Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Milostná poezie - Publius Ovidius Naso - audiokniha
Audiokniha: Komentář k původnímu albu DV 15297 Supraphonu z roku 1967: V kolikatisícovém nákladu by musely vyjít Ovidiovy milostné sbírky, aby se uspokojila touha čtenářů mít vlastní výtisk líbezného Ovidia! Ovidius je básník, který nestárne, poněvadž nestárne ani láska, kterou opěvuje. Proto takový zájem o jeho dílo. Nesmrtelnost a slávu po všechny budoucí věky si předpověděl Ovidius sám v závěrečných verších svého monumentálního díla Proměny. Ba dokonce se mýlil v stanovení hranic své proslulosti: jeho dílo oslňuje svou krásou nejen básníkovu rodnou Evropu, jejíž veliká část byla kdysi pod římskou mocí - ale i všechny ostatní světadíly a jeho nevšednímu umění se podivují vědci, právě v díle Ovidiově. Po dvou tisíciletích je jeho dílo tak živé, jako by je psal pro současné čtenáře. Ovidiovo umění zrálo v Římě, který byl tehdy středem celé kulturní Evropy a pokladnicí všeho, co vytvořily ruce Mistrů. Proto se nedivíme, že se Ovidius po svých studijních cestách vrátil trvale do Říma, kde žil až do svých jednapadesáti let, než musel nastoupit smutnou cestu do vyhnanství. Musel se rozloučit s kultivovanou společností, která ho svým uměleckým ruchem zcela uchvátila. A Ovidius nebyl jen jejím němým pozorovatelem a posluchačem. Jeho výjimečné nadání ho učinilo brzy miláčkem této společnosti, takže již po prvních básnických výtvorech stoupal nezadržitelně po žebříčku slávy. Tu mu získaly již první verše z jinošských let, zařazené později do sbírky Amores - Lásky, přednášené po celém Římě.¨ Inspirovala ho dívka, již sám nazývá Korinna. Ovidiova básnického génia lze po nejedné stránce srovnávat s nadáním našeho V. Nezvala. Charakteristické znaky Ovidiova umění se jevily již v jeho prvotinách: neuvěřitelná svěžest a lehkost, s níž tvořil, dokonalá uhlazenost veršů, virtuozita slova, vypravěčské umění, čistý lyrický projev obohacený smyslem pro realistickou drobnomalbu, hravá rozmarnost i strhující patos, křehká něžnost schopná vyjádřit veškerou barvitost a malebnost. K těmto složkám pak později přistoupilo i jedinečné dušezpytné umění, s nímž zachycoval vzrušené vlnění citů, jeho výbuchy i doznívání, dále formální dokonalost, živá, bohatá fantazie, bystrý postřeh, jiskřivá duchaplnost a vynalézavost, jež svědčí o duchu vpravdě tvůrčím. V druhé sbírce z mladých let, nazvané Héroides, Listy héróin, se Ovidius pokusil zachytit nitro milující ženy, toužíci i pobouřené zradou milence. Na této sbírce si velmi zakládal, přesvědčen, že v ní vytvořil mimořádné a originální dílo. Předchůdce fingovaných básnických listů měl snad jen v Propertiovi, u něhož v proslulé "královně elegií" utěšuje předčasně zemřelá Kornélia z hrobu svého žijícího manžela. V Héroidách zpracoval Ovidius náměty z bájné minulosti, a ty mu umožňovaly rozehrát bez hranic obdivuhodnou fantazii. S nevšedním uměním se vžívá do nitra těch dávných žen, osvětluje jejich vnitřní zápasy a motivy jejich jednání. První z Římanů zachytil i krásné přírodní scenérie, dokreslující nebo vysvětlující náladu líčených postav. Snad jen přílišný vliv rétoriky nám trochu vadí na této okouzlující sbírce Listů milostných, mnohem více než to, že Ovidius líčí tyto dávné ženy, píšíci v bolesti nebo v opuštěnosti fiktivní dopisy svým manželům a milencům, jako by žily v současné římské společnosti. Ale i přes tento rétorický prvek je v nich mnoho krásného a všelidsky jímavého, takže si uzavřené románky jednotlivých hrdinek přečteme nebo poslechneme s požitkem. Celá sbírka obsahuje jednadvacet listů. Posledních šest dopisů se týká mileneckých dvojic, z nichž nejznámější je záletný Paris a krásná Helena. Nejpověstnějším Ovidiovým dílem je Umění milovati. Hned na jeho začátku Ovidius říká, že opěvá "neškodnou lásku", ale i z této četby již napřed vylučuje "vážné a počestné římské paní", aby neutrpěly úhony. Umění milovati má tři knihy: v první radí básník mladým mužům, kde si mají hledat dívku a jak si získají její lásku, v druhé, jak si mohou její náklonnost udržet. V třetí knize dává podobné rady dívkám. I když jde o dílko "naučné", je míněno jako zábavná četba jiskřící duchaplným humorem a skvělými postřehy ze života tehdejší římské společnosti. Posledním dílkem Ovidiova prvního tvůrčího období byla Remedia amoris - Jak léčiti lásku, rozumí se lásku nešťastnou, bolestnou, bezvýhlednou. Toto dílko stojí umělecky níže než Umění milovat, kde triumfovala básníkova neselhávající duchaplnost. Některé pozdější generace se nedívaly na obě tyto Ovidiovy teorie lásky příliš laskavě, byli i mravokárci, kteří je zatracovali. Ale kdo zhodnotí celé dílo Ovidiovo a přihlédne ke všem okolnostem, ten se na miláčka lehkonohých Múz hněvat nebude. Opět bychom se v této souvislosti museli zmínit o mladistvých sbírkách Nezvalových - ani u Ovidia, ani u Nezvala je nemůžeme odloučit od uzavřeného celku, nechceme-li se ochudit o nejeden sváteční požitek. I Ovidius se později rozloučil s touto hravou poezií a naznačil, že ho čeká vážnější úkol. Tím úkolem, jejž na sebe vzal, bylo básnické skloubení nepřehledn
Podívejte se také Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí… ()
Umění milovati - Publius Ovidius Naso - audiokniha
Audiokniha: Ovidiův dva tisíce let starý text dává rady mužům a ženám, kterak lásku získat a udržet si ji. Recitují Irena Kačírková a Miloš Kopecký
Podívejte se také Česká poezie ()
Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí… - audiokniha
Audiokniha: Původní EP titul 20251 "Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí..." vydal Supraphon v roce 1965 - nyní titul ve skvostné interpretaci Luďka Munzara a Marie Málkové vychází poprvé digitálně.
Podívejte se také ostatni poezie
Podívejte se také
- Poezie v exilu (9788024646725)
- Tisíc let české poezie ()
- Prázdniny v Evropě (audiokniha na CD)
- Chuť lásky. Brevíř světové milostné poezie
- Moravská lidová poezie v písních (9790260105997)
- Situace poezie (978-80-7474-203-3)
- Láska, poezie, moudrost (80-7108-211-2)
- Poezie M. J.Lermontova a A. S. Puškina ()
- Rocková poezie (999-00-020-7364-9)
- Google poezie (978-80-880-4996-8)
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- Somr Josef: Velká vánoční audiokniha - MP3-CD (55306-2)
- Various: Slovenská lidová poezie v písních - CD (UP0237)
- Poezie a kosmos (978-80-7530-097-3)
- Poezie všedního dne (999-00-015-4043-2)
- Čtyři písně na slova české lidové poezie (9790260108943)
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- vyber z ceske poezie 978 80 253 2410 3
Ovide. Les Métamorphoses - Publius Ovidius Naso
In 1931, thanks to the help of Jacqueline Apollinaire, a young Albert Skira, only 25 years old and upon the suggestion of Pierre Matisse, convinced Pablo Picasso to illustrate Ovid’s Metamorphoses with 30 etchings. The exceptional edition, in only 145 copies, was the first publication of the new-born Skira, and was soon followed by the Poems of Mallarmé with 29 original etchings by Henri Matisse and Les Chants de Maldoror illustrated by Salvador Dalí with 42 etchings.For the 90th anniversary of the publishing house, in agreement with the Picasso Estate, Skira issued an anastatic copy of the work, slightly different in format. The volume boasts 412 pages including the etchings both in (15) and outside the text (15).The facsimile is perfect. The volume is in 24 x 30.5 cm format, it is a hardcover edition with paper foil stamping, just like the first edition in 1931. The work is contained in a box that, with the Metamorphoses, also bears an illustrated brochure narrating the birth and history of this legendary volume.Ovid’s Metamorphoses in 11,995 verses and 15 books gather and re-elaborate over 250 Greek myths. Thet have been called an “encyclopaedia of classical mythology”.Picasso’s etchings out of the text, focused on 15 myths, are of rare uniformity, in a style with clean edges and discrete eroticism. Instead, the etchings found at the start of the chapters do not relate to the text and portray faces, nude studies and a delightful litotes of the female body (27th etching).The book was printed on Picasso’s 50th birthday and was described by Christian Zervos as being “of almost Doric beauty”.The anastatic copy is, like the original edition, in French, with an introduction text in English.
