Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů IV - Martin Harák
Čtvrtý svazek série encyklopedií obsahuje informace o nepřeberném množství cizích a kořistných vozů jež sloužily na našem území po celou dobu existence Československa. Pestrá škála typů je dokumentována nejen fotograficky, ale i řadou výkresů a dobové dokumentace.
Podívejte se také model autobusu
Autobusy Ikarus - Historie, vývoj, technika - Martin Harák
Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize najdete rovněž množství unikátních, dříve nepublikovaných fotografií autobusů všech typových skupin maďarského výrobce Ikarus, které se objevily v pravidelné či nepravidelné veřejné dopravě na tuzemských silnicích.
Podívejte se také Pac a pusu z autobusu (978-80-253-5332-5)
Autobusy první republiky a protektorátu 1918-1945 - Martin Harák
Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.
Podívejte se také encyklopedie
Podívejte se také
- Zápisky z trolejbusu II (978-80-7295-280-9)
- Schreiner Martin: Martin Schreiner - SuperStar - CD (9029519802)
- Martin a Vrútky z neba: Martin And Vrútky From Heaven (978-80-8144-193-6)
- Chodúr Martin: Tisíc a jedna noc - CD (0745178497091)
- Karel IV. - Císař a císařovna
- The Tap Tap Řiditel autobusu (978-80-7432-742-1)
- Encyklopedie Věda a technika (978-80-7567-284-1)
- Encyklopedie moderního bylinářství A-Ch (80-7336-389-5)
- renata chlumska martin chlumsky
- MARTIN Retro Medium (HN193472)
- MARTIN Originals Medium (HN220488)
- Chodúr Martin: Hallelujah (Vánoční písně a koledy) - CD (SU6545-2)
- Turnovský Martin: Martin Turnovský. Great Czech Conductor (2x CD) - CD (SU4082-2)
- Encyklopedie řeckých bohů a mýtů (978-80-727-7125-7)
- Encyklopedie kaktusů a jiných sukulentů (978-80-264-2449-9)
- Vilac Biatlonová malorážka Martin Fourcade
- MARTIN Suede Strap Brown (HN201877)
- Hrubý Martin: Trojka - CD (8594170819286)
- Terrace Martin: Drones - LP (4050538767209)
- MARTIN Retro Extra Light (HN201777)
Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák
Asi nejznámějšími výrobky slavné vysokomýtské továrny Karosa (dnes Iveco Czech Republic) jsou autobusy řady 700 a 900. Tyto designově charakteristické stroje sloužily v městské, regionální i dálkové či zájezdové dopravě a dlouhou řadu let vládly silnicím bývalého Československa. „Sedmistovky“ byly ještě klasickými produkty plánovaného socialistického hospodářství, přesto se prosadily i v zahraničí. V polovině devadesátých let na ně navázaly nově koncipované autobusy označované jako Karosa 900, které již vznikaly v partnerství se západoevropskými výrobci (Renault a později Iveco). Díky zahraničním partnerům se podařilo dostat české autobusy na velmi slušnou úroveň a učinit z nich zajímavý exportní artikl. Kniha se věnuje oběma výrobkovým skupinám rovným dílem. Shrnuje historii jejich vzniku a vývoje, popisuje technické zvláštnosti i ojedinělé užitkové přestavby. Nechybí přehledné technické tabulky, unikátní celostránkové barevné fotografie a technické nákresy.
Objev podobné jako Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák
Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák - e-kniha
eBook: Asi nejznámějšími výrobky slavné vysokomýtské továrny Karosa (dnes Iveco Czech Republic) jsou autobusy řady 700 a 900. Tyto designově charakteristické stroje sloužily v městské, regionální i dálkové či zájezdové dopravě a dlouhou řadu let vládly silnicím bývalého Československa. „Sedmistovky“ byly ještě klasickými produkty plánovaného socialistického hospodářství, přesto se prosadily i v zahraničí. V polovině devadesátých let na ně navázaly nově koncipované autobusy označované jako Karosa 900, které již vznikaly v partnerství se západoevropskými výrobci (Renault a později Iveco). Díky zahraničním partnerům se podařilo dostat české autobusy na velmi slušnou úroveň a učinit z nich zajímavý exportní artikl. Kniha se věnuje oběma výrobkovým skupinám rovným dílem. Shrnuje historii jejich vzniku a vývoje, popisuje technické zvláštnosti i ojedinělé užitkové přestavby. Nechybí přehledné technické tabulky, unikátní celostránkové barevné fotografie a technické nákresy.
