood
Prevence a účinné řešení šikany - U žáků a studentů s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem - Julius Bittmann, Lenka Bittmannová
Publikace se věnuje problematice šikany u dětí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem. Autoři navrhují nejen její řešení, ale především čtenáře seznamují s možnostmi prevence tohoto jevu, který je u dětí s autismem velmi častý. Poznatky autorů jsou opřené o dlouholeté zkušenosti z praxe s dětmi a dospívajícími s poruchou autistického spektra a výsledky výzkumného šetření mezi desítkami rodin dětí s PAS. Součástí publikace je celá řada ilustrativních příkladů z praxe a návrhů řešení konkrétních případů.Kniha je určena pro rodiče, pro učitele základních a středních škol, ale i pro profesionály (pedagogy, asistenty pedagoga, speciální pedagogy, psychology, výchovné poradce, psychoterapeuty), kteří se ve své praxi zabývají prevencí šikany a jejím účinným řešením.
Objev podobné jako Prevence a účinné řešení šikany - U žáků a studentů s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem - Julius Bittmann, Lenka Bittmannová
Poruchy učení (978-80-262-0875-4)
Kniha - autor Olga Zelinková, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zcela přepracované a rozšířené vydání. Komplexní pohled především na praxi, ale i nezbytnou teorii nabízí tato kniha, o jejíž úspěšnosti svědčí to, že toto vydání je celkově již desáté. Vývoj v této oblasti u nás i v zahraničí je velmi rychlý jak v důsledku rostoucího napojení ČR na zahraniční organizace, tak vlivem aktivit MŠMT ČR (nové metodické pokyny, pokyny k integraci). Proto autorka celou knihu důkladně přepracovala a doplnila o nové informace a zkušenosti týkající se základních tematických okruhů (terminologie, příčiny a projevy poruch učení, diagnostika a reedukace jednotlivých typů poruch). Nově zahrnula témata, jež jsou zvláště aktuální (žáci s poruchami učení na vyšších stupních školy, výuka cizích jazyků apod.). (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD)
Objev podobné jako Poruchy učení (978-80-262-0875-4)
Jak to vidí Tomáš: Příběh pro děti s poruchou pozornosti, hyperaktivitou nebo impulzivitou (978-80-7508-822-2)
Kniha - autor Rafa Guerrero, 34 stran, česky, pevná bez přebalu matná ADHD patří mezi nejčastější neurovývojové poruchy v dětství a v období dospívání. Jak k dětem s touto poruchou přistupovat, aby mohly normálně fungovat a užívat si života? To se dozvíte v příběhu chlapce Mikiho a výchovného poradce Tomáše. Autorem je klinický psycholog, psychoterapeut a odborník na ADHD. Porucha pozornosti s hyperaktivitou, běžně známá pod zkratkou ADHD, je porucha neurologického vývoje. Hlavními příznaky jsou potíže se soustředěním, impulzivita a hyperaktivita. Chtěli jsme v knize na Mikiho příběhu ukázat nejčastější projevy ADHD. Aby děti s touto poruchou mohly normálně fungovat a užívat si života, je podstatné, abychom k nim přistupovali tak jako výchovný poradce Tomáš. Tedy s respektem a bez posuzování. Dále přinášíme několik doporučení, která by mohla přispět k tomu, aby děti s ADHD cítily více pochopení. Syndrom ADHD patří totiž k nejméně chápaným poruchám....