Objev podobné jako Ovide. Les Métamorphoses - Publius Ovidius Naso
Umění milovat a nemilovat - Publius Ovidius Naso
Ovidius se svým Umění milovat a nemilovat je tu pro vás, kteří láskou žijete, koříte se jí, slastně stoupáte k jejím vrcholům i riskujete zničující pád. V Ovidiovi najdete – muži i ženy – zasvěceného průvodce tajemstvím lásky i podnět a inspiraci, kde a jak lásku hledat, jak a čím ji nalezenou živit, jak ji udržet, a když vztah někdy přijde o iluze, jak situaci napravit – vše v půvabných verších v rytmu moderního času.Často nemusíme pro lásku chodit daleko: Nevelím tomu, kdo hledá, / napnout plachty a s větrem plout: / ten, kdo chce najít, má leda / kousíček cesty před sebou. Praktická je rada, abychom vyvolený protějšek pozvali třeba na nějaké představení: Těsně vedle své paní / si sedni (co by ti bránilo?), / svým bokem tiskni se na ni, / co možná tělo na tělo… nebo na skleničku: Tam už nejednou mladá víla / mládenci srdce zcizila, / když plamen do ohně vlila / Venuše vínka napilá… Je třeba vytrvat a osvědčit se: Vlastnoručně nad ní vzpírej / řádně vypnutý slunečník, / vlastním tělem jí otevírej / cestu v návalu uličním a rozhodně nezapomínat na upravený zevnějšek: Noha ať neplave bezprizorně / ve vyčvachtané obuvi, / z ní jazyk ať netrčí vzdorně / a rzí ať háčky nemluví. … Ať také tvoje pohublost svědčí / o trýzni srdce…Ovidius si stále uchovává pověst ničitele mravů, ale když ho dnes čteme, nemusíme to skrývat. Dřív tomu bylo jinak – jako nemravnou tuto knihu veřejně spálili nejen ve Florencii (pravda, to bylo v roce 1497, a vlastně to dokazuje, jak musela být oblíbená) a ještě v třicátých letech dvacátého století ji ve více zemích zabavovaly úřady.Lásce je mnohem víc než dva tisíce let a těmto veršům je přibližně právě tolik. Nic nenasvědčuje, že by láska či verše ji oslavující měly zmizet ze světa.
Objev podobné jako Umění milovat a nemilovat - Publius Ovidius Naso
Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí… ()
Audiokniha MP3 - autor Publius Ovidius Naso, čte Luděk Munzar a Marie Málková Audiokniha Publius Ovidius Naso Básník o svém životěPůvodní EP titul "Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí..." vydal Supraphon v roce 1965 - nyní titul ve skvostné interpretaci Luďka Munzara a Marie Málkové vychází poprvé digitálně.Publius Ovidius Naso byl jedním z nejnadanějších autorů světové literatury. Císařem Augustem byl vypovězen z Říma a poslední roky života žil ve vyhnanství na březích Černého moře. Až do smrti toužil po přátelích a své rodině v Římě. Svůj stesk vyjevil v prosebných listech i básnických Žalozpěvech (Tristia). Vše bylo marné, císař Augustu mu návrat do Říma nepovolil. Ovidius zemřel roku 17 nebo 18 po Kristu. Jeho poezie i dnes udivuje svojí neobyčejnou svěžestí a fantazií.
Objev podobné jako Publius Ovidius Naso Básník o svém životě/ Ovidius radí… ()
Umění milovat a nemilovat (Defekt) - Publius Ovidius Naso
Ovidius se svým Umění milovat a nemilovat je tu pro vás, kteří láskou žijete, koříte se jí, slastně stoupáte k jejím vrcholům i riskujete zničující pád. V Ovidiovi najdete – muži i ženy – zasvěceného průvodce tajemstvím lásky i podnět a inspiraci, kde a jak lásku hledat, jak a čím ji nalezenou živit, jak ji udržet, a když vztah někdy přijde o iluze, jak situaci napravit – vše v půvabných verších v rytmu moderního času.Často nemusíme pro lásku chodit daleko: Nevelím tomu, kdo hledá, / napnout plachty a s větrem plout: / ten, kdo chce najít, má leda / kousíček cesty před sebou. Praktická je rada, abychom vyvolený protějšek pozvali třeba na nějaké představení: Těsně vedle své paní / si sedni (co by ti bránilo?), / svým bokem tiskni se na ni, / co možná tělo na tělo… nebo na skleničku: Tam už nejednou mladá víla / mládenci srdce zcizila, / když plamen do ohně vlila / Venuše vínka napilá… Je třeba vytrvat a osvědčit se: Vlastnoručně nad ní vzpírej / řádně vypnutý slunečník, / vlastním tělem jí otevírej / cestu v návalu uličním a rozhodně nezapomínat na upravený zevnějšek: Noha ať neplave bezprizorně / ve vyčvachtané obuvi, / z ní jazyk ať netrčí vzdorně / a rzí ať háčky nemluví. … Ať také tvoje pohublost svědčí / o trýzni srdce…Ovidius si stále uchovává pověst ničitele mravů, ale když ho dnes čteme, nemusíme to skrývat. Dřív tomu bylo jinak – jako nemravnou tuto knihu veřejně spálili nejen ve Florencii (pravda, to bylo v roce 1497, a vlastně to dokazuje, jak musela být oblíbená) a ještě v třicátých letech dvacátého století ji ve více zemích zabavovaly úřady.Lásce je mnohem víc než dva tisíce let a těmto veršům je přibližně právě tolik. Nic nenasvědčuje, že by láska či verše ji oslavující měly zmizet ze světa.
Objev podobné jako Umění milovat a nemilovat (Defekt) - Publius Ovidius Naso
How to Get Over a Breakup: An Ancient Guide to Moving On - Publius Ovidius Naso
A modern translation of the ancient Roman poet Ovid’s Remedies for Love—a witty and irreverent work about how to fall out of loveBreakups are the worst. On one scale devised by psychiatrists, only a spouse’s death was ranked as more stressful than a marital split. Is there any treatment for a breakup? The ancient Roman poet Ovid thought so.Having become famous for teaching the art of seduction in The Art of Love, he then wrote Remedies for Love (Remedia Amoris), which presents thirty-eight frank and witty strategies for coping with unrequited love, falling out of love, ending a relationship, and healing a broken heart. How to Get Over a Breakup presents an unabashedly modern prose translation of Ovid’s lighthearted and provocative work, complete with a lively introduction and the original Latin on facing pages. Ovid’s advice—which he illustrates with ingenious interpretations of classical mythology—ranges from the practical, psychologically astute, and profound to the ironic, deliberately offensive, and bizarre.Some advice is conventional—such as staying busy, not spending time alone, and avoiding places associated with an ex. Some is off-color, such as having sex until you’re sick of it. And some is simply and delightfully weird—such as becoming a lawyer and not eating arugula.Whether his advice is good or bad, entertaining or outrageous, How to Get Over a Breakup reveals an Ovid who sounds startlingly modern.
