Tato publikace je pokračováním Čítanky pro dyslektiky III na druhém stupni základní školy. Při práci s čítankou je nutná přímá pomoc učitele (rodiče, speciálního pedagoga...). Dokáže čtenáře vhodně motivovat ke čtení a vytvářet ovzduší optimistického ladění dítěte. Ve srovnání s předcházejícím dílem jsou však již texty náročnější a delší. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 8. - 9. ročník - Michalová Zdena , Dyslektická čítanka pro 6. - 7. ročník (978-80-7311-170-0)Tato publikace navazuje na Dyslektickou čítanku pro 1. - 2. roč. a Dyslekticku čítanku pro 2. - 3. roč. a Dyslekticku čítanku pro 4. - 5. roč. téže autorky. Texty jsou voleny tak, aby svou rozmanitostí přitáhly ke čtení. Zpočátku jsou jednodušší, postupně však jejich náročnost stoupá. Před většinou článků najdete nejprve ve sloupcích vypsána obtížná slova určená k nácviku čtení. Kromě nich jsou v některých pasážích čítanky ve stejné grafické úpravě uvedena také slova, která s obsahem článků nesouvisí, ale vhodně slouží k docvičování techniky čtení. Kde je třeba k jejich plnění využití psacího náčiní, můžeme stránky vkládat do průsvitných fólií, na které lze psát obyčejnou tužkou. Předpokládá se, že dítě bude mít při plnění úkolů k dispozici i další potřebné pomůcky, jako je měkčidlo, bzučák, přehledy pravidel, barevná pravidla, dyslektická tabulka, stírací tabulka atd... Za většinou článků jsou ještě různé otázky a úkoly, jejichž cílem je rozvoj slovní zásoby a nácvik písemného vyjadřování. Součástí sešitu jsou také úkoly na rozvoj zrakového a sluchového vnímání. (patro.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 6. - 7. ročník - Michalová Zdena , Dyslektická čítanka pro 2. - 3. ročník (978-80-7311-152-6)Navazuje na díl první, po formální stránce je uspořádán stejným způsobem. Dospělý, který dle učebnice pracuje s malým čtenářem, je přesně instruován k dílčím úkonům s dítětem v záhlaví jednotlivých textů. Z obsahového hlediska tento díl pokrývá čtení trojpísmenné otevřené slabiky (typ pro, sto, stojí...) a slov se dvěma souhláskami uprostřed, čtení slov se slabikotvorným r, l a čtení slov se shluky souhlásek. V každém jednotlivém celku je dostatek slov nácvičných. Nechybí množství zábavných úkolů na rozvoj zrakově-sluchového vnímání (křížovky, doplňovačky, atd...) a na schopnost orientace v textu. Učebnice je vhodná na procvičení čtení pro děti prvních a druhých tříd bez čtenářských obtíží, pro dyslektiky k nácviku uvedených typů slov (předpokládáme druhou a třetí třídu) i pro děti na školách zvláštních. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 2. - 3. ročník - Michalová Zdena , Čítanka pro 6. ročník (978-80-7289-775-9)Tato publikace navazuje na Dyslektickou čítanku pro 1. - 2. roč. a Dyslekticku čítanku pro 2. - 3. roč. a Dyslekticku čítanku pro 4. - 5. roč. téže autorky. Texty jsou voleny tak, aby svou rozmanitostí přitáhly ke čtení. Zpočátku jsou jednodušší, postupně však jejich náročnost stoupá. Před většinou článků najdete nejprve ve sloupcích vypsána obtížná slova určená k nácviku čtení. Kromě nich jsou v některých pasážích čítanky ve stejné grafické úpravě uvedena také slova, která s obsahem článků nesouvisí, ale vhodně slouží k docvičování techniky čtení. Kde je třeba k jejich plnění využití psacího náčiní, můžeme stránky vkládat do průsvitných fólií, na které lze psát obyčejnou tužkou. Předpokládá se, že dítě bude mít při plnění úkolů k dispozici i další potřebné pomůcky, jako je měkčidlo, bzučák, přehledy pravidel, barevná pravidla, dyslektická tabulka, stírací tabulka atd... Za většinou článků jsou ještě různé otázky a úkoly, jejichž cílem je rozvoj slovní zásoby a nácvik písemného vyjadřování. Součástí sešitu jsou také úkoly na rozvoj zrakového a sluchového vnímání. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 6. - 7. ročník - Michalová Zdena , Čítanka pro iv. ročník gymnázií (80-7235-270-9)Tuto čítanku již znáte pod názvem Čítanka pro dyslektiky II. Tato publikace navazuje na Dyslektickou čítanku pro 1. - 2. roč. a Dyslekticku čítanku pro 2. - 3. roč. téže autorky. Texty jsou voleny tak, aby svou rozmanitostí přitáhly ke čtení. Zpočátku jsou jednodušší, postupně však jejich náročnost stoupá. Před většinou článků najdete nejprve ve sloupcích vypsána obtížná slova určená k nácviku čtení. Kromě nich jsou v některých pasážích čítanky ve stejné grafické úpravě uvedena také slova, která s obsahem článků nesouvisí, ale vhodně slouží k docvičování techniky čtení. Kde je třeba k jejich plnění využití psacího náčiní, můžeme stránky vkládat do průsvitných fólií, na které lze psát obyčejnou tužkou. Předpokládá se, že dítě bude mít při plnění úkolů k dispozici i další potřebné pomůcky, jako je měkčidlo, bzučák, přehledy pravidel, barevná pravidla, dyslektická tabulka, stírací tabulka atd... Za většinou článků jsou ještě různé otázky a úkoly, jejichž cílem je rozvoj slovní zásoby a nácvik písemného vyjadřování. Součástí sešitu jsou také úkoly na rozvoj zrakového a sluchového vnímání. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 4. - 5. ročník - Michalová Zdena , Čítanka pro 9. ročník (978-80-7600-183-1)Společně s Dyslektickou čítankou pro 2. - 3. ročník a Čítankou pro dyslektiky II, III a IV téže autorky tvoří ucelenou řadu učebnic pro nácvik techniky čtení a nácvik čtení s porozuměním pokrývající 1. - 9. ročník ZŠ. Značnou část učebnice tvoří práce s písmenem a slabikou. Úkoly posilují práci obou mozkových hemisfér. Z obsahového hlediska je systematicky pracováno s otevřenou slabikou, zavřenou slabikou dvojpísmenou, otevřenou slabikou ve slovech dvojslabičných a zavřenou slabikou na konci slov. Učebnice poslouží dětem 1. tříd jako doplněk slabikáře, dále je určena dyslektikům (konec 1. třídy, 2. třída, příp. 3.) pro zvládnutí uvedených partií a všem dětem s obtížemi i charakteru nedyslektického. Je vhodná i pro čtení ve školách zvláštních, a to od 2. třídy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 1. - 2. ročník - Zdeňka Michalová , Čítanka pro 9. ročník (978-80-7289-895-4)Kniha - 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Čítanka byla sestavena tak, aby byla pro žáky 8. tříd co nejzajímavější a nejčtivější. Skládá se ze tří hlavních celků: vývoj světové a české literatury v 19. století, ukázky na téma vývoj člověka a Literární toulky Evropou. Zařazeny jsou také ukázky z literatury 20. století. Ukázky jsou mezipředmětově propojeny s dějepisem, přírodopisem a zeměpisem. Součástí jsou stručné chronologické přehledy vývoje literatury. Do čítanky je zařazen literární test, pomocí kterého můžete zjistit, jak pozorně žáci četli a zda umějí správně interpretovat literární text. (alza.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 8. ročník (978-80-7600-132-9) , Čítanka pro 9. ročník základní školy (978-80-7235-623-2)Čítanka byla sestavena tak, aby byla pro žáky 8. tříd co nejzajímavější a nejčtivější. Skládá se ze tří hlavních celků: vývoj světové a české literatury v 19. století, ukázky na téma vývoj člověka a Literární toulky Evropou. Zařazeny jsou také ukázky z literatury 20. století. Ukázky jsou mezipředmětově propojeny s dějepisem, přírodopisem a zeměpisem. Součástí jsou stručné chronologické přehledy vývoje literatury. Do čítanky je zařazen literární test, pomocí kterého můžete zjistit, jak pozorně žáci četli a zda umějí správně interpretovat literární text. (patro.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 8. ročník , Čítanka pro 7. ročník základní školy (978-80-7235-621-8)Osvědčená čtyřdílná řada čítanek zkušeného autora je určena žákům druhého stupně základní školy. Je plně v souladu s aktuálním vzdělávacím programem. Uvádí vyváženě jak texty z klasické literatury, tak texty z literatury pro děti a mládež. Usiluje o aktivní čtenářství a přináší zajímavé náměty k úvahám a činnostem. V pátém, aktualizovaném vydání jsou nově některé ukázky rozděleny do dvou částí, aby byly pro žáky čtenářsky uchopitelnější. Učebnice mají pevnou vazbu a jsou opatřeny jednotnou schvalovací doložkou MŠMT. Čítanky doplňuje souborná učebnice Literární výchova pro 2. stupeň základní školy. (patro.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 8. ročník základní školy - Soukal Josef , Čítanka pro 8. ročník základní školy (978-80-7235-622-5)Kniha - autor Zděňka Michalová, 80 stran, česky Navazuje na díl první, po formální stránce je uspořádán stejným způsobem. Dospělý, který dle učebnice pracuje s malým čtenářem, je přesně instruován k dílčím úkonům s dítětem v záhlaví jednotlivých textů. Z obsahového hlediska tento díl pokrývá čtení trojpísmenné otevřené slabiky (typ pro, sto, stojí...) a slov se dvěma souhláskami uprostřed, čtení slov se slabikotvorným r, l a čtení slov se shluky souhlásek. V každém jednotlivém celku je dostatek slov nácvičných. Nechybí množství zábavných úkolů na rozvoj zrakově-sluchového vnímání (křížovky, doplňovačky, atd...) a na schopnost orientace v textu. Učebnice je vhodná na procvičení čtení pro děti prvních a druhých tříd bez čtenářských obtíží, pro dyslektiky k nácviku uvedených typů slov (předpokládáme druhou a třetí třídu) i pro děti na školách zvláštních. (alza.