Monografie zaměřená na Telč a Slavonice usiluje o plastický obraz uměleckého provozu ve vrchnostenských městech na počátku raného novověku a z různých úhlů sleduje především roli měšťanů při vzniku uměleckých děl. Měšťané byli objednavateli výzdobných programů sgrafitových fasád i nástěnných maleb v interiérech městských domů, vlastnili předměty z drahých kovů, pořizovali díla do kostelů a pro své rodiny dávali vytvářet náhrobníky a epitafy. V řadě těchto uměleckých a řemeslných zakázek se projevily proměny náboženské situace v 16. století, kdy díla vytvářená v kontextu reformace získávala odlišný význam od umění vzniklého v katolickém prostředí. V klíčovém období druhé poloviny 16. století lze v dochovaných dílech dokonce vysledovat stopy konfliktu mezi katolickou vrchností a měšťany náležícími k luterskému vyznání. Mezi obyvateli měst se také objevují přímo autoři zkoumaných uměleckých realizací. Na uměleckém provozu se podíleli italští stavitelé, rakouští kameníci i místní tvůrci, kteří společně představují pestrou společnost umělců a řemeslníků, jež spolu s objednavateli vtiskla renesanční Telči a Slavonicím nezaměnitelnou podobu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Měšťané, umělci, řemeslníci - Zdeňka Michalová , Národní umělci jubilejní sezóny - martin růžek ()Společně s Dyslektickou čítankou pro 2. - 3. ročník a Čítankou pro dyslektiky II, III a IV téže autorky tvoří ucelenou řadu učebnic pro nácvik techniky čtení a nácvik čtení s porozuměním pokrývající 1. - 9. ročník ZŠ. Značnou část učebnice tvoří práce s písmenem a slabikou. Úkoly posilují práci obou mozkových hemisfér. Z obsahového hlediska je systematicky pracováno s otevřenou slabikou, zavřenou slabikou dvojpísmenou, otevřenou slabikou ve slovech dvojslabičných a zavřenou slabikou na konci slov. Učebnice poslouží dětem 1. tříd jako doplněk slabikáře, dále je určena dyslektikům (konec 1. třídy, 2. třída, příp. 3.) pro zvládnutí uvedených partií a všem dětem s obtížemi i charakteru nedyslektického. Je vhodná i pro čtení ve školách zvláštních, a to od 2. třídy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 1. - 2. ročník - Zdeňka Michalová , Puzzle pracovití řemeslníci 40 dílků + dětské nářadí (4001504563752)Předkládané pracovní listy slouží k rozvoji zrakové percepce u dětí; jsou využitelné pro děti od čtyř let a použitelné v případě oslabení vizuální diferenciace i pro děti druhého stupně základní školy. Běžně se dají využít k reedukaci u dětí s SPU a také v rámci prevence, aby případné oslabení této oblasti nebylo jednou z příčin obtíží při nácviku čtení. Pracovní listy začínají úkoly, které je schopno plnit čtyřleté dítě – mělo by v tomto věku zvládnout diferenciovat obrázek, který mezi ostatní nepatří. V další fázi (a tak jsou také zaměřené následující listy) rozlišuje obrázek obrácený vzhledem k ostatním vzhůru nohama, ve fázi další určuje obrázky stranově (zrcadlově) obrácené. Zrakové vnímání se rozvíjí systematicky od narození dítěte a u většiny dětí předškolního věku dosahuje potřebné úrovně pro nácvik čtení a psaní po zahájení školní docházky. U dětí, které ve čtení obtíže mívají, se v předškolním věku objevují nedostatky v rozlišování tvarů, lišících se od sebe v rovině vertikální či horizontální. Proto jsou další úkoly zaměřené na vyhledávání shodných tvarů, dokreslování neúplných obrázků dle vzoru. Není opomenut rozvoj zrakové paměti. Pomocí obrázků a dále i písmen je rozvíjena schopnost zrakové analýzy a syntézy, rozlišování figury – pozadí se zaměřením na vyhledávání obrázků a písmen na pozadí. Cvičení na rozlišování reverzních figur pomáhají odstraňovat u dětí statické inverze (listy s úkoly typu: Podtrhni, označ, vybarvi stejné tvary, písmena... s prvním tvarem na řádku apod.). Nechybí ani listy sloužící ke cvičení správného směru očních pohybů při čtení. Je potřebné, aby se dítěti při práci s listy věnoval dospělý. Do cvičení je pak zapojena řeč při verbalizaci prováděných činností, myšlení, které se při verbalizaci rozvíjí, dále pak motorika i pamět‘. (patro.cz)
Podobné produkty ako Shody a rozdíly - Michalová Zděňka , Fleret: umělci na šňůře (978-80-87206-49-2)Nastoupí-li nepřipravené a nezralé dítě do základní školy, nedovede se s novými nároky správně a přiměřeně vyrovnat. Některé děti bývají po příchodu ze školy nadměrně unavené až vyčerpané, protože vyučování pro ně znamená příliš velkou zátěž. U jiných dětí vyvolává nová školní situace místo radostného očekávání úzkostné stavy a strach, trému. Aby takovým okamžikům děti nebyly vystaveny a mohly se skutečně do školy těšit, v tom jim chce pomoci naše publikace. Jejím cílem je nastartovat u budoucího školáka některé percepčně-kognitivní funkce. Pokud se to podaří, může dítě počáteční nároky čtení, psaní a počítání zvládat mnohem jednodušeji. Pracovní sešit je zaměřen konkrétně na stimulaci početních představ, zrakového vnímání a grafomotoriky. Při plnění úkolů na jednotlivých pracovních listech by mělo být zabráněno výrazným obtížím při rozlišování písmen ve čtení a psaní. Postupně by mělo dojít k cílenému usměrnění správných očních pohybů při čtení, opisu a přepisu a k celkovému zobratnění drobného svalstva ruky. Početní úkoly vedou dítě k snadnějšímu zapamatování obrazu čísla ve spojení s názorem, procvičení základních geometrických tvarů, posílí prostorovou a pravolevou orientaci. Při plnění jednotlivých úkolů je budoucí prvňák zároveň veden k systematické a úmyslné soustředěnosti na práci, což je nezbytným předpokladem jakékoliv úspěšné duševní aktivity nejen ve školním prostředí. (patro.cz)
