Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Publikace z ediční řady Komplexní metodiky pro předškolní vzdělávání přistupuje k problematice s vědomím, že učitelé v mateřských školách obvykle nemají přírodovědné vzdělání. Zohledňuje vývojová specifika předškolních dětí, např. skutečnost, že vnímají neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální. V první části knihy jsou stručně představeny speciální cíle přírodovědného vzdělávání, didaktické zásady přírodovědného vzdělávání této věkové skupiny a doporučené prostředky. Pozornost je věnována čtyřem oblastem vytyčeným týmem odborníků, který v roce 2015 pracoval na minimetodice přírodovědné gramotnosti S dětmi za přírodou (NÚV, 2015), konkrétně: osvojování si přírodovědného jazyka, podpoře zájmu zkoumat okolní svět, rozvíjení pozitivního vztahu k přírodě a učení hrou a prožitkem. V druhé polovině knihy jsou zařazeny ověřené aktivity, které přírodovědnou gramotnost rozvíjejí a které učitelkám v mateřských školách poskytnou dostatek inspirace.
Podívejte se také cinnosti ke svatkum a tradicim v predskolnim vzdelavani od jara do leta 978 80 7496 347 6
Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-327-8)
Kniha -, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace z ediční řady Komplexní metodiky pro předškolní vzdělávání přistupuje k problematice s vědomím, že učitelé v mateřských školách obvykle nemají přírodovědné vzdělání. Zohledňuje vývojová specifika předškolních dětí, např. skutečnost, že vnímají neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální. V první části knihy jsou stručně představeny speciální cíle přírodovědného vzdělávání, didaktické zásady přírodovědného vzdělávání této věkové skupiny a doporučené prostředky. Pozornost je věnována čtyřem oblastem vytyčeným týmem odborníků, který v roce 2015 pracoval na minimetodice přírodovědné gramotnosti S dětmi za přírodou (NÚV, 2015), konkrétně: osvojování si přírodovědného jazyka, podpoře zájmu zkoumat okolní svět, rozvíjení pozitivního vztahu k přírodě a učení hrou a prožitkem. V druhé polovině knihy jsou zařazeny ověřené aktivity, které přírodovědnou gramotnost rozvíjejí a které učitelkám v...
Podívejte se také Předpoklady primární plavecké gramotnosti v raném věku (9788024628752)
Enviromentální činnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání je didaktický materiál pro pedagogy předškolního věku a je rozdělena do tří částí.V teoretické části je představena inovativní koncepce environmentální výchovy, včetně modelově očekávaných výstupů. Stručně a srozumitelně jsou na začátku textu vysvětleny důvody začlenění environmentální výchovy a výchovy k udržitelnému rozvoji do rámcových vzdělávacích programů. Důraz je kladen na to, aby si čtenář uvědomil význam prostředí, ve kterém se činnosti dětí odehrávají, především školní zahrady.V metodické části jsou vytyčeny obecně platné metodické poznámky a důrazy, zmíněna jsou zde i doporučení pro tvorbu nebo úpravu ŠVP. Autorka se věnuje hodnocení kvality a účinnosti a nabízí autoevaluační dotazník hodnocení kvality EVVO v MŠ.Praktická část nabízí řadu námětů na drobné aktivity, projekty, vycházky do přírody, naučné stezky a tematické integrované bloky. Pedagogové zde naleznou rozličné nápady a náměty (pokusy, hry, příběhy, nápady k vyrábění aj.) pro vlastní pedagogickou činnost.Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol, využijí ji i budoucí pedagogové MŠ středních, vyšších odborných a vysokých škol a všichni, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Inspiraci v ní ale najdou nepochybně i rodiče, prarodiče nebo učitelé prvního stupně ZŠ či další pedagogičtí pracovníci. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí.Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, asistentům pedagoga, pedagogům volného času a i rodičům.
Podívejte se také Katerina (978-80-749-8354-2)
Podívejte se také
- Učebnice spotřebitelské gramotnosti pro 1. stupeň ZŠ (978-80-907254-1-6)
- K identifikaci předpokladů v triatlonu (9788024627687)
- Žít v harmonii: Můj vztah k sobě, k partnerovi, ke světu a k univerzální energii (978-80-7336-824-1)
- Poznámky k revoluční akci v Chicagu (1914 - 1918) (9788024636931)
- Fantastické psaní: Pracovní listy pro podporu čtenářské gramotnosti dětí staršího školního věk (978-80-262-1847-0)
- Komedie podle V. K. Klicpery (978-80-7437-262-9)
- LIEBHERR K 230 (K 230)
- HENDI k podnosu na dort o300x(v)110 mm 523834 (523834)
- Dunlop K 591 100/90/19 TL,F 51 V (656275)
- K hříchu i k modlitbě (9788024635415)
- Jupiter 1363 - KM K V - Nástěnné svítidlo KAMELIA 1xE27/60W/230V (59440)
- ETA Filtr 3 v 1 k čističce vzduchu ETA056990000 ETA Puretee (ETA056900070)
- Věci v právním smyslu: Judikatura k rekodifikaci (978-80-7478-040-0)
- Sixtol Balto Matrace k přepravě psa v kufru 77 × 73 cm (5904898607431)
- Moje cesta k pravdě: život v netušených souvislostech (80-7336-246-5)
- Mandaly kruhů v obilí: 32 poselství z jiné dimenze k vymalování a k "navázání kontaktu" (978-80-7336-867-8)
- Sociální dovednosti v mateřské škole Aktivity k minimalizaci: nevhodného chování v předškolním věku (978-80-271-3361-1)
- Technics SU-G700M2E-K (SU-G700M2E-K)
- Panasonic RX-D552E-K (RX-D552E-K)
- Panasonic RX-D550E-K (RX-D550E-K)
Činnosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Publikace Činnosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku. Důraz klade na vyvážený rozvoj všech předčtenářských dovedností včetně porozumění textu i obrázku.Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých složkách čtenářské gramotnosti a možnosti jejich rozvoje v období předškolního věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her a činností pro rozvíjení jednotlivých složek čtenářské gramotnosti.V první části publikace najde čtenář teoretické zasazení problematiky do současné praxe předškolního vzdělávání. Podrobně jsou tu vysvětleny všechny základní termíny týkající se čtenářské gramotnosti včetně analýzy současného RVP PV.Stěžejní však pro čtenáře nejspíše bude druhá část, kde jsou jednotlivé složky rozpracovány jak z hlediska teorie, tak zejména praxe. Zde autorka ke každé oblasti uvádí mnoho různých praktických příkladů, jak s dětmi pracovat a jakými činnostmi je rozvíjet.Ve třetí části jsou příklady současné kvalitní dětské literatury a čtenář tu najde i tipy na spolupráci mateřské školy a rodiny dítěte.Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí.Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, asistentům pedagoga, pedagogům volného času a i rodičům.
