Publikace je určena pro ředitele a pedagogy českých škol, kteří mají mezi svými žáky-cizince či české děti žijící v zahraničí. Věnuje se žákům, kteří plní povinnou školní docházku v zahraničí, a problémům, jež mohou nastat při návratu těchto dětí do českých škol. Naleznete zde základní legislativní pravidla, kterými se daná problematika řídí, vzory mnohých dokumentů a tiskopisů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Česká škola a žáci ze zahraničí - Jitka Kendíková , Česká základní škola (9788024623719)Druhé vydání úspěšné příručky odráží významné legislativní změn v oblasti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři s bohatou zkušeností z praxe se podrobně věnují inkluzi, všem jejím aspektům a odpovídají na některé z mnohých otázek: Kdo mi pomůže vyřešit potíže mého dítěte ve škole? Kdy se mám obracet na poradenská zařízení a co od nich mohu žádat? Jak má vypadat péče o žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) ve škole? Je pro mé dítě vhodný odklad školní docházky, individuální vzdělávání, přípravná třída? Bude pro mé dítě lepší přestup na jinou školu? Jak to zařídit? Jak zvládnout přechod na střední školu? Jak úspěšně ukončit střední školu? Jakou roli má asistent pedagoga? Kdy a za jakých podmínek je vhodný asistent pedagoga? Jak pomůže mému dítěti individuální vzdělávací plán (IVP)? Co musí obsahovat IVP? V knize naleznete také celou řadu dalších informací týkajících se dětí se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole. Pomohou Vám i konkrétní návody, vzory a formuláře. Publikace je určena zákonným zástupcům žáků se speciálními. (patro.cz)
Podobné produkty ako Jak zvládnout problémy dětí se školou? - Kendíková Jitka , Cobainovi žáci (9788025721117)Soubor 30 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem. Žáci se při práci s listy naučí lépe orientovat ve školním prostředí a pochopí organizaci i způsob výuky v české škole. Zároveň si také osvojí základní slovní zásobu potřebnou k fungování v českém jazykovém prostředí (jako např. pozdravy, představování, pojmenování členů rodiny, svátků, oblečení, ročních období, předmětů ve škole, zájmových aktivit, zaměstnanců školy atd.) Díky práci s příručkou se kromě komunikačních schopností rozvíjí i další dovednosti, zejména osobnostní a sociální. Děti si potrénují paměť, ale i pozornost a soustředění. Proto je lze využívat i při práci s jinými žáky, např. těmi s různými speciálními vzdělávacími potřebami. Základ pracovních listů tvoří zajímavě zpracované, černobílé ilustrace, ke kterým je připraveno pět jednoduchých úkolů pro žáky. Všechna zadání je možné doplňovat a rozpracovávat dle potřeby a individuálních možností žáka. S pracovními listy mohou žáci s OMJ pracovat se svými učiteli, asistenty, družináři, případně s rodiči či staršími sourozenci. Proto jsou listy doplněny stručnými metodickými pokyny a procvičovanou slovní zásobou. V závěru publikace je umístěn abecedně řazený slovník použité slovní zásoby. Na prázdnou linku za každým slovem si mohou žáci zapisovat význam slova v mateřském jazyce. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole - Jitka Kendíková, Viktor Svoboda , Česká škola na sibiři (978-80-755-7966-9)Soubor 30 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem. Žáci se při práci s listy naučí lépe orientovat ve školním prostředí a pochopí organizaci i způsob výuky v české škole. Zároveň si také osvojí základní slovní zásobu potřebnou k fungování v českém jazykovém prostředí (jako např. pozdravy, představování, pojmenování členů rodiny, svátků, oblečení, ročních období, předmětů ve škole, zájmových aktivit, zaměstnanců školy atd.) Díky práci s příručkou se kromě komunikačních schopností rozvíjí i další dovednosti, zejména osobnostní a sociální. Děti si potrénují paměť, ale i pozornost a soustředění. Proto je lze využívat i při práci s jinými žáky, např. těmi s různými speciálními vzdělávacími potřebami. Základ pracovních listů tvoří zajímavě zpracované, černobílé ilustrace, ke kterým je připraveno pět jednoduchých úkolů pro žáky. Všechna zadání je možné doplňovat a rozpracovávat dle potřeby a individuálních možností žáka. S pracovními listy mohou žáci s OMJ pracovat se svými učiteli, asistenty, družináři, případně s rodiči či staršími sourozenci. Proto jsou listy doplněny stručnými metodickými pokyny a procvičovanou slovní zásobou. V závěru publikace je umístěn abecedně řazený slovník použité slovní zásoby. Na prázdnou linku za každým slovem si mohou žáci zapisovat význam slova v mateřském jazyce. (patro.cz)
Podobné produkty ako Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole - Kendíková Jitka , Rámakrišna a jeho žáci (999-00-034-9680-5)Publikace se věnuje problematice společného vzdělávání. Připomíná a představuje důležité legislativní změny, které vešly v účinnost od 1. 9. 2016. Nezabývá se však jen novelizací § 16 školského zákona, ale také mnoha dalšími doplněnými nebo pozměněnými prováděcími předpisy. Autorka se věnuje nejen vzdělávání žáků s nějakou "diagnózou", ale nezapomíná ani na žáky cizince a osoby, které studují v zahraničí. Upozorňuje i na mýty, drobné nepravdy a mylné interpretace spojené se sledovanými legislativními změnami. Pokouší se je nejen pojmenovat, ale i vysvětlit. Zároveň se snaží upozornit na některá slabá místa, jež se v této souvislosti objevila v každodenní praxi ve školách. V knize přináší příběhy devíti konkrétních žáků základní školy. Všichni patří v širším slova smyslu mezi žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich osud do značné míry ovlivnily popisované legislativní změny. Rok I. lze chápat různě, záleží na čtenáři zda I. vnímá jako písmeno nebo římskou číslici. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Rok I. - Jitka Kendíková , Česká biokuchařka: recepty na pokrmy ze špaldy, pohanky, prosa a cizrny ... (80-86179-79-6)Komplexně zpracovaná problematika ADHD - od předškoláka ke studentovi střední školy. Publikace přináší komplexně zpracovanou problematiku ADHD. Přestavuje základní vymezení této poruchy, možnosti podpůrných a organizačních opatření či jejich financování, včetně ukázek dokumentů souvisejících se začleněním dětí s ADHD do vzdělávacího procesu. Zpracovává praktické otázky počínaje problematikou školní zralosti dětí s ADHD a jejich nástupem ke školní docházce, přes specifika jejich hodnocení až po otázky související s absolvováním přijímacího řízení na střední školy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako ADHD krok za krokem - Jitka Kendíková , Jitka a kytka (978-80-87060-31-5)eBook: Přestože se s asistenty pedagoga setkáváme v mateřských, základních i středních školách a tato pracovní pozice je již nějakou dobu legislativně ukotvena, stále se vynořují různorodé pochyby a kladou zajímavé otázky. Jaká je přesně role asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu? Jaký je rozdíl mezi asistentem pedagoga a osobním asistentem a kdo je to školní asistent? Jak může škola získat potřebné finance pro vytvoření takové pracovní pozice? Jaká je náplň práce asistenta pedagoga a jakým způsobem nastavit spolupráci s učitelem či ředitelem školy? To jsou jen některé z otázek, na něž se publikace snaží poskytnout odpověď. Autorka knihy, ředitelka ZŠ a gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze, vychází při svém psaní ze své mnohaleté zkušenosti s inkluzivním vzděláváním na obou typech škol. 2. vydání publikace reaguje zejména na legislativní změny, ke kterým od roku 2016 postupně docházelo a dochází. Proto byly některé kapitoly doplněny nebo přepracovány. Kromě legislativního zarámování zde čtenáři najdou např. také aktualizované individuální vzdělávací plány, nové kazuistiky, informace o nových úpravách přijímacího řízení aj. Kniha je určena pro asistenty pedagoga (začínající i ty již zkušené), pro ředitele škol i ostatní pracovníky ve školství a profesionály zabývající se školskou problematikou. Užitečné informace zde najdou i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vademecum asistenta pedagoga - Jitka Kendíková - e-kniha , Břetislav a jitka (978-80-271-0363-8)Příručka Český jazyk z edice Vzděláváme žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ, si klade za cíl ukázat vyučujícím českého jazyka možnosti, jak pracovat s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v hodinách. Přináší jak teorii, tak praktické ukázky pracovních listů, které by měly být zdrojem inspirace pro učitele, asistenty pedagoga, ale i rodiče. (patro.cz)
Podobné produkty ako Český jazyk - Kendíková Jitka , Česká škola na sibiři: vzpomínka legionáře václava valenty (978-80-7557-966-9)Publikace Školák se speciálními vzdělávacími potřebami přináší nápady, jak pracovat s těmito žáky v průběhu plnění školní docházky, a to jak ve výuce, tak mimo ni. Příručka je určena pedagogům, učitelům i jejich asistentkám, poradenským pracovníkům, speciálním pedagogům a školním psychologům a také rodičům. V teoretickém úvodu připomíná legislativní rámec problematiky, definuje některé pojmy, nastiňuje možnosti spolupráce s odborníky a představuje nástroje vhodné pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Poskytuje také metodický návod, jak s publikací pracovat. Druhou část příručky tvoří pracovní listy přehledně rozdělené do osmi tematicky zpracovaných kapitol. Ty se zaměřují zejména na trénink pozornosti a paměti, sociálních dovedností a komunikace, orientaci v prostoru a čase nebo emocionální výchovu. Najdete zde ale i část věnovanou nadaným žákům. Pracovní listy jsou zajímavě výtvarně zpracovány. Jednotlivé kresby přinesou nejen poučení, ale díky umu ilustrátorky také pobaví. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Školák se speciálními vzdělávacími potřebami - Jitka Kendíková, Anna Trousilová , Vrbová jitka: to je... jitka vrbová (3x cd) - cd (310928-2)Publikace rozšiřuje portfolio materiálů pro výuku dětí s SVP na druhém stupni ZŠ. Proto přináší učitelům, speciálním pedagogům i rodičům další pracovní listy z gramatiky, slohu i literatury. Práce s těmito materiály žákům pomáhá prohlubovat jejich znalosti a dává jim možnost procvičit si učivo z českého jazyka a literatury mnoha různými formami. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Rozšiřující nápravná cvičení - český jazyk a literatura - Jitka Kendíková , Česká a srbská frazeologie (9788024646701)A proč ne! je výjimečnou knihou, jejíž obsah tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o téma aktuální, často diskutované, ale také spojené s řadou otázek, se kterými si mnozí pedagogové, další odborníci a rodinní příslušníci nevědí rady. Ve formě rozhovoru studentů s jejich pedagogem nechává čtenáře neformálním způsobem nahlédnout do zákulisí školy, která má s integrací bohaté zkušenosti. Co o knize říká jeden z jejích autorů? Adam: Příručky jsou plné rad expertů, které vycházejí z nejpropracovanějších výzkumů. My se ale budeme snažit o pohled opačný, který já osobně považuju za mnohem důležitější. Vyslechneme názor vedení, který zastává Jitka Kendíková, ředitelka Základní školy a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze a pokusíme se na něj reagovat. Spolu s Honzou přidáme názor a zkušenosti studentů, jež jsou v drtivé většině příruček opomíjeny. Doufáme, že naší knihou pomůžeme jak rodičům, tak expertům... (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako A proč ne? - Jitka Kendíková, Jan Mazel, Adam Sládek , Česká morfologie a korpusy (9788024625935)Publikace přináší komplexně zpracovanou problematiku ADHD. Přestavuje základní vymezení této poruchy, možnosti podpůrných a organizačních opatření či jejich financování, včetně ukázek dokumentů souvisejících se začleněním dětí s ADHD do vzdělávacího procesu. Zpracovává praktické otázky počínaje problematikou školní zralosti dětí s ADHD a jejich nástupem ke školní docházce, přes specifika jejich hodnocení až po otázky související s absolvováním přijímacího řízení na střední školy. Obsah 1. ADHD – definice a projevy 2. Jak pracovat se žáky s ADHD ve škole 3. Legislativní rámec 4. Plán pedagogické podpory 5. Individuální vzdělávací plán 6. Asistent pedagoga 7. Poradenské služby ve školských poradenských zařízeních a ve školách 8. Spolupráce s dalšími odborníky, kteří mohou pomoci jedincům s ADHD 9. Školní zralost 10. Volba správné základní školy 11. Zápis do první třídy 12. Odklad povinné školní docházky 13. První rok povinné školní docházky 14. Komunikace mezi školou a rodinou 15. Hodnocení žáků s ADHD 16. Žáci s ADHD v důležitých dokumentech školy 17. Organizační opatření školy při vzdělávání žáků s ADHD 18. Přijímací zkoušky na střední školy 19. Financování 20. Legislativa a užitečné zdroje informací o ADHD (patro.cz)