Podobné produkty ako Připravujeme se do školy - Michalová Zděňka , Opičí král zdeňka sklenáře (978-80-87430-99-6)Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy.Jedinečné a sociálně promyšlené ilustrace doplňující publikaci vznikly ve spolupráci s akademickou malířkou Martinou Fojtů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová , Various: plzeňáci hrají a zpívají k devadesátinám zdeňka bláhy - cd (cr1058-2)eBook: Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné. Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Sociální dovednosti v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha , Aristokrat katakomb: k životu a dílu zdeňka rotrekla (978-80-275-0600-2)Proč je dobré zdravit, poděkovat a umět si hrát s ostatními? Jak ovládat své chování? Minimalizace nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností. Na našem trhu se objevuje promyšleně sestavený ojedinělý program uvedený v publikaci s metodikou se spoustou her a technik určených v první části k rozvoji sociálních dovedností a v druhé části k minimalizaci nevhodného chování. Cílem autorek je zprostředkovat dětem ve věku mateřské školy a raného školního věku běžné zásady chování a jednání a přivést je k jejich uvědomělému a aktivnímu užívání v kontaktu s druhými lidmi. Následně jim nabídnout konkrétní techniky k vlastní seberegulaci. Z již náročných technik se jedná o tzv. „objev padáku“ uvedený v samotném názvu publikace. Přiložený rozsáhlý soubor pracovních listů k vlastní práci dětí nadchne kouzelnými obrázky známé akademické malířky Martiny Fojtů. Do záhad společensky únosného chování děti vtahuje postupně rozvíjený příběh holčičky Ádi a mimozemšťanka Tima, kteří spolu s dalšími dětmi v mateřské škole postupně nacházejí odpovědi na otázky, PROČ je důležité se chovat hezky k druhým i k sobě, umět se zklidnit, dodržovat bezpečnost, spolupracovat s druhými, dodržovat běžnou hygienu, regulovat své chování aj. Publikace s teoretickými východisky a metodikou vedení se tedy bez nadsázky může stát smysluplným pomocníkem každého pedagoga v mateřské škole či poradenského pracovníka a rodiče, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti. Přitom klást důraz nikoliv na jejich pouhé mechanické osvojení, ale vědomé odhalení a pochopení, PROČ je dodržování určitých zásad společenského chování nutné. (patro.cz)
Podobné produkty ako Áďa a Tim objev padáku - Michalová Zděňka , Leonardo génius a rebel: historický román o umělci mnoha talentů (978-80-276-0177-6)eBook: Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy. Jedinečné a sociálně promyšlené ilustrace doplňující publikaci vznikly ve spolupráci s akademickou malířkou Martinou Fojtů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha , Umělci v mateřské škole: aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)Soubor je určen dětem zhruba od 3. třídy ZŠ (např. pro práci s hyperaktivními jedinci), ale též dospělým (afatikům). Kromě posílení pozornosti je u některých cvičení zároveň rozvíjena paměť a zrakové vnímání, takže lze navázat na publikaci Shody a rozdíly. Pozornost je jednou ze základních složek inteligence. Pokud věnujeme plně svou pozornost nějaké úloze, jsme schopni ji splnit přesněji a rychleji. Stoprocentní pozornost však člověk dokáže vyvinout jen v krátkých časových úsecích – nejdéle 30 až 90 sekund. Po uplynutí tohoto limitu se pozornost začíná snižovat a my ji musíme znovu připoutávat k zadané úloze. To se nám daří pomocí procesu zvaného koncentrace. Ale co když nejsme schopni svoji pozornost koncentrovat? Znamená to, že můžeme mít určitou poruchu koncentrace pozornosti, která může být způsobena mnoha vnějšími i vnitřními faktory, v některých případech je ono narušení koncentrace pozornosti jedním z průvodních symptomatických příznaků některého neurologického onemocnění, provází drobná poškození mozku ve smyslu ADHD (LMD), typická je pro jedince s DMO, epilepsií, pro afatiky, provází však každého člověka v době oslabení organismu, v době nedostatečného odpočinku, nachlazení, nevyspání, apod. Lze tedy říci, že faktorů, které způsobují poruchu koncentrace pozornosti, je více. (patro.cz)
Podobné produkty ako Pozornost cvičení na posilování koncentrace pozornosti - Michalová Zděňka , Pravěký svět zdeňka buriana: od vzniku země po zánik dinosaurů (978-80-00-06734-6)Proč je dobré zdravit, poděkovat a umět si hrát s ostatními? Jak ovládat své chování? Minimalizace nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností. Na našem trhu se objevuje promyšleně sestavený ojedinělý program uvedený v publikaci s metodikou se spoustou her a technik určených v první části k rozvoji sociálních dovedností a v druhé části k minimalizaci nevhodného chování. Cílem autorek je zprostředkovat dětem ve věku mateřské školy a raného školního věku běžné zásady chování a jednání a přivést je k jejich uvědomělému a aktivnímu užívání v kontaktu s druhými lidmi. Následně jim nabídnout konkrétní techniky k vlastní seberegulaci. Z již náročných technik se jedná o tzv. „objev padáku“ uvedený v samotném názvu publikace. Přiložený rozsáhlý soubor pracovních listů k vlastní práci dětí nadchne kouzelnými obrázky známé akademické malířky Martiny Fojtů. Do záhad společensky únosného chování děti vtahuje postupně rozvíjený příběh holčičky Ádi a mimozemšťanka Tima, kteří spolu s dalšími dětmi v mateřské škole postupně nacházejí odpovědi na otázky, PROČ je důležité se chovat hezky k druhým i k sobě, umět se zklidnit, dodržovat bezpečnost, spolupracovat s druhými, dodržovat běžnou hygienu, regulovat své chování aj. Publikace s teoretickými východisky a metodikou vedení se tedy bez nadsázky může stát smysluplným pomocníkem každého pedagoga v mateřské škole či poradenského pracovníka a rodiče, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti. Přitom klást důraz nikoliv na jejich pouhé mechanické osvojení, ale vědomé odhalení a pochopení, PROČ je dodržování určitých zásad společenského chování nutné. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Áďa a Tim objev padáku aneb Neboj se ptát proč...! - Martina Fojtů, Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová , Ve městě a na zámku: dobrušští měšťané kontra opočenská vrchnost za třicetileté války (978-80-88030-45-4)V interaktívnej knihe Ako umelci vidia svet GALÉ a RIA pozývajú všetky tvorivé duše spoznávať diela slávnych slovenských výtvarníkov. Pridáva sa k nim chameleón Leon, s ktorým ťa presvedčia, že aj umenie je hra. Zahrali sa umelci, autorky knihy, pani ilustrátorka, zahraj sa aj ty! Kniha ponúka nielen obrazy na premýšľanie, ale aj texty a úlohy na poučenie a zábavu. Zistíš, čo všetko môže byť výtvarným umením, na aké svetoznáme obrazy sa diela podobajú, a zoznámiš sa so zaujímavými výtvarnými technikami. Tak neváhaj a zahraj sa s umením! (patro.cz)