Objev podobné jako Jak to vidí Tomáš: Příběh pro děti s poruchou pozornosti, hyperaktivitou nebo impulzivitou (978-80-7508-822-2)
ADHD Porucha pozornosti s hyperaktivitou (978-80-7262-630-4)
Kniha - autor Michal Goetz; Petra Uhlíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako ADHD Porucha pozornosti s hyperaktivitou (978-80-7262-630-4)
Diagnostika a terapie ADHD - Dospělí pacienti a klienti v adiktologii - Michal Miovský
ADHD u dospělých pacientů a klientů v adiktologii (v kontextu duálních diagnóz, jejich diagnostiky a terapie) je stále výraznějším klinickým i výzkumným tématem. Postupně se ukazuje, že pravděpodobně stojí nejen za významným nárůstem některých typů závislostí, ale také za množstvím komplikací, konfliktů či nebezpečných situací v průběhu diagnostického a léčebného procesu. Zvyšuje riziko předčasného vypadnutí z léčby a znamená větší zátěž jak pro samotné klienty a pacienty, tak pro personál. Kniha vychází z výsledků jednoho z největších klinických projektů v Evropě, který se zaměřil na dospělé klienty léčící se v terapeutických komunitách pro závislé. Shrnuje současné znalosti epidemiologie, etiologie a klinického obrazu ADHD. Současně představuje dostupné nástroje pro diagnostiku (poprvé mimo jiné pojednává také o nástroji DIVA 2.0 v českém jazyce), zkušenosti z léčby a zvládání této duální diagnózy v léčebných adiktologických programech. Významným přínosem publikace je zmapování ADHD z mnoha pohledů: • rozvoj a vývoj ADHD z pohledu vývoje osobnosti• genderové odlišnosti• ADHD a jednotlivé návykové látky• ADHD a závislosti (kouření, gambling, patologické stravovací návyky aj.)• ADHD a jiné duševní poruchy onemocnění• diagnostika, farmakoterapie, psychoterapie• léčba v terapeutické komunitě Kniha je cenná pro odborníky v psychiatrii nebo psychologii, ale i v ošetřovatelství a pomáhajících profesích. Poskytuje významný soubor informací o diagnostické kombinaci, se kterou se budeme setkávat stále častěji.
Objev podobné jako Diagnostika a terapie ADHD - Dospělí pacienti a klienti v adiktologii - Michal Miovský
Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)
Elektronická kniha - autor Lenka Krejčová, 248 stran Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se...
Objev podobné jako Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)
Poruchy správania u detí a adolescentov - Marianna Muller de Morais, Eva Škorvagová
Poruchy správania u detí a adolescentov – rozpletanie záhady správania: Cesta k pochopeniu a podpore detí s poruchami správania v kontexte kognitívno-behaviorálnej terapie Poruchy správania u detí a mladistvých predstavujú komplexnú výzvu pre rodičov, učiteľov aj odborníkov. Táto kniha ponúka odborný, no zrozumiteľný pohľad na príčiny, prejavy a možnosti intervencie v oblasti porúch správania. Pomocou prehľadných príkladov, praktických odporúčaní a výskumne podložených stratégií kniha čitateľov vedie k hlbšiemu porozumeniu problémového správania detí a jeho riešeniu. Autorky sa opierajú o najnovšie poznatky z oblasti kognitívno-behaviorálnej terapie, pričom kladú dôraz na komplexný prístup k liečbe porúch správania. Kniha ponúka praktické nástroje na zlepšenie vzťahov v rodine, škole a širšom sociálnom prostredí dieťaťa a poskytuje účinné stratégie pre rodičov, pedagógov a odborníkov. Či už čelíte každodenným výchovným výzvam alebo pracujete s deťmi s poruchami správania, táto kniha je cenným zdrojom pre pochopenie a efektívnu podporu detí na ceste k zdravému a sociálne akceptovateľnému správaniu.
Objev podobné jako Poruchy správania u detí a adolescentov - Marianna Muller de Morais, Eva Škorvagová
Rodinná terapie psychosomatických poruch - Vladislav Chvála, Ludmila Trapková
Originální ucelená koncepce rodiny, která sdružuje biologická a psychosociální fakta. Vývojový systém rodiny jako sociální dělohy je postavený na soudobém systemickém paradigmatu narativní terapie. Hlavní nástroj k zobrazení média rodiny představuje dialog, který oba autoři vedou. Rodina jako rostoucí organismus je tak nahlížena současně pohledem muže i ženy, lékaře i psycholožky. Tento přístup odkrývá netušené možnosti, jak pohlížet na stav zdraví a nemoci. Celá řada poruch a nemocí je zde líčena jako důsledek stagnujících vývojových oscilací celého rodinného systému. Autoři uvádějí i praktické zkušenosti s možností léčby, které sice pokrývají široké spektrum nemocí, nejlépe jsou však ilustrované na léčbě poruch příjmů potravy. Postoje autorů jsou v některých ohledech provokativní vzhledem ke stávajícímu paradigmatu, které je stále více orientováno na jedince.