Objev podobné jako Činnosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Kniha - autor Marta Kryčová, 206 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnost komunikovat je základní podmínkou úspěšného přechodu do první třídy základní školy. V současné době přibývá dětí, které mají slabší slovní zásobu, potíže s výslovností a s kulturou mluveného projevu. Proto je nezbytné, aby zejména pedagogové v mateřských školách pracovali promyšleně a dbali na cílený rozvoj řečových dovedností od počátku předškolního vzdělávání až po nástup do základní školy. Publikace zahrnuje teoretické poznatky o faktorech ovlivňujících osvojení dětské řeči, metody rozvíjení řečových dovedností, nejčastější poruchy dětské řeči a jejich možnou prevenci v mateřské škole. Dále nabízí ucelený přehled oblastí rozvoje dětské řeči a podrobné plány cílené podpory komunikačních schopností se soubory postupně navazujících aktivit, které podporují řečové dovednosti dětí předškolního věku. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům,...
Objev podobné jako Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Taneční činnosti v předškolním vzdělávání - Markéta Kubecová, Václava Brettschneiderová
Jak v dnešní „pohodlné“ době vést děti k pravidelným fyzickým aktivitám? Osvědčeným receptem je spojení pohybu s rytmem a hudbou. Novinka z ediční řady Komplexní metodiky přináší ověřené praktické postupy a příklady dobré praxe založené na letitých zkušenostech v tanečním vzdělávání. Zabývá se jak specifickým přístupem k předškolnímu dítěti při tanečních činnostech, tak třeba i výběrem hudby, rekvizit a kostýmů. Je plná námětů na pohybové hry, drobné choreografie a naleznete v ní pro inspiraci mnoho tanečních aktivit. Napsaly učitelky MŠ pro potřeby praxe předškolního vzdělávání. Náměty na pohybové hry, drobné choreografie, mnoho inspirace pro taneční aktivity. Užitečná příručka pro rozvoj předškolních dětí ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika i Dítě a společnost. Dítě je prostřednictvím tanečních činností aktivně seznamováno se stavbou a strukturou lidského těla i s pohybovou kulturou. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, pedagogům tance, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, studentům pedagogiky tance, pedagogům volného času, vedoucím tanečních a pohybových kroužků dětí ve věku 4–7 let i jejich rodičům.
Objev podobné jako Taneční činnosti v předškolním vzdělávání - Markéta Kubecová, Václava Brettschneiderová
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Metodika pomůže učitelkám a ředitelkám mateřských škol zorientovat se v aktuálních otázkách předškolního vzdělávání, konkrétně v oblasti vytvoření optimálních podmínek pro vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-468-8)
Kniha - autor Eva Svobodová; Hana Švejdová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání hledá cesty k tomu, jak pomoci dětem ke schopnosti prosociálního jednání, jak je učit být lidmi v plnohodnotném slova smyslu. Publikace pojednává o rozvoji prosociálnosti předškolních dětí v prostředí mateřské školy a je proložena příklady z praxe, hrami a metodickými řadami. Publikace je určena pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku.
Objev podobné jako Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-468-8)
Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)
Kniha - autor Markéta Kubecová; Václava Brettschneiderová, 169 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jak v dnešní „pohodlné“ době vést děti k pravidelným fyzickým aktivitám? Osvědčeným receptem je spojení pohybu s rytmem a hudbou. Novinka z ediční řady Komplexní metodiky přináší ověřené praktické postupy a příklady dobré praxe založené na letitých zkušenostech v tanečním vzdělávání. Zabývá se jak specifickým přístupem k předškolnímu dítěti při tanečních činnostech, tak třeba i výběrem hudby, rekvizit a kostýmů. Je plná námětů na pohybové hry, drobné choreografie a naleznete v ní pro inspiraci mnoho tanečních aktivit. Napsaly učitelky MŠ pro potřeby praxe předškolního vzdělávání. Náměty na pohybové hry, drobné choreografie, mnoho inspirace pro taneční aktivity. Užitečná příručka pro rozvoj předškolních dětí ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika i Dítě a společnost. Dítě je prostřednictvím tanečních činností aktivně...
Objev podobné jako Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)
Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-503-6)
Kniha - česky Publikace Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání má charakter didaktického materiálu a obsah je rozčleněn na tři části. Didaktická část představuje výtvarné činnosti jako nedílnou a významnou součást předškolního vzdělávání. Shrnuje „informační výbavu“ učitelek pro jejich rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Rozšiřuje a doplňuje jejich poznatkovou základnu, vedení i hodnoticí reflexi dětských výtvarných aktivit. Uvádí cíle výtvarné výchovy, její přínosy pro rozvoj osobnosti dítěte, učivo, realizační prostředky výtvarné i didaktické. Metodická část učitelky uvádí do problematiky plánování výtvarných činností jako součásti integrovaných tematických celků. Nabízí metodickou pomoc v podobě strategií, „jak jít nápadům naproti“, a na konkrétních příkladech v textu i příloze navrhuje možnosti, jak s nápady dále metodicky pracovat. Třetí část knihy tvoří obrazový materiál s otázkami a úkoly, na nichž si učitelky mohou ověřit funkčnost...
Objev podobné jako Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-503-6)
Pohybové činnosti: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-519-7)
Kniha - autor Hana Dvořáková, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se zabývá několika přístupy k realizaci pohybových činností a zejména vhodnými hrami a aktivitami pro rozvíjení těchto dovedností u dětí předškolního věku. První část textu se snaží pomocí příkladů i výkladu osvětlit, jak konkrétními pohybovými činnostmi naplňovat dílčí cíle všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Druhá rozsáhlá část se věnuje obsahu pohybových činností vhodných pro předškolní děti a metodice nácviku konkrétních pohybových dovedností. Uvedená kapitola by tedy mohla stát sama o sobě a vztahovat se pouze k pohybovým možnostem dětí. Byla však podřízena členění RVP PV a dílčím cílům oblasti Dítě a jeho tělo, která požadavky na získávání pohybových dovedností a na péči o zdraví formuluje. Další část se obrací k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů a k jejich zhodnocení z...
Objev podobné jako Pohybové činnosti: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-519-7)
Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-194-6)
Kniha - autor Hana Nádvorníková, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nová publikace Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání je určena zejména učitelkám a vychovatelkám mateřských škol a vychází z aktuálních potřeb školství, ale i celé společnosti, pro kterou je rozvoj vědy a techniky jednou z klíčových oblastí. Vysvětluje pojem technická gramotnost a nabízí metody a postupy, kterými je možné základy technické gramotnosti vytvářet. Dílo vychází ze současných principů předškolního vzdělávání, a to především z principu prožitkového, činnostního a spontánního učení, z aplikace formativního hodnocení a konstruktivistického pojetí učení. Nabízí nové náhledy na vlastní aktivity, inspiruje k efektivnějšímu naplňování rámcových i dílčích cílů této oblasti. Kniha umožňuje sledovat utváření klíčových kompetencí dětí. Zabývá se i možnými riziky, kterým je třeba pro dosažení kvalitních výsledků předcházet. Praktická část obsahuje náměty na hry a...
