Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Aktualizace II/3 – Živnostenský zákon (9771802833196)
Kniha - 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Živnostenský zákon - Dvě kategorie koncesovaných živností spjatých se silniční motorovou dopravou nákladní by měly doznat změn. Zákon o zvláštních důvodech pro zastavení exekuce - Nový zákon přináší změnu platné právní úpravy tzv. milostivého léta, která se týkala postupu soudního exekutora v exekuci vedené podle exekučního řádu, nikoliv exekuce daňové nebo správní.
Podívejte se také Aktualizace V/2 (9771802832137)
Živnostenský zákon - Matej Horvat
Podnikanie ako jeden zo základných predpokladov existencie trhového hospodárstva sa môže uskutočňovať rôznymi formami. V podmienkach Slovenskej republiky predstavuje najrozšírenejšiu formu podnikateľskej činnosti živnostenské podnikanie, ktoré sa riadi zákonom č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov. Uvedený zákon upravuje podmienky živnostenského podnikania, ako aj spôsob kontroly ich dodržiavania. Publikácia „Živnostenský zákon – Komentár“ vypĺňa medzeru na knižnom trhu, akou bola už niekoľko rokov absencia verejnoprávnej regulácie v podobe komentára k tejto dôležitej právnej norme. Cieľom komentára je poskytnúť čitateľom zrozumiteľný a systematický výklad jednotlivých ustanovení zákona, ktorý umožní pochopiť podmienky výkonu živnostenského podnikania.Komentár je určený predovšetkým pre odbornú a podnikateľskú verejnosť, pracovníkov živnostenských úradov, ale aj pre tzv. „budúcich podnikateľov“, ktorí túto formu podnikania zvažujú.
Podívejte se také Aktualizace VI/1 (9771802837125)
Živnostenský zákon Zákon o živnostenských úřadech: Komentář (978-80-7552-658-8)
Kniha - autor Petr Kameník; Milada Hrabánková; Marie Orlová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Druhé, aktualizované vydání komentáře živnostenského zákona reaguje na množství novel, jež byly v období posledních čtyř let v oblasti živnostenského podnikání přijaty, a které z valné většiny byly vyvolány změnou právních předpisů, které specificky upravují jednak činnosti z režimu živnostenského zákona vyloučené a jednak činnosti, které jsou regulovány živnostenským zákonem. Zásadní změnou je pak nová právní úprava správního trestání podle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich. Publikace dále obsahuje i komentář k zákonu o živnostenských úřadech a komentář k nařízení vlády o obsahových náplních jednotlivých živností a nastiňuje jejich vzájemnou provázanost. Autoři stručně a komplexně komentují jednotlivá ustanovení, a to i včetně problematických pasáží, a snaží se navést praxi k ustálenému řešení možných nejasností, přičemž...
Podívejte se také Aktualizace V/3 (9771802832144)
Podívejte se také
- Aktualizace 2022 III/4 (9771802834186)
- Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)
- Aktualizace I/5 2022 (9771802832229)
- Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)
- zakon o vyvlastneni komentar 978 80 7400 036 2
- Aktualizace II/2 – Občanský soudní řád
- Aktualizace VI/4 – Energetický zákon (9771802837156)
- Aktualizace VI/3 – Energetický zákon (9771802837149)
- Aktualizace VI/2 – Zákon o ochraně ovzduší (9771802837132)
- Aktualizace I/6 2022 – o spotřebních daních (9771802837170)
- Aktualizace II/1 – Zákon o správních poplatcích (9771802833172)
- Aktualizace I/1 2022 – DPH, Spotřební daně (9771335151187)
- zakon zrcadleni prakticky radce na ceste ke svobode 978 80 7336 911 8
- Aktualizace I/2 2022 – Zákon o platebním styku (9771335151194)
- Aktualizace I/3 2022 – o daních z příjmů, o dani silniční (9771335151200)
- Aktualizace IV/1 2022: o podmínkách použití peněžních prostředků Státního fondu podpory investic (9771802835107)
Živnostenský zákon Zákon o živnostenských úřadech - Petr Kameník, Milada Hrabánková, Marie Orlová
Druhé, aktualizované vydání komentáře živnostenského zákona reaguje na množství novel, jež byly v období posledních čtyř let v oblasti živnostenského podnikání přijaty, a které z valné většiny byly vyvolány změnou právních předpisů, které specificky upravují jednak činnosti z režimu živnostenského zákona vyloučené a jednak činnosti, které jsou regulovány živnostenským zákonem. Zásadní změnou je pak nová právní úprava správního trestání podle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich. Publikace dále obsahuje i komentář k zákonu o živnostenských úřadech a komentář k nařízení vlády o obsahových náplních jednotlivých živností a nastiňuje jejich vzájemnou provázanost. Autoři stručně a komplexně komentují jednotlivá ustanovení, a to i včetně problematických pasáží, a snaží se navést praxi k ustálenému řešení možných nejasností, přičemž využívají svých dlouholetých zkušeností z Odboru živností Ministerstva průmyslu a obchodu. S ohledem na velkou rozšířenost podnikání v režimu živnostenského zákona může tato publikace sloužit nejen pracovníkům živnostenských úřadů jako nesmírně užitečné vodítko při jejich práci, ale i širší odborné a podnikatelské veřejnosti, která je nucena zabývat se otázkami, o kterých je pojednáváno v tomto komentáři, v souvislosti se svou činností prakticky neustále.
Objev podobné jako Živnostenský zákon Zákon o živnostenských úřadech - Petr Kameník, Milada Hrabánková, Marie Orlová
Živnostenský zákon - Eva Horzinková, Václav Urban
Živnostenský zákon č. 455/1991 Sb. je základní veřejnoprávní normou upravující vztahy mezi podnikateli a státem. Živnostenský zákon je koncipován jako obecná právní norma upravující především základní podmínky podnikání. U některých druhů živností se vedle obecných podmínek vyžaduje ještě splnění odborné způsobilosti a další podmínky. Za celou dobu své účinnosti byl zákon mnohokrát novelizován. Poslední novely zákona zejména reagovaly na změny právní terminologie, ke kterým došlo přijetím nového občanského zákoníku a na nabytí účinnosti jiných právních předpisů. Již od počátku své účinnosti byl živnostenský zákon veřejností přijímán pozitivně, tomu odpovídá i poměrně obsáhla odborná literatura. Cílem tohoto komentáře je nejen praktické objasnění a vysvětlení základních podmínek živnostenského podnikání, ale také upozornění na změny, ke kterým v poslední době došlo.
