Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu: k predpokladom výučby (978-80-8140-365-1)
Kniha - autor Viliam Kratochvíl, 270 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá
Podívejte se také Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu: k predpokladom výučby (978-80-8140-365-1)
Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu - Viliam Kratochvíl
Publikácia je výrazom dlhoročného autorovho hľadania spôsobov, ako efektívne a zrozumiteľne vyučovať didaktiku a metodiku dejepisu.
Podívejte se také antonin kratochvil circus sideshow
Didaktika plavání (9788024643120)
Elektronická kniha , 306 stran, česky Publikace, kterou připravil kolektiv autorů z katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, je určena pro posluchače studijních oborů tělesná výchova a sport a pro zájemce o plaveckou výuku. Text obsahuje tři části, které se jednotlivě zabývají plaveckou gramotností, technikou plaveckých způsobů a didaktikou plaveckých způsobů. V první části jsou charakterizovány požadavky na úroveň plavecké gramotnosti tak, aby vodní prostředí a pohyb v něm mohly být využívány celoživotně. Druhá část je pojata jako nutné teoretické zázemí pro vlastní didaktiku plaveckých způsobů. Nově jsou zde zařazeny modelové techniky plavání přiměřené vývojovému stupni dítěte, tzv. dětský kraul a dětský znak. Text třetí části je bohatě doplněn obrázky, pokrývá didaktiku všech plaveckých způsobů, pádů, skoků, plaveckých obrátek a je rozšířen o nácvik a rozvoj sebezáchranných dovedností a využití...
Podívejte se také Hledání mateřského stromu ()
Podívejte se také
- Škola malého stromu
- Škola malého stromu (8594072277320)
- model autobusu
- model plachetnice
- mindok expedice priroda 50 stromu
- Jablko nepadlo daleko od stromu ()
- model chopper dekorace
- TREZOR Model T
- Viliam Všadebol Deň v Aztéckej ríši (978-80-8090-089-2)
- Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (9788024652283)
- Viliam Všadebol Deň v starovekom Egypte (978-80-8090-087-8)
- Viliam Všadebol Deň v starovekom Ríme (978-80-8090-090-8)
- Kniha Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0)
- parni stroj funkcni model
- model letadla 4 druhy
- RC model Snake (HRAbz32754)
- zlaty nahrdelnik s priveskem ve tvaru stromu
- Esschert Design Lavice kolem stromu kov (428868)
- Ako ježko slnce budil
- pamlskovník ako so psom
Sada Model Svět zvířat 1 s figurkou, ohradou, stromem, koněm - světle hnědý s černou hřívou
Milujete koně a zvířátka? Sbírejte je. Představujeme vám ucelený koncept plný koní a divokých zvířátek. A nejenom to, některé sady obsahují figurky farmářů a různé doplňky. Figurky zvířat i farmářů jsou vyrobené z kvalitního plastu. Jsou propracované do posledního detailu.
Objev podobné jako Sada Model Svět zvířat 1 s figurkou, ohradou, stromem, koněm - světle hnědý s černou hřívou
Didaktika literatury: výzvy oboru (9788024626598)
Elektronická kniha - autor Ondřej Hník, 180 stran, česky Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak...
Objev podobné jako Didaktika literatury: výzvy oboru (9788024626598)
Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler
Publikace, kterou připravil kolektiv autorů z katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, je určena pro posluchače studijních oborů tělesná výchova a sport a pro zájemce o plaveckou výuku. Text obsahuje tři části, které se jednotlivě zabývají plaveckou gramotností, technikou plaveckých způsobů a didaktikou plaveckých způsobů. V první části jsou charakterizovány požadavky na úroveň plavecké gramotnosti tak, aby vodní prostředí a pohyb v něm mohly být využívány celoživotně. Druhá část je pojata jako nutné teoretické zázemí pro vlastní didaktiku plaveckých způsobů. Nově jsou zde zařazeny modelové techniky plavání přiměřené vývojovému stupni dítěte, tzv. dětský kraul a dětský znak. Text třetí části je bohatě doplněn obrázky, pokrývá didaktiku všech plaveckých způsobů, pádů, skoků, plaveckých obrátek a je rozšířen o nácvik a rozvoj sebezáchranných dovedností a využití synchronizovaného plavání v plavecké výuce.
Objev podobné jako Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler
Modely úspešného randenia: Overené postupy, ako si získať ženu (978-80-8109-384-5)
Kniha - autor Mark Manson, 256 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Celosvetovo známy bloger s vyše 20 miliónmi odberateľov a renomovaný autor bestsellerov ako Jemné umenie mať veci v p**i a Všetko je v p**i, Mark Manson, napísal knihu o zvádzaní ako čisto emocionálnom procese, ktorý by sa mal zakladať na vzájomnom pochopení a bytí samým sebou namiesto snahy zapôsobiť a vyvolať často falošný dojem. Kniha sa stala dlhodobým bestsellerom vo svojej kategórii na Amazone a samotní čitatelia ju spopularizovali do takej miery, že autorove rady o randení zahrnuli mnohé špecializované weby do svojich otázok a odpovedí. Táto originálna a pútavá kniha si získala tiež označenie „najprepracovanejší a najúprimnejší sprievodca, ktorý radí, ako môže muž očariť ženu bez toho, aby sa pretvaroval, klamal či hlúpo napodobňoval ostatných“.
Objev podobné jako Modely úspešného randenia: Overené postupy, ako si získať ženu (978-80-8109-384-5)
Obecná didaktika (978-80-271-3249-2)
Elektronická kniha - autor Alena Vališová, 312 stran, česky Studijní materiál je určen pro studenty učitelství bakalářského i magisterského typu v prezenční i kombinované formě studia. V souvislosti s realizovanou strukturací studijních programů pro bakalářskou a navazující magisterskou úroveň může podpůrně sloužit též jiným předmětům akreditovaných programů na různých vysokých školách pedagogického zaměření. Studijní text je východiskem k samostatnému studiu – úkoly, které obsahuje, vedou k práci s odbornou literaturou. Při práci s textem jde nejen o osvojení si základních informací týkajících se vybraných témat z obecné didaktiky, ale také o konfrontaci s představami a dosavadními poznatky čtenářů. Publikace je uspořádána do patnácti základních kapitol, které mají pro lepší orientaci shodnou strukturu: na úvod obsahují shrnutí cílů a obsahu kapitoly, dále samotný studijní text spolu s potřebnými definicemi, ale také množství úkolů k samostatnému řešení...
