Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Aktualizace I/5 2022 (9771802832229)
Kniha - 24 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Novela zákona o provádění mezinárodních sankcí spolu s doprovodnými novelami reaguje na aktuální situaci při provádění mezinárodních sankcí vyplývajících zejména z přímo použitelných předpisů Evropské unie, a dále navazuje na související návrh zákona o omezujících opatřeních proti některým závažným protiprávním jednáním (sankční zákon), jehož gestorem je Ministerstvo zahraničních věcí. S ohledem na to, že návrh reaguje na aktuální situaci při provádění mezinárodních sankcí, nemá s ohledem na nutnost rychlé úpravy stávající praxe ambici pokrýt další změny zákona o provádění mezinárodních sankcí, které by bylo vhodné zavést. Předpokládá se, že řešení dalších otázek koncepčního charakteru bude obsaženo v rámci navazující novely zákona o provádění mezinárodních sankcí, která je zařazena do Plánu legislativních prací vlády pro rok 2022 s termínem předložení vládě v říjnu 2022.
Podívejte se také Aktualizace 2022 III/4 (9771802834186)
Aktualizace 2022 III/4
Návrh cílí na osoby s dětmi svěřenými do péče před 1. 1. 2022, kterým zajišťuje účast na důchodovém pojištění, stejně jako před novelou zákona o sociálně-právní ochraně dětí, neboť odebrání této výhody by i vzhledem ke krátké legisvakanci zákona č. 363/2021 Sb., kterým se novelizoval zákon č. 359/1999 Sb., mohlo představovat zásadní zásah do jejich práv. Návrh rovněž přináší možnost nepříspěvkové účasti na důchodovém pojištění v tzv. adaptačním dvouletém období pro osoby, které přijaly do náhradní rodinné péče (svěřenectví či pěstounské péče) dítě/děti po 31. 12. 2021, k překonání prvních často náročných období sžívání se rodiny a příchozích dětí. Cílem je zajistit pro tyto osoby po změnách účinných od 1. 1. 2022 alespoň po přechodnou dobu tzv. nepříspěvkovou účast na důchodovém pojištění, tedy takovou, která není spojena s povinností platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti. Díky tomu se tyto osoby mohou podobně jako před 1. 1. 2022 více zaměřit na samotnou péči a nemusejí se zabývat potřebou zajistit si během péče účast na důchodovém pojištění z jiného titulu, např. výkonem výdělečné činnosti, dobrovolnou účastí podmíněnou placením pojistného nebo jiným typem náhradní doby pojištění. Získání doby účasti na důchodovém pojištění (příspěvkové či nepříspěvkové) v zákonem předepsaném rozsahu je jednou z podmínek nároku na každou z dávek důchodového pojištění, tedy na starobní, invalidní, vdovský, vdovecký nebo sirotčí důchod; splnění této podmínky se nevyžaduje jen ve výjimečných případech.
Podívejte se také Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)
Aktualizace 2022 III/4 (9771802834186)
Kniha - 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Návrh cílí na osoby s dětmi svěřenými do péče před 1. 1. 2022, kterým zajišťuje účast na důchodovém pojištění, stejně jako před novelou zákona o sociálně-právní ochraně dětí, neboť odebrání této výhody by i vzhledem ke krátké legisvakanci zákona č. 363/2021 Sb., kterým se novelizoval zákon č. 359/1999 Sb., mohlo představovat zásadní zásah do jejich práv. Návrh rovněž přináší možnost nepříspěvkové účasti na důchodovém pojištění v tzv. adaptačním dvouletém období pro osoby, které přijaly do náhradní rodinné péče (svěřenectví či pěstounské péče) dítě/děti po 31. 12. 2021, k překonání prvních často náročných období sžívání se rodiny a příchozích dětí. Cílem je zajistit pro tyto osoby po změnách účinných od 1. 1. 2022 alespoň po přechodnou dobu tzv. nepříspěvkovou účast na důchodovém pojištění, tedy takovou, která není spojena s povinností platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku...
Podívejte se také Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)
Podívejte se také
- Aktualizace I/6 2022 – o spotřebních daních (9771802837170)
- Aktualizace I/1 2022 – DPH, Spotřební daně (9771335151187)
- Aktualizace I/2 2022 – Zákon o platebním styku (9771335151194)
- Onemix 4 i5 (Onemix 4 i5)
- Aktualizace I/3 2022 – o daních z příjmů, o dani silniční (9771335151200)
- Aktualizace V/2 (9771802832137)
- Aktualizace VI/1 (9771802837125)
- Aktualizace V/3 (9771802832144)
- Aktualizace IV/1 2022: o podmínkách použití peněžních prostředků Státního fondu podpory investic (9771802835107)
- NAS QNAP TVS-h674-i5-32G (TVS-h674-i5-32G)
- NAS QNAP TVS-h874-i5-32G (TVS-h874-i5-32G)
- Alza Individual i5 (ALZI92113)
- Alza Individual i5 (ALZI92115)
- Aktualizace II/2 – Občanský soudní řád
- Aktualizace II/3 – Živnostenský zákon (9771802833196)
- Aktualizace VI/4 – Energetický zákon (9771802837156)
- Aktualizace VI/3 – Energetický zákon (9771802837149)
- Intel Core i5-10600KF (BX8070110600KF)
- Intel Core i5-11600 (BX8070811600)
- Intel Core i5-13600K (BX8071513600K)
Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)
Kniha - 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Snížit pojistné se navrhuje i u skupiny osob mladších 21 let, a to bez ohledu na rozsah sjednaného pracovního úvazku. U této skupiny osob je třeba podpořit jejich zaměstnávání obecně. Klade se důraz na to, aby zejména absolventi středních škol a odborných učilišť, co nejdříve po absolvování studia, vstupovali na trh práce a získávali odborné a praktické zkušenosti, zároveň je žádoucí podpořit získávání praktických dovedností pro trh práce již v průběhu studia a podpořit soulad výkonu práce a studia. Sleva na pojistném bude náležet za jednoho konkrétního zaměstnance vždy jen u jednoho uzavřeného zkráceného úvazku (u jednoho zaměstnání) a jen jednomu zaměstnavateli. Navrhuje se vyloučit souběh poskytování slevy na pojistném za více zkrácených úvazků uzavřených s jedním zaměstnancem. Nepovažuje se za účelné poskytovat slevu na pojistném za více zkrácených úvazků uzavřených s jedním zaměstnancem, ať již u...
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)
Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)
Kniha - 48 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Za účelem zapojení volných prostředků ostatních veřejných rozpočtů do státního rozpočtu v letošním roce se navrhuje, aby došlo k zmrazení platby za státní pojištěnce na úroveň roku 2021. Vzhledem k tomu, že v průběhu tohoto rozpočtového roku již v souladu s Nařízením vlády dochází k převodu ze státního rozpočtu do systému veřejného zdravotního pojištění ve výši 1 967 Kč za osobu a měsíc, je nezbytné za účelem naplnění tohoto požadavku platbu po zbytek roku přiměřeně snížit. Vzhledem k tomu, že předpoklad nabytí účinnosti je k 1. červenci 2022, měla by platba za osobu a měsíc činit 1 567 Kč (vyměřovací zákon 11 607 Kč).
