Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Fenomenologicko-pragmatistická interpretace hyperkonektivistického světa: k problémům filosofie informace - Michal Černý
Monografie se snaží na pozadí myšlenek vybraných fenomenologů (Martina Heideggera, Jana Patočky, Jana Sokola) a pragmatistických myslitelů (Marca Johnsona, George Lakoffa či Antonia Damasia) reflektovat fenomén filosofie informace v novém rámci, než jak činí Luciano Floridi – zaměřuje se mnohem více na proměny současného světa a jeho vztahu ke vzdělávání a myšlení. Na příkladu jednotlivých dílčích faset tvoří ucelené kritické promyšlení toho, jak je možné filosofii informace a filosofii výchovy propojit. Snaží se být přehledným průvodcem po současném světě, který se snaží novým způsobem nově promýšlet.
Podívejte se také Fenomenologicko-pragmatistická interpretace hyperkonektivistického světa: k problémům filosofie info (978-80-210-9454-3)
Fenomenologicko-pragmatistická interpretace hyperkonektivistického světa: k problémům filosofie informace - Michal Černý - e-kniha
eBook: Monografie se snaží na pozadí myšlenek vybraných fenomenologů (Martina Heideggera, Jana Patočky, Jana Sokola) a pragmatistických myslitelů (Marca Johnsona, George Lakoffa či Antonia Damasia) reflektovat fenomén filosofie informace v novém rámci, než jak činí Luciano Floridi – zaměřuje se mnohem více na proměny současného světa a jeho vztahu ke vzdělávání a myšlení. Na příkladu jednotlivých dílčích faset tvoří ucelené kritické promyšlení toho, jak je možné filosofii informace a filosofii výchovy propojit. Snaží se být přehledným průvodcem po současném světě, který se snaží novým způsobem nově promýšlet.
Podívejte se také Filosofie informace – metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy (978-80-210-8011-9)
Fenomenologicko-pragmatistická interpretace hyperkonektivistického světa: k problémům filosofie info (978-80-210-9454-3)
Elektronická kniha - autor Michal Černý, 154 stran, česky Monografie se snaží na pozadí myšlenek vybraných fenomenologů (Martina Heideggera, Jana Patočky, Jana Sokola) a pragmatistických myslitelů (Marca Johnsona, George Lakoffa či Antonia Damasia) reflektovat fenomén filosofie informace v novém rámci, než jak činí Luciano Floridi – zaměřuje se mnohem více na proměny současného světa a jeho vztahu ke vzdělávání a myšlení. Na příkladu jednotlivých dílčích faset tvoří ucelené kritické promyšlení toho, jak je možné filosofii informace a filosofii výchovy propojit. Snaží se být přehledným průvodcem po současném světě, který se snaží novým způsobem nově promýšlet.
Podívejte se také komposter k 700 cerny
Podívejte se také
- plast kenda 20x1 75 k 123 cerny
- pioneer a 70da cerny a 70da k
- Dialogické interpretace (9788024629513)
- blu ray prehravac panasonic dp ub450eg k cerny
- David Michal: Michal David Funky - CD (7128131)
- vlajky sveta
- Hudba Praha & Michal Ambrož: Hudba Praha & Michal Ambrož - LP (9029544947)
- Hudba Praha & Michal Ambrož: Hudba Praha & Michal Ambrož - CD (9029544948)
- obrazkovy atlas sveta
- mapa sveta globus
- Vlajky Sveta (9789463990448)
- cerny velbloud
- cerny batoh
- Andělé a filosofie (9788024641386)
- Filosofie en noir (9788024639253)
- Nová francouzská filosofie (9788024651668)
- Informace (978-80-736-3415-5)
- Atlas Sveta Aktivity (9789463991421)
- Rilkovy „Duineser Elegien“- Interpretace (a deklamace) (9788024643458)
- Kocáb Michal: Abstract - CD (9029597272)
Fenomenologicko-pragmatistická interpretace hyperkonektivistického světa: K problémům filosofie info (978-80-210-9454-3)
Kniha - autor Michal Černý, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Monografie se snaží na pozadí myšlenek vybraných fenomenologů (Martina Heideggera, Jana Patočky, Jana Sokola) a pragmatistických myslitelů (Marca Johnsona, George Lakoffa či Antonia Damasia) reflektovat fenomén filosofie informace v novém rámci, než jak činí Luciano Floridi - zaměřuje se mnohem více na proměny současného světa a jeho vztahu ke vzdělávání a myšlení. Na příkladu jednotlivých dílčích faset tvoří ucelené kritické promyšlení toho, jak je možné filosofii informace a filosofii výchovy propojit. Snaží se být přehledným průvodcem po současném světě, který se snaží novým způsobem nově promýšlet.
Objev podobné jako Fenomenologicko-pragmatistická interpretace hyperkonektivistického světa: K problémům filosofie info (978-80-210-9454-3)
Filosofie informace – metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy - Jiří Stodola
Monografie by se dala nejlépe zařadit do oblasti, pro kterou se v současnosti vžilo označení filozofie informace. Jejím cílem je vyslovit určité metateoretické předpoklady, na kterých stojí pokusy o definování pojmu informace a o které se opírají jednotlivá paradigmata informační vědy, vnést více světla do problémů, které se pojí zejména s pojmem informace a transdisciplinární povahou informační vědy, a navrhnout přístup informační vědy, který se opírá o zdůvodněné závěry metateoretických výzkumů. V rámci těchto výzkumů se zaměřujeme na dosažení tří dílčích cílů – definujeme pojem informace v rámci 1. epistemologie a 2. v rámci metafyziky a 3. vytváříme model domény, v níž dochází k tvorbě informací, pomocí funkční syntézy tří hlavních paradigmat informační vědy.
Objev podobné jako Filosofie informace – metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy - Jiří Stodola
Filosofie informace – metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy - Jiří Stodola - e-kniha
eBook: Monografie by se dala nejlépe zařadit do oblasti, pro kterou se v současnosti vžilo označení filozofie informace. Jejím cílem je vyslovit určité metateoretické předpoklady, na kterých stojí pokusy o definování pojmu informace a o které se opírají jednotlivá paradigmata informační vědy, vnést více světla do problémů, které se pojí zejména s pojmem informace a transdisciplinární povahou informační vědy, a navrhnout přístup informační vědy, který se opírá o zdůvodněné závěry metateoretických výzkumů. V rámci těchto výzkumů se zaměřujeme na dosažení tří dílčích cílů – definujeme pojem informace v rámci 1. epistemologie a 2. v rámci metafyziky a 3. vytváříme model domény, v níž dochází k tvorbě informací, pomocí funkční syntézy tří hlavních paradigmat informační vědy.
Objev podobné jako Filosofie informace – metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy - Jiří Stodola - e-kniha
Filosofie informace – metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy (978-80-210-8011-9)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Jiří Stodola, 192 stran, česky Monografie by se dala nejlépe zařadit do oblasti, pro kterou se v současnosti vžilo označení filozofie informace. Jejím cílem je vyslovit určité metateoretické předpoklady, na kterých stojí pokusy o definování pojmu informace a o které se opírají jednotlivá paradigmata informační vědy, vnést více světla do problémů, které se pojí zejména s pojmem informace a transdisciplinární povahou informační vědy, a navrhnout přístup informační vědy, který se opírá o zdůvodněné závěry metateoretických výzkumů. V rámci těchto výzkumů se zaměřujeme na dosažení tří dílčích cílů – definujeme pojem informace v rámci 1. epistemologie a 2. v rámci metafyziky a 3. vytváříme model domény, v níž dochází k tvorbě informací, pomocí funkční syntézy tří hlavních paradigmat informační vědy.