Objev podobné jako Obecná didaktika (978-80-271-3249-2)
Obecná didaktika (978-80-247-4590-9)
Elektronická kniha - autor Lucie Zormanová, 240 stran Seznamte se s nejdůležitějšími otázkami obecné didaktiky! Publikace určená především studentům učitelství a učitelům, a to na všech stupních školství včetně vysokého, vás srozumitelnou a jasnou formou seznámí se základními pojmy a problémy oboru. Výklad je zároveň komplexní, bez povrchního zjednodušování. Detaily knihy: Autor: Lucie Zormanová Rok vydání: 2014 ISBN: 978-80-247-4590-9 Počet stran: 240
Objev podobné jako Obecná didaktika (978-80-247-4590-9)
Didaktika dospělých (978-80-271-0051-4)
Elektronická kniha - autor Lucie Zormanová, 224 stran Představujeme vám didaktiku dospělých jako vědeckou disciplínu zabývající se obecně vyučovacím procesem ve vzdělávání dospělých. Kniha seznamuje se specifiky didaktiky dospělých, vzdělávání dospělých a s jejich aplikacemi v praxi. Publikaci ocení jak studenti andragogiky, tak lektoři a andragogové.
Objev podobné jako Didaktika dospělých (978-80-271-0051-4)
Didaktika matematiky (978-80-7238-449-5)
Kniha – autor Josef Polák, 432 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Josef Polák, 432 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace pro učitele matematiky, studenty učitelství, ale také pro další zájemce o studium matematiky a její historie. Vyplňuje citelnou mezeru v naší odborné literatuře, kterou je kvalitní učebnice didaktiky středoškolské matematiky.
Objev podobné jako Didaktika matematiky (978-80-7238-449-5)
Obecná didaktika (978-80-247-1821-7)
Elektronická kniha - autor Jarmila Skalková, 328 stran Učebnice obecné didaktiky představuje myšlenkový systém, který vás uvede do vymezené vědní oblasti. Logické utřídění látky a vhled do soustavy jejího výkladu poskytuje studujícím teoretické poznání. Právě to umožňuje klást si otázky, problematizovat a vidět nové problémy, hledat jejich řešení, uvědomovat si smysl jednání v širších souvislostech. Publikace si klade za cíl podporovat samostatné pedagogické myšlení, které proniká do základních vztahů pedagogického procesu. Postihuje souvislosti, je s to kriticky analyzovat a hodnotit jednotlivé didaktické koncepce, odlišovat podnětné prvky od módnosti v aktuálních diskuzích. Tím vším se rozšiřuje základ, na němž učitel činí svá didaktická rozhodnutí. Knížka je určena především studentům učitelství, ale také začínajícím učitelům a všem ostatním, kteří mají zájem promýšlet si hlouběji dosavadní zkušenosti.
Objev podobné jako Obecná didaktika (978-80-247-1821-7)
Moderní didaktika (978-80-247-3450-7)
Kniha - autor Robert Čapek, 624 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“ Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné použití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a...
Objev podobné jako Moderní didaktika (978-80-247-3450-7)
Moderní didaktika (978-80-247-3450-7)
Elektronická kniha - autor Robert Čapek, 624 stran Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“ Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a...
Objev podobné jako Moderní didaktika (978-80-247-3450-7)
Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou (978-80-261-0846-7)
Elektronická kniha - autor Zdeňka Chocholoušková, 270 stran, česky Vysokoškolská učebnice didaktiky biologie, která má studenty učitelství vybavit profesními znalostmi a kompetencemi natolik, aby věděli „čemu a jak vyučovat“. Klade důraz na nezbytnost těsné spolupráce ve vertikálním směru, tj. mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami, které pevně stojí na oborových základech.
Objev podobné jako Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou (978-80-261-0846-7)
Didaktika vysokej školy (978-80-571-0245-8)
Kniha - autor Ján Bajtoš, 432 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Cieľom publikácie je poskytnúť čitateľom základné informácie o didaktike vysokej školy a ponúknuť návody, ako riešiť didaktické problémy vyučovania na vysokej škole v konkrétnej učiteľskej praxi. Ťažiskom obsahu tohoto študijného textu je aplikácia teoretických poznatkov do praktickej činnosti vysokoškolského učiteľa. Práca je rozčlenená do dvanástich samostatných častí, v ktorých sa poukazuje na hlavné problémy vyučovania na vysokých školách a naznačujú sa možnosti ich riešenia. V samostatných kapitolách sú vymedzené základné pojmy didaktiky a jej prvky v systémovej štruktúre. Sú to ciele vyučovacieho procesu, učivo, didaktické zásady, vyučovacie metódy, organizačné formy a materiálne prostriedky vyučovania. Osobitná pozornosť sa venuje osobnosti študenta, hodnoteniu a klasifikácii výkonov študentov, ako aj plánovaniu práce učiteľa. Publikácia je súborom najdôležitejších teoretických...
Objev podobné jako Didaktika vysokej školy (978-80-571-0245-8)
Didaktika mateřské školy (999-00-018-4961-0)
Elektronická kniha - autor Kolektiv autorů, 252 stran Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabízí informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika učení dětí předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřských škol a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice cílů, obsahů a procesů učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol získanými prostřednictvím výzkumných šetření.
Objev podobné jako Didaktika mateřské školy (999-00-018-4961-0)
Didaktika matematiky II. (978-80-8140-200-5)
Kniha - autor Anne Frobisher; Len Frobisher, 164 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Voľné pokračovanie publikácie Didaktika matematiky I. od britských autorov Anne a Len Frobisherovcov. Sprievodca učiteľa po svete matematiky a matematického premýšľania. Pomáha učiteľom využívať hľadanie riešení úloh vo svojom učení. Zámerom je, aby práve cez hľadanie riešení úloh učitelia matematiky u detí rozvíjali ich schopnosť samostatne myslieť, a súčasne aj argumentovať matematicky v skupinách.
