Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Aktualizace 2024 III/1 O důchodovém pojištění
Návrh změny zákona o důchodovém pojištění sjednocuje postižení odměny odsouzených za práci a jiných příjmů odsouzených, které odměnu za práci nahrazují, či jiných příjmů odsouzených. Při tom se zohledňují i specifika výkonu trestu odnětí svobody a výkonu zabezpečovací detence, kdy není důvod část příjmů vězněných osob chránit jako nezabavitelnou částku, když tuto roli plní ve vězeňském prostředí jiné instituty.
Podívejte se také Aktualizace 2022 III/4 (9771802834186)
Aktualizace 2024 III/2 O sociálních službách, o nemocenském pojištění
Cílem navrhované právní úpravy je větší podpoření poskytování sociální služeb v přirozeném sociálním prostředí, a s tím jsou spojeny i systémové změny pro segment neformální péče. Tento záměr vychází mj. z doporučení Evropské komise ve vztahu k deinstitucionalizaci sociálních služeb a dlouhodobé péči. Návrh vyhlášky č. 102/2024 Sb. o způsobu oceňování nákladů na zdravotní služby pro účely přerozdělování je prováděcím předpisem k zákonu č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění zákona č. 145/2017 Sb. (dále jen „zákon“), který Ministerstvo zdravotnictví vydává společně s Ministerstvem financí.
Podívejte se také Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)
Zákon o důchodovém pojištění Komentář - Vladimír Voříšek, Gabriela Pikorová, Roman Lang, Helena Pelikánová, Romana
Komentář k zákonu č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, poskytuje komplexní analýzu právního rámce důchodového pojištění v České republice, se zaměřením na jeho historický vývoj, organizaci, financování a povinnosti zúčastněných stran. Dále se zabývá procesními aspekty řízení o dávkách, koordinací s právem EU, mezinárodními smlouvami a rozhodnutími v rámci systému sociálního zabezpečení. Autory komentáře jsou současní nebo bývalí pracovníci Ministerstva práce a sociálních věcí nebo České správy sociálního zabezpečení JUDr. Roman Lang, Ph.D., JUDr. Vladimír Voříšek, JUDr. Helena Pelikánová, JUDr. Gabriela Pikorová a JUDr. Romana Holečková, Ph.D. Roman Lang, Vladimír Voříšek a Helena Pelikánová napsali komentář k zákonu, judikaturu vybrala Gabriela Pikorová a judikaturu z evropského práva vybrala Romana Holečková. Komentář je zpracován podle právního stavu účinného ke dni uzávěrky rukopisu, tedy ke dni 1. ledna 2024.
Podívejte se také Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)
Podívejte se také
- Aktualizace II/1 – Zákon o správních poplatcích (9771802833172)
- Aktualizace VI/1 (9771802837125)
- Aktualizace VI/2 – Zákon o ochraně ovzduší (9771802837132)
- Aktualizace I/6 2022 – o spotřebních daních (9771802837170)
- Aktualizace IV/1 2022: o podmínkách použití peněžních prostředků Státního fondu podpory investic (9771802835107)
- Aktualizace I/3 2022 – o daních z příjmů, o dani silniční (9771335151200)
- Aktualizace I/2 2022 – Zákon o platebním styku (9771335151194)
- Aktualizace I/1 2022 – DPH, Spotřební daně (9771335151187)
- HEPA filtr HF10 (2024)
- Outdoorový průvodce - Šumava a okolí (978-80-247-2024-1)
- Aktualizace V/2 (9771802832137)
- Aktualizace V/3 (9771802832144)
- Křest ohněm: sága o Zaklínači III
- Vacs Kärcher 2024 PT (8596419011864)
- O divém muži a o světýlkách. Pohádky ze Šumavy III ()
- Aktualizace I/5 2022 (9771802832229)
- Jehly Singer 2024/80 - dvojjehla (126367)
- TPMS CUB RENAULT Mégane III X95 10/2008 - 02/2016 [O (RE-1)] (4377S720)
- Aktualizace II/2 – Občanský soudní řád
- Aktualizace II/3 – Živnostenský zákon (9771802833196)
Práce, odvody a mzdy bez chyb, pokut a penále: Novela zákona o důchodovém pojištění, Lékařské prohlí (9771801933514)
Kniha - autor Ladislav Jouza; Eva Dandová; Jana Drexlerová, 112 stran, česky Průměrná mzda zvyšuje v roce 2023 práva a nároky zaměstnanců - Průměrná mzda neovlivňuje jen koupěschopnost obyvatel, ale zasahuje též do pracovněprávní sféry, zejména do oblasti zaměstnanosti. Pro tyto účely vyhlašuje každoročně MPSV na základě šetření Českého statistického úřadu průměrnou mzdu v národním hospodářství za 1. až 3. čtvrtletí předchozího kalendářního roku. Nová výše průměrné mzdy pro rok 2023 zvyšuje i pracovněprávní nároky zaměstnanců.
Objev podobné jako Práce, odvody a mzdy bez chyb, pokut a penále: Novela zákona o důchodovém pojištění, Lékařské prohlí (9771801933514)
Aktualizace III/4 2024 Zákon o veřejném zdravotním pojištění
Navrhované znění § 32b odst. 2 zákona o veřejném zdravotním pojištění reflektuje nahrazení pojmu "cenový předpis" pojmem "cenový výměr". Dále reflektuje skutečnost, že v současné době platné znění § 24a zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, již nezmocňuje Státní ústav pro kontrolu léčiv k udělení licence k pěstování konopí pro léčebné použití na základě zadávacího řízení dle zákona o zadávání veřejných zakázek, kdy výše ceny vzešlá ze zadávacího řízení měla být následně zohledněna v rámci stanovení maximální ceny individuálního léčivého přípravku s obsahem konopí pro léčebné použití. Konečná cena individuálně připravovaného léčivého přípravku s obsahem konopí pro léčebné použití bude nově regulována věcným usměrněním ceny, tak jako u jiných individuálně připravovaných léčivých přípravků, přičemž pro účely cenové regulace nadále v platnosti zůstává úprava stanovením maximální ceny léčivé látky konopí pro léčebné použití obsažené v těchto léčivých přípravcích. Navrhovaná změna § 32b odst. 2 zákona o veřejném zdravotním pojištění bude mít neutrální dopad na prostředky veřejného zdravotního pojištění i na finanční spoluúčast pacientů léčených individuálně připravovanými léčivými přípravky s obsahem konopí pro léčebné použití, jelikož měsíční množstevní limit předepisovaného konopí pro léčebné použití k úhradě z veřejného zdravotního pojištění ve výši 30 g a jeho úhrada z veřejného zdravotního pojištění ve výši 90 % z ceny pro konečného spotřebitele podle § 32b odst. 1 zákona o veřejném zdravotním pojištění zůstává zachován. Navrhovaná změna § 32b odst. 2 také nemá jakýkoliv dopad na tuzemské výrobce či případné dovozce léčivé látky konopí pro léčebné použití ZÁKON č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění ZÁKON č. 245/2000 Sb., o státních svátcích, o ostatních svátcích, o významných dnech NAŔÍZENÍ VLÁDY č. 271/2024 Sb., o výši vyměřovacího základu pro pojistné na veřejné zdravotní pojištění hrazené státem
Objev podobné jako Aktualizace III/4 2024 Zákon o veřejném zdravotním pojištění
Aktualizace 2024 III/3 - Zákoník práce - O kolektivním vyjednávání
Návrhem se především zavádí valorizační mechanismus minimální mzdy a zavádí se opatření na podporu kolektivního vyjednávání (transpoziční část návrhu zákona). V souvislosti s uvedeným se rovněž navrhuje upravit právní úpravu zaručené mzdy v § 112 zákoníku práce a zavést zaručený plat. Dále se navrhuje vypustit z § 217 odst. 1 zákoníku práce povinnost zaměstnavatele vyhotovovat písemný rozvrh čerpání dovolené za účelem snížení administrativní zátěže zaměstnavatelů.Titul obsahuje• Zákoník práce (zákon č. 262/2006 Sb.)• O kolektivním vyjednávání (zákon č. 2/1991 Sb. )UPOZORNĚNÍ na změnu• o sociálních službách (zákon č. 108/2006 Sb.)• o zaměstnanosti (zákon č. 435/2004 Sb.)Zákoník práceCílem navrhovaných změn zákoníku práce a ZoKV, je podpořit kolektivní vyjednávání různými legislativními opatřeními, a to zejména změnou ustanovení § 24 zákoníku práce, které se věnuje problematice tzv. plurality odborových organizací působících u zaměstnavatele v souvislosti s jednáním o uzavření kolektivní smlouvy (které dále bude promítnuto do zákona o státní službě a zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů), změnou ustanovení § 27 zákoníku práce, které aktuálně řeší pouze konkurenci kolektivní smlouvy vyššího stupně (dále jen „KSVS“) s podnikovými kolektivními smlouvami, a to v důsledku navrhované změny spočívající ve snaze o zrušení stávajícího ustanovení § 7a písm. e) ZoKV), a změnou § 7a písm. a), c) a e) ZoKV (kde by mělo dojít k omezení výjimek ze závaznosti rozšířené KSVS a tedy k závaznosti rozšířené kolektivní smlouvy vyššího stupně pro více zaměstnavatelů). Dále se navrhuje rozšíření státního příspěvku pro sociální partnery na podporu vzájemných jednání na odvětvové úrovni (§ 320a ZP).O kolektivním vyjednáváníCílem navrhovaných změn zákoníku práce a ZoKV, je podpořit kolektivní vyjednávání různými legislativními opatřeními, a to zejména změnou ustanovení § 24 ZP, které se věnuje problematice tzv. plurality odborových organizací působících u zaměstnavatele v souvislosti s jednáním o uzavření kolektivní smlouvy. Navrhovaná změna má za cíl stanovit ústavně konformní procedurální pravidla pro odstranění sociálními partnery identifikovaného nedostatku spočívajícího v možnosti zablokování kolektivního vyjednávání v případě nedosažení shody, byť s jedinou, sebeméně reprezentativní odborovou organizací působící u zaměstnavatele, což v konečném důsledku vede k suspendaci práva na vedení kolektivního vyjednávání všech účastníků této procedury. Dále dochází ke změně ustanovení § 27 ZP, které aktuálně řeší pouze konkurenci kolektivní smlouvy vyššího stupně (dále jen „KSVS“) s podnikovými kolektivními smlouvami, a to v souvislosti s navrhovanou změnou spočívající v návrhu na zrušení stávajícího ustanovení § 7a písm. e) ZoKV), a změně § 7a písm. a), c) a e) ZoKV (omezení výjimek z působnosti rozšířené KSVS, kterým dojde k závaznosti rozšířené kolektivní smlouvy vyššího stupně pro více zaměstnavatelů)
Objev podobné jako Aktualizace 2024 III/3 - Zákoník práce - O kolektivním vyjednávání
Zákony III/2024 Zákoník práce, Pojištění, Sociální služby
Zákony III obsahují právní předpisy pro oblast zákoníku práce, mzdových a platových předpisů, zaměstnanosti, pojištění, veřejného zdraví. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2023 k právnímu stavu 1. 1. 2024.
