Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Učit (se) příběhem - Jan Hábl
Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku.
Podívejte se také Ahome Plecháček se jménem Jan (23192)
Učit (se) příběhem - Jan Hábl - e-kniha
eBook: Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. Jan Hábl (nar. 1975) je manžel, otec, pedagog, komeniolog a bratrský farář. Po studiích filozofie výchovy při University of Wales působil na Univerzitě v Hradci Králové. V současné době přednáší v oborech na rozhraní pedagogiky, antropologie, etiky a historie vzdělávání na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. K jeho publikacím patří monografie Ultimate Human Goals in Comenius and Modern Pedagogy (2011), Lekce z lidskosti v životě a díle Jana Amose Komenského (2011). Je též autorem mnoha drobnějších studií, například Teaching Essentials through Parables (2007), Etika výchovná a nevýchovná. Otázky pedagogické prevence sociálně nežádoucích jevů (2010) a Vzdělání mravné a nemravné. Vztah poznání a ctnosti v Komenského pedagogice (2011).
Podívejte se také Jan Vojáček: Rozhodni se být zdráv
Učit (se) příběhem (978-80-729-4901-4)
Elektronická kniha - autor Jan Hábl, 120 stran Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. Jan Hábl (nar....
Podívejte se také Kraus Jan, Kraus Ivan: Učit se, učit se...! - CD (59568-2)
Podívejte se také
- Železný Jan (9788025705995)
- Jan Vojáček: Rozhodni se být zdráv (978-80-264-3784-0)
- ABUS JC8320 JAN (4003318901294)
- kysucke povesti podmanicky jan
- Jan Hus - DVD (9279)
- Galerie slávy - Jan Saudek
- Jan Werich a semafor
- Jan Masaryk - pravdivý příběh ()
- Jan Werich za oponou
- Jan Žižka - DVD (N03540)
- Schulmeister Jan: Piano - CD (UP0248)
- Jan Vojáček: Umění být zdráv
- Jan Kraus: Můj soukromý buzynes
- Skoumal Petr, Vodňanský Jan, Burian Jan, Dědeček Jiří: Večírek rozpadlých dvojic (SU5815-2)
- Smigmator Jan: Vánoce & Christmas - CD (8590233017057)
- Jan Werich vypráví pohádky a povídky
- Vytásek Jan: Na houpačce - CD (8594030604649)
- Burian Jan: Zrcadlo - CD (MAM168-2)
- Spálený Jan, ASPM: Perseidy - CD (5054197141737)
- Vodňanský Jan: Vzpoura kocourů (SU6148-2)
Kraus Jan, Kraus Ivan: Učit se, učit se...! - CD (59568-2)
Hudební CD - Originální a autentické autorské čtení z knih Ivana Krause doplňuje řada vtipných glos a poznámek. Záznam představení z pražské Violy Albert Einstein řekl, že: „Vzdělání je to, co zůstává po tom, čemu se člověk naučil ve škole.” Snahou bratrů Krausových je - doložit toto moudré rčení několika osobními důkazy. Originální a autentické autorské čtení z knih Ivana Krause doplňuje řada vtipných glos a poznámek. Záznam představení z pražské Violy Seznam stop Učit se, učit se / Strýc, který to uměl s dětmi / Medová léta (kapitola) / Otec jde do školy / Maturita / Ovečky / Má drahá
Objev podobné jako Kraus Jan, Kraus Ivan: Učit se, učit se...! - CD (59568-2)
Kuriozity v medicíně - Antonín Doležal, Jan Lomíček, Eduard Hábl
Odedávna jsou lidé přitahováni událostmi vymykajícími se každodennostem. V našich životech neustále probíhají události všední, které jsou konfrontovány s událostmi mimořádnými. Povolání hasiče, letce, potápěče, pyrotechnika, krotitele šelem či kriminalisty budí již pouhou svojí existencí zvědavost i respekt. Řadový lékař na resuscitačním či traumatologickém oddělení prožije za sobotu a neděli situace, které běžné smrtelníky často nepotkají za celý život. Samotné lékařské povolání nabízí koncentraci životních příhod, které jsou většině populace nedostupné. Zlomenina čelisti, porod císařským řezem či popáleniny jsou pro jedince, kteří to prodělali, mimořádnými událostmi. Běžné populaci nedostupné pitevny anatomické, patologicko anatomické, soudně lékařské a pitevny dětské stávají se banalitami již pro mediky. Je obvyklé, že navečer po lékařské konferenci se účastníci scházejí na večírku a při šampaňském a kaviáru (jiné se tam ani nekonzumuje) se vzájemně trumfují, sdělují si příhody, případy nevšední, ojedinělé i pro znalce. Jsou to takzvané "rarity na kvadrát". Publikace se zabývá mimořádnými kuriozitami v lékařských oborech, zejména v anatomii, největší kuriozitou je však sama existence laskavého čtenáře. Život vznikl na Zemi zhruba před 4100 miliony let, již dlouho nevzniká, jen se udržuje a předává, což je neuvěřitelná kuriozita s ničím nesrovnatelná
Objev podobné jako Kuriozity v medicíně - Antonín Doležal, Jan Lomíček, Eduard Hábl
Lekce lidskosti: Z Komenského díla vybral a okomentoval Jan Hábl (978-80-87282-89-2)
Kniha - autor Jan Amos Komenský, 212 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Jan Amos Komenský, teolog, jazykovědec, spisovatel, myslitel evropského i světového formátu, otec moderní pedagogiky, filosof, poslední biskup Jednoty bratrské, humanista a především člověk, který prožil nesmírně těžký život. Mor, požáry, války, ztráty nejbližších, pronásledování, exil. Obstál v tak těžkých životních zkouškách? Nejen to. „Učitel národů“ dokázal své životní rány zúročit a stal se mimořádným hlasem, který k nám dodnes intenzivně promlouvá. Tato malá knížka obsahuje 52 aktuálních zamyšlení na každý týden v roce, vybraných z nadčasového odkazu Jana Amose.
Objev podobné jako Lekce lidskosti: Z Komenského díla vybral a okomentoval Jan Hábl (978-80-87282-89-2)
Učit se, učit se…! (MP3-CD) - audiokniha
Audioknihu Učit se, učit se…! čtou: Ivan Kraus, Jan Kraus. Originální a autentické autorské čtení z knih Ivana Krause doplňuje řada vtipných glos a poznámek. Záznam představení z pražské Violy. Albert Einstein řekl, že: "Vzdělání je to, co zůstává po tom, čemu se člověk naučil ve škole." Snahou bratrů Krausových je - doložit toto moudré rčení několika osobními důkazy.
