Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání - Magdaléna Kapuciánová, Kateřina Jančaříková
Publikace Činnosti venku a v přírodě je určena učitelkám mateřských škol a rodičům dětí předškolního věku. Motivuje k aktivnímu objevování světa kolem nás, k bádání i k vyprávění, vyzývá ke hře pod širým nebem. Autorky Kateřina Jančaříková (vysokoškolský pedagog, environmentalista) a Magdalena Kapuciánová (ředitelka MŠ Semínko v Toulcově dvoře) v ní předkládají v praxi ověřené aktivity, klidné i akční, pro dny sluneční i deštivé. Svět je plný příležitostí ke hře, pozorování, práci – využijme je a vyprávějme si o nich.V první, teoretické části se seznámíme s konceptem „třetí učitel“, s informálním vzděláváním, nastíníme pozitiva i rizika pobytu venku, ukážeme příklad bezpečnostních opatření, představíme osvědčené tipy na vybavení a zařízení prostředí maximálně inspirujícího ke spontánním činnostem a doporučíme odzkoušená pravidla. Druhá, podstatně rozsáhlejší část je praktickým nápadníkem krátkodobých a dlouhodobých aktivit, které lze provádět kdekoli a nejsou k nim potřeba žádné složité, nákladné nebošpatně dostupné pomůcky. Vybrány jsou jak herní, tak badatelské aktivity. Přijejich realizaci si děti uvědomují, jak to funguje v přírodě, a učí se respektovat nejen přírodu a její součásti, ale i spolužáky a samy sebe.
Podívejte se také cinnosti ke svatkum a tradicim v predskolnim vzdelavani od jara do leta 978 80 7496 347 6
Enviromentální činnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání je didaktický materiál pro pedagogy předškolního věku a je rozdělena do tří částí. V teoretické části je představena inovativní koncepce environmentální výchovy, včetně modelově očekávaných výstupů. Stručně a srozumitelně jsou na začátku textu vysvětleny důvody začlenění environmentální výchovy a výchovy k udržitelnému rozvoji do rámcových vzdělávacích programů. Důraz je kladen na to, aby si čtenář uvědomil význam prostředí, ve kterém se činnosti dětí odehrávají, především školní zahrady. V metodické části jsou vytyčeny obecně platné metodické poznámky a důrazy, zmíněna jsou zde i doporučení pro tvorbu nebo úpravu ŠVP. Autorka se věnuje hodnocení kvality a účinnosti a nabízí autoevaluační dotazník hodnocení kvality EVVO v MŠ. Praktická část nabízí řadu námětů na drobné aktivity, projekty, vycházky do přírody, naučné stezky a tematické integrované bloky. Pedagogové zde naleznou rozličné nápady a náměty (pokusy, hry, příběhy, nápady k vyrábění aj.) pro vlastní pedagogickou činnost Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol, využijí ji i budoucí pedagogové MŠ středních, vyšších odborných a vysokých škol a všichni, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Inspiraci v ní ale najdou nepochybně i rodiče, prarodiče nebo učitelé prvního stupně ZŠ či další pedagogičtí pracovníci. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, asistentům pedagoga, pedagogům volného času a i rodičům.
Podívejte se také Činnosti venku a v přírodě (978-80-7496-071-0)
Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Publikace z ediční řady Komplexní metodiky pro předškolní vzdělávání přistupuje k problematice s vědomím, že učitelé v mateřských školách obvykle nemají přírodovědné vzdělání. Zohledňuje vývojová specifika předškolních dětí, např. skutečnost, že vnímají neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální. V první části knihy jsou stručně představeny speciální cíle přírodovědného vzdělávání, didaktické zásady přírodovědného vzdělávání této věkové skupiny a doporučené prostředky. Pozornost je věnována čtyřem oblastem vytyčeným týmem odborníků, který v roce 2015 pracoval na minimetodice přírodovědné gramotnosti S dětmi za přírodou (NÚV, 2015), konkrétně: osvojování si přírodovědného jazyka, podpoře zájmu zkoumat okolní svět, rozvíjení pozitivního vztahu k přírodě a učení hrou a prožitkem. V druhé polovině knihy jsou zařazeny ověřené aktivity, které přírodovědnou gramotnost rozvíjejí a které učitelkám v mateřských školách poskytnou dostatek inspirace.
Podívejte se také Katerina (978-80-749-8354-2)
Podívejte se také
- 4Home záclona Magdalena, 350 x 175 cm
- Nejedovatí hadi v přírdě a v teráriích (8595637003132)
- V zámku a v podzámčí (978-80-7497-080-1)
- Vyznání Mariánským Lázním v červnu a červnu v Mariánských Lázních
- V Sokole a v Tasově (978-80-200-3316-1)
- batoh a kabelka v jednom
- Mycelium V: Hlasy a hvězdy ()
- V zemi babišismu a buranokracie
- Mach a Šebestová v historii
- Podoby antisemitismu v Čechách a na Slovensku v 20. a 21. století (9788024634951)
- Dům bez zrcadel: V Anglii lepší služka, v Tunisu bohatá turistka. A doma v Čechách?
- Mingovia v príbehoch a v histórii (978-80-972875-9-7)
- Štvrtá kniha o Bratislave: Bratislava v Európe a Európa v Bratislave v 18. a 19. storočí (978-80-85501-54-4)
- SPRÁVNÁ PĚTKA a prázdniny v maringotkách ()
- Posuň a mrkni! V oceánu (9789463785105)
- Výživa v geriatrii a gerontologii (9788024646411)
- Judaismus a ženy v Izraeli (9788024627199)
- Posuň a mrkni! V divočině (9789463785099)
- Tři studie o trestním právu v českých zemích v 17. a v první polovině 18. století (9788024633022)
- Hry v mateřské škole v teorii a praxi (80-247-0852-3)
Činnosti venku a v přírodě (978-80-7496-071-0)
Kniha - autor Kateřina Jančaříková; Magdaléna Kapuciánová, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá "Publikace Činnosti venku a v přírodě je určena učitelkám mateřských škol a rodičům dětí předškolního věku. Motivuje k aktivnímu objevování světa kolem nás, k bádání i k vyprávění, vyzývá ke hře pod širým nebem. Autorky Kateřina Jančaříková (vysokoškolský pedagog, environmentalista) a Magdalena Kapuciánová (ředitelka MŠ Semínko v Toulcově dvoře) v ní předkládají v praxi ověřené aktivity, klidné i akční, pro dny sluneční i deštivé. Svět je plný příležitostí ke hře, pozorování, práci – využijme je a vyprávějme si o nich. V první, teoretické části se seznámíme s konceptem „třetí učitel“, s informálním vzděláváním, nastíníme pozitiva i rizika pobytu venku, ukážeme příklad bezpečnostních opatření, představíme osvědčené tipy na vybavení a zařízení prostředí maximálně inspirujícího ke spontánním činnostem a doporučíme odzkoušená pravidla. Druhá, podstatně...
