Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Psychologie učení - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Fenomén učení hraje v životě všech lidí prvořadou roli – setkáváme se s ním od kolébky až do nejvyššího stáří. Kniha klade důraz nejen na klasické teoretické koncepce učení, ale i na aktuální problémy ve výchovně-vzdělávací praxi. Autor vychází ze současného názorového trendu v zahraniční psychologii a pedagogice, založeného na přesvědčení, že objasňování a ovlivňování veškerých edukačních procesů ve školním i jiném prostředí musí být podloženo důkazy. Proto je velká pozornost věnována výzkumům učení, jejich metodám a výsledkům, a to i těm, které jsou v českém prostředí málo známé nebo mohou být pro čtenáře jinak pozoruhodné. Kniha je určena studentům pedagogických a psychologických oborů, učitelům a výzkumným pracovníkům ve společenskovědní oblasti.
Podívejte se také Psychologie davu
Psychologie učení - Teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi - Jan Průcha
Fenomén učení hraje v životě všech lidí prvořadou roli – setkáváme se s ním od kolébky až do nejvyššího stáří. Kniha klade důraz nejen na klasické teoretické koncepce učení, ale i na aktuální problémy ve výchovně-vzdělávací praxi. Autor vychází ze současného názorového trendu v zahraniční psychologii a pedagogice, založeného na přesvědčení, že objasňování a ovlivňování veškerých edukačních procesů ve školním i jiném prostředí musí být podloženo důkazy. Proto je velká pozornost věnována výzkumům učení, jejich metodám a výsledkům, a to i těm, které jsou v českém prostředí málo známé nebo mohou být pro čtenáře jinak pozoruhodné.Kniha je určena studentům pedagogických a psychologických oborů, učitelům a výzkumným pracovníkům ve společenskovědní oblasti.
Podívejte se také Psychologie peněz ()
Psychologie učení - Teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi (Defekt) - Jan Průcha
Fenomén učení hraje v životě všech lidí prvořadou roli – setkáváme se s ním od kolébky až do nejvyššího stáří. Kniha klade důraz nejen na klasické teoretické koncepce učení, ale i na aktuální problémy ve výchovně-vzdělávací praxi. Autor vychází ze současného názorového trendu v zahraniční psychologii a pedagogice, založeného na přesvědčení, že objasňování a ovlivňování veškerých edukačních procesů ve školním i jiném prostředí musí být podloženo důkazy. Proto je velká pozornost věnována výzkumům učení, jejich metodám a výsledkům, a to i těm, které jsou v českém prostředí málo známé nebo mohou být pro čtenáře jinak pozoruhodné.Kniha je určena studentům pedagogických a psychologických oborů, učitelům a výzkumným pracovníkům ve společenskovědní oblasti.
Podívejte se také Psychologie budoucnosti ()
Podívejte se také
- Obecná psychologie (9788024632957)
- Železný Jan (9788025705995)
- 1001 myšlenek: část Psychologie ()
- ABUS JC8320 JAN (4003318901294)
- kysucke povesti podmanicky jan
- Jan Hus - DVD (9279)
- Galerie slávy - Jan Saudek
- Jan Werich a semafor
- Jan Masaryk - pravdivý příběh ()
- Jan Werich za oponou
- Jan Žižka - DVD (N03540)
- Kapitoly z forenzní psychologie (9788024644677)
- Hudební psychologie pro učitele (9788024623030)
- Schulmeister Jan: Piano - CD (UP0248)
- Jan Vojáček: Umění být zdráv
- Jan Kraus: Můj soukromý buzynes
- Skoumal Petr, Vodňanský Jan, Burian Jan, Dědeček Jiří: Večírek rozpadlých dvojic (SU5815-2)
- Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
- Psychologie (978-80-271-0532-8)
- Smigmator Jan: Vánoce & Christmas - CD (8590233017057)
Psychologie učení (978-80-271-2853-2)
Elektronická kniha - autor Jan Průcha, 272 stran, česky Fenomén učení hraje v životě všech lidí prvořadou roli – setkáváme se s ním od kolébky až do nejvyššího stáří. Kniha klade důraz nejen na klasické teoretické koncepce učení, ale i na aktuální problémy ve výchovně-vzdělávací praxi. Autor vychází ze současného názorového trendu v zahraniční psychologii a pedagogice, založeného na přesvědčení, že objasňování a ovlivňování veškerých edukačních procesů ve školním i jiném prostředí musí být podloženo důkazy. Proto je velká pozornost věnována výzkumům učení, jejich metodám a výsledkům, a to i těm, které jsou v českém prostředí málo známé nebo mohou být pro čtenáře jinak pozoruhodné. Kniha je určena studentům pedagogických a psychologických oborů, učitelům a výzkumným pracovníkům ve společenskovědní oblasti.
Objev podobné jako Psychologie učení (978-80-271-2853-2)
Přehled pedagogiky - Jan Průcha
Mezinárodně uznávaný autor shromáždil v přehledné práci informace o současném stavu a trendech v pedagogických vědách; jejich klíčových poznatcích i otevřených otázkách. Velká pozornost je věnována výzkumným metodám a informačním pramenům. Kniha je určena zájemcům o studium učitelství, studentům pedagogických a sociálních oborů, učitelům, pracovníkům v oblasti managementu a státní správy ve školství. Je vhodná pro přípravu k přijímacím zkouškám na pedagogické fakulty, jako úvodní učebnice pro všechny typy škol i referenční příručka pro odborníky v praxi.
Objev podobné jako Přehled pedagogiky - Jan Průcha
Moderní pedagogika - Jan Průcha
Existuje už mnoho knih o tom, jak by měla vypadat "ideální" škola nebo učitel. Víme však, co se opravdu děje ve školách? Co si z nich děti vlastně odnášejí? Jaké je naše školství ve srovnání se světem? A kam vlastně směřuje moderní pedagogické myšlení? Na tyto a další otázky odpovídá ojedinělá publikace, která se po svém prvním vydání rychle stala základní učebnicí i referenčním dílem pro všechny, kdo se zabývají vzděláváním. Autor na řadě příkladů ukazuje, jaké otázky si dnes klade věda o edukaci, jakých prostředků používá k jejich objasnění a k jakým, často překvapivým, závěrům dochází. Šesté,aktualizované a doplněné vydání
Objev podobné jako Moderní pedagogika - Jan Průcha
Česká vzdělanost - Jan Průcha
Monografie se zabývá fenoménem česká vzdělanost, který je sice často pojednáván v mediálních i odborných textech, ale zůstává nedefinován a neobjasněn. Autor vysvětluje, že fenomén vzdělanost má velmi komplikovanou povahu, jejímiž dílčími aspekty se zabývají některé vědecké disciplíny: historiografie, pedagogika, andragogika, demografie, sociologie, ekonomie, interkulturní psychologie. Každá z těchto disciplín poskytuje určitý pohled na problematiku vzdělanosti, ale dosud nedochází k syntéze poznatků. Text pracuje jak s teoretickými koncepcemi, tak využívá četné výzkumné poznatky. Výklad je podepřen ilustrativními rámci, v nichž jsou prezentovány podrobnosti doplňující výklad, a také dvěma případovými studiemi (o charakteru vzdělanosti v USA a ve Finsku). Text je určen jednak odborníkům ze sociálních, humanitních a pedagogických věd, studentům těchto oborů, ale i čtenářům z širší veřejnosti.
