Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí… - audiokniha
Audiokniha: Původní EP titul 20251 "Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí..." vydal Supraphon v roce 1965 - nyní titul ve skvostné interpretaci Luďka Munzara a Marie Málkové vychází poprvé digitálně.
Podívejte se také Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí… ()
Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí… ()
Audiokniha MP3 - autor Publius Ovidius Naso, čte Luděk Munzar a Marie Málková Audiokniha Publius Ovidius Naso Básník o svém životěPůvodní EP titul "Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí..." vydal Supraphon v roce 1965 - nyní titul ve skvostné interpretaci Luďka Munzara a Marie Málkové vychází poprvé digitálně.Publius Ovidius Naso byl jedním z nejnadanějších autorů světové literatury. Císařem Augustem byl vypovězen z Říma a poslední roky života žil ve vyhnanství na březích Černého moře. Až do smrti toužil po přátelích a své rodině v Římě. Svůj stesk vyjevil v prosebných listech i básnických Žalozpěvech (Tristia). Vše bylo marné, císař Augustu mu návrat do Říma nepovolil. Ovidius zemřel roku 17 nebo 18 po Kristu. Jeho poezie i dnes udivuje svojí neobyčejnou svěžestí a fantazií.
Podívejte se také Prázdniny v Evropě (audiokniha na CD)
Umění milovati - Publius Ovidius Naso - audiokniha
Audiokniha: Ovidiův dva tisíce let starý text dává rady mužům a ženám, kterak lásku získat a udržet si ji. Recitují Irena Kačírková a Miloš Kopecký
Podívejte se také Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
Podívejte se také
- Somr Josef: Velká vánoční audiokniha - MP3-CD (55306-2)
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- Anglická nejužívanější slova Audiokniha s mp3 CD (978-80-7240-942-6)
- Angličtina maturitní témata Audiokniha s mp3 CD (978-80-7240-940-2)
- Angličtina barevná konverzace Audiokniha délka nahrávky 2 hodiny (978-80-7240-957-0)
- Angličtina otázky a odpovědi Audiokniha s mp3 CD (978-80-7240-949-5)
- Škola anglickej konverzácie: audiokniha: dĺžka nahrávky 6 hodin (978-80-7547-066-9)
- Angličtina barevná slovíčka Audiokniha délka nahrávky 2 hodiny (978-80-7240-951-8)
- Angličtina barevná gramatika + CD: audiokniha délka nahrávky 4 hodiny (978-80-7240-958-7)
- Kniha Škola anglické konverzace: audiokniha: délka nahrávky 6 hodin (978-80-7547-064-5)
- Etická výchova 2 pre 2. ročník základných škôl: Navzájom sa počúvame, nezištne si pomáhame, radi sa (978-80-8091-668-8)
- Street talk aneb angličtina z ulice Audiokniha s mp3 CD (978-80-7240-969-3)
- Ota Pavel Povídky: O rodině - o tvorbě - o rybách - o sportu (099925661625)
- O komentáři, o komentátorech (9788024624242)
- O úspěchu
- O Honzovi
Milostná poezie - Publius Ovidius Naso - audiokniha
Audiokniha: Komentář k původnímu albu DV 15297 Supraphonu z roku 1967: V kolikatisícovém nákladu by musely vyjít Ovidiovy milostné sbírky, aby se uspokojila touha čtenářů mít vlastní výtisk líbezného Ovidia! Ovidius je básník, který nestárne, poněvadž nestárne ani láska, kterou opěvuje. Proto takový zájem o jeho dílo. Nesmrtelnost a slávu po všechny budoucí věky si předpověděl Ovidius sám v závěrečných verších svého monumentálního díla Proměny. Ba dokonce se mýlil v stanovení hranic své proslulosti: jeho dílo oslňuje svou krásou nejen básníkovu rodnou Evropu, jejíž veliká část byla kdysi pod římskou mocí - ale i všechny ostatní světadíly a jeho nevšednímu umění se podivují vědci, právě v díle Ovidiově. Po dvou tisíciletích je jeho dílo tak živé, jako by je psal pro současné čtenáře. Ovidiovo umění zrálo v Římě, který byl tehdy středem celé kulturní Evropy a pokladnicí všeho, co vytvořily ruce Mistrů. Proto se nedivíme, že se Ovidius po svých studijních cestách vrátil trvale do Říma, kde žil až do svých jednapadesáti let, než musel nastoupit smutnou cestu do vyhnanství. Musel se rozloučit s kultivovanou společností, která ho svým uměleckým ruchem zcela uchvátila. A Ovidius nebyl jen jejím němým pozorovatelem a posluchačem. Jeho výjimečné nadání ho učinilo brzy miláčkem této společnosti, takže již po prvních básnických výtvorech stoupal nezadržitelně po žebříčku slávy. Tu mu získaly již první verše z jinošských let, zařazené později do sbírky Amores - Lásky, přednášené po celém Římě.¨ Inspirovala ho dívka, již sám nazývá Korinna. Ovidiova básnického génia lze po nejedné stránce srovnávat s nadáním našeho V. Nezvala. Charakteristické znaky Ovidiova umění se jevily již v jeho prvotinách: neuvěřitelná svěžest a lehkost, s níž tvořil, dokonalá uhlazenost veršů, virtuozita slova, vypravěčské umění, čistý lyrický projev obohacený smyslem pro realistickou drobnomalbu, hravá rozmarnost i strhující patos, křehká něžnost schopná vyjádřit veškerou barvitost a malebnost. K těmto složkám pak později přistoupilo i jedinečné dušezpytné umění, s nímž zachycoval vzrušené vlnění citů, jeho výbuchy i doznívání, dále formální dokonalost, živá, bohatá fantazie, bystrý postřeh, jiskřivá duchaplnost a vynalézavost, jež svědčí o duchu vpravdě tvůrčím. V druhé sbírce z mladých let, nazvané Héroides, Listy héróin, se Ovidius pokusil zachytit nitro milující ženy, toužíci i pobouřené zradou milence. Na této sbírce si velmi zakládal, přesvědčen, že v ní vytvořil mimořádné a originální dílo. Předchůdce fingovaných básnických listů měl snad jen v Propertiovi, u něhož v proslulé "královně elegií" utěšuje předčasně zemřelá Kornélia z hrobu svého žijícího manžela. V Héroidách zpracoval Ovidius náměty z bájné minulosti, a ty mu umožňovaly rozehrát bez hranic obdivuhodnou fantazii. S nevšedním uměním se vžívá do nitra těch dávných žen, osvětluje jejich vnitřní zápasy a motivy jejich jednání. První z Římanů zachytil i krásné přírodní scenérie, dokreslující nebo vysvětlující náladu líčených postav. Snad jen přílišný vliv rétoriky nám trochu vadí na této okouzlující sbírce Listů milostných, mnohem více než to, že Ovidius líčí tyto dávné ženy, píšíci v bolesti nebo v opuštěnosti fiktivní dopisy svým manželům a milencům, jako by žily v současné římské společnosti. Ale i přes tento rétorický prvek je v nich mnoho krásného a všelidsky jímavého, takže si uzavřené románky jednotlivých hrdinek přečteme nebo poslechneme s požitkem. Celá sbírka obsahuje jednadvacet listů. Posledních šest dopisů se týká mileneckých dvojic, z nichž nejznámější je záletný Paris a krásná Helena. Nejpověstnějším Ovidiovým dílem je Umění milovati. Hned na jeho začátku Ovidius říká, že opěvá "neškodnou lásku", ale i z této četby již napřed vylučuje "vážné a počestné římské paní", aby neutrpěly úhony. Umění milovati má tři knihy: v první radí básník mladým mužům, kde si mají hledat dívku a jak si získají její lásku, v druhé, jak si mohou její náklonnost udržet. V třetí knize dává podobné rady dívkám. I když jde o dílko "naučné", je míněno jako zábavná četba jiskřící duchaplným humorem a skvělými postřehy ze života tehdejší římské společnosti. Posledním dílkem Ovidiova prvního tvůrčího období byla Remedia amoris - Jak léčiti lásku, rozumí se lásku nešťastnou, bolestnou, bezvýhlednou. Toto dílko stojí umělecky níže než Umění milovat, kde triumfovala básníkova neselhávající duchaplnost. Některé pozdější generace se nedívaly na obě tyto Ovidiovy teorie lásky příliš laskavě, byli i mravokárci, kteří je zatracovali. Ale kdo zhodnotí celé dílo Ovidiovo a přihlédne ke všem okolnostem, ten se na miláčka lehkonohých Múz hněvat nebude. Opět bychom se v této souvislosti museli zmínit o mladistvých sbírkách Nezvalových - ani u Ovidia, ani u Nezvala je nemůžeme odloučit od uzavřeného celku, nechceme-li se ochudit o nejeden sváteční požitek. I Ovidius se později rozloučil s touto hravou poezií a naznačil, že ho čeká vážnější úkol. Tím úkolem, jejž na sebe vzal, bylo básnické skloubení nepřehledn
Objev podobné jako Milostná poezie - Publius Ovidius Naso - audiokniha
Ovide. Les Métamorphoses - Publius Ovidius Naso
In 1931, thanks to the help of Jacqueline Apollinaire, a young Albert Skira, only 25 years old and upon the suggestion of Pierre Matisse, convinced Pablo Picasso to illustrate Ovid’s Metamorphoses with 30 etchings. The exceptional edition, in only 145 copies, was the first publication of the new-born Skira, and was soon followed by the Poems of Mallarmé with 29 original etchings by Henri Matisse and Les Chants de Maldoror illustrated by Salvador Dalí with 42 etchings.For the 90th anniversary of the publishing house, in agreement with the Picasso Estate, Skira issued an anastatic copy of the work, slightly different in format. The volume boasts 412 pages including the etchings both in (15) and outside the text (15).The facsimile is perfect. The volume is in 24 x 30.5 cm format, it is a hardcover edition with paper foil stamping, just like the first edition in 1931. The work is contained in a box that, with the Metamorphoses, also bears an illustrated brochure narrating the birth and history of this legendary volume.Ovid’s Metamorphoses in 11,995 verses and 15 books gather and re-elaborate over 250 Greek myths. Thet have been called an “encyclopaedia of classical mythology”.Picasso’s etchings out of the text, focused on 15 myths, are of rare uniformity, in a style with clean edges and discrete eroticism. Instead, the etchings found at the start of the chapters do not relate to the text and portray faces, nude studies and a delightful litotes of the female body (27th etching).The book was printed on Picasso’s 50th birthday and was described by Christian Zervos as being “of almost Doric beauty”.The anastatic copy is, like the original edition, in French, with an introduction text in English.