Objev podobné jako Didaktika matematiky II. (978-80-8140-200-5)
Didaktika mateřské školy (978-80-7598-276-6)
Kniha - autor Zora Syslová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabízí informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika učení dětí předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřských škol a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice cílů, obsahů a procesů učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol získanými prostřednictvím výzkumných šetření.
Objev podobné jako Didaktika mateřské školy (978-80-7598-276-6)
Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)
Kniha - autor Eva Šmelová; Michaela Prášilová, 400 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zabývá základními aspekty předškolního vzdělávání se zřetelem na specifika dítěte předškolního věku. Autoři se věnují tradičním tématům didaktiky v kontextu předškolního vzdělávání. Řeší aktuální problémy současné praxe. Propojují tak teoretické a praktické poznatky s informacemi potřebnými pro každodenní činnost učitele předškolního zařízení a rozvoj jeho profesních kompetencí. Publikace je určena především pro pracovníky předškolních zařízení, ale i pro studenty oborů zaměřených na předškolní vzdělávání. V rámci jednotlivých kapitol nalezne čtenář případové studie, jejichž rozbor vede k integraci znalostí předškolní didaktiky, obecné pedagogiky, pedagogiky předškolního věku, pedagogické psychologie, školského managementu a dalších disciplín vstupujících do předškolního vzdělávání. Jednotlivé kapitoly jsou doplňovány příklady a případovými studiemi, které...
Objev podobné jako Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)
Didaktika literatury: výzvy oboru - Ondřej Hník - e-kniha
eBook: Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak převládá v reálném životě, ve čtenářství, v kultuře.
Objev podobné jako Didaktika literatury: výzvy oboru - Ondřej Hník - e-kniha
Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou - Chocholoušková Zdeňka, Lenka Hajerová Műllerová - e-kniha
eBook: Vysokoškolská učebnice didaktiky biologie, která má studenty učitelství vybavit profesními znalostmi a kompetencemi natolik, aby věděli „čemu a jak vyučovat“. Klade důraz na nezbytnost těsné spolupráce ve vertikálním směru, tj. mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami, které pevně stojí na oborových základech.
Objev podobné jako Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou - Chocholoušková Zdeňka, Lenka Hajerová Műllerová - e-kniha
Didaktika pro vysokoškolské učitele (978-80-247-4217-5)
Elektronická kniha - autor Libuše Podlahová, kolektiv a, 160 stran Publikace je určena především mladým učitelům, kteří začínají svůj obor vyučovat na vysoké škole a nemají pedagogické vzdělání. Autoři aplikují didaktické zásady, metody a formy na podmínky výukového procesu v prostředí vysoké školy, vysvětlují efektivní metody a prostředky výuky. Důraz je kladen především na praktickou vyučovací činnost v každodenní praxi a možnosti racionalizace a zefektivnění výuky odborných předmětů na vysoké škole.
Objev podobné jako Didaktika pro vysokoškolské učitele (978-80-247-4217-5)
Didaktika osobnostní a sociální výchovy (978-80-247-4473-5)
Elektronická kniha - autor Josef Valenta, 232 stran Tato kniha (opírající se o poznatky zjištěné v praxi) si klade za cíl konstituovat základ didaktiky OSV. Zejména chce ale ukázat, o čem by měl učitel/lektor přemýšlet, aby pak v učebně mohl říci: "Teď opravdu dělám OSV." Kniha je věnována všem, kdo se zabývají rozvíjením životních dovedností.
Objev podobné jako Didaktika osobnostní a sociální výchovy (978-80-247-4473-5)
Metafory, kterými žijeme - George Lakoff, Mark Johnson
Základní dílo kognitivní lingvistiky způsobilo ve své době revoluci ve filosofii jazyka a přístupu k němu vůbec. Fundamentální premisy, na základě nichž byly jazyk a myšlení v jazyce teoreticky i prakticky zpracovávány a pojímány, byly tímto dílem narušeny a musely být přebudovány. Základní strukturou jazyka už nebylo slovo či propozice, ale metafora, která se dostala do popředí zájmu jazykovědců i filosofů. Metafora sama současně přestala být výsostnou doménou básnického světa a aktualizace jazykových forem a přesunula se v celé šíři do sféry běžné komunikace. Současně se ukázala podstatná role metafory také v nejazykových oborech: v teorii poznání, estetice, kulturní antropologii, sociologii, psychologii ad. Metafora je podle autorů prvotním konceptem organizace světa, myšlení i sebe sama. Autoři vycházejí z nejběžnějších příkladů každodenních situací, v jejichž vnitřní struktuře nacházejí podobnosti s vytyčenými centrálními metaforami a ukazují jejich uspořádání. Na mnoha analytických příkladech dokazují formativní sílu metafory: její vliv v politice, válce, finančnictví, byznysu, kultuře, médiích. Způsob, jimiž svůj výklad podávají, je velmi jednoduchý, čistý, terminologicky nezatížený a přístupný. Toto revidované vydání je rozšířeno o rozsáhlý autorský doslov, v němž Lakoff a Johnson shrnují výsledek působení své knihy od 80. let, kritiku a rozšířené badatelské pole jejich teorie metafor a srovnávají svá východiska a závěry s opozičními koncepcemi a protichůdnými teoriemi. Metafory, kterými žijeme vyšly poprvé r. 1980 a od té doby v dalších a dalších vydáních i v překladech do mnoha jazyků. George P. Lakoff (*1941) je profesorem lingvistiky na University of California, Berkeley, CA, USA. Polem jeho zájmu jsou některé oblasti pojmové analýzy v rámci kognitivní lingvistiky. Zaobírá se povahou konceptuálních systémů (zejm. metaforických systémů pro koncepty času, události, příčiny, citů, morálky, egocentrických kategorií, politiky ad.) a jejich vyjadřováním v různých jazycích světa. V oblasti kognitivní sociální vědy se zabývá aplikacemi kognitivní sé-mantiky. S Markem Johnsonem zkoumá důsledky kognitivní vědy pro filozofii. S Jeromem Feldmanem se zabývá neurálními základy a reprezentacemi konceptuálních systémů. Nejnověji se věnuje i kognitivním metaforickým strukturám v matematice.Mark L. Johnson (*1949) je profesorem filozofie na University of Oregon, Eugene, OR, USA. Hlavním okruhem jeho zájmu je filozofie jazyka, teorie metafory, tzv. vtělená filosofie a kognitivní věda a vzájemný vztah těchto disciplín. Další jeho doménou je filozofie umění, estetika a vztah hudby a významu. Předmětem jeho badatelského zájmu je také filozofie Immanuela Kanta, zejména jeho teorie morální a estetická. Čtvrtým okruhem je morální fi-lozofie v nejširším slova smyslu. Nadto se Johnson obírá i americkou filozofií, zejména pragmatismem, a nověji také kognitivní neurovědou.