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 2. - 3. ročník (978-80-7311-152-6) , Čítanka pro 8. ročník: čtení s porozuměním (978-80-87591-83-3)Kniha - Tato publikace navazuje na Dyslektickou čítanku pro 1. - 2. roč. a Dyslekticku čítanku pro 2. - 3. roč. a Dyslekticku čítanku pro 4. - 5. roč. téže autorky. Texty jsou voleny tak, aby svou rozmanitostí přitáhly ke čtení. Zpočátku jsou jednodušší, postupně však jejich náročnost stoupá. Před většinou článků najdete nejprve ve sloupcích vypsána obtížná slova určená k nácviku čtení. Kromě nich jsou v některých pasážích čítanky ve stejné grafické úpravě uvedena také slova, která s obsahem článků nesouvisí, ale vhodně slouží k docvičování techniky čtení. Kde je třeba k jejich plnění využití psacího náčiní, můžeme stránky vkládat do průsvitných fólií, na které lze psát obyčejnou tužkou. Předpokládá se, že dítě bude mít při plnění úkolů k dispozici i další potřebné pomůcky, jako je měkčidlo, bzučák, přehledy pravidel, barevná pravidla, dyslektická tabulka, stírací tabulka atd... Za většinou článků jsou ještě různé otázky a úkoly, jejichž cílem je rozvoj... (alza.cz)
Podobné produkty ako Dyslektická čítanka pro 6. - 7. ročník (978-80-7311-170-0) , Čítanka pro 2. ročník (978-80-87591-34-5)Čítanka je sestavena tak, aby byla pro žáky co nejčtivější. Literární ukázky jsou doplněny otázkami a úkoly na podporu čtenářské gramotnosti. Seznamuje žáky s dalšími literárními pojmy, jako je kramářská píseň, ohlasová literatura, román, drama, životopis, metafora, metonymie apod. Zařazeny jsou ukázky z titulů oblíbených u dospívajících čtenářů (např. témata fantasy, bestseller, detektivka a humorné příběhy). Zároveň se velké množství textů tematicky prolíná s učivem dějepisu, zeměpisu a přírodopisu 8. ročníku. Do čítanky jsou zařazeny také literární testy, pomocí kterých můžete zjišťovat, jak pozorně žáci četli a zda umějí správně interpretovat literární texty. NOVA8865 (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 8. ročník, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková , Čítanka pro 1. ročník gymnázií (80-7235-153-2)Kniha - autor Josef Soukal, 224 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Osvědčená čtyřdílná řada čítanek zkušeného autora je určena žákům druhého stupně základní školy. Je plně v souladu s aktuálním vzdělávacím programem. Uvádí vyváženě jak texty z klasické literatury, tak texty z literatury pro děti a mládež. Usiluje o aktivní čtenářství a přináší zajímavé náměty k úvahám a činnostem. V pátém, aktualizovaném vydání jsou nově některé ukázky rozděleny do dvou částí, aby byly pro žáky čtenářsky uchopitelnější. Učebnice mají pevnou vazbu a jsou opatřeny jednotnou schvalovací doložkou MŠMT. Čítanky doplňuje souborná učebnice Literární výchova pro 2. stupeň základní školy. (alza.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 8. ročník základní školy (978-80-7235-622-5) , Čítanka pro 4. ročník (978-80-7600-154-1)Kniha - autor Zita Janáčková; Marie Jandová,, česky Čítanka je sestavena tak, aby byla pro žáky co nejčtivější. Literární ukázky jsou doplněny otázkami a úkoly na podporu čtenářské gramotnosti. Seznamuje žáky s dalšími literárními pojmy, jako je kramářská píseň, ohlasová literatura, román, drama, životopis, metafora, metonymie apod. Zařazeny jsou ukázky z titulů oblíbených u dospívajících čtenářů (např. témata fantasy, bestseller, detektivka a humorné příběhy). Zároveň se velké množství textů tematicky prolíná s učivem dějepisu, zeměpisu a přírodopisu 8. ročníku. Do čítanky jsou zařazeny také literární testy, pomocí kterých můžete zjišťovat, jak pozorně žáci četli a zda umějí správně interpretovat literární texty. (alza.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 8. ročník: Čtení s porozuměním (978-80-87591-83-3) , Čítanka pro 1. ročník soš (80-7235-129-x)Ukázky ze světové i české literatury od počátku písemnictví do konce 19. stol. jsou řazeny chronologicky. Čítanka postupuje po lekcích, z nichž každá obsahuje prózu, báseň a nejméně jedno výtvarné dílo. Nezbytným doplňkem čítanky je sešit Literární výchova 8. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Čítanka 8 pro 8. ročník ZŠ - Hana Rezutková, Miroslava Horáčková , Čítanka pro 5. ročník (978-80-88285-53-3)Přehledně zpracovaný přehled učiva pedagogy podle potřeby žáků. Přehledová tabulka – Přehled učiva zeměpisu pro 8. - 9. ročník obsahuje učivo zeměpisu pro žáky druhého stupně. •Přehledová tabulka slouží pro žáky prvního a druhého stupně. •Přehledová tabulka je pomocníkem pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami •Přehledová tabulka je vhodná pro žáky připravující se na víceletá gymnázia (patro.cz)