Objev podobné jako Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-194-6)
Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-467-1)
Kniha - autor Hana Nádvorníková, 194 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení poznávacích (kognitivních) procesů a řeči u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj smyslů, jako základu poznávání předškolních dětí, přináší však i mnohé podněty pro rozvoj dalších oblastí - pozornosti, paměti, fantazie, myšlení a řeči. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých psychických procesech a jejich vývoji v předškolním věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her, činností a metodických řad pro rozvíjení jednotlivých poznávacích (kognitivních) procesů dětí. Příklady námětů jsou jak ze spontánně vzniklých situací, tak záměrně zvolené a plánované hry a činnosti. V první části publikace najde čtenář konkrétní příklady vhodných metod i základní principy, jak si dítě utváří poznatky...
Objev podobné jako Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-467-1)
Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-510-4)
Kniha - česky Publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání je didaktický materiál pro pedagogy předškolního věku a je rozdělena do tří částí. V teoretické části je představena inovativní koncepce environmentální výchovy, včetně modelově očekávaných výstupů. Stručně a srozumitelně jsou na začátku textu vysvětleny důvody začlenění environmentální výchovy a výchovy k udržitelnému rozvoji do rámcových vzdělávacích programů. Důraz je kladen na to, aby si čtenář uvědomil význam prostředí, ve kterém se činnosti dětí odehrávají, především školní zahrady. V metodické části jsou vytyčeny obecně platné metodické poznámky a důrazy, zmíněna jsou zde i doporučení pro tvorbu nebo úpravu ŠVP. Autorka se věnuje hodnocení kvality a účinnosti a nabízí autoevaluační dotazník hodnocení kvality EVVO v MŠ. Praktická část nabízí řadu námětů na drobné aktivity, projekty, vycházky do přírody, naučné stezky a tematické integrované bloky. Pedagogové zde naleznou...
Objev podobné jako Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-510-4)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III - aktivity a činnosti - Hana Splavcová
V pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání, tentokrát s podtitulem Aktivity a činnosti, naleznete soubor samostatných aktivit i tematických celků, které zpracovaly zkušené učitelky z mateřských škol na základě činností vyzkoušených s dvouletými dětmi. U každé aktivity je přehledně uveden doporučený počet dětí, rozvíjené oblasti, roční období pro realizaci i náročnost na přípravu. Součástí každé aktivity je reflexe z praxe, náměty na rozšiřující činnosti a prostor pro poznámky, který umožní sdílení zkušeností a doporučení mezi učitelkami vaší MŠ.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III - aktivity a činnosti - Hana Splavcová
Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání (978-80-7496-166-3)
Kniha - autor Kateřina Jančaříková; Jana Havlová, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Činnosti se zvířaty se zabývá problematikou využití a zapojení vybraných druhů zvířat v předškolním vzdělávání. První část knihy je zaměřena na teorii – terminologii, obecnou charakteristiku interakce se zvířaty a zařazení aktivit v rámci legislativy. V druhé části autorky seznamují čtenáře s praxí, se zkušenostmi a příklady dobré praxe, věnují pozornost kritériím výběru vhodného druhu zvířete a jeho potřebám, popisují konkrétní vzdělávací činnosti a uvádí rady, jak se vyvarovat možných rizik v rámci kontaktu s živými tvory. Kniha pojímá vzdělávání za pomoci zvířat komplexně s uceleným přehledem v oblasti teoretické i praktické. Nabízí učitelkám v mateřských školách a dalším odborníkům či rodičům možnosti, jakým způsobem zapojit zvířata do vzdělávání, a tím zkvalitnit prostředí, ve kterém dítě vyrůstá a využít pozitivního vlivu živých tvorů na rozvoj...
Objev podobné jako Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání (978-80-7496-166-3)
Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání (978-80-7496-356-8)
Kniha - česky Publikace obsahuje 70 podrobně zpracovaných výtvarných námětů doplněných o barevnou fotografickou dokumentaci dětských prací a výčet 180 dalších inspirativních námětů zařazených ke konkrétním výtvarným řadám a technikám, aby kniha byla pro učitelky mateřských škol skutečně obsáhlým výtvarným nápadníkem i metodickou pomůckou pro práci s dětmi. Obsah je rozdělen na dvě části: Výtvarné techniky vhodné do MŠ představují rozmanité možnosti výtvarných technik a postupů, kterými je možné uskutečňovat výtvarnou činnost s dětmi předškolního věku. Kromě kresby a malby jsou v kapitole obsaženy grafické techniky, plastická a prostorová tvorba i soudobé výtvarné postupy. Každá technika je doplněna o jeden výtvarný námět s vymezeným výtvarným úkolem. Největší část publikace je věnována námětům ve výtvarné výchově. Náměty jsou uspořádané do čtyř tematických projektů, které jsou dále rozděleny do výtvarných řad: ROSTLINY (stromy, plody stromu, květiny,...
Objev podobné jako Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání (978-80-7496-356-8)
Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání (978-80-7496-430-5)
Kniha - autor Michaela Fiedlerová; Andrea Rejchrtová; Alžběta Amirová, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace prostřednictvím praktických činností dokládá, jak lze s využitím metod dramatické výchovy rozvíjet různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku. Jednotlivé části publikace se zaměřují na klasické české pohádky, environmentální tematiku nebo činnosti k rozvoji komunikativních dovedností předškolního dítěte. Právě metody dramatické výchovy jsou jedním z nejlepších způsobů, jak splnit požadavky na současné předškolní vzdělávání, protože se díky nim děti učí na základě svých vlastních prožitků, emocí, smyslového poznávání a přímé činnosti. Toto učení se děje formou hry, která je předškolnímu dítěti nejbližší. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, ale i studentům pedagogických škol.
