Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

Aktualizace 2024 III/2 O sociálních službách, o nemocenském pojištění

Cílem navrhované právní úpravy je větší podpoření poskytování sociální služeb v přirozeném sociálním prostředí, a s tím jsou spojeny i systémové změny pro segment neformální péče. Tento záměr vychází mj. z doporučení Evropské komise ve vztahu k deinstitucionalizaci sociálních služeb a dlouhodobé péči. Návrh vyhlášky č. 102/2024 Sb. o způsobu oceňování nákladů na zdravotní služby pro účely přerozdělování je prováděcím předpisem k zákonu č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění zákona č. 145/2017 Sb. (dále jen „zákon“), který Ministerstvo zdravotnictví vydává společně s Ministerstvem financí.

Podívejte se také Aktualizace VI/2 – Zákon o ochraně ovzduší (9771802837132)

cena 98.0 Kč
Detail

Aktualizace 2024 III/1 O důchodovém pojištění

Návrh změny zákona o důchodovém pojištění sjednocuje postižení odměny odsouzených za práci a jiných příjmů odsouzených, které odměnu za práci nahrazují, či jiných příjmů odsouzených. Při tom se zohledňují i specifika výkonu trestu odnětí svobody a výkonu zabezpečovací detence, kdy není důvod část příjmů vězněných osob chránit jako nezabavitelnou částku, když tuto roli plní ve vězeňském prostředí jiné instituty.

Podívejte se také Aktualizace I/2 2022 – Zákon o platebním styku (9771335151194)

cena 71.0 Kč
Detail

Poradce 13/2022 – Zákon o nemocenském pojištění s komentářem (9771211243326)

Kniha - autor Eva Dandová, 240 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Od 1. ledna 2022 se kromě jiného změnily dvě nemocenské dávky, podmínky i okruh osob u ošetřovného, pravidla i délka otcovské poporodní péče. Zavedlo se krizové ošetřovné a příspěvek v době karantény a izolace. Zvýšily se redukční hranice pro nemocenské dávky a náhradu mzdy v době prvních 14 dní nemoci nebo karantény. Zaměstnanci náleží náhrada mzdy od první zameškané směny. Od patnáctého dne je zabezpečen nemocenským od České správy sociálního zabezpečení.

Podívejte se také Aktualizace I/3 2022 – o daních z příjmů, o dani silniční (9771335151200)

cena 149.0 Kč
Detail

Zákon o nemocenském pojištění 2023 - Ing. Marta Ženíšková, Mgr. Zdeněk Schmied, JUDr. Jan Přib CSc.

Příručka obsahuje výklad k jednotlivým ustanovením zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, doplněný řadou příkladů. Změny v nemocenském pojištění Zároveň tato kniha obsahuje i výklad k poskytování náhrady mzdy zaměstnavatelem v období prvních 14 dnů trvání dočasné pracovní neschopnosti. Zákon o nemocenském pojištění je v publikaci uveden ve znění k 1. 1. 2023. Změny se týkají i údajů, jež se každý rok k 1. lednu mění v návaznosti na výši průměrné mzdy, tedy nové redukční hranice pro výpočet dávek nemocenského pojištění a hranice příjmů pro povinnou účast na nemocenském pojištění, která se od 1. 1. 2023 mění z 3 500 Kč na 4 000 Kč. K úpravám došlo rovněž v poskytování otcovské a upřesňuje se postup u karantény. Nové výklady i v části věnované zákoníku práce V příručce jsou podrobně popsány nové změny a doplněny jsou některé dosavadní výklady. To platí i pro druhou část příručky, která se týká těch ustanovení zákoníku práce, jimiž se upravuje náhrada mzdy, platu nebo odměny z dohody v prvních 14 dnech dočasné pracovní neschopnosti nebo karantény. I tato část je doplněna o nové výklady příslušných ustanovení zákoníku práce a nové redukční hranice pro výpočet náhrady mzdy za dobu prvních 14 dnů trvání dočasné pracovní neschopnosti.

Objev podobné jako Zákon o nemocenském pojištění 2023 - Ing. Marta Ženíšková, Mgr. Zdeněk Schmied, JUDr. Jan Přib CSc.

cena 429.0 Kč
Detail

Aktualizace III/4 2024 Zákon o veřejném zdravotním pojištění

Navrhované znění § 32b odst. 2 zákona o veřejném zdravotním pojištění reflektuje nahrazení pojmu "cenový předpis" pojmem "cenový výměr". Dále reflektuje skutečnost, že v současné době platné znění § 24a zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, již nezmocňuje Státní ústav pro kontrolu léčiv k udělení licence k pěstování konopí pro léčebné použití na základě zadávacího řízení dle zákona o zadávání veřejných zakázek, kdy výše ceny vzešlá ze zadávacího řízení měla být následně zohledněna v rámci stanovení maximální ceny individuálního léčivého přípravku s obsahem konopí pro léčebné použití. Konečná cena individuálně připravovaného léčivého přípravku s obsahem konopí pro léčebné použití bude nově regulována věcným usměrněním ceny, tak jako u jiných individuálně připravovaných léčivých přípravků, přičemž pro účely cenové regulace nadále v platnosti zůstává úprava stanovením maximální ceny léčivé látky konopí pro léčebné použití obsažené v těchto léčivých přípravcích. Navrhovaná změna § 32b odst. 2 zákona o veřejném zdravotním pojištění bude mít neutrální dopad na prostředky veřejného zdravotního pojištění i na finanční spoluúčast pacientů léčených individuálně připravovanými léčivými přípravky s obsahem konopí pro léčebné použití, jelikož měsíční množstevní limit předepisovaného konopí pro léčebné použití k úhradě z veřejného zdravotního pojištění ve výši 30 g a jeho úhrada z veřejného zdravotního pojištění ve výši 90 % z ceny pro konečného spotřebitele podle § 32b odst. 1 zákona o veřejném zdravotním pojištění zůstává zachován. Navrhovaná změna § 32b odst. 2 také nemá jakýkoliv dopad na tuzemské výrobce či případné dovozce léčivé látky konopí pro léčebné použití ZÁKON č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění ZÁKON č. 245/2000 Sb., o státních svátcích, o ostatních svátcích, o významných dnech NAŔÍZENÍ VLÁDY č. 271/2024 Sb., o výši vyměřovacího základu pro pojistné na veřejné zdravotní pojištění hrazené státem

Objev podobné jako Aktualizace III/4 2024 Zákon o veřejném zdravotním pojištění

cena 89.0 Kč
Detail

Zákon o nemocenském pojištění 2023: včetně problematiky náhrady mzdy s komentářem a příklady (978-80-7554-377-6)

Kniha - autor Zdeněk Schmied; Jan Přib; Marta Ženíšková, 376 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Příručka obsahuje výklad k jednotlivým ustanovením zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, doplněný řadou příkladů. Změny v nemocenském pojištění Zároveň tato kniha obsahuje i výklad k poskytování náhrady mzdy zaměstnavatelem v období prvních 14 dnů trvání dočasné pracovní neschopnosti. Zákon o nemocenském pojištění je v publikaci uveden ve znění k 1. 1. 2023. Změny se týkají i údajů, jež se každý rok k 1. lednu mění v návaznosti na výši průměrné mzdy, tedy nové redukční hranice pro výpočet dávek nemocenského pojištění a hranice příjmů pro povinnou účast na nemocenském pojištění, která se od 1. 1. 2023 mění z 3 500 Kč na 4 000 Kč. K úpravám došlo rovněž v poskytování otcovské a upřesňuje se postup u karantény. Nové výklady i v části věnované zákoníku práce V příručce jsou podrobně popsány nové změny a doplněny jsou některé dosavadní...

Objev podobné jako Zákon o nemocenském pojištění 2023: včetně problematiky náhrady mzdy s komentářem a příklady (978-80-7554-377-6)

cena 379.0 Kč
Detail

Zákon o sociálních službách (999-00-018-5816-2)

Elektronická kniha - autor Petr Mach, 384 stran, česky Kniha cílí na objasnění systému sociálních služeb, na vyjasnění práv a povinností poskytovatelů sociálních služeb. Obecnost některých ustanovení nebo nutnost v rámci výkladu hledět na základní zásady zákona nebo další principy/účely stanovené pro jednotlivé skupiny sociálních služeb byla určitým motivem autorů k vytvoření tohoto komentáře. Využity byly nejen metodické či jiné materiály Ministerstva práce a sociálních věcí, či další odborné publikace/články, ale také praktická aplikační zkušenost z jednotlivých pohledů při aplikaci ustanovení zákona o sociálních službách. Zařazeny byly praktické příklady, které čtenářům napomohou k rozšíření náhledu na jednotlivé oblasti poskytování sociálních služeb.