Objev podobné jako Živnostenský zákon - Eva Horzinková, Václav Urban
Živnostenský zákon (978-80-7598-090-8)
Kniha - autor Eva Horzinková; Václav Urban, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Živnostenský zákon č. 455/1991 Sb. je základní veřejnoprávní normou upravující vztahy mezi podnikateli a státem. Živnostenský zákon je koncipován jako obecná právní norma upravující především základní podmínky podnikání. U některých druhů živností se vedle obecných podmínek vyžaduje ještě splnění odborné způsobilosti a další podmínky. Za celou dobu své účinnosti byl zákon mnohokrát novelizován. Poslední novely zákona zejména reagovaly na změny právní terminologie, ke kterým došlo přijetím nového občanského zákoníku a na nabytí účinnosti jiných právních předpisů. Již od počátku své účinnosti byl živnostenský zákon veřejností přijímán pozitivně, tomu odpovídá i poměrně obsáhla odborná literatura. Cílem tohoto komentáře je nejen praktické objasnění a vysvětlení základních podmínek živnostenského podnikání, ale také upozornění na změny, ke kterým v poslední době došlo.
Objev podobné jako Živnostenský zákon (978-80-7598-090-8)
Živnostenský zákon: komentár (978-80-571-0129-1)
Kniha - autor Matej Horvat, 440 stran, slovensky, pevná
Objev podobné jako Živnostenský zákon: komentár (978-80-571-0129-1)
Živnostenský zákon (455/1991 Sb.). Zákon o živnostenských úřadech (570/1991 Sb.) – Komentář, 2. vydá (999-00-017-9353-1)
Elektronická kniha - autor Petr Kameník, 552 stran Druhé, aktualizované vydání komentáře živnostenského zákona reaguje na množství novel, jež byly v období posledních čtyř let v oblasti živnostenského podnikání přijaty, a které z valné většiny byly vyvolány změnou právních předpisů, které specificky upravují jednak činnosti z režimu živnostenského zákona vyloučené a jednak činnosti, které jsou regulovány živnostenským zákonem. Zásadní změnou je pak nová právní úprava správního trestání podle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich. Publikace dále obsahuje i komentář k zákonu o živnostenských úřadech a komentář k nařízení vlády o obsahových náplních jednotlivých živností a nastiňuje jejich vzájemnou provázanost. Autoři stručně a komplexně komentují jednotlivá ustanovení, a to i včetně problematických pasáží, a snaží se navést praxi k ustálenému řešení možných nejasností, přičemž využívají svých...
Objev podobné jako Živnostenský zákon (455/1991 Sb.). Zákon o živnostenských úřadech (570/1991 Sb.) – Komentář, 2. vydá (999-00-017-9353-1)
Živnostenský zákon Praktický komentář (978-80-7598-707-5)
Kniha - autor Eva Horzinková; Václav Urban; Klára Horzinková, 248 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Živnostenský zákon č. 455/1991 Sb. je základní veřejnoprávní normou upravující vztahy mezi podnikateli a státem. Živnostenský zákon je koncipován jako obecná právní norma upravující především základní podmínky podnikání. U některých druhů živností se vedle obecných podmínek vyžaduje ještě splnění odborné způsobilosti a další podmínky. Za celou dobu své účinnosti byl zákon mnohokrát novelizován. Nové vydání komentáře reflektuje změny provedené k 1. 10. 2022 (zákon č. 244/2022 Sb.). Cílem nového vydání komentáře je nejen praktické objasnění a vysvětlení základních podmínek živnostenského podnikání, ale také upozornění na změny, ke kterým v poslední době došlo.
Objev podobné jako Živnostenský zákon Praktický komentář (978-80-7598-707-5)
Živnostenský zákon s komentářem (978-80-7365-472-6)
Kniha - autor Viktor Šmejkal, 272 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Každoroční změny v živnostenském zákoně jsou způsobeny skutečností, že živnostenské podnikání bylo a je nejrozšířenějším způsobem podnikatelských aktivit fyzických a právnických osob. Do úprav živnostenského podnikání jsou průběžně zapracovány změny stavu neupraveného předchozími právními předpisy, pokud jde o nové činnosti zahrnuté do příloh živnostenského zákona, nebo naopak činností z tohoto rámce vyjmutých. Dodnes platí, že některé původně samostatné živnosti jsou slučovány s jinými, další obory jsou rozdělovány, či jsou jiným způsobem nastaveny podmínky, za nichž lze živnost provozovat. Živnostenský zákon je veřejnoprávní normou, stanovící podmínky udělení živnostenského oprávnění, výkonu živnosti, zánik živnosti a veřejnoprávní povinnosti živnostníka, kontrolované živnostenskými úřady, stejně jako pravidla této kontroly. Vždy před zahájením kteréhokoliv podnikatelské činnosti je...
Objev podobné jako Živnostenský zákon s komentářem (978-80-7365-472-6)
Živnostenský zákon Praktický komentář - Eva Horzinková, Václav Urban, Klára Horzinková
Živnostenský zákon č. 455/1991 Sb. je základní veřejnoprávní normou upravující vztahy mezi podnikateli a státem. Živnostenský zákon je koncipován jako obecná právní norma upravující především základní podmínky podnikání. U některých druhů živností se vedle obecných podmínek vyžaduje ještě splnění odborné způsobilosti a další podmínky. Za celou dobu své účinnosti byl zákon mnohokrát novelizován. Nové vydání komentáře reflektuje změny provedené k 1. 10. 2022 (zákon č. 244/2022 Sb.). Cílem nového vydání komentáře je nejen praktické objasnění a vysvětlení základních podmínek živnostenského podnikání, ale také upozornění na změny, ke kterým v poslední době došlo.
Objev podobné jako Živnostenský zákon Praktický komentář - Eva Horzinková, Václav Urban, Klára Horzinková
Živnostenský zákon (č. 455/1991 Sb.). Praktický komentář - 16. vydání - autorů - e-kniha
eBook: Živnostenský zákon č. 455/1991 Sb. je základní veřejnoprávní normou upravující vztahy mezi podnikateli a státem. Živnostenský zákon je koncipován jako obecná právní norma upravující především základní podmínky podnikání. U některých druhů živností se vedle obecných podmínek vyžaduje ještě splnění odborné způsobilosti a další podmínky. Za celou dobu své účinnosti byl zákon mnohokrát novelizován. Nové vydání komentáře reflektuje změny provedené k 1. 10. 2022 (zákon č. 244/2022 Sb.). Cílem nového vydání komentáře je nejen praktické objasnění a vysvětlení základních podmínek živnostenského podnikání, ale také upozornění na změny, ke kterým v poslední době došlo.