Objev podobné jako Metafory, kterými žijeme - George Lakoff, Mark Johnson
Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (9788024652283)
Elektronická kniha - autor Martin Strouhal a Míla Janišová, 242 stran, česky Kolektivní monografie pracovníků věnujících se přípravě budoucích učitelů na FF UK je první publikací vydanou Centrem učitelství FF UK, jež vzniklo v roce 2021. Kniha zahrnuje příspěvky z oborových didaktik českého jazyka a literatury, cizích jazyků, historie a z oblasti pedagogicko-psychologické přípravy učitelů. Nabízí aktuální pohledy na domácí i zahraniční přístupy k profesnímu terciárnímu vzdělávání budoucích pedagogů, systemizaci nejnovějších poznatků vybraných oborových didaktik, aktuální pohledy na problematiku didaktické transformace oborových poznatků a jejich následnou implementaci do vysokoškolských vzdělávacích programů. Dále představuje nedávné výzkumy zabývající se oborově didaktickými otázkami, problematikou fakultních učitelů a pedagogických praxí. Publikace chce také poukázat na největší nedostatky učitelské přípravy a na faktory ovlivňující adaptaci začínajících...
Objev podobné jako Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (9788024652283)
Kniha Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0)
Kniha - autor Iva Stuchlíková; Tomáš Janík, 466 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Oborové didaktiky jsou vědními disciplínami zaměřenými na oborově specifickou dimenzi vyučování a učení ve škole i mimo ni. Jejich agenda sahá od vymezování a zdůvodňování cílů oborového vyučování a učení přes výběr, legitimizaci a didaktickou transformaci obsahů až k metodické strukturaci učebních procesů. Problémem českého školství je, že oborové didaktiky u nás nebyly po dlouhou dobu s náležitými nároky systematicky pěstovány. Přesto se rozvinuly do podoby relativně svébytných vědních disciplín, jak o tom svědčí tato kniha. Jejím cílem je podat pohled na vývoj a stav oborových didaktik v České republice a naznačit perspektivy jejich dalšího směřování.
Objev podobné jako Kniha Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0)
Maturita z dejepisu: + testy na www.priroda.sk (978-80-551-7671-0)
Kniha - autor Zuzana Pravdová, 144 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá http://pemic-books.cz/ASPX/Annotation.aspx?kod=0360332
Objev podobné jako Maturita z dejepisu: + testy na www.priroda.sk (978-80-551-7671-0)
Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích (978-80-7552-486-7)
Kniha - autor Lucie Betáková; Milena Štulrajterová; Eva Homolová, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jak na didaktiku anglického jazyka? Vybrali jsme nejčastějí otázky, které si učitelé anglického jazky potřebují ve své každodenní praxi zodpovědět. Odpověď na každou otázku je podložena odbornou literaturou a za každou odpovědí následuje seznam doporučené literatury, jejíž přečtení by učitelům pomohlo se v dané problematice zorientovat. Kniha může výrazně pomoci jak učitelům anglického jazyka přímo v praxi, tak budoucím učitelům anglického jazyka, kteří se vzdělávají v pregraduálních kurzech na pedagogických fakultách a dalších fakultách vzdělávajících učitele.
Objev podobné jako Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích (978-80-7552-486-7)
Márnosť - Viliam Klimáček
Minulosť už nie je, čím bývala. Dystopický román o roku 1958, kedy Slovensko patrí do Euro-Ázijskej únie a v Novej Bratislave sa začala svetová výstava EXPO 58. Na území Slovenska sa ťaží Márnosť - novo objavený prvok „nihílium“, ktorý v pôde vygenerovali generácie našich predkov a ktorý dal krajine súčasný názov Nihília. Nihílium poháňa ekonomiku Euro-Ázijskej únie, na čele s Ruskou náručou a jej satelitmi – Nihíliou, Královstvím Českým, Republikou Hungur, Svätou stolicou Poľskou, Transylvániou, Južným kútom a Cyríliou. Hlavný hrdina, pätnásťročný syn objaviteľa nihília, sa búri proti absurdnému svetu, v ktorom žije a chce ho zmeniť. Pred čitateľom sa odkrýva groteskné puzzle situácií, spočiatku fragmentárnych, z ktorých sa postupne vynára príbeh o tom, ako naše nedávne dejiny mohli byť ešte šialenejšie, než boli.
Objev podobné jako Márnosť - Viliam Klimáček
Pátrame po reči iného - Viliam Kratochvíl
Princíp multiperspektivity teoreticky a prakticky pre vzdelávaciu oblasť Človek a spoločnosť. Návody, ako rozvíjať kritické myslenie, interpretačné spôsobilosti žiakov, a ako primäť žiakov pracovať s multiperspektivitou v rámci jedného historického javu. Lebo "pravdu" možno mať rôznymi spôsobmi. Pátrame po reči Iného spracováva problematiku školských písomných prameňov pre učiteľov, ako prostriedok na rozvoj kritického myslenia a interpretačných spôsobilostí žiakov vo vyšších ročníkoch základnej školy, nižšieho stupňa osemročných gymnázií, na štvorročných gymnáziách, ako aj na stredných odborných školách. Brožúra prináša teoretické východiská na prácu s učebnými ?gúrami, ktoré autor skompletizoval do podoby pracovných listov na kopírovanie. Tie RAABE vydáva pod názvom MULTIPERSPEKTIVITA v 26 učebných figúrach.