Objev podobné jako Karosa 700/900 - autobusy 80. a 90. let - Martin Harák - e-kniha
LÄSSIG Trolejbus Adventure Autobus
Podrobnosti o produktu: S tímto skvělým vozíkem z LÄSSIG se očekávání prázdnin zvyšuje a děti se už nemohou dočkat, až si konečně sbalí kufr. Kufr umožňuje přehledné zabalení hlavního prostoru a zavazadla lze navíc upevnit na místě pomocí dvou balicích popruhů. Vše je tedy v pořádku a díky praktické tašce na boty, která je součástí cestovní sady, je v ní místo i na obuv. Další vnější přihrádka na zip v přední části a vnější kapsa na boku poskytují další úložný prostor Vozík má praktickou rukojeť, kterou lze nastavit ve dvou krocích Malé zorné pole pro název child navíc zabraňuje tomu, aby se vozík ztratil. Rozměry a hmotnost: Rozměry ve smontovaném stavu (délka x šířka x výška): 29,5 x 19,5 x 46 cm Hmotnost: 2 kg Material & Care: Materiál: 100% polyester
Objev podobné jako LÄSSIG Trolejbus Adventure Autobus
Autobusy a trolejbusy východního bloku - Martin Harák - e-kniha
eBook: Autobusy a trolejbusy mají nepopiratelné kouzlo: od starých autobusů, které se cestou do hor plné lyží šplhaly do zatáček, přes tlačenice v městské hromadné dopravě až po moderní dálkové vozy, jimiž lze pohodlně cestovat přes půl kontinentu. Mnoho pozoruhodných strojů, často velmi progresivní konstrukce, vzniklo v druhé polovině 20. století i na naší straně bývalé železné opony, v továrnách tzv. východního bloku. Tato kniha nabízí v encyklopedické podobě přehled autobusů, trolejbusů i zajímavých nerealizovaných prototypů, které se vyráběly v letech 1945-1990 v jednotlivých zemích "socialistického táboraa", doplněný unikátními fotografiemi a tabulkami technických údajů. Neomezuje se ovšem jen na suchá fakta - výklad je doplněn mnoha zajímavostmi a nečekanými souvislostmi, díky nimž se před čtenáři otevírá plastický obraz jednoho segmentu dějin techniky doby nedávno minulé.
Objev podobné jako Autobusy a trolejbusy východního bloku - Martin Harák - e-kniha
Autobusy a trolejbusy východního bloku (978-80-247-4738-5)
Elektronická kniha - autor Martin Harák, 232 stran, česky Autobusy a trolejbusy mají nepopiratelné kouzlo: od starých autobusů, které se cestou do hor plné lyží šplhaly do zatáček, přes tlačenice v městské hromadné dopravě až po moderní dálkové vozy, jimiž lze pohodlně cestovat přes půl kontinentu. Mnoho pozoruhodných strojů, často velmi progresivní konstrukce, vzniklo v druhé polovině 20. století i na naší straně bývalé železné opony, v továrnách tzv. východního bloku.Tato kniha nabízí v encyklopedické podobě přehled autobusů, trolejbusů i zajímavých nerealizovaných prototypů, které se vyráběly v letech 1945-1990 v jednotlivých zemích "socialistického tábora", doplněný unikátními fotografiemi a tabulkami technických údajů. Neomezuje se ovšem jen na suchá fakta - výklad je doplněn mnoha zajímavostmi a nečekanými souvislostmi, díky nimž se před čtenáři otevírá plastický obraz jednoho segmentu dějin techniky doby nedávno minulé.
Objev podobné jako Autobusy a trolejbusy východního bloku (978-80-247-4738-5)
Autobusy první republiky a protektorátu (978-80-271-0663-9)
Elektronická kniha - autor Martin Harák, 272 stran Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další),...
Objev podobné jako Autobusy první republiky a protektorátu (978-80-271-0663-9)
Autobusy první republiky a protektorátu: 1918-1945 (978-80-271-0663-9)
Kniha - autor Martin Harák, 272 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík,...
Objev podobné jako Autobusy první republiky a protektorátu: 1918-1945 (978-80-271-0663-9)
Ozubnicové a pozemní lanové dráhy Evropy - Historie a technika nejzajímavějších ozubnicových a lanových drah - Martin Harák
Pozemní lanové a ozubnicové dráhy představují nejen oblíbený dopravní prostředek, ale často i velmi zajímavé technické a technologické řešení. V Evropě jich nejvíce najdeme – asi ne překvapivě – v alpských zemích (především ve Švýcarsku), na pozoruhodné trati ale můžeme narazit po celé Evropě včetně Česka a Slovenska.Výpravná publikace se věnuje hlavně drahám, které jsou v běžném provozu: historii jejich vzniku, technickým aspektům a zajímavostem, nechybí historické i současné fotografie a mapky tratí. Přehled je doplněn technickým úvodem k problematice drah překonávajících náročné stoupání, vysvětlením pojmu „šikmé výtahy“, popisem zajímavých zaniklých nebo transformovaných tratí a také stručnými turistickými tipy. Jízda lanovkou nebo zubačkou se totiž může při vašich cestách po Evropě stát jedním z největších zážitků!