Objev podobné jako Zákon o sociálních službách (999-00-018-5816-2)

cena 689.0 Kč
Detail

Zákon o nemocenském pojištění 2022: s komentářem a příklady včetně problematiky náhrady mzdy k 1.2.2 (978-80-7554-352-3)

Kniha - autor Marta Ženíšková; Jan Přib; Zdeněk Schmied, 376 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato praktická příručka obsahuje výklad k jednotlivým ustanovením zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, doplněný řadou příkladů. Zároveň obsahuje i výklad k poskytování náhrady mzdy zaměstnavatelem v období prvních 14 dnů trvání dočasné pracovní neschopnosti. Jsou zde komentovány změny, které nabyly účinnosti v letech 2020, 2021 a od 1.2.2022. Značný nárůst počtu žádostí o dávky nemocenského pojištění v období koronavirové epidemie si vyžádal změny v komunikaci mezi zaměstnavatelem a OSSZ, preferuje se povinný elektronický přenos údajů potřebných pro posouzení nároku na dávku a pro výpočet její výše. Od 1.1.2022 je vyhověno dlouho požadované změně u poskytování ošetřovného, neboť se ruší podmínka společné domácnosti u nejbližších příbuzných. Prodlužuje se také doba poskytování otcovské a významné jsou i změny v poskytování dlouhodobého ošetřovného...

Objev podobné jako Zákon o nemocenském pojištění 2022: s komentářem a příklady včetně problematiky náhrady mzdy k 1.2.2 (978-80-7554-352-3)

cena 309.0 Kč
Detail

Aktualizace 2024 III/3 - Zákoník práce - O kolektivním vyjednávání

Návrhem se především zavádí valorizační mechanismus minimální mzdy a zavádí se opatření na podporu kolektivního vyjednávání (transpoziční část návrhu zákona). V souvislosti s uvedeným se rovněž navrhuje upravit právní úpravu zaručené mzdy v § 112 zákoníku práce a zavést zaručený plat. Dále se navrhuje vypustit z § 217 odst. 1 zákoníku práce povinnost zaměstnavatele vyhotovovat písemný rozvrh čerpání dovolené za účelem snížení administrativní zátěže zaměstnavatelů.Titul obsahuje• Zákoník práce (zákon č. 262/2006 Sb.)• O kolektivním vyjednávání (zákon č. 2/1991 Sb. )UPOZORNĚNÍ na změnu• o sociálních službách (zákon č. 108/2006 Sb.)• o zaměstnanosti (zákon č. 435/2004 Sb.)Zákoník práceCílem navrhovaných změn zákoníku práce a ZoKV, je podpořit kolektivní vyjednávání různými legislativními opatřeními, a to zejména změnou ustanovení § 24 zákoníku práce, které se věnuje problematice tzv. plurality odborových organizací působících u zaměstnavatele v souvislosti s jednáním o uzavření kolektivní smlouvy (které dále bude promítnuto do zákona o státní službě a zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů), změnou ustanovení § 27 zákoníku práce, které aktuálně řeší pouze konkurenci kolektivní smlouvy vyššího stupně (dále jen „KSVS“) s podnikovými kolektivními smlouvami, a to v důsledku navrhované změny spočívající ve snaze o zrušení stávajícího ustanovení § 7a písm. e) ZoKV), a změnou § 7a písm. a), c) a e) ZoKV (kde by mělo dojít k omezení výjimek ze závaznosti rozšířené KSVS a tedy k závaznosti rozšířené kolektivní smlouvy vyššího stupně pro více zaměstnavatelů). Dále se navrhuje rozšíření státního příspěvku pro sociální partnery na podporu vzájemných jednání na odvětvové úrovni (§ 320a ZP).O kolektivním vyjednáváníCílem navrhovaných změn zákoníku práce a ZoKV, je podpořit kolektivní vyjednávání různými legislativními opatřeními, a to zejména změnou ustanovení § 24 ZP, které se věnuje problematice tzv. plurality odborových organizací působících u zaměstnavatele v souvislosti s jednáním o uzavření kolektivní smlouvy. Navrhovaná změna má za cíl stanovit ústavně konformní procedurální pravidla pro odstranění sociálními partnery identifikovaného nedostatku spočívajícího v možnosti zablokování kolektivního vyjednávání v případě nedosažení shody, byť s jedinou, sebeméně reprezentativní odborovou organizací působící u zaměstnavatele, což v konečném důsledku vede k suspendaci práva na vedení kolektivního vyjednávání všech účastníků této procedury. Dále dochází ke změně ustanovení § 27 ZP, které aktuálně řeší pouze konkurenci kolektivní smlouvy vyššího stupně (dále jen „KSVS“) s podnikovými kolektivními smlouvami, a to v souvislosti s navrhovanou změnou spočívající v návrhu na zrušení stávajícího ustanovení § 7a písm. e) ZoKV), a změně § 7a písm. a), c) a e) ZoKV (omezení výjimek z působnosti rozšířené KSVS, kterým dojde k závaznosti rozšířené kolektivní smlouvy vyššího stupně pro více zaměstnavatelů)

Objev podobné jako Aktualizace 2024 III/3 - Zákoník práce - O kolektivním vyjednávání

cena 89.0 Kč
Detail

Zákony III/2024 Zákoník práce, Pojištění, Sociální služby

Zákony III obsahují právní předpisy pro oblast zákoníku práce, mzdových a platových předpisů, zaměstnanosti, pojištění, veřejného zdraví. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2023 k právnímu stavu 1. 1. 2024.

Objev podobné jako Zákony III/2024 Zákoník práce, Pojištění, Sociální služby

cena 299.0 Kč
Detail

Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře

Navrhuje se odstranit povinnost každoročně žádat o příspěvek na bydlení. Příspěvek na bydlení se bude přiznávat na dobu neurčitou, nebude třeba o něj vždy k 1.7. daného roku znovu žádat. Sníží se tak administrativní zatížení Úřadu práce ČR i klientů, aniž by se rozšířil prostor pro zneužívání příspěvku na bydlení.Cílem návrhu je zejména rozšíření podpory prostřednictvím dávky mimořádné okamžité pomoci, a to definováním dalších zákonných situací, které mohou nárok na tuto dávku založit. Při aktuálním celospolečenském vývoji ovlivněném mnohými krizovými faktory, jako např. pandemická situace, energetická krize, vysoká míra inflace, uprchlická krize v důsledku válečného konfliktu, stále více zaznívá potřeba revize této formy pomoci, neboť narůstá skupina zranitelných osob, které jsou přímo ohroženy např. ztrátou bydlení či sociálním vyloučením.

Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře

cena 79.0 Kč
Detail

Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře (9771802834162)

Kniha - 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Navrhuje se odstranit povinnost každoročně žádat o příspěvek na bydlení. Příspěvek na bydlení se bude přiznávat na dobu neurčitou, nebude třeba o něj vždy k 1.7. daného roku znovu žádat. Sníží se tak administrativní zatížení Úřadu práce ČR i klientů, aniž by se rozšířil prostor pro zneužívání příspěvku na bydlení. Cílem návrhu je zejména rozšíření podpory prostřednictvím dávky mimořádné okamžité pomoci, a to definováním dalších zákonných situací, které mohou nárok na tuto dávku založit. Při aktuálním celospolečenském vývoji ovlivněném mnohými krizovými faktory, jako např. pandemická situace, energetická krize, vysoká míra inflace, uprchlická krize v důsledku válečného konfliktu, stále více zaznívá potřeba revize této formy pomoci, neboť narůstá skupina zranitelných osob, které jsou přímo ohroženy např. ztrátou bydlení či sociálním vyloučením.

Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/2 – o státní sociální podpoře (9771802834162)

cena 80.0 Kč
Detail

Aktualizace IV/2 2024 Nové vyhlášky k stavebnímu zákonu

Vyhláška č. 146/2024 Sb. o požadavcích na výstavbu je novým prováděcím právním předpisem stavebního zákona, který je inspirován a vychází z dosud platných vyhlášek k zákonu č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon). K přípravě návrhu vyhlášky š. 149/2024 Sb. bylo přistoupeno v souvislosti se schválením zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, který přináší zásadní změny v institucionální oblasti, v oblasti územního plánování a významné procesní změny v oblasti stavebního řádu včetně elektronizace stavební agendy. Nezbytnost navrhované právní úpravy je dána přijetím zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), jenž v části sedmé zavádí za účelem digitalizace stavebního řízení nové informační systémy veřejné správy. Vyhláška č. 190/2024 Sb. upravuje v mezích zákona pravidla pro jejich fungování.