Objev podobné jako How to Get Over a Breakup: An Ancient Guide to Moving On - Publius Ovidius Naso
Rady a zlomyslnosti. Ze světa aforismu a epigramu - Karel Čapek, William Shakespeare, Jan Neruda, Eurípidés, Aristotelés, Publius Ovidius Naso, Jean B
Audiokniha: Z komentáře k LP albu 1118 3295, které vydal Supraphon v roce 1983: AFORISMUS je - jak praví slovník - "jadrná a stručná věta, jíž se vyslovuje nějaká myšlénka neb důležitá zásada." Z toho vyplývá, že aforistický sloh "libuje si ve stručných větách". Takže ten, kdo se snaží s aforismem jakýmkoliv způsobem zacházet, je chtěj nechtěj nucen shromažďovat jadrné a stručné věty a libovat si v nich. EPIGRAM, česky prostě nápis, "slove kratičká básnička, vyjadřující s duchaplnou pointou vážnou neb satirickou myšlénku výrazně úsečnou formou, se vztahem k určité věci neb osobě." ...A konečně pro ty, kdo si nelibují v definicích, lze doporučit jako mnemotechnickou pomůcku fakt, že slovo AFORISMUS zahrnuje jaksi slůvko "fór", což člověku připomene, že je tu často co do činění s humorem, zatímco EPIGRAM zase obsahuje slovíčko "gram", které upozorňuje na to, že jde o útvar v každém případě malý.... Tomáš Vondrovic
Objev podobné jako Rady a zlomyslnosti. Ze světa aforismu a epigramu - Karel Čapek, William Shakespeare, Jan Neruda, Eurípidés, Aristotelés, Publius Ovidius Naso, Jean B
Milostná poezie
Audiokniha MP3 Publius Ovidius Naso, čte Jiřina Petrovická Komentář k původnímu albu DV 15297 Supraphonu z roku 1967: V kolikatisícovém nákladu by musely vyjít Ovidiovy milostné sbírky, aby se uspokojila touha čtenářů mít vlastní výtisk líbezného Ovidia! Ovidius je básník, který nestárne, poněvadž nestárne ani láska, kterou opěvuje. Proto takový zájem o jeho dílo.Nesmrtelnost a slávu po všechny budoucí věky si předpověděl Ovidius sám v závěrečných verších svého monumentálního díla Proměny. Ba dokonce se mýlil v stanovení hranic své proslulosti: jeho dílo oslňuje svou krásou nejen básníkovu rodnou Evropu, jejíž veliká část byla kdysi pod římskou mocí - ale i všechny ostatní světadíly a jeho nevšednímu umění se podivují vědci, právě v díle Ovidiově. Po dvou tisíciletích je jeho dílo tak živé, jako by je psal pro současné čtenáře. Ovidiovo umění zrálo v Římě, který byl tehdy středem celé kulturní Evropy a pokladnicí všeho, co vytvořily ruce Mistrů. Proto se...
Objev podobné jako Milostná poezie
Umění milovati
Audiokniha MP3 Publius Ovidius Naso, čte Irena Kačírková,Miloš Kopecký Ovidiův dva tisíce let starý text dává rady mužům a ženám, kterak lásku získat a udržet si ji. Recitují Irena Kačírková a Miloš Kopecký
Objev podobné jako Umění milovati
Tisíc let české poezie - audiokniha
Audiokniha: Původní 3LP komplet 1 18 1704 Tisíc let české poezie vydal Supraphon v roce 1975 - nyní tento komplet vychází poprvé digitálně
Objev podobné jako Tisíc let české poezie - audiokniha
Čtveročasí básnictví českého (1) - středověká poezie - audiokniha
Audiokniha: Z obsáhlého komentáře k 2 LP kompletu 1218 0511 vydanému v Supraphonu v roce 1982 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně: ....Obsah a uspořádání tohoto souboru mohou vyvolat dvě pochybnosti o jeho názvu. Za prvé: proč "básnictví", když je zde věnováno tolik místa próze, a za druhé: proč "čtveročasí", když podle běžného dělení nás první dvě desky provádějí od středověku přes husitství k humanismu a další dvě slibují dovést nás barokem k ranému obrození. Na první pochybnost odpovíme, že básnictví v obecném smyslu toho slova se nekryje nutně s veršem a že v literárních dějinách přicházejí období, kdy básnická schopnost nachází živnou půdu za hranicemi poezie, na čas vyčerpané a neplodné. Tak je tomu u nás v šestnáctém a na počátku sedmnáctého století: rozhořívá-li se kde v českém humanismu jasným plamenem básnická představivost, tedy ne v poezii, i kvantitou chudé, ale v jeho pravé doméně, v próze. K druhé pochybnosti, oprávněnější, řekneme tolik, že jakkoli husitství a humanismus tvoří dvě samostatné dějinné fáze, přece spolu z jistého hlediska přímo souvisejí. Nemáme na mysli ani tak to, že reformační větev humanismu je ideovou dědičkou husitství, jako spíš vnitřní logiku básnického vývoje. F. X. Šalda duchaplně vyložil, že poezie doby husitské rozkládá poezii předcházejícího období v nový útvar, s vlastními uměleckými zákony a kvalitami, ale zároveň se s ní ocitáme u "zvratného bodu vývojového, kdy se jeden útvar, alespoň na čas, vyžívá a připravuje půdu útvaru novému, protichůdnému, v tomto případě próze reformační a brzy i humanistické". Z tohoto hlediska a v tomto smyslu tvoří v našem albu husitství s humanismem celek, druhé období čtveročasí českého básnictví....
Objev podobné jako Čtveročasí básnictví českého (1) - středověká poezie - audiokniha
Umění milovat a nemilovat (978-80-7335-632-3)
Kniha - autor Publius Ovidius Naso, 284 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Ovidius se svým Umění milovat a nemilovat je tu pro vás, kteří láskou žijete, koříte se jí, slastně stoupáte k jejím vrcholům i riskujete zničující pád. V Ovidiovi najdete – muži i ženy – zasvěceného průvodce tajemstvím lásky i podnět a inspiraci, kde a jak lásku hledat, jak a čím ji nalezenou živit, jak ji udržet, a když vztah někdy přijde o iluze, jak situaci napravit – vše v půvabných verších v rytmu moderního času. Často nemusíme pro lásku chodit daleko: Nevelím tomu, kdo hledá, / napnout plachty a s větrem plout: / ten, kdo chce najít, má leda / kousíček cesty před sebou. Praktická je rada, abychom vyvolený protějšek pozvali třeba na nějaké představení: Těsně vedle své paní / si sedni (co by ti bránilo?), / svým bokem tiskni se na ni, / co možná tělo na tělo… nebo na skleničku: Tam už nejednou mladá víla / mládenci srdce zcizila, / když plamen do ohně vlila / Venuše vínka...
Objev podobné jako Umění milovat a nemilovat (978-80-7335-632-3)
Trobadoři a žakéři. Poezie a hudba 12.-15. století - audiokniha
Audiokniha: Původní titul Supraphonu 1 18 1367 z roku 1974 poprvé digitálně! Nahráno 23.10.1972 Tracklist: 1. Der May / hudba+text Neidhart von Reuental; zpívá Pavel Jurkovič; hraje Musica poetica 2. Račtež poslúchati / autor: středověká poezie; recituje Pavel Jurkovič; hraje Musica poetica 3. Dřevo sě listem odievá / hudba+text Anonym; zpívá Pavel Jurkovič; hraje Musica poetica 4. Lonc le rien / hudba: francouzský anonym; hraje Musica poetica 5. Když se ztratil svit / původní text: Heinrich von Veldeke; překlad: Pavel Jurkovič; recituje Consuela Morávková 6. Řekněte, paní, hostinskému / původní text: Walther von der Vogelweide; překlad: Pavel Jurkovič; recitují Consuela Morávková a Alfréd Strejček 7. Zle zpívá se to / původní text: Beatritz de Dia; překlad: Gustav Francl; recituje Consuela Morávková 8. Ba, za blázny a hejly mám / původní text: Peire Cardenal; překlad: Olga Nechutová; recituje Alfréd Strejček 9. Ductia / hudba+text: Anonym; hraje Musica poetica 10. Velikonoční čas mám rád / původní text: Bertrans de Born; překlad: Emanuel Frynta; recituje Alfréd Strejček 11. Philippe Künec / hudba+text: Walther von der Vogelweide; zpívá Pavel Jurkovič, hraje Musica poetica 12. Stále si braň čest svoji / původní text: německý anonym; překlad: Jan Rak; recituje Consuela Morávková 13. Královský tanec / hudba: Francouzský anonym; hraje Musica poetica 14. Ma viéle / hudba+text Gauthier de Coincy; zpívá Pavel Jurkovič; hraje Musica poetica 15. Já vskutku raděj umlknu / původní text: Girautz Riquiers; překlad: Vladimír Mikeš; recituje Consuela Morávková 16. Santa Maria / hudba+text: Alfonso X. el Sabio; zpívá Pavel Jurkovič 17. Pax! In nomine Domini! / původní text: Marcabruns; překlad: Vladimír Mikeš; recitace Alfréd Strejček; hraje Musica poetica 18. Křižácká píseň / hudba+text: Walther von der Vogelweide; zpívá Alfréd Strejček; hraje Musica poetica 19. Balada / hudba+text: Francouzský anonym; zpívá Pavel Jurkovič; hraje Musica poetica 20. U ohrady za kři v stínu / původní text: Marcabruns; překlad: Vladimír Mikeš; recitují Consuela Morávková a Alfréd Strejček 21, Ce fut en mai / hudba: Moniot d'Arras; původní text: Francouzský anonym; zpívá Consuela Morávková; hraje Musica poetica 22. Nachtlied / hudba+text: Salcburský mnich Herman; zpívají Consuela Morávková a Alfréd Strejček 23. Na kraji louky / původní text: Walther von der Vogelweide; překlad: Jan Rak; recituje Consuela Morávková 24. Meienzit / hudba+text: Neidhart von Reuental; zpívají Pavel Jurkovič a Consuela Morávková, hraje Musica poetica 25. Žádná krásná; autor: Anonym český; recituje Pavel Jurkovič 26. Dem Allerliebsten / hudba+text: Salcburský mnich Herman; zpívá Pavel Jurkovič; hraje Musica poetica 27. Tajná žalost při mně bydlí / autor: anonym český; recituje Pavel Jurkovič 28. Andělíku rozkochaný / původní text: středověká poezie; hudební adaptace a zpívá Pavel Jurkovič 29. Když se louka zelená / původní text: Anonym český; nový text: Pavel Kopta; recituje Consuela Morávková 30. Cantigas de amigo (ze sbírky Martin Codax) / hudba+text: španělský anonym; zpívá Consuela Morávková; hraje Musica poetica 31. Milá paní / autor: anonym český; recituje Pavel Jurkovič 32. Tant m' abelis / hudba+text: Berenguer de Palou; zpívá Pavel Jurkovič; hraje Musica poetica 33. Kol Limoges vedla cesta má / původní text: Guillem de Peitiens; překlad: Gustav Francl; recituje Alfréd Strejček 34. Robin et la damoisele / hudba+text: Robert de Rains; zpívají Consuela Morávková a Pavel Jurkovič; hraje Musica poetica 35. Slyšte, ač nevím, co to je / původní text: Rambautz d'Auregna; překlad: Olga Nechutová; recitují Pavel Jurkovič a Alfréd Strejček 36. Estampida / hudba+text: Raimbaut de Vaqueiras; zpívají Pavel Jurkovič, hraje Musica poetica
Objev podobné jako Trobadoři a žakéři. Poezie a hudba 12.-15. století - audiokniha
Česká poezie - Karel Hynek Mácha, Karel Jaromír Erben, Petr Bezruč - audiokniha
Audiokniha: Původní LP album DV 15094 "Česká poezie" vydal Supraphon v roce 1960 - nyní titul s úryvky z děl K.H.Máchy (Máj), K.J.Erbena (Kytice), P.Bezruče (Maryčka Magdonova) aj. vychází poprvé digitálně.
