Oborové didaktiky jsou vědními disciplínami zaměřenými na oborově specifickou dimenzi vyučování a učení ve škole i mimo ni. Jejich agenda sahá od vymezování a zdůvodňování cílů oborového vyučování a učení přes výběr, legitimizaci a didaktickou transformaci obsahů až k metodické strukturaci učebních procesů. Problémem českého školství je, že oborové didaktiky u nás nebyly po dlouhou dobu s náležitými nároky systematicky pěstovány. Přesto se rozvinuly do podoby relativně svébytných vědních disciplín, jak o tom svědčí tato kniha. Jejím cílem je podat pohled na vývoj a stav oborových didaktik v České republice a naznačit perspektivy jejich dalšího směřování. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Oborové didaktiky - Iva Stuchlíková, Tomáš Janík , Kniha oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0)Oborové didaktiky jsou vědními disciplínami zaměřenými na oborově specifickou dimenzi vyučování a učení ve škole i mimo ni. Jejich agenda sahá od vymezování a zdůvodňování cílů oborového vyučování a učení přes výběr, legitimizaci a didaktickou transformaci obsahů až k metodické strukturaci učebních procesů. Problémem českého školství je, že oborové didaktiky u nás nebyly po dlouhou dobu s náležitými nároky systematicky pěstovány. Přesto se rozvinuly do podoby relativně svébytných vědních disciplín, jak o tom svědčí tato kniha. Jejím cílem je podat pohled na vývoj a stav oborových didaktik v České republice a naznačit perspektivy jejich dalšího směřování. (patro.cz)
Podobné produkty ako Oborové didaktiky - Janík Tomáš , Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na filozofické fakultě univerzity karlovy (9788024652283)Elektronická kniha - autor Martin Strouhal a Míla Janišová, 242 stran, česky Kolektivní monografie pracovníků věnujících se přípravě budoucích učitelů na FF UK je první publikací vydanou Centrem učitelství FF UK, jež vzniklo v roce 2021. Kniha zahrnuje příspěvky z oborových didaktik českého jazyka a literatury, cizích jazyků, historie a z oblasti pedagogicko-psychologické přípravy učitelů. Nabízí aktuální pohledy na domácí i zahraniční přístupy k profesnímu terciárnímu vzdělávání budoucích pedagogů, systemizaci nejnovějších poznatků vybraných oborových didaktik, aktuální pohledy na problematiku didaktické transformace oborových poznatků a jejich následnou implementaci do vysokoškolských vzdělávacích programů. Dále představuje nedávné výzkumy zabývající se oborově didaktickými otázkami, problematikou fakultních učitelů a pedagogických praxí. Publikace chce také poukázat na největší nedostatky učitelské přípravy a na faktory ovlivňující adaptaci začínajících... (alza.cz)
Podobné produkty ako Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (9788024652283) , Jmenuju se tomáš ()Kniha - autor Iva Stuchlíková; Tomáš Janík, 466 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Oborové didaktiky jsou vědními disciplínami zaměřenými na oborově specifickou dimenzi vyučování a učení ve škole i mimo ni. Jejich agenda sahá od vymezování a zdůvodňování cílů oborového vyučování a učení přes výběr, legitimizaci a didaktickou transformaci obsahů až k metodické strukturaci učebních procesů. Problémem českého školství je, že oborové didaktiky u nás nebyly po dlouhou dobu s náležitými nároky systematicky pěstovány. Přesto se rozvinuly do podoby relativně svébytných vědních disciplín, jak o tom svědčí tato kniha. Jejím cílem je podat pohled na vývoj a stav oborových didaktik v České republice a naznačit perspektivy jejich dalšího směřování. (alza.cz)
Podobné produkty ako Kniha Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0) , Dakls prostírání iva ornamenty, 38 cmKniha přináší reflexi vybraných problémů vzdělávání, a to formou kratších textů spadajících do žánru nedělních krasořečí. Ty se mají vyznačovat povedeným jazykovým provedením, mají zpracovávat podstatné problémy či dilemata oboru a mají mít šťastný konec. Tato sbírka obsahuje deset krasořečí zastřešených tématem obratů a vyvažování ve výchově a vzdělávání - týkají se školy, školního vzdělávání, kurikula, vyučování a učení, pedagogických profesí a zejména učitelství. Kniha je určena pro širší veřejnost - nikoliv nezbytně odbornou. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Nedělní pedagogické krasořeči - Tomáš Janík , Prostírání iva květ modrá, 38 cmPsát o výchově prý není trendy. Všichni už s tím přestali. Závažnost věci přitom je setrvale vysoká! Proto šestý svazek Munice přináší lekci z pedagogiky, z vědy, která je zároveň profesí, ale i praxí mnoha z nás. Vyskytuje se totiž všude tam, kde jeden nabízí pomocnou ruku druhému. Laskavým průvodcem světem výchovy a vzdělávání bude čtenářům vědec, pedagog a zkušený autor popularizačních knih, prof. Tomáš Janík. Jeho výklad prosvěcuje víra, že v závazku "vše pro výchovu" spočívá budoucnost lidstva. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vše pro výchovu - Tomáš Janík , Bittová iva: čikori - cd (mam150-2)Kniha je překladem publikace Mythen – Irrtümer – Unwahrheiten: Essays über das „Valsche“ in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Mýty - omyly - nepravdy - Tomáš Janík , Geniální podnikatel tomáš baťa ()Kniha seznamuje čtenáře s východisky, okolnostmi, průběhem a výsledky nejdelší simulace kosmického letu, jaká byla doposud realizována. Příběh první úspěšné "mise" šestičlenné mezinárodní posádky na planetu Mars je popisován z mnoha různých pohledů, protože k napsání knihy sdružilo síly 34 autorů mnoha národností a nejrůznějšího odborného zaměření. Výsledkem je publikace, která je přes svoji přísnou vědeckost otevřena všem čtenářům se zájmem o kosmické lety, ale i o chování a prožívání osob v extrémním prostředí či o vyprávění (ne)obyčejného příběhu o 520 dnech dlouhé samotě. Kolektiv autorů spojuje zájem o kosmický výzkum. Jeden z autorů absolvoval kosmický let, tři prošli simulací kosmického letu, většina se opakovaně podílela na projektech, ve kterých byly dlouhodobé lety simulovány, a ti nejšťastnější realizují své výzkumy přímo v Mezinárodní kosmické stanici. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Mars - 500 - Iva Šolcová, Iva Stuchlíková, V Guščin , Dakls prostírání iva mandala červená, 38 cmKniha přináší reflexi vybraných problémů vzdělávání, a to formou kratších textů spadajících do žánru nedělních krasořečí. Ty se mají vyznačovat povedeným jazykovým provedením, mají zpracovávat podstatné problémy či dilemata oboru a mají mít šťastný konec. Tato sbírka obsahuje deset krasořečí zastřešených tématem obratů a vyvažování ve výchově a vzdělávání – týkají se školy, školního vzdělávání, kurikula, vyučování a učení, pedagogických profesí a zejména učitelství. Kniha je určena pro širší veřejnost – nikoliv nezbytně odbornou. (patro.cz)
Podobné produkty ako Nedělní pedagogické krasořeči - Janík Tomáš , Bittová iva: entwine / proplétám - cd (pm0079-2)Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům metodický postup umožňující zlepšovat výuku na základě její reflexe je v knize představena metodika rozvíjející hospitace a metodiky AAA (anotování, analyzování a alterování výukových situací). Princip této metodiky je ilustrován na desítce didaktických kazuistik zpracovaných za různé obory školního vzdělávání s cílem nad-oborového zobecnění. Autoři věří, že kniha otevírá a konkretizuje cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení. (patro.cz)
Podobné produkty ako Kvalita (ve) vzdělávání - Janík Tomáš , Tomáš řepka: deník ze dna ()Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení. (patro.cz)
Podobné produkty ako Mýty omyly nepravdy - Janík Tomáš , Klus tomáš: cítím - cd (8590233057404)Psát o výchově prý není trendy. Všichni už s tím přestali. Závažnost věci přitom je setrvale vysoká! Proto šestý svazek Munice přináší lekci z pedagogiky, z vědy, která je zároveň profesí, ale i praxí mnoha z nás. Vyskytuje se totiž všude tam, kde jeden nabízí pomocnou ruku druhému. Laskavým průvodcem světem výchovy a vzdělávání bude čtenářům vědec, pedagog a zkušený autor popularizačních knih, prof. Tomáš Janík. Jeho výklad prosvěcuje víra, že v závazku "vše pro výchovu" spočívá budoucnost lidstva. (patro.cz)
Podobné produkty ako Vše pro výchovu - Janík Tomáš , Dakls prostírání iva paris, 30 x 45 cmeBook:,Publikace, kterou připravil kolektiv autorů z katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, je určena pro posluchače studijních oborů tělesná výchova a sport a pro zájemce o plaveckou výuku. Text obsahuje tři části, které se jednotlivě zabývají plaveckou gramotností, technikou plaveckých způsobů a didaktikou plaveckých způsobů. V první části jsou charakterizovány požadavky na úroveň plavecké gramotnosti tak, aby vodní prostředí a pohyb v něm mohly být využívány celoživotně. Druhá část je pojata jako nutné teoretické zázemí pro vlastní didaktiku plaveckých způsobů. Nově jsou zde zařazeny modelové techniky plavání přiměřené vývojovému stupni dítěte, tzv. dětský kraul a dětský znak. Text třetí části je bohatě doplněn obrázky, pokrývá didaktiku všech plaveckých způsobů, pádů, skoků, plaveckých obrátek a je rozšířen o nácvik a rozvoj sebezáchranných dovedností a využití synchronizovaného plavání v plavecké výuce. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler - e-kniha , Dakls prostírání iva šedá, 30 x 45 cmKniha rozhovorů zprostředkovává názory zástupců tří generací pedagogů na aktuální problémy vzdělávání, učitelství a pedagogiky. Záměrem autorů je přiblížit pohledy na pedagogické problémy situované v různých časových obdobích a diskutovat je v obecnějších souvislostech s výhledem na další vývoj. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice - Tomáš Janík, Josef Maňák, Vlastimil Švec , Dakls prostírání iva květiny, 30 x 45 cmŽe byl Karel IV. velký panovník a nechal postavit kamenný most v Praze, ví každé nemluvně. Ale tohle víte??? V mládí byl pěkné kvítko – rád chodil v přestrojení, vyhledával dobrodružství a nikdy se nenechal zajmout – to raději utekl. Měl nemanželského syna! Nechal toho postavit a vybudovat mnohem víc než Karlův most a Karlovu univerzitu – třeba Máchovo jezero, 9 dalších univerzit, několik hradů, říční přístav v Litoměřicích atd., atd., atd… Druhý díl série popisující naše velikány tak, jak je neznáte. Čeká vás plno pikantních zajímavostí, vtipných komentáru a komiksových ilustrací. Průvodci vám budou rytíř a básník Smil Flaška z Pardubic a opat Jan Neplach – historické postavy, které krále Karla IV. zažily. A dvě „laskavé čtenárky“, které kladou všetečné otázky… (patro.cz)
Podobné produkty ako Karel IV. - Němeček Tomáš , Dakls prostírání iva motýli, 30 x 45 cmKniha o Karlu IV. zachycuje příběh člověka, který jako malé dítě byl vyrván z matčina náručí, uvržen do sklepního vězení a posléze odvezen do daleké ciziny. Jako urozený jinoch se pouštěl do pochybných dobrodružství, „dal se na cestu hříchů mládí“, jak cudně poznamená kronikář, vedl nezřízený sexuální život, jehož sám papež musel napomínat za výstřední a příliš švihácké oblékání a přemrštěnou náklonnost dámským půvabům. Postupně se však stává vyzrálým a obratným charismatickým politikem, spoluurčujícím po třicet let osudy středověké Evropy, ale i budovatelem na svou dobu vskutku nevšedního formátu.Do tvářnosti Prahy se zapsal nejen uvedením gotického stavebního slohu, ale i výstavbou Nového Města pražského či založením univerzity (kromě pražské však zřídil i devět dalších v různých částech Evropy). Neutuchající stavební aktivitu nerozvíjel jenom v Praze, ale např. i v Hradci Králové, Chrudimi, Rakovníku, Ústí n/L., Brně, Olomouci či Znojmě, ba i v nejrůznějších částech Svaté říše římské (kupř. v Karlově oblíbeném Norimberku či v Tangermünde). Ke svým dílům dokázal přitáhnout tvůrce vskutku světové velikosti, jakými byli třeba Matyáš z Arrasu, Petr Parléř či Mistr Theodorik.Konečně i Karlova vlastní literární tvorba (zábava jeho panovnickými kolegy vskutku příliš nepěstovaná) o něm leccos vypovídá. Koláž z nejrůznějších dobových kronik, listin arukopisů, korespondence a studií historiků od Fr. Palackého, J. Šusty, J. Spěváčka, Fr. Kavky až po L. Bobkovou tak přináší poutavé čtení, vystihující život a působení tohoto neobyčejného vladaře, s důrazem na jeho lidský rozměr. Knihu doplňuje téměř sto dvacet dobových vyobrazení, starých rytin, iluminací z nejrůznějších kronik a kodexů, vedut, map, stavebních plánů, portrétů, fotografií nejrůznějších rukopisů i staveb, pečetí, soch či náhrobků. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Císař Karel IV. - Jiří Tomáš , Dakls prostírání iva listy, 30 x 45 cmKniha o Karlu IV. zachycuje příběh člověka, který jako malé dítě byl vyrván z matčina náručí, uvržen do sklepního vězení a posléze odvezen do daleké ciziny. Jako urozený jinoch se pouštěl do pochybných dobrodružství, „dal se na cestu hříchů mládí“, jak cudně poznamená kronikář, vedl nezřízený sexuální život, jehož sám papež musel napomínat za výstřední a příliš švihácké oblékání a přemrštěnou náklonnost dámským půvabům. Postupně se však stává vyzrálým a obratným charismatickým politikem, spoluurčujícím po třicet let osudy středověké Evropy, ale i budovatelem na svou dobu vskutku nevšedního formátu. Do tvářnosti Prahy se zapsal nejen uvedením gotického stavebního slohu, ale i výstavbou Nového Města pražského či založením univerzity (kromě pražské však zřídil i devět dalších v různých částech Evropy). Neutuchající stavební aktivitu nerozvíjel jenom v Praze, ale např. i v Hradci