Objev podobné jako Aktualizace IV/2 2024 Nové vyhlášky k stavebnímu zákonu

cena 124.0 Kč
Detail

Aktualizace II/5 2024

Insolvenční zákon – Směrnice EU ukládá v oblasti oddlužení členským státům v zásadě čtyři úkoly: zpřístupnit podnikatelům alespoň jeden typ řízení, který vede k plnému oddlužení; harmonizovat maximální dobu oddlužení; zajistit, aby po skončení oddlužení pozbyly účinnosti všechny překážky omezující ve výkonu podnikání a konsolidovat oddlužení pro podnikatelské i osobní dluhy.Titul obsahuje úplná znění:- Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád- Zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád)- Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon)Občanský soudní řádNamísto občanského soudního řízení a řízení vykonávacího, popř. exekučního nastupuje řízení insolvenční coby zvláštní druh civilního procesu, které je vhodnějším procesním nástrojem pro uspořádání majetkových vztahů dlužníka k více věřitelům, resp. je právě pro tento účel v právním řádu zavedeno.Exekuční řádPro zaměstnavatele nabízí institut oddlužení potenciál získat stabilní pracovní sílu a snížit náklady na administraci exekučních srážek. Primární povinností dlužníka je vyvíjet a udržet výdělečnou činnost za účelem zajištění stabilních splátek. Vyskytují-li se v systému stovky tisíc lidí ve vícečetných exekucích, představují reálně významné pracovní rezervy v národním hospodářství, jejichž využití může zvýšit produktivitu práce (pracovníci bez dluhů netíhnou tolik k optimalizaci či skrývání svých příjmů, jsou ekonomicky motivovanější pracovat přesčasy či v náročnějších provozech, nefluktuují mezi různými zaměstnavateli kvůli unikání exekučním příkazům atd.).Insolvenční zákonZa hlavní principy navrhované úpravy lze označit zejména:- zajištění implementace relevantních části směrnice o restrukturalizaci a insolvenci do insolvenčního zákona,- zefektivnění a zjednodušení řízení o oddlužení tak, aby bylo insolvenční právo připraveno na vlnu osobních bankrotů;- zajistit druhou šanci pro všechny poctivé dlužníky;- rovné požadavky a podmínky oddlužení pro všechny fyzické osoby, bez ohledu na to, zda jde o podnikatele či spotřebitele;- zpřísnění požadavků na řádné plnění povinností dlužníka, resp. na efektivní výkon dohledu ze strany insolvenčního správce, a to tak, aby dlužník skutečně uspokojil své věřitele v nejvyšší reálně dosažitelné míře;- posílení opatření působících proti zneužití institutu oddlužení ze strany nepoctivého dlužníka. Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád Zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon)

Objev podobné jako Aktualizace II/5 2024

cena 178.0 Kč
Detail

Aktualizace I/3 2024

Nejvýznamnější navrhovanou změnou zákona o cenách je v tomto směru výrazné zúžení stávajícího rozsahu přenesené působnosti na úseku cen u obcí a krajů. Ačkoliv obecní a krajské úřady v současné době stejně jako Specializovaný finanční úřad disponují všeobecnou působností v oblasti výkonu cenových kontrol, reálně v rámci těchto kontrol s ohledem na složitost agendy a s tím spojenými zvýšenými personálními nároky na kontrolní pracovníky kontrolují pouze dodržování povinností týkajících se označování zboží cenou (§ 13 zákona o cenách) a v některých případech též dodržování povinností stanovených v § 11 v souvislosti s vedením cenové evidence u zboží prodávaného spotřebiteli. Změna zákona o cenách Změna zákona o rozpočtových pravidlech Zákon o daních z příjmů Zákon o spotřebních daních Zákon o účetnictví Zákon o platebním styku Zákon o archivnictví a spisové službě Zákon o pravidlech rozpočtové odpovědnosti

Objev podobné jako Aktualizace I/3 2024

cena 80.0 Kč
Detail

ÚZ 1569 Zdravotní pojištění 2024

Soubor 24 předpisů z oblasti veřejného zdravotního pojištění a zdravotních pojišťoven. Od posledního vydání došlo zejména ke změnám zákona o veřejném zdravotním pojištění; v publikaci dále najdete aktuální znění zákona o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, zákonů o pojišťovnách a zákona, který upravuje poměry občanů Ukrajiny. Publikace obsahuje všechna nařízení vlády a vyhlášky vydané k výše uvedeným zákonům. Poslední změny předpisů jsou vyznačeny tučným písmem, odkazy na související předpisy jsou plně citovány.

Objev podobné jako ÚZ 1569 Zdravotní pojištění 2024

cena 189.0 Kč
Detail

ÚZ 1570 Sociální pojištění 2024

Publikace obsahuje 40 právních předpisů, které jsou rozděleny do čtyř kapitol: pojistné na sociální zabezpečení, nemocenské pojištění, důchodové pojištění, organizace a provádění sociálního zabezpečení. Od ledna 2024 došlo ke změnám všech zákonů – tyto změny jsou v textu zapracovány tučně; odkazy na související předpisy jsou plně citovány. Změněny byly také některé prováděcí předpisy. Předpisy o penzijním spoření a připojištění jsou součástí ÚZ Penzijní spoření.

Objev podobné jako ÚZ 1570 Sociální pojištění 2024

cena 196.0 Kč
Detail

Aktualizace I/2 2024 O daních z příjmů, o archivnictví a spisové službě

Změna zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů Změna zákona č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě Zákon č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitých věcí Změna zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmu, ve znění pozdějších předpisů (dále též jako „ZDP“) reflektuje zejména možnost vytvářet podfondy i pro jiné subjekty, než jsou investiční fondy typu SICAV.Změnu archivního zákona vyvolala potřeba sjednotit podobu výkonu spisové služby a přejít na její vedení v příslušným požadavkům odpovídajících elektronických systémech spisové služby. Řádný výkon spisové služby totiž představuje jeden z předpokladů bezvadného plnění úkolů státu, územních samosprávných celků a dalších částí veřejného sektoru.

Objev podobné jako Aktualizace I/2 2024 O daních z příjmů, o archivnictví a spisové službě

cena 124.0 Kč
Detail

Aktualizace 2022 III/4

Návrh cílí na osoby s dětmi svěřenými do péče před 1. 1. 2022, kterým zajišťuje účast na důchodovém pojištění, stejně jako před novelou zákona o sociálně-právní ochraně dětí, neboť odebrání této výhody by i vzhledem ke krátké legisvakanci zákona č. 363/2021 Sb., kterým se novelizoval zákon č. 359/1999 Sb., mohlo představovat zásadní zásah do jejich práv. Návrh rovněž přináší možnost nepříspěvkové účasti na důchodovém pojištění v tzv. adaptačním dvouletém období pro osoby, které přijaly do náhradní rodinné péče (svěřenectví či pěstounské péče) dítě/děti po 31. 12. 2021, k překonání prvních často náročných období sžívání se rodiny a příchozích dětí. Cílem je zajistit pro tyto osoby po změnách účinných od 1. 1. 2022 alespoň po přechodnou dobu tzv. nepříspěvkovou účast na důchodovém pojištění, tedy takovou, která není spojena s povinností platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti. Díky tomu se tyto osoby mohou podobně jako před 1. 1. 2022 více zaměřit na samotnou péči a nemusejí se zabývat potřebou zajistit si během péče účast na důchodovém pojištění z jiného titulu, např. výkonem výdělečné činnosti, dobrovolnou účastí podmíněnou placením pojistného nebo jiným typem náhradní doby pojištění. Získání doby účasti na důchodovém pojištění (příspěvkové či nepříspěvkové) v zákonem předepsaném rozsahu je jednou z podmínek nároku na každou z dávek důchodového pojištění, tedy na starobní, invalidní, vdovský, vdovecký nebo sirotčí důchod; splnění této podmínky se nevyžaduje jen ve výjimečných případech.

Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/4

cena 79.0 Kč
Detail

PaM 2/2024 Změny pravidel pro agentury práce - Průměrná mzda a postupy ve zdravotním pojištění od 1. ledna 2024

Změny pravidel pro agentury práce – Novela zákona o zaměstnanosti, jak jak je uvedena v legislativním návrhu, přináší zásadní změny při posuzování právního postavení a činnosti agentur práce. Změny se týkají především pracovních a mzdových podmínek, odstranění nevýhod pro zaměstnance, ztráty povolení ke zprostředkování, přísnějších podmínek pro povolení, předčasného ukončení dočasného přidělení, omezení agenturního zaměstnávání.

Objev podobné jako PaM 2/2024 Změny pravidel pro agentury práce - Průměrná mzda a postupy ve zdravotním pojištění od 1. ledna 2024

cena 241.0 Kč
Detail

Aktualizace II/1 2024 Občanský zákoník - Úplné znění Zákony II. 2024

Občanský zákoník - Ke stávající právní úpravě zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla se přímo váže zejména právní úprava pojištění obsažená v občanském zákoníku a právní úprava podmínek provozu vozidel na pozemních komunikacích. S ohledem na návrh nové právní úpravy zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla vzniká potřeba upravit některá ustanovení těchto souvisejících zákonů.