Objev podobné jako Zákony III/2024 Zákoník práce, Pojištění, Sociální služby
Aktualizace 2022 III/1 – o státní sociální podpoře (9771802834155)
Kniha - 48 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V posledním čtvrtletí roku 2021 prudce vzrostly ceny energií (plyn, elektřina), pokračující růst je avizován zejména od ledna 2022. Náklady domácností na zajištění těchto základních komodit enormně stoupají. Zvláště markantní je tento problém u těch domácností, jež mají smlouvy s dodavateli energií, které neumožňují fixaci cen, nebo jim fixace končí. Uvedený skokový nárůst nákladů domácností na energie však příspěvek na bydlení nedokáže aktuálně reflektovat. Na zvýšené náklady na bydlení domácností, ovšem jen do normativních nákladů na bydlení, reaguje s čtvrtletním zpožděním, promítnutí zvýšení cen energií do normativních nákladů na bydlení se děje s ročním zpožděním.
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/1 – o státní sociální podpoře (9771802834155)
Aktualizace III/1 Zákon o zaměstnanosti (9771802834209)
Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pokud jde o dosavadní právní úpravu v oblasti zaměstnanosti týkající se oznamovací povinnosti zaměstnavatelů v souvislosti se zaměstnáním osoby s DO, za současných podmínek nemá Úřad práce ČR jako správní orgán rozhodující o nároku na výplatu tzv. HuD možnost si z evidencí vedených v rámci resortu práce a sociálních věcí spolehlivým způsobem ověřit, zda údaje o příjmových poměrech předkládané žadatelem odpovídají skutečnosti. Evidence Úřadu práce ČR vychází z informací, které zaměstnavatelé cizích státních příslušníků hlásí podle § 87 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti. Mezi sdělovanými údaji však není obsažen údaj o formě základního pracovněprávního vztahu, v němž je zaměstnání vykonáváno, a ani zda se jedná o pojistný pracovněprávní vztah. Podle údajů Úřadu práce ČR je v současné době zaměstnáno celkem 92 785 držitelů DO, a to bez rozdílu státní příslušnosti. Od začátku konfliktu jich bylo...
Objev podobné jako Aktualizace III/1 Zákon o zaměstnanosti (9771802834209)
Aktualizace III/1 Zákon o státní sociální podpoře
V posledním čtvrtletí roku 2021 prudce vzrostly ceny energií (plyn, elektřina), pokračující růst je avizován zejména od ledna 2022. Náklady domácností na zajištění těchto základních komodit enormně stoupají. Zvláště markantní je tento problém u těch domácností, jež mají smlouvy s dodavateli energií, které neumožňují fixaci cen, nebo jim fixace končí. Uvedený skokový nárůst nákladů domácností na energie však příspěvek na bydlení nedokáže aktuálně reflektovat. Na zvýšené náklady na bydlení domácností, ovšem jen do normativních nákladů na bydlení, reaguje s čtvrtletním zpožděním, promítnutí zvýšení cen energií do normativních nákladů na bydlení se děje s ročním zpožděním.
Objev podobné jako Aktualizace III/1 Zákon o státní sociální podpoře
Aktualizace II/1 2024 Občanský zákoník - Úplné znění Zákony II. 2024
Občanský zákoník - Ke stávající právní úpravě zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla se přímo váže zejména právní úprava pojištění obsažená v občanském zákoníku a právní úprava podmínek provozu vozidel na pozemních komunikacích. S ohledem na návrh nové právní úpravy zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla vzniká potřeba upravit některá ustanovení těchto souvisejících zákonů.
Objev podobné jako Aktualizace II/1 2024 Občanský zákoník - Úplné znění Zákony II. 2024
Aktualizace III/1 2021 – Zákon o ochraně veřejného zdraví (9771802834087)
Kniha - 128 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - česky Stanovení způsobu vyhlášení nařízení krajské hygienické stanice a podmínky nabytí jeho platnosti a účinnosti. Započítávání ošetřovného, které je poskytováno v souvislosti s mimořádnými opatřeními ve spojení s pandemií COVID-19.
Objev podobné jako Aktualizace III/1 2021 – Zákon o ochraně veřejného zdraví (9771802834087)
Aktualizace IV/1 2024 Stavební zákon, Vyhláška o dokumentaci staveb
Stavební zákon, katastrální zákon, nájem bytů, vlastnictví bytů, pozemkové úřady, požární ochrana.