Objev podobné jako Živnostenský zákon (č. 455/1991 Sb.). Praktický komentář - 16. vydání - autorů - e-kniha
Aktualizace IV/1 2023 Stavební zákon - Zákon o vyvlastnění, Autorizační zákon
Úprava stavebního zákona zahrnuje zejména změnu systému stavební správy a s tím související úpravu kompetence jednotlivých stupňů stavební správy a související procesní změny povolování stavebních záměrů.
Objev podobné jako Aktualizace IV/1 2023 Stavební zákon - Zákon o vyvlastnění, Autorizační zákon
Živnostenský zákon (č. 455/1991 Sb.). Praktický komentář - 16. vydání (978-80-7598-707-5)
Elektronická kniha - autor autorů kolektiv a Více autorů, 248 stran, česky Živnostenský zákon č. 455/1991 Sb. je základní veřejnoprávní normou upravující vztahy mezi podnikateli a státem. Živnostenský zákon je koncipován jako obecná právní norma upravující především základní podmínky podnikání. U některých druhů živností se vedle obecných podmínek vyžaduje ještě splnění odborné způsobilosti a další podmínky. Za celou dobu své účinnosti byl zákon mnohokrát novelizován. Nové vydání komentáře reflektuje změny provedené k 1. 10. 2022 (zákon č. 244/2022 Sb.). Cílem nového vydání komentáře je nejen praktické objasnění a vysvětlení základních podmínek živnostenského podnikání, ale také upozornění na změny, ke kterým v poslední době došlo.
Objev podobné jako Živnostenský zákon (č. 455/1991 Sb.). Praktický komentář - 16. vydání (978-80-7598-707-5)
Aktualizace VI/1 Energetický zákon: Zákon o hospodaření energií (9771802837187)
Kniha - 128 stran, česky Návrh zákona byl zpracován v reakci na opakované prohlášení předsedy vlády o nutnosti řešení bezpečnosti dodávek energie, resp. snížení závislosti na dovozu paliv z Ruska. Klíčové pro tento cíl je podpora výstavby bezemisních zdrojů. Vedle jádra se jedná o podporu výstavby výroben elektřiny z OZE.
Objev podobné jako Aktualizace VI/1 Energetický zákon: Zákon o hospodaření energií (9771802837187)
Aktualizace VI/3 – Energetický zákon (9771802837149)
Kniha - 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Energetický zákon Zásobníky zemního plynu na území České republiky jsou schopny pojmout cca 30 % roční spotřeby zemního plynu. Jejich úplné a efektivní naplnění během léta představuje nejjednodušší způsob, jak zajistit dodávku zemního plynu v zimě alespoň pro nejohroženější segmenty odběratelů. Zavedení principu UIOLI umožní plné využití zásobníků plynu, neboť bude odstraněno blokování jejich rezervované, ale nevyužité kapacity. Podle dosavadní právní úpravy získávala smluvní strana smlouvy o uskladnění plynu právo na uskladnění plynu v zásobníku, a tento ukladatel využíval skladovací kapacitu podle obchodní příležitosti. Navrhovaná úprava mění povinnosti ukladatele v tom směru, že sjednal-li smlouvu o uskladňování plynu a na jejím základě rezervoval roční skladovací kapacitu, vzniká mu smluvně nejenom právo uskladňovat plyn v zásobníku, ale na základě zákona také povinnost využívat rezervovanou...
Objev podobné jako Aktualizace VI/3 – Energetický zákon (9771802837149)
Aktualizace VI/4 – Energetický zákon (9771802837156)
Kniha - 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tržní cena elektřiny na pražské burze PXE vystoupila v meziročním srovnání v červnu letošního roku z částky 2 tis. Kč za 1 MWh na aktuálních 5,6 tis Kč za 1 MWh elektřiny. Tržní cena zemního plynu na stejné burze vystoupila v meziročním srovnání z částky 0,5 tis. Kč za 1 MWh na aktuálních cca 2,2 tis Kč za 1 MWh zemního plynu. Nárůst cen energií je v řádech stovek procent, a proto bezprecedentní. Mimořádně vysoké ceny energií ohrožují fungování většiny domácností v České republice. Danou situaci není vhodné a dostatečné řešit stávajícím právním institutem příspěvku na bydlení, v jehož rámci může stát pomoci nejvíce energeticky zranitelným zákazníkům. Za současné situace se jeví jako nezbytné vytvořit zcela nový právní institut, jehož prostřednictvím stát zajistí rychlou a efektivní pomoc zákazníkům, která se odrazí přímo v jejich faktuře za elektřinu nebo plyn. Navrhovaná právní úprava bude mít dopad na...
Objev podobné jako Aktualizace VI/4 – Energetický zákon (9771802837156)
Aktualizace III/1 Zákon o zaměstnanosti (9771802834209)
Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pokud jde o dosavadní právní úpravu v oblasti zaměstnanosti týkající se oznamovací povinnosti zaměstnavatelů v souvislosti se zaměstnáním osoby s DO, za současných podmínek nemá Úřad práce ČR jako správní orgán rozhodující o nároku na výplatu tzv. HuD možnost si z evidencí vedených v rámci resortu práce a sociálních věcí spolehlivým způsobem ověřit, zda údaje o příjmových poměrech předkládané žadatelem odpovídají skutečnosti. Evidence Úřadu práce ČR vychází z informací, které zaměstnavatelé cizích státních příslušníků hlásí podle § 87 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti. Mezi sdělovanými údaji však není obsažen údaj o formě základního pracovněprávního vztahu, v němž je zaměstnání vykonáváno, a ani zda se jedná o pojistný pracovněprávní vztah. Podle údajů Úřadu práce ČR je v současné době zaměstnáno celkem 92 785 držitelů DO, a to bez rozdílu státní příslušnosti. Od začátku konfliktu jich bylo...
Objev podobné jako Aktualizace III/1 Zákon o zaměstnanosti (9771802834209)
Aktualizace II/3 Zákon o správních poplatcích
Zákon o správních poplatcích – K zápisu údajů do Informačního systému oprávnění k zastupování je příslušná Digitální a informační agentura. Pro podání žádosti o zápis může zastoupený využít i asistovanou službu kontaktního místa veřejné správy, ve vazbě na zákonnou úpravu § 8a zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy; tato služba je nově zpoplatněna úpravou Položky 3 sazebníku podle zákona o správních poplatcích.