Objev podobné jako Ovide. Les Métamorphoses - Publius Ovidius Naso
Umění milovat a nemilovat - Publius Ovidius Naso
Ovidius se svým Umění milovat a nemilovat je tu pro vás, kteří láskou žijete, koříte se jí, slastně stoupáte k jejím vrcholům i riskujete zničující pád. V Ovidiovi najdete – muži i ženy – zasvěceného průvodce tajemstvím lásky i podnět a inspiraci, kde a jak lásku hledat, jak a čím ji nalezenou živit, jak ji udržet, a když vztah někdy přijde o iluze, jak situaci napravit – vše v půvabných verších v rytmu moderního času.Často nemusíme pro lásku chodit daleko: Nevelím tomu, kdo hledá, / napnout plachty a s větrem plout: / ten, kdo chce najít, má leda / kousíček cesty před sebou. Praktická je rada, abychom vyvolený protějšek pozvali třeba na nějaké představení: Těsně vedle své paní / si sedni (co by ti bránilo?), / svým bokem tiskni se na ni, / co možná tělo na tělo… nebo na skleničku: Tam už nejednou mladá víla / mládenci srdce zcizila, / když plamen do ohně vlila / Venuše vínka napilá… Je třeba vytrvat a osvědčit se: Vlastnoručně nad ní vzpírej / řádně vypnutý slunečník, / vlastním tělem jí otevírej / cestu v návalu uličním a rozhodně nezapomínat na upravený zevnějšek: Noha ať neplave bezprizorně / ve vyčvachtané obuvi, / z ní jazyk ať netrčí vzdorně / a rzí ať háčky nemluví. … Ať také tvoje pohublost svědčí / o trýzni srdce…Ovidius si stále uchovává pověst ničitele mravů, ale když ho dnes čteme, nemusíme to skrývat. Dřív tomu bylo jinak – jako nemravnou tuto knihu veřejně spálili nejen ve Florencii (pravda, to bylo v roce 1497, a vlastně to dokazuje, jak musela být oblíbená) a ještě v třicátých letech dvacátého století ji ve více zemích zabavovaly úřady.Lásce je mnohem víc než dva tisíce let a těmto veršům je přibližně právě tolik. Nic nenasvědčuje, že by láska či verše ji oslavující měly zmizet ze světa.
Objev podobné jako Umění milovat a nemilovat - Publius Ovidius Naso
Umění milovat a nemilovat (Defekt) - Publius Ovidius Naso
Ovidius se svým Umění milovat a nemilovat je tu pro vás, kteří láskou žijete, koříte se jí, slastně stoupáte k jejím vrcholům i riskujete zničující pád. V Ovidiovi najdete – muži i ženy – zasvěceného průvodce tajemstvím lásky i podnět a inspiraci, kde a jak lásku hledat, jak a čím ji nalezenou živit, jak ji udržet, a když vztah někdy přijde o iluze, jak situaci napravit – vše v půvabných verších v rytmu moderního času.Často nemusíme pro lásku chodit daleko: Nevelím tomu, kdo hledá, / napnout plachty a s větrem plout: / ten, kdo chce najít, má leda / kousíček cesty před sebou. Praktická je rada, abychom vyvolený protějšek pozvali třeba na nějaké představení: Těsně vedle své paní / si sedni (co by ti bránilo?), / svým bokem tiskni se na ni, / co možná tělo na tělo… nebo na skleničku: Tam už nejednou mladá víla / mládenci srdce zcizila, / když plamen do ohně vlila / Venuše vínka napilá… Je třeba vytrvat a osvědčit se: Vlastnoručně nad ní vzpírej / řádně vypnutý slunečník, / vlastním tělem jí otevírej / cestu v návalu uličním a rozhodně nezapomínat na upravený zevnějšek: Noha ať neplave bezprizorně / ve vyčvachtané obuvi, / z ní jazyk ať netrčí vzdorně / a rzí ať háčky nemluví. … Ať také tvoje pohublost svědčí / o trýzni srdce…Ovidius si stále uchovává pověst ničitele mravů, ale když ho dnes čteme, nemusíme to skrývat. Dřív tomu bylo jinak – jako nemravnou tuto knihu veřejně spálili nejen ve Florencii (pravda, to bylo v roce 1497, a vlastně to dokazuje, jak musela být oblíbená) a ještě v třicátých letech dvacátého století ji ve více zemích zabavovaly úřady.Lásce je mnohem víc než dva tisíce let a těmto veršům je přibližně právě tolik. Nic nenasvědčuje, že by láska či verše ji oslavující měly zmizet ze světa.
Objev podobné jako Umění milovat a nemilovat (Defekt) - Publius Ovidius Naso
How to Get Over a Breakup: An Ancient Guide to Moving On - Publius Ovidius Naso
A modern translation of the ancient Roman poet Ovid’s Remedies for Love—a witty and irreverent work about how to fall out of loveBreakups are the worst. On one scale devised by psychiatrists, only a spouse’s death was ranked as more stressful than a marital split. Is there any treatment for a breakup? The ancient Roman poet Ovid thought so.Having become famous for teaching the art of seduction in The Art of Love, he then wrote Remedies for Love (Remedia Amoris), which presents thirty-eight frank and witty strategies for coping with unrequited love, falling out of love, ending a relationship, and healing a broken heart. How to Get Over a Breakup presents an unabashedly modern prose translation of Ovid’s lighthearted and provocative work, complete with a lively introduction and the original Latin on facing pages. Ovid’s advice—which he illustrates with ingenious interpretations of classical mythology—ranges from the practical, psychologically astute, and profound to the ironic, deliberately offensive, and bizarre.Some advice is conventional—such as staying busy, not spending time alone, and avoiding places associated with an ex. Some is off-color, such as having sex until you’re sick of it. And some is simply and delightfully weird—such as becoming a lawyer and not eating arugula.Whether his advice is good or bad, entertaining or outrageous, How to Get Over a Breakup reveals an Ovid who sounds startlingly modern.
Objev podobné jako How to Get Over a Breakup: An Ancient Guide to Moving On - Publius Ovidius Naso
Rady a zlomyslnosti. Ze světa aforismu a epigramu - Karel Čapek, William Shakespeare, Jan Neruda, Eurípidés, Aristotelés, Publius Ovidius Naso, Jean B
Audiokniha: Z komentáře k LP albu 1118 3295, které vydal Supraphon v roce 1983: AFORISMUS je - jak praví slovník - "jadrná a stručná věta, jíž se vyslovuje nějaká myšlénka neb důležitá zásada." Z toho vyplývá, že aforistický sloh "libuje si ve stručných větách". Takže ten, kdo se snaží s aforismem jakýmkoliv způsobem zacházet, je chtěj nechtěj nucen shromažďovat jadrné a stručné věty a libovat si v nich. EPIGRAM, česky prostě nápis, "slove kratičká básnička, vyjadřující s duchaplnou pointou vážnou neb satirickou myšlénku výrazně úsečnou formou, se vztahem k určité věci neb osobě." ...A konečně pro ty, kdo si nelibují v definicích, lze doporučit jako mnemotechnickou pomůcku fakt, že slovo AFORISMUS zahrnuje jaksi slůvko "fór", což člověku připomene, že je tu často co do činění s humorem, zatímco EPIGRAM zase obsahuje slovíčko "gram", které upozorňuje na to, že jde o útvar v každém případě malý.... Tomáš Vondrovic
Objev podobné jako Rady a zlomyslnosti. Ze světa aforismu a epigramu - Karel Čapek, William Shakespeare, Jan Neruda, Eurípidés, Aristotelés, Publius Ovidius Naso, Jean B
Kniha zrcadel - Eugen Ovidiu Chirovici
Literární agent Peter Katz obdrží nedokončený rukopis s názvem Kniha zrcadel a je z něj nadšený. Autor knihy Richard Flynn popisuje svá studia na Princetonské univerzitě koncem osmdesátých let a svůj vztah se studentkou psychologie Laurou, chráněnkou slavného profesora Josepha Wiedera. Jedné noci těsně před Vánoci roku 1987 byl Wieder ve svém domě brutálně zavražděn, avšak policie jeho smrt nikdy neobjasnila. Peter Katz je přesvědčen o tom, že kompletní rukopis odhalí, kdo čin před pětadvaceti lety spáchal. Jenže chybí konec! Katz začne po autorovi a zbytku rukopisu pátrat, ale zjistí, že Flynn umírá v nemocnici a rukopis není k nalezení. Přesto chce vraždě přijít na kloub, a proto případ předá svému kamarádovi, investigativnímu novináři Johnu Kellerovi, aby se pokusil tehdejší události rekonstruovat. Jenže cizí vzpomínky jsou nebezpečné a některé by možná měly raději zůstat navždy pohřbené.
Objev podobné jako Kniha zrcadel - Eugen Ovidiu Chirovici
The Mushroom Tree Mystery - Ovidia Yu
The Allies have defeated Germany in Europe, but Japan refuses to surrender the East. In Singapore, amid rumours the Japanese occupiers are preparing to wipe out the population of the island rather than surrender, a young aide is found murdered beneath the termite mushroom tree in Hideki Tagawa's garden and his plans for a massive poison gas bomb are missing. To prevent any more destruction it falls to Su Lin to track down the real killer with the help of Hideki Tagawa's old nemesis, the charismatic shinto priest Yoshio Yoshimo.
Objev podobné jako The Mushroom Tree Mystery - Ovidia Yu
Kniha proměn: výklady k Ovidiovi - Michael von Albrecht
Jen velice málo klasických textů se těší trvalému vlivu a zájmu od chvíle svého vzniku až po současnost. Ovidiovy Proměny do této nečetné skupinky patří: zásadní dílo římské antiky hojně podněcovalo imaginaci ve středověku i za renesance, inspirovalo Danta, Shakespeara, Goetha i Ezru Pounda a dodnes je nesporně živým a oblíbeným textem. Proměny jsou však málokdy vnímány vcelku, tedy s ohledem na kompozici celých knih a celého díla - pozornost se obvykle zastavuje u hranic jednotlivých "historek". Von Albrechtova Kniha proměn oproti tomu klade důraz na vnímavou estetickou interpretaci v rámcích různé šířky od jednotlivých veršů přes velké textové trsy až po celek Proměn a představuje též Ovidiovo mimořádně silné a soustavné historické působení v literatuře, výtvarném umění i hudbě. Emeritní profesor heidelberské univerzity Michael von Albrecht (nar. 1933) patří k nejváženějším současným znalcům římského písemnictví. Vedle monografií k Ciceronovi, Senekovi, Lucretiovi či Vergiliovi je autorem mezinárodně respektovaných Dějin římské literatury nebo opakovaně vydávané příručky Mistři římské prózy. Současně je vysoce ceněným překladatelem (mj. Ovidia a Catulla) a sám píše poezii v latině. I přes tuto šířku zájmů však ovidiovské interpretace zaujímají v jeho díle zcela jedinečné místo. Počínaje dizertací z roku 1959 se Ovidiovi obecně a Proměnám zvláště věnoval po celou profesní dráhu a pro moderní ovidiovské bádání je postavou natolik ústřední, že mu jeho žáci neváhali přiřknout titul Ovidianissimus.