Objev podobné jako Filosofie informace – metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy (978-80-210-8011-9)
Filosofie informace: metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy (978-80-210-8011-9)
Kniha - autor Jiří Stodola, 192 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Monografie by se dala nejlépe zařadit do oblasti, pro kterou se v současnosti vžilo označení filozofie informace. Jejím cílem je vyslovit určité metateoretické předpoklady, na kterých stojí pokusy o definování pojmu informace a o které se opírají jednotlivá paradigmata informační vědy, vnést více světla do problémů, které se pojí zejména s pojmem informace a transdisciplinární povahou informační vědy, a navrhnout přístup informační vědy, který se opírá o zdůvodněné závěry metateoretických výzkumů. V rámci těchto výzkumů se zaměřujeme na dosažení tří dílčích cílů – definujeme pojem informace v rámci 1. epistemologie a 2. v rámci metafyziky a 3. vytváříme model domény, v níž dochází k tvorbě informací, pomocí funkční syntézy tří hlavních paradigmat informační vědy.
Objev podobné jako Filosofie informace: metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy (978-80-210-8011-9)
Vybrané kapitoly z fyziky a filosofie - Michal Černý - e-kniha
eBook: Kniha nabízí komplexní a vzájemně provázaný pohled na klíčové filosofické otázky, které se objevují v současné fyzice. Kombinuje přitom historiografický přístup popisu vývoje jednotlivých fenoménů s hlubší analýzou vybraných problémů s důrazem právě na jejich vztah ke konkrétním dějinným souvislostem. Reflektuje témata metodologie fyziky, časoprostoru a antropického principu, přičemž upozorňuje jak na klasické problémy, tak také především na myšlenkové posuny ve vědě po roce 1905, které jsou spojené s kvantovou fyzikou a obecnou teorií relativity, ale také s rozpínáním vesmíru nebo s postupem v oblasti řešení paradoxů ve vědě. Je tak nejen exkurzí do dějin lidského myšlení v oblasti fyziky, ale věnuje se řadě současných problémů. V publikaci je možné nalézt originální diskuzi vztahu temné hmoty a energie a antropického principu, kritickou analýzu finálního antropického principu nebo jeho vlastní definici. Text je nejkomplexnějším pojednáním o filosofických otázkách fyziky, který je v češtině k dispozici.
Objev podobné jako Vybrané kapitoly z fyziky a filosofie - Michal Černý - e-kniha
Filosofie mysli - Michal Polák - e-kniha
eBook: „Filosofie mysli je jedním z pozoruhodných příspěvků k vysvětlení povahy a funkce lidské mysli. Tento filosofický obor je dnes přirozenou součástí kognitivní vědy. Ačkoli jsou jeho výsledky do značné míry teoretickou reflexí problematických aspektů lidské mysli, přibývá filosofických studií, které aplikují jakožto nedílnou součást této reflexe výsledky empirických věd, zejména neurověd. Perspektiva filosofie mysli proto spočívá v teoretické analýze problémů mysli úzce propojené s empirickými poznatky. Tato kniha pojednává o klasických problémech a koncepcích filosofie mysli, jako je ontologický dualismus, analytický behaviorismus, fyzikalismus, teorie identity, funkcionalismus, naturalismus, reprezentacionismus, kauzalita mysli a těla, Jáství. Zároveň se však pokouší ukázat, že klíčovou složku filosofické debaty o mentálním představuje otázka, zda při pohledu na naši vlastní mysl má či nemá perspektiva první osoby sehrát podstatnou roli. Podle autora jsou data získaná z perspektivy první osoby nepostradatelná pro výzkum řady problémů ve filosofii mysli a v kognitivní vědě vůbec.“
Objev podobné jako Filosofie mysli - Michal Polák - e-kniha
Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí: mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou - Michal Černý - e-kniha
eBook: Monografie se systematicky zabývá kritickou reflexí Evropského rámce digitálních kompetencí pro občany, jehož pracovní překlad také obsahuje. Rámec zasazuje do širší fenomenologické myšlenkové tradice a následně postupně prochází všech 21 kompetencí v nichž nachází zajímavá místa k úvahám a kritické reflexi skrze transdisciplinární pojetí. Jde o první monografii, která se systematicky problematikou digitálních kompetencí tímto způsobem zabývá. V tomto ohledu představuje předložený text důležitý příspěvek k širší celospolečenské diskusi o daném rámci i o digitálních kompetencích jako takových. Kniha sleduje různé perspektivy – filosofické, pedagogické, sociologické i informačně vědní. Snaží se být na jedné straně dostatečně přístupná širšímu okruhu čtenářů, ale současně nechce opustit odborné interdisciplinární nahlédnutí celého tématu. Z textu je patrné, že stát se digitálně kompetentním občanem je úkolem pro každého jedince ve společnosti.
Objev podobné jako Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí: mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou - Michal Černý - e-kniha
Antická filosofie v obrázcích - Josef Petrželka, Michal Peichl - e-kniha
eBook: Myšlenky a představy, slova a obrazy, filosofie a kresba. Dvě lidské aktivity, jistě v něčem příbuzné, ale obecně vnímané přece jen jako výrazně odlišné. Jedna usiluje o přesné a věcné slovní postižení podstaty „věcí “ a celého světa, aby uspokojila lidskou touhu po poznání. Oslovuje především rozum posluchače či čtenáře. Druhá chce tytéž věci a tentýž svět zobrazit vizuálně a vzbudit v divákovi určitý pocit, přitom se obrací v prvé řadě na jeho smysly. Tato kniha obojí propojuje. Filosofie v ní inspiruje a vyzývá kreslířské umění, aby vizualizovalo její abstraktní myšlenky vyjádřené ve slovech. Tato umělecká vizualizace ale zároveň občas nutí filosofii, aby svá tvrzení upřesnila a domyslela do detailů. Spolupráce prospívá oběma.
Objev podobné jako Antická filosofie v obrázcích - Josef Petrželka, Michal Peichl - e-kniha
Diference jako princip vědomí a její překonání - Analýzy a interpretace k problematice vědomí a sebevědomí v německé filosofii od Wolffa po Hegela - J
Problematika vědomí a vědomí sebe sama jakožto jeho základu je jedním ze stěžejních témat německé klasické filosofie. Jako základní struktura vědomí je pochopena relace, v rámci které se subjekt vědomí vztahuje prostřednictvím mentální reprezentace (představy) k objektu. V knize jsou analyzovány různé způsoby, v nichž byla tato bazální struktura zkoumána a dále rozvíjena. Již Kantův předchůdce Christian Wolff pochopil, že základním momentem této struktury je diference subjektu a objektu vědomí. Bezprostřední Kantův následovník Karl Leonhard Reinhold učinil tuto diferenci součástí věty, která se měla stát východiskem pro výklad veškerého vědění. Diference se tak stala principem vědomí. Tato okolnost byla však vnímána jako problém mysliteli, kteří následovali po Reinholdovi a snažili se rozvrhnout koncepce vědomí, v nichž by byla tato diference překonána, a to při východisku ze základní formy vědomí, jíž je sebevědomí. Za vrcholnou podobu tohoto teoretického úsilí lze považovat Hegelovu Fenomenologii ducha.
