Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Oborové didaktiky - Iva Stuchlíková, Tomáš Janík
Oborové didaktiky jsou vědními disciplínami zaměřenými na oborově specifickou dimenzi vyučování a učení ve škole i mimo ni. Jejich agenda sahá od vymezování a zdůvodňování cílů oborového vyučování a učení přes výběr, legitimizaci a didaktickou transformaci obsahů až k metodické strukturaci učebních procesů. Problémem českého školství je, že oborové didaktiky u nás nebyly po dlouhou dobu s náležitými nároky systematicky pěstovány. Přesto se rozvinuly do podoby relativně svébytných vědních disciplín, jak o tom svědčí tato kniha. Jejím cílem je podat pohled na vývoj a stav oborových didaktik v České republice a naznačit perspektivy jejich dalšího směřování.
Podívejte se také tomas repka kniha
Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (9788024652283)
Elektronická kniha - autor Martin Strouhal a Míla Janišová, 242 stran, česky Kolektivní monografie pracovníků věnujících se přípravě budoucích učitelů na FF UK je první publikací vydanou Centrem učitelství FF UK, jež vzniklo v roce 2021. Kniha zahrnuje příspěvky z oborových didaktik českého jazyka a literatury, cizích jazyků, historie a z oblasti pedagogicko-psychologické přípravy učitelů. Nabízí aktuální pohledy na domácí i zahraniční přístupy k profesnímu terciárnímu vzdělávání budoucích pedagogů, systemizaci nejnovějších poznatků vybraných oborových didaktik, aktuální pohledy na problematiku didaktické transformace oborových poznatků a jejich následnou implementaci do vysokoškolských vzdělávacích programů. Dále představuje nedávné výzkumy zabývající se oborově didaktickými otázkami, problematikou fakultních učitelů a pedagogických praxí. Publikace chce také poukázat na největší nedostatky učitelské přípravy a na faktory ovlivňující adaptaci začínajících...
Podívejte se také tz one tomas zahradnicek
Kniha Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0)
Kniha - autor Iva Stuchlíková; Tomáš Janík, 466 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Oborové didaktiky jsou vědními disciplínami zaměřenými na oborově specifickou dimenzi vyučování a učení ve škole i mimo ni. Jejich agenda sahá od vymezování a zdůvodňování cílů oborového vyučování a učení přes výběr, legitimizaci a didaktickou transformaci obsahů až k metodické strukturaci učebních procesů. Problémem českého školství je, že oborové didaktiky u nás nebyly po dlouhou dobu s náležitými nároky systematicky pěstovány. Přesto se rozvinuly do podoby relativně svébytných vědních disciplín, jak o tom svědčí tato kniha. Jejím cílem je podat pohled na vývoj a stav oborových didaktik v České republice a naznačit perspektivy jejich dalšího směřování.
Podívejte se také fisher price choditko masinka tomas 2v1
Podívejte se také
- Tomas Rajlich (978-80-7437-229-2)
- fisher price masinky tomas a percy 2v1
- Dakls Prostírání Iva Ornamenty, 38 cm
- Prostírání Iva Květ modrá, 38 cm
- Bittová Iva: Čikori - CD (MAM150-2)
- Entrepreneur extraordinary Tomas Bata (978-80-906540-6-8)
- Dakls Prostírání Iva Mandala červená, 38 cm
- Bittová Iva: Entwine / Proplétám - CD (PM0079-2)
- Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (9788024652283)
- Kniha Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0)
- Dakls Prostírání Iva Vzor, 30 x 45 cm
- Dakls Prostírání Iva Listy, 30 x 45 cm
- Dakls Prostírání Iva šedá, 30 x 45 cm
- Dakls Prostírání Iva Květiny, 30 x 45 cm
- Dakls Prostírání Iva Motýli, 30 x 45 cm
- Dakls Prostírání Iva Paris, 30 x 45 cm
- Bittová Iva, Javas: The Party - CD (MAM299-2)
- Kubelková Iva: Jak moc mě znáš - CD (9029520581)
- Bittová Iva: Kolednice (Reedice 2018) - CD (IB001-2)
- Bittová Iva, Škampovo kvarteto: Morava - CD (SU4092-2)
Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy - Martin Strouhal, Míla Janišová - e-kniha
eBook: Kolektivní monografie pracovníků věnujících se přípravě budoucích učitelů na FF UK je první publikací vydanou Centrem učitelství FF UK, jež vzniklo v roce 2021. Kniha zahrnuje příspěvky z oborových didaktik českého jazyka a literatury, cizích jazyků, historie a z oblasti pedagogicko-psychologické přípravy učitelů. Nabízí aktuální pohledy na domácí i zahraniční přístupy k profesnímu terciárnímu vzdělávání budoucích pedagogů, systemizaci nejnovějších poznatků vybraných oborových didaktik, aktuální pohledy na problematiku didaktické transformace oborových poznatků a jejich následnou implementaci do vysokoškolských vzdělávacích programů. Dále představuje nedávné výzkumy zabývající se oborově didaktickými otázkami, problematikou fakultních učitelů a pedagogických praxí. Publikace chce také poukázat na největší nedostatky učitelské přípravy a na faktory ovlivňující adaptaci začínajících učitelů na edukační praxi. V neposlední řadě kniha usiluje o identifikaci těch oblastí, kde spolu mohou komunikovat pedagogicko-psychologická a oborová složka učitelského vzdělávání.
