Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Informační bezpečnost žáků základních škol: Lekce v knihovnách (978-80-210-9270-9)
Kniha - autor Pavla Kovářová, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými informacemi je součástí primárního vzdělávání. Knihovny a další instituce mohou školy podpořit svou expertízou v práci s informacemi a lekcemi pro žáky. Monografie, kterou předkládáme čtenáři, představuje odborné vymezení obsahu a způsobu vzdělávání žáků základních škol, a nejen jich, v informační bezpečnosti včetně zdůvodnění jeho potřebnosti. Na teoretická východiska navazuje popis jejich praktického uchopení v podobě lekcí pro každý ročník základní školy. Koncepce výuky informační bezpečnosti byla formována pomocí akčního výzkumu, který během šesti let realizovala autorka ve spolupráci s různými školami a knihovnami.
Podívejte se také Informační bezpečnost žáků základních škol (978-80-210-9270-9)
Informační bezpečnost žáků základních škol (978-80-210-9270-9)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Pavla Kovářová, 261 stran, česky Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými informacemi je součástí primárního vzdělávání. Knihovny a další instituce mohou školy podpořit svou expertízou v práci s informacemi a lekcemi pro žáky. Monografie, kterou předkládáme čtenáři, představuje odborné vymezení obsahu a způsobu vzdělávání žáků základních škol, a nejen jich, v informační bezpečnosti včetně zdůvodnění jeho potřebnosti. Na teoretická východiska navazuje popis jejich praktického uchopení v podobě lekcí pro každý ročník základní školy. Koncepce výuky informační bezpečnosti byla formována pomocí akčního výzkumu, který během šesti let realizovala autorka ve spolupráci s různými...
Podívejte se také Má to cenu?: Lekce z ekonomie (978-80-210-9250-1)
Informační bezpečnost žáků základních škol - Pavla Kovářová
Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými informacemi je součástí primárního vzdělávání. Knihovny a další instituce mohou školy podpořit svou expertízou v práci s informacemi a lekcemi pro žáky. Monografie, kterou předkládáme čtenáři, představuje odborné vymezení obsahu a způsobu vzdělávání žáků základních škol, a nejen jich, v informační bezpečnosti včetně zdůvodnění jeho potřebnosti. Na teoretická východiska navazuje popis jejich praktického uchopení v podobě lekcí pro každý ročník základní školy. Koncepce výuky informační bezpečnosti byla formována pomocí akčního výzkumu, který během šesti let realizovala autorka ve spolupráci s různými školami a knihovnami.
Podívejte se také Vše pro výchovu: Lekce z pedagogiky (978-80-210-9768-1)
Podívejte se také
- DNA jako občanský průkaz: Lekce z genetiky (978-80-210-9381-2)
- Co je to čas?: Lekce z filozofie (978-80-210-8834-4)
- Vězeň to má spočítané: Lekce z teorie her (978-80-210-8832-0)
- bezpecnostni pomucky bezpecnost
- České menšinové školství v Československé republice (978-80-210-9410-9)
- Žítkovské bohyně (978-80-210-8909-9)
- Profesionální pomáhání (978-80-210-9481-9)
- Divadlo v Mikulově za éry rodu Dietrichsteinů (978-80-210-9311-9)
- Skol Start X (SPTskol001nad)
- Bosna v chorvatských národně-integračních ideologiích 19. století (978-80-210-6239-9)
- Lekce chemie (978-80-249-4891-1)
- Francouzská lekce (978-80-7625-230-1)
- Work in Progress (978-80-210-5687-9)
- Jugoslávie – Srbsko – Kosovo (978-80-210-5476-9)
- Břeclav-Pohansko VIII. (978-80-210-8417-9)
- Alternatives in Biography (978-80-210-5757-9)
- Fletcherian Dramatic Achievement (978-80-210-5281-9)
- Masaryk a náboženství (978-80-210-5984-9)
- Kritika v pohybu (978-80-210-9416-1)
- Cukráreň v Paríži (978-80-8090-210-0)
Informační bezpečnost žáků základních škol - Pavla Kovářová - e-kniha
eBook: Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými informacemi je součástí primárního vzdělávání. Knihovny a další instituce mohou školy podpořit svou expertízou v práci s informacemi a lekcemi pro žáky. Monografie, kterou předkládáme čtenáři, představuje odborné vymezení obsahu a způsobu vzdělávání žáků základních škol, a nejen jich, v informační bezpečnosti včetně zdůvodnění jeho potřebnosti. Na teoretická východiska navazuje popis jejich praktického uchopení v podobě lekcí pro každý ročník základní školy. Koncepce výuky informační bezpečnosti byla formována pomocí akčního výzkumu, který během šesti let realizovala autorka ve spolupráci s různými školami a knihovnami._x000D_
Objev podobné jako Informační bezpečnost žáků základních škol - Pavla Kovářová - e-kniha
Život onlife: Lekce z informační vědy (978-80-210-9586-1)
Kniha - autor Michal Černý, 126 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V aktuálním, pátém svazku edice Munice s názvem Život onlife se zamyslíme nad hybridní povahou sociálního a pracovního prostředí, ve kterém se většina z nás běžně pohybuje. Hranice mezi online a offline se stírají, oba světy se spojily v jeden. Jak pokračující technologická revoluce ovlivní naše vzdělávání, profesní úspěšnost či hodnotovou orientaci? Podle informační vědy spočívá jádro odpovědi ve způsobu, jakým budeme získávat, hodnotit a používat informace.
Objev podobné jako Život onlife: Lekce z informační vědy (978-80-210-9586-1)
Praktické činnosti Pěstitelství: pro 6.-9.ročník základních škol (978-80-7373-135-9)
Kniha - autor Radmila Dytrtová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Učebnice má pomoci rozšířit poznatky spojené s pěstováním pokojových rostlin a zeleniny, seznámit s aranžováním rostlin, s pěstováním léčivých rostlin, se základy ovocnářství a také s ochranou životního prostředí.
