Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Nauč se učit!: 75 aktivit s klíčem k řešení (978-80-262-2001-5)
Kniha - autor Angels Navarrová, 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit cílený na předškolní děti, který vychází z nejnovějších poznatků neurovědy a má za cíl pomoci dětem se naučit, jak se správně učit. Hravou formou v dětech probouzí zájem o učení, upevňuje základní jazykové a matematické dovednosti, orientaci v prostoru, pravolevou orientaci, časovou posloupnost, vizuální diferenciaci a mnoho dalšího, a to na úrovni jejich věku přiměřené. Dejme dětem důvěru, doprovázejme je a povzbuzujme, aby vynikly! Aktivity pro děti od 4 do 6 let jsou doprovázeny jednoduchými piktogramy, které pomáhají rozpoznat, na jaké kompetence je daný úkol zaměřený. V zadní části je pak kniha opatřena klíčem, ke kontrole řešení.
Podívejte se také Kuliočko Zvířata: Se spoustou skvělých aktivit! (978-80-256-2921-5)
Konflikty ve škole – od prevence k řešení (978-80-7676-154-4)
Elektronická kniha - autor Zuzana Svobodová, 116 stran, česky Kniha Konflikty ve škole – od prevence k řešení je určena především pracovníkům škol a školských zařízení, kteří už mají dost neustálých nepříjemných mailů, schůzek a hovorů a chtějí konečně získat více času na skutečnou práci. Pomocí konkrétních technik a rozborů reálných situací se naučí nastavit smysluplnou a efektivní prevenci, komunikovat bez komunikačních stopek, zbaví se nutnosti „mlžit“, a když už dojde ke konfliktu, tak budou mít oporu v řadě technik a zásad pro jeho skutečné zvládnutí. V knize je věnována část i méně tradičním přístupům, jako je lean nebo transakční analýza, které pomohou osvětlit některé komunikační principy a naučit se nové techniky. Čtenáři najdou ke každému tématu příklady z praxe, náměty k zamyšlení, ukázky a příklady, které mohou přenést do svého vlastního pracovního života.
Podívejte se také Speciální sourozenci: Život se sourozencem s postižením (978-80-262-1475-5)
Konflikty ve škole: Od prevence k řešení (978-80-7676-154-4)
Kniha - autor Zuzana Svobodová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Podívejte se také Příroda Kniha aktivit (978-80-256-3052-5)
Podívejte se také
- Nápadníček: Celoroční plán aktivit pro mateřské školy (978-80-262-1795-4)
- K večeru spustil se déšť (978-80-906912-8-5)
- Malý přírodovědec v zimě: Se spoustou zábavných aktivit a úkolů k vyplnění! (978-80-256-2589-7)
- De'Longhi KBI 2001.S (KBI 2001.S)
- Malý kouzelník (978-80-262-1095-5)
- Odolné dítě (978-80-262-1842-5)
- Kulturní vzorce (978-80-262-1446-5)
- Černobílé prázdniny (978-80-262-1305-5)
- Smysl života (978-80-262-1590-5)
- Vývoj osobnosti (978-80-262-1954-5)
- Strašidelný dopis (978-80-262-1743-5)
- Lenochova cesta k úspěchu (978-80-262-1016-0)
- Odolné dítě: Výchova k psychické odolnosti, soběstačnosti a vytrvalosti (978-80-262-1842-5)
- Roztomilá zvířátka: Neobyčejná kniha aktivit (978-80-256-2880-5)
- Aktivní imaginace: Práce s fantazijními obrazy (978-80-262-1941-5)
- Pán se stará (978-80-262-1527-1)
- Kuliočko Jednorožci: Se spoustou skvělých aktivit! (978-80-256-2920-8)
- Kuliočko Mazlíčci: Se spoustou skvělých aktivit! (978-80-256-2923-9)
- Hádanky pro školáky: 5 x 50 hádanek k veselému procvičování (978-80-262-1252-2)
- Komedie podle V. K. Klicpery (978-80-7437-262-9)
Jak přežít, když si nevím rady se školou: Rádce pro děti, které nevědí, jak se učit (978-80-262-0907-2)
Kniha - autor Ron Shumsky; Susan M. Islascox; Rob Bell, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vaše děti si nevědí rady s tím, jak si zorganizovat učení? Neumějí se soustředit? Odkládají věci na poslední chvíli a pak nic nestíhají? Rozvržení času není jejich silná stránka? Pak vás i je osloví kniha psychologů a učitelů, kteří mají spoustu zkušeností z práce s dětmi, které jsou na tom podobně. Knížka nabízí konkrétní, věcné rady, které se týkají organizace času a práce, strategií na udržení pozornosti, plánování činností. Autoři dobře vědí, že se člověku do něčeho nechce, že v něčem nevidí smysl nebo má jiné priority, a nebudou odsuzovat ani napomínat, ale nabídnou dětem strategie, jak získat lepší motivaci, jak si usnadnit školní život, jak se zbytečně nestresovat a dosahovat výsledků. Nelakují věci narůžovo, respektují, že hodně dětí si úplně neuvědomuje, k čemu jim je učení dobré, a snaží se je k tomu nenásilně přivést. Kniha je určena především...
Objev podobné jako Jak přežít, když si nevím rady se školou: Rádce pro děti, které nevědí, jak se učit (978-80-262-0907-2)
Učit se, učit se…! (MP3-CD) - audiokniha
Audioknihu Učit se, učit se…! čtou: Ivan Kraus, Jan Kraus. Originální a autentické autorské čtení z knih Ivana Krause doplňuje řada vtipných glos a poznámek. Záznam představení z pražské Violy. Albert Einstein řekl, že: "Vzdělání je to, co zůstává po tom, čemu se člověk naučil ve škole." Snahou bratrů Krausových je - doložit toto moudré rčení několika osobními důkazy.
Objev podobné jako Učit se, učit se…! (MP3-CD) - audiokniha
Petr a jeho příběhy: aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků (978-80-88163-62-6)
Kniha - autor Věra Čadilová; Zuzana Žampachová, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Děti s autismem (ale nejen ony) mívají deficity v sociální oblasti. Nejsou si jisty, jak se mají v určitých situacích chovat, jak řešit některé problémové situace, které např. při pobytu ve školním či mimoškolním kolektivu vznikají. Např. jak se připojit do hry, jak o něco zdvořile požádat, jak se vyrovnat s prohrou, co dělat, když jsem zklamaný, naštvaný nebo nešťastný. Nebo co dělat, když se ke mně někdo chová nehezky, když mám na někoho vztek. Jeden ze způsobů, jak dětem situace ukázat a vysvětlit, jak je naučit se správně chovat, jsou krátké příběhy. Tato publikace přináší řadu příběhů, tvořených vždy 3–5 barevnými a pro děti zajímavými obrázky a na nich jim ukazuje, jak v jednotlivých situacích reagovat. Ve všech vystupuje hlavní hrdina Petr, kterého poznáte podle jeho červeného trička.