Objev podobné jako Kniha proměn: výklady k Ovidiovi - Michael von Albrecht
The Book of Mirrors (Defekt) - Eugen Ovidiu Chirovici
ONE MAN'S TRUTH IS ANOTHER MAN'S LIE. When big-shot literary agent Peter Katz receives an unfinished manuscript entitled The Book of Mirrors, he is intrigued. The author, Richard Flynn is writing a memoir about his time at Princeton in the late 80s, documenting his relationship with the famous Professor Joseph Wieder. One night in 1987, Wieder was brutally murdered in his home and the case was never solved. Peter Katz is hell-bent on getting to the bottom of what happened that night twenty-five years ago and is convinced the full manuscript will reveal who committed the violent crime. But other people's recollections are dangerous weapons to play with, and this might be one memory that is best kept buried.
Objev podobné jako The Book of Mirrors (Defekt) - Eugen Ovidiu Chirovici
Milostná poezie
Audiokniha MP3 Publius Ovidius Naso, čte Jiřina Petrovická Komentář k původnímu albu DV 15297 Supraphonu z roku 1967: V kolikatisícovém nákladu by musely vyjít Ovidiovy milostné sbírky, aby se uspokojila touha čtenářů mít vlastní výtisk líbezného Ovidia! Ovidius je básník, který nestárne, poněvadž nestárne ani láska, kterou opěvuje. Proto takový zájem o jeho dílo.Nesmrtelnost a slávu po všechny budoucí věky si předpověděl Ovidius sám v závěrečných verších svého monumentálního díla Proměny. Ba dokonce se mýlil v stanovení hranic své proslulosti: jeho dílo oslňuje svou krásou nejen básníkovu rodnou Evropu, jejíž veliká část byla kdysi pod římskou mocí - ale i všechny ostatní světadíly a jeho nevšednímu umění se podivují vědci, právě v díle Ovidiově. Po dvou tisíciletích je jeho dílo tak živé, jako by je psal pro současné čtenáře. Ovidiovo umění zrálo v Římě, který byl tehdy středem celé kulturní Evropy a pokladnicí všeho, co vytvořily ruce Mistrů. Proto se...
Objev podobné jako Milostná poezie
Umění milovati
Audiokniha MP3 Publius Ovidius Naso, čte Irena Kačírková,Miloš Kopecký Ovidiův dva tisíce let starý text dává rady mužům a ženám, kterak lásku získat a udržet si ji. Recitují Irena Kačírková a Miloš Kopecký
Objev podobné jako Umění milovati
Lidské tělo: Všechno, co potřebujete vědět o svém těle (978-80-7525-484-9)
Kniha - 164 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Všechno, co potřebujete vědět o svém těle. Ilustrovaná anatomie člověka. Domácí rádce. Tělo od hlavy až k patě. Jak tělo pracuje. Více než 500 fascinujících faktů. Otázky & odpovědi. Lidské tělo je úžasné zařízení. Neustále nás ohromuje nečekanou rychlostí a obratností a ve složitosti se mu žádný jiný živočišný druh na zemi nevyrovná. V nejnovější publikaci Lidské tělo, která vychází z již 17. vydání úspěšného anglického originálu, v níž společně prozkoumáme naši fascinující anatomii, než se ponoříme ještě hlouběji do podstaty nejrůznějších složitých procesů, funkcí a systémů, které nás udržují při životě. Věděli jste například, že ve skutečnosti máte celkem 16 smyslů? Také vám vysvětlíme ty nejpodivnější a nejpozoruhodnější tělesné jevy, od červenání po škytavku, křeče nebo žloutenku. Na cestě po těle, od lebky až po nárt, nás budou provázet anatomické ilustrace, úžasné fotografie a srozumitelné...
Objev podobné jako Lidské tělo: Všechno, co potřebujete vědět o svém těle (978-80-7525-484-9)
Básník - Dominik Dán - audiokniha
Audiokniha: Po akci Rusalka se mladý Krauz rozhodl zůstat na oddělení vražd. To ovšem spolu s Burgerem netušili, že pár dní nato je čeká případ, který prověří nejen jejich odborné schopnosti, ale i to nejdůležitější v práci detektivů - vzájemnou důvěru. Hned v začátku své kariéry na oddělení vražd musí Richard Krauz projít tvrdou zkouškou. Jeho smysl pro spravedlnost naráží na tehdejší právní systém, na "spravedlnost" měřenou podle socialistických norem. Je podezírán z několika vražd mladých dívek a ve svízelné situaci mu jsou ochotni pomáhat pouze jeho nejbližší kolegové. Ti mu navzdory chatrným důkazům zachovají svou kolegiální důvěru, zatímco vrah na sebe upozorňuje jednou stopou - básněmi, které jim posílá.
Objev podobné jako Básník - Dominik Dán - audiokniha
Básnik - Dominik Dán - audiokniha
Audiokniha: Mesto, príbeh a všetky osoby v tejto knihe sú vymyslené a akákoľvek podobnosť so skutočnými udalosťami je čisto náhodná, hoci sa môžu niekomu zdať akési povedomé... Na začiatku svojej kariéry detektíva oddelenia vrážd bol Krauz vystavený tvrdej skúške. Jeho zmysel pre spravodlivosť bol konfrontovaný s vtedajším právnym systémom a s výkladom spravodlivosti podľa socialistických právnych noriem deformovaným mocenskými praktikami. Po skončení akcie Rusalka, keď sa svojvoľne rozhodol pomôcť manželkinej spolužiačke Dane nájsť svojho otca v cudzine, dostal na výber. Krauz sa rozhodol. Rozsekol svoj gordický uzol a rozhodol sa ostať na oddelení vrážd. Lenže to ani Burger a ani elév Krauz netušili, že ich o pár dní čaká prípad, ktorý preverí nielen ich odborné schopnosti, ale aj najdôležitejší princíp spolupráce detektívov – dôveru. Z detektíva Krauza sa stane podozrivý zo spáchania série vrážd mladých dievčat. Pomôcť mu môže iba kolega, ktorý mu aj napriek kontroverzným dôkazom ostane verný, a vrah – básnik, ktorý ukradnutými básňami manipuluje všetkým a všetkými.
Objev podobné jako Básnik - Dominik Dán - audiokniha
Moji milí básníci - audiokniha
Audiokniha: V Českém rozhlase natočila Gabriela Vránová dvacetidílný rozhlasový seriál s podtitulem Moji milí básníci, ve kterém autorka populární formou odhalovala posluchačům tajemství poezie, kterou má sama ráda. Ve vydavatelství Radioservis poté vyšlo CD Moji milí básníci s výběrem toho nejlepšího ze stejnojmenného rozhlasového seriálu.
Objev podobné jako Moji milí básníci - audiokniha
Umění milovat a nemilovat (978-80-7335-632-3)
Kniha - autor Publius Ovidius Naso, 284 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Ovidius se svým Umění milovat a nemilovat je tu pro vás, kteří láskou žijete, koříte se jí, slastně stoupáte k jejím vrcholům i riskujete zničující pád. V Ovidiovi najdete – muži i ženy – zasvěceného průvodce tajemstvím lásky i podnět a inspiraci, kde a jak lásku hledat, jak a čím ji nalezenou živit, jak ji udržet, a když vztah někdy přijde o iluze, jak situaci napravit – vše v půvabných verších v rytmu moderního času. Často nemusíme pro lásku chodit daleko: Nevelím tomu, kdo hledá, / napnout plachty a s větrem plout: / ten, kdo chce najít, má leda / kousíček cesty před sebou. Praktická je rada, abychom vyvolený protějšek pozvali třeba na nějaké představení: Těsně vedle své paní / si sedni (co by ti bránilo?), / svým bokem tiskni se na ni, / co možná tělo na tělo… nebo na skleničku: Tam už nejednou mladá víla / mládenci srdce zcizila, / když plamen do ohně vlila / Venuše vínka...
Objev podobné jako Umění milovat a nemilovat (978-80-7335-632-3)
Básnik smrti - Michael Connelly - audiokniha
Audiokniha: Michael Connelly je majstrom v udržaní dynamiky príbehu a nečakaného rozuzlenia. Za svoju novinársku tvorbu bol navrhnutý na Pulitzerovu cenu a za knihu Básnik smrti dostal Anthonyho cenu za najlepší román v roku 1997. Novinár Jack McEvoy je špecialista na smrť. Na stránkach Rocky Mountain News píše o zločinoch. Je presvedčený o tom, že pri práci sa už stretol s každým druhom násilia. Jeho profesionálny prístup rozbije šokujúca samovražda brata, detektíva z oddelenia vrážd. Jack vie, že brat pracoval na prípade, ktorý sa mu nepodarilo vyriešiť. Usiluje sa upokojiť tým, že píše článok o samovraždách policajtov. Už prvé riadky ho však ponoria do prípadu, v ktorom sa čochvíľa sám stane terčom šialeného vraha.