Objev podobné jako Rodinná terapie psychosomatických poruch - Vladislav Chvála, Ludmila Trapková
Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová - e-kniha
eBook: Chybějící zpětná vazba ze strany dítěte na sociální podněty rodičů, nepřiměřené sociální chovaní dítěte v rámci širší rodiny i mimo domov vytváří nejen v rodičích, ale i v jejich okolí pochybnosti o správném výchovném působení. Situace rodiny, do které se narodí dítě s autismem, je velmi obtížná. Na takovou situaci není nikdy nikdo dost připravený, rodina je tím velmi zasažena. Přesto je to pravě rodina a její podpora, která dítěti může zajistit podmínky pro jeho další rozvoj. Proto je nezbytné, aby se rodiče nebáli poradit se s odborníky, jak úspěšně sociální dovednosti u dítěte rozvíjet. Příspěvkem je i tato kniha, ve které se její autorky snaží především objasnit, proč se dítě s PAS chová tak, jak se chová, proč je důležité při rozvoji sociálních dovedností zohlednit mentální věk dítěte a proč je třeba měnit vnější podmínky k tomu, aby se děti těmto dovednostem naučily. Snaží se ukázat, že cesta nevede snahou přeměnit dítě k obrazu svému, ale vytvářet mu podmínky, aby bylo úspěšné. V knize naleznete celou řadu konkrétních a praxí ověřených postupů jak u dětí provádět nácvik sociálních dovedností a naučit je zvládat různé situace doma i v kolektivu.
Objev podobné jako Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová - e-kniha
Kniha Specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3)
Kniha - autor Zdena Michalová, 300 stran, česky
Objev podobné jako Kniha Specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3)
Muzikoterapie a specifické poruchy učení - Marie Beníčková - e-kniha
eBook: Jak v praxi pracovat s klienty se specifickými poruchami učení? Muzikoterapie se ukazuje jako velmi slibná metoda, jejíž účinnost je potvrzena dlouhodobým výzkumem. Přední česká muzikoterapeutka přináší metodiku zlepšující život mnoha dětem, které mají problémy se školní úspěšností. Součástí knihy je zpěvník s doprovody.
Objev podobné jako Muzikoterapie a specifické poruchy učení - Marie Beníčková - e-kniha
Cvičení pro rozvoj řeči: Prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí (978-80-262-1156-3)
Kniha - autor Charlotte Lynch; Julia Kidd, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Náměty pro více než sto zábavných činností slouží učitelkám v mateřských školách i rodičům k podpoře vývoje řeči dětí raného věku. Logopedům umožňuje přehledné zhodnocení oblastí, v nichž má dítě problémy, a naplánování vhodného terapeutického postupu. Rodiče i vychovatelé mohou knihu využít také při nápravě těžších poruch řeči, které lze zachytit již v batolecím věku dítěte, a při práci s dětmi s poruchami sluchu. Autorky kladou důraz na to, aby se cvičení mohla přirozeně začlenit do každodenních činností a her dítěte.
Objev podobné jako Cvičení pro rozvoj řeči: Prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí (978-80-262-1156-3)
Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem - Boyd, Brenda
Kniha tvoří komplexního průvodce výchovou dítěte s Aspergerovým syndromem (AS). Autorka, matka chlapce s AS, doporučuje 200 výchovných tipů, strategií a her, jež mohou pomoci překonat obtížné výchovné momenty, které výchovu dítěte s AS provázejí. Rodičům, ale i všem, kteří se na výchově těchto dětí podílejí, autorka radí, co dělat, aby se dítě s AS cítilo milováno a přijímáno, jak ho naučit sociálním a emocionálním dovednostem, jak zvyšovat jeho motivaci, co dělat, aby dítě uposlechlo apod. Brenda Boyd je vystudovaná právnička, pracuje pro National Autistic Society. Se svojí rodinou žije v Severním Irsku.
Objev podobné jako Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem - Boyd, Brenda
Muzikoterapie a specifické poruchy učení (978-80-247-3520-7)
Elektronická kniha - autor Marie Beníčková, 160 stran Publikace Muzikoterapie a specifické poruchy učení je první knihou svého druhu na českém trhu. Muzikoterapeutka a vysokoškolská pedagožka, zakladatelka terapeutické školy Akademie Alternativa, čtenáře erudovaně provází postupem, jak v praxi muzikoterapeuticky pracovat s klienty se specifickými poruchami učení. Metodika je opřena o dlouhodobý výzkum, který ověřil účinnost muzikoterapeutického působení u žáků majících problémy se školní úspěšností, a v současné době pomáhá zlepšovat kvalitu života mnoha dětem. Součástí knihy jsou metodické postupy, zásobník technik, relaxační cvičení, ukázky využití netradičních hudebních nástrojů, konkrétní příklady z praxe, ukázky kazuistik, kontraidikace terapeutické práce a nechybí ani zpěvník písní s jednoduchými instrumentálními doprovody. Kniha je určena pro zájemce z řad terapeutů, pedagogů, psychologů a pomáhajících profesí a je výbornou studijní příručkou i pro...