Objev podobné jako Praktické činnosti Pěstitelství: pro 6.-9.ročník základních škol (978-80-7373-135-9)
Praktické činnosti Elektrotechnika kolem nás: pro 6.-9.ročník základních škol (978-80-7373-031-4)
Kniha - autor Milan Křenek, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Učebnice byla napsána se záměrem probudit zájem o elektrotechniku a seznámit s praktickými elektrotechnickými zařízeními, která jsou součástí našich domácností. V textu nenajdete složité vzorce a výpočty, ale velké množství návodných obrázků. Pozornost je věnována elektrotechnickým schématům, zapojování obvodů, zkoušení a zkoušečkám a hledání chyb, vždy s ohledem na bezpečnost práce. Jedná se sice o učebnici opatřenou schvalovací doložkou MŠMT, ale vhodná je také pro všechny zájemce o elektrotechniku i mimo školu.
Objev podobné jako Praktické činnosti Elektrotechnika kolem nás: pro 6.-9.ročník základních škol (978-80-7373-031-4)
Filosofie informace – metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy (978-80-210-8011-9)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Jiří Stodola, 192 stran, česky Monografie by se dala nejlépe zařadit do oblasti, pro kterou se v současnosti vžilo označení filozofie informace. Jejím cílem je vyslovit určité metateoretické předpoklady, na kterých stojí pokusy o definování pojmu informace a o které se opírají jednotlivá paradigmata informační vědy, vnést více světla do problémů, které se pojí zejména s pojmem informace a transdisciplinární povahou informační vědy, a navrhnout přístup informační vědy, který se opírá o zdůvodněné závěry metateoretických výzkumů. V rámci těchto výzkumů se zaměřujeme na dosažení tří dílčích cílů – definujeme pojem informace v rámci 1. epistemologie a 2. v rámci metafyziky a 3. vytváříme model domény, v níž dochází k tvorbě informací, pomocí funkční syntézy tří hlavních paradigmat informační vědy.
Objev podobné jako Filosofie informace – metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy (978-80-210-8011-9)
Filosofie informace: metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy (978-80-210-8011-9)
Kniha - autor Jiří Stodola, 192 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Monografie by se dala nejlépe zařadit do oblasti, pro kterou se v současnosti vžilo označení filozofie informace. Jejím cílem je vyslovit určité metateoretické předpoklady, na kterých stojí pokusy o definování pojmu informace a o které se opírají jednotlivá paradigmata informační vědy, vnést více světla do problémů, které se pojí zejména s pojmem informace a transdisciplinární povahou informační vědy, a navrhnout přístup informační vědy, který se opírá o zdůvodněné závěry metateoretických výzkumů. V rámci těchto výzkumů se zaměřujeme na dosažení tří dílčích cílů – definujeme pojem informace v rámci 1. epistemologie a 2. v rámci metafyziky a 3. vytváříme model domény, v níž dochází k tvorbě informací, pomocí funkční syntézy tří hlavních paradigmat informační vědy.
Objev podobné jako Filosofie informace: metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy (978-80-210-8011-9)
Soudobé dějiny Badatelská učebnice dějepisu: Pro 9. ročník základních škol a víceletá gymnázia (978-80-7489-617-0)
Kniha - 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Badatelská učebnice soudobých dějin je v naší zemi výraznou inovací, neboť vychází z konstruktivistického přístupu založeného na interpretaci pramenů a práci se zdroji, rozvíjí historickou gramotnost a slouží k tvořivé a badatelské práci. Nejde tedy o to naučit žáky historii přeříkávat, ale naučit je o minulosti přemýšlet: Proč se události dějí? Jaké mají dopady? Jak porozumnět lidem, kteří žili v minulosti? Jsme hrdí, že tuto naši metodu považuje MŠMT za perspektivní a usiluje o její rozšíření. Zároveň jsme se stali se svou sadou badatelské učebnice, badatelského pracovního sešitu a příručky učitele s partnerem projektu Dějepis+, do něhož se do září 2021 zapojilo více než dvě stě pilotujících učitelů Čím se badatelská učebnice liší od ostatních? - Umožňuje žákům formovat jejich pohled na minulost, jejíž obrazy nás obklopují - v názvech ulic, v místech, kam jezdíme, v knihách i počítačových hrách. -...
Objev podobné jako Soudobé dějiny Badatelská učebnice dějepisu: Pro 9. ročník základních škol a víceletá gymnázia (978-80-7489-617-0)
Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Elektronická kniha - autor Michal Černý, 138 stran, česky Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Soudobé dějiny Příručka učitele badatelského dějepisu: Pro 9. ročník základních škol a víceletá gymn (978-80-7489-752-8)
Kniha - 180 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Příručka učitele doplňuje sadu materiálů k badatelské výuce dějepisu. Každé kapitole jsou věnovány čtyři strany: První dvoustrana obsahuje vzdělávací cíle kapitoly, vazbu na stávající verzi RVP ZV (2021) a návrh na uchopení kapitoly tak, aby ji bylo možné zvládnout během vyučovací hodiny. Na druhé dvoustraně jsou uvedeny komentáře ke každé části kapitoly, které se zaměřují nejen na vzdělávací cíle, ale přinášejí i historický kontext a metodické poznámky. Proč pracovat s příručkou učitele? - Poskytuje odbornou i metodickou podporu při práci s učebnicí. - Obsahuje vzdělávací cíle, principy historického myšlení a badatelské dovednosti. - Obsahuje vazbu RVP ZV (k roku 2021) - Nabízí návrh průběhu vyučovací hodiny a metodické tipy k usnadnění organizace výuky. - Obsahuje návrh hodnocení badatelské otázky.