Objev podobné jako Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání (978-80-7496-430-5)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III: aktivity a činnosti (978-80-7496-406-0)
Kniha - autor Hana Splavcová, 172 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání, tentokrát s podtitulem Aktivity a činnosti, naleznete soubor samostatných aktivit i tematických celků, které zpracovaly zkušené učitelky z mateřských škol na základě činností vyzkoušených s dvouletými dětmi. U každé aktivity je přehledně uveden doporučený počet dětí, rozvíjené oblasti, roční období pro realizaci i náročnost na přípravu. Součástí každé aktivity je reflexe z praxe, náměty na rozšiřující činnosti a prostor pro poznámky, který umožní sdílení zkušeností a doporučení mezi učitelkami vaší MŠ.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III: aktivity a činnosti (978-80-7496-406-0)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II: Od jara do léta (978-80-7496-316-2)
Kniha - autor Jana Kropáčková, 170 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ve druhém pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od jara do léta doplňujeme téma vzdělávání dvouletých dětí o další aspekty. Zaměřili jsme se například na podmínky vzdělávání, tvorbu školního vzdělávacího programu a další pedagogická východiska (specifika věkové homogenní a heterogenní skupiny, pedagogickou diagnostiku a další). Samostatnou kapitolu jsme věnovali platným právním předpisům. V metodické části jsou uvedeny další pojmy v akronymech i ukázky z praxe. Metodika pomůže učitelkám a ředitelkám mateřských škol zorientovat se v aktuálních otázkách předškolního vzdělávání, konkrétně v oblasti vytvoření optimálních podmínek pro vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II: Od jara do léta (978-80-7496-316-2)
Kniha Dvouleté děti v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-270-7)
Kniha - autor Jana Kropáčková; Hana Splavcová, 170 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od podzimu do zimy je věnována v první řadě učitelkám a ředitelkám mateřských škol, je velmi vhodným studijním materiálem pro budoucí učitelky mateřských škol, mohou ji využít nejen studenti bakalářských studijních programů Učitelství pro mateřské školy, ale i studenti středních pedagogických škol či dalších studijních oborů zaměřujících se na vzdělávání a výchovu dětí raného věku. Cenným zdrojem informací může být také pro pracovníky v zařízeních pro péči o děti do tří let, mikrojeslích, dětských skupinách, soukromých předškolních zařízeních. Inspiraci zde najdou rodiče, prarodiče i chůvy dvouletých. Díky velkému množství příkladů a praktických ukázek metodika poskytuje nabídku, jak nejen pečovat o dvouleté dítě, respektovat jeho individuální potřeby a zájmy, ale především jak si s ním efektivně hrát tak,...
Objev podobné jako Kniha Dvouleté děti v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-270-7)
Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od jara do léta (978-80-7496-347-6)
Kniha - autor Zuzana Kupcová; Hana Nádvorníková; Veronika Růžičková, 157 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na možnosti využití lidových tradic, významných dní či státních svátků, které se u nás obvykle slaví, a nabízí inspiraci pro pedagogickou práci s dětmi v předškolních zařízeních. Jelikož postihuje svátky a tradice oslavované v druhé polovině školního roku, může se stát východiskem pro tvorbu školních nebo třídních vzdělávacích programů či jen obohatit vzdělávací nabídku mateřské školy. Každé téma (svátek) sestává z uvedení do kulturně-historického kontextu, charakteristiky tohoto období vzhledem k MŠ, nabídky k pedagogickému využití a ze samotných praktických námětů na aktivity související s daným tématem, jimiž jsou činnosti dramatické, hudební a výtvarné.
Objev podobné jako Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od jara do léta (978-80-7496-347-6)
Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-346-9)
Kniha - autor Zuzana Kupcová; Hana Nádvorníková; Veronika Růžičková, 164 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na možnosti využití lidových tradic, významných dní či státních svátků, které se u nás obvykle slaví, a nabízí inspiraci pro pedagogickou práci s dětmi v předškolních zařízeních. Jelikož postihuje svátky a tradice oslavované v první polovině školního roku, může se stát východiskem pro tvorbu školních nebo třídních vzdělávacích programů či jen obohatit vzdělávací nabídku mateřské školy. Každé téma (svátek) sestává z uvedení do kulturně-historického kontextu, charakteristiky tohoto období vzhledem k MŠ, nabídky k pedagogickému využití a ze samotných praktických námětů na aktivity související s daným tématem, jimiž jsou činnosti dramatické, hudební a výtvarné.
Objev podobné jako Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-346-9)
Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání - Magdaléna Kapuciánová, Kateřina Jančaříková
Publikace Činnosti venku a v přírodě je určena učitelkám mateřských škol a rodičům dětí předškolního věku. Motivuje k aktivnímu objevování světa kolem nás, k bádání i k vyprávění, vyzývá ke hře pod širým nebem. Autorky Kateřina Jančaříková (vysokoškolský pedagog, environmentalista) a Magdalena Kapuciánová (ředitelka MŠ Semínko v Toulcově dvoře) v ní předkládají v praxi ověřené aktivity, klidné i akční, pro dny sluneční i deštivé. Svět je plný příležitostí ke hře, pozorování, práci – využijme je a vyprávějme si o nich. V první, teoretické části se seznámíme s konceptem „třetí učitel“, s informálním vzděláváním, nastíníme pozitiva i rizika pobytu venku, ukážeme příklad bezpečnostních opatření, představíme osvědčené tipy na vybavení a zařízení prostředí maximálně inspirujícího ke spontánním činnostem a doporučíme odzkoušená pravidla. Druhá, podstatně rozsáhlejší část je praktickým nápadníkem krátkodobých a dlouhodobých aktivit, které lze provádět kdekoli a nejsou k nim potřeba žádné složité, nákladné nebo špatně dostupné pomůcky. Vybrány jsou jak herní, tak badatelské aktivity. Při jejich realizaci si děti uvědomují, jak to funguje v přírodě, a učí se respektovat nejen přírodu a její součásti, ale i spolužáky a samy sebe.
Objev podobné jako Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání - Magdaléna Kapuciánová, Kateřina Jančaříková
Čtu a vím o čem: Pracovní sešit k rozvíjení čtení s porozuměním (978-80-262-1677-3)
Kniha - autor Iva Nováková, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Autorka úspěšného titulu Víš, co čteš? připravila nový soubor krátkých a zábavných povídek, které jsou doprovázeny množstvím různých úkolů a otázek připomínajících motivy z pročteného textu. Pro začínající čtenáře je zařazena, stejně jako v předchozím dílu, část s nejrůznějšími na sobě nezávislými úkoly, při nichž si dítě procvičí porozumění textu, logické myšlení, soustředění, paměť a grafomotorické dovednosti. Příběhy v sobě spojují nápaditost, vtip a jednoduchou zápletku, která dokáže malé čtenáře zaujmout. Doplňující luštěnky a dokreslovačky přirozenou a zábavnou formou rozvíjejí zmíněné motivy.
Objev podobné jako Čtu a vím o čem: Pracovní sešit k rozvíjení čtení s porozuměním (978-80-262-1677-3)
Přírodopis 8 pro ZŠ a VG - Pracovní sešit 2v1 nová generace - Kateřina Jančaříková, Marcel Hájek, Jana Skýbová, Drahuše Markvartová, Ivana Pelikánová
Pracovní sešit Přírodopis 8 – nová generace 2v1 zohledňuje změny v nové učebnici. Nově obsahuje unikátní kódy na zdarma portál pro žáky, kde mohou procvičovat učivo přímo navázané na jednotlivá témata z tohoto pracovního sešitu.
Objev podobné jako Přírodopis 8 pro ZŠ a VG - Pracovní sešit 2v1 nová generace - Kateřina Jančaříková, Marcel Hájek, Jana Skýbová, Drahuše Markvartová, Ivana Pelikánová
Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Dvořáková
Publikace Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se zabývá několika přístupy k realizaci pohybových činností a zejména vhodnými hrami a aktivitami pro rozvíjení těchto dovedností u dětí předškolního věku.První část textu se snaží pomocí příkladů i výkladu osvětlit, jak konkrétními pohybovými činnostmi naplňovat dílčí cíle všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV.Druhá rozsáhlá část se věnuje obsahu pohybových činností vhodných pro předškolní děti a metodice nácviku konkrétních pohybových dovedností. Uvedená kapitola by tedy mohla stát sama o sobě a vztahovat se pouze k pohybovým možnostem dětí. Byla však podřízena členění RVP PV a dílčím cílům oblasti Dítě a jeho tělo, která požadavky na získávání pohybových dovedností a na péči o zdraví formuluje.Další část se obrací k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů a k jejich zhodnocení z hlediska realizace pohybových činností jak v režimu dne, tak i v režimu celé školy, a to ve vztahu k potřebám dětí a pěstování jejich zdraví. V závěru je uveden příklad pohybových činností v tematickém celku jako příklad propojení pohybových a dalších činností v tematickém celku.Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí.