Objev podobné jako Aktualizace IV/1 2024 Stavební zákon, Vyhláška o dokumentaci staveb
Aktualizace II/5 2024
Insolvenční zákon – Směrnice EU ukládá v oblasti oddlužení členským státům v zásadě čtyři úkoly: zpřístupnit podnikatelům alespoň jeden typ řízení, který vede k plnému oddlužení; harmonizovat maximální dobu oddlužení; zajistit, aby po skončení oddlužení pozbyly účinnosti všechny překážky omezující ve výkonu podnikání a konsolidovat oddlužení pro podnikatelské i osobní dluhy.Titul obsahuje úplná znění:- Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád- Zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád)- Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon)Občanský soudní řádNamísto občanského soudního řízení a řízení vykonávacího, popř. exekučního nastupuje řízení insolvenční coby zvláštní druh civilního procesu, které je vhodnějším procesním nástrojem pro uspořádání majetkových vztahů dlužníka k více věřitelům, resp. je právě pro tento účel v právním řádu zavedeno.Exekuční řádPro zaměstnavatele nabízí institut oddlužení potenciál získat stabilní pracovní sílu a snížit náklady na administraci exekučních srážek. Primární povinností dlužníka je vyvíjet a udržet výdělečnou činnost za účelem zajištění stabilních splátek. Vyskytují-li se v systému stovky tisíc lidí ve vícečetných exekucích, představují reálně významné pracovní rezervy v národním hospodářství, jejichž využití může zvýšit produktivitu práce (pracovníci bez dluhů netíhnou tolik k optimalizaci či skrývání svých příjmů, jsou ekonomicky motivovanější pracovat přesčasy či v náročnějších provozech, nefluktuují mezi různými zaměstnavateli kvůli unikání exekučním příkazům atd.).Insolvenční zákonZa hlavní principy navrhované úpravy lze označit zejména:- zajištění implementace relevantních části směrnice o restrukturalizaci a insolvenci do insolvenčního zákona,- zefektivnění a zjednodušení řízení o oddlužení tak, aby bylo insolvenční právo připraveno na vlnu osobních bankrotů;- zajistit druhou šanci pro všechny poctivé dlužníky;- rovné požadavky a podmínky oddlužení pro všechny fyzické osoby, bez ohledu na to, zda jde o podnikatele či spotřebitele;- zpřísnění požadavků na řádné plnění povinností dlužníka, resp. na efektivní výkon dohledu ze strany insolvenčního správce, a to tak, aby dlužník skutečně uspokojil své věřitele v nejvyšší reálně dosažitelné míře;- posílení opatření působících proti zneužití institutu oddlužení ze strany nepoctivého dlužníka. Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád Zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon)
Objev podobné jako Aktualizace II/5 2024
Aktualizace I/3 2024
Nejvýznamnější navrhovanou změnou zákona o cenách je v tomto směru výrazné zúžení stávajícího rozsahu přenesené působnosti na úseku cen u obcí a krajů. Ačkoliv obecní a krajské úřady v současné době stejně jako Specializovaný finanční úřad disponují všeobecnou působností v oblasti výkonu cenových kontrol, reálně v rámci těchto kontrol s ohledem na složitost agendy a s tím spojenými zvýšenými personálními nároky na kontrolní pracovníky kontrolují pouze dodržování povinností týkajících se označování zboží cenou (§ 13 zákona o cenách) a v některých případech též dodržování povinností stanovených v § 11 v souvislosti s vedením cenové evidence u zboží prodávaného spotřebiteli. Změna zákona o cenách Změna zákona o rozpočtových pravidlech Zákon o daních z příjmů Zákon o spotřebních daních Zákon o účetnictví Zákon o platebním styku Zákon o archivnictví a spisové službě Zákon o pravidlech rozpočtové odpovědnosti
Objev podobné jako Aktualizace I/3 2024
ÚZ 1569 Zdravotní pojištění 2024
Soubor 24 předpisů z oblasti veřejného zdravotního pojištění a zdravotních pojišťoven. Od posledního vydání došlo zejména ke změnám zákona o veřejném zdravotním pojištění; v publikaci dále najdete aktuální znění zákona o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, zákonů o pojišťovnách a zákona, který upravuje poměry občanů Ukrajiny. Publikace obsahuje všechna nařízení vlády a vyhlášky vydané k výše uvedeným zákonům. Poslední změny předpisů jsou vyznačeny tučným písmem, odkazy na související předpisy jsou plně citovány.
Objev podobné jako ÚZ 1569 Zdravotní pojištění 2024
ÚZ 1570 Sociální pojištění 2024
Publikace obsahuje 40 právních předpisů, které jsou rozděleny do čtyř kapitol: pojistné na sociální zabezpečení, nemocenské pojištění, důchodové pojištění, organizace a provádění sociálního zabezpečení. Od ledna 2024 došlo ke změnám všech zákonů – tyto změny jsou v textu zapracovány tučně; odkazy na související předpisy jsou plně citovány. Změněny byly také některé prováděcí předpisy. Předpisy o penzijním spoření a připojištění jsou součástí ÚZ Penzijní spoření.
Objev podobné jako ÚZ 1570 Sociální pojištění 2024
PaM 2/2024 Změny pravidel pro agentury práce - Průměrná mzda a postupy ve zdravotním pojištění od 1. ledna 2024
Změny pravidel pro agentury práce – Novela zákona o zaměstnanosti, jak jak je uvedena v legislativním návrhu, přináší zásadní změny při posuzování právního postavení a činnosti agentur práce. Změny se týkají především pracovních a mzdových podmínek, odstranění nevýhod pro zaměstnance, ztráty povolení ke zprostředkování, přísnějších podmínek pro povolení, předčasného ukončení dočasného přidělení, omezení agenturního zaměstnávání.
Objev podobné jako PaM 2/2024 Změny pravidel pro agentury práce - Průměrná mzda a postupy ve zdravotním pojištění od 1. ledna 2024
Aktualizace 2022 III/4
Návrh cílí na osoby s dětmi svěřenými do péče před 1. 1. 2022, kterým zajišťuje účast na důchodovém pojištění, stejně jako před novelou zákona o sociálně-právní ochraně dětí, neboť odebrání této výhody by i vzhledem ke krátké legisvakanci zákona č. 363/2021 Sb., kterým se novelizoval zákon č. 359/1999 Sb., mohlo představovat zásadní zásah do jejich práv. Návrh rovněž přináší možnost nepříspěvkové účasti na důchodovém pojištění v tzv. adaptačním dvouletém období pro osoby, které přijaly do náhradní rodinné péče (svěřenectví či pěstounské péče) dítě/děti po 31. 12. 2021, k překonání prvních často náročných období sžívání se rodiny a příchozích dětí. Cílem je zajistit pro tyto osoby po změnách účinných od 1. 1. 2022 alespoň po přechodnou dobu tzv. nepříspěvkovou účast na důchodovém pojištění, tedy takovou, která není spojena s povinností platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti. Díky tomu se tyto osoby mohou podobně jako před 1. 1. 2022 více zaměřit na samotnou péči a nemusejí se zabývat potřebou zajistit si během péče účast na důchodovém pojištění z jiného titulu, např. výkonem výdělečné činnosti, dobrovolnou účastí podmíněnou placením pojistného nebo jiným typem náhradní doby pojištění. Získání doby účasti na důchodovém pojištění (příspěvkové či nepříspěvkové) v zákonem předepsaném rozsahu je jednou z podmínek nároku na každou z dávek důchodového pojištění, tedy na starobní, invalidní, vdovský, vdovecký nebo sirotčí důchod; splnění této podmínky se nevyžaduje jen ve výjimečných případech.
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/4
Aktualizace 2022 III/4 (9771802834186)
Kniha - 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Návrh cílí na osoby s dětmi svěřenými do péče před 1. 1. 2022, kterým zajišťuje účast na důchodovém pojištění, stejně jako před novelou zákona o sociálně-právní ochraně dětí, neboť odebrání této výhody by i vzhledem ke krátké legisvakanci zákona č. 363/2021 Sb., kterým se novelizoval zákon č. 359/1999 Sb., mohlo představovat zásadní zásah do jejich práv. Návrh rovněž přináší možnost nepříspěvkové účasti na důchodovém pojištění v tzv. adaptačním dvouletém období pro osoby, které přijaly do náhradní rodinné péče (svěřenectví či pěstounské péče) dítě/děti po 31. 12. 2021, k překonání prvních často náročných období sžívání se rodiny a příchozích dětí. Cílem je zajistit pro tyto osoby po změnách účinných od 1. 1. 2022 alespoň po přechodnou dobu tzv. nepříspěvkovou účast na důchodovém pojištění, tedy takovou, která není spojena s povinností platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku...
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/4 (9771802834186)
Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)
Kniha - 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Snížit pojistné se navrhuje i u skupiny osob mladších 21 let, a to bez ohledu na rozsah sjednaného pracovního úvazku. U této skupiny osob je třeba podpořit jejich zaměstnávání obecně. Klade se důraz na to, aby zejména absolventi středních škol a odborných učilišť, co nejdříve po absolvování studia, vstupovali na trh práce a získávali odborné a praktické zkušenosti, zároveň je žádoucí podpořit získávání praktických dovedností pro trh práce již v průběhu studia a podpořit soulad výkonu práce a studia. Sleva na pojistném bude náležet za jednoho konkrétního zaměstnance vždy jen u jednoho uzavřeného zkráceného úvazku (u jednoho zaměstnání) a jen jednomu zaměstnavateli. Navrhuje se vyloučit souběh poskytování slevy na pojistném za více zkrácených úvazků uzavřených s jedním zaměstnancem. Nepovažuje se za účelné poskytovat slevu na pojistném za více zkrácených úvazků uzavřených s jedním zaměstnancem, ať již u...
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)
Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)
Kniha - 48 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Za účelem zapojení volných prostředků ostatních veřejných rozpočtů do státního rozpočtu v letošním roce se navrhuje, aby došlo k zmrazení platby za státní pojištěnce na úroveň roku 2021. Vzhledem k tomu, že v průběhu tohoto rozpočtového roku již v souladu s Nařízením vlády dochází k převodu ze státního rozpočtu do systému veřejného zdravotního pojištění ve výši 1 967 Kč za osobu a měsíc, je nezbytné za účelem naplnění tohoto požadavku platbu po zbytek roku přiměřeně snížit. Vzhledem k tomu, že předpoklad nabytí účinnosti je k 1. červenci 2022, měla by platba za osobu a měsíc činit 1 567 Kč (vyměřovací zákon 11 607 Kč).