Objev podobné jako Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy - Martin Strouhal, Míla Janišová - e-kniha
Vše pro výchovu - Tomáš Janík - e-kniha
eBook: Psát o výchově prý není trendy. Všichni už s tím přestali. Závažnost věci přitom je setrvale vysoká! Proto šestý svazek Munice přináší lekci z pedagogiky, z vědy, která je zároveň profesí, ale i praxí mnoha z nás. Vyskytuje se totiž všude tam, kde jeden nabízí pomocnou ruku druhému. Laskavým průvodcem světem výchovy a vzdělávání bude čtenářům vědec, pedagog a zkušený autor popularizačních knih, prof. Tomáš Janík. Jeho výklad prosvěcuje víra, že v závazku „vše pro výchovu“ spočívá budoucnost lidstva.
Objev podobné jako Vše pro výchovu - Tomáš Janík - e-kniha
Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler
Publikace, kterou připravil kolektiv autorů z katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, je určena pro posluchače studijních oborů tělesná výchova a sport a pro zájemce o plaveckou výuku. Text obsahuje tři části, které se jednotlivě zabývají plaveckou gramotností, technikou plaveckých způsobů a didaktikou plaveckých způsobů. V první části jsou charakterizovány požadavky na úroveň plavecké gramotnosti tak, aby vodní prostředí a pohyb v něm mohly být využívány celoživotně. Druhá část je pojata jako nutné teoretické zázemí pro vlastní didaktiku plaveckých způsobů. Nově jsou zde zařazeny modelové techniky plavání přiměřené vývojovému stupni dítěte, tzv. dětský kraul a dětský znak. Text třetí části je bohatě doplněn obrázky, pokrývá didaktiku všech plaveckých způsobů, pádů, skoků, plaveckých obrátek a je rozšířen o nácvik a rozvoj sebezáchranných dovedností a využití synchronizovaného plavání v plavecké výuce.
Objev podobné jako Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler
Rozhovory v Komenském - Kateřina Lojdová, Zuzana Šalamounová, Tomáš Janík, Hana Horká, Rodová Veronika, Jarmila Bradová
Kniha zahrnuje dvanáct rozhovorů o pedagogických, kurikulárních a didaktických tématech vedených s předními odborníky a významnými osobnostmi současné české pedagogiky, zachycuje způsob uvažování o těchto otázkách ve druhé dekádě 21. století. Je určena široké odborné veřejnosti – akademikům, učitelům a studentům učitelství.
Objev podobné jako Rozhovory v Komenském - Kateřina Lojdová, Zuzana Šalamounová, Tomáš Janík, Hana Horká, Rodová Veronika, Jarmila Bradová
Didaktika plavání (9788024643120)
Elektronická kniha , 306 stran, česky Publikace, kterou připravil kolektiv autorů z katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, je určena pro posluchače studijních oborů tělesná výchova a sport a pro zájemce o plaveckou výuku. Text obsahuje tři části, které se jednotlivě zabývají plaveckou gramotností, technikou plaveckých způsobů a didaktikou plaveckých způsobů. V první části jsou charakterizovány požadavky na úroveň plavecké gramotnosti tak, aby vodní prostředí a pohyb v něm mohly být využívány celoživotně. Druhá část je pojata jako nutné teoretické zázemí pro vlastní didaktiku plaveckých způsobů. Nově jsou zde zařazeny modelové techniky plavání přiměřené vývojovému stupni dítěte, tzv. dětský kraul a dětský znak. Text třetí části je bohatě doplněn obrázky, pokrývá didaktiku všech plaveckých způsobů, pádů, skoků, plaveckých obrátek a je rozšířen o nácvik a rozvoj sebezáchranných dovedností a využití...
Objev podobné jako Didaktika plavání (9788024643120)
Didaktika literatury: výzvy oboru (9788024626598)
Elektronická kniha - autor Ondřej Hník, 180 stran, česky Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak...
Objev podobné jako Didaktika literatury: výzvy oboru (9788024626598)
Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou (978-80-261-0846-7)
Elektronická kniha - autor Zdeňka Chocholoušková, 270 stran, česky Vysokoškolská učebnice didaktiky biologie, která má studenty učitelství vybavit profesními znalostmi a kompetencemi natolik, aby věděli „čemu a jak vyučovat“. Klade důraz na nezbytnost těsné spolupráce ve vertikálním směru, tj. mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami, které pevně stojí na oborových základech.