Podobné produkty ako Ako umelci vidia svet - Gregušová Andrea , Stavby a architekti pohledem zdeňka lukeše 2: doma i v cizině (978-80-7422-535-2)Soubor je určen dětem zhruba od 3. třídy ZŠ (např. pro práci s hyperaktivními jedinci), ale též dospělým (afatikům). Kromě posílení pozornosti je u některých cvičení zároveň rozvíjena paměť a zrakové vnímání, takže lze navázat na publikaci Shody a rozdíly. Pozornost je jednou ze základních složek inteligence. Pokud věnujeme plně svou pozornost nějaké úloze, jsme schopni ji splnit přesněji a rychleji. Stoprocentní pozornost však člověk dokáže vyvinout jen v krátkých časových úsecích – nejdéle 30 až 90 sekund. Po uplynutí tohoto limitu se pozornost začíná snižovat a my ji musíme znovu připoutávat k zadané úloze. To se nám daří pomocí procesu zvaného koncentrace. Ale co když nejsme schopni svoji pozornost koncentrovat? Znamená to, že můžeme mít určitou poruchu koncentrace pozornosti, která může být způsobena mnoha vnějšími i vnitřními faktory, v některých případech je ono narušení koncentrace pozornosti jedním z průvodních symptomatických příznaků některého neurologického onemocnění, provází drobná poškození mozku ve smyslu ADHD (LMD), typická je pro jedince s DMO, epilepsií, pro afatiky, provází však každého člověka v době oslabení organismu, v době nedostatečného odpočinku, nachlazení, nevyspání, apod. Lze tedy říci, že faktorů, které způsobují poruchu koncentrace pozornosti, je více. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Pozornost/Pozornosť - Michalová Z. , Stavby a architekti pohledem zdeňka lukeše 3: objekty a osobnosti známé i zapomenuté (978-80-7422-748-6)Sluch je vedle zraku druhým nejdůležitějším smyslem podílejícím se na mezilidské komunikaci. Oslabená schopnost sluchového vnímání neznamená, že má dítě poruchu sluchu, může však významně negativně ovlivnit výsledky dětského počátečního vzdělávání, především čtení a písemného projevu. Předložená publikace se proto snaží poskytnout náměty, jak sluchové vnímání u dítěte ve věku mateřské školy efektivně rozvíjet a případným nedostatkům předcházet. Lze ji však dobře využít i při stimulaci či reedukaci v případě, že již oslabení sluchového vnímání u konkrétního dítěte registrujeme či máme potvrzeno, a to i ve školním věku. Aby dítě práce bavila, při zdolávání jednotlivých obtíží ve sluchovém vnímání splněním jednotlivých úkolů zdolává postupně s klukem Tobíkem horu, k jejímuž vrcholu vedou obláčky s čísly jednotlivých úkolů. Ty si postupně vybarvuje, až vrcholu hory dosáhne. Dítě tak postupně zvládá rytmizovat písničky, sluchově rozlišovat rytmus řeči, vytleskávat slabiky slov, u slabik určovat jejich délku, postupně sluchově rozlišovat přítomnost určité slabiky či písmene (fonému) ve slyšeném slově, pohrát si se zvukovou malebností jednotlivých slov aj. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Sluchové vnímání - Michalová Z. , Města a měšťané perem badatelky: příspěvky (nejen) k dějinám měst pražských a jejich elitám v raném (978-80-7465-536-4)Pokrmy ze špaldy, dvouzrnky, žita, ječmene, ovsa, prosa, pohanky, hrachu, cizrny, naklíčených semínek.......buchty, koláče, moučníky, polévky, saláty, maso v různých úpravách... .......jen namátkou: bleskový štrůdl s pohankovou náplní, provensálská směs s jahelnými knedlíčky,barevné ovesné rizoto s kuřecími prsíčky,ječný šumajzl,perník z žitné mouky, telecí řízek plněný špaldovým bulgurem s přílohou špaldové rýže, trhankové kuličky se švestkami,hrách na italský způsob, cizrna s mletým masem, jarní salát z naklíčené dvouzrnky, meruňkové pyré s naklíčeným žitem......a mnoho dalšího... (patro.cz)
Podobné produkty ako Česká biokuchařka - Michalová AnnaKuchařka z oblíbené edice Nové recepty naší rodiny obsahuje jak univerzální recepty, které se dají připravit téměř z jakéhokoliv druhu ovoce, tak i recepty na moučníky z konkrétního druhu. Je zde i kapitola na moučníky ze zeleniny, které získávají čím dál větší oblibu. (patro.cz)
Podobné produkty ako Ovocné moučníky - Michalová HanaDěti trnou a matky neví. Jeden z nejsilnějších básnických debutů posledních let: Alžběta Michalová (1991) napsala sbírku rodinných žalozpěvů, nářků i výkřiků nad vlastním dětstvím, vystavila křehký a krutý účet matce a otci. … (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zřetelně nevyprávíš - Alžběta MichalováKuchařka z oblíbené edice Nové recepty naší rodiny obsahuje jak univerzální recepty, které se dají připravit téměř z jakéhokoliv druhu ovoce, tak i recepty na moučníky z konkrétního druhu. Je zde i kapitola na moučníky ze zeleniny, které získávají čím dál větší oblibu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Ovocné moučníky - Michalová HanaPrvní rozsáhlá monografie shrnující celou malířskou tvorbu Aloise Wachsmana. Objevuje i řadu dosud nepublikovaných nebo méně známých děl ze státních a soukromých sbírek.Alois Wachsman 1898-1942, malíř, architekt a scénograf první poloviny dvacátého století. Jeho malířské dílo patří k nejhlubším projevům české meziválečné avantgardy. Jako členm skupiny Devětsil rozvíjel ve dvacátých letech výtvarné tendence magického realismu, privitivismu a nové věcnosti, zrcadlící atmosféru poválečné doby. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Alois Wachsman - Rea MichalováKniha o 208 stranách prezentuje významné, etablované autory střední generace, kteří vstoupili na výtvarnou scénu začátkem 90. let 20. století, a umělce mladší a nejmladší generace, kteří prokázali velký tvůrčí potenciál a osobitost uměleckého vyjádření. Výrazový rejstřík zastoupených malířů zahrnuje realistický a hyperrealistický projev, zobrazivé narativní, expresivní, konstruktivistické tendence nebo přístupy vedoucí až k abstrakci a konceptuálně zaměřené tvorbě. Do publikace je selektivně zahrnuto též dílo několika předních, progresivních sochařů a fotografů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Originální & perspektivní - Rea MichalováUměleckohistorický příběh o André Derainovi..., a nejen o něm: příběh o tom, jak každý obraz, socha (atd.) závisí na úhlu divákova pohledu. Příběh, který vypráví, že jedině výtvarné dílo samo má právo odvracet zrak. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako André Derain - Rea MichalováProblematika specifických poruch učení je závažná, protože neumět dobře číst, psát nebo počítat znamená mít uzavřenou cestu k informacím a k dalšímu vzdělání. Nezávisle na inteligenci bývají děti s SPU ve škole neúspěšné a mívají obtíže i s profesní přípravou. Své intelektové předpoklady nejsou schopny plně využít a ztrácejí možnost dále studovat - vynikající rozumové schopnosti totiž mnody nestačí obtíže způsobené poruchou kompenzovat.Ve škole existuje pro děti s problémy výukového nebo výchovného rázu složitý, diverzifikovaný svět, a přestože se často jedná o žáky nadané, kteří svůj problém zdolávali zvýšeným úsilím a zásluhou rodiny, s přechodem na II. stupeň se jejich obtíže stupňují, neradi čtou, nestačí tempu ostatních. S tím úzce souvisejí vznikající obtíže sekundární: dítě se potýká s pocitem méněcennosti, následně s odporem ke škole, těžko s začleňuje do sociální skupiny vrstevníků a má nedobrý vztah k učitelům i rodičům. Není-li mu včas pomoženo, mohou jeho problémy vyústit v neurotizaci. Proto je nutné, aby jeho okolí bylo o problémech informováno, aby dokázalo zaujmout správný postoj. Publikace s zabývá všemi věkovými obdobími v životě člověka, do kterých se specifické potíže promítají. Věnuje se i těm obdobím školního vzdělávání, která u nás dosud nejsou příliš zpracována, totiž druhému stupni ZŠ a středními školami s dopadem na věk dospělých. Jejím cílem je seznámit širokou veřejnost - ale hlavně rodiče - se zkušenostmi učitelské i poradenské praxe a poskytnout rady, jak těmto jedincům účinně pomáhat v překonávání jejich obtíží. Publikace se aktuálně zabývá i novou školskou legislativou platnou od 1. 9. 2016 (zákon 82/2015 Sb. a Vyhláška 27/2016 Sb.). Částečně tak může pomoci čtenáři zorientovat se v oblasti školské péče o děti, žáky a studenty s SPU v souvislosti s platnou legislativní úpravou. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Specifické poruchy učení - Michalová ZdenaUměleckohistorická studie pojednává o problematice tradicionalismu a moderního umění koncem 19. a v prvních desetiletích 20. století. Odvíjí se od výstavy francouzského malíře Émila Bernarda (1868-1941) roku 1909 v Praze a rozehrává fiktivní "diskuzi" čtyř umělců (Émile Bernard, Maurice Denis, Bohumil Kubišta, Miloš Marten) o tom, jaká by současná tvorba "po impresionismu" měla být. Bohumil Kubišta (1884-1918), přesvědčený, že "člověk nový je skutečně jinak uzpůsoben nežli člověk starý", si s Émilem Bernardem, bojovníkem za "uměleckou Renesanci", mohl porozumět skutečně jen těžko. Ale na druhou stranu je tu přece něco, co všechny jmenované spojuje: program syntetické malby, symbolismus se sklonem k mysticismu a především hluboké přesvědčení a neoblomná víra v uměleckou pravdu, kterou hájí, bez ohledu na strasti, jež s sebou přináší. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Apoštolové a mučedníci - Rea MichalováKniha - autor Katarína Kosánová; Andrea Gregušová, 80 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá V knihe Ako umelci vidia sveta - Umenie je hra prevedú kamaráti GALÉ a RIA galériou slávnych slovenských maliarov všetky deti rovnako ako v prvej časti tejto populárno-náučnej publikácie. Deti sa naučia, ktoré výtvarné techniky používali a aj dnes používajú slovenskí maliari, a uvidia, aké zázraky s nimi dosiahli. Naši malí umelci si na vlastnej koži môžu vyskúšať, akým spôsobom slávni maliari svoje diela vytvorili. Naučia sa pochopiť pojmy, ako je línia, reprodukcia, ornament či figúra. Kniha je vhodná pre deti, ktoré rady kreslia, no pomôže diela slovenských umelcov priblížiť aj tým deťom, čo sa s farbičkami veľmi nekamarátia. (alza.cz)
Podobné produkty ako Ako umelci vidia svet: Umenie je hra (978-80-556-3906-2)Reprezentativní monografie Jana Baucha. Rozsahem jedinečná kniha obsahuje na 400 stránkách 300 vysoce kvalitních reprodukcí doplněných texty od PhDr. R. Michalové a PhDr. P. Kováče. Jedná se o nejrozsáhlejší monografii, která byla tomuto významnému malíři dosud věnována a některá díla se zde dočkala vůbec první publikace. Vysoce kvalitní zpracování knihy z ní činí nejen krásnou ozdobu jakékoliv knihovny, ale také pěkný dárek, který potěší každého milovníka umění. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jan Bauch - Peter Kováč, Rea MichalováeBook:,Děti trnou a matky neví. Jeden z nejsilnějších básnických debutů posledních let: Alžběta Michalová (1991) napsala sbírku rodinných žalozpěvů, nářků i výkřiků nad vlastním dětstvím, vystavila křehký a krutý účet matce a otci. …a rodiče pak mohou žasnout, co za podivné přecitlivé dítě tu s nimi žilo, a oni o tom nevěděli. A v lepším případě mají o čem přemýšlet. Viola Fischerová.Alžběta Michalová (1991 v Praze) studuje režii a dramaturgii na divadelní fakultě JAMU. Žije v Brně. Sbírka Zřetelně nevyprávíš je její prvotinou a byla napsána v letech 2009–2011. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zřetelně nevyprávíš - Alžběta Michalová - e-knihaKatalog významného umělce mladší generace mapuje tvorbu malíře z let 2003 až 2018. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jan Gemrot - Rea Michalová, Jan MelenaNastoupí-li nepřipravené a nezralé dítě do základní školy, nedovede se s novými nároky správně a přiměřeně vyrovnat. Některé děti bývají po příchodu ze školy nadměrně unavené až vyčerpané, protože vyučování pro ně znamená příliš velkou zátěž. U jiných dětí vyvolává nová školní situace místo radostného očekávání úzkostné stavy a strach, trému. Aby takovým okamžikům děti nebyly vystaveny a mohly se skutečně do školy těšit, v tom jim chce pomoci naše publikace. Jejím cílem je nastartovat u budoucího školáka některé percepčně-kognitivní funkce. Pokud se to podaří, může dítě počáteční nároky čtení, psaní a počítání zvládat mnohem jednodušeji. Pracovní sešit je zaměřen konkrétně na stimulaci početních představ, zrakového vnímání a grafomotoriky. Při plnění úkolů na jednotlivých pracovních listech by mělo být zabráněno výrazným obtížím při rozlišování písmen ve čtení a psaní. Postupně by mělo dojít k cílenému usměrnění správných očních pohybů při čtení, opisu a přepisu a k celkovému zobratnění drobného svalstva ruky. Početní úkoly vedou dítě k snadnějšímu zapamatování obrazu čísla ve spojení s názorem, procvičení základních geometrických tvarů, posílí prostorovou a pravolevou orientaci. Při plnění jednotlivých úkolů je budoucí prvňák zároveň veden k systematické a úmyslné soustředěnosti na práci, což je nezbytným předpokladem jakékoliv úspěšné duševní aktivity nejen ve školním prostředí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Připravujeme se do školy - Michalová ZdenaPrvní novodobá publikace souhrnně se zabývající klasicismem ve výtvarném umění. Definuje ho jako pojem a vysvětluje jeho významy od antiky do 20. století. Podrobně se zabývá klasicistními projevy v moderním evropském, především francouzském umění a následně v českém prostředí, od 90. let 19. století až do 30. let minulého století. Samostatné medailony pojednávají o André Derainovi, Pablu Picassovi, Janu Preislerovi, Bohumilu Kubištovi, Josefu Čapkovi, Rudolfu Kremličkovi a Otakaru Kubínovi - Coubine a dalších. Kniha upozorňuje na důležitou roli klasicistních tendencí v moderním umění a dokazuje, že tradice a originalita si nemusí protiřečit.Zvláštní pozornost si zaslouží obrazová příloha. Autorka vybrala reprezentativní soubor méně známých a vzácných výtvarných děl. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Klasicismus v moderním umění - Rea MichalováKniha - autor Martin Vašš, 256 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Kultúrny vplyv Paríža na slovenských spisovateľov a výtvarníkov, ktorí tam mali možnosť v priebehu 20. storočia absolvovať kratší alebo dlhší pobyt, bol veľký a mal priame dosahy nielen na samotnú umeleckú tvorbu, ale aj na zmeny v uvažovaní o úlohách a postavení kultúry a na samotný životný štýl viacerých slovenských umelcov. Spoločnou črtou bola evidentná snaha zúročiť nadobudnuté kultúrne skúsenosti v domácej slovenskej kultúre. Získané kultúrne vplyvy sa neredukovali len na oblasť umenia, ale prakticky na všetky oblasti každodenného života, v rámci ktorých bola významným aspektom snaha nadväzovať na francúzsky radostný a hedonistický prístup k životu. Kultúrny vplyv Paríža sa tak u slovenských umelcov mohol prejavovať vo svojej komplexnosti s presahom nielen do umeleckých sfér, ale aj do konceptov každodenného života. Vďaka výskumu zachovaných spomienok, korešpondencie a článkov... (alza.cz)
Podobné produkty ako Zmenení Parížom: slovenskí umelci a Paríž v 20. storočí (978-80-569-0443-5)Pokrmy ze špaldy, dvouzrnky, žita, ječmene, ovsa, prosa, pohanky, hrachu, cizrny, naklíčených semínek, buchty, koláče, moučníky, polévky, saláty, maso v různých úpravách. Jen namátkou: bleskový štrůdl s pohankovou náplní, provensálská směs s jahelnými knedlíčky,barevné ovesné rizoto s kuřecími prsíčky,ječný šumajzl,perník z žitné mouky, telecí řízek plněný špaldovým bulgurem s přílohou špaldové rýže, trhankové kuličky se švestkami,hrách na italský způsob, cizrna s mletým masem, jarní salát z naklíčené dvouzrnky, meruňkové pyré s naklíčeným žitem a mnoho dalšího. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Česká biokuchařka - Vaříme z biopotravin - Anna MichalováPředkládané pracovní listy slouží k rozvoji zrakové percepce u dětí; jsou využitelné pro děti od čtyř let a použitelné v případě oslabení vizuální diferenciace i pro děti druhého stupně základní školy. Běžně se dají využít k reedukaci u dětí s SPU a také v rámci prevence, aby případné oslabení této oblasti nebylo jednou z příčin obtíží při nácviku čtení. Pracovní listy začínají úkoly, které je schopno plnit čtyřleté dítě – mělo by v tomto věku zvládnout diferenciovat obrázek, který mezi ostatní nepatří. V další fázi (a tak jsou také zaměřené následující listy) rozlišuje obrázek obrácený vzhledem k ostatním vzhůru nohama, ve fázi další určuje obrázky stranově (zrcadlově) obrácené. Zrakové vnímání se rozvíjí systematicky od narození dítěte a u většiny dětí předškolního věku dosahuje potřebné úrovně pro nácvik čtení a psaní po zahájení školní docházky. U dětí, které ve čtení obtíže mívají, se v předškolním věku objevují nedostatky v rozlišování tvarů, lišících se od sebe v rovině vertikální či horizontální. Proto jsou další úkoly zaměřené na vyhledávání shodných tvarů, dokreslování neúplných obrázků dle vzoru. Není opomenut rozvoj zrakové paměti. Pomocí obrázků a dále i písmen je rozvíjena schopnost zrakové analýzy a syntézy, rozlišování figury – pozadí se zaměřením na vyhledávání obrázků a písmen na pozadí. Cvičení na rozlišování reverzních figur pomáhají odstraňovat u dětí statické inverze (listy s úkoly typu: Podtrhni, označ, vybarvi stejné tvary, písmena... s prvním tvarem na řádku apod.). Nechybí ani listy sloužící ke cvičení správného směru očních pohybů při čtení. Je potřebné, aby se dítěti při práci s listy věnoval dospělý. Do cvičení je pak zapojena řeč při verbalizaci prováděných činností, myšlení, které se při verbalizaci rozvíjí, dále pak motorika i pamět‘. Predkladané pracovné listy slúžia na rozvoj zrakovej percepcie u detí, môžu sa použiť u detí od štyroch rokov a používajú sa v prípade oslabenej vizuálnej diferenciácie