Objev podobné jako Diference jako princip vědomí a její překonání - Analýzy a interpretace k problematice vědomí a sebevědomí v německé filosofii od Wolffa po Hegela - J
Informace o informaci - Pavel Beneš
Informatika, to nejsou jen počítače. Na principu informace fungují také naše těla, myšlenky a vesmír, říká univerzitní učitel, jeden ze zakladatelů české informatiky. Čtenář zde najde vysvětlení základních pojmů, historii informatiky a její aplikaci nejen v současné vědě, ale i v poněkud nečekaných souvislostech. Do této oblasti patří také informační léčba, homeopatie, autopatie, akupunktura, paměť vody, filosofie a spiritualita...
Objev podobné jako Informace o informaci - Pavel Beneš
Homines scientiarum IV - Třicet příběhů české vědy a filosofie + DVD - Michal V. Šimůnek, Tomáš Hermann, Dominika Grygarová, Soňa Štrbáňová, Tomáš Pet
Čtvrtý svazek představuje osobnosti z oborů biologických či biochemických. Biologa, lékaře a imunologa Milana Haška (1925–1984) přiblíží jeho mladší kolegové Juraj Iványi a Jan Svoboda, kteří vyprávějí o jeho teorii imunologické tolerance a ideologizaci genetiky v 50. letech 20. století. O vzpomínky na svého slavného otce, epidemiologa Karla Rašku (1909–1987), jakož i o své životní a vědecké zkušenosti se podělí Karel Raška ml. (*1939), lékař, molekulární virolog, genetik, imunolog a imunopatolog působící v USA. Biolog a virolog Jan Svoboda (nar.1931) se zamýšlí nad otázkami vzdělanosti a demokracie, připomene však i svoje objevy v oblasti buněčné a virové genetiky – zasloužil se zejména o objasnění životního cyklu retrovirů (např. leukémie, HIV). Mikrobioložka a molekulární genetička Helena Kopecká (nar.1931) přibližuje své působení v exilu v oblasti kulturní i vědecké – podílela se například na vymýcení dětské obrny ve světě. Biochemička a fyzioložka Helena Illnerová (nar.1937), první žena-předsedkyně Akademie věd ČR, otevírá vedle svého vědeckého tématu biologických hodin v organismech i neméně podstatnou otázku pedagogické činnosti. Biochemička Eva Zažímalová (nar.1955) vypráví o rostlinných hormonech, ale i o své krátké filmové kariéře a lásce ke koním.Milan Hašek: O imunogeneticeKarel Raška ml.: Životy zasvěcené medicíněJan Svoboda: Vzdělanost a demokracieHelena Kopecká: Odvaha začínat znovu – ve vědě i v životěHelena Illnerová: Věda i to ostatní – rodina, příroda, uměníEva Zažímalová: Experiment je způsob, jakým klademe otázku přírodě
Objev podobné jako Homines scientiarum IV - Třicet příběhů české vědy a filosofie + DVD - Michal V. Šimůnek, Tomáš Hermann, Dominika Grygarová, Soňa Štrbáňová, Tomáš Pet
Homines scientiarum II - Třicet příběhů české vědy a filosofie + DVD - Antonín Kostlán, Michal V. Šimůnek, Tomáš Hermann, Dominika Grygarová, Tomáš Pe
Druhý svazek představuje badatele společenských věd a věd o člověku.Americký antropolog a lékař českého původu Aleš Hrdlička (1869–1943) je znám především svou teorií jednotného původu a vývoje člověka nebo osídlení amerického kontinentu z Asie. Představí ho kurátor Hrdličkova muzea člověka Marco Stella.Následuje portrét biologa a filosofa Emanuela Rádla (1873–1942), jehož společenský význam zprostředkují potomci jeho blízkého kolegy Jaroslava Šimsy (1900–1945).Působením ekonoma, prvorepublikového ministra financí a guvernéra Národní banky Karla Engliše (1880–1961) se zabývá ekonom Lubomír Mlčoch (nar.1944).Renesanční osobnost Zdeňka Horského (1929–1988), historika přírodních věd, přiblíží astrofyzik a astronom Jiří Grygar, filosof Stanislav Sousedík a klasický filolog a filosof Filip Karfík.Další stať pojednává o nejvýznamnějším českém filosofu Janu Patočkovi (1907–1977). Jako aktuálního myslitele současnosti jej představí sorbonnský profesor Renaud Barbaras a jeho doktorandka Eliška Luhanová.Závěrem nakladatel Robert Krumphanzl, biolog Stanislav Komárek, Stanislav Sousedík a Filip Karfík přiblíží svět Jiřího Němce (1932–2001), psychologa, filosofa, publicisty a překladatele, který inspiroval řadu knižních překladů a několik iniciativ, jež významně přispěly ke kulturní a duchovní obnově české společnosti.Aleš Hrdlička: Antropolog mezi Evropou a AmerikouEmanuel Rádl: Vita activa a vita contemplativaKarel Engliš očima Lubomíra MlčochaZdeněk Horský: Člověk renesance v našem věkuJan Patočka: Druhý život ve městě nad SeinouJiří Němec: Spiritus agens intelektuálního života
Objev podobné jako Homines scientiarum II - Třicet příběhů české vědy a filosofie + DVD - Antonín Kostlán, Michal V. Šimůnek, Tomáš Hermann, Dominika Grygarová, Tomáš Pe
Informační gramotnost - Michal Černý
Kniha nabízí pohled do historického pozadí formulování koncepce informační gramotnosti jako určitého nástroje pro úspěšnou adaptaci na informační společnost. Nespokojuje se pouze s historickou analýzou, ale sleduje širší filozofická a pedagogická východiska celého fenoménu. Opírá se o myšlenky Luciana Floridiho, které kriticky analyzuje.V závěrečné části pak nabízí vlastní konceptualizaci tématu, která vyžaduje – v kontextu nástupu generativních systémů s umělou inteligencí a společenských změn – nové, hlubší pojetí tohoto fenoménu. Ukazuje, jakým novým způsobem se musíme s technologiemi naučit pracovat, abychom mohli žít v informačně udržitelné demokratické společnosti. Vzdělávání v práci s technikou a informacemi se zde stávají cestou k nově chápanému a hlubšímu humanismu.
Objev podobné jako Informační gramotnost - Michal Černý
Život onlife - Michal Černý
V aktuálním, pátém svazku edice Munice s názvem Život onlife se zamyslíme nad hybridní povahou sociálního a pracovního prostředí, ve kterém se většina z nás běžně pohybuje. Hranice mezi online a offline se stírají, oba světy se spojily v jeden. Jak pokračující technologická revoluce ovlivní naše vzdělávání, profesní úspěšnost či hodnotovou orientaci? Podle informační vědy spočívá jádro odpovědi ve způsobu, jakým budeme získávat, hodnotit a používat informace.
