Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Ekonomika cestovního ruchu (978-80-867-2446-1)
Elektronická kniha - autor Jaromír Beránek, 296 stran Kniha detailně pojednává o mnohostranném jevu současné doby - o mezinárodním i domácím cestovním ruchu ve všech jeho souvislostech. Čtenář v ní najde informace o makroekonomických ukazatelích cestovního ruchu, ekonomických aspektech, mechanismu fungování trhu cestovního ruchu a turistiky.
Podívejte se také Ekonomika cestovního ruchu (978-80-867-2446-1)
Zeměpis cestovního ruchu - Milan Holeček
Učebnice pro hotelové i jiné střední školy zabývající se problematikou cestovního ruchu a pro volitelné předměty i semináře ze zeměpisu na středních školách, pomůcka pro přípravu i praxi průvodců cestovního ruchu. Kromě obecných problémů cestovního ruchu se zabývá zejména regionálním zeměpisem cestovního ruchu Česka, Evropy a všech světadílů. Druhé vydání je ve všech kapitolách zaktualizováno a rozšířeno. 4. vydání
Podívejte se také Kreativní ekonomika (978-80-247-3608-2)
Nové trendy v nabídce cestovního ruchu (978-80-247-4603-6)
Elektronická kniha - autor Halina Kotíková, 208 stran Kniha je první na našem trhu, která se věnuje novým trendům v nabídce cestovního ruchu a představuje je na konkrétních příkladech ze zahraničí i z ČR. Je určena pracovníkům a podnikatelům v cestovním ruchu, pracovníkům veřejné správy a místních samospráv, studentům VŠ a odborným organizacím v cestovním ruchu. V první části knihy jsou stručně a přehledně uvedena teoretická východiska. Druhá část popisuje nové produkty z hlediska motivace účastníků cestovního ruchu, např. cestovní ruch dobrodružný, kulinářský, filmový, dobrovolnický, cestování za zdravím a léčbou a jiné. Ve třetí části se seznámíte s novými trendy v nabídce cestovního ruchu z pohledu nově definovaných cílových skupin, např. cestovní ruch osob se zdravotním postižením, cestovní ruch seniorů, cestování „halal“ a „košer“ nebo cestovní ruch sexuálních menšin a další. Nechte se inspirovat novými náměty, příklady a informacemi k dalšímu rozvoji...
Podívejte se také Digitální ekonomika (978-80-265-0481-8)
Podívejte se také
- Ekonomika turismu (978-80-247-3643-3)
- Podniková ekonomika (978-80-247-4372-1)
- Marketing v cestovním ruchu (978-80-247-4209-0)
- Ekonomie a ekonomika (978-80-7552-190-3)
- Nové trendy v nabídce cestovního ruchu (978-80-247-4603-6)
- Management kvality služeb v cestovním ruchu (978-80-247-5021-7)
- Cirkulární ekonomie a ekonomika (978-80-271-3230-0)
- Sdílená ekonomika a delikty (978-80-7598-235-3)
- Podniková ekonomika Klíčové oblasti (978-80-271-0689-9)
- Nová ekonomika: Nové příležitosti? (978-80-7400-403-2)
- Ekonomika a měření výkonnosti muzeí (978-80-7598-686-3)
- Ekonomika školy a školského zariadenia (978-80-8168-053-3)
- Česká ekonomika a ekonomická teorie + CD (80-200-1129-3)
- Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu (978-80-210-5847-7)
- Ekonomika pro střední školy Úvod: Učebnice (978-80-7358-203-6)
- Nereálne očakávania: ekonomika, politika, spoločnosť, migrácia, vzdelávanie (978-80-8202-028-4)
- Zákon o ochrane spotrebiteľa pri poskytovaní niektorých služieb cestovného ruchu (978-80-8168-840-9)
- Lokální a alternativní ekonomické systémy: Ekonomika nového světa (978-80-905108-6-9)
- Sdílená ekonomika tři roky poté - závěry a perspektivy (978-80-759-8235-3)
- Sdílená ekonomika tři roky poté - závěry a perspektivy (978-80-7598-591-0)
Management služeb hotelnictví a cestovního ruchu (978-80-86380-84-1)
Kniha - autor Vladimír Šefčík,, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem odborné knihy je vysvětlit význam a činnosti vybraných organizačních složek hotelového managementu a managementu cestovního ruchu, procesní vazby mezi nimi a seznámit odbornou veřejnost s aktuálními trendy, úspěšnými manažerskými technikami, ale i základními principy fungování hotelu a cestovní kanceláře. Dále si autoři kladou za cíl přispět k předání specifických profesních znalostí odborníkům, kteří se dále vzdělávají v oboru managementu hotelnictví a cestovního ruchu. Odborná kniha je souhrnem výsledků výzkumné činnosti, znalostí a zkušeností profesionálů z oboru hotelnictví a cestovní ruch a pedagogů při aplikaci nejen teoretických poznatků, ale i poznatků z praxe.
Objev podobné jako Management služeb hotelnictví a cestovního ruchu (978-80-86380-84-1)
Česko – anglický odborný konverzační slovník cestovního ruchu (978-80-88220-02-2)
Kniha - autor Bohuslav Balcar, 330 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Česko-anglická verze slovníku, který byl již vydán ve verzi česko-německé. Tematické členění, přinášející veškeré infor-mace o cestovním ruchu – jak teoretické, tak praktické – nezbytné pro pracovníky v tomto odvětví, studenty odborných škol se zaměřením na cestovní ruch resp. hotelnictví i pro samotné účastníky cestovního ruchu. Uživatelé slovníku mají možnost získat v jednotlivých kapitolách velmi obsáhlou slovní zásobu ve všech stěžejních tématech, týkajících se aktivního využití volného času a cestování – dovolená u moře, dovolená na horách v zimě i v létě, pěší turistika, vodácký sport, letecká a železniční doprava, cestování automobilem, cestovní formality, ubytovací a stravovací služby vč. obsáhlé podkapitoly o gastronomii, lázeňství, poznávání historických památek, kulturní programy, pojištění v cestovním ruchu, a d. Samostatnou kapitolu tvoří česko-anglický seznam světových...
Objev podobné jako Česko – anglický odborný konverzační slovník cestovního ruchu (978-80-88220-02-2)
Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu (978-80-210-5847-7)
Elektronická kniha - autor Andrea Holešinská, 152 stran, česky Publikace je odbornou monografií, která podrobněji pojednává o teoreticko-metodologických východiscích destinačního managementu, jakožto specifické formy řízení, která se uplatňuje v oblasti cestovního ruchu. Monografie vychází z premisy, že cestovní ruch je klíčovým faktorem rozvoje regionů, a proto je rozpracována problematika politiky cestovního ruchu se zaměřením na institucionální nástroj regionální politiky cestovního ruchu, který je schopen zajistit efektivní rozvoj cestovního ruchu v regionu. Vedle teoretické báze jsou v monografii zahrnuty i výsledky řady výzkumů, které mají prokázat aplikaci destinačního managementu v praxi. Analyzovány jsou zahraniční zkušenosti s destinačním managementem, které jsou použity jako výchozí zdroje komparace v podmínkách České republiky.
