Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Hry pro rozvoj všímavosti u dětí (978-80-262-1308-6)
Kniha - autor Deborah M. Plummer; Pavla Le Roch, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila tento přístup, který pomáhá dětem uvědomovat si svůj vnitřní a vnější svět. První část se věnuje teoretickým a praktickým základům. Jsou zde popsány zásady při užití modelu všímavé hry při zohlednění emočního prostředí. Vychází z toho, že potřeba se na něco soustředit je přirozenou součástí našeho života. Samotná všímavá hra pak rozvíjí živé interakce, učen při ní probíhá hrou. Při strukturování prostředí je třeba jasně definovat role, pravidla a hranice, aby se děti cítily v bezpečí. Podpůrné prostředí, v němž se uznávají a cení všechny emoce, podporuje motivaci...
Podívejte se také Střízlivě, většinou vesele (978-80-262-1336-9)
Ako hovoriť s malými deťmi, aby nás počúvali - Joanna Faber - e-kniha
eBook: Čo urobíte s malým dieťaťom, ktoré si odmieta umývať zuby, kričí v autosedačke, odstrčí iné dieťa, nechce jesť zeleninu, hádže knihy do knižnice alebo robí cirkus v supermarkete? Táto kniha, zameraná na bežné výzvy a konflikty, vám poskytne základný manuál komunikačných stratégií. Nájdete v nej i kapitolu, ktorá sa venuje špeciálnym potrebám detí s poruchami autistického spektra a senzorického spracovania.
Podívejte se také Třída zpívá íáíá: Hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování (978-80-262-1479-3)
Zakousněte se do knihy: Pracovní listy k rozvoji čtenářství (978-80-262-1261-4)
Kniha - autor Klára Smolíková; Bára Buchalová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor pracovních listů je určený pro žáky 1. až 3. tříd. Jednotlivé úkoly směřují především k podpoře čtenářství a k rozvoji pozitivní vazby na knihy, ale i k podpoře čtení s porozuměním a rozvoji slovní zásoby a jsou různého typu (dokreslování, doplňování, spojování, dopisování atd.) Každý pracovní list doplňuje na druhé straně metodika, legenda a další náměty. Děti například zjišťují, jak se dá do knihy zakousnout a pochutnat si na ní, na čem si lze naopak při četbě vylámat zuby, vytvářejí ilustrace k příběhu, zamýšlejí se nad významem knižní obálky, ujasňují si, které typy příběhů mají rády a proč. Úkoly jsou řazeny se vzestupnou náročností, první třetina není příliš textová a postupně přibývá úkolů textových a ubývá výtvarných. Klára Smolíková řadu let spolupracovala s dětskými časopisy, píše knížky pro děti a scénáře ke komiksům, počítačovým hrám i večerníčkům....
Podívejte se také Říkadla a hry pro nejmenší (978-80-262-0201-1)
Podívejte se také
- Šach: škola hry pre deti (978-80-7639-018-8)
- Komedie podle V. K. Klicpery (978-80-7437-262-9)
- Detské aktivity Dětské aktivity: Náučné hry pre deti, Naučné hry pro děti (978-80-89590-24-7)
- Mužský kód: Klíč k mužským emocím (978-80-262-1253-9)
- Co s odpadem?: Encyklopedie pro školáky (978-80-262-1857-9)
- Věci v právním smyslu: Judikatura k rekodifikaci (978-80-7478-040-0)
- Sny pro duši (978-80-262-1534-9)
- SEVERIN KP 1071 (KP 1071)
- Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let (978-80-262-1522-6)
- Do školky za zvířátky: Hry pro mateřskou školu (978-80-262-0185-4)
- Politické hry (978-80-8114-616-9)
- Míče, míčky a hry s nimi: Soubor her pro děti ve věku od 4 do 9 let (978-80-262-0107-6)
- Humor seriózně (978-80-7413-485-2)
- Usměvavý muž (978-80-749-1071-5)
- Mluvme s dětmi o sexu (978-80-262-0924-9)
- Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
- Hry v materskej škole pre deti od dvoch rokov (978-80-8140-291-3)
- Programovanie pre deti - Scratch (978-80-8091-760-9)
- Slyšíš mě? (978-80-262-1886-9)
- Humor ve škole (978-80-210-6205-4)
Kamarádi z hájenky: Hry a aktivity pro rozvoj pohybových schopností předškolních dětí (978-80-262-1008-5)
Kniha - autor Ladislava Horová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor krátkých příběhů je rozdělený podle ročních období. Hlavní hrdinové, malý Tonda a jeho jezevčík Aram, provázejí děti celým rokem a přibližují jim dění v lese a jeho blízkém okolí. Ke každé kapitole autorka připravila několik činností zaměřených především na rozvoj pohybových aktivit. Činnosti a aktivity cílí hlavně na mateřské školy, najdou však využití i ve školních družinách a dětských skupinách. Jednotlivé příběhy mohou pedagogům posloužit jako motivace k dalším aktivitám, lze je ale využít i k relaxaci. Ladislava Horová učí v MŠ, v Portále vydala knihy Jak si hraje obr s blechou, Ve školce je bezva, ŠPL 18 a Těšíme se do školky.
Objev podobné jako Kamarádi z hájenky: Hry a aktivity pro rozvoj pohybových schopností předškolních dětí (978-80-262-1008-5)
Veselý rok s pohádkami: Hry a aktivity pro rozvoj školních kompetencí (978-80-262-1129-7)
Kniha - autor Eva Štanclová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Krátké autorské pohádky se stávají motivací ke hrám s předškoláky v mateřských školách. U každé pohádky jsou uvedené výchovné cíle, potřebné pomůcky a doplňující cvičení, případně náměty na další rozvíjející aktivity. Předškolní děti si prostřednictvím her osvojují a upevňují znalosti potřebné ke vstupu do základní školy. Jedná se o znalosti všeobecné, přičemž důraz je kladený především na podporu samostatnosti dětí při vyprávění, cílený rozvoj slovní zásoby a jazykových schopnosti, počítání, manipulaci s předměty, logické myšlení a grafomotoriku.