Objev podobné jako Život onlife - Michal Černý
Dialogické interpretace (9788024629513)
Elektronická kniha - autor Jana Hoffmannová a Bohuslav Hoffmann, 394 stran, česky Dva autoři – lingvistka a literární vědec – se ve svých individuálních i společných studiích zaměřují na široce chápanou dialogičnost jako základ výstavby různých typů textů a snaží se uplatňovat dialogismus jako analytickou metodu. Ve čtyřech oddílech knihy věnují pozornost 1) dialogům korespondenčním (dopisům významných osobností české kultury, jako jsou M. Aleš, J. Neruda, K. Čapek, J. Voskovec a J. Werich, J. Kolář, ale i dopisům současných mladých lidí a korespondenci elektronické) 2) dialogům dramatickým (především v současných českých hrách: dvě hry cimrmanovské, Havlovo Odcházení aj.) 3) dialogům intersémiotickým (mezi výtvarníky a slovesnými umělci: ať už vznikaly ilustrace, koláže, fotografie, komiksy atd. jako reakce na verbální texty, nebo naopak texty byly inspirovány díly výtvarnými) 4) textům (nejen...
Objev podobné jako Dialogické interpretace (9788024629513)
Interpretace - Zdeňka Kalnická
Interpretovat umělecká díla znamená hledat a nacházet jejich význam a smysl, odhalovat jejich napojení na naši bezprostřední zkušenost, ale zároveň přispět k jejímu obohacení, zintenzívnění a prohloubení. V tomto smyslu je interpretace tvůrčím, či dokonce riskantním počinem, k němuž neexistuje návod. Podle Zdeňky Kalnické je však možné hovořit o interpretačních strategiích, z nichž každá vychází z poněkud odlišných představ o tom, co je to umělecké dílo a jakou má funkci, každá klade důraz na jisté aspekty a interpretaci zaměřuje k určitému cíli. Ve své knize nabízí autorka interpretace konkrétních výtvarných, literárních a hudebních děl známých umělců a umělkyň, jako William Shakespeare, Božena Němcová, Karel Čapek, Salvador Dalí, Bedřich Smetana, Claude Debussy, ale i těch méně známých, jako Tan Dun, Remedios Varo, Leonora Carrington, Roy Nachum. Vychází z přístupu, který je možno charakterizovat jako propojení pragmatické, hermeneuticko-archetypální a feministické interpretační strategie. Zvolená umělecká díla jsou vztažena k určitému teoretickému problému estetiky, např. esteticko-symbolický aspekt živlů, zejména vody; význam hmatu v umění; genderový aspekt umělecké imaginace či funkce archetypů v umění; nejsou však redukována na jeho "příklad". Naopak: díla se stávají ohnisky soustředěné, teoreticky poučené estetické interpretace autorky, díky níž je možné nahlédnout i na známá díla novou optikou.
Objev podobné jako Interpretace - Zdeňka Kalnická
Vize tržního úspěchu - Michal Černý
Kniha přináší mnoho praktických rad a námětů jak zlepšit práci se zákazníkem. Z obsahu: Orientace firmy na trh, Jak určit vlastní výchozí pozici?, Kdo je zákazník?, Analýza konkurence, Management produktu, Konkurenceschopnost inovací atd.
Objev podobné jako Vize tržního úspěchu - Michal Černý
Léčba informací (9788025727416)
Elektronická kniha - Myslíte, že jen léky s účinnou látkou mohou léčit? Je potlačování příznaků nemocí pomocí chemických léků opravdu léčení? - autor Marie Vilánková, 269 stran Myslíte, že jen léky s účinnou látkou mohou léčit? Je potlačování příznaků nemocí pomocí chemických léků opravdu léčení? Co, když je to jinak? Řadu věcí, které oficiální věda nálepkuje jako nevědecké, jsou ve skutečnosti přirozené schopnosti živých organismů. Telepatie, léčení informačními preparáty, homeopatiky, pomocí energií, modlitby, schopnosti pomocí vědomí ovlivňovat události, správně si přát, aby se přání splnila, to vše je přirozené, funguje a nechá se jednoduše vysvětlit pomocí přírodních zákonů. Tato kniha jednoduchým způsobem vysvětluje, jak informace působí na lidský organismus, jak ho dokáže ovlivnit a vyléčit. Jsou v ní dvacetileté zkušenosti a poznání toho, co je pravou příčinou nemocí a jaké informace mohou naučit naše buňky správně pracovat, komunikovat, zbavovat se...
Objev podobné jako Léčba informací (9788025727416)
Život onlife - Michal Černý - e-kniha
eBook: V aktuálním, pátém svazku edice Munice s názvem Život onlife se zamyslíme nad hybridní povahou sociálního a pracovního prostředí, ve kterém se většina z nás běžně pohybuje. Hranice mezi online a offline se stírají, oba světy se spojily v jeden. Jak pokračující technologická revoluce ovlivní naše vzdělávání, profesní úspěšnost či hodnotovou orientaci? Podle informační vědy spočívá jádro odpovědi ve způsobu, jakým budeme získávat, hodnotit a používat informace.
Objev podobné jako Život onlife - Michal Černý - e-kniha
Informační gramotnost - Michal Černý - e-kniha
eBook: Kniha nabízí pohled do historického pozadí formulování koncepce informační gramotnosti jako určitého nástroje pro úspěšnou adaptaci na informační společnost. Nespokojuje se pouze s historickou analýzou, ale sleduje širší filozofická a pedagogická východiska celého fenoménu. Opírá se o myšlenky Luciana Floridiho, které kriticky analyzuje. V závěrečné části pak nabízí vlastní konceptualizaci tématu, která vyžaduje – v kontextu nástupu generativních systémů s umělou inteligencí a společenských změn – nové, hlubší pojetí tohoto fenoménu. Ukazuje, jakým novým způsobem se musíme s technologiemi naučit pracovat, abychom mohli žít v informačně udržitelné demokratické společnosti. Vzdělávání v práci s technikou a informacemi se zde stávají cestou k nově chápanému a hlubšímu humanismu.
Objev podobné jako Informační gramotnost - Michal Černý - e-kniha
Efektivní učení - Michal Černý, Dagmar Chytková
Ve škole se jen velice málo prostoru věnuje tomu, jak se skutečně učit. Místo schopnosti aktivně samostatně poznávat a popisovat svět se těžiště výuky stále orientuje na znalosti a dovednosti odborného charakteru. Tato kniha se snaží být průvodcem všem, kdo by se rádi naučili učit se, a nevědí, jak na to. Snaží se klást důraz na schopnost číst a psát kritickým způsobem, kreativně myslet a organizovat svůj svět i čas.
Objev podobné jako Efektivní učení - Michal Černý, Dagmar Chytková
Cesta vojáka - Michal Černý - e-kniha
eBook: Kniha Cesta vojáka představuje osobní příběh, ve kterém autor zachytil svou vlastní cestu – od své motivace pro vstup do armády přes zážitky během základní vojenské služby až po tvrdý výcvik a mnohaleté působení ve službě jako profesionální voják, během které se zúčastnil i čtyř misí v Afghánistánu. Ve své knize zachytil nejen život v armádě, tvrdou dřinu a povinnosti, které vojenská služba obnáší, ale i osobní život táty a manžela.
Objev podobné jako Cesta vojáka - Michal Černý - e-kniha
Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí - Michal Černý
Monografie se systematicky zabývá kritickou reflexí Evropského rámce digitálních kompetencí pro občany, jehož pracovní překlad také obsahuje. Rámec zasazuje do širší fenomenologické myšlenkové tradice a následně postupně prochází všech 21 kompetencí, v nichž nachází zajímavá místa k úvahám a kritické reflexi skrze transdisciplinární pojetí. Jde o první monografii, která se systematicky problematikou digitálních kompetencí tímto způsobem zabývá. V tomto ohledu představuje předložený text důležitý příspěvek k širší celospolečenské diskusi o daném rámci i o digitálních kompetencích jako takových. Kniha sleduje různé perspektivy - filosofické, pedagogické, sociologické i informačně vědní. Snaží se být na jedné straně dostatečně přístupná širšímu okruhu čtenářů, ale současně nechce opustit odborné interdisciplinární nahlédnutí celého tématu. Z textu je patrné, že stát se digitálně kompetentním občanem je úkolem pro každého jedince ve společnosti.