Objev podobné jako Česká vzdělanost - Jan Průcha
Přehled pedagogiky (Defekt) - Jan Průcha
Úvod do studia oboru 4.,aktualizované vydání Mezinárodně uznávaný autor shromáždil v přehledné práci informace o současném stavu a trendech v pedagogických vědách; jejich klíčových poznatcích i otevřených otázkách. Velká pozornost je věnována výzkumným metodám a informačním pramenům. Kniha je určena zájemcům o studium učitelství, studentům pedagogických a sociálních oborů, učitelům, pracovníkům v oblasti managementu a státní správy ve školství. Je vhodná pro přípravu k přijímacím zkouškám na pedagogické fakulty, jako úvodní učebnice pro všechny typy škol i referenční příručka pro odborníky v praxi. Prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., je uznávaným odborníkem v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant a přednáší na českých i zahraničních univerzitách. Je zakladatelem České asociace pedagogického výzkumu, působí v mezinárodních vědeckých organizacích a redakčních radách vědeckých časopisů. V roce 1995 mu byl udělen čestný doktorát univerzitou v Turku (Finsko). V nakladatelství Portál vydal knihy Moderní pedagogika, Přehled pedagogiky, Alternativní školy a inovace ve vzdělávání, Učitel, Srovnávací pedagogika. Je spoluautorem publikace Pedagogický slovník.
Objev podobné jako Přehled pedagogiky (Defekt) - Jan Průcha
Vzdělávací systémy v zahraničí - Jan Průcha
Na českém trhu ojedinělá publikace prof. Jana Průchy, nestora čeké pedagogiky, poskytuje informace o tom, jak jsou utvářeny vzdělávací systémy v zahraničí. Celkově je popsáno 30 vzdělávacích systémů v Evropě a dále v Japonsku, Kanadě a USA. Přehledně, systematicky, srozumitelně. Pan profesor vytvořil touto publikací unikátní podklad ke srovnávání českého vzdělávacího systému se zahraničními. Ukazuje, že toto hodnocení není jednoduché, neboť v jednotlivých státech fungují dosti odlišné vzdělávací systémy. Proto také nelze stanovit jednoznačně, které země mají nejlepší vzdělávání. Přesto ale podle některých komparativních ukazatelů patří Česká republika ke skupině zemí s úspěšným vzdělávacím systémem. Kniha je určena jak odborníkům a studentům v pedagogice, školství a sociálních vědách, tak širší veřejnosti zajímající se o problémy vzdělávání.
Objev podobné jako Vzdělávací systémy v zahraničí - Jan Průcha
Interkulturní komunikace - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Prudký celosvětový rozvoj civilizace přináší spoustu nových jevů, které se intenzivně prosazují v praxi, ale až následně se dostávají do zájmového pole vědy. Jedním z těchto nových fenoménů je interkulturní komunikace. Realizuje se každodenně v nespočetném množství mezinárodních obchodních, politických, diplomatických, vzdělávacích či turistických kontaktů. Je to fenomén na jedné straně pozitivní, vedoucí k užitečným efektům - vždyť jeho prostřednictvím se dorozumívají, vzájemně poznávají a spolupracují lidé různým zemí, národů, kulturních společenství. Avšak na druhé straně je to také fenomén problematický či někdy až poškozující - důsledky nesprávně vedené a interpretované interkulturní komunikace mohou vést ke konfliktům, někdy dokonce až k válečným střetům. Tato kniha je určená zejména studentům a pracovníkům psychologie, etnologie, sociologie, ekonomie, marketingu a zaměřuje se na základní fenomény - na kultury, jazyky a jejich vzájemné vztahy.
Objev podobné jako Interkulturní komunikace - Jan Průcha - e-kniha
Předškolní pedagogika - Jan Průcha, Soňa Koťátková
Kniha poskytuje základní úvod do studia předškolní pedagogiky jako hlavního studijního oboru na středních a vyšších odborných školách pedagogického směru. Přináší nejen teoretické poučení, ale i ukázky z praxe v mateřských školách. V kapitolách jsou připravena shrnutí a otázky z jednotlivých tematických oblastí. Učebnice je doplněna o zjištění z výzkumů objasňujících praxi a o definice hlavních termínů důležitých pro výkon profese učitele v mateřských školách. Je určena především studentkám a studentům na příslušných typech škol, pedagogům vyučujícím tento předmět, ale i učitelkám mateřských škol a dalším zájemcům o problematiku předškolního vzdělávání. Prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., Dr.h.c. je přední odborník v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant a vysokoškolský pedagog. V posledních letech vydal mj. knihy Moderní pedagogika, Srovnávací pedagogika, Multikulturní výchova, Dětská řeč a komunikace, je spoluautorem Pedagogického slovníku a Pedagogické encyklopedie. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph. D. je vedoucí oddělení předškolní pedagogiky na katedře primární pedagogiky PedF UK. Vyučuje předměty se základem v předškolní pedagogice, vede pedagogickou praxi a věnuje se dalšímu vzdělávání učitelek mateřských škol. Vydala mj. knihy Dítě a mateřská škola, Hry v mateřské škole v teorii a praxi.
Objev podobné jako Předškolní pedagogika - Jan Průcha, Soňa Koťátková
Stavební zákon - Petr Průcha, Jana Gregorová
Druhé, aktualizované vydání komentáře ke stavebnímu zákonu obsahuje jeho znění účinné k 1. červnu 2020. Komentář zprostředkovává dlouholeté odborné zkušenosti renomovaného autorského kolektivu s aplikací zákona i poznatky soudní praxe. Soustředí se především na nejasnosti a sporné otázky, které při aplikaci zákona vyvstávají. Podrobný výklad jednotlivých ustanovení je provázán se související judikaturou Nejvyššího správního soudu, krajských soudů i Ústavního soudu, metodickými stanovisky Ministerstva pro místní rozvoj, stanovisky Veřejného ochránce práv a závěry poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu. Důvodová zpráva se uvádí jen u těch paragrafů, kde je stále aktuální.