Objev podobné jako Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Dvořáková
Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Nádvorníková
Publikace Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání z edice Komplexních metodik pro předškolní vzdělávání je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení poznávacích (kognitivních) procesů a řeči u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj smyslů, jako základu poznávání předškolních dětí, přináší však i mnohé podněty pro rozvoj dalších oblastí - pozornosti, paměti, fantazie, myšlení a řeči. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých psychických procesech a jejich vývoji v předškolním věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her, činností a metodických řad pro rozvíjení jednotlivých poznávacích (kognitivních) procesů dětí. Příklady námětů jsou jak ze spontánně vzniklých situací, tak záměrně zvolené a plánované hry a činnosti. V první části publikace najde čtenář konkrétní příklady vhodných metod i základní principy, jak si dítě utváří poznatky nebo dovednosti. Stěžejní však pro čtenáře nejspíše bude druhá část, kde jsou jednotlivé kognitivní oblasti rozpracovány jak z hlediska vývojové psychologie, tak zejména metodicky – tj. jak může pedagog či rodič postupně zvyšovat náročnost. Pro pedagogy MŠ u dětí v povinném předškolním ročníku je důležitá zejména kapitola, která se zabývá specifickými dovednostmi pro budoucího školáka. Tyto oblasti jsou důležité zejména i pro děti s OŠD. Ve třetí části jsou příklady dvou integrovaných bloků, které propojují jednotlivé kognitivní oblasti (např. smysly, paměť, fantazii…) a současně dětem přibližují krásu české literatury. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, asistentům pedagoga, pedagogům volného času a i rodičům.
Objev podobné jako Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Nádvorníková
Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání - Helena Hazuková
Publikace Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání má charakter didaktického materiálu a obsah je rozčleněn na tři části.Didaktická část představuje výtvarné činnosti jako nedílnou a významnou součást předškolního vzdělávání. Shrnuje „informační výbavu“ učitelek pro jejich rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Rozšiřuje a doplňuje jejich poznatkovou základnu, vedení i hodnoticí reflexi dětských výtvarných aktivit. Uvádí cíle výtvarné výchovy, její přínosy pro rozvoj osobnosti dítěte, učivo, realizační prostředky výtvarné i didaktické.Metodická část učitelky uvádí do problematiky plánování výtvarných činností jako součásti integrovaných tematických celků. Nabízí metodickou pomoc v podobě strategií, „jak jít nápadům naproti“, a na konkrétních příkladech v textu i příloze navrhuje možnosti, jak s nápady dále metodicky pracovat.Třetí část knihy tvoří obrazový materiál s otázkami a úkoly, na nichž si učitelky mohou ověřit funkčnost nově získaných informací.Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, asistentům pedagoga, pedagogům volného času a i rodičům.
Objev podobné jako Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání - Helena Hazuková
Jak učit finanční gramotnost? - Jana Doležalová, Renata Majvaldová, Kateřina Lichtenberková, Monika Houšková
Finanční vzdělávání by mělo být pevnou součástí našeho celoživotního učení, protože nám pomáhá pochopit, jak správně hospodařit se svými penězi, jak je zhodnotit, jak funguje trh, jak se nepředlužit, jak nenaletět a mnoho dalšího. K dosažení toho je ale zapotřebí rozvíjet i další dovednosti a osvojovat si postoje, které nám pomohou k uplatnění se na trhu práce i celkově v životě. Finanční gramotnost by měl ideálně učit i finančně gramotný a podnikavý učitel. Ten potřebuje oporu v metodice výuky finanční gramotnosti, přístup k novým výukovým metodám, zapojení mezipředmětových vazeb a propojení výuky s praxí.Publikace, která vznikla ve spolupráci se společností yourchance o.p.s. a jejím projektem Finanční gramotnost do škol, je praktickým průvodcem pro učitele sloužícím k tomu, aby dovedl finanční gramotnost dobře předat žákům. Přehledně zpracovává téma a nabízí řadu praktických podnětů do výuky na ZŠ i SŠ, tipy pro činnosti, pracovní listy či ukázky dobré praxe.Autorský tým je složený ze zkušených učitelů a spolupracovníků na projektech Finanční gramotnost do škol.
Objev podobné jako Jak učit finanční gramotnost? - Jana Doležalová, Renata Majvaldová, Kateřina Lichtenberková, Monika Houšková
Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání - Žaneta Křížová
Publikace Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání obsahuje 70 podrobně zpracovaných výtvarných námětů doplněných o fotografickou dokumentaci dětských prací a výčet 180 dalších inspirativních námětů zařazených ke konkrétním výtvarným řadám a technikám, aby kniha byla pro učitelky mateřských škol skutečně obsáhlým výtvarným nápadníkem i metodickou pomůckou pro práci s dětmi. Obsah je rozdělen na dvě části: Výtvarné techniky vhodné do MŠ představují rozmanité možnosti výtvarných technik a postupů, kterými je možné uskutečňovat výtvarnou činnost s dětmi předškolního věku. Kromě kresby a malby jsou v kapitole obsaženy grafické techniky, plastická a prostorová tvorba i soudobé výtvarné postupy. Každá technika je doplněna o jeden výtvarný námět s vymezeným výtvarným úkolem. Největší část publikace je věnována námětům ve výtvarné výchově. Náměty jsou uspořádané do čtyř tematických projektů, které jsou dále rozděleny do výtvarných řad: ROSTLINY (stromy, plody stromu, květiny, houby), ŽIVOČICHOVÉ (hmyz a pavouci, ryby, ptáci, savci), SVÁTKY A POHÁDKY (advent, masopust/karneval, Velikonoce, pohádky), TECHNIKA (dopravní prostředky, lidská obydlí). Podrobně zpracované výtvarné náměty jsou motivované množstvím různorodých činností (pohybových, smyslových, slovních, dramatických, vizuálních atd.), obsahují výtvarný úkol, použitou techniku, pomůcky, realizaci, závěr a ukázky dětských prací. Publikace je na svém konci doplněna o šablony potřebné k některým výtvarným námětům.