Objev podobné jako Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)
Aktualizace V/1 2022 (9771802832120)
Kniha - 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků Do rozsahu snížení přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele školy nebo vedoucího učitele praktického vyučování se navíc započítá 7 hodin za 1 až 120 žáků nebo studentů zúčastňujících se praktického vyučování nebo praktické přípravy a další 2 hodiny za každých dalších započatých 120 žáků nebo studentů. Do rozsahu snížení přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele školy nebo vedoucího učitele praktického vyučování ve škole zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona se navíc započítá 7 hodin za 1 až 42 žáků zúčastňujících se praktického vyučování a další 2 hodiny za každých dalších započatých 42 žáků. Do rozsahu snížení přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele školy nebo vedoucího učitele praktického vyučování se navíc...
Objev podobné jako Aktualizace V/1 2022 (9771802832120)
Aktualizace I/4 2022 – spotřební daně (9771335151217)
Kniha - 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Hlavním důvodem předložení návrhu změny zákona je povinnost České republiky provést implementaci směrnice Rady 2020/262/EU, kterou se stanoví obecná úprava spotřebních daní (dále jen „směrnice o obecné úpravě spotřebních daní“), která stanoví společná pravidla pro uplatnění spotřební daně v rámci Evropské unie včetně zásad pro pohyb výrobků, které jsou předmětem této daně, mezi členskými státy. V návaznosti na implementaci výše uvedené směrnice o obecné úpravě spotřebních daní byly rovněž provedeny další formulační a technické úpravy tak, aby byla zachována konzistence právní úpravy i v rámci ustanovení, která pokrývají tuto oblast na národní úrovni.
Objev podobné jako Aktualizace I/4 2022 – spotřební daně (9771335151217)
Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře
Navrhuje se odstranit povinnost každoročně žádat o příspěvek na bydlení. Příspěvek na bydlení se bude přiznávat na dobu neurčitou, nebude třeba o něj vždy k 1.7. daného roku znovu žádat. Sníží se tak administrativní zatížení Úřadu práce ČR i klientů, aniž by se rozšířil prostor pro zneužívání příspěvku na bydlení.Cílem návrhu je zejména rozšíření podpory prostřednictvím dávky mimořádné okamžité pomoci, a to definováním dalších zákonných situací, které mohou nárok na tuto dávku založit. Při aktuálním celospolečenském vývoji ovlivněném mnohými krizovými faktory, jako např. pandemická situace, energetická krize, vysoká míra inflace, uprchlická krize v důsledku válečného konfliktu, stále více zaznívá potřeba revize této formy pomoci, neboť narůstá skupina zranitelných osob, které jsou přímo ohroženy např. ztrátou bydlení či sociálním vyloučením.
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře
Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování
Stavební zákonOdklad účinnosti, naplňování a faktického vzniku Nejvyššího stavebního úřadu a krajských stavebních úřadů je nezbytný pro to, aby vznikl prostor pro nalezení shody na principech stavebního práva, které budou akceptovat všechny hlavní politické síly v Parlamentu České republiky. Tím bude zajištěna tolik potřebná stabilita stavebního práva.Navrhovaná úprava nemá ústavní rozměr. Ostatně, ve velké části se jedná pouze o zachování stávajícího stavu. Fakticky se jedná o odklad zřízení státní stavební správy, nikoliv o nová práva a povinnosti.Kompetence založené Nejvyššímu stavebnímu úřadu bude po stanovenou dobu vykonávat Ministerstvo pro místní rozvoj, přičemž dočasný náhradní výkon těchto zákonem stanovených kompetencí je taktéž stanoven zákonem. Navržená úprava je proto i v souladu s čl. 79 odst. 1 Ústavy.Zákon zakládá odlišné zacházení (vyhrazené stavby a ostatní stavby), toto odlišné zacházení se však opírá o objektivní skutečnost, tedy složitost a dopad vyhrazených staveb. Nejde o nic, co by právo dosud neznalo, řada vyhrazených staveb již dříve podléhala jiným než obecným stavebním úřadům.Zákon o zvláštních postupech v oblasti územního plánovaníNavrhovaná právní úprava stanovuje zvláštní postupy v oblasti územního plánování a stavebního řádu, a to s ohledem na akutní potřebu zajištění bydlení nebo ubytování a případně dalších staveb související veřejné infrastruktury v návaznosti na zvýšení počtu osob s pobytem v České republice v důsledku probíhajícího ozbrojeného konfliktu na území Ukrajiny. Jedná se o speciální právní úpravu ke stavebnímu zákonu, přičemž se počítá s aplikací stavebního zákona včetně prováděcích právních předpisů i souvisejících právních předpisů, s výjimkou postupů a požadavků upravených speciálně v navrhované právní úpravě.Návrh zavádí pojem nezbytné stavby, která je definována jako stavba sloužící ke zmírnění následků hromadného přílivu osob v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace. Nezbytná stavba je vždy stavba dočasná, jejíž doba trvání nesmí přesáhnout 3 roky ode dne nabytí právních účinků souhlasu s provedením nezbytné stavby. Návrh zároveň s ohledem na charakter nezbytné stavby vymezuje, že stavebníkem nezbytné stavby je Česká republika nebo její příspěvková organizace, a dále kraj, obec nebo jimi zřízená nebo založená právnická osoba.
Objev podobné jako Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování
Aktualizace I/1 2022 – DPH, Spotřební daně (9771335151187)
Kniha - 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Titul obsahuje úplné znění zákonů po novele: daň z přidané hodnoty spotřební daně Vyhláška o změně sazby základní náhrady za používání silničních motorových vozidel a stravného a o stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad V případě zákona o spotřebních daních jde o směrnici Rady 2020/1151/EU, kterou se mění směrnice 92/83/EHS o harmonizaci struktury spotřebních daní z alkoholu a alkoholických nápojů (dále jen „alkoholová směrnice“) a směrnici Rady (EU) 2019/2235, kterou se mění směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty a směrnice 2008/118/ES o obecné úpravě spotřebních daní, pokud jde o společné obranné úsilí v rámci Evropské unie (dále jen „směrnice o společném obranném úsilí“). Implementací posledně jmenované směrnice rovněž dochází k novelizaci zákona o dani z přidané hodnoty, která spočívá v zavedení možnosti osvobození...
