Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
"Kdo mi, děti, poví..." Treningový program pro výuku řeči u dětí s vrozenými vadami
Audiokniha MP3 M. Zbořilová, čte M. Procházková Nahrávka lekcí s výukou správné řeči a vyslovování pro děti s vrozenými vadami řeči z osmdesátých let může i dnes pomáhat ... Pro vydavatelství Panton připravili v roce 1981 (1984, reprint) RNDR. Josef Pešák, Ivana Lýsková, Vojslav Ketman, text Marie Zbořilová, odborná spolupráce PhDr. Jana Hubáčková, PhDr. Michal Pavlkovkin, CSc., PhDr. František Žíla Písničky: Nesla si Evička a Véno, Véno (hudba Josef Robert Lehnert/text František Kábele) Auto (hudba Václav Bláha/text Miloš Veselý) Vybrané říkánky z publikace J.R.Lehnert, V. Kábele "Brousek pro tvůj jazýček"
Podívejte se také deti
"Kdo mi, děti, poví..." Treningový program pro výuku řeči u dětí s vrozenými vadami - M. Zbořilová - audiokniha
Audiokniha: Nahrávka lekcí s výukou správné řeči a vyslovování pro děti s vrozenými vadami řeči z osmdesátých let může i dnes pomáhat ... Pro vydavatelství Panton připravili v roce 1981 (1984, reprint) RNDR. Josef Pešák, Ivana Lýsková, Vojslav Ketman, text Marie Zbořilová, odborná spolupráce PhDr. Jana Hubáčková, PhDr. Michal Pavlkovkin, CSc., PhDr. František Žíla Písničky: Nesla si Evička a Véno, Véno (hudba Josef Robert Lehnert/text František Kábele) Auto (hudba Václav Bláha/text Miloš Veselý) Vybrané říkánky z publikace J.R.Lehnert, V. Kábele "Brousek pro tvůj jazýček"
Podívejte se také deti koupani
Vady řeči u dětí - Ilona Kejklíčková - e-kniha
eBook: Pomozme dětem, aby se naučily správně mluvit! Počet těch, které trpí vadami řeči, v současné době výrazně narůstá. Může za to virtuální komunikace prostřednictvím mobilů a internetu, která omezuje běžnou komunikaci v rodinách? Nebo je to obrovská nabídka her a zábavy, jež se na děti valí a přikovává je osamělé k obrazovkám, monitorům a displejům? Publikace se snaží podívat se na tento problém z hlediska klinické logopedie. V první řadě je kniha určena pracovníkům ve zdravotnictví, ve školství a v sociálních zařízeních, kteří musí pečlivě a individuálně zvažovat vývoj řeči u každého dítěte. Důležité informace však poskytuje také rodičům a dalším příbuzným dětí, které mají se svým mluveným projevem potíže. Autorka, zkušená klinická logopedka, uvádí ověřené postupy při nápravách poruch řeči a také četné inspirativní možnosti pro podporu zdárného vývoje řeči dítěte od nejútlejšího věku. Pro praxi slouží užitečná cvičení a hry s řadou návodů, jak zábavnou formou učit jednotlivé hlásky, procvičovat grafomotoriku a současně rozvíjet slovní zásobu. Praktická část je doplněna metodikou práce včetně odborných logopedických dotazníků, které slouží k diagnostice, terapii, rehabilitaci i nutné prevenci poruch řeči u dětí.
Podívejte se také vanocni ozdoby pro deti
Podívejte se také
- psaci stroj pro deti
- domecek pro deti bazar
- darky pro deti vanocni
- svacinove boxy pro deti
- plysova zviratka deti
- zahradni domek pro deti bazar
- zahradni domecek pro deti levne
- naradi pro deti hracky kluky
- pejsek na voditku pro deti
- medela specialneeds lahev pro deti s rozstep 150ml
- Deti z Bullerbynu (2100004115606)
- Rébusy pro děti/pre deti (8594184923603)
- Spojovačky pro děti/pre deti (8594184923559)
- ireniny deti nevsedni pribeh hrdinky ktera z varsavskeho ghetta zachranila 2500 deti
- albatros pet deti a skritek
- Netradičný herbár pre deti (9788056004357)
- paralen pro deti 125 mg 20 tablet
- probiotic kapky pro deti biogaia 5ml protectis bab
- Šlabikár šťastia - Dospelí deťom, deti svetu
- deti solnych poli su fen cchaj
Vady řeči u dětí (978-80-247-3941-0)
Elektronická kniha - autor Ilona Kejklíčková, 224 stran Pomozme dětem, aby se naučily správně mluvit! Počet těch, které trpí vadami řeči, v současné době výrazně narůstá. Autorka, zkušená klinická logopedka, uvádí ověřené postupy při nápravách poruch řeči a také inspirativní možnosti pro podporu vývoje řeči dítěte od nejútlejšího věku.
Objev podobné jako Vady řeči u dětí (978-80-247-3941-0)
Vady řeči u dětí - Návody pro praxi - Ilona Kejklíčková
Pomozme dětem, aby se naučily správně mluvit! Počet těch, které trpí vadami řeči, v současné době výrazně narůstá. Může za to virtuální komunikace prostřednictvím mobilů a internetu, která omezuje běžnou komunikaci v rodinách? Nebo je to obrovská nabídka her a zábavy, jež se na děti valí a přikovává je osamělé k obrazovkám, monitorům a displejům?Publikace se snaží podívat se na tento problém z hlediska klinické logopedie. V první řadě je kniha určena pracovníkům ve zdravotnictví, ve školství a v sociálních zařízeních, kteří musí pečlivě a individuálně zvažovat vývoj řeči u každého dítěte. Důležité informace však poskytuje také rodičům a dalším příbuzným dětí, které mají se svým mluveným projevem potíže. Autorka, zkušená klinická logopedka, uvádí ověřené postupy při nápravách poruch řeči a také četné inspirativní možnosti pro podporu zdárného vývoje řeči dítěte od nejútlejšího věku. Pro praxi slouží užitečná cvičení a hry s řadou návodů, jak zábavnou formou učit jednotlivé hlásky, procvičovat grafomotoriku a současně rozvíjet slovní zásobu. Praktická část je doplněna metodikou práce včetně odborných logopedických dotazníků, které slouží k diagnostice, terapii, rehabilitaci i nutné prevenci poruch řeči u dětí.
Objev podobné jako Vady řeči u dětí - Návody pro praxi - Ilona Kejklíčková
Vady řeči u dětí: Návody pro praxi (978-80-247-3941-0)
Kniha - autor Ilona Kejklíčková, 216 stran, česky Pomozme dětem, aby se naučily správně mluvit! Počet těch, které trpí vadami řeči, v současné době výrazně narůstá. Může za to virtuální komunikace prostřednictvím mobilů a internetu, která omezuje běžnou komunikaci v rodinách? Nebo je to obrovská nabídka her a zábavy, jež se na děti valí a přikovává je osamělé k obrazovkám, monitorům a displejům? Publikace se snaží podívat se na tento problém z hlediska klinické logopedie. V první řadě je kniha určena pracovníkům ve zdravotnictví, ve školství a v sociálních zařízeních, kteří musí pečlivě a individuálně zvažovat vývoj řeči u každého dítěte. Důležité informace však poskytuje také rodičům a dalším příbuzným dětí, které mají se svým mluveným projevem potíže. Autorka, zkušená klinická logopedka, uvádí ověřené postupy při nápravách poruch řeči a také četné inspirativní možnosti pro podporu zdárného vývoje řeči dítěte od nejútlejšího věku. Pro praxi slouží užitečná...