Objev podobné jako Soudobé dějiny Příručka učitele badatelského dějepisu: Pro 9. ročník základních škol a víceletá gymn (978-80-7489-752-8)
Soudobé dějiny Badatelský pracovní sešit dějepisu: Pro 9. ročník základních škol a víceletá gymnázia (978-80-7489-753-5)
Kniha - 108 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pojďme učit dějepis tak, aby děti bavil! Badatelský pracovní sešit, který je nedílnou součástí učebnice soudobých dějin, pomůže žákům přemýšlet o dějinách od konce první světové války až po 21. století a o jejich významu pro současnost. Žákům tento barevný pracovní sešit poslouží jako podpora pro práci se zdroji a navíc díky dostatku volného prostoru i pro zápis poznámek.
Objev podobné jako Soudobé dějiny Badatelský pracovní sešit dějepisu: Pro 9. ročník základních škol a víceletá gymnázia (978-80-7489-753-5)
Žákovský atlas: pro 2. stupeň základních škol (978-80-7393-451-4)
Kniha - 104 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Alternativní školní atlas inspirovaný školními atlasy z celého světa. Obsahuje zcela unikátně v rámci jednoho atlasu části věnované nejen vesmíru, světu a světadílům, ale také Česku. To umožnilo představit Česko v kontextu celého světa a v souvislostech. Dalším specifikem atlasu je pojetí jednotlivých světadílů, které jsou představeny pomocí klíčových témat a jejich určitých specifik. V Evropě se tak např. seznámí s problematikou migrace, v Karibiku s hurikány, v Asii s porodností či v Africe se zástupci typické fauny. Části věnované světu obsahují jak mapy jednoduché až schematické, tak mapy relativně složitější, komplexní, jejichž přidaná hodnota je především v tom, že představí žákům souvislosti mezi určitými jevy. K Žákovskému atlasu vznikl i pracovní sešit, jehož cílem je naučit žáky mapu správně číst a získat z ní co nejvíce informací.
Objev podobné jako Žákovský atlas: pro 2. stupeň základních škol (978-80-7393-451-4)
Humor ve škole (978-80-210-6205-4)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Klára Šeďová, 189 stran, česky Kniha je věnována fenoménu humoru ve školním prostředí. Přináší výsledky původního empirického výzkumu, v němž jako datový zdroj slouží písemná vyprávění žáků a učitelů popisující jejich humorné zážitky ze školy. Prostřednictvím narativní analýzy těchto textů jsou zkoumány jednak typické podoby školního humoru, jednak funkce, které humor plní v sociálním životě a vzájemných vztazích žáků a učitelů.
Objev podobné jako Humor ve škole (978-80-210-6205-4)
Má to cenu?: Lekce z ekonomie (978-80-210-9250-1)
Kniha - autor Hana Lipovská, 126 stran, česky Ve třetím svazku edice Munice sestoupíme ke kořenům ekonomické organizace naší společnosti. Oprášíme klíčové téma, které v posledním století leželo poněkud ladem: vztah hodnoty a ceny. Kniha přináší odpovědi na otázky: Proč vyjadřujeme cenu v penězích? Má stát ručně šitá košile násobně více než košile ušitá na stroji? Jak tvořil své ceny Baťa? Souvisí cena kávy s cenou kytary? Proč jsou diamanty dražší než voda? Jak vysoká či nízká musí být cena, aby byla nespravedlivá? Je trh nemorální? Na kterém typu informací lze vydělávat čestně? Proč nejsou vynikající učitelé placeni stejně jako špičkoví fotbalisté? Jsou ekonomové cyničtí?
Objev podobné jako Má to cenu?: Lekce z ekonomie (978-80-210-9250-1)
Vše pro výchovu: Lekce z pedagogiky (978-80-210-9768-1)
Kniha - autor Tomáš Janík, 126 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Psát o výchově prý není trendy. Všichni už s tím přestali. Závažnost věci přitom je setrvale vysoká! Proto šestý svazek Munice přináší lekci z pedagogiky, z vědy, která je zároveň profesí, ale i praxí mnoha z nás. Vyskytuje se totiž všude tam, kde jeden nabízí pomocnou ruku druhému. Laskavým průvodcem světem výchovy a vzdělávání bude čtenářům vědec, pedagog a zkušený autor popularizačních knih, prof. Tomáš Janík. Jeho výklad prosvěcuje víra, že v závazku "vše pro výchovu" spočívá budoucnost lidstva.
Objev podobné jako Vše pro výchovu: Lekce z pedagogiky (978-80-210-9768-1)
Team Deutsch Němčina pro 8. a 9. ročník základních škol Pracovní sešit: Němčina pro 8. a 9. ročník z (978-80-86906-74-4)
Kniha - autor Ursula Esterl; Hana Andrášová, 164 stran, německy, brožovaná bez přebalu lesklá V pracovním sešitu naleznou žáci rozmanitá cvičení k upevnění probrané látky. Každou lekci uzavírá oddíl „Meine Grammatik a Mein Wortschatz“, díky kterým si mohou samostatně zopakovat gramatické učivo a slovní zásobu. Po každých dvou lekcích si na stránkách „Meilenstein“ hravou formou otestují, co se naučili a zdokumentují pokrok v učení.
Objev podobné jako Team Deutsch Němčina pro 8. a 9. ročník základních škol Pracovní sešit: Němčina pro 8. a 9. ročník z (978-80-86906-74-4)
Žákovský atlas Pracovní sešit: pro 2. stupeň základních škol (978-80-7393-453-8)
Kniha - autor Lenka Olivová, 36 stran, česky Pracovní sešit k Žákovskému atlasu je prvním pracovním sešitem ke školnímu atlasu na trhu a je zhotoven s cílem ukázat dětem geografii jako takovou. Hlavním cílem jeho vzniku bylo naučit děti pracovat s mapou, ukázat jim jak správně mapu číst a jak z mapy vyčíst co nejvíce informací. Součástí pracovního sešitu jsou kromě úloh na čtení map i úlohy, které propojují informace mezi grafy a mapou, tabulkou a mapou a neposledně fotografiemi a mapou. Je zpracován barevně, veškerý obsah je názorný a čitelný. Součástí jsou i tři projekty, které nejsou primárně určeny k řešení přímo ve škole, ale nabízejí dětem pohled pod pokličku geografie v praxi a tak umožní dětem stát se alespoň na chvilku pravými geografy. Pracovní sešit je primárně určen k práci s Žákovským atlasem, avšak jelikož jeho součástí jsou všechny mapy potřebné k plnění úloh, je možné ho využívat pro procvičování práce s mapou i bez jakéhokoliv jiného...