Objev podobné jako Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)
Aktualizácia III/1 2024 – Sociálne poistenie a starobné dôchodkové sporenie
Cieľom novely zákona o sociálnom poistení je opätovne zadefinovať 13. dôchodok ako novú dôchodkovú dávku, ktorá nahradí doterajší 13. dôchodok, ktorý je štátnou sociálnou dávkou. Ustanovuje sa, aby nárok na 13. dôchodok mali poberatelia všetkých dôchodkových dávok vyplácaných Sociálnou poisťovňou, bez ohľadu na sumu vyplácanej dôchodkovej dávky. Nárok na 13. dôchodok budú mať poberatelia dôchodku aj vtedy, ak ich dôchodok je vyplácaný niektorým z príslušných útvarov silového rezortu. Suma 13. dôchodku sa určí každoročne a osobitne pre každý druh dôchodku vo výške priemernej mesačnej sumy daného druhu dôchodku za celý predchádzajúci kalendárny rok. Ak bude priemerná suma daného druhu dôchodku nižšia ako 300 eur, suma 13. dôchodku bude 300 eur.
Objev podobné jako Aktualizácia III/1 2024 – Sociálne poistenie a starobné dôchodkové sporenie
Aktualizace IV/2 2024 Nové vyhlášky k stavebnímu zákonu
Vyhláška č. 146/2024 Sb. o požadavcích na výstavbu je novým prováděcím právním předpisem stavebního zákona, který je inspirován a vychází z dosud platných vyhlášek k zákonu č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon). K přípravě návrhu vyhlášky š. 149/2024 Sb. bylo přistoupeno v souvislosti se schválením zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, který přináší zásadní změny v institucionální oblasti, v oblasti územního plánování a významné procesní změny v oblasti stavebního řádu včetně elektronizace stavební agendy. Nezbytnost navrhované právní úpravy je dána přijetím zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), jenž v části sedmé zavádí za účelem digitalizace stavebního řízení nové informační systémy veřejné správy. Vyhláška č. 190/2024 Sb. upravuje v mezích zákona pravidla pro jejich fungování.
Objev podobné jako Aktualizace IV/2 2024 Nové vyhlášky k stavebnímu zákonu
Aktualizace 2024 V/3 - Zákon o úřednících územních samosprávných celků - Vyhláška o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celk
Zákon o úřednících územních samosprávných celků - Zárukou, že se úředníkům dostane takového vzdělávání, které cílí na potřeby územních samosprávných celků s ohledem na výkon správních činností, by mělo být nově koncipované vstupní vzdělávání úředníků provázané se zrušením obecné části zvláštní odborné způsobilosti a ponecháním pouze její zvláštní části, která bude zaměřena prakticky na míru potřebám konkrétní správní činnosti.Titul obsahuje úplná znění:- Zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků- Vyhláška č. 512/2002 Sb., o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celkůZákon o úřednících územních samosprávných celkůZárukou, že se úředníkům dostane takového vzdělávání, které cílí na potřeby územních samosprávných celků s ohledem na výkon správních činností, by mělo být nově koncipované vstupní vzdělávání úředníků provázané se zrušením obecné části zvláštní odborné způsobilosti a ponecháním pouze její zvláštní části, která bude zaměřena prakticky na míru potřebám konkrétní správní činnosti a dále zjednodušení a zpřehlednění akreditace vzdělávacích institucí a vzdělávacích programů a uznávání rovnocennosti vzdělání. Předkládaná novela dále zahrnuje zrušení akreditace vzdělávacích programů pro vstupní vzdělávání, průběžné vzdělávání a vzdělávání vedoucích úředníků a vedoucích úřadů, a to za účelem snížení administrativní zátěže na straně územních samosprávných celků, vzdělávacích institucí a Ministerstva vnitra.Předkládaná novelizace zákona se zaměřuje na následující oblasti:? Vstupní vzdělávání úředníků územních samosprávných celků.? Povinné průběžné vzdělávání úředníků územních samosprávných celků.? Zvláštní odborná způsobilost.? Akreditace vzdělávací instituce a vzdělávacího programu.? Rovnocennost vzdělání.? Změny vyplývající z „Analýzy jednotlivých aspektů činnosti, práv a povinností státních zaměstnanců a úředníků územních samosprávných celků ve vztahu k protikorupčnímu působení“.? Změny reagující na aplikační praxi v oblasti úpravy pracovněprávních vztahů úředníků územních samosprávných celků.
Objev podobné jako Aktualizace 2024 V/3 - Zákon o úřednících územních samosprávných celků - Vyhláška o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celk
Zákony III/2023 - Zákoník práce, Pojištění, Sociální služby
Zákony III obsahují právní předpisy pro oblast zákoníku práce, mzdových a platových předpisů, zaměstnanosti, pojištění, veřejného zdraví. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2022 k právnímu stavu 1. 1. 2023. Je rozdělena do 5. kapitol – Zákoník práce, Mzdové a platové předpisy, Předpisy k zaměstnanosti, Sociální zabezpečení, důchodové a nemocenské pojištění a Zdravotní pojištění . Je určena podnikatelům, zaměstnavatelům a zaměstnancům, pedagogickým pracovníkům, úřadům práce, studentům vysokých škol a všem, kterých se pracovněprávní vztahy týkají. V textu jsou tučným písmem zapracovány novely např. k zákonu č. 262/2006 Sb. Zákoník práce, k zákonu č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, k zákonu č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, k zákonu č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění i k zákonu č. 258/2000Sb. o ochraně veřejného zdraví, platné k 1. lednu 2023 a mnoho dalších novel. Kapitola Požární ochrana byla přesunuta do Zákonů IV/2023.
Objev podobné jako Zákony III/2023 - Zákoník práce, Pojištění, Sociální služby
Zákony III/2022 část B – Pojištění, sociální služby
Kniha - 576 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákony III B obsahují právní předpisy pro oblast sociálního zabezpečení, důchodového pojištění, nemocenského pojištění, zdravotního pojištění. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2021 k právnímu stavu 1. 1. 2022.
Objev podobné jako Zákony III/2022 část B – Pojištění, sociální služby
Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře
Navrhuje se odstranit povinnost každoročně žádat o příspěvek na bydlení. Příspěvek na bydlení se bude přiznávat na dobu neurčitou, nebude třeba o něj vždy k 1.7. daného roku znovu žádat. Sníží se tak administrativní zatížení Úřadu práce ČR i klientů, aniž by se rozšířil prostor pro zneužívání příspěvku na bydlení.Cílem návrhu je zejména rozšíření podpory prostřednictvím dávky mimořádné okamžité pomoci, a to definováním dalších zákonných situací, které mohou nárok na tuto dávku založit. Při aktuálním celospolečenském vývoji ovlivněném mnohými krizovými faktory, jako např. pandemická situace, energetická krize, vysoká míra inflace, uprchlická krize v důsledku válečného konfliktu, stále více zaznívá potřeba revize této formy pomoci, neboť narůstá skupina zranitelných osob, které jsou přímo ohroženy např. ztrátou bydlení či sociálním vyloučením.
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře
Aktualizace II/4 2024 Občanský soudní řád - Trestní zákoník, Trestní řád
Občanský soudní řád – Do právního řádu je nutné implementovat pravidla směrnice o zástupných žalobách, která se dotýkají procesního postupu v řízení o zástupné žalobě. Jelikož se přitom na procesní otázky ve směrnici pamatuje toliko dílčím způsobem, je nutné tato směrnicová pravidla doplnit o kompletní procesní rámec, na jehož základě bude možné zástupné žaloby projednávat.Směrnice o zástupných žalobách odlišuje dva procesní instituty.Titul obsahuje úplná znění: Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád Zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník Zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád) Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
Objev podobné jako Aktualizace II/4 2024 Občanský soudní řád - Trestní zákoník, Trestní řád
Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře (9771802834162)
Kniha - 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Navrhuje se odstranit povinnost každoročně žádat o příspěvek na bydlení. Příspěvek na bydlení se bude přiznávat na dobu neurčitou, nebude třeba o něj vždy k 1.7. daného roku znovu žádat. Sníží se tak administrativní zatížení Úřadu práce ČR i klientů, aniž by se rozšířil prostor pro zneužívání příspěvku na bydlení. Cílem návrhu je zejména rozšíření podpory prostřednictvím dávky mimořádné okamžité pomoci, a to definováním dalších zákonných situací, které mohou nárok na tuto dávku založit. Při aktuálním celospolečenském vývoji ovlivněném mnohými krizovými faktory, jako např. pandemická situace, energetická krize, vysoká míra inflace, uprchlická krize v důsledku válečného konfliktu, stále více zaznívá potřeba revize této formy pomoci, neboť narůstá skupina zranitelných osob, které jsou přímo ohroženy např. ztrátou bydlení či sociálním vyloučením.
Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře (9771802834162)
Aktualizace VI/1 (9771802837125)
Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vyhláška upravuje podrobnosti nakládání s výrobky s ukončenou životností, pokud jde o odpadní elektrozařízení, odpadní baterie nebo akumulátory a odpadní pneumatiky. Vyhláška stanoví, jaké informační prostředky a způsoby je výrobce povinen využívat při provádění informačních kampaní. Vyhláška dále kromě jiného stanoví zvláštní požadavky na místo zpětného odběru odpadních automobilových nebo průmyslových baterií a akumulátorů.