Objev podobné jako Činnosti venku a v přírodě (978-80-7496-071-0)
Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání - Helena Hazuková
Publikace Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání má charakter didaktického materiálu a obsah je rozčleněn na tři části. Didaktická část představuje výtvarné činnosti jako nedílnou a významnou součást předškolního vzdělávání. Shrnuje „informační výbavu“ učitelek pro jejich rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Rozšiřuje a doplňuje jejich poznatkovou základnu, vedení i hodnoticí reflexi dětských výtvarných aktivit. Uvádí cíle výtvarné výchovy, její přínosy pro rozvoj osobnosti dítěte, učivo, realizační prostředky výtvarné i didaktické. Metodická část učitelky uvádí do problematiky plánování výtvarných činností jako součásti integrovaných tematických celků. Nabízí metodickou pomoc v podobě strategií, „jak jít nápadům naproti“, a na konkrétních příkladech v textu i příloze navrhuje možnosti, jak s nápady dále metodicky pracovat. Třetí část knihy tvoří obrazový materiál s otázkami a úkoly, na nichž si učitelky mohou ověřit funkčnost nově získaných informací.
Objev podobné jako Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání - Helena Hazuková
Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Nádvorníková
Publikace Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení poznávacích (kognitivních) procesů a řeči u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj smyslů, jako základu poznávání předškolních dětí, přináší však i mnohé podněty pro rozvoj dalších oblastí - pozornosti, paměti, fantazie, myšlení a řeči. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých psychických procesech a jejich vývoji v předškolním věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her, činností a metodických řad pro rozvíjení jednotlivých poznávacích (kognitivních) procesů dětí. Příklady námětů jsou jak ze spontánně vzniklých situací, tak záměrně zvolené a plánované hry a činnosti. V první části publikace najde čtenář konkrétní příklady vhodných metod i základní principy, jak si dítě utváří poznatky nebo dovednosti. Stěžejní však pro čtenáře nejspíše bude druhá část, kde jsou jednotlivé kognitivní oblasti rozpracovány jak z hlediska vývojové psychologie, tak zejména metodicky – tj. jak může pedagog či rodič postupně zvyšovat náročnost. Pro pedagogy MŠ u dětí v povinném předškolním ročníku je důležitá zejména kapitola, která se zabývá specifickými dovednostmi pro budoucího školáka. Tyto oblasti jsou důležité zejména i pro děti s OŠD. Ve třetí části jsou příklady dvou integrovaných bloků, které propojují jednotlivé kognitivní oblasti (např. smysly, paměť, fantazii…) a současně dětem přibližují krásu české literatury. Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí.
Objev podobné jako Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Nádvorníková
Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Dvořáková
Publikace Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se zabývá několika přístupy k realizaci pohybových činností a zejména vhodnými hrami a aktivitami pro rozvíjení těchto dovedností u dětí předškolního věku. První část textu se snaží pomocí příkladů i výkladu osvětlit, jak konkrétními pohybovými činnostmi naplňovat dílčí cíle všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Druhá rozsáhlá část se věnuje obsahu pohybových činností vhodných pro předškolní děti a metodice nácviku konkrétních pohybových dovedností. Uvedená kapitola by tedy mohla stát sama o sobě a vztahovat se pouze k pohybovým možnostem dětí. Byla však podřízena členění RVP PV a dílčím cílům oblasti Dítě a jeho tělo, která požadavky na získávání pohybových dovedností a na péči o zdraví formuluje. Další část se obrací k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů a k jejich zhodnocení z hlediska realizace pohybových činností jak v režimu dne, tak i v režimu celé školy, a to ve vztahu k potřebám dětí a pěstování jejich zdraví. V závěru je uveden příklad pohybových činností v tematickém celku jako příklad propojení pohybových a dalších činností v tematickém celku. Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí.
Objev podobné jako Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Dvořáková
Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Publikace í je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení spolupráce a kooperace u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj komunikace mezi dětmi, jejich spolupráce a prosociálního cítění. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých aspektech využívání kooperativních činností v prostředí MŠ a možnostech jejich rozvoje v období předškolního věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her a činností pro rozvíjení kooperativních dovedností předškolních dětí.
Objev podobné jako Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Svobodová, Hana Švejdová
Publikace Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání hledá cesty k tomu, jak pomoci dětem ke schopnosti prosociálního jednání, jak je učit být lidmi v plnohodnotném slova smyslu. Publikace pojednává o rozvoji prosociálnosti předškolních dětí v prostředí mateřské školy a je proložena příklady z praxe, hrami a metodickými řadami. Publikace je určena pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku.
Objev podobné jako Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Svobodová, Hana Švejdová
Taneční činnosti v předškolním vzdělávání - Markéta Kubecová, Václava Brettschneiderová
Jak v dnešní „pohodlné“ době vést děti k pravidelným fyzickým aktivitám? Osvědčeným receptem je spojení pohybu s rytmem a hudbou. Novinka z ediční řady Komplexní metodiky přináší ověřené praktické postupy a příklady dobré praxe založené na letitých zkušenostech v tanečním vzdělávání. Zabývá se jak specifickým přístupem k předškolnímu dítěti při tanečních činnostech, tak třeba i výběrem hudby, rekvizit a kostýmů. Je plná námětů na pohybové hry, drobné choreografie a naleznete v ní pro inspiraci mnoho tanečních aktivit. Napsaly učitelky MŠ pro potřeby praxe předškolního vzdělávání. Náměty na pohybové hry, drobné choreografie, mnoho inspirace pro taneční aktivity. Užitečná příručka pro rozvoj předškolních dětí ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika i Dítě a společnost. Dítě je prostřednictvím tanečních činností aktivně seznamováno se stavbou a strukturou lidského těla i s pohybovou kulturou. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, pedagogům tance, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, studentům pedagogiky tance, pedagogům volného času, vedoucím tanečních a pohybových kroužků dětí ve věku 4–7 let i jejich rodičům.