Objev podobné jako Aktualizace II/1 2024 Občanský zákoník - Úplné znění Zákony II. 2024

cena 199.0 Kč
Detail

Aktualizácia III/2 2024 – Zákonník práce a zamestnávanie

Zmena Zákonníka práce spočíva v doplnení a prepracovaní ustanovení o povinnosti dodávateľa služby na území Slovenskej republiky vyplatiť mzdu, ktorá nebola vyplatená zamestnancovi zamestnávateľom, ak ten je priamym subdodávateľom dodávateľa služby, a v spresnení podmienok, za ktorých takýto dodávateľ služby môže odoprieť vyplatenie mzdy. V zákone o službách zamestnanosti sa upravujú podmienky zamestnávania štátnych príslušníkov tretej krajiny s výkonom práce na území Slovenskej republiky. Zavádzajú sa zmeny a doplnenia podmienok pri vydávaní a rušení potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, ktoré zodpovedá vysokokvalifikovanému zamestnaniu. Pre výkon vykvalifikovaného zamestnania bude postačujúce vysokoškolské vzdelanie 1. stupňa, pri vybraných zamestnaniach z oblasti informačných a komunikačných technológii budú postačovať vyššie odborné zručnosti, ktoré sa preukazujú odbornou praxou vykonávanou vo vysokokvalifikovanom zamestnaní. Predlžuje sa obdobie, na ktoré sa vydáva potvrdenie o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, ktoré zodpovedá vysokokvalifikovanému zamestnaniu zo štyroch na päť rokov. Pri vydávaní potvrdenia úrad práce, sociálnych vecí a rodiny nevykonáva test trhu práce. Upravujú sa podmienky zamestnávania v rámci dlhodobej mobility pre držiteľa modrej karty vydanej v inom členskom štáte EÚ a pre držiteľa modrej karty SR najmenej 12 mesiacov bez potreby vydania potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, ktoré zodpovedá vysokokvalifikovanému zamestnaniu, s cieľom jeho jednoduchšieho prístupu na trh práce v SR.

Objev podobné jako Aktualizácia III/2 2024 – Zákonník práce a zamestnávanie

cena 194.0 Kč
Detail

Aktualizace 2022 III/4 (9771802834186)

Kniha - 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Návrh cílí na osoby s dětmi svěřenými do péče před 1. 1. 2022, kterým zajišťuje účast na důchodovém pojištění, stejně jako před novelou zákona o sociálně-právní ochraně dětí, neboť odebrání této výhody by i vzhledem ke krátké legisvakanci zákona č. 363/2021 Sb., kterým se novelizoval zákon č. 359/1999 Sb., mohlo představovat zásadní zásah do jejich práv. Návrh rovněž přináší možnost nepříspěvkové účasti na důchodovém pojištění v tzv. adaptačním dvouletém období pro osoby, které přijaly do náhradní rodinné péče (svěřenectví či pěstounské péče) dítě/děti po 31. 12. 2021, k překonání prvních často náročných období sžívání se rodiny a příchozích dětí. Cílem je zajistit pro tyto osoby po změnách účinných od 1. 1. 2022 alespoň po přechodnou dobu tzv. nepříspěvkovou účast na důchodovém pojištění, tedy takovou, která není spojena s povinností platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku...

Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/4 (9771802834186)

cena 80.0 Kč
Detail

Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)

Kniha - 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Snížit pojistné se navrhuje i u skupiny osob mladších 21 let, a to bez ohledu na rozsah sjednaného pracovního úvazku. U této skupiny osob je třeba podpořit jejich zaměstnávání obecně. Klade se důraz na to, aby zejména absolventi středních škol a odborných učilišť, co nejdříve po absolvování studia, vstupovali na trh práce a získávali odborné a praktické zkušenosti, zároveň je žádoucí podpořit získávání praktických dovedností pro trh práce již v průběhu studia a podpořit soulad výkonu práce a studia. Sleva na pojistném bude náležet za jednoho konkrétního zaměstnance vždy jen u jednoho uzavřeného zkráceného úvazku (u jednoho zaměstnání) a jen jednomu zaměstnavateli. Navrhuje se vyloučit souběh poskytování slevy na pojistném za více zkrácených úvazků uzavřených s jedním zaměstnancem. Nepovažuje se za účelné poskytovat slevu na pojistném za více zkrácených úvazků uzavřených s jedním zaměstnancem, ať již u...

Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/3 (9771802834179)

cena 60.0 Kč
Detail

Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)

Kniha - 48 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Za účelem zapojení volných prostředků ostatních veřejných rozpočtů do státního rozpočtu v letošním roce se navrhuje, aby došlo k zmrazení platby za státní pojištěnce na úroveň roku 2021. Vzhledem k tomu, že v průběhu tohoto rozpočtového roku již v souladu s Nařízením vlády dochází k převodu ze státního rozpočtu do systému veřejného zdravotního pojištění ve výši 1 967 Kč za osobu a měsíc, je nezbytné za účelem naplnění tohoto požadavku platbu po zbytek roku přiměřeně snížit. Vzhledem k tomu, že předpoklad nabytí účinnosti je k 1. červenci 2022, měla by platba za osobu a měsíc činit 1 567 Kč (vyměřovací zákon 11 607 Kč).

Objev podobné jako Aktualizace III/5 2022 (9771802834193)

cena 61.0 Kč
Detail

Poradce 12/2024

Zákon o nemocenském pojištění je komplexní normou, která sjednotila nemocenské pojištění všech kategorií pojištěnců, hmotněprávní úpravu nemocenského pojištění, včetně posuzová ní zdravotního stavu pro účely tohoto pojištění i procesní pravidla pro organizaci a provádění nemocenského pojištění. Zákon upravuje nemocenské pojištění pro případ dočasné pracovní neschopnosti, nařízené karantény, těhotenství a mateřství, péče otce o dítě po jeho narození, ošetřování člena domácnosti nebo péče o něj, poskytování dlouhodobé péče a organizaci a provádění pojištění. Prováděním pojištění se rozumí též posuzování zdravotního stavu pro účely pojištění. Zákon o nemocenském pojištění byl od r. 2006 do ledna 2024 celkem 85-krát novelizován. K 1. lednu 2024 byl novelizován celkem 4 krát a velká změna nastane ještě 1. července 2024, kdy dojde k zavedení pojištění zaměstnanců činných na základě dohody o provedení práce.

Objev podobné jako Poradce 12/2024

cena 223.0 Kč
Detail

Aktualizace III/1 Zákon o zaměstnanosti (9771802834209)

Kniha - 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pokud jde o dosavadní právní úpravu v oblasti zaměstnanosti týkající se oznamovací povinnosti zaměstnavatelů v souvislosti se zaměstnáním osoby s DO, za současných podmínek nemá Úřad práce ČR jako správní orgán rozhodující o nároku na výplatu tzv. HuD možnost si z evidencí vedených v rámci resortu práce a sociálních věcí spolehlivým způsobem ověřit, zda údaje o příjmových poměrech předkládané žadatelem odpovídají skutečnosti. Evidence Úřadu práce ČR vychází z informací, které zaměstnavatelé cizích státních příslušníků hlásí podle § 87 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti. Mezi sdělovanými údaji však není obsažen údaj o formě základního pracovněprávního vztahu, v němž je zaměstnání vykonáváno, a ani zda se jedná o pojistný pracovněprávní vztah. Podle údajů Úřadu práce ČR je v současné době zaměstnáno celkem 92 785 držitelů DO, a to bez rozdílu státní příslušnosti. Od začátku konfliktu jich bylo...

Objev podobné jako Aktualizace III/1 Zákon o zaměstnanosti (9771802834209)

cena 73.0 Kč
Detail

Aktualizace IV/1 2024 Stavební zákon, Vyhláška o dokumentaci staveb

Stavební zákon, katastrální zákon, nájem bytů, vlastnictví bytů, pozemkové úřady, požární ochrana.

Objev podobné jako Aktualizace IV/1 2024 Stavební zákon, Vyhláška o dokumentaci staveb

cena 80.0 Kč
Detail

DaÚ 2/2024 Daňové přiznání FO - Zálohy na daň z příjmů, OSVČ a zúčtování zdravotního pojištění - Martin Děrgel

Víte, kdy je poplatník daně z příjmů FO povinen podat daňové přiznání za kalendářní rok? Jaké sou zákonné podmínky na placení záloh na daň z příjmů nebo jaké sankce může zdravotní pojišťovna použít v případě, když podnikatel nepodá Přehled? Odpověď na dané otázky nalezněte v aktuálním čísle měsíčníku.

Objev podobné jako DaÚ 2/2024 Daňové přiznání FO - Zálohy na daň z příjmů, OSVČ a zúčtování zdravotního pojištění - Martin Děrgel

cena 289.0 Kč
Detail

Aktualizace 2024 V/3 - Zákon o úřednících územních samosprávných celků - Vyhláška o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celk

Zákon o úřednících územních samosprávných celků - Zárukou, že se úředníkům dostane takového vzdělávání, které cílí na potřeby územních samosprávných celků s ohledem na výkon správních činností, by mělo být nově koncipované vstupní vzdělávání úředníků provázané se zrušením obecné části zvláštní odborné způsobilosti a ponecháním pouze její zvláštní části, která bude zaměřena prakticky na míru potřebám konkrétní správní činnosti.Titul obsahuje úplná znění:- Zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků- Vyhláška č. 512/2002 Sb., o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celkůZákon o úřednících územních samosprávných celkůZárukou, že se úředníkům dostane takového vzdělávání, které cílí na potřeby územních samosprávných celků s ohledem na výkon správních činností, by mělo být nově koncipované vstupní vzdělávání úředníků provázané se zrušením obecné části zvláštní odborné způsobilosti a ponecháním pouze její zvláštní části, která bude zaměřena prakticky na míru potřebám konkrétní správní činnosti a dále zjednodušení a zpřehlednění akreditace vzdělávacích institucí a vzdělávacích programů a uznávání rovnocennosti vzdělání. Předkládaná novela dále zahrnuje zrušení akreditace vzdělávacích programů pro vstupní vzdělávání, průběžné vzdělávání a vzdělávání vedoucích úředníků a vedoucích úřadů, a to za účelem snížení administrativní zátěže na straně územních samosprávných celků, vzdělávacích institucí a Ministerstva vnitra.Předkládaná novelizace zákona se zaměřuje na následující oblasti:? Vstupní vzdělávání úředníků územních samosprávných celků.? Povinné průběžné vzdělávání úředníků územních samosprávných celků.? Zvláštní odborná způsobilost.? Akreditace vzdělávací instituce a vzdělávacího programu.? Rovnocennost vzdělání.? Změny vyplývající z „Analýzy jednotlivých aspektů činnosti, práv a povinností státních zaměstnanců a úředníků územních samosprávných celků ve vztahu k protikorupčnímu působení“.? Změny reagující na aplikační praxi v oblasti úpravy pracovněprávních vztahů úředníků územních samosprávných celků.