Objev podobné jako Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí - Michal Černý
Právo na informace SL
Kniha pojednává o jednom ze základních lidských práv, kterým je právo na informace. Zkušený právní pedagog se mj. zabývá právem na informace z pohledu ústavního práva a správního práva. Ke komplexnějšímu porozumění nám může napomoci rovněž stručné seznámení s právní úpravou této oblasti v právních řádech jiných států světa – jak evropských tak i mimoevropských. Autor se věnuje i státům, které byly v naší právní vědě prozatím opomíjeny – kupříkladu země pobaltské, jihoamerické anebo středoamerické. Autor pracuje též s aktuální judikaturou a zajímavými příklady z praxe. Jinak suchopárná materie veřejného práva je v decentní míře proložena autorovým laskavým humorem, což z knihy činí dílo nikterak suchopárné. Publikaci možno doporučit zastupitelům obcí a krajů, úředníkům ze státní správy a samosprávy, studentům a studentkám právnických fakult a vůbec všem, kteří chtějí být aktivními občany a není jim lhostejná správa věcí veřejných.
Objev podobné jako Právo na informace SL
Poetika, interpretace, styl - Emil Staiger
Kniha vychází vychází k příležitosti 100. výročí Staigerova narození, představuje reprezentativní průřez jeho celoživotním dílem. Kromě nejproslulejší Staigerovy knihy, Základních pojmů poetiky, výbor obsahuje autorovy programové studie a články, curyšský proslov s následným polemickým ohlasem i ukázky z korespondence a vzpomínek. Tři oddíly knihy dokládají Staigerův myšlenkový přínos ve třech nejdůležitějších, vzájemně se prolínajících oblastech: první je svědectvím Staigerova pokusu o vytvoření antropologicky fundované poetiky, druhý přináší texty věnované - především v dialogu s filosofií M. Heideggera - problematice literární hermeneutiky, ve třetím jsou zahrnuty texty vymezující Staigerův osobitý koncept stylu a zabývající se otázkou estetického hodnocení literárních děl.EMIL STAIGER (8. 2. 1908 Kreuzlingen - 28. 4. 1987 Horgen), švýcarský germanista, literární vědec a překladatel. Po studiích teologie, germanistiky a klasické filologie se roku 1934 habilitoval na katedře germanistiky curyšské univerzity, kde působil jako profesor v letech 1943 až 1976. Díky svým přednáškám a knihám Čas jako básníkova představivost (1939), Základní pojmy poetiky (1946), Umění interpretace (1955) a Goethe (1952-1959) Staiger nabyl pověsti mistrovského interpreta literatury a ve 40. a 50. letech byl i v mezinárodním kontextu vnímán jako mimořádná osobnost německé literární vědy. Svým důrazem na empatickou interpretaci samotného literárního textu se Staiger vymezil vůči dobovým pozitivistickým, duchovědným, sociologickým či psychoanalytickým přístupům, v nichž je literární dílo degradováno na ilustrativní doklad té které metodologie.Východiskem k "autonomnímu" výkladu literárního díla se Staigerovi staly některé osnovné motivy Heideggerovy filosofie: podle Staigera básník rozvrhuje "časovaným" tvarem díla rytmus jedinečné lidské existence, vlastním úkolem literárního interpreta je pak nadšeně vnímavá rezonance tohoto individuálního rytmu. Chápání literárního díla, ale rovněž tvůrčí osobnosti a určité umělecké epochy jako časově strukturovaných událostí umožnilo Staigerovi vykládat tyto fenomény shodně coby výraz "stylu", přičemž sám svůj interpretační přístup nazýval "stylovou kritikou". Moderní literaturu nerezonující s jeho představami o "stylotvorném" poslání umění Staiger napadl v proslovu Literatura a veřejnost (1966), který vyvolal široký mediální ohlas a vedl k Staigerově vědecké ostrakizaci i k dlouhodobému paušálnímu odmítání tzv. werkimanentní metody, za jejíhož představitele byl pokládán. Teprve v posledním desetiletí začíná být přínos Staigerova díla opět spravedlivěji hodnocen a jeho metodologický koncept je se stále určitější zřetelností vnímán jako jeden z klíčových impulsů ve vývoji moderní literární vědy.
Objev podobné jako Poetika, interpretace, styl - Emil Staiger
Efektivní učení - Michal Černý, Dagmar Chytková - e-kniha
eBook: Ve škole se jen velice málo prostoru věnuje tomu, jak se skutečně učit. Místo schopnosti aktivně samostatně poznávat a popisovat svět se těžiště výuky stále orientuje na znalosti a dovednosti odborného charakteru. Tato kniha se snaží být průvodcem všem, kdo by se rádi naučili učit se, a nevědí, jak na to. Snaží se klást důraz na schopnost číst a psát kritickým způsobem, kreativně myslet a organizovat svůj svět i čas. Zaměřuje se především na: - aktivní a kritické myšlení, - kreativitu a myšlenkové mapy, - paměťové techniky, - sebeřízení a organizaci času, - psaní poznámek i odborných textů, - učení se pomocí moderních technologií a skrze Internet a mnoho dalšího. Kniha je inspirací pro každého, kdo se rozhodne umět učit se zejména sám, a to bez ohledu na to, zda je žákem, studentem vysoké školy nebo již pracujícím. Dalšími zdroji informací mohou být weby Myslenkove-mapy.cz a Kreativni-uceni.cz. Autoři publikace navazují na svoji předešlou knihu Myšlenkové mapy pro studenty. O AUTORECH Dagmar Chytková Přemýšlivec, tvořivec a volnomyšlenkář. Lektorka informační gramotnosti, propagátorka nelineárního psaní, nadšenkyně do vzdělávacích technologií a zajímavých aplikací. Ukazuje lidem směr, jak uchopit své myšlenky a znalosti. Pomáhá jim hledat nové možnosti učení a zvyšovat množství pamatovaných informací. Michal Černý Teoretický fyzik a propagátor vzdělávacích technologií působící v Kabinetu knihovnictví a informačních studií na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Učí studenty samostatně přemýšlet, integrovat technologie do vzdělávání sebe i druhých a hledat originální řešení. Od roku 2011 je šéfredaktorem serveru Myslenkove-mapy.cz.
Objev podobné jako Efektivní učení - Michal Černý, Dagmar Chytková - e-kniha
Trénink mozku pro 2. stupeň ZŠ - Michal Černý
Knížka vychází z konceptu myšlenkových map známého amerického autora Tony Buzana. Michal Černý ovšem tuto metodu upravil pro českého dětského čtenřáe tak, aby děti mohly pracovat s důvěrně známými reáliemi a pohybovaly se v prostředí, které je jim blízké.