Objev podobné jako Učit se, učit se…! (MP3-CD) - audiokniha
Jak učit finanční gramotnost? - Jana Doležalová, Renata Majvaldová, Kateřina Lichtenberková, Monika Houšková
Finanční vzdělávání by mělo být pevnou součástí našeho celoživotního učení, protože nám pomáhá pochopit, jak správně hospodařit se svými penězi, jak je zhodnotit, jak funguje trh, jak se nepředlužit, jak nenaletět a mnoho dalšího. K dosažení toho je ale zapotřebí rozvíjet i další dovednosti a osvojovat si postoje, které nám pomohou k uplatnění se na trhu práce i celkově v životě. Finanční gramotnost by měl ideálně učit i finančně gramotný a podnikavý učitel. Ten potřebuje oporu v metodice výuky finanční gramotnosti, přístup k novým výukovým metodám, zapojení mezipředmětových vazeb a propojení výuky s praxí.Publikace, která vznikla ve spolupráci se společností yourchance o.p.s. a jejím projektem Finanční gramotnost do škol, je praktickým průvodcem pro učitele sloužícím k tomu, aby dovedl finanční gramotnost dobře předat žákům. Přehledně zpracovává téma a nabízí řadu praktických podnětů do výuky na ZŠ i SŠ, tipy pro činnosti, pracovní listy či ukázky dobré praxe.Autorský tým je složený ze zkušených učitelů a spolupracovníků na projektech Finanční gramotnost do škol.
Objev podobné jako Jak učit finanční gramotnost? - Jana Doležalová, Renata Majvaldová, Kateřina Lichtenberková, Monika Houšková
Učit se být učitelem (9788024634937)
Elektronická kniha - autor , 172 stran Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského vzdělávání v kontextu filosofie a sociologie výchovy, vysokoškolské didaktiky, osobnostně sociálního rozvoje i samotné pedeutologie. V pluralitě uvedených perspektiv autoři diskutují o následujících tematických okruzích: důsledky absence ideje vzdělanosti pro univerzitní provoz a učitelskou přípravu; význam filosofického vzdělání budoucích učitelů; vztah akademického a kompetenčního diskursu a problematické důsledky procesu masifikace vzdělávání a neoliberální rétoriky; různé podoby vztahu mezi teorií a praxí v kontextu vyučování pedagogiky a psychologie na fakultách připravujících budoucí učitele; perspektivy vysokoškolské didaktiky; problematika profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů s využitím konceptu „učitele v roli modelu“.
Objev podobné jako Učit se být učitelem (9788024634937)
Učit se být učitelem - Martin Strouhal - e-kniha
eBook: Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského vzdělávání v kontextu filosofie a sociologie výchovy, vysokoškolské didaktiky, osobnostně sociálního rozvoje i samotné pedeutologie. V pluralitě uvedených perspektiv autoři diskutují o následujících tematických okruzích: důsledky absence ideje vzdělanosti pro univerzitní provoz a učitelskou přípravu; význam filosofického vzdělání budoucích učitelů; vztah akademického a kompetenčního diskursu a problematické důsledky procesu masifikace vzdělávání a neoliberální rétoriky; různé podoby vztahu mezi teorií a praxí v kontextu vyučování pedagogiky a psychologie na fakultách připravujících budoucí učitele; perspektivy vysokoškolské didaktiky; problematika profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů s využitím konceptu „učitele v roli modelu“.
Objev podobné jako Učit se být učitelem - Martin Strouhal - e-kniha
Učit se žít s dětmi: Bytím k výchově (978-80-7436-029-9)
Kniha - autor Rebeca Wildová, 186 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Výchova dětí začíná u dospělých. Místo toho, abychom se snažili děti přizpůsobit našim požadavkům, měli bychom se pokusit vnímat svět z perspektivy dětí a vytvořit jim prostředí, které odpovídá jejich vývojovým potřebám. Dokud totiž nebudeme mít jasno v tom, jaké jsou přirozené potřeby dětí, a nebudeme se k sobě chovat s respektem, může každá situace běžného dne vést ke konfliktu. I přes veškerý materiální blahobyt se stává z výchovy našich dětí skutečný problém. Mluví se o „nouzovém“ nebo „katastrofálním stavu výchovy“, o rostoucí agresivitě mezi dětmi i mladistvými. Nespočívá snad problém v tom, že nebereme dostatečný ohled na to, jaké děti vlastně jsou? V tom, že je místo toho chceme formovat tak, aby odpovídaly našim potřebám, naší představě o čase, našemu životnímu tempu, našim vzdělávacím ideálům? Následky jsou známé: napětí, agresivita, útěky, nedostatek koncentrace,...
Objev podobné jako Učit se žít s dětmi: Bytím k výchově (978-80-7436-029-9)
Tajemný učen - Robin Hobb
Na příběh FitzChivalryho Farseera nyní navazuje cyklus Snědý muž, jenž zachycuje příběh muže, který je nakonec konfrontován se dvěma magiemi, jež rozdělují nejen jeho osobnost, ale i celou zemi...