Objev podobné jako Aktualizace 2024 V/3 - Zákon o úřednících územních samosprávných celků - Vyhláška o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celk

cena 53.0 Kč
Detail

Zákony III/2023 - Zákoník práce, Pojištění, Sociální služby

Zákony III obsahují právní předpisy pro oblast zákoníku práce, mzdových a platových předpisů, zaměstnanosti, pojištění, veřejného zdraví. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2022 k právnímu stavu 1. 1. 2023. Je rozdělena do 5. kapitol – Zákoník práce, Mzdové a platové předpisy, Předpisy k zaměstnanosti, Sociální zabezpečení, důchodové a nemocenské pojištění a Zdravotní pojištění . Je určena podnikatelům, zaměstnavatelům a zaměstnancům, pedagogickým pracovníkům, úřadům práce, studentům vysokých škol a všem, kterých se pracovněprávní vztahy týkají. V textu jsou tučným písmem zapracovány novely např. k zákonu č. 262/2006 Sb. Zákoník práce, k zákonu č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, k zákonu č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, k zákonu č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění i k zákonu č. 258/2000Sb. o ochraně veřejného zdraví, platné k 1. lednu 2023 a mnoho dalších novel. Kapitola Požární ochrana byla přesunuta do Zákonů IV/2023.

Objev podobné jako Zákony III/2023 - Zákoník práce, Pojištění, Sociální služby

cena 239.0 Kč
Detail

Zákony III/2022 část B – Pojištění, sociální služby

Kniha - 576 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákony III B obsahují právní předpisy pro oblast sociálního zabezpečení, důchodového pojištění, nemocenského pojištění, zdravotního pojištění. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2021 k právnímu stavu 1. 1. 2022.

Objev podobné jako Zákony III/2022 část B – Pojištění, sociální služby

cena 163.0 Kč
Detail

Aktualizace III/1 Zákon o státní sociální podpoře

V posledním čtvrtletí roku 2021 prudce vzrostly ceny energií (plyn, elektřina), pokračující růst je avizován zejména od ledna 2022. Náklady domácností na zajištění těchto základních komodit enormně stoupají. Zvláště markantní je tento problém u těch domácností, jež mají smlouvy s dodavateli energií, které neumožňují fixaci cen, nebo jim fixace končí. Uvedený skokový nárůst nákladů domácností na energie však příspěvek na bydlení nedokáže aktuálně reflektovat. Na zvýšené náklady na bydlení domácností, ovšem jen do normativních nákladů na bydlení, reaguje s čtvrtletním zpožděním, promítnutí zvýšení cen energií do normativních nákladů na bydlení se děje s ročním zpožděním.

Objev podobné jako Aktualizace III/1 Zákon o státní sociální podpoře

cena 59.0 Kč
Detail

Aktualizace II/4 2024 Občanský soudní řád - Trestní zákoník, Trestní řád

Občanský soudní řád – Do právního řádu je nutné implementovat pravidla směrnice o zástupných žalobách, která se dotýkají procesního postupu v řízení o zástupné žalobě. Jelikož se přitom na procesní otázky ve směrnici pamatuje toliko dílčím způsobem, je nutné tato směrnicová pravidla doplnit o kompletní procesní rámec, na jehož základě bude možné zástupné žaloby projednávat.Směrnice o zástupných žalobách odlišuje dva procesní instituty.Titul obsahuje úplná znění: Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád Zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník Zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád) Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích

Objev podobné jako Aktualizace II/4 2024 Občanský soudní řád - Trestní zákoník, Trestní řád

cena 232.0 Kč
Detail

Aktualizace 2022 III/1 – o státní sociální podpoře (9771802834155)

Kniha - 48 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V posledním čtvrtletí roku 2021 prudce vzrostly ceny energií (plyn, elektřina), pokračující růst je avizován zejména od ledna 2022. Náklady domácností na zajištění těchto základních komodit enormně stoupají. Zvláště markantní je tento problém u těch domácností, jež mají smlouvy s dodavateli energií, které neumožňují fixaci cen, nebo jim fixace končí. Uvedený skokový nárůst nákladů domácností na energie však příspěvek na bydlení nedokáže aktuálně reflektovat. Na zvýšené náklady na bydlení domácností, ovšem jen do normativních nákladů na bydlení, reaguje s čtvrtletním zpožděním, promítnutí zvýšení cen energií do normativních nákladů na bydlení se děje s ročním zpožděním.

Objev podobné jako Aktualizace 2022 III/1 – o státní sociální podpoře (9771802834155)

cena 61.0 Kč
Detail

Aktualizace IV/2

Hlavním smyslem navrhované úpravy je odstranění nedostatků transpozice vytýkané České republice Evropskou komisí v Odůvodněném stanovisku – Porušení Smlouvy č. 2018/2271. Dále dochází ke zpřesnění některých ustanovení zákona, novelou však nejsou zaváděny nová práva a povinnosti, které by představovaly podstatné ekonomické dopady.Návrh kromě odstranění nedostatků transpozice evropských zadávacích směrnic provádí změny, které povedou ke snížení administrativního zatížení na straně zadavatelů i dodavatelů, odstraňuje nepřiměřenou přísnost některých pravidel, vyjasňuje výkladové nejasnosti a v neposlední řadě také odstraňuje legislativně technické nedostatky textu Zákona. Nejedná se však o zásadní koncepční změny procesu zadávání.

Objev podobné jako Aktualizace IV/2

cena 79.0 Kč
Detail

Aktualizace III/1 2021 – Zákon o ochraně veřejného zdraví (9771802834087)

Kniha - 128 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - česky Stanovení způsobu vyhlášení nařízení krajské hygienické stanice a podmínky nabytí jeho platnosti a účinnosti. Započítávání ošetřovného, které je poskytováno v souvislosti s mimořádnými opatřeními ve spojení s pandemií COVID-19.

Objev podobné jako Aktualizace III/1 2021 – Zákon o ochraně veřejného zdraví (9771802834087)

cena 67.0 Kč
Detail

Aktualizace V/2 (9771802832137)

Kniha - 24 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Novela vyhlášky stanoví kromě jiného formát a náležitosti dokumentu v elektronické podobě, u nějž lze provést legalizaci a postup při provádění legalizace na dokumentu v elektronické podobě.

Objev podobné jako Aktualizace V/2 (9771802832137)