Objev podobné jako Česká poezie - Karel Hynek Mácha, Karel Jaromír Erben, Petr Bezruč - audiokniha
Byla pastýřka malá - Koláž z klasické francouzské milostné poezie - Veronika Richterová - audiokniha
Audiokniha: Francouzské verše o lásce jsou pověstné: o lásce šťastné i nešťastné, zraňované i zraňující, mladinké, zralé, nevinné, záletné. Vinou se jako červená nit básněmi tohoto galantního národa od raného středověku po dnešek a jako by samy vytvářely jeden jediný příběh, blízký každému lidskému srdci. Snad proto tak lehce, přirozeně a přitom pevně zakotvily v české poezii. S láskou a porozuměním je četli čeští čtenáři a s chutí je vždy znovu recitují milenci mluveného slova. Čtou: Jiří Langmajer, Máša Málková, Jiří Štěpnička Délka: 1 hodina 7 minut
Objev podobné jako Byla pastýřka malá - Koláž z klasické francouzské milostné poezie - Veronika Richterová - audiokniha
Česká poezie pro Základní devítileté školy - druhý výběr 2. část - Antonín Sova - audiokniha
Audiokniha: Z komentáře k původnímu LP albu DV 15156 vydanému Supraphonem v roce 1963: Druhý výběr českých básní ve školní řadě Gramofonového klubu prohlubuje a rozšiřuje možnosti prvého výběru z roku 1960: probouzet poslechem uměleckého přednesu zájem mladých lidí o poezii. Výběr je určen především 6.-9. ročníků základní devítileté školy... Základním požadavkem úspěšné práce s gramofonovými snímky uměleckého přednesu je vytvoření příznivé psychické, citové i mentální atmosféry pro pozorný poslech básní... Z praxe je známo, že se poslechem uměleckého přednesu dovrší estetický prožitek, když se už děti s básní seznámily např. její četbou a výkladem, nebo se poslech stane východiskem práce s textem a východiskem výkladu, který je žádoucí přípravou k tomu, aby děti báseň pochopily a aktivně esteticky si ji osvojily. takový výklad vyžaduje zpravidla návrat k četbě textu a k poslechu...poslech umělecké recitace působí příznivě na kulturu výrazného čtení a přednesu básní. Rozhovor s mladými posluchači o vyslechnutém přednesu básně v nich rozvíjí uvědomělý přístup k umělecké tvorbě a tříbí umělecký vkus. Spolu s četbou básní a s jejich recitací se stává poslech uměleckého přednesu účinným prostředkem, kterýmse získává mládež pro poezii, a tím i esteticky výchovným činitelem, který se podílí na rozvoji harmonického člověka. Dr. Svatopluk Cenek
Objev podobné jako Česká poezie pro Základní devítileté školy - druhý výběr 2. část - Antonín Sova - audiokniha
Chuť lásky. Brevíř světové milostné poezie - Amaru Bhartrhari, Kalidása, Lidová indická, Šílábhatáriká - audiokniha
Audiokniha: Sbírka milostné poezie vybraných světových autorů.
Objev podobné jako Chuť lásky. Brevíř světové milostné poezie - Amaru Bhartrhari, Kalidása, Lidová indická, Šílábhatáriká - audiokniha
25 let české a slovenské literární tvorby /1945-1970/ (Poezie) - Josef Hora - audiokniha
Audiokniha: Původní LP album 0 18 0859 "25 let české a slovenské literární tvorby 1945-1970" vydal Supraphon v edici několika titulů k 25. výročí osvobození republiky. Tento titul věnovaný české a slovenské poezii vychází nyní v původní podobě digitálně poprvé. Obsah: Být svědkem rozhodného boje (Josef Hora) / Banská Bystrica (Janko Jesenský) / A hrdý buď (Stanislav Kostka Neumann) Verš vďaky (Ján Kostra) / Ty, válko (Jaroslav Seifert) / Vltava v roce 1946 (Vladimír Holan) / A co básník (František Halas) Neznámy vojak (Emil Boleslav Lukáč) / Pred úsvitom (Ján Smrek) / Javanka (Konstantin Biebl) / Odkaz (Vítězslav Nezval) Pomník z mramoru (Vilém Závada) / Marec (Vojtech Mihálik) / Rybník Hejtman ( František Hrubín) / Divadlo zázraků Jiří Šotola) Múdrosť(Laco Novomeský) / Pozdrav (Jan Zahradníček) / Madrigal (Josef Kostohryz) / Otázky (Jan Kameník) / Vyznanie (Milan Rúfus) Nechá se ožrat od molů (Jiří Kolář) / Ortel (Oldřich Mikulášek) / Vy, ľudia budúci (Štefan Žáry) / Prométheus (Josef Kainar) Nite (Miroslav Válek) / Óda na radost (Miroslav Holub) / Labutě (Jan Skácel) / Pravá jména (Miroslav Florian) Jarná báseň zimomrivá (Pavol Horov) / Kdyby se dalo srdci říci (Jaroslav Seifert) / Lidský hlas (Vladimír Holan) Snímky z let 1956 - 1970
Objev podobné jako 25 let české a slovenské literární tvorby /1945-1970/ (Poezie) - Josef Hora - audiokniha
Aenéis - Publius Vergilius Maro
Publius Vergilius Maro (70 př. n. l.-19 n. l.), nejvýznamnější římský básník tzv. zlatého období římské literatury, vytvořil epos Aeneis na přání císaře Augusta. Dílo psané v hexametru (šestistopém verši) sestává z dvanácti knih a téměř 10 000 veršů. Je zásadně ovlivněno homérskými eposy a pojednává o cestě hrdiny Aenea, mytického předka rodu Juliů, z hořící Tróje do Itálie a o jeho následných bojích s italickými kmeny. Aeneas pokládaný za praotce Římanů, je v eposu vylíčen jako ideální Říman zosobňující všechny národní ctnosti. Epos zásadně ovlivnil římskou i pozdější evropskou literaturu - od středověku, přes dobu renesance a humanismu až po současnost a představuje jeden ze základů klasického kánonu pro studia latiny i filologie. Aeneis se mj. stala i inspirací pro Dantovu Božskou komedii, v níž je Vergilius ztělesněním umění a lidské duševní sil. Převod Aeneidy do češtiny má dlouhou tradici - klasický a dodnes nejcitovanější je však především překlad Otmara Vaňorného (1933), z něhož vychází i modernější překlad Rudolfa Mertlíka (1970). Vzhledem k významu Aeneidy a době, která uplynula od vzniku Vaňorného překladu, je nutné ocenit rozhodnutí Michala Ctibora pořídit překlad zcela nový, moderní, respektující však zároveň tradici časoměrného překladu antické literatury v českém prostředí. Ctiborův překlad Vergiliova eposu představuje zásadní ediční počin nejen v rámci edice Antika, a aspiruje i na to, aby oslovil jak odbornou, tak i širší čtenářskou obec, jíž antická literatura, historie a kultura stále ještě něco říká. Vydání knihy podpořilo Ministerstvo kultury České republiky
Objev podobné jako Aenéis - Publius Vergilius Maro
Poezie M. J.Lermontova a A. S. Puškina - Alexandr Sergejevič Puškin, Michail Jurjevič Lermontov - audiokniha