Objev podobné jako Básnik smrti - Michael Connelly - audiokniha
Praha očima cizích básníků - audiokniha
Audiokniha: Komentář k původnímu LP 1118 3117 z roku 1983 a níže dokumentace: Před mnoha desítkami let žil v Praze mladý novinář, nakladatelský redaktor a básník, který miloval své město tehdy ohrožené výbojným fašismem. I rozhodl se, že spočítá a shromáždí všechny verše, které kdy byly o Praze cizími básníky napsány, a dokonce že shromáždí všechny výňatky z dopisů, zápisků a deníků všech ostatních slavných umělců, kteří Prahou alespoň prošli. Nedopočítal se, protože sotva začal, hrnuly se mu odevšad stále nově objevované materiály, známé i neznámé; ale přece jen se mu podařilo sestavit několik knížek, kterým dal symbolické názvy Věčné Čechy, Očima lásky, Město vídám veliké, Ta krásná země; nedopočítal se také proto, že byl jako známý antifašistický novinář zatčen, uvězněn a v roce 1942 popraven. Jmenoval se Vincy Schwarz, pocházel z hanáckého Šterneberka a dožil se čtyřiceti let. Nepoznal už verše, napsané novými hosty o Praze osvobozené a nové, která postupně vyrůstala v socialistické velkoměsto. Neboť Praha více než kdy jindy přitahuje návštěvníky z celého světa. Je to nepochybně tím, že vzrůstajíc počtem, rozsahem i výškou nových sídlišť nepozbývá svého dávného půvabu v historickém centru; jistě proto, že soudobé město nemění historické jádro Prahy v historickou rezervaci, ale ponechává i v něm kypět soudobý život: staré gotické sklepy se mění v útulné vinárničky, do kláštěrů, které se už málem rozpadávaly, umisťuje po nákladných rekonstrukcích díla, která byla potud jen v depozitářích galerií, z bývalé Královské cesty vytváří procházkovou magistrálu od Prašné brány až po hradní rampu. Profesor V. V. Štech, velký znalec a milovník Prahy, horlivý průvodce všech světových malířů a sochařů, kteří navštívili Prahu, vodíval své hosty na strahovské terasy a těšil se vždy na chvíli úžasu, když se před nimi otevřelo Město: město v kotlině, členěné jasnou řekou Vltavou, město zvedající se od řeky do mírných i prudších svahů, město plné stavebních památek, z nichž od jedné ke druhé lze dojít několika desítkami kroků, město románské, gotické, renesanční, barokní, i moderní i ještě modejrnější, jehož staletou krásu neporušily dnešní paláce ani věžové domy okolních sídlišť. A také vodil své hosty na Kampu, nejraději za jasných měsíčních nocí, kdy náměstíčka v okolí Čertovky procházejí z reality do pohádky a kdy památný most Karlův skutečně vypadá tak, jak ho charakterizoval v prvním překvapení francouzský sochař Émile Antoine Bourdelle: gotický kentaur s barokní hlavou. Praha okouzlovala básníky po celé věky. V dobách své slávy, za mocných králů z roku Přemyslova, v době Karla IV. i Jiřího Poděbradského i v dobách utrpení, kdy se z Evropské metropole stávalo a nakonec stalo provinční město, zanedbané, ošumělé, neopravované, chátrající - ale kdy Praha, "královna sirá", nepřestala být pokládána za jedno z významných evropských město. Měst, která sice nezáří leskem preferované císařské Vídně, ale zůstává památníkem, byť smutným a tragickým, národa s vysokou kulturou, který se jednou zvedne a bude opět stát mezi předními národy světa. Není divu, že čeští básníci všech generací vyjadřovali lásku ke svému městu ve verších, ať už to byly umně komponované latinské a později i české hexametry, anebo jen pololidové popěvky o tom pražském mostě, o jarním příletu racků nad Vltavu, o rozkvetlém šeříku na petřínských stráních. Denně se objevují nové doklady, veršované, prózou psané, do písní a písniček zkomoponované pražské dojmy tak bohaté, že už naplnily celou jednu velkou knihovnu, v níž jsou jen díla Prahou inspirovaná. Nechceme-li jít příliš daleko do minulosti až středověké, stačí začít Johannem Wolfgangem Goethem a Clementem Brentanem, celé spousty veršů objevíme v díle pražského rodáka německého původu Rainera Marie Rilka, anebo zas jihlavského rodáka Louise Fürnberga; a pak už jsou tu jména básníků francouzských, kteří okouzlovali poválečnou generaci a kteří sami si nesli hluboko v srdci obraz Prahy buď jen kratičko spatřené, jako Guillaume Apollinaire, anebo dlouze prožívané, jako Paul Claudel, i jména prvních básníků sovětských, zejména Borise Pasternaka. A konečně jsou tu i desítky jmen, která první sběratel, pořadatel a vydavatel básnických dojmů cizích básníků z Prahy a o Praze ještě nemohl znát a už nepoznal, protože k ním přišli, až když nadlouho zatemnělá Praha se rozsvítila nejen pro dny sváteční, ale i pro dny všední. Patří k nám a mnohé z nich bychom neměli ani uvádět mezi básníky cizími; jsou naši. Gramofonová deska, která se pokouší ukázat Prahu očima těchto našich milých hostí, obsahuje proto jen výběr veršů nejlepších, nejvroucnějších a nejmilejších. Sedmnáct herců a recitátorů známých jmen spojilo své síly, aby vyjádřili to, co cítili návštěvníci a hosté naší Prahy. Známé jejich hlasy, oni sami jsou nám blízcí. A přece se zdá, že ty hlasy zaznívají dnes trochu jinak než obvykle. Jsou pevnější i rozechvělejší, zvoní, zpívají, voní, jako by pluly v řece světové poezie jako na vlnách. Řeka, která dlouhou ces
Objev podobné jako Praha očima cizích básníků - audiokniha
Každý ve svém - Martin Johanna - audiokniha
Audiokniha: Audio povídka Martina Johanny KAŽDÝ VE SVÉM vypráví příběh chlapce a dívky, které osud svede dohromady za nevšedních okolností v srdci prýštící fontány. Po doslova pohádkovém seznámení však postupně narážejí na nejednu překážku. Oba totiž žijí ve vlastních sociálních bublinách, kterých se budou muset zbavit. Forma rozhlasové hry dává jazykově bohatému textu jedinečný prostor k vykreslení odrazu současné společnosti plné jedinců, kteří jsou natolik uzavření ve svých světech, že je pro ně téměř nemožné vybudovat uspokojivé mezilidské vztahy. Postavy provázejícího vypravěče se ujal herec Ondřej Novák a dvěma hlavním rolím propůjčili vůbec poprvé svůj hlas výrazné osobnosti naší soudobé muzikálové scény Kateřina Bohatová a Jan Kříž. Výsledkem je výjimečná profesionální nahrávka reprezentující nejen nejmladší uměleckou generaci, ale rovněž přináší posluchačům možnost seznámit se s původní současnou tvorbou následující dlouhou tradici českého mluveného slova.
Objev podobné jako Každý ve svém - Martin Johanna - audiokniha
Každý ve svém - Martin Johanna - audiokniha
Audiokniha: Audio povídka Martina Johanny KAŽDÝ VE SVÉM vypráví příběh chlapce a dívky, které osud svede dohromady za nevšedních okolností v srdci prýštící fontány. Po doslova pohádkovém seznámení však postupně narážejí na nejednu překážku. Oba totiž žijí ve vlastních sociálních bublinách, kterých se budou muset zbavit. Forma rozhlasové hry dává jazykově bohatému textu jedinečný prostor k vykreslení odrazu současné společnosti plné jedinců, kteří jsou natolik uzavření ve svých světech, že je pro ně téměř nemožné vybudovat uspokojivé mezilidské vztahy. Postavy provázejícího vypravěče se ujal herec Ondřej Novák a dvěma hlavním rolím propůjčili vůbec poprvé svůj hlas výrazné osobnosti naší soudobé muzikálové scény Kateřina Bohatová a Jan Kříž. Výsledkem je výjimečná profesionální nahrávka reprezentující nejen nejmladší uměleckou generaci, ale rovněž přináší posluchačům možnost seznámit se s původní současnou tvorbou následující dlouhou tradici českého mluveného slova.
Objev podobné jako Každý ve svém - Martin Johanna - audiokniha
Toto by si mali prečítať všetci, ktorých máte radi - Philippa Perryová - audiokniha
Audiokniha: Ako si nájsť a udržať lásku? Čo môžete urobiť, aby ste lepšie zvládali konflikty? Ako sa môžete dostať zo slepej uličky a vyrovnať sa so zmenami a stratami? Čo pre vás znamená byť spokojný? Sú ostatní ľudia len otravní, alebo problém je vo vás? Život je predovšetkým o vzťahoch a ich kvalite, či už ide o vzťahy s rodinou, partnermi, priateľmi, kolegami alebo predovšetkým so sebou samým. Ak sa vám podarí dosiahnuť, aby vaše vzťahy správne fungovali a mali patričnú úroveň, potom ľahšie zvládnete aj ostatné zložité veci, ktoré vám život postaví do cesty. So zdravou dávkou rozumu vám súcitné rady autorky môžu pomôcť stať sa šťastnejším a múdrejším človekom.