Objev podobné jako Tajemný učen - Robin Hobb
Pojďme se učit: Dovednosti - dětská hra
Hravý způsob učení předškoláků. Ověřte si své dovednosti a získejte nové! Dokážeš napodobit zvuky čtyř různých zvířat? Dokážeš nůžkami vystřihnout z papíru hvězdu? Již dokážeš spoustu věcí a každý den se učíš nové. Pojďme se učit: Dovednosti je hra plná úkolů, které provádíš sám nebo s kamarádem, Nikdy nevíš, co dalšího se naučíš! Zkoumání nových dovedností a schopností aktivuje v dětech jejich přirozenou zvídavost a opakovaně poutá jejich pozornost. Deskové hry vytvářejí pro dítě bezpečné prostředí pro učení různých dovedností. Hraní her umožňuje dětem zlepšovat sociální dovednosti, naučit se spolupracovat a bavit se. Také učí děti trpělivosti při čekání na svůj tah a vyhrávat i prohrávat. Ale hlavně jim umožňuje pokaždé hrát znovu a každou hrou se zlepšovat. OBSAH BALENÍ: herní plán 100 karet 4 skládačky (každá se 6 dílky), 4 kartonové figurky + plastové stojánky roztáčecí šipka pravidla
Objev podobné jako Pojďme se učit: Dovednosti - dětská hra
Být normální je na hovno: Jak žít, učit se a být úspěšný mimo běžné mantinely (978-80-907884-2-8)
Kniha - autor Jonathan Mooney, 248 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Vybudujte si své vlastní já navzdory soudcům normality - Co je normální? - Jsem normální já? - A vy? A kdokoliv z nás? Všichni jsme obklopeni institucemi, systémy a kulturními zvyklostmi, které vyžadují normálnost. Všichni si musíme vybudovat život a své vlastní já navzdory přísným soudcům zavedené teorie normality. Chci, abyste byli připravení. Chci, abyste věděli, jak žít a být úspěšní ve světě, který vám v určitou chvíli sdělí, že nejste normální kvůli tomu, jak vypadáte, koho milujete, jak se učíte, jak se cítíte, jak se chováte nebo v co věříte. Chci, abyste věděli, že normálnost je problém, se kterým je třeba bojovat…
Objev podobné jako Být normální je na hovno: Jak žít, učit se a být úspěšný mimo běžné mantinely (978-80-907884-2-8)
Pojďme se učit: Školní den - dětská hra
Učení může být zábavné a hravé! Vítejte ve třídě... Dokážeš nakreslit své oblíbené jídlo? Dokážeš vyjmenovat tři druhy počasí? Nahlédněte do školní třídy s touto kooperativní hrou, která dětem umožní vyzkoušet si různé předměty hravou formou. Nasbírejte dílky každého předmětu dříve, než hodiny odbijí třetí. Sem tam si během hry můžete vytáhnout kartu přestávky se zábavnými aktivitami a po skončení vyučování si s ní můžete libovolně hrát. V této kreativní hře jeden hráč v roli učitele čte karty úkolů ostatním. Ostatní hráči jsou žáci, kteří úspěšným plněním zábavných úkolů sbírají dílky jednotlivých předmětů. Když učitelovy hodiny ukážou třetí hodinu, školní den i hra končí. Dokáže vaše třída nasbírat všech 7 dílků předmětů dřív, než hra skončí? Děti dostávají nápady prostřednictvím hraní. Školní den je kooperativní hra, ve které se všichni učí spolu a vzájemně jeden od druhého. Hraní zlepšuje sociální dovednosti, schopnost spolupracovat a trpělivost při čekání na svůj tah. To všechno je pro dítě důležité, když začne chodit do školy! Hra také umožňuje dětem hrát si na školu vzájemným působením, kdy si osvojují různé role. Vymýšlejí pravidla hry a společně se učí řídit se jimi. Při hraní se zlepšuje jejich představivost a tvořivost spolu se sociálními dovednostmi. OBSAH BALENÍ: herní plán deska s dílky předmětů kartonová figurka 100 karet 1 papírové hodiny, 5 popisovacích tabulek 5 mazatelných fixů houba kostka se samolepkami pravidla
Objev podobné jako Pojďme se učit: Školní den - dětská hra
Kniha Jak se učit a studovat (9788779688957)
Kniha - autor L. Ron Hubbard, 48 stran, česky Učil vás během vašeho studia někdy někdo, jak studovat? Ne? Potom vám tato brožurka přináší jedinečné základní postupy, jak toho dosáhnout a být efektivní ve studiu a také v životě, jestliže se nemůžete nic naučit, potom samozřejmě nebudete schopni zjistit, jak cokoli dělat.
Objev podobné jako Kniha Jak se učit a studovat (9788779688957)
Sloboda učiť sa (978-80-8166-019-1)
Kniha - autor Carl R. Rogers; Jerome Freiberg, 312 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha sa ľahko číta, je plná príkladov z reálneho života školy, odpovedá na neistoty učiteľa a rodiča, ktorí v spleti metód a inovácii nevedia, čo je vlastne pre dobrú školu dôležité. V knihe objavíte najtajnejšie princípy humanistického vzdelávania, zistíte, že vzťah, zážitok a ľudskosť sú piliere školy pre život. V období rozmachu inkluzívneho vzdelávania predstavuje táto kniha výraznú pomoc pre smerovanie vzdelávania a podporu rozmanitých potrieb všetkých detí, učiteľov i rodičov. Kniha nešetrí ani kritikou na pomery školstva pred mnohými desaťročiami, aj keď sa Vám ľahko môže zdať, akoby to bolo písané len včera. A práve pre vás a vašu školu. Náš systém vzdelávania nespĺňa skutočné potreby spoločnosti. Školy sa boria s mnohými problémami a byrokraciou. Hlavným cieľom tejto publikácie je podporiť inovatívne trendy v oblasti vzdelávania, ukázať cestu k ďalším...
Objev podobné jako Sloboda učiť sa (978-80-8166-019-1)
Na charakteru záleží - Jan Hábl
Zápletka knihy je zřejmá - jde o charakter. Pokud vám záleží na charakteru vašich dětí nebo dokonce vašem vlastním, mohlo by to být i napínavé. Naučit dítě číst, psát, počítat nebo třeba kotoul letmo představuje určité didaktické umění ze strany učitele. Současná pedagogika je v tomto ohledu značně pokročilá. Vyvinula nespočet vynikajících metodických strategií, jak dětem předat informace, fakta, poznatky a dovednosti. Co ale pedagogice dělá problém, je výchova charakteru nebo učení dobru. Bylo to tak odnepaměti, dnes obzvlášť. Od vypuknutí vědecko-technické revoluce jsme jako lidstvo urazili ohromný kus cesty v oblasti poznání, a to se promítlo do obsahu výchovy a vzdělávání. Množství informací, které si děti musejí osvojit, je tak přemáhající, že není čas "pěstovat mravy". Teoreticky víme, že výchova a vzdělávání by neměly být pouze o předávání poznatků. V každé příručce typu Úvod do pedagogiky, Základy pedagogiky apod. se dočteme, že kromě předávání poznatků musíme formovat také morálně-volní složku charakteru. Musíme učit dobru. Umíme to ale? Jde to vůbec? Existuje na to nějaká metoda? Co k tomu řekli velcí vychovatelé před námi - Sokrates, Komenský, Rousseau a jiní?
Objev podobné jako Na charakteru záleží - Jan Hábl
Jak učit o podnikání (978-80-904974-7-4)
Kniha - autor Lukáš Istenčin,, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sada 15 metodických listů s kreativními aktivitami do hodin, pracovními listy, osmisměrkami a kvízy, které vám pomohou uvést vaše studenty do problematiky podnikání. V příručce najdete širokou škálu témat, jako je tvorba podnikatelského a finančního plánu, administrativní a daňové povinnosti podnikatele, formy reklamy a komunikace, tvorba e-shopu. Výukové plány vycházejí z metod aktivního vyučování a jsou doplněny autorovými podnětnými postřehy a poznámkami z testování metodik při výuce.