Objev podobné jako Stavební zákon - Petr Průcha, Jana Gregorová
Andragogický výzkum - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Dostává se vám do rukou ojedinělá publikace o metodách výzkumu vzdělávání dospělých, která objasňuje témata a problémy, jež je potřebné zkoumat na tomto poli. Přináší popis metod (dotazník, SWOT analýza apod.), které se pro andragogiku nabízejí, a zajímá se o vzdělávací potřeby nejen z hlediska jednotlivců, ale také například zaměstnavatelů. Klade si otázky, jaké jsou v současné době vzdělávací potřeby dospělých a které formy vzdělávání jsou nejvyhledávanější a v českém prostředí nejdostupnější.
Objev podobné jako Andragogický výzkum - Jan Průcha - e-kniha
Multikulturní výchova - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Problémy soužití a spolupráce lidí z různých etnických, rasových a kulturních společenství jsou v dnešním světě vysoce závažné a mají dlouhodobý charakter. Proto se multikulturní výchova stala nedílnou součástí školního vzdělávání. Její realizace v praxi však stále není dostatečně zajištěna. Tato příručka si proto klade za cíl poskytnout poznatky, které tvoří základ multikulturní výchovy. Autor objasňuje teorii a praxi multikulturní výchovy na četných příkladech a výzkumech jak z českého prostředí, tak ze zahraničí. Knížka je určena učitelům a studentům pedagogických oborů, ale také jiným odborníkům a zájemcům z širší veřejnosti. V druhém vydání byl text aktualizován a rozšířen o některé nové výzkumné poznatky a další literaturu k tématu.
Objev podobné jako Multikulturní výchova - Jan Průcha - e-kniha
Psychologie učení: Teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi (978-80-271-2853-2)
Kniha - autor Jan Průcha, 272 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Fenomén učení hraje v životě všech lidí prvořadou roli – setkáváme se s ním od kolébky až do nejvyššího stáří. Kniha klade důraz nejen na klasické teoretické koncepce učení, ale i na aktuální problémy ve výchovně-vzdělávací praxi. Autor vychází ze současného názorového trendu v zahraniční psychologii a pedagogice, založeného na přesvědčení, že objasňování a ovlivňování veškerých edukačních procesů ve školním i jiném prostředí musí být podloženo důkazy. Proto je velká pozornost věnována výzkumům učení, jejich metodám a výsledkům, a to i těm, které jsou v českém prostředí málo známé nebo mohou být pro čtenáře jinak pozoruhodné. Kniha je určena studentům pedagogických a psychologických oborů, učitelům a výzkumným pracovníkům ve společenskovědní oblasti.
Objev podobné jako Psychologie učení: Teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi (978-80-271-2853-2)
Předškolní dítě a svět vzdělávání - Jan Průcha
Potřebná a užitečná monografie věnovaná velmi aktuální problematice. Objasňuje rané a předškolní vzdělávání v širším pohledu na životní etapu dětství. Propojuje teoretické poznatky z pedagogiky, psychologie, sociologie a dosavadní poznatky z oblasti pedagogické praxe, školské politiky a legislativy a citlivě analyzuje aktuální výzkumné poznatky. Ojedinělá publikace pro všechny, kteří se zajímají o daný obor a jeho kontext a kteří chtějí být rovnocenným partnerem v diskuzi o předškolním vzdělávání.
Objev podobné jako Předškolní dítě a svět vzdělávání - Jan Průcha
Školní vzdělávání ve Finsku - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Kniha je pokračováním ediční řady o školním vzdělávání v evropských zemích, kterou od roku 2008 vydáváme. Finské školství je v mezinárodním hodnocení oceňováno jako jedno z nejlepších na světě. Což dokládají především finské úspěchy v mezinárodních měřeních vzdělávacích výsledků žáků. V České republice je zájem o finské školství vysoký, avšak dosud chyběl systematický popis finského vzdělávacího systému, který přináší teprve tato monografie. Čtenáře nejprve uvádí do širšího kontextu finského vzdělávání, objasňuje stručně historii Finska, současný politický a ekonomický systém. Zvláštní pozornost je věnována národní kultuře a mentalitě Finů a principům vzdělávací politiky. Popis finského vzdělávacího systému pokrývá všechny jeho složky, od předškolního vzdělávání až po vysokoškolské vzdělávání a vzdělávání dospělých. Významnou specifičností finského vzdělávání je vysoká míra inkluze žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami do běžných tříd a škol. Podrobně se také věnuje principům přípravy učitelů a dalším záležitostem učitelské profese, stejně jako vzdělávání etnických menšin a přistěhovalců. Novým obsahovým komponentem je kapitola o pedagogickém výzkumu. Na závěr je zařazena kritická kapitola, z pera finského experta Pertti Kansanena (Helsinská univerzita), o současných problémech objevujících se ve finském školství. Publikace je užitečným zdrojem poznatků a inspirací pro české učitele a ředitele škol, pracovníky školské správy a vzdělávací politiky.
Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Finsku - Jan Průcha - e-kniha
Andragogický slovník - Jan Průcha, Jaroslav Veteška - e-kniha
eBook: Publikace se zabývá teorií, výzkumem a praxí vzdělávání dospělých, rozebírá různé formy a metody profesního vzdělávání, podnikového vzdělávání, zájmového a občanského vzdělávání. Věnuje se androdidaktice, psychologickým a sociálním aspektům učení a vzdělávání dospělých a přináší reálie (andragogické instituce, časopisy, pracoviště, publikace aj.). Slovník jistě ocení odborníci působící v oblasti vzdělávání dospělých, pedagogové a manažeři vzdělávání, personalisté, HR specialisté, lektoři a pracovníci z útvarů rozvoje a řízení lidských zdrojů, studenti a doktorandi těchto oborů, školští politici, sociologové i široká veřejnost.
Objev podobné jako Andragogický slovník - Jan Průcha, Jaroslav Veteška - e-kniha
Andragogický slovník - Jan Průcha, Jaroslav Veteška - e-kniha
eBook: Přinášíme první slovník andragogiky, vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů na českém knižním trhu zaměřený na termíny a základní reálie daného tématu. Zabývá se teorií, výzkumem a praxí vzdělávání dospělých, rozebírá různé formy profesního vzdělávání, podnikového vzdělávání, zájmového a občanského vzdělávání. Věnuje se androdidaktice, psychologickým a sociálním aspektům učení a vzdělávání dospělých a přináší reálie (andragogické instituce, časopisy, pracoviště, publikace aj.). Slovník je určen odborníkům působícím v oblasti vzdělávání dospělých, pedagogům a manažerům vzdělávání, personalistům, HR specialistům a pracovníkům z útvarů rozvoje a řízení lidských zdrojů, studentům a doktorandům těchto oborů, školským politikům, sociologům i široké veřejnosti.