Objev podobné jako Petr a jeho příběhy: aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků (978-80-88163-62-6)
Pojďme se učit: Dovednosti - dětská hra
Hravý způsob učení předškoláků. Ověřte si své dovednosti a získejte nové! Dokážeš napodobit zvuky čtyř různých zvířat? Dokážeš nůžkami vystřihnout z papíru hvězdu? Již dokážeš spoustu věcí a každý den se učíš nové. Pojďme se učit: Dovednosti je hra plná úkolů, které provádíš sám nebo s kamarádem, Nikdy nevíš, co dalšího se naučíš! Zkoumání nových dovedností a schopností aktivuje v dětech jejich přirozenou zvídavost a opakovaně poutá jejich pozornost. Deskové hry vytvářejí pro dítě bezpečné prostředí pro učení různých dovedností. Hraní her umožňuje dětem zlepšovat sociální dovednosti, naučit se spolupracovat a bavit se. Také učí děti trpělivosti při čekání na svůj tah a vyhrávat i prohrávat. Ale hlavně jim umožňuje pokaždé hrát znovu a každou hrou se zlepšovat. OBSAH BALENÍ: herní plán 100 karet 4 skládačky (každá se 6 dílky), 4 kartonové figurky + plastové stojánky roztáčecí šipka pravidla
Objev podobné jako Pojďme se učit: Dovednosti - dětská hra
Kraus Jan, Kraus Ivan: Učit se, učit se...! - CD (59568-2)
Hudební CD - Originální a autentické autorské čtení z knih Ivana Krause doplňuje řada vtipných glos a poznámek. Záznam představení z pražské Violy Albert Einstein řekl, že: „Vzdělání je to, co zůstává po tom, čemu se člověk naučil ve škole.” Snahou bratrů Krausových je - doložit toto moudré rčení několika osobními důkazy. Originální a autentické autorské čtení z knih Ivana Krause doplňuje řada vtipných glos a poznámek. Záznam představení z pražské Violy Seznam stop Učit se, učit se / Strýc, který to uměl s dětmi / Medová léta (kapitola) / Otec jde do školy / Maturita / Ovečky / Má drahá
Objev podobné jako Kraus Jan, Kraus Ivan: Učit se, učit se...! - CD (59568-2)
Management zákaznických řešení (978-80-271-0559-5)
Elektronická kniha - autor Vít Chlebovský, 128 stran Na trhu ojedinělá publikace se zabývá problematikou Customer Solutions Managementu (CSM) neboli managementu zákaznických řešení. Jde o komplexní pojetí péče o zákazníky, které má za cíl efektivní tvorbu a správu individualizovaných řešení zákaznických potřeb. Oproti úzkému marketingovému pohledu řízení vztahů se zákazníky (CRM) je CSM rozšířeno na komplexní pojetí, které propojuje tržní a zákaznickou orientaci, projektový a produktový management a engineering v jeden funkční celek, směřující k efektivní tvorbě individualizovaných zákaznických řešení.Zkušený autor přináší doporučení a postupy, jak funkční a efektivní systém CSM ve firmě připravit, oživit a udržovat. Problematiku prezentuje na řadě případových studií z reálných firem. Kniha je zaměřená zejména na segment B2B, nicméně vzhledem k předpokladům vycházejícím z konceptu Průmyslu 4.0 najdou uvedené postupy a principy uplatnění i ve...
Objev podobné jako Management zákaznických řešení (978-80-271-0559-5)
Heuréka: Matematické hádanky s překvapivým řešením (978-80-262-1508-0)
Kniha - autor Heinrich Hemme, 176 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha matematických úloh zaujme všechny vášnivé řešitele logických a matematických kvízů a hlavolamů. Téměř 100 úkolů doprovázených komentovanými řešeními se pohybuje na škále od matematických vtípků až po složitější algebraické a geometrické problémy. Řešení přesto nikdy nevyžaduje zdlouhavé výpočty, není obvykle ani třeba papíru a tužky, stačí zdravý rozum a základní matematické znalosti.
Objev podobné jako Heuréka: Matematické hádanky s překvapivým řešením (978-80-262-1508-0)
Tvé vnitřní dítě musí najít domov: Klíč k řešení (téměř) všech problémů (978-80-8111-518-9)
Kniha - autor Stefanie Stahl, 256 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Všechny zážitky z dětství, kterými jsme prošli, nás formují a ovlivňují naše chování v dospělosti. Svět je tak plný malých zraněných dětí v tělech dospělých. Nejen že se tyto zraněné děti naléhavě ozývají, ale i podprahově regulují naši náladu, čímž často znepříjemňují a komplikují naše životy. Kniha Tvé vnitřní dítě musí najít domov je plná praktických návodů a rad, které vás bezpečně provedou vašim vnitřním světem a uzdraví vaše vnitřní dítě. Díky nim odhalíte ty stránky své osobnosti, o kterých jste nanejvýš jen tušili, ale vědomě jste je nevnímali. Ukáže vám, jak se vyrovnat s temnými duševními stavy, a naučí vás žít vědoměji a šťastněji. Postupně uvidíte, že vaše partnerské i mezilidské vztahy jsou čím dál harmoničtější. Poznej zamračené dítě v sobě! Ukáže ti, že se v určitých situacích chováš stále stejně, a tím si zbytečně komplikuješ vztahy i život. A poznej i své slunečné...
Objev podobné jako Tvé vnitřní dítě musí najít domov: Klíč k řešení (téměř) všech problémů (978-80-8111-518-9)
Jak učit finanční gramotnost?: Tipy a podněty do výuky (978-80-262-1959-0)
Kniha - autor Kateřina Lichtenberková; Renata Majvaldová; Monika Houšková; Jana Doležalová, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Finanční vzdělávání by mělo být pevnou součástí našeho celoživotního učení, protože nám pomáhá pochopit, jak správně hospodařit se svými penězi, jak je zhodnotit, jak funguje trh, jak se nepředlužit, jak nenaletět a mnoho dalšího. K dosažení toho je ale zapotřebí rozvíjet i další dovednosti a osvojovat si postoje, které nám pomohou k uplatnění se na trhu práce i celkově v životě. Finanční gramotnost by měl ideálně učit i finančně gramotný a podnikavý učitel. Ten potřebuje oporu v metodice výuky finanční gramotnosti, přístup k novým výukovým metodám, zapojení mezipředmětových vazeb a propojení výuky s praxí. Publikace, která vznikla ve spolupráci se společností yourchance o.p.s. a jejím projektem Finanční gramotnost do škol, je praktickým průvodcem pro učitele sloužícím k tomu, aby dovedl finanční gramotnost dobře předat...