Objev podobné jako Aktualizace II/3 Zákon o správních poplatcích
Aktualizace VI/2 – Zákon o ochraně ovzduší (9771802837132)
Kniha - 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákon o ochraně ovzduší Zrušení povinného přimíchávání biopaliv a ponechání povinného cíle snížení emisí skleníkových plynů z dodaných pohonných hmot je v souladu s platnou evropskou legislativou, dle které mají členské státy po dodavatelích paliv požadovat zajištění splnění 14 % cíle obnovitelných zdrojů v dopravě, přičemž tento požadavek mohou vymáhat i stanovením požadavku na minimální snížení emisí skleníkových plynů z dodaných pohonných hmot. Zároveň je výše uvedená změna v souladu s v současné době projednávanou revizí směrnice o podpoře využívání energie z obnovitelných zdrojů tzv. RED III, kterou představila Evropská komise v červenci minulého roku v rámci balíčku FIT for 55. Směrnice navrhuje nahradit v roce 2018 schválený cíl 14% podílu obnovitelných zdrojů energie v dopravě v roce 2030 za 13% snížení emisí skleníkových plynů z dodaných pohonných hmot v roce 2030, kterého má být dosaženo pouze...
Objev podobné jako Aktualizace VI/2 – Zákon o ochraně ovzduší (9771802837132)
Aktualizace II/1 – Zákon o správních poplatcích (9771802833172)
Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Doplňují se poplatky ve vztahu k nařízením EU. Snižuje se poplatek u řízení o schválení pravidel vypořádacího systému. Zrušuje se poplatek u předchozích souhlasů k výkonu funkce vedoucí osoby organizátora regulovaného trhu a centrálního depozitáře. Tyto osoby již ČNB neschvaluje. Doplňuje a upřesňuje se dosavadní právní úprava správních poplatků v souvislosti s nedávnými změnami právních předpisů v oblasti schválení prospektu cenného papíru.
Objev podobné jako Aktualizace II/1 – Zákon o správních poplatcích (9771802833172)
Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování
Stavební zákonOdklad účinnosti, naplňování a faktického vzniku Nejvyššího stavebního úřadu a krajských stavebních úřadů je nezbytný pro to, aby vznikl prostor pro nalezení shody na principech stavebního práva, které budou akceptovat všechny hlavní politické síly v Parlamentu České republiky. Tím bude zajištěna tolik potřebná stabilita stavebního práva.Navrhovaná úprava nemá ústavní rozměr. Ostatně, ve velké části se jedná pouze o zachování stávajícího stavu. Fakticky se jedná o odklad zřízení státní stavební správy, nikoliv o nová práva a povinnosti.Kompetence založené Nejvyššímu stavebnímu úřadu bude po stanovenou dobu vykonávat Ministerstvo pro místní rozvoj, přičemž dočasný náhradní výkon těchto zákonem stanovených kompetencí je taktéž stanoven zákonem. Navržená úprava je proto i v souladu s čl. 79 odst. 1 Ústavy.Zákon zakládá odlišné zacházení (vyhrazené stavby a ostatní stavby), toto odlišné zacházení se však opírá o objektivní skutečnost, tedy složitost a dopad vyhrazených staveb. Nejde o nic, co by právo dosud neznalo, řada vyhrazených staveb již dříve podléhala jiným než obecným stavebním úřadům.Zákon o zvláštních postupech v oblasti územního plánovaníNavrhovaná právní úprava stanovuje zvláštní postupy v oblasti územního plánování a stavebního řádu, a to s ohledem na akutní potřebu zajištění bydlení nebo ubytování a případně dalších staveb související veřejné infrastruktury v návaznosti na zvýšení počtu osob s pobytem v České republice v důsledku probíhajícího ozbrojeného konfliktu na území Ukrajiny. Jedná se o speciální právní úpravu ke stavebnímu zákonu, přičemž se počítá s aplikací stavebního zákona včetně prováděcích právních předpisů i souvisejících právních předpisů, s výjimkou postupů a požadavků upravených speciálně v navrhované právní úpravě.Návrh zavádí pojem nezbytné stavby, která je definována jako stavba sloužící ke zmírnění následků hromadného přílivu osob v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace. Nezbytná stavba je vždy stavba dočasná, jejíž doba trvání nesmí přesáhnout 3 roky ode dne nabytí právních účinků souhlasu s provedením nezbytné stavby. Návrh zároveň s ohledem na charakter nezbytné stavby vymezuje, že stavebníkem nezbytné stavby je Česká republika nebo její příspěvková organizace, a dále kraj, obec nebo jimi zřízená nebo založená právnická osoba.
Objev podobné jako Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování
Aktualizace III/1 Zákon o státní sociální podpoře
V posledním čtvrtletí roku 2021 prudce vzrostly ceny energií (plyn, elektřina), pokračující růst je avizován zejména od ledna 2022. Náklady domácností na zajištění těchto základních komodit enormně stoupají. Zvláště markantní je tento problém u těch domácností, jež mají smlouvy s dodavateli energií, které neumožňují fixaci cen, nebo jim fixace končí. Uvedený skokový nárůst nákladů domácností na energie však příspěvek na bydlení nedokáže aktuálně reflektovat. Na zvýšené náklady na bydlení domácností, ovšem jen do normativních nákladů na bydlení, reaguje s čtvrtletním zpožděním, promítnutí zvýšení cen energií do normativních nákladů na bydlení se děje s ročním zpožděním.
Objev podobné jako Aktualizace III/1 Zákon o státní sociální podpoře
Aktualizace I/2 2022 – Zákon o platebním styku (9771335151194)
Kniha - 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Titul obsahuje úplné znění zákonů po novele: Zákon o platebním styku Zákon o opatřeních v oblasti daní v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace Upozornění na změnu zákona o spotřebních daních Vyhláška o změně sazby základní náhrady za používání silničních motorových vozidel a stravného a o stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad Zákon o platebním styku Právní úprava zákona o platebním styku obsahuje technické změny, kterými reaguje na problémy, které vyplynuly z aplikační praxe zákona. Bez těchto změn by byla další aplikační praxe provázena nejasnostmi. Z navrhovaných změn je vhodné uvést například dílčí změny v licenčních požadavcích pro poskytovatele platebních služeb malého rozsahu a vydavatele elektronických peněz malého rozsahu, úpravu přístupu k platebním účtům nebankovními...
Objev podobné jako Aktualizace I/2 2022 – Zákon o platebním styku (9771335151194)
Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování (9771802835114)
Kniha - 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Stavební zákon Odklad účinnosti, naplňování a faktického vzniku Nejvyššího stavebního úřadu a krajských stavebních úřadů je nezbytný pro to, aby vznikl prostor pro nalezení shody na principech stavebního práva, které budou akceptovat všechny hlavní politické síly v Parlamentu České republiky. Tím bude zajištěna tolik potřebná stabilita stavebního práva. Navrhovaná úprava nemá ústavní rozměr. Ostatně, ve velké části se jedná pouze o zachování stávajícího stavu. Fakticky se jedná o odklad zřízení státní stavební správy, nikoliv o nová práva a povinnosti. Kompetence založené Nejvyššímu stavebnímu úřadu bude po stanovenou dobu vykonávat Ministerstvo pro místní rozvoj, přičemž dočasný náhradní výkon těchto zákonem stanovených kompetencí je taktéž stanoven zákonem. Navržená úprava je proto i v souladu s čl. 79 odst. 1 Ústavy. Zákon zakládá odlišné zacházení (vyhrazené stavby a ostatní stavby), toto odlišné...