Objev podobné jako Muzikoterapie a specifické poruchy učení (978-80-247-3520-7)
Logopedická cvičení u afázie a kognitivních poruch - Naděžda Lasotová
Publikace přináší cíleně sestavená cvičení k tréninku porozumění mluvenému i psanému textu, paměti, nácviku konverzace, vyjadřování se, vybavování si slov a jazykových obratů, ke schopnosti reagovat v každodenních situacích, schopnosti efektivně se vyjádřit nejen pro osoby s afázií, ale také pro seniory, pacienty s demencí a osoby s kognitivním deficitem. Jedná se o první publikaci svého druhu (praktické postupy) u nás. Její autorka se dlouhodobě věnuje logopedické intervenci u dospělých osob s afázií (narušení schopnosti porozumění či produkce řeči a její psané podoby) po cévních mozkových příhodách, úrazech hlavy, nádorech atd. Kniha je určena klinickým logopedům, rodinám postižených, aktivizačním skupinám, pacientským organizacím, spolkům a také může sloužit jako doplněk pro kognitivní trénink.
Objev podobné jako Logopedická cvičení u afázie a kognitivních poruch - Naděžda Lasotová
Diagnostika a terapie ADHD: Dospělí pacienti a klienti v adiktologii (978-80-271-0387-4)
Kniha - autor Michal Miovský, 208 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - 208 stran, česky ADHD u dospělých pacientů a klientů v adiktologii je stále výraznějším tématem. Ukazuje se, že patrně stojí nejen za nárůstem některých typů závislostí, ale také za řadou komplikací, konfliktů či nebezpečných situací v diagnostickém a léčebném procesu. Zvyšuje riziko předčasného ukončení léčby a znamená zátěž pro klienty/pacienty i pro personál.
Objev podobné jako Diagnostika a terapie ADHD: Dospělí pacienti a klienti v adiktologii (978-80-271-0387-4)
Funkční poruchy kloubů končetin - Eva Rychlíková
Po téměř 17 letech vychází doplněné vydání úspěšné publikace, věnující se častým potížím – bolestem kloubů způsobeným funkčními poruchami. Dochází k omezení vzájemné pohyblivosti kloubních plošek bez patomorfologických změn. Z knihy čtenář získá nejprve všeobecný přehled o vzniku funkčních poruch. Dále autorka popisuje správné klinické vyšetření kloubu, zásady funkčního vyšetření kloubu a specifika léčení obtíží. V dalších částech publikace je velmi podrobně popsáno vyšetřování kloubů horní a dolní končetiny a také léčebné zákroky. Čtenář zde najde i upozornění na nejčastější chyby jak při vyšetření, tak u jednotlivých léčebných postupů. V závěru je v klinické části uvedena klinická symptomatologie funkčních poruch, včetně jejich diagnostiky a léčení.Kniha je bohatě obrazově dokumentována – obsahuje na 220 fotografií, schémat a kreseb.
Objev podobné jako Funkční poruchy kloubů končetin - Eva Rychlíková
Rozumově nadaní studenti s poruchou učení (978-80-210-7520-7)
Elektronická kniha - autor Šárka Portešová, 142 stran, česky Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů.
Objev podobné jako Rozumově nadaní studenti s poruchou učení (978-80-210-7520-7)
Nebojte se angličtiny: pracovní listy pro žáky ZŚ se specifickými poruchami učení (80-7238-522-4)
Kniha - autor Zdeňka Kastlová, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nebojte se angličtiny je doplňkový materiál určený pro žáky s poruchami učení. Obsahuje aktivity zaměřené na psanou, zvukovou i obsahovou stránku jazyka a propojení těchto 3 rovin.