Podobné produkty ako ADHD krok za krokem - Kendíková Jitka , Automobilismus a česká společnost (9788024647623)eBook: A proč ne! je výjimečnou knihou, jejíž obsah tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o téma aktuální, často diskutované, ale také spojené s řadou otázek, se kterými si mnozí pedagogové, další odborníci a rodinní příslušníci nevědí rady. Ve formě rozhovoru studentů s jejich pedagogem nechává čtenáře neformálním způsobem nahlédnout do zákulisí školy, která má s integrací bohaté zkušenosti. Co o knize říká jeden z jejích autorů? Adam: Příručky jsou plné rad expertů, které vycházejí z nejpropracovanějších výzkumů. My se ale budeme snažit o pohled opačný, který já osobně považuju za mnohem důležitější. Vyslechneme názor vedení, který zastává Jitka Kendíková, ředitelka Základní školy a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze a pokusíme se na něj reagovat. Spolu s Honzou přidáme názor a zkušenosti studentů, jež jsou v drtivé většině příruček opomíjeny. Doufáme, že naší knihou pomůžeme jak rodičům, tak expertům... (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako A proč ne? - Jitka Kendíková, Jan Mazel, Adam Sládek - e-kniha , Igelitka jitka a petka bětka (978-80-264-3555-6)eBook: Porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) patří mezi nejčastější neurovývojové odlišnosti u dětí. Její symptomy přetrvávají většinou i do dospělosti. Kniha nabízí ucelený pohled na život jedinců pod taktovkou ADHD. Popisuje jednotlivá vývojová období života člověka ve vztahu k projevům a potížím spojeným s touto diagnózou. Zaměřuje se hlavně na prostředí školy, ale i na domácí prostředí, mapuje klíčové momenty při vzdělávání a výchově těchto dětí, jako je samotný vstup do mateřské/základní školy, přestupy mezi jednotlivými stupni škol, volba povolání apod. Sleduje také specifika vývoje dětí, dospívajících a dospělých s ADHD. Sdílí příklady dobré praxe. Popis života dítěte s ADHD začíná v předškolním období, pokračuje mladším školním obdobím – pubertou – a adolescencí až po dospělost. Nechybí ani kapitola o mimoškolní oblasti, informace o možnostech a významu volnočasových aktivit. Autorky se v jednotlivých kapitolách zamýšlejí nad specifiky daného období, přinášejí svou profesní erudici i letité zkušenosti získané při práci s těmito jedinci v konkrétním prostředí, ve kterém se společně setkávají. Jednotlivé kapitoly nastiňují potřeby těchto osob i nároky, které jsou na ně v jednotlivých životních fázích kladeny. Přibližují a popisují rizika, do kterých vstupují. Zaměřují se na klíčové momenty vývoje jedince. Nedílnou součástí každé kapitoly je nabídka možností a inspirací, jak s těmito jedinci komunikovat, spolupracovat. Jak u nich podporovat to, co funguje. Jak čelit problémům a jejich důsledkům vyplývajícím z ADHD. Jak pomáhat žákům přímo ve škole. Každou kapitolu doplňují příklady z praxe nebo kazuistiky. Kniha je určena pro rodiče, učitele a vychovatele, ale i pro spolužáky, kamarády, partnery a zaměstnavatele. V neposlední řadě i pro samotné osoby s ADHD. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Cesta životem s ADHD - Jitka Kendíková, Markéta Závěrková, Jaroslava Budíková, Markéta Dobiášová, Veronika Vitošková - e-kniha , Břetislav a jitka: klášterní intriky (978-80-271-0363-8)A proč ne! je výjimečnou knihou, jejíž obsah tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o téma aktuální, často diskutované, ale také spojené s řadou otázek, se kterými si mnozí pedagogové, další odborníci a rodinní příslušníci nevědí rady. Ve formě rozhovoru studentů s jejich pedagogem nechává čtenáře neformálním způsobem nahlédnout do zákulisí školy, která má s integrací bohaté zkušenosti. Co o knize říká jeden z jejích autorů? Adam: Příručky jsou plné rad expertů, které vycházejí z nejpropracovanějších výzkumů. My se ale budeme snažit o pohled opačný, který já osobně považuju za mnohem důležitější. Vyslechneme názor vedení, který zastává Jitka Kendíková, ředitelka Základní školy a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze a pokusíme se na něj reagovat. Spolu s Honzou přidáme názor a zkušenosti studentů, jež jsou v drtivé většině příruček opomíjeny. Doufáme, že naší knihou pomůžeme jak rodičům, tak expertům... (patro.cz)
Podobné produkty ako A proč ne? Kendíková Jitka, Mazel Jan, Sládek Adam. Pasparta Pasparta - Mazel Jan , Molavcová jitka: zčistajasna - cd (g211832)Porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) patří mezi nejčastější neurovývojové odlišnosti u dětí. Její symptomy přetrvávají většinou i do dospělosti. Kniha nabízí ucelený pohled na život jedinců pod taktovkou ADHD. Popisuje jednotlivá vývojová období života člověka ve vztahu k projevům a potížím spojeným s touto diagnózou. Zaměřuje se hlavně na prostředí školy, ale i na domácí prostředí, mapuje klíčové momenty při vzdělávání a výchově těchto dětí, jako je samotný vstup do mateřské/základní školy, přestupy mezi jednotlivými stupni škol, volba povolání apod. Sleduje také specifika vývoje dětí, dospívajících a dospělých s ADHD. Sdílí příklady dobré praxe. Popis života dítěte s ADHD začíná v předškolním období, pokračuje mladším školním obdobím - pubertou - a adolescencí až po dospělost. Nechybí ani kapitola o mimoškolní oblasti, informace o možnostech a významu volnočasových aktivit. Autorky se v jednotlivých kapitolách zamýšlejí nad specifiky daného období, přinášejí svou profesní erudici i letité zkušenosti získané při práci s těmito jedinci v konkrétním prostředí, ve kterém se společně setkávají. Jednotlivé kapitoly nastiňují potřeby těchto osob i nároky, které jsou na ně v jednotlivých životních fázích kladeny. Přibližují a popisují rizika, do kterých vstupují. Zaměřují se na klíčové momenty vývoje jedince. Nedílnou součástí každé kapitoly je nabídka možností a inspirací, jak s těmito jedinci komunikovat, spolupracovat. Jak u nich podporovat to, co funguje. Jak čelit problémům a jejich důsledkům vyplývajícím z ADHD. Jak pomáhat žákům přímo ve škole. Každou kapitolu doplňují příklady z praxe nebo kazuistiky. Kniha je určena pro rodiče, učitele a vychovatele, ale i pro spolužáky, kamarády, partnery a zaměstnavatele. V neposlední řadě i pro samotné osoby s ADHD. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Cesta životem s ADHD - Jak se vyrovnat s diagnózou v jednotlivých etapách života - Jitka Kendíková, Markéta Závěrková, Jaroslava Budíková, Markéta Dob , Právní úprava profesionálního sportu v české republice a zahraničí (978-80-7552-883-4)Hlavním podnětem k sepsání publikace Právní úprava profesionálního sportu v České republice a zahraničí je neutěšená situace v českém profesionálním sportu a snaha o rozhýbání "sportovních právních vod". Kniha pojednává o situaci v České republice, tedy do jaké míry je právní úprava sportu u nás ve srovnání s jinými vybranými evropskými státy nedostatečná a jaké jsou dopady zejména na profesionální sport. Pro názornost autorka popisuje skutečné případy, s nimiž se setkala sama v rámci svého profesionálního sportovního působení, nebo o nichž se dozvěděla v rámci provedeného dotazování profesionálních sportovců. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Právní úprava profesionálního sportu v České republice a zahraničí - Helena Jurka , Vzdělávací systémy v zahraničí (978-80-7552-845-2)Kniha Česká škola neexistuje přináší jedinečný pohled na Československo očima cizince, který v Praze prožil jedno z nejdůležitějších období svého života. Goran Marković (*1946), velká osobnost jugoslávské, resp. srbské kinematografie, studoval režii na FAMU v druhé polovině šedesátých let. Několik let po absolutoriu sepsal reflexi období, které bylo výjimečné nejen pro něj, ale i pro jeho druhou vlast. Autor komentuje každodennost socialistické společnosti i rozhodující úsek československých dějin kulminující v roce 1968. Ve stejné době zažívala období své největší slávy filmová fakulta, když na ní do počátku normalizace vyučovali například spisovatel Milan Kundera nebo režisér Elmar Klos. Mimořádné ovzduší přineslo mimo jiné i zvýšení počtu zahraničních zájemců o studium. Mezi nimi tvořili významnou skupinu studenti z Jugoslávie. Jejich "podezřelá" přítomnost vyvolávala řadu nečekaných situací. Popis těchto peripetií se v Markovićově podání mísí se zábavnými historkami ze života mladého muže. První české vydání je rozšířeno o trefnou předmluvu autorova pražského spolužáka, filmaře Rajka Grliće. Text knihy, sepsaný před více než čtyřiceti lety, významně aktualizuje také rozsáhlý rozhovor. Dosud aktivní režisér, scenárista a dramatik v něm líčí svou uměleckou dráhu i politickou situaci v zemích bývalé Jugoslávie. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Česká škola neexistuje - Goran Markovič , Čechová jitka: klavírní dílo 5 (bagately a impromptus) - cd (su3845-2)Tento svazek Edice pamětí Československé obce legionářské je trochu netypický. Jedná se o kompilaci různých prací legionáře a učitele Václava Valenty, který byl v meziválečném období jako Valenta-Alfa známým autorem knih a her pro děti s legionářskou tematikou. Kniha se tak skládá ze tří částí. Textů o službě v rakousko-uherské armádě, zajetí a legionářských vzpomínek z různých knih a časopisů, nikdy nepublikovaného zápisníčku ze zajateckého tábora v Šadrinsku a knihy Česká škola na Sibiři. Ta zachycuje málo známkou část legionářských dějin, školu pro nezletilé dobrovolníky československého vojska. Jednalo se většinou o sirotky, kteří s legionáři prodělávali jejich válečnou anabázi, ale po stažení k ochraně Transsibiřské magistrály roku 1919 byli posláni do školních lavic! Valenta byl jejím řídícím učitelem a svým nezaměnitelným humorem zachycuje její osudy až po příjezd do Československa. Text je doplněn mnoha unikátními fotografiemi. (patro.cz)
Podobné produkty ako Česká škola na Sibiři - Valenta Václav , Zelenková jitka: intimity - cd (su6502-2)Tento svazek Edice pamětí Československé obce legionářské je trochu netypický. Jedná se o kompilaci různých prací legionáře a učitele Václava Valenty, který byl v meziválečném období jako Valenta-Alfa známým autorem knih a her pro oděti s legionářskou tematikou. Kniha se tak skládá ze tří částí. Textů o službě v rakousko-uherské armádě, zajetí a legionářských vzpomínek z různých knih a časopisů, nikdy nepublikovaného zápisníčku ze zajateckého tábora v Šadrinsku a knihy Česká škola na Sibiři. Ta zachycuje málo známkou část legionářských dějin, školu pro nezletilé dobrovolce československého vojska. Jednalo se většinou o sirotky, kteří s legionáři prodělávali jejich válečnou anabázi, ale po stažení k ochraně Transsibiřské magistrály roku 1919 byli posláni do školních lavic! Valenta byl jejím řídícím učitelem a svým nezaměnitelným humorem zachycuje její osudy až po příjezd do Československa. Text je doplněn mnoha unikátními fotografiemi. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Česká škola na Sibiři - Václav Valenta , Molavcová jitka: nezacházej slunce - cd (7705756)Katedra střihové skladby na pražské FAMU se spolu se svými pedagogy a absolventy stala kolébkou teorie a pedagogiky střihové skladby v Československé republice. Vychovala velké množství tvůrčích osobností (Drahomíra Vihanová, Josef Valušiak, Alois Fišárek, Jiří Brožek, Jan Daňhel atd.), které měly svůj neodmyslitelný a trvalý vliv na podobu české kinematografie. Tento málo zohledněný fakt si velmi dobře uvědomují studenti a pedagogové Katedry střihové skladby, kteří vám spolu s dalšími autory předkládají přítomnou kolektivní monografii Česká škola střihové skladby. Kniha tematicky propojuje teorii, pedagogiku i uměleckou praxi a po odborné stránce navazuje na stejnojmennou olomouckou konferenci z roku 2019. Svým zacílením, které rozšiřuje spektrum přednesených konferenčních příspěvků, míří k obohacení českého akademického prostředí o tematiku střihové skladby, která zde v uplynulých desetiletích citelně absentovala. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Česká škola střihové skladby - Michal Böhm , Kotě z kocourkova: vypráví jitka molavcováKniha - autor Helena Jurka, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Hlavním podnětem k sepsání publikace Právní úprava profesionálního sportu v České republice a zahraničí je neutěšená situace v českém profesionálním sportu a snaha o rozhýbání "sportovních právních vod". Kniha pojednává o situaci v České republice, tedy do jaké míry je právní úprava sportu u nás ve srovnání s jinými vybranými evropskými státy nedostatečná a jaké jsou dopady zejména na profesionální sport. Pro názornost autorka popisuje skutečné případy, s nimiž se setkala sama v rámci svého profesionálního sportovního působení, nebo o nichž se dozvěděla v rámci provedeného dotazování profesionálních sportovců. (alza.cz)