Objev podobné jako Aktualizace I/1 2022 – DPH, Spotřební daně (9771335151187)
Aktualizace I/6 2022 – o spotřebních daních (9771802832236)
Kniha - 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Navrhované změny v oblasti spotřebních daních reagují na současnou ekonomickou situaci, která má řadu negativních dopadů na podnikatelské i nepodnikatelské subjekty. Konkrétně se reaguje na přetrvávající vysoké ceny pohonných hmot, zejména motorové nafty, které jsou spojeny s narůstajícími náklady subjektů působících zejména v dopravním sektoru
Objev podobné jako Aktualizace I/6 2022 – o spotřebních daních (9771802832236)
Aktualizace I/6 2022 – o spotřebních daních (9771802837170)
Kniha - 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Mimořádně vysoké ceny energií ohrožují fungování většiny domácností v České republice. Danou situaci není vhodné a dostatečné řešit stávajícím právním institutem příspěvku na bydlení, v jehož rámci může stát pomoci pouze nejvíce energeticky zranitelným zákazníkům. Za současné situace se jeví jako nezbytné vytvořit zcela nový právní institut, jehož prostřednictvím stát zajistí rychlou a efektivní pomoc zákazníkům, která se odrazí přímo v jejich faktuře za elektřinu nebo plyn.
Objev podobné jako Aktualizace I/6 2022 – o spotřebních daních (9771802837170)
Aktualizace I/2 2022 – Zákon o platebním styku (9771335151194)
Kniha - 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Titul obsahuje úplné znění zákonů po novele: Zákon o platebním styku Zákon o opatřeních v oblasti daní v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace Upozornění na změnu zákona o spotřebních daních Vyhláška o změně sazby základní náhrady za používání silničních motorových vozidel a stravného a o stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad Zákon o platebním styku Právní úprava zákona o platebním styku obsahuje technické změny, kterými reaguje na problémy, které vyplynuly z aplikační praxe zákona. Bez těchto změn by byla další aplikační praxe provázena nejasnostmi. Z navrhovaných změn je vhodné uvést například dílčí změny v licenčních požadavcích pro poskytovatele platebních služeb malého rozsahu a vydavatele elektronických peněz malého rozsahu, úpravu přístupu k platebním účtům nebankovními...
Objev podobné jako Aktualizace I/2 2022 – Zákon o platebním styku (9771335151194)
Aktualizace 2022 III/1 – o státní sociální podpoře (9771802834155)
Kniha - 48 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V posledním čtvrtletí roku 2021 prudce vzrostly ceny energií (plyn, elektřina), pokračující růst je avizován zejména od ledna 2022. Náklady domácností na zajištění těchto základních komodit enormně stoupají. Zvláště markantní je tento problém u těch domácností, jež mají smlouvy s dodavateli energií, které neumožňují fixaci cen, nebo jim fixace končí. Uvedený skokový nárůst nákladů domácností na energie však příspěvek na bydlení nedokáže aktuálně reflektovat. Na zvýšené náklady na bydlení domácností, ovšem jen do normativních nákladů na bydlení, reaguje s čtvrtletním zpožděním, promítnutí zvýšení cen energií do normativních nákladů na bydlení se děje s ročním zpožděním.
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/1 – o státní sociální podpoře (9771802834155)
Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře (9771802834162)
Kniha - 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Navrhuje se odstranit povinnost každoročně žádat o příspěvek na bydlení. Příspěvek na bydlení se bude přiznávat na dobu neurčitou, nebude třeba o něj vždy k 1.7. daného roku znovu žádat. Sníží se tak administrativní zatížení Úřadu práce ČR i klientů, aniž by se rozšířil prostor pro zneužívání příspěvku na bydlení. Cílem návrhu je zejména rozšíření podpory prostřednictvím dávky mimořádné okamžité pomoci, a to definováním dalších zákonných situací, které mohou nárok na tuto dávku založit. Při aktuálním celospolečenském vývoji ovlivněném mnohými krizovými faktory, jako např. pandemická situace, energetická krize, vysoká míra inflace, uprchlická krize v důsledku válečného konfliktu, stále více zaznívá potřeba revize této formy pomoci, neboť narůstá skupina zranitelných osob, které jsou přímo ohroženy např. ztrátou bydlení či sociálním vyloučením.
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře (9771802834162)
Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování (9771802835114)
Kniha - 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Stavební zákon Odklad účinnosti, naplňování a faktického vzniku Nejvyššího stavebního úřadu a krajských stavebních úřadů je nezbytný pro to, aby vznikl prostor pro nalezení shody na principech stavebního práva, které budou akceptovat všechny hlavní politické síly v Parlamentu České republiky. Tím bude zajištěna tolik potřebná stabilita stavebního práva. Navrhovaná úprava nemá ústavní rozměr. Ostatně, ve velké části se jedná pouze o zachování stávajícího stavu. Fakticky se jedná o odklad zřízení státní stavební správy, nikoliv o nová práva a povinnosti. Kompetence založené Nejvyššímu stavebnímu úřadu bude po stanovenou dobu vykonávat Ministerstvo pro místní rozvoj, přičemž dočasný náhradní výkon těchto zákonem stanovených kompetencí je taktéž stanoven zákonem. Navržená úprava je proto i v souladu s čl. 79 odst. 1 Ústavy. Zákon zakládá odlišné zacházení (vyhrazené stavby a ostatní stavby), toto odlišné...
Objev podobné jako Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování (9771802835114)
Aktualizace I/3 2022 – o daních z příjmů, o dani silniční (9771335151200)
Kniha - 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Titul obsahuje úplné znění zákonů po novele: Zákon o daních z příjmů Zákon o dani silniční Zákon o daních z příjmů Při bezplatném poskytnutí motorového vozidla zaměstnavatele zaměstnanci k používání ke služebním i soukromým účelům, dochází ke snížení procentuální částky vstupní ceny z 1 % na 0,5 %, ze které se stanoví výše příjmu ze závislé činnosti, který zaměstnanci v souvislosti s tímto poskytnutím plyne v případě, že je poskytnuto nízkoemisní motorové vozidlo (např. elektromobil či vozidlo kombinující spalovací motor a elektromotor). Z důvodu, že se jedná o podporu nízkoemisní mobility, tak zde užívaný pojem nízkoemisní motorové vozidlo vychází z projednávaného zákona o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících, který tento pojem definuje. Dále dochází k přeřazení zařízení sloužících k dobíjení elektromobilů z...
Objev podobné jako Aktualizace I/3 2022 – o daních z příjmů, o dani silniční (9771335151200)
Aktualizace IV/1 2022: o podmínkách použití peněžních prostředků Státního fondu podpory investic (9771802835107)
Kniha - 24 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Titul obsahuje úplné znění zákonů po novele: Nařízení vlády o podmínkách použití peněžních prostředků Státního fondu podpory investic formou úvěru na podporu výstavby nájemních bytů na území České republiky Nařízení vlády o podmínkách použití finančních prostředků Státního fondu rozvoje bydlení podpory investic na pořízení sociálních a dostupných bytů a sociálních, smíšených a dostupných domů Nařízení vlády o podmínkách použití peněžních prostředků Státního fondu podpory investic formou úvěru na podporu výstavby nájemních bytů na území České republiky Toto nařízení upravuje podmínky poskytnutí a použití peněžních prostředků Státního fondu podpory investic formou úvěru na podporu výstavby nájemních bytů na území České republiky. Nařízení vlády o podmínkách použití finančních prostředků Státního fondu rozvoje bydlení podpory investic na pořízení sociálních a dostupných bytů a sociálních,...