Objev podobné jako Nebojte se angličtiny: pracovní listy pro žáky ZŚ se specifickými poruchami učení (80-7238-522-4)
44 aktivit pro děti s ADHD - Lawrence E. Shapiro
Jak mohou děti s ADHD dostat své impulzivní chování pod kontrolu? Odpověď nabízí kniha plná aktivit, které rozvíjejí sebedůvěru, sociální dovednosti a sebekontrolu. Autor shromáždil 44 jednoduchých aktivit, které mají podobu desetiminutovek a dají se provádět bez větší přípravy. Co se děti při hrách naučí? Budou z nich dobří kamarádi, kteří naslouchají ostatním, školu budou zvládat s větší lehkostí, rozpoznají své speciální dovednosti a podpoří tak svou sebeúctu, a naučí se své chování lépe plánovat a chovat se zodpovědně. Aktivity jsou určeny dětem od 8 do 12 let.
Objev podobné jako 44 aktivit pro děti s ADHD - Lawrence E. Shapiro
Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Šárka Portešová, Ivana Poledňová - e-kniha
eBook: Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů.
Objev podobné jako Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Šárka Portešová, Ivana Poledňová - e-kniha
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch učení a chování včetně dopadu těchto poruch nejen na vzdělávání, ale i na běžný život. Zabývá se možnostmi pedagogické diagnostiky těchto žáků v rámci běžného vzdělávacího procesu a dalšími postupy vyplývajícími z této diagnostiky. V kapitolách věnovaných podpůrným opatřením podrobně specifikuje podpůrná opatření u jednotlivých druhů specifických poruch učení a chování a uvádí rovněž konkrétní možnosti jejich realizace ve vzdělávání. V závěru katalogu jsou uvedena doporučení na odbornou literaturu týkající se této problematiky, jsou uvedeny i možnosti využití speciálních pomůcek a programů podle jednotlivých druhů poruch. První kapitola je věnována podrobné charakteristice jednotlivých specifických poruch učení a specifických poruch chování, příčinám a podkladům pro jejich vznik a rovněž i jejich typickým projevům. Prostor je věnován i kombinovaným specifickým poruchám. Druhá kapitola katalogu je věnována konkrétním dopadům specifických poruch učení a chování nejen na vzdělávání, školní výkon žáků, ale i na jejich psychiku a jejich vývoj. Uvedeny jsou i dopady jednotlivých specifických poruch učení a chování na jejich každodenní, praktický život. Vše je ilustrováno na konkrétních příkladech z praxe. Ve třetí kapitole katalogu naleznou čtenáři informace k možnostem pedagogické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení a chování, kterou mohou provádět pedagogové v běžném vzdělávacím procesu při podezření na přítomnost těchto poruch. Tato diagnostika je pak základem pro další odbornou diagnostiku a umožňuje optimální nastavení zejména 1. stupně PO. Možnosti pedagogické diagnostiky jsou doplněny konkrétními příklady. Čtvrtou kapitolu tvoří podrobný a rozsáhlý popis jednotlivých podpůrných opatření, která lze aplikovat u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Jednotlivé možnosti aplikace PO jsou zpracovány dle druhů poruchy a doplněny konkrétními příklady z praxe. Popsány jsou i předměty speciálně pedagogické péče, včetně základních postupů reedukační péče u jednotlivých poruch, možnosti pedagogické intervence a personální podpory. Zmíněny jsou i možnosti spolupráce se zákonnými zástupci. Nedílnou součástí jsou i metody hodnocení a přístupu k žákům opět dle jednotlivých druhů specifických poruch. Uvedeny jsou i možnosti modifikace výukových metod, možnosti organizace výuky, úpravy obsahů a výstupů vzdělávání včetně příkladů pomůcek a pracovních materiálů. Autorky věří, že nabídka a realizace konkrétních podpůrných opatření přispěje k tomu, aby žákům se specifickými poruchami učení a chování byla poskytnuta potřebná podpora a bude tak možné pozitivně ovlivnit nejen jejich úspěšnost ve vzdělávání, ale i jejich budoucí pracovní a osobní život.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5)
Kniha - autor Lenka Krejčová; Zuzana Hladíková, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato praktická kniha obsahuje konkrétní příklady i cvičení a je zaměřena především na žáky 2. stupně ZŠ. Využít ji ale mohou také žáci starší, studenti SŠ a VŠ, stejně jako dospělí. Jednotlivé kapitoly se věnují práci s texty od psaní souvislých textů, výpisků z učebnic a dalších odborných článků, až po učení slovíček v cizích jazycích. Nepomíjí ani alternativní způsoby zpracovaní informací, zapamatování si učiva, porozumění čtenému a využití moderních technologií. Vše názorně a srozumitelně.