Objev podobné jako Toto by si mali prečítať všetci, ktorých máte radi - Philippa Perryová - audiokniha
Portrét básníka Jaroslava Seiferta - Jaroslav Seifert - audiokniha
Audiokniha: Z překrásného komentáře Marie Kučerové k původnímu albu 1 18 0753 "Portrét básníka Jaroslava Seiferta" (básně vybral František Hrubín) vydanému v roce 1969 v Supraphonu a nyní vycházejícímu poprvé digitálně: PORTRÉT BÁSNÍKA JAROSLAVA SEIFERTA, tak nazval František Hrubín svůj "průřez" tvorbou národního umělce JAROSLAVA SEIFERTA. Představil nám tak "moudrého chudého" z Města v slzách, básníka, jenž nosí "v kabátě květinu / a v duši pláč"; "milosti! zástupů odevzdaného "proletáře", který odhodlanost své mladosti spojil s mocnou silou zástupů v klukovsky vyzývavém: "Kdybychom chtěli a plivli na slunce / zhasne." Z těchto veršů však už lze vyčíst náznaky unikání násilné síle davu a přitakání životu-poezii, poezii-hře. Tolik převleků, a za tím vším jakoby naruby obrácená "máchovská tvář" okouzlené i odkouzlené SVATEBNÍ CESTY: "Studený pláč pod trojí maskou smíchu / ó výstředníku!" Pak teskný dialog s lyrikou "slzy věcí" a času (M. M. Píša) v básnických sbírkách SLAVÍK ZPÍVÁ ŠPATNĚ, JABLKO S KLÍNA, RUCE VENUŠINY a JARO SBOHEM. Mlčenlivá zastavení u zemité PŘILBY HLÍNY, povzdech vzpoury nad mrtvým Vladislavem Vančurou ve sbírce RUKA A PLAMEN, oslnění věčným vzmachem i zmarem lásky v PÍSNI O VIKTORCE, ztěžklá pravda KONCERTU NA OSTROVĚ, ticho smrtelné lásky a milostné smrti v posledním ODLÉVÁNÍ ZVONŮ. Básník František Hrubín by jistě dokázal uchopit několik slov a načrtnout portrét svého staršího básnického druha s definitivní konečností, kterou zřejmě dovedou vidět a podržet si jenom muži. Nemohu prostě zastoupit Františka Hrubína a nabídnout Vám Seifertův portrét náhradní, byť s případnými retušemi. Portréty lze ztrácet a zapomínat, ale nelze je milovat a zrazovat. V mém pohledu je však láska i zrada, a to, co právě píšu, bude nejspíš mé VYZNÁNÍ básníku Jaroslavu Seifertovi. Bylo to tuším zjara 1953, kdy básník nuceně mlčel, zatímco kdosi o něm psal, že "zneužil čestného titulu básníka", neboť ve chvíli, kdy "náš lid upírá své oči vpřed a jeho oči se plní radostí", si dovolil napsat opojnou a opájející PÍSEŇ O VIKTORCE. Má láska tedy byla přinejmenším nedoporučitelná, což vedlo k tomu, že jsem zcela propadla poezii. Jaroslav Seifert mi byl skutečně tím, čemu se říká první láska. Učil mě milovat poezii, vyvedl mě z "bezbřehosti" jazyka, která mě poněkud lekala u Vítězslava Nezvala, k čistým pramenům slov. Naučil mě hledat právě ten jediný pravý kamínek na samém dnu básně. Potůčky Seifertových básní se slévaly v mé důvěrně známé rybníky, v mou každoroční jistotu návratu k nám domů....A Vám, milý přátelé mladí a nejmladší odevzdávám slova Exupéryho moudré lišky k Malému princi: Až budete poslouchat tyto verše, zavřete oči - druhý den si je poslechněte znovu, třetí den zrovna tak a uvidíte, jak budete "lásce" blízko a ještě blíž. Poezie si Vás už "ochočí" sama. JAROSLAV SEIFERT (*23.9.1901 – † 10.1.1986
Objev podobné jako Portrét básníka Jaroslava Seiferta - Jaroslav Seifert - audiokniha
Portrét básníka Vítězslava Nezvala - Vítězslav Nezval - audiokniha
Audiokniha: Původní LP album 1118 1213 Portrét básníka Vítězslava Nezvala vydal Supraphon v roce 1972 - nyni titul vychází poprvé digitálně: "(autor) je si rovněž vědom, že způsob, jímž splnil a splňuje svoji úlohu, není jeho výhradní osobní zásluhou, že sebepříznivější založení pro takový úkol, nazývané obecně nadáním, či aspoň disposibilitou, by neznamenalo samo o sobě nic, kdyby nebylo bývalo postaveno do tak a tak determinovaných vnějších podmínek, například do doby těsně po válce, v tomto a nejiném národě, do společnosti lidí tak a tak myslících, ve styk s jistými a nejinými ideami, uměleckými směry, životními a rodinnými podmínkami, ženami, přáteli, náhodami, současníky, předchůdci i následovníky, jedním slovem je si vědom, že postaven do průsečíku jiných vlivů, byl by svým založením jinou, snad výmluvnější, snad zcela němou bytostí." Vítězslav Nezval
Objev podobné jako Portrét básníka Vítězslava Nezvala - Vítězslav Nezval - audiokniha
Portrét básníka Jana Nerudy - Jan Neruda - audiokniha
Audiokniha: Z rozsáhlého komentáře Viléma Závady k původnímu LP albu 0 18 0520 "Portrét básníka Jana Nerudy" vydanému v roce 1968 v Supraphonu a nyní vycházejícímu poprvé digitálně: JAN NERUDA! Už to jméno samo nám zní tak důvěrně a mile. Vyvolává v nás představu člověka na venek drsného a možná nevlídného, ale v jádře dobrého a úsměvného. A Neruda byl vskutku takovým člověkem, nejen podle jména, ale v celém životě a v celém díle. Také jeho poezie vyrůstá z hořkého kořene, rozvíjí se však v nádherný květ, jaký může vyrůst jenom v české zemi a pod českou oblohou. A třebaže pak někdy vypučely i květy nádhernější a opojnější, přece jen se vždy znovu vracíme k střídmějšímu básníku Hřbitovního kvítí, Balad a romancí, Prostých motivů a Zpěvů pátečních, neboť Jan Neruda se nám stal zatím takovou obecně uznávanou mírou, jíž vážíme a proměřujeme uměleckou i lidskou pravdivost každého básnického projevu. Narodil se jako pozdní dítě chudé pražské rodiny. Otec, vojenský vysloužilec, měl trafiku, matka byla posluhovačka. Když mladý Neruda dospěl a pokoušel se v padesátých letech minulého století o své první verše, nastala u nás doba "zaživa pohřbených". Demokratická revoluce z roku 1948 byla potlačena, ve škole a úřadech se "němčilo", Praha se hemžila udavači a vše, co by mohlo Čechům připomínat někdejší samostatnost a velikost, bylo tvrdě zahlazováno. Jen studentská mládež si díky několika osvíceným profesorům uchovávala vlastenecké nadšení a mladí řemeslníci a obchodníci, přicházejí do měst z venkova, se bez ohledu na tísnivé poměry politické a kulturní drali odvážně vpřed. V takových poměrech vydal Jan Neruda roku 1858 svou prvou básnickou sbírku Hřbitovní kvítí...Místo líbivého povrchu ukázali černý rub života: bídu, zápas o skývu chleba, tragickou nejistotu člověka, umírání a smrt. Na druhé straně pak obnažily život národa a ukázaly na ubohost jeho poměrů politických, speciálních a národních..Neruda odvážně vnesl do české poezie drsnou skutečnost všedního života a obohatil ji drsnou, konkrétní řečí, čerpající z hovorové mluvy i z lidové obraznosti...V letech 1859 a 1860 napsal Neruda většinu básní z druhé své Knihy veršů, kterou však vydal až o deset let později. V ní se pokusil rozvinout své schopnosti ještě do větší šíře a hloubky. Na jedné straně rozvíjel sice tradiční básnické povídky Máchovy i balady Erbenovy, na druhé straně však už psal modernější balady sociální a dobové šansony politické. V ní se pokusil rozvinout své schopnosti ještě do větší šíře a hloubky. Na jedné straně rozvíjel sice tradiční básnické povídky Máchovy i balady Erbenovy, na druhé straně však už psal modernější balady sociální a dobové šansony politické. Na jedné straně rozvíjel sice tradiční básnické povídky Máchovy a Erbenovy, na druhé straně však už psal modernější balady sociální a dobové šansony politické. Stejně tak rozšířil svůj básnický obzor. ..A na rozdíl od úsečných a přerývaných slok Hřbitovního kvítí se v Knihách veršů rozmáchl a pokusil jak o nádherné popisy divoké přírody, tak o vystižení lidských vášní. Romantický patos mu však nesvědčil. Skutečný Neruda byl básníkem citu cudného a utajovaného a umělcem verše málomluvného, který však v jeho básních vibruje jako obnažený nerv. ..Knihy veršů podávají široký obraz života té doby a v třetím programním oddíle se dokonce snaží ukázat i jakýsi výhled do budoucna, neboť někdejší kritik národní malosti a bídy vyrost zatím v básnického tribuna svého lidu. V atmosféře intrik a denní vyčerpávající práce pracoval Neruda na své třetí básnické knížce Písně kosmické, kterou vydal knižně roku 1878. V předchozích Knihách veršů se obíral problémy a trampotami pozemskými, nyní pozvedl oči k hvězdné obloze. V atmosféře intrik a denní vyčerpávající práce pracoval Neruda na své třetí básnické knížce Písně kosmické, kterou vydal knižně roku 1878. V předchozích Knihách veršů se obíral problémy a trampotami pozemskými, nyní pozvedl oči k hvězdné obloze. Ten pohled v něm probudil celou škálu pocitů, myšlenek i filosofických úvah…Nerudovi nešlo o nějaké problémy astronomické, ale o člověka a jeho život na zemi. ..V těžkých chvílích osobních a v nesnadných dobách politických zalétával v myšlenkách stále častěji do minulosti. Přivolával si vzpomínky na revoluční rok 1848, oživoval obrazy z mládí, chodil znovu po starých cestách, vzpomínal na setkání s českým lidem. Z takových vzpomínek zvolna pak vyrůstaly Balady a romance, knížka plná pohody a jasu, plná humoru a smířlivé moudrosti, plná pochopení a víry v český lid. Od hvězd znovu obrátil pohled k zemi, ze světa se vrátil navždy k domovu, po mnohém bloudění našel hlubinu bezpečnosti ve svém srdci…Do tragiky vnesl opět trošku humoru. Nejedna známá legenda nabývá v podání Nerudově nový smysl, odstín, přízvuk nebo i trošku ironický podtext. A také umělecky si s Baladami a romancemi pohrál a polaskal. Dovedl je k takové dokonalosti, že v nich nelze pohnout ani jedním slovem. Ale jak šla léta a choroba pokračovala, už se málo podíval ven i z oken svého b
Objev podobné jako Portrét básníka Jana Nerudy - Jan Neruda - audiokniha
František Branislav - Portrét básníka - František Branislav - audiokniha
Audiokniha: Z komentáře Milana Blahynky k původnímu LP albu 1118 2664 "František Branislav - Portrét básníka" vydaného Supraphonem v roce 1980 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně: Dílo líbezné ve své prostotě a jednoduchosti, statečné i tam, kde zní nejjemněji, nejtišeji, nejzpěvněji, přesvědčivě svou cudnou spontánností, nevtíravé, zato zapisující se skoro samo do paměti čtenářů, to je odkaz Františka Branislava, básníka s dávnou českou muzikantskou krví v žilách a tradicí v srdci. Snad právě ona ho vždy chránila před rozmary literárních mód, před směrovými jednostrannostmi a sezónními výkyvy, a do té míry, že se někdy mohlo zdát, jako by tento básník tvořil stranou hlavních vývojových proudů české poezie. Po čase se vždy ukázalo, že ani nestál mimo, ani se neopožďoval za vývojem. Šel pomaleji než jiní, ale v rozhodujících okamžicích národního a literárního vývoje byl vždycky včasný: v tísni protektorátu i v rozběhu budovatelských let…Portrét básníkův, o který se pokouší naše deska, je komponován ze čtyř vět na způsob odpovídající hudební skladby. Větu první skládají básně autorova okouzlení evropským severem. V tom byl Branislav nejnápadněji svůj. Zatímco česká poezie se pravidelně stáčela k slunnému jihu a od Října 1917 k sovětskému východu, Branislav našel krajinu svého srdce v kraji zamrzlých jezer, severních řek, skagerrackých rybářů a modrých očí rybářek na ostrově Kӓringön. Branislav Skandinávii skutečně důkladně poznal, překládal ze švédštiny a dokonce napsal i příručku Švédsky na cesty (1939). Láska k severu mu však nezabránila básnicky ztvárnit „jarní večer v starodávném Tbilisi“, přistání v Moskvě a staronové Řecko. Druhou větu tvoří Branislavova poezie milostná; na její začátek je záměrně vybrána báseň Svatební. Branislavův milostný cit netěká, žije láskou „pro věčnost“. „Láska potrvá“, je základní slovo Branislavova milostného vyznání. Přitom básníkova píseň o ženě (a o ženách tehdy když básník nemluví jen za sebe!) plynule přechází v píseň o matce. Základní motiv Branislavovy milostné poezie je motiv prstenu. Prstenem na cestu básník nazval jednu svou sbírku, ale dala by se tak nazvat jeho milostná poezie celá. Třetí láskou vedle evropského severu a ženy byla básníkovi hudba ve svých nesčíslných podobách; odtud třetí věta našeho portrétu. Možná právě touto větou může být Branislav dnešnímu čtenáři nejbližší. Určitě jí je nejblíž české poezii sedmdesátých let, poezie navracející se ke svému hudebnímu základu, k melodii předtím narychlo odkládané, domněle nezpůsobilé hlubšího myšlenkového ponoru. A konečně věta čtvrtá, v níž se dostává na básníkovu lásku všecky jeho ostatní lásky scelující, doplňující, věta o domově. Nemůže být než v samém závěru, k ní vše směřuje, poznání severu, rodinné štěstí i hudba dávných českých nedělí. Právě díky tomu je Branislavova píseň o domově nezaměnitelná. Ostatně na domov básník myslel, když vzpomínal v Goteborgu na Bedřicha Smetanu; Smetana je ovšem nejen domov, ale i hudba. Byť vepsána do čtyř vět, Branislavova poezie milostného okouzlení životem je nedělitelná.