Objev podobné jako Veselý rok s pohádkami: Hry a aktivity pro rozvoj školních kompetencí (978-80-262-1129-7)
Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let (978-80-262-1522-6)
Kniha - autor Lucie Brault Simard, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha obsahuje více než 70 her, které rozvíjejí vyjadřovací schopnosti malých dětí při integraci všech vjemů. Pro rozvoj řeči u dětí od dvou do pěti let ji mohou využít logopedické preventiskty a učitelky v mateřské škole i rodiče. U každé aktivity jsou jasně popsány jednotlivé kroky, doporučení pro práci se staršími dětmi, vyznačeny jsou schopnosti, které se při dané aktivitě rozvíjejí, ponechán je i prostor pro vlastní poznámky.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let (978-80-262-1522-6)
Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
Kniha - autor Deborah M. Plummer, 176 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Umět se správně vyjádřit, dát najevo, co chci, najít ta správná slova… To vše někdy představuje zejména pro děti velkou výzvu. Tato kniha je plná zábavných a kreativních nápadů, které pomáhají k rozvíjení vyjadřovacích schopností. Najdeme v ní hry, jež rozvíjejí slovní zásobu, dechová cvičení, aktivity pro zdokonalení neverbální komunikace a artikulace. Hry jsou určeny pro skupinovou i individuální práci s dětmi a využijí ji nejen učitelé a vychovatelé, ale zajímavé podněty v ní najdou i rodiče. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
Střízlivě, většinou vesele (978-80-262-1336-9)
Elektronická kniha - autor Karel Nešpor, 168 stran Kdysi se mě jedna novinářka zeptala, proč mluvím o bývalých pacientech jako o střízlivých přátelích. Důvod je prostý, protože mi jako přátelé připadají. Přátelství nebo spřízněnost cítím i vůči lidem, s nimiž jsem se setkal jen letmo nebo o kterých jsem slyšel. Mými přáteli se, vážení čtenáři, můžete prostřednictvím této knihy stát i vy. Kniha, kterou držíte v rukou, není učebnice, ale kamarád. Můžete ji otevřít na kterémkoli místě, kousek si přečíst, a pak se věnovat něčemu jinému. Můžete při její četbě třeba pít čaj, poslouchat hudbu nebo se vesele kodrcat v hromadné dopravě. Vlastně s pitím čaje raději opatrně, kdybyste se začali smát, mohli byste se pobryndat. A ne že bych zde popisoval jen veselé věci, ty ale převažují. MUDr. Karel Nešpor, CSc. je emeritním primářem v Psychiatrické nemocnici Bohnice, kde působí od roku 1979. Má za sebou rozsáhlou přednáškovou a publikační činnost. V Portále vyšly v poslední...
Objev podobné jako Střízlivě, většinou vesele (978-80-262-1336-9)
Střízlivě, většinou vesele (978-80-262-1336-9)
Kniha - autor Karel Nešpor, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kdysi se mě jedna novinářka zeptala, proč mluvím o bývalých pacientech jako o střízlivých přátelích. Důvod je prostý, protože mi jako přátelé připadají. Přátelství nebo spřízněnost cítím i vůči lidem, s nimiž jsem se setkal jen letmo nebo o kterých jsem slyšel. Mými přáteli se, vážení čtenáři, můžete prostřednictvím této knihy stát i vy. Kniha, kterou držíte v rukou, není učebnice, ale kamarád. Můžete ji otevřít na kterémkoli místě, kousek si přečíst, a pak se věnovat něčemu jinému. Můžete při její četbě třeba pít čaj, poslouchat hudbu nebo se vesele kodrcat v hromadné dopravě. Vlastně s pitím čaje raději opatrně, kdybyste se začali smát, mohli byste se pobryndat. A ne že bych zde popisoval jen veselé věci, ty ale převažují.
Objev podobné jako Střízlivě, většinou vesele (978-80-262-1336-9)
Společně se hýbeme, ve školce si hrajeme: Pohybové hry pro děti (978-80-262-2032-9)
Kniha - autor Michael Novotný, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha obsahuje množství her, které lze hrát s dětmi v rámci pohybových chvilek v mateřské škole, případně v nižších ročnících ve družině a ve volnočasových kroužcích s obecně herním a sportovním zaměřením. Každá hra obsahuje jednoduchý popis činnosti a v doprovodu ikon pak usnadňuje orientaci pro čtenáře/učitele v tom, pro jak velkou skupinu dětí je hra určena, kolik je na její realizaci cca potřeba času, pomůcek, prostoru, jak velkou vyžaduje přípravu, jaké jsou její cíle a kterou oblast rozvíjí. Ke hrám jsou připojeny i poznámky, na co si dát při jejich realizacích pozor (na kluzkou podlahu, na malý prostor, na dostatečné množství hracího materiálu, na lichý počet hráčů atd.). Eliminuje tak případné problémy a úrazy, nabízí snadnou orientaci v knize a je čtenářům/učitelům velmi praktickou pomůckou při hře s dětmi.
Objev podobné jako Společně se hýbeme, ve školce si hrajeme: Pohybové hry pro děti (978-80-262-2032-9)
Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Kniha - autor Marta Kryčová, 206 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnost komunikovat je základní podmínkou úspěšného přechodu do první třídy základní školy. V současné době přibývá dětí, které mají slabší slovní zásobu, potíže s výslovností a s kulturou mluveného projevu. Proto je nezbytné, aby zejména pedagogové v mateřských školách pracovali promyšleně a dbali na cílený rozvoj řečových dovedností od počátku předškolního vzdělávání až po nástup do základní školy. Publikace zahrnuje teoretické poznatky o faktorech ovlivňujících osvojení dětské řeči, metody rozvíjení řečových dovedností, nejčastější poruchy dětské řeči a jejich možnou prevenci v mateřské škole. Dále nabízí ucelený přehled oblastí rozvoje dětské řeči a podrobné plány cílené podpory komunikačních schopností se soubory postupně navazujících aktivit, které podporují řečové dovednosti dětí předškolního věku. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům,...
Objev podobné jako Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Aby měl život smysl (978-80-262-1183-9)
Kniha - autor Harold S. Kushner, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Americký rabín a autor bestselleru Když se zlé věci stávají dobrým lidem se v knize zabývá tím, co je pro většinu lidí klíčové – jak žít život tak, aby měl smysl, aby na něm záleželo, aby byly jeho plody k něčemu. K tomu je třeba lépe poznat lidskou povahu, pochopit mnohé lidské tužby a dilemata. Na řadě příkladů ze života lidí kolem sebe, ale také na velkých příbězích z Bible a světové literatury Kushner ukazuje lidskou touhu být dobrý, stejně jako jeho vnitřní spory týkající se otázek lidské falešnosti a zloby, uvažuje o tématech pomsty, spravedlnosti a odpuštění. Duchovní moudrost je v knize kořeněna židovským pohledem na svět a smyslem pro humor a paradox, psychologická poučení zároveň dávají řadu jasných termínů a orientačních bodů, které velká životní zkušenost stahuje sympaticky na zem. Harold S. Kushner je americký rabín a uznávaný autor duchovní literatury. V Portále...