Objev podobné jako Jak učit o podnikání (978-80-904974-7-4)
Jak učit sám sebe (978-80-265-0519-8)
Elektronická kniha - Jak učit sám sebe s myšlenkovými mapami, kreativními technikami a online nástroji - autor Michal Černý, 176 stran Jak učit sám sebe s myšlenkovými mapami, kreativními technikami a online nástroji Vzdělávání není činnost, která má končit za školními dveřmi. Naopak možnosti osobního rozvoje, studia toho, co je pro člověka skutečně zajímavé a důležité často začíná až tehdy, kdy má čas a možnost organizovat si učení se po svém.Ve škole se sice učíme spoustu zajímavých a důležitých věcí, ale samotnému procesu učení a různým technikám vzdělávání se, věnuje formální průprava velice malou pozornost. Kniha se nesnaží být teoretickým úvodem do vzdělávání dospělých nebo do celoživotního učení. Je spíše pečlivě vybraným souborem 69 metod či přístupů, které při učení sebe sama lze použít.Na velice krátkém prostoru se přitom seznámíte se základním významem dané aktivity, možnostmi jak s ní pracovat a často také s technologiemi, které...
Objev podobné jako Jak učit sám sebe (978-80-265-0519-8)
Jak se úspěšně učit (978-80-271-0286-0)
Elektronická kniha - autor Eberhardt Hofmann, 192 stran Díky této knížce se budete učit mnohem snadněji a efektivněji, lépe si nové poznatky zapamatujete a u zkoušek či v práci se vám bude dařit. Zjistíte, jaký styl učení vám vyhovuje, poznáte prověřené metody učení a time managementu, paměťové i relaxační techniky a dozvíte se, jak si učení nejlépe zorganizovat. Detaily knihy: Autor: Eberhardt Hofmann Rok vydání: 2017 ISBN: 978-80-271-0286-0 Počet stran: 192
Objev podobné jako Jak se úspěšně učit (978-80-271-0286-0)
Lekce lidskosti - Jan Ámos Komenský, Jan Hábl
Jan Amos Komenský, teolog, jazykovědec, spisovatel, myslitel evropského i světového formátu, otec moderní pedagogiky, filosof, poslední biskup Jednoty bratrské, humanista a především člověk, který prožil nesmírně těžký život. Mor, požáry, války, ztráty nejbližších, pronásledování, exil. Obstál v tak těžkých životních zkouškách? Nejen to. "Učitel národů" dokázal své životní rány zúročit a stal se mimořádným hlasem, který k nám dodnes intenzivně promlouvá. Tato malá knížka obsahuje 52 aktuálních zamyšlení na každý týden v roce, vybraných z nadčasového odkazu Jana Amose.
Objev podobné jako Lekce lidskosti - Jan Ámos Komenský, Jan Hábl
Lidskost není docela ztracena - Jan Hábl
Kniha představuje nejstručnější možný výklad Komenského díla Obecná porada o nápravě věcí lidských. S člověkem a lidstvem něco evidentně není v pořádku. Na jednu stranu máme vynikající potenciál, mnoho víme, mnoho umíme, mnoho můžeme, ale právě tato naše kapacita je pro nás největší hrozbou. Všechno dobré, čím disponujeme, dokážeme zneužít. Jsme jediné bytosti, které mají potenciál sebezničení. Lidskost lidí není docela v pořádku, ale není docela ztracena, tak zní výchozí antropologický předpoklad Porady. O čem se Komenský s lidstvem radí? Co jsou to věci lidské? Co je s nimi v nepořádku? A otázka nejdůležitější - dají se nějak napravit, reformovat, polepšit? Není to utopie? Tato mini-kniha nemá být technicky náročná a nevstřebatelná studie, ale pokus o čtenářsky přívětivou interpretaci Komenského magnum opus. Na půdorysu sedmera "věcí lidských" se čtenáři nabízí sedm takřka poetických meditací nad ničím menším než smyslem veškerého lidského počínání.
Objev podobné jako Lidskost není docela ztracena - Jan Hábl
Edukace bez indoktrinace - Jan Hábl, Jitka Kaplanová
Autoři knihy analyzují problém indoktrinace ve vzdělávacím procesu a zamýšlejí se nad tím, jak tento jev ovlivňuje vzdělávání a výchovu a jaké jsou zde možnosti prevence a řešení. První část knihy se zabývá problematikou vymezení pojmu indoktrinace a nabízí tři různé úhly pohledu, jak lze k pojmu přistupovat a definovat jej. Druhá část představuje pět příspěvků, které z různých perspektiv (pedagogické, filozofické, etické, psychologické) hledají odpovědi na otázku, jak realizovat výchovu bez indoktrinace. Společným jmenovatelem všech kapitol knihy je přesvědčení, že vzdělávání bez indoktrinace je nejen možné, ale i žádoucí. Je to teze, kterou autoři chtějí přispět do současného vzdělávacího diskurzu, protože toto téma považují za nanejvýš důležité, ba dokonce klíčové pro zachování a rozvoj demokratického uspořádání společnosti
Objev podobné jako Edukace bez indoktrinace - Jan Hábl, Jitka Kaplanová
Hledáme nové Amose: Učit nebo vzdělávat? (978-80-7376-594-1)
Kniha - autor Ivan Pilný, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Učit, nebo vzdělávat? Co je na systému vzdělávání v české kotlině problematické? Existuje řešení na tento neutěšený stav? Na tyto otázky hledá autor knihy odpovědi a vychází přitom ze zahraničních zkušeností i z nečetných, ale již existujících "ostrůvků pozitivní deviace". Předkládá široké pedagogické obci, studentům, rodičům a všem, kterým není lhostejná úroveň našeho školství, impulsy k řešením, která přispějí ke vzdělávání, odpovídajícímu nárokům doby. Ta nutně vyžaduje nové "Amose"!
Objev podobné jako Hledáme nové Amose: Učit nebo vzdělávat? (978-80-7376-594-1)
Jak se úspěšně učit - Nejlepší strategie a techniky - Monika Löhle, Eberhardt Hofmann
Nezáleží na tom, jestli studujete nebo se učíte sami třeba jazyky či se soustavně vzděláváte kvůli náročnému povolání. Díky této knížce se vše naučíte mnohem snadněji a efektivněji! Navíc si nové poznatky lépe zapamatujete a u zkoušek či v práci se vám bude dařit. DOZVÍTE SE: - Jak se rychle naučit velké množství slovíček nebo dat? - Jak na to, když je důležité látku pochopit? - Jak obelstít paměť, abyste nezapomínali? - Proč je dobré psát si taháky? - V jaký moment přináší učení více škody než užitku? - Jaký jste učební typ a co to pro vás znamená? - Jak zvýšit potenciál svého mozku pomocí strukturování a myšlenkových map? - Proč si vizualizovanou informaci pamatujeme lépe? - Jak nakládat s časem a plánovat učení? - K čemu je dobré mít týdenní a denní plán učení? - Proč jsou přestávky a relaxace přínosné pro učení? - Proč si myslíme, že nemáme talent na matematiku? - Proč je tak důležitá motivace a jak ji zvýšit? - Jak překonat překážky v učení a nenechat se odradit? - Jak bez problémů zvládnout zkoušku nebo prezentaci? - Kniha plná praktických tipů, návodů, cvičení a testů vám s učením zaručeně pomůže!