Objev podobné jako Žákovský atlas Pracovní sešit: pro 2. stupeň základních škol (978-80-7393-453-8)
DNA jako občanský průkaz: Lekce z genetiky (978-80-210-9381-2)
Kniha - autor Pavel Lízal, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Čtvrtý svazek se soustředí na identifikační potenciál kyseliny deoxyribonukleové, nositelky dědičné informace. Jak nám analýza DNA pomáhá při hledání pachatelů trestných činů, obětí katastrof, ztracených příbuzných či dávných předků?
Objev podobné jako DNA jako občanský průkaz: Lekce z genetiky (978-80-210-9381-2)
Co je to čas?: Lekce z filozofie (978-80-210-8834-4)
Kniha - autor Josef Krob, 125 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Druhý svazek populárně naučné edice Munice nás zavede do labyrintu filozofického tázání na téma ČAS. Necháme se vést úvahami řady velikánů, od Aristotela po Prigogina, dokud nedospějeme k nevyhnutelné křižovatce: čas je buď nejdůležitější element vesmíru, nebo vůbec neexistuje. Autor knihy, profesor Josef Krob, působí na Katedře filozofie FF MU a otázkám času, prostoru a smyslu se věnuje dlouhodobě. Jeho text je opět protkán osobitými ilustracemi výtvarnice Nikoly Kalinové.
Objev podobné jako Co je to čas?: Lekce z filozofie (978-80-210-8834-4)
Praktické činnosti Provoz a údržba domácnosti: pro 6. - 9.ročník základních škol (80-7168-895-9)
Kniha - autor František Mošna, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Učebnice seznamuje s funkčností a ekonomikou provozu domácnosti, s udržováním jejího chodu a úklidem, s údržbou oděvů a textilií a s drobnou domácí údržbou. Věnuje se i ekologii oblasti bydlení.
Objev podobné jako Praktické činnosti Provoz a údržba domácnosti: pro 6. - 9.ročník základních škol (80-7168-895-9)
Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup (978-80-210-9233-4)
Elektronická kniha - autor Michal Černý, 206 stran, česky Kniha se věnuje tématu digitálního informačního kurátorství, které studuje v kontextu konektivistické a konstruktivistické výuky. Toto téma ukazuje jako zásadní pedagogický přistup, který umožňuje vzdělávání s vyšší mírou participace studentů, jejich autonomii, ale také lepší diferenci vzdělávacího obsahu. Téma digitálního informačního kurátorství kniha zařazuje také do kontextu informační vědy, andragogiky, digitálních knihoven a dalších souvisejících témat. Úvodní teoretické vymezení postupně přechází do oblasti konkrétních vzdělávacích doporučení. Od knihovnického pojetí tak postupně přechází v univerzální edukační přístup.
Objev podobné jako Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup (978-80-210-9233-4)
Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup (978-80-210-8662-3)
Kniha - autor Michal Černý, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha se věnuje tématu digitálního informačního kurátorství, které studuje v kontextu konektivistické a konstruktivistické výuky. Toto téma ukazuje jako zásadní pedagogický přistup, který umožňuje vzdělávání s vyšší mírou participace studentů, jejich autonomii, ale také lepší diferenci vzdělávacího obsahu. Digitální informační kurátorství představuje jeden z možných základních přístupů k tomu, jak přistupovat k učení v online prostředí. Zatímco klasické "searching" zaměřené na vyhledávání informací předpokládá, že víme, co přesně chceme hledat, "discovering" odkazuje k objevování. Má méně plánovaný a překvapivější průběh, zve na postupné odhalování nových oblastí a témat, k práci se zdroji, kritickému myšlení, ale také ke sdílení a spolupráci. Tedy k činnostem, které jsou s kurátorstvím bytostně spojené.
Objev podobné jako Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup (978-80-210-8662-3)
Praktické činnosti Příprava pokrmů: pro 6. - 9. ročník základních škol (80-7168-849-5)
Kniha - autor Jitka Vodáková; Eva Marádová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Učebnice poskytuje informace o organizaci prací spojených s přípravou pokrmů, o uspořádání prostoru, ve kterém se pokrmy připravují a podávají, a hlavně o postupech, při nichž se potraviny mění v chutné pokrmy.
Objev podobné jako Praktické činnosti Příprava pokrmů: pro 6. - 9. ročník základních škol (80-7168-849-5)
Vězeň to má spočítané: Lekce z teorie her (978-80-210-8832-0)
Kniha - autor David Kruml, 126 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vyplatí se být solidární, nebo zrazovat? Dokážete ze společného talíře jíst jen do polosyta? Spoříte si na důchod? Má smysl odpouštět? Kolik mají nevěrnice vnoučat? Kráčí evoluce kupředu? První svazek populárněvědné edice Munice nabízí nevšední vhled do interdisciplinárního oboru teorie her. Zaměřuje se na jeden z jejích nejzajímavějších problémů: vězňovo dilema. Jeho principy vysvětluje svěžím tempem i tónem, s pomocí mnoha originálních obrázků a schémat.