Objev podobné jako František Branislav - Portrét básníka - František Branislav - audiokniha
Portrét básníka Antonína Sovy - Antonín Sova - audiokniha
Audiokniha: Z komentáře Františka Branislava k původnímu LP albu DV 15297 "Portrét básníka Antonína Sovy" vydanému v Supraphonu v roce 1966 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně: ...Antonín Sova je ryze český básník, který svým výrazem rozezpíval mateřštinu, zvroucněl ji a dal jí zvláštní půvab. Je dobře poznovu se zamýšlet nad životem a dílem tohoto vzácného básníka. Kdykoli vyslovíme jméno Antonína Sovy, procitá rosnaté světlo, zazní chvála české krajiny, nad kterou zpívá skřivan, kde pluh obrací k slunci hliněné brázdy. Jak je spanilé, jak je opojné naslouchat lyrické melodii! V ní zachvěje se jarní květ, ozve se stesk po ženě, sílí víra v domov. V hlasech země je úrodnost i kov pro zbraně, vůně i křídla, oblázky na březích potoků i modravá dálka, do níž spěchá řeka. A kdo by neznal i vichřičnou sloku Antonína Sovy, která statečně bojovala za právo národa, ve které je soucit a vzdor, kterou se neochvějně věří v lidskou spravedlnost! Sovova píseň je plna životní vášně, pastelových obrazů, přírodních pohledů i lidských cest. Antonín Sova měl schopnost hluboce vyjadřovat českou citovost, porozumět dějinnému vývoji. Byl prostoupen osudem země, věděl o jejích propastech a touhách, žil její zklamání i výhry. Kdybychom hledali hudební nástroj, který nejlépe vyjadřuje Sovovu básnickou tvorbu hudebním nástrojem, nebudou to jen housle, byl by to mnohostrunný hudební nástroj, který se pod citlivým dotekem rozechvěje do tolika zádumčivých a jemných, roztoužených písní. A kolik vyvolává dojmů! Rozehraje-li se hudba verše, má věrný znak české citovosti. A jak nás hluboce dojímá, jakou úctu a obdiv v nás probouzí, když víme, že básník dovedl tvořit až do posledních dnů života, ačkoli poslední dlouhá léta znamenala pro něho hořkou samotu, bolest a utrpení. Jen vzpomínkami mohl se navracet do kraje, kde prožíval kouzelné dětství, kde příroda naučila ho vyposlouchávat nejskrytější tajemství. Miloval vody a lesy, měl rád pole a vrchy, naučil se svým krajem milovat celou svou rodnou zem, dát jí milostný hlas a přítulnost, napojit vírou v prosté lidi. Rodná krajina naučila ho hledat a nalézat citlivý výraz pro lidské duševní stavy, pro naděje, pro chvějivé nálady přírodních krás i složitého lidského žití. Dodnes je nám blízký ten jemný básník, který se probojovával k pravdě, který chtěl zplna pochopit a básněmi vyslovit smysl našeho národního života. Svými horečnými verši proteplil čas, rozechvěl tolik srdcí, dal vdechnout vůni, dal zahýřit obrazům pestrými barvami. Zádumčivá samota byla sestrou jeho mládí. Životní jeho cesta vedla ho k lidským srdcím. ANTONÍN SOVA (*26.2.1864 – †16.8.1928)
Objev podobné jako Portrét básníka Antonína Sovy - Antonín Sova - audiokniha
Konstantin Biebl - portrét básníka - Konstantin Biebl - audiokniha
Audiokniha: Z komentáře Vladimíra Justla k původnímu LP albu 1 18 2355 "Konstantin Biebl - portrét básníka" vydanému Supraphonem v roce 1978 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně: Básnický portrét KONSTANTINA BIEBLA (1898-1951) na gramofonové desce je pokusem o skladbu, snažící se i na časově omezené ploše představit autora v jeho základních tématech, ideovém a uměleckém růstu, v bohatství jeho metaforiky i ve využití formálních struktur, v revolučním patosu jeho materialistického pozemšťanství. Biebl patřil ke generaci wolkrovsko-nezvalovské, s níž sdílel společná názorová východiska stejně jako bytostnou potřebu tvůrčího hledání. Stačilo však, že byl jen o dva roky starší než její hlavní představitelé, aby se pro něho stala zkušenost válečných zákopů - obdobně jako pro jeho lounského přítele, prozaika Karla Konráda - životním stigmatem. Dalším výrazným rysem Bieblovy tvorby je jeho sociální cítění, aktivní sounáležitost s bojem dělnictva a třídní chápání společenských konfliktů. Toto vědomí prostupuje všechny jeho knihy, téma a doba je vyhrocuje...Tyto dva základní akordy, válka a sociální téma, tvoří ve zkratce snad sdostatek typizující první větu naší skladby. Druhou frází vytvořené kompozice jsou verše milostné. Biebl byl plachý člověk, něžný lyrik (ale zároveň, jak zase nejpřesvědčivěji ukazuje poslední jeho kniha, nesmlouvavý bojovník). Bieblova milostná poezie není zavalena ozdobností pěkných slov: je cudná ve výrazu, je lidsky opravdová, je v ní slyšet dech lásky i tep rozechvělého srdce. A je i hravá....Třetí věta naší skladby představuje Biebla "exotického". Její jádro tvoří sbírka "S lodí, jež dováží čaj a kávu", hlavní umělecký svědek - kromě několika próz - jeho cesty na Jávu a do holandské Indie na podzim 1926...Poslední část a zároveň epilog naší desky patří sbírce Bez obav, shrnující Bieblovy básně z let 1940-1950, necelý půlrok před básníkovou smrtí...
Objev podobné jako Konstantin Biebl - portrét básníka - Konstantin Biebl - audiokniha
Národní umělec Jan Pilař - portrét básníka - Jan Pilař - audiokniha
Audiokniha: V komentáři k původnímu LP albu 1118 4268 "Národní umělec Jan Pilař - portrét básníka" vydanému v Supraphonu v roce 1987 napsal Dr.Milan Blahynka o JANU PILAŘOVI (*9.9.1917 – † 19.10.1996) mimo jiné: ...na samém začátku své tvůrčí dráhy koncipoval poezii jako úsilí, v němž se setkávají, slévají a umocňují všecka umění; mnohem později v jedné ze svých Chval , ve chvále na "Na rodnou řeč" se vyzná ze své víry "v nekonečnou moc poezie".Ta víra a důvěra jde s ním od prvních pokusů ve Studentském časopise, kam přispíval jako student klatovského gymnázia, provází ho za vysokoškolských let na pražské filozofii, ve šťastném období prvního rozletu, kdy byl obecně uznáván za význačného představitele nejmladšího pokolení, a pomáhá mu přežít 17. listopad 1939, deportaci do koncentračního tábora i sachsenhausenské mrazy a pak celý protektorát. Z té víry v nekonečnou moc poezie Pilař už za války kreslí ve "Stesku Orfeově" průhledně jinotajný obraz koncetračního tábora a "Domem bez oken" zpodobňuje život v okupované zemi. K té víře a důvěře v poezii přistupuje už tehdy poznání životodárné moci lásky a vznikají "Milostné dopisy" i "Milostný příběh". Pilařova poezie zachycuje pohotově už první signály blížícího se osvobození -to jsou básníkovy "Vlny"....Pilař, básník vášnivě prudké lásky a horoucího vztahu k domovu náleží k našim básníkům bytostně a zároveň programově nejčeštějším. Jeho láska k domovu a k mateřšětině není synovská, ale milenecká. Proto si s Pilařovou poezii rozumí mládí. Proto je Pilařova poezie stále mladá, svěží, živá.