Objev podobné jako Vady řeči u dětí: Návody pro praxi (978-80-247-3941-0)
Selhání střeva u dětí
Na jednodenním tematickém semináři, konaném ve Fakultní nemocnici Motol v Praze, se sešli specialisté z různých medicínských oborů, aby přednesli nejnovější odborné poznatky a vyměnili si vzájemné zkušenosti z léčby selhání střeva u dětí a moderního managementu této emergentní situace. Hlavními tématy byla minulost a současnost parenterální výživy, chirurgická terapie selhání střeva, možnosti transplantace střeva i kombinované transplantace intraabdominálních orgánů, medikamentózní léčba dětí se syndromem krátkého střeva přípravkem teduglutid (syntetický analog glukagon-like peptidu 2) a v neposlední řadě také problematika transplantace kmenových buněk krvetvorby. Všechny příspěvky z tohoto odborného setkání, obohacené o obrazovou a tabulkovou dokumentaci, přináší šestý svazek ediční řady Motolských pediatrických seminářů, nazvaný Selhání střeva u dětí - etiopatogeneze a terapie.
Objev podobné jako Selhání střeva u dětí
Glaukómy u detí - Anton Gerinec
Publikácia je komplexným pohľadom na problematiku glaukómov v detskom veku. Je určená lekárom , predovšetkým oftalmológom, ale aj pediatrom, genetikom, poslucháčom medicíny, špeciálnym pedagógom, optikom i rodinám s deťmi postihnutými týmto vážnym ochorením.Bohato farebne ilustrovaná.
Objev podobné jako Glaukómy u detí - Anton Gerinec
Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová - e-kniha
eBook: Chybějící zpětná vazba ze strany dítěte na sociální podněty rodičů, nepřiměřené sociální chovaní dítěte v rámci širší rodiny i mimo domov vytváří nejen v rodičích, ale i v jejich okolí pochybnosti o správném výchovném působení. Situace rodiny, do které se narodí dítě s autismem, je velmi obtížná. Na takovou situaci není nikdy nikdo dost připravený, rodina je tím velmi zasažena. Přesto je to pravě rodina a její podpora, která dítěti může zajistit podmínky pro jeho další rozvoj. Proto je nezbytné, aby se rodiče nebáli poradit se s odborníky, jak úspěšně sociální dovednosti u dítěte rozvíjet. Příspěvkem je i tato kniha, ve které se její autorky snaží především objasnit, proč se dítě s PAS chová tak, jak se chová, proč je důležité při rozvoji sociálních dovedností zohlednit mentální věk dítěte a proč je třeba měnit vnější podmínky k tomu, aby se děti těmto dovednostem naučily. Snaží se ukázat, že cesta nevede snahou přeměnit dítě k obrazu svému, ale vytvářet mu podmínky, aby bylo úspěšné. V knize naleznete celou řadu konkrétních a praxí ověřených postupů jak u dětí provádět nácvik sociálních dovedností a naučit je zvládat různé situace doma i v kolektivu.
Objev podobné jako Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová - e-kniha
Intenzivní interakce a senzorická integrace: U dětí s PAS (978-80-262-1890-6)
Kniha - autor Phoebe Caldwell; Jane Horwood, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Osoby s poruchou autistického spektra mají obtíže s vnímáním smyslových podnětů. Často se cítí odstřiženi od reality a přetíženi, což se promítá v jejich chování. Tato kniha ukazuje, jak můžeme navázat kontakt s dětmi, které komunikují neverbálně nebo částečně neverbálně, a jak jim můžeme pomoci zvládat případné krize. Senzorická integrace jim pomůže v tom, že pochopí, že svět kolem nich má smysl. Při senzorické integraci využíváme řeč těla a různé tělesné aktivity. Kniha obsahuje řadu příkladů doplněných ilustracemi. Knihu uvítají speciální pedagogové a ergoterapeuti. Phoebe Caldwell se více než 45 let specializuje na práci s osobami s poruchou autistického spektra. Jane Horwood je dětská ergoterapeutka specializující se na senzorickou integraci.
Objev podobné jako Intenzivní interakce a senzorická integrace: U dětí s PAS (978-80-262-1890-6)
Sebeúcta u dětí - Heinz-Peter Röhr
Nová kniha známého psychoterapeuta Heinze-Petera Röhra ukazuje, že pouze když mají děti silné sebevědomí, mohou se dobře rozvíjet. Poruchy vývoje sebevědomí často ústí v psychologické problémy v dospělosti a v problémy chování. Je proto třeba, aby rodiče podporovali rozvoj svých dětí. To je však možné pouze tehdy, pokud mají sami dostatečný pocit vlastní hodnoty. Jen tak pochopí, co podkopává sebevědomí jejich dětí, a mohou jim pomoct najít cestu k nalezení jejich sebeúcty. Heinz-Peter Röhr je známý německý psychoterapeut se specializací na terapii závislostí. Původně vystudoval sociální práci a pedagogiku. Je autorem mnoha úspěšných knih, které vyšly v Portále: Narcismus – vnitřní žalář, Hraniční porucha osobnosti, Hysterie – strach z odmítnutí, Závislé vztahy aj.
Objev podobné jako Sebeúcta u dětí - Heinz-Peter Röhr
Respirační onemocnění u dětí - Vančíková Zuzana
Akutní a chronická respirační onemocnění jsou nejčastějším problémem, se kterým se denně setkává každý dětský lékař. Kniha podává přehled diagnostiky a praktické léčby těchto nemocí v dětském věku a u dospívajících. Je zaměřena především prakticky s důrazem na nejnovější poznatky medicíny založené na důkazech. Kniha je určena především pediatrům, pneumologům a alergologům, užitečná bude nepochybně také pro infekcionisty, intenzivisty či imunology.
Objev podobné jako Respirační onemocnění u dětí - Vančíková Zuzana
Pohádky pro hbitý jazýček – Rozvoj řeči u předškolních dětí
Pohádky pro rozvoj řeči jsou pomůckou pro učitele mateřských škol i rodiče předškolních dětí. Příběhy jsou určeny k rozvoji jazyka, komunikace a čtenářské pregramotnosti. Sešit se skládá z deseti veselých pohádek. Texty jsou doplněny o otázky a úkoly určené dětem předškolního věku, děti kreslí přímo do pracovního sešitu. V souladu s RVP PV Pracovní sešit vznikl na základě průzkumu mezi pedagogy mateřských škol, kteří uváděli, že děti předškolního věku by měly více rozvíjet řečové schopnosti, vyjadřování, mluvní projev, vytváření pojmů, komunikativní dovednosti, porozumění či slovní zásobu. Nejvíce je zde zastoupena vzdělávací oblast Dítě a jeho psychika, konkrétně podoblast Jazyk a řeč.