Objev podobné jako Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání - Žaneta Křížová
Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová
Publikace "Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání" je metodickou příručkou, která se zaměřuje na podporu spolupráce a kooperace u dětí v předškolním věku. S důrazem na rozvoj komunikace mezi dětmi, podporu spolupráce a rozvoj prosociálních dovedností, nabízí tato publikace ucelený pohled na využití kooperativních aktivit v prostředí mateřských škol a možnosti jejich rozvoje v raném dětství. Publikace reflektuje současné integrované přístupy k práci s dětmi předškolního věku v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Obsahuje informace o různých aspektech využití kooperativních činností, přináší inspirativní příklady aktivit, her a cvičení zaměřených na podporu kooperativních dovedností u malých dětí. Tato publikace je primárně určena pro učitelky a učitele mateřských škol, kteří hledají nové inspirace pro svou práci s dětmi, vhodné aktivity a úkoly přizpůsobené individuálním potřebám každého dítěte. Může být využita také studenty středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na pedagogickou práci s dětmi předškolního věku. Celkově je tato publikace cenným zdrojem informací a nápadů pro všechny, kteří se zajímají o rozvoj dětí v raném věku prostřednictvím kooperativních aktivit.
Objev podobné jako Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová
Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Svobodová, Hana Švejdová
Publikace Prosociální činnosti pro předškolní vzdělávání hledá cesty k tomu, jak pomoci dětem ke schopnosti prosociálního jednání, jak je učit být lidmi v plnohodnotném slova smyslu. Prosociálnost, tedy schopnost pomoci druhému, je podmínkou pro kvalitní život v lidské společnosti. Nadějné je, že tuto schopnost můžeme rozvíjet, můžeme se jí naučit. A čím dříve s učením začneme, tím větší máme šanci na úspěch. V předškolním vzdělávání by mělo být učení prosociálnímu chování samozřejmostí. Jeho základy jsou zastoupeny v klíčových kompetencích, kterých by mělo dítě dosáhnout před nástupem do školy. Publikace pojednává o rozvoji prosociálnosti předškolních dětí v prostředí mateřské školy. Je proložena příklady z praxe, hrami a metodickými řadami, na kterých autorky ukazují, jak v předškolní vzdělávání můžeme rozvíjet základy prosociálního cítění a chování v mateřské škole a současně vést dítě k prosociálnosti ve všech činnostech a formách vzdělávání, se kterými se v mateřské škole setkáváme. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, asistentům pedagoga, pedagogům volného času a i rodičům. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí.
Objev podobné jako Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Svobodová, Hana Švejdová
Metody a aktivity dramatiacké výchovy v předškolním vzdělávání - Fiedlerová Michaela, Amirová Alžběta, Andrea Rejchrtová
Rozvíjejte různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku s využitím dramatických metod! Publikace prostřednictvím praktických činností dokládá, jak lze s využitím metod dramatické výchovy rozvíjet různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku. Jednotlivé části publikace se zaměřují na klasické české pohádky, environmentální tematiku nebo činnosti k rozvoji komunikativních dovedností předškolního dítěte. Právě metody dramatické výchovy jsou jedním z nejlepších způsobů, jak splnit požadavky na současné předškolní vzdělávání, protože se díky nim děti učí na základě svých vlastních prožitků, emocí, smyslového poznávání a přímé činnosti. Toto učení se děje formou hry, která je předškolnímu dítěti nejbližší. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, ale i studentům pedagogických škol.
Objev podobné jako Metody a aktivity dramatiacké výchovy v předškolním vzdělávání - Fiedlerová Michaela, Amirová Alžběta, Andrea Rejchrtová
Metodický průvodce Přírodověda 5: k učebnici s pracovním sešitem (978-80-88285-26-7)
Kniha - autor Irena Valaškovčáková, 47 stran, česky Učebnice Přírodověda 5 a pracovní sešit Přírodověda 5 jsou součástí moderní řady učebnic nakladatelství Nová škola – DUHA, vydaných v edici Čtení s porozuměním zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti s využitím metod činnostního učení. Moderní barevná učebnice zpracovaná v souladu s RVP ZV je zaměřená na rozvoj klíčových kompetencí žáků. Klíčové kompetence chápeme jako souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot. Učivo je zde tedy bráno jako prostředek k osvojení a rozvíjení všech složek klíčových kompetencí. Osvojené učivo se potom ve formě kompetencí využívá v každodenním životě a v praktických situacích. Cílem vzdělávání v oblasti Člověk a jeho svět je rozvíjet poznatky, dovednosti a prvotní zkušenosti žáků získané ve výchově v rodině a v předškolním vzdělávání. Žáci se učí pozorovat a pojmenovávat věci, jevy a děje, jejich vzájemné vztahy a souvislosti, utváří se tak jejich prvotní...
Objev podobné jako Metodický průvodce Přírodověda 5: k učebnici s pracovním sešitem (978-80-88285-26-7)
Předpoklady primární plavecké gramotnosti v raném věku (9788024628752)
Elektronická kniha - autor Tereza Nováková, Irena Čechovská, Michaela Pathyová a Petra Obytová, 200 stran, česky Kniha je teoretickým zázemím pro korektní vedení pohybových aktivit dětí v raném věku ve vodním prostředí tak, aby byly pro dítě jednoznačným přínosem, a zároveň stavěly základy jeho primární plavecké gramotnosti. Nejedná se o učebnici jednotlivých postupů, ale o odborný text umožňující pochopení zákonitostí časné lidské ontogeneze, vývoje plavecké motoriky a základů didaktiky plavání. Způsob výkladu je rozvíjen podle vývojových etap dítěte se začleněním souvisejících odborných témat (přístupy k pohybové stimulaci dítěte, předpoklady pozitivního průběhu aktivit ve vodním prostředí, zanořování, sebezáchrana).
Objev podobné jako Předpoklady primární plavecké gramotnosti v raném věku (9788024628752)
(Ne)Gramotný rodič
Audiokniha MP3 - Nejkoncentrovanější soubor rad, jak se stát spokojeným rodičem se spokojenými a šťastnými dětmi. - Lucie Königová, čte Lucie Königová Nejkoncentrovanější soubor rad, jak se stát spokojeným rodičem se spokojenými a šťastnými dětmiV audioknize najdete nejkoncentrovanější soubor rad, jak se stát spokojeným rodičem se spokojenými a šťastnými dětmi. Jednoduše - začněte u sebe! Jakmile se Vám podaří najít harmonii ve Vašem osobním i pracovním životě, budete spokojení a vyrovnaní, Vaše nastavení se promítne do vztahu s Vašimi dětmi a jejich výchova se pro Vás stane radostí!Zaposlouchejte se do audioknihy a nechte se vést hlasem Ivany Milbachové a autorky knihy Lucie Königové, které Vás seznámí s metodami a návody osobního růstu, se zkušenostmi z koučinkového křesla, a poradí Vám, jak dosáhnout harmonie ve vztahu mezi Vámi a Vašimi dětmi.Co Vám audiokniha konkrétně přinese?- 15 naplněných kapitol toho nejdůležitějšího, co by měl znát každý rodič. -...
Objev podobné jako (Ne)Gramotný rodič
Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit. Doc. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči (pracoviště Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku). Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu a regionální výchovu. PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ. V Portále vyšla jejich kniha Vědci v mateřské škole (2015).