Podobné produkty ako Přehledová tabulka učiva Přehled učiva zeměpisu pro 8. - 9. ročník - Burdová Vendula , Čítanka pro druhý ročník (978-80-7245-330-6)Kniha - autor Ursula Esterl; Hana Andrášová, 164 stran, německy, brožovaná bez přebalu lesklá V pracovním sešitu naleznou žáci rozmanitá cvičení k upevnění probrané látky. Každou lekci uzavírá oddíl „Meine Grammatik a Mein Wortschatz“, díky kterým si mohou samostatně zopakovat gramatické učivo a slovní zásobu. Po každých dvou lekcích si na stránkách „Meilenstein“ hravou formou otestují, co se naučili a zdokumentují pokrok v učení. (alza.cz)
Podobné produkty ako Team Deutsch Němčina pro 8. a 9. ročník základních škol Pracovní sešit: Němčina pro 8. a 9. ročník z (978-80-86906-74-4) , Čítanka pro 3. ročník (978-80-87591-38-3)9-71 Připravili jsme pro vás novou řadu čítanek pro 6. až 9. ročník, které byly sestaveny pro potřeby výuky v souladu s požadavky RVP ZV. Ukázky byly vybrány tak, aby bylo možné v co největší míře uplatnit mezipředmětové vztahy. Součástí je řada činnostních úkolů a námětů pro skupinovou práci. U některých článků jsou rovněž uvedena doporučená průřezová témata. Do čítanky byly vybrány ukázky ze světové a české literatury 20. století. Žáci si vytvoří ucelenou představu o vývoji literatury od zrodu moderny až po současnou postmoderní literaturu. V orientaci jim pomohou stručné chronologické přehledy vývoje literatury. V čítance se žáci seznámí nejen s hlavními literárními směry a skupinami, ale i se zásadními historickými okamžiky a jejich zobrazením v literatuře. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 9. ročník , Čítanka pro 4.ročník soš (80-7235-271-7)(patro.cz)
Podobné produkty ako Specifické poruchy učení - Michalová Zdena , Čítanka pro 7. ročník (978-80-7600-316-3)Problematika specifických poruch učení je závažná, protože neumět dobře číst, psát nebo počítat znamená mít uzavřenou cestu k informacím a k dalšímu vzdělání. Nezávisle na inteligenci bývají děti s SPU ve škole neúspěšné a mívají obtíže i s profesní přípravou. Své intelektové předpoklady nejsou schopny plně využít a ztrácejí možnost dále studovat - vynikající rozumové schopnosti totiž mnody nestačí obtíže způsobené poruchou kompenzovat.Ve škole existuje pro děti s problémy výukového nebo výchovného rázu složitý, diverzifikovaný svět, a přestože se často jedná o žáky nadané, kteří svůj problém zdolávali zvýšeným úsilím a zásluhou rodiny, s přechodem na II. stupeň se jejich obtíže stupňují, neradi čtou, nestačí tempu ostatních. S tím úzce souvisejí vznikající obtíže sekundární: dítě se potýká s pocitem méněcennosti, následně s odporem ke škole, těžko s začleňuje do sociální skupiny vrstevníků a má nedobrý vztah k učitelům i rodičům. Není-li mu včas pomoženo, mohou jeho problémy vyústit v neurotizaci. Proto je nutné, aby jeho okolí bylo o problémech informováno, aby dokázalo zaujmout správný postoj. Publikace s zabývá všemi věkovými obdobími v životě člověka, do kterých se specifické potíže promítají. Věnuje se i těm obdobím školního vzdělávání, která u nás dosud nejsou příliš zpracována, totiž druhému stupni ZŠ a středními školami s dopadem na věk dospělých. Jejím cílem je seznámit širokou veřejnost - ale hlavně rodiče - se zkušenostmi učitelské i poradenské praxe a poskytnout rady, jak těmto jedincům účinně pomáhat v překonávání jejich obtíží. Publikace se aktuálně zabývá i novou školskou legislativou platnou od 1. 9. 2016 (zákon 82/2015 Sb. a Vyhláška 27/2016 Sb.). Částečně tak může pomoci čtenáři zorientovat se v oblasti školské péče o děti, žáky a studenty s SPU v souvislosti s platnou legislativní úpravou. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Specifické poruchy učení - Michalová Zdena , Čítanka pro 4. ročník (978-80-87591-25-3)Nastoupí-li nepřipravené a nezralé dítě do základní školy, nedovede se s novými nároky správně a přiměřeně vyrovnat. Některé děti bývají po příchodu ze školy nadměrně unavené až vyčerpané, protože vyučování pro ně znamená příliš velkou zátěž. U jiných dětí vyvolává nová školní situace místo radostného očekávání úzkostné stavy a strach, trému. Aby takovým okamžikům děti nebyly vystaveny a mohly se skutečně do školy těšit, v tom jim chce pomoci naše publikace. Jejím cílem je nastartovat u budoucího školáka některé percepčně-kognitivní funkce. Pokud se to podaří, může dítě počáteční nároky čtení, psaní a počítání zvládat mnohem jednodušeji. Pracovní sešit je zaměřen konkrétně na stimulaci početních představ, zrakového vnímání a grafomotoriky. Při plnění úkolů na jednotlivých pracovních listech by mělo být zabráněno výrazným obtížím při rozlišování písmen ve čtení a psaní. Postupně by mělo dojít k cílenému usměrnění správných očních pohybů