Objev podobné jako Národní umělec Jan Pilař - portrét básníka - Jan Pilař - audiokniha
Národní umělec Karel Toman - Portrét básníka - Karel Toman - audiokniha
Audiokniha: Z rozsáhlého komentáře Vladimíra Justla k původnímu LP albu 1 18 2158 "Národní umělec Karel Toman - Portrét básníka" vydanému v Supraphonu v roce 1978 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně: "Domove, nikdy nemluvíš / tak jako ve dnech, kdy jsme sami./.../ Mám tebe z celé duše rád/ a bez tebe bych nemoh žíti. / Však tulák je můj kamarád / a chudým patří moje žití." To jsou verše KARLA TOMANA (*25.2.1877- †12.6.1946) napsané na Štědrý den 1924 v Provence. Není to literární autostylizace, pravdivost tohoto vyznání potvrzuje básníkův životopis... Celkem ani ne sto dvacet básní - a přitom jaké dílo! Už tento malý počet ukazuje, že Karel Toman byl cudný autor, který neplýtval slovy, jeho básnická sdělení jsou přesná, zvolená slova jsou ta jediná, která musela být řečena. Přiznal kdysi, že než báseň napíše, umí ji obvykle zpaměti: nosil ji v sobě tak dlouho, až dostala konečnou podobu. Nosil ji v sobě na svých toulkách a zaznamenal ji ve chvíli, kdy jako ražba vzácné mince básnictví vydala svědectví krásy a pravdy. Tato ukázněnost a přísnost na vlastní tvorbu přinesla své ovoce. Dospěl k oné metě velkého umění, kterou je prostota. Jeho básně jsou jako průzračná studánka: vidíš do nich, byť jejich dno je sebehlubší. Jsou psány krystalicky čistým jazykem, navazujícím na nejlepší lidové a národní tradice...Necelých sto dvacet básní - a přitom jeden z vrcholů, kterých dosáhla naše poezie na své cestě za svébytně českým hlasem, za jednotou obsahu a formy, vnitřním patosem myšlenky vyjádřené se samozřejmostí prosté pravdy. Je to dílo, které v sobě spojuje všechno to podstatné, čeho české básnictví do té doby dosáhlo, a které tiše a neokázale připravovalo cestu novým generacím. Proto byl a je Toman milován svými básnickými druhy stejně jako autory nových generací, i proto je stále živý - a není to floskule vhodná jen k příležitosti životního jubilea, je to radostná skutečnost. Je čten a chápán těmi, kdo touží po občerstvení pramenitou vodou na své pouti životem. Těmto čtenářům je určena i naše gramofonová deska... Recitují Radovan Lukavský, Petr Haničinec, Hana Kofránková a Pavel Soukup
Objev podobné jako Národní umělec Karel Toman - Portrét básníka - Karel Toman - audiokniha
Přemyslovská epopej IV. - Král básník Václav II. - Vlastimil Vondruška - audiokniha
Audiokniha: Závěrečný díl tetralogie o jedné z nejslavnějších epoch českých dějin, o době velkých přemyslovských králů, začíná bezvládím po smrti Přemysl II. Otakara, pokračuje vládou krále Václava II. a končí vraždou jeho syna Václava III. Král Václav II. byl nesmírně zajímavou osobností, v dějinách možná trochu nedoceněnou. Právě za jeho vlády se vytvořil model stavovského státu s přesnou dělbou odpovědnosti mezi panovníkem a šlechtou. On sám byl ovšem v duši umělcem, vynikajícím básníkem, ale také mužem známým svou erotickou náruživostí. Jeho doba je dobou, kdy se dotvořila tvář středověkých Čech. Stejně jako v předchozích dílech se děj románu odehrává na širokém prostoru celé křesťanské Evropy a poutá svými nitkami členy přemyslovského rodu i významné osobnosti té doby.
Objev podobné jako Přemyslovská epopej IV. - Král básník Václav II. - Vlastimil Vondruška - audiokniha
Přemyslovská epopej IV - Král básník - Václav II. (3 MP3-CD) - audiokniha
Autor: Vlastimil Vondruška, Čte: Jan Hyhlík. Závěrečný díl tetralogie o jedné z nejslavnějších epoch českých dějin, o době velkých přemyslovských králů, začíná bezvládím po smrti Přemysl II. Otakara, pokračuje vládou krále Václava II. a končí vraždou jeho syna Václava III. Král Václav II. byl nesmírně zajímavou osobností, v dějinách možná trochu nedoceněnou. Právě za jeho vlády se vytvořil model stavovského státu s přesnou dělbou odpovědnosti mezi panovníkem a šlechtou. On sám byl ovšem v duši umělcem, vynikajícím básníkem, ale také mužem známým svou erotickou náruživostí. Jeho doba je dobou, kdy se dotvořila tvář středověkých Čech. Stejně jako v předchozích dílech se děj románu odehrává na širokém prostoru celé křesťanské Evropy a poutá svými nitkami členy přemyslovského rodu i významné osobnosti té doby.
Objev podobné jako Přemyslovská epopej IV - Král básník - Václav II. (3 MP3-CD) - audiokniha
Výběr z díla slavného básníka, prozaika, kritika a novináře - Jan Neruda - audiokniha
Audiokniha: Slavný básník, spisovatel a novinář v díle plném drsné reality i nesmrtelné poezie Letos v červenci uplyne 190 let od narození jednoho z nejslavnějších českých spisovatelů a básníků, tvořícího ve druhé polovině 19. století. Patřil ke generaci tzv. májovců, navazujících na sbírku Máj dalšího našeho slavného básníka Karla Hynka Máchy. Jan Neruda žil většinu života v Praze na Malé Straně. Toto město ovlivnilo jeho tvorbu osudově. Jako novinář spolupracoval s řadou tehdejších časopisů a novin. Zde rozvinul svébytnou uměleckou formu fejetonů určených novinám. Ve svém nejslavnějším díle, Povídkách malostranských (1878), využil zcela moderní, objektivní pohledy na dění, které zažíval kolem sebe, ve svém životě. Do svého vyprávění vnášel drsnou realitu. V básnické tvorbě využíval inspiraci přírodou, lidmi, kosmem. Do poezie vnesl humor i vlastenecké výzvy. V archivu Supraphonu jsme objevili nejen Povídky malostranské, čtené Zdeňkem Štěpánkem, ale skvělý komplet nazvaný Portrét básníka Jana Nerudy, tvořený jako kompilaci z mnoha básníkových prací, recitovaný Janem Třískou, Marií Tomášovou, Otomarem Krejčou a řadou dalších. Na archivní poklady jsme navázali novými nahrávkami v archivu chybějících dvou povídek malostranských a fejetonů, čtené mladými interprety Radúzem Máchou, Radkem Melšou a Šimonem Krupou.
Objev podobné jako Výběr z díla slavného básníka, prozaika, kritika a novináře - Jan Neruda - audiokniha
Máme radi zvieratá Mláďatá
Tento zošit plný zábavných aktivít s mláďatami obsahuje aj 100 samolepiek. Splň všetky úlohy a nalep samolepky na správne miesta. Zavedieš levíča do savany, spojíš chobotnice s ich mláďatami, zakrúžkuješ jelenča, ktoré je rovnaké ako to vzorové. A čaká ťa ešte množstvo ďalších aktivít! Práca so samolepkami rozvíja u malých detí pozorovacie schopnosti a jemnú motoriku.
Objev podobné jako Máme radi zvieratá Mláďatá
Aenéis - Publius Vergilius Maro
Publius Vergilius Maro (70 př. n. l.-19 n. l.), nejvýznamnější římský básník tzv. zlatého období římské literatury, vytvořil epos Aeneis na přání císaře Augusta. Dílo psané v hexametru (šestistopém verši) sestává z dvanácti knih a téměř 10 000 veršů. Je zásadně ovlivněno homérskými eposy a pojednává o cestě hrdiny Aenea, mytického předka rodu Juliů, z hořící Tróje do Itálie a o jeho následných bojích s italickými kmeny. Aeneas pokládaný za praotce Římanů, je v eposu vylíčen jako ideální Říman zosobňující všechny národní ctnosti. Epos zásadně ovlivnil římskou i pozdější evropskou literaturu - od středověku, přes dobu renesance a humanismu až po současnost a představuje jeden ze základů klasického kánonu pro studia latiny i filologie. Aeneis se mj. stala i inspirací pro Dantovu Božskou komedii, v níž je Vergilius ztělesněním umění a lidské duševní sil. Převod Aeneidy do češtiny má dlouhou tradici - klasický a dodnes nejcitovanější je však především překlad Otmara Vaňorného (1933), z něhož vychází i modernější překlad Rudolfa Mertlíka (1970). Vzhledem k významu Aeneidy a době, která uplynula od vzniku Vaňorného překladu, je nutné ocenit rozhodnutí Michala Ctibora pořídit překlad zcela nový, moderní, respektující však zároveň tradici časoměrného překladu antické literatury v českém prostředí. Ctiborův překlad Vergiliova eposu představuje zásadní ediční počin nejen v rámci edice Antika, a aspiruje i na to, aby oslovil jak odbornou, tak i širší čtenářskou obec, jíž antická literatura, historie a kultura stále ještě něco říká. Vydání knihy podpořilo Ministerstvo kultury České republiky
Objev podobné jako Aenéis - Publius Vergilius Maro
Máme radi zvieratá Domáci maznáčikovia
Tento zošit plný zábavných aktivít s domácimi miláčikmi obsahuje aj 100 samolepiek. Splň všetky úlohy a nalep samolepky na správne miesta. Budeš spájať morčatá, pomôžeš králikovi nájsť mrkvu, vyfarbíš mačku a čaká ťa ešte množstvo ďalších aktivít! Práca so samolepkami rozvíja u malých detí pozorovacie schopnosti a jemnú motoriku.
Objev podobné jako Máme radi zvieratá Domáci maznáčikovia
Máme radi zvieratá Zvieratá z farmy
Tento zošit plný zábavných aktivít so zvieratami z farmy obsahuje aj 100 samolepiek. Splň všetky úlohy a nalep samolepky na správne miesta. Zaveď ovcu na lúku, spoj každého páva so správnou farbou pastelky, nájdi päť rozdielov medzi kurníkmi. V knihe na teba čaká ešte množstvo ďalších aktivít! Práca so samolepkami rozvíja u malých detí pozorovacie schopnosti a jemnú motoriku.
Objev podobné jako Máme radi zvieratá Zvieratá z farmy
Máme radi zvieratá Zvieratá z lesa
Tento zošit plný zábavných aktivít so zvieratami z lesa obsahuje aj 100 samolepiek. Splň všetky úlohy a nalep samolepky na správne miesta. Spoj každú veveričku so správnymi žaluďmi, zaveď medveďa do lesa a nájdi päť rozdielov medzi líškami. V knihe na teba čaká ešte množstvo ďalších aktivít! Práca so samolepkami rozvíja u malých detí pozorovacie schopnosti a jemnú motoriku.