Objev podobné jako Ozubnicové a pozemní lanové dráhy Evropy - Historie a technika nejzajímavějších ozubnicových a lanových drah - Martin Harák
Trolejbusy - Martin Harák - e-kniha
eBook: Trolejbusové systémy v České republice i ve světě rozhodně neřekly poslední slovo. „Hitem“ dnešní doby jsou hybridní bateriové trolejbusy, které jsou schopné jezdit (byť jen několik kilometrů) i mimo trolejové vedení. Trolejbusům pak zdatně začínají sekundovat elektrobusy, z nichž se v mnoha městech stávají účinní pomocníci veřejné dopravy. Úplnou novinkou jsou nákladní elektrokamiony, pro něž se staví experimentální trolejové trasy na dálnicích (například v Německu nebo ve Švédsku). Kniha se podrobně věnuje historii trolejbusů a elektrobusů, stejně jako jejich výrobě a provozu v České republice a také na Slovensku, které bylo dlouhá léta součástí bývalého společného státu. Chybět nemohou ani hlavní světoví výrobci, přehled nejzajímavějších trolejbusových systémů doma i v zahraničí, množství zajímavých historických i současných fotografií a speciálně pro knihu připravené mapy českých i zahraničních trolejbusových provozů.
Objev podobné jako Trolejbusy - Martin Harák - e-kniha
České trolejbusy - Martin Harák - e-kniha
eBook: Ucelená a poutavá publikace o minulosti a současnosti trolejbusů v České republice. Seznamuje čtenáře s jejich počátky a obrovským boomem na přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století a vysvětluje propad začátkem let sedmdesátých. Popisuje technická řešení, překážky a úspěchy prvních pokusů o vytvoření ryze české trolejbusové dopravy i různé technologie, které trolejbusy provázejí až do dnešního dne. Kniha Martina Haráka zahrnuje komplexní pohled na celou Českou republiku, různé tuzemské výrobce a věnuje se i zahraničním vozidlům. Přiblíží osobní vzpomínky lidí, kteří byli přímo u vývoje některých modelů a představí, jaké místo zaujímá trolejbusová doprava v 21. století. Nezapomíná ani na kuriozity a slepé uličky vývoje. Určitě zaujme i stručný průvodce historií trolejbusové dopravy ve světě. Publikace České trolejbusy je plná fotografií a jiných nikdy nepublikovaných obrazových materiálů, ale také například mapek trolejbusových sítí, ukázek zahraničních vozidel a jedinečných barevných technických nákresů. Vydejte se s Českými trolejbusy na projížďku historií a poznání odvětví, které spoluutvářelo současnou podobu našich měst. V publikaci mimo jiné najdete: - dosud nepublikované dobové fotografie - technické informace, barevné nákresy trolejbusů - mapky současných i zaniklých trolejbusových sítí v ČR - vzpomínky konstruktérů - zahraniční vozidla
Objev podobné jako České trolejbusy - Martin Harák - e-kniha
Karosa Š 11 - legendární autobus (978-80-271-1721-5)
Elektronická kniha - autor Martin Harák, 160 stran, česky Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady. Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska. Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.
Objev podobné jako Karosa Š 11 - legendární autobus (978-80-271-1721-5)
Karosa Š 11 Legendární autobus (978-80-271-1721-5)
Kniha - autor Martin Harák, 160 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady. Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska. Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.
Objev podobné jako Karosa Š 11 Legendární autobus (978-80-271-1721-5)
Autobusy SOR - Martin Harák - e-kniha
eBook: Na počátku tohoto příběhu je strojní družstvo ve východočeské obci Libchavy na Ústeckoorlicku, které vzniklo po druhé světové válce a věnovalo se produkci techniky pro okolní zemědělské podniky. Po roce 1989 se ale ocitlo na křižovatce: buď zanikne, nebo se přizpůsobí novým podmínkám a najde si nové místo na trhu. Několik mužů z Libchav a okolí se rozhodlo pro druhou možnost a po krátké epizodě s maringotkami se pustili do odvážného projektu: začali vyrábět autobusy. Jako úplně první vznikl sedmimetrový autobus LILI určený pro menší města, dnes z libchavské továrny vyjíždí ročně několik set autobusů více než čtyřiceti modelů. Narazíme na ně nejen na českých, ale i evropských silnicích (namátkou na Slovensku, v Nizozemsku, Srbsku, Rusku, Německu, v Pobaltí, Chorvatsku, na Ukrajině i jinde). V Libchavách se dnes vyrábějí i autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn, elektrobusy i trolejbusy. V roce 2016 uplynulo od založení společnosti SOR už dvacet pět let a minimálně v České republice se v těchto autobusech svezl snad úplně každý – existuje snad lepší důkaz, že to v Libchavách umějí? Kniha nabízí kompletní přehled všech typových a modelových skupin, vyrobených v továrně SOR od roku 1994 až do roku 2017, kdy na trh přichází vozidlo zcela nové koncepce. Nechybí popis technických odlišností jednotlivých typů, různé zajímavosti, podrobné technické tabulky, unikátní barevné nákresy a množství barevných i černobílých fotografií, technických výkresů a prospektů.