Objev podobné jako Pohádky pro hbitý jazýček – Rozvoj řeči u předškolních dětí
HillVital Balíček na atopický ekzém u dětí
Balíček na úlevu atopického ekzému u dětí pomáhá Ulevit od silného až bolestivého svědění Zmírnit zarudnutí a podráždění Při suchosti pokožky Zmírnit olupování Při ztvrdlé části pokožky S důrazem na křehkou dětskou pokožku Jemná dětská pokožka může být velmi zranitelná. Věčné ulevování dětským třením (škrabáním) vyvolává ještě pomalejší hojení. Proto bylinková receptura pomáhá místa zasažené ekzémem hojit a stejně pomáhá zklidnit zarudnutí. Na oblast rukou, nohou i tváře Senzitivní očištění s mýdlem s měsíčkem lékařským a promaštěním s balzámem Psorisoft se hodí na pokožku celého těla, včetně dětské pleti. S mýdlem jemně smyjete z pokožky vašeho dítěte všechny nečistoty, mastnotu a toxiny. Čistá pokožka dítěte tak přijímá přírodní bylinné extrakty v Psorisoft balzámu ještě rychleji. Náležité na atopickou dermatitidu Psorisoft a mýdlo s měsíčkem lékařským jsou velice dobře tolerované i extrémně citlivou pokožkou. Z receptury jsou vynechaná umělá barviva, vůně, kortikoidy, nebo steroidy. Tím balíček náležitě vystihuje péči o pokožku vašeho dítěte. Od úlevy až k prevenci Dvoustupňové ošetření má význam nejen pro okamžitou pomoc atopické dětské pokožky. Zaměřuje se i na dlouhodobé udržení co nejzdravější pokožky. Vrcholem vašeho ošetření tak nebude úleva, ale i zklidnění a následná ochrana před hrozícím návratem ekzému. Využijte šanci koupit přírodní balíček na úlevu atopického ekzému u dětí!!! Složení - Psorisoft balzám Aqua, Isopropyl Myristate, Polyglyceryl - 3 Stearate/citrate, Glycerín, Aloe vera gel, Cetyl alcohol, Celandula Officinalis oil, Ichtiol, Benzyl alcohol, Pinus Sylvestris extract, Xantahan Gum, Arnika Montana extract, Chamomilla Recututa Extract, Rosmarinus Officinalis Oil, Juniperus Communis Oil, Lavandula Officinalis Oil, Eucalyptus Globulus Oil, Salvia Officinalis Oil, Thymus Vulgaris Oil, Chamomilla Recutita Oil, Citric Acid. BALENÍ: 250 ml. Složení - mýdlo s měsíčkem lékařským Sodium Cocoate, Sodium Heliate, Sodium Olivate, Caprea Iac, Sodium Palmate, Glycerine*, Sodium Castrorate, Sodium Cocoa Butterate, Sodium Shea Butterate, Calendula officinalis oil Calendula officinalis flos,Citrus aurantium bergamia Oil,, Citronellol**, Geraniol**, Coumarin**, Limonene** *Při zmydlení se přirozeně vyskytuje **Přirozená složka éterických olejů. Návod na použití Psorisoft balzám: Doporučujeme jemně vmasírovat na postižené místo 2-3 x denně nebo podle potřeby. Množství gelu závisí od velikosti bolestivého místa. Na jedno použití stačí množství ve velikosti oříšku.
Objev podobné jako HillVital Balíček na atopický ekzém u dětí
Trauma u dětí - Leona Jochmannová - e-kniha
eBook: To, co se nám stane v dětství, je v hlubinách našeho těla a naší mysli uloženo navždy. Můžeme to potlačit, zmanipulovat vlastní pocity, dokonce i vzpomínky, ale nemůžeme to vymazat. Nejdůležitější ze všeho je pochopit: pak je s tím možné s pomocí odborníků pracovat a nacházet východiska. Autorka shrnuje zkušenosti ze své více než dvacetileté z praxe s dětmi. Přináší přehled aktuální diagnostické klasifikace traumatu a posttraumatické stresové poruchy. Vychází z nejnovějších poznatků o neurobiologických souvislostech traumatických zkušeností a popisuje různé přístupy terapeutické péče o děti i rizika psychoterapie a srovnává z těchto hledisek systémy zdravotnictví, školství a sociální péče. Časté chyby, k nimž v diagnostice dochází, souvisejí s velkou šíří, proměnlivostí a přesahy symptomů, které se přetavují do emočních, kognitivních i fyzických obtíží. Kniha je určena všem, kdo přicházejí do kontaktu s traumatem u dětí, zejména psychologům, dětským lékařům, sociálním pracovníkům a pedagogům.
Objev podobné jako Trauma u dětí - Leona Jochmannová - e-kniha
Hojivý proces při traumatu u dětí - Aletha Solterová
"Klidné, nijak se neprojevující dítě je v pořádku." "Plačící a vztekající se dítě je rozhodně potřeba usměrnit." Známá americká vývojová psycholožka a zakladatelka systému vědomého rodičovství Aletha Solterová se v této příručce snaží vysvětlit podstatu podobných výchovných přesvědčení, vyvrátit je a nahradit účinnějším přístupem. Publikace nabízí stručné seznámení s metodou vědomého rodičovství a postupy pro spontánní vyhojení z větších i menších traumat. Zabývá se neurobiologickými aspekty dětského traumatu, jako je nadměrné nabuzení či disociace, a souvislostí traumatu se vzpomínkami a posttraumatickými reakcemi. Uvádí základní principy toho, jak se následků traumatu šetrně zbavit vytvořením prostoru pro ventilaci prudkých emocí a zajištěním prožitku bezpečí a přijetí, i příklady nápaditých her podporujících opětné šetrné prožití traumatu, často s využitím humoru a smíchu. Rovněž upozorňuje na chybné interpretace pokusů dítěte zpracovat následky traumatu během hry. Je tu popsáno například trauma z návštěvy u zubaře, z rozvodu rodičů, z operace, ze zneužívání, z návštěvy na pohotovosti i z prožitku přírodní katastrofy. Každá praktická kapitola je uzavřena přehlednou tabulkou vhodných postupů a poukazem na možné chybné interpretace reakcí dítěte.
Objev podobné jako Hojivý proces při traumatu u dětí - Aletha Solterová
Trauma u dětí (978-80-271-2842-6)
Elektronická kniha - autor Leona Jochmannová, 224 stran, česky To, co se nám stane v dětství, je v hlubinách našeho těla a naší mysli uloženo navždy. Můžeme to potlačit, zmanipulovat vlastní pocity, dokonce i vzpomínky, ale nemůžeme to vymazat. Nejdůležitější ze všeho je pochopit: pak je s tím možné s pomocí odborníků pracovat a nacházet východiska. Autorka shrnuje zkušenosti ze své více než dvacetileté z praxe s dětmi. Přináší přehled aktuální diagnostické klasifikace traumatu a posttraumatické stresové poruchy. Vychází z nejnovějších poznatků o neurobiologických souvislostech traumatických zkušeností a popisuje různé přístupy terapeutické péče o děti i rizika psychoterapie a srovnává z těchto hledisek systémy zdravotnictví, školství a sociální péče. Časté chyby, k nimž v diagnostice dochází, souvisejí s velkou šíří, proměnlivostí a přesahy symptomů, které se přetavují do emočních, kognitivních i fyzických obtíží. Kniha je určena všem, kdo přicházejí do...
Objev podobné jako Trauma u dětí (978-80-271-2842-6)
Trénink empatie u dětí - Peter Hoeg, Jesper Juul
Žijeme v době, která je plná podnětů, takže člověk neví, co má dělat dřív. Žijeme rovněž obklopeni násilím a nepochopením. Podle autorů této knihy je úkolem všech, kdo se podílejí na výchově dětí, pěstovat jejich schopnost spočinout v sobě, vnímat vlastní pocity, navázat se sebou kontakt. Tak se děti naučí vcítit se nejen do sebe, ale i do druhého – prohloubí schopnost empatie, s níž se všechny děti rodí, ale ne každé dítě tuto dovednost rozvine. K tomu autoři předkládají svůj model pěti přirozených kompetencí, jež souvisejí s tělem, dechem, srdcem, kreativitou a vědomím. V knize je vysvětleno, co je empatie, čím může přispět dnešnímu světu a jak ji konkrétně pěstovat. Významná část knihy se proto věnuje návrhům na cvičení empatie pro pedagogy, terapeuty či rodiče. Jesper Juul je světově uznávaný dánský rodinný psycholog. Česky vyšly jeho knihy Dítě – váš partner ve výchově (2015) a Vůdce smečky (2016). Peter Hoeg je v současnosti snad nejpřekládanější a nejčtenější dánský spisovatel (česky Cit slečny Smilly pro sníh a řada dalších titulů). Dalšími autory jsou Jes Bertelsen, Michael Stubberup, Steen Hildebrandt a Helle Jensen.