Objev podobné jako Aktualizace IV/1 2022: o podmínkách použití peněžních prostředků Státního fondu podpory investic (9771802835107)
Aktualizace IV/2
Hlavním smyslem navrhované úpravy je odstranění nedostatků transpozice vytýkané České republice Evropskou komisí v Odůvodněném stanovisku – Porušení Smlouvy č. 2018/2271. Dále dochází ke zpřesnění některých ustanovení zákona, novelou však nejsou zaváděny nová práva a povinnosti, které by představovaly podstatné ekonomické dopady.Návrh kromě odstranění nedostatků transpozice evropských zadávacích směrnic provádí změny, které povedou ke snížení administrativního zatížení na straně zadavatelů i dodavatelů, odstraňuje nepřiměřenou přísnost některých pravidel, vyjasňuje výkladové nejasnosti a v neposlední řadě také odstraňuje legislativně technické nedostatky textu Zákona. Nejedná se však o zásadní koncepční změny procesu zadávání.
Objev podobné jako Aktualizace IV/2
Aktualizace V/3 (9771802832144)
Kniha - 24 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Novelou vyhlášky o svobodném přístupu k informacím byla zavedena povinnost plošné publikace veřejně dostupných informací přítomných v registrech, které jsou vedené ze zákona, v kvalitě otevřených dat (tzv. princip „open data by default“, neboli „standardní zveřejňování otevřených dat“). Některé změny obsažené v nynějším návrhu pak na tuto změnu přímo navazují.
Objev podobné jako Aktualizace V/3 (9771802832144)
Aktualizace V/2 (9771802832137)
Kniha - 24 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Novela vyhlášky stanoví kromě jiného formát a náležitosti dokumentu v elektronické podobě, u nějž lze provést legalizaci a postup při provádění legalizace na dokumentu v elektronické podobě.
Objev podobné jako Aktualizace V/2 (9771802832137)
Aktualizace VI/1 (9771802837125)
Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vyhláška upravuje podrobnosti nakládání s výrobky s ukončenou životností, pokud jde o odpadní elektrozařízení, odpadní baterie nebo akumulátory a odpadní pneumatiky. Vyhláška stanoví, jaké informační prostředky a způsoby je výrobce povinen využívat při provádění informačních kampaní. Vyhláška dále kromě jiného stanoví zvláštní požadavky na místo zpětného odběru odpadních automobilových nebo průmyslových baterií a akumulátorů.
Objev podobné jako Aktualizace VI/1 (9771802837125)
Aktualizace VI/5 (9771802837163)
Kniha - 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákon stanovuje práva a povinnosti pro celou řadu vybraných plastových výrobků, a to především jednorázových plastových výrobků, které nejsou vyrobeny, navrženy či uváděny na trh tak, aby mohly být během svého životního cyklu vícekrát využity nebo mohly projít několika cykly tím, že budou vráceny výrobci k opětovnému naplnění, nebo opětovně použity ke stejnému účelu, ke kterému byly určeny.
Objev podobné jako Aktualizace VI/5 (9771802837163)
Aktualizace II/5 2024
Insolvenční zákon – Směrnice EU ukládá v oblasti oddlužení členským státům v zásadě čtyři úkoly: zpřístupnit podnikatelům alespoň jeden typ řízení, který vede k plnému oddlužení; harmonizovat maximální dobu oddlužení; zajistit, aby po skončení oddlužení pozbyly účinnosti všechny překážky omezující ve výkonu podnikání a konsolidovat oddlužení pro podnikatelské i osobní dluhy.Titul obsahuje úplná znění:- Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád- Zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád)- Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon)Občanský soudní řádNamísto občanského soudního řízení a řízení vykonávacího, popř. exekučního nastupuje řízení insolvenční coby zvláštní druh civilního procesu, které je vhodnějším procesním nástrojem pro uspořádání majetkových vztahů dlužníka k více věřitelům, resp. je právě pro tento účel v právním řádu zavedeno.Exekuční řádPro zaměstnavatele nabízí institut oddlužení potenciál získat stabilní pracovní sílu a snížit náklady na administraci exekučních srážek. Primární povinností dlužníka je vyvíjet a udržet výdělečnou činnost za účelem zajištění stabilních splátek. Vyskytují-li se v systému stovky tisíc lidí ve vícečetných exekucích, představují reálně významné pracovní rezervy v národním hospodářství, jejichž využití může zvýšit produktivitu práce (pracovníci bez dluhů netíhnou tolik k optimalizaci či skrývání svých příjmů, jsou ekonomicky motivovanější pracovat přesčasy či v náročnějších provozech, nefluktuují mezi různými zaměstnavateli kvůli unikání exekučním příkazům atd.).Insolvenční zákonZa hlavní principy navrhované úpravy lze označit zejména:- zajištění implementace relevantních části směrnice o restrukturalizaci a insolvenci do insolvenčního zákona,- zefektivnění a zjednodušení řízení o oddlužení tak, aby bylo insolvenční právo připraveno na vlnu osobních bankrotů;- zajistit druhou šanci pro všechny poctivé dlužníky;- rovné požadavky a podmínky oddlužení pro všechny fyzické osoby, bez ohledu na to, zda jde o podnikatele či spotřebitele;- zpřísnění požadavků na řádné plnění povinností dlužníka, resp. na efektivní výkon dohledu ze strany insolvenčního správce, a to tak, aby dlužník skutečně uspokojil své věřitele v nejvyšší reálně dosažitelné míře;- posílení opatření působících proti zneužití institutu oddlužení ze strany nepoctivého dlužníka. Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád Zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon)
Objev podobné jako Aktualizace II/5 2024
Aktualizace I/3 2024
Nejvýznamnější navrhovanou změnou zákona o cenách je v tomto směru výrazné zúžení stávajícího rozsahu přenesené působnosti na úseku cen u obcí a krajů. Ačkoliv obecní a krajské úřady v současné době stejně jako Specializovaný finanční úřad disponují všeobecnou působností v oblasti výkonu cenových kontrol, reálně v rámci těchto kontrol s ohledem na složitost agendy a s tím spojenými zvýšenými personálními nároky na kontrolní pracovníky kontrolují pouze dodržování povinností týkajících se označování zboží cenou (§ 13 zákona o cenách) a v některých případech též dodržování povinností stanovených v § 11 v souvislosti s vedením cenové evidence u zboží prodávaného spotřebiteli. Změna zákona o cenách Změna zákona o rozpočtových pravidlech Zákon o daních z příjmů Zákon o spotřebních daních Zákon o účetnictví Zákon o platebním styku Zákon o archivnictví a spisové službě Zákon o pravidlech rozpočtové odpovědnosti
Objev podobné jako Aktualizace I/3 2024
Onemix 4 i5 (Onemix 4 i5)
Notebook - Intel Core i5 1130G7 Tiger Lake, dotykový 10.1" LTPS 2560 × 1600, RAM 16GB LPDDR4X, Intel Iris Xe Graphics, SSD 512GB, podsvícená klávesnice, USB 3.2 Gen 1, čtečka otisků prstů, WiFi 6, Hmotnost 0,77 kg, Windows 11 Home Notebook Onemix 4 i5 Výkonný notebook Onemix 4 i5 mini velikosti s 10,1" dotykovým LTPS displejem s rozlišením 2560 × 1600 pixelů. Notebook váží 0,77 kilogramu, takže si jej můžete pohodlně brát všude s sebou. Ať už jedete na delší cestu vlakem, letíte letadlem anebo si jdete jen sednout do kavárny - vždy vám může Onemix 4 dělat společnost. Je vybaven 360° patentem, díky kterému jej lze používat jako tablet. Notebook využijete třeba k práci s textovými dokumenty, tvorbě prezentací anebo k surfování na internetu, zklamáni nebudou ani hráči počítačových her. Nezastaví vás ani...