Králové, Chrudimi, Rakovníku, Ústí n/L., Brně, Olomouci či Znojmě, ba i v nejrůznějších částech Svaté říše římské (kupř. v Karlově oblíbeném Norimberku či v Tangermünde). Ke svým dílům dokázal přitáhnout tvůrce vskutku světové velikosti, jakými byli třeba Matyáš z Arrasu, Petr Parléř či Mistr Theodorik. Konečně i Karlova vlastní literární tvorba (zábava jeho panovnickými kolegy vskutku příliš nepěstovaná) o něm leccos vypovídá. Koláž z nejrůznějších dobových kronik, listin arukopisů, korespondence astudií historiků od Fr. Palackého, J. Šusty, J. Spěváčka, Fr. Kavky až po L. Bobkovou tak přináší poutavé čtení, vystihující život a působení tohoto neobyčejného vladaře, s důrazem na jeho lidský rozměr. Knihu doplňuje téměř sto dvacet dobových vyobrazení, starých rytin, iluminací z nejrůznějších kronik a kodexů, vedut, map, stavebních plánů, portrétů, fotografií nejrůznějších rukopisů i staveb, pečetí, soch či náhrobků. (patro.cz)
Podobné produkty ako Císař Karel IV. - Tomáš Jiří , Dakls prostírání iva vzor, 30 x 45 cmPublikácia je zameraná na hlavné prvky systému didaktiky: ciele výučby; osobnosť žiaka; osobnosť učiteľa; didaktické zásady; učivo, kurikulum, štandardy; metódy, organizačné formy i materiálne prostriedky výučby; skúšanie a hodnotenie žiakov; moderné koncepcie výučby; kvalita výučby. V publikácii sa uvádzajú mnohé inovácie v oblasti didaktiky, napr. dôsledky globalizácie na výchovu a vzdelávanie, učebné štýly a rozvíjanie spôsobilosti žiakov učiť sa, návrh štandardov pre učiteľov, tvorivosť v práci učiteľa, kurikulum, štandardy, kľúčové kompetencie, výchova žiakov k podnikavosti, európska dimenzia vzdelávania, metódy rozvoja kritického a tvorivého myslenia žiakov, moderné trendy v skúšaní a hodnotení žiakov, niektoré progresívne koncepcie výučby, napr. konštruktivizmus, autentické vyučovanie, elektronické vzdelávanie, mozgovokompatibilné učenie. V úvode každej kapitoly sú uvedené konkrétne ciele štúdia kapitoly, ktorých mieru dosiahnutia si čitateľ môže overiť vyriešením autodidaktického testu. V závere každej kapitoly sú uvedené úlohy a námety na premýšľanie, ktoré možno využiť aj ako témy projektov alebo seminárnych prác. V treťom vydaní publikácie v porovnaní s druhým vydaním došlo k niektorým zmenám v obsahu, najmä doplnením o nové podkapitoly (Šikanovanie žiakov a jeho prevencia, Vzdelávanie učiteľov, Hodnotenie kvality školy, Benchmarking, benchlearning). Publikácia je určená najmä učiteľom základných a stredných škôl, ako aj študentom učiteľských odborov na vysokých školách (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Didaktika - Ivan Turek , Bittová iva, javas: the party - cd (mam299-2)Elektronická kniha , 306 stran, česky Publikace, kterou připravil kolektiv autorů z katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, je určena pro posluchače studijních oborů tělesná výchova a sport a pro zájemce o plaveckou výuku. Text obsahuje tři části, které se jednotlivě zabývají plaveckou gramotností, technikou plaveckých způsobů a didaktikou plaveckých způsobů. V první části jsou charakterizovány požadavky na úroveň plavecké gramotnosti tak, aby vodní prostředí a pohyb v něm mohly být využívány celoživotně. Druhá část je pojata jako nutné teoretické zázemí pro vlastní didaktiku plaveckých způsobů. Nově jsou zde zařazeny modelové techniky plavání přiměřené vývojovému stupni dítěte, tzv. dětský kraul a dětský znak. Text třetí části je bohatě doplněn obrázky, pokrývá didaktiku všech plaveckých způsobů, pádů, skoků, plaveckých obrátek a je rozšířen o nácvik a rozvoj sebezáchranných dovedností a využití... (alza.cz)
Podobné produkty ako Didaktika plavání (9788024643120) , Kubelková iva: jak moc mě znáš - cd (9029520581)Karta se pomalu obrací a Nik společně s Posly ohně začínají přebírat iniciativu. Ale ani Mraziví nespí a chystají drtivou odvetu. Dokáží Nik a jeho přátelé zabránit osudnému útoku na svou planetu? Podaří se jim získat další spojence? Nic není předem jisté a i Nik dělá chyby... Čtvrtý díl pětidílné fantasy série uvádí další strhující osudy Ahonika, krále bez království a čaroděje bez kouzelnických schopností. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Čaroděj IV. - Muž bez tváře - Tomáš Dušek , Bittová iva, škampovo kvarteto: morava - cd (su4092-2)(patro.cz)