Objev podobné jako Máme radi zvieratá Zvieratá z lesa
Básníci... 3DVD: Jak svět přichází o básníky;Jak básníci přicházejí o iluze;Jak básníkům chutná živo (N02346)
Film na DVD - Tří příběhy, tři lásky Štěpána Šafránka... Ve filmech Jak svět přichází o básníky, Jak básníci přicházejí o iluze a Jak básníkům chutná život. Tří příběhy, tři lásky Štěpána Šafránka... V prvním díle slavné série Básníků se maturant Štěpán (Pavel Kříž) zamiloval do modrooké a krásné blondýnky "Borůvky". V pokračování Štěpán odjíždí studovat medicínu do Prahy a při brigádě v nemocnici potkává svou druhou velkou lásku, studentku střední zdravotní školy přezdívanou Jeskyňku. Třetí film pak patří třetí lásce čerstvě promovaného doktora Šafránka, kterou je učitelka hudby Alena neboli Píšťalka. Nyní všechny tři filmy v jedné kolekci.
Objev podobné jako Básníci... 3DVD: Jak svět přichází o básníky;Jak básníci přicházejí o iluze;Jak básníkům chutná živo (N02346)
Básníci čtou básníky - František Mikš
Proč dnes vlastně číst poezii? Podle francouzského filosofa Edgara Morina je poezie především ochranným štítem proti "hyperpróze života", jedním ze způsobů, jak čelit každodenní rutině a racionalitě. Umožňuje člověku vidět současný zmechanizovaný a uspěchaný svět jinýma očima, zakoušet ho jinak, pocitově, poeticky. Poezie se však dnes nachází ve zvláštní situaci. Píše se jí stále víc, její vydávání je dotováno granty, ale přitom vyjma básníků téměř nikoho nezajímá. Uzavírá se sama do sebe, nevedou se o ni vášnivé spory, nečtou ji dokonce ani studenti literatury. Antologie Básníci čtou básníky je pokusem přiblížit poezii širšímu čtenářskému publiku. Vznikla na základě stejnojmenné rubriky v časopisu Kontexty, jež zaznamenala značný ohlas. Tři desítky básníků a básnířek se v ní snaží dopátrat toho, co je v poezii inspirovalo a inspiruje, co je v ní důležité, jaké je její poslání a smysl. A předkládají přitom čtenáři básnické skvosty, které by podle nich neměly zapadnout.
Objev podobné jako Básníci čtou básníky - František Mikš
Kuchař básníkem básník kuchařem - Alois Marhoul
Autor, původním povoláním kuchař, připravil pro čtenáře této knížky "menu" složené z receptů, poezie, fejetónů i úvah. Nachází nové verze biblických příběhů, starých pověstí. Dotýká se i aktuálních problémů současnosti. Upozorňuje na nutnost vzájemného sdílení, ztišení se a pokory. Vše ve vážném duchu? Ne! Převážně v nevážném.
Objev podobné jako Kuchař básníkem básník kuchařem - Alois Marhoul
Nezval: Divoké husy, Sbohem a šáteček / Seifert: Hora Říp, Básník a jiná řemesla - Vítězslav Nezval, Jaroslav Seifert - audiokniha
Audiokniha: Původní EP album s básněmi Divoké husy a Sbohem a šáteček VÍTĚZSLAVA NEZVALA (*26.5.1900 – †6. 4.1958) a Hora Říp, Básník a jiná řemesla JAROSLAVA SEIFERTA (*23.9.1901 – † 10.1.1986) vydal Supraphon v roce 1958 - nyní titul vydáváme poprvé digitálně.
Objev podobné jako Nezval: Divoké husy, Sbohem a šáteček / Seifert: Hora Říp, Básník a jiná řemesla - Vítězslav Nezval, Jaroslav Seifert - audiokniha
Kuchař básníkem básník kuchařem (978-80-88104-08-7)
Kniha - autor Alois Marhoul, 64 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Autor, původním povoláním kuchař, připravil pro čtenáře této knížky "menu" složené z receptů, poezie, fejetónů i úvah. Nachází nové verze biblických příběhů, starých pověstí. Dotýká se i aktuálních problémů současnosti. Upozorňuje na nutnost vzájemného sdílení, ztišení se a pokory. Vše ve vážném duchu? Ne! Převážně v nevážném. Básník Alois Marhoul - pečující o svoji "Múzu" ve svém rodišti, v malebných Čisovicích, se vyučil kuchařem. Počátek sedmdesátých let prožil v Mariánských Lázních při studiu hotelové školy. Zde založil Klub přátel poezie, spolek potrhlých psavců chlubící se svými výtvory v internátním "Šantánu". Po studiu se vrátil do Čisovic, kde se oženil, postavil dům, zasadil strom a zplodil dva syny, to vše ve spolupráci s jedinou ženou, třemi psy a čtyřmi kočkami. Živil se jako provozní, zástupce ředitele hotelu, vedoucí závodní kuchyně. Od roku 1990 provozuje gastrobazar . Rád...
Objev podobné jako Kuchař básníkem básník kuchařem (978-80-88104-08-7)
Básník ()
Audiokniha MP3 - autor Dominik Dán, čte Martin Stránský Případ, který prověří vzájemnou důvěru detektivůPo akci Rusalka se mladý Krauz rozhodl zůstat na oddělení vražd. To ovšem spolu s Burgerem netušili, že pár dní nato je čeká případ, který prověří nejen jejich odborné schopnosti, ale i to nejdůležitější v práci detektivů - vzájemnou důvěru.Hned v začátku své kariéry na oddělení vražd musí Richard Krauz projít tvrdou zkouškou. Jeho smysl pro spravedlnost naráží na tehdejší právní systém, na "spravedlnost" měřenou podle socialistických norem.Je podezírán z několika vražd mladých dívek a ve svízelné situaci mu jsou ochotni pomáhat pouze jeho nejbližší kolegové. Ti mu navzdory chatrným důkazům zachovají svou kolegiální důvěru, zatímco vrah na sebe upozorňuje jednou stopou - básněmi, které jim posílá.
Objev podobné jako Básník ()
Básník (9788072156511)
Elektronická kniha - autor Martin Reiner, 530 stran Román i Ivanu Blatném Kniha vyhrála Knihu roku Magnesia Litera 2015 Martin Reiner se poezií a osudem básníka Ivana Blatného (1919-1990) zabývá usilovně již třicet let. Byl autorem scénáře prvního televizního dokumentu o Blatném a desítek novinových článků a rozhlasových pořadů, stál za převozem Blatného pozůstalosti z Londýna do Památníku národního písemnictví, organizoval slavnostní ukládání ostatků Blatného na brněnském Slavíně a významně se podílel i na umístění básníkovy pamětní desky na jeho rodném domě na Obilním trhu. V roce 2000 začal pracovat na románu o básníkově nevšedním životním příběhu. Blatný zažil v Československu nejprve velkou literární slávu, po své emigraci do Anglie v březnu 1948 pak naprostý pád a snahu o vymazání svého jména z českých literárních dějin. Reinerův román je strhující text, který se zabývá nejen básníkovým životem, ale též literárním kontextem, dobou a místy, na nichž Ivan...
Objev podobné jako Básník (9788072156511)
Básnik smrti ()
Audiokniha MP3 - autor Michael Connelly, čte Peter Kočiš Podarí sa McEvoyovi vypátrať, kto sa skrýva za vraždami policajtov?Novinár Jack McEvoy je špecialista na smrť. Na stránkach Rocky Mountain News píše o zločinoch. Je presvedčený o tom, že pri práci sa už stretol s každým druhom násilia. Jeho profesionálny prístup rozbije šokujúca samovražda brata, detektíva z oddelenia vrážd. Jack vie, že brat pracoval na prípade, ktorý sa mu nepodarilo vyriešiť. Usiluje sa upokojiť tým, že píše článok o samovraždách policajtov. Už prvé riadky ho však ponoria do prípadu, v ktorom sa čochvíľa sám stane terčom šialeného vraha.Michael Connelly je majstrom v udržaní dynamiky príbehu a nečakaného rozuzlenia. Za svoju novinársku tvorbu bol navrhnutý na Pulitzerovu cenu a za knihu Básnik smrti dostal Anthonyho cenu za najlepší román v roku 1997.
Objev podobné jako Básnik smrti ()
Každý ve svém ()
Audiokniha MP3 - Příběh chlapce a dívky, které osud svede dohromady za nevšedních okolností v srdci prýštící fontány. Příběh chlapce a dívky, které osud svede dohromady za nevšedních okolností v srdci prýštící fontányAudio povídka Martina Johanny KAŽDÝ VE SVÉM vypráví příběh chlapce a dívky, které osud svede dohromady za nevšedních okolností v srdci prýštící fontány. Po doslova pohádkovém seznámení však postupně narážejí na nejednu překážku. Oba totiž žijí ve vlastních sociálních bublinách, kterých se budou muset zbavit.Forma rozhlasové hry dává jazykově bohatému textu jedinečný prostor k vykreslení odrazu současné společnosti plné jedinců, kteří jsou natolik uzavření ve svých světech, že je pro ně téměř nemožné vybudovat uspokojivé mezilidské vztahy.Postavy provázejícího vypravěče se ujal herec Ondřej Novák a dvěma hlavním rolím propůjčili vůbec poprvé svůj hlas výrazné osobnosti naší soudobé muzikálové scény Kateřina Bohatová a Jan Kříž. Výsledkem je...
Objev podobné jako Každý ve svém ()
Toto by si mali prečítať všetci, ktorých máte radi - Philippa Perryová
Zdravé a múdre rady, ktoré vám pomôžu zorientovať sa vo všetkých vašich najdôležitejších vzťahoch
Objev podobné jako Toto by si mali prečítať všetci, ktorých máte radi - Philippa Perryová
Podívejte se také
- O písaní ()
- O Pavlovi
- Rozprava o nerovnosti. O společenské smlouvě (9788024653952)
- O čom hovorím, keď hovorím o behaní ()
- Godox TT685II-O pro Olympus/Panasonic (TT685II-O)
- O pyšné lokomotivě a další pohádky o mašinkách ()
- Ví o tobě
- O Honzově štěstí
- Veršíky o zvieratkách
- Hra o holčičku
- Román o růži ()
- O víle Spinkalce ()
- pece o telo
- kuplet o brne
- Povídky o nelásce ()
- O udatnom Balážovi
- O dráčikovi Spáčikovi
- O kočkách (9788025723753)
- Opretá o ticho
- O. Henry - Povídky
- Boj o ostrov ()
- O gravitaci (9788025731673)