Podobné produkty ako Právní úprava profesionálního sportu v České republice a zahraničí (978-80-7552-883-4) , Molavcová jitka: pop galerie (su5960-2)eBook:,Tento svazek Edice pamětí Československé obce legionářské je trochu netypický. Jedná se totiž o kompilaci různých prací legionáře a učitele Václava Valenty, který byl v meziválečném období jako Valenta-Alfa známým autorem knih a her pro děti s legionářskou tematikou. Kniha se tak skládá ze tří částí. Textů o službě v rakousko-uherské armádě, zajetí a legionářských vzpomínek z různých knih a časopisů, nikdy nepublikovaného zápisníčku ze zajateckého tábora v Šadrinsku a knihy Česká škola na Sibiři. Ta zachycuje málo známkou část legionářských dějin, školu pro nezletilé dobrovolce československého vojska. Jednalo se většinou o sirotky, kteří s legionáři prodělávali jejich válečnou anabázi, ale po stažení k ochraně Transsibiřské magistrály roku 1919 byli posláni do školních lavic! Valenta byl jejím řídícím učitelem a svým nezaměnitelným humorem zachycuje její osudy až po příjezd do Československa. Text je doplněn mnoha unikátními fotografiemi. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Česká škola na Sibiři - Václav Valenta - e-kniha , Jiri suchy jitka molavcova koncert cdTato publikace stručnou formou shrnuje hlavní otázky v oblasti aktivní imunizace. Je určena především praktickým lékařům pro rychlou orientaci v problematice očkování v České republice. Autorky jsou si vědomy, že není možné detailně obsáhnout všechny otázky spojené s vakcinací. Pozornost proto věnovaly především jednotlivým druhům očkování v našich podmínkách dle platné vyhlášky MZ ČR č. 537/2006 Sb. o očkování proti infekčním nemocem. Součástí publikace je přehled očkovacích látek, tento výčet však nepředstavuje všechny registrované vakcíny v České republice. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Očkování v České republice - Jana Dáňová, Částková Jitka , Na hradech a tvrzích: miroslavu plačkovi k 75. narozeninám jeho přátelé a žáci (978-80-7422-682-3)Elektronická kniha - autor Eliška Walterová, Dominik Dvořák, Martin Chval, Karel Starý a Petr Urbánek, 312 stran, česky V posledních letech došlo k zásadní reformě právního rámce fungování českých základních škol. Nově byly stanoveny i cíle vzdělávání. Skutečné efekty těchto změn, zejména jejich dopad na každodenní podobu vyučování a učení, však nejsou prakticky známy. Tato kniha je jedním z prvních ucelenějších obrazů aktuální podoby českého základního vzdělávání krátce po spuštění reformy. Vychází z rozsáhlého empirického šetření formou smíšených případových studií pěti základních škol. Poskytuje plastický obraz každé z těchto typově odlišných škol včetně výpovědí žáků, učitelů a dalších aktérů školního života i pohledů na dění ve třídách. V tematických kapitolách ukazuje, jak se v závislosti na jedinečném kontextu různé školy vypořádávají s hlavními výzvami současného školství. Kromě věcného sdělení představuje práce i závažný přínos metodologický. Pro svou... (alza.cz)
Podobné produkty ako Česká základní škola (9788024623719) , Škola zpěvuUčebnice je určena pro žáky středních škol v rámci přípravy na nelékařská povolání. Jedná se o stručný náhled na patologii jako obor včetně patologických procesů v těle, které jsou nutným vědním základem pro studium dalších lékařských i nelékařských předmětů včetně ošetřovatelství na zdravotnických školách. Je určena i pro žáky zdravotnických lyceí. (patro.cz)
Podobné produkty ako Patologie pro střední zdravotnické školy - Janíková Jitka , Aprílová školaUčebnice je určena pro žáky středních škol v rámci přípravy na nelékařská povolání. Jedná se o stručný náhled na patologii jako obor včetně patologických procesů v těle, které jsou nutným vědním základem pro studium dalších lékařských i nelékařských předmětů včetně ošetřovatelství na zdravotnických školách. Je určena i pro žáky zdravotnických lyceí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Patologie pro střední zdravotnické školy - Jitka Janíková , Škola humoruElektronická kniha - autor Václav Valenta, 392 stran, česky Tento svazek Edice pamětí Československé obce legionářské je trochu netypický. Jedná se totiž o kompilaci různých prací legionáře a učitele Václava Valenty, který byl v meziválečném období jako Valenta-Alfa známým autorem knih a her pro děti s legionářskou tematikou. Kniha se tak skládá ze tří částí. Textů o službě v rakousko-uherské armádě, zajetí a legionářských vzpomínek z různých knih a časopisů, nikdy nepublikovaného zápisníčku ze zajateckého tábora v Šadrinsku a knihy Česká škola na Sibiři. Ta zachycuje málo známkou část legionářských dějin, školu pro nezletilé dobrovolce československého vojska. Jednalo se většinou o sirotky, kteří s legionáři prodělávali jejich válečnou anabázi, ale po stažení k ochraně Transsibiřské magistrály roku 1919 byli posláni do školních lavic! Valenta byl jejím řídícím učitelem a svým nezaměnitelným humorem zachycuje její osudy až po příjezd do Československa. Text je... (alza.cz)
Podobné produkty ako Česká škola na Sibiři (978-80-755-7966-9) , Bláznivá škola ()Na trhu ojedinělá publikace se zaměřuje na turismus v ekonomických souvislostech. Je určena studentům škol zaměřených na turismus a institucím zabývajícím se jeho rozvojem na národní, regionální a lokální úrovni. Nové vydání je rozšířené o problematiku produktu turismu a konkurenceschopnost destinací turismu. Zásadně je aktualizována problematika turismu v národní ekonomice obecně a problematika pasivního, aktivního a domácího turismu České republiky. Aktualizována je i tematika turismu ČR v kontextu členství v EU. První část publikace se zabývá obecnými základy turismu, zahrnujícími mimo jiné jeho typologii a terminologii. Značná pozornost je věnována i teorii trhu turismu, tedy nabídce a poptávce i ceně v turismu. Další část knihy pojednává o statistickém monitoringu turismu v ČR a zejména o analýze vlivů turismu na národní ekonomiku se zaměřením na ekonomiku ČR a jejich vyhodnocení pomocí platební bilance a satelitního účtu. V publikaci jsou dále řešeny základní charakteristiky vývoje a současného stavu turismu ČR se zaměřením na aktivní, pasivní a domácí turismus a spotřební chování účastníků turismu. Autorky se zabývají též organizační a řídicí strukturou turismu ČR. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Ekonomika turismu - Turismus České republiky - Monika Palatková, Jitka Zichová , Čechová jitka: klavírní dílo 1 (polky, macbeth a čarodějnice) - cd (su3841-2)Antologie přináší výběr surrealistických dramatických textů od dvacátých let 20. století až po současnost. V jednom svazku se tak poprvé setkávají díla dnes již kanonická s texty neznámými či doposud nezveřejněnými, texty se surrealismem běžně spojovaných autorů (Vítězslav Nezval, Vratislav Effenberger, Jan Švankmajer) s hrami tvůrců známých spíše z jiných uměleckých oblastí (Karel Šebek, Ladislav Novák, Jiří Suchý). Celek publikace pak dokládá, že i když psaní pro divadlo nikdy nestálo v centru zájmu českých surrealistů, věnovali mu soustavnou pozornost. Výbor uvádí rozsáhlá studie, která charakterizuje základní konstanty surrealistické poetiky a zároveň mapuje historickou proměnlivost vztahu surrealismu a dramatu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako České surrealistické drama - Marek Lollok, Jitka Šotkovská, Tomáš Kubart , Hinkova jitka mgr judakova radka macik a maminka komiksove pribehy maleho kocourkaDevátý svazek, navazující na svazky vydané v letech 1988, 1990, 1992, 1995, 1997, 2000, 2004 a 2010, obsahuje zpracování 7 čeledí, z nichž nejobsáhlejší jsou Cyperaceae a Poaceae. Především čeleď Poaceae představuje ekonomicky a hospodářsky jednu z nejdůležitějších čeledí světa a obilniny, zejména zástupci rodů Avena, Hordeum, Panicum, Secale, Triticum nebo Zea, se řadí mezi nejdůležitější potravinové zdroje lidstva. Poslední svazek Květeny zahrnuje taxonomické a chorologické zpracování s karyologickou, ekologickou a cenologickou charakteristikou 397 číslovaných druhů (a řady nečíslovaných druhů uvedených v Poznámkách) patřících do 91 rodů 7 čeledí jednoděložných. Text je doplněn 120 celostránkovými obrazovými tabulemi. Na vypracování svazku se podílelo 33 autorů téměř ze všech významných botanických pracovišť ČR. Hlavním koordinátorem devítisvazkové Květeny ČR byl Botanický ústav AV ČR ve spolupráci s řadou dalších významných botanických institucí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Květena České republiky 9 - Jitka Štěpánková, Zdeněk Kaplan, Jindřich ChrtekPísanky jsou předtištěné linkované pracovní sešity s ilustracemi, které slouží k nácviku psaní v hodinách českého jazyka v 2. ročníku ZŠ. Cílem při sestavování byl rozvoj písařských dovedností žáků prostřednictvím systematického nácviku psaní jednotlivých tvarů písmen v psací i hůlkové podobě, který je volen podle tvarových skupin písma. Metodický postup nácviku a procvičení navazuje plynule na prvoročníkové učivo a učivo probírané v dalších částech učebnicové řady český jazyk pro 2. ročník – učivo mluvnice, slohu, literatury. Nácvik psaní v pracovních sešitech probíhá prostřednictvím různorodých aktivních a tvořivých forem práce, které navazují nejen na ostatní učivo českého jazyka, ale využívají i poznatky z matematiky a prvouky. Na konci jsou pracovní sešity doplněny 5 prázdnými linkovanými stránkami, které slouží k individuálnímu docvičování, k opravám, ale i k dalším formám práce (přepisy, opisy, diktáty) podle volby učitele. S doložkou MŠMT. (patro.cz)
Podobné produkty ako Písanka 1 pro 2. ročník základní školy - Halasová JitkaPísanky jsou předtištěné linkované pracovní sešity s ilustracemi, které slouží k nácviku psaní v hodinách českého jazyka v 2. ročníku ZŠ. Cílem při sestavování byl rozvoj písařských dovedností žáků prostřednictvím systematického nácviku psaní jednotlivých tvarů písmen v psací i hůlkové podobě, který je volen podle tvarových skupin písma. Metodický postup nácviku a procvičení navazuje plynule na prvoročníkové učivo a učivo probírané v dalších částech učebnicové řady český jazyk pro 2. ročník – učivo mluvnice, slohu, literatury. Nácvik psaní v pracovních sešitech probíhá prostřednictvím různorodých aktivních a tvořivých forem práce, které navazují nejen na ostatní učivo českého jazyka, ale využívají i poznatky z matematiky a prvouky. Na konci jsou pracovní sešity doplněny 5 prázdnými linkovanými stránkami, které slouží k individuálnímu docvičování, opravám, ale i dalším formám práce (přepisy, opisy, diktáty) podle volby učitele. S doložkou MŠMT. (patro.cz)
Podobné produkty ako Písanka 2 pro 2. ročník základní školy - Halasová JitkaPočetníček je doplňujícím pracovním sešitem, který přímo navazuje na učebnici matematiky pro 4. ročník ZŠ nakladatelství DIDAKTIS. Svým uceleným a systematickým pojetím je vhodný i k doplnění učebnic matematiky pro 4. ročník ZŠ od jiných nakladatelství. Obsahuje množství úkolů k procvičování a opakování učiva. Pracovní sešit je vhodný pro společnou práci ve třídě, pro samostatnou práci a také pro domácí přípravu žáků. (patro.cz)
Podobné produkty ako Početníček pro 4. ročník základní školy - Strahlheimová Jitka - Loučková K.Cílem Písanek pro 3. ročník je rozvoj písařských dovedností žáků a upevňování správných tvarů obtížných písmen a spojů. Texty v písankách tematicky souvisle provázejí žáka celým školním rokem, záchytnými body jsou: začátek školního roku, spolužáci, podzimní počasí, listnaté stromy, Mikuláš, Vánoce, dárky, Nový rok, zimní sporty, zimní škola v přírodě, rodina, práce lidí, jarní květiny, ptáci, chystání na prázdniny. Kromě slov a vět k přepisu a opisu obsahují básně (nebo úryvky básní) a kratší i delší texty prózy, pro zábavu byl zařazen návod k písemné hře a místo k jejímu provedení, skrývačka tiskacích písmen, hledání slov z obrázků, sestavování slov pomocí obrázků a slabik, hledání skrytých slov mezi písmeny, skrytých slov mezi slovy a také 5 křížovek. Písanky obsahují také hádanky k řešení, pranostiky, přísloví, doplňovačky. Upevňují rovněž znalost psaní jmen, příjmení a adres (písemné blahopřání, text pohlednice, korespondenčního lístku, telegramu, krátké textové zprávy a dopisu). Děti se seznámí s poštovními tiskopisy (podacím lístkem, poštovní průvodkou) a naučí se, jak označit k přepravě balíček, připomenou si také důležitá telefonní čísla. Strana 42 a 43 v první písance obsahuje psací cviky, posledních několik stran každé písanky je pouze nalinkováno – tento prostor je věnován individuálnímu procvičování psaní podle pokynů učitele. S doložkou MŠMT. (patro.cz)
Podobné produkty ako Písanka 2 pro 3. ročník základní školy - Halasová JitkaCílem Písanek pro 3. ročník je rozvoj písařských dovedností žáků a upevňování správných tvarů obtížných písmen a spojů. Texty v písankách tematicky souvisle provázejí žáka celým školním rokem, záchytnými body jsou: začátek školního roku, spolužáci, podzimní počasí, listnaté stromy, Mikuláš, Vánoce, dárky, Nový rok, zimní sporty, zimní škola v přírodě, rodina, práce lidí, jarní květiny, ptáci, chystání na prázdniny. Kromě slov a vět k přepisu a opisu obsahují básně (nebo úryvky básní) a kratší i delší texty prózy, pro zábavu byl zařazen návod k písemné hře a místo k jejímu provedení, skrývačka tiskacích písmen, hledání slov z obrázků, sestavování slov pomocí obrázků a slabik, hledání skrytých slov mezi písmeny, skrytých slov mezi slovy a také 5 křížovek. Písanky obsahují také hádanky k řešení, pranostiky, přísloví, doplňovačky. Upevňují rovněž znalost psaní jmen, příjmení a adres (písemné blahopřání, text pohlednice, korespondenčního lístku, telegramu, krátké textové zprávy a dopisu). Děti se seznámí s poštovními tiskopisy (podacím lístkem, poštovní průvodkou) a naučí se, jak označit k přepravě balíček, připomenou si také důležitá telefonní čísla. Strana 42 a 43 v první písance obsahuje psací cviky, posledních několik stran každé písanky je pouze nalinkováno – tento prostor je věnován individuálnímu procvičování psaní podle pokynů učitele. S doložkou MŠMT. (patro.cz)