Objev podobné jako Onemix 4 i5 (Onemix 4 i5)
Aktualizace VI/3 – Energetický zákon (9771802837149)
Kniha - 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Energetický zákon Zásobníky zemního plynu na území České republiky jsou schopny pojmout cca 30 % roční spotřeby zemního plynu. Jejich úplné a efektivní naplnění během léta představuje nejjednodušší způsob, jak zajistit dodávku zemního plynu v zimě alespoň pro nejohroženější segmenty odběratelů. Zavedení principu UIOLI umožní plné využití zásobníků plynu, neboť bude odstraněno blokování jejich rezervované, ale nevyužité kapacity. Podle dosavadní právní úpravy získávala smluvní strana smlouvy o uskladnění plynu právo na uskladnění plynu v zásobníku, a tento ukladatel využíval skladovací kapacitu podle obchodní příležitosti. Navrhovaná úprava mění povinnosti ukladatele v tom směru, že sjednal-li smlouvu o uskladňování plynu a na jejím základě rezervoval roční skladovací kapacitu, vzniká mu smluvně nejenom právo uskladňovat plyn v zásobníku, ale na základě zákona také povinnost využívat rezervovanou...
Objev podobné jako Aktualizace VI/3 – Energetický zákon (9771802837149)
Aktualizace II/3 – Živnostenský zákon (9771802833196)
Kniha - 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Živnostenský zákon - Dvě kategorie koncesovaných živností spjatých se silniční motorovou dopravou nákladní by měly doznat změn. Zákon o zvláštních důvodech pro zastavení exekuce - Nový zákon přináší změnu platné právní úpravy tzv. milostivého léta, která se týkala postupu soudního exekutora v exekuci vedené podle exekučního řádu, nikoliv exekuce daňové nebo správní.
Objev podobné jako Aktualizace II/3 – Živnostenský zákon (9771802833196)
Aktualizace V/3 – o evidenci obyvatel
Kniha - 144 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Navrhuje se pro nadbytečnost zrušit povinnost informovat vlastníka objektu o údajích oprávněné osoby v případě, že oprávněná osoba je vlastníkem objektu podle věty druhé. Titul obsahuje : • o svobodném přístupu k informacím • o informačních systémech veřejné správy • o evidenci obyvatel • o státním občanství české republiky • o službách vytvářejících důvěru pro elektronické • o ověřování • o matrikách, jménu a příjmení • Vyhláška o základním vzdělávání • Vyhláška o předškolním vzdělávání
Objev podobné jako Aktualizace V/3 – o evidenci obyvatel
Aktualizace VI/4 – Energetický zákon (9771802837156)
Kniha - 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tržní cena elektřiny na pražské burze PXE vystoupila v meziročním srovnání v červnu letošního roku z částky 2 tis. Kč za 1 MWh na aktuálních 5,6 tis Kč za 1 MWh elektřiny. Tržní cena zemního plynu na stejné burze vystoupila v meziročním srovnání z částky 0,5 tis. Kč za 1 MWh na aktuálních cca 2,2 tis Kč za 1 MWh zemního plynu. Nárůst cen energií je v řádech stovek procent, a proto bezprecedentní. Mimořádně vysoké ceny energií ohrožují fungování většiny domácností v České republice. Danou situaci není vhodné a dostatečné řešit stávajícím právním institutem příspěvku na bydlení, v jehož rámci může stát pomoci nejvíce energeticky zranitelným zákazníkům. Za současné situace se jeví jako nezbytné vytvořit zcela nový právní institut, jehož prostřednictvím stát zajistí rychlou a efektivní pomoc zákazníkům, která se odrazí přímo v jejich faktuře za elektřinu nebo plyn. Navrhovaná právní úprava bude mít dopad na...
Objev podobné jako Aktualizace VI/4 – Energetický zákon (9771802837156)
Aktualizace II/2 – Občanský soudní řád
Kniha - 128 stran, česky Novela zákona zařazuje od občanského soudního řádu novou právní úpravu chráněného účtu a dále zpřesňuje platnou právní úpravu týkající se ochrany peněžních prostředků do výše trojnásobku životního minima jednotlivce na účtu povinného postiženém výkonem rozhodnutí. Titul obsahuje úplné znění zákonů: - Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád - Nařízení vlády č. 219/2017 Sb., o znehodnocování některých zbraní a střeliva, zhotovování řezů zbraní a střeliva a jejich ničení a o minimálním obsahu dokumentace ve vztahu k delaboraci, znehodnocování, výrobě řezů a ničení munice
Objev podobné jako Aktualizace II/2 – Občanský soudní řád
Aktualizace II/2 Soudní řád správní
Soudní řád správní – Právní úpravy voleb se týkají zákony upravující například soudní přezkum volebních procesů nebo některé souvislosti odměňování členů okrskových volebních komisí, popřípadě využívající volební infrastrukturu ve věcech referenda.
Objev podobné jako Aktualizace II/2 Soudní řád správní
NAS QNAP TVS-h674-i5-32G (TVS-h674-i5-32G)
Datové úložiště - pro 2,5" a 3,5" SSD + HDD, rozměry 188 × 264 × 281 mm (V׊×H), černá barva Potřebujete mít všechna svá důležitá data bezpečně zálohovaná na jednom místě? Ideální pro vás v tomto případě bude datové úložiště QNAP. Jádro úložiště tvoří HDD a SSD s formátem 2.5" a 3.5". Spojení HDD (Hard Disk Drive) a SSD (Solid State Drive) umožňuje využívat výhody obou typů. SSD nabízí kratší reakční dobu při čtení dat, HDD je pak charakteristický svou velkou kapacitou. Maximální kapacita uložených dat dosahuje 138412 GB. Vaše data budou v bezpečí díky technologii RAID 0, RAID 1 (zrcadlení), RAID 5, RAID 6, RAID 10 (1+0), RAID 50 (5+0) a JBOD. Hlavní přednosti datového úložiště NAS QNAP TVS-h674-i5-32G Datové úložiště QNAP představuje spolehlivý způsob zálohování souborů Využití najde nejen ve firmách, ale také jako domácí datové úložiště Základ úložiště tvoří SSD + HDD s formátem 2.5" a 3.5" Maximální kapacita uložených dat dosahuje 138412 GB Ochranu před...