Audiokniha: Z komentáře Emauela Frynty k původnímu LP albu DV 15225 "Poezie M.J.Lermontova a A. S. Puškina" vydanému v Supraphonu v roce 1964 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně: Zatímco druhořadí básníci hynou tím, že upadají v zapomnění, tak zvané klasiky napořád umrtvuje bronz pomníků a čítanková popularita. Kdekdo je chválí, ale nikdo nečte. A tak skutečně nesmrtelní jsou jen ti, kdo věčně svěží životností tvorby přemáhají pompu chval a houštinami pedantských výkladů zas a zas vcházejí do přítomné chvíle. Ruští básníci ALEXANDER SERGEJEVIČ PUŠKIN a MICHAIL JURIEVIČ LERMONTOV patří ve světové poezii k těmto nesmrtelným jménům. Jejich tvorba byla a zůstává čímsi víc než jen projevem talentované dovednosti, je to soubor vzrušených a rozechvělých gest intenzívního života. Nadání, zázračně bohaté a všestranné, souviselo u nich obou s nesmlouvavým charakterem a zcela mimořádným vzděláním. Byli to lidé, jejichž osobnosti a osudy byly básnické, pokládáme-li totiž za básníka člověka vidoucího a žijícího plněji než jiní. Číst jen jejich biografii znamená obdivovat je. Vnímat jejich poezii je naslouchat hlasu jejich životů vnitřních, dávných už a přešlých, a přece trvajících, blízkých a srozumitelných. Puškin se narodil téhož roku jako F.L. Čelakovský - 1799, Lermontov o čtyři léta později než K.H. Mácha - 1814. Patřili tedy oba k vlně evropského romantismu....Oba skončili předčasnou, násilnou smrtí. Puškin zemřel po smrtící ráně v souboji, na jehož vyprovokování měli patrně podíl intriky dvora, ve věku sedmatřiceti let. Šestadvacetiletý důstojník Lermontov byl zabit stejně, jak si to ostatně už dříve předpověděl v básni SEN. Bez Puškina je nemyslitelný vývoj ruské literatury nové doby, byl jejím prvním geniálním tvůrcem a skutečným zakladatelem i co do jazyka pro který se jeho dílo stalo normou. Základní význam mají pro prózu jeho "BĚLKINOVOVY POVÍDKY a KAPITÁNSKÁ DCERKA, pro drama BORIS GODUNOV, pro epickou poezii EVŽEN ONĚGIN, máme-li zůstat u děl nejznámějších. Jeho lyrika je stejně svrchovaná jako univerzální - formálně je souborem všech tehdejších lyrických žánrů, tematicky zrcadlí Puškinův život a souvisí s jeho tvorbou. Měla ve své pohyblivosti a proměnlivosti funkci jakéhosi deníku citového i myšlenkového, studijního a proklamativního, jsou v ní v miniatuře a zárodku zachycena básníkova bezprostřední hnutí, a tím je nám zvláště blízká. Udivuje-li u Puškina šíře kultury a schopnost chápat a osvojovat si hodnoty z nejodlehlejších konců prostoru a času, žasneme u Lermontova nad vášnivostí koncentrace. Tento básník jako by žil jen jedním jediným tématem, na něž lze konec konců převést celé jeho dílo. I román HRDINA NAŠÍ DOBY, i nejlepší drama MAŠKARÁDA, i epické básně jsou v podstatě velkolepými variacemi na jeho centrální problém lyrický, vyznačený hned symboly anděla a démona, hned pojmy samoty a lásky, skepse a víry. Básnický subjekt je místem neustálého střetání protiv, zápasu polárně protikladných sil. Nic mu není vzdálenější než harmonie a rovnováha, nic jej neprovokuje víc než lhostejný klid. Je v tomto smyslu mnohem "romantičtější" než Puškin, bolestněji zjitřený a o to vášnivěji věřící, oč hlouběji rozčarovaný. Někdy se zdá, že trýzeň ho opájí neméně líbezně než slast a v tu chvíli jsme mu patrně nejblíže: i nejhlubší negace je u něho zdánlivá, neboť to nikdy není nic jiného než záporný výraz triumfálního vědomí o poznání ideálu.
Objev podobné jako Poezie M. J.Lermontova a A. S. Puškina - Alexandr Sergejevič Puškin, Michail Jurjevič Lermontov - audiokniha
Goethe, Schiller, Heine, Rilke, Morgenstern, Brecht....Mistrovská díla německé poezie - Johann Wolfgang Goethe - audiokniha
Audiokniha: Z komentáře Eduarda Goldstückera k původnímu titulu DV 15203 "Goethe, Schiller, Heine, Rilke, Morgenstern, Brecht....Mistrovská díla německé poezie" vydanému Supraphonem v roce 1963 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně: Nevelký počet básní od dvanácti předních autorů svého národa se chce pokusit zprostředkovat posluchači představu o vývoji německé lyrické poezie za poslední bezmála dvě století. Výběr básní byl určen předně tímto hlediskem reprezentativnosti, dále volbou navrhovatele a posléze kvalitou českých překladů. V druhé pol. 18. století se německá literatura po dlouhé přestávce prudce vzepjala a svým klasickým údobím, představovaným tvorbou Goethovou a Schillerovou, stanula na čelném místě soudobého světového písemnictví. Od té doby zůstala jednou z velikých národních literatur, výrazně spoluurčujících profil světové literatury...
Objev podobné jako Goethe, Schiller, Heine, Rilke, Morgenstern, Brecht....Mistrovská díla německé poezie - Johann Wolfgang Goethe - audiokniha
Česká poezie pro Základní devítileté školy - druhý výběr 1. část - Karel Hynek Mácha - audiokniha
Audiokniha: Z komentáře k původnímu LP albu DV 15155 vydanému Supraphonem v roce 1963: Druhý výběr českých básní ve školní řadě Gramofonového klubu prohlubuje a rozšiřuje možnosti prvého výběru z roku 1960: probouzet poslechem uměleckého přednesu zájem mladých lidí o poezii. Výběr je určen především 6.-9. ročníků základní devítileté školy... Základním požadavkem úspěšné práce s gramofonovými snímky uměleckého přednesu je vytvoření příznivé psychické, citové i mentální atmosféry pro pozorný poslech básní... Z praxe je známo, že se poslechem uměleckého přednesu dovrší estetický prožitek, když se už děti s básní seznámily např. její četbou a výkladem, nebo se poslech stane východiskem práce s textem a východiskem výkladu, který je žádoucí přípravou k tomu, aby děti báseň pochopily a aktivně esteticky si ji osvojily. takový výklad vyžaduje zpravidla návrat k četbě textu a k poslechu...poslech umělecké recitace působí příznivě na kulturu výrazného čtení a přednesu básní. Rozhovor s mladými posluchači o vyslechnutém přednesu básně v nich rozvíjí uvědomělý přístup k umělecké tvorbě a tříbí umělecký vkus. Spolu s četbou básní a s jejich recitací se stává poslech uměleckého přednesu účinným prostředkem, kterýmse získává mládež pro poezii, a tím i esteticky výchovným činitelem, který se podílí na rozvoji harmonického člověka. Dr. Svatopluk Cenek
Objev podobné jako Česká poezie pro Základní devítileté školy - druhý výběr 1. část - Karel Hynek Mácha - audiokniha
Kniha zrcadel - Eugen Ovidiu Chirovici
Literární agent Peter Katz obdrží nedokončený rukopis s názvem Kniha zrcadel a je z něj nadšený. Autor knihy Richard Flynn popisuje svá studia na Princetonské univerzitě koncem osmdesátých let a svůj vztah se studentkou psychologie Laurou, chráněnkou slavného profesora Josepha Wiedera. Jedné noci těsně před Vánoci roku 1987 byl Wieder ve svém domě brutálně zavražděn, avšak policie jeho smrt nikdy neobjasnila. Peter Katz je přesvědčen o tom, že kompletní rukopis odhalí, kdo čin před pětadvaceti lety spáchal. Jenže chybí konec! Katz začne po autorovi a zbytku rukopisu pátrat, ale zjistí, že Flynn umírá v nemocnici a rukopis není k nalezení. Přesto chce vraždě přijít na kloub, a proto případ předá svému kamarádovi, investigativnímu novináři Johnu Kellerovi, aby se pokusil tehdejší události rekonstruovat. Jenže cizí vzpomínky jsou nebezpečné a některé by možná měly raději zůstat navždy pohřbené.