Objev podobné jako Jak učit finanční gramotnost?: Tipy a podněty do výuky (978-80-262-1959-0)
Pojďme se učit: Školní den - dětská hra
Učení může být zábavné a hravé! Vítejte ve třídě... Dokážeš nakreslit své oblíbené jídlo? Dokážeš vyjmenovat tři druhy počasí? Nahlédněte do školní třídy s touto kooperativní hrou, která dětem umožní vyzkoušet si různé předměty hravou formou. Nasbírejte dílky každého předmětu dříve, než hodiny odbijí třetí. Sem tam si během hry můžete vytáhnout kartu přestávky se zábavnými aktivitami a po skončení vyučování si s ní můžete libovolně hrát. V této kreativní hře jeden hráč v roli učitele čte karty úkolů ostatním. Ostatní hráči jsou žáci, kteří úspěšným plněním zábavných úkolů sbírají dílky jednotlivých předmětů. Když učitelovy hodiny ukážou třetí hodinu, školní den i hra končí. Dokáže vaše třída nasbírat všech 7 dílků předmětů dřív, než hra skončí? Děti dostávají nápady prostřednictvím hraní. Školní den je kooperativní hra, ve které se všichni učí spolu a vzájemně jeden od druhého. Hraní zlepšuje sociální dovednosti, schopnost spolupracovat a trpělivost při čekání na svůj tah. To všechno je pro dítě důležité, když začne chodit do školy! Hra také umožňuje dětem hrát si na školu vzájemným působením, kdy si osvojují různé role. Vymýšlejí pravidla hry a společně se učí řídit se jimi. Při hraní se zlepšuje jejich představivost a tvořivost spolu se sociálními dovednostmi. OBSAH BALENÍ: herní plán deska s dílky předmětů kartonová figurka 100 karet 1 papírové hodiny, 5 popisovacích tabulek 5 mazatelných fixů houba kostka se samolepkami pravidla
Objev podobné jako Pojďme se učit: Školní den - dětská hra
Kniha Jak se učit a studovat (9788779688957)
Kniha - autor L. Ron Hubbard, 48 stran, česky Učil vás během vašeho studia někdy někdo, jak studovat? Ne? Potom vám tato brožurka přináší jedinečné základní postupy, jak toho dosáhnout a být efektivní ve studiu a také v životě, jestliže se nemůžete nic naučit, potom samozřejmě nebudete schopni zjistit, jak cokoli dělat.
Objev podobné jako Kniha Jak se učit a studovat (9788779688957)
Kamarádi z hájenky: Hry a aktivity pro rozvoj pohybových schopností předškolních dětí (978-80-262-1008-5)
Kniha - autor Ladislava Horová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor krátkých příběhů je rozdělený podle ročních období. Hlavní hrdinové, malý Tonda a jeho jezevčík Aram, provázejí děti celým rokem a přibližují jim dění v lese a jeho blízkém okolí. Ke každé kapitole autorka připravila několik činností zaměřených především na rozvoj pohybových aktivit. Činnosti a aktivity cílí hlavně na mateřské školy, najdou však využití i ve školních družinách a dětských skupinách. Jednotlivé příběhy mohou pedagogům posloužit jako motivace k dalším aktivitám, lze je ale využít i k relaxaci. Ladislava Horová učí v MŠ, v Portále vydala knihy Jak si hraje obr s blechou, Ve školce je bezva, ŠPL 18 a Těšíme se do školky.
Objev podobné jako Kamarádi z hájenky: Hry a aktivity pro rozvoj pohybových schopností předškolních dětí (978-80-262-1008-5)
Slepice nedokáže snést kachní vejce: COVID-19 jako šance k řešení klimatické krize (978-80-89057-89-4)
Kniha - autor Maxton-Lee Bernice; Graeme Maxton, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pandemie COVID-19 může být odrazovým můstkem pro rychlé změny potřebné k řešení klimatické krize. Autoři předkládají přesvědčivé argumenty, proč musíme jednat ihned a od základů změnit všechny systémy, které jsou pilíři dnešní civilizace a ekonomiky. Vlády musí jednat okamžitě, dřív než budou následky jejich nedbalosti a nekompetence zdrcující. Lidstvo má velmi málo času na zavedení nezbytných radikálních změn. Bernice Maxton-Lee, spoluautorka, přednáší o změně klimatu a odlesňování Tuto změnu musí vést mladí lidé, kteří dosud nejsou infikováni ekonomickým virem zabíjejícím planetu. Je čas, aby nové politické vedení vybudovalo pro lidstvo méně sobeckou budoucnost. Graeme Maxton, spoluautor, řádný člen Římského klubu Tato kniha je odvážná, dramatická a vizionářská. Zcela brilantně vysvětluje řadu krizí, kterým v současnosti lidstvo čelí, a představuje...
Objev podobné jako Slepice nedokáže snést kachní vejce: COVID-19 jako šance k řešení klimatické krize (978-80-89057-89-4)
Co řešíš?: Nehledejte správné řešení, najděte správný problém (978-80-262-1934-7)
Kniha - autor Thomas Wedell-Wedellsborg, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V kancelářské budově si lidé stěžují na pomalý výtah. Pokud budeme brát problém doslova, budeme se snažit výtah opravit nebo rovnou instalovat nový. Někdo však přišel na mnohem jednodušší a elegantnější řešení: umístit vedle výtahu zrcadlo, aby do něj lidé mohli při čekání fascinovaně zírat. Otázka tedy zní: Řešíme vždycky ten správný problém? Abychom to zjistili, musíme vystoupit z daného rámce čili problém přerámovat. Ve své graficky výrazné knize autor popisuje konkrétní postupy přerámování, nabízí příklady a nechává zaznít názory odborníků. Jeho cílem je, abychom si začali klást otázky, místo abychom unáhleně nacházeli řešení. Jak říká Eric Schmidt, bývalý generální ředitel Googlu: „Autor nám přesvědčivě ukazuje, že problém často začínáme řešit dříve, než se hluboce zamyslíme nad tím, zda řešíme ten správný problém. Chcete-li mít superschopnost řešit lepší problémy,...
Objev podobné jako Co řešíš?: Nehledejte správné řešení, najděte správný problém (978-80-262-1934-7)
Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně ZŠ k řešení některých úloh v matematice (978-80-210-9215-0)
Kniha - autor Irena Budínová, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Hlavním cílem monografie je demonstrovat různé přístupy v uvažování při řešení slovních úloh nadanými žáky 1. a 2. stupně základní školy. První část monografie je teoretická a zabývá se problematikou nadaných žáků - definicí nadání, možnostmi identifikace nadaných žáků, druhy nadání, problémy nadaných žáků ve školní praxi. V praktické části je věnována pozornost teorii různých strategií při řešení určitých typů matematických úloh, jako jsou úlohy rovnicového typu či logické úlohy.