Objev podobné jako Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu (978-80-210-5847-7)
Ekonomika cestovního ruchu - Jaromír Beránek - e-kniha
eBook: Kniha detailně pojednává o mnohostranném jevu současné doby - o mezinárodním i domácím cestovním ruchu ve všech jeho souvislostech. Čtenář v ní najde informace o makroekonomických ukazatelích cestovního ruchu, ekonomických aspektech, mechanismu fungování trhu cestovního ruchu a turistiky i marketingu a propagaci. Publikaci využijí studenti středních, vyšších a vysokých hotelových škol a pracovníci cestovních kanceláří, informačních center a agentur k dalšímu vzdělávání.
Objev podobné jako Ekonomika cestovního ruchu - Jaromír Beránek - e-kniha
Turistická odysea: Krajinou soudobých dějin cestování a cestovního ruchu v Československu v letech 1 (978-80-246-4055-6)
Kniha - autor Lenka Krátká; Pavel Mücke, 672 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kolektivní monografie Turistická odysea představuje zásadní posun v bádání o různých formách a podobách cestovního ruchu v předlistopadovém Československu. Vedle základních tendencí celostátní i regionální politiky na tomto poli představuje v jednotlivých studiích nejrůznější aspekty dobových fenoménů, jako byly odborové či podnikové rekreace, turistická hnutí, lázeňská léčebná péče nebo chatařství a chalupářství i cizinecký cestovní ruch (včetně zájezdů z opačné strany železné opony). Výborně pramenně podložená kniha, opírající se rovněž o rozhovory s pamětníky a doprovázená dobovými fotografiemi, zalidňuje pomyslnou krajinu soudobých dějin konkrétními aktéry a jejich příběhy.
Objev podobné jako Turistická odysea: Krajinou soudobých dějin cestování a cestovního ruchu v Československu v letech 1 (978-80-246-4055-6)
Komunikujeme německy: němčina pro obchod, ekonomiku a cestovní ruch (978-80-7489-512-8)
Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Učebnice je určena pro obchodní akademie, střední školy se zaměřením na obchod, ekonomiku a cestovní ruch, vyšší odborné školy i pro jazykové kurzy. Velmi dobře ji mohou využít všichni, kdo používají němčinu v rámci své profese a spolupracují se zahraničními partnery. Proč si vybrat právě tuto učebnici? je zaměřena na ústní i písemnou komunikaci na pracovišti obsahuje současnou odbornou terminologii praktické členění kapitol umožňuje flexibilní uspořádání výuky velké množství stavebnicových prvků s českým překladem usnadňuje učení části týkající se ústní komunikace jsou doplněny nahrávkami ve formátu mp3 v každé lekci najdete vybraný gramatický jev každou lekci uzavírá chronologicky řazený slovníček s českými překlady cvičení v lekcích přispívají k upevnění získaných znalostí a dovedností klíč ke cvičením naleznete na konci učebnice Co vše můžete využít? učebnici
Objev podobné jako Komunikujeme německy: němčina pro obchod, ekonomiku a cestovní ruch (978-80-7489-512-8)
Základy ekonomiky cestovního ruchu (2. vydání) - Petrů Z.
Nově vydaná učebnice probírá vznik a základní podmínky vývoje cestovního ruchu, jeho podstatu, typologii a funkce, charakteristiku základních složek cestovního ruchu, organizaci cestovního ruchu v ČR, marketing v cestovním ruchu, právní úpravu vztahů v cestovním ruchu, mezinárodní organizace cestovního ruchu apod. Nedílnou součástí je ekonomika zahraničního cestovního ruchu.
Objev podobné jako Základy ekonomiky cestovního ruchu (2. vydání) - Petrů Z.
Fenomén cestovního ruchu - Jan Štemberk
Cestovní ruch představuje jeden z atributů moderní společnosti. Cestování je obecně chápáno jako běžná součást životního stylu. Často se setkáváme s názorem, že se začal rozvíjet až ve druhé polovině 20. století. Pro země střední a východní Evropy se dokonce objevuje až rok 1989. To je však velmi zkreslený pohled. Předložená práce si klade za cíl osvětlit vývoj a stav cestovního ruchu v českých zemích a Československu v době významné fáze rozvoje mezi oběma světovými válkami.
Objev podobné jako Fenomén cestovního ruchu - Jan Štemberk
Cestovní ruch pod dohledem třetí říše (9788024641706)
Elektronická kniha - autor Jan Štemberk a Ivan Jakubec, 310 stran, česky Cestovní ruch a druhá světová válka, to je na první pohled paradoxní spojení. Historici Ivan Jakubec a Jan Štemberk však revidují zažitou představu, že tehdy nebyla na cestování vhodná doba. Kniha se zaměřuje na protektorát Čechy a Morava, ale autoři se zabývají i oddělenými částmi Československa a zahrnují kontext říše. Jejich mimořádně erudovaná pramenná práce věnuje pozornost státní politice, administrativě, antisemitským opatřením i dopravě, stravování a ubytování. Publikace, doprovázená dobovými fotografiemi a reklamními materiály a doplněná barevnou obrazovou přílohou, představuje zásadní posun v bádání o tomto dosud málo zmapovaném fenoménu.
Objev podobné jako Cestovní ruch pod dohledem třetí říše (9788024641706)
Cestovní ruch (978-80-7402-216-6)
Kniha - autor Alena Lachmanová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Výuka pokrývá tato témata: Cestovní ruch a jeho úloha v moderní společnosti Typologie cestovního ruchu Cestovní kanceláře a cestovní agentury Informační a rezervační technologie v cestovním ruchu Dopravní procesy v cestovním ruchu Ubytovací služby v cestovním ruchu Stravovací služby v cestovním ruchu Průvodcovské a animační služby Destinační management Marketing cestovního ruchu Služby pasových a celních orgánů Mezinárodní turismus
Objev podobné jako Cestovní ruch (978-80-7402-216-6)
Ekonomika veřejné správy
Publikace se zabývá ekonomickými aspekty veřejné správy s akcentem na monetární a rozpočtovou politiku. Vysvětluje úlohu institucí, vztahů a nástrojů v oblasti veřejné správy s návazností do právních vztahů. Publikace vysvětluje tuto problematiku i v širších historických souvislostech.