Objev podobné jako Jak se úspěšně učit - Nejlepší strategie a techniky - Monika Löhle, Eberhardt Hofmann
Líný učitel Jak učit dobře a efektivně (978-80-7496-344-5)
Kniha - autor Robert Čapek, 142 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu
Objev podobné jako Líný učitel Jak učit dobře a efektivně (978-80-7496-344-5)
Pojď se učit s Jednorožci: Čtení + písmenka + čísla + barvy + tvary + ještě víc! (8594050429574)
Kniha - 22 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato kniha pomáhá malým čtenářům naučit se základní písmena a čísla. Při obtahování tečkovaných slov a čar se dětem rozvíjí jemná motorika a vizuálně motorická koordinace. Sešit obsahuje také zábavné luštění a hry. Všechny stránky se dají popisovat opakovaně, můžete je snadno setřít hadříkem či ubrouskem.
Objev podobné jako Pojď se učit s Jednorožci: Čtení + písmenka + čísla + barvy + tvary + ještě víc! (8594050429574)
Jak se úspěšně učit: Nejlepší strategie a techniky (978-80-271-0286-0)
Kniha - autor Eberhardt Hofmann; Monika Löhle, 192 stran, česky, brožovaná s přebalem matná Ať už studujete, učíte se sami jazyky či se profesně vzděláváte, díky této knížce se vše naučíte mnohem snadněji a efektivnějiDíky této knížce se budete učit mnohem snadněji a efektivněji, lépe si nové poznatky zapamatujete a u zkoušek či v práci se vám bude dařit. Zjistíte, jaký styl učení vám vyhovuje, poznáte vhodné metody učení a time managementu, paměťové i relaxační techniky a dozvíte se, jak si učení s úspěchem zorganizovat. Kniha obsahuje mnoho testů, praktických rad a tipů. DOZVÍTE SE:Jak se rychle naučit velké množství slovíček nebo dat?Jak na to, když je důležité látku pochopit?Jak obelstít paměť, abyste nezapomínali?Proč je dobré psát si taháky?V jaký moment přináší učení více škody než užitku?Jaký jste učební typ a co to pro vás znamená?Jak zvýšit potenciál svého mozku pomocí strukturování a myšlenkových map?Proč si vizualizovanou...
Objev podobné jako Jak se úspěšně učit: Nejlepší strategie a techniky (978-80-271-0286-0)
Utopismus, nebo realismus Komenského projektu nápravy věcí lidských? - Jan Hábl
Cílem knihy je s hermeneutickou pokorou zkoumat Komenského vidění "věcí lidských", a to v kontextu emendačním. Autoři chctějí ohledat možnosti a meze Komenského nápravného projektu. Badatelské otázky, které si v této knize kladou, jsou následující: Nakolik je relevantní Komenského vize nápravy věcí lidských ve 21. století? Jsou koncepty Porady realistické, respektive do jaké míry jsou realistické, tj. univerzálně platné a uplatnitelné pro lidstvo? Nebo byl Komenského projekt čirou utopií? Je možné problémy lidstva vůbec nějak napravit? Posunout kupředu? Vylepšit? Projekt přivedl ke společné práci třináct autorů, odborníků českých i zahraničních, kteří analyzují Komenského dílo ze tří perspektiv: historické, pedagogicko-psychologické a filosoficko-teologické. Historici si kladou tyto otázky: Jaké byly historické souvislosti vzniku Porady? Zdroje, vlivy? Co formovalo Komenského pojetí lidství a jeho nápravy? Pedagogové a psychologové analyzují edukační aspekt Porady. Jaké místo má Pampaedia v celkovém projektu nápravy? Jsou Komenského edukační plány realistické nebo utopické? Filosofové a teologové zkoumají myšlenkové či ideové pozadí Porady - ptají se, z jakých filosofických, antropologických, teologických aj. východisek vyplývá Komenského emendační vize. Čtenáři se tak dostává do ruky text, který jedinečným způsobem nahlíží šíři Komenského zápasu o lidskost.
Objev podobné jako Utopismus, nebo realismus Komenského projektu nápravy věcí lidských? - Jan Hábl
Jak učit finanční gramotnost?: Tipy a podněty do výuky (978-80-262-1959-0)
Kniha - autor Kateřina Lichtenberková; Renata Majvaldová; Monika Houšková; Jana Doležalová, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Finanční vzdělávání by mělo být pevnou součástí našeho celoživotního učení, protože nám pomáhá pochopit, jak správně hospodařit se svými penězi, jak je zhodnotit, jak funguje trh, jak se nepředlužit, jak nenaletět a mnoho dalšího. K dosažení toho je ale zapotřebí rozvíjet i další dovednosti a osvojovat si postoje, které nám pomohou k uplatnění se na trhu práce i celkově v životě. Finanční gramotnost by měl ideálně učit i finančně gramotný a podnikavý učitel. Ten potřebuje oporu v metodice výuky finanční gramotnosti, přístup k novým výukovým metodám, zapojení mezipředmětových vazeb a propojení výuky s praxí. Publikace, která vznikla ve spolupráci se společností yourchance o.p.s. a jejím projektem Finanční gramotnost do škol, je praktickým průvodcem pro učitele sloužícím k tomu, aby dovedl finanční gramotnost dobře předat...
Objev podobné jako Jak učit finanční gramotnost?: Tipy a podněty do výuky (978-80-262-1959-0)
Nauč se učit!: 75 aktivit s klíčem k řešení (978-80-262-2001-5)
Kniha - autor Angels Navarrová, 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit cílený na předškolní děti, který vychází z nejnovějších poznatků neurovědy a má za cíl pomoci dětem se naučit, jak se správně učit. Hravou formou v dětech probouzí zájem o učení, upevňuje základní jazykové a matematické dovednosti, orientaci v prostoru, pravolevou orientaci, časovou posloupnost, vizuální diferenciaci a mnoho dalšího, a to na úrovni jejich věku přiměřené. Dejme dětem důvěru, doprovázejme je a povzbuzujme, aby vynikly! Aktivity pro děti od 4 do 6 let jsou doprovázeny jednoduchými piktogramy, které pomáhají rozpoznat, na jaké kompetence je daný úkol zaměřený. V zadní části je pak kniha opatřena klíčem, ke kontrole řešení.