Objev podobné jako Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně ZŠ k řešení některých úloh v matematice (978-80-210-9215-0)
Opakování dějin Pravěk a starověk Řešení (978-80-7402-044-5)
Kniha - česky Velmi rozsáhlá cvičebnice dějepisu. Obsahuje stovky otázek, cvičení, her, příkladů, skládaček a obrázků. Opakování je nejen cennou pomůckou pro učitele, ale i zajímavou knihou pro studenty a další zájemce o dějiny. Úkoly umožňují netradiční práci s historickými materiály, připomínají a procvičují základní pojmy, nenásilně vytvářejí orientaci časoprostorovou, neopomíjejí ani kulturní dějiny a osobnosti. Příručka využívá formy didaktických her, křížovek, rébusů, doplňovaček. Vytváří historické povědomí studentů. Práce s touto publikací vede studenty k hlubšímu zájmu o historii.
Objev podobné jako Opakování dějin Pravěk a starověk Řešení (978-80-7402-044-5)
Relaxační desetiminutovky: Aktivity ke zklidnění dětí (978-80-262-1263-8)
Kniha – autor Nathalie Peretti, 88 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Nathalie Peretti, 88 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Když jsou děti příliš živé, nesoustředěné či „příliš nervózní“, často se přičítá vliv vnějším okolnostem: školnímu či sociálnímu prostředí či dokonce rodinnému rytmu. Autorka ukazuje, že při vhodném vedení mohou děti najít vnitřní klid a rovnováhu, uchovat si pocit vlastní hodnoty a adekvátně reagovat i za méně příznivých okolností. Relaxační techniky a cvičení postupně učí dítě při využití představivosti rozpoznávat stavy svého těla a mysli, nacházet řešení a využívat své zdroje. Kniha je určená všem, kdo chtějí dětem pomoci, aby se cítily dobře: rodičům, učitelkám v mateřských školách, lektorům v mateřských centrech, dětským terapeutům, lékařům, odborníkům v oblasti práce s dětmi.
Objev podobné jako Relaxační desetiminutovky: Aktivity ke zklidnění dětí (978-80-262-1263-8)
Nápadníček: Celoroční plán aktivit pro mateřské školy (978-80-262-1795-4)
Kniha - autor Marcela Trantinová, 160 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - autor Marcela Trantinová, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha aktivit pro MŠ se zaměřuje na široký repertoár různých druhů činností: témata pro ranní kruh, výtvarné práce, hry s písmenky a textem, manipulační stolní hry, hudební aktivity, pokusy a objevy, konstrukční hry, sebeobslužné dovednosti, rozvoj pohybu a relaxace, manuální aktivity, dramatika a práce s pískovničkou. Kniha slouží jako soubor nápadů, jak dané aktivity ve všech těchto oblastech s dětmi provádět. Je tedy možné využít všechny aktivity, nebo pouze některé, pracovat s knihu tvořivě a brát si z ní nápady dle probíraného tématu. Každé téma je rozpracováno na jeden týden. Mnoho témat ale děti zaujme a v závislosti na jejich potřebě je možné téma probírat více týdnů, pracovat s dětmi pomaleji a aktivity si vybírat v průběhu delšího časového bloku (každé téma tedy lze provádět po dobu dvou až tří...
Objev podobné jako Nápadníček: Celoroční plán aktivit pro mateřské školy (978-80-262-1795-4)
Meditace zaměřená na řešení: Trénink mysli a srdce pro náročné situace (978-80-262-1838-8)
Kniha - autor Daniel Žákovský; Leoš Zatloukal, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha se zabývá meditačními postupy propojenými s terapií zaměřenou na řešení. Je psána jako praktická příručka pro pomoc lidem, kteří procházejí náročnou změnou nebo obtížnou životní situací. Specifikem přístupu zaměřeného na řešení je to, že se člověk nemusí nořit do analýzy problému, nýbrž stačí, když aktivuje potřebné zdroje k řešení situace. Publikace klade důraz na čtyři principy: přítomnost, přijetí, zdroje a růst. Kromě technik a jejich vysvětlení obsahuje i různé příběhy, zamyšlení a reálné příběhy lidí, s nimiž se autoři setkali nebo pracovali. Kniha nabízí také podněty pro lidi, kteří trpí stresem, smutkem a depresí, úzkostmi, posttraumatickými obtížemi, bolestí, závislostmi nebo environmentálním žalem, a jsou zde uvedeny i postupy pro práci s dětmi a návod, jak podporovat druhé skrze všímavý rozhovor. PhDr. Daniel Žákovský je psycholog, terapeut a lektor...
Objev podobné jako Meditace zaměřená na řešení: Trénink mysli a srdce pro náročné situace (978-80-262-1838-8)
Zázrak tří květin: Terapie zaměřená na řešení s dětmi a dospívajícími (978-80-262-1484-7)
Kniha - autor Leoš Zatloukal; Daniel Žákovský, 208 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - autor Leoš Zatloukal; Daniel Žákovský, 208 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha představuje základní principy a metody terapie zaměřené na řešení při práci s dětmi a dospívajícími. Autoři vycházejí především z modelu Kids' Skills, vytvořeného finskými terapeuty Benem Furmanem a Tapanim Aholou, ale nabízejí originální a rozšířené pojetí a využití tohoto modelu. Tři květiny v názvu odkazují na tři základní principy této terapie: naději, spolupráci a tvořivost. Podrobně se kniha věnuje jednotlivým metodám a krokům ve čtyřech klíčových oblastech: 1. připojování a navazování spolupráce s dětmi, rodiči a dalšími zainteresovanými subjekty; 2. rozvíjení představy žádoucího stavu; 3. využití zdrojů, které jsou k dispozici; a 4. iniciace a podpora terapeutické změny. Rovněž obsahuje přehledné popisy konkrétních postupů a četné příklady z praxe.
Objev podobné jako Zázrak tří květin: Terapie zaměřená na řešení s dětmi a dospívajícími (978-80-262-1484-7)
Přehled křesťanských církví: a jejich aktivit v ČR (978-80-262-1116-7)
Kniha - autor Michael Martinek, 340 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha představuje komplexní pohled na působení křesťanských církví ve společnosti České republiky. Je psána pro ty, kteří se chtějí zorientovat v tom, co jednotlivé křesťanské církve společnosti nabízejí a v jakých oblastech už dávno fungují. Z toho důvodu není těžiště v tradičním teologickém a historickém sebepojetí vlastních církví, ale v tom, jaké je jejich aktuální rozdělení, jaká je jejich organizační struktura, jaké místo zaujímají v právních vztazích se státem a ve kterých oblastech občanské společnosti působí (vnitrocírkevní pastorace, školství, média, sociální práce, armáda, věznice, zdravotnictví, kultura, ochrana památek apod.). Mgr. Michael Martinek, Th.D., je salesián, vyučuje na Vyšší odborné škole Jabok.