Objev podobné jako Vězeň to má spočítané: Lekce z teorie her (978-80-210-8832-0)
Kniha Můj SLABIKÁŘ 2. díl: učebnice pro 1. ročník základních škol (978-80-7245-353-5)
Kniha - autor Lenka Bradáčová; Zuzana Pospíšilová; Hana Rezutková, 56 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Druhý díl učebnice Můj SLABIKÁŘ obsahuje nácvik písmen c, b,š, č, ž, ř, g, f, ch (a dále bě, pě, vě, mě, q, x, w). Stejně jako v prvním dílu se dovednost číst rozvíjí společně s psaním, řečí a myšlením žáka. Poskytuje komunikační příležitosti pro všechny děti a tím přispívá k rychlejšímu pochopení čteného. Texty motivují děti ke čtení a cvičení k nim umožňují rozvoj jejich kreativity. Jde o pracovní učebnici, do které žáci píší, není třeba ji doplňovat dalšími sešity. Učebnice počátečního čtení jsou doplněny písankami pro nácvik nevázaného psacího písma, mohou však být používány nezávisle na těchto písankách.
Objev podobné jako Kniha Můj SLABIKÁŘ 2. díl: učebnice pro 1. ročník základních škol (978-80-7245-353-5)
Praktické činnosti Práce s technickými materiály: pro 6. - 9.ročník základních škol (80-7168-755-3)
Kniha - autor František Mošna, 104 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Praktické činnosti Práce s technickými materiály: pro 6. - 9.ročník základních škol (80-7168-755-3)
Praktické činnosti Práce s počítačem 2: pro 6.-9.ročník základních škol (80-7168-874-6)
Kniha - autor Vladimír Rambousek, 192 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Je uzpůsobena tak, aby s ní mohli pracovat žáci různého věku a v různém rozsahu. Základní text je psán tučně a důležité pojmy, názvy a jména jsou vyznačeny barevně. Má široké uplatnění. Lze ji doporučit na ZŠ, SŠ i pro veřejnost. Učebnice je rozdělena do dvou dílů a má schvalovací doložku MŠMT. Publikace není cvičebnicí ani příručkou k obsluze a neobsahuje přesné návody pro ovládání počítače a jednotlivých programů. Snaží se přiblížit svět počítačů komplexněji a obecněji, v jeho mnohosti a souvislostech.
Objev podobné jako Praktické činnosti Práce s počítačem 2: pro 6.-9.ročník základních škol (80-7168-874-6)
Učitelské sbory základních škol a jejich sociální klima: Vícepřípadová studie učitelských sborů (978-80-7598-677-1)
Kniha - autor Petr Urbánek; Jitka Novotová; Andrea Rozkovcová; Helena Picková; Jitka Jursov..., 292 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Monografie je jedním z výstupů tříletého smíšeného výzkumu učitelských sborů ZŠ a představuje výsledky šetření jeho kvalitativní fáze, která byla realizována v roce 2017. Výběr devíti učitelských sborů pro vícepřípadovou studii byl postaven na výsledcích dotazníkového šetření (2016) sociálního klimatu ve 125 ZŠ v České republice. S využitím vícepřípadové studie se šestice autorů snažila odkrýt příčiny a souvislosti výrazně rozdílných hodnot klimatu ve sborech vybraných základních škol. Případové studie těžily z bohatých dat získaných individuálními rozhovory a focus group, dotazníky, analýzou dokumentů a pozorováním. Publikace se v prvních dvou kapitolách zabývá teoretickým ukotvením doposud málo sledovaného tématu. Analyzováno je specifikum současné školy, její kultura, učitelský sbor a fenomén sociálního klimatu....
Objev podobné jako Učitelské sbory základních škol a jejich sociální klima: Vícepřípadová studie učitelských sborů (978-80-7598-677-1)
Team Deutsch neu 1 (A1) učebnice: Němčina pro druhý stupeň základních škol (978-80-7397-239-4)
Kniha - německy mírná progrese odpovídá nižší týdenní hodinové dotaci a dvěma školním rokům podpora samostatnosti při učení - autonomní učení - samostatné vyplňování gramatických tabulek, systematické shromažďování slovní zásoby v myšlenkových mapách cílené uplatňování strategií při učení - postavička “strategie” radí, jak se snáze učit práce s mapou – zobrazuje všechny německy mluvící země a symboly typické pro dané oblasti – s mapou se aktivně pracuje, lze se k ní vracet v průběhu studia členění lekcí do tří podkapitol - přehlednost + slovíčka řazena ve slovníčku dle těchto podkapitol sloupeček “Baukasten” na každé dvojstraně - gramatika a slovní zásoba prezentována uceleně formou “stavebnice” - použití při vypracování úloh i učení (žádné izolované gramatické rámečky) strana věnovaná reáliím za každou lekcí - zajímavosti, velké množství obrazového materiálu aktivity na straně “Mein Profil” - využití mobilních telefonů ve...
Objev podobné jako Team Deutsch neu 1 (A1) učebnice: Němčina pro druhý stupeň základních škol (978-80-7397-239-4)
Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup: Pragmatistická edukační teorie a (978-80-210-9233-4)
Kniha - autor Michal Černý, 206 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha se věnuje tématu digitálního informačního kurátorství, které studuje v kontextu konektivistické a konstruktivistické výuky. Toto téma ukazuje jako zásadní pedagogický přistup, který umožňuje vzdělávání s vyšší mírou participace studentů, jejich autonomii, ale také lepší diferenci vzdělávacího obsahu. Téma digitálního informačního kurátorství kniha zařazuje také do kontextu informační vědy, andragogiky, digitálních knihoven a dalších souvisejících témat. Úvodní teoretické vymezení postupně přechází do oblasti konkrétních vzdělávacích doporučení. Od knihovnického pojetí tak postupně přechází v univerzální edukační přístup.