Objev podobné jako Kniha zrcadel - Eugen Ovidiu Chirovici
The Mushroom Tree Mystery - Ovidia Yu
The Allies have defeated Germany in Europe, but Japan refuses to surrender the East. In Singapore, amid rumours the Japanese occupiers are preparing to wipe out the population of the island rather than surrender, a young aide is found murdered beneath the termite mushroom tree in Hideki Tagawa's garden and his plans for a massive poison gas bomb are missing. To prevent any more destruction it falls to Su Lin to track down the real killer with the help of Hideki Tagawa's old nemesis, the charismatic shinto priest Yoshio Yoshimo.
Objev podobné jako The Mushroom Tree Mystery - Ovidia Yu
Kniha proměn: výklady k Ovidiovi - Michael von Albrecht
Jen velice málo klasických textů se těší trvalému vlivu a zájmu od chvíle svého vzniku až po současnost. Ovidiovy Proměny do této nečetné skupinky patří: zásadní dílo římské antiky hojně podněcovalo imaginaci ve středověku i za renesance, inspirovalo Danta, Shakespeara, Goetha i Ezru Pounda a dodnes je nesporně živým a oblíbeným textem. Proměny jsou však málokdy vnímány vcelku, tedy s ohledem na kompozici celých knih a celého díla - pozornost se obvykle zastavuje u hranic jednotlivých "historek". Von Albrechtova Kniha proměn oproti tomu klade důraz na vnímavou estetickou interpretaci v rámcích různé šířky od jednotlivých veršů přes velké textové trsy až po celek Proměn a představuje též Ovidiovo mimořádně silné a soustavné historické působení v literatuře, výtvarném umění i hudbě. Emeritní profesor heidelberské univerzity Michael von Albrecht (nar. 1933) patří k nejváženějším současným znalcům římského písemnictví. Vedle monografií k Ciceronovi, Senekovi, Lucretiovi či Vergiliovi je autorem mezinárodně respektovaných Dějin římské literatury nebo opakovaně vydávané příručky Mistři římské prózy. Současně je vysoce ceněným překladatelem (mj. Ovidia a Catulla) a sám píše poezii v latině. I přes tuto šířku zájmů však ovidiovské interpretace zaujímají v jeho díle zcela jedinečné místo. Počínaje dizertací z roku 1959 se Ovidiovi obecně a Proměnám zvláště věnoval po celou profesní dráhu a pro moderní ovidiovské bádání je postavou natolik ústřední, že mu jeho žáci neváhali přiřknout titul Ovidianissimus.
Objev podobné jako Kniha proměn: výklady k Ovidiovi - Michael von Albrecht
The Book of Mirrors (Defekt) - Eugen Ovidiu Chirovici
ONE MAN'S TRUTH IS ANOTHER MAN'S LIE. When big-shot literary agent Peter Katz receives an unfinished manuscript entitled The Book of Mirrors, he is intrigued. The author, Richard Flynn is writing a memoir about his time at Princeton in the late 80s, documenting his relationship with the famous Professor Joseph Wieder. One night in 1987, Wieder was brutally murdered in his home and the case was never solved. Peter Katz is hell-bent on getting to the bottom of what happened that night twenty-five years ago and is convinced the full manuscript will reveal who committed the violent crime. But other people's recollections are dangerous weapons to play with, and this might be one memory that is best kept buried.
Objev podobné jako The Book of Mirrors (Defekt) - Eugen Ovidiu Chirovici
Česká poezie ()
Audiokniha MP3 Karel Hynek Mácha, čte Ludmila Pelikánová Česká poeziePůvodní LP album DV 15094 "Česká poezie" vydal Supraphon v roce 1960 - nyní titul s úryvky z děl K.H.Máchy (Máj), K.J.Erbena (Kytice), P.Bezruče (Maryčka Magdonova) aj. vychází poprvé digitálně.
Objev podobné jako Česká poezie ()
Poezie - Gustav Erhart
Kniha shrnuje básnickou tvorbu Gustava Erharta z let 1968-2014. V první části knihy (I) jsou zařazeny básně publikované v samostatných sbírkách, v druhé části (II) básně z rukopisů a texty publikované mimo samostatné sbírky. Řazení je chronologické.
Objev podobné jako Poezie - Gustav Erhart
Poezie v exilu (9788024646725)
Elektronická kniha - autor Josef Hrdlička, 288 stran, česky Kniha Josefa Hrdličky otevírá otázku, co je exilová poezie a zda představuje podobně významnou oblast jako milostná či přírodní lyrika. Složitý a proměnlivý fenomén exilu sleduje na příkladech literárních textů od antiky do současnosti a na pozadí historické poetiky exilu se zabývá českými básníky, kteří odešli ze své země po roce 1948 a výrazně se podíleli na literatuře psané v zahraničí. Na básních Ivana Blatného, Milady Součkové, Ivana Diviše či Petra Krále ukazuje kontinuitu i proměny západní tradice a obraznosti exilu.
Objev podobné jako Poezie v exilu (9788024646725)
Poezie faktu - Zdeněk Vojtěch
Krátká sbírka lapidárních básniček, volné pokračování Zápisků oběšencova učně, tedy prvního oddílu autorovy prvotiny Dokončený Vojtěch. Dlouhá tak akorát. Tak na jedno pomalu pité pivo. Proto poezie. Obsahující příběhy, které se staly mimo autorovu hlavu i v ní. Proto faktu. Při opakovaném čtení dlouhá na několik pomalu pitých piv. To znamená více poezie. To ovšem znamená i více faktu.
Objev podobné jako Poezie faktu - Zdeněk Vojtěch
Cukrárna Poezie - Simona Čeledová
Předkládám vám básně, které jsem napsala v letech 2014 - 2015. Chtěla jsem se jimi dostat pod povrch ženského uvažování a zdůraznit především sílu jeho ducha, který je i přes zdánlivě křehkou skořápku velice výrazný. Cukrárna Poezie se nechce skrývat za leckdy až příliš zřetelnou racionalitu dnešní doby a lyricky něžnou formou vyjadřuje pocity, vzpomínky a úvahy napsané v životní etapě, kdy si čím dál víc uvědomuji důležitost jakéhosi zjemnění ve vnímání ženství.
Objev podobné jako Cukrárna Poezie - Simona Čeledová
Tisíc let české poezie ()
Audiokniha MP3 Anonym, čte Vladimír Šmeral Původní 3LP komplet Tisíc let české poezie vydal Supraphon v roce 1975 - nyní tento komplet vychází poprvé digitálně.
Objev podobné jako Tisíc let české poezie ()
Vlčí poezie - Fríbertová Lucie
Pocta jedné citlivé tvůrčí duši, která vyhasla Poezie studentky zastřelené v prosinci 2023 na FF UK Celý výtěžek z prodeje této knihy půjde na dobročinné účely dle preference rodičů zesnulé studentky. Lucie Fríbertová se narodila 12. 12. 2000 ve Strakonicích a zemřela 21. 12. 2023 – v onen osudný den, kdy se ocitla v nesprávný čas na nesprávném místě, ve čtvrtém patře Filozofické fakulty UK na Palachově náměstí v Praze. Jako okno do své duše po sobě zanechala kresby, skici a tři básnické sbírky. „Vnímám tyto básně vydané z pozůstalosti jako příležitost nahlédnout velikost všech úžasných vnitřních vesmírů, které v ten den pohasly, ne však zanikly. I díky tomuto vydání, které zahrnuje jak verše rané, ještě nevyzrálé, tak i ty pozdější, aspirující na umělecké sdělení, se vnitřní vesmír každého z nás může stát bohatším. A to skrze prožitek křehkosti a pomíjivosti, jenž však v životě patří k těm nejhodnotnějším.“ Martin Vopěnka, spisovatel
Objev podobné jako Vlčí poezie - Fríbertová Lucie
Definice poezie - Michael Třeštík
Definice poezie nejsou nic nového, už to napadlo asi leckoho, taky například amerického básníka Carl Sandburga někdy ve čtyřicátých nebo padesátých letech minulého století. Pokoušel jsem se ty jeho kdysi přeložit, s tím tématem si dost užil, ale zkusit napsat vlastní definice mě nenapadlo. Asi o čtyři roky později, v roce 2021, jsem překlad pro nakladatelství Archa upravoval, dělal k němu přes čtyřicet kreseb, zase jsem si to téma dost užil, a zase mě nenapadlo zkusit napsat vlastní definice. To mě napadlo teprve o dva roky později, bez kontextu, bez souvislosti, když jsem u benzínové pumpy strkal pistoli do hrdla nádrže.