Objev podobné jako Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou (978-80-261-0846-7)
Didaktika matematiky (978-80-7238-449-5)
Kniha – autor Josef Polák, 432 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Josef Polák, 432 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace pro učitele matematiky, studenty učitelství, ale také pro další zájemce o studium matematiky a její historie. Vyplňuje citelnou mezeru v naší odborné literatuře, kterou je kvalitní učebnice didaktiky středoškolské matematiky.
Objev podobné jako Didaktika matematiky (978-80-7238-449-5)
Obecná didaktika (978-80-247-4590-9)
Elektronická kniha - autor Lucie Zormanová, 240 stran Seznamte se s nejdůležitějšími otázkami obecné didaktiky! Publikace určená především studentům učitelství a učitelům, a to na všech stupních školství včetně vysokého, vás srozumitelnou a jasnou formou seznámí se základními pojmy a problémy oboru. Výklad je zároveň komplexní, bez povrchního zjednodušování. Detaily knihy: Autor: Lucie Zormanová Rok vydání: 2014 ISBN: 978-80-247-4590-9 Počet stran: 240
Objev podobné jako Obecná didaktika (978-80-247-4590-9)
Obecná didaktika (978-80-247-1821-7)
Elektronická kniha - autor Jarmila Skalková, 328 stran Učebnice obecné didaktiky představuje myšlenkový systém, který vás uvede do vymezené vědní oblasti. Logické utřídění látky a vhled do soustavy jejího výkladu poskytuje studujícím teoretické poznání. Právě to umožňuje klást si otázky, problematizovat a vidět nové problémy, hledat jejich řešení, uvědomovat si smysl jednání v širších souvislostech. Publikace si klade za cíl podporovat samostatné pedagogické myšlení, které proniká do základních vztahů pedagogického procesu. Postihuje souvislosti, je s to kriticky analyzovat a hodnotit jednotlivé didaktické koncepce, odlišovat podnětné prvky od módnosti v aktuálních diskuzích. Tím vším se rozšiřuje základ, na němž učitel činí svá didaktická rozhodnutí. Knížka je určena především studentům učitelství, ale také začínajícím učitelům a všem ostatním, kteří mají zájem promýšlet si hlouběji dosavadní zkušenosti.
Objev podobné jako Obecná didaktika (978-80-247-1821-7)
Obecná didaktika (978-80-271-3249-2)
Elektronická kniha - autor Alena Vališová, 312 stran, česky Studijní materiál je určen pro studenty učitelství bakalářského i magisterského typu v prezenční i kombinované formě studia. V souvislosti s realizovanou strukturací studijních programů pro bakalářskou a navazující magisterskou úroveň může podpůrně sloužit též jiným předmětům akreditovaných programů na různých vysokých školách pedagogického zaměření. Studijní text je východiskem k samostatnému studiu – úkoly, které obsahuje, vedou k práci s odbornou literaturou. Při práci s textem jde nejen o osvojení si základních informací týkajících se vybraných témat z obecné didaktiky, ale také o konfrontaci s představami a dosavadními poznatky čtenářů. Publikace je uspořádána do patnácti základních kapitol, které mají pro lepší orientaci shodnou strukturu: na úvod obsahují shrnutí cílů a obsahu kapitoly, dále samotný studijní text spolu s potřebnými definicemi, ale také množství úkolů k samostatnému řešení...
Objev podobné jako Obecná didaktika (978-80-271-3249-2)
Didaktika dospělých (978-80-271-0051-4)
Elektronická kniha - autor Lucie Zormanová, 224 stran Představujeme vám didaktiku dospělých jako vědeckou disciplínu zabývající se obecně vyučovacím procesem ve vzdělávání dospělých. Kniha seznamuje se specifiky didaktiky dospělých, vzdělávání dospělých a s jejich aplikacemi v praxi. Publikaci ocení jak studenti andragogiky, tak lektoři a andragogové.
Objev podobné jako Didaktika dospělých (978-80-271-0051-4)
Moderní didaktika (978-80-247-3450-7)
Elektronická kniha - autor Robert Čapek, 624 stran Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“ Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a...
Objev podobné jako Moderní didaktika (978-80-247-3450-7)
Moderní didaktika (978-80-247-3450-7)
Kniha - autor Robert Čapek, 624 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“ Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné použití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a...
Objev podobné jako Moderní didaktika (978-80-247-3450-7)
Didaktika literatury: výzvy oboru - Ondřej Hník - e-kniha
eBook: Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak převládá v reálném životě, ve čtenářství, v kultuře.
Objev podobné jako Didaktika literatury: výzvy oboru - Ondřej Hník - e-kniha
Didaktika mateřské školy (999-00-018-4961-0)
Elektronická kniha - autor Kolektiv autorů, 252 stran Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabízí informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika učení dětí předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřských škol a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice cílů, obsahů a procesů učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol získanými prostřednictvím výzkumných šetření.