při čtení, opisu a přepisu a k celkovému zobratnění drobného svalstva ruky. Početní úkoly vedou dítě k snadnějšímu zapamatování obrazu čísla ve spojení s názorem, procvičení základních geometrických tvarů, posílí prostorovou a pravolevou orientaci. Při plnění jednotlivých úkolů je budoucí prvňák zároveň veden k systematické a úmyslné soustředěnosti na práci, což je nezbytným předpokladem jakékoliv úspěšné duševní aktivity nejen ve školním prostředí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Připravujeme se do školy - Michalová Zdena , Čítanka 3 pro třetí ročník (978-80-7245-333-7)Předkládané pracovní listy slouží k rozvoji zrakové percepce u dětí; jsou využitelné pro děti od čtyř let a použitelné v případě oslabení vizuální diferenciace i pro děti druhého stupně základní školy. Běžně se dají využít k reedukaci u dětí s SPU a také v rámci prevence, aby případné oslabení této oblasti nebylo jednou z příčin obtíží při nácviku čtení. Pracovní listy začínají úkoly, které je schopno plnit čtyřleté dítě – mělo by v tomto věku zvládnout diferenciovat obrázek, který mezi ostatní nepatří. V další fázi (a tak jsou také zaměřené následující listy) rozlišuje obrázek obrácený vzhledem k ostatním vzhůru nohama, ve fázi další určuje obrázky stranově (zrcadlově) obrácené. Zrakové vnímání se rozvíjí systematicky od narození dítěte a u většiny dětí předškolního věku dosahuje potřebné úrovně pro nácvik čtení a psaní po zahájení školní docházky. U dětí, které ve čtení obtíže mívají, se v předškolním věku objevují nedostatky v rozlišování tvarů, lišících se od sebe v rovině vertikální či horizontální. Proto jsou další úkoly zaměřené na vyhledávání shodných tvarů, dokreslování neúplných obrázků dle vzoru. Není opomenut rozvoj zrakové paměti. Pomocí obrázků a dále i písmen je rozvíjena schopnost zrakové analýzy a syntézy, rozlišování figury – pozadí se zaměřením na vyhledávání obrázků a písmen na pozadí. Cvičení na rozlišování reverzních figur pomáhají odstraňovat u dětí statické inverze (listy s úkoly typu: Podtrhni, označ, vybarvi stejné tvary, písmena... s prvním tvarem na řádku apod.). Nechybí ani listy sloužící ke cvičení správného směru očních pohybů při čtení. Je potřebné, aby se dítěti při práci s listy věnoval dospělý. Do cvičení je pak zapojena řeč při verbalizaci prováděných činností, myšlení, které se při verbalizaci rozvíjí, dále pak motorika i pamět‘. Predkladané pracovné listy slúžia na rozvoj zrakovej percepcie u detí, môžu sa použiť u detí od štyroch rokov a používajú sa v prípade oslabenej vizuálnej diferenciácie u detí na druhom stupni základnej školy. Bežne sa dajú použiť pri reedukácii u detí so ŠPU a taktiež v rámci prevencie, aby prípadné oslabenie tejto oblasti nebolo jednou z príčin problémov pri nácviku čítania. Pracovné listy začínajú úlohami, ktoré dokáže riešiť štvorročné dieťa – malo by v tomto veku zvládnuť diferencovať obrázok, ktorý medzi ostatné nepatrí. V ďalšej fáze (tak sú zamerané nasledujúce listy) rozlišuje obrázok obrátený vzhľadom k ostatným hore nohami a v ďalšej fáze zase určuje zrkadlovo otočené obrázky. Zrakové vnímanie sa rozvíja systematicky od narodenia dieťaťa a u väčšiny detí predškolského veku dosahuje potrebnú úroveň na zvládnutie čítania a písania po začatí školskej dochádzky. U detí, ktoré majú problémy pri čítaní, sa v predškolskom veku objavujú nedostatky pri rozlišovaní tvarov, ktoré sa od seba líšia v horizontálnej, či vertikálnej rovine. Preto sú aj ďalšie úlohy zamerané na vyhľadávanie zhodných tvarov, dokresľovanie neúplných obrázkov podľa vzoru. Nesmieme zabúdať ani na rozvoj zrakovej pamäte. Pomocou obrázkov a neskôr aj písmen je rozvíjaná schopnosť zrakovej analýzy a syntézy, rozlišovanie figúry a pozadia so zameraním na vyhľadávanie obrázkov a písmen na pozadí. Cvičenia na rozlišovanie reverzných figúr pomáhajú odstraňovať u detí statické inverzie (listy s úlohami typu: Podčiarkni, označ, vyfarbi rovnaké tvary, písmená... s prvým tvarom v riadku a pod.) nechýbajú ani listy na cvičenie správneho smeru očných pohybov pri čítaní. Je potrebné, aby sa dieťaťu pri práci s listami venovala dospelá osoba. Do cvičenia je potom zapájaná reč pri verbalizácii vykonávaných činností, myslenie, ktoré sa pri verbalizácii rozvíja, taktiež aj motorika a pamäť. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Shody a rozdíly / Zhody a rozdiely - Michalová Zdena , Čítanka pro 2. ročník soš (978-80-7235-389-7)Osvědčená čtyřdílná řada čítanek zkušeného autora je určena žákům druhého stupně základní školy. Je plně v souladu s aktuálním vzdělávacím programem. Uvádí vyváženě jak texty z klasické literatury, tak texty z literatury pro děti a mládež. Usiluje o aktivní čtenářství a přináší zajímavé náměty k úvahám a činnostem. Ve čtvrtém, aktualizovaném vydání jsou nově některé ukázky rozděleny do dvou částí, aby byly pro žáky čtenářsky uchopitelnější. Učebnice mají pevnou vazbu a jsou opatřeny jednotnou schvalovací doložkou MŠMT. Čítanky doplňuje souborná učebnice Literární výchova pro 2. stupeň základní školy. (patro.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 9. ročník základní školy - Soukal Josef , Čítanka 3 pro třetí ročník (978-80-7245-332-0)Učebnice obsahuje tyto kapitoly: Nové státy na mapě, Státy podle rozlohy, Obyvatelstvo a stát, Státní hranice a typy států podle plohy, Administrativní členění státu, státní zřízení a formy vlády, Demokratické a diktárorské systémy politické moci, Mezinárodní organizace, Státy podle hospodářské úrovně, Globální problémy lidstva. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Politická mapa dnešního světa - Zeměpis pro 8. a 9. ročník ZŠ - Vladimír Baar , Čítanka pro 3. ročník základní školy (978-80-7358-000-1)Obsahuje ukázky moderní literatury od počátku 20. stol. k dnešku, prostřednictvím nichž mají žáci nejen možnost pozorovat vývoj literatury a seznámit se z významnými literárními osobnostmi, ale budou se moci zamýšlet i nad obecnými společenskými a filozoffilozofickými otázkami. Čítanka získala ocenění Nejlepší exponát na výstavě SCHOLA NOVA 2002. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 9. ročník ZŠ - Hana Rezutková, Marta Lískovcová , Počteníčko: čítanka pro 1. ročník základní školy (80-86285-73-1)Kniha - česky (alza.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 9. ročník (978-80-7289-895-4) , Čítanka pro 3. ročník středních odborných škol (80-7235-212-1)Kniha - česky Do čítanky byly vybrány ukázky ze světové a české literatury 20. století. Žáci si vytvoří ucelenou představu o vývoji literatury od zrodu moderny až po současnou postmoderní literaturu. V orientaci jim pomohou stručné chronologické přehledy vývoje literatury. V čítance se žáci seznámí nejen s hlavními literárními směry a skupinami, ale i se zásadními historickými okamžiky a jejich zobrazením v literatuře. (alza.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 9. ročník (978-80-7600-183-1) , Čítanka pro 6. ročník základní školy (978-80-7235-620-1)Přehledně zpracovaný přehled učiva pedagogy podle potřeby žáků. Přehledová tabulka – Přehled učiva zeměpisu pro 8. - 9. ročník obsahuje učivo zeměpisu pro žáky druhého stupně. •Přehledová tabulka slouží pro žáky prvního a druhého stupně. •Přehledová tabulka je pomocníkem pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami •Přehledová tabulka je vhodná pro žáky připravující se na víceletá gymnázia (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Přehled učiva zeměpisu pro 8. a 9. ročník - Přehledová tabulka učiva - Vendula Burdová, Mgr , Čítanka pro 2. ročník základní školy (978-80-7358-134-3)V pracovním sešitu naleznou žáci rozmanitá cvičení k upevnění probrané látky. Každou lekci uzavírá oddíl „Meine Grammatik a Mein Wortschatz“, díky kterým si mohou samostatně zopakovat gramatické učivo a slovní zásobu. Po každých dvou lekcích si na stránkách „Meilenstein“ hravou formou otestují, co se naučili a zdokumentují pokrok v učení. (patro.cz)
Podobné produkty ako Team Deutsch Němčina pro 8. a 9. ročník základních škol Pracovní sešit - Esterl UrsulaObsahuje ukázky moderní literatury od počátku 20. stol. k dnešku, prostřednictvím nichž mají žáci nejen možnost pozorovat vývoj literatury a seznámit se z významnými literárními osobnostmi, ale budou se moci zamýšlet i nad obecnými společenskými a filozoffilozofickými otázkami. Čítanka získala ocenění Nejlepší exponát na výstavě SCHOLA NOVA 2002. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 9. ročník ZŠ, vázaná - Hana Rezutková, Marta LískovcováObsahuje ukázky moderní literatury od počátku 20. stol. k dnešku, prostřednictvím nichž mají žáci nejen možnost pozorovat vývoj literatury a seznámit se z významnými literárními osobnostmi, ale budou se moci zamýšlet i nad obecnými společenskými a filozoffilozofickými otázkami. Čítanka získala ocenění Nejlepší exponát na výstavě SCHOLA NOVA 2002 (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 9. ročník ZŠ, brožovaná - Hana Rezutková, Marta LískovcováKniha - autor Vladimíra Bičíková; Zdeněk Topil; František Šafránek, 60 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit k učebnici. (alza.cz)
Podobné produkty ako Český jazyk pracovní sešit pro 8. ročník (978-80-7311-180-9)Kniha - autor Hana Čtrnáctová, 64 stran, česky (alza.cz)