Objev podobné jako Aby měl život smysl (978-80-262-1183-9)
Mluvme s dětmi o sexu (978-80-262-0924-9)
Kniha - autor Linda Goldman, 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá O sexu není nikdy snadné mluvit otevřeně. Dospělí často jen obtížně hledají slova zvlášť tehdy, když se jich na toto téma ptají děti. Předkládaná kniha zkoumá myšlenky a pocity, které děti v souvislosti s tímto tématem vyjadřují, a nabízí rodičům a vychovatelům podněty, jak mohou na nesnadné otázky odpovídat klidně, láskyplně a s citem. Autorka se věnuje nejčastějším otázkám, které děti na téma sexu kladou. Jak jsem přišel na svět? Jaké jsou rozdíly mezi chlapci a dívkami? Co je to sex? Co je to těhotenství a puberta? Emoce a reakce dětí vnímá autorka jako přirozené a věnuje jim svou pozornost, uvádí zvlášť odpovědi pro dospělé a pro děti. Tento rádce je praktickou pomůckou pro rodiče a vychovatele, která jim pomůže mluvit s dětmi o sexu způsobem odpovídajícím jejich věku a rozumovým schopnostem. Nabízí cenné podněty pro sexuální výchovu v rodině.
Objev podobné jako Mluvme s dětmi o sexu (978-80-262-0924-9)
Jan Graubner: Bůh má smysl pro humor - Jan Graubner, Marek Šmíd - e-kniha
eBook: Knižní rozhovory s pražským arcibiskupem a českým primasem vznikaly na jaře a v létě roku 2023 v Arcibiskupském paláci na Hradčanech. V rezidenci pražských arcibiskupů rozmlouval historik Marek Šmíd s Janem Graubnerem o jeho dětství, mládí a dospívání, o kněžské formaci, pastoračním působení za normalizace i aktivitách v čele olomoucké a pražské arcidiecéze. Významný prostor je věnován osobním otázkám, zaměřeným mj. na jeho rodinu, přátele, postoje, hodnoty či osobnosti, kterých si váží, záliby, místa jeho srdce... V rozhovoru je též nazírána současná situace a perspektivy katolické církve v měnícím se světě či pontifikát papeže Františka. Čtenáře však především potěší neformální, upřímný a srdečný dialog. Na jeho hloubce a otevřenosti mají zásluhu obě strany: Jan Graubner díky jasně formulovaným postojům, které se nebál a nebojí zastávat v jakékoli době a bez ohledu na názorové protivníky, díky své křesťanské pokoře a v neposlední řadě díky smyslu pro humor. A Marek Šmíd jako uznávaný a erudovaný historik a pedagog, profesně i osobně spjatý s historií a současností katolické církve.
Objev podobné jako Jan Graubner: Bůh má smysl pro humor - Jan Graubner, Marek Šmíd - e-kniha
Cvičení pro rozvoj řeči: Prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí (978-80-262-1156-3)
Kniha - autor Charlotte Lynch; Julia Kidd, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Náměty pro více než sto zábavných činností slouží učitelkám v mateřských školách i rodičům k podpoře vývoje řeči dětí raného věku. Logopedům umožňuje přehledné zhodnocení oblastí, v nichž má dítě problémy, a naplánování vhodného terapeutického postupu. Rodiče i vychovatelé mohou knihu využít také při nápravě těžších poruch řeči, které lze zachytit již v batolecím věku dítěte, a při práci s dětmi s poruchami sluchu. Autorky kladou důraz na to, aby se cvičení mohla přirozeně začlenit do každodenních činností a her dítěte.
Objev podobné jako Cvičení pro rozvoj řeči: Prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí (978-80-262-1156-3)
Šimonovy pracovní listy 1: Celkový rozvoj (978-80-262-1774-9)
Kniha - autor Markéta Mlčochová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní listy jsou určeny pro děti od 3 let až po žáky prvních tříd. Mají zpestřit práci dětí a pomoci jim při osvo¬jování základních vědomostí a dovedností. Dítě je motivováno, současně mu však zůstává prostor pro vlastní nápady. Stává se „spoluautorem“, uplatňuje své dovednosti. Každý list je možno využít několikrát: Dítě ho vybarví, povídá o něm, vystřihuje z něj, skládá obrázky. Každý pracovní list je doplněn stručnými pokyny pro učitele a rodiče. V těchto pokynech je uveden přehled cílů, ke kterým pracovní list přispívá, seznam pomůcek a metodické poznámky. Pracovní listy přispívají k celkovému rozvoji dítěte, prohlubují prostorovou orientaci, znalosti základních barev, paměť, myšlení a tvořivost, smysl pro detail; nabízejí uvolňovací cviky. Mgr. Markéta Mlčochová je učitelka na ZŠ, výchovná poradkyně a speciální pedagožka se specializací logopedie, psychopedie a etopedie....
Objev podobné jako Šimonovy pracovní listy 1: Celkový rozvoj (978-80-262-1774-9)
Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí (978-80-271-1045-2)
Elektronická kniha - autor Lenka Theodora Ficová, 176 stran, česky Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra. První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro...
Objev podobné jako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí (978-80-271-1045-2)
Třída zpívá íáíá: Hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování (978-80-262-1479-3)
Kniha - autor Milena Kmentová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace volně navazuje na sešit Slovo, slovo slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko! Přináší metodický materiál pro rozvoj fonematického uvědomování a elementárních pěveckých dovedností předškolních a mladších školních dětí. Obsahuje 14 jednoduše, ale velmi účelně, zhudebněných jazykových her. Kniha stojí na velké slovní zásobě, elementárních a rytmických prostředcích, elementárních hudebních formách a především na hře, která je základem všech aktivit. Kniha je určena pro práci s předškolními dětmi, včetně dětí s narušenou komunikační schopností a odlišným mateřským jazykem.
Objev podobné jako Třída zpívá íáíá: Hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování (978-80-262-1479-3)
Malé pohádky pro malé děti (978-80-262-1802-9)
Kniha - autor Jiří Kahoun, 64 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Proč měl špaček špatný den? Co dovede králíček nejlépe? A co říkal děda slon? Krátké pohádky pro nejmenší vycházejí z běžných situací, které rodiče se svými dětmi zažívají dnes a denně. Berou si na paškál dětské nešvary, schválnosti, rodičovská „moudra“ a taky trochu dětskou upřímnost, která dokáže i nepříjemné věci podat úsměvně. Pohádky ve formě literární anekdoty jsou krátké, vtipné, a to pro děti i pro dospělé. Kniha je určena dětem od 2 let. Jiří Kahoun je autor mnoha dětských knížek a tvůrcem večerníčkových příběhů. Mimo jiné vytvořil úspěšný seriál Příběhy včelích medvídků. Lucie Dvořáková je známá česká ilustrátorka dětských knih. Vedle knižní tvorby spolupracuje i s Českou televizí, například jako animátorka dětských Večerníčků, nebo v pořadu Čtení do ouška. V Portále vyšla řada knih s jejími ilustracemi, například Sněhová víla, Modrá hodina nebo Nanukova dobrodružství.