Objev podobné jako Trénink mozku pro 2. stupeň ZŠ - Michal Černý
Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
eBook: Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
Jak učit sám sebe - Michal Černý - e-kniha
eBook: Vzdělávání není činnost, která má končit za školními dveřmi. Naopak možnosti osobního rozvoje, studia toho, co je pro člověka skutečně zajímavé a důležité často začíná až tehdy, kdy má čas a možnost organizovat si učení se po svém. Ve škole se sice učíme spoustu zajímavých a důležitých věcí, ale samotnému procesu učení a různým technikám vzdělávání se, věnuje formální průprava velice malou pozornost. Kniha se nesnaží být teoretickým úvodem do vzdělávání dospělých nebo do celoživotního učení. Je spíše pečlivě vybraným souborem 69 metod či přístupů, které při učení sebe sama lze použít. Na velice krátkém prostoru se přitom seznámíte se základním významem dané aktivity, možnostmi jak s ní pracovat a často také s technologiemi, které takovou formu učení podporují. Právě důraz na technologie, online služby nebo různé zdroje a nástroje technického rázu dělají z knihy praktického průvodce pro vzdělávání se v informační společnosti, která právě na technologiích a schopnosti pracovat s informacemi počítá. V knize se dotýkáme mnoha témat, jako je například: • tvorba myšlenkových a konceptuálních map, • učení se příběhem, • jak efektivně číst online texty, • kreativní techniky psaní, • paměťové techniky, • vizualizace informací, • psaní poznámek v digitální podobě, • MOOC, • vlastní učební plán, • učení se prostřednictvím sociálních sítí atp. Knihu je možné vnímat jak jako určitý inspiromat pro sebeurčené učení se, kdy každý den můžeme vyzkoušet jednu techniku, tak jako praktickou příručku pro učitele, kteří chtějí podporovat a rozvíjet schopnosti studentů skutečně se učit.
Objev podobné jako Jak učit sám sebe - Michal Černý - e-kniha
Atlas sveta
Žijeme v úžasnom svete plnom zázrakov! Preskúmajte našu planétu stranu za stranou, naučte sa všetko o rozličných krajinách a ich obyvateľoch, zvieratách a pamiatkach. Žasnite nad úchvatnou krásou a rozmanitosťou nášho jedinečného domova a kochajte sa jeho podrobnými ilustráciami. Kniha obsahuje veľký vytrhávací plagát všetkých krajín sveta!
Objev podobné jako Atlas sveta
Zima sveta
Prvý diel výnimočnej historickej epopeje Pád titanov od Kena Folletta sa stal medzinárodnou senzáciou a vyhlásili ho za „prenikavú a fascinujúcu knihu, ktorá vás pohltí na dni a týždne“. Prvá svetová vojna skončila. Ale mier je len klamlivý. V Nemecku Führer predpovedá svojmu národu veľkú budúcnosť. V USA sa prezident musí vyrovnávať s následkami hospodárskej krízy. A v Rusku nádej, ktorú mala priniesť revolúcia, zhltne teror boľševikov. Zima sveta, druhý diel ságy Storočie, rozpráva príbeh ďalších generácií rodín známych z Pádu titanov. Jedni zatvárajú oči pred neprávosťou, druhí jasne chápu, čo sa deje v mene ideológie. Hrdinstvo a tragédia, prispôsobenie sa a vzopretie, láska a nenávisť vytvárajú osudnú spleť na pozadí druhej svetovej vojny, ktorá bola obrovským historickým zlomom. S hrmením zbraní prišlo aj nové usporiadanie sveta. Mnohí kritici nazvali Follettovo dielo trýznivou lekciou dejepisu či nezvyčajným dejinným eposom. S tým môžeme len súhlasiť, lebo autorova sila popri vynikajúcich fundovaných rešeršiach spočíva vo vykreslení komplexných postáv, ktoré sa počas deja dostávajú do konfliktov. A čas pred druhou svetovou vojnou a po nej je na to ako stvorený. Čitateľ pohltený dejom sa stáva jeho priamym účastníkom a ani si neuvedomuje, že je len konzumentom vzrušujúcej knihy. Ak by sme mali posolstvo Zimy sveta vyjadriť jedinou vetou, určite by sme poznamenali – je to hlboké plaidoyer proti vojne a diktatúre každého druhu.
Objev podobné jako Zima sveta
Atlas sveta
Kde na svete môžem prespať v hoteli zhotovenom len z ľadu? Koľko vody každú minútu pretečie Niagarskými vodopádmi? Na čo slúžilo Koloseum? Koľko trvá prejsť celú Transsibírsku magistrálu? Ktorý svetadiel je najväčší? A aké zvieratá žijú v Austrálii? V tejto knihe nájdeš odpovede na tieto a ďalšie rozmanité otázky. Získaš základný prehľad o svetadieloch a jeho regiónoch. Dozvieš sa mnoho zaujímavých faktov o prírodných úkazoch, zvieratách, stavbách a kultúrnych tradíciách. Zistíš, aké zaujímavé a rozmanité sú miesta na našej planéte. Vnútri knihy na teba čakajú dvojstránkové mapy s vyobrazením najzaujímavejších miest pre každú oblasť a k tomu viac ako 150 samolepiek, ktoré je treba umiestniť na správne miesto na mape. Každá kapitola obsahuje fascinujúce informácie o jednotlivých regiónoch. Na konci knihy je pre tebe pripravený kvíz s otázkami: zisti, koľko si toho pamätáš a čo nové si sa dozvedel. Poďme spoločne preskúmať najneuveriteľnejšie miesta, zvieratá a ďalšie prírodné a kultúrne zaujímavosti!
Objev podobné jako Atlas sveta
Atlas sveta
Vydajte sa po pevnine aj po mori na úžasnú cestu za poznaním a preskúmajte náš nádherný svet! Navštívte rozľahlé kontinenty aj maličké krajiny. Vyberte sa do hlbín oceánov aj na najvyššie vrcholky hôr. Žasnite nad zaujímavosťami o vlajkách, slávnych osobnostiach, veľkolepých krajinách a mnoho ďalšieho. Otvárajte okienka, rozkladajte stránky a dozvedajte sa nové veci. A ako čerešničku na torte nájdete vo vnútri obrovský priestorový 3D výrez našej planéty! DOBRODRUŽSTVO ČAKÁ, TAK HURÁ NA VÝPRAVU!
Objev podobné jako Atlas sveta
Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup - Michal Černý
Kniha se věnuje tématu digitálního informačního kurátorství, které studuje v kontextu konektivistické a konstruktivistické výuky. Toto téma ukazuje jako zásadní pedagogický přistup, který umožňuje vzdělávání s vyšší mírou participace studentů, jejich autonomii, ale také lepší diferenci vzdělávacího obsahu. Téma digitálního informačního kurátorství kniha zařazuje také do kontextu informační vědy, andragogiky, digitálních knihoven a dalších souvisejících témat. Úvodní teoretické vymezení postupně přechází do oblasti konkrétních vzdělávacích doporučení. Od knihovnického pojetí tak postupně přechází v univerzální edukační přístup.
Objev podobné jako Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup - Michal Černý
Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
eBook: Kniha sleduje otázky online vzdělávání v jejich pedagogicko-psychologické podobě, s tím, že vychází z konceptu jistého novočtení kybergogické koncepce online učení. V prvé části se zaměřuje na novou interpretaci a využití Bloomovy taxonomie. V druhé se věnuje jednotlivým tématům, které s online vzděláváním specificky souvisejí – od sebehodnocení či motivace, až po práci s pamětí nebo gamifikaci. Vytváří tak doposud nikde nepublikovaný soubor klíčových témat, která mohou být zajímavá jak pro tutory či designery online vzdělávání, tak také pro výzkumníky v této oblasti. Na ty je zaměřená třetí kapitola, která se věnuje možnostem výzkumu v online prostředí, respektive specifickým postupům a technikám, které zde lze použít. Čtvrtá kapitola se věnuje kognitivní psychologii a pozitivní psychologii, tedy dvěma psychologickým školám, které v online vzdělávání nacházejí nejširší uplatnění. Poslední kapitola je zaměřená na téma informačního chování.