Objev podobné jako Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování (9771802835114)
Aktualizace III/4 2024 Zákon o veřejném zdravotním pojištění
Navrhované znění § 32b odst. 2 zákona o veřejném zdravotním pojištění reflektuje nahrazení pojmu "cenový předpis" pojmem "cenový výměr". Dále reflektuje skutečnost, že v současné době platné znění § 24a zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, již nezmocňuje Státní ústav pro kontrolu léčiv k udělení licence k pěstování konopí pro léčebné použití na základě zadávacího řízení dle zákona o zadávání veřejných zakázek, kdy výše ceny vzešlá ze zadávacího řízení měla být následně zohledněna v rámci stanovení maximální ceny individuálního léčivého přípravku s obsahem konopí pro léčebné použití. Konečná cena individuálně připravovaného léčivého přípravku s obsahem konopí pro léčebné použití bude nově regulována věcným usměrněním ceny, tak jako u jiných individuálně připravovaných léčivých přípravků, přičemž pro účely cenové regulace nadále v platnosti zůstává úprava stanovením maximální ceny léčivé látky konopí pro léčebné použití obsažené v těchto léčivých přípravcích. Navrhovaná změna § 32b odst. 2 zákona o veřejném zdravotním pojištění bude mít neutrální dopad na prostředky veřejného zdravotního pojištění i na finanční spoluúčast pacientů léčených individuálně připravovanými léčivými přípravky s obsahem konopí pro léčebné použití, jelikož měsíční množstevní limit předepisovaného konopí pro léčebné použití k úhradě z veřejného zdravotního pojištění ve výši 30 g a jeho úhrada z veřejného zdravotního pojištění ve výši 90 % z ceny pro konečného spotřebitele podle § 32b odst. 1 zákona o veřejném zdravotním pojištění zůstává zachován. Navrhovaná změna § 32b odst. 2 také nemá jakýkoliv dopad na tuzemské výrobce či případné dovozce léčivé látky konopí pro léčebné použití ZÁKON č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění ZÁKON č. 245/2000 Sb., o státních svátcích, o ostatních svátcích, o významných dnech NAŔÍZENÍ VLÁDY č. 271/2024 Sb., o výši vyměřovacího základu pro pojistné na veřejné zdravotní pojištění hrazené státem
Objev podobné jako Aktualizace III/4 2024 Zákon o veřejném zdravotním pojištění
Aktualizace IV/2 2024 Nové vyhlášky k stavebnímu zákonu
Vyhláška č. 146/2024 Sb. o požadavcích na výstavbu je novým prováděcím právním předpisem stavebního zákona, který je inspirován a vychází z dosud platných vyhlášek k zákonu č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon). K přípravě návrhu vyhlášky š. 149/2024 Sb. bylo přistoupeno v souvislosti se schválením zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, který přináší zásadní změny v institucionální oblasti, v oblasti územního plánování a významné procesní změny v oblasti stavebního řádu včetně elektronizace stavební agendy. Nezbytnost navrhované právní úpravy je dána přijetím zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), jenž v části sedmé zavádí za účelem digitalizace stavebního řízení nové informační systémy veřejné správy. Vyhláška č. 190/2024 Sb. upravuje v mezích zákona pravidla pro jejich fungování.
Objev podobné jako Aktualizace IV/2 2024 Nové vyhlášky k stavebnímu zákonu
Aktualizace V/2 Zákon o matrikách, jménu a příjmení
Zákon o matrikách, jménu a příjmení - Legislativně technické změny v zákoně o matrikách reagují na to, že v ČR již nebude možné nadále uzavírat registrované partnerství. Přijetí navrhované úpravy si vyžádá úpravu formulářů matrik. Podkladové informace o výši takových nákladů nejsou veřejně dostupné, nicméně lze předpokládat, že tyto náklady budou marginální a budou vyváženy snížením nákladů na vedení dvou databází – pro manžele a pro registrované partnery.
Objev podobné jako Aktualizace V/2 Zákon o matrikách, jménu a příjmení
Aktualizace III/1 2021 – Zákon o ochraně veřejného zdraví (9771802834087)
Kniha - 128 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - česky Stanovení způsobu vyhlášení nařízení krajské hygienické stanice a podmínky nabytí jeho platnosti a účinnosti. Započítávání ošetřovného, které je poskytováno v souvislosti s mimořádnými opatřeními ve spojení s pandemií COVID-19.
Objev podobné jako Aktualizace III/1 2021 – Zákon o ochraně veřejného zdraví (9771802834087)
Aktualizace IV/1 2024 Stavební zákon, Vyhláška o dokumentaci staveb
Stavební zákon, katastrální zákon, nájem bytů, vlastnictví bytů, pozemkové úřady, požární ochrana.
Objev podobné jako Aktualizace IV/1 2024 Stavební zákon, Vyhláška o dokumentaci staveb
Aktualizace I/1 Zákon o platebním styku, o oceňování majetku
Úpravou ustanovení § 189 zákona č. 370/2017 Sb. se pro poskytovatele služby nepřímého dání platebního příkazu uplatní obecně platná lhůta pro poskytnutí plnění, tj. bez zbytečného odkladu. V § 236 dochází k legislativně technické změně (oprava odkazu).
Objev podobné jako Aktualizace I/1 Zákon o platebním styku, o oceňování majetku
Aktualizace II/1 2024 Občanský zákoník - Úplné znění Zákony II. 2024
Občanský zákoník - Ke stávající právní úpravě zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla se přímo váže zejména právní úprava pojištění obsažená v občanském zákoníku a právní úprava podmínek provozu vozidel na pozemních komunikacích. S ohledem na návrh nové právní úpravy zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla vzniká potřeba upravit některá ustanovení těchto souvisejících zákonů.