Objev podobné jako Definice poezie - Michael Třeštík
Kniha ruskej poézie - Ján Zambor
Zamborova Kniha ruskej poézie je jeho osobnou prekladovouantológiou ruskej lyriky od prvých desaťročí19. storočia po začiatok 21. storočia so zameranímna tvorbu reprezentatívnych básnikov. Predstavuje výberovúsumarizáciu prekladateľovho dlhodobého úsiliaa významné rozšírenie jeho doterajšieho prekladovéhoobrazu ruskej poézie s ambíciou priblížiť sa úrovnijej dnešného poznania. Popri prekladoch dôležitýchbásní tridsiatich dvoch autorov prináša obsažné charakteristikybásnikov a obrazový materiál. Kniha vzniklaz vnútornej potreby vyrovnať sa s pozoruhodnoupoéziou a vo vlastnej artikulácii ju ponúknuť slovenskémučitateľovi.
Objev podobné jako Kniha ruskej poézie - Ján Zambor
Česká fonická poezie - Pavel Novotný
Kniha se zabývá auditivními formami básnické tvorby, a to především ve vztahu k experimentální poezii šedesátých let minulého století. Důležitou roli tehdy sehrálo nové médium: audiopásek. Tato mediální platforma otevřela tvůrcům zcela nové kompoziční možnosti: zvuk bylo náhle možno precizně stříhat a lepit, mixovat, různě kompozičně zpracovávat. Oblast fonické poezie se v našich podmínkách sice nemohla rozvinout naplno, byla brzděna konzervativním mediálním prostředím socialistického státu, nicméně to, co zde vzniklo jak na profesionální, tak i na amatérské bázi, má v rámci experimentální poezie zásadní význam. Kniha zkoumá mj. auditivní kreace Ladislava Nováka, Josefa Hiršala a Bohumily Grögerové, Jiřího Koláře, Jiřího Valocha či například Milana Nápravníka, a to v kontextu nejen českém, ale i mezinárodním (zejména česko-německém). Pojednává o kompozicích, které byly často považovány za ztracené, případně o jejichž existenci se vůbec nevědělo. Součástí knihy jsou též unikátní zdigitalizované záznamy původních magnetofonových nahrávek.
Objev podobné jako Česká fonická poezie - Pavel Novotný
Gotický ambit poezie - František Všetička
Gotický ambit poezie je souborem studií o staročeské poezii 14. století. Jeho autor se v něm zaměřuje na poetiku básní a písní, zejména na poetiku kompozice. Předmětem jeho zájmu jsou drobné skladby profánního i sakrálního zaměření. Z profánních skladeb klade důraz na veršovanou produkci milostnou (Závišova píseň, Jižť veselé vzdávám a další). Všetička si ve svých interpretacích vědomě vybral ty básnické texty, jež se spolupodílejí na prvním vyvrcholení české básnické tvorby vůbec. Čtrnácté století představuje vzmach domácí literatury, jenž je v mnohém a podstatném porovnatelný s výkvětem gotické architektury.
Objev podobné jako Gotický ambit poezie - František Všetička
Poezie starého písničkáře - Michael Janík
Michaela Janíka známe především jako písničkáře z folkového dua Paleček & Janík, jehož písně Hele lidi, Kukátko, Hruška a další nezastárly ani po půl století. Michael je rovněž autorem textů řady hitů Věry Martinové či Pavla Bobka. Písničku Lásko, mě ubývá sil zná u nás snad každý, její autory málokdo. Ke svým sedmasedmdesátinám si Michael Janík nadělil knižní debut s názvem Poezie starého písničkáře, do nějž zařadil sto padesát svých básní a básniček, protože, jak sám říká, "… básničky jsou dobrej recept na dobrou náladu. Zkuste to".
Objev podobné jako Poezie starého písničkáře - Michael Janík
Experimentální poezie 1 - Ladislav Nebeský
1. díl obsahuje relativně úplný soubor nejstarší experimentální poezie Ladislava Nebeského; zahrnuje sbírku Nehra (jako celek nepublikovanou), řadu různorodých cyklů básní a poetických konstelací. Mnohé prozrazují autorovo matematické vzdělání, zvlášť zřetelné je to u binárních básní, které byly v 60. letech autorovým specifikem a dodnes jsou i v mezinárodním kontextu unikátní. Součástí svazku je i několik textů, v nichž L. Nebeský přibližuje čtenáři dobový kulturní kontext, zejména spolupráci s Jiřím Kolářem a dalšími tvůrci experimentální poezie 60. let. Deníkové zápisky jsou autentickým dokladem vznikání nápadů a jejich proměn, svědectvím o autorově hledání, nalézání i zavrhování poetických forem.
Objev podobné jako Experimentální poezie 1 - Ladislav Nebeský
Experimentální poezie 2 - Ladislav Nebeský
V 90. letech byl Ladislav Nebeský fascinován myšlenkou, že zdrojem poetického zážitku mohou být i mezery, prázdno, různé způsoby čtení neviditelného. V básních tohoto svazku jsou viditelná písmena vodítkem k odhalení písmen neviditelných, napsané je oporou pro čtení nenapsaného, chybějícího. Autor ukazuje, že je mnoho způsobů, jak to udělat. Čtenář však musí spolupracovat, teprve tím se mu otvírá cesta k porozumění estetického sdělení. V některých případech mu to autor výkladem svého postupu usnadňuje
Objev podobné jako Experimentální poezie 2 - Ladislav Nebeský
Experimentální poezie 3 - Ladislav Nebeský
Básně tohoto svazku názorně dokládají oblíbenou tezi, že experimentální poezie je rozkročena mezi literaturu a výtvarné umění. Po roce 2010 Ladislav Nebeský volně navázal na svoji původní myšlenku binárních básní a vypracoval nové, zcela originální konstrukční principy. Cestou k poetickému sdělení je zde konfrontace různorodých obrazců tvořených černými a bílými čtverečky s obsahy nápisů na jejich obvodu. Součástí svazku jsou i texty, ve kterých autor velmi srozumitelně vykládá konstrukční principy plošné binární poezie, a své výklady doprovází názornými ukázkami. Vzpomínkový text je zaměřen na poměrně úzký výsek dobového kulturního kontextu; je z něj patrné, že v druhém období svých básnických aktivit nacházel autor odezvu především u umělců o více než generaci mladších.
Objev podobné jako Experimentální poezie 3 - Ladislav Nebeský
Poezie non death - Jindřiška Tischerová
I když se může zdát, že poezie je literárním žánrem minulého století, není tomu tak. Člověk bez ní nemůže žít ani chvíli, neboť poezie je člověk sám. Vnímá ji v květinách,dešti,lásce, mládí i ve smrti. ... Líbezné a čisté verše o prostých věcech kolem nás.
Objev podobné jako Poezie non death - Jindřiška Tischerová
Španělská poezie Samota, láska, smrt ()
Audiokniha MP3 - autor Pedro Calderon de la Barca, Lope Felix de Vega Carpio, Dámaso Alonso, Vicente Aleixandre, Frederico Garcia Lorca, José Hierro, Rafael Morales a Antonio Machado, čte Jiří Adamíra Španělská poezie Samota, láska, smrt věnované veršům španělských básníkůLP album 1 18 0960 "Španělská poezie Samota, láska, smrt" věnované veršům španělských básníků (např. Vicente Aleixandre, Alonso Dámaso, Pedro Calderón de la Barca, Garcilaso de la Vega, Frederico Garcia Lorca, Rafael Morales a mnoho dalších) v podání nezapomenutelného herce a charismatického recitátora Jiřího Adamíry mělo být vydáno v Supraphonu v roce 1971, avšak v archivu Supraphonu se plánované LP nezachovalo a tak si zatím jeho vydáním nejsme jisti...V každém případě nyní tento komponovaný pořad vydáváme poprvé digitálně a přejeme posluchačům a milovníkům poezie hezké chvilky u jeho poslechu.