Objev podobné jako Nauč se učit!: 75 aktivit s klíčem k řešení (978-80-262-2001-5)
Fremdsprache effektiver studieren - Jak se efektivně učit cizí jazyk (978-80-856-2490-8)
Elektronická kniha - autor David Gruber, 85 stran - Naučte se za třikrát až pětkrát kratší dobu, než je obvyklé – a přitom důkladněji, trvaleji, více do praktického života- Zlepšete si výrazně svou paměť- S chutí využijte paměťových výhod v rytmech, rýmech, melodiích- Už nikdy tréma před cizincem a trapné mlčení- V lekci dobře umíte, v praktické situaci trapně mlčíte a civíte – už nikdy takto ne- Proslavená kartičková metoda, i v době internetu a smartphonů stále účinná- Učiňte z nedorozumění svou výhodu- Textujte, skypujte, přátelte se v sociálních sítích německy- Síla podvědomí už nebude pro vás záhadou, ale úžasným pomocníkem pokroku v učení- Skoncujte se studijní prokrastinací, naučte se nepřerušit studium a vytrvat- Vyhněte se „psychoekonomickému hororu“- Nabídněte na trhu práce plnohodnotně celou svou odbornou kvalifikaci nejen v ČR, ale i tam, kde se mluví cizí řečí (německy)
Objev podobné jako Fremdsprache effektiver studieren - Jak se efektivně učit cizí jazyk (978-80-856-2490-8)
Reformační balíček - Jan Ámos Komenský, Jan Hábl, Jan Hus, Mikuláš Vymětal, Martin Luther, Alexandr Flek
Tři drobné knížky dávají nahlédnout do duše velkých osobností, které se nespokojily se stavem věcí veřejných. O čem tito mužové přemýšleli, když zrovna nestáli na jevištích dějin a nesepisovali odborné traktáty? Jak reagoval Hus na nespravedlivý kostnický proces, Luther na úmrtí své osmiměsíční dcery a Komenský na požárem zmařené celoživotní dílo? Listy z Kostnice Jana Husa do dnešní češtiny převedl překladatel Bible21 Alexandr Flek. Dopisy blízkým Martina Luthera uspořádal farář pro menšiny Mikuláš Vymětal. Lekce lidskosti Jana A. Komenského vybral a okomentoval komeniolog Jan Hábl. Svazky vyšly v rámci Malé edice klasiků, která představuje širokému čtenářskému publiku duchovní odkaz autorů a myslitelů, k jejichž dílu by běžný čtenář přistupoval možná s ostychem, možná s obavou a možná by se jim vyhnul docela. Jednotlivé drobné svazky nabízejí vhled do myšlenkového světa osobností, o nichž často slýcháme nebo čteme, ale zřídka se vystavujeme jejich vlastnímu hlasu. Reformační balíček obsahuje: Listy z Kostnice od Jana Husa (ed. Alexandr Flek) Dopisy blízkým od Martina Luthera (ed. Mikuláš Vymětal) Lekce lidskosti od Jana Amose Komenského (ed. Jan Hábl)
Objev podobné jako Reformační balíček - Jan Ámos Komenský, Jan Hábl, Jan Hus, Mikuláš Vymětal, Martin Luther, Alexandr Flek
Petr a jeho příběhy: aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků (978-80-88163-62-6)
Kniha - autor Věra Čadilová; Zuzana Žampachová, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Děti s autismem (ale nejen ony) mívají deficity v sociální oblasti. Nejsou si jisty, jak se mají v určitých situacích chovat, jak řešit některé problémové situace, které např. při pobytu ve školním či mimoškolním kolektivu vznikají. Např. jak se připojit do hry, jak o něco zdvořile požádat, jak se vyrovnat s prohrou, co dělat, když jsem zklamaný, naštvaný nebo nešťastný. Nebo co dělat, když se ke mně někdo chová nehezky, když mám na někoho vztek. Jeden ze způsobů, jak dětem situace ukázat a vysvětlit, jak je naučit se správně chovat, jsou krátké příběhy. Tato publikace přináší řadu příběhů, tvořených vždy 3–5 barevnými a pro děti zajímavými obrázky a na nich jim ukazuje, jak v jednotlivých situacích reagovat. Ve všech vystupuje hlavní hrdina Petr, kterého poznáte podle jeho červeného trička.
Objev podobné jako Petr a jeho příběhy: aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků (978-80-88163-62-6)
Myseľ bez hraníc: Ako si zdokonaliť myslenie, učiť sa rýchlejšie a žiť výnimočný život (978-80-222-1159-8)
Kniha - autor Jim Kwik, česky, pevná s přebalem lesklá Najdokonalejšou technológiou na svete je ľudský mozog. Nanešťastie k nemu ale jeho užívatelia nedostávajú príručku. Preto Jim Kwik, najznámejší tréner mozgu, prichádza s knihou o tom, ako sa správne starať o ľudský mozog. Autor nás naučí, ako efektne trénovať a optimalizovať myseľ, zrýchliť čítanie, zlepšiť si pamäť, a to všetko zábavným a pôsobivým štýlom. Táto priekopnícka kniha odhaľuje vedecky založené postupy a techniky, ktoré si Jim overil v teréne. Bol poradcom popredných svetových umelcov, športovcov a riaditeľov a pomohol im dospieť k neuveriteľným výkonom.
Objev podobné jako Myseľ bez hraníc: Ako si zdokonaliť myslenie, učiť sa rýchlejšie a žiť výnimočný život (978-80-222-1159-8)
Hábl Patrik - Patrik Hábl
Katalog Patrika Hábla.
Objev podobné jako Hábl Patrik - Patrik Hábl
Znát a učit elementární matematiku: Jak učitelé v Číně a ve Sojených státech rozumí základní matemat (978-80-200-3219-5)
Kniha - autor Liping Ma, 284 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Od začátku 20. století probíhají v mnoha zemích debaty o tom, co a jak učit v elementární matematice. Běžně se má za to, že elementární matematika je jednoduchá, všem srozumitelná a učit ji je snadné. Autorka dokládá, že učit ji dobře snadné není. Na základě rozhovorů s čínskými a americkými učiteli rozebírá příklady dobrých a špatných postupů ve výuce, odhaluje systémové nedostatky v přípravě učitelů a navrhuje konkrétní kroky ke zlepšení. Dochází k jasným závěrům: učitel musí důkladně rozumět obsahu vyučovaného předmětu; má-li se zlepšit vzdělávání žáků v matematice, musí mít jejich učitelé lepší znalosti školské matematiky a dobré podmínky pro přípravu a celoživotní vzdělávání. Kniha je určena všem, komu záleží na zlepšení výuky matematiky: učitelům, vysokoškolským pedagogům, studentům, rodičům a politikům.