Objev podobné jako Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup: Pragmatistická edukační teorie a (978-80-210-9233-4)
Team Deutsch neu 1 (A1) pracovní sešit: Němčina pro druhý stupeň základních škol (978-80-7397-370-4)
Kniha - německy Pracovní sešit TD neu, 1. a 2. díl díky odkazům v oddílech Baukasten je úzce propojen s učebnicí dílčí cvičení na gramatiku, slovní zásobu, prohlubující úkoly k poslechu, mluvení, psaní i výslovnosti Meine Grammatik žáci jsou vedeni k samostatnosti - samostatné vyplňování gramatických tabulek vlastním obsahem žáky oslovuje a umožňuje jim samostatný přístup v chápání nového učiva možnost kontroly se závěrečnou stranou příslušné lekce v učebnici Mein Wortschatz doplňovací myšlenkové mapy žáci si shromažďují svá vlastní německá slovíčka využívají svých znalostí z mateřského i ostatních cizích jazyků a vypomáhají si internacionalismy deskové opakovací hry za každou druhou lekcí dvojjazyčný tematický slovník obsahující aktivní slovní zásobu barevné rozlišení rodů podstatných jmen řazený dle podkapitol lekcí zařazen v pracovním sešitě, aby žáci mohli využívat slovníček při učení se doma
Objev podobné jako Team Deutsch neu 1 (A1) pracovní sešit: Němčina pro druhý stupeň základních škol (978-80-7397-370-4)
Písemné prověrky z větné stavby: pro 2. stupeň základních škol ve dvou variantách (978-80-7373-136-6)
Kniha - autor František Vejvoda, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato publikace přináší řadu úloh z větné stavby. Má pomoci žákům druhého stupně základní školy a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií zvládnout problematiku větného rozboru. A pochopit pravidla větného rozboru je důležitý předpoklad i ke zvládnutí pravopisu a interpunkce. Dvě varianty (A, B) každé písemné práce umožňují, aby různé skupiny ve třídě měly odlišná zadání se stejnou úrovní obtížnosti. Pokud bude někdo s touto publikací pracovat samostatně doma, může ke kontrole vypracované písemné práce využít přiloženého klíče.
Objev podobné jako Písemné prověrky z větné stavby: pro 2. stupeň základních škol ve dvou variantách (978-80-7373-136-6)
Písemné jazykové prověrky z češtiny: pro 2. stupeň základních škol ve dvou variantách (978-80-7373-080-2)
Kniha - 184 stran, česky, pevná s přebalem matná
Objev podobné jako Písemné jazykové prověrky z češtiny: pro 2. stupeň základních škol ve dvou variantách (978-80-7373-080-2)
Výběr písní pro Klavírní improvizaci oboru Učitelství mateřských škol (978-80-210-5726-5)
Kniha - autor Dagmar Ryšánková, 100 stran, česky, spirálová, kroužková Publikace předkládá výběr českých a moravských lidových písní včetně umělých s dětskou tematikou, koledy, písně z pohádek a písně v mollových tóninách. Obsahuje základní principy v oblasti harmonizace, stylizace doprovodu písní a klavírní improvizace. Skriptum je určeno studentům pedagogické fakulty oboru Učitelství mateřských škol a studentům hudební výchovy pro 1. a 2. stupeň základních škol.
Objev podobné jako Výběr písní pro Klavírní improvizaci oboru Učitelství mateřských škol (978-80-210-5726-5)
Základy praktické chemie 2 - Pracovní sešit pro 9. ročník základních škol - Pavel Beneš
Pracovní sešit je plný rozmanitých úkolů a pomáhá žákům k ověřování a upevňování učiva.
Objev podobné jako Základy praktické chemie 2 - Pracovní sešit pro 9. ročník základních škol - Pavel Beneš
Žítkovské bohyně (978-80-210-8909-9)
Elektronická kniha - ze série Etnologické materiály, autor Dagmar Dobšovičová, 137 stran, česky Druhé, rozšířené vydání úspěšné publikace Ústavu evropské etnologie Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. Práce vychází z autentických terénních výzkumů uskutečněných autorkou v letech 1990–1992 u dvou posledních žijících bohyní Irmy Gabrhelové a Kateřiny Hodulíkové na Žítkové v Bílých Karpatech. S odstupem několika let (1995–1996) na ně navázaly další terénní sběry, které jsou věnovány již výhradně bohyni I. Gabrhelové, její osobnosti a praktikám. Práci uzavírají terénní výzkumy z let 2013–2014 sledující pamětníky, kterým je toto téma blízké především v souvislosti s jejich dětstvím. V úvodních částech publikace osvětluje autorka počátky zájmu o problematiku bohyní na Moravských Kopanicích ve vlastivědné a národopisné literatuře. Připomíná také některé klíčové osobnosti badatelského zájmu o bohyně, jakými byli např. František Bartoš, Ferdinand Dúbravský či...
Objev podobné jako Žítkovské bohyně (978-80-210-8909-9)
Profesionální pomáhání (978-80-210-9481-9)
Kniha - autor Vlastimil Švec, 148 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Rozhovory napříč pomáhajícími profesemi. Knížka přibližuje vybrané pomáhající profese. Nabízí pohledy pomáhajících profesionálů na tyto profese, ale i jejich vhledy do pomáhání. Odkrývá podstatu pomáhajících profesí, předpoklady profesionálů pro vykonávání profesí i možnosti, jak se stát pomáhajícím profesionálem. Umožňuje tak pronikat pod povrch obsahu profesí i do vnitřního světa pomáhajících profesionálů.