Objev podobné jako Španělská poezie Samota, láska, smrt ()
Svědek - Skvosty poezie - Jiří Kolář
Jiří Orten (1919–1941) byl básníkem existenciálního naladění, autorem snových próz, knižních dramat a literárně zaměrených deníků. Časopisecky debutoval roku 1936, o tři roky později mu vyšla pod jménem Karel Jílek básnická sbírka Čítanka jaro. Za jeho života vyšel ještě soukromý tisk básně Jeremiášův plásť a sbírka Ohnice, obojí po jménem Jiří Jakub. Jiří Orten byl v den svých dvaadvacátých narozenin sražen na Rašínově nábřeží v Praze německou sanitkou a zemřel o dva dny později.
Objev podobné jako Svědek - Skvosty poezie - Jiří Kolář
Knihy o poezii - Přemysl Blažíček
Kritické, komentované vydání dvou monografií Přemysla Blažíčka o poezii Vladimíra Holana a Karla Tomana.Přemysl Blažíček vnesl do českého myšlení o literatuře kromě osobitých soudů a čistého jazykového stylu dva výjimečné rozměry. Prvním je perspektiva filosofického zájmu, v níž umění posledního století nabývá prostřednictvím filosofie nového, oživujícího smyslu. Autora v tomto ohledu orientovaly zejména texty F. Nietzscheho, H. Bergsona, M. Heideggera a M. Merleau-Pontyho, v českém prostředí pak kontakt s J. Patočkou, L. Hejdánkem, J. Němcem a P. Koubou. Druhým Blažíčkovým vkladem je sebereflexivní pohled na tvůrčí i provozní mechanismy akademické literární vědy, který zároveň znamená šance této disciplíny a možné východisko ze současné slepé uličky stále zbytečnějších textů o umění (inspirací zde byla tvorba F. X. Šaldy, J. Grossmana a E. Staigera). Jako příslušník generace Mukařovského žáků si při poznání metodologických impulsů strukturalismu podržel od tohoto zaměření kritický odstup a spolu s individuálně odlišnými cestami J. Lopatky, J. Vohryzka a R. Grebeníčkové představují jeho texty jednu z mála původních hodnot české literární esejistiky posledních čtyřiceti let. Přemysl Blažíček (16. 4. 1932 v Matějově u Žďáru nad Sázavou - 26. 4. 2002 v Praze) pracoval po ukončení vysokoškolských studií (1956) od roku 1958 po celý život v Ústavu pro českou literaturu, kde se podílel na tvorbě slovníkových a literárněhistorických příruček, zejména Lexikonu české literatury (I - 1985, II - 1993, III - 2000, IV - 2008). Po roce 1968/69 resignoval na vědeckou kariéru, nepřistupoval na politické kompromisy, v letech 1969-1989 nepublikoval v oficiálních periodikách ani řádku a "soukromě" napsal pět pronikavých monografií o Holanovi (1969, vyd. 1991), Tomanovi (1979, vyd. 1995), Holečkovi (1981, vyd. 1992), Haškovi (1989, vyd. 1991) a Škvoreckém (1992). V tzv. procesu s českým hudebním undergroundem se v roce 1976 znaleckým posudkem angažoval ve prospěch policejně stíhaných básníků. Soubor jeho časopiseckých studií a recenzí z let 1955-1969 a 1990-2002 vyšel v Triádě pod názvem Kritika a interpretace (2002).
Objev podobné jako Knihy o poezii - Přemysl Blažíček
Příležitost pro poezii - Andrea Vítová
Příležitostná poezie byla v české literatuře první poloviny 19. století rozšířeným jevem, který zasahoval jak do literárního dění, tak do společenského života utvářející se národní komunity. "V bezpočtu gratulačních i smutečních textů, veršovaných proslovů na uvítanou i na rozloučenou nebo básní, jejichž prostřednictvím autoři vyslovovali loajalitu politicky i společensky vlivným osobám, byla tato tvorba především odrazem i projevem dobových společenských zvyklostí a stereotypů," píše autorka v Úvodu. Podoba díla, zejména míra jeho okázalosti i originality, vycházela z napětí mezi striktně danými pravidly žánru a osobní výpovědí, formovanou vztahem autora k adresátovi textu. Hranice mezi tvůrčí literární prací a pouhým projevem zdvořilosti či povinné loajality byla proto velmi křehká. První polovina 19. století, zvláště jeho první dvě desetiletí, byla "zlatou érou" příležitostné poezie. Potom však ustálenost provedení a stále se opakující nápodoba vedly k obsahovému vyprázdnění těchto textů a k jejich postupnému přesunu ze sféry literatury do oblasti dobové etikety. A později, s dozníváním ještě v první polovině století dvacátého, tato forma společenské zdvořilosti zanikla. Kniha hledá skutečné místo příležitostné poezie v dobové básnické tvorbě, zachycuje její možnosti, ale i limity.
Objev podobné jako Příležitost pro poezii - Andrea Vítová
Stolní kalendář Poezie koní 2025
Oslavte svátek spolu se svým koňským parťákem - v tomto praktickém stolním kalendáři najdete jména koní na každý den. Kalendář zdobí hezké fotografie od Christiane Slawik a nechybí ani prostor na poznámky.
Objev podobné jako Stolní kalendář Poezie koní 2025
Moravská lidová poezie v písních (9790260105997)
Kniha - autor Leoš Janáček, česky 1854-1928Druh publikace:Nástrojová skupina: Vokální hudbaObsazení / žánr: zpěv a klavírJazyk publikace: cz./ger. Zpěvní text: cz./ger.Janáček miloval svůj kraj a přilnul k jeho lidovým zpěvům, zejména z rodného Hukvaldska u Příbora. Bylo proto přirozené, že sbíral a studoval četné lidové písně a tance. Klavírním průvodem opatřil nejméně 150 lidových písní moravských, slezských i slovenských. Moravská lidová poezie v písních - tímto názvem opatřil Janáček kolem r. 1908 sbírku 53 písní s klavírním průvodem, který zkomponoval v roce 1892 a 1902. Doprovody vychází z obsahu textu, nálady a psychologie písně. Forma je důsledně strofická, jen s malými obměnami v jednotlivých slokách. Skladatelovým cílem bylo zejména pravdivé a původní vyznění. Sbírka je podložena českým a německým textem v překladu Kurta Honolky.Obsah: autor hudby / textu / skladba Janáček Leoš: Láska Janáček Leoš: Kouzlo Janáček Leoš:...
Objev podobné jako Moravská lidová poezie v písních (9790260105997)
Chuť lásky. Brevíř světové milostné poezie
Audiokniha MP3 Lidová indická,Kálidása,Šílábhatáriká,Amaruh,Bhartrharih, čte Consuela Morávková,Eduard Cupák,Irena Kačírková,Jaroslava Adamová,Jiří Adamíra,Jiřina Švorcová,Vladimír Ráž,Vladimír Šmeral Sbírka milostné poezie vybraných světových autorů.
Objev podobné jako Chuť lásky. Brevíř světové milostné poezie
Podívejte se také
- Biblické aforismy, Biblická poezie (978-80-87296-20-2)
- Život...a poezie...?: eseje (978-80-7492-296-1)
- Google poezie: Psáno našeptávačem (978-80-88049-96-8)
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- Google poezie: Básně z vyhledávače (999-00-034-5501-7)
- Nový Špalíček: Cyklus písní na texty moravské lidové poezie (9790260102019)
- JEF sestřičko smrti: Sebraná poezie (978-80-7645-269-5)
- Česká poezie pro Základní devítileté školy - druhý výběr 2. část ()
- Goethe, Schiller, Heine, Rilke, Morgenstern, Brecht....Mistrovská díla německé poezie ()
- Česká vizuální poezie: Teoretické texty (978-80-7294-736-2)
- Česká poezie pro Základní devítileté školy - druhý výběr 1. část
- Anglická nejužívanější slova Audiokniha s mp3 CD (978-80-7240-942-6)
- Angličtina maturitní témata Audiokniha s mp3 CD (978-80-7240-940-2)
- Angličtina barevná konverzace Audiokniha délka nahrávky 2 hodiny (978-80-7240-957-0)
- Angličtina otázky a odpovědi Audiokniha s mp3 CD (978-80-7240-949-5)
- Škola anglickej konverzácie: audiokniha: dĺžka nahrávky 6 hodin (978-80-7547-066-9)
- Angličtina barevná slovíčka Audiokniha délka nahrávky 2 hodiny (978-80-7240-951-8)
- Řeka úsvitu: Almanach české poezie 2017 (978-80-87688-67-0)
- Angličtina barevná gramatika + CD: audiokniha délka nahrávky 4 hodiny (978-80-7240-958-7)
- Kniha Škola anglické konverzace: audiokniha: délka nahrávky 6 hodin (978-80-7547-064-5)
- Výbor z poezie z let 1980-2017 (999-00-036-2193-1)