Objev podobné jako Aktualizace II/1 2024 Občanský zákoník - Úplné znění Zákony II. 2024
Aktualizace II/2 – Trestní zákoník, Trestní řád: Zákon o Rejstříku trestů (9771802833189)
Kniha - 272 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Trestní zákoník Oproti rámcovému rozhodnutí Rady 2001/413/SVV o potírání podvodů a padělání bezhotovostních platebních prostředků zavádí tzv. non-cash směrnice v čl. 7 trestněprávní postih jednání spočívajícího v neoprávněném zacházení se zařízeními nebo prostředky, počítačovými údaji nebo jinými prostředky, které byly vytvořeny nebo přizpůsobeny pro účely spáchání krádeže, neoprávněného přisvojení nebo jiného neoprávněného získání hmotného a nehmotného platebního prostředku. Ve vztahu k nehmotným platebním prostředkům je toto jednání stávající právní úpravou již v zásadě pokryto na základě § 231 trestního zákoníku. Typicky půjde o případy výroby, opatření a dalšího zacházení s tzv. skimmovacími zařízeními, která slouží ke sběru elektronických dat z platebních karet. Bankomat či jiný platební terminál lze v tomto smyslu označit za počítačový systém, jehož operační systém zamýšlí pachatel s pomocí...
Objev podobné jako Aktualizace II/2 – Trestní zákoník, Trestní řád: Zákon o Rejstříku trestů (9771802833189)
Zákony II časť A 2022 - Obchodné právo a živnostenské podnikanie (978-80-8162-206-9)
Kniha - 896 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákony II A obsahujú zákony a právne predpisy potrebné nielen pre podnikateľov podnikajúcich ako s.r.o. a a.s podľa Obchodného zákonníka. Publikácia obsahuje aj živnostenský zákon, podľa ktorého podnikajú podnikatelia fyzické osoby. Všetky právne predpisy sú uverejnené k právnemu stavu 1. 1. 2022. Novým právnym predpisom je zákon o ochrane hospodárskej súťaže účinný od 1. 7. 2021. Medzi ďalšie právne predpisy patrí napríklad zákon o verejnom obstarávaní, ktorý upravuje zadávanie zákaziek na dodanie tovaru, zákaziek na uskutočnenie stavebných prác, zákaziek na poskytnutie služieb, súťaž návrhov, zadávanie koncesií na stavebné práce, zadávanie koncesií na služby a správu vo verejnom obstarávaní. Autorský zákon upravujúci vzťahy, ktoré vznikajú v súvislosti s vytvorením a použitím autorského diela alebo umeleckého výkonu, v súvislosti s výrobou a použitím zvukového záznamu, audiovizuálneho záznamu alebo...
Objev podobné jako Zákony II časť A 2022 - Obchodné právo a živnostenské podnikanie (978-80-8162-206-9)
Aktualizace V/1 Zákon o ochraně zdraví: před škodlivými účinky návykových látek (9771802832151)
Kniha - 24 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Novela má za cíl nastavit regulaci prodeje nikotinových sáčků stejně jako u ostatních výrobků, na které zákon míří, zejména na tradiční tabákové výrobky, elektronické cigarety a bylinné výrobky určené ke kouření. Novela upravuje zákaz prodeje tabákových a souvisejících výrobků na definovaných místech. Zároveň vymezuje, kde tyto výrobky prodávat lze a stanoví taxativní výčet míst, kde je prodej zakázán.
Objev podobné jako Aktualizace V/1 Zákon o ochraně zdraví: před škodlivými účinky návykových látek (9771802832151)
Aktualizace 2024 V/3 - Zákon o úřednících územních samosprávných celků - Vyhláška o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celk
Zákon o úřednících územních samosprávných celků - Zárukou, že se úředníkům dostane takového vzdělávání, které cílí na potřeby územních samosprávných celků s ohledem na výkon správních činností, by mělo být nově koncipované vstupní vzdělávání úředníků provázané se zrušením obecné části zvláštní odborné způsobilosti a ponecháním pouze její zvláštní části, která bude zaměřena prakticky na míru potřebám konkrétní správní činnosti.Titul obsahuje úplná znění:- Zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků- Vyhláška č. 512/2002 Sb., o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celkůZákon o úřednících územních samosprávných celkůZárukou, že se úředníkům dostane takového vzdělávání, které cílí na potřeby územních samosprávných celků s ohledem na výkon správních činností, by mělo být nově koncipované vstupní vzdělávání úředníků provázané se zrušením obecné části zvláštní odborné způsobilosti a ponecháním pouze její zvláštní části, která bude zaměřena prakticky na míru potřebám konkrétní správní činnosti a dále zjednodušení a zpřehlednění akreditace vzdělávacích institucí a vzdělávacích programů a uznávání rovnocennosti vzdělání. Předkládaná novela dále zahrnuje zrušení akreditace vzdělávacích programů pro vstupní vzdělávání, průběžné vzdělávání a vzdělávání vedoucích úředníků a vedoucích úřadů, a to za účelem snížení administrativní zátěže na straně územních samosprávných celků, vzdělávacích institucí a Ministerstva vnitra.Předkládaná novelizace zákona se zaměřuje na následující oblasti:? Vstupní vzdělávání úředníků územních samosprávných celků.? Povinné průběžné vzdělávání úředníků územních samosprávných celků.? Zvláštní odborná způsobilost.? Akreditace vzdělávací instituce a vzdělávacího programu.? Rovnocennost vzdělání.? Změny vyplývající z „Analýzy jednotlivých aspektů činnosti, práv a povinností státních zaměstnanců a úředníků územních samosprávných celků ve vztahu k protikorupčnímu působení“.? Změny reagující na aplikační praxi v oblasti úpravy pracovněprávních vztahů úředníků územních samosprávných celků.
Objev podobné jako Aktualizace 2024 V/3 - Zákon o úřednících územních samosprávných celků - Vyhláška o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celk
ÚZ 1522 Živnostenské podnikání
Od roku 2023 došlo k dalším změnám živnostenského zákona, jehož aktuální znění se všemi tučně zvýrazněnými novelami najdete v úzetku č. 1522. Dále zde najdete nařízení vlády o obsahových náplních jednotlivých živností, zákon o živnostenských úřadech, zákon o podpoře malého a středního podnikání, zákon o uznávání odborné kvalifikace, zákon o omezení provozu zastaváren, zákon o prodejní době, zákona o volném pohybu služeb, zákona o podnikání v oblasti cestovního ruchu a některé další předpisy – celkem 12 právních předpisů.
Objev podobné jako ÚZ 1522 Živnostenské podnikání
Aktualizace IV/2
Hlavním smyslem navrhované úpravy je odstranění nedostatků transpozice vytýkané České republice Evropskou komisí v Odůvodněném stanovisku – Porušení Smlouvy č. 2018/2271. Dále dochází ke zpřesnění některých ustanovení zákona, novelou však nejsou zaváděny nová práva a povinnosti, které by představovaly podstatné ekonomické dopady.Návrh kromě odstranění nedostatků transpozice evropských zadávacích směrnic provádí změny, které povedou ke snížení administrativního zatížení na straně zadavatelů i dodavatelů, odstraňuje nepřiměřenou přísnost některých pravidel, vyjasňuje výkladové nejasnosti a v neposlední řadě také odstraňuje legislativně technické nedostatky textu Zákona. Nejedná se však o zásadní koncepční změny procesu zadávání.