Objev podobné jako Didaktika mateřské školy (999-00-018-4961-0)
Didaktika matematiky II. (978-80-8140-200-5)
Kniha - autor Anne Frobisher; Len Frobisher, 164 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Voľné pokračovanie publikácie Didaktika matematiky I. od britských autorov Anne a Len Frobisherovcov. Sprievodca učiteľa po svete matematiky a matematického premýšľania. Pomáha učiteľom využívať hľadanie riešení úloh vo svojom učení. Zámerom je, aby práve cez hľadanie riešení úloh učitelia matematiky u detí rozvíjali ich schopnosť samostatne myslieť, a súčasne aj argumentovať matematicky v skupinách.
Objev podobné jako Didaktika matematiky II. (978-80-8140-200-5)
Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)
Kniha - autor Eva Šmelová; Michaela Prášilová, 400 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zabývá základními aspekty předškolního vzdělávání se zřetelem na specifika dítěte předškolního věku. Autoři se věnují tradičním tématům didaktiky v kontextu předškolního vzdělávání. Řeší aktuální problémy současné praxe. Propojují tak teoretické a praktické poznatky s informacemi potřebnými pro každodenní činnost učitele předškolního zařízení a rozvoj jeho profesních kompetencí. Publikace je určena především pro pracovníky předškolních zařízení, ale i pro studenty oborů zaměřených na předškolní vzdělávání. V rámci jednotlivých kapitol nalezne čtenář případové studie, jejichž rozbor vede k integraci znalostí předškolní didaktiky, obecné pedagogiky, pedagogiky předškolního věku, pedagogické psychologie, školského managementu a dalších disciplín vstupujících do předškolního vzdělávání. Jednotlivé kapitoly jsou doplňovány příklady a případovými studiemi, které...
Objev podobné jako Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)
Didaktika vysokej školy (978-80-571-0245-8)
Kniha - autor Ján Bajtoš, 432 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Cieľom publikácie je poskytnúť čitateľom základné informácie o didaktike vysokej školy a ponúknuť návody, ako riešiť didaktické problémy vyučovania na vysokej škole v konkrétnej učiteľskej praxi. Ťažiskom obsahu tohoto študijného textu je aplikácia teoretických poznatkov do praktickej činnosti vysokoškolského učiteľa. Práca je rozčlenená do dvanástich samostatných častí, v ktorých sa poukazuje na hlavné problémy vyučovania na vysokých školách a naznačujú sa možnosti ich riešenia. V samostatných kapitolách sú vymedzené základné pojmy didaktiky a jej prvky v systémovej štruktúre. Sú to ciele vyučovacieho procesu, učivo, didaktické zásady, vyučovacie metódy, organizačné formy a materiálne prostriedky vyučovania. Osobitná pozornosť sa venuje osobnosti študenta, hodnoteniu a klasifikácii výkonov študentov, ako aj plánovaniu práce učiteľa. Publikácia je súborom najdôležitejších teoretických...
Objev podobné jako Didaktika vysokej školy (978-80-571-0245-8)
Didaktika mateřské školy (978-80-7598-276-6)
Kniha - autor Zora Syslová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabízí informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika učení dětí předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřských škol a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice cílů, obsahů a procesů učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol získanými prostřednictvím výzkumných šetření.
Objev podobné jako Didaktika mateřské školy (978-80-7598-276-6)
Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou - Chocholoušková Zdeňka, Lenka Hajerová Műllerová - e-kniha
eBook: Vysokoškolská učebnice didaktiky biologie, která má studenty učitelství vybavit profesními znalostmi a kompetencemi natolik, aby věděli „čemu a jak vyučovat“. Klade důraz na nezbytnost těsné spolupráce ve vertikálním směru, tj. mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami, které pevně stojí na oborových základech.
Objev podobné jako Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou - Chocholoušková Zdeňka, Lenka Hajerová Műllerová - e-kniha
Didaktika pro vysokoškolské učitele (978-80-247-4217-5)
Elektronická kniha - autor Libuše Podlahová, kolektiv a, 160 stran Publikace je určena především mladým učitelům, kteří začínají svůj obor vyučovat na vysoké škole a nemají pedagogické vzdělání. Autoři aplikují didaktické zásady, metody a formy na podmínky výukového procesu v prostředí vysoké školy, vysvětlují efektivní metody a prostředky výuky. Důraz je kladen především na praktickou vyučovací činnost v každodenní praxi a možnosti racionalizace a zefektivnění výuky odborných předmětů na vysoké škole.
Objev podobné jako Didaktika pro vysokoškolské učitele (978-80-247-4217-5)
Didaktika osobnostní a sociální výchovy (978-80-247-4473-5)
Elektronická kniha - autor Josef Valenta, 232 stran Tato kniha (opírající se o poznatky zjištěné v praxi) si klade za cíl konstituovat základ didaktiky OSV. Zejména chce ale ukázat, o čem by měl učitel/lektor přemýšlet, aby pak v učebně mohl říci: "Teď opravdu dělám OSV." Kniha je věnována všem, kdo se zabývají rozvíjením životních dovedností.