Objev podobné jako Profesionální pomáhání (978-80-210-9481-9)
Gnóthi seauton (978-80-210-9254-9)
Elektronická kniha - autor Jana Nechutová, 109 stran, česky Publikace vychází u příležitosti stého výročí založení Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, jejíž nedílnou součástí byl od samých počátků seminář pro klasická studia. Její první část přináší pohled na dějiny klasických studií v Brně v širším kontextu historie fakulty a společenského dění vůbec, a to zejména prostřednictvím přímého svědectví archivních pramenů a vzpomínek pamětníků. Druhou část publikace tvoří reedice studie Františka Novotného, prvního ředitele semináře, Gymnasion aneb úvahy o řecké kultuře. Tato studie byla tiskem vydána naposledy v roce 1922. Odbornou i laickou veřejnost seznamuje s pojmy, na nichž, aniž si to uvědomujeme, stojí celá naše civilizace.
Objev podobné jako Gnóthi seauton (978-80-210-9254-9)
Masaryk a náboženství (978-80-210-5984-9)
Elektronická kniha - autor Miloslav Dokulil, 210 stran, česky Uváděná monografie prof. M. Dokulila „Masaryk a náboženství“ přináší na 210 stranách obdivuhodné bohatství myšlenek. Jeho přístup k Masarykovu dílu je naprosto originální, což je dáno tím, že je vybaven mimořádnými vědomostmi filozofickými, sociologickými, historickými, politologickými, teologickými a literárněvědnými. Nechce Masaryka pouze interpretovat, nýbrž hovoří o tom, čím T.G.M. oslovil jeho a čím by měl oslovit současnou společnost. Od historického základu dovádí své úvahy vždy až do současnosti a s velkou naléhavostí vyslovuje své apely na současníky. Kniha vznikala dvacet let, ale není tříští úvah, tvoří logický celek. Má předmluvu, sedm kapitol a závěr, vše pro čtenáře čtivé, ale zároveň náročné. Kapitoly jsou strukturovány do mnoha sugestivních otázek, na něž nabízejí odpovědi. Monografie má tak nadstandardní kvality, že by měla být čtena...
Objev podobné jako Masaryk a náboženství (978-80-210-5984-9)
Work in Progress (978-80-210-5687-9)
Elektronická kniha - autor Tomáš Valeš, 112 stran, anglicky Publikace „Work in Progress“ představuje příspěvky doktorských studentů Semináře dějin umění FF MU v Brně, zaměřené na umění od středověku po současnost.
Objev podobné jako Work in Progress (978-80-210-5687-9)
Válka o pravdu (978-80-210-9999-9)
Kniha - autor Mika Waltari, 134 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pravda o Estonsku, Lotyšsku a Litvě. V dubnu 1941, v období křehkého klidu mezi finskou zimní a pokračovací válkou, spatřila světlo světa nenápadná kniha podepsaná pseudonymem Nauticus. Finskojazyčné dílo publikované nejprve ve Švédsku bylo krátce po válce přidáno na seznam zakázaných knih a na pulty obchodů a knihoven se vrátilo až po téměř 70 letech, tentokrát již pod autorovým skutečným jménem. Mika Waltari ve své obsáhlé, otevřeně protisovětské reportáži popisuje podmínky panující v baltských zemích v období mezi podzimem 1939 a létem 1940, kdy se Litva, Lotyšsko a Estonsko potýkaly se stále sílícím vlivem Sovětského svazu, a následný pád všech tří zemí do jeho područí. Autor plně využívá své novinářské zkušenosti a mimořádného literárního talentu, schopnosti vyprávět poutavé příběhy. Knihu doplňují nejen výňatky z propagandistických materiálů či projevů státních činitelů, ale...
Objev podobné jako Válka o pravdu (978-80-210-9999-9)
Alternatives in Biography (978-80-210-5757-9)
Elektronická kniha - autor Michael Kaylor, 310 stran, anglicky Kniha se zabývá texty z anglicky psaných literatur, které svým způsobem zpochybňují fiktivní, osobní či akademické žánrové konvence ve vztahu k literární auto/biografii, a spíše upozorňují na mnohoznačnost způsobů psaní o životě a konstruování subjektivity. Každá ze čtyř kapitol zkoumá specifický typ transgresivní auto/biografie: pastorální biografii v dílech Petera Ackroyda, Johna Bergera a Paula Cartera; kolaborativní auto/biografie domorodých obyvatel v Austrálii v textech Kima Scotta a Hazel Brown a Rity a Jackie Hugginsových; beletrizované autobiografie A. Newmana a Forresta Reeda; a bioregionální biografie Emily Carrové a Emmy Bell Milesové.
Objev podobné jako Alternatives in Biography (978-80-210-5757-9)
Fletcherian Dramatic Achievement (978-80-210-5281-9)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Pavel Drábek, 214 stran, anglicky Vrcholným hrám Johna Fletchera (1579–1625), Shakespearova spolupracovníka a pokračovatele, byla věnována jen malá pozornost. Monografie analyzuje specifika her, které napsal Fletcher v období 1613–1625 a nabízí výklad v duchu raně barokního stylu. Poukazuje i na anachronistické požadavky, kterými byly fletcherovské hry doposud posuzovány.
Objev podobné jako Fletcherian Dramatic Achievement (978-80-210-5281-9)
Válka o pravdu (978-80-210-9999-9)
Elektronická kniha - ze série Poprvé v češtině, autor Mika Waltari, 134 stran, česky V dubnu 1941, v období křehkého klidu mezi finskou zimní a pokračovací válkou, spatřila světlo světa nenápadná kniha podepsaná pseudonymem Nauticus. Finskojazyčné dílo publikované nejprve ve Švédsku bylo krátce po válce přidáno na seznam zakázaných knih a na pulty obchodů a knihoven se vrátilo až po téměř 70 letech, tentokrát již pod autorovým skutečným jménem. Mika Waltari ve své obsáhlé, otevřeně protisovětské reportáži popisuje podmínky panující v baltských zemích v období mezi podzimem 1939 a létem 1940, kdy se Litva, Lotyšsko a Estonsko potýkaly se stále sílícím vlivem Sovětského svazu, a následný pád všech tří zemí do jeho područí. Autor plně využívá své novinářské zkušenosti a mimořádného literárního talentu, schopnosti vyprávět poutavé příběhy. Knihu doplňují nejen výňatky z propagandistických materiálů či projevů státních činitelů, ale například i dobové politické...