Objev podobné jako Malé pohádky pro malé děti (978-80-262-1802-9)
Děti a senioři v mateřské škole: Rozvoj mezigeneračních vztahů (978-80-262-2031-2)
Kniha - autor Eva Koželuhová; Ondřej Koželuh; Michaela Šujancová, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se věnuje problematice rozvoje mezigeneračních vztahů u dětí předškolního věku. Přináší poznatky o významu těchto vztahů jak pro dítě, tak pro seniory, a náměty, jak může mateřská škola rozvoj těchto vztahů podpořit. Velká část publikace je pak věnována příkladům tematických celků na téma stáří, které vycházejí z literatury pro děti. Jednoduchou formou přinášejí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak toto téma v mateřské škole uchopit.
Objev podobné jako Děti a senioři v mateřské škole: Rozvoj mezigeneračních vztahů (978-80-262-2031-2)
Čtení nás baví 5: Pracovní sešit pro 5. ročník k rozvoji čtenářských dovedností (978-80-88285-77-9)
Kniha - autor Lenka Andrýsková, 64 stran, česky Pracovní sešit Čtení nás baví 5 je moderní výukový materiál, plný zajímavých úkolů a obrázků, zpracovaný podle nejnovějších trendů a v souladu s RVP ZV. Velký důraz je kladen na rozvoj čtenářské gramotnosti spolu s rozvojem klíčových kompetencí dětí, zejména pak kompetence k učení a kompetence k řešení problémů. Pracovní sešit doplňuje Čítanku pro 5. ročník z edice Čtení s porozuměním a jeho velkou předností je, že může být používán i k jiným čítankám nebo samostatně. Úkoly a další činnosti vycházejí z literárních ukázek, které najdete přímo v pracovním sešitu. Pracovní sešit je vhodný pro všechny žáky, včetně dětí s SPU, nebo naopak i pro děti mimořádně nadané. Najdete zde jednoduchá i složitější cvičení. Část stran pracovního sešitu je věnována další práci s ukázkami, které děti znají z čítanky. Toto poznáte jednoduše – pokud je text z čítanky, naleznete pod ním odkaz na příslušnou stranu v čítance....
Objev podobné jako Čtení nás baví 5: Pracovní sešit pro 5. ročník k rozvoji čtenářských dovedností (978-80-88285-77-9)
100 her pro práci s (kyber)šikanou: s dětmi 6 - 12 let (978-80-262-1992-7)
Kniha - autor Julia Rossa; Robert Rossa, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha her, která má děti připravit na rozpoznání šikany, ať už se jedná o ně samotné, či o šikanu u spolužáků a kamarádů. Poskytuje jim prostředky, jak se šikaně postavit. Děti si mohou v bezpečí řízené hry samy na sobě vyzkoušet, jaké to je být šikanovaný, snášet sprostá a hanlivá slova a druhému je říkat, jak se jim účinně bránit a kdy a komu si říct o pomoc. Jaká je moc jednotlivce i skupiny v tom negativním, ale především v tom pozitivním slova smyslu. Pomáhají dětem detekovat šikanu v okolí a učí je nebýt k ní neteční. Druhá polovina knihy je zaměřena na šikanu, které se děti mohou ať už vědomě, či nevědomě stát svědky, oběťmi i aktéry na internetu. Učí se vyhodnocovat své skutky, slova a činy, nastavovat si hranice a domýšlet svá jednání ve vztahu k ostatním.
Objev podobné jako 100 her pro práci s (kyber)šikanou: s dětmi 6 - 12 let (978-80-262-1992-7)
Flow: O štěstí a smyslu života (978-80-262-0918-8)
Kniha - autor Mihaly Csikszentmihalyi, 328 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pojem flow neboli plynutí jeho autor popisuje jako „stav, ve kterém jsou lidé tak ponořeni do určité činnosti, že nic jiného se jim nezdá důležité“, okamžik, „kdy se naše tělo nebo mysl vzepne k hranicím svých možností ve vědomé snaze dosáhnout něčeho obtížného, co stojí za to“. Při prožitku flow lidé zapomínají na sebe samé, přestávají vnímat čas a splývají s tím, k čemu je upřeno jejich vědomí. Jedná se o jedno z nejznámějších témat pozitivní psychologie, které jeho autor označuje za podstatu lidského štěstí. Ve své slavné knize se věnuje mnohostranné aplikaci flow a hledá odpověď na otázku, do jaké míry jsme flow schopni sami navozovat a ovlivňovat i bez ohledu na vnější okolnosti svých životů.
Objev podobné jako Flow: O štěstí a smyslu života (978-80-262-0918-8)
Smysl života (978-80-262-1590-5)
Kniha - autor Alfred Adler, 256 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Dílo ze sklonku autorovy kariéry patří ke knihám, v nichž autor rekapituluje a shrnuje. Dává prostor tomu, aby završil své celoživotní názory. Na mnoha místech opakuje, co již dříve napsal, a zároveň jako by se zde pokusil shromáždit co nejvíce definicí toho, co zkoumá. Zkrátka tak nepřijdou pojmy jako „komplex méněcennosti“, „touha po moci“, „pořadí mezi sourozenci“, „pocit sounáležitosti“ či „rozmazlování“. Titulní pojem, „smysl života“, Adler chápe ve dvojím smyslu: Subjektivně se jedná o smysl, který člověk spatřuje ve svém životě, objektivně pak o to, co souvisí s reálnou schopností spolužití s druhými lidmi. Člověk, jemuž chybí tento objektivní smysl, je podle Adlera neurotický, psychotický, perverzní, závislý nebo kriminální. Kniha z roku 1933 bývá považována za poslední velký Adlerův spis.