Objev podobné jako Autobusy SOR - Martin Harák - e-kniha
Autobusy Ikarus - Martin Harák - e-kniha
eBook: Autobusy značky Ikarus nejsou jen legendární „modré“ meziměstské nebo „červené“ městské autobusy, jimž cestující veřejnost dala nápadité přezdívky „čabajka“ nebo „harmonika“, ale i další typy, které se od padesátých let 20. století pohybovaly po českých i slovenských silnicích či městech. Tehdy se do Československa začaly exportovat malé autobusy typu Ikarus 30, protože české nebo slovenské podniky podobné vozy nevyráběly. Šedesátá léta byla zase ve znamení jedno- a dvoudveřových typů Ikarus 620, resp. 630 – ty jezdily takřka v každém městě a kraji. V sedmdesátých letech se pak k nám začaly ve velkém dovážet článkové autobusy řady 280, jež se staly svého času stěžejními dopravními prostředky řady měst i regionů. A dojde i na speciality: kooperační česko-maďarské minibusy Avia-Ikarus nebo nízkopodlažní autobusy typové řady 400, které se začaly dovážet v devadesátých letech. V knize najdete rovněž množství unikátních, dříve nepublikovaných fotografií autobusů všech typových skupin maďarského výrobce Ikarus, které se objevily v pravidelné či nepravidelné veřejné dopravě na tuzemských silnicích.
Objev podobné jako Autobusy Ikarus - Martin Harák - e-kniha
Autobus Karosa 900 - Martin Harák - e-kniha
eBook: Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika - projít celou řadou zásadních změn. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly "západní" vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí. Kniha zachycuje specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor zde nabízí historii jejich vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.
Objev podobné jako Autobus Karosa 900 - Martin Harák - e-kniha
Autobusy Karosa 700 - Martin Harák - e-kniha
eBook: Fundovaný pohled do "dějin" tohoto autobusu přináší mnohé překvapivé informace: Karosy jezdily i na plyn, sloužily jako pojízdný hotel, existovala speciální verze na přepravu vězňů, na podvozcích Karosa se stavěly i moderní luxusní autobusy. V knize ale najdete především přehledně uspořádaná technická data, ukázky výkresové dokumentace, informace o vývoji, výrobě i exportu (tyto české autobusy se dostaly třeba na Tchaj-wan), informace o konstruktérech a mnoho dalších zajímavostí - zejména ale stovky mnohdy unikátních dobových fotografií a obrázků.
Objev podobné jako Autobusy Karosa 700 - Martin Harák - e-kniha
Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák
Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady. Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska. Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.
Objev podobné jako Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák
Autobus Karosa Š 11 - Martin Harák - e-kniha
eBook: Publikace o typové skupině autobusů a trolejbusů Karosa řady Š nebyla nikdy v takové podobě souhrnně vydána. Jde o legendární český výrobek s vynikajícím designem, který byl provozován, co se týká autobusů, prakticky v každém české nebo slovenském městě a navíc se tyto autobusy s úspěchem exportovaly do Polska, Rumunska a dalších zemí.
Objev podobné jako Autobus Karosa Š 11 - Martin Harák - e-kniha
Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha
eBook: Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.
Objev podobné jako Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha
Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák - e-kniha
eBook: Nové zpracování historie ikonického autobusu Karosa Š 11, který se vyráběl v letech 1965 až 1982, obsahuje nejen další poznatky týkající se technické a provozní stránky, ale především vzpomínky pamětníků z bývalého podniku Karosa Vysoké Mýto, kteří stáli při zrodu a testování této z hlediska designu zcela nadčasové autobusové řady. Výklad je doplněn dosud nikdy nepublikovanými černobílými i barevnými fotografiemi jak samotných autobusů ve standardním provedení, tak článkové verze a trolejbusu Škoda T 11, které z této konstrukční skupiny vycházely. Poprvé jsou rovněž zařazeny tabulkové přehledy nejvýznamnějších typových skupin a jejich charakteristiky a také podrobný přehled dochovaných historických vozidel řady Š 11 na území Česka a Slovenska. Kniha je určena nejen pro nadšencům do autobusové techniky, ale i pokročilejším zájemcům či odborníkům z oboru veřejné hromadné dopravy.
Objev podobné jako Karosa Š 11 - legendární autobus - Martin Harák - e-kniha
Autobusy Škoda 706 RO a RTO - Martin Harák - e-kniha
eBook: Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.