Objev podobné jako Andragogický slovník - Jan Průcha, Jaroslav Veteška - e-kniha
Dětská řeč a komunikace - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Málokterá schopnost člověka je tak samozřejmá, jako je schopnost dítěte naučit se jazyk a tímto jazykem komunikovat. Ačkoliv osvojování jazyka dětmi je předmětem psychologického a lingvistického bádání již po dobu více než sto let, ani dnes není tento proces dokonale prozkoumán.Kniha objasňuje proces osvojování jazyka a rozvoje komunikační schopnosti u dětí na základě teorií a výzkumů vývojové psycholingvistiky. Seznamuje čtenáře s nejnovějšími teoretickými a výzkumnými poznatky o tom, jak vzniká a vyvíjí se jazyková a komunikační schopnost u dětí od narození a během předškolního období. Publikace je určena především studentům psychologie, lingvistiky, pedagogiky, vysokoškolským pedagogům těchto oborů a také učitelkám mateřských škol.
Objev podobné jako Dětská řeč a komunikace - Jan Průcha - e-kniha
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha
Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha
USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snaha autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha - e-kniha
Zákon o obcích Komentář - Petr Průcha, Petr Havlan, Martin Kopecký, Jan Janeček
Autoři komentáře vytvořili publikaci, která by mohla napomoci při praktické aplikaci jednotlivých ustanovení obecního zřízení těmi, kdo s ním nejčastěji pracují, ať už jde o starosty, členy zastupitelstev, nebo úředníky obecních úřadů. Kniha bude užitečná i pro širší veřejnost, která chce ovlivnit chod zastupitelstev a dalších orgánů obcí, jakož se chce seznámit i s tím, jak mají tyto orgány vůči ní podle zákona postupovat.U jednotlivých paragrafů je uveden přehled souvisejících ustanovení obecního zřízení,jakož i přehled vybraných souvisejících právních předpisů. Text je doplněn vybranou judikaturou – autoři poukazují na stěžejní rozhodnutí, aniž by zahltili čtenáře.Do třetího vydání byly zapracovány tři nově přijaté novely obecního zřízení: zákon č. 99/2017 Sb., účinný od 1. ledna 2018, který se týká především odměňování uvolených a neuvolněných členů zastupitelstva, zákon č. 183/2017 Sb., účinný od 1. července 2017, který – v souvislosti s novou úpravou přestupkového práva – zrušil dosavadní ustanovení o pokutách za správní delikty a zavedl do obecního zřízení skutkové podstaty a tresty za určité přestupky, a konečně zákon č. 257/2017 Sb., účinný od 2. září 2017, který doplnil dosavadní úpravu nakládání s majetkem obce. Do aktuálního vydání komentáře byla zapracována i vybraná soudní rozhodnutí z poslední doby, která mají ke komentovaným otázkám vztah.
Objev podobné jako Zákon o obcích Komentář - Petr Průcha, Petr Havlan, Martin Kopecký, Jan Janeček
Psychologie pro každý den - Jan Urban
Řada věcí, které nás ve škole učili, nemá pro náš život velký praktický význam. Ve škole nás ale naopak nenaučili něco jiného, bez čeho se neobejdeme. Jde o znalosti, schopnosti či pravidla „psychologie všedního dne“.▶ Jak se lépe rozhodovat?▶ Jak úspěšněji kontrolovat své emoce?▶ Jaké jsou naše silné stránky, které nám pomohou třeba najít zaměstnání svých snů?▶ Co zvyšuje a co naopak snižuje naši životní úspěšnost?▶ Co dělat, abychom byli v životě spokojenější?▶ Jak lépe porozumět názorům a pocitům druhých?▶ Jak lépe předvídat jednání druhých a úspěšněji s nimi komunikovat?▶ Jak zvýšit svou přesvědčivost a schopnost zaujmout a ovlivňovat druhé?▶ Jak úspěšně řešit pracovní i další spory?▶ Jak bojovat se situacemi, kdy máme špatnou náladu, ztrácíme sebedůvěru nebo propadáme sebelítosti?▶ Jak rozpoznat nejrůznější lháře, podvodníky i manipulátory včetně těch, kterým je lépe se vyhnout?Kniha přináší odpovědi nejen na tyto otázky, je přehledně členěná do jednotlivých okruhů a můžete si tedy v každé situaci nalézt to, s čím potřebujete aktuálně pomoci.
Objev podobné jako Psychologie pro každý den - Jan Urban
Péče a vzdělávání dětí v raném věku - Jan Průcha, Irena Borkovcová, Zora Syslová
Publikace se snaží pohlédnout na současné české vzdělávání a péči v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie a Nového Zélandu. Autoři si kladou za cíl přispět k pochopení myšlenek kurikulární reformy a přinést inspiraci ke zvyšování kvality nejen na úrovni každodenní praxe v mateřských školách, ale i na úrovni systému předškolního vzdělávání a péče o děti raného věku. Publikace je určena především ředitelům mateřských škol a představitelům vzdělávací politiky (zřizovatelům, vládě), ale stejně tak dobře může posloužit učitelům mateřských škol a studentům vysokých škol. Může čtenáři pomoci pochopit smysl, účel a podstatu současného předškolního vzdělávání a především jej přivést k možnostem jeho systematického zkvalitňování. S postupující globalizací se více než před tím oceňuje výměna informací mezi zeměmi, která pomáhá využívat příklady dobré praxe a modifikovat je v národním měřítku. Proto vychází obsah kapitol z pěti klíčových nástrojů vzdělávací politiky definovaných OECD, ale opírá se o další zahraniční, ale i domácí zdroje, především výzkumy a zprávy České školní inspekce. Největším přínosem pro čtenáře mohou být doporučení, která vyplývají ze zkušeností skandinávských zemí, ale i zemí východní a západní Evropy.
Objev podobné jako Péče a vzdělávání dětí v raném věku - Jan Průcha, Irena Borkovcová, Zora Syslová
Učení Fráni Drtikola - Od čakramů k nemyšlení - Jan Lípa
Nové a podstatně rozšířené vydání knihy Dr. Jana Lípy popisuje filosofii a praxi patrně nejstarší československé buddhistické školy - Učení Fráni Drtikola, která se mimo jiné i díky autorovi této knihy a jeho přátelům dochovala až do dnešních dnů. Srozumitelnými slovy sděluje prožité a dává do kontextu s významnými zdroji buddhistické literatury. Publikace obsahuje výběr z důležitých samizdatových překladů Fráni Drtikola, které dnes knižně vycházejí vůbec poprvé. Jednotlivé texty byly vybrány tak, aby navazovaly na obsahovou skladbu celé knihy a na které autor, v kontextu předávaného Učení Fráni Drtikola, odkazuje. Pomocí těchto překladů Drtikol učil své žáky, pro které je také pořizoval. Nově zde najdeme i podrobný rozbor Ňánatilókova Slova Buddhova, přesně v intencích duchovní praxe, kterou Drtikol předával. Kniha přináší pro praxi tolik potřebný systém, pomocí něhož lze dosáhnout osvícení. Autor v této knize i během svého života předává Učení Fráni Drtikola přímo tak, jak se mu dostalo od jeho mistra Evžena Štekla (1921-2001) a tomu od samotného Františka Drtikola (1883-1961), který k nám praxi mahájánového a vadžrajánového buddhismu přinesl.