Objev podobné jako Znát a učit elementární matematiku: Jak učitelé v Číně a ve Sojených státech rozumí základní matemat (978-80-200-3219-5)
Jak přežít, když si nevím rady se školou: Rádce pro děti, které nevědí, jak se učit (978-80-262-0907-2)
Kniha - autor Ron Shumsky; Susan M. Islascox; Rob Bell, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vaše děti si nevědí rady s tím, jak si zorganizovat učení? Neumějí se soustředit? Odkládají věci na poslední chvíli a pak nic nestíhají? Rozvržení času není jejich silná stránka? Pak vás i je osloví kniha psychologů a učitelů, kteří mají spoustu zkušeností z práce s dětmi, které jsou na tom podobně. Knížka nabízí konkrétní, věcné rady, které se týkají organizace času a práce, strategií na udržení pozornosti, plánování činností. Autoři dobře vědí, že se člověku do něčeho nechce, že v něčem nevidí smysl nebo má jiné priority, a nebudou odsuzovat ani napomínat, ale nabídnou dětem strategie, jak získat lepší motivaci, jak si usnadnit školní život, jak se zbytečně nestresovat a dosahovat výsledků. Nelakují věci narůžovo, respektují, že hodně dětí si úplně neuvědomuje, k čemu jim je učení dobré, a snaží se je k tomu nenásilně přivést. Kniha je určena především...
Objev podobné jako Jak přežít, když si nevím rady se školou: Rádce pro děti, které nevědí, jak se učit (978-80-262-0907-2)
První slova - Jane Ormes Jane Ormes - Jane Ormes
Na stránkách této vesele a originálně ilustrované knížky se nejmenší děti seznámí se zvířaty a předměty z každodenního života.
Objev podobné jako První slova - Jane Ormes Jane Ormes - Jane Ormes
Říkačky - Jana Maternová, Jana Střítězská
Kniha Říkačky je plná barevných obrázků zvířat a nápaditých říkanek o nich. Je určena především dětem, ale svou rozmanitostí jistě zaujme i rodiče. Společně se mohou dozvědět něco nového i o méně známých a ne vždy populárních druzích živočichů, jako je šváb, tasemnice nebo mamba. Knížkou chce autorka hlavně pobavit, pohladit a potěšit. Nádherně ilustrovala Markéta Maternová.
Objev podobné jako Říkačky - Jana Maternová, Jana Střítězská
Jane Goodallová Knihy Jane Goodallové
V knize Důvod k naději: Moje cesta životem, která poprvé vyšla v roce 1999, Jane Goodallová vzpomíná, jak začínala, jak se v šedesátých letech dostala do Afriky, seznámila s antropologem Louisem Leakeym a začala se věnovat výzkumu šimpanzů. Popisuje také svoje rodinné zázemí a jak si uvědomila, kolik jí toho šimpanzi v životě dali a že jim to musí vrátit a postarat se o to, aby netrpěli v malých klecích výzkumných laboratoří a neobchodovalo se s nimi. Právě návštěva jedné takové laboratoře způsobila, že se Jane Goodallová z pralesa přesunula do přednáškových sálů, aby šířila povědomí o nutnosti chránit přírodu. V knize Důvod k naději poodhaluje své soukromí a nastiňuje, kde čerpá naději. Kniha o naději: Průvodce přežitím v těžkých dobách je rozhovor z roku 2021 s Douglasem Abramsem, který se Jane Goodallové ptá, kde bere naději. Procházejí tak spolu podrobně její čtyři důvody a Jane Goodallová na příbězích ze svého dlouhého a naplněného života, během něhož se setkala s mnoha významnými vědci a odborníky, ukazuje, proč ona sama naději neztratila, ani když vypukla celosvětová pandemie covidu. V jejím vyprávění se odrážejí bohaté zkušenosti, ať už coby milovnice přírody a zvířat, vědkyně, ekoložky či posla naděje, a pochopíte z něj, jak tato výjimečná žena nahlíží na svět kolem sebe. Autorka Britská antropoložka, bioložka a ekoložka Jane Goodallová (* 1934) se o zvířata zajímala už v dětství. Proslula tím, že v africkém pralese v Gombe studovala život a chování šimpanzů ve volné přírodě. Jejich výzkumu a ochraně přírody se věnuje celý život a patří mezi největší odborníky na chování primátů. V roce 1977 založila Institut Jane Goodallové (The Jane Goodall Institute), jehož cílem je výzkum, vzdělávání a ochrana divoké přírody. Časopis Time ji zařadil mezi 100 nejvlivnějších lidí světa. Je autorkou řady knih a studií, o jejím pozoruhodném životě vznikají filmy i dokumenty. © D. S. Holloway
Objev podobné jako Jane Goodallová Knihy Jane Goodallové
Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři - Jana Nechutová, Jana Malá
České překlady latinských spisů Jana Husa. Přináší české znění dvou dalších polemických spisů českého reformátora a drobné spisky, které Hus sepsal v kostnickém vězení; dva z nich byly převedeny do raně novověké češtiny, i tyto starší překlady podává kniha v podobě čtenářské edice. Dále je zde kritický traktát (Husovo autorství je nejisté) proti vícehlasu v církevním zpěvu, svazek uzavírají překlady básnických skladeb k Husově poctě ze 16. století.
Objev podobné jako Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři - Jana Nechutová, Jana Malá
Hábl Patrik: Avoid a void - Patrik Hábl
Výpravná monografie Patrika Hábla, jednoho z nejosobitějších českých malířů mladé generace, shrnuje v textu Richarda Druryho a 102 barevných reprodukcích 15 let tvorby člena Umělecké besedy. Autor svým malířským dílem navazuje na odkaz Josefa Šímy, Václava Boštíka a Vladimíra Kokolii a svým rozechvělým rukopisem spodobňuje záznamy o své existenci.
Objev podobné jako Hábl Patrik: Avoid a void - Patrik Hábl
Jan Amos - Historický komiks - Mrázek Jan
K 350. výročí úmrtí Jana Amose Komenského vychází historický komiks Jan Amos. Komiks je zaměřený především na mladé lidi, studenty, je krásně zpracovaný, historicky věrný a skutečně hodnotný.
Objev podobné jako Jan Amos - Historický komiks - Mrázek Jan
Jan Vojáček: Umění nemoci - Jan Vojáček
Co nám sděluje nemoc a jak znovu nalézt zdraví? Od autora bestselleru Umění být zdráv. I lékaře někdy dostihne nemoc – v případě Jana Vojáčka šlo o banální virózu, přesto si kvůli ní začal opět klást různé otázky. Co pro naše tělo znamená nemoc a jaké poučení si z ní vzít? Pokud jste často nemocní, sužují vás chronické potíže nebo se jen „necítíte dobře“, je na čase změnit přístup. Oblíbený představitel funkční medicíny nenabízí zázračná řešení, ale nové myšlenkové nastavení: Každý můžeme podpořit své zdraví a kvalitu života, i když jsme v těžké výchozí situaci.