Objev podobné jako Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5)
Logopedická cvičení u afázie a kognitivních poruch - Naděžda Lasotová - e-kniha
eBook: Publikace přináší cíleně sestavená cvičení k tréninku porozumění mluvenému i psanému textu, paměti, nácviku konverzace, vyjadřování se, vybavování si slov a jazykových obratů, ke schopnosti reagovat v každodenních situacích, schopnosti efektivně se vyjádřit nejen pro osoby s afázií, ale také pro seniory, pacienty s demencí a osoby s kognitivním deficitem. Jedná se o první publikaci svého druhu (praktické postupy) u nás. Její autorka se dlouhodobě věnuje logopedické intervenci u dospělých osob s afázií (narušení schopnosti porozumění či produkce řeči a její psané podoby) po cévních mozkových příhodách, úrazech hlavy, nádorech atd. Kniha je určena klinickým logopedům, rodinám postižených, aktivizačním skupinám, pacientským organizacím, spolkům a také může sloužit jako doplněk pro kognitivní trénink.
Objev podobné jako Logopedická cvičení u afázie a kognitivních poruch - Naděžda Lasotová - e-kniha
Funkční poruchy kloubů končetin - Eva Rychlíková - e-kniha
eBook: Po téměř 17 letech vychází doplněné vydání úspěšné publikace, věnující se častým potížím – bolestem kloubů způsobeným funkčními poruchami. Dochází k omezení vzájemné pohyblivosti kloubních plošek bez patomorfologických změn. Z knihy čtenář získá nejprve všeobecný přehled o vzniku funkčních poruch. Dále autorka popisuje správné klinické vyšetření kloubu, zásady funkčního vyšetření kloubu a specifika léčení obtíží. V dalších částech publikace je velmi podrobně popsáno vyšetřování kloubů horní a dolní končetiny a také léčebné zákroky. Čtenář zde najde i upozornění na nejčastější chyby jak při vyšetření, tak u jednotlivých léčebných postupů. V závěru je v klinické části uvedena klinická symptomatologie funkčních poruch, včetně jejich diagnostiky a léčení. Kniha je bohatě obrazově dokumentována – obsahuje na 220 fotografií, schémat a kreseb.
Objev podobné jako Funkční poruchy kloubů končetin - Eva Rychlíková - e-kniha
Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce II - Hana Treuová
Oba pracovní sešity nabízejí velké množství materiálu ke zmírnění nebo k úplnému odstranění následků vývojových poruch učení. Jsou vhodnou pomůckou nejen při frontální práci ve specializovaných třídách, ale i při práci individuální, skupinové nebo při individuální logopedické péči.
Objev podobné jako Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce II - Hana Treuová
Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce I - Hana Treuová
Oba pracovní sešity nabízejí velké množství materiálu ke zmírnění nebo k úplnému odstranění následků vývojových poruch učení. Jsou vhodnou pomůckou nejen při frontální práci ve specializovaných třídách, ale i při práci individuální, skupinové nebo při individuální logopedické péči.