Objev podobné jako Učení Fráni Drtikola - Od čakramů k nemyšlení - Jan Lípa
Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích. Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například: • charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy• problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení• vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování• diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy• otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb• psychosociální aspekty pedagogické psychologie, role školy a vzdělávání ve společnosti• pedagogická autorita, specifika komunikace v pedagogickém procesu, řešení nedorozumění• problematika agrese a podpory prosociálního chování Kniha je určena především studentům pedagogických oborů, množství nových podnětů v ní však najdou také stávající učitelé, vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící na děti a mládež.
Objev podobné jako Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Psychologie rodiny - Jan Svoboda, Tereza Kimplová, Leona Jochmannová
Publikace určená učitelům a pracovníkům v pomáhajících profesích přináší aktuální poznatky z oblasti psychologie rodiny a návazných témat.Kapitoly jsou sestaveny tak, aby kopírovaly vývojovou linii člověka a lidské vztahy při současném zdůraznění jejich limitů, které plynou ze zákonitostí lidské psychiky a souvisejícího chování a jednání včetně důsledků prožitých traumatizujících událostí.Prostor je mimo jiné věnován tématům, jako jsou odkládání mateřství, zaměstnanost žen, výběr partnera, rodiny se specifickými potřebami, týrání a zneužívání dětí, formy péče o dítě po rozvodu, formy náhradní rodinné péče či vliv rodiny a výchovných stylů na vývoj dítěte.
Objev podobné jako Psychologie rodiny - Jan Svoboda, Tereza Kimplová, Leona Jochmannová
Psychologie pro každý den - Jan Urban - e-kniha
eBook: Řada věcí, které nás ve škole učili, nemá pro náš život velký praktický význam. Ve škole nás ale naopak nenaučili něco jiného, bez čeho se neobejdeme. Jde o znalosti, schopnosti či pravidla „psychologie všedního dne“. ▶ Jak se lépe rozhodovat? ▶ Jak úspěšněji kontrolovat své emoce? ▶ Jaké jsou naše silné stránky, které nám pomohou třeba najít zaměstnání svých snů? ▶ Co zvyšuje a co naopak snižuje naši životní úspěšnost? ▶ Co dělat, abychom byli v životě spokojenější? ▶ Jak lépe porozumět názorům a pocitům druhých? ▶ Jak lépe předvídat jednání druhých a úspěšněji s nimi komunikovat? ▶ Jak zvýšit svou přesvědčivost a schopnost zaujmout a ovlivňovat druhé? ▶ Jak úspěšně řešit pracovní i další spory? ▶ Jak bojovat se situacemi, kdy máme špatnou náladu, ztrácíme sebedůvěru nebo propadáme sebelítosti? ▶ Jak rozpoznat nejrůznější lháře, podvodníky i manipulátory včetně těch, kterým je lépe se vyhnout? Kniha přináší odpovědi nejen na tyto otázky, je přehledně členěná do jednotlivých okruhů a můžete si tedy v každé situaci nalézt to, s čím potřebujete aktuálně pomoci.
Objev podobné jako Psychologie pro každý den - Jan Urban - e-kniha
Agrese, násilí a psychologie moci - Jan Poněšický - e-kniha
eBook: Jak se liší agrese od násilí? Existuje i konstruktivní agrese ve službách života či obrany lidských práv? Musí mít agrese vždy za následek něco negativního? Je nutná destrukce starého, aby vzniklo místo pro to nové? Neznamená teprve násilí – ve srovnání s férovým bojem – újmu na druhém, poškození jeho života, zmenožnění přirozeného a svobodného vývoje? Těmito a jinými otázkami se zabývá kniha lékaře a filosofa Jana Poněšického, psychoanalytika, který čerpá jak z vlastních niterných prožitků, tak ze zkušeností z psychoterapeutické praxe. Ve středu jeho zájmu je zkoumání lidské podstaty, zde pak kontroverzního názoru na to, zda je člověk dobrý či zlý, odkud se bere jeho nenávist, co vyvolává pocity agrese a za jakých podmínek vyúsťují do mezilidských vztahů a chování. Přitom zdaleka nejde jen o vystupňování násilných tendencí. Mnohem častěji jde o obranu či dokonce o útok v zájmu zachování duševní rovnováhy, např. sebevědomí a potřeby dát svému životu nějaký smysl, což bývá zneužíváno různými ideologiemi. Moc má zabránit situaci bezmoci, pachatelem se stává člověk, jenž se nechce za žádnou cenu opět dostat do pozice oběti. Násilí je v tomto kontextu umožněno především odlidštěním protivníka, který je degradován na podčlověka, barbara, kořist či prostě nepřítele, jenž ohrožuje naše hodnoty a představy o uspořádání světa.
Objev podobné jako Agrese, násilí a psychologie moci - Jan Poněšický - e-kniha
Úvod do transgenerační psychologie rodiny - Jana Tóthová - e-kniha
eBook: První komplexní zpracování problematiky transgeneračního přístupu v oblasti psychologie v Čechách i na Slovensku. Kniha je určena všem odborníkům z oblasti pomáhajících profesí, psychologům, terapeutům, lékařům i sociálním pracovníkům, kteří v rámci své práce vstupují do vícegeneračního prostoru rodin a hledají způsob, jak porozumět transgeneračnímu rozměru psychických, somatických, emočních i duchovních aspektů aktuálních rodinných problémů. Představuje nejen teoretické zázemí transgeneračního přístupu, ale i možnosti jeho terapeutických aplikací, čímž nabízí studentům psychologie, ale i dalších humanitních odborů chybějící perspektivu v rámci existujících psychologických směrů. V neposlední řadě kniha vznikla díky možnosti provázet rodiny, které našly odvahu rozšířit chápání svého životního příběhu o jeho vícegenerační kontext, a je proto věnovaná také všem, kteří se rozhodli pátrat po genealogických kořenech svých osobních, vztahových či rodinných problémů. PhDr. Jana Tóthová, Ph.D., vystudovala religionistiku a psychologii, absolvovala řadu seminářů z oblasti práce s traumatem a výcvik v krizové intervenci.
Objev podobné jako Úvod do transgenerační psychologie rodiny - Jana Tóthová - e-kniha
Psychologie rodiny - Jan Svoboda, Tereza Kimplová, Leona Jochmannová - e-kniha
eBook: Publikace určená učitelům a pracovníkům v pomáhajících profesích přináší aktuální poznatky z oblasti psychologie rodiny a návazných témat. Kapitoly jsou sestaveny tak, aby kopírovaly vývojovou linii člověka a lidské vztahy při současném zdůraznění jejich limitů, které plynou ze zákonitostí lidské psychiky a souvisejícího chování a jednání včetně důsledků prožitých traumatizujících událostí. Prostor je mimo jiné věnován tématům, jako jsou odkládání mateřství, zaměstnanost žen, výběr partnera, rodiny se specifickými potřebami, týrání a zneužívání dětí, formy péče o dítě po rozvodu, formy náhradní rodinné péče či vliv rodiny a výchovných stylů na vývoj dítěte.