Objev podobné jako Trénink empatie u dětí - Peter Hoeg, Jesper Juul
Typologie osobnosti u dětí - Šárka Miková, Jiřina Stang
Kniha poskytuje klíč k porozumění dětské osobnosti, ať už je naším vlastním potomkem, žákem nebo klientem. Ukazuje, že pokud dospělý člověk porozumí nuancím v osobnosti dítěte tak, jak to umožňuje typologie osobnosti MBTI, může s ním navázat velmi kvalitní a v celku bezproblémový vztah založený na vzájemné spolupráci a úctě. Všechny aspekty typologie osobnosti MBTI jsou v knize ilustrovány rozmanitými kazuistikami dětí. Na případech jednotlivých dětí budou ilustrovány typologické příčiny jejich problémů a způsoby řešení včetně prevence. Kniha je psána pro učitele a učitelky mateřských a základních škol, poradenské pracovníky a ostatní profese pracující s dětmi. Mgr. Šárka Miková a Mgr. Jiřina Stang jsou dětské psycholožky s praxí v pedagogicko-psychologickém a školně-psychologickém poradenství. Pracují jako lektorky programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení a lektorky vlastních autorských kurzů a seminářů v oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků; vyučují externě na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích. Zabývají se především psychologickými aspekty hodnocení a tím, jak různé hodnotící přístupy respektují vrozené dispozice žáků.
Objev podobné jako Typologie osobnosti u dětí - Šárka Miková, Jiřina Stang
STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra - David Havelka
Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují riziko rozvoje duševních obtíží a adaptačních problémů. Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory - program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem). Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených cílových oblastech. Účastníky i rodiči je pozitivně přijímán. Kniha je rozdělena na tištěnou a elektronickou část. V tištěné části jsou popsána teoretická východiska, výzkum a zejména konkrétní podoba programu STEPS. Elektronická část pak obsahuje materiály pro praktickou aplikaci programu. Komplet tak představuje jedinečný nástroj pro odborníky pracující s dětmi (zejména psychology, psychiatry, speciální pedagogy), kteří vedou sourozenecké skupiny nebo o zavedení podobného programu uvažují. Inspiraci v něm však mohou najít i rodiče.
Objev podobné jako STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra - David Havelka
Typologie osobnosti u dětí (978-80-262-0874-7)
Kniha – autor Šárka Miková; Jirina Stang, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Šárka Miková; Jirina Stang, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha poskytuje klíč k porozumění dětské osobnosti, ať už je naším vlastním potomkem, žákem nebo klientem. Ukazuje, že pokud dospělý člověk porozumí nuancím v osobnosti dítěte tak, jak to umožňuje typologie osobnosti MBTI, může s ním navázat velmi kvalitní a v celku bezproblémový vztah založený na vzájemné spolupráci a úctě. Všechny aspekty typologie osobnosti MBTI jsou v knize ilustrovány rozmanitými kazuistikami dětí. Na případech jednotlivých dětí budou ilustrovány typologické příčiny jejich problémů a způsoby řešení včetně prevence. Kniha je psána pro učitele a učitelky mateřských a základních škol, poradenské pracovníky a ostatní profese pracující s dětmi. Mgr. Šárka Miková a Mgr. Jiřina Stang jsou dětské psycholožky s praxí v pedagogicko-psychologickém a školně-psychologickém...
Objev podobné jako Typologie osobnosti u dětí (978-80-262-0874-7)
Hry pro rozvoj všímavosti u dětí - Deborah M. Plummer
Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila tento přístup, který pomáhá dětem uvědomovat si svůj vnitřní a vnější svět. První část se věnuje teoretickým a praktickým základům. Jsou zde popsány zásady při užití modelu všímavé hry při zohlednění emočního prostředí. Vychází z toho, že potřeba se na něco soustředit je přirozenou součástí našeho života. Samotná všímavá hra pak rozvíjí živé interakce, učen při ní probíhá hrou. Při strukturování prostředí je třeba jasně definovat role, pravidla a hranice, aby se děti cítily v bezpečí. Podpůrné prostředí, v němž se uznávají a cení všechny emoce, podporuje motivaci k soustředění a sebezklidnění. Potřeba je k tomu pět základních dovedností: sebekontrola, přizpůsobivost, účinné naslouchání, účinné pozorování a představivost. Druhá část je zásobárnou her a aktivit od „Zaměření na tělo“, „Konec nervozity“ k „Hudebním kresbám“ a „Předání úsměvu“. Aktivity je vhodné použít jak ve skupinách dětí ve věku 5-12 let, stejně jako s jednotlivci, a mohou být upraveny pro děti se zvláštními potřebami a potížemi se soustředěním, jako je ADHD, a pro starší děti. U každé hry je přehledná úvodní tabulka (ikony) s údaji o spodní věkové hranici, pro kterou je hra vhodná, délce cvičení, zda je hra pro větší či menší skupiny, zda při hře děti mluví a co jsou základní prvky, schopnosti či dovednosti, které se při hře rozvíjejí (např. sebepřijetí, představivost, sebeovládání, dedukce, naslouchání, sebedůvěra). Kromě popisu základních pravidel hry jsou uvedeny možné úpravy a nápady na její další rozvíjení. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými. V Portálu vyšly její knihy Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty (2013) a Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres (2013).
Objev podobné jako Hry pro rozvoj všímavosti u dětí - Deborah M. Plummer
Glaukómy u detí: Detská oftalmológia (80-8063-103-4)
Kniha - autor Anton Gerinec, 198 stran, slovensky, pevná, imitace kůže
Objev podobné jako Glaukómy u detí: Detská oftalmológia (80-8063-103-4)
Orgánové transplantace u dětí (978-80-7492-356-2)
Kniha - 75 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Již mnoho let pořádá Pediatrická klinika 2. LF UK a FN v Motole pravidelné odborné semináře pro vedoucí lékaře dětských lůžkových oddělení a jejich spolupracovníky. Jejich cílem je vzájemné setkávání, ale také sdílení medicínských zkušeností, podnětů a inspirace. Snažíme se přispět k tomu, aby pediatrická péče v České republice tvořila organický celek vysoké odborné úrovně. Vskutku mimořádným přehledem nových léčebných postupů a jejich výsledků v praxi byl seminář o orgánových transplantacích u dětí, který se uskutečnil 21. dubna 2017. Sborník ze semináře v tištěné podobě, který vám nyní předkládáme, je zároveň prvním svazkem z nové ediční řady Motolské pediatrické semináře. Věříme, že si tuto sérii oblíbíte, a těšíme se na to, že podobnou formou zpřístupníme v blízké budoucnosti další aktuální medicínské poznatky všem, kdo se chtějí dozvídat v ucelené formě více o novinkách a trendech v pediatrické klinické...
Objev podobné jako Orgánové transplantace u dětí (978-80-7492-356-2)
Prevence traumatu u dětí - Peter A. Levine - e-kniha
eBook: Je zarážející, kolik dětí je úzkostlivých, depresivních, hyperaktivních a odtažitých – a je jich stále víc! Milióny dětí byly šikanovány, zažily násilí nebo zneužití. Mnoho dalších dětí bylo traumatizováno v důsledku „obyčejnějších“ událostí, jako jsou děsivé lékařské zákroky, nehody, ztráta či rozvod. Kniha Prevence traumatu u dětí pomáhá rodičům, kteří chtějí pomoct svým ustaraným a utrápeným dětem. Nabízí jednoduché, avšak velmi mocné nástroje, které děti chrání před nebezpečím a pomáhají jim, jak se znovu navrátit k rovnováze poté, co zažily strach a pocit přehlcení. Děti nemusejí být pasivní kořistí predátorů či nevinnými obětmi životních událostí.