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Bylo nebylo - Kateřina Jančaříková, Radka Josková
Ilustrované vyprávění tanachických příběhů, židovských legend a pohádek. Pro děti i pro dospělé. O synech Noacha, o královně ze Sáby a králi Šalomounovi, o prorocích Jonášovi či Elizeovi atd. Z obsahu vybíráme: Jak Sem, Chet a Jafet lovili hyeny, Chamtivý Hotira, Eliášovy housle, Chajám a jeho kůzle, Královna Balkís, Jiftachova dcera…
Objev podobné jako Bylo nebylo - Kateřina Jančaříková, Radka Josková
Informační gramotnost - Michal Černý
Kniha nabízí pohled do historického pozadí formulování koncepce informační gramotnosti jako určitého nástroje pro úspěšnou adaptaci na informační společnost. Nespokojuje se pouze s historickou analýzou, ale sleduje širší filozofická a pedagogická východiska celého fenoménu. Opírá se o myšlenky Luciana Floridiho, které kriticky analyzuje.V závěrečné části pak nabízí vlastní konceptualizaci tématu, která vyžaduje – v kontextu nástupu generativních systémů s umělou inteligencí a společenských změn – nové, hlubší pojetí tohoto fenoménu. Ukazuje, jakým novým způsobem se musíme s technologiemi naučit pracovat, abychom mohli žít v informačně udržitelné demokratické společnosti. Vzdělávání v práci s technikou a informacemi se zde stávají cestou k nově chápanému a hlubšímu humanismu.
Objev podobné jako Informační gramotnost - Michal Černý
Analfabeta Negramotná - Ján Uličiansky
Je tesne pred Štedrým dňom. Betka Bábiková, prezývaná aj Analfabeta Negramotná pre jej nezáujem o čítanie akéhokoľvek druhu, sa v Knihovanoch nad Váhom omylom nechá zavrieť do knižnice. To sa začnú diať veci! V tichom šere knižnice vystupujú z kníh svetoznáme knižné postavy jedna za druhou... Janko Hraško, Pinocchio, Pipi Dlhá pančucha, Anna zo Zeleného domu a ďalší s rovnakým cieľom – pomôcť Analfabete vyriešiť jej tri životné záhady: ako sa volá jej neznámy otecko, kde sa stratil jej prívesok s lebkou a empétrojkou a prečo od nej každý chce, aby čítala... Takmer vianočný príbeh plný neuveriteľných dobrodružstiev. Piate vydanie jednej z najúspešnejších detských kníh za posledných desať rokov.
Objev podobné jako Analfabeta Negramotná - Ján Uličiansky
Záchranářská kynologie - - Teorie, data, zkušenosti - Kateřina Jančaříková
Psi dokážou se svým čichem skutečné zázraky. Ani dnes, v době sofistikovaných čidel a robotů, neumí lidé jejich práci nahradit, a při pátrání v rozlehlém terénu, plném překážek a všelijakých pachů různého původu, už vůbec ne. Jeden záchranářský tým (psovod a pes) dokáže za stejný čas zastoupit 50 osob, takže příprava kvalitních kynologických záchranářských týmů a skupin je stále aktuálním tématem. V monografii, svým rozsahem zcela unikátní, najdete: - teoretické poznatky z tuzemských a především zahraničních zdrojů - statistickými metodami zpracovaná data získaná od více než dvou stovek českých a slovenských záchranářů - rozbory konkrétních zásahů různých specializacích (plocha, stopa a sutina) a další kazuistiky - osobní zkušenosti autorky a dalších záchranářských psovodů Zaměřuje se na tři typy práce, které jsou v praxi používané nejčastěji, tedy na pátrání v ploše, v sutinách a na pátrání stopařské; ostatní záchranářské specializace zmiňuje spíše okrajově. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D., vystudovala obor speciální biologie a ekologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Následně získala dva doktoráty na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, kde od roku 2007 pracuje na katedře biologie a environmentálních studií jako odborný asistent a vedoucí Centra environmentálního vzdělávání a výchovy. Kynologie je jejím koníčkem. Se svými psy složila přes 40 zkoušek a zúčastnila se 17 pátrání po pohřešovaných osobách v plochách (z toho 7 se dvěma psy) a jednoho v sutinách. S fenou border kolie Aywy z Ohromujícího světa získala v roce 2015 titul CACT na Českém poháru ZTV3. V roce 2016 byla zařazena do kynologické jednotky pro mezinárodní záchranné operace (MZO) USAR MV-GŘ HZS ČR. Zúčastnila se cvičné zahraniční mise USAR v Estonsku a 1. Medzinárodného sústredenia kynológov Hasičských Zborov 2017 na Slovensku. V roce 2017 se se svým druhým psem, fenou belgického ovčáka groenendaela Cikáda Orfi ze Ztracené zahrady, zúčastnila Mistrovství světa IRO v Rakousku a Mistrovství ČR složek IZS. Autorka se s Orfi zúčastnila (do vydání knihy) třinácti pátrání v plochách.
Objev podobné jako Záchranářská kynologie - - Teorie, data, zkušenosti - Kateřina Jančaříková
Mediální činnosti: v předškolním a mladším školním věku (978-80-7496-222-6)
Kniha - autor Petr Valenta, 188 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V této publikaci chceme ukázat, jak položit základy mediální gramotnosti a jak vnímat média kriticky a v neposlední řadě poskytnout metodická doporučení, to vše také pedagogům mateřských škol a prvního stupně základní školy.
Objev podobné jako Mediální činnosti: v předškolním a mladším školním věku (978-80-7496-222-6)
Informační gramotnost (Defekt) - Michal Černý
Kniha nabízí pohled do historického pozadí formulování koncepce informační gramotnosti jako určitého nástroje pro úspěšnou adaptaci na informační společnost. Nespokojuje se pouze s historickou analýzou, ale sleduje širší filozofická a pedagogická východiska celého fenoménu. Opírá se o myšlenky Luciana Floridiho, které kriticky analyzuje.V závěrečné části pak nabízí vlastní konceptualizaci tématu, která vyžaduje – v kontextu nástupu generativních systémů s umělou inteligencí a společenských změn – nové, hlubší pojetí tohoto fenoménu. Ukazuje, jakým novým způsobem se musíme s technologiemi naučit pracovat, abychom mohli žít v informačně udržitelné demokratické společnosti. Vzdělávání v práci s technikou a informacemi se zde stávají cestou k nově chápanému a hlubšímu humanismu.
Objev podobné jako Informační gramotnost (Defekt) - Michal Černý
Inkluzivní vzdělávání: Efektivní vzdělávání všech žáků (978-80-271-0789-6)
Kniha - autor Ladislav Zilcher; Zdeněk Svoboda, 216 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi. Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách. Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu. Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky. Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi...
Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání: Efektivní vzdělávání všech žáků (978-80-271-0789-6)
Analfabeta Negramotná (978-80-8170-095-8)
Kniha - autor Ján Uličiansky, 96 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Je tesne pred Štedrým dňom. Betka Bábiková, prezývaná aj Analfabeta Negramotná pre jej nezáujem o čítanie akéhokoľvek druhu, sa v Knihovanoch nad Váhom omylom nechá zavrieť do knižnice. To sa začnú diať veci! V tichom šere knižnice vystupujú z kníh svetoznáme knižné postavy jedna za druhou... Janko Hraško, Pinocchio, Pipi Dlhá pančucha, Anna zo Zeleného domu a ďalší s rovnakým cieľom – pomôcť Analfabete vyriešiť jej tri životné záhady: ako sa volá jej neznámy otecko, kde sa stratil jej prívesok s lebkou a empétrojkou a prečo od nej každý chce, aby čítala... Takmer vianočný príbeh plný neuveriteľných dobrodružstiev. Piate vydanie jednej z najúspešnejších detských kníh za posledných desať rokov.
Objev podobné jako Analfabeta Negramotná (978-80-8170-095-8)
Kněžíková Kateřina, Englichová Kateřina: K2: Kateřina Kněžíková / Kateřina Englichová - CD (CR1134-2)
Hudební CD - Unikátní spojení sopránu a harfy v písňových cyklech B. Brittena, P. Ebena, B. Martinů, L. Janáčka a S. Bodorové. Unikátní spojení sopránu a harfy v písňových cyklech B. Brittena, P. Ebena, B. Martinů, L. Janáčka a S. Bodorové. Rok vydání 2022
Objev podobné jako Kněžíková Kateřina, Englichová Kateřina: K2: Kateřina Kněžíková / Kateřina Englichová - CD (CR1134-2)
Finanční gramotnost pro 1. stupeň ZŠ - Eva Skořepová
Interaktivní učebnice určená především pro 1.–3. třídu ZŠ seznamuje kluky a holky se světem peněz. Jak vznikly, kde se berou, jak je správně používat a jak s nimi zodpovědně hospodařit.Výklad, cvičení a úkoly vycházejí z běžných situací, které děti dobře znají z domova. Snadno si tak všechno představí, dobře zapamatují a učení je bude bavit. Titul je určen pedagogům pro práci ve škole a rodičům, kteří chtějí, aby jejich dítě umělo s penězi správně zacházet.
Objev podobné jako Finanční gramotnost pro 1. stupeň ZŠ - Eva Skořepová
Finanční gramotnost metodika (978-80-7402-151-0)
Kniha - autor Petra Navrátilová; Michal Jiříček, 184 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Metodika učebnice finanční gramotnosti. Zabývá se základními principy financí, funkcí peněz, druhy plateb, hospodařením domácnosti, bankami, finančními produkty, problematickými situacemi apod. Publikace je dvoubarevná, plná cvičení, her, příkladů, názorných ukázek a obrázků. Metodika výrazně rozšiřuje učebnici a postihuje přístup učitele k výuce předmětu, přináší doplňková témata, tipy pro výuku, vzorové příklady z praxe apod. Titul vychází z RVP Základního vzdělávání. Problematika financí je přímou součástí vzdělávacích oborů Výchova k občanství a Člověk a svět práce. Titul má doložku MŠMT.
Objev podobné jako Finanční gramotnost metodika (978-80-7402-151-0)
Domek plný úkolů: Pracovní listy pro předškoláky, čerstvé školáky a hlavně pro radost (978-80-262-1860-9)
Kniha - autor Kateřina Markalousová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní listy jsou sestaveny z patnácti krátkých příběhů, které se odehrávají kolem jednoho zdánlivě obyčejného domu. Příběhy popisují život zajímavých nájemníků, kteří v něm žijí. Ke každému příběhu jsou připojeny tři pracovní listy s úkoly. Ty je hravou formou ještě doplňují a čtenáři si děj mohou prožít i jiným způsobem. Úkoly -– pracovní listy k příběhům jsou pestré, jejich společným jmenovatelem je procvičování grafomotoriky, rozvoj zrakového a sluchového vnímání, orientace na ploše, rozvíjení slovní zásoby i dětské fantazie. Listy jsou určeny dětem v předškolním věku a čerstvým školákům. Ale využijí je i družinářky a rodiče při cestách a při společných chvilkách trávených s rodinou. Kateřina Markalousová je speciální pedagožka s mnohaletou praxí v běžné i speciální mateřské škole a ve škole základní. V Portále vyšla její kniha Špunti ve školce.
Objev podobné jako Domek plný úkolů: Pracovní listy pro předškoláky, čerstvé školáky a hlavně pro radost (978-80-262-1860-9)
Štěstí: 50 relaxačních cvičení pro rozvíjení vědomé pozornosti (978-80-87529-30-0)
Kniha - autor Arlene K. Ungerová, 160 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá 50 cvičení vědomé pozornosti, která vám každý den zlepší náladu. Vykročte do radostnějšího životního stylu díky těmto jednoduchým cvičením, která oslabí vaše negativní myšlenky a pocity a vytrénují vaši mysl k pozitivnějšímu náhledu na život.
Objev podobné jako Štěstí: 50 relaxačních cvičení pro rozvíjení vědomé pozornosti (978-80-87529-30-0)
Podívejte se také
- Panasonic SC-UA30E-K (SC-UA30E-K)
- Panasonic SC-HC300EG-K (SC-HC300EG-K)
- Panasonic RF-2400DEG-K (RF-2400DEG-K)
- Technics EAH-A800E-K (EAH-A800E-K)
- Panasonic RP-HTF295E-K (RP-HTF295E-K)
- Panasonic RP-HT265E-K (RP-HT265E-K)
- Panasonic RX-D500EG-K (RX-D500EG-K)
- Technics SA-C100EG-K (SA-C100EG-K)
- Panasonic DVD-S700EP-K (DVD-S700EP-K)
- Shure MV7 K černý (S MV7-K)
- Od symptómu k diagnóze v záchrannej službe: Kazuistiky (978-80-8063-334-9)
- Víno v prameňoch: Dokumenty k dejinám malokarpatského vinohradníctva (978-80-569-0143-4)
- Čtenářský deník k literatuře v kostce pro střední školy (80-253-0394-2)
- Náhradní bočnice k zahradnímu altánu bez okna v bílé barvě VETRO-PLUS VTO.A9215
- Čítanka III. k Literatuře v kostce pro SŠ (978-80-253-0188-3)
- Hroty k šipkám Micro 1000 ks v sáčku T95 , bílé (05-T95-B)
- Programování v C#: od základů k profesionálnímu použití (978-80-271-1216-6)
- Programování v C++: od základů k profesionálnímu použití (978-80-271-0502-1)
- Fialový plamen v praxi: Cesta k osobní transformaci (978-80-7336-973-6)
- Média v pohybu: K proměně současných českých publik (978-80-210-8033-1)
- Čítanka II. k Literatuře v kostce pro SŠ (978-80-253-0187-6)
- Klíče k dokonalému štěstí: Taoismus v denním životě (978-80-85349-21-4)