Objev podobné jako Psychologie rodiny - Jan Svoboda, Tereza Kimplová, Leona Jochmannová - e-kniha
Agrese, násilí a psychologie moci (1.vyd) - Jan Poněšický - e-kniha
eBook: Jak se liší agrese od násilí? Existuje i konstruktivní agrese ve službách života či obrany lidských práv? Musí mít agrese vždy za následek něco negativního? Je nutná destrukce starého, aby vzniklo místo pro to nové? Neznamená teprve násilí - ve srovnání s férovým bojem - újmu druhému, poškození jeho života, znemožnění přirozeného a svobodného vývoje?Těmito a dalšími otázkami se zabývá kniha lékaře a filosofa Jana Poněšického, psychoanalytika, který čerpá jak z vlastních niterných prožitků, tak ze zkušeností z psychoterapeutické praxe. Ve středu jeho zájmu je zkoumání lidské podstaty, zde pak kontroverzního názoru na to, zda je člověk dobrý či zlý, odkud se bere jeho nenávist, co vyvolává pocity agrese a za jakých podmínek vyúsťují do mezilidských vztahů a chování.
Objev podobné jako Agrese, násilí a psychologie moci (1.vyd) - Jan Poněšický - e-kniha
Česká tomistická psychologie - Milan Nakonečný, Tomáš Machula, Jan Samohýl - e-kniha
eBook: Kniha tří pedagogů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a několika externistů se zabývá tématem v odborné literatuře dnes velmi vzácným, nicméně závažným, jehož aktuálnost se již rýsuje zejména na pozadí současného diskursu „filosofie mysli“. Je to téma duše, které je v této knize zasazeno do historického rámce vývoje a perspektiv tomistické psychologie, jež byla vědou o duševním životě člověka a filosofií jeho metafyzické podstaty. Čtenář se tu setká s problematikou duševního života člověka, vystupující také v dnes stále aktuální filosofické rovině, jako je vztah empirické a filosofické psychologie, problém vztahu duše a těla, svobodné vůle a další. V historickém rámci tohoto díla, které přináší obraz světového vývoje tomistické psychologie od konce 19. století do současnosti, je těžištěm vývoj české tomistické psychologie. Filosofický obsah knihy pak tvoří pojetí duše v díle sv. Tomáše Akvinského, z něhož se tomistická psychologie vyvinula, a také jsou naznačeny perspektivy vývoje této psychologie. V části historické čtenáře jistě zaujmou pozoruhodné osudy vyspělé české tomistické psychologie, zakotvené v minulém století zejména v činnosti olomouckých dominikánů, jejíž vývoj je zde zmapován rovněž od konce 19. století až do současnosti, a to v jejích, dnes již téměř zapomenutých představitelích. Kniha ukazuje nezbytnost filosofických pohledů na psychologii, které kromě jiného vedou k domýšlení života duše za hranice empiricky získaných poznatků, aby bylo možné uspořádat je do smysluplného celku, umožňujícího jejich chápání, a nacházet jejich metafyzickou podstatu. Vedle historicko-filosofických a metafyzických přístupů zde však najdeme i několik pokusů o aplikaci tomistického pojetí psychologie na současnou pastorační, psychoterapeutickou a psychiatrickou praxi. Ty ukazují, že tomistická psychologie, i když byla materialistickým naturalismem posunuta za horizont perspektiv současné psychologie, redukované často na neurofyziologii či biologii a počítačové modely dílčích funkcí, neztratila nic ze své životnosti ve světě, který si zachoval smysl pro kladení otázek a hledání odpovědí. Kniha se pokouší ukázat, že tomistické pojetí duše není zbytečnou zátěží psychologického bádání a duchovního života člověka, ale naopak že ho v současných podmínkách jeho existence prohlubuje a rozvíjí v poznávání i ve způsobech životního stylu.
Objev podobné jako Česká tomistická psychologie - Milan Nakonečný, Tomáš Machula, Jan Samohýl - e-kniha
Agrese, násilí a psychologie moci (2.vydání) - Jan Poněšický - e-kniha
eBook: Jak se liší agrese od násilí? Existuje i konstruktivní agrese ve službách života či obrany lidských práv? Musí mít agrese vždy za následek něco negativního? Je nutná destrukce starého, aby vzniklo místo pro to nové? Neznamená teprve násilí – ve srovnání s férovým bojem – újmu na druhém, poškození jeho života, zmenožnění přirozeného a svobodného vývoje? Těmito a jinými otázkami se zabývá kniha lékaře a filosofa Jana Poněšického, psychoanalytika, který čerpá jak z vlastních niterných prožitků, tak ze zkušeností z psychoterapeutické praxe. Ve středu jeho zájmu je zkoumání lidské podstaty, zde pak kontroverzního názoru na to, zda je člověk dobrý či zlý, odkud se bere jeho nenávist, co vyvolává pocity agrese a za jakých podmínek vyúsťují do mezilidských vztahů a chování. Přitom zdaleka nejde jen o vystupňování násilných tendencí. Mnohem častěji jde o obranu či dokonce o útok v zájmu zachování duševní rovnováhy, např. sebevědomí a potřeby dát svému životu nějaký smysl, což bývá zneužíváno různými ideologiemi. Moc má zabránit situaci bezmoci, pachatelem se stává člověk, jenž se nechce za žádnou cenu opět dostat do pozice oběti. Násilí je v tomto kontextu umožněno především odlidštěním protivníka, který je degradován na podčlověka, barbara, kořist či prostě nepřítele, jenž ohrožuje naše hodnoty a představy o uspořádání světa.
Objev podobné jako Agrese, násilí a psychologie moci (2.vydání) - Jan Poněšický - e-kniha
Pedagogická psychologie pro učitele - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička - e-kniha
eBook: Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích. Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například: • charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy • problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení • vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování • diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy • otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb • psychosociální aspekty pedagogické psychologie, role školy a vzdělávání ve společnosti • pedagogická autorita, specifika komunikace v pedagogickém procesu, řešení nedorozumění • problematika agrese a podpory prosociálního chování • text je doplněn medailonky význačných osobností oboru a obohacuje ho i řada ilustrací Kniha je určena především studentům pedagogických oborů, množství nových podnětů v ní však najdou také stávající učitelé, vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící na děti a mládež.