Objev podobné jako Prevence traumatu u dětí - Peter A. Levine - e-kniha
Obsedantně kompulzivní porucha u dětí a dospívajících - Lucie Straková Jirků
Příručka pro terapeuty, psychology i rodiče. Pohledem kognitivně behaviorální terapiePublikace se snaží rozšířit povědomí o závažnosti obsedantně kompulzivní poruchy (OCD) a přestavuje možnosti terapie a její specifika, jedná-li se o dětského či dospívajícího klienta. Psychické potíže dítěte nebo dospívajícího mohou být důsledkem nestability a problémů v rodině. Neřešené problémy se někdy stávají spouštěčem OCD. Tato duševní porucha je nejen pro nemocného, ale i pro jeho rodinu velmi zatěžující. Ve své rozvinuté formě má OCD za následek nejen omezení volného času, zpřetrhání společenských vazeb, ale i snížení školního výkonu či ztrátu zaměstnání. Může se objevit depresivní ladění a téměř vždy snížené sebevědomí.
Objev podobné jako Obsedantně kompulzivní porucha u dětí a dospívajících - Lucie Straková Jirků
Poruchy socializace u dětí a dospívajících - Richard Jedlička - e-kniha
eBook: Autoři analyzují faktory ovlivňující primární a sekundární socializaci. Soustřeďují pozornost na otázky norem a normality lidského chování, včetně kritického přehledu reprezentativních teorií sociálních deviací. Zabývají se však také zvládáním životních potíží a stresu u dětí a dospívajících a věnují se příčinám duševní krize, rozpoznání krizového vývoje a zásadám pomoci ohroženým mladým lidem. Na případových studiích ilustrují rizika zanedbání podpory jedinců v životní krizi, poukazují na časté příčiny závadového chování, psychických poruch, vzniku závislostí a suicidiálních projevů. Jedna z kapitol se zaměřuje i na pastorační péči o děti a mládež ve zlomových situacích. Čtenáři se seznamují s teorií a praxí arteterapie, artefiletiky, výchovné dramatiky, muzikoterapie a muzikofiletiky včetně jejich uplatnění v prevenci i při nápravě poruch sebepojetí či sociálního zařazení. Publikace nezapomíná ani na pedagogicko-psychologické poradenství, služby poskytované rodičů m a dalším vychovatelům školními psychology, poradnami, speciálněpedagogickými centry a středisky výchovné péče. Neopomíjí diskusi týkající se integrace dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami do škol běžného vzdělávacího proudu, tvorby inkluzivního prostředí ani problémy institucionální péče o děti a mládež s vážnými výchovnými problémy. Pozornost je rovněž věnována sebezkušenostnímu výcviku psychosociálních dovedností u pracovníků pomáhajících profesí a poskytování supervizní podpory ve školství.
Objev podobné jako Poruchy socializace u dětí a dospívajících - Richard Jedlička - e-kniha
Hojivý proces při traumatu u dětí - Aletha Solterová - e-kniha
eBook: „Klidné, nijak se neprojevující dítě je v pořádku.“ „Plačící a vztekající se dítě je rozhodně potřeba usměrnit.“ Známá americká vývojová psycholožka a zakladatelka systému vědomého rodičovství Aletha Solterová se v této příručce snaží vysvětlit podstatu podobných výchovných přesvědčení, vyvrátit je a nahradit účinnějším přístupem. Publikace nabízí stručné seznámení s metodou vědomého rodičovství a postupy pro spontánní vyhojení z větších i menších traumat. Zabývá se neurobiologickými aspekty dětského traumatu, jako je nadměrné nabuzení či disociace, a souvislostí traumatu se vzpomínkami a posttraumatickými reakcemi. Uvádí základní principy toho, jak se následků traumatu šetrně zbavit vytvořením prostoru pro ventilaci prudkých emocí a zajištěním prožitku bezpečí a přijetí, i příklady nápaditých her podporujících opětné šetrné prožití traumatu, často s využitím humoru a smíchu. Rovněž upozorňuje na chybné interpretace pokusů dítěte zpracovat následky traumatu během hry. Je tu popsáno například trauma z návštěvy u zubaře, z rozvodu rodičů, z operace, ze zneužívání, z návštěvy na pohotovosti i z prožitku přírodní katastrofy. Každá praktická kapitola je uzavřena přehlednou tabulkou vhodných postupů a poukazem na možné chybné interpretace reakcí dítěte.
Objev podobné jako Hojivý proces při traumatu u dětí - Aletha Solterová - e-kniha
123 tipů pro výuku, která baví děti i učitele - Tláskalová Andrea
Jak pracovat s dětmi, které se stále ptají? Dají se venku učit zlomky? Kde brát stále energii a nadšení pro výuku? Jak se snadněji a rychleji připravovat? Jak získat výhody z on-line výuky? Inspiraci pro výuku, která těší a motivuje jak děti, tak učitele, v této knize naleznou především učitelé 1. stupně, speciální pedagogové či vychovatelé ve školní družině, náměty do výuky zde však jistě získají také učitelé 2. stupně. Kniha obsahuje 123 rozmanitých tipů, které jsou logicky strukturované do oblastí, provázejících učitele každý den od přípravy vyučovací jednotky, pomůcek, přes výuku ve třídě i venku, až po závěrečnou reflexi. Každý tip obsahuje popis situace a účel využití, další možnosti jeho rozvoje a úskalí, na které je vhodné se zaměřit. Autorka v knize sdílí svoje dlouholeté zkušenosti a ulehčuje tím práci nejen svým začínajícím, ale i zkušeným kolegům. Čerpá při tom ze své dvacetileté pedagogické praxe, během níž získala bohaté zkušenosti jako učitelka 1. stupně, speciální pedagožka, výchovná poradkyně a koordinátorka celé řady projektů.
Objev podobné jako 123 tipů pro výuku, která baví děti i učitele - Tláskalová Andrea
STEPS: Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistic (978-80-88290-49-0)
Kniha - autor David Havelka, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují riziko rozvoje duševních obtíží a adaptačních problémů. Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory – program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem). Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených...
Objev podobné jako STEPS: Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistic (978-80-88290-49-0)
Výživové poradenství u dětí do dvou let (80-247-1039-0)
Elektronická kniha - autor Eva Kudlová, Anna Mydlilová, 148 stran Svým pojetím ojedinělá publikace je určena pro laktační poradce, pediatry, dětské sestry, nutriční terapeuty a další odborníky, kteří se zabývají výživou kojenců a malých dětí. Kniha jim poskytne mnoho důležitých informací, které využijí při edukaci matek plně kojených dětí i těch, které převádí své dítě ze stravy výhradně kojenecké na stravu dětskou. Novinkou a hlavním atributem knihy jsou nejnovější doporučení WHO a kapitoly věnované laktačnímu poradenství u kojenců a batolat. Autorky, MUDr. Eva Kudlová, CSc., z 1. LF UK a MUDr. Anna Mydlilová, významná představitelka Laktační ligy a zástupkyně Unicef pro „Baby Friendly Hospital“, předkládají čtivý text, který bude oporou nejen odborníkům, ale i laikům z řad rodičů malých dětí. Knihu recenzovali prof. MUDr. František Stožický, DrSc., LF UK v Plzni a MUDr. Dagmar Schneidrová, 3. LF UK Praha.