Objev podobné jako NAS QNAP TVS-h674-i5-32G (TVS-h674-i5-32G)
NAS QNAP TVS-h874-i5-32G (TVS-h874-i5-32G)
Datové úložiště - pro 2,5" a 3,5" SSD + HDD, rozměry 188 × 329 × 281 mm (V׊×H), černá barva Potřebujete mít všechna svá důležitá data bezpečně zálohovaná na jednom místě? Vyzkoušejte datové úložiště QNAP. Základem celého úložiště je HDD a SSD s formátem 2.5" a 3.5". Kombinace HDD (Hard Disk Drive) a SSD (Solid State Drive) může využívat výhod obou typů. SSD má kratší reakční dobu při čtení dat, HDD je pak charakteristický svou velkou kapacitou. Maximální kapacita uložených dat činí 184549 GB. Ochranu před poškozením vašich dat zajistí technologie RAID 0, RAID 1 (zrcadlení), RAID 5, RAID 6, RAID 10 (1+0), RAID 50 (5+0), RAID 60 (6+0) a JBOD. Klíčové vlastnosti datového úložiště NAS QNAP TVS-h874-i5-32G Datové úložiště QNAP představuje spolehlivý způsob zálohování souborů Skvěle poslouží pro firemní účely nebo jako domácí datové úložiště Základem celého úložiště je SSD + HDD s formátem 2.5" a 3.5" Maximální kapacita datového úložiště je 184549 GB Můžete se...
Objev podobné jako NAS QNAP TVS-h874-i5-32G (TVS-h874-i5-32G)
Aktualizace III/1 Zákon o zaměstnanosti (9771802834209)
Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pokud jde o dosavadní právní úpravu v oblasti zaměstnanosti týkající se oznamovací povinnosti zaměstnavatelů v souvislosti se zaměstnáním osoby s DO, za současných podmínek nemá Úřad práce ČR jako správní orgán rozhodující o nároku na výplatu tzv. HuD možnost si z evidencí vedených v rámci resortu práce a sociálních věcí spolehlivým způsobem ověřit, zda údaje o příjmových poměrech předkládané žadatelem odpovídají skutečnosti. Evidence Úřadu práce ČR vychází z informací, které zaměstnavatelé cizích státních příslušníků hlásí podle § 87 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti. Mezi sdělovanými údaji však není obsažen údaj o formě základního pracovněprávního vztahu, v němž je zaměstnání vykonáváno, a ani zda se jedná o pojistný pracovněprávní vztah. Podle údajů Úřadu práce ČR je v současné době zaměstnáno celkem 92 785 držitelů DO, a to bez rozdílu státní příslušnosti. Od začátku konfliktu jich bylo...
Objev podobné jako Aktualizace III/1 Zákon o zaměstnanosti (9771802834209)
Aktualizace II/3 Zákon o správních poplatcích
Zákon o správních poplatcích – K zápisu údajů do Informačního systému oprávnění k zastupování je příslušná Digitální a informační agentura. Pro podání žádosti o zápis může zastoupený využít i asistovanou službu kontaktního místa veřejné správy, ve vazbě na zákonnou úpravu § 8a zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy; tato služba je nově zpoplatněna úpravou Položky 3 sazebníku podle zákona o správních poplatcích.
Objev podobné jako Aktualizace II/3 Zákon o správních poplatcích
Aktualizace 2024 III/1 O důchodovém pojištění
Návrh změny zákona o důchodovém pojištění sjednocuje postižení odměny odsouzených za práci a jiných příjmů odsouzených, které odměnu za práci nahrazují, či jiných příjmů odsouzených. Při tom se zohledňují i specifika výkonu trestu odnětí svobody a výkonu zabezpečovací detence, kdy není důvod část příjmů vězněných osob chránit jako nezabavitelnou částku, když tuto roli plní ve vězeňském prostředí jiné instituty.
Objev podobné jako Aktualizace 2024 III/1 O důchodovém pojištění
Audix I5
dynamický mikrofon, nástrojový, kardioida, frekvenční rozsah 50Hz až 16kHz, technologie VLM
Objev podobné jako Audix I5
QOOBE II i5-11320H (8+512G) (Qoobe II i5-11320H (8+512G))
Mini počítač Intel Core i5, Intel Iris Xe Graphics, RAM 8GB DDR4, SSD 512 GB, Wi-Fi, HDMI, 4× USB 3.2, Windows 11 Pro Není vyplněn Alternativní text k fotografii! Mini počítač QOOBE II i5-11320H Pokud nemáte dostatek prostoru na velký stolní počítač, zajisté vás osloví mini verze QOOBE II i5-11320H. Disponuje kompaktními rozměry 112 × 112 × 51 mm a spoustou užitečných konektorů. Mini počítač QOOBE II i5-11320H se dodává bez operačního systému, kompatibilní je s Windows 10/11 (64 bit) a Linux. Není vyplněn Alternativní text k fotografii! Není...
Objev podobné jako QOOBE II i5-11320H (8+512G) (Qoobe II i5-11320H (8+512G))
Aktualizace VI/2 – Zákon o ochraně ovzduší (9771802837132)
Kniha - 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákon o ochraně ovzduší Zrušení povinného přimíchávání biopaliv a ponechání povinného cíle snížení emisí skleníkových plynů z dodaných pohonných hmot je v souladu s platnou evropskou legislativou, dle které mají členské státy po dodavatelích paliv požadovat zajištění splnění 14 % cíle obnovitelných zdrojů v dopravě, přičemž tento požadavek mohou vymáhat i stanovením požadavku na minimální snížení emisí skleníkových plynů z dodaných pohonných hmot. Zároveň je výše uvedená změna v souladu s v současné době projednávanou revizí směrnice o podpoře využívání energie z obnovitelných zdrojů tzv. RED III, kterou představila Evropská komise v červenci minulého roku v rámci balíčku FIT for 55. Směrnice navrhuje nahradit v roce 2018 schválený cíl 14% podílu obnovitelných zdrojů energie v dopravě v roce 2030 za 13% snížení emisí skleníkových plynů z dodaných pohonných hmot v roce 2030, kterého má být dosaženo pouze...
Objev podobné jako Aktualizace VI/2 – Zákon o ochraně ovzduší (9771802837132)
Aktualizace II/1 – Zákon o správních poplatcích (9771802833172)
Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Doplňují se poplatky ve vztahu k nařízením EU. Snižuje se poplatek u řízení o schválení pravidel vypořádacího systému. Zrušuje se poplatek u předchozích souhlasů k výkonu funkce vedoucí osoby organizátora regulovaného trhu a centrálního depozitáře. Tyto osoby již ČNB neschvaluje. Doplňuje a upřesňuje se dosavadní právní úprava správních poplatků v souvislosti s nedávnými změnami právních předpisů v oblasti schválení prospektu cenného papíru.