Objev podobné jako Taneční činnosti v předškolním vzdělávání - Markéta Kubecová, Václava Brettschneiderová
Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)
Kniha - autor Markéta Kubecová; Václava Brettschneiderová, 169 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jak v dnešní „pohodlné“ době vést děti k pravidelným fyzickým aktivitám? Osvědčeným receptem je spojení pohybu s rytmem a hudbou. Novinka z ediční řady Komplexní metodiky přináší ověřené praktické postupy a příklady dobré praxe založené na letitých zkušenostech v tanečním vzdělávání. Zabývá se jak specifickým přístupem k předškolnímu dítěti při tanečních činnostech, tak třeba i výběrem hudby, rekvizit a kostýmů. Je plná námětů na pohybové hry, drobné choreografie a naleznete v ní pro inspiraci mnoho tanečních aktivit. Napsaly učitelky MŠ pro potřeby praxe předškolního vzdělávání. Náměty na pohybové hry, drobné choreografie, mnoho inspirace pro taneční aktivity. Užitečná příručka pro rozvoj předškolních dětí ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika i Dítě a společnost. Dítě je prostřednictvím tanečních činností aktivně...
Objev podobné jako Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)
Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-468-8)
Kniha - autor Eva Svobodová; Hana Švejdová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání hledá cesty k tomu, jak pomoci dětem ke schopnosti prosociálního jednání, jak je učit být lidmi v plnohodnotném slova smyslu. Publikace pojednává o rozvoji prosociálnosti předškolních dětí v prostředí mateřské školy a je proložena příklady z praxe, hrami a metodickými řadami. Publikace je určena pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku.
Objev podobné jako Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-468-8)
Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-503-6)
Kniha - česky Publikace Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání má charakter didaktického materiálu a obsah je rozčleněn na tři části. Didaktická část představuje výtvarné činnosti jako nedílnou a významnou součást předškolního vzdělávání. Shrnuje „informační výbavu“ učitelek pro jejich rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Rozšiřuje a doplňuje jejich poznatkovou základnu, vedení i hodnoticí reflexi dětských výtvarných aktivit. Uvádí cíle výtvarné výchovy, její přínosy pro rozvoj osobnosti dítěte, učivo, realizační prostředky výtvarné i didaktické. Metodická část učitelky uvádí do problematiky plánování výtvarných činností jako součásti integrovaných tematických celků. Nabízí metodickou pomoc v podobě strategií, „jak jít nápadům naproti“, a na konkrétních příkladech v textu i příloze navrhuje možnosti, jak s nápady dále metodicky pracovat. Třetí část knihy tvoří obrazový materiál s otázkami a úkoly, na nichž si učitelky mohou ověřit funkčnost...
Objev podobné jako Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-503-6)
Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-467-1)
Kniha - autor Hana Nádvorníková, 194 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení poznávacích (kognitivních) procesů a řeči u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj smyslů, jako základu poznávání předškolních dětí, přináší však i mnohé podněty pro rozvoj dalších oblastí - pozornosti, paměti, fantazie, myšlení a řeči. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých psychických procesech a jejich vývoji v předškolním věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her, činností a metodických řad pro rozvíjení jednotlivých poznávacích (kognitivních) procesů dětí. Příklady námětů jsou jak ze spontánně vzniklých situací, tak záměrně zvolené a plánované hry a činnosti. V první části publikace najde čtenář konkrétní příklady vhodných metod i základní principy, jak si dítě utváří poznatky...
Objev podobné jako Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-467-1)
Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-510-4)
Kniha - česky Publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání je didaktický materiál pro pedagogy předškolního věku a je rozdělena do tří částí. V teoretické části je představena inovativní koncepce environmentální výchovy, včetně modelově očekávaných výstupů. Stručně a srozumitelně jsou na začátku textu vysvětleny důvody začlenění environmentální výchovy a výchovy k udržitelnému rozvoji do rámcových vzdělávacích programů. Důraz je kladen na to, aby si čtenář uvědomil význam prostředí, ve kterém se činnosti dětí odehrávají, především školní zahrady. V metodické části jsou vytyčeny obecně platné metodické poznámky a důrazy, zmíněna jsou zde i doporučení pro tvorbu nebo úpravu ŠVP. Autorka se věnuje hodnocení kvality a účinnosti a nabízí autoevaluační dotazník hodnocení kvality EVVO v MŠ. Praktická část nabízí řadu námětů na drobné aktivity, projekty, vycházky do přírody, naučné stezky a tematické integrované bloky. Pedagogové zde naleznou...
Objev podobné jako Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-510-4)
Pohybové činnosti: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-519-7)
Kniha - autor Hana Dvořáková, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se zabývá několika přístupy k realizaci pohybových činností a zejména vhodnými hrami a aktivitami pro rozvíjení těchto dovedností u dětí předškolního věku. První část textu se snaží pomocí příkladů i výkladu osvětlit, jak konkrétními pohybovými činnostmi naplňovat dílčí cíle všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Druhá rozsáhlá část se věnuje obsahu pohybových činností vhodných pro předškolní děti a metodice nácviku konkrétních pohybových dovedností. Uvedená kapitola by tedy mohla stát sama o sobě a vztahovat se pouze k pohybovým možnostem dětí. Byla však podřízena členění RVP PV a dílčím cílům oblasti Dítě a jeho tělo, která požadavky na získávání pohybových dovedností a na péči o zdraví formuluje. Další část se obrací k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů a k jejich zhodnocení z...
Objev podobné jako Pohybové činnosti: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-519-7)
Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-194-6)
Kniha - autor Hana Nádvorníková, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nová publikace Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání je určena zejména učitelkám a vychovatelkám mateřských škol a vychází z aktuálních potřeb školství, ale i celé společnosti, pro kterou je rozvoj vědy a techniky jednou z klíčových oblastí. Vysvětluje pojem technická gramotnost a nabízí metody a postupy, kterými je možné základy technické gramotnosti vytvářet. Dílo vychází ze současných principů předškolního vzdělávání, a to především z principu prožitkového, činnostního a spontánního učení, z aplikace formativního hodnocení a konstruktivistického pojetí učení. Nabízí nové náhledy na vlastní aktivity, inspiruje k efektivnějšímu naplňování rámcových i dílčích cílů této oblasti. Kniha umožňuje sledovat utváření klíčových kompetencí dětí. Zabývá se i možnými riziky, kterým je třeba pro dosažení kvalitních výsledků předcházet. Praktická část obsahuje náměty na hry a...
Objev podobné jako Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-194-6)
Činnosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Publikace je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku. Důraz klade na vyvážený rozvoj všech předčtenářských dovedností včetně porozumění textu i obrázku. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých složkách čtenářské gramotnosti a možnosti jejich rozvoje v období předškolního věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her a činností pro rozvíjení jednotlivých složek čtenářské gramotnosti.