Objev podobné jako Přehled křesťanských církví: a jejich aktivit v ČR (978-80-262-1116-7)
Nápadníček 2: Celoroční plán aktivit pro mateřské školy (978-80-262-1964-4)
Kniha - autor Marcela Trantinová, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha aktivit pro MŠ navazuje na stejnojmenný úspěšný první díl a zaměřuje se na široký repertoár různých druhů činností: témata pro ranní kruh, výtvarné práce, hry s písmenky a textem, manipulační stolní hry, hudební aktivity, pokusy a objevy, konstrukční hry, sebeobslužné dovednosti, rozvoj pohybu a relaxace, manuální aktivity, dramatika a práce s pískovničkou. Kniha slouží jako soubor nápadů, jak dané aktivity ve všech těchto oblastech s dětmi provádět. Je tedy možné využít všechny aktivity, nebo pouze některé, pracovat s knihou tvořivě a brát si z ní nápady dle probíraného tématu. Každé téma je na úvod opatřeno charakteristikou v rámci RVP a na závěr kapitoly pak přehlednou tabulkou, kterou je možno umístit na nástěnku pro rychlejší orientaci rodičů. Marcela Trantinová je ředitelkou Mateřské školy Šestajovice. Věnuje se logopedii, rozvoji komunikačních a řečových dovedností...
Objev podobné jako Nápadníček 2: Celoroční plán aktivit pro mateřské školy (978-80-262-1964-4)
Konflikty ve škole - Od prevence k řešení - Zuzana Svobodová
Kniha Konflikty ve škole – od prevence k řešení je určena především pracovníkům škol a školských zařízení, kteří už mají dost neustálých nepříjemných mailů, schůzek a hovorů a chtějí konečně získat více času na skutečnou práci. Pomocí konkrétních technik a rozborů reálných situací se naučí nastavit smysluplnou a efektivní prevenci, komunikovat bez komunikačních stopek, zbaví se nutnosti „mlžit“, a když už dojde ke konfliktu, tak budou mít oporu v řadě technik a zásad pro jeho skutečné zvládnutí. V knize je věnována část i méně tradičním přístupům, jako je lean nebo transakční analýza, které pomohou osvětlit některé komunikační principy a naučit se nové techniky. Čtenáři najdou ke každému tématu příklady z praxe, náměty k zamyšlení, ukázky a příklady, které mohou přenést do svého vlastního pracovního života.
Objev podobné jako Konflikty ve škole - Od prevence k řešení - Zuzana Svobodová
Klíče k řešení v krátké terapii - Steve de Shazer
Autor v jedné ze svých nejslavnějších knih – přímo klasice na téma krátké terapie zaměřené na řešení – používá metaforu klíčů. Stížnosti jsou jako zámky ve dveřích. Je ovšem jedno, jak jsou tyto zámky složité, protože k otevření dochází pomocí klíče. Autor dokonce přichází s myšlenkou univerzálního klíče, tedy terapeutické intervence, která bude fungovat v širokém spektru problémových situací. V souladu s tím de Shazer prohlašuje, že proces řešení je podobnější než problémy, které se snaží lidé řešit. Autor se ve své knize, v níž je znatelně inspirován Miltonem Ericksonem a institutem MRI, vrací ke vzniku tradičních technik terapie zaměřené na řešení (práce s preferovanou budoucností, výjimkami, mapování změn, práce s kontextem atd.) a ke kořenům tohoto přístupu. Popisuje experimenty, které jeho tým prováděl. Jeho kazuistiky připomínají napínavé detektivní povídky. Kniha je vhodná pro ty odborníky v oblasti pomáhajících profesí, kterým je blízká představa, že řešení je důležitější než analýza problémů – tedy pro ty, kdo raději odemykají dveře, než by zkoumali jejich zámky. Steve de Shazer byl psychoterapeut a průkopník krátké terapie zaměřené na řešení, kterou vyvinul se svými kolegy v centru BFTC v americkém Milwaukee. Je autorem několika knih, které byly přeloženy do 14 jazyků. V češtině zaujal knihou Zázračná otázka (naposledy 2014).
Objev podobné jako Klíče k řešení v krátké terapii - Steve de Shazer
Když se řekne Rozcvička: Pohybové aktivity pro předškolní děti (978-80-262-1439-7)
Kniha - autor Vladimíra Ottomanská; Patricie Koubská, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha nabízí nové náměty pro vedení pohybových aktivit – metodický zásobník cviků pro nácvik a rozvoj pohybových dovedností, zásobník pohybových her a pohádkových cvičení. Ukazuje, jakým způsobem se dá využít pohybová aktivita k celkovému rozvoji dítěte – propojení s psychikou (rozvoj koncentrace, myšlení, představivosti, fantazie), rozvoj sociálních dovedností (zejména v tématu Jak se cvičí pohádka), rozvoj hrubé a jemné motoriky. Jejím cílem je přinést obecnou informaci, aby se jednotlivá cvičení mohla dobře přizpůsobit konkrétním požadavkům pedagoga na věk dětí, se kterými pracuje, na aktuální školní a třídní vzdělávací plán. Kniha též obsahuje informace o psychomotorickém vývoji dětí od narození do sedmi let a odchylkách od normálu. Knihu využijí pedagogové mateřských škol a zájmových aktivit pro předškolní děti.
Objev podobné jako Když se řekne Rozcvička: Pohybové aktivity pro předškolní děti (978-80-262-1439-7)
Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele (978-80-262-1391-8)
Kniha - 136 stran, česky Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď, odborné věsvětlení. Věda není něco, co by se děti měly učit nazpaměť. Právě naopak, ať vědeckými metodami objevují svět, zkoumají jevy, s nimiž se setkávají. Nepotřebují k tomu složité přístroje a zařízení, ale postačí jim předměty denní potřeby. Podobné myšlenky podnítily vznik publikace, jejímž cílem je popsat dětské prekoncepty související s vybranými přírodními jevy a navrhnout aktivity využitelné v preprimárním vzdělávání. Kniha se zaměřuje na tato témata: teplo, chlad, magnetizmus, elektřina, tání a tuhnutí, rozpouštění, vypařování. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči – pracovišti Pedagogické fakulty Katolické univerzity v...