Objev podobné jako Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce I - Hana Treuová
Strojové učení pro děti
Strojové učení je velmi důležitou podoblastí umělé inteligence. Umožňuje strojům, aby se (s naší pomocí) dokázaly učit samy. Tato projektově založená učebnice vás i vaše děti zábavnou formou do této problematiky uvede. Pracuje se stejnojmenným bezplatným online nástrojem, jenž využívá vizuální programovací jazyk Scratch. Práce s učebnicí i nástrojem překvapí svou jednoduchostí, nepotřebujete umět ani programovat!Krok za krokem se seznámíte s tím, jak lze systémy umělé inteligence naučit rozpoznávat text, obrázky, čísla a zvuky, a pomocí tréninku budete moci své modely také vylepšovat.Modely strojového učení proměníte na 13 zábavných videoher a aplikací.Může to být například:Hra Kámen, nůžky, papír, která rozpozná, jaký symbol ukazujete.Počítačová postava, která reaguje na vaše pochvaly a výtky.Interaktivní virtuální asistent (jako Siri či Alexa).Aplikace pro doporučování filmů.Tuto populární knihu přináší do českého prostředí iniciativa AI dětem.O autoroviDale Lane je oceňovaný britský vývojář ve společnosti IBM. Od roku 2011 pracuje na přelomové AI platformě Watson. Jakožto otec dvou dětí je nadšencem pro projekty, které mladé studenty učí základní principy strojového učení.Tisíce škol po celém světě využívají jeho online nástroj machinelearningforkids.co.uk
Objev podobné jako Strojové učení pro děti
Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha
eBook: Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se SPU je dlouhodobá a intenzivní práce s dětmi i dospívajícími, volba vhodných intervenčních postupů, cílené rozvíjení oslabených oblastí prostřednictvím tzv. reedukací a přiměřená úprava výuky. Přitom rozumové schopnosti těchto žáků jsou standardní, mnohdy až nadprůměrné. Je tedy nesmírně důležité, aby byla včas zahájena efektivní péče, neboť pouze za těchto okolností lze rozvíjet také potenciál žáků a podpořit jejich možnosti. V tomto kontextu je pak nanejvýš žádoucí, aby také rodiče žáků se SPU byli aktivně zapojeni do práce se svými potomky, chápali, co jejich děti potřebují, jak jim mohou pomoci se školní přípravou, ale také jak je podpořit a výchovně působit tak, aby nedošlo ke zbytečnému snižování sebevědomí a sebehodnocení dětí a dospívajících. Praxe však ukazuje, že rodiče mnohdy přesně nerozumí obtížím svých dětí a nevědí, jak jim pomoci, někdy až příliš spoléhají, že škola na základě zprávy z psychologického a speciálně pedagogického vyšetření zaujme vhodné výukové postupy a problémy budou vyřešeny. Publikace si klade za cíl přiblížit rodičům i starším žákům, v čem spočívají obtíže označované jako specifické poruchy učení, do jakých oblastí školního i běžného každodenního života se mohou promítat, jak lze obtíže účinně minimalizovat a současně jak nalézt vhodné postupy a nástroje, které mohou napomoci, aby do učebního procesu SPU zasahovaly co nejméně. V úvodní části budou stručně vymezeny SPU, jichž se bude kniha týkat. Budou zmíněny základní symptomy, nejčastěji uváděné příčiny vzniku obtíží a související témata. Těžiště knihy bude spočívat v konkrétních doporučeních a námětech na postupy práce s dětmi i dospívajícími v domácím i školním prostředí, které je vhodné účinně využívat pro zmírnění SPU či jejich kompenzaci. Vybrané kapitoly se budou také stručně věnovat vysvětlení stávající legislativy a psychologických a speciálně pedagogických postupů, s nimiž se rodiče mohou setkat v poradenských zařízeních. Dále budou zaměřeny na způsoby práce v domácím prostředí, ale také při výuce ve škole, a to především v tom smyslu, aby rodiče chápali, co mohou očekávat od učitelů a co mohou pro své potomky žádat. Texty budou doplněny stručnými případovými studiemi a také konkrétními tipy na pracovní listy a další pomůcky, které lze při práci s dětmi a dospívajícími využít. Kniha je určena jak pro pedagogy, tak pro rodiče.
Objev podobné jako Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha
Selhání střeva u dětí: Etiopatogeneze a terapie (978-80-7492-491-0)
Kniha - autor Filip Fencl; Jan Lebl; Jiří Froněk, 134 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Na jednodenním tematickém semináři, konaném ve Fakultní nemocnici Motol v Praze, se sešli specialisté z různých medicínských oborů, aby přednesli nejnovější odborné poznatky a vyměnili si vzájemné zkušenosti z léčby selhání střeva u dětí a moderního managementu této emergentní situace. Hlavními tématy byla minulost a současnost parenterální výživy, chirurgická terapie selhání střeva, možnosti transplantace střeva i kombinované transplantace intraabdominálních orgánů, medikamentózní léčba dětí se syndromem krátkého střeva přípravkem teduglutid (syntetický analog glukagon-like peptidu 2) a v neposlední řadě také problematika transplantace kmenových buněk krvetvorby. Všechny příspěvky z tohoto odborného setkání, obohacené o obrazovou a tabulkovou dokumentaci, přináší šestý svazek ediční řady Motolských pediatrických seminářů, nazvaný Selhání střeva u dětí - etiopatogeneze...