Objev podobné jako Ekonomika veřejné správy
Zpověď lovce ekonomik
Audiokniha MP3 - Jste si opravdu jistí, že víte, proč se vedou války a probíhají revoluce? Bývalý „lovec ekonomik” John Perkins odkrývá pravdu o zákulisí současné geopolitické krize. - autor John Perkins, čte Zbyšek Horák Jste si opravdu jistí, že víte, proč se vedou války a probíhají revoluce? Bývalý „lovec ekonomik” John Perkins odkrývá pravdu o zákulisí současné geopolitické krize.Lovci ekonomik jsou skvěle placení profesionálové, kteří šidí země celého světa o biliony dolarů. Peníze od Světové banky, Americké agentury pro zahraniční rozvoj (USAID) a dalších organizací zahraniční „pomoci“ přelévají do sejfů obřích korporací a kapes několika bohatých rodinných klanů, které ovládají světové přírodní zdroje. K jejich nástrojům patří falešné finanční zprávy, falšování volebních výsledků, úplatky, vydírání i vraždy. Ty jsou pak zdrojem nestability ve světě a antiamerických nálad. John Perkins, který byl dříve jedním z lovců ekonomik, řeší, jak by mohli Američané...
Objev podobné jako Zpověď lovce ekonomik
Deutsch im Tourismus - Němčina pro pracovníky cestovního ruchu - Věra Höppnerová
Učebnice „Deutsch im Tourismus“ je určena žákům středních nebo vyšších odborných škol cestovního ruchu a pracovníkům v oblasti cestovního ruchu, kteří se chtějí buď v odborně zaměřených jazykových kurzech či v samostudiu jazykově zdokonalit. Předpokládá základní jazykové znalosti na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.Jejím obsahem je odborná komunikace v základních oblastech cestovního ruchu – v hotelnictví, ve veřejném stravování, cestovních kancelářích a v lázeňství. Odráží řadu reálných situací, do kterých se dostává recepční, hotelový manažer, číšník, průvodce či pracovník lázeňství. Tématicky je proto učebnice velmi pestrá: Uživatel se seznámí s jazykovými prostředky, potřebnými při vyřizování nejrůznějších přání, dotazů či stížností hotelového hosta včetně dotazů na město, okolí, služby či počasí. Osvojí si řečové dovednosti při obsluze hosta v restauraci počínaje nabídkou jídel a nápojů, převzetím objednávky či telefonické rezervace a placením konče. Naučí se přivítat cestovní skupinu, provádět městem a zodpovědět časté otázky kladené cestovnímu průvodci popř. průvodci městem. Je uveden do komunikace v oblasti wellness a lázeňství.I když je největší pozornost věnována každodenní pracovní komunikaci, nejsou zanedbána ani další poslání jazykové výuky. Studující si rozšíří i své odborné znalosti – např. o členění hotelů, parahotelnictví, kongresové turistice, hodnocení hotelů, proměně našich stravovacích návyků, typologii lázeňských hostů, významných osobnostech v oblasti cestovního ruchu, jako byli Karl Baedecker nebo Cäsar Ritz aj. Pozornost je věnována i německy mluvícím zemím a jejich cestovnímu ruchu i jazykovým zvláštnostem rakouské němčiny. Přitom je soustavně srovnáváno s českou realitou, popř. jsou studující k takovému srovnání vybízeni.Rozvíjena je i dovednost písemné profesní komunikace, zejména hotelové korespondence. Uživatel se v souvislosti s tématem dané lekce seznámí se základními typy vzorových dopisů hotelové korespondence (poptávka, žádost o rezervaci, nabídka, potvrzení stavu rezervace, stížnost, reklamace atd.).V každé lekci je rovněž nacvičován poslech s porozuměním. Jeden až dva dialogické texty každé lekce jsou nahrány rodilými mluvčími. Nahrávky těchto textů lze stáhnout z webových stránek nakladatelství Ekopress.Závěr lekce obvykle tvoří čtecí text, přinášející zajímavé ukázky z tisku či jiné písemnosti, sloužící nácviku čtení s porozuměním. Podstatnou součástí učebnice jsou cvičení ke všem výše zmíněným druhům komunikace.
Objev podobné jako Deutsch im Tourismus - Němčina pro pracovníky cestovního ruchu - Věra Höppnerová
Nové trendy v nabídce cestovního ruchu - Halina Kotíková - e-kniha
eBook: Kniha je první na našem trhu, která se věnuje novým trendům v nabídce cestovního ruchu a představuje je na konkrétních příkladech ze zahraničí i z České republiky. Je určena pracovníkům a podnikatelům v cestovním ruchu, pracovníkům veřejné správy a místních samospráv, studentům vysokých škol a odborným organizacím v cestovním ruchu. V první části knihy jsou stručně a přehledně uvedena teoretická východiska. Druhá část popisuje nové produkty z hlediska motivace účastníků cestovního ruchu – jde např. o dobrodružný cestovní ruch, kulinářský cestovní ruch, filmový cestovní ruch, dobrovolnický cestovní ruch nebo cestování za zdravím a léčbou a jiné. Ve třetí části se čtenáři seznámí s novými trendy v nabídce cestovního ruchu z pohledu nově definovaných cílových skupin, např. cestovní ruch osob se zdravotním postižením, cestovní ruch seniorů, cestování „halal“ a „košer“ nebo cestovní ruch sexuálních menšin a další. Publikace přináší informace, náměty a příklady, které dosud v ucelené podobě nebyly na našem trhu publikovány a měly by inspirovat k dalšímu rozvoji cestovního ruchu.
Objev podobné jako Nové trendy v nabídce cestovního ruchu - Halina Kotíková - e-kniha
Mezinárodní cestovní ruch (978-80-247-3750-8)
Elektronická kniha - autor Monika Palatková, 224 stran Publikace přináší komplexní pohled na problematiku mezinárodního cestovního ruchu. Je určena studentům vysokých a středních škol zaměřených na turismus, institucím zabývajícím se rozvojem turismu, cestovním kancelářím, hotelovým a dopravním společnostem působícím v mezinárodním prostředí. Věnuje se analýze postavení turismu ve světové ekonomice a zhodnocení jeho významu v mezinárodním obchodě službami. Zaměřuje se na regionální a subregionální rozložení mezinárodního cestovního ruchu, pozornost je věnována i rozvojovým zemím. Autorka charakterizuje také vybrané subjekty mezinárodního turismu v podobě cestovních kanceláří, hotelových skupin a mezinárodních organizací. Mezi další témata publikace patří hodnocení konkurenceschopnosti v mezinárodním turismu, prosazování principů udržitelnosti a řešení otázek spojených s důsledky členství v EU. V závěru je rekapitulován vývoj mezinárodního cestovního ruchu a...
Objev podobné jako Mezinárodní cestovní ruch (978-80-247-3750-8)
Evropská ekonomická integrace a cestovní ruch - Petr Houška, Zdenka Petrů
Publikace seznamuje čtenáře se systémem organizace spolupráce v cestovním ruchu mezi jednotlivými členskými zeměmi Evropské unie a stručně vysvětluje vývoj integrace v globální ekonomice a postavení služeb v tomto procesu. Definuje pozici konkrétních orgánů Evropské unie a jednotlivých členských zemí na poli cestovního ruchu v rámci společného trhu a hodnotí význam cestovního ruchu pro ekonomiku EU. Dále nás autoři seznamují se základními koncepčními dokumenty EU pro oblast cestovního ruchu a podávají přehled evropské legislativy související s vnitřním trhem EU a poskytováním služeb. Zmiňována je rovněž problematika udržitelnosti v cestovním ruchu, tak jak je nahlížena Evropskou komisí. V závěru publikace shrnuje problematiku financování rozvoje cestovního ruchu s využitím nástrojů EU.Oba autoři se dané problematice dlouhodobě věnují jak profesně, tak v rámci své pedagogické činnosti a ve své publikaci předkládají její podrobný a komplexní přehled.