Objev podobné jako Smysl života (978-80-262-1590-5)
Umění být nešťastný: Inspirující pohled na štěstí a smysl života (978-80-262-1745-9)
Kniha - autor Dirk de Wachter, 200 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá V naší době, kdy se vše točí kolem hledání štěstí a kdy dokonalost a autonomie jako by byly normou, je mnoho lidí zároveň osamělých. Autor, známý belgický psychiatr, věří, že snaha o štěstí jako cíl života je chybná. Poukazuje na to, že smutek a problémy nejsou v moderní společnosti považovány za normální jevy. Vyzývá lidi, aby se navzájem častěji podporovali a nehledali hned odbornou pomoc. De Wachter pevně věří, že smutek není psychiatrická porucha, ale součást života. Proti hledání štěstí klade usilování o smysl a význam, což jsou podle něj mnohem cennější vodítka na cestě životem. Umění být nešťastný je srozumitelná, čtivá a láskyplná kniha o jednom aspektu života, jemuž se obvykle nedostává dostatečné pozornosti. Prof. Dr. Dirk de Wachter je belgický psychiatr a psychoterapeut v Univerzitním psychiatrickém centru na Katolické univerzitě (KU) v Lovani. Je odborníkem na systemickou...
Objev podobné jako Umění být nešťastný: Inspirující pohled na štěstí a smysl života (978-80-262-1745-9)
Hry pro děti naživo i on-line (978-80-262-1924-8)
Kniha - autor Lada Flachsová, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha aktivit, která především prvostupňové děti jistě zabaví, ať už na živo, nebo v online prostoru. Lze tu najít tvořivé postupy s návody, hry znalostní, tělocvičné, postřehové, ale také aktivity čistě pro zábavu a dobrou náladu. Některé jsou opravdu jednoduché, jiné zase spíše osloví starší děti. Všechny se ale dají realizovat s žáky 1. stupně, v družině nebo ve třídním kolektivu. Každá hra je opatřena jednoduchými a přehlednými informacemi, na jakou kompetenci míří, co je dobré si k ní připravit, kolik příprava zabere času, kolik času je pak potřeba na její realizaci. U každého nápadu je také doporučení, jak hru modifikovat v případě online družiny.
Objev podobné jako Hry pro děti naživo i on-line (978-80-262-1924-8)
Hry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami (978-80-262-2028-2)
Kniha - autor Georgina Durrant, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Stovka aktivit, které nabízejí prostor pro dětskou kreativitu a hravé učení. Činnosti jsou rozděleny do šesti kategorií: děti si mohou hrát na zahradě nebo na procházce. Najdeme zde také hry, které děti mohou hrát ve třídě, hry pro deštivé dny, vyrábění a psychomotorické aktivity. Hry nejsou náročné na přípravu a nevyžadují žádné zvláštní pomůcky. Rozvíjejí dovednosti, které jsou důležité pro úspěšné učení, jako je koncentrace, rozlišování detailů či jemná motorika, a mohou posloužit jako motivace pro další školní práci.
Objev podobné jako Hry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami (978-80-262-2028-2)
Hry na rozvoj verbální komunikace (978-80-271-2429-9)
Elektronická kniha - autor Petr Staníček, 192 stran, česky Kdo si hraje, nezlobí a navíc se může hrou něco nového naučit. Je dokázáno, že pokud člověk při učení prožívá pozitivní emoce, je výsledek výrazně efektivnější. Publikace má dva hlavní cíle: prvním je rozšířit nabídku komunikačních her, které je možné zapojit do učení, a nabídnout tak více možností, jak udělat z rozvoje řeči zábavu. Druhým, neméně významným cílem je sbližovat lidi v kolektivu pomocí mezilidské komunikace. Autor sesbíral za dobu své dlouholeté praxe množství tipů na hry známé i neznámé, seznamovací a rozřazovací, pro dvojice i skupiny. Původní hry různě doplnil a upravil, nebo vytvořil hry zcela nové. U všech her hraje hlavní roli verbální komunikace a je možné použít je ve školách, v družinách, na táborech, při speciálních terapiích, doma, na cestách nebo na dovolené. Publikace je určena široké veřejnosti i odborníkům pracujícím s dětmi nebo dospělými, kteří se potýkají...
Objev podobné jako Hry na rozvoj verbální komunikace (978-80-271-2429-9)
Najít smysl v našich selháních: S Viktorem Franklem a sv. Terezičkou (978-80-262-1844-9)
Kniha - autor Joël Pralong, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Autor úspěšné knihy Cesta důvěry se sv. Terezičkou, francouzský kněz a terapeut, rozvíjí své přesvědčení, že terapie a duchovní doprovázení nestojí proti sobě, ale doplňují se. Zabývá se obecným problémem mnoha lidí, pocitem selhání, neúspěchu a nesmyslnosti života, které často vedou k depresi, pocitu neužitečnosti, sebevražedným tendencím apod., a nabízí podněty, jež k tomu přináší známý zakladatel logoterapie Viktor E. Frankl na jedné straně a světice „malé cesty“ Terezie z Lisieux. Srozumitelně, vstřícně, se zkušeností jak duchovního, tak terapeuta, ukazuje lidem cestu k přijetí sebe samých, pomoci od druhých a otevření se Boží milosti. Joël Pralong je francouzský kněz a terapeut. V Portále vyšla jeho kniha Cesta důvěry se sv. Terezičkou.
Objev podobné jako Najít smysl v našich selháních: S Viktorem Franklem a sv. Terezičkou (978-80-262-1844-9)
Lidové písničky a hry s nimi: Zpěvník pro děti od 3 let (978-80-262-1070-2)
Kniha - autor Zdeněk Šimanovský; Alena Tichá, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor známých lidových písniček doplněný stručnými návody ke hrám a náměty, jak téma písničky rozvíjet. Všechny písně (je jich celkem 104) jsou vybrány s ohledem na rozsah dětského hlasu a patří k těm, které by děti měly znát. Knížka se může stát užitečným pomocníkem v mateřských i základních školách a také přispět ke zpívání v rodinách. Autoři nabízejí i průpravné hry, s jejichž pomocí lze děti naučit některým potřebným dovednostem: dýchání při zpěvu, držení těla, čistotě zpěvu, dodržování rytmu.
Objev podobné jako Lidové písničky a hry s nimi: Zpěvník pro děti od 3 let (978-80-262-1070-2)
Máma a smysl života (978-80-262-0642-2)
Kniha - autor Irvin D. Yalom, 230 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Máma a smysl života je dlouho očekávaným volným pokračováním Yalomova bestselleru Láska a její kat. Podobně jako předchozí kniha je i tento titul beletristickým převyprávěním příběhů z Yalomovy praxe (pěti příběhů Yalomových klientů a jednoho vlastního), které čtenáře konfrontují s nejvýznamnějšími změnami v lidském životě.