Objev podobné jako Válka o pravdu (978-80-210-9999-9)
Jugoslávie – Srbsko – Kosovo (978-80-210-5476-9)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Václav Štěpánek, 471 stran, česky Kosovská otázka je složitým komplexem problémů, vyplývajících z těžkostí soužití místně většinového albánského a menšinového srbského obyvatelstva na malém území uprostřed Balkánu. Předkládaná monografie popisuje snahy o řešení tohoto problému v průběhu 20. století. Kniha podává především obraz komunistických snah o sanaci kosovské otázky, zevrubně ale skicuje i historii dějů spojených s Kosovem v meziválečné královské Jugoslávii a během II. světové války. Gros spisu analyzuje na základě detailního studia archivních pramenů vznik, vývoj a fungování kosovské autonomie od roku 1945 do roku 1990. V závěru si práce všímá také vzestupu nacionalismu na Kosovu a v Srbsku v 80. letech 20. století a sleduje vyhrocení kosovské krize po roce 1989, která probíhala paralelně s rozpadem Jugoslávie.
Objev podobné jako Jugoslávie – Srbsko – Kosovo (978-80-210-5476-9)
Břeclav-Pohansko VIII. (978-80-210-8417-9)
Elektronická kniha - autor Petr Dresler, 274 stran, česky Studie vychází z projektu „Hospodářské zázemí centra nebo jen osady v blízkosti zázemí centra?“ Grantové agentury ČR, který byl zaměřen na poznání nejbližšího okolí a zázemí velkomoravského opevněného centra na Pohansku u Břeclavi. Pomocí povrchové prospekce, mikrosondáží i archeologického výzkumu byla zkoumána a analyzována sídelní struktura v okolí lidnatého centra a její vývoj od starohradištního do mladohradištního období (od 8. do 12. století). Kromě hledání sídelní struktury byla sledována i problematika odhadu počtu obyvatel raně středověkého centra i jeho subsistenční strategie. Původní představy o síti zemědělských osad zásobujících obyvatele velkomoravského Pohanska byly kriticky revidovány. Byl představen nový model, který vychází z absence časově shodného osídlení, pokud jsme vůbec schopni takové v archeologickém materiálu identifikovat, kritické revize konstrukčních prvků tradičního modelu a...
Objev podobné jako Břeclav-Pohansko VIII. (978-80-210-8417-9)
Praktické činnosti: pro 1.-5.ročník základních škol (80-7168-441-4)
Kniha - autor Ludmila Kociánová, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Učebnice pomáhá naplňovat očekávané výstupy oboru Člověk a svět práce v rámci těchto tematických okruhů: Práce s drobným materiálem, Konstrukční činnosti, Pěstitelské práce, Příprava pokrmů.
Objev podobné jako Praktické činnosti: pro 1.-5.ročník základních škol (80-7168-441-4)
Chvilky s pravopisem: pro 2.stupeň základních škol (80-7373-023-5)
Kniha - autor Noemi Koušová, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Příručka přináší bohatý soubor doplňovacích cvičení, uspořádaných vždy po deseti příkladech procvičovaného pravopisného jevu, a kapitoly věnované interpunkci ve větě i v souvětí. Cvičení jsou záměrně tak krátká, aby se dala využít i při samostatné práci žáků. V opakovací části objevíte pozoruhodné úryvky z děl českých i zahraničních autorů krásné literatury. Slovníček cizích a méně frekventovaných slov, která jsou použita ve cvičeních, najdete na konci publikace. V klíči si můžete rychle vyhledat správné řešení
Objev podobné jako Chvilky s pravopisem: pro 2.stupeň základních škol (80-7373-023-5)
Rok v mateřské škole (978-80-7367-703-9)
Kniha - autor Eva Opravilová; Vladimíra Gebhartová, 496 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kurikulum předškolní výchovy Čtyři úspěšné projekty výchovně vzdělávací práce v předškolním období (Jaro, Léto, Podzim, Zima v mateřské škole), vydávané nyní v ucelené publikaci za výhodnou cenu
Objev podobné jako Rok v mateřské škole (978-80-7367-703-9)
Podívejte se také
- Tělo v pohybu (978-80-210-9751-3)
- zvlhcovace vzduchu zdravi a bezpecnost
- Skol Nordik šedá 75mm (SPTxacr234nad)
- Nečekaná lekce lásky (978-80-271-3290-4)
- Lekce: Akademická vyznání (978-80-7476-190-4)
- Tři drsné lekce (978-80-277-0002-8)
- Kniha FÍ! - kniha komiksů (978-80-210-7906-9)
- Dvě hemisféry – dva světy (978-80-210-9663-9)
- Když se školy učí (978-80-210-6130-9)
- Jak se učitelé učí (978-80-210-8462-9)
- Podmět v moderní japonštině (978-80-210-8671-5)
- Řízení rizik v pojišťovnictví (978-80-210-5637-4)
- Protidžihádistický vigilantismus v kyberprostoru (978-80-210-8985-3)
- Antická filosofie v obrázcích (978-80-210-8386-8)
- Největší lekce dona Quijota (978-80-7227-871-8)
- Starší dějiny Vietnamu a Čampy (978-80-210-8491-9)
- Dialogy zoufalců: poetika a struktury (978-80-210-8321-9)
- Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání (978-80-210-8925-9)
- České strany a jejich kandidáti (978-80-210-6213-9)
- Gnóthi seauton: Sto let klasických studií v Brně v osobních vzpomínkách i úřední korespondenci (978-80-210-9254-9)
- Jak se naučit animovat v 10 snadných lekcích: Super lekce (978-80-256-2047-2)
- Efektivnost v systému zpětných toků (978-80-210-6600-7)