cena 60.0 Kč
Detail

ÚZ 1603 Sociální zabezpečení

Publikace obsahuje 22 předpisů rozdělených do těchto kapitol: státní sociální podpora, dávky pro osoby se zdravotním postižením, sociální služby, pomoc v hmotné nouzi, životní a existenční minimum, náhradní výživné a Ukrajina. Velké změny nastaly od 1. 7. 2024 v oblasti sociálních služeb (změna koncepce, zvýšení příspěvků). Poslední změny předpisů jsou vyznačeny tučným písmem, odkazy na související předpisy jsou plně citovány. Předpisy z oblasti sociálního zabezpečení a nemocenského pojištění dosud v edici ÚZ vyšly pod č. 2-3, 15, 38, 58, 60, 90, 115, 147, 166, 178, 197, 216, 252, 289, 339, 371, 389, 400, 445, 478, 524, 552, 566, 565, 595, 617, 645, 702, 734, 776, 811, 879, 942, 1015, 1067, 1124, 1179, 1220, 1308, 1356, 1425, 1474, 1506, 1529 a 1571. Toto č. 1603 se od č. 1571 liší v předpisech zvýrazněných v obsahu tučně. Obsah publikace: Kapitola I – Státní sociální podpora, Jednorázový příspěvek na dítě Přehled zákona o státní sociální podpoře Zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře Vyhláška č. 411/2023 Sb., o stanovení elektronické komunikace v oblasti státní sociální podpory Sdělení MPSV č. 177/2024 Sb., kterým se vyhlašuje částka odpovídající 50 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely životního a existenčního minima a částka 50 % a 25 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely státní sociální podpory Zákon č. 196/2022 Sb., o jednorázovém příspěvku na dítě Kapitola II – Dávky pro osoby se zdravotním postižením Zákon č. 329/2011 Sb., o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením a o změně souvisejících zákonů Vyhláška č. 388/2011 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením Kapitola III – Sociální služby Přehled zákona o sociálních službách Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách Nařízení vlády č. 98/2015 Sb., o provedení § 101a zákona o sociálních službách Vyhláška č. 332/2013 Sb., o vzoru Standardizovaného záznamu sociálního pracovníka Kapitola IV – Pomoc v hmotné nouzi Zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi Vyhláška č. 389/2011 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o pomoci v hmotné nouzi Kapitola V – Životní a existenční minimum Zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu Nařízení vlády č. 436/2022 Sb., o zvýšení částek životního minima a existenčního minima Sdělení MPSV č. 177/2024 Sb., kterým se vyhlašuje částka odpovídající 50 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely životního a existenčního minima a částka 50 % a 25 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely státní sociální podpory - viz kapitolu I. Kapitola VI – Náhradní výživné Zákon č. 588/2020 Sb., o náhradním výživném pro nezaopatřené dítě a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o náhradním výživném) Kapitola VII – Ostatní Nařízení vlády č. 167/2016 Sb., o příspěvku ke zmírnění sociálních dopadů souvisejících s restrukturalizací a útlumem činnosti právnických osob v insolvenci zabývajících se těžbou černého uhlí Nařízení vlády č. 342/2016 Sb., o příspěvku ke zmírnění sociálních dopadů souvisejících s restrukturalizací nebo útlumem činnosti právnických osob zabývajících se těžbou uhlí nebo uranu Kapitola VIII – Ukrajina Zákon č. 66/2022 Sb., o opatřeních v oblasti zaměstnanosti a oblasti sociálního zabezpečení v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace Vyhláška č. 410/2023 Sb., o stanovení elektronické komunikace pro účely humanitární dávky Nařízení vlády č. 228/2024 Sb., o započitatelných nákladech na bydlení a ubytování pro účely stanovení nároku na humanitární dávku a její výše

Objev podobné jako ÚZ 1603 Sociální zabezpečení

cena 176.0 Kč
Detail

Aktualizace II/2 – Občanský soudní řád

Kniha - 128 stran, česky Novela zákona zařazuje od občanského soudního řádu novou právní úpravu chráněného účtu a dále zpřesňuje platnou právní úpravu týkající se ochrany peněžních prostředků do výše trojnásobku životního minima jednotlivce na účtu povinného postiženém výkonem rozhodnutí. Titul obsahuje úplné znění zákonů: - Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád - Nařízení vlády č. 219/2017 Sb., o znehodnocování některých zbraní a střeliva, zhotovování řezů zbraní a střeliva a jejich ničení a o minimálním obsahu dokumentace ve vztahu k delaboraci, znehodnocování, výrobě řezů a ničení munice

Objev podobné jako Aktualizace II/2 – Občanský soudní řád

cena 67.0 Kč
Detail

Aktualizace II/2 Soudní řád správní

Soudní řád správní – Právní úpravy voleb se týkají zákony upravující například soudní přezkum volebních procesů nebo některé souvislosti odměňování členů okrskových volebních komisí, popřípadě využívající volební infrastrukturu ve věcech referenda.

Objev podobné jako Aktualizace II/2 Soudní řád správní

cena 53.0 Kč
Detail

1000 ŘEŠENÍ 7-8/2024 - Zálohy a závdavky - Odpisy, „Státní kategorie“ a dohody ve zdravotním pojištění

Publikace je členěná do kapitol Zálohy a závdavky, Odpisy, „Státní kategorie“ a dohody ve zdravotním pojištění.Doplňující informace přinášíme v stálých rubrikách Daně v praxi, Postupy účtování, Zaměstnávání a Veřejný sektor...• Zálohy a závdavkyU velkých nebo dlouhodobých obchodních zakázek, stejně jako u průběžných dodávek elektřiny, tepla a plynu, kdy se celková spotřeba (a tedy konečná cena) určuje až za poměrně dlouhé časové (zúčtovací) období, je dodavatel obecně v horší pozici, proto bývá v praxi sjednáno poskytnutí záloh na konečnou cenu. Dodavatel tak má v průběžně inkasovaných penězích záruku, že neodejde s prázdnou a okamžitě může disponibilní prostředky využít k úhradě jeho výloh (vstupů) spojených s dlouhodobě poskytovaným plněním. A systém záloh je obecně vzato výhodný rovněž pro odběratele, kteří průběžně po delší časové období platí relativně nízké částky (zálohy), které je finančně příliš nezatěžují a konečná cena, resp. doplatek nad zálohy pak již nevypadá až tak hrozivě…• OdpisyV novém znění § 30a odst. 1 ZDP se uvádí, že hmotný majetek, který je bezemisním vozidlem, pořízený v období od 1. ledna 2024 do 31. prosince 2028, může poplatník, který je jeho prvním odpisovatelem, odepsat bez přerušení do 100 % vstupní ceny za 24 měsíců, přičemž za prvních 12 měsíců může poplatník uplatnit odpisy rovnoměrně až do výše 60 % vstupní ceny hmotného majetku a za dalších bezprostředně následujících 12 měsíců uplatní odpisy rovnoměrně do výše 40 % vstupní ceny hmotného majetku…• „Státní kategorie“ a dohody ve zdravotním pojištěníOsoby, za které je ve zdravotním pojištění plátcem pojistného stát, jsou taxativně vyjmenovány v ustanovení § 7 odst. 1 zákona č. 48/1997 Sb., ve znění p.p. Mezi tyto osoby řadíme například poživatele důchodů, ženy na mateřské a osoby na rodičovské dovolené, studenty, uchazeče o zaměstnání, osoby pečující o závislou osobu podle zákona a sociálních službách a další. Jsou-li tyto osoby zaměstnány, pak zaměstnavatelé často využívají pracovněprávní vztahy jdoucí mimo pracovní poměr, tedy dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce…

Objev podobné jako 1000 ŘEŠENÍ 7-8/2024 - Zálohy a závdavky - Odpisy, „Státní kategorie“ a dohody ve zdravotním pojištění

cena 205.0 Kč
Detail

Aktualizace VI/2 – Zákon o ochraně ovzduší (9771802837132)

Kniha - 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákon o ochraně ovzduší Zrušení povinného přimíchávání biopaliv a ponechání povinného cíle snížení emisí skleníkových plynů z dodaných pohonných hmot je v souladu s platnou evropskou legislativou, dle které mají členské státy po dodavatelích paliv požadovat zajištění splnění 14 % cíle obnovitelných zdrojů v dopravě, přičemž tento požadavek mohou vymáhat i stanovením požadavku na minimální snížení emisí skleníkových plynů z dodaných pohonných hmot. Zároveň je výše uvedená změna v souladu s v současné době projednávanou revizí směrnice o podpoře využívání energie z obnovitelných zdrojů tzv. RED III, kterou představila Evropská komise v červenci minulého roku v rámci balíčku FIT for 55. Směrnice navrhuje nahradit v roce 2018 schválený cíl 14% podílu obnovitelných zdrojů energie v dopravě v roce 2030 za 13% snížení emisí skleníkových plynů z dodaných pohonných hmot v roce 2030, kterého má být dosaženo pouze...

Objev podobné jako Aktualizace VI/2 – Zákon o ochraně ovzduší (9771802837132)

cena 67.0 Kč
Detail

Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování

Stavební zákonOdklad účinnosti, naplňování a faktického vzniku Nejvyššího stavebního úřadu a krajských stavebních úřadů je nezbytný pro to, aby vznikl prostor pro nalezení shody na principech stavebního práva, které budou akceptovat všechny hlavní politické síly v Parlamentu České republiky. Tím bude zajištěna tolik potřebná stabilita stavebního práva.Navrhovaná úprava nemá ústavní rozměr. Ostatně, ve velké části se jedná pouze o zachování stávajícího stavu. Fakticky se jedná o odklad zřízení státní stavební správy, nikoliv o nová práva a povinnosti.Kompetence založené Nejvyššímu stavebnímu úřadu bude po stanovenou dobu vykonávat Ministerstvo pro místní rozvoj, přičemž dočasný náhradní výkon těchto zákonem stanovených kompetencí je taktéž stanoven zákonem. Navržená úprava je proto i v souladu s čl. 79 odst. 1 Ústavy.Zákon zakládá odlišné zacházení (vyhrazené stavby a ostatní stavby), toto odlišné zacházení se však opírá o objektivní skutečnost, tedy složitost a dopad vyhrazených staveb. Nejde o nic, co by právo dosud neznalo, řada vyhrazených staveb již dříve podléhala jiným než obecným stavebním úřadům.Zákon o zvláštních postupech v oblasti územního plánovaníNavrhovaná právní úprava stanovuje zvláštní postupy v oblasti územního plánování a stavebního řádu, a to s ohledem na akutní potřebu zajištění bydlení nebo ubytování a případně dalších staveb související veřejné infrastruktury v návaznosti na zvýšení počtu osob s pobytem v České republice v důsledku probíhajícího ozbrojeného konfliktu na území Ukrajiny. Jedná se o speciální právní úpravu ke stavebnímu zákonu, přičemž se počítá s aplikací stavebního zákona včetně prováděcích právních předpisů i souvisejících právních předpisů, s výjimkou postupů a požadavků upravených speciálně v navrhované právní úpravě.Návrh zavádí pojem nezbytné stavby, která je definována jako stavba sloužící ke zmírnění následků hromadného přílivu osob v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace. Nezbytná stavba je vždy stavba dočasná, jejíž doba trvání nesmí přesáhnout 3 roky ode dne nabytí právních účinků souhlasu s provedením nezbytné stavby. Návrh zároveň s ohledem na charakter nezbytné stavby vymezuje, že stavebníkem nezbytné stavby je Česká republika nebo její příspěvková organizace, a dále kraj, obec nebo jimi zřízená nebo založená právnická osoba.