Objev podobné jako Didaktika osobnostní a sociální výchovy (978-80-247-4473-5)
Jamník Tomáš, Kahánek Ivo: Sonáty pro violoncello a klavír - CD (SU3928-2)
Hudební CD - Mladý violoncellista Tomáš Jamník (* 1985), v současné době ještě student Hudební fakulty pražské AMU ve třídě profesora Josefa Chuchra, patří dnes k našim nejtalentovanějším mladým umělcům. Doslovazazářil v loňském roce, kdy se stal vítězem mezinárodní violoncellové soutěže Pražského jara 2006. Mladý violoncellista Tomáš Jamník (* 1985), v současné době ještě student Hudební fakulty pražské AMU ve třídě profesora Josefa Chuchra, patří dnes k našim nejtalentovanějším mladým umělcům. Doslovazazářil v loňském roce, kdy se stal vítězem mezinárodní violoncellové soutěže Pražského jara 2006. Umělecká dráha tehdy jednadvacetiletého interpreta začala strmě stoupat. Nahrávka, kterou Tomáš Jamník realizoval pro Supraphon a kterou uvádíme na trh, je jeho debutem. Představuje se na ní v repertoáru, který mu doslova sedí a který dokazuje, že ve svém věku je již neuvěřitelně zralým umělcem. Rovnocenným partnerem u klavíru je mu Ivo Kahánek (*1979), další z...
Objev podobné jako Jamník Tomáš, Kahánek Ivo: Sonáty pro violoncello a klavír - CD (SU3928-2)
Jamník Tomáš & Kahánek Ivo: Works For Cello And Piano - CD (SU3947-2)
Hudební CD - První album Tomáše Jamníka a Ivo Kahánka (Martinů - Janáček - Kabeláč) bylo v časopise Harmonie označeno za debut desetiletí, server Classics Today jej ohodnotil nejvyšší známkou 10/10 a připočetl jej k nejlepším cellovým recitálům posledních let. První album Tomáše Jamníka a Ivo Kahánka (Martinů - Janáček - Kabeláč) bylo v časopise Harmonie označeno za debut desetiletí, server Classics Today jej ohodnotil nejvyšší známkou 10/10 a připočetl jej k nejlepším cellovým recitálům posledních let. Pro své druhé album si mladí protagonisté vybrali skladby vzniknuvší v krátkém rozmezí let 1952-59. V Sonátě i Variacích nechává Martinů zaznítstesku po domově, kam už mu není dáno se vrátit - řečí prostou a srdečnou. Suita balladica šestadvacetiletého Petra Ebena přináší obdobné prolínání hudby radostné, taneční se smutkem téměř přízračným, spojeným s osobními zážitky z války. Slukova nejhranější skladba, hudebně prostá a průzračná Sonáta pro violoncello a...
Objev podobné jako Jamník Tomáš & Kahánek Ivo: Works For Cello And Piano - CD (SU3947-2)
Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích (978-80-7552-486-7)
Kniha - autor Lucie Betáková; Milena Štulrajterová; Eva Homolová, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jak na didaktiku anglického jazyka? Vybrali jsme nejčastějí otázky, které si učitelé anglického jazky potřebují ve své každodenní praxi zodpovědět. Odpověď na každou otázku je podložena odbornou literaturou a za každou odpovědí následuje seznam doporučené literatury, jejíž přečtení by učitelům pomohlo se v dané problematice zorientovat. Kniha může výrazně pomoci jak učitelům anglického jazyka přímo v praxi, tak budoucím učitelům anglického jazyka, kteří se vzdělávají v pregraduálních kurzech na pedagogických fakultách a dalších fakultách vzdělávajících učitele.
Objev podobné jako Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích (978-80-7552-486-7)
Nesmíme zůstat nic dlužni - Vlastislav Janík, Daniel Plaček
Publikace je připomínkou tragických historických událostí českého národa, které by neměly být nikdy zapomenuty. V knize Nesmíme zůstat nic dlužni! je tváří této historie Otto Laadt, číšník z oblíbené kavárny na Karlově náměstí, sokol z Podolí a Braníka a nakonec vězeň z Mauthausenu. Válku přežil a mohl tak podat svědectví o svém výjimečném osudu, ve kterém vždycky platila zásada uvedená v titulu knihy.
Objev podobné jako Nesmíme zůstat nic dlužni - Vlastislav Janík, Daniel Plaček
Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu: k predpokladom výučby (978-80-8140-365-1)
Kniha - autor Viliam Kratochvíl, 270 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu: k predpokladom výučby (978-80-8140-365-1)
Obecná didaktika: a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních (978-80-271-3249-2)
Kniha - autor Alena Vališová; Miroslava Kovaříková, 312 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je určena bakalářským i magisterským studentům učitelství v prezenční i kombinované formě a tvoří východisko k samostatnému studiu. Kromě teoretických informací obsahuje i množství praktických úkolů a příkladů.