Objev podobné jako Aktualizace VI/1 (9771802837125)
Aktualizace I/2 2024 O daních z příjmů, o archivnictví a spisové službě
Změna zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů Změna zákona č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě Zákon č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitých věcí Změna zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmu, ve znění pozdějších předpisů (dále též jako „ZDP“) reflektuje zejména možnost vytvářet podfondy i pro jiné subjekty, než jsou investiční fondy typu SICAV.Změnu archivního zákona vyvolala potřeba sjednotit podobu výkonu spisové služby a přejít na její vedení v příslušným požadavkům odpovídajících elektronických systémech spisové služby. Řádný výkon spisové služby totiž představuje jeden z předpokladů bezvadného plnění úkolů státu, územních samosprávných celků a dalších částí veřejného sektoru.
Objev podobné jako Aktualizace I/2 2024 O daních z příjmů, o archivnictví a spisové službě
Aktualizace V/1 2022 (9771802832120)
Kniha - 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků Do rozsahu snížení přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele školy nebo vedoucího učitele praktického vyučování se navíc započítá 7 hodin za 1 až 120 žáků nebo studentů zúčastňujících se praktického vyučování nebo praktické přípravy a další 2 hodiny za každých dalších započatých 120 žáků nebo studentů. Do rozsahu snížení přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele školy nebo vedoucího učitele praktického vyučování ve škole zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona se navíc započítá 7 hodin za 1 až 42 žáků zúčastňujících se praktického vyučování a další 2 hodiny za každých dalších započatých 42 žáků. Do rozsahu snížení přímé pedagogické činnosti zástupce ředitele školy nebo vedoucího učitele praktického vyučování se navíc...
Objev podobné jako Aktualizace V/1 2022 (9771802832120)
1000 ŘEŠENÍ 7-8/2024 - Zálohy a závdavky - Odpisy, „Státní kategorie“ a dohody ve zdravotním pojištění
Publikace je členěná do kapitol Zálohy a závdavky, Odpisy, „Státní kategorie“ a dohody ve zdravotním pojištění.Doplňující informace přinášíme v stálých rubrikách Daně v praxi, Postupy účtování, Zaměstnávání a Veřejný sektor...• Zálohy a závdavkyU velkých nebo dlouhodobých obchodních zakázek, stejně jako u průběžných dodávek elektřiny, tepla a plynu, kdy se celková spotřeba (a tedy konečná cena) určuje až za poměrně dlouhé časové (zúčtovací) období, je dodavatel obecně v horší pozici, proto bývá v praxi sjednáno poskytnutí záloh na konečnou cenu. Dodavatel tak má v průběžně inkasovaných penězích záruku, že neodejde s prázdnou a okamžitě může disponibilní prostředky využít k úhradě jeho výloh (vstupů) spojených s dlouhodobě poskytovaným plněním. A systém záloh je obecně vzato výhodný rovněž pro odběratele, kteří průběžně po delší časové období platí relativně nízké částky (zálohy), které je finančně příliš nezatěžují a konečná cena, resp. doplatek nad zálohy pak již nevypadá až tak hrozivě…• OdpisyV novém znění § 30a odst. 1 ZDP se uvádí, že hmotný majetek, který je bezemisním vozidlem, pořízený v období od 1. ledna 2024 do 31. prosince 2028, může poplatník, který je jeho prvním odpisovatelem, odepsat bez přerušení do 100 % vstupní ceny za 24 měsíců, přičemž za prvních 12 měsíců může poplatník uplatnit odpisy rovnoměrně až do výše 60 % vstupní ceny hmotného majetku a za dalších bezprostředně následujících 12 měsíců uplatní odpisy rovnoměrně do výše 40 % vstupní ceny hmotného majetku…• „Státní kategorie“ a dohody ve zdravotním pojištěníOsoby, za které je ve zdravotním pojištění plátcem pojistného stát, jsou taxativně vyjmenovány v ustanovení § 7 odst. 1 zákona č. 48/1997 Sb., ve znění p.p. Mezi tyto osoby řadíme například poživatele důchodů, ženy na mateřské a osoby na rodičovské dovolené, studenty, uchazeče o zaměstnání, osoby pečující o závislou osobu podle zákona a sociálních službách a další. Jsou-li tyto osoby zaměstnány, pak zaměstnavatelé často využívají pracovněprávní vztahy jdoucí mimo pracovní poměr, tedy dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce…
Objev podobné jako 1000 ŘEŠENÍ 7-8/2024 - Zálohy a závdavky - Odpisy, „Státní kategorie“ a dohody ve zdravotním pojištění
Principy zdravotního pojištění (978-80-247-2628-1)
Elektronická kniha - autor Jiří Němec, 240 stran Kniha předního českého odborníka na zdravotní pojištění seznamuje čtenáře s principy zdravotního pojištění, zejména konstrukcí produktů zdravotního pojištění, se způsoby stanovení výše pojistného, se zajištěním, tvorbou rezerv a otázkami spoluúčasti ve zdravotním pojištění. Zdravotní pojištění je ve všech vyspělejších státech dominantním plátcem zdravotní péče a proto se část knihy věnuje různým způsobům úhrady zdravotní péče, výpočtu úhradových tarifů a klasifikačním systémům, které se pro úhradu zdravotní péče používají. Popsané principy jsou ilustrovány na příkladech systémů zdravotního pojištění z různých zemí celého světa.Kniha je první na českém trhu, která poskytuje ucelený odborný pohled na zdravotní pojištění. Je určena pro všechny, kteří chtějí proniknout pod povrch věčných diskuzí o financování zdravotnictví. Jistě se stane důležitým zdrojem informací zejména pro pracovníky pojišťoven, státní a veřejné...
Objev podobné jako Principy zdravotního pojištění (978-80-247-2628-1)
Aktualizace II/1 – Zákon o správních poplatcích (9771802833172)
Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Doplňují se poplatky ve vztahu k nařízením EU. Snižuje se poplatek u řízení o schválení pravidel vypořádacího systému. Zrušuje se poplatek u předchozích souhlasů k výkonu funkce vedoucí osoby organizátora regulovaného trhu a centrálního depozitáře. Tyto osoby již ČNB neschvaluje. Doplňuje a upřesňuje se dosavadní právní úprava správních poplatků v souvislosti s nedávnými změnami právních předpisů v oblasti schválení prospektu cenného papíru.
Objev podobné jako Aktualizace II/1 – Zákon o správních poplatcích (9771802833172)
Aktualizace I/1 2022 – DPH, Spotřební daně (9771335151187)
Kniha - 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Titul obsahuje úplné znění zákonů po novele: daň z přidané hodnoty spotřební daně Vyhláška o změně sazby základní náhrady za používání silničních motorových vozidel a stravného a o stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad V případě zákona o spotřebních daních jde o směrnici Rady 2020/1151/EU, kterou se mění směrnice 92/83/EHS o harmonizaci struktury spotřebních daní z alkoholu a alkoholických nápojů (dále jen „alkoholová směrnice“) a směrnici Rady (EU) 2019/2235, kterou se mění směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty a směrnice 2008/118/ES o obecné úpravě spotřebních daní, pokud jde o společné obranné úsilí v rámci Evropské unie (dále jen „směrnice o společném obranném úsilí“). Implementací posledně jmenované směrnice rovněž dochází k novelizaci zákona o dani z přidané hodnoty, která spočívá v zavedení možnosti osvobození...
Objev podobné jako Aktualizace I/1 2022 – DPH, Spotřební daně (9771335151187)
DaÚ 2/2024 Daňové přiznání FO - Zálohy na daň z příjmů, OSVČ a zúčtování zdravotního pojištění - Martin Děrgel
Víte, kdy je poplatník daně z příjmů FO povinen podat daňové přiznání za kalendářní rok? Jaké sou zákonné podmínky na placení záloh na daň z příjmů nebo jaké sankce může zdravotní pojišťovna použít v případě, když podnikatel nepodá Přehled? Odpověď na dané otázky nalezněte v aktuálním čísle měsíčníku.
Objev podobné jako DaÚ 2/2024 Daňové přiznání FO - Zálohy na daň z příjmů, OSVČ a zúčtování zdravotního pojištění - Martin Děrgel
Učebnice Účetnictví III. díl 2024 - Pavel Štohl
Učebnice je určena především pro studenty čtvrtého ročníku obchodních akademií a středních odborných škol s výukou účetnictví.Úvodní část je věnována účetní uzávěrce a závěrce. Obsahuje účetní případy předcházející uzavření účetních knih (inventarizace, uzávěrkové operace, kontrolní vazby mezi jednotlivými účty), sestavování účetních výkazů včetně přehledu o peněžních tocích. Důraz je kladen také na to, aby studenti porozuměli informacím uvedeným v účetních výkazech, tj. uměli je správně vyhodnotit.Další část je věnována účtování v jednotlivých právních formách, tj. podnikající fyzické osoby, obchodních společností apod. Na závěr učebnice je zařazena kapitola týkající se základů manažerského účetnictví.