Objev podobné jako Činnosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání (978-80-7496-166-3)
Kniha - autor Kateřina Jančaříková; Jana Havlová, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Činnosti se zvířaty se zabývá problematikou využití a zapojení vybraných druhů zvířat v předškolním vzdělávání. První část knihy je zaměřena na teorii – terminologii, obecnou charakteristiku interakce se zvířaty a zařazení aktivit v rámci legislativy. V druhé části autorky seznamují čtenáře s praxí, se zkušenostmi a příklady dobré praxe, věnují pozornost kritériím výběru vhodného druhu zvířete a jeho potřebám, popisují konkrétní vzdělávací činnosti a uvádí rady, jak se vyvarovat možných rizik v rámci kontaktu s živými tvory. Kniha pojímá vzdělávání za pomoci zvířat komplexně s uceleným přehledem v oblasti teoretické i praktické. Nabízí učitelkám v mateřských školách a dalším odborníkům či rodičům možnosti, jakým způsobem zapojit zvířata do vzdělávání, a tím zkvalitnit prostředí, ve kterém dítě vyrůstá a využít pozitivního vlivu živých tvorů na rozvoj...
Objev podobné jako Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání (978-80-7496-166-3)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III - aktivity a činnosti - Hana Splavcová
V pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání, tentokrát s podtitulem Aktivity a činnosti, naleznete soubor samostatných aktivit i tematických celků, které zpracovaly zkušené učitelky z mateřských škol na základě činností vyzkoušených s dvouletými dětmi. U každé aktivity je přehledně uveden doporučený počet dětí, rozvíjené oblasti, roční období pro realizaci i náročnost na přípravu. Součástí každé aktivity je reflexe z praxe, náměty na rozšiřující činnosti a prostor pro poznámky, který umožní sdílení zkušeností a doporučení mezi učitelkami vaší MŠ.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III - aktivity a činnosti - Hana Splavcová
Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání (978-80-7496-356-8)
Kniha - česky Publikace obsahuje 70 podrobně zpracovaných výtvarných námětů doplněných o barevnou fotografickou dokumentaci dětských prací a výčet 180 dalších inspirativních námětů zařazených ke konkrétním výtvarným řadám a technikám, aby kniha byla pro učitelky mateřských škol skutečně obsáhlým výtvarným nápadníkem i metodickou pomůckou pro práci s dětmi. Obsah je rozdělen na dvě části: Výtvarné techniky vhodné do MŠ představují rozmanité možnosti výtvarných technik a postupů, kterými je možné uskutečňovat výtvarnou činnost s dětmi předškolního věku. Kromě kresby a malby jsou v kapitole obsaženy grafické techniky, plastická a prostorová tvorba i soudobé výtvarné postupy. Každá technika je doplněna o jeden výtvarný námět s vymezeným výtvarným úkolem. Největší část publikace je věnována námětům ve výtvarné výchově. Náměty jsou uspořádané do čtyř tematických projektů, které jsou dále rozděleny do výtvarných řad: ROSTLINY (stromy, plody stromu, květiny,...
Objev podobné jako Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání (978-80-7496-356-8)
Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-327-8)
Kniha -, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace z ediční řady Komplexní metodiky pro předškolní vzdělávání přistupuje k problematice s vědomím, že učitelé v mateřských školách obvykle nemají přírodovědné vzdělání. Zohledňuje vývojová specifika předškolních dětí, např. skutečnost, že vnímají neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální. V první části knihy jsou stručně představeny speciální cíle přírodovědného vzdělávání, didaktické zásady přírodovědného vzdělávání této věkové skupiny a doporučené prostředky. Pozornost je věnována čtyřem oblastem vytyčeným týmem odborníků, který v roce 2015 pracoval na minimetodice přírodovědné gramotnosti S dětmi za přírodou (NÚV, 2015), konkrétně: osvojování si přírodovědného jazyka, podpoře zájmu zkoumat okolní svět, rozvíjení pozitivního vztahu k přírodě a učení hrou a prožitkem. V druhé polovině knihy jsou zařazeny ověřené aktivity, které přírodovědnou gramotnost rozvíjejí a které učitelkám v...
Objev podobné jako Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-327-8)
Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání (978-80-7496-430-5)
Kniha - autor Michaela Fiedlerová; Andrea Rejchrtová; Alžběta Amirová, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace prostřednictvím praktických činností dokládá, jak lze s využitím metod dramatické výchovy rozvíjet různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku. Jednotlivé části publikace se zaměřují na klasické české pohádky, environmentální tematiku nebo činnosti k rozvoji komunikativních dovedností předškolního dítěte. Právě metody dramatické výchovy jsou jedním z nejlepších způsobů, jak splnit požadavky na současné předškolní vzdělávání, protože se díky nim děti učí na základě svých vlastních prožitků, emocí, smyslového poznávání a přímé činnosti. Toto učení se děje formou hry, která je předškolnímu dítěti nejbližší. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, ale i studentům pedagogických škol.
Objev podobné jako Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání (978-80-7496-430-5)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III: aktivity a činnosti (978-80-7496-406-0)
Kniha - autor Hana Splavcová, 172 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání, tentokrát s podtitulem Aktivity a činnosti, naleznete soubor samostatných aktivit i tematických celků, které zpracovaly zkušené učitelky z mateřských škol na základě činností vyzkoušených s dvouletými dětmi. U každé aktivity je přehledně uveden doporučený počet dětí, rozvíjené oblasti, roční období pro realizaci i náročnost na přípravu. Součástí každé aktivity je reflexe z praxe, náměty na rozšiřující činnosti a prostor pro poznámky, který umožní sdílení zkušeností a doporučení mezi učitelkami vaší MŠ.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III: aktivity a činnosti (978-80-7496-406-0)
Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Kniha - autor Marta Kryčová, 206 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnost komunikovat je základní podmínkou úspěšného přechodu do první třídy základní školy. V současné době přibývá dětí, které mají slabší slovní zásobu, potíže s výslovností a s kulturou mluveného projevu. Proto je nezbytné, aby zejména pedagogové v mateřských školách pracovali promyšleně a dbali na cílený rozvoj řečových dovedností od počátku předškolního vzdělávání až po nástup do základní školy. Publikace zahrnuje teoretické poznatky o faktorech ovlivňujících osvojení dětské řeči, metody rozvíjení řečových dovedností, nejčastější poruchy dětské řeči a jejich možnou prevenci v mateřské škole. Dále nabízí ucelený přehled oblastí rozvoje dětské řeči a podrobné plány cílené podpory komunikačních schopností se soubory postupně navazujících aktivit, které podporují řečové dovednosti dětí předškolního věku. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům,...