Objev podobné jako Obecná didaktika: a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních (978-80-271-3249-2)
Čítanka 6 až 7 s nadhledem Pracovní sešit nejen pro tvůrčí psaní - Nela Stuchlíková
Čítanka s nadhledem je navržena jako pracovní sešit, jenž svými texty a úkoly vede žáky k rozvoji jejich představivosti a vybízí je k tvůrčímu psaní. Je vhodným doplňkem k jakékoli čítankové řadě.
Objev podobné jako Čítanka 6 až 7 s nadhledem Pracovní sešit nejen pro tvůrčí psaní - Nela Stuchlíková
Nedělní pedagogické krasořeči - Tomáš Janík
Kniha přináší reflexi vybraných problémů vzdělávání, a to formou kratších textů spadajících do žánru nedělních krasořečí. Ty se mají vyznačovat povedeným jazykovým provedením, mají zpracovávat podstatné problémy či dilemata oboru a mají mít šťastný konec. Tato sbírka obsahuje deset krasořečí zastřešených tématem obratů a vyvažování ve výchově a vzdělávání - týkají se školy, školního vzdělávání, kurikula, vyučování a učení, pedagogických profesí a zejména učitelství. Kniha je určena pro širší veřejnost - nikoliv nezbytně odbornou.
Objev podobné jako Nedělní pedagogické krasořeči - Tomáš Janík
Vše pro výchovu - Tomáš Janík
Psát o výchově prý není trendy. Všichni už s tím přestali. Závažnost věci přitom je setrvale vysoká! Proto šestý svazek Munice přináší lekci z pedagogiky, z vědy, která je zároveň profesí, ale i praxí mnoha z nás. Vyskytuje se totiž všude tam, kde jeden nabízí pomocnou ruku druhému. Laskavým průvodcem světem výchovy a vzdělávání bude čtenářům vědec, pedagog a zkušený autor popularizačních knih, prof. Tomáš Janík. Jeho výklad prosvěcuje víra, že v závazku "vše pro výchovu" spočívá budoucnost lidstva.
Objev podobné jako Vše pro výchovu - Tomáš Janík
Mýty - omyly - nepravdy - Tomáš Janík
Kniha je překladem publikace Mythen – Irrtümer – Unwahrheiten: Essays über das „Valsche“ in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.
Objev podobné jako Mýty - omyly - nepravdy - Tomáš Janík
Dějiny Komunistické strany Československa IV. (1969-1993) - Stanislav Balík, Jaroslav Pažout, Jiří Kocian, Tomáš Vilímek, Vít Hloušek
Komunistická strana Československa sehrála v dějinách Československa významnou roli, po druhé světové válce dokonce klíčovou. Do rukou se čtenářům dostává svazek věnovaný rozmanitým aspektům její činnosti a působení v období tzv. normalizace (1969–1989) a v transformačním období na počátku devadesátých let dvacátého století. Kniha není pouze pokusem o komplexnější a kritické shrnutí dosavadního stavu výzkumu o vývoji KSČ v tomto čtvrtstoletí. Jejím cílem je rovněž seznámit odbornou veřejnost a zainteresované zájemce s řadou nových či dosud méně známých poznatků a též nabídnout podněty k zamyšlení či přispět k řešení dosud nezodpovězených otázek.
Objev podobné jako Dějiny Komunistické strany Československa IV. (1969-1993) - Stanislav Balík, Jaroslav Pažout, Jiří Kocian, Tomáš Vilímek, Vít Hloušek
Čítanka 8 až 9 s nadhledem, pracovní sešit nejen pro tvůrčí psaní - Hybridní pracovní sešit - Nela Stuchlíková
Čítanka s nadhledem je navržena jako pracovní sešit, jenž svými texty a úkoly vede žáky k rozvoji jejich představivosti a vybízí je k tvůrčímu psaní. Je vhodným doplňkem k jakékoli čítankové řadě. Čítanka s nadhledem představuje zcela nový přístup k výuce literatury, neboť podporuje samostatné kreativní myšlení žáků a napomáhá rozvoji čtenářské gramotnosti. Obsahuje ukázky jak ze současné, u dnešních dětí a mládeže populární literatury, tak jsou zde i zastoupena inspirativní kanonická česká i světová díla. Pracovní sešit je určen pro 8. a 9. stupeň ZŠ a umožňuje v rámci individuálních tematických plánů větší variabilitu při volbě ukázek. Vnitřně je sešit členěn do tří částí – próza, poezie a drama. Svou strukturou a způsobem kladení otázek umožňuje čítanka samostatnou práci žáka bez dalšího dohledu učitele. Může nahradit čtenářské portfolio a čtenářský deník.