Objev podobné jako Autobusy Škoda 706 RO a RTO - Martin Harák - e-kniha
Trolejbus
Trolejbus má světelný a zvukový efekt. Funkce pull back – natáhni a jeď. Otevíratelné dveře.
Objev podobné jako Trolejbus
Trolejbus
Připravte se na vzrušující jízdu s tímto realistickým trolejbusem! Tento trolejbus je vybaven světelnými a zvukovými efekty, které přidávají autentičnost a zábavu při každé jízdě. Stačí stisknout tlačítko a trolejbus začne svítit a vydávat zvuky, které děti zaručeně nadchnou. Perfektní
Objev podobné jako Trolejbus
Autobusy Škoda 706 RO a RTO - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák
Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.
Objev podobné jako Autobusy Škoda 706 RO a RTO - historie, vývoj, technika, modifikace - Martin Harák
Autobusy Škoda 706 RO a RTO - historie, vývoj, technika, modifikace (Defekt) - Martin Harák
Autobusové ikony Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO dodnes potěší oko nejen starší, ale i mladé generace. Autobus Škoda 706 RO se vyznačoval na svou dobu velmi progresivním bezkapotovým provedením. Začal se sériově vyrábět nedlouho po skončení druhé světové války: nejdříve v pražské továrně Avia v Letňanech, později také v Sodomkově karosárně ve Vysokém Mýtě (která byla po takzvaném Vítězném únoru přejmenována na Karosu, národní podnik). Autobus RTO vznikl v polovině padesátých let v podniku Karosa Vysoké Mýto (dnes IVECO Czech Republic) a byl opatřen mimořádně zdařilou nadčasovou karoserií. Kniha se věnuje rovným dílem oběma typům, jejich jednotlivým provedením i speciálům, které se vyráběly z komponentů jak typové řady RO, tak i RTO. Stranou nezůstává ani pojednání o licenčních výrobcích obou typů, jež se vyráběly například v Bulharsku nebo Polsku.
Objev podobné jako Autobusy Škoda 706 RO a RTO - historie, vývoj, technika, modifikace (Defekt) - Martin Harák
RC trolejbus 1:32
Tento detailně propracovaný RC trolejbus v měřítku 1:32 je ideální pro všechny fanoušky modelů a městské dopravy! Trolejbus se pohybuje dopředu i dozadu a je vybaven světelnými efekty, které přidávají na autentičnosti a oživí každou jízdu. Maximální rychlost trolejbusu dosahuje
Objev podobné jako RC trolejbus 1:32
Trolejbus modrý 1:16
Tento trolejbus v měřítku 1:16 v modré barvě je ideální pro všechny malé nadšence do městské dopravy! S perfektními rozměry je skvělý pro hraní v interiérech, ať už doma nebo na herní ploše. Měřítko 1:16 – ideální velikost pro interiérovou zábavu Modrá barva –
Objev podobné jako Trolejbus modrý 1:16
Trolejbus červený 1:16
Tento trolejbus v měřítku 1:16 v červené barvě je ideální pro všechny malé nadšence do městské dopravy! S perfektními rozměry je skvělý pro hraní v interiérech, ať už doma nebo na herní ploše. Měřítko 1:16 – ideální velikost pro interiérovou zábavu Červená barva –
Objev podobné jako Trolejbus červený 1:16
Trolejbus na setrvačník 1:16
Kloubový trolejbus na setrvačník. Realistické provedení trolejbusu v měřítku 1:16 se zvukovými a světelnými efekty. Baterie jsou součástí balení. Velikost balení. 44,3×7,3×9,5 cm
Objev podobné jako Trolejbus na setrvačník 1:16
Trolejbus na setrvačník 1:16
Vychutnejte si jízdu tímto realistickým trolejbusem na setrvačník v měřítku 1:16! Trolejbus je vybaven světelnými a zvukovými efekty, které přinášejí autentický zážitek z městské dopravy. Stačí ho rozhýbat a můžete sledovat, jak se rozsvítí světla a spustí zvuky, které
Objev podobné jako Trolejbus na setrvačník 1:16
Rappa Kovový Trolejbus červený (8590687186408)
Kovový model - vhodné od 3 let Vzpomenete si na hračky svého dětství? Přibližte vlastním ratolestem prožitky dětských let a pořiďte jim kovový trolejbus. Trolejbus se dodává v papírovém obalu. Je vyrobený z kvalitního materiálu, vydrží tedy i drsnější zacházení menších dětí. Kovový model jezdí na setrvačník. Trolejbus je vhodný pro děti od 3 let. Výrobek značky Rappa potěší jak malé i velké sběratele. Klíčové vlastnosti kovového trolejbusu RappaRetro výrobek značky RappaTrolejbus vyroben z kvalitního kovu2 v 1 - hračka nebo sběratelský kousekFunguje na setrvačníkVhodná pro děti od 3 letDélka trolejbusu 16 cm
Objev podobné jako Rappa Kovový Trolejbus červený (8590687186408)
Rappa Trolejbus kovový červený, 16 cm
Kovový trolejbus v červeno-bílém provedení je unikátní hračkou, která nadchne všechny malé i velké fanoušky dopravních prostředků. Trolejbus je dlouhý 16 cm a jezdí na zpětný chod.