Objev podobné jako Pedagogická psychologie pro učitele - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička - e-kniha
Česká tomistická psychologie - Historie a perspektivy - Milan Nakonečný, Tomáš Machula, Jan Samohýl
Kniha tří pedagogů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a několika externistů se zabývá tématem v odborné literatuře dnes velmi vzácným, nicméně závažným, jehož aktuálnost se již rýsuje zejména na pozadí současného diskursu „filosofie mysli“. Je to téma duše, které je v této knize zasazeno do historického rámce vývoje a perspektiv tomistické psychologie, jež byla vědou o duševním životě člověka a filosofií jeho metafyzické podstaty. Čtenář se tu setká s problematikou duševního života člověka, vystupující také v dnes stále aktuální filosofické rovině, jako je vztah empirické a filosofické psychologie, problém vztahu duše a těla, svobodné vůle a další. V historickém rámci tohoto díla, které přináší obraz světového vývoje tomistické psychologie od konce 19. století do současnosti, je těžištěm vývoj české tomistické psychologie. Filosofický obsah knihy pak tvoří pojetí duše v díle sv. Tomáše Akvinského, z něhož se tomistická psychologie vyvinula, a také jsou naznačeny perspektivy vývoje této psychologie. V části historické čtenáře jistě zaujmou pozoruhodné osudy vyspělé české tomistické psychologie, zakotvené v minulém století zejména v činnosti olomouckých dominikánů, jejíž vývoj je zde zmapován rovněž od konce 19. století až do současnosti, a to v jejích, dnes již téměř zapomenutých představitelích. Kniha ukazuje nezbytnost filosofických pohledů na psychologii, které kromě jiného vedou k domýšlení života duše za hranice empiricky získaných poznatků, aby bylo možné uspořádat je do smysluplného celku, umožňujícího jejich chápání, a nacházet jejich metafyzickou podstatu. Vedle historicko-filosofických a metafyzických přístupů zde však najdeme i několik pokusů o aplikaci tomistického pojetí psychologie na současnou pastorační, psychoterapeutickou a psychiatrickou praxi. Ty ukazují, že tomistická psychologie, i když byla materialistickým naturalismem posunuta za horizont perspektiv současné psychologie, redukované často na neurofyziologii či biologii a počítačové modely dílčích funkcí, neztratila nic ze své životnosti ve světě, který si zachoval smysl pro kladení otázek a hledání odpovědí. Kniha se pokouší ukázat, že tomistické pojetí duše není zbytečnou zátěží psychologického bádání a duchovního života člověka, ale naopak že ho v současných podmínkách jeho existence prohlubuje a rozvíjí v poznávání i ve způsobech životního stylu.
Objev podobné jako Česká tomistická psychologie - Historie a perspektivy - Milan Nakonečný, Tomáš Machula, Jan Samohýl
Teorie a praxe poradenské psychologie - Marek Kolařík, Roman Procházka, Martin Lečbych, Jan Šmahaj - e-kniha
eBook: V jednotlivých kapitolách se autoři zabývají teoretickým zázemím poradenské psychologie a pomocí stručných příkladů je propojují s poradenskou praxí. Nevyhýbají se ani úskalím, se kterými se pracovníci i klienti poraden potýkají. Témata jednotlivých kapitol byla vybrána na základě otázek, s nimiž se autoři setkávají ve své psychologické praxi a jež jsou často předmětem jak odborné, tak laické diskuse, například: • rizikoví klienti v poradenské práci • poradenství pro nadané a talentované • pomoc při volbě povolání a v profesním vývoji • poradenství u poruch chování a učení • poradenství v oblasti kyberšikany a drogových závislostí Kniha je určena nejen psychologům, sociálním pracovníkům, speciálním pedagogům a studentům těchto oborů, ale i ostatním zájemcům o lidskou psychiku.
Objev podobné jako Teorie a praxe poradenské psychologie - Marek Kolařík, Roman Procházka, Martin Lečbych, Jan Šmahaj - e-kniha
Veřejné stavební právo - Petr Průcha
Publikace je věnována otázkám a právní úpravě veřejného stavebního práva se zaměřením na právní úpravu stavebního zákona a souvisejících předpisů. Předkládaná publikace je určena pro studenty bakalářského, magisterského navazujícího a magisterského studia.
Objev podobné jako Veřejné stavební právo - Petr Průcha
Správní právo - obecná část - Petr Průcha
Učebnice je určena jako studijní pramen ke studiu předmětu „správní právo" pro studenty magisterského studia na Právnické fakultě Masarykovy univerzity, přičemž zahrnuje koncentrovaně podaný výklad základních otázek správního práva, a ve smyslu systematiky správního práva jako pedagogické disciplíny se vztahuje k jeho obecné části. Cílem této učebnice je zprostředkovat „úvodní" výklad k problematice správního práva, zahrnující především pojmové vymezení správního práva a veřejné správy, dále pak charakteristiku pramenů a norem správního práva, subjektů a vztahů v režimu správního práva, základů správní organizace, základů činnosti veřejné správy a jejich forem, kontroly a dalších právních záruk ve veřejné správě, jakož i charakteristiku správněprávní odpovědnosti a režimu správního trestání.
Objev podobné jako Správní právo - obecná část - Petr Průcha
Zákon o obcích Komentář - Petr Průcha, Petr Havlan, Martin Kopecký
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), vychází již ve čtvrtém aktualizovaném vydání a reaguje mimo jiné i na změny v souvisejících předpisech a v judikatuře. Komentář k zákonu o obcích byl nově doplněn komentářem k zákonu č. 35/2021 Sb., o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů, který vychází poprvé. Komentář k zákonu o Sbírce reaguje na zásadní změnu ve vyhlašování právních předpisů obcí, krajů a některých správních úřadů (s lokální územní působností). Právní stav komentáře je k 1. 1. 2022.
Objev podobné jako Zákon o obcích Komentář - Petr Průcha, Petr Havlan, Martin Kopecký
Základy správního práva - Učební text pro bakalářské studium - Petr Průcha
Učebnice seznamuje studenty bakalářského stupně s následujícími tematickými okruhy: základní vymezení správního práva, základní vymezení veřejné správy, vědecké pojetí správního práva a správní vědy, prameny správního práva, normy správního práva, subjekty správního práva, správně právní vztahy, základní vymezení organizace veřejné správy, organizace územní správy se všeobecnou působností, realizace činnosti veřejné správy, záruky zákonnosti ve veřejné správě, správně právní odpovědnost.
Objev podobné jako Základy správního práva - Učební text pro bakalářské studium - Petr Průcha
Učení lotosu: Praktické duchovní učení putujícího budhistického mnicha (978-80-87148-24-2)
Kniha - autor Bhante Y. Wimala, 148 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Buddhistickému mnichovi původem ze Srí Lanky přichází naslouchat tolik lidí, protože umí přednášet učení staré více než 2500 let, jako by bylo určeno potřebám dnešního člověka. Odpovědi na otázky, které si klade každý z nás, shrnul do knihy inspirované studiem Buddhova odkazu i vlastními zkušenostmi z cest po celém světě. Stává se tak zdrojem síly a oporou pro všechny čtenáře.