Objev podobné jako Máma a smysl života (978-80-262-0642-2)
Výchova bez ponižování: 7 kroků k láskyplnému vztahu rodičů a dětí (978-80-262-2003-9)
Kniha - autor Daniela Gaigg; Linda Syllaba, 192 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Většina lidí vychovávajících malé děti podobnou situaci zná – občas se neudrží a dítěti začne nadávat. Příručka popisuje, co se děje s dítětem, které je takovýmto způsobem průběžně znevažováno a negativně hodnoceno, a nabízí užitečné postupy, jak něčemu takovému předcházet. Zejména v rodině může totiž vzhledem k nedostatečnému nastavení hranic a roztočené spirále negativního přístupu dojít ke zhoršení atmosféry, pocitu vychovatelského selhání u rodičů a vzniku negativního sebeobrazu u dětí. Kniha rozebírá jednotlivé aspekty této situace: Proč vůbec k negativnímu hodnocení a znevažování prostřednictvím nadávání a urážení v rodině dochází? Co cítí dítě, kterému se nadává? Co cítí rodič? Které jsou nejčastější příčiny a spouštěče? Napodobujeme výchovné vzorce svých rodičů? Pečujeme o sebe dostatečně fyzicky i duševně? Dokážeme najít správnou rovnováhu mezi zodpovědností...
Objev podobné jako Výchova bez ponižování: 7 kroků k láskyplnému vztahu rodičů a dětí (978-80-262-2003-9)
Šimonovy pracovní listy 15: Rozvoj sluchového vnímání, rozlišování hlásek, slabik a slov (978-80-262-1901-9)
Kniha - autor Renata Frančíková; Eva Štanclová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Šimonovy pracovní listy 15: Rozvoj sluchového vnímání, rozlišování hlásek, slabik a slov (978-80-262-1901-9)
Cvičení pro rozvoj čtení (978-80-262-0196-0)
Kniha – autor Pavel Svoboda, 56 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Pavel Svoboda, 56 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pro začínající čtenáře a děti se specifickými poruchami učení. Průpravná zábavná cvičení pro vytváření správných návyků při čtení, k tříbení rozlišovacích schopností, k rozvoji paměti a fonematického vnímání. Při řešení úkolů dochází k propojování procesu čtení s osvojováním nových poznatků z oblasti zeměpisu, přírodovědy, literatury. Cvičení jsou vhodná pro domácí přípravu na vyučování i k obohacení výuky podle rámcových vzdělávacích programů. Kniha je určena dětem od 7 let, zejména začínajícím čtenářům a dětem se specifickými poruchami učení, rodičům, učitelům.
Objev podobné jako Cvičení pro rozvoj čtení (978-80-262-0196-0)
Říkanky pro rozvoj řeči (978-80-262-1780-0)
Kniha - autor Jitka Tučková, 48 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Říkanky pro rozvoj řeči (978-80-262-1780-0)
Cvičíme taj-či s dětmi (978-80-262-0379-7)
Kniha - autor Lenka Ryšková, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha představuje soubor cviků a pohybových her, které se opírají o inspiraci tradičním čínským cvičením taj-či. Po metodickém úvodu jsou zařazeny cviky vhodné pro rozcvičku a pro různé specifické situace – potřebujeme aktivizovat, uvolnit, protáhnout se, poskočit si, dále se objevují cviky zaměřené na celkové držení těla, cviky vycházející z konkrétních taj-či pozic a nakonec dechová cvičení. Každý cvik je uveden motivačním obrazem a motivačními otázkami, po podrobných instrukcích je uveden cíl činnosti a poznámky o tom, na co si máme při provádění dát pozor, jak můžeme činnost dál rozvíjet, kdy ji zařadit, čím ji obohatit. Činnost je vždy doprovázena obrázkem. Knihu mohou ocenit učitelky v MŠ a pedagogové mimoškolního vzdělávání
Objev podobné jako Cvičíme taj-či s dětmi (978-80-262-0379-7)
Hry pro zvládání emocí: Pro děti 4-10 let (978-80-262-1863-0)
Kniha - autor ANGELIKA GRUBERT, 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vyjádření vlastních pocitů v konfliktních situacích bez toho, abychom ublížili ostatním, je velkou výzvou pro děti v mateřské i základní škole. Angelika Grubert proto sestavila tento soubor her pomáhající dětem konstruktivně se vypořádat se vztekem, strachem nebo neklidem. Díky této sbírce her mohou pedagogové, učitelé a rodiče poskytnout dětem nástroje pro kontrolu impulzů a podnětů, nástroje, které u dětí usnadňují řešení silných emocí. Prostřednictvím hry se děti učí ovládat neklid, tlumit svůj hněv a překonávat strach, učí se měnit strach a hněv v pohyb nebo pomáhají regulovat hladinu hluku ve skupině. Hry slouží ale i k objevování pocitů a pomáhají dětem konstruktivně zvládat silné emoce. Děti si své nové dovednosti vyzkouší a posilují své sociální kompetence. Kniha také obsahuje podněty k zamyšlení a uvedené hry v mnoha obměnách! Hry nevyžadují žádné nebo jen velmi málo dopředu...
Objev podobné jako Hry pro zvládání emocí: Pro děti 4-10 let (978-80-262-1863-0)
Hry na rozvoj verbální komunikace: 107 nejlepších her z praxe (978-80-271-2429-9)
Kniha - autor Petr Staníček, 192 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kdo si hraje, nezlobí a navíc se může hrou něco nového naučit. Je dokázáno, že pokud člověk při učení prožívá pozitivní emoce, je výsledek výrazně efektivnější. Publikace má dva hlavní cíle: prvním je rozšířit nabídku komunikačních her, které je možné zapojit do učení, a nabídnout tak více možností, jak udělat z rozvoje řeči zábavu. Druhým, neméně významným cílem je sbližovat lidi v kolektivu pomocí mezilidské komunikace. Autor sesbíral za dobu své dlouholeté praxe množství tipů na hry známé i neznámé, seznamovací a rozřazovací, pro dvojice i skupiny. Původní hry různě doplnil a upravil, nebo vytvořil hry zcela nové. U všech her hraje hlavní roli verbální komunikace a je možné použít je ve školách, v družinách, na táborech, při speciálních terapiích, doma, na cestách nebo na dovolené. Publikace je určena široké veřejnosti i odborníkům pracujícím s dětmi nebo dospělými, kteří se...
Objev podobné jako Hry na rozvoj verbální komunikace: 107 nejlepších her z praxe (978-80-271-2429-9)
Kreslení pastelkami: 50 kroků k rozvoji kreslířských dovedností - tvůrčí dílna (978-80-264-3558-7)
Kniha - autor Sasha Prood, 176 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Rozviňte svůj tvůrčí potenciál a zažijte pocit experimentování a zábavy při skicování pomocí tužek, pastelek, akvarelových pastelek i dalších uměleckých pomůcek pro kreslení! Naučíte se tradiční techniky jako je šrafování, konturování a tečkování, rozvinete své dovednosti vytvářením kompozic, zkusíte jedinečné efekty, kterých můžete dosáhnout pomocí blenderů a pastelek rozpustných ve vodě. Vše můžete vyzkoušet přímo v této instruktážní knize, která vám dává k dispozici dostatek místa pro vlastní kreslení.