Objev podobné jako Evropská ekonomická integrace a cestovní ruch - Petr Houška, Zdenka Petrů
Marketing podnikov cestovného ruchu (978-80-8168-812-6)
Kniha – autor Marian Gúčik, 200 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Marian Gúčik, 200 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Za štvrťstoročie fungovania slovenskej ekonomiky v podmienkach trhového hospodárstva sa vytvorili podmienky aj na uplatňovanie marketingu v podnikovom riadení. Cieľom predkladanej publikácie je prispieť k rozvoju marketingového riadenia podnikov cestovného ruchu bez ohľadu na ich veľkosť a predmet podnikania. Z obsahového hľadiska je publikácia venovaná mikromarketingu producentov služieb cestovného ruchu, sprostredkovateľom služieb cestovného ruchu a marketingu atraktivít cestovného ruchu. Len v nevyhnutnej miere si všíma aj problematiku marketingu cieľového miesta cestovného ruchu. Kniha je určená nielen tým, ktorí podnikajú v rôznych odvetviach služieb cestovného ruchu (ubytovacie a pohostinské zariadenia, cestovné kancelárie a cestovné agentúry, návštevnícke atraktivity), ale aj výkonným zamestnancom, ktorí...
Objev podobné jako Marketing podnikov cestovného ruchu (978-80-8168-812-6)
Marketing v cestovním ruchu (978-80-247-4209-0)
Elektronická kniha - autor Dagmar Jakubíková, 320 stran Druhé vydání úspěšné publikace reaguje na vývoj ve společnosti a ekonomice, je upraveno a doplněno o aktuální poznatky z oblasti teorie i praxe v cestovním ruchu. První část se nadále zabývá volným časem, který je jednou z podmínek rozvoje cestovního ruchu, dále cestovním ruchem samotným, službami spojenými s cestovním ruchem, destinacemi a marketingovými principy. Oproti prvnímu vydání je více prostoru věnováno analýze marketingového prostředí, výzkumu trhu, kupnímu chování zákazníků a procesu výběru cílových trhů. Zcela nově je v první části zařazen text o repositioningu a rebrandingu. Druhá část knihy věnující se marketingovým nástrojům je kompletně inovována. Autorka popisuje podstatu a funkci jednotlivých nástrojů marketingového mixu, přičemž je zdůrazněn pohled zákazníka pomocí "Cs". Celá kniha je také doplněna o nové praktické příklady. Publikaci ocení především studenti vysokých škol, podnikatelé a...
Objev podobné jako Marketing v cestovním ruchu (978-80-247-4209-0)
Kontroling podnikov cestovného ruchu (978-80-8168-217-9)
Kniha - autor Marian Gúčik; Ľubica Šebová; Tibor Bajaník, 232 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikácia v desiatich kapitolách sprostredkúva informácie o postavení kontrolingu v systéme riadenia podniku cestovného ruchu, o plánovaní výnosov a nákladov, o kalkuláciách a rozpočtovaní, o kalkulovaní cien a cenovom kontrolingu, o finančnom plánovaní a finančnom kontrolingu, o investičnom kontrolingu, o informačnom systéme podniku a vyhodnocovaní výsledkov kontrolingu, ako aj o podnikateľskom riziku a krízovom vývoji podniku. Ťažisko sprostredkúvaných poznatkov je v operatívnom kontrolingu. Text každej kapitoly je v závere obohatený o modelové príklady a prípadové štúdie z prostredia podnikov cestovného ruchu, ktorých zámerom je ilustrovať teóriu na konkrétnych príkladoch v praxi. Poznatky obsiahnuté v tejto publikácii umožnia čitateľovi efektívnejšie využívať kontroling ako nástroj zameraný na plnenie cieľov podniku, aplikovať vhodné metódy...
Objev podobné jako Kontroling podnikov cestovného ruchu (978-80-8168-217-9)
Základy ekonomiky podniku - Dana Martinovičová
Podniková ekonomika je teoretickou i praktickou disciplínou. Podnikatelům, ekonomům i manažerům dává poučení, jak mají vést svůj podnik, aby pracoval s co nejvyšší výkonností a hospodárností tak, aby obstál v náročném tržním prostředí.Podniková ekonomika vychází z obecné ekonomické teorie, poznatky však čerpá z celé řady dalších vědních disciplín, jako je například makroekonomie, mikroekonomie, management, účetnictví, statistika, matematika, finance. Úspěšné zvládnutí problematiky podnikové ekonomiky tedy předpokládá základní vědomosti z těchto vědních disciplin.Cílem předkládaného textu je poskytnout informace, vědomosti a dovednosti z oblasti podnikové ekonomiky jako předpoklad pro výkon řídících a ekonomických funkcí v podnicích a dále uvést do souladu poznatky z ostatních dílčích předmětů týkajících se problémů podnikové ekonomiky a zdůraznit souvislosti a návaznosti mezi nimi.Látka obsažená v této knize je rozdělena do dvou tématických oddílů a dále rozčleněna do deseti kapitol. První oddíl se zabývá podstatou podnikání a podnikem, problematikou majetku podniku a finančních zdrojů podniku a dále náklady, výnosy a výsledkem hospodaření. Druhý oddíl se pak věnuje jednotlivým činnostem podniku a jejich řízením. Každá kapitola končí shrnutím dané problematiky a přehledem pojmů k zapamatování. Příslušná problematika je doplněna vypočítanými příklady.
Objev podobné jako Základy ekonomiky podniku - Dana Martinovičová
Rychlovazač RZC závěsný Ekonomik modrý
Rychlovazač závěsný celý na dokumenty formátu A4 - označení RZC. Použitý materiál eko karton Ekonomik 200g. Barva modrá.
Objev podobné jako Rychlovazač RZC závěsný Ekonomik modrý
Krizový management barokní ekonomiky? (9788024645094)
Elektronická kniha - autor Jaroslav Čechura, 334 stran, česky Kniha se zabývá dvěma velkými jihočeskými panstvími Třeboň a Hluboká (dnes Hluboká nad Vltavou) v procesu proměn, které nastaly po třicetileté válce. Obě panství získal Jan Adolf ze Schwarzenberka krátce po roce 1660. Jaroslav Čechura reviduje výkladové stereotypy, které přisuzují této době mnohé negativní charakteristiky. Ukazuje vztah vrchnosti k poddaným v případě neúrody, ale i hledání a nalézání nových možností rozvoje hospodářství (včetně nečekaných aktivit, jako byl třeba chov želv). Pozornost je věnována třem profilujícím aspektům předpokládaných změn: panským dvorům, robotě a potahům ve dvorech. Právě robota je tu demytizována. Nejednou deklarovaná přísnost vrchnosti měla své meze a limity. Šlechtic byl nejenom pánem, ale i „otcem“ svých poddaných, kterým poskytoval v případě ohrožení pomoc a ochranu.