Objev podobné jako Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Metody a aktivity dramatiacké výchovy v předškolním vzdělávání - Fiedlerová Michaela, Amirová Alžběta, Andrea Rejchrtová
Rozvíjejte různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku s využitím dramatických metod! Publikace prostřednictvím praktických činností dokládá, jak lze s využitím metod dramatické výchovy rozvíjet různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku. Jednotlivé části publikace se zaměřují na klasické české pohádky, environmentální tematiku nebo činnosti k rozvoji komunikativních dovedností předškolního dítěte. Právě metody dramatické výchovy jsou jedním z nejlepších způsobů, jak splnit požadavky na současné předškolní vzdělávání, protože se díky nim děti učí na základě svých vlastních prožitků, emocí, smyslového poznávání a přímé činnosti. Toto učení se děje formou hry, která je předškolnímu dítěti nejbližší. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, ale i studentům pedagogických škol.
Objev podobné jako Metody a aktivity dramatiacké výchovy v předškolním vzdělávání - Fiedlerová Michaela, Amirová Alžběta, Andrea Rejchrtová
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání 2 - Od jara do léta - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Ve druhém pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od jara do léta doplňujeme téma vzdělávání dvouletých dětí o další aspekty. Zaměřili jsme se například na podmínky vzdělávání, tvorbu školního vzdělávacího programu a další pedagogická východiska (specifika věkové homogenní a heterogenní skupiny, pedagogickou diagnostiku a další). Samostatnou kapitolu jsme věnovali platným právním předpisům. V metodické části jsou uvedeny další pojmy v akronymech i ukázky z praxe.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání 2 - Od jara do léta - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II: Od jara do léta (978-80-7496-316-2)
Kniha - autor Jana Kropáčková, 170 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ve druhém pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od jara do léta doplňujeme téma vzdělávání dvouletých dětí o další aspekty. Zaměřili jsme se například na podmínky vzdělávání, tvorbu školního vzdělávacího programu a další pedagogická východiska (specifika věkové homogenní a heterogenní skupiny, pedagogickou diagnostiku a další). Samostatnou kapitolu jsme věnovali platným právním předpisům. V metodické části jsou uvedeny další pojmy v akronymech i ukázky z praxe. Metodika pomůže učitelkám a ředitelkám mateřských škol zorientovat se v aktuálních otázkách předškolního vzdělávání, konkrétně v oblasti vytvoření optimálních podmínek pro vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II: Od jara do léta (978-80-7496-316-2)
Kniha Dvouleté děti v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-270-7)
Kniha - autor Jana Kropáčková; Hana Splavcová, 170 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od podzimu do zimy je věnována v první řadě učitelkám a ředitelkám mateřských škol, je velmi vhodným studijním materiálem pro budoucí učitelky mateřských škol, mohou ji využít nejen studenti bakalářských studijních programů Učitelství pro mateřské školy, ale i studenti středních pedagogických škol či dalších studijních oborů zaměřujících se na vzdělávání a výchovu dětí raného věku. Cenným zdrojem informací může být také pro pracovníky v zařízeních pro péči o děti do tří let, mikrojeslích, dětských skupinách, soukromých předškolních zařízeních. Inspiraci zde najdou rodiče, prarodiče i chůvy dvouletých. Díky velkému množství příkladů a praktických ukázek metodika poskytuje nabídku, jak nejen pečovat o dvouleté dítě, respektovat jeho individuální potřeby a zájmy, ale především jak si s ním efektivně hrát tak,...
Objev podobné jako Kniha Dvouleté děti v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-270-7)
Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od jara do léta (978-80-7496-347-6)
Kniha - autor Zuzana Kupcová; Hana Nádvorníková; Veronika Růžičková, 157 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na možnosti využití lidových tradic, významných dní či státních svátků, které se u nás obvykle slaví, a nabízí inspiraci pro pedagogickou práci s dětmi v předškolních zařízeních. Jelikož postihuje svátky a tradice oslavované v druhé polovině školního roku, může se stát východiskem pro tvorbu školních nebo třídních vzdělávacích programů či jen obohatit vzdělávací nabídku mateřské školy. Každé téma (svátek) sestává z uvedení do kulturně-historického kontextu, charakteristiky tohoto období vzhledem k MŠ, nabídky k pedagogickému využití a ze samotných praktických námětů na aktivity související s daným tématem, jimiž jsou činnosti dramatické, hudební a výtvarné.
Objev podobné jako Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od jara do léta (978-80-7496-347-6)
Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-346-9)
Kniha - autor Zuzana Kupcová; Hana Nádvorníková; Veronika Růžičková, 164 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na možnosti využití lidových tradic, významných dní či státních svátků, které se u nás obvykle slaví, a nabízí inspiraci pro pedagogickou práci s dětmi v předškolních zařízeních. Jelikož postihuje svátky a tradice oslavované v první polovině školního roku, může se stát východiskem pro tvorbu školních nebo třídních vzdělávacích programů či jen obohatit vzdělávací nabídku mateřské školy. Každé téma (svátek) sestává z uvedení do kulturně-historického kontextu, charakteristiky tohoto období vzhledem k MŠ, nabídky k pedagogickému využití a ze samotných praktických námětů na aktivity související s daným tématem, jimiž jsou činnosti dramatické, hudební a výtvarné.
Objev podobné jako Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-346-9)
Kniha aktivít v prírode
Táto kniha je plná aktivít a najrôznejších tipov úloh a cvičení pre všetkých malých milovníkov prírody. Máte radi zvieratá a rastliny? Chcete sa o nich dozvedieť viac a pritom zahnať dlhú chvíľu? Túto knižku si môžete vziať so sebou na výlet, alebo sa pustiť do jej vyplňovania doma, keď počasie prechádzkam práve nepraje. Všetky činnosti obsiahnuté v tejto knihe sú nejakým spôsobom spojené s prírodou. Podnietia detskú zvedavosť a túžbu spoznávať svet okolo seba.
Objev podobné jako Kniha aktivít v prírode
Odtlač pršteky V prírodě
Táto knižka je plná zábavných a kreatívnych nápadov na vytvorenie originálnych prštekových obrázkov. Používaj všetky pršteky a vytváraj rôzne tvary a veľkosti odtlačkov. Po uschnutí odtlačkov ich môžeš pomocou fixky dokresliť a dotvoriť mnoho osobitých detailov. Vďaka ľahkým a jasným postupom sa deti naučia vytvárať jelene s mohutným parožím, nebojácne tigre, hravé tučniaky, svižné klokany či drobné kraby. Kniha podporuje rozvoj jemnej motoriky, koordináciu oka a ruky a predovšetkým povzbudzuje tvorivosť a predstavivosť.