Objev podobné jako Aktualizace IV/2
Aktualizace V/3 (9771802832144)
Kniha - 24 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Novelou vyhlášky o svobodném přístupu k informacím byla zavedena povinnost plošné publikace veřejně dostupných informací přítomných v registrech, které jsou vedené ze zákona, v kvalitě otevřených dat (tzv. princip „open data by default“, neboli „standardní zveřejňování otevřených dat“). Některé změny obsažené v nynějším návrhu pak na tuto změnu přímo navazují.
Objev podobné jako Aktualizace V/3 (9771802832144)
Aktualizace V/2 (9771802832137)
Kniha - 24 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Novela vyhlášky stanoví kromě jiného formát a náležitosti dokumentu v elektronické podobě, u nějž lze provést legalizaci a postup při provádění legalizace na dokumentu v elektronické podobě.
Objev podobné jako Aktualizace V/2 (9771802832137)
Aktualizace 2022 III/4
Návrh cílí na osoby s dětmi svěřenými do péče před 1. 1. 2022, kterým zajišťuje účast na důchodovém pojištění, stejně jako před novelou zákona o sociálně-právní ochraně dětí, neboť odebrání této výhody by i vzhledem ke krátké legisvakanci zákona č. 363/2021 Sb., kterým se novelizoval zákon č. 359/1999 Sb., mohlo představovat zásadní zásah do jejich práv. Návrh rovněž přináší možnost nepříspěvkové účasti na důchodovém pojištění v tzv. adaptačním dvouletém období pro osoby, které přijaly do náhradní rodinné péče (svěřenectví či pěstounské péče) dítě/děti po 31. 12. 2021, k překonání prvních často náročných období sžívání se rodiny a příchozích dětí. Cílem je zajistit pro tyto osoby po změnách účinných od 1. 1. 2022 alespoň po přechodnou dobu tzv. nepříspěvkovou účast na důchodovém pojištění, tedy takovou, která není spojena s povinností platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti. Díky tomu se tyto osoby mohou podobně jako před 1. 1. 2022 více zaměřit na samotnou péči a nemusejí se zabývat potřebou zajistit si během péče účast na důchodovém pojištění z jiného titulu, např. výkonem výdělečné činnosti, dobrovolnou účastí podmíněnou placením pojistného nebo jiným typem náhradní doby pojištění. Získání doby účasti na důchodovém pojištění (příspěvkové či nepříspěvkové) v zákonem předepsaném rozsahu je jednou z podmínek nároku na každou z dávek důchodového pojištění, tedy na starobní, invalidní, vdovský, vdovecký nebo sirotčí důchod; splnění této podmínky se nevyžaduje jen ve výjimečných případech.
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/4
Aktualizace VI/1 (9771802837125)
Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vyhláška upravuje podrobnosti nakládání s výrobky s ukončenou životností, pokud jde o odpadní elektrozařízení, odpadní baterie nebo akumulátory a odpadní pneumatiky. Vyhláška stanoví, jaké informační prostředky a způsoby je výrobce povinen využívat při provádění informačních kampaní. Vyhláška dále kromě jiného stanoví zvláštní požadavky na místo zpětného odběru odpadních automobilových nebo průmyslových baterií a akumulátorů.
Objev podobné jako Aktualizace VI/1 (9771802837125)
Aktualizace VI/5 (9771802837163)
Kniha - 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákon stanovuje práva a povinnosti pro celou řadu vybraných plastových výrobků, a to především jednorázových plastových výrobků, které nejsou vyrobeny, navrženy či uváděny na trh tak, aby mohly být během svého životního cyklu vícekrát využity nebo mohly projít několika cykly tím, že budou vráceny výrobci k opětovnému naplnění, nebo opětovně použity ke stejnému účelu, ke kterému byly určeny.
Objev podobné jako Aktualizace VI/5 (9771802837163)
Aktualizace II/5 2024
Insolvenční zákon – Směrnice EU ukládá v oblasti oddlužení členským státům v zásadě čtyři úkoly: zpřístupnit podnikatelům alespoň jeden typ řízení, který vede k plnému oddlužení; harmonizovat maximální dobu oddlužení; zajistit, aby po skončení oddlužení pozbyly účinnosti všechny překážky omezující ve výkonu podnikání a konsolidovat oddlužení pro podnikatelské i osobní dluhy.Titul obsahuje úplná znění:- Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád- Zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád)- Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon)Občanský soudní řádNamísto občanského soudního řízení a řízení vykonávacího, popř. exekučního nastupuje řízení insolvenční coby zvláštní druh civilního procesu, které je vhodnějším procesním nástrojem pro uspořádání majetkových vztahů dlužníka k více věřitelům, resp. je právě pro tento účel v právním řádu zavedeno.Exekuční řádPro zaměstnavatele nabízí institut oddlužení potenciál získat stabilní pracovní sílu a snížit náklady na administraci exekučních srážek. Primární povinností dlužníka je vyvíjet a udržet výdělečnou činnost za účelem zajištění stabilních splátek. Vyskytují-li se v systému stovky tisíc lidí ve vícečetných exekucích, představují reálně významné pracovní rezervy v národním hospodářství, jejichž využití může zvýšit produktivitu práce (pracovníci bez dluhů netíhnou tolik k optimalizaci či skrývání svých příjmů, jsou ekonomicky motivovanější pracovat přesčasy či v náročnějších provozech, nefluktuují mezi různými zaměstnavateli kvůli unikání exekučním příkazům atd.).Insolvenční zákonZa hlavní principy navrhované úpravy lze označit zejména:- zajištění implementace relevantních části směrnice o restrukturalizaci a insolvenci do insolvenčního zákona,- zefektivnění a zjednodušení řízení o oddlužení tak, aby bylo insolvenční právo připraveno na vlnu osobních bankrotů;- zajistit druhou šanci pro všechny poctivé dlužníky;- rovné požadavky a podmínky oddlužení pro všechny fyzické osoby, bez ohledu na to, zda jde o podnikatele či spotřebitele;- zpřísnění požadavků na řádné plnění povinností dlužníka, resp. na efektivní výkon dohledu ze strany insolvenčního správce, a to tak, aby dlužník skutečně uspokojil své věřitele v nejvyšší reálně dosažitelné míře;- posílení opatření působících proti zneužití institutu oddlužení ze strany nepoctivého dlužníka. Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád Zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon)
Objev podobné jako Aktualizace II/5 2024
Aktualizace I/3 2024