Objev podobné jako Pátrame po reči iného - Viliam Kratochvíl
Obecná didaktika: a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních (978-80-271-3249-2)
Kniha - autor Alena Vališová; Miroslava Kovaříková, 312 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je určena bakalářským i magisterským studentům učitelství v prezenční i kombinované formě a tvoří východisko k samostatnému studiu. Kromě teoretických informací obsahuje i množství praktických úkolů a příkladů.
Objev podobné jako Obecná didaktika: a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních (978-80-271-3249-2)
Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy - Martin Strouhal, Míla Janišová - e-kniha
eBook: Kolektivní monografie pracovníků věnujících se přípravě budoucích učitelů na FF UK je první publikací vydanou Centrem učitelství FF UK, jež vzniklo v roce 2021. Kniha zahrnuje příspěvky z oborových didaktik českého jazyka a literatury, cizích jazyků, historie a z oblasti pedagogicko-psychologické přípravy učitelů. Nabízí aktuální pohledy na domácí i zahraniční přístupy k profesnímu terciárnímu vzdělávání budoucích pedagogů, systemizaci nejnovějších poznatků vybraných oborových didaktik, aktuální pohledy na problematiku didaktické transformace oborových poznatků a jejich následnou implementaci do vysokoškolských vzdělávacích programů. Dále představuje nedávné výzkumy zabývající se oborově didaktickými otázkami, problematikou fakultních učitelů a pedagogických praxí. Publikace chce také poukázat na největší nedostatky učitelské přípravy a na faktory ovlivňující adaptaci začínajících učitelů na edukační praxi. V neposlední řadě kniha usiluje o identifikaci těch oblastí, kde spolu mohou komunikovat pedagogicko-psychologická a oborová složka učitelského vzdělávání.
Objev podobné jako Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy - Martin Strouhal, Míla Janišová - e-kniha
Multiperspektíva v 26 učebných figúrach - Viliam Kratochvíl
Pracovné listy s historickými prameňmi na skúmanie minulosti i prítomnosti. Pomáhajú rozvíjať kritické myslenie, interpretačné spôsobilosti žiakov, a dávajú návody ako primäť žiakov pracovať s multiperspektivitou v rámci jedného historického javu. Lebo "pravdu" možno mať rôznymi spôsobmi. Pracovné listy rozvíjajú kritický prístup a kritické myslenie aj interpretačné schopnosti žiakov vo vyšších ročníkoch základnej školy, nižšieho stupňa osemročných gymnázií i na štvorročných gymnáziách, ako aj na stredných odborných školách. A to všetko vďaka skúmaniu pôvodných historických prameňov, keď vo výučbe dejepisu konštruujeme v konkrétnych učebných figúrach, situáciách pre žiakov dvojitú sociálnu perspektívu, dvojitý uhol pohľadov prostredníctvom školských historických písomných i obrazových prameňov.
Objev podobné jako Multiperspektíva v 26 učebných figúrach - Viliam Kratochvíl
Multiperspektíva v 26 učebných figúrach (978-80-8140-502-0)
Kniha - autor Viliam Kratochvíl, 48 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovné listy s historickými prameňmi na skúmanie minulosti i prítomnosti. Pomáhajú rozvíjať kritické myslenie, interpretačné spôsobilosti žiakov, a dávajú návody ako primäť žiakov pracovať s multiperspektivitou v rámci jedného historického javu. Lebo "pravdu" možno mať rôznymi spôsobmi. Pracovné listy rozvíjajú kritický prístup a kritické myslenie aj interpretačné schopnosti žiakov vo vyšších ročníkoch základnej školy, nižšieho stupňa osemročných gymnázií i na štvorročných gymnáziách, ako aj na stredných odborných školách. A to všetko vďaka skúmaniu pôvodných historických prameňov, keď vo výučbe dejepisu konštruujeme v konkrétnych učebných figúrach, situáciách pre žiakov dvojitú sociálnu perspektívu, dvojitý uhol pohľadov prostredníctvom školských historických písomných i obrazových prameňov.
Objev podobné jako Multiperspektíva v 26 učebných figúrach (978-80-8140-502-0)
Dejepis: Metodická príručka pre učiteľov dejepisu v 9. ročníku ZŠ (978-80-8140-283-8)
Kniha - autor Dušan Ondrušek; Zuzana Fialová, 110 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá JEDINÁ SVOJHO DRUHU NA TRHU! Metodická príručka pre učiteľov dejepisu v 9. ročníku základnej školy. Prináša témy na diskusiu a námety na aktivity na prácu so žiakmi pre učiteľov dejepisu, ale aj etickej východy a občianskej náuky v základných školách aj na gymnáziu. Metodická príručka pre učiteľov vznikla ako reakcia na zmenu rámcového učebného plánu pre ZŠ, kedy má byť od 1. septembra 2017 pridaná 1 hodina dejepisu v 9. ročníku v ZŠ, ktorá má byť zameraná na diskusiu (učiteľ - žiaci) najmä na témy: Demokracia, Tolerancia, Vlastenectvo, Sloboda, Anarchia, Dialóg, Riešenie konfliktov, Nacizmus, Komunizmus, Migrácia, Radikalizácia ...