Objev podobné jako Odtlač pršteky V prírodě
Záchranářská kynologie - - Teorie, data, zkušenosti - Kateřina Jančaříková
Psi dokážou se svým čichem skutečné zázraky. Ani dnes, v době sofistikovaných čidel a robotů, neumí lidé jejich práci nahradit, a při pátrání v rozlehlém terénu, plném překážek a všelijakých pachů různého původu, už vůbec ne. Jeden záchranářský tým (psovod a pes) dokáže za stejný čas zastoupit 50 osob, takže příprava kvalitních kynologických záchranářských týmů a skupin je stále aktuálním tématem. V monografii, svým rozsahem zcela unikátní, najdete: - teoretické poznatky z tuzemských a především zahraničních zdrojů - statistickými metodami zpracovaná data získaná od více než dvou stovek českých a slovenských záchranářů - rozbory konkrétních zásahů různých specializacích (plocha, stopa a sutina) a další kazuistiky - osobní zkušenosti autorky a dalších záchranářských psovodů Zaměřuje se na tři typy práce, které jsou v praxi používané nejčastěji, tedy na pátrání v ploše, v sutinách a na pátrání stopařské; ostatní záchranářské specializace zmiňuje spíše okrajově. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D., vystudovala obor speciální biologie a ekologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Následně získala dva doktoráty na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, kde od roku 2007 pracuje na katedře biologie a environmentálních studií jako odborný asistent a vedoucí Centra environmentálního vzdělávání a výchovy. Kynologie je jejím koníčkem. Se svými psy složila přes 40 zkoušek a zúčastnila se 17 pátrání po pohřešovaných osobách v plochách (z toho 7 se dvěma psy) a jednoho v sutinách. S fenou border kolie Aywy z Ohromujícího světa získala v roce 2015 titul CACT na Českém poháru ZTV3. V roce 2016 byla zařazena do kynologické jednotky pro mezinárodní záchranné operace (MZO) USAR MV-GŘ HZS ČR. Zúčastnila se cvičné zahraniční mise USAR v Estonsku a 1. Medzinárodného sústredenia kynológov Hasičských Zborov 2017 na Slovensku. V roce 2017 se se svým druhým psem, fenou belgického ovčáka groenendaela Cikáda Orfi ze Ztracené zahrady, zúčastnila Mistrovství světa IRO v Rakousku a Mistrovství ČR složek IZS. Autorka se s Orfi zúčastnila (do vydání knihy) třinácti pátrání v plochách.
Objev podobné jako Záchranářská kynologie - - Teorie, data, zkušenosti - Kateřina Jančaříková
Ako hovoria zvieratká? V prírode
V prírode nájdete nespočet druhov zvierat a každé vydáva nejaký špecifický zvuk. Vedeli ste napríklad, ako robí lastovička, vydra alebo hroch? Na farebných stránkach spolu s deťmi zistíte, ako vyzerá prirodzené prostredie jednotlivých zvierat, s pomocou tlačidiel si vypočujete, aké zvuky zvieratá vydávajú, a navyše sa pobavíte pri čítaní zábavných riekaniek.
Objev podobné jako Ako hovoria zvieratká? V prírode
V prírode - Anne-Kathrin Behlová
Poďme preskúmať veľký svet tam vonku. Čo všetko v prírode objavíme? Skrýva sa tam bažant, kobylka, sokol, ale aj motýle a zajace. Tí všetci čakajú na malých objaviteľov a objaviteľky v tomto veršovanom leporele s pohyblivými prvkami. Obrázky je možné oživiť na každej stránke. Stačí tu zatiahnuť, tam posunúť alebo pootočiť. Knižka zároveň rozvíja jemnú motoriku.
Objev podobné jako V prírode - Anne-Kathrin Behlová
Zvieratká v prírode - Jana Navrátilová
Interaktívne leporelo s farebnými obrázkami a chytrými kolieskami. Deti s pomocou koliesok zjisťujú, ktoré zvieratká v prírode už poznajú.
Objev podobné jako Zvieratká v prírode - Jana Navrátilová
Saloos V přírodě v pohodě Tělový sprej BIO 100 ml
Saloos V přírodě v pohodě Tělový sprej BIO obsahuje esenciální oleje, které příjemně provoní pokožku a zároveň odpuzují komáry. Pro dospělé i děti od 3 let.
Objev podobné jako Saloos V přírodě v pohodě Tělový sprej BIO 100 ml
Zvierací kamaráti Kto žije v prírode?
Keď na jar vykukne slniečko, zvieratká opustia svoje skrýše a užívajú si krásnu prírodu. Na lúke, na poli, v lese, pri rybníku, všade je plno mláďat. V knižke nájdeš básničky o drozdoch, veveričkách, včielkach, srnkách, diviakoch, kačkách, vydrách a mnohých iných zvieratkách, ktoré môžeš stretnúť v lese.
Objev podobné jako Zvierací kamaráti Kto žije v prírode?
Počúvaj, kto to môže byť? V prírode
Ako robí červienka? A ako vážka? Pohladkaj si ich a zisti, ako robia. V knihe na teba čakajú zvierací kamaráti na mnohých krásnych fotografiách, z ktorých si niektoré môžeš dokonca pohladkať vďaka hmatovým prvkom a vypočuť si skutočné zvuky zvierat.
Objev podobné jako Počúvaj, kto to môže byť? V prírode
Ekologická a environmentální výchova - Učebnice - Jan Činčera, Kateřina Jančaříková, Petra Šimonová
Pracovní učebnice přináší systematický přístup výuce EEV a dává jednotný rámec a smysluplný přístup pokud jde o výběr témat, metody a formy výuky. Pojetí vychází z doporučených očekávaných výstupů (DOV) k tematickým okruhům průřezového tématu Environmentální výchova. Staví na tématech zásadních pro rozvoj odpovědného environmentálního chování: vztah ke svému okolí, badatelské dovednosti, kompetence pro zapojení do řešení environmentálních problémů a dalších. Vede k diskusi o postojích a hodnotách žáka. Pracovní učebnice zahrnuje 13 tematických okruhů, přičemž každý vychází z modelové situace blízké každodennímu životu žáků. Pracovní učebnice zapojuje žáka do problematiky, dává mu možnost rekapitulovat jeho dosavadní poznatky a zkušenosti, poskytuje mu nové informace, podporuje ho v přemýšlení a dává mu prostor k formování vlastního názoru. Žák si může do učebnice zapisovat nejen řešení úkolů, ale také své myšlenky a postřehy. Součástí kompletu Ekologická a environmentální výchova je metodická příručka, která pomáhá učiteli konkretizovat vědomosti a dovednosti, postoje a hodnoty, jež si mají žáci prostřednictvím jednotlivých témat osvojit. Poslední částí je interaktivní učebnice, doplněná o krátký teoretický základ ke každému okruhu a o objekty doplňující a rozvíjející dané téma.