Podobné produkty ako Chemie pro 8.a 9. ročník základní školy Příručka pro učitele (80-7235-095-1)Kniha - autor Josef Soukal, 216 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Osvědčená čtyřdílná řada čítanek zkušeného autora je určena žákům druhého stupně základní školy. Je plně v souladu s aktuálním vzdělávacím programem. Uvádí vyváženě jak texty z klasické literatury, tak texty z literatury pro děti a mládež. Usiluje o aktivní čtenářství a přináší zajímavé náměty k úvahám a činnostem. Ve čtvrtém, aktualizovaném vydání jsou nově některé ukázky rozděleny do dvou částí, aby byly pro žáky čtenářsky uchopitelnější. Učebnice mají pevnou vazbu a jsou opatřeny jednotnou schvalovací doložkou MŠMT. Čítanky doplňuje souborná učebnice Literární výchova pro 2. stupeň základní školy. (alza.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 9. ročník základní školy (978-80-7235-623-2)Učebnice zahrnuje období od skončení třicetileté války do roku 1918. Žáci se dozvědí o změnách ve způsobech výroby, dopravy i složení společnosti, vzdělávání a umění. Součástí jsou přehledně zpracovaná schémata vynálezů. Stejně jako v předchozích dvou učebnicích je přiblížen běžný život lidí. Všechny neznámé pojmy jsou vysvětleny přímo na stránce a klíčové pojmy jsou uvedeny v angličtině a němčině. Zařazeny jsou tipy, jak si žáci mohou prohlubovat své vědomosti, mezipředmětové vztahy a průřezová témata. Časová přímka a mapy Evropy v různých obdobích jsou přiloženy. (patro.cz)
Podobné produkty ako Dějepis pro 8. ročník NovověkUčebnice pro 8. ročník je koncipována v souladu s RVP ZV a svým uspořádáním navazuje na již vydané učebnice pro 6. a 7. ročník. Každá kapitola obsahuje jak teorii učební látky, tak i dostatečné množství cvičení, pomocí nichž si žáci nejen zopakují jazykové vědomosti a dovednosti, ale především si upevní i nové učivo. Navíc jsou zde pravidelně zařazovány testy a jazykové rozbory, které přispívají k cyklickému opakování učiva. Je zde brán zřetel na mezipředmětové vztahy, průřezová témata, skupinovou práci a klíčové pojmy v angličtině a němčině. (patro.cz)
Podobné produkty ako Český jazyk pro 8. ročníkKniha - autor Marie Fulková; Marie Novotná, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem učebnic je rozvíjet estetické vnímání na základě poznávání uměleckých děl a na základě vlastní výtvarné činnosti. Bohatě ilustrované publikace jsou inspirativním materiálem k tvůrčí práci. (alza.cz)
Podobné produkty ako Výtvarná výchova: pro 8. a 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia (80-7168-382-5)Kniha - autor Lenka Bičanová; Lucie Dymáčková, česky Do čítanky pro 6. ročník byly vybrány zajímavé příběhy s dětským hrdinou, představen je žánr moderní pohádky. (alza.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 6. ročník (978-80-7289-775-9)Kniha - autor Josef Soukal, 392 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je závěrečnou částí nové čtyřdílné řady učebnic osvědčeného autorského týmu odborníků a středoškolských učitelů. Pro každý ročník je určena jedna učebnice literatury a jedna čítanka. Jejich pojetí vychází z platných učebních osnov pro gymnázia, připravuje již žáky na nové pojetí maturit. (alza.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro IV. ročník gymnázií (80-7235-270-9)Kniha - autor Zita Janáčková; Marie Francová, 180 stran, česky, doprava zdarma s AlzaPlus+ Tato čítanka je závěrečnou částí řady pro 6.–9. ročník. Byla sestavena pro potřeby výuky v souladu s požadavky RVP ZV. Seznamuje žáky s českou i světovou literaturou od konce 1. světové války až po současnost. Vybrané texty jsme seřadili do tematických kapitol. Každý článek doplňují otázky pro podporu čtenářské gramotnosti. Zařazeny jsou definice pojmů z literární teorie, které nebyly doposud probrány, a medailonky vybraných autorů. Ukázky jsou vybrány tak, aby bylo možno v co největší míře uplatnit mezipředmětové formy výuky. Přejeme vám, aby se naše čítanka stala vaším oblíbeným průvodcem. (alza.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 9. ročník: Čtení s porozuměním (978-80-87591-93-2)Kniha - česky, brožovaná bez přebalu lesklá Osvícenství. Preromantismus a romantismus. Realismus. Naturalismus. Literatura přelomu 20. století. Moderní umělecké směry. Česká moderna a buřiči. Meziválečná literatura. (alza.cz)
Podobné produkty ako Hravá literatura 8: Učebnice pro 8. ročník ZŠ a víceletá gymnázia (978-80-87881-01-9)Kniha - autor Eva Marádová, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Druhá ze dvou učebnic, jejichž cílem je vést žáky ke zdravému životnímu stylu, k odpovědnému partnerství i rodičovství a pomáhat jim projít snadněji dospíváním. Druhý díl je určen pro 8. a 9. ročník ZŠ. (alza.cz)