Objev podobné jako Dejepis: Metodická príručka pre učiteľov dejepisu v 9. ročníku ZŠ (978-80-8140-283-8)
Márnosť - Viliam Klimáček - e-kniha
eBook: Minulosť už nie je, čím bývala. Dystopický román o roku 1958, kedy Slovensko patrí do Euro-Ázijskej únie a v Novej Bratislave sa začala svetová výstava EXPO 58. Na území Slovenska sa ťaží Márnosť - novo objavený prvok „nihílium“, ktorý v pôde vygenerovali generácie našich predkov a ktorý dal krajine súčasný názov Nihília. Nihílium poháňa ekonomiku Euro-Ázijskej únie, na čele s Ruskou náručou a jej satelitmi – Nihíliou, Královstvím Českým, Republikou Hungur, Svätou stolicou Poľskou, Transylvániou, Južným kútom a Cyríliou. Hlavný hrdina, pätnásťročný syn objaviteľa nihília, sa búri proti absurdnému svetu, v ktorom žije a chce ho zmeniť. Pred čitateľom sa odkrýva groteskné puzzle situácií, spočiatku fragmentárnych, z ktorých sa postupne vynára príbeh o tom, ako naše nedávne dejiny mohli byť ešte šialenejšie, než boli. Viliam Klimáček (1958), dramatik, básnik, prozaik, režisér, scenárista a herec divadla GUnaGU, autor kníh pre deti a mládež. Narodil sa v Trenčíne, žil na Starej Turej, býva v Bratislave. Vyštudoval medicínu a po deväťročnej praxi zo zdravotníctva odišiel. Založil divadlo GUnaGU, v ktorom režíruje. Píše aj pre iné domáce a zahraničné divadlá, tiež pre rozhlas, televíziu a film. Napísal vyše šesťdesiat divadelných hier, vyšla mu dvadsiatka kníh. Konceptuálne rozprávky Noha k nohe zaradila poľská sekcia IBBY do Kánonu 100 najkrajších detských kníh sveta, román Námestie kozmonautov bol vo finále Anasoft litera 2008, Horúce leto 68 vyšlo v Arabských emirátoch, Francúzsku, Litve a v USA.
Objev podobné jako Márnosť - Viliam Klimáček - e-kniha
V prachu ciest - Viliam Apfel
Zaužívané príslovie pripomína – Kto sa nezaujíma o svoju minulosť, nie je hoden svojej budúcnosti. Môžeme mu dať za pravdu, veď aj naše dejiny ponúkajú plnú náruč nedopovedaných, naružovo prifarbených a či tendenčných údajov o dejoch, ktoré sa stali, o ľuďoch, ktorí žili pred nami. Vždy totiž pôsobili tvorcovia legiend, ktoré – aj keby sme pripustili, že s tým najpočestnejším úmyslom – posúvali kedysi celkom reálnu postavu do novej a pekne (alebo hanlivo) upravenej podoby. Vôňa života sa vytratila a konkrétna osoba, ktorá žila, ustúpila do pozadia, aby na jej miesto mohla zasadnúť akási jej románová podoba, ktorá vystupuje z miznúceho tieňa tej pôvodnej, originálnej a začína namiesto nej žiť vlastný fiktívny život... No predsa jestvuje pravda o dobe a ľuďoch našej minulosti. Je však skrytá v stáročnom prachu archívov, kam laik prenikne málokedy. Len z času načas ktosi vynesie na povrch fakty naplnené podrobnosťami a ostatní žasneme... Legendy odpradávna nebývajú veľmi verné priateľky často nepeknej, skoro vždy pre niekoho nepríjemnej, spoločníčky nášho života, ktorú voláme pravda. Skúsme teda spoločne pozbierať zvyšok odvahy v nás – aj s rizikom istého sklamania z rozbíjania mýtov – a vydajme sa po stopách osudov mužov, ktorí žili a pôsobili na nám blízkom území v rozpätí viac ako päťsto rokov. Viliam Apfel Príbehy Viliama Apfela majú navyše ešte jeden rozmer: on sa pozerá na veľkú národnú históriu cez kľúčovú dierku regiónu a ja si myslím, že súčasná história prežije svoju renesanciu práve prostredníctvom tejto oblasti, oblasti regionálnych dejín, lebo tam je najviac miesta, najviac zanedbaných, ale aj najpríťažlivejších tém. Pavel Dvořák
Objev podobné jako V prachu ciest - Viliam Apfel
101 příběhů a metafor z manažerské praxe (978-80-247-2141-5)
Elektronická kniha - autor Petr Škrla, 176 stran Autor prožil jako lektor a manažer velkou část svého života v Kanadě a Africe. Ve své nové knize prezentuje čtivým způsobem univerzální manažerské a životních principy. Podává je formou metafor nebo příběh, které umožňují zajímavou a širokou aplikaci důležitých a jinak složitých manažerských strategií do každodenních situací. Součástí takřka každé metafory je vtipná ilustrace, která daný princip dokresluje. Kniha tak představuje unikátní nástroj, kterým může lektor nebo manažer inspirovat či motivovat své posluchače. Je určena především lektorům, učitelům a manažerům, jejichž cílem není pouze předávat informace svým posluchačům, ale ovlivnit i jejich způsob myšlení, postoje i chování. Autor napsal několik dalších úspěšných publikací z oblasti kreativního managementu a řízení rizik, ale i krásné literatury.
Objev podobné jako 101 příběhů a metafor z manažerské praxe (978-80-247-2141-5)
Egyptské mandaly - Martin Kratochvíla
Tajemná civilizace starověkého Egypta je prodchnuta rituály, božstvy a magií. V tomto dodnes neobjasněném světě se spolu snoubí umění, řeč symbolů, duchovní i světské nauky, které i dnešní věda uznává za překvapivě vyspělé. Tento soubor mandal je prvním krokem k přiblížení obrazu nejstarší a nejdéle trvající pozemské kultury, jež se dotýká i dnešní podoby světa, neboť mnohé z věcí vzešlých z dávné říše na Nilu platí dodnes. Mandala se díky svému jedinečnému koncentrickému tvaru nabízí jako ideální předloha pro meditaci i nezkušeným, nervózním a stresovaným lidem. Akt malování přitom proces meditace i vlastního poznání jedinečným způsobem posiluje. Důležité je pouze využít široké palety barev, která poskytne dostatek prostoru pro vaši fantazii - jaké si zvolíte, je čistě na vás. Během vybarvování mandal budete postupně vnímat, jak se vám zklidňuje dýchání. Pokud se do této tvůrčí meditace skutečně ponoříte a zcela se uvolníte, spočinete sami v sobě. A až učiníte poslední tah, budete se cítit jako znovuzrození…
Objev podobné jako Egyptské mandaly - Martin Kratochvíla
Malujeme mandaly - Martin Kratochvíla
Malování mandal je jedním z nejstarších a nejkouzelnějších umění, jak proniknout do vlastní duše. Tyto magické kruhy dnes pomáhají miliónům lidí odstraňovat stresy, únavu, bolesti hlavy a dokonce ukazují pozitivní výsledky při jejich užití jako doplňku při léčbě vážných onemocnění. Mandaly formou kalendáře ve spirálové vazbě. Na jedné straně s předlohou a na druhé černobílé pro svoji osobní tvorbu.