Nejvýznamnější navrhovanou změnou zákona o cenách je v tomto směru výrazné zúžení stávajícího rozsahu přenesené působnosti na úseku cen u obcí a krajů. Ačkoliv obecní a krajské úřady v současné době stejně jako Specializovaný finanční úřad disponují všeobecnou působností v oblasti výkonu cenových kontrol, reálně v rámci těchto kontrol s ohledem na složitost agendy a s tím spojenými zvýšenými personálními nároky na kontrolní pracovníky kontrolují pouze dodržování povinností týkajících se označování zboží cenou (§ 13 zákona o cenách) a v některých případech též dodržování povinností stanovených v § 11 v souvislosti s vedením cenové evidence u zboží prodávaného spotřebiteli. Změna zákona o cenách Změna zákona o rozpočtových pravidlech Zákon o daních z příjmů Zákon o spotřebních daních Zákon o účetnictví Zákon o platebním styku Zákon o archivnictví a spisové službě Zákon o pravidlech rozpočtové odpovědnosti
Objev podobné jako Aktualizace I/3 2024
Aktualizace 2022 III/4 (9771802834186)
Kniha - 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Návrh cílí na osoby s dětmi svěřenými do péče před 1. 1. 2022, kterým zajišťuje účast na důchodovém pojištění, stejně jako před novelou zákona o sociálně-právní ochraně dětí, neboť odebrání této výhody by i vzhledem ke krátké legisvakanci zákona č. 363/2021 Sb., kterým se novelizoval zákon č. 359/1999 Sb., mohlo představovat zásadní zásah do jejich práv. Návrh rovněž přináší možnost nepříspěvkové účasti na důchodovém pojištění v tzv. adaptačním dvouletém období pro osoby, které přijaly do náhradní rodinné péče (svěřenectví či pěstounské péče) dítě/děti po 31. 12. 2021, k překonání prvních často náročných období sžívání se rodiny a příchozích dětí. Cílem je zajistit pro tyto osoby po změnách účinných od 1. 1. 2022 alespoň po přechodnou dobu tzv. nepříspěvkovou účast na důchodovém pojištění, tedy takovou, která není spojena s povinností platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku...
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/4 (9771802834186)
Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)
Kniha - 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Snížit pojistné se navrhuje i u skupiny osob mladších 21 let, a to bez ohledu na rozsah sjednaného pracovního úvazku. U této skupiny osob je třeba podpořit jejich zaměstnávání obecně. Klade se důraz na to, aby zejména absolventi středních škol a odborných učilišť, co nejdříve po absolvování studia, vstupovali na trh práce a získávali odborné a praktické zkušenosti, zároveň je žádoucí podpořit získávání praktických dovedností pro trh práce již v průběhu studia a podpořit soulad výkonu práce a studia. Sleva na pojistném bude náležet za jednoho konkrétního zaměstnance vždy jen u jednoho uzavřeného zkráceného úvazku (u jednoho zaměstnání) a jen jednomu zaměstnavateli. Navrhuje se vyloučit souběh poskytování slevy na pojistném za více zkrácených úvazků uzavřených s jedním zaměstnancem. Nepovažuje se za účelné poskytovat slevu na pojistném za více zkrácených úvazků uzavřených s jedním zaměstnancem, ať již u...
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)
Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)
Kniha - 48 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Za účelem zapojení volných prostředků ostatních veřejných rozpočtů do státního rozpočtu v letošním roce se navrhuje, aby došlo k zmrazení platby za státní pojištěnce na úroveň roku 2021. Vzhledem k tomu, že v průběhu tohoto rozpočtového roku již v souladu s Nařízením vlády dochází k převodu ze státního rozpočtu do systému veřejného zdravotního pojištění ve výši 1 967 Kč za osobu a měsíc, je nezbytné za účelem naplnění tohoto požadavku platbu po zbytek roku přiměřeně snížit. Vzhledem k tomu, že předpoklad nabytí účinnosti je k 1. červenci 2022, měla by platba za osobu a měsíc činit 1 567 Kč (vyměřovací zákon 11 607 Kč).
Objev podobné jako Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)
Aktualizace I/5 2022 (9771802832229)
Kniha - 24 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Novela zákona o provádění mezinárodních sankcí spolu s doprovodnými novelami reaguje na aktuální situaci při provádění mezinárodních sankcí vyplývajících zejména z přímo použitelných předpisů Evropské unie, a dále navazuje na související návrh zákona o omezujících opatřeních proti některým závažným protiprávním jednáním (sankční zákon), jehož gestorem je Ministerstvo zahraničních věcí. S ohledem na to, že návrh reaguje na aktuální situaci při provádění mezinárodních sankcí, nemá s ohledem na nutnost rychlé úpravy stávající praxe ambici pokrýt další změny zákona o provádění mezinárodních sankcí, které by bylo vhodné zavést. Předpokládá se, že řešení dalších otázek koncepčního charakteru bude obsaženo v rámci navazující novely zákona o provádění mezinárodních sankcí, která je zařazena do Plánu legislativních prací vlády pro rok 2022 s termínem předložení vládě v říjnu 2022.
Objev podobné jako Aktualizace I/5 2022 (9771802832229)
Aktualizace V/1 2022 (9771802832120)
Kniha - 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků Do rozsahu snížení přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele školy nebo vedoucího učitele praktického vyučování se navíc započítá 7 hodin za 1 až 120 žáků nebo studentů zúčastňujících se praktického vyučování nebo praktické přípravy a další 2 hodiny za každých dalších započatých 120 žáků nebo studentů. Do rozsahu snížení přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele školy nebo vedoucího učitele praktického vyučování ve škole zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona se navíc započítá 7 hodin za 1 až 42 žáků zúčastňujících se praktického vyučování a další 2 hodiny za každých dalších započatých 42 žáků. Do rozsahu snížení přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele školy nebo vedoucího učitele praktického vyučování se navíc...
Objev podobné jako Aktualizace V/1 2022 (9771802832120)
Aktualizace V/3 – o evidenci obyvatel
Kniha - 144 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Navrhuje se pro nadbytečnost zrušit povinnost informovat vlastníka objektu o údajích oprávněné osoby v případě, že oprávněná osoba je vlastníkem objektu podle věty druhé. Titul obsahuje : • o svobodném přístupu k informacím • o informačních systémech veřejné správy • o evidenci obyvatel • o státním občanství české republiky • o službách vytvářejících důvěru pro elektronické • o ověřování • o matrikách, jménu a příjmení • Vyhláška o základním vzdělávání • Vyhláška o předškolním vzdělávání
Objev podobné jako Aktualizace V/3 – o evidenci obyvatel