Objev podobné jako Učebnice Účetnictví III. díl 2024 - Pavel Štohl
Lemy blatníků Škoda Superb III. 2015-2024
Jedná se o čtyřdílnou sadu lemů na blatníky. Kromě moderního designu a originálního vzhledu mají lemy blatníků také praktické využití. Poskytují ochranu karoserie proti korozi i poškrábání. Lemy jsou vyrobeny z nerezové oceli a jsou opatřeny gumovým těsněním, které dokonale přilne ke karoserii vozu. Šířka lemů je 3-4 centimetry, u dodávek a SUV vozů pak cca 5 centimetrů. Lemy blatníků dodáveme ve třech provedeních: Černé, pochromované a v úpravě vhodné pro lakování. Cena je pro všechny varianty shodná. Montáž se provádí pomocí ocelových pásků a to buď za použití šroubů nebo bez nich. V případech, kdy není technicky možné připevnit lem pomocí pásků, se lemy nalepují. Lepidlo je pak součástí balení.Při tomto typu montáže nedochází k vrtání do podběhů. Ocelové pásky se ohnou do tvaru U, nasadí se na lem a stlačí se kleštěmi. Následně se lem přiloží na blatník a pásky se ručně ohnou směrem dovnitř za hranu blatníku. Nakonec je nutné pásky k hraně přimáčknout pomocí kleští. Ocelové pásky jsou součástí balení.Nejprve je třeba na jednom konci provrtat ocelové pásky a do děr umístit samořezné šrouby. Jako další krok se přiloží lem na blatník a v místě, kde jsou na lemu otvory na pásky se na blatník udělá značka. Lem se sejme a ocelová pásky se našroubují do podběhu v místech, kde jsou značky. Následně se nasadí lem na přečnívající pásky. Nakonec se pásky kleštěmi ohnou směrem pod podběh. Ocelové pásky jsou součástí balení. Samořezné šrouby nejsou součástí balení.Zde si můžete stáhnout návod k montáži za pomoci ocelových pásků.
Objev podobné jako Lemy blatníků Škoda Superb III. 2015-2024
Přesné autopotahy Škoda Superb III. 2015-2024
Na míru šité autopotahy MAD vynikají maximálně přesným střihem a použitím těch nejkvalitnějších látek, které výrobci automobilů používají jako originální čalounění v prvovýrobě. Jedná se o vysoce individualizovaný výrobek, a proto k objednávce autopotahů MAD přistupujeme s maximální péčí a vše se zákazníkem konzultujeme. Proto se postup objednávky oproti ostatním produktům na eshopu trochu liší. Přesné autopotahy MAD u nás můžete objednat dvěma způsoby. 1) Níže si prohlédněte kolekce, ve kterých autopotahy MAD nabízíme. Potom stačí nahoře na stránce nad tlačítkem "Do košíku" zvolit kolekci, a zda máte zájem nechat si od nás autopotahy navléknout. Pak hodíte autopotahy do košíku a dokončíte objednávku. 2) Pomocí konfigurátoru si můžete navrhnout vlastní design autopotahů. Vyberete kolekci, materiály na jednotlivé segmenty autopotahů a další doplňkové služby. Nakonec nám přímo z konfigurátoru odešlete návrh Vašich autopotahů. Navrhnout si vlastní design autopotahů pomocí konfigurátoru. V obou případech Vás po přijetí objednávky budeme kontaktovat a vše s Vámi řešit osobně. Autopotahy je možné objednat v různých kolekcích. Jednotlivé kolekce se skládají ze třech různých materiálů (Autotextil, syntetická automobilová kůže a Alcantara®). Jednotlivé materiály a kolekce jsou popsány níže. Pro inspiraci si prohlédněte fotogalerii, abyste měli představu, jak mohou výsledné autopotahy vypadat. Pokud máte zájem o autopotahy na dodávku, tzn. 3 nebo 6 a více míst k sezení, pak bude cena upravena odpovídajícím způsobem. Cena u jednotlivých kolekcí je orientační a může se lišit řádově o stokoruny. Před zadáním autopotahů do výroby si VŽDY společně odsouhlasíme konečnou cenu a objednávku upravíme odpovídajícím způsobem. Expresní dodání za příplatek Pokud si zvolíte expresní dodání, autopotahy budou vyrobeny do 48 hodin od zaslání všech podkladů a odsouhlasení. Výrobce garantuje výrobu a odeslání do 48 hodin. Přeprava ze Slovenska je dalších 24 až 48 hodin. Pokud nám autopotahy dorazí dopoledne, stihneme je odeslat ještě tentýž den, jinak až následující den. Reálně tedy autopotahy dodáme za 4-6 pracovních dnů. Případně je připravíme k navléknutí v Náchodě za 3-4 pracovní dny. Navlékání autopotahů je delikátní záležitost. Nejedná se o složitý proces, ale je to pracné a pro nezkušeného člověka časově náročné. Při zakoupení autopotahů MAD Vám vždy zašleme instruktážní videonávod, jak autopotahy nasadit. Ve videonávodu je zobrazeno konkrétní auto, pro které jsou autopotahy určené a jsou zde popsány všechny typy na montáž a možná úskalí. Ze zkušenosti víme, že nejjednodušší na nasazení jsou autopotahy z kolekce Classic nebo Leather Look se středem z Autotextilu. Díky použití textilních materiálů jsou pružné a pomocí videonávodu je zvládne navléknout i průměrně zručný automobilista. Materiály autopotahů z kolekcí Alcantara®, Exclusive a Individual Exclusive nejsou příliš pružné a tím pádem je jejich navlečení pracnější. Pro dokonalý výsledek u těchto kolekcí doporučujeme zvolit natažení autopotahů na naší provozovně v Náchodě. Není to však podmínkou. Classic je základní kolekce autopotahů MAD. V této kolekci lze vybírat pouze z Autotextilních materiálů (ne ze syntetické automobilové kůže nebo Alcantary®). Jedná se o velmi kvalitní textilní materiály, které se používají v prvovýrobě při výrobě původního čalounění. Nejvhodnější způsob péče o potahy z Autotextilu je čištění tepováním nebo pomocí čistící pěny. Rozhodně nedoporučujeme potahy sundávat a prát v pračce! Materiál boků: Autotextil Materiál středu: Autotextil Maximální počet barev a vzorů, ze kterých je možné autopotahy poskládat: 2 Cena autopotahů na přední sedačky (2 místa k sezení): 6 920,- Cena autopotahů na celé auto (5 míst k sezení): 12 560,- Leather Look je základní kolekce autopotahů MAD, ve které je možné zvolit jako materiál syntetickou automobilovou kůži. Ta může být hladká nebo perforovaná a je možné ji kombinovat s Autotextilem z kolekce Classic. Syntetická automobilová kůže svými vlastnostmi a životností předčí pravou kůži! Autopotahy vyrobené se syntetické automobilové kůže jsou velmi jednoduché na údržbu. Koženou část autopotahů jednoduše otřete vlhkou utěrkou. Na syntetickou automobilovou kůži není třeba používat přípravky určené na ošetření pravé kůže. Rozhodně nedoporučujeme potahy sundávat a prát v pračce! Materiál boků: Syntetická automobilová kůže Materiál středu: Syntetická automobilová kůže nebo Autotextil Maximální počet barev a vzorů, ze kterých je možné autopotahy poskládat: 2 Cena autopotahů na přední sedačky (2 místa k sezení): 6 920,- Cena autopotahů na celé auto (5 míst k sezení): 12 560,- Alcantara® je základní kolekce autopotahů MAD, ve které je možné zvolit jako materiál Alcantaru®. Ta může být buď hladká, perforovaná nebo výrazně perforovaná ve tvaru čtverců. V této kolekci se Alcantara® kombinuje se syntetickou automobilovou kůží. Alcantara® je na dotyk velmi příjemný materiál, který připomíná broušenou kůži. S Alcantarou® se můžete setkat v interiérech luxusních aut jako Lamborghini, Porsche nebo Maserati. Nejvhodnější způsob péče o autopotahy z Alcantary® je pomocí speciálních přípravků. Výrobce doporučuje například Turtle Wax Interior 1 na koberce a čalounění. Rozhodně nedoporučujeme potahy sundávat a prát v pračce! Materiál boků: Syntetická automobilová kůže Materiál středu: Alcantara® Maximální počet barev a vzorů, ze kterých je možné autopotahy poskládat: 2 Cena autopotahů na přední sedačky (2 místa k sezení): 9 870,- Cena autopotahů na celé auto (5 míst k sezení): 17 970,- Exclusive je pokročilá kolekce autopotahů MAD INDIVIDUAL, ve které je možné zvolit jako materiál jak Alcantaru®, tak syntetickou automobilovou kůži. Oproti kolekci Individual je středová část autopotahů prošitá barevnou nití. Alcantara® může být buď hladká, perforovaná nebo výrazně perforovaná ve tvaru čtverců. Syntetická automobilová kůže může být také hladká nebo perforovaná. Syntetická automobilová kůže svými vlastnostmi a životností předčí pravou kůži! Autopotahy vyrobené ze syntetické automobilové kůže jsou velmi jednoduché na údržbu. Alcantara® je na dotyk velmi příjemný materiál, který připomíná broušenou