Objev podobné jako Krizový management barokní ekonomiky? (9788024645094)
Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu - Andrea Holešinská - e-kniha
eBook: Publikace je odbornou monografií, která podrobněji pojednává o teoreticko-metodologických východiscích destinačního managementu, jakožto specifické formy řízení, která se uplatňuje v oblasti cestovního ruchu. Monografie vychází z premisy, že cestovní ruch je klíčovým faktorem rozvoje regionů, a proto je rozpracována problematika politiky cestovního ruchu se zaměřením na institucionální nástroj regionální politiky cestovního ruchu, který je schopen zajistit efektivní rozvoj cestovního ruchu v regionu. Vedle teoretické báze jsou v monografii zahrnuty i výsledky řady výzkumů, které mají prokázat aplikaci destinačního managementu v praxi. Analyzovány jsou zahraniční zkušenosti s destinačním managementem, které jsou použity jako výchozí zdroje komparace v podmínkách České republiky.
Objev podobné jako Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu - Andrea Holešinská - e-kniha
Cestovní ruch: pro vyšší odborné a vysoké školy (978-80-7373-107-6)
Kniha – autor Marie Hesková, 0 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace nabízí souhrn informací z oblasti cestovního ruchu. Důraz je kladen na pochopení cestovního ruchu v širším pohledu hospodářských oborů a v mezinárodním kontextu. Výklad sleduje vývoj poznání od klasické teorie až k novým směrům v daném oboru. Jednou z nových disciplín, které působí na rozvoj cestovního ruchu v regionech, je destinační management a marketing. Metodika zpracování jednotlivých kapitol je vedena snahou o dobrou orientaci čtenáře pomocí strukturovaného textu. Publikace je určena pro výuku základů cestovního ruchu a ekonomiky cestovního ruchu na vyšších odborných školách, bakalářském a magisterském stupni studia, dále pro všechny typy celoživotního vzdělávání pracovníků cestovního ruchu.
Objev podobné jako Cestovní ruch: pro vyšší odborné a vysoké školy (978-80-7373-107-6)
Informačné technológie v cestovnom ruchu (978-80-8168-587-3)
Kniha - autor Tomáš Gajdošík; Zuzana Gajdošíková; Radka Marčeková, 208 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Cieľom publikácie je systematicky a komplexne prezentovať poznatky o informačných technológiách v cestovnom ruchu z pohľadu ponuky aj dopytu. Publikácia zohľadňuje najnovšie trendy vo výučbe informačných technológií a je členená podľa nákupného správania spotrebiteľa, ktoré zohľadňuje hľadanie informácií a rezervovanie v cestovnom ruchu, cestovanie, pobyt v cieľovom mieste a aktivity po návrate. V desiatich kapitolách je prezentovaný význam informačných technológií v cestovnom ruchu, využitie internetu a sociálnych médií v cestovnom ruchu, systémy rezervovania a informačné technológie v cestovných kanceláriách. Zameriava sa na využívanie informačných technológií v doprave, hotelierstve, pohostinstve a cieľových miestach cestovného ruchu. Zohľadňuje využívanie mobilných technológií v cestovnom ruchu, ako aj využívanie informačných technológií po...
Objev podobné jako Informačné technológie v cestovnom ruchu (978-80-8168-587-3)
Digitalizace ekonomiky a společnosti - Jaromír Veber
Autoři se snaží naznačit klady i úskalí digitální transformace, jichž jsme svědky v ekonomice i celé společnosti. Věnují se jednak novým projevům digitalizace, jako jsou sdílená ekonomika či sociální sítě, jednak jejímu uplatnění v tradičních segmentech ekonomiky,
Objev podobné jako Digitalizace ekonomiky a společnosti - Jaromír Veber
Ekonomika (978-80-247-5091-0)
Elektronická kniha - autor Radomíra Kowalská, 192 stran Publikace vychází z učebních plánů pro zdravotnické obory, je zaměřena na problematiku trhu práce, pojišťovnictví, bankovnictví, daně a dále na oblast soukromého podnikání a finančního hospodaření firmy i domácností. Jednotlivá témata jsou procvičována pomocí příkladů ze zdravotnické praxe, vytvářením vlastních návrhů řešení, analyzováním grafů a tabulek apod.
Objev podobné jako Ekonomika (978-80-247-5091-0)
Cestovný ruch v ekonomike a spoločnosti (978-80-571-0273-1)
Kniha - autor Marian Gúčik, 456 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Cieľom tejto publikácie je v jej piatich častiach sprostredkovať pohľad na problematiku cestovného ruchu, a to z hľadiska jeho skúmania vo svete a v SR v historickom kontexte. Vďaka interdisciplninárnemu poňatiu problematiky má čitateľ možnosť oboznámiť sa s bohatstvom poznatkov, týkajúcich sa cestovného ruchu ako mnohorozmerného sociálno-ekonomického a priestorového javu. Publikácia prispeje k lepšiemu poznaniu cestovného ruchu nielen študentom cestovného ruchu, poskytne námety na zamyslenie, ako vytvárať podmienky pre ďalší rozvoj cestovného ruchu udržateľným spôsobom, aby prinášal úžitok návštevníkom v cestovnom ruchu, poskytovateľom služieb, rezidentom a cieľovým miestam, t. j. obci, regiónu i štátu ako nositeľom politiky cestovného ruchu. Z tohto hľadiska je užitočnou príručkou aj tým, ktorí akýmkoľvek spôsobom rozhodujú o prítomnosti a o budúcnosti cestovného ruchu. Publikácia...
Objev podobné jako Cestovný ruch v ekonomike a spoločnosti (978-80-571-0273-1)
Management kvality služeb v cestovním ruchu (978-80-247-5021-7)
Elektronická kniha - autor Kateřina Ryglová, 192 stran Na trhu ojedinělá kniha uceleně představuje východiska, modely a nástroje managementu kvality služeb a aplikuje je v jednotlivých odvětvích cestovního ruchu . Prezentuje zajímavé výsledky dílčích výzkumů v oblasti kvality služeb a přináší cenná doporučení pro podnikatelskou praxi. Výsledky výzkumů přitom dosud nebyly v knižní podobě publikovány.