Objev podobné jako Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele (978-80-262-1391-8)
Umělci v mateřské škole: Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)
Kniha - autor Dagmar Krupová; Ivana Rochovská, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole: Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)
Špunti ve školce: Celoroční aktivity pro děti od dvou let (978-80-262-1592-9)
Kniha - autor Kateřina Markalousová, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha se věnuje výukovým projektům MŠ, které jsou určeny pro třídy dvouletých dětí, pro děti z odlišného sociálního a jazykového prostředí nebo pro mateřské školy speciální, kam docházejí děti s mentálním hendikepem, děti s PAS či s výraznou poruchou pozornosti a hyperaktivity. Kniha děti provází jednoduchými a základními činnostmi, které budou v MŠ potřebovat. Je zaměřena na zvládnutí praktických dovedností, jakými jsou základní hygienické návyky, oblékání, stolování, hra, manipulace s hračkou, bezpečnost při hře, úklid, orientace v základních sociálních situacích atd. Tyto dovednosti ale autorka rámuje do prostředí běžného roku a proměn přírody, seznamuje děti s barvami, tvary, zvířaty, dopravními prostředky, hlavními svátky roku atd. Kniha obsahuje mnoho praktických činností a vede děti k reálnému užití nabídnutých činností a dovedností. S knihou je možné pracovat během...
Objev podobné jako Špunti ve školce: Celoroční aktivity pro děti od dvou let (978-80-262-1592-9)
Tinnitus - řešení existuje! (978-80-7670-076-5)
Elektronická kniha - autor Markus Schwabbaur, 194 stran, česky Tinnitus je odborné označení pro hučení, pískání či šelest v uších. Není to nemoc sama o sobě, jde o příznak, jehož pravou příčinu se lékařům dosud nepodařilo zcela odhalit. V současnosti postihuje přibližně deset procent světové populace a objevuje se u čím dál mladších pacientů, i dětí. Stává se tak novou civilizační chorobou. Nepřetržitý zvuk může způsobovat i vážné psychické problémy, pacienti se často dostávají do sociální izolace, každodenní život je pro ně utrpením. Účinná metoda, jak tinnitus stoprocentně vyléčit, však zatím neexistuje.
Objev podobné jako Tinnitus - řešení existuje! (978-80-7670-076-5)
Pověz mi to obrázkem: Aktivity pro děti s odlišným mateřským jazykem (978-80-262-1734-3)
Kniha - autor Kateřina Konvalinová, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Pověz mi to obrázkem: Aktivity pro děti s odlišným mateřským jazykem (978-80-262-1734-3)
Veselý rok s pohádkami: Hry a aktivity pro rozvoj školních kompetencí (978-80-262-1129-7)
Kniha - autor Eva Štanclová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Krátké autorské pohádky se stávají motivací ke hrám s předškoláky v mateřských školách. U každé pohádky jsou uvedené výchovné cíle, potřebné pomůcky a doplňující cvičení, případně náměty na další rozvíjející aktivity. Předškolní děti si prostřednictvím her osvojují a upevňují znalosti potřebné ke vstupu do základní školy. Jedná se o znalosti všeobecné, přičemž důraz je kladený především na podporu samostatnosti dětí při vyprávění, cílený rozvoj slovní zásoby a jazykových schopnosti, počítání, manipulaci s předměty, logické myšlení a grafomotoriku.
Objev podobné jako Veselý rok s pohádkami: Hry a aktivity pro rozvoj školních kompetencí (978-80-262-1129-7)
Kulturní vzorce (978-80-262-1446-5)
Kniha - autor Ruth Benedict, 296 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha Kulturní vzorce patří k nejznámějších klasickým dílům kulturní antropologie. Je zároveň teoretickým základem pro pochopení kulturního relativismu. K tomu autorka vybírá tři extrémní příklady kultur – pueblanský kmen Zuňiů z Nového Mexika, obyvatele ostrova Dobu poblíž Nové Guineje a západokanadské indiány Kwakiutly. Na jejich příkladech se snaží ukázat, že každá kultura má své morální a estetické prvky, jimž můžeme porozumět pouze tehdy, když budeme na kulturu nahlížet jako na celek a z hlediska jí samé. Každá kultura je zároveň autorkou vylíčena tak mistrně, že kniha je poutavou četbou i pro naprosté laiky.
Objev podobné jako Kulturní vzorce (978-80-262-1446-5)
Vývoj osobnosti (978-80-262-1954-5)
Kniha - autor Carl Gustav Jung, 280 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Domněnku, že se Jung jako vědec věnoval pouze druhé polovině lidského života, vyvrací soubor jeho prací na téma osobnostního vývoje. Zde se autor zabývá dětskou psychologií, výchovou a individuací. Jako podstatnou pro proces dětského zrání vnímá psychologii rodičů a vychovatelů. Neuspokojivý vztah rodičů proto může u dítěte zapříčinit psychickou poruchu. Schopnost dospělého stát se sebou samým je jakousi obdobou dozrávání dítěte a jedno na druhé intenzivně působí – proto je třeba, aby rodiče i učitelé rozvíjeli vlastní osobnost. Jak Jung trefně podotýká: „Nic nemá na děti silnější psychický vliv než nežitý život rodičů.“
Objev podobné jako Vývoj osobnosti (978-80-262-1954-5)
Odolné dítě (978-80-262-1842-5)
Elektronická kniha - autor Pavla Koucká, 200 stran, česky Dnešní výchova je v mnohém jiná, než tomu bylo dřív. O děti pečujeme, jako by šlo o vzácné cizokrajné květiny, kolem kterých je třeba postavit skleník a neustále je chránit, hlídat a se vším jim pomáhat. To se ovšem moc neslučuje s cílem výchovy, jímž by měl být jedinec samostatný, zodpovědný a přiměřeně odolný. Kniha je průvodcem pro rodiče, kteří chtějí, aby se jejich dítě po vylétnutí z hnízda nezhroutilo, ale pevně stálo na vlastních nohách.
Objev podobné jako Odolné dítě (978-80-262-1842-5)
Smysl života (978-80-262-1590-5)
Kniha - autor Alfred Adler, 256 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Dílo ze sklonku autorovy kariéry patří ke knihám, v nichž autor rekapituluje a shrnuje. Dává prostor tomu, aby završil své celoživotní názory. Na mnoha místech opakuje, co již dříve napsal, a zároveň jako by se zde pokusil shromáždit co nejvíce definicí toho, co zkoumá. Zkrátka tak nepřijdou pojmy jako „komplex méněcennosti“, „touha po moci“, „pořadí mezi sourozenci“, „pocit sounáležitosti“ či „rozmazlování“. Titulní pojem, „smysl života“, Adler chápe ve dvojím smyslu: Subjektivně se jedná o smysl, který člověk spatřuje ve svém životě, objektivně pak o to, co souvisí s reálnou schopností spolužití s druhými lidmi. Člověk, jemuž chybí tento objektivní smysl, je podle Adlera neurotický, psychotický, perverzní, závislý nebo kriminální. Kniha z roku 1933 bývá považována za poslední velký Adlerův spis.