Podobné produkty ako Rodinná výchova Zdravý životní styl 2: učebnice pro 8. a 9. ročník ZŠ (80-7168-643-3)Učebnice nejdříve seznámí žáky s pojmem chemie, následně s chemickými látkami a směsmi, složením látek, chemickými reakcemi prvky a anorganickými sloučeninami. Učebnice je doplněna o několik laboratorních prací, námětů k pozorování a pokusů, návrhů projektů, klíčových kompetencí a očekávaných výstupů. K učebnici je přiložena periodická tabulka prvků a tabulka s hustotou, teplotou tání a varu. (patro.cz)
Podobné produkty ako Chemie pro 8. ročník - Mach JosefÚvodní část učebnice je věnována třídění rostlin a jejich zařazení do systému. Největší pozornost je věnována krytosemenným rostlinám, na jejichž příkladech je popsána stavba rostlinného těla. Žáci se seznámí s rostlinami v nejznámějších ekosystémech, které už znají z učiva zoologie. (patro.cz)
Podobné produkty ako Přírodopis pro 8. ročník - Klinkovská LenkaProcvičování pravopisu je součástí ucelené řady učebnic a pracovních sešitů Hravá čeština pro výuku českého jazyka na 2. stupni základních škol. Slouží k procvičování pravopisných jevů probíraných v 8. ročníku. Pracovní sešit sestavil odborný tým pedagogů a lektorů na základě zkušeností s výukou na 2. stupni. Součástí pracovního sešitu je klíč s řešením. V souladu s RVP ZV Slovní zásoba (tvoření slov, obohacování slovní zásoby) Tvarosloví (podstatná jména, přídavná jména, zájmena, číslovky, slovesa, neohebné slovní druhy) Pravopis (psaní i/y, předpony, psaní bě/bje, pě, vě/vje, mě/mně) Skladba (základní větné členy, rozvíjející větné členy, věty jednočlenné, dvojčlenné, větné ekvivalenty, přístavkový vztah, souvětí podřadné, druhy vedlejších vět, významové poměry mezi větnými členy a vedlejšími větami, souvětí souřadné, významové poměry mezi větami hlavními, psaní čárek ve větě jednoduché, psaní čárek ve složitém souvětí) Klíč k řešení (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Procvičování pravopisu - ČJ pro 8. ročník8-90 Aktualizované vydání obsahuje nově zpracované kapitoly o právním a protiprávním jednání – objasňují význam právní úpravy důležitých vztahů(např. vlastnictví, pracovní poměr) a obsahují příklady smluv, se kterými se můžeme setkat nejčastěji (kupní smlouva, smlouva o nájmu, smlouva o dílo, smlouva o přepravě), vysvětlují práva spotřebitele včetně reklamace, příčiny a důsledky korupce či protiprávnost porušování pravidel silničního provozu. V oddílu III. Člověk, láska a manželství jsou kapitoly nově řazeny tak, aby byl více zdůrazněn společenský rozměr sexuálních vztahů, manželství a rodiny. Nové učebnice pro vzdělávací obor Výchova k občanství jsou koncipovány v souladu s RVP ZV. V úvodu jednotlivých kapitol opět naleznete motivační texty, které mají v žácích vzbudit zájem o příslušné téma. Kromě samotného výkladového textu učebnice obsahují i celou řadu problémových úkolů, které rozvíjejí myšlenkové operace žáků. V rámci skupinových úkolů se knihy zaměřují na rozvoj vzájemné kooperace a komunikačních dovedností. Navíc jsou zde zařazeny mezipředmětové vazby formou odkazů na korespondující učivo v ostatních učebnicích z řady, průřezová témata, skupinové a projektové úkoly, pojmy v angličtině a němčině, opakovací a tvořivé úkoly, zajímavosti, práci s internetem, ukázky z krásné literatury. Tyto učebnice jsou zpracovány také interaktivní formou. Struktura a obsahová náplň jednotlivých kapitol učebnice Výchova k občanství 8 rozvíjí a uvádí do dalších souvislostí učivo předchozích dvou publikací. Kromě toho jsou zde i kapitoly obsahově nové, na které cyklicky navážeme v 9. ročníku – týká se to zejména těchto témat: lidské schopnosti a uplatnění ve společnosti, stát a právní řád. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Výchova k občanství 8 pro 8. ročník ZŠCílem učebnic je rozvíjet estetické vnímání na základě poznávání uměleckých děl a na základě vlastní výtvarné činnosti. Bohatě ilustrované publikace jsou inspirativním materiálem k tvůrčí práci. (patro.cz)
Podobné produkty ako Výtvarná výchova - pro 8. a 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia - Marie Fulková, Marie Novotná - Novotná MarieŘada původních českých učebnic. Pro každý ročník je vydána jedna učebnice (Pupil’s Book), pracovní sešit (Workbook), CD a Metodická kniha pro učitele (Teacher’s Book). Kniha pro učitele obsahuje vždy dvoustranu z žákovské učebnice a z pracovního sešitu a metodická doporučení, jak s nimi pracovat. Celý komplet je zpracován v souladu s RVP. (patro.cz)
Podobné produkty ako CD Angličtina pro 8. ročník základní školy