kůži. S Alcantarou® se můžete setkat v interiérech luxusních aut jako Lamborghini, Porsche nebo Maserati. Nejvhodnější způsob péče o autopotahy z Alcantary® je pomocí speciálních přípravků. Výrobce doporučuje například Turtle Wax Interior 1 na koberce a čalounění. Koženou část autopotahů jednoduše otřete vlhkou utěrkou. Na syntetickou automobilovou kůži není třeba používat přípravky určené na ošetření pravé kůže. Rozhodně nedoporučujeme potahy sundávat a prát v pračce! Materiál boků: Syntetická automobilová kůže Materiál středu: Alcantara® a/nebo syntetická automobilová kůže V závislosti na střihu autopotahů lze kombinovat různé vzory a materiály (více než 2) Jednoduché prošití ve tvaru čtverce ve středové části barevnou nití Cena autopotahů na přední sedačky (2 místa k sezení): 12 740,- Cena autopotahů na celé auto (5 míst k sezení): 19 230,- Individual je pokročilá kolekce autopotahů MAD INDIVIDUAL, ve které je možné zvolit jako materiál jak Alcantara®, tak syntetická automobilová kůže. Alcantara® může být buď hladká, perforovaná nebo výrazně perforovaná ve tvaru čtverců. Syntetická autmobilová kůže může být také hladká nebo perforovaná. Syntetická automobilová kůže svými vlastnostmi a životností předčí pravou kůži! Autopotahy vyrobené se syntetické automobilové kůže jsou velmi jednoduché na údržbu. Alcantara® je na dotyk velmi příjemný materiál, který připomíná broušenou kůži. S Alcantarou® se můžete setkat v interiérech luxusních aut jako Lamborghini, Porsche nebo Maserati. Nejvhodnější způsob péče o autopotahy z Alcantary® je pomocí speciálních přípravků. Výrobce doporučuje například Turtle Wax Interior 1 na koberce a čalounění. Koženou část autopotahů jednoduše otřete vlhkou utěrkou. Na syntetickou automobilovou kůži není třeba používat přípravky určené na ošetření pravé kůže. Rozhodně nedoporučujeme potahy sundávat a prát v pračce! Materiál boků: Syntetická automobilová kůže Materiál středu: Alcantara® a/nebo syntetická automobilová kůže V závislosti na střihu autopotahů lze kombinovat různé vzory a materiály (více než 2) Dvojité prošití ve tvaru čtverce, šestiúhelníků nebo linky ve středové části barevnou nití Cena autopotahů na přední sedačky (2 místa k sezení): 13 570,- Cena autopotahů na celé auto (5 míst k sezení): 23 950,- Kolekce Materiál boků Materiál středu Počet barev a vzorů Fičura navíc Classic Autotextil Autotextil 2 Žádná Leather Look Syntetická automobilová kůže Autotextil / Syntetická automobilová kůže 2 Žádná Alcantara® Syntetická automobilová kůže Alcantara® 2 Žádná Exclusive Syntetická automobilová kůže Syntetická automobilová kůže / Alcantara® 2 a více* Jednoduché čtvercové prošití středu barevnou nití Individual Exclusive Syntetická automobilová kůže Syntetická automobilová kůže / Alcantara® 2 a více* Dvojité prošití středu ve tvaru čtverce, šestiúhelníků nebo linky barevnou nití * závisí na střihu autopotahů pro konkrétní auto
Objev podobné jako Přesné autopotahy Škoda Superb III. 2015-2024
Prahové lišty Škoda Superb III. 2015-2024
Prahové lišty vozu Škoda Superb III. jsou vyrobené z nerezové oceli. Lišty jsou odolné proti veškerým povětrnostním vlivům i vlhkosti. Spolehlivě chrání před poškrábáním a mechanickým poškozením, které vzniká používáním automobilu. Montáž prahových lišty se provádí lepením pomocí oboustranné lepicí pásky 3M, která je součásti balení. Při použití lišt šetříte prahy auta čímž předcházíte případným nákladům na opravy. Alufrost je výrobce ocelových krycích lišt pro automobilový průmysl. Díky dlouholeté tradici ve výrobě a kvalitě svých výrobků je značka Alufrost známá po celé Evropě.1) Vyčistěte a odmastěte místo, kde dojde k přilepení prahové lišty. 2) Před lepením nejprve přiložte prahovou lištu na místo, kam ji budete lepit. 3) Označte si krajní místa prahové lišty na prah fixem nebo papírovou lepicí páskou. 4) Odstraňte ochrannou vrstvu samolepicí pásky z prahové lišty. 5) Přiložte podle značek, které jste si vyznačili v bodě 2). 6) Lištu postupně přimáčkněte po celé ploše. POZOR: Jakmile je lišta přilepená, nelze ji sundat. Při instalaci prosím věnujte zvýšenou pozornost bodům 2) a 5).
Objev podobné jako Prahové lišty Škoda Superb III. 2015-2024
Aktualizace VI/1 Energetický zákon: Zákon o hospodaření energií (9771802837187)
Kniha - 128 stran, česky Návrh zákona byl zpracován v reakci na opakované prohlášení předsedy vlády o nutnosti řešení bezpečnosti dodávek energie, resp. snížení závislosti na dovozu paliv z Ruska. Klíčové pro tento cíl je podpora výstavby bezemisních zdrojů. Vedle jádra se jedná o podporu výstavby výroben elektřiny z OZE.
Objev podobné jako Aktualizace VI/1 Energetický zákon: Zákon o hospodaření energií (9771802837187)
Aktualizace I/1 Zákon o platebním styku, o oceňování majetku
Úpravou ustanovení § 189 zákona č. 370/2017 Sb. se pro poskytovatele služby nepřímého dání platebního příkazu uplatní obecně platná lhůta pro poskytnutí plnění, tj. bez zbytečného odkladu. V § 236 dochází k legislativně technické změně (oprava odkazu).
Objev podobné jako Aktualizace I/1 Zákon o platebním styku, o oceňování majetku
Aktualizace V/1 Vyhláška o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání
Vyhláška o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři Ředitel školy do 31. ledna stanoví, zveřejní na veřejně přístupném místě ve škole a způsobem umožňujícím dálkový přístup a předá do informačního systému o přijímacím řízení pro první kolo přijímacího řízení. Termín pro odeslání přihlášky je pro první kolo přijímacího řízení do 20. února.
Objev podobné jako Aktualizace V/1 Vyhláška o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání
Posudkové lékařství - Libuše Čeledová, Rostislav Čevela, Alena Zvoníková - e-kniha
eBook: Publikace přináší aktuální problematiku - změny zákona 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů, s účinností od 1. ledna 2010, především pokud jde o změny v posuzování invalidity.Je určena především lékařům úzce spolupracujícím s lékařskou posudkovou službou, např. praktickým lékařům pro bližší seznámení se základními informacemi o organizaci a činnosti lékařské posudkové služby, posudkovým lékařům a všem lékařům se zájmem o práci v lékařské posudkové službě.
Objev podobné jako Posudkové lékařství - Libuše Čeledová, Rostislav Čevela, Alena Zvoníková - e-kniha
Aktualizácia III/2 2024 – Zákonník práce a zamestnávanie
Zmena Zákonníka práce spočíva v doplnení a prepracovaní ustanovení o povinnosti dodávateľa služby na území Slovenskej republiky vyplatiť mzdu, ktorá nebola vyplatená zamestnancovi zamestnávateľom, ak ten je priamym subdodávateľom dodávateľa služby, a v spresnení podmienok, za ktorých takýto dodávateľ služby môže odoprieť vyplatenie mzdy. V zákone o službách zamestnanosti sa upravujú podmienky zamestnávania štátnych príslušníkov tretej krajiny s výkonom práce na území Slovenskej republiky. Zavádzajú sa zmeny a doplnenia podmienok pri vydávaní a rušení potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, ktoré zodpovedá vysokokvalifikovanému zamestnaniu. Pre výkon vykvalifikovaného zamestnania bude postačujúce vysokoškolské vzdelanie 1. stupňa, pri vybraných zamestnaniach z oblasti informačných a komunikačných technológii budú postačovať vyššie odborné zručnosti, ktoré sa preukazujú odbornou praxou vykonávanou vo vysokokvalifikovanom zamestnaní. Predlžuje sa obdobie, na ktoré sa vydáva potvrdenie o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, ktoré zodpovedá vysokokvalifikovanému zamestnaniu zo štyroch na päť rokov. Pri vydávaní potvrdenia úrad práce, sociálnych vecí a rodiny nevykonáva test trhu práce. Upravujú sa podmienky zamestnávania v rámci dlhodobej mobility pre držiteľa modrej karty vydanej v inom členskom štáte EÚ a pre držiteľa modrej karty SR najmenej 12 mesiacov bez potreby vydania potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, ktoré zodpovedá vysokokvalifikovanému zamestnaniu, s cieľom jeho jednoduchšieho prístupu na trh práce v SR.