Objev podobné jako Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup - Michal Černý
Kniha se věnuje tématu digitálního informačního kurátorství, které studuje v kontextu konektivistické a konstruktivistické výuky. Toto téma ukazuje jako zásadní pedagogický přistup, který umožňuje vzdělávání s vyšší mírou participace studentů, jejich autonomii, ale také lepší diferenci vzdělávacího obsahu. Digitální informační kurátorství představuje jeden z možných základních přístupů k tomu, jak přistupovat k učení v online prostředí. Zatímco klasické "searching" zaměřené na vyhledávání informací předpokládá, že víme, co přesně chceme hledat, "discovering" odkazuje k objevování. Má méně plánovaný a překvapivější průběh, zve na postupné odhalování nových oblastí a témat, k práci se zdroji, kritickému myšlení, ale také ke sdílení a spolupráci. Tedy k činnostem, které jsou s kurátorstvím bytostně spojené.
Objev podobné jako Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup - Michal Černý
Osoba a existence: Z perspektivy fenomenologicko-antropologické psychiatrie (978-80-7294-333-3)
Kniha - 472 stran, česky, pevná bez přebalu matná
Objev podobné jako Osoba a existence: Z perspektivy fenomenologicko-antropologické psychiatrie (978-80-7294-333-3)
Kognitivní interpretace českého verše - Pavel Jiráček
Čtenářsky věrohodná a kompatibilní teorie verše nemůže být pouhou teorií metra, ale musí se snažit v objevném a odvážném literárněteoretickém myšlení vytvářet i teorii rytmu. Metrika se nezajímá o smysl básnické promluvy, nehledá žádné souvislosti s její vnitřnětextovou subjektivitou (ani s jejím vnímáním), je, jak upozornil Henri Meschonnic (Critique du rythme, 1982), "sémiotikou bez sémantiky". Často není spojena se skutečně kreativním teoretickým myšlením, ale naopak bývá jen v sobě uzavřeným a vědecky nekooperativním udržováním už nastoleného řádu. Rytmus (proti diskontinuitnímu a desubjektivizovanému schématu metra) můžeme chápat jako vnímajícím subjektem rozpoznávané kontinuum jedinečné konfigurace vnitřnětextové subjektivity v básnické promluvě. Svým hodnotovým základem je rytmus vnímajícímu subjektu bližší než smysl básnické promluvy plynoucí z významů slov a vět a jeho literárněvědná interpretace je především teorií vnitřnětextového Já. Kniha Kognitivní interpretace českého verše navazuje na dvě předchozí Jiráčkovy knihy (Lyrický rytmus, Host 2007; Význam a subjektivita v lyrice, Host 2008) a obdobně chce být další relevantní etapou v literárněvědném myšlení o teorii rytmu. Autor se hlásí k české statistické metrice jako k významné stylistice českého básnického rytmu a v poslední knize Miroslava Červenky Kapitoly o českém verši (vydané díky úsilí a obětavosti Květy Sgallové a Jiřího Holého) nachází opozice, ve kterých je již v čitelném náznaku přítomna (jak ukazuje ve svých rozlehlých úvahách o teorii rytmu v subjektu lyrického díla a v lyrickém subjektu) typologie vnitřnětextové subjektivity. Jiráčkovo myšlení jako vždy vychází z rozsáhlých výzkumů individuálního vnímání jako aktuálního hodnotového pohybu, ve kterém žije subjektivita básnické promluvy. Celá kniha se snaží být dalším kontinuálním a otevřeným "cestopisem" literárněvědného myšlení uvažujícího o teoretickém uchopení fenoménu rytmu v básnické promluvě.
Objev podobné jako Kognitivní interpretace českého verše - Pavel Jiráček
Interpretace (978-80-7465-397-1)
Kniha - autor Zdeňka Kalnická, 248 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Interpretovat umělecká díla znamená hledat a nacházet jejich význam a smysl, odhalovat jejich napojení na naši bezprostřední zkušenost, ale zároveň přispět k jejímu obohacení, zintenzívnění a prohloubení. V tomto smyslu je interpretace tvůrčím, či dokonce riskantním počinem, k němuž neexistuje návod. Podle Zdeňky Kalnické je však možné hovořit o interpretačních strategiích, z nichž každá vychází z poněkud odlišných představ o tom, co je to umělecké dílo a jakou má funkci, každá klade důraz na jisté aspekty a interpretaci zaměřuje k určitému cíli. Ve své knize nabízí autorka interpretace konkrétních výtvarných, literárních a hudebních děl známých umělců a umělkyň, jako William Shakespeare, Božena Němcová, Karel Čapek, Salvador Dalí, Bedřich Smetana, Claude Debussy, ale i těch méně známých, jako Tan Dun, Remedios Varo, Leonora Carrington, Roy Nachum. Vychází z přístupu, který je možno...
Objev podobné jako Interpretace (978-80-7465-397-1)
Indická filosofie: Poznámky k dějinám filosofie I (978-80-7436-117-3)
Kniha - autor Egon Bondy; Jiří Holba; Petr Kužel, 366 stran, česky, pevná s přebalem matná Kniha představuje v češtině nejmodernější systematické zpracování dějin indické filosofie od jejich počátků až po období novověku. Přes svou nespornou erudovanost je psána přístupně a čtivým jazykem. Oproti původnímu vydání je doplněna současnou odbornou literaturou a bohatým poznámkovým aparátem, který vychází ze stavu současného indologického bádání. V této podobě vychází kniha poprvé. K vydání připravili, doprovodné studie napsali a poznámkami opatřili Petr Kužel a Jiří Holba.
Objev podobné jako Indická filosofie: Poznámky k dějinám filosofie I (978-80-7436-117-3)
12 trendů v české softwarové ekonomice - Michal Černý - e-kniha
eBook: Jak ovlivňují technologie běžnou komunikaci nebo seznamování se s dívkou v baru? Kde jsou hranice mezi sci-fi a moderními nástroji pro zpracování emocí nebo velkých dat? To jsou jen některé otázky, na které se snaží nabízená publikace najít odpověď. Nedívá se na jednotlivé trendy jen očima technologií či ekonomie, ale dává jim také rozměr sociální a antropologický. Má přitom snahu věnovat se takovým tématům, která budou společnost měnit nejvíce a nejpřekvapivěji v nejbližších letech.