Objev podobné jako Výživové poradenství u dětí do dvou let (80-247-1039-0)
Poruchy socializace u dětí a dospívajících (978-80-247-5447-5)
Elektronická kniha - autor kolektiv a, 544 stran Kolektiv renomovaných českých autorů se zaměřil na problematiku výchovy, projevy rizikového chování, zvládání obtížných životních situací a prevenci sociálně patologických jevů. Tato monografie bude přínosem nejen pro pedagogy a psychology, ale též pro studenty pedagogických a psychologických oborů na vysokých školách. Užitečné informace v ní mohou nalézt rovněž zdravotníci a sociální pracovníci pečující o děti a mládež se speciálními vzdělávacími potřebami. Detaily knihy: Autor: kolektiv a Rok vydání: 2015 ISBN: 978-80-247-5447-5 Počet stran: 544
Objev podobné jako Poruchy socializace u dětí a dospívajících (978-80-247-5447-5)
Hry pro rozvoj všímavosti u dětí (978-80-262-1308-6)
Kniha - autor Deborah M. Plummer; Pavla Le Roch, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila tento přístup, který pomáhá dětem uvědomovat si svůj vnitřní a vnější svět. První část se věnuje teoretickým a praktickým základům. Jsou zde popsány zásady při užití modelu všímavé hry při zohlednění emočního prostředí. Vychází z toho, že potřeba se na něco soustředit je přirozenou součástí našeho života. Samotná všímavá hra pak rozvíjí živé interakce, učen při ní probíhá hrou. Při strukturování prostředí je třeba jasně definovat role, pravidla a hranice, aby se děti cítily v bezpečí. Podpůrné prostředí, v němž se uznávají a cení všechny emoce, podporuje motivaci...
Objev podobné jako Hry pro rozvoj všímavosti u dětí (978-80-262-1308-6)
Mindfulness u dětí a dospívajících - 154 technik a aktivit - Debra Burdick
Komplexní, praktická příručka nabízí dětem různého věku možnosti, jak se stát stabilnějšími, sebevědomějšími a úspěšnějšími. Obsahuje přes sto padesát technik, aktivit, her a meditací, které pomáhají zlepšit soustředění, náladu, lépe ovládat emoce a reagovat na stres. Publikace poskytuje jednoduše použitelný návod pro práci s dětmi a dospívajícími, kteří se potýkají s úzkostí, depresí, ADHD, posttraumatickou stresovou poruchou, somatickou nemocí nebo s jinými potížemi. Autorka doporučuje osvědčené postupy pro podporu sebeuvědomování, seberegulace, duševního zdraví a socializace dětí a dospívajících. Vše podává zábavným, zajímavým a srozumitelným způsobem. Proto z knihy mohou čerpat jak odborníci (psychologové, psychiatři, sociální pracovníci, vychovatelé, učitelé), tak rodiče a děti. Dospělí i děti se naučí používat techniky, které jim budou sloužit celý život bez ohledu na potíže, s nimiž se budou potýkat.
Objev podobné jako Mindfulness u dětí a dospívajících - 154 technik a aktivit - Debra Burdick
Trauma u dětí - Kategorie, projevy a specifika odborné péče - Leona Jochmannová
To, co se nám stane v dětství, je v hlubinách našeho těla a naší mysli uloženo navždy. Můžeme to potlačit, zmanipulovat vlastní pocity, dokonce i vzpomínky, ale nemůžeme to vymazat. Nejdůležitější ze všeho je pochopit: pak je s tím možné s pomocí odborníků pracovat a nacházet východiska.Autorka shrnuje zkušenosti ze své více než dvacetileté z praxe s dětmi. Přináší přehled aktuální diagnostické klasifikace traumatu a posttraumatické stresové poruchy. Vychází z nejnovějších poznatků o neurobiologických souvislostech traumatických zkušeností a popisuje různé přístupy terapeutické péče o děti i rizika psychoterapie a srovnává z těchto hledisek systémy zdravotnictví, školství a sociální péče. Časté chyby, k nimž v diagnostice dochází, souvisejí s velkou šíří, proměnlivostí a přesahy symptomů, které se přetavují do emočních, kognitivních i fyzických obtíží.Kniha je určena všem, kdo přicházejí do kontaktu s traumatem u dětí, zejména psychologům, dětským lékařům, sociálním pracovníkům a pedagogům.
Objev podobné jako Trauma u dětí - Kategorie, projevy a specifika odborné péče - Leona Jochmannová
Využití ICT u dětí se speciálními potřebami - Pavel Zikl - e-kniha
eBook: Cílem monografie je podat přehled o současném stavu a potenciálu, který ICT mají u žáků se speciálními potřebami. Autoři uvádějí přehled speciálního hardwaru a softwaru a příklady využití. Podstatnou část publikace tvoří praktické projekty zaměřené na rozvoj konkrétních znalostí a dovedností z oblasti ICT. Projekty jsou zaměřeny na tvorbu prezentací, pracovních listů, vyhledávání a publikování na internetu.
Objev podobné jako Využití ICT u dětí se speciálními potřebami - Pavel Zikl - e-kniha
Diagnostika a léčba poruch štítné žlázy u dětí - Mudr. Helena Vávrová
Štítná žláza ovlivňuje vývoj dítěte jak prenatálně, tak postnatálně. Hormony štítné žlázy jsou nezbytné po celý život. U dětí mají nezastupitelnou úlohu v mentálním vývoji a růstu. Včasná diagnostika poruchy umožní dítěti zcela přiměřený růst a vývoj. Opožděná diagnostika pak může způsobit nevratné postižení a dítě tak nikdy nenaplní svůj intelektuální a růstový potenciál. Úloha praktického dětského lékaře je v tomto ohledu nenahraditelná. Zná dítě, zná jeho rodinu. Především jim je určena nejnovější kniha známé moravské autorky, endokrinoložky oceněné cenou doc. Kopeckého za celoživotní přínos dětské endokrinologii. Nicméně vzhledem k vysoce odbornému charakteru a aktuálnosti zpracování problematiky bude jistě užitečná i endokrinologům, internistům, diabetologům i dalším specialistům, kteří mají v péči dětské pacienty. Monografie se v deseti kapitolách věnuje fyziologii činnosti štítné žlázy, hypotyreóze, hypertyreóze, autoimunitním i neuatoimunitním zánětům štítné žlázy, strumě i nádorům. Každá kapitola mapuje patofyziologii, diagnostiku i terapii. Celá kniha je proložena kazuistikami dětských pacientů a řadou modelových otázek a odpovědí k dané problematice.
Objev podobné jako Diagnostika a léčba poruch štítné žlázy u dětí - Mudr. Helena Vávrová
Triatlon: Objavte prelomový tréningový program 80/20 a maximalizujte svoj športový výkon. (978-80-8090-302-2)
Kniha - autor Matt Fitzgerald; David Warden, 304 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá PRELOMOVÝ PROGRAM PRE TRIATLONISTOV – začiatočníkov, stredne pokročilých a pokročilých – zameraný na vyváženie intenzity tréningu a dosiahnutie špičkového výkonu. Najnovšie výskumy dokazujú, že triatlonisti a iní vytrvalostní športovci podávajú najlepší výkon, keď 80 percent tréningu absolvujú pri nízkej intenzite a zvyšných 20 percent pri strednej až vysokej intenzite. Prevažná väčšina rekreačných triatlonistov však uviazne v takzvanej „rutine strednej intenzity“, pričom takmer polovicu svojho času strávia príliš intenzívnym tréningom – dokonca náročnejším ako profesionáli. Tvrdší tréning však nie je zákonite lepší; v skutočnosti vedie k chronickej únave, ktorá bráni rekreačným športovcom dosiahnuť najlepšie výsledky. V komplexnom tréningovom programe 80/20 experti Matt Fitzgerald a David Warden predkladajú overené vedecké dôkazy, ponúkajú konkrétne tipy a...