Objev podobné jako Malujeme mandaly - Martin Kratochvíla
Mystické mandaly - Martin Kratochvíla
Tento soubor mandal je ukázkou z bohaté palety mystických znaků a symbolů, které se objevují v mnoho kulturách našeho světa. Tyto symboly, k nimž nejčastěji patří amulety, talismany a tajemné značky, byly svými nositely používány z nejrůznějších důvodů - aby chránily, propůjčovaly magické schopnosti, přinášely úspěch, uzdravení, moc, lásku nebo peníze. Jejich původ je povětšině zakořeněn ve znalostech a učení starých mystiků a alchymistů. U mnohých však není původ znám a také o účelu jen spekulujeme; bude tedy také na vás, abyste jej skrze svou citlivou práci s barvami odhalili… Mandala se díky svému jedinečnému koncentrickému tvaru nabízí jako ideální předloha pro meditaci i nezkušeným, nervózním a stresovaným lidem. Akt malování přitom proces meditace i vlastního poznání jedinečným způsobem posiluje. Důležité je pouze využít široké palety barev, která poskytne dostatek prostoru pro vaši fantazii - jaké si zvolíte, je čistě na vás. Během vybarvování mandal budete postupně vnímat, jak se vám zklidňuje dýchání. Pokud se do této tvůrčí meditace skutečně ponoříte a zcela se uvolníte, spočinete sami v sobě. A až učiníte poslední tah, budete se cítit jako znovuzrození…
Objev podobné jako Mystické mandaly - Martin Kratochvíla
Čarodějnické mandaly - Martin Kratochvíla
Tyto živoucí výtvory mistrů magie z různých kultur jsou zdrojem magických sil a moci. Cílem souboru je umožnit nahlédnout do tajemného světa magie.
Objev podobné jako Čarodějnické mandaly - Martin Kratochvíla
Posttraumatické vyprávění - Alexander Kratochvil
Aby bylo možné vzpomínat, vyprávějí se příběhy. Lidé vyprávějí příběhy mimo jiné proto, aby si v paměti udrželi vzpomínky. Čím se ale liší vyprávění příběhů zachycujících traumatické zážitky z války, totalitní represe či katastrofy? Trauma je ze své podstaty nevyslovitelné, a tak se literatura založená na posttraumatickém vyprávění stává vzácnou příležitostí ho emocionálně uchopit. Posttraumatické vyprávění můžeme chápat také jako myšlenkový experiment, jenž pomocí literární fikce vytváří cestu k jádru traumatického zážitku, který by jinak zůstal nesdělitelný.
Objev podobné jako Posttraumatické vyprávění - Alexander Kratochvil
Pánské trendy šle (kšandy) Lerros Viliam - červená
Elegantní pánské kšandy německé značky Lerros! Představujeme Vám pánské šle - kšandy německé značky Lerros, které podtrhnou Vás elegantní vzhled a neměly by chybět v šatníku žádného moderního může. Kšandy mají nastavitelnou délku a zadní část má klasický tvar písmene Y. Středová část je vyrobena z přírodní kůže a je ozdobena logem značky. Kšandy jsou nastavitelné a jsou zasílány v papírové krabičce.
Objev podobné jako Pánské trendy šle (kšandy) Lerros Viliam - červená
Beat|kniha útekov - Viliam Klimáček - e-kniha
eBook: Tragikomický román o šesťdesiatych rokoch dvadsiateho storočia opisuje nástup rokenrolu a elektrických gitár v malom meste na Slovensku. Doteraz najosobnejší text autora opisuje jeho brata, rockového gitaristu, ktorý prejde mnohými skupinami od bigbeatových až po barové kapely, aby nakoniec v osemdesiatych rokoch emigroval do Západného Nemecka, kde spácha samovraždu. Kniha je zároveň aj príbehom mnohých ľudí, ktorí chceli opustiť komunistické Československo, ohradené elektrickým plotom a miestami zámerne pripomína romány Julesa Verna: útek ponorkou, balónom, obrneným autom... Román, jemne balansujúci medzi čiernym humorom a melanchóliou, je poctou básnikom Beat generation aj nespočetným rockovým skupinám, pri ktorých hudbe dospeli viaceré generácie dnešných Slovákov. Viliam Klimáček (1958), dramatik, básnik, prozaik, režisér, scenárista a herec divadla GUnaGU, autor kníh pre deti a mládež. Narodil sa v Trenčíne, žil na Starej Turej, býva v Bratislave. Vyštudoval medicínu a po deväťročnej praxi zo zdravotníctva odišiel. Založil divadlo GUnaGU, v ktorom režíruje. Píše aj pre iné domáce a zahraničné divadlá, tiež pre rozhlas, televíziu a film. Napísal vyše šesťdesiat divadelných hier, vyšla mu dvadsiatka kníh. Konceptuálne rozprávky Noha k nohe zaradila poľská sekcia IBBY do Kánonu 100 najkrajších detských kníh sveta, román Námestie kozmonautov bol vo finále Anasoft litera 2008, Horúce leto 68 vyšlo v Arabských emirátoch, Francúzsku, Litve a v USA.