Objev podobné jako 12 trendů v české softwarové ekonomice - Michal Černý - e-kniha
Myšlenkové mapy pro studenty - Michal Černý, Dagmar Chytková - e-kniha
eBook: Schopnost učit se efektivně a pamatovat si spoustu informací můžete stále zlepšovat. Myšlenkové mapy jsou výborným nástrojem pro studenty, protože rozvíjí kreativitu a zajišťují přechod od memorování k pochopení učiva. Neslouží primárně k tomu, aby se člověk dobře naučil na zkoušky, ale měly by rozvíjet myšlení jako takové. Schopnost rychlé analýzy, hledání systému a souvislostí nebo třeba práce s asociacemi jsou důležité pro život a práci po škole. Autoři se věnují především oblastem, které souvisejí s vysokoškolským studiem. Na příkladech popisují, jak pomocí myšlenkových map: - číst odborné texty - psát odborné texty - psát poznámky z přednášek - dělat zápisky z humanitních knih a článků - dělat zápisky z přírodovědných knih a článků - připravovat prezentace - organizovat čas - pracovat na projektech a mnoho dalšího. Kniha bude zdrojem inspirace pro každého, kdo se rozhodne myšlenkové mapy na vysoké škole využívat. Další zdroj informací představuje web Myslenkove-mapy.cz nebo knihy Tonyho Buzana Rychlé čtení, Trénink paměti, Používejte hlavu, Myšlenkové mapy a Myšlenkové mapy v byznysu.
Objev podobné jako Myšlenkové mapy pro studenty - Michal Černý, Dagmar Chytková - e-kniha
Informace (978-80-736-3415-5)
Elektronická kniha - autor James Gleick, 400 stran Historie. Teorie. Záplava. Informace je v určitém smyslu knihou o všem, co je páteří naší civilizace: o telekomunikaci, ochranných známkách, počítačích, genetice, spamu a memech, kompresi dat, kvantové mechanice i šifrách, slovnících, náhodě, entropii i řetězových dopisech. Zkušený autor kultovní knihy Chaos a řady dalších publikací uchopil téma "informace" skutečně od základu - knihu otevírá půvabná kapitola o "dálkové řeči" afrických bubeníků (komunikačnímu kanálu, jehož kapacitě se schopnosti naší civilizace vyrovnaly až ke konci 19. století) a v řadě pestrých kapitol nás seznamuje s historií a hlavními aspekty informačního věku. Co má s moderní civilizací společného klínopis, bizarní projekt francouzských mechanických telegrafů či neméně bizarní mechanický počítač Charlese Babbagea? Uvidíme, že velmi mnoho. Zdánlivě mrtvá historická témata autor oživuje moderním pohledem teorie informace a v často...
Objev podobné jako Informace (978-80-736-3415-5)
ÚZ 1540 Svobodný přístup k informacím
Publikace obsahuje 24 předpisů v aktuálním znění. Předpisy jsou rozděleny do čtyř kapitol: Svobodný přístup k informacím, eGovernment (elektronické úkony a automatická konverze dokumentů, základní registry, informační systémy veřejné správy, elektronická identifikace, služby vytvářející důvěru pro elektronické transakce, právo na digitální služby, přístupnost internetových stránek a mobilních aplikací), Elektronické komunikace a Kybernetická bezpečnost. U většiny zákonů obsažených v publikaci nastaly od 1. dubna 2023 velké změny – všechny tyto změny jsou v textu zvýrazněny tučně.
Objev podobné jako ÚZ 1540 Svobodný přístup k informacím
Wikipedia - průvodce na cestě za informacemi
Mezinárodní internetová encyklopedie WIKIPEDIE je unikátní internetový projekt, pomocí kterého mají lidé zcela zdarma přístup k informacím. Wikipedie je jedinečná nejen v tom, že veškeré informace jsou poskytovány zadarmo, ale také v tom, že poměrně velká komunita lidí do encyklopedie přispívá a zcela dobrovolně se o informace stará a spravuje je bez nároku na jakékoliv ohodnocení Málokdo také ví, že za Wikipedií se neschovává pouze samotný výklad nejrůznějších hesel. Wikipedia je dnes rovněž obrovská bezplatná databanka obrázků, zvuků a multimédií a citátů. Mezi další významné projekty Wikipedie patří zpravodajské portály, výkladové a překladové slovníky mnoha jazyků, portály zaměřené na přírodovědné i humanitní obory a mnoho dalšího. Je velká škoda mít všechny tyto informace nadosah a neumět naplno využívat takto rozsáhlého zdroje. A právě proto vznikla tato kniha, která vysvětlí, jak Wikipedii co nejefektivněji využívat. Představí všechny její služby, poskytne náměty na její použití v nejrůznějších oblastech a seznámí se způsoby přebírání a publikování informací z Wikipedie. V knize nechybí ani tipy a triky při práci s Wikipedií, o kterých možná vůbec nevíte a přitom jsou každému na dosah „klepnutí myší“. Kniha je ale určena i těm, kteří chtějí Wikipedii rozšiřovat a vkládat do ní informace. Popisuje způsoby editace článků, objasní, jak zjistit historii editací, jak probíhá schvalování sporných příspěvků a mnoho dalšího. Zajímavou skutečností je, že tuto knihu napsal tým nejzkušenějších Wikipedistů přímo z organizace Wikimedia Česká republika. Rovněž je nám ctí, že předmluvu k této knize napsal samotný zakladatel Wikipedie Jimmy Wales. Navíc díky úzké spolupráci mezi Computer Media a WIKIMEDIA Česká republika bude z každého prodaného kusu knihy část výtěžku věnována na rozvoj české Wikipedie.
Objev podobné jako Wikipedia - průvodce na cestě za informacemi
ÚZ 1490 Svobodný přístup k informacím
Publikace obsahuje 24 předpisů v aktuálním znění. Předpisy jsou rozděleny do čtyř kapitol: Svobodný přístup k informacím, Elektronické komunikace, eGovernment (elektronické úkony a automatická konverze dokumentů, základní registry, informační systémy veřejné správy, elektronická identifikace, služby vytvářející důvěru pro elektronické transakce, právo na digitální služby, přístupnost internetových stránek a mobilních aplikací) a Kybernetická bezpečnost. Byla novelizována řada zákonů, z nichž nejzásadnější jsou změny zákona o elektronických komunikacích a zákona o základních registrech; změny se dotkly také některých vyhlášek.
Objev podobné jako ÚZ 1490 Svobodný přístup k informacím
Vlajky Sveta (9789463990448)
Kniha - 54 stran, slovensky, Brožovaná bez přebalu lesklá - 54 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Vaše deti sa pomocou nálepiek zabavia a naučia sa všetky vlajky sveta a pozoruhodné fakty o jednotlivých krajinách. Deti sa dozviedia, aké sú hlavné mestá krajín, kto v nich žije i akými jazykmi domáce obyvateľstvo rozpráva.
Objev podobné jako Vlajky Sveta (9789463990448)
Podívejte se také
- Strnad Michal: Další - CD (TRZ043)
- teorie velkeho tresku a filosofie
- doogee x5 cerny
- smoking popelnik cerny
- cube1 t1 cerny
- cerny nocni stolek
- sportovni vak cerny
- budik tube cerny
- mluvi cerny jelen
- solarni majak cerny
- razer phone cerny
- Rilkovy „Sonette an Orpheus“ Interpretace (a překlad) (9788024639468)
- Čtení – reflexe – interpretace (978-80-7476-212-3)
- Kritika a interpretace (978-80-861-3846-6)
- David Michal: Open Air - DVD (9029531284)
- Horák Michal: Michalbum - CD (SU6747-2)
- Svoboda Michal: La Busqueda - CD (UP0191)
- Člověk na cestě k moudrosti: Filosofie a etika pro střední školy (978-80-7182-317-9)
- Od A k B a zase zpátky: aneb Filosofie Andyho Warhola (978-80-257-1423-2)
- evolveo robotrex h5 cerny
- eva cerny kozesinovy kabat
- honor band 3 cerny