Podobné produkty ako Písanka 1 pro 3. ročník základní školy - Halasová JitkaeBook:,Učebnice je určena pro žáky středních škol v rámci přípravy na nelékařská povolání. Jedná se o stručný náhled na patologii jako obor včetně patologických procesů v těle, které jsou nutným vědním základem pro studium dalších lékařských i nelékařských předmětů včetně ošetřovatelství na zdravotnických školách. Je určena i pro žáky zdravotnických lyceí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Patologie pro střední zdravotnické školy - Jitka Janíková - e-knihaPísanky jsou předtištěné linkované pracovní sešity s ilustracemi, které slouží k nácviku psaní v hodinách českého jazyka v 2. ročníku ZŠ. Cílem při sestavování byl rozvoj písařských dovedností žáků prostřednictvím systematického nácviku psaní jednotlivých tvarů písmen v psací i hůlkové podobě, který je volen podle tvarových skupin písma. Metodický postup nácviku a procvičení navazuje plynule na prvoročníkové učivo a učivo probírané v dalších částech učebnicové řady český jazyk pro 2. ročník – učivo mluvnice, slohu, literatury. Nácvik psaní v pracovních sešitech probíhá prostřednictvím různorodých aktivních a tvořivých forem práce, které navazují nejen na ostatní učivo českého jazyka, ale využívají i poznatky z matematiky a prvouky. Na konci jsou pracovní sešity doplněny 5 prázdnými linkovanými stránkami, které slouží k individuálnímu docvičování, k opravám, ale i k dalším formám práce (přepisy, opisy, diktáty) podle volby učitele. S doložkou MŠMT. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Písanka 1 pro 2. ročník základní školy - Jitka HalasováUčebnice k vyučování čtení a literární výchovy ve 2. ročníku ZŠ obsahuje pečlivě vybrané texty jak z literatury klasické, tak z děl novodobých autorů našich i zahraničních. Žánrově jsou v čítance obsaženy básně, pohádky, povídky, hádanky, lidová říkadla i koledy, naučné články a divadelní jednoaktovka. Zařazené literární útvary jsou upravené tak, aby svou délkou, náročností a obsahem byly vhodné pro danou věkovou kategorii začínajících čtenářů. Čítanka je koncipována jednak jako kniha pro radostné a zábavné čtení, jednak jako učebnice techniky čtení – právě k tomuto účelu jsou v první polovině Čítanky vypsaná složitější slova z článků (pod textem), slouží k dalšímu procvičování a zvládnutí čtení. Úkoly za články by měly přispět k různorodé a radostné práci v hodinách čtení (přemýšlení, jazykové vyučování, doplnění čtení kresbou, motivace ke hře, provedení dlouhodobějšího úkolu apod.), nesměřují jen k obsahu textu, ale jsou formulovány tak, aby žáci mohli uplatnit znalosti i z jiných předmětů a zpětně si čtením tyto znalosti upevňovali a rozšiřovali. Tématicky je učebnice rozdělena podle ročních období na části Podzim, Zima, Jaro, Léto, konec čítanky tvoří část Pohádky. S doložkou MŠMT. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Čítanka pro 2. ročník základní školy - Jitka Halasová, Grolichová S.Cílem Písanek pro 3. ročník je rozvoj písařských dovedností žáků a upevňování správných tvarů obtížných písmen a spojů. Texty v písankách tematicky souvisle provázejí žáka celým školním rokem, záchytnými body jsou: začátek školního roku, spolužáci, podzimní počasí, listnaté stromy, Mikuláš, Vánoce, dárky, Nový rok, zimní sporty, zimní škola v přírodě, rodina, práce lidí, jarní květiny, ptáci, chystání na prázdniny. Kromě slov a vět k přepisu a opisu obsahují básně (nebo úryvky básní) a kratší i delší texty prózy, pro zábavu byl zařazen návod k písemné hře a místo k jejímu provedení, skrývačka tiskacích písmen, hledání slov z obrázků, sestavování slov pomocí obrázků a slabik, hledání skrytých slov mezi písmeny, skrytých slov mezi slovy a také 5 křížovek. Písanky obsahují také hádanky k řešení, pranostiky, přísloví, doplňovačky. Upevňují rovněž znalost psaní jmen, příjmení a adres (písemné blahopřání, text pohlednice, korespondenčního lístku, telegramu, krátké textové zprávy a dopisu). Děti se seznámí s poštovními tiskopisy (podacím lístkem, poštovní průvodkou) a naučí se, jak označit k přepravě balíček, připomenou si také důležitá telefonní čísla. Strana 42 a 43 v první písance obsahuje psací cviky, posledních několik stran každé písanky je pouze nalinkováno – tento prostor je věnován individuálnímu procvičování psaní podle pokynů učitele. S doložkou MŠMT. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Písanka 1 pro 3. ročník základní školy - Jitka HalasováCílem Písanek pro 3. ročník je rozvoj písařských dovedností žáků a upevňování správných tvarů obtížných písmen a spojů. Texty v písankách tematicky souvisle provázejí žáka celým školním rokem, záchytnými body jsou: začátek školního roku, spolužáci, podzimní počasí, listnaté stromy, Mikuláš, Vánoce, dárky, Nový rok, zimní sporty, zimní škola v přírodě, rodina, práce lidí, jarní květiny, ptáci, chystání na prázdniny. Kromě slov a vět k přepisu a opisu obsahují básně (nebo úryvky básní) a kratší i delší texty prózy, pro zábavu byl zařazen návod k písemné hře a místo k jejímu provedení, skrývačka tiskacích písmen, hledání slov z obrázků, sestavování slov pomocí obrázků a slabik, hledání skrytých slov mezi písmeny, skrytých slov mezi slovy a také 5 křížovek. Písanky obsahují také hádanky k řešení, pranostiky, přísloví, doplňovačky. Upevňují rovněž znalost psaní jmen, příjmení a adres (písemné blahopřání, text pohlednice, korespondenčního lístku, telegramu, krátké textové zprávy a dopisu). Děti se seznámí s poštovními tiskopisy (podacím lístkem, poštovní průvodkou) a naučí se, jak označit k přepravě balíček, připomenou si také důležitá telefonní čísla. Strana 42 a 43 v první písance obsahuje psací cviky, posledních několik stran každé písanky je pouze nalinkováno – tento prostor je věnován individuálnímu procvičování psaní podle pokynů učitele. S doložkou MŠMT. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Písanka 2 pro 3. ročník základní školy - Jitka HalasováPísanky jsou předtištěné linkované pracovní sešity s ilustracemi, které slouží k nácviku psaní v hodinách českého jazyka v 2. ročníku ZŠ. Cílem při sestavování byl rozvoj písařských dovedností žáků prostřednictvím systematického nácviku psaní jednotlivých tvarů písmen v psací i hůlkové podobě, který je volen podle tvarových skupin písma. Metodický postup nácviku a procvičení navazuje plynule na prvoročníkové učivo a učivo probírané v dalších částech učebnicové řady český jazyk pro 2. ročník – učivo mluvnice, slohu, literatury. Nácvik psaní v pracovních sešitech probíhá prostřednictvím různorodých aktivních a tvořivých forem práce, které navazují nejen na ostatní učivo českého jazyka, ale využívají i poznatky z matematiky a prvouky. Na konci jsou pracovní sešity doplněny 5 prázdnými linkovanými stránkami, které slouží k individuálnímu docvičování, opravám, ale i dalším formám práce (přepisy, opisy, diktáty) podle volby učitele. S doložkou MŠMT. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Písanka 2 pro 2. ročník základní školy - Jitka HalasováUčebnice a pracovní sešit tvoří druhou část nové řady učebnic matematiky pro 6. - 9. ročník ZŠ, zpracované v souladu s požadavky a záměry RVP pro ZV. Obě publikace tvoří komplet s obdobnou dvojicí, která se věnuje učivu aritmetiky v 7. ročníku (učebnice i pracovní sešit vyjdou v 2. polovině září). Učebnice rozlišují základní a rozšiřující učivo, formulují klíčové kompetence a výstupy, uvádějí výsledky úloh a řešení konstrukčních zadání. Učebnice s pracovními sešity pro 6. ročník jsou vydány z předcházejícího roku, tituly pro ročníky navazující vyjdou v následujících dvou letech. Všechny mají schvalovací doložku MŠMT. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Matematika 7 pro základní školy - Aritmetika - Pracovní sešit - Jitka BouškováUčebnice algebry a geometrie provázené pracovními sešity jsou třetí částí nové řady učebnic matematiky pro 2. stupeň ZŠ, zpracované podle požadavků RVP. Ke každé učebnici je určen jeden pracovní sešit. Na učebnice i pracovní sešity se vztahuje schvalovací doložka MŠMT. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Matematika 8 pro základní školy - Algebra - Pracovní sešit - Jitka BouškováUčebnice a pracovní sešit tvoří druhou část nové řady učebnic matematiky pro 6. - 9. ročník ZŠ, zpracované v souladu s požadavky a záměry RVP pro ZV. Obě publikace tvoří komplet s obdobnou dvojicí, která se věnuje učivu geometrie v 7. ročníku. Učebnice rozlišují základní a rozšiřující učivo, formulují klíčové kompetence a výstupy, uvádějí výsledky úloh a řešení konstrukčních zadání. Všechny mají schvalovací doložku MŠMT. (patro.cz)
Podobné produkty ako Matematika 7 pro základní školy Aritmetika Pracovní sešit - Boušková JitkaSada písanek je tvořena ze tří dílů, navazuje na Velkou písanku a rozvíjí počáteční psaní v návaznosti na výuku čtení. Písanky obsahují kromě opisu, systematického rozvoje přepisu a autodiktátu také aktivní zaměstnání. Předností písanek je systematické rozfázování nácviku jednotlivých elementů písmen, postupné zmenšování velikosti písma na stránce a pomocná liniatura, která v 3. díle postupně ubývá. Vzory nových písmen jsou v písankách uvedeny i vpravo na konci řádku pro levoruké žáky. Každá písanka je na konci doplněna několika volnými stránkami s pomocnou liniaturou pro další práci, docvičování, diktáty apod. Písanky jsou doprovázeny poutavými ilustracemi, které si žáci mohou vybarvovat, a také doplněny pijáky. S doložkou MŠMT. (patro.cz)
Podobné produkty ako Malá písanka 3 pro 1. ročník základní školy - Halasová JitkaSada písanek je tvořena ze tří dílů, navazuje na Velkou písanku a rozvíjí počáteční psaní v návaznosti na výuku čtení. Písanky obsahují kromě opisu, systematického rozvoje přepisu a autodiktátu také aktivní zaměstnání. Předností písanek je systematické rozfázování nácviku jednotlivých elementů písmen, postupné zmenšování velikosti písma na stránce a pomocná liniatura, která v 3. díle postupně ubývá. Vzory nových písmen jsou v písankách uvedeny i vpravo na konci řádku pro levoruké žáky. Každá písanka je na konci doplněna několika volnými stránkami s pomocnou liniaturou pro další práci, docvičování, diktáty apod. Písanky jsou doprovázeny poutavými ilustracemi, které si žáci mohou vybarvovat, a také doplněny pijáky. S doložkou MŠMT. (patro.cz)
Podobné produkty ako Malá písanka 1 pro 1. ročník základní školy - Halasová JitkaSada písanek je tvořena ze tří dílů, navazuje na Velkou písanku a rozvíjí počáteční psaní v návaznosti na výuku čtení. Písanky obsahují kromě opisu, systematického rozvoje přepisu a autodiktátu také aktivní zaměstnání. Předností písanek je systematické rozfázování nácviku jednotlivých elementů písmen, postupné zmenšování velikosti písma na stránce a pomocná liniatura, která v 3. díle postupně ubývá. Vzory nových písmen jsou v písankách uvedeny i vpravo na konci řádku pro levoruké žáky. Každá písanka je na konci doplněna několika volnými stránkami s pomocnou liniaturou pro další práci, docvičování, diktáty apod. Písanky jsou doprovázeny poutavými ilustracemi, které si žáci mohou vybarvovat, a také doplněny pijáky. S doložkou MŠMT. (patro.cz)
Podobné produkty ako Malá písanka 2 pro 1. ročník základní školy - Halasová JitkaSada písanek je tvořena ze tří dílů, navazuje na Velkou písanku a rozvíjí počáteční psaní v návaznosti na výuku čtení. Písanky obsahují kromě opisu, systematického rozvoje přepisu a autodiktátu také aktivní zaměstnání. Předností písanek je systematické rozfázování nácviku jednotlivých elementů písmen, postupné zmenšování velikosti písma na stránce a pomocná liniatura, která v 3. díle postupně ubývá. Vzory nových písmen jsou v písankách uvedeny i vpravo na konci řádku pro levoruké žáky. Každá písanka je na konci doplněna několika volnými stránkami s pomocnou liniaturou pro další práci, docvičování, diktáty apod. Písanky jsou doprovázeny poutavými ilustracemi, které si žáci mohou vybarvovat, a také doplněny pijáky. S doložkou MŠMT. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Malá písanka 1 pro 1. ročník základní školy - Jitka HalasováSada písanek je tvořena ze tří dílů, navazuje na Velkou písanku a rozvíjí počáteční psaní v návaznosti na výuku čtení. Písanky obsahují kromě opisu, systematického rozvoje přepisu a autodiktátu také aktivní zaměstnání. Předností písanek je systematické rozfázování nácviku jednotlivých elementů písmen, postupné zmenšování velikosti písma na stránce a pomocná liniatura, která v 3. díle postupně ubývá. Vzory nových písmen jsou v písankách uvedeny i vpravo na konci řádku pro levoruké žáky. Každá písanka je na konci doplněna několika volnými stránkami s pomocnou liniaturou pro další práci, docvičování, diktáty apod. Písanky jsou doprovázeny poutavými ilustracemi, které si žáci mohou vybarvovat, a také doplněny pijáky. S doložkou MŠMT. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Malá písanka 2 pro 1. ročník základní školy - Jitka Halasová