Objev podobné jako Ekologická a environmentální výchova - Učebnice - Jan Činčera, Kateřina Jančaříková, Petra Šimonová
Pomáháme dětem s orientací v dnešním světě - Eva Svobodová, Magdaléna Kapuciánová, Alena Váchová, Zuzana Štefánková
Publikace Pomáháme dětem s orientací v dnešní světě poslouží jako užitečná příručka k výuce vzdělávací oblasti Dítě a svět nejen v mateřských školách. Vedle potřebného metodického zázemí nabízí spoustu originálních námětů a zábavných aktivit, které jsou ověřeny praxí a garantovány editorským kolektivem z řad odborníků na předškolní výchovu a vzdělávání. I přes větší zaměření k jedné vzdělávací oblasti neztrácejí činnosti svůj integrovaný charakter a přispívají k celostnímu rozvoji dítěte.
Objev podobné jako Pomáháme dětem s orientací v dnešním světě - Eva Svobodová, Magdaléna Kapuciánová, Alena Váchová, Zuzana Štefánková
Skanzeny - Muzea lidové architektury v přírodě v České republice a Slovenské republice - Petr Dvořáček
Významnou součástí naší národní identity je tradiční lidová kultura. S tou se však dnes už v její autentické podobě téměř nesetkáme. Moderní městský životní styl se prosadil i na venkově. Kroje a zvyky byly z návsí vytlačeny jen na pódia, zmizela i většina staveb lidové architektury. Skanzeny neboli muzea lidové architektury v přírodě Přesto občas pociťujeme touhu vrátit se do světa našich předků s jeho prostotou a přirozenou krásou. Místem, kde se nám to může alespoň na chvíli podařit, jsou skanzeny, jak jim u nás říkáme, neboli muzea lidové architektury v přírodě. Skanzen spojuje prostředí zachovaných nebo rekonstruovaných památek lidové architektury s dalšími doklady tradičního způsobu života našich předků, zemědělství, řemesel a zvyků, poslední dobou často i se živými ukázkami. Aktuální stav muzeí lidové architektury České republiky a Slovenska Rožnovské Valašské muzeum v přírodě zná u nás snad každý. Méně se už ví, že větších nebo menších skanzenů jsou u nás bezmála tři desítky. Podobně známý je na Slovensku skanzen v Martině, zájemci však mohou navštívit více než desítku dalších muzeí i v ostatních slovenských regionech. A skanzenů stále přibývá, protože s postupem moderního životního stylu a soustředění života do měst roste i zájem o příležitostné návraty ke kořenům. Zřizovatelem většiny skanzenů je stát prostřednictvím svých muzejních institucí. V posledních desetiletích však nové skanzeny zřizují i obce, neziskové organizace, a dokonce i soukromé osoby. Pozornosti se dostalo nejen materiální kultuře českých a slovenských etnografických regionů, ale i památkám na německé obyvatele českého pohraničí nebo Rusíny na východním Slovensku. Tato kniha zachycuje aktuální stav muzeí lidové architektury České republiky a Slovenska v roce 2019 a poskytuje o něm informace včetně bohaté fotodokumentace.
Objev podobné jako Skanzeny - Muzea lidové architektury v přírodě v České republice a Slovenské republice - Petr Dvořáček
Kniha aktivít v prírode (978-80-567-1046-3)
Kniha - 68 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Táto kniha je plná aktivít a najrôznejších tipov úloh a cvičení pre všetkých malých milovníkov prírody. Máte radi zvieratá a rastliny? Chcete sa o nich dozvedieť viac a pritom zahnať dlhú chvíľu? Túto knižku si môžete vziať so sebou na výlet, alebo sa pustiť do jej vyplňovania doma, keď počasie prechádzkam práve nepraje. Všetky činnosti obsiahnuté v tejto knihe sú nejakým spôsobom spojené s prírodou. Podnietia detskú zvedavosť a túžbu spoznávať svet okolo seba.
Objev podobné jako Kniha aktivít v prírode (978-80-567-1046-3)
Ako to funguje v prírode - Katie Daynes, Russell Tate
Otvor 100 okienok na stránkach tejto knihy a zisti, ako vzniká počasie, nazri do vnútra búrkového oblaku, pozri sa na zrodenie hurikánu, uč sa niečo nové! Ako vzniká počasie? Aké môže byť? Aké sú klimatické pásma na Zemi? Aký je kolobeh vody? Zaujíma vás počasie a chcete zistiť, ako to funguje v prírode? Chcete sa dozvedieť niečo viac o pôsobení Slnka, prúdení vzduchu, divokých vetroch alebo najmrazivejších oblastiach? Táto zaujímavá knižka s viac než 100 okienkami vás prevedie po súši, po mori, oblohou, objavíte s ňou ako vzniká počasie, nazriete do vnútra búrkového oblaku, uvidíte zrodenie hurikánu, navštívite nejedno miesto na zemeguli a dozviete sa aj to, ako by mohlo vyzerať počasie v budúcnosti. Otvorte teda túto knižku, pozrite sa pod okienka a naučte sa niečo nové!
Objev podobné jako Ako to funguje v prírode - Katie Daynes, Russell Tate
Čarovný rok v prírode (978-80-8088-662-2)
Kniha - autor Tony Wolf, 54 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Navštívte na jar Malé Bodkovce s jej rozkošnými obyvateľmi, lienkami, ktoré nepretržito upratujú a chystajú večernú slávnosť. Možno započujete aj krásny spev vtáčikov – konkurz do speváckeho zboru. Bobry chystajú na leto bazén pre všetkých lesných kamarátov, kde sa budú konať známe plavecké preteky. Ako odmenu si môžu dať mňamkový lekvár z černíc, malín a čučoriedok, ktorý pripravia šikovné myšky. Za ušami sa zalizujú aj mravčekovia. Nakuknite do ich útulného mraveniska, prejdite sa na lesné trhovisko cestou posypanou jesenným lístím a ochutnajte jablkový džús tatka ježka i dobroty cukrárky sovy. Keď panuje zima, krtko si užíva pohodlie v útulnom domčeku čítajúc si v kresle knihu, zajačiky si pochutnávajú v teplučkom brlohu na torte a medvedíky sa spúšťajú na sánkach užívajúc si sneh plnými dúškami! Nahliadnite do tejto knižky, kde milé príbehy sprevádzajú nádherné ilustrácie Tonyho Wolfa.