Objev podobné jako Aktualizace II/1 – Zákon o správních poplatcích (9771802833172)
Aktualizace III/1 Zákon o státní sociální podpoře
V posledním čtvrtletí roku 2021 prudce vzrostly ceny energií (plyn, elektřina), pokračující růst je avizován zejména od ledna 2022. Náklady domácností na zajištění těchto základních komodit enormně stoupají. Zvláště markantní je tento problém u těch domácností, jež mají smlouvy s dodavateli energií, které neumožňují fixaci cen, nebo jim fixace končí. Uvedený skokový nárůst nákladů domácností na energie však příspěvek na bydlení nedokáže aktuálně reflektovat. Na zvýšené náklady na bydlení domácností, ovšem jen do normativních nákladů na bydlení, reaguje s čtvrtletním zpožděním, promítnutí zvýšení cen energií do normativních nákladů na bydlení se děje s ročním zpožděním.
Objev podobné jako Aktualizace III/1 Zákon o státní sociální podpoře
Aktualizace 2024 III/3 - Zákoník práce - O kolektivním vyjednávání
Návrhem se především zavádí valorizační mechanismus minimální mzdy a zavádí se opatření na podporu kolektivního vyjednávání (transpoziční část návrhu zákona). V souvislosti s uvedeným se rovněž navrhuje upravit právní úpravu zaručené mzdy v § 112 zákoníku práce a zavést zaručený plat. Dále se navrhuje vypustit z § 217 odst. 1 zákoníku práce povinnost zaměstnavatele vyhotovovat písemný rozvrh čerpání dovolené za účelem snížení administrativní zátěže zaměstnavatelů.Titul obsahuje• Zákoník práce (zákon č. 262/2006 Sb.)• O kolektivním vyjednávání (zákon č. 2/1991 Sb. )UPOZORNĚNÍ na změnu• o sociálních službách (zákon č. 108/2006 Sb.)• o zaměstnanosti (zákon č. 435/2004 Sb.)Zákoník práceCílem navrhovaných změn zákoníku práce a ZoKV, je podpořit kolektivní vyjednávání různými legislativními opatřeními, a to zejména změnou ustanovení § 24 zákoníku práce, které se věnuje problematice tzv. plurality odborových organizací působících u zaměstnavatele v souvislosti s jednáním o uzavření kolektivní smlouvy (které dále bude promítnuto do zákona o státní službě a zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů), změnou ustanovení § 27 zákoníku práce, které aktuálně řeší pouze konkurenci kolektivní smlouvy vyššího stupně (dále jen „KSVS“) s podnikovými kolektivními smlouvami, a to v důsledku navrhované změny spočívající ve snaze o zrušení stávajícího ustanovení § 7a písm. e) ZoKV), a změnou § 7a písm. a), c) a e) ZoKV (kde by mělo dojít k omezení výjimek ze závaznosti rozšířené KSVS a tedy k závaznosti rozšířené kolektivní smlouvy vyššího stupně pro více zaměstnavatelů). Dále se navrhuje rozšíření státního příspěvku pro sociální partnery na podporu vzájemných jednání na odvětvové úrovni (§ 320a ZP).O kolektivním vyjednáváníCílem navrhovaných změn zákoníku práce a ZoKV, je podpořit kolektivní vyjednávání různými legislativními opatřeními, a to zejména změnou ustanovení § 24 ZP, které se věnuje problematice tzv. plurality odborových organizací působících u zaměstnavatele v souvislosti s jednáním o uzavření kolektivní smlouvy. Navrhovaná změna má za cíl stanovit ústavně konformní procedurální pravidla pro odstranění sociálními partnery identifikovaného nedostatku spočívajícího v možnosti zablokování kolektivního vyjednávání v případě nedosažení shody, byť s jedinou, sebeméně reprezentativní odborovou organizací působící u zaměstnavatele, což v konečném důsledku vede k suspendaci práva na vedení kolektivního vyjednávání všech účastníků této procedury. Dále dochází ke změně ustanovení § 27 ZP, které aktuálně řeší pouze konkurenci kolektivní smlouvy vyššího stupně (dále jen „KSVS“) s podnikovými kolektivními smlouvami, a to v souvislosti s navrhovanou změnou spočívající v návrhu na zrušení stávajícího ustanovení § 7a písm. e) ZoKV), a změně § 7a písm. a), c) a e) ZoKV (omezení výjimek z působnosti rozšířené KSVS, kterým dojde k závaznosti rozšířené kolektivní smlouvy vyššího stupně pro více zaměstnavatelů)
Objev podobné jako Aktualizace 2024 III/3 - Zákoník práce - O kolektivním vyjednávání
Aktualizace III/4 2024 Zákon o veřejném zdravotním pojištění
Navrhované znění § 32b odst. 2 zákona o veřejném zdravotním pojištění reflektuje nahrazení pojmu "cenový předpis" pojmem "cenový výměr". Dále reflektuje skutečnost, že v současné době platné znění § 24a zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, již nezmocňuje Státní ústav pro kontrolu léčiv k udělení licence k pěstování konopí pro léčebné použití na základě zadávacího řízení dle zákona o zadávání veřejných zakázek, kdy výše ceny vzešlá ze zadávacího řízení měla být následně zohledněna v rámci stanovení maximální ceny individuálního léčivého přípravku s obsahem konopí pro léčebné použití. Konečná cena individuálně připravovaného léčivého přípravku s obsahem konopí pro léčebné použití bude nově regulována věcným usměrněním ceny, tak jako u jiných individuálně připravovaných léčivých přípravků, přičemž pro účely cenové regulace nadále v platnosti zůstává úprava stanovením maximální ceny léčivé látky konopí pro léčebné použití obsažené v těchto léčivých přípravcích. Navrhovaná změna § 32b odst. 2 zákona o veřejném zdravotním pojištění bude mít neutrální dopad na prostředky veřejného zdravotního pojištění i na finanční spoluúčast pacientů léčených individuálně připravovanými léčivými přípravky s obsahem konopí pro léčebné použití, jelikož měsíční množstevní limit předepisovaného konopí pro léčebné použití k úhradě z veřejného zdravotního pojištění ve výši 30 g a jeho úhrada z veřejného zdravotního pojištění ve výši 90 % z ceny pro konečného spotřebitele podle § 32b odst. 1 zákona o veřejném zdravotním pojištění zůstává zachován. Navrhovaná změna § 32b odst. 2 také nemá jakýkoliv dopad na tuzemské výrobce či případné dovozce léčivé látky konopí pro léčebné použití ZÁKON č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění ZÁKON č. 245/2000 Sb., o státních svátcích, o ostatních svátcích, o významných dnech NAŔÍZENÍ VLÁDY č. 271/2024 Sb., o výši vyměřovacího základu pro pojistné na veřejné zdravotní pojištění hrazené státem
Objev podobné jako Aktualizace III/4 2024 Zákon o veřejném zdravotním pojištění
Aktualizace IV/2 2024 Nové vyhlášky k stavebnímu zákonu
Vyhláška č. 146/2024 Sb. o požadavcích na výstavbu je novým prováděcím právním předpisem stavebního zákona, který je inspirován a vychází z dosud platných vyhlášek k zákonu č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon). K přípravě návrhu vyhlášky š. 149/2024 Sb. bylo přistoupeno v souvislosti se schválením zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, který přináší zásadní změny v institucionální oblasti, v oblasti územního plánování a významné procesní změny v oblasti stavebního řádu včetně elektronizace stavební agendy. Nezbytnost navrhované právní úpravy je dána přijetím zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), jenž v části sedmé zavádí za účelem digitalizace stavebního řízení nové informační systémy veřejné správy. Vyhláška č. 190/2024 Sb. upravuje v mezích zákona pravidla pro jejich fungování.