Objev podobné jako Triatlon: Objavte prelomový tréningový program 80/20 a maximalizujte svoj športový výkon. (978-80-8090-302-2)
Využití ICT u dětí se speciálními potřebami (978-80-247-3852-9)
Elektronická kniha - autor Pavel Zikl, kolektiv a, 128 stran Cílem monografie je podat přehled o současném stavu a potenciálu, který ICT mají u žáků se speciálními potřebami. Autoři uvádějí přehled speciálního hardwaru a softwaru a příklady využití. Podstatnou část publikace tvoří praktické projekty zaměřené na rozvoj konkrétních znalostí a dovedností z oblasti ICT. Projekty jsou zaměřeny na tvorbu prezentací, pracovních listů, vyhledávání a publikování na internetu.
Objev podobné jako Využití ICT u dětí se speciálními potřebami (978-80-247-3852-9)
Obsedantně kompulzivní porucha u dětí a dospívajících (978-80-88163-89-3)
Kniha - autor Lucie Straková Jirků, anglicky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se snaží rozšířit povědomí o závažnosti obsedantně kompulzivní poruchy (OCD) a přestavuje možnosti terapie a její specifika, jedná-li se o dětského či dospívajícího klienta. Psychické potíže dítěte nebo dospívajícího mohou být důsledkem nestability a problémů v rodině. Neřešené problémy se někdy stávají spouštěčem OCD. Tato duševní porucha je nejen pro nemocného, ale i pro jeho rodinu velmi zatěžující. Ve své rozvinuté formě má OCD za následek nejen omezení volného času, zpřetrhání společenských vazeb, ale i snížení školního výkonu či ztrátu zaměstnání. Může se objevit depresivní ladění a téměř vždy snížené sebevědomí.
Objev podobné jako Obsedantně kompulzivní porucha u dětí a dospívajících (978-80-88163-89-3)
Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí (978-80-271-1045-2)
Elektronická kniha - autor Lenka Theodora Ficová, 176 stran, česky Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra. První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro...
Objev podobné jako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí (978-80-271-1045-2)
Selhání střeva u dětí: Etiopatogeneze a terapie (978-80-7492-491-0)
Kniha - autor Filip Fencl; Jan Lebl; Jiří Froněk, 134 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Na jednodenním tematickém semináři, konaném ve Fakultní nemocnici Motol v Praze, se sešli specialisté z různých medicínských oborů, aby přednesli nejnovější odborné poznatky a vyměnili si vzájemné zkušenosti z léčby selhání střeva u dětí a moderního managementu této emergentní situace. Hlavními tématy byla minulost a současnost parenterální výživy, chirurgická terapie selhání střeva, možnosti transplantace střeva i kombinované transplantace intraabdominálních orgánů, medikamentózní léčba dětí se syndromem krátkého střeva přípravkem teduglutid (syntetický analog glukagon-like peptidu 2) a v neposlední řadě také problematika transplantace kmenových buněk krvetvorby. Všechny příspěvky z tohoto odborného setkání, obohacené o obrazovou a tabulkovou dokumentaci, přináší šestý svazek ediční řady Motolských pediatrických seminářů, nazvaný Selhání střeva u dětí - etiopatogeneze...
Objev podobné jako Selhání střeva u dětí: Etiopatogeneze a terapie (978-80-7492-491-0)
Poruchy správania u detí a adolescentov - Marianna Muller de Morais, Eva Škorvagová
Poruchy správania u detí a adolescentov – rozpletanie záhady správania: Cesta k pochopeniu a podpore detí s poruchami správania v kontexte kognitívno-behaviorálnej terapie Poruchy správania u detí a mladistvých predstavujú komplexnú výzvu pre rodičov, učiteľov aj odborníkov. Táto kniha ponúka odborný, no zrozumiteľný pohľad na príčiny, prejavy a možnosti intervencie v oblasti porúch správania. Pomocou prehľadných príkladov, praktických odporúčaní a výskumne podložených stratégií kniha čitateľov vedie k hlbšiemu porozumeniu problémového správania detí a jeho riešeniu. Autorky sa opierajú o najnovšie poznatky z oblasti kognitívno-behaviorálnej terapie, pričom kladú dôraz na komplexný prístup k liečbe porúch správania. Kniha ponúka praktické nástroje na zlepšenie vzťahov v rodine, škole a širšom sociálnom prostredí dieťaťa a poskytuje účinné stratégie pre rodičov, pedagógov a odborníkov. Či už čelíte každodenným výchovným výzvam alebo pracujete s deťmi s poruchami správania, táto kniha je cenným zdrojom pre pochopenie a efektívnu podporu detí na ceste k zdravému a sociálne akceptovateľnému správaniu.
Objev podobné jako Poruchy správania u detí a adolescentov - Marianna Muller de Morais, Eva Škorvagová
Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
eBook: Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra. První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro prvňáčky s nerovnoměrným výkonem ve vzdělávání.
Objev podobné jako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
Bolesti břicha a jiné břišní obtíže u dětí - Miloše Sedláčková - e-kniha
eBook: Lékaři, rodiče, a mezi nimi dítě s bolestmi břicha. Úkolem těch prvních je utišit bolest a pomoci malému pacientovi za jakýchkoliv okolností a s využitím veškerých vědomostí a poznatků. Povinností rodičů je vyrovnat se s onemocněním svého dítěte a účinně spolupracovat s lékaři v terapii i prevenci. K úspěšnému zvládnutí této role potřebují rodiče srozumitelné informace – a právě takové nabízí tato publikace. Dozvíte se v ní, co dělat při náhlých bolestech břicha, zvracení, průjmech, zácpách, nechutenství nebo při spolknutí cizího tělesa. I rodiče nemocného dítěte by se totiž měli stát součástí týmu, jehož úkolem je poskytnout co nejrychlejší a nejúčinnější pomoc.
Objev podobné jako Bolesti břicha a jiné břišní obtíže u dětí - Miloše Sedláčková - e-kniha
Obsedantně kompulzivní porucha u dětí a dospívajících - Lucie Straková Jirků - e-kniha
eBook: Publikace se snaží rozšířit povědomí o závažnosti obsedantně kompulzivní poruchy (OCD) a přestavuje možnosti terapie a její specifika, jedná-li se o dětského či dospívajícího klienta. Psychické potíže dítěte nebo dospívajícího mohou být důsledkem nestability a problémů v rodině. Neřešené problémy se někdy stávají spouštěčem OCD. Tato duševní porucha je nejen pro nemocného, ale i pro jeho rodinu velmi zatěžující. Ve své rozvinuté formě má OCD za následek nejen omezení volného času, zpřetrhání společenských vazeb, ale i snížení školního výkonu či ztrátu zaměstnání. Může se objevit depresivní ladění a téměř vždy snížené sebevědomí.
Objev podobné jako Obsedantně kompulzivní porucha u dětí a dospívajících - Lucie Straková Jirků - e-kniha
123 tipů pro výuku, která baví děti i učitele - Tláskalová Andrea - e-kniha
eBook: Jak pracovat s dětmi, které se stále ptají? Dají se venku učit zlomky? Kde brát stále energii a nadšení pro výuku? Jak se snadněji a rychleji připravovat? Jak získat výhody z on-line výuky? Inspiraci pro výuku, která těší a motivuje jak děti, tak učitele, v této knize naleznou především učitelé 1. stupně, speciální pedagogové či vychovatelé ve školní družině, náměty do výuky zde však jistě získají také učitelé 2. stupně. Kniha obsahuje 123 rozmanitých tipů, které jsou logicky strukturované do oblastí, provázejících učitele každý den od přípravy vyučovací jednotky, pomůcek, přes výuku ve třídě i venku, až po závěrečnou reflexi. Každý tip obsahuje popis situace a účel využití, další možnosti jeho rozvoje a úskalí, na které je vhodné se zaměřit. Autorka v knize sdílí svoje dlouholeté zkušenosti a ulehčuje tím práci nejen svým začínajícím, ale i zkušeným kolegům. Čerpá při tom ze své dvacetileté pedagogické praxe, během níž získala bohaté zkušenosti jako učitelka 1. stupně, speciální pedagožka, výchovná poradkyně a koordinátorka celé řady projektů.