Objev podobné jako Management kvality služeb v cestovním ruchu (978-80-247-5021-7)
Digitalizace ekonomiky a společnosti (Defekt) - Jaromír Veber
Autoři se snaží naznačit klady i úskalí digitální transformace, jichž jsme svědky v ekonomice i celé společnosti. Věnují se jednak novým projevům digitalizace, jako jsou sdílená ekonomika či sociální sítě, jednak jejímu uplatnění v tradičních segmentech ekonomiky,
Objev podobné jako Digitalizace ekonomiky a společnosti (Defekt) - Jaromír Veber
Cirkulární ekonomie a ekonomika 2 - Eva Kislingerová
Jak se pandemická, energetická a bezpečnostní krize promítnou do podpory cirkulární ekonomiky na úrovni jednotlivých států, EU a případně na úrovni nadnárodních globálních organizací? Jak dopadne střet potřeby zajištění energetické a ekonomické nezávislosti s přetrvávající potřebou ochrany klimatu? Stane se otázka strategických rizik znovu důležitým tématem pro politiky i manažery? Přinesou krize posílení nebo oslabení cirkulární ekonomiky? Budou občané vyspělých zemí podporovat prosazování cirkularity i tváří v tvář novým ekonomickým poměrům? Nejen na to nabízí odpovědi tato kniha, která se podrobně věnuje otázkám vztahu mezi globalizací a rozvojem cirkulární ekonomiky. Autoři publikace aktuálně reagují na pandemickou krizi z let 2020 a 2021 a podchycují i energetickou a bezpečnostní krizi let 2021 a 2022 s válečným konfliktem mezi Ruskem a Ukrajinou. Zkoumány jsou nejen dopady makroekonomické, ale také změny v oblasti posuzování problematiky rizik na různých úrovních. Dále se autorský kolektiv věnuje postavení občana–člověka v cirkulární ekonomice a jeho významu pro její praktické uskutečňování.
Objev podobné jako Cirkulární ekonomie a ekonomika 2 - Eva Kislingerová
Matematika v ekonomii a ekonomice - Luboš Bauer
Moderní učebnice inspirovaná prestižními publikacemi anglosaských univerzit je určena zejména studentům vysokých škol ekonomického zaměření. Publikace pokrývá problematiku, která je obsahem výuky matematiky na českých VŠ, oproti jiným učebnicím však klade důraz na případové studie z ekonomické praxe. Aplikace osvojených matematických dovedností na úlohy z mikroekonomie a makroekonomie, managementu a financí tvoří asi třetinu knihy, takže učebnice může sloužit i jako pomůcka při studiu kurzů ekonomických předmětů vyžadujících matematický aparát. Díky kapitolám, které opakují a rozšiřují znalosti středoškolské matematiky, najde knížka využití i třeba v maturitních seminářích. Cílem je pochopení klíčových nástrojů, součástí je proto i návod na řešení složitějších problémů pomocí tabulkového kalkulátoru (Excel). K procvičení učiva slouží řešené příklady i samostatná cvičení s výsledky a čtenáři určitě ocení i glosář použitých termínů včetně jejich anglických ekvivalentů
Objev podobné jako Matematika v ekonomii a ekonomice - Luboš Bauer
Podniková ekonomika (978-80-247-4372-1)
Elektronická kniha - autor Marek Vochozka, Petr Mulač, kolektiv a, 576 stran Autoři v knize postihli celou základní problematiku podnikové ekonomiky Zahrnuty jsou i podnikové funkce z oblasti organizace a řízení podniku, které jsou nezbytným předpokladem naplňování funkcí ekonomické povahy. Kniha je členěna do třinácti základních kapitol, přičemž každá kapitola obsahuje teoretický základ, vlastní výklad problematiky a použitou literaturu. Úvod je věnován vztahu mikroekonomie a podnikové ekonomiky, popsány jsou faktory podnikového prostředí, specifikovány funkce a formy hospodaření podniku, jeho hodnota a životní cyklus, popsány jsou metody a formy organizace a řízení podnikových procesů, principy a postupy podnikového marketingu, definovány jsou současné metody v oblasti řízení lidských zdrojů, obsah a zajištění interního auditu, vymezeny jsou principy podnikání malých a středních podniků. Závěr knihy je věnován problematice vstupu podniků na zahraniční trhy.
Objev podobné jako Podniková ekonomika (978-80-247-4372-1)
Ekonomika turismu (978-80-247-3643-3)
Elektronická kniha - autor Monika Palatková, Jitka Zichová, 264 stran Publikace se zaměřuje na turismus v ekonomických souvislostech. Je určena studentům škol zaměřených na turismus a institucím zabývajícím se jeho rozvojem. Nové vydání je kompletně aktualizované a rozšířené o problematiku produktu turismu a konkurenceschopnost destinací.
Objev podobné jako Ekonomika turismu (978-80-247-3643-3)
Digitální ekonomika (978-80-265-0481-8)
Elektronická kniha - autor Ivan Pilný, 200 stran Máte někdy pocit, že stojíme na prahu „nového věku“? Omyl. My už v něm dávno žijeme. Tahle kniha není zdaleka, nebo možná vůbec o technologiích. Je o tom, co se každý den děje kolem nás a co si mnozí ještě nestihli pořádně uvědomit.Stačí se podívat na některá zajímavá čísla:Obyvatelé naší planety vlastní 5,2 miliardy mobilů, z toho je 40 % smartphonů;denně se prodá více mobilů, než se narodí dětí;v průměru 150krát za den se podíváme na svůj mobil;každou minutu se odešle 204 miliony e-mailů;objeví se 2,46 milionu nových příspěvků na Facebooku;vytvoříme a publikujeme 216 tisíc fotek;natočíme a pošleme na síť 72 hodin videa;vznikne 48 tisíc aplikací;každou vteřinu vznikne tolik dat, že by naplnily 150 milionů knih;novým fenoménem jsou „selfies“, o kterých se statistiky zatím nezmiňují.Co můžeme očekávat? Kam posouvá digitální věk naši blízkou budoucnost? Většinu faktů, které kniha předkládá, si...
Objev podobné jako Digitální ekonomika (978-80-265-0481-8)
Kreativní ekonomika (978-80-247-3608-2)
Elektronická kniha - autor Jitka Kloudová, kolektiv a, 224 stran Rozvoj kreativní ekonomiky, jež je spjat s prohloubením kreativních dovedností, rozšiřováním kreativní třídy a s nárůstem firem v kreativním průmyslu, se jeví jako jeden z významných kroků pro zvýšení konkurenceschopnosti ekonomik. Autoři poukazují na nový, stále sílící trend významu kreativní ekonomiky ve vyspělých státech, kde dochází k vyššímu prosazování individuality jedince, jeho kreativního myšlení, v souladu s požadavky firem, spotřebitelů, ale i společnosti a dopadu tohoto jednání na oblasti ekonomie, veřejné správy, marketingu, reklamy či managementu. Autoři též poukazují na další oblasti, jež budou zasaženy novým fenoménem, jako jsou noví významní hráči v kreativní ekonomice s dopadem na firemní strategie, nová administrativa, reklama, kreativní tvorba práva, ale i potřeba nových kreativních manažerů.