Podobné produkty ako Věštění v antickém Řecku IV. - Vítek Tomáš , Bittová iva: kolednice (reedice 2018) - cd (ib001-2)Publikace pro učitele matematiky, studenty učitelství, ale také pro další zájemce o studium matematiky a její historie. Vyplňuje citelnou mezeru v naší odborné literatuře, kterou je kvalitní učebnice didaktiky středoškolské matematiky. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Didaktika matematiky - Josef Polák , Jmenuju se tomáš: čte aleš hámaPublikace pro učitele matematiky, studenty učitelství, ale také pro další zájemce o studium matematiky a její historie. Vyplňuje citelnou mezeru v naší odborné literatuře, kterou je kvalitní učebnice didaktiky středoškolské matematiky. (patro.cz)
Podobné produkty ako Didaktika matematiky - Polák Josef , Víška tomáš: unreleased - cd (up0240-2)Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“ Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné použití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a nepostradatelným vodítkem. (patro.cz)
Podobné produkty ako Moderní didaktika - Čapek Robert , Jamník tomáš, symfonický orchestr českého rozhlasu, netopil tomáš: kompletní dílo pro violoncello (2 (su4034-2)Čtvrtý svazek představuje osobnosti z oborů biologických či biochemických. Biologa, lékaře a imunologa Milana Haška (1925-1984) přiblíží jeho mladší kolegové Juraj Iványi a Jan Svoboda, kteří vyprávějí o jeho teorii imunologické tolerance a ideologizaci genetiky v 50. letech 20. století. O vzpomínky na svého slavného otce, epidemiologa Karla Rašku (1909-1987), jakož i o své životní a vědecké zkušenosti se podělí Karel Raška ml. (*1939), lékař, molekulární virolog, genetik, imunolog a imunopatolog působící v USA. Biolog a virolog Jan Svoboda (nar.1931) se zamýšlí nad otázkami vzdělanosti a demokracie, připomene však i svoje objevy v oblasti buněčné a virové genetiky - zasloužil se zejména o objasnění životního cyklu retrovirů (např. leukémie, HIV). Mikrobioložka a molekulární genetička Helena Kopecká (nar.1931) přibližuje své působení v exilu v oblasti kulturní i vědecké - podílela se například na vymýcení dětské obrny ve světě. Biochemička a fyzioložka Helena Illnerová (nar.1937), první žena-předsedkyně Akademie věd ČR, otevírá vedle svého vědeckého tématu biologických hodin v organismech i neméně podstatnou otázku pedagogické činnosti. Biochemička Eva Zažímalová (nar.1955) vypráví o rostlinných hormonech, ale i o své krátké filmové kariéře a lásce ke koním.Milan Hašek: O imunogenetice Karel Raška ml.: Životy zasvěcené medicíněJan Svoboda: Vzdělanost a demokracieHelena Kopecká: Odvaha začínat znovu - ve vědě i v životě Helena Illnerová: Věda i to ostatní - rodina, příroda, umění Eva Zažímalová: Experiment je způsob, jakým klademe otázku přírodě (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Homines scientiarum IV - Michal V. Šimůnek, Tomáš Hermann, Dominika Grygarová, Soňa Štrbáňová, Tomáš Petráň , Bittová iva & vladimír václave: bílé inferno - cd (mam055-2)Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabízí informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika učení dětí předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřských škol a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice cílů, obsahů a procesů učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol získanými prostřednictvím výzkumných šetření. (patro.cz)
Podobné produkty ako Didaktika mateřské školy - Syslová Zora , Dakls prostírání iva people who love eat, 38 cmCieľom publikácie je poskytnúť čitateľom základné informácie o didaktike vysokej školy a ponúknuť návody, ako riešiť didaktické problémy vyučovania na vysokej škole v konkrétnej učiteľskej praxi. Ťažiskom obsahu tohoto študijného textu je aplikácia teoretických poznatkov do praktickej činnosti vysokoškolského učiteľa. Práca je rozčlenená do dvanástich samostatných častí, v ktorých sa poukazuje na hlavné problémy vyučovania na vysokých školách a naznačujú sa možnosti ich riešenia. V samostatných kapitolách sú vymedzené základné pojmy didaktiky a jej prvky v systémovej štruktúre. Sú to ciele vyučovacieho procesu, učivo, didaktické zásady, vyučovacie metódy, organizačné formy a materiálne prostriedky vyučovania. Osobitná pozornosť sa venuje osobnosti študenta, hodnoteniu a klasifikácii výkonov študentov, ako aj plánovaniu práce učiteľa. Publikácia je súborom najdôležitejších teoretických informácií a praktických návodov o tom ako môže pedagogickú činnosť vysokoškolského učiteľa ovplyvniť jeho znalosť didaktiky vysokej školy. Výsledným efektom bude skutočnosť, že študentisi z prednášok či seminárov odnesú kvalitné vedomosti, zručnosti a postoje a vysokoškolskí učitelia sa budú zamýšľať nad spôsobmi implemetácie teórie didaktiky vysokej školy do kontextu vyučovania. (patro.cz)