Objev podobné jako Rappa Trolejbus kovový červený, 16 cm
Trolejbusy (978-80-271-2839-6)
Elektronická kniha - autor Martin Harák, 216 stran, česky Trolejbusové systémy v České republice i ve světě rozhodně neřekly poslední slovo. „Hitem“ dnešní doby jsou hybridní bateriové trolejbusy, které jsou schopné jezdit (byť jen několik kilometrů) i mimo trolejové vedení. Trolejbusům pak zdatně začínají sekundovat elektrobusy, z nichž se v mnoha městech stávají účinní pomocníci veřejné dopravy. Úplnou novinkou jsou nákladní elektrokamiony, pro něž se staví experimentální trolejové trasy na dálnicích (například v Německu nebo ve Švédsku). Kniha se podrobně věnuje historii trolejbusů a elektrobusů, stejně jako jejich výrobě a provozu v České republice a také na Slovensku, které bylo dlouhá léta součástí bývalého společného státu. Chybět nemohou ani hlavní světoví výrobci, přehled nejzajímavějších trolejbusových systémů doma i v zahraničí, množství zajímavých historických i současných fotografií a speciálně pro knihu připravené mapy...
Objev podobné jako Trolejbusy (978-80-271-2839-6)
Teddies Trolejbus 45cm na setrvačník (8592190855093)
Auto vhodné pro děti od 3 let
Objev podobné jako Teddies Trolejbus 45cm na setrvačník (8592190855093)
Trolejbus se světlem, zvukem a otevíratelnými dveřmi
Trolejbus je určen pro všechny malé chlapce, kteří obdivují všechna vozidla určená pro přepravu lidí ve městech a rádi by je sami řídili. Proto jim nabízíme tento pěkný model trolejbusu. Pohyb vozidla zajišťuje třecí pohon (stlačení a uvolnění). Na střeše jsou 4 tlačítka, díky kterým vydává zvuk a jako skutečný trolejbus a zároveň se rozsvítí světlo ve středu vozidla. Hračka je vyrobena z plastu. Vozidla umožní dětem rozvíjet dovednosti, jako je řízení, soustředění, manuální dovednost, rychlost myšlení a obratnost. Dveře trolejbusu se otevírají pomocí páčky umístěné nad předními dveřmi. K funkčnosti světelných a zvukových efektů jsou zapotřebí 4 ks baterií typu LR44 - jsou součástí balení.Hračka je vhodná pro děti od 3 let.Charakteristika:Světelné a zvukové efektyTřecí pohon (stlačení a uvolnění)Gumové pneumatiky Rozměry trolejbusu:délka: 27mšířka: 6 cmvýška 8,5 cmRozměr balení:délka: 32,2 cmšířka: 11 cmvýška: 16,5 cmUpozornění:- Nevhodné pro děti do 36 měsíců. Malé části. Nebezpečí udušení- Nevystavovat drsným povětrnostním podmínkám nebo ohni.- Používat podle určení.- Neignorovat věková doporučení.- Nepoužívat poškozený výrobek.- K instalaci je nutná dospělá osoba.- Nenainstalované díly neskladovat na místech, kde na ně mohou dosáhnout dětí- Obal není hračka. Hračku by měl vybalit dospělý a obal a jeho části odstranit z dosahu dítěte.
Objev podobné jako Trolejbus se světlem, zvukem a otevíratelnými dveřmi
České trolejbusy (978-80-247-5552-6)
Elektronická kniha - autor Martin Harák, 160 stran Komplexní pohled na minulost i současnost trolejbusů v České republiceKniha vás seznámí s rozvojem trolejbusové dopravy, technickým řešením vozidel i vzpomínkami konstruktérů, kteří byli u vývoje některých modelů. Po přečtení této knihy už nikdy nebude svezení trolejbusem stejné jako předtím!
Objev podobné jako České trolejbusy (978-80-247-5552-6)
Plyšový autobus – modern (Barva autobusu: Modrá)
Plyšový autobus má rozměr: délka: cca 39 cm, šířka: cca 12 cm, výška: cca 13 cm. Autobus je vyroben z příjemného materiálu Velvet, který je heboučký a velmi příjemný na dotek. Uvnitř je pak molitan střední tuhosti, který zajistí příjemný komfort při ležení na autobusu. Povlak je snímatelný se zipem ve spodní části autobusu.