Objev podobné jako Učení lotosu: Praktické duchovní učení putujícího budhistického mnicha (978-80-87148-24-2)
Tajemství rychlého učení
Audiokniha MP3 Dan Miller, čte Vítězslav Kryške Audioprogram "Tajemství rychlého učení" vám pomůže: - naučit se metodu, díky které můžete přečíst knihu za 60 minut a pamatovat si 80% z toho, co jste četli - maximalizovat mozkovou kapacitu - naučit se rychle cizí jazyk tak, abyste se domluvili - zvýšit své IQ až o 25 bodů - přečíst až 1 000 slov za minutu a všechno si zapamatovat - proměnit učení na zábavnou činnost - pomocí svých přirozených schopností dosáhnout neuvěřitelných výsledků - naučit se jíst potraviny podporující duševní výkon Peter Drucker řekl, že jediná schopnost, která v novém století nikdy nezestárne, bude schopnost učit se novým vědomostem. Čím více budete vědět a znát, tím více budete schopni správně se rozhodovat! Vzdělávací systém ve školách je tak hrozný a tak nudný, že když tím vším projdeme, řekneme si: „Ještě, že už to mám za sebou. Už nikdy se nechci nic učit.“ Ale vzdělávání je jednou z věcí, které přináší opravdové...
Objev podobné jako Tajemství rychlého učení
Techniky rychlého učení
Audiokniha MP3 Dan Miller, čte Radek Erben Superkoučink vám pomůže vypracovat si vlastní strategický plán, díky němuž rychle zlepšíte kvalitu svého života a práce. Pomocí správných otázek, které si položíte, můžete nalézt řešení a rychle a efektivně se zaměřit na činnost nezbytnou k dokončení úkolů. Díky Superkoučinku objevíte tajemství: Sebe samého - jaké máte přednosti, vize, předurčení, a které dovednosti potřebujete k realizaci svých cílů. Svého oboru podnikání - jaká je vaše konkurence, kdo je váš zákazník, jaká je jeho charakteristika, jak využít své silné stránky a odstranit překážky na cestě k úspěchu. Vlastní produktivity - dozvíte se 7 způsobů, jak můžete zvýšit vlastní produktivitu, naučíte se pověřovat druhé nezbytnými úkoly, využivat jejich schopnosti a dovednosti. Vlastního podniku - jak si vypracovat vlastní marketingový plán, budovat osobní nebo firemní značku, zvýšit příjmy a maximalizovat zisk. Naučíte se, jak používat uvedené metody v...
Objev podobné jako Techniky rychlého učení
První učení Barvy
Naučte své dítě vše o pestrém světě barev s touto zábavnou knížkou. Každou barvu doplňují legrační obrázky a učení podporují i další aktivity, které pomáhají nejmenším vše si snadno zapamatovat.
Objev podobné jako První učení Barvy
První učení - Čísla
Naučte své dítě počítat od 1 do 20 s touto zábavnou knížkou. Každé číslo doplňují legrační obrázky a učení podporují i další aktivity, které pomáhají nejmenším čtenářům vše si snadno zapamatovat.
Objev podobné jako První učení - Čísla
Zvířátkové učení - Písmenka
Parádní zábava pro předškoláky! Se Zvířátkovým učením se předškoláci naučí počítat, poznávat barvy, pojmenovávat tvary a protiklady nebo psát písmenka. Také na ně čeká vybarvování, procházení bludištěm a hledání obrázků. Na některé aktivity děti využijí i barevné samolepky. Sešit obsahuje: 24 ilustrovaných stran a 150 barevných samolepek.
Objev podobné jako Zvířátkové učení - Písmenka
První učení 2+
Gakken Workbooks Play Smart: Ideální pracovní sešit pro dětské ručičky! Je určen dětem od dvou let, které se teprve začínají učit. Kniha svým provedením odpovídá vývojové fázi dítěte, zraku i velikosti jeho ruky. Kniha obsahuje více než 90 barevných samolepek, určených k používání pod dohledem rodičů. Některé samolepky dítě použije v rámci úkolů, zbývající nálepky zvířat, zeleniny, ovoce, hraček a dalších věcí, které jsou dětem známé a jsou pro ně snadno rozpoznatelné, slouží jako nálepky za odměnu. Sešit začíná jednoduššími aktivitami. Jak dítě postupuje sešitem dál, aktivity představují stále větší výzvy. Při plnění úkolů dítě používá lepidlo, tužku a voskovky k rozvoji dovedností předškolní přípravy. Když dítě splní aktivity, může si za odměnu vybrat nálepku, kterou si nalepí na danou stránku. V průběhu knihy se úroveň obtížnosti zvyšuje. Tato metoda "krok za krokem" pomáhá dětem rozvíjet jemnou motoriku, koncentraci a kritické myšlení.
Objev podobné jako První učení 2+
3D Učení Protiklady
Upoutejte pozornost vašichnejmenších touto barevnou3D knihou. Poznávání protikladůbude díky veselým básničkámúplná hračka.Tak pojďte si hrát a učit se!
Objev podobné jako 3D Učení Protiklady
3D Učení Zvířata
Upoutejte pozornost vašich nejmenších touto barevnou 3D knihou. Poznávání zvířátek bude díky veselým básničkám úplná hračka.Tak pojďte si hrát a učit se!
Objev podobné jako 3D Učení Zvířata
Podívejte se také
- Jan Werich vypráví pohádky a povídky
- Ahome Plecháček se jménem Jan (23192)
- Vytásek Jan: Na houpačce - CD (8594030604649)
- Burian Jan: Zrcadlo - CD (MAM168-2)
- Spálený Jan, ASPM: Perseidy - CD (5054197141737)
- Vodňanský Jan: Vzpoura kocourů (SU6148-2)
- Strýček Jan (80-86275-13-2)
- Kolekce Jan Tříska (4DVD) - DVD (FHV7195)
- Jan Vojáček: Rozhodni se být zdráv
- Psychologie architektury (978-80-247-2926-8)
- Manažerská psychologie (978-80-247-1349-6)
- Psychologie písma (978-80-247-5154-2)
- Sociální psychologie (978-80-247-1428-8)
- Zdravotnická psychologie (978-80-271-0155-9)
- Psychologie dítěte (978-80-736-7798-5)
- Dějiny psychologie (978-80-271-2528-9)
- Psychologie přesvědčování (978-80-247-4247-2)
- Dopravní psychologie (978-80-247-4113-0)
- Sociální psychologie (978-80-7553-842-0)
- Sociální psychologie (978-80-247-5775-9)
- Dějiny psychologie (978-80-247-0871-3)
- Interkulturní psychologie (978-80-247-5414-7)