Podobné produkty ako Didaktika vysokej školy - Bajtoš Ján , Dakls prostírání iva luční kvítí, 30 x 45 cmVoľné pokračovanie publikácie Didaktika matematiky I. od britských autorov Anne a Len Frobisherovcov. Sprievodca učiteľa po svete matematiky a matematického premýšľania. Pomáha učiteľom využívať hľadanie riešení úloh vo svojom učení. Zámerom je, aby práve cez hľadanie riešení úloh učitelia matematiky u detí rozvíjali ich schopnosť samostatne myslieť, a súčasne aj argumentovať matematicky v skupinách. (patro.cz)
Podobné produkty ako Didaktika matematiky II. - Frobisher Anne , Dakls prostírání iva ornament modrá, 30 x 45 cmElektronická kniha - autor Ondřej Hník, 180 stran, česky Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak... (alza.cz)
Podobné produkty ako Didaktika literatury: výzvy oboru (9788024626598) , Dakls prostírání iva růže šedá, 30 x 45 cmPublikace pro učitele matematiky, studenty učitelství, ale také pro další zájemce o studium matematiky a její historie. Vyplňuje citelnou mezeru v naší odborné literatuře, kterou je kvalitní učebnice didaktiky středoškolské matematiky. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Didaktika matematiky III. část - Josef Polák , Dakls prostírání iva květy podzimní, 30 x 45 cmPublikace pro učitele matematiky, studenty učitelství, ale také pro další zájemce o studium matematiky a její historie. Vyplňuje citelnou mezeru v naší odborné literatuře, kterou je kvalitní učebnice didaktiky středoškolské matematiky. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Didaktika matematiky II. část - Josef PolákeBook:,Učebnice obecné didaktiky představuje myšlenkový systém, který vás uvede do vymezené vědní oblasti. Logické utřídění látky a vhled do soustavy jejího výkladu poskytuje studujícím teoretické poznání. Právě to umožňuje klást si otázky, problematizovat a vidět nové problémy, hledat jejich řešení, uvědomovat si smysl jednání v širších souvislostech. Publikace si klade za cíl podporovat samostatné pedagogické myšlení, které proniká do základních vztahů pedagogického procesu. Postihuje souvislosti, je s to kriticky analyzovat a hodnotit jednotlivé didaktické koncepce, odlišovat podnětné prvky od módnosti v aktuálních diskuzích. Tím vším se rozšiřuje základ, na němž učitel činí svá didaktická rozhodnutí. Knížka je určena především studentům učitelství, ale také začínajícím učitelům a všem ostatním, kteří mají zájem promýšlet si hlouběji dosavadní zkušenosti. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Obecná didaktika - Jarmila Skalková - e-knihaeBook:,Publikace se zaměřuje zejména na tyto okruhy otázek: • Co je nutné vyučovat • Jak vést výuku • Jak při výuce postupovat • Jak efektivně kontrolovat výstupy výuky • Které prvky ovlivňují efekty vyučování Přínosem publikace je řada praktických ukázek a příkladů, které mohou studenti, začínající i zkušení učitelé využít ve vlastní výuce: • Ukázky vyučovacích hodin • Návody na použití jednotlivých metod • Ukázky příprav na hodinu • Příklady slovních hodnocení na různé typy žáků Proto kniha zaujme i příslušníky dalších profesí, kteří se neobejdou bez občasného informování druhých nebo kteří připravují přednášku či prezentaci, například před spolupracovníky nebo partnery ve firmě. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Obecná didaktika - Lucie Zormanová - e-knihaeBook:,Co vám kniha přinese? Porozumíte klíčovým pojmům a seznámíte se se základními problémy z oblasti didaktiky a didaktiky dospělých. Pochopíte specifika vzdělávání a učení dospělého. Budete se orientovat v historických souvislostech i aktuálních potřebách vzdělávání dospělých. Získáte přehled o způsobech hodnocení výsledků vyučování a učení dospělých a o pozici a roli lektora v tomto procesu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Didaktika dospělých - Lucie Zormanová - e-knihaeBook:,Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“ Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a nepostradatelným vodítkem. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Moderní didaktika - Robert Čapek - e-knihaPublikace pro učitele matematiky, studenty učitelství, ale také pro další zájemce o studium matematiky a její historie. Vyplňuje citelnou mezeru v naší odborné literatuře, kterou je kvalitní učebnice didaktiky středoškolské matematiky. (patro.cz)