Objev podobné jako Aktualizace IV/2 2024 Nové vyhlášky k stavebnímu zákonu
Aktualizace V/2 Zákon o matrikách, jménu a příjmení
Zákon o matrikách, jménu a příjmení - Legislativně technické změny v zákoně o matrikách reagují na to, že v ČR již nebude možné nadále uzavírat registrované partnerství. Přijetí navrhované úpravy si vyžádá úpravu formulářů matrik. Podkladové informace o výši takových nákladů nejsou veřejně dostupné, nicméně lze předpokládat, že tyto náklady budou marginální a budou vyváženy snížením nákladů na vedení dvou databází – pro manžele a pro registrované partnery.
Objev podobné jako Aktualizace V/2 Zákon o matrikách, jménu a příjmení
iRobot Roomba i5+ (i565840)
Robotický vysavač - na všechny druhy podlah, na vysávání, AeroForce filtr, automatické dobíjení, senzor proti nárazu, pokračování úklidu po samostatném dobití, automatické vysypání, vysátí více místností, senzor proti pádu ze schodů, předvolba místností k úklidu, přizpůsobení povrchu podlahy, funkce proti zamotání kabelů a detekce znečištěných míst, odolnost kartáčů proti namotávání vlasů, ovládání mobilní aplikací, na těle, objem nádoby na prach 0,4 l, plastová sběrná nádoba o objemu 0,4 l, 1 boční kartáč, překoná překážky do výšky 1,5 cm, vSLAM navigace, BLDC motor, Li-ion baterie, doba provozu 75 min, doba nabíjení 1,5 h, kompatibilní s Amazon Alexa, Google Home, rozměry 9,2 × 34,2 × 34 cm (V׊×H), hmotnost 3 kg, akumulátor, nabíjecí stanice a napájecí kabel součástí balení, černá barva iRobot Roomba i5+ bude vaší oporou pro maximální ulehčení úklidu domácnosti. Dokáže pracovat až 75 min při úplném nabití díky lithium-iontové baterii. Ke všemu automaticky...
Objev podobné jako iRobot Roomba i5+ (i565840)
Alza Individual i5 (ALZI92111)
Počítač Intel Core i5-12400 Alder Lake 4.4 GHz, Intel UHD Graphics 730, RAM 16GB, SSD 500 GB + HDD 1 TB, Bez mechaniky, Wi-Fi, typ skříně: Midi Tower, Bez operačního systému Konfigurace sestavy Alza Individual i5 Základní deska MSI PRO Z690-A WIFI Procesor Intel Core i5-12400 Chladič procesoru ARCTIC Freezer 34 eSports DUO White Operační paměť Kingston FURY 16GB DDR5 6000MHz CL40 Beast Black Počítačová skříň SilentiumPC Signum SG1 SSD disk WD Blue 3D NAND SSD 500GB 2.5"HDD disk Seagate BarraCuda 1TB Zdroj Seasonic Core GC 500W Gold
Objev podobné jako Alza Individual i5 (ALZI92111)
iRobot Roomba i5 (i515840)
Robotický vysavač - na všechny druhy podlah, na suché čištění, AeroForce filtr, automatické dobíjení, senzor proti nárazu, pokračování úklidu po samostatném dobití, vysátí více místností, senzor proti pádu ze schodů, předvolba místností k úklidu, přizpůsobení povrchu podlahy, funkce proti zamotání kabelů a detekce znečištěných míst, odolnost kartáčů proti namotávání vlasů, ovládání mobilní aplikací, na těle, objem nádoby na prach 0,4 l, 1 boční kartáč, překoná překážky do výšky 1,5 cm, vSLAM navigace, BLDC motor, Li-ion baterie, doba provozu 75 min, doba nabíjení 1,5 h, hlučnost 58 dB, rozměry 9,2 × 34,2 × 34 cm (V׊×H), hmotnost 3 kg, akumulátor, nabíjecí stanice a napájecí kabel součástí balení, černá barva iRobot Roomba i5 se stane vaším asistentem pro zjednodušení neoblíbeného luxování podlah. Dokáže vysávat až 75 min při stoprocentním nabití díky lithium-iontovému akumulátoru. Zároveň automaticky vyhodnotí nutnost dobití baterie a přijede nazpět do...
Objev podobné jako iRobot Roomba i5 (i515840)
Aktualizace VI/1 Energetický zákon: Zákon o hospodaření energií (9771802837187)
Kniha - 128 stran, česky Návrh zákona byl zpracován v reakci na opakované prohlášení předsedy vlády o nutnosti řešení bezpečnosti dodávek energie, resp. snížení závislosti na dovozu paliv z Ruska. Klíčové pro tento cíl je podpora výstavby bezemisních zdrojů. Vedle jádra se jedná o podporu výstavby výroben elektřiny z OZE.
Objev podobné jako Aktualizace VI/1 Energetický zákon: Zákon o hospodaření energií (9771802837187)
Aktualizace III/1 2021 – Zákon o ochraně veřejného zdraví (9771802834087)
Kniha - 128 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - česky Stanovení způsobu vyhlášení nařízení krajské hygienické stanice a podmínky nabytí jeho platnosti a účinnosti. Započítávání ošetřovného, které je poskytováno v souvislosti s mimořádnými opatřeními ve spojení s pandemií COVID-19.
Objev podobné jako Aktualizace III/1 2021 – Zákon o ochraně veřejného zdraví (9771802834087)
Podívejte se také
- Alza Individual i5 RTX3060 (ALZI92020)
- Intel Core i5-11400 (BX8070811400)
- Alza Individual i5 RTX3060Ti (ALZI91642)
- Intel Core i5-12400 (BX8071512400)
- Alza Individual i5 RX6700XT (ALZI93398)
- Intel Core i5-11500 (BX8070811500)
- Intel Core i5-12600 (BX8071512600)
- Intel Core i5-12600K (BX8071512600K)
- Intel Core i5-11600KF (BX8070811600KF)
- Intel Core i5-13500 (BX8071513500)
- Alza Individual i5 RTX3070 (ALZI91284)
- Intel Core i5-12600KF (BX8071512600KF)
- Intel Core i5-10400F (BX8070110400F)
- Intel Core i5-10600K (BX8070110600K)
- Intel Core i5-13400 (BX8071513400)
- Optoma OPS3-i5-TPM (H1AX00000227)
- Alza Gamebook i5 RTX 3070 (GM5TG7Y_2a)
- Alza Gamebook i5 RTX 3070 (GM5TG7Y_2e)
- Alza Gamebook i5 RTX 3070 (GM5TG7Y_2d)
- Alza Gamebook i5 RTX 3070 (GM5TG7Y_2b)
- Aktualizace VI/2 – Zákon o ochraně ovzduší (9771802837132)