Objev podobné jako Plyšový autobus – modern (Barva autobusu: Modrá)
Plyšový autobus – modern (Barva autobusu: Bílá)
Plyšový autobus má rozměr: délka: cca 39 cm, šířka: cca 12 cm, výška: cca 13 cm. Autobus je vyroben z příjemného materiálu Velvet, který je heboučký a velmi příjemný na dotek. Uvnitř je pak molitan střední tuhosti, který zajistí příjemný komfort při ležení na autobusu. Povlak je snímatelný se zipem ve spodní části autobusu.
Objev podobné jako Plyšový autobus – modern (Barva autobusu: Bílá)
Plyšový autobus – modern (Barva autobusu: Žlutá)
Plyšový autobus má rozměr: délka: cca 39 cm, šířka: cca 12 cm, výška: cca 13 cm. Autobus je vyroben z příjemného materiálu Velvet, který je heboučký a velmi příjemný na dotek. Uvnitř je pak molitan střední tuhosti, který zajistí příjemný komfort při ležení na autobusu. Povlak je snímatelný se zipem ve spodní části autobusu.
Objev podobné jako Plyšový autobus – modern (Barva autobusu: Žlutá)
Autobus Karosa Š 11 (978-80-247-4483-4)
Elektronická kniha - autor Martin Harák, 160 stran Autobusová řada Karosa Š 11 představovala v době svého vzniku evropskou designérskou špičku. Tak povedené vozidlo snad neexistovalo ani v rozvinutých západních státech. Na první pohled upoutalo kompaktní čelo s velkou prosklenou plochou a vůbec celkové účelné a zároveň líbivé provedení celé karoserie. Kniha pojednává o všech typových skupinách řady Karosa Š 11 v městské, linkové, ale i dálkové verzi, včetně článkového provedení typu ŠM 16,5. První funkční vzorek autobusu vznikl v roce 1961, trolejbusu pak v roce 1964. Trolejbusová verze se příliš nerozšířila. Šlo vlastně o funkční vzorky a ověřovací sérii, kde bylo vyrobeno pouhých osm vozidel, která byla provozována v Plzni a Bratislavě a jeden vlastní prototyp dokonce vznikl v sousedním Polsku. Zato autobusů bylo vyrobeno během let 1966 až 1981 několik tisíc kusů, z čehož valná část zůstala u provozovatelů v bývalém Československu, menší část produkce...
Objev podobné jako Autobus Karosa Š 11 (978-80-247-4483-4)
Zápisky z trolejbusu II. - Jan Heralecký, Tomáš Komrska
Tomáš Komrska nám s humorným nadhledem, vlastním duši nezatížené egem, ukazuje průsvity věčného řádu, tak jak se mu v jeho každodennosti zjevují. Hravě transponuje z úrovně viděného a vnímaného do myšlenkové a spirituální roviny, všude nalézá nesporné paralely a vždy své zážitky promění ve zlato: skrze reflexi dochází k poctivému rozhodnutí stát se lepším. Jeho způsob bytí proměňuje i lidi kolem něj: nebojí se chovat nezvyklým způsobem, když jej k tomu vede srdce či svědomí, a umožňuje druhým objevit tvůrčí potenciál laskavosti, klidu, trpělivosti a odpuštění. Ano, řidič trolejbusu může ve své práci vnitřně růst každým dnem. A každý den může i druhým lidem ukazovat poezii, krásu a něhu v nitru bytí. Tomáš, osvobozený od pout konvenčního prožívání, to dělá...
Objev podobné jako Zápisky z trolejbusu II. - Jan Heralecký, Tomáš Komrska
Zápisky z trolejbusu II (978-80-7295-280-9)
Kniha - autor Tomáš Komrska, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tomáš Komrska nám s humorným nadhledem, vlastním duši nezatížené egem, ukazuje průsvity věčného řádu, tak jak se mu v jeho každodennosti zjevují. Hravě transponuje z úrovně viděného a vnímaného do myšlenkové a spirituální roviny, všude nalézá nesporné paralely a vždy své zážitky promění ve zlato: skrze reflexi dochází k poctivému rozhodnutí stát se lepším. Jeho způsob bytí proměňuje i lidi kolem něj: nebojí se chovat nezvyklým způsobem, když jej k tomu vede srdce či svědomí, a umožňuje druhým objevit tvůrčí potenciál laskavosti, klidu, trpělivosti a odpuštění. Ano, řidič trolejbusu může ve své práci vnitřně růst každým dnem. A každý den může i druhým lidem ukazovat poezii, krásu a něhu v nitru bytí. Tomáš, osvobozený od pout konvenčního prožívání, to dělá... Ilustrace Jan Heralecký Ze slovenského originálu přeložil František Prokop, graficky upravil Tomáš Lanča.