Podobné produkty ako Didaktika matematiky III. část - Polák JosefDidaktika matematiky I. je pre učiteľa sprievodcom po svete matematiky a spôsobmi matematického premýšľania. Ak je vaším zámerom vytvárať u žiakov pozitívny vzťah k matematike a hľadáte zásobáreň úloh a zadaní, je to práve toto dielo, ktoré dokáže naštartovať vzťah k matematike u vašich žiakov. Poďte skúmať matematické problémy a objavujte, ako možno tieto problémy zapojiť do prirodzeného procesu učenia sa žiakov! Známi britskí autori Anne a Len Frobisherovci zdôrazňujú vo svojej knihe potrebu zmeny postojov žiakov k matematike a možno aj zmeny postoja k matematike u učiteľa. Vychádzajú z toho, že matematika nemá byť len o uvažovaní typu "buď - alebo". Sú presvedčení o tom, že učiteľ by mal hľadať prístup, ktorý mu vyhovuje najviac a v neposlednom rade, ktorý vyhovuje jeho žiakom.Dielo je doplnené marginálnymi poznámkami, ktorými sú jednotlivé témy v Didaktike matematiky I. prepájané s obsahom nášho štátneho vzdelávacieho programu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Didaktika matematiky I. - Anne Frobisher, Len FrobisherVoľné pokračovanie publikácie Didaktika matematiky I. od britských autorov Anne a Len Frobisherovcov. Sprievodca učiteľa po svete matematiky a matematického premýšľania. Pomáha učiteľom využívať hľadanie riešení úloh vo svojom učení. Zámerom je, aby práve cez hľadanie riešení úloh učitelia matematiky u detí rozvíjali ich schopnosť samostatne myslieť, a súčasne aj argumentovať matematicky v skupinách. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Didaktika matematiky II. - Anne Frobisher, Len FrobisherKniha - autor Robert Čapek, 624 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“ Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné použití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a... (alza.cz)
Podobné produkty ako Moderní didaktika (978-80-247-3450-7)Kniha – autor Josef Polák, 432 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Josef Polák, 432 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace pro učitele matematiky, studenty učitelství, ale také pro další zájemce o studium matematiky a její historie. Vyplňuje citelnou mezeru v naší odborné literatuře, kterou je kvalitní učebnice didaktiky středoškolské matematiky. (alza.cz)
Podobné produkty ako Didaktika matematiky (978-80-7238-449-5)Elektronická kniha - autor Robert Čapek, 624 stran Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“ Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a... (alza.cz)
Podobné produkty ako Moderní didaktika (978-80-247-3450-7)Elektronická kniha - autor Lucie Zormanová, 240 stran Seznamte se s nejdůležitějšími otázkami obecné didaktiky! Publikace určená především studentům učitelství a učitelům, a to na všech stupních školství včetně vysokého, vás srozumitelnou a jasnou formou seznámí se základními pojmy a problémy oboru. Výklad je zároveň komplexní, bez povrchního zjednodušování. Detaily knihy: Autor: Lucie Zormanová Rok vydání: 2014 ISBN: 978-80-247-4590-9 Počet stran: 240 (alza.cz)
Podobné produkty ako Obecná didaktika (978-80-247-4590-9)Elektronická kniha - autor Lucie Zormanová, 224 stran Představujeme vám didaktiku dospělých jako vědeckou disciplínu zabývající se obecně vyučovacím procesem ve vzdělávání dospělých. Kniha seznamuje se specifiky didaktiky dospělých, vzdělávání dospělých a s jejich aplikacemi v praxi. Publikaci ocení jak studenti andragogiky, tak lektoři a andragogové. (alza.cz)
Podobné produkty ako Didaktika dospělých (978-80-271-0051-4)Elektronická kniha - autor Alena Vališová, 312 stran, česky Studijní materiál je určen pro studenty učitelství bakalářského i magisterského typu v prezenční i kombinované formě studia. V souvislosti s realizovanou strukturací studijních programů pro bakalářskou a navazující magisterskou úroveň může podpůrně sloužit též jiným předmětům akreditovaných programů na různých vysokých školách pedagogického zaměření. Studijní text je východiskem k samostatnému studiu – úkoly, které obsahuje, vedou k práci s odbornou literaturou. Při práci s textem jde nejen o osvojení si základních informací týkajících se vybraných témat z obecné didaktiky, ale také o konfrontaci s představami a dosavadními poznatky čtenářů. Publikace je uspořádána do patnácti základních kapitol, které mají pro lepší orientaci shodnou strukturu: na úvod obsahují shrnutí cílů a obsahu kapitoly, dále samotný studijní text spolu s potřebnými definicemi, ale také množství úkolů k samostatnému řešení... (alza.cz)