u detí na druhom stupni základnej školy. Bežne sa dajú použiť pri reedukácii u detí so ŠPU a taktiež v rámci prevencie, aby prípadné oslabenie tejto oblasti nebolo jednou z príčin problémov pri nácviku čítania. Pracovné listy začínajú úlohami, ktoré dokáže riešiť štvorročné dieťa – malo by v tomto veku zvládnuť diferencovať obrázok, ktorý medzi ostatné nepatrí. V ďalšej fáze (tak sú zamerané nasledujúce listy) rozlišuje obrázok obrátený vzhľadom k ostatným hore nohami a v ďalšej fáze zase určuje zrkadlovo otočené obrázky. Zrakové vnímanie sa rozvíja systematicky od narodenia dieťaťa a u väčšiny detí predškolského veku dosahuje potrebnú úroveň na zvládnutie čítania a písania po začatí školskej dochádzky. U detí, ktoré majú problémy pri čítaní, sa v predškolskom veku objavujú nedostatky pri rozlišovaní tvarov, ktoré sa od seba líšia v horizontálnej, či vertikálnej rovine. Preto sú aj ďalšie úlohy zamerané na vyhľadávanie zhodných tvarov, dokresľovanie neúplných obrázkov podľa vzoru. Nesmieme zabúdať ani na rozvoj zrakovej pamäte. Pomocou obrázkov a neskôr aj písmen je rozvíjaná schopnosť zrakovej analýzy a syntézy, rozlišovanie figúry a pozadia so zameraním na vyhľadávanie obrázkov a písmen na pozadí. Cvičenia na rozlišovanie reverzných figúr pomáhajú odstraňovať u detí statické inverzie (listy s úlohami typu: Podčiarkni, označ, vyfarbi rovnaké tvary, písmená... s prvým tvarom v riadku a pod.) nechýbajú ani listy na cvičenie správneho smeru očných pohybov pri čítaní. Je potrebné, aby sa dieťaťu pri práci s listami venovala dospelá osoba. Do cvičenia je potom zapájaná reč pri verbalizácii vykonávaných činností, myslenie, ktoré sa pri verbalizácii rozvíja, taktiež aj motorika a pamäť. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Shody a rozdíly / Zhody a rozdiely - Michalová ZdenaTato publikace navazuje na Dyslektickou čítanku pro 1. - 2. roč. a Dyslekticku čítanku pro 2. - 3. roč. a Dyslekticku čítanku pro 4. - 5. roč. téže autorky. Texty jsou voleny tak, aby svou rozmanitostí přitáhly ke čtení. Zpočátku jsou jednodušší, postupně však jejich náročnost stoupá. Před většinou článků najdete nejprve ve sloupcích vypsána obtížná slova určená k nácviku čtení. Kromě nich jsou v některých pasážích čítanky ve stejné grafické úpravě uvedena také slova, která s obsahem článků nesouvisí, ale vhodně slouží k docvičování techniky čtení. Kde je třeba k jejich plnění využití psacího náčiní, můžeme stránky vkládat do průsvitných fólií, na které lze psát obyčejnou tužkou. Předpokládá se, že dítě bude mít při plnění úkolů k dispozici i další potřebné pomůcky, jako je měkčidlo, bzučák, přehledy pravidel, barevná pravidla, dyslektická tabulka, stírací tabulka atd... Za většinou článků jsou ještě různé otázky a úkoly, jejichž cílem je rozvoj slovní zásoby a nácvik písemného vyjadřování. Součástí sešitu jsou také úkoly na rozvoj zrakového a sluchového vnímání. (patro.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 6. - 7. ročník - Michalová ZdenaNavazuje na díl první, po formální stránce je uspořádán stejným způsobem. Dospělý, který dle učebnice pracuje s malým čtenářem, je přesně instruován k dílčím úkonům s dítětem v záhlaví jednotlivých textů. Z obsahového hlediska tento díl pokrývá čtení trojpísmenné otevřené slabiky (typ pro, sto, stojí...) a slov se dvěma souhláskami uprostřed, čtení slov se slabikotvorným r, l a čtení slov se shluky souhlásek. V každém jednotlivém celku je dostatek slov nácvičných. Nechybí množství zábavných úkolů na rozvoj zrakově-sluchového vnímání (křížovky, doplňovačky, atd...) a na schopnost orientace v textu. Učebnice je vhodná na procvičení čtení pro děti prvních a druhých tříd bez čtenářských obtíží, pro dyslektiky k nácviku uvedených typů slov (předpokládáme druhou a třetí třídu) i pro děti na školách zvláštních. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 2. - 3. ročník - Michalová ZdenaTato publikace je pokračováním Čítanky pro dyslektiky III na druhém stupni základní školy. Při práci s čítankou je nutná přímá pomoc učitele (rodiče, speciálního pedagoga...). Dokáže čtenáře vhodně motivovat ke čtení a vytvářet ovzduší optimistického ladění dítěte. Ve srovnání s předcházejícím dílem jsou však již texty náročnější a delší. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 8. - 9. ročník - Michalová ZdenaTato publikace navazuje na Dyslektickou čítanku pro 1. - 2. roč. a Dyslekticku čítanku pro 2. - 3. roč. a Dyslekticku čítanku pro 4. - 5. roč. téže autorky. Texty jsou voleny tak, aby svou rozmanitostí přitáhly ke čtení. Zpočátku jsou jednodušší, postupně však jejich náročnost stoupá. Před většinou článků najdete nejprve ve sloupcích vypsána obtížná slova určená k nácviku čtení. Kromě nich jsou v některých pasážích čítanky ve stejné grafické úpravě uvedena také slova, která s obsahem článků nesouvisí, ale vhodně slouží k docvičování techniky čtení. Kde je třeba k jejich plnění využití psacího náčiní, můžeme stránky vkládat do průsvitných fólií, na které lze psát obyčejnou tužkou. Předpokládá se, že dítě bude mít při plnění úkolů k dispozici i další potřebné pomůcky, jako je měkčidlo, bzučák, přehledy pravidel, barevná pravidla, dyslektická tabulka, stírací tabulka atd... Za většinou článků jsou ještě různé otázky a úkoly, jejichž cílem je rozvoj slovní zásoby a nácvik písemného vyjadřování. Součástí sešitu jsou také úkoly na rozvoj zrakového a sluchového vnímání. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 6. - 7. ročník - Michalová ZdenaTuto čítanku již znáte pod názvem Čítanka pro dyslektiky II. Tato publikace navazuje na Dyslektickou čítanku pro 1. - 2. roč. a Dyslekticku čítanku pro 2. - 3. roč. téže autorky. Texty jsou voleny tak, aby svou rozmanitostí přitáhly ke čtení. Zpočátku jsou jednodušší, postupně však jejich náročnost stoupá. Před většinou článků najdete nejprve ve sloupcích vypsána obtížná slova určená k nácviku čtení. Kromě nich jsou v některých pasážích čítanky ve stejné grafické úpravě uvedena také slova, která s obsahem článků nesouvisí, ale vhodně slouží k docvičování techniky čtení. Kde je třeba k jejich plnění využití psacího náčiní, můžeme stránky vkládat do průsvitných fólií, na které lze psát obyčejnou tužkou. Předpokládá se, že dítě bude mít při plnění úkolů k dispozici i další potřebné pomůcky, jako je měkčidlo, bzučák, přehledy pravidel, barevná pravidla, dyslektická tabulka, stírací tabulka atd... Za většinou článků jsou ještě různé otázky a úkoly, jejichž cílem je rozvoj slovní zásoby a nácvik písemného vyjadřování. Součástí sešitu jsou také úkoly na rozvoj zrakového a sluchového vnímání. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 4. - 5. ročník - Michalová ZdenaKarel Teige ovlivnil českou kulturu v mnoha oblastech a jednoznačně patří k mimořádným osobnostem českého moderního umění. Jeho tvorba je však paradoxně známa a uznávána více v zahraničí než u nás. Kniha Karel Teige – Kapitán avantgardy je dalším příspěvkem k odčinění tohoto dluhu. Její autorka, historička umění Rea Michalová, se navrací ad fontes a především na základě přímých citací známých i zapomenutých Teigeho textů, prací jeho generačních souputníků, autentických vzpomínek i dokumentů zprostředkovává fascinující příběh myšlenkového vývoje a názorového zrání jednoho z nejinspirativnějších, byť v mnoha ohledech rozporuplných tvůrců české moderní kultury. (patro.cz)
Podobné produkty ako Karel Teige Captain of the Avant-Garde - Michalová ReaKarel Teige ovlivnil českou kulturu v mnoha oblastech a jednoznačně patří k mimořádným osobnostem českého moderního umění. Jeho tvorba je však paradoxně známa a uznávána více v zahraničí než u nás. Kniha Karel Teige - Kapitán avantgardy je dalším příspěvkem k odčinění tohoto dluhu. Její autorka, historička umění Rea Michalová, se navrací ad fontes a především na základě přímých citací známých i zapomenutých Teigeho textů, prací jeho generačních souputníků, autentických vzpomínek i dokumentů zprostředkovává fascinující příběh myšlenkového vývoje a názorového zrání jednoho z nejinspirativnějších, byť v mnoha ohledech rozporuplných tvůrců české moderní kultury. Art theorist and critic, graphic designer, author, and translator Karel Teige is today recognized not just as the creator of internationally acclaimed Surrealist collages, but also as a leading figure of the European avant-garde. Teige spent his entire life commenting on and interpreting developments in the visual arts. His multifaceted theoretical writings helped shape the conceptual foundations of modern art, and his activities and intensive contacts with other members of the European avant-garde helped secure Czech art's place on the international art scene. His work anticipated, initiated, and helped to develop the progressive artistic movements that fundamentally influenced art in the 20th century. The comprehensive monograph Karel Teige - Captain of the Avant-Garde, written by the young art historian Rey Michalová, takes a wide-ranging look at the evolution of Teige's ideological, theoretical, cultural, and political views, and recalls important moments in his life and their significance within the international context. The book includes a rich set of illustrations, photographs from his life, and examples of his unique collages and graphic design. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Karel Teige. Captain of the Avant-Garde - Rea MichalováMonograficky zaměřená publikace, přinášející reprezentativní a ucelený výběr z tvorby Jaroslava Valečky z let 2010-2015, představuje autora, který se vyprofiloval v nepřehlédnutelnou osobnost současné střední umělecké generace v návaznosti na dlouhou tradici české krajinomalby a symbolistní imaginace. Kromě Valečkových typických, okouzlujících krajin s dalekými horizonty a magickými světelnými situacemi odhaluje tato kniha skryté, niterné zdroje jeho díla - odkrývá provázanost autorovy tvorby s krajem jeho dětství, zádumčivě melancholickým prostředím Lužických hor a "mrazivými" příběhy jeho obyvatel. Úvodní studie pochází z pera proslulého britského teoretika a kurátora Edwarda Lucie-Smitha, autora více než stovky publikací z oblasti dějin umění a poezie, jehož nejznámější kniha Art Today (1995) zůstává neopominutelným manuálem současné světové umělecké tvorby. Další zasvěcené studie o Valečkově díle napsaly historičky umění Martina Vítková, Rea Michalová, a kurátorka Veronika Marešová. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jaroslav Valečka - Martina Vítková, Rea Michalová, Edward Lucie-Smith, Veronika MarešováMonografie Zdeněk Voženílek přiblíží obě polohy jeho tvorby na více než 60 černobílých fotografiích. Zdeněk Voženílek (1929-1981). Původní profesí stavař, posléze vedoucí laboratoře Pražského projektového ústavu, člen SČSVU. Jméno Zdeňka Voženílka bylo v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století v národním i mezinárodním kontextu pojmem. Jeho mimořádné fotografické dílo je v současnosti skoro zapomenuto. Proslavil se jako fotograf sídlištní architektury a umění, veřejného prostoru města Prahy. Rovnocenným uměleckým vkladem k profesionálním fotografiím architektury jsou žánrové fotografie z Prahy a Paříže stejného časového období. Volná tvorba Zdeňka Voženílka představuje půvabné svědectví o životním stylu dané doby. (patro.cz)