Objev podobné jako Selhání střeva u dětí: Etiopatogeneze a terapie (978-80-7492-491-0)
Obsedantně kompulzivní porucha u dětí a dospívajících - Lucie Straková Jirků
Příručka pro terapeuty, psychology i rodiče. Pohledem kognitivně behaviorální terapiePublikace se snaží rozšířit povědomí o závažnosti obsedantně kompulzivní poruchy (OCD) a přestavuje možnosti terapie a její specifika, jedná-li se o dětského či dospívajícího klienta. Psychické potíže dítěte nebo dospívajícího mohou být důsledkem nestability a problémů v rodině. Neřešené problémy se někdy stávají spouštěčem OCD. Tato duševní porucha je nejen pro nemocného, ale i pro jeho rodinu velmi zatěžující. Ve své rozvinuté formě má OCD za následek nejen omezení volného času, zpřetrhání společenských vazeb, ale i snížení školního výkonu či ztrátu zaměstnání. Může se objevit depresivní ladění a téměř vždy snížené sebevědomí.
Objev podobné jako Obsedantně kompulzivní porucha u dětí a dospívajících - Lucie Straková Jirků
Poruchy socializace u dětí a dospívajících - Richard Jedlička - e-kniha
eBook: Autoři analyzují faktory ovlivňující primární a sekundární socializaci. Soustřeďují pozornost na otázky norem a normality lidského chování, včetně kritického přehledu reprezentativních teorií sociálních deviací. Zabývají se však také zvládáním životních potíží a stresu u dětí a dospívajících a věnují se příčinám duševní krize, rozpoznání krizového vývoje a zásadám pomoci ohroženým mladým lidem. Na případových studiích ilustrují rizika zanedbání podpory jedinců v životní krizi, poukazují na časté příčiny závadového chování, psychických poruch, vzniku závislostí a suicidiálních projevů. Jedna z kapitol se zaměřuje i na pastorační péči o děti a mládež ve zlomových situacích. Čtenáři se seznamují s teorií a praxí arteterapie, artefiletiky, výchovné dramatiky, muzikoterapie a muzikofiletiky včetně jejich uplatnění v prevenci i při nápravě poruch sebepojetí či sociálního zařazení. Publikace nezapomíná ani na pedagogicko-psychologické poradenství, služby poskytované rodičů m a dalším vychovatelům školními psychology, poradnami, speciálněpedagogickými centry a středisky výchovné péče. Neopomíjí diskusi týkající se integrace dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami do škol běžného vzdělávacího proudu, tvorby inkluzivního prostředí ani problémy institucionální péče o děti a mládež s vážnými výchovnými problémy. Pozornost je rovněž věnována sebezkušenostnímu výcviku psychosociálních dovedností u pracovníků pomáhajících profesí a poskytování supervizní podpory ve školství.
Objev podobné jako Poruchy socializace u dětí a dospívajících - Richard Jedlička - e-kniha
Podívejte se také
- Rozprávky pre neposlušné deti: a ich starostlivých rodičov (9788080855093)
- Kráľovná: Poviedky a básne pre deti a násťročných (978-80-8226-019-2)
- Zdravé střevo: Komplexní prevence a terapie trávicích a střevních potíží a onemocnění (978-80-7281-510-4)
- Diagnostika a terapie duševních poruch (978-80-247-4826-9)
- Vývojová a vztahová terapie dětí (978-80-262-1958-3)
- Opatrovnictví osob s duševní poruchou (978-80-247-4786-6)
- Kapitán Spomienka: Poviedky a básne pre deti a násťročných (978-80-8046-942-9)
- Kraniosakrální terapie pro samoléčení: Jednoduchá cvičení pro energii a zdraví (978-80-7651-058-6)
- medela specialneeds lahev pro deti s rozstep 150ml
- Máme dítě s ADHD (978-80-247-5347-8)
- Máme dítě s ADHD: Rady pro rodiče (978-80-247-5347-8)
- EufyCam 2 Pro add on Camera (T81403D2)
- Základy narativní terapie a narativního koučinku (978-80-262-0729-0)
- Dornova terapie u kojenců a dětí (978-80-87419-48-9)
- Pětiminutová terapie: Návody pro každodenní radost a psychickou pohodu (978-80-242-8048-6)
- Jemným dotykem: Kraniosakrální terapie pro kojence a malé děti (978-80-7500-086-6)
- karimatka eva
- eva karimatka
- vanocni ozdoby pro deti
- psaci stroj pro deti
- domecek pro deti bazar
- darky pro deti vanocni