Podobné produkty ako Obecná didaktika (978-80-271-3249-2)Elektronická kniha - autor Jarmila Skalková, 328 stran Učebnice obecné didaktiky představuje myšlenkový systém, který vás uvede do vymezené vědní oblasti. Logické utřídění látky a vhled do soustavy jejího výkladu poskytuje studujícím teoretické poznání. Právě to umožňuje klást si otázky, problematizovat a vidět nové problémy, hledat jejich řešení, uvědomovat si smysl jednání v širších souvislostech. Publikace si klade za cíl podporovat samostatné pedagogické myšlení, které proniká do základních vztahů pedagogického procesu. Postihuje souvislosti, je s to kriticky analyzovat a hodnotit jednotlivé didaktické koncepce, odlišovat podnětné prvky od módnosti v aktuálních diskuzích. Tím vším se rozšiřuje základ, na němž učitel činí svá didaktická rozhodnutí. Knížka je určena především studentům učitelství, ale také začínajícím učitelům a všem ostatním, kteří mají zájem promýšlet si hlouběji dosavadní zkušenosti. (alza.cz)
Podobné produkty ako Obecná didaktika (978-80-247-1821-7)Elektronická kniha - autor Zdeňka Chocholoušková, 270 stran, česky Vysokoškolská učebnice didaktiky biologie, která má studenty učitelství vybavit profesními znalostmi a kompetencemi natolik, aby věděli „čemu a jak vyučovat“. Klade důraz na nezbytnost těsné spolupráce ve vertikálním směru, tj. mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami, které pevně stojí na oborových základech. (alza.cz)
Podobné produkty ako Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou (978-80-261-0846-7)Že byl Karel IV. velký panovník a nechal postavit kamenný most v Praze, ví každé nemluvně. Ale tohle víte??? • V mládí byl pěkné kvítko – rád chodil v přestrojení, vyhledával dobrodružství a nikdy se nenechal zajmout – to raději utekl. • Měl nemanželského syna! • Nechal toho postavit a vybudovat mnohem víc než Karlův most a Karlovu univerzitu – třeba Máchovo jezero, 9 dalších univerzit, několik hradů, říční přístav v Litoměřicích atd., atd., atd… (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Karel IV.: očima opata Neplacha a rytíře Smila - Tomáš NěmečekPísně Bohuslava Martinů - dokonalé drobnosti velkého mistra! Bohuslav Martinů - Písničky na jednu stránku H 294, Písničky na dvě stránky H 302, Nové slovenské písně H 126, Nový špalíček H 288 Martina Janková - soprán, Tomáš Král - baryton, Ivo Kahánek - klavír Lidové písně jsou patrně jedním ze dvou nejsilnějších pramenů inspirace, z nichž vyrůstá celé dílo Bohuslava Martinů. Rozsáhlou Sušilovu sbírku moravských lidových písní s sebou skladatel vozil na všech cestách. Právě z této sbírky pochází většina lidových textů Písniček na jednu a na dvě stránky a Nového špalíčku. Stejně jako Dvořák ve svých Moravských dvojzpěvech tady Martinů zkomponoval vlastní nápěvy a doprovod; hluboká inspirace lidovou hudbou, její rytmikou, melodikou i harmonickými postupy je v nich ovšem nepřeslechnutelná. Vznikly z kraje 40. let v americkém exilu, uprostřed 2. světové války, a představovaly pro Martinů a jeho krajany spojení s domovem. Jan Masaryk tyto písně často uváděl se sólistkou MET, sopranistkou Jarmilou Novotnou. Ve své výrazové úspornosti a oproštěnosti jsou tyto tři písňové cykly jedním z klíčů k celému pozdnímu dílu Bohuslava Martinů. Sbírka Nových slovenských písní představuje v tvorbě Martinů unikátní případ; sám je posbíral během svého pobytu na Slovensku v roce 1920 a následně k nim zkomponoval klavírní doprovody. Trojice renomovaných interpretů s autentickým vztahem k lidové hudbě a k dílu Martinů přichází s referenční nahrávkou, jež dává vyniknout křehké kráse těchto písní (dvd-premiery.cz)
Podobné produkty ako Martina Janková, Tomáš Král, Ivo Kahánek: Bohuslav Martinů - Songs (CD)Publikácia je výrazom dlhoročného autorovho hľadania spôsobov, ako efektívne a zrozumiteľne vyučovať didaktiku a metodiku dejepisu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu - Viliam KratochvíleBook:,Publikace je určena především mladým učitelům, kteří začínají svůj obor vyučovat na vysoké škole a nemají pedagogické vzdělání. Autoři aplikují didaktické zásady, metody a formy na podmínky výukového procesu v prostředí vysoké školy, vysvětlují efektivní metody a prostředky výuky. Důraz je kladen především na praktickou vyučovací činnost v každodenní praxi a možnosti racionalizace a zefektivnění výuky odborných předmětů na vysoké škole. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Didaktika pro vysokoškolské učitele - Libuše Podlahová - e-kniha