Objev podobné jako Čarovný rok v prírode (978-80-8088-662-2)
Saloos Intenzivní Péče V Přírodě V Pohodě ochranný a osvěžující sprej proti komárům 100 ml
Saloos Intenzivní Péče V Přírodě V Pohodě, 100 ml, Tělové spreje pro ženy, Tělový sprej Saloos Intenzivní Péče vám zajistí příjemné osvěžení kdykoli v průběhu dne. Vlastnosti: příjemně voní pečuje o pokožku těla Složení: veganský produkt Jak používat: Před použitím dobře protřepejte. Nastříkejte přímo na pokožku. Opakujte několikrát denně dle potřeby.
Objev podobné jako Saloos Intenzivní Péče V Přírodě V Pohodě ochranný a osvěžující sprej proti komárům 100 ml
Ako to funguje v prírode (978-80-567-0329-8)
Kniha - 14 stran, slovensky Otvor 100 okienok na stránkach tejto knihy a zisti, ako vzniká počasie, nazri do vnútra búrkového oblaku, pozri sa na zrodenie hurikánu, uč sa niečo nové! Ako vzniká počasie? Aké môže byť? Aké sú klimatické pásma na Zemi? Aký je kolobeh vody? Zaujíma vás počasie a chcete zistiť, ako to funguje v prírode? Chcete sa dozvedieť niečo viac o pôsobení Slnka, prúdení vzduchu, divokých vetroch alebo najmrazivejších oblastiach? Táto zaujímavá knižka s viac než 100 okienkami vás prevedie po súši, po mori, oblohou, objavíte s ňou ako vzniká počasie, nazriete do vnútra búrkového oblaku, uvidíte zrodenie hurikánu, navštívite nejedno miesto na zemeguli a dozviete sa aj to, ako by mohlo vyzerať počasie v budúcnosti. Otvorte teda túto knižku, pozrite sa pod okienka a naučte sa niečo nové!
Objev podobné jako Ako to funguje v prírode (978-80-567-0329-8)
Zvieratká v prírode: Chytré kolieska (978-80-7547-545-9)
Kniha - autor Jana Navrátilová, 10 stran, slovensky, prostorové pohádky, leporela Interaktívne leporelo s farebnými obrázkami a chytrými kolieskami. Deti s pomocou koliesok zjisťujú, ktoré zvieratká v prírode už poznajú.
Objev podobné jako Zvieratká v prírode: Chytré kolieska (978-80-7547-545-9)
Přírodopis 8 Pracovní sešit - Kateřina Jančaříková, Marcel Hájek, Jana Skýbová, Drahuše Markvartová, Ivana Pelikánová
Tento pracovní sešit je vhodný pouze k učebnicím nové generace. Nedoporučujeme jeho užívání v kombinaci s učebnicemi původní řady. Pracovní sešity nové generace jsou nově rozšířené o blok badatelsky zaměřených pracovních aktivit, které je možné realizovat v laboratoři, učebně či v terénu. Nově je doplněn o unikátní kódy na každé stránce pracovního sešitu, které umožňují zdarma žákům procvičovat interaktivně na portálu www.skolasnadhledem.cz.
Objev podobné jako Přírodopis 8 Pracovní sešit - Kateřina Jančaříková, Marcel Hájek, Jana Skýbová, Drahuše Markvartová, Ivana Pelikánová
Skanzeny: Muzea lidové architektury v přírodě v České republice a Slovenské republice (978-80-7554-224-3)
Kniha - autor Petr Dvořáček, 224 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Významnou součástí naší národní identity je tradiční lidová kultura. S tou se však dnes už v její autentické podobě téměř nesetkáme. Moderní městský životní styl se prosadil i na venkově. Kroje a zvyky byly z návsí vytlačeny jen na pódia, zmizela i většina staveb lidové architektury. Skanzeny neboli muzea lidové architektury v přírodě Přesto občas pociťujeme touhu vrátit se do světa našich předků s jeho prostotou a přirozenou krásou. Místem, kde se nám to může alespoň na chvíli podařit, jsou skanzeny, jak jim u nás říkáme, neboli muzea lidové architektury v přírodě. Skanzen spojuje prostředí zachovaných nebo rekonstruovaných památek lidové architektury s dalšími doklady tradičního způsobu života našich předků, zemědělství, řemesel a zvyků, poslední dobou často i se živými ukázkami. Aktuální stav muzeí lidové architektury České republiky a Slovenska Rožnovské Valašské muzeum v...
Objev podobné jako Skanzeny: Muzea lidové architektury v přírodě v České republice a Slovenské republice (978-80-7554-224-3)
Podívejte se také
- DENSO W27ESR-V (W27ESR-V)
- DENSO W24ES-V (W24ES-V)
- Šoa v české literatuře a v kulturní paměti (978-80-87481-14-1)
- Obraz katolické církve v českých a slovenských médiích v letech 2015-2018 (9788024647807)
- Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři (978-80-210-9323-2)
- Rakovina v rodině: V otázkách a odpovědích blízkých (978-80-88298-44-1)
- 4Home záclona Magdalena, 350 x 175 cm + 200 x 250 cm
- Komparácia zodpovednostnej právnej úpravy: v občianskom, v obchodnom a v pracovnom práve s relevantn (978-80-8168-656-6)
- Čeština v pohledu synchronním a diachronním (9788024627175)
- Fieldmann FDUV 70115-A 20 V vrtačka
- pulic a drtic tablet 4 v 1
- Právní překlad v teorii a praxi (9788024628523)
- G21 Hamburger a zmrzlina v kufříku (HSP993196)
- Kocour v botách a další 4 pohádky
- Sada korálků a náramků v boxu (4897003970982)
- Slabika a její hranice v češtině (9788024651378)
- THEO a LILY- Prvýkrát v škôlke (9788073537340)
- Bohyně a božci v Beskydech: Síla přírody a magie v lidovém léčitelství (978-80-7433-242-5)
- Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři: Překlady, komentáře a poznámky (978-80-210-9323-2)
- MANFROTTO MK 290LTA3-V (MK290LTA3-V)
- Krize v životě, život v krizi ()
- Dějiny Číny, Taiwanu a Tibetu v datech: v datech (978-80-7277-364-0)