Objev podobné jako Čítanka 8 až 9 s nadhledem, pracovní sešit nejen pro tvůrčí psaní - Hybridní pracovní sešit - Nela Stuchlíková
Mars - 500 - Iva Šolcová, Iva Stuchlíková, Vadim I. Guščin
Kniha seznamuje čtenáře s východisky, okolnostmi, průběhem a výsledky nejdelší simulace kosmického letu, jaká byla doposud realizována. Příběh první úspěšné "mise" šestičlenné mezinárodní posádky na planetu Mars je popisován z mnoha různých pohledů, protože k napsání knihy sdružilo síly 34 autorů mnoha národností a nejrůznějšího odborného zaměření. Výsledkem je publikace, která je přes svoji přísnou vědeckost otevřena všem čtenářům se zájmem o kosmické lety, ale i o chování a prožívání osob v extrémním prostředí či o vyprávění (ne)obyčejného příběhu o 520 dnech dlouhé samotě. Kolektiv autorů spojuje zájem o kosmický výzkum. Jeden z autorů absolvoval kosmický let, tři prošli simulací kosmického letu, většina se opakovaně podílela na projektech, ve kterých byly dlouhodobé lety simulovány, a ti nejšťastnější realizují své výzkumy přímo v Mezinárodní kosmické stanici.
Objev podobné jako Mars - 500 - Iva Šolcová, Iva Stuchlíková, Vadim I. Guščin
Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler - e-kniha
eBook: Publikace, kterou připravil kolektiv autorů z katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, je určena pro posluchače studijních oborů tělesná výchova a sport a pro zájemce o plaveckou výuku. Text obsahuje tři části, které se jednotlivě zabývají plaveckou gramotností, technikou plaveckých způsobů a didaktikou plaveckých způsobů. V první části jsou charakterizovány požadavky na úroveň plavecké gramotnosti tak, aby vodní prostředí a pohyb v něm mohly být využívány celoživotně. Druhá část je pojata jako nutné teoretické zázemí pro vlastní didaktiku plaveckých způsobů. Nově jsou zde zařazeny modelové techniky plavání přiměřené vývojovému stupni dítěte, tzv. dětský kraul a dětský znak. Text třetí části je bohatě doplněn obrázky, pokrývá didaktiku všech plaveckých způsobů, pádů, skoků, plaveckých obrátek a je rozšířen o nácvik a rozvoj sebezáchranných dovedností a využití synchronizovaného plavání v plavecké výuce.
Objev podobné jako Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler - e-kniha
Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler - e-kniha
eBook: Publikace, kterou připravil kolektiv autorů z katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, je určena pro posluchače studijních oborů tělesná výchova a sport a pro zájemce o plaveckou výuku. Text obsahuje tři části, které se jednotlivě zabývají plaveckou gramotností, technikou plaveckých způsobů a didaktikou plaveckých způsobů._x000D_ V první části jsou charakterizovány požadavky na úroveň plavecké gramotnosti tak, aby vodní prostředí a pohyb v něm mohly být využívány celoživotně. Druhá část je pojata jako nutné teoretické zázemí pro vlastní didaktiku plaveckých způsobů. Nově jsou zde zařazeny modelové techniky plavání přiměřené vývojovému stupni dítěte, tzv. dětský kraul a dětský znak. Text třetí části je bohatě doplněn obrázky, pokrývá didaktiku všech plaveckých způsobů, pádů, skoků, plaveckých obrátek a je rozšířen o nácvik a rozvoj sebezáchranných dovedností a využití synchronizovaného plavání v plavecké výuce.
Objev podobné jako Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler - e-kniha
Paleček Miroslav, Janík Michael: Hele, lidi...40 písniček / 40 let spolu (2x CD) - CD (SU5826-2)
Hudební CD - Čtyřicet let společného muzicírování slaví v roce 2007 písničkářská dvojice Miroslav Paleček a Michael Janík! Čtyřicet let společného muzicírování slaví v roce 2007 písničkářská dvojice Miroslav Paleček a Michael Janík! Za ta léta spolu složili a nazpívali mnoho písní o době a lidech, od těch hebce protestních z Karlova mostu přes hudebně vydatné semaforské čtvrtstoletí až po s lehkým humorem nahlíženou současnost. Toto 2CD je prvním co nejkompletnějším poslechem všech fází jejich sympaticky nevtíravé, a přece velice úspěšné kariéry. Jde o výtečný důkaz toho, že je-li co zpívat a hrát, pak často stačí jen dvě kytary, dva hlasy a zobcová flétnička... Sám Mirek Paleček vybral, a zčástitaké z vlastního bohatého archivu uvolnil, songy co nejlépe odrážející proměny tvorby této již legendární dvojice. Neexistuje totiž u nás snad jediný klub, divadlo, kulturák či festival, kde by ještě nezpívali. Některé písně přitom už doslova a do písmene zlidověly:...
Objev podobné jako Paleček Miroslav, Janík Michael: Hele, lidi...40 písniček / 40 let spolu (2x CD) - CD (SU5826-2)
O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (978-80-210-8495-7)
Kniha - autor Josef Maňák; Vlastimil Švec; Tomáš Janík, 84 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha rozhovorů zprostředkovává názory zástupců tří generací pedagogů na aktuální problémy vzdělávání, učitelství a pedagogiky. Záměrem autorů je přiblížit pohledy na pedagogické problémy situované v různých časových obdobích a diskutovat je v obecnějších souvislostech s výhledem na další vývoj.