Objev podobné jako Kreslení pastelkami: 50 kroků k rozvoji kreslířských dovedností - tvůrčí dílna (978-80-264-3558-7)
Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ (978-80-262-1042-9)
Kniha - autor Hana Splavcová; Jana Kropáčková, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nezbytnými předpoklady pro zachování kvality vzdělávání v případě začlenění dětí mladších tří let do mateřské školy jsou dobrá informovanost, znalost problematiky, úprava podmínek. Cílem publikace je postihnout všechny základní aspekty vzdělávání dětí raného věku, poskytnout užitečné informace o přednostech a úskalích této práce, včetně praktických rad a ukázek činností, přinést inspiraci a být prospěšná učitelkám a ředitelkám mateřských škol, rodičům i dalším čtenářům. Hana Splavcová působí jako odborný garant předškolního vzdělávání v Národním ústavu pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Řadu let působila jako vedoucí jeslí.
Objev podobné jako Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ (978-80-262-1042-9)
Hry pro rozvíjení sociálních dovedností: u dětí 5-12 let (978-80-262-1792-3)
Kniha - autor Deborah M. Plummer,, 184 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Každý chceme mít kamarády. K tomu, abychom si je dokázali najít a udržet, potřebujeme umět spoustu důležitých věcí – naslouchat, dělit se, pomáhat, soucítit, nesoutěžit, ale spolupracovat… Hry, které v této knize najdete, rozvíjejí právě tyhle dovednosti, a navíc jsou zábavné a nejsou k nim potřeba žádné složité pomůcky. Kniha je uvedena dvěma kapitolami, které objasňují důležité pojmy a vysvětlují, jak s hrami zacházet a jak je co nejlépe využívat. Hry je možné využít ve škole, v terapeutických a podpůrných skupinách, na dětských táborech nebo při setkávání různých dětských oddílů. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými. V Portále vyšly její knihy Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty, Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres, Hry pro rozvoj všímavosti či Hry pro...
Objev podobné jako Hry pro rozvíjení sociálních dovedností: u dětí 5-12 let (978-80-262-1792-3)
Hry šťastného dětství: Jak řešit problémové chování dětí hravě, s humorem ... (978-80-7553-853-6)
Kniha - autor Aletha Solterová, 216 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Hledáte nový přístup k výchově? Nevíte si s chováním svého dítěte rady, dochází vám s ním trpělivost nebo vás rozčiluje? Už vás nebaví se s dítětem ustavičně dohadovat? Tato kniha vám pomůže vyřešit výchovné problémy s dětmi od narození do dvanácti let věku bez použití trestů či odměn. Umožní vám nahlédnout pod povrch běžných konfliktů a zaměřit se na skryté emoce, které obtížné chování často způsobují. Hravý a převratný přístup k výchově vám ukáže, jak: · děti přimět ke spolupráci, aniž byste se s nimi museli přít · umenšit sourozeneckou řevnivost a agresivní chování · dětem pomoci překonat jejich strachy · posílit vzájemné pouto s dětmi · zažít s dětmi doma spoustu radosti a smíchu
Objev podobné jako Hry šťastného dětství: Jak řešit problémové chování dětí hravě, s humorem ... (978-80-7553-853-6)
Rozhýbej svůj jazýček: Zábavné hry pro rozvoj řeči (978-80-247-1955-9)
Kniha - autor Marcela Kotová, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Není výslovnost vašeho dítěte ideální? Je načase s tím něco udělat! Kniha napomůže zábavnou formou rozhýbat jazýčky budoucích školáků. Hry a aktivity jsou rozčleněny do čtrnácti různých témat odrážejících svět předškoláčků. Pestrý obrazový doprovod děti přirozeně motivuje a pomůže jim v hravém cvičení. V knize najdete: dechová, motorická a artikulační cvičení hry na rozvoj smyslů, slovního vyjadřování a logického myšlení pohádky, říkanky a písničky i s notovým zápisem přitažlivé ilustrace
Objev podobné jako Rozhýbej svůj jazýček: Zábavné hry pro rozvoj řeči (978-80-247-1955-9)
Síla nevysloveného: Příběhy z psychoterapie dětí a dospívajících (978-80-262-1589-9)
Kniha - autor Peter Pöthe, 288 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zkušený dětský psychoanalytický psychoterapeut popisuje a komentuje průběh léčby pěti dětí a dospívajících v rozmezí jednoho kalendářního roku. Text je rozdělen na jednotlivá terapeutická sezení několika klientů – chlapce z pěstounské péče, dospívající dívku zneužívanou v dětství, malého syna matky, která zemře v průběhu terapie na rakovinu, dívky agresivně se rozvádějících rodičů a mladého supervidovaného terapeuta z dětského domova –, která odrážejí teoretické znalosti, praktické i osobní zkušenosti autora v kontextu celoživotních příběhů jeho klientů. Publikace je napsaná odborně fundovaně, současně však poutavě a srozumitelně, díky čemu může sloužit nejen jako manuál psychoterapie dětí, ale poskytne i literární zážitek. Užitek z ní může mít široká čtenářská obec, odborníci pracující v oblasti psychologické péče o děti, studenti psychologie, rodiče i zájemci o psychoterapeutické příběhy.
Objev podobné jako Síla nevysloveného: Příběhy z psychoterapie dětí a dospívajících (978-80-262-1589-9)
Léčba smyslem: Základy a aplikace logoterapie (978-80-262-1723-7)
Kniha - autor Viktor E. Frankl, 184 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Léčba smyslem: Základy a aplikace logoterapie (978-80-262-1723-7)
Hrajeme si s dětmi na rodičovské dovolené (978-80-262-0990-4)
Kniha – autor Jana Němečková, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Jana Němečková, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pro knihu návodů na hry, vyrábění a jiné zábavy pro rodiče s dětmi od narození do 4 let autorka vybírá takové aktivity, které jsou jednoduché, zajímavé a přitom snadno použitelné bez speciálních pomůcek. Využívá věci běžně dostupné v domácnosti i v přírodě. Většina aktivit a vyrábění je koncipována tak, aby je zvládlo samo dítě a rodič hrál jen pomocnou roli. V knize se objevují nápady na nové hry nebo aplikování známých her tak, aby je bylo možno využít pro opravdu malé děti. Kniha obsahuje hry v místnosti (říkanky pro nejmenší s návodem, jak je doprovodit jednoduchým pohybem, říkanky ke každodenním rituálům, relaxační hry, pohybové a poznávací hry a náměty k tvoření s dětmi) a hry venku (pro jednotlivá roční období). Knihu ocení rodiče na rodičovské dovolené, prarodiče a vychovatelé, mateřská centra,...