Objev podobné jako Smysl života (978-80-262-1590-5)
Strašidelný dopis (978-80-262-1743-5)
Kniha - autor Tolonen Tuutikki, 280 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Strašidelný dopis (978-80-262-1743-5)
Příběh vážky (978-80-262-1532-5)
Kniha - autor Monique Gray Smith, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tilly je napůl indiánka a napůl Skotka a žije s rodiči a sestrou v malém kanadském městě. Po rozchodu rodičů na čas propadne alkoholu. Naštěstí se může opřít o několik silných žen, které jsou součástí jejího života – o svou moudrou babičku či o chápavou učitelku, a postupně nachází východisko z neradostné existence ve zvláštním terapeutickém centru, které využívá postupy založené na indiánské léčitelské tradici – hluboké vnímání přírody, pobyty v potní chýši, hojivé rituály. Po náročném hledání identity se jí podaří opět navázat kontakt s téměř zapomenutými indiánskými kořeny.
Objev podobné jako Příběh vážky (978-80-262-1532-5)
Existenciální psychoterapie (978-80-262-1587-5)
Kniha - autor Irvin D. Yalom, 544 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Hlavními pilíři Yalomovy odborné knihy Existenciální psychoterapie jsou čtyři velká témata lidského života, smrt, svoboda, existenciální izolace (osamělost) a nepřítomnost, ztráta smyslu. Autor ukazuje jejich význam a to, jaké konflikty vznikají při jejich konfrontaci s člověkem. Znalost této problematiky může posloužit při péči o lidi, jejichž utrpení souvisí právě s těmito pilíři jejich existence. Kniha vychází z bohaté klinické zkušenosti autora, jeho empirických výzkumů a filozofie. Zaujme nejen psychology a psychiatry, ale také všechny zájemce o existenciální psychoterapii a ty, kteří usilují o hlubší sebepoznání.
Objev podobné jako Existenciální psychoterapie (978-80-262-1587-5)
Pojď se učit s Jednorožci: Čtení + písmenka + čísla + barvy + tvary + ještě víc! (8594050429574)
Kniha - 22 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato kniha pomáhá malým čtenářům naučit se základní písmena a čísla. Při obtahování tečkovaných slov a čar se dětem rozvíjí jemná motorika a vizuálně motorická koordinace. Sešit obsahuje také zábavné luštění a hry. Všechny stránky se dají popisovat opakovaně, můžete je snadno setřít hadříkem či ubrouskem.
Objev podobné jako Pojď se učit s Jednorožci: Čtení + písmenka + čísla + barvy + tvary + ještě víc! (8594050429574)
Nástroje řešení rodičovských konfliktů (978-80-7502-568-5)
Kniha - autor Lenka Westphalová; Renáta Šínová; Lenka Holá, 338 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha přináší multidisciplinární pohled na problematiku rodičovských konfliktů. Zaměřuje se na možné nástroje jejich řešení s důrazem na nejlepší zájem dítěte. Dynamickému konceptu nejlepšího zájmu dítěte se publikace věnuje nejen z teoretického, ale zejména z praktického hlediska, neboť podává návod, jak jej v praxi posoudit a vyvážit v poměru k ostatním relevantním zjištěním. Značnou pozornost věnují autorky procesní stránce řešení rodičovských konfliktů. Nabízí pohled prostřednictvím profesí, které se těmito konflikty zabývají, jako jsou zejména soud, orgán sociálně-právní ochrany dětí, advokát, mediátor, poradny a jiné subjekty. Autorky docházejí k závěru, že nejefektivnějším způsobem vyřešení konfliktu je propojení všech uvedených profesí a jejich spolupráce. V monografii jsou také uvedeny autentické výpovědi praktiků, které vyplynuly z...
Objev podobné jako Nástroje řešení rodičovských konfliktů (978-80-7502-568-5)
Líný učitel Jak učit dobře a efektivně (978-80-7496-344-5)
Kniha - autor Robert Čapek, 142 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu
Objev podobné jako Líný učitel Jak učit dobře a efektivně (978-80-7496-344-5)
Náhradní řešení (978-80-7595-025-3)
Kniha - autor Val McDermidová, 360 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Na svatbě je láska všude ve vzduchu. Osamělí lidé víc myslí na to, že s někým chtějí být. A žena, která už dlouho nikoho neměla nebo se právě s někým rozešla, se ochotněji než jindy dá do řeči s neznámým příjemným mužem, nechá se pozvat na večeři a posléze i na víkend. Proč se znepokojovat, že o sympatickém vdovci skoro nic neví, možná je to konečně pan Pravý… Pak se na odlehlé venkovské silnici objeví hořící auto a v něm uškrcená a spálená mladá žena. Vrah po sobě nezanechává téměř žádné stopy, a tak se vrchní inspektorka Carol Jordanová, šéfka nově ustaveného regionálního týmu pro závažné zločiny, spolu s tvůrcem psychologických profilů Tonym Hillem skoro modlí, aby se dočkali další precizně promyšlené vraždy, která jim snad o pachateli napoví víc. Za pár týdnů na jiném odlehlém místě se scéna opakuje. A za nějaký čas znovu. O vlastní genialitě přesvědčený pachatel je stále o...
Objev podobné jako Náhradní řešení (978-80-7595-025-3)
Hrajeme si, nezlobíme, o světě pak leccos víme: Aktivity pro celý rok (978-80-262-1518-9)
Kniha - autor Miroslava Baxová, 160 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - autor Miroslava Baxová, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha se věnuje výukovým projektům v mateřské škole, ve kterých se vypravíme například k moři nebo do sněhového království, vydáme se po stopách medvědů a do šumavského lesa, kde se s dětmi dozvíme něco hlubšího o významu dřeva, budeme zkoumat a objevovat různé materiály, seznamovat se z některými povoláními a nahlédneme i do světničky našich předků. Aktivity vycházejí z prožitkového učení, pohádek, básniček, písniček i běžných situací, které v mateřské škole nastávají. S knihou je možné pracovat během celého školního roku, počítá s prací s dětmi ve smíšené věkové skupině a v rámci všeobecného rozvoje dětí předškolního věku a všech jeho oblastí je plně v souladu s RVP.