Objev podobné jako 123 tipů pro výuku, která baví děti i učitele - Tláskalová Andrea - e-kniha
Očkování u dětí: Spolupráce specialistů a primární péče (978-80-7492-463-7)
Kniha - autor kolektiv autorů, 84 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Pátý svazek ediční řady Motolské pediatrické semináře je věnován problematice očkování dětí a vznikl spoluprací specialistů a primární péče. V posledních několika letech jsme svědky klesající proočkovanosti, která je výsledkem mnoha faktorů. Tím hlavním je nepochybně odmítání očkování ze strany rodičů v případě dětí a malá motivace i nezájem u dospělých osob. Pokles výskytu závažných infekcí vede k podceňování faktoru kolektivní ochrany. Další vliv má nepochybně nízká informovanost. Průzkum mezi matkami malých dětí však prokázal, že informace o očkování stále získávají především od pediatrů, tedy že role registrujícího lékaře v nabídce očkování je zcela klíčová. Publikace vychází z odborných sdělení a kazuistik přednesených na motolském „primářském“ semináři. Jejím cílem je zpřístupnit odborné veřejnosti nové poznatky a přispět k tomu, aby pediatrická péče v České republice tvořila...
Objev podobné jako Očkování u dětí: Spolupráce specialistů a primární péče (978-80-7492-463-7)
Onemocnění skeletu u dětí: Motolské pediatrické semináře 4 (978-80-7492-439-2)
Kniha - autor Jan Lebl; Zdeněk Šumník; Ondřej Souček, 125 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Čtvrtý svazek ediční řady Motolské pediatrické semináře je věnovaný dětskému skeletu pohledem specialistů několika lékařských oborů. Dětský skelet je v centru pozornosti lékařů od dávných dob. Závažné úrazy postihují často právě skeletální systém, řešení fraktur se věnují lékaři od nepaměti. Jedním z prvních celoplošných preventivních programů v pediatrii se stala prevence křivice u kojenců a batolat podáváním rybího oleje a později přípravků s definovaným obsahem cholekalciferolu, čímž více než sto let přispívá k fyziologickému vývoji skeletálního systému u celé dětské populace. Poslední léta přinášejí nové poznatky o molekulární podstatě vývoje dětského skeletu, jeho regulaci i patologických stavech, které mohou vývoj kosterního systému provázet. Pro některé děti s vrozeným onemocněním skeletu, dříve léčené jen paliativně, se otevírají možnosti cílené terapie....
Objev podobné jako Onemocnění skeletu u dětí: Motolské pediatrické semináře 4 (978-80-7492-439-2)
Jak na sexuální výchovu u dětí a dospívajících s PAS - Věra Petlanová Zychová
Publikace praktickým způsobem zpracovává téma sexuální výchovy u dětí a dospívajících s poruchou autistického spektra (PAS). Autorka v knize shrnuje svou mnohaletou praxi v práci s lidmi s PAS v této oblasti a ukazuje, jak s tématem sexuality pracovat doma, ve škole nebo v sociální službě. Věnuje se např. otázce, kdy je vhodné se sexuální výchovou začít, rozebírá jakým tématům je potřeba se s dětmi a dospívajícími s PAS věnovat (doteky, soukromí, sebeuvědomění, osobní hygiena). Zpracovává také téma hranic a pravidel v sexuální výchově a osvětě a téma mezilidských vztahů. Samostatná kapitola je věnována pubertě u dětí s PAS a sexualitě lidí s těžkým mentálním znevýhodněním. Kniha je protkána množstvím příkladů z praxe. Shrnuje vhodné metody práce s tématem sexuality, jako jsou např. vizualizace, myšlenkové mapy či modelové situace. V příloze knihy najdou rodiče, pedagogové a pedagožky i pracovníci a pracovnice v sociálních službách mj. souhrn dostupných materiálů, pomůcek a literatury, ale např. i filmů a videí k tématu sexuální výchovy. Navržené metody a probíraná témata mohou být inspirací i pro práci s dospělými lidmi s PAS.
Objev podobné jako Jak na sexuální výchovu u dětí a dospívajících s PAS - Věra Petlanová Zychová
Vzácná onemocnění u dětí: Motolské pediatrické semináře 2 (978-80-7492-381-4)
Kniha - autor Jan Lebl; Tereza Doušová; Jana Haberlová, 109 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Praktický dětský lékař či lékař dětského oddělení nemocnice dnes již nevystačí s rutinní diagnostikou a terapií běžných zdravotních problémů. Většina vzácných nemocí je geneticky podmíněná a zdravotní poruchy se většinou projeví již v novorozeneckém, kojeneckém nebo dětském věku. Proto jsou vzácné nemoci doménou pediatrie. Bohužel až třetina všech postižených umírá v útlém věku, pokud nebyla správně stanovena diagnóza a zavedena adekvátní léčba. Proto je úkolem praxe rozpoznat u dětí vzácná onemocnění a včasným záchytem přispět k etiopatogenetické diagnóze, k terapii a v některých případech k záchraně života. Pediatrická klinika 2. LF UK a FN v Motole pořádá pravidelné odborné semináře pro vedoucí lékaře dětských lůžkových oddělení a jejich spolupracovníky. Jejich cílem je vzájemné setkávání, ale také sdílení medicínských zkušeností, podnětů a inspirace....
Objev podobné jako Vzácná onemocnění u dětí: Motolské pediatrické semináře 2 (978-80-7492-381-4)
Podívejte se také
- Korben Dallas: Deti rýb - CD (25750052)
- Korben Dallas: Deti rýb - LP (25750051)
- ozdobne baleni darku pro deti 80 86783 18 9
- Húrinove deti (978-80-556-0629-3)
- Deti ulice (978-80-89435-38-8)
- ep line star wars adventni kalendar pro deti 24 ks
- multi kids multivitamin tablety na cucani pro deti 60 tbl
- kaloo blue toaletni voda pro deti 100 ml bez alkoholu
- uriage bariesun opalovaci sprej pro deti spf 50 200 ml
- ziaja baby kremovy sprchovy olej 300ml pro deti morsky konik
- ladival of50 sprej ochrana proti slunci deti 200ml
- Biblia pre deti (978-80-8142-264-5)
- Deti žltej hviezdy (978-80-566-2066-3)
- Tangram pre deti (978-80-8142-750-3)
- Hrady pre deti 3. diel: 25 najkrajších výletov pre deti po hradoch východného Slovenska (978-80-8136-141-8)
- Angličtina pre deti: Aktivity s farebnými samolepkami (978-80-7547-167-3)
- Deti krvi a kostí (978-80-222-0987-8)
- miro jaros pesnicky pre ne poslusne deti 2 cd
- Programovanie pre deti - Scratch (978-80-8091-760-9)
- Už hovorím po anglicky: Pracovný zošit pre deti (8595593825779)
- Rozprávky pre neposlušné deti: a ich starostlivých rodičov (9788080855093)
- Už si čistíme zúbky: Motivačné samolepky pre deti (8594184926000)