Objev podobné jako Jan Vojáček: Umění nemoci - Jan Vojáček
Učit se, učit se…! - Ivan Kraus - audiokniha
Audiokniha: Albert Einstein řekl, že: "Vzdělání je to, co zůstává po tom, čemu se člověk naučil ve škole." Snahou bratrů Krausových je - doložit toto moudré rčení několika osobními důkazy. Originální a autentické autorské čtení z knih Ivana Krause doplňuje řada vtipných glos a poznámek. Záznam představení z pražské Violy
Objev podobné jako Učit se, učit se…! - Ivan Kraus - audiokniha
Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři - Jana Nechutová, Jana Malá - e-kniha
eBook: Nová překladová publikace přináší další české překlady latinských spisů Jana Husa a navazuje tak na předchozí svazek (M. Jan Hus v polemice a za katedrou, 2015). Přináší české znění dvou dalších polemických spisů českého reformátora a drobné spisky, které Hus sepsal v kostnickém vězení; dva z nich byly převedeny do raně novověké češtiny, i tyto starší překlady podává kniha v podobě čtenářské edice. Dále je zde kritický traktát (Husovo autorství je nejisté) proti vícehlasu v církevním zpěvu, svazek uzavírají překlady básnických skladeb k Husově poctě ze 16. století.
Objev podobné jako Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři - Jana Nechutová, Jana Malá - e-kniha
Mistr Jan Hus v polemice a za katedrou - Jana Nechutová, Jana Fuksová - e-kniha
eBook: Mistr Jan Hus je v této knize představen svými latinskými texty především jako polemik a univerzitní učitel. Z polemických spisů byl pro překlad zvolen projev proti Angličanu Johnu Stokesovi a tři traktáty proti prodeji odpustků. Z univerzitního působení Mistra Jana vzešlo několik promočních promluv, jsou zde podány ty, které dosud do češtiny překládány nebyly. Jsou zajímavé tím, že osobnost českého reformátora ukazují jinak, než jak o něm obvykle uvažujeme, a také svým svěžím jazykem a stylem. Vedle obou témat, která prozrazuje titul knížky, jsou zde dva texty teologického obsahu, ovšem s tehdy aktuálním společenským dosahem: kázání Jděte i vy na mou vinici a kvestie O třech pochybnostech. Texty jsou (s jedinou nepatrnou výjimkou) do češtiny přeloženy po prvé.
Objev podobné jako Mistr Jan Hus v polemice a za katedrou - Jana Nechutová, Jana Fuksová - e-kniha
Trosky Země - Jan Hlávka, Jan Kotouč, Petr Heteša, Ondřej Neff, Vilma Kadlečková, Jana Vybíralová
Země je v troskách. Lidstvo se ale nikdy nevzdá a dál bojuje o svůj osud. Někdo obývá ruiny staré civilizace, další stihli včas kolonizovat jiná místa ve vesmíru. Nahlédněme do pěti vizí naší budoucnosti. Změní se svět lidí? Změní se lidé?Antologie Trosky Země přináší pět nových příběhů od hvězd české fantastiky. Každý se váže k jejich čtenářsky oblíbeným sériím. Ondřej Neff připomene svůj nejznámější svět Arkádie. Vilma Kadlečková cenami ověnčenou sérii Mycelium. Jan Kotouč nás zavede do Centrálního Impéria. Petr Heteša nechá vzpomenout na svůj Baltimore a autorská dvojce Jan Hlávka a Jana Vybíralová se vrací do světa Algoru. Antologie Trosky Země je vhodná nejen pro fanoušky jednotlivých autorů, ale i pro každého, kdo se chce s hvězdami české sci-fi teprve seznámit.
Objev podobné jako Trosky Země - Jan Hlávka, Jan Kotouč, Petr Heteša, Ondřej Neff, Vilma Kadlečková, Jana Vybíralová
Státověda - Jan Grinc, Jana Reschová, Miluše Kindlová
Monografie přináší výklad všech základních pojmů a institutů státovědy, jako je státní suverenita, vztah státu, společnosti a jednotlivce, ochrana lidských práv, ústavnost, dělba moci ve státě a fungování jednotlivých složek demokratického právního státu včetně politických stran a volebních systémů. Autoři ve výkladu státovědných otázek nabízejí nejen tradiční analýzu klasických institucí státu, ale mají vždy na zřeteli i dynamiku jejich současného vývoje v globalizovaném světě. Text je důsledně veden myšlenkou, že „studium klasických institucí má význam v tom, jak ve svém výsledku posouvají úděl člověka, jak přispívají k jeho emancipaci, jak nebrání nad míru, která je nezbytná, projevům jeho individuální a společenské svobody“. Výklad je ve značné míře opřen o studium pramenů, a to nejen právních, ale i dokumentů z příbuzných oborů politologie, sociologie, historie, filozofie, ekonomie či mezinárodních vztahů. Ve stejné míře autoři podávají ke svým závěrům srovnání s německou, francouzskou i angloamerickou naukou a sledují vývoj jednotlivých institutů od antických kořenů přes osvícenství až po současnost. Autoři tedy ve svých kapitolách nabízejí konfrontaci názorů klíčových autorů, stanovisek či rozhodnutí státních orgánů k dané problematice. Každá z kapitol je ukončena shrnutím a náměty k dalšímu přemýšlení o tématu. Kniha tak může sloužit jako základní literatura pro studenty právnických fakult, ale nabízí nové otázky a podněty také ústavním právníkům, politologům, sociologům či filozofům.
Objev podobné jako Státověda - Jan Grinc, Jana Reschová, Miluše Kindlová
Podívejte se také
- Strýček Jan (80-86275-13-2)
- Kolekce Jan Tříska (4DVD) - DVD (FHV7195)
- Jan Švankmajer (978-80-264-1814-6)
- Jan Tříska (978-80-249-3517-1)
- Sv. Otec Jan Pavel II. u nás
- Křížek Jan: Honza Křížek - CD (SU6398-2)
- Jan Žižka (978-80-257-3502-2)
- Jeřábek Jan: To srdce - CD (MAM138-2)
- Toulky českou minulostí - Speciál JAN AMOS KOMENSKÝ
- Jan Křtitel (978-80-7558-087-0)
- Jan Werich a Miroslav Horníček na Kampě
- Jan Zajíc (978-80-000-5420-9)
- Jan Špáta (978-80-86776-00-2)
- Jan Hus (978-80-86995-09-0)
- Jan Palach (978-80-759-7331-3)
- Smigmator Jan: Murphyho zákon - CD (SU6589-2)
- Burian Jan: Jak zestárnout - CD (MAM842-2)
- Jan Palach (978-80-7597-331-3)
- Jan Koller - Příběh obyčejného kluka - DVD (22011M)
- Broučci – Jan Karafiát (978-80-253-1617-7)
- Jan Kubíček Fotografie (978-80-7437-307-7)
- Vičar Jan: Vysoko hvězda (autorské koledy) - CD (UP0245)