Objev podobné jako Aktualizácia III/2 2024 – Zákonník práce a zamestnávanie
Gumové autokoberce Rigum Škoda Superb III. 2015-2024
Kvalitní gumové autokoberce pro vůz Škoda Superb III., který se vyrábí od roku 2015. Autokoberce mají tradiční (čtverčkovaný) design, díky kterému nedochází k přelévání vody, popř. tajícího sněhu po kobercích. Okraj autokoberců je přibližně 1 cm vysoký. Autokoberce výrobce RIGUM jsou vyráběné na míru a přesně pasují do interiéru daného vozidla. Autokoberce se lisují bez použití PVC.
Objev podobné jako Gumové autokoberce Rigum Škoda Superb III. 2015-2024
Textilní autokoberce Vopi Škoda Superb III. 2015-2024
Textilní autokoberce Perfectfit střední jakosti pro vůz Škoda Superb III. se vyrábějí na zakázku oproti Vaší objednávce. Doba dodání je cca 2 týdny. Autokoberce je možné zhotovit ve 4 různých barevných variantách: černé antracit šedé tmavě béžové Spodní strana autokoberců je zpevněna granulátem. Autokoberec řidiče je v místě pod patou zesílen dvojitou vrstvou a je tak chráněn proti prošlapání. Použitý kobercový materiál je všívaný smyčkový koberec, který má gramáž 650g/m2. Tloušťka koberce je 6 mm.Všechny textilní koberce jsou kolem obšity barevnou chemlonovou tkaninou. Obšití je možné vybrat až z 20 různých barev. Stejně jako okraj autokoberců je obšita i zesílená část pod patami řidiče. Detailnější obrázek vzorníku obšití naleznete ve fotogalerii výše na stránce. Fixace Fixace jsou zpravidla součástí koberců. V případě, že vůz nemá fixační systém z výroby, autokoberce jsou bez fixací.Pokud váháte, jestli je pro vás vhodnější autokoberec Perfectfit střední jakosti nebo Carfit, který má jakost vyšší, můžete si je porovnat v tomto článku. Oba typy jsme zde přehledně popsali, abychom usnadnili Vaše rozhodování.
Objev podobné jako Textilní autokoberce Vopi Škoda Superb III. 2015-2024
Ofuky oken Škoda Superb III. 2015-2024 (přední)
Ofuky oken, jinak nazývané deflektory, jsou plastové lišty, které po upevnění do oken automobilu zabraňují silnému proudění vzduchu v interiéru vozu při jízdě s otevřenými okny. Díky ofukům je možné pohodlně větrat i ve špatném počasí. Ofuky totiž usměrňují vzduch proudící kolem vozu. Do auta se tak nedostanou dešťové kapky, sněhové vločky aniobtížný hmyz. Mezi další nespornou výhodou deflektorů je, že jízda s otevřenými okny je méně hlučná. Upozornění: Deflektory nejsou homologované. Ať už vlastníte auto Škoda Superb III. nebo jinou značku, ofuky Heko dodají každému vozu dynamický a moderní vzhled.Montáž ofuků je velice jednoduchá, jak je patrné z videonávodu vlevo. Nejprve je nutné maximálně stáhnout okénka (až do dveří). Poté se z ofuků sejme ochranná fólie, která překrývá samolepicí pásky. Ofuky napasujte do rámu dveří a následně zavřete okénka. Ta by měla zůstat zavřená po dalších 24 hodin. Jestliže jsou ofuky v rámu volné nebo se vyskytují problémy při otvírání a zavírání oken, použijte vymezovací plíšky, které jsou součástí balení. Obsah sady 2 ofuky na přední dveře 4 vymezovací plíšky obrázkový návod montáže
Objev podobné jako Ofuky oken Škoda Superb III. 2015-2024 (přední)
Gumové autokoberce Novline Škoda Superb III. 2015-2024
Gumové autokoberce Novline pro vůz Škoda Superb III. mají zvýšený okraj (3cm) po celém obvodu a spolehlivě zabraňují pronikání nečistot do interiéru automobilu. Zvýšený okraj ocení řidiči především v deštivém podzimním počasí. V zimě gumové autokoberce zadržují z bot odtávající sníh a na jaře během oblevy chrání původní podlahu vozu před blátem.Speciálně navržený protiskluzový povrch zaručuje pohodlí a komfort při řízení vozu. Autokoberce Novline mají moderní design a nejpřesnější střih ze všech značek autokoberců v našem sortimentu. Dokonale pasují do konkrétního modelu auta. Navíc součástí každé sady autokoberců jsou zpravidla originální fixace, kterými jednotliví výrobci automobilů ve většině případů osazují podlahu u řidiče a spolujezdce. Díky speciální technologii výroby z inovativních polymerových materiálů jsou velmi odolné vůči opotřebení a snadné na údržbu. Zachovávají si svoji elastičnost v rozmezí teplot -50°C až +50°C a jsou odolné vůči UV záření. Autokoberce neblednou účinkem UV záření.Dokonale přesný střih a zvýšený okraj (3cm). To jsou vlastnosti, díky kterým autokoberce Novline dokonale chrání interiér auta. Většina sad autokoberců obsahuje tzv. cross-piece, což je koberec přes středový tunel mezi zadními sedačkami (viz. fotogalerie). Cross-piece je zpravidla součástí zadního levého autokoberce a pravým se pouze překryje. Tento způsob upevnění maximálně ulehčuje manipulaci se zadními autokoberci včetně jejich vyklepávání. Dále téměř všechny levé přední autokoberce Novline mají integrovaný kryt podběhu. Ten chrání čalounění podběhu před nečistotami v případě, že si řidič během jízdy na podběh odkládá nohu.Pokud si nejste jisti s výběrem gumového autokoberce a potřebujete poradit, čím se právě Novline liší od jiných výrobců, připravili jsme přehledné srovnání různých značek. V článku napravo jsou podrobně popsané rozdíly mezi jednotlivými výrobci a produkty. Zmiňujeme veškeré jejich vlastnosti, klady a zápory i doporučení podle toho, jakým způsobem Vaše auto využíváte.Jestliže zakoupíte gumové autokoberce nebo gumovou vanu do kufru značky Novline, může být v některých případech produkt označen jako Element. Nemusíte se však bát. I když jsou autokoberce nebo vana do kufru označené jako Element, jedná se skutečně o výrobky Novline. Proč tomu tak je vysvětlujeme v tomto článku.
Objev podobné jako Gumové autokoberce Novline Škoda Superb III. 2015-2024
Podívejte se také
- Aktualizace VI/4 – Energetický zákon (9771802837156)
- Aktualizace VI/3 – Energetický zákon (9771802837149)
- TPMS CUB RENAULT Laguna III X91 06/2007 - 12/2015 [A/O (RE-1)] (4356S720)
- cascha hh 2024 premium mahogany soprano ukulele
- FOLIATEC - ve spreji - neonová červená 400 ml (2024)
- Keramika III (978-80-247-1638-1)
- Válka je mým osudem (978-80-766-2024-7)
- VW 0W30 LONGLIFE III FE 1 L (AUPR271519)
- Sebrané básně III (978-80-7443-377-1)
- Cestné vozidlá III (978-80-8091-386-1)
- Pravda o dinosaurech 1 - DVD (717)
- Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III (978-80-247-3421-7)
- Mobiwear flip pro Sony Xperia 1 III - VP38S (5904808338653)
- Mobiwear flip pro Sony Xperia 1 III - VP34S (5904808318419)
- Aktualizácia III/1 2022 – Služby zamestnanosti, Zdravotné poistenie (9771335612817)
- Mobiwear flip pro Sony Xperia 1 III - VP35S (5904808323475)
- V akci Interbrig III. (999-00-017-6127-1)
- Mobiwear pro Sony Xperia 1 III - VP17S Cvičenkyně (5904808123815)
- Mobiwear flip pro Sony Xperia 1 III - VP36S (5904808328531)
- Mobiwear flip pro Sony Xperia 1 III - VP31S (5904808303231)
- Mobiwear flip pro Sony Xperia 1 III - VP37S (5904808333597)
- Mobiwear flip pro Sony Xperia 1 III - VP32S (5904808308298)