Objev podobné jako Zápisky z trolejbusu II (978-80-7295-280-9)
Zápisky z trolejbusu 2 (978-80-8156-202-0)
Kniha - autor Tomáš Komrska, 172 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Ako sa budia trolejbusy? Ako sa vyhnúť cestovaniu v preplnenom spoji mestskej hromadnej dopravy? Načo sú šoférovi mandle či sirup proti kašľu? Dá sa naučiť cúvať s trolejbusom? A čo si taký šofér trolejbusu vlastne myslí? Vstúpte do sveta mestskej hromadnej dopravy z druhej strany barikády. Tomáš Komrska (1964) má s manželkou Oľgou troch dospelých synov Tomáša, Dávida a Šimona. Už na základnej škole zatúžil byť správcom istej budovy v Bratislave, čo sa mu aj splnilo. Na tejto pozícii pracoval vyše dvadsať rokov a medzitým sa mu rozrástla rodina. Po revolúcii v roku 1989 si však pribral prácu v stavebníctve. Založil stavebnú firmu, a to ho nakoniec priviedlo na samé dno duševného zdravia. Ako neskôr sám povedal, zistil, že sa oveľa lepšie cíti v zamestnaní, kde sú jasne dané pravidlá, ktoré má plniť, ako v povolaní, v ktorom musí pravidlá tvoriť. A tak po niekoľkoročných...
Objev podobné jako Zápisky z trolejbusu 2 (978-80-8156-202-0)
Autobus
Autobus je skvělým doplňkem k výuce Matematiky dle prof. Hejného na 1. stupni základní školy. Model je z pevného papírového kartonu. Pro lepení doporučujeme použít tavnou pistoli nebo lepidlo Herkules. Návod na sestavení: 1. Vytlačte předvyseknutý model autobusu z kartónu.2. Poohýbejte všechny přehyby dle naznačených rylek.3. Připravte si menší tavnou pistoli, která vám umožní manipulaci mezi stěnami.4. Nejprve k sobě přilepte přední část autobusu a boční strany – na chlopně postupně nanášejte lepidlo a vždy pevně přitlačte obě části k sobě. Přidržte, dokud lepidlo nezaschne.5. Totéž opakujte i pro zadní část autobusu. Doporučení: • Při práci s pistolí buďte opatrní, ať se vyhnete popálení.• Autobus slepujte výhradně z vnitřní strany.• Lepidlo nanášejte vždy po celé délce chlopní. Upozornění! Lepení autobusu není vhodné pro děti mladší 15 let.
Objev podobné jako Autobus
Autobus
Autobus má světelný a zvukový efekt. Funkce pull back – natáhni a jeď. Otevíratelné dveře.
Objev podobné jako Autobus
Autobus
Autobus má světelný a zvukový efekt. Funkce pull back – natáhni a jeď.
Objev podobné jako Autobus
Autobus
Připravte se na vzrušující jízdu s tímto realistickým autobusem! Tento autobus je vybaven světelnými a zvukovými efekty, které přidávají autentičnost a zábavu při každé jízdě. Stačí stisknout tlačítko a autobus začne svítit a vydávat zvuky, které děti zaručeně nadchnou. Perfektní
Objev podobné jako Autobus
Podívejte se také
- MARTIN Mandolin Medium (Monel) (HN194968)
- MARTIN Retro Custom Light (HN169304)
- Kohlstedt Martin: Strome - CD (9029547105)
- Encyklopedie bohů a mýtů starověkého Říma a Apeninského poloostrova (80-7277-264-3)
- Hollý Martin - O duši a sexu (978-80-262-1004-7)
- Ravensburger 129058 Encyklopedie dinosaurů (4005556129058)
- Encyklopedie soběstačnosti pro 21. století
- encyklopedie tanku a obrnenych vozidel od prvni svetove valky do soucasnosti
- Avatar a jeho svět: Obrazová encyklopedie (978-80-252-5238-3)
- Nože: Úplná encyklopedie zbraní a výstroje (978-80-206-1324-0)
- Národní umělec Martin Růžek - Portrét herce ()
- kn hrame na heligonke martin cernansky
- MARTIN 351 Pick Pack Medium (HN201854)
- Kola v pohybu Motorkář Martin (9789463786577)
- Zajko Martin: Dotyky múz - CD (SR150)
- Chobot Martin: Pootevřené dveře - CD (8594030604908)
- Ahome Plecháček se jménem Martin (23202)
- Martin Dean: The Album - CD (4260494433173)
- Národní umělci jubilejní sezóny - Martin Růžek ()
- Rémy Martin XO 0,7l 40% (087236002336)
- Rémy Martin Club 1l 40% (3024480295128)
- Život na statku Dětská ilustrovaná encyklopedie: Dětská ilustrovaná encyklopedie (978-80-7371-600-4)