Objev podobné jako Kreativní ekonomika (978-80-247-3608-2)
Manažerská ekonomika (978-80-247-3494-1)
Elektronická kniha - autor Miloslav Synek, kolektiv a, 480 stran V novém vydání nejpoužívanější publikace o řízení firmy se dozvíte nezbytné informace o všech činnostech, které vykonávají ekonomové a manažeři ve firmách (investiční a finanční činnost, nákup, výroba, inovace a marketing, rozbory, controlling a interní audit), seznámíte se s veličinami charakterizujícími hospodářskou činnost firmy (výnosy, náklady, výsledek hospodaření) a majetkovou a kapitálovou výstavbou firmy. Zjistíte, co obnáší založení podniku, sdružování firem, internacionalizace podnikových činností, sanace a zánik podniku. Oproti předchozímu vydání je celý text doplněn o nové poznatky a aktualizován v souvislosti s novými právními úpravami, daňovými změnami a vývojem v české a světové ekonomice. Rozšířena je problematika finančního krizového managementu, sanace podniku a insolvenčního řízení, témata strategického řízení nákladů a měření výkonnosti, doplněna je problematika inovací a...
Objev podobné jako Manažerská ekonomika (978-80-247-3494-1)
Cestovní ruch pod dohledem třetí říše - Ivan Jakubec, Jan Štemberk - e-kniha
eBook: Cestovní ruch a druhá světová válka, to je na první pohled paradoxní spojení. Historici Ivan Jakubec a Jan Štemberk však revidují zažitou představu, že tehdy nebyla na cestování vhodná doba. Kniha se zaměřuje na protektorát Čechy a Morava, ale autoři se zabývají i oddělenými částmi Československa a zahrnují kontext říše. Jejich mimořádně erudovaná pramenná práce věnuje pozornost státní politice, administrativě, antisemitským opatřením i dopravě, stravování a ubytování. Publikace, doprovázená dobovými fotografiemi a reklamními materiály a doplněná barevnou obrazovou přílohou, představuje zásadní posun v bádání o tomto dosud málo zmapovaném fenoménu._x000D_ _x000D_
Objev podobné jako Cestovní ruch pod dohledem třetí říše - Ivan Jakubec, Jan Štemberk - e-kniha
Základy práva v cestovnom ruchu pre ekonómov (978-80-8168-491-3)
Kniha - autor Hana Magurová, 184 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikácia čitateľom ponúka prehľad základných poznatkov z problematiky práva v cestovnom ruchu, so zameraním sa na domáci cestovný ruch. Cestovný ruch je interdisciplinárnym a medzirezortným odvetvím, ktoré priamo zasahuje do sféry hospodárstva, priemyslu, obchodu, služieb, financií, dopravy, regionálneho rozvoja, kultúry, zdravotníctva, vzdelávania, športu, ochrany životného prostredia, lesného a vodného hospodárstva, pôdohospodárstva, zamestnanosti a pôsobnosti samosprávy. Pre cestovný ruch je typické, že spája rôzne (nielen právne) odvetvia na horizontálnej úrovni. Právo v cestovnom ruchu je súbor právnych noriem verejnoprávnej aj súkromnoprávnej povahy, ktoré upravujú podmienky poskytovania a užívania služieb cestovného ruchu, podnikania v oblasti cestovného ruchu a pracovnoprávne vzťahy v cestovnom ruchu. Právo v cestovnom ruchu vychádza z prameňov medzinárodnej, ako aj...
Objev podobné jako Základy práva v cestovnom ruchu pre ekonómov (978-80-8168-491-3)
Krizový management barokní ekonomiky? - Jaroslav Čechura - e-kniha
eBook: Kniha se zabývá dvěma velkými jihočeskými panstvími Třeboň a Hluboká (dnes Hluboká nad Vltavou) v procesu proměn, které nastaly po třicetileté válce. Obě panství získal Jan Adolf ze Schwarzenberka krátce po roce 1660. Jaroslav Čechura reviduje výkladové stereotypy, které přisuzují této době mnohé negativní charakteristiky. Ukazuje vztah vrchnosti k poddaným v případě neúrody, ale i hledání a nalézání nových možností rozvoje hospodářství (včetně nečekaných aktivit, jako byl třeba chov želv). Pozornost je věnována třem profilujícím aspektům předpokládaných změn: panským dvorům, robotě a potahům ve dvorech. Právě robota je tu demytizována. Nejednou deklarovaná přísnost vrchnosti měla své meze a limity. Šlechtic byl nejenom pánem, ale i „otcem“ svých poddaných, kterým poskytoval v případě ohrožení pomoc a ochranu.
Objev podobné jako Krizový management barokní ekonomiky? - Jaroslav Čechura - e-kniha
Ekonomika školy a školského zariadenia - Ingrid Konečná Veverková
Publikácia „Ekonomika školy a školského zariadenia“ je samostatným odborným knižným titulom a súčasne aj akýmsi voľným pokračovaním uspešnej knihy „Riadenie školy a školského zariadenia“ (2013). Autorka sa v nej zamerala na ekonomický a personálny manažment školy a školského zariadenia s cieľom vytvoriť jednoduchý a zrozumiteľný návod na zákonnú a správnu aplikáciu právnych predpisov, ktoré sa musia uplatňovať a dodržiavať pri ekonomickom a personálnom riadení školy. Na základe dlhoročnej praxe, osobných poznatkov a skúseností autorka prezentuje potrebné odborné vedomosti a praktické skúsenosti pri realizácii ekonomických procesov a činností, ktoré zamestnanci školy a školského zariadenia vo svojej každodennej praxi vykonávajú, ako je uzatváranie zmlúv v rámci pracovnoprávnych vzťahov, dohôd o vykonávaní mimopracovnej činnosti, starostlivosť o bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci, realizácia sociálnej politiky a starostlivosť o zamestnancov, poskytovanie príspevkov zo sociálneho fondu, poskytovanie cestovných náhrad, vedenie účtovníctva, zodpovednosť za škodu a náhrada škody či zákonné zverejňovanie a poskytovanie informácií. Autorka sa pritom pre čitateľov už osvedčeným spôsobom vyhla citáciám jednotlivých ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov, ale podáva ich výklad a aplikáciu formou odporúčaní, praktických ukážok, otázok a odpovedí a vzorov štandardizovaných písomností. Publikácia sa tak stáva akousi príručkou pre riadenie ekonomických procesov a činností v školách či školských zariadeniach.
Objev podobné jako Ekonomika školy a školského zariadenia - Ingrid Konečná Veverková
Kvalitex Chránič matrace Ekonomik, 200 x 200 cm
Chránič matrace Ekonomik je vyroben spojením pleteniny s PU zátěrem, který je vodou nepropustný. Matracový chránič je opatřen gumou v každém rohu chrániče a díky tomuto lze snadnou manipulací chránič přichytit k matraci.Chránič lze velmi snadno udržovat a to vypráním v automatické pračce. Kvůli PU zátěru nedoporučujeme sušit v bubnové sušičce, ale doporučujeme výrobek nechat odkapat.