Objev podobné jako O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (978-80-210-8495-7)
Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Kniha - autor Tomáš Janík, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.
Objev podobné jako Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Kniha - autor Tomáš Janík, 434 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům...
Objev podobné jako Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)
Kniha - autor Tomáš Janík, 90 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha přináší reflexi vybraných problémů vzdělávání, a to formou kratších textů spadajících do žánru nedělních krasořečí. Ty se mají vyznačovat povedeným jazykovým provedením, mají zpracovávat podstatné problémy či dilemata oboru a mají mít šťastný konec. Tato sbírka obsahuje deset krasořečí zastřešených tématem obratů a vyvažování ve výchově a vzdělávání – týkají se školy, školního vzdělávání, kurikula, vyučování a učení, pedagogických profesí a zejména učitelství. Kniha je určena pro širší veřejnost – nikoliv nezbytně odbornou.
Objev podobné jako Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)
O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice - Tomáš Janík, Josef Maňák, Vlastimil Švec
Kniha rozhovorů zprostředkovává názory zástupců tří generací pedagogů na aktuální problémy vzdělávání, učitelství a pedagogiky. Záměrem autorů je přiblížit pohledy na pedagogické problémy situované v různých časových obdobích a diskutovat je v obecnějších souvislostech s výhledem na další vývoj.
Objev podobné jako O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice - Tomáš Janík, Josef Maňák, Vlastimil Švec
Matematika s didaktikou pro 1. ročník učitelství 1. stupně ZŠ (978-80-261-0649-4)
Elektronická kniha - autor Jana Coufalová, 87 stran, česky Publikace je určena zejména budoucím (i současným) učitelům matematiky. Seznamuje čtenáře s přirozenými čísly a jejich výukou na 1. stupni základní školy. Na první díl navazuje díl druhý věnovaný číselným oborům.
Objev podobné jako Matematika s didaktikou pro 1. ročník učitelství 1. stupně ZŠ (978-80-261-0649-4)
Matematika s didaktikou pro 2. ročník učitelství 1. stupně ZŠ (978-80-261-0650-0)
Elektronická kniha - autor Jana Coufalová, 139 stran, česky Publikace je určena zejména budoucím (i současným) učitelům matematiky. Seznamuje čtenáře s číselnými obory. Druhému dílu předchází díl první věnovaný přirozeným číslům a jejich výuce na 1. stupni základní školy.
Objev podobné jako Matematika s didaktikou pro 2. ročník učitelství 1. stupně ZŠ (978-80-261-0650-0)
Parkour a freerunning - Milan Hybner, Tomáš Taran, Tomáš Zonyga
Autoři, sportovní odborníci s dlouholetou parkourovou a trenérskou praxí, přinášejí čtenářům kromě teoretického úvodu hlavně postup nácviku, základy provedení a návrh vhodného cvičení pro rozvoj jednotlivých prvků. Publikaci lze použít jako příručku pro samostatné provozování tohoto sportu i jako seznámení se s parkourem pro rodiče, kteří se zajímají o to, čemu se jejich potomek věnuje. Metodiku nácviku jistě ocení i trenéři, učitelé a odborníci v tělovýchově a sportu. Kniha vyšla ve spolupráci s Českou obcí sokolskou.
Objev podobné jako Parkour a freerunning - Milan Hybner, Tomáš Taran, Tomáš Zonyga
Na křídlech aztéckého orla - Tomáš Boukal, Adam Horálek, Tomáš Retka
Sborník spřízněných autorů vycházející u příležitosti životního jubilea přední osobnosti české iberoamerikanistiky, historie a etnologie – Oldřicha Kašpara*****V roce 2022 oslavil kolega, učitel, přítel, Oldřich Kašpar významné životní jubileum. Tato událost přivedla autory sborníku k myšlence sestavit tuto monografii autorů spřízněných s touto významnou osobností české iberoamerikanistiky, historie a etnologie.
Objev podobné jako Na křídlech aztéckého orla - Tomáš Boukal, Adam Horálek, Tomáš Retka
Podívejte se také
- Dakls Prostírání Iva People who love eat, 38 cm
- Dakls Prostírání Iva Ornament modrá, 30 x 45 cm
- Dakls Prostírání Iva Květy podzimní, 30 x 45 cm
- Dakls Prostírání Iva Růže šedá, 30 x 45 cm
- Dakls Prostírání Iva Luční Kvítí, 30 x 45 cm
- Bitová Iva a Čikori: At Home - CD (PM0100-2)
- Bittová Iva & Vladimír Václave: Bílé inferno - CD (MAM055-2)
- Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu: k predpokladom výučby (978-80-8140-365-1)
- Bittová Iva & Bang On A Can All Stars: Superchameleon - DVD (MAM320-9)