Podobné produkty ako Zdeněk Voženílek - Voženílek ZdeněkMonografie Zdeněk Voženílek přiblíží obě polohy jeho tvorby na více než 60 černobílých fotografiích.Zdeněk Voženílek (1929-1981). Původní profesí stavař, posléze vedoucí laboratoře Pražského projektového ústavu, člen SČSVU. Jméno Zdeňka Voženílka bylo v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století v národním i mezinárodním kontextu pojmem. Jeho mimořádné fotografické dílo je v současnosti skoro zapomenuto. Proslavil se jako fotograf sídlištní architektury a umění, veřejného prostoru města Prahy. Rovnocenným uměleckým vkladem k profesionálním fotografiím architektury jsou žánrové fotografie z Prahy a Paříže stejného časového období. Volná tvorba Zdeňka Voženílka představuje půvabné svědectví o životním stylu dané doby. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zdeněk Voženílek - Zdeněk VoženílekJemný a inteligentní humor Zdeňka Svěráka je ideálním společníkem pro váš volný čas! Soubor povídek českého velikána na nejrůznější témata s jeho typickou hravostí a humorem. V povídkách se jistě poznáte i vy, protože inspirací pro povídky je Zdeňku Svěrákovi právě život sám. Kdokoli z nás se mohl někdy v životě dostat do stejné situace jako hlavní hrdinové jednotlivých příběhů. Dlouho očekávaná sbírka Svěrákových povídek bude skvostem ve vaší knihovně, ke kterému se budete rádi vracet. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zdeněk Svěrák – POVÍDKY - Zdeněk SvěrákZdenek Rykr je dnes řazen k nejoriginálnějším umělcům první poloviny 20. století v Čechách. Velká škála Rykrovy kreativity ukazuje na neuvěřitelnou tvůrčí energii umělce, který neustrnul a vždy hledal nové výzvy. Pokud v současnosti veřejnost ví něco o Zdenku Rykrovi, pak bohužel stále jen nepřímo. Většinou jí nic neříká ani jeho dílo, ani jeho osud, může však znát mouřenína z čokoládové tyčinky Kofila. Mnoho konzumentů této lahodné cukrovinky netuší, že autorem grafického návrhu Kofily, stejně jako provázkového písma Orion nebo orionské hvězdy, je právě Rykr. Jeho vazba k továrně na čokoládu byla v českém prostředí natolik výjimečná, že se stala hlavním motivem této publikace. (patro.cz)
Podobné produkty ako Zdenek Rykr a továrna na čokoládu - Zdeněk Rykr, Vojtěch Lahoda - Rykr ZdeněkOblíbený bestsellerový autor Zdeněk Svěrák má pro vás další skvělou knihu! Tentokrát se můžete těšit na beletristické zpracování filmových povídek – předloh k filmům Kolja, Obecná škola a Vratné lahve; plus Po strništi bos, která na své filmové zpracování teprve čeká. Typický humor Zdeňka Svěráka a jeho hravost, kterou ve svých knihách používá, slibují poutavé čtení! (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zdeněk Svěrák – FILMOVÉ PŘÍBĚHY - Zdeněk SvěrákV polovině šedesátých let minulého století byl Zdeněk Rosenbaum pokládán za jednoho z nejnadanějších mladých básníků a pokračovatele halasovského proudu v české poezii. Poté, co své básně publikoval v mnoha periodikách, mj. v Hostu do domu, Tváři, Studentu, Květech a posluchači je mohli slyšet i na několika text-apelech ve Viole, ohlásilo nakladatelství Vyšehrad v edičním plánu na rok 1968 vydání jeho první sbírky Čas němoty. Nebyla to ovšem zrovna doba pro poezii. Nakladatelství vydání knížky stále odsouvalo (v dalších letech s jiným titulem, protože Čas němoty nepříjemně evokoval skutečný stav společnosti), navíc se katolickému Vyšehradu permanentně snižovaly příděly papíru, až byl donucen svou edici poezie úplně zrušit. Autor pak (nikoli z tohoto důvodu) přestal na dlouhou dobu básně psát. Toto vydání lze tedy do jisté míry chápat jako malou splátku dávno promlčeného dluhu… (patro.cz)
Podobné produkty ako Čas němoty - Zdeněk Rosenbaum - Rosenbaum ZdeněkMonografie geniálního českého malíře přináší poprvé pohromadě a ve výjimečné reprodukční kvalitě veškeré dostupné ilustrace, jimiž Zdeněk Burian doprovázel česká a slovenská vydání románů Julese Verna. Ilustrace z valné většiny vznikaly v mistrově nejlepším tvůrčím období od poloviny třicátých do konce čtyřicátých let 20. století a skládají se v triumfální soubor, který překvapí sběratele a nadchne čtenáře Julese Verna i dobrodružné literatury vůbec. (patro.cz)
Podobné produkty ako Podivuhodný svět Zdeňka Buriana - Burian ZdeněkSklenářův Opičí král reprezentoval Českou republiku na Všeobecné světové výstavě EXPO 2010 v Šanghaji v jedinečné prostorové a interaktivní animaci. K této příležitosti byla vydána dvoujazyčná kniha pro děti Opičí král Zdeňka Sklenáře, a to v překladu a úpravě Davida Sehnala. Opičí král je hlavní postava jednoho z nejslavnějších čínských klasických románů – Wu Čcheng-enova Putování na západ ze 16. století. Z čínské úpravy pro děti (Si-jou-ťi ku-š’/Staré příběhy z Putování na západ, 1957) jej u nás pro Státní nakladatelství dětské knihy v roce 1961 přeložila Zdena Novotná (později Heřmanová) pod názvem Opičí král, malíř Zdeněk Sklenář tehdy knihu opatřil ikonickými ilustracemi. (patro.cz)
Podobné produkty ako Opičí král Zdeňka Sklenáře - Sklenář ZdeněkZdeněk Svěrák opět v roli skvělého vypravěče. Postarší správce vodní nádrže na severu Čech pan Jiří Smrček, bývalý venkovský učitel, je vyzván nadřízeným, aby si vyhledal svého nástupce, protože je čas jít do výslužby. Pan Smrček je touto situací zaskočen. Vybírá sice ze svého okolí, ale nenalézá nikoho vhodného, protože nejvhodnějším je vždy on sám. O všem posílá v dopisech zprávu generálnímu řediteli povodí. Třebaže nikdy nedostane na své dopisy odpověď, vytrvale píše nejen o stavu nádrže a hledání nástupce, ale především o stavu své duše. Hodnotí vlastní život, vysvětluje řadu činů, které provedl, přidá i různé veselé historky, jež zažil, či o nich slyšel vyprávět. Píše i o zamilovanosti, když je přes svůj věk okouzlen krásou mladé ženy. Zdeněk Svěrák v této knize a nyní audioknize rekapituluje nejen život Jiřího Smrčka, ale vlastně i svůj. Příběh tak zasáhne čtenáře i posluchače silou reálného upřímného sdělení. (patro.cz)
Podobné produkty ako Zdeněk Svěrák Strážce nádrže - Svěrák ZdeněkPtám se sám sebe, co to vlastně dělám, když píšu povídku. Jako bych našel pecku a dělal kolem ní třešeň. Nebo švestku. Podle toho, co seberu. Jádro každého příběhu jsem našel na cestě. Byl to třeba zážitek, s nímž se mi někdo svěřil, nebo jen věta zaslechnutá od vedlejšího stolu v restauraci. Moje práce spočívá v tom, že si představuju, co bylo před tím a co potom, a hledám v mateřštině slova, která dovedou vrátit dávno snědenému ovoci dužinu a šťávu. Kéž by vám to chutnalo. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zdeněk Svěrák – NOVÉ POVÍDKY - Zdeněk Svěrák