Objev podobné jako Kvalitex Chránič matrace Ekonomik, 200 x 200 cm
Kvalitex Chránič matrace Ekonomik, 100 x 200 cm
Chránič matrace Ekonomik je vyroben spojením pleteniny s PU zátěrem, který je vodou nepropustný. Matracový chránič je opatřen gumou v každém rohu chrániče a díky tomuto lze snadnou manipulací chránič přichytit k matraci.Chránič lze velmi snadno udržovat a to vypráním v automatické pračce. Kvůli PU zátěru nedoporučujeme sušit v bubnové sušičce, ale doporučujeme výrobek nechat odkapat.
Objev podobné jako Kvalitex Chránič matrace Ekonomik, 100 x 200 cm
Základy ekonomiky podniku (978-80-87197-91-2)
Kniha - autor Dana Martinovičová, 184 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Podniková ekonomika je teoretickou i praktickou disciplínou. Podnikatelům, ekonomům i manažerům dává poučení, jak mají vést svůj podnik, aby pracoval s co nejvyšší výkonností a hospodárností tak, aby obstál v náročném tržním prostředí. Podniková ekonomika vychází z obecné ekonomické teorie, poznatky však čerpá z celé řady dalších vědních disciplín, jako je například makroekonomie, mikroekonomie, management, účetnictví, statistika, matematika, finance. Úspěšné zvládnutí problematiky podnikové ekonomiky tedy předpokládá základní vědomosti z těchto vědních disciplin. Cílem předkládaného textu je poskytnout informace, vědomosti a dovednosti z oblasti podnikové ekonomiky jako předpoklad pro výkon řídících a ekonomických funkcí v podnicích a dále uvést do souladu poznatky z ostatních dílčích předmětů týkajících se problémů podnikové ekonomiky a zdůraznit souvislosti a návaznosti mezi...
Objev podobné jako Základy ekonomiky podniku (978-80-87197-91-2)
Ekonomie a ekonomika (978-80-7552-190-3)
Kniha - autor Josef Vlček, 556 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Cílem učebnice je podat ucelený výklad ekonomie, pozornost je proto věnována nejdůležitějším otázkám mikroekonomie, makroekonomie a podniku v tržní ekonomice. Zvládnutí těchto tematických celků vytváří předpoklady pro studium aplikované ekonomie, např. ekonomiky podniku, financí, hospodářské politiky apod. Způsob výkladu respektuje skutečnost, že publikace je úvodem do studia ekonomie. Autor danou problematiku vysvětluje přístupným, srozumitelným a zároveň vědecky přesným způsobem. Matematická forma výkladu je používána jen v nejnutnějším rozsahu a většina analyzovaných problémů je prezentována v grafických modelech. Učebnice vychází z hlavního proudu ekonomické teorie a je určena pro kurzy mikroekonomie a makroekonomie v bakalářském studiu na vysokých školách. Výklad je koncipován tak, aby uspokojil všechny zájemce, kteří se chtějí orientovat ve složité problematice fungování tržní...
Objev podobné jako Ekonomie a ekonomika (978-80-7552-190-3)
Etika, ekonomika, příroda (978-80-247-4293-9)
Elektronická kniha - autor Josef Šmajs, Bohuslav Binka, Ivo Rolný, 192 stran Publikace uznávaných autorů reaguje na obrat společenských věd k etice. Je určena studentům a pedagogům vysokých škol zaměřených na ekonomii, sociální vědy a environmentalistiku i všem zájemcům o tyto oblasti. První část se věnuje evolučně-ontologické teorii konfliktu kultury s přírodou a novému pochopení role ekonomiky v kultuře a kultury v přírodě. Je zde představeno téma lidské práce i problém změny vzdělání pro globalizovanou kulturu. Druhá část pojednává o myšlenkových experimentech dokazujících smysl a význam environmentální etiky. Její první oddíly jsou věnované kritice dlouhodobé snahy izolovat etiku od filosofie a speciálních věd, další kapitola analyzuje šest nejvýznamnějších konceptů environmentální etiky. Třetí část se pak zabývá etickými hledisky v podnikatelské praxi. Komentuje aktuální trendy v současné podnikatelské etice a reflektuje zásady v podnikání na zahraničních...
Objev podobné jako Etika, ekonomika, příroda (978-80-247-4293-9)
Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi (978-80-247-4039-3)
Elektronická kniha - autor Kateřina Ryglová, Michal Burian, Ida Vajčnerová, 216 stran Prakticky zaměřená publikace s mnoha příklady je určena zejména podnikatelům v cestovním ruchu, pracovníkům veřejné správy a vzhledem k tomu, že představuje i teoretická východiska, tak i studentům středních a vysokých škol. Kniha pojednává o jednotlivých oblastech cestovního ruchu (CR): počínaje ubytovacími a stravovacími službami přes dopravní služby až po služby průvodců a cestovní kanceláře a agentury. Dále se věnuje řízení destinace a financování rozvoje CR a legislativním podmínkám CR, aplikuje principy marketing managementu do cestovního ruchu a přibližuje specifické techniky a formy CR. Čtivá publikace shrnuje všechny důležité oblasti cestovního ruchu (teoretické východisko plus praktická aplikace) a poskytuje tak čtenářům komplexní přehled od obecných zákonitostí až po specifické nástroje řízení cestovního ruchu.
Objev podobné jako Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi (978-80-247-4039-3)
Vybrané kapitoly z německé morfologie pro cestovní ruch (978-80-7465-462-6)
Kniha - autor Jana Ondráková, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je studijní oporou pro studenty se zaměřením na cestovní ruch. Autorka adekvátně vybrala témata, která jsou důležitá pro komunikaci budoucích pracovníků v cestovním ruchu. Značná část textu je proto věnována např. zeměpisným názvům, s nimiž mají studenti možnost se podrobně seznámit, ale zároveň jsou výběrově zastoupeny i další gramatické jevy, nezbytné pro komunikaci s klienty v daném oboru. Učební text využívá pozitivního transferu (podobnosti gramatických jevů) a zároveň poukazuje i na úskalí transferu negativního, tedy interference, mylné představy o podobnosti jazyků. To platí ovšem nejen pro srovnání s českým jazykem, ale i s jazykem anglickým. Autorka ve všech těchto jazycích vhodně uvádí příklady pozitivního i negativního transferu.
Objev podobné jako Vybrané kapitoly z německé morfologie pro cestovní ruch (978-80-7465-462-6)
Podívejte se také
- Ekonomika pro ekonomická lycea: a ostatní střední školy (978-80-7373-033-8)
- Účetnictví pro střední a vyšší odborné školy v hotelnictví a cestovním ruchu (978-80-7373-036-9)
- Ekonomika pre 1. ročník študijného odboru technické a informatické služby (978-80-8091-587-2)
- Ekonomika pro střední odborná učiliště 3.díl: obor kuchař/číšník (978-80-7373-035-2)
- Ekonomika pro střední odborná učiliště 1.díl: obor kuchař / číšník (978-80-7373-034-5)
- Turistická odysea: Krajinou soudobých dějin cestování a cestovního ruchu v Československu v letech 1 (978-80-246-4055-6)