Objev podobné jako Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování

cena 79.0 Kč
Detail

Násilí v sociálních službách

Násilí, týrání či zanedbávání se v sociálních službách objevují pravidelně. Jejich nositeli jsou lidé, pracovníci, resp. můžeme hovořit o dílčím selhání jednotlivců. To však není důvod, abychom na tato rizika rezignovali. Maximální eliminace výskytu násilí a zneužívání či týrání v sociálních službách je naprosto nezbytná. Je potřeba věnovat dostatek pozornosti preventivním opatřením, mechanismům včasné detekce, odhalení násilí a zanedbávání a v případě odhalení je pak nutná rychlá a účinná (krizová) intervence. Kniha představuje jeden z účinných nástrojů, jak co nejvíce eliminovat tyto negativní jevy v sociálních službách. Kolektiv autorů, odborníků a zahraniční poznatky a zkušenosti shrnuté v této knize si kladou za cíl být vám oporou, pomocí a podporovat vás.

Objev podobné jako Násilí v sociálních službách

cena 295.0 Kč
Detail

Aktualizace I/2 2022 – Zákon o platebním styku (9771335151194)

Kniha - 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Titul obsahuje úplné znění zákonů po novele: Zákon o platebním styku Zákon o opatřeních v oblasti daní v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace Upozornění na změnu zákona o spotřebních daních Vyhláška o změně sazby základní náhrady za používání silničních motorových vozidel a stravného a o stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad Zákon o platebním styku Právní úprava zákona o platebním styku obsahuje technické změny, kterými reaguje na problémy, které vyplynuly z aplikační praxe zákona. Bez těchto změn by byla další aplikační praxe provázena nejasnostmi. Z navrhovaných změn je vhodné uvést například dílčí změny v licenčních požadavcích pro poskytovatele platebních služeb malého rozsahu a vydavatele elektronických peněz malého rozsahu, úpravu přístupu k platebním účtům nebankovními...

Objev podobné jako Aktualizace I/2 2022 – Zákon o platebním styku (9771335151194)

cena 74.0 Kč
Detail

Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování (9771802835114)

Kniha - 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Stavební zákon Odklad účinnosti, naplňování a faktického vzniku Nejvyššího stavebního úřadu a krajských stavebních úřadů je nezbytný pro to, aby vznikl prostor pro nalezení shody na principech stavebního práva, které budou akceptovat všechny hlavní politické síly v Parlamentu České republiky. Tím bude zajištěna tolik potřebná stabilita stavebního práva. Navrhovaná úprava nemá ústavní rozměr. Ostatně, ve velké části se jedná pouze o zachování stávajícího stavu. Fakticky se jedná o odklad zřízení státní stavební správy, nikoliv o nová práva a povinnosti. Kompetence založené Nejvyššímu stavebnímu úřadu bude po stanovenou dobu vykonávat Ministerstvo pro místní rozvoj, přičemž dočasný náhradní výkon těchto zákonem stanovených kompetencí je taktéž stanoven zákonem. Navržená úprava je proto i v souladu s čl. 79 odst. 1 Ústavy. Zákon zakládá odlišné zacházení (vyhrazené stavby a ostatní stavby), toto odlišné...

Objev podobné jako Aktualizace IV/2 2022 – stavební zákon, územní plánování (9771802835114)

cena 80.0 Kč
Detail

Aktualizace V/2 Zákon o matrikách, jménu a příjmení

Zákon o matrikách, jménu a příjmení - Legislativně technické změny v zákoně o matrikách reagují na to, že v ČR již nebude možné nadále uzavírat registrované partnerství. Přijetí navrhované úpravy si vyžádá úpravu formulářů matrik. Podkladové informace o výši takových nákladů nejsou veřejně dostupné, nicméně lze předpokládat, že tyto náklady budou marginální a budou vyváženy snížením nákladů na vedení dvou databází – pro manžele a pro registrované partnery.

Objev podobné jako Aktualizace V/2 Zákon o matrikách, jménu a příjmení

cena 80.0 Kč
Detail

Učebnice Účetnictví III. díl 2024 - Pavel Štohl

Učebnice je určena především pro studenty čtvrtého ročníku obchodních akademií a středních odborných škol s výukou účetnictví.Úvodní část je věnována účetní uzávěrce a závěrce. Obsahuje účetní případy předcházející uzavření účetních knih (inventarizace, uzávěrkové operace, kontrolní vazby mezi jednotlivými účty), sestavování účetních výkazů včetně přehledu o peněžních tocích. Důraz je kladen také na to, aby studenti porozuměli informacím uvedeným v účetních výkazech, tj. uměli je správně vyhodnotit.Další část je věnována účtování v jednotlivých právních formách, tj. podnikající fyzické osoby, obchodních společností apod. Na závěr učebnice je zařazena kapitola týkající se základů manažerského účetnictví.

Objev podobné jako Učebnice Účetnictví III. díl 2024 - Pavel Štohl

cena 332.0 Kč
Detail

Lemy blatníků Škoda Superb III. 2015-2024

Jedná se o čtyřdílnou sadu lemů na blatníky. Kromě moderního designu a originálního vzhledu mají lemy blatníků také praktické využití. Poskytují ochranu karoserie proti korozi i poškrábání. Lemy jsou vyrobeny z nerezové oceli a jsou opatřeny gumovým těsněním, které dokonale přilne ke karoserii vozu. Šířka lemů je 3-4 centimetry, u dodávek a SUV vozů pak cca 5 centimetrů. Lemy blatníků dodáveme ve třech provedeních: Černé, pochromované a v úpravě vhodné pro lakování. Cena je pro všechny varianty shodná. Montáž se provádí pomocí ocelových pásků a to buď za použití šroubů nebo bez nich. V případech, kdy není technicky možné připevnit lem pomocí pásků, se lemy nalepují. Lepidlo je pak součástí balení.Při tomto typu montáže nedochází k vrtání do podběhů. Ocelové pásky se ohnou do tvaru U, nasadí se na lem a stlačí se kleštěmi. Následně se lem přiloží na blatník a pásky se ručně ohnou směrem dovnitř za hranu blatníku. Nakonec je nutné pásky k hraně přimáčknout pomocí kleští. Ocelové pásky jsou součástí balení.Nejprve je třeba na jednom konci provrtat ocelové pásky a do děr umístit samořezné šrouby. Jako další krok se přiloží lem na blatník a v místě, kde jsou na lemu otvory na pásky se na blatník udělá značka. Lem se sejme a ocelová pásky se našroubují do podběhu v místech, kde jsou značky. Následně se nasadí lem na přečnívající pásky. Nakonec se pásky kleštěmi ohnou směrem pod podběh. Ocelové pásky jsou součástí balení. Samořezné šrouby nejsou součástí balení.Zde si můžete stáhnout návod k montáži za pomoci ocelových pásků.