Objev podobné jako Hrajeme si, nezlobíme, o světě pak leccos víme: Aktivity pro celý rok (978-80-262-1518-9)
Můj kamarád Rufus (978-80-262-1110-5)
Kniha - autor Romana Suchá, 64 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Knížka je určená ke společnému čtení dětí s rodiči či prarodiči, avšak sekundárně využitelná i v prostředí mateřských škol a dětských skupin pojednává o sedmiletém Péťovi, který dostane od babičky k narozeninám malého dinosaura. Zdánlivě obyčejná hračka však jako zázrakem ožije a stává se chlapcovým nejlepším kamarádem. Na konci každé kapitoly následují interaktivní úkoly, které vtahují malého čtenáře do děje a udržují jeho pozornost. Úkoly navíc rozvíjejí základní znalosti, logické myšlení a usuzování. Romana Suchá vystudovala psychologii v Olomouci, pracuje jako psycholožka, má zkušenosti z práce v mateřském centru. V Portále vyšla řada jejích knih, například Veršované rozcvičky pro kluky a holčičky, Rozpustilé básničky pro malé dětské ručičky, Šikovné básničky pro kluky a holčičky apod.
Objev podobné jako Můj kamarád Rufus (978-80-262-1110-5)
Počítej a lušti (978-80-262-0724-5)
Kniha - autor Iva Nováková, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Děti procvičují sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes desítku, číselné řady 1 až 100 a sčítání a odčítání do 100 s přechodem násobků deseti. Pomocí výsledků luští tajenky, což je více motivuje k počítání. Text a tajenky na sebe navazují a vytvářejí dva jednoduché příběhy – O veselém klaunovi a jeho autíčku a O báječných prázdninách. Sešit je doplněný o dokreslovačky a několik obrázků k omalování podle výsledků. Iva Nováková je absolventka střední odborné školy výtvarné, zaměřuje se na tvorbu pro děti. Je autorkou zábavných a didaktických doplňovaček, hádanek, omalovánek a vystřihovánek. V Portálu jí vyšly např. tituly Zábavný pravopis (2009), Víš, co čteš
Objev podobné jako Počítej a lušti (978-80-262-0724-5)
Gorila a já (978-80-262-0795-5)
Kniha - autor Frida Nilsson, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Hlavní hrdinkou knihy je osmiletá Jonna, která žije v dětském domově. Ředitelka ji nemá ráda a ochotně ji předá k adopci děsivé Gorile, která do domova jednoho dne přijede v otlučeném Volvu. Gorila žije na skládce a živí se prodejem šrotu. Jonna se nejprve Gorily bojí, myslí si, že ji chce sníst, ale postupně se s ní spřátelí. Ukáže se, že Gorila – mimochodem horlivá čtenářka, jejíž nejoblíbenější knihou je Oliver Twist – sice žije v nepředstavitelném nepořádku, ale dokáže Jonně poskytnout lásku a pocit bezpečí, které jí v dětském domově chyběly. Pořídí jí kolo, nakoupí jí oblečení a Jonna pochopí, že v životě tolik nezáleží na tom, zda má čisté ruce a upravené vlasy, pokud najde někoho, komu na ní skutečně záleží, kdo se dokáže vcítit do jejích potřeb. Nad nově vzniklou idylou se však začnou stahovat mračna...
Objev podobné jako Gorila a já (978-80-262-0795-5)
Dostaňte mě odsud! (978-80-262-1714-5)
Kniha - autor Andy McNab; Phil Earle, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Danny je obyčejný kluk z obyčejného města. Má spoustu kamarádů, maminku a otravného staršího bratra Dylana. A taky má rád nebezpečí. Když se ve škole dozví, že by měli se třídou odjet na super výlet do divočiny, je nadšený! Bude šplhat po horách, jezdit v kajaku, spát ve stanu… Jenže problémy na sebe nenechají dlouho čekat. Bez signálu se Danny těžko dozví, jak postavit stan. A kde je v něm vypínač? Jahodové mléko neteče jen tak z tetrapacku? Kde je toaletní papír? Jak se řídí kajak na zdivočelé řece? A proč musel jet na výlet i otravný Dyl? Dynamický příběh plný akce a mnoha zvratů pro čtenáře od 8 do 11 let, v němž nechybí humor i napětí. Andy McNab je válečný veterán a autor mnoha (seriózních) knih zaměřujících se na téma přežití ve válečném konfliktu. U nás dosud vyšly jeho knihy Konečná stanice Bagdád (1995), Den osvobození (2006), Agresor (2012) nebo Průstřel...
Objev podobné jako Dostaňte mě odsud! (978-80-262-1714-5)
Umění milující laskavosti (978-80-262-1363-5)
Kniha - autor Rami Shapiro, 184 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Neortodoxní a mnoha duchovním tradicím otevřený rabín Rami Shapiro přijímá původně buddhistický koncept milující laskavosti a spojuje ho s podněty dalších spiritualit. Milující laskavost nachází v charakteristice židovského Boha a v jeho atributech, jak je dále rozvíjí judaismus, ale i křesťanství, islám a další. Shapiro probírá třináct biblických atributů Boží milující laskavosti jako rámec pro kultivaci dobrého života každého člověka, který je volán k tomu, být Bohu podobný. Vede tak člověka k objevení zdrojů jeho vlastní důstojnosti, velkorysosti, laskavosti a dobroty. Každý může rozšířit své srdce, když: – je laskavý skrze soucitnou upřímnost – dělá si v srdci místo pro realitu – rozpoznává Boží projevy – obejme paradox nevědění – je přítomný v daném okamžiku aj. Rami M. Shapiro, známý jako „Rabbi Rami“, je oceňovaný autor, učitel a přednášející, představitel liberálního judaismu se...
Objev podobné jako Umění milující laskavosti (978-80-262-1363-5)
Podívejte se také
- Můj kamarád Rufus (978-80-262-1110-5)
- Počítej a lušti (978-80-262-0724-5)
- Gorila a já (978-80-262-0795-5)
- Čekání na Vánoce (978-80-262-1392-5)
- Bůh na ulici (978-80-262-1855-5)
- Má kniha her a aktivit 2+ (978-80-256-3263-5)
- Zahrádka Můj sešit pozorování a aktivit (978-80-256-2749-5)
- Pohádkové hrátky se zvířátky (978-80-262-0923-2)
- Když se introvertka vdá (978-80-262-1643-8)
- Stávám se sám sebou (978-80-262-1382-6)
- Zábavné učení Spojování: Kniha aktivit se samolepkami (978-80-256-3027-3)
- hravá literatura 7 pracovní sešit reseni
- Jak přežít, když se často bojím: Průvodce pro děti k překonání úzkosti (978-80-262-1245-4)
- Pohádkový výprodej (978-80-86739-75-5)
- Boh počúva (978-80-89866-75-5)
- Hlas Země (978-80-88298-75-5)
- Město zlodějů (978-80-87761-75-5)
- Srdcem k srdci: Malý průvodce modlitbou (978-80-262-1742-8)
- Psychopatův průvodce na cestě k úspěchu (978-80-262-1738-1)
- Mužský kód: Klíč k mužským emocím (978-80-262-1253-9)
- ABA pro děti s autismem: Otázky a odpovědi (978-80-262-1628-5)
- Šimonovy pracovní listy 2 (978-80-262-0878-5)