Objev podobné jako Hrajeme si s dětmi na rodičovské dovolené (978-80-262-0990-4)
Veselé hry s obrázky a čísly (978-80-252-3526-3)
Kniha - 140 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Veselé obrázky, vtipné hádanky a zábavné úkoly, které v dětech probudí zvědavost, hravost a představivost. Během řešení se děti zároveň baví i učí. Kniha obsahuje úkoly na různé úrovni náročnosti – od těch nejjednodušších, jako jsou dokreslování, omalovánky nebo hledání cesty labyrintem, až po složitější – počítání a řešení jednoduchých logických úloh. Pomůže prvňáčkům procvičit si čísla od 1 do 10. Zopakují si to, jak se píšou, a své znalosti použijí v nápaditých početních příkladech. Různorodostí těchto úkolů se formuje a rozvíjí logické myšlení, procvičuje se jemná motorika, postřeh a schopnost soustředit se. Tato knížka je pro dítě užitečným společníkem, se kterým se rozhodně nebude nudit.
Objev podobné jako Veselé hry s obrázky a čísly (978-80-252-3526-3)
Typologie osobnosti u dětí (978-80-262-0874-7)
Kniha – autor Šárka Miková; Jirina Stang, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Šárka Miková; Jirina Stang, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha poskytuje klíč k porozumění dětské osobnosti, ať už je naším vlastním potomkem, žákem nebo klientem. Ukazuje, že pokud dospělý člověk porozumí nuancím v osobnosti dítěte tak, jak to umožňuje typologie osobnosti MBTI, může s ním navázat velmi kvalitní a v celku bezproblémový vztah založený na vzájemné spolupráci a úctě. Všechny aspekty typologie osobnosti MBTI jsou v knize ilustrovány rozmanitými kazuistikami dětí. Na případech jednotlivých dětí budou ilustrovány typologické příčiny jejich problémů a způsoby řešení včetně prevence. Kniha je psána pro učitele a učitelky mateřských a základních škol, poradenské pracovníky a ostatní profese pracující s dětmi. Mgr. Šárka Miková a Mgr. Jiřina Stang jsou dětské psycholožky s praxí v pedagogicko-psychologickém a školně-psychologickém...
Objev podobné jako Typologie osobnosti u dětí (978-80-262-0874-7)
Táborová ordinace: Jak pečovat o zdraví dětí na táboře (978-80-262-1985-9)
Kniha - autor Matouš Záleský, 172 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha přehledným způsobem mapuje běžnou táborovou agendu, která bývá na zdravotnických kurzech upozaděna. Jak porozumět specifikům dětského věku, jak vyzrát na alergie a chronická onemocnění, jak si poradit s aplikací léků, hygienou, právními aspekty nebo administrativou? Praktický pomocník každého táborového zdravotníka nebo vedoucího na dětských akcích se skvěle hodí i do rodinné knihovničky. Za Táborovou ordinací stojí odborníci – lékaři i právníci – v čele s pediatrem MUDr. Matoušem Záleským, kteří mají desítky let praxe z reality zotavovacích akcí. Publikace je odborná a seriózní, přesto srozumitelná, přehledná a obohacená o svěží ilustrace. MUDr. Matouš Záleský vystudoval Lékařskou fakultu Masarykovy univerzity v Brně, v roce 2017 atestoval v oboru dětské lékařství. Pracuje jako lékař Dětského oddělení Nemocnice Nové Město na Moravě. Od dětství skautoval ve Střelicích na...
Objev podobné jako Táborová ordinace: Jak pečovat o zdraví dětí na táboře (978-80-262-1985-9)
100 zábavných pohybových her: pro skupiny dětí od 3 do 10 let (978-80-262-1428-1)
Kniha - autor Antje Suhr, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Letní oslavy, stanové tábory, oslavy v nejrůznějších společenstvích, volný čas o prázdninách… Příležitostí ke slavení a pohybu se velkých skupinách naskytuje mnoho! U věkově smíšených a heterogenních skupin záleží na správné směsi her, zábavy a sportu. K tomu vám tato kniha nabízí 100 veselých a akcí nabitých her! Knihu uvítají pedagogové a vedoucí dětských oddílů. Antje Suhr je sportovní trenérka. Má výcvik v psychomotorických technikách a v Montessori pedagogice. Má tři děti.
Objev podobné jako 100 zábavných pohybových her: pro skupiny dětí od 3 do 10 let (978-80-262-1428-1)
Šimonovy pracovní listy 8: Rozvoj logického myšlení (978-80-262-1777-0)
Kniha - autor Věra Kárová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Šimonovy pracovní listy 8: Rozvoj logického myšlení (978-80-262-1777-0)
Podívejte se také
- Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
- Lenochova cesta k úspěchu (978-80-262-1016-0)
- ozdobne baleni darku pro deti 80 86783 18 9
- Zachraňte planetu! Recyklace (978-80-277-1071-3)
- Kreslení pastelkami: 50 kroků k rozvoji kreslířských dovedností - tvůrčí dílna (978-80-264-3558-7)
- vesele ponozky
- Malé pohádky pro malé děti (978-80-262-1802-9)
- Škola hry na klavír (978-80-266-1811-9)
- Evropa k nakousnutí: Nápaditý cestopis pro děti (978-80-262-1928-6)
- Čtení nás baví 3: Pracovní sešit pro 3. ročník k rozvoji čtenářských dovedností (978-80-88285-57-1)
- Čtení nás baví 4: Pracovní sešit pro 4. ročník k rozvoji čtenářských dovedností (978-80-88285-60-1)
- Čtení nás baví 1: Pracovní sešit pro 1. ročník k rozvoji čtenářských dovedností (978-80-88285-44-1)
- Môj pracovný zošit Hry s číslami 1 - 70 (978-80-567-0520-9)
- Hraní a realita (978-80-262-1307-9)
- Co napoví stromoví (978-80-262-1927-9)
- Pláž v Chorvátsku (978-80-8090-262-9)
- Tajemství výchovy dívek (978-80-262-0474-9)
- Skrytá historie koučování (978-80-262-0784-9)
- Ella a superstar (978-80-262-1633-9)
- Dětství a společnost (978-80-262-1956-9)
- Hádej, čím budu (978-80-262-1716-9)
- Život není náhoda (978-80-262-1237-9)