Objev podobné jako Lemy blatníků Škoda Superb III. 2015-2024

cena 1890.0 Kč
Detail

Přesné autopotahy Škoda Superb III. 2015-2024

Na míru šité autopotahy MAD vynikají maximálně přesným střihem a použitím těch nejkvalitnějších látek, které výrobci automobilů používají jako originální čalounění v prvovýrobě. Jedná se o vysoce individualizovaný výrobek, a proto k objednávce autopotahů MAD přistupujeme s maximální péčí a vše se zákazníkem konzultujeme. Proto se postup objednávky oproti ostatním produktům na eshopu trochu liší. Přesné autopotahy MAD u nás můžete objednat dvěma způsoby. 1) Níže si prohlédněte kolekce, ve kterých autopotahy MAD nabízíme. Potom stačí nahoře na stránce nad tlačítkem "Do košíku" zvolit kolekci, a zda máte zájem nechat si od nás autopotahy navléknout. Pak hodíte autopotahy do košíku a dokončíte objednávku. 2) Pomocí konfigurátoru si můžete navrhnout vlastní design autopotahů. Vyberete kolekci, materiály na jednotlivé segmenty autopotahů a další doplňkové služby. Nakonec nám přímo z konfigurátoru odešlete návrh Vašich autopotahů. Navrhnout si vlastní design autopotahů pomocí konfigurátoru. V obou případech Vás po přijetí objednávky budeme kontaktovat a vše s Vámi řešit osobně. Autopotahy je možné objednat v různých kolekcích. Jednotlivé kolekce se skládají ze třech různých materiálů (Autotextil, syntetická automobilová kůže a Alcantara®). Jednotlivé materiály a kolekce jsou popsány níže. Pro inspiraci si prohlédněte fotogalerii, abyste měli představu, jak mohou výsledné autopotahy vypadat. Pokud máte zájem o autopotahy na dodávku, tzn. 3 nebo 6 a více míst k sezení, pak bude cena upravena odpovídajícím způsobem. Cena u jednotlivých kolekcí je orientační a může se lišit řádově o stokoruny. Před zadáním autopotahů do výroby si VŽDY společně odsouhlasíme konečnou cenu a objednávku upravíme odpovídajícím způsobem. Expresní dodání za příplatek Pokud si zvolíte expresní dodání, autopotahy budou vyrobeny do 48 hodin od zaslání všech podkladů a odsouhlasení. Výrobce garantuje výrobu a odeslání do 48 hodin. Přeprava ze Slovenska je dalších 24 až 48 hodin. Pokud nám autopotahy dorazí dopoledne, stihneme je odeslat ještě tentýž den, jinak až následující den. Reálně tedy autopotahy dodáme za 4-6 pracovních dnů. Případně je připravíme k navléknutí v Náchodě za 3-4 pracovní dny. Navlékání autopotahů je delikátní záležitost. Nejedná se o složitý proces, ale je to pracné a pro nezkušeného člověka časově náročné. Při zakoupení autopotahů MAD Vám vždy zašleme instruktážní videonávod, jak autopotahy nasadit. Ve videonávodu je zobrazeno konkrétní auto, pro které jsou autopotahy určené a jsou zde popsány všechny typy na montáž a možná úskalí. Ze zkušenosti víme, že nejjednodušší na nasazení jsou autopotahy z kolekce Classic nebo Leather Look se středem z Autotextilu. Díky použití textilních materiálů jsou pružné a pomocí videonávodu je zvládne navléknout i průměrně zručný automobilista. Materiály autopotahů z kolekcí Alcantara®, Exclusive a Individual Exclusive nejsou příliš pružné a tím pádem je jejich navlečení pracnější. Pro dokonalý výsledek u těchto kolekcí doporučujeme zvolit natažení autopotahů na naší provozovně v Náchodě. Není to však podmínkou. Classic je základní kolekce autopotahů MAD. V této kolekci lze vybírat pouze z Autotextilních materiálů (ne ze syntetické automobilové kůže nebo Alcantary®). Jedná se o velmi kvalitní textilní materiály, které se používají v prvovýrobě při výrobě původního čalounění. Nejvhodnější způsob péče o potahy z Autotextilu je čištění tepováním nebo pomocí čistící pěny. Rozhodně nedoporučujeme potahy sundávat a prát v pračce! Materiál boků: Autotextil Materiál středu: Autotextil Maximální počet barev a vzorů, ze kterých je možné autopotahy poskládat: 2 Cena autopotahů na přední sedačky (2 místa k sezení): 6 920,- Cena autopotahů na celé auto (5 míst k sezení): 12 560,- Leather Look je základní kolekce autopotahů MAD, ve které je možné zvolit jako materiál syntetickou automobilovou kůži. Ta může být hladká nebo perforovaná a je možné ji kombinovat s Autotextilem z kolekce Classic. Syntetická automobilová kůže svými vlastnostmi a životností předčí pravou kůži! Autopotahy vyrobené se syntetické automobilové kůže jsou velmi jednoduché na údržbu. Koženou část autopotahů jednoduše otřete vlhkou utěrkou. Na syntetickou automobilovou kůži není třeba používat přípravky určené na ošetření pravé kůže. Rozhodně nedoporučujeme potahy sundávat a prát v pračce! Materiál boků: Syntetická automobilová kůže Materiál středu: Syntetická automobilová kůže nebo Autotextil Maximální počet barev a vzorů, ze kterých je možné autopotahy poskládat: 2 Cena autopotahů na přední sedačky (2 místa k sezení): 6 920,- Cena autopotahů na celé auto (5 míst k sezení): 12 560,- Alcantara® je základní kolekce autopotahů MAD, ve které je možné zvolit jako materiál Alcantaru®. Ta může být buď hladká, perforovaná nebo výrazně perforovaná ve tvaru čtverců. V této kolekci se Alcantara® kombinuje se syntetickou automobilovou kůží. Alcantara® je na dotyk velmi příjemný materiál, který připomíná broušenou kůži. S Alcantarou® se můžete setkat v interiérech luxusních aut jako Lamborghini, Porsche nebo Maserati. Nejvhodnější způsob péče o autopotahy z Alcantary® je pomocí speciálních přípravků. Výrobce doporučuje například Turtle Wax Interior 1 na koberce a čalounění. Rozhodně nedoporučujeme potahy sundávat a prát v pračce! Materiál boků: Syntetická automobilová kůže Materiál středu: Alcantara® Maximální počet barev a vzorů, ze kterých je možné autopotahy poskládat: 2 Cena autopotahů na přední sedačky (2 místa k sezení): 9 870,- Cena autopotahů na celé auto (5 míst k sezení): 17 970,- Exclusive je pokročilá kolekce autopotahů MAD INDIVIDUAL, ve které je možné zvolit jako materiál jak Alcantaru®, tak syntetickou automobilovou kůži. Oproti kolekci Individual je středová část autopotahů prošitá barevnou nití. Alcantara® může být buď hladká, perforovaná nebo výrazně perforovaná ve tvaru čtverců. Syntetická automobilová kůže může být také hladká nebo perforovaná. Syntetická automobilová kůže svými vlastnostmi a životností předčí pravou kůži! Autopotahy vyrobené ze syntetické automobilové kůže jsou velmi jednoduché na údržbu. Alcantara® je na dotyk velmi příjemný materiál, který připomíná broušenou kůži. S Alcantarou® se můžete setkat v interiérech luxusních aut jako Lamborghini, Porsche nebo Maserati. Nejvhodnější způsob péče o autopotahy z Alcantary® je pomocí speciálních přípravků. Výrobce doporučuje například Turtle Wax Interior 1 na koberce a čalounění. Koženou část autopotahů jednoduše otřete vlhkou utěrkou. Na syntetickou automobilovou kůži není třeba používat přípravky určené na ošetření pravé kůže. Rozhodně nedoporučujeme potahy sundávat a prát v pračce! Materiál boků: Syntetická automobilová kůže Materiál středu: Alcantara® a/nebo syntetická automobilová kůže V závislosti na střihu autopotahů lze kombinovat různé vzory a materiály (více než 2) Jednoduché prošití ve tvaru čtverce ve středové části barevnou nití Cena autopotahů na přední sedačky (2 místa k sezení): 12 740,- Cena autopotahů na celé auto (5 míst k sezení): 19 230,- Individual je pokročilá kolekce autopotahů MAD INDIVIDUAL, ve které je možné zvolit jako materiál jak Alcantara®, tak syntetická automobilová kůže. Alcantara® může být buď hladká, perforovaná nebo výrazně perforovaná ve tvaru čtverců. Syntetická autmobilová kůže může být také hladká nebo perforovaná. Syntetická automobilová kůže svými vlastnostmi a životností předčí pravou kůži! Autopotahy vyrobené se syntetické automobilové kůže jsou velmi jednoduché na údržbu. Alcantara® je na dotyk velmi příjemný materiál, který připomíná broušenou kůži. S Alcantarou® se můžete setkat v interiérech luxusních aut jako Lamborghini, Porsche nebo Maserati. Nejvhodnější způsob péče o autopotahy z Alcantary® je pomocí speciálních přípravků. Výrobce doporučuje například Turtle Wax Interior 1 na koberce a čalounění. Koženou část autopotahů jednoduše otřete vlhkou utěrkou. Na syntetickou automobilovou kůži není třeba používat přípravky určené na ošetření pravé kůže. Rozhodně nedoporučujeme potahy sundávat a prát v pračce! Materiál boků: Syntetická automobilová kůže Materiál středu: Alcantara® a/nebo syntetická automobilová kůže V závislosti na střihu autopotahů lze kombinovat různé vzory a materiály (více než 2) Dvojité prošití ve tvaru čtverce, šestiúhelníků nebo linky ve středové části barevnou nití Cena autopotahů na přední sedačky (2 místa k sezení): 13 570,- Cena autopotahů na celé auto (5 míst k sezení): 23 950,- Kolekce Materiál boků Materiál středu Počet barev a vzorů Fičura navíc Classic Autotextil Autotextil 2 Žádná Leather Look Syntetická automobilová kůže Autotextil / Syntetická automobilová kůže 2 Žádná Alcantara® Syntetická automobilová kůže Alcantara® 2 Žádná Exclusive Syntetická automobilová kůže Syntetická automobilová kůže / Alcantara® 2 a více* Jednoduché čtvercové prošití středu barevnou nití Individual Exclusive Syntetická automobilová kůže Syntetická automobilová kůže / Alcantara® 2 a více* Dvojité prošití středu ve tvaru čtverce, šestiúhelníků nebo linky barevnou nití * závisí na střihu autopotahů pro konkrétní auto

Objev podobné jako Přesné autopotahy Škoda Superb III. 2015-2024

cena 12560.0 Kč
Detail

Podívejte se také