Objev podobné jako Beat|kniha útekov - Viliam Klimáček - e-kniha
Divadlo nebo život!: Aneb Metafora divadla jako prostředek poznávání (978-80-7437-306-0)
Kniha - autor Josef Valenta, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Divadlo nebo život!: Aneb Metafora divadla jako prostředek poznávání (978-80-7437-306-0)
Je suis Paris - Jiří Kratochvil
Další román nejvýraznějšího vypravěče porevoluční české prózy, v němž je Jiří Kratochvil opravdu především „neřestným vypravěčem“ (neřestný tu ale neznamená nemravný), nikoli analytickým intelektuálem. V Je suis Paris si můžeme vychutnat mnoho dějových úrovní a zákoutí. Vše je skloubeno a vyprávěno s mimořádnou přesností a lehkostí, běžící jako dobře namazaný stroj. Celý ten čtenářsky dobře přístupný mechanismus, vytvořený s kratochvilovským vtipem a neobyčejnou slovesnou silou, nese vespod notorickou, třebaže úspěšně ironizovanou vypravěčovu úzkostnou skepsi: Kromě smrti v životě není jiné jistoty a naše naděje jsou jen jinou verzí králičí víry o daleké zaslíbené zemi Austrálii. Hle, Jízlivá potměšilost žití, tedy v roce 2017 vydaný Kratochvilův román, jehož je Je suis Paris zdařilým pokračováním.
Objev podobné jako Je suis Paris - Jiří Kratochvil
Genealogie pro laiky - Jan Kratochvíl
Dohledávání předků sice už dnes díky moderním technologiím nemusí znamenat desítky hodin strávených luštěním archivních materiálů. Trénované oko je však stále tím nejdůležitějším pomocníkem, jehož nelze nahradit. Proto Jan Kratochvíl, archivář, genealog a historik, sestavil publikaci, která pomůže osvojit si schopnost číst jednotlivá písmenka a jejich napojování, porozumět proměnám vizuální podoby jmen či povolání v zápisech nebo orientovat se ve vybraných zkratkách užívaných v matrikách.
Objev podobné jako Genealogie pro laiky - Jan Kratochvíl
Model Model Hawker Hurricane MK.II HI TECH 1:72 (8594877008822)
Model letadla - plastový, vojenské letadlo, realistické provedení, z historického období, 48 dílků, vhodné na vystavení, délka 13,6 cm, vhodný od 10 let Každého malého kutila od 8 let jistě potěší model vrtulníku MIL MI - 4 v měřítku 1:72, který zvládne sestavit úplně sám.Máte doma malého modeláře? Pak si buďte jistí, že jej potěší plastový model letadla Hawker Hurricane MK.II HI TECH v měřítku 1:72, který zvládne sestavit úplně sám. K dispozici je 48 jednotlivých dílků, které sestávají z kvalitního, odolného a zdravotně nezávadného materiálu. Hotová hračka Hawker Hurricane může posloužit jako pomůcka při společných hrách s kamarády, jako dekorace pracovního stolu v dětském pokoji nebo jako součást sbírky modelů podobného charakteru. Součástí balení nejsou barvy ani lepidlo.Klíčové vlastnosti modelu letadla Hawker Hurricane MK.II HI TECHLetadlo Hawker Hurricane MK.II HI TECH pro všechny malé modelářeČtyřicet osm plastových dílů zvládnou sestavit i...
Objev podobné jako Model Model Hawker Hurricane MK.II HI TECH 1:72 (8594877008822)
Kratochvíl & Ackerman: Zvukobraní box (SU5966-2)
Hudební CD - Po úspěšném CDboxu kapely Jazz Q je tu další velká porce muziky Martina Kratochvíla, tentokrát v duu s Tonym Ackermanem! Spojení jejich klavíru a kytary je funkční již od roku 1986, kdy pod názvem Stará známost vydali debutové album, To, a dalších šest (Ornament, Moravské koncerty, Spolu, Šerosvit a Po úspěšném CDboxu kapely Jazz Q je tu další velká porce muziky Martina Kratochvíla, tentokrát v duu s Tonym Ackermanem! Spojení jejich klavíru a kytary je funkční již od roku 1986, kdy pod názvem Stará známost vydali debutové album, To, a dalších šest (Ornament, Moravské koncerty, Spolu, Šerosvit a Duology 1 + 2) tvoří zaklad této mohutné dávky výborné hudby. Komplet na celkem osm cédéček doplňuje bonusový disk Zvukobraní, nabízející 15 nahrávek z archivu Martina Kratochvíla, při této příležitosti vůbec poprvé vydaných. Oba pánové se na uvedených albech setkali také s houslistou Ivanem Ženatým, cellistou Vojtěchem Havlem, perkusionistou Imramem Musou...
Objev podobné jako Kratochvíl & Ackerman: Zvukobraní box (SU5966-2)
Podívejte se také
- Dekorace Andílek se srdcem u stromu, 15 cm
- Hledání mateřského stromu (978-80-7670-087-1)
- Daleko od stromu (978-80-758-5587-9)
- Květ železného stromu (978-80-758-5699-9)
- Daleko od stromu (978-80-7227-392-8)
- TopQ Samsung A32 Kresba stromu 63049 (Sun-63049)
- Černá paměť stromu (978-80-7470-107-8)
- SWAROVSKI model MILLENIA 5620555 (9009656205556)
- SWAROVSKI model MILLENIA 5640557 (9009656405574)
- SWAROVSKI model STILLA 5639136 (9009656391365)
- SWAROVSKI model STILLA 5639135 (9009656391358)
- SWAROVSKI model STILLA 5639133 (9009656391334)
- SWAROVSKI model STILLA 5639116 (9009656391167)
- SWAROVSKI model STILLA 5639134 (9009656391341)
- SWAROVSKI model ORTYX 5643733 (9009656437339)
- SWAROVSKI model ORTYX 5643731 (9009656437315)
- SWAROVSKI model INFINITY 5518868 (9009655188683)
- SWAROVSKI model MILLENIA 5619500 (9009656195000)
- SWAROVSKI model ORTYX 5643729 (9009656437292)
- SWAROVSKI model ATTRACT 5430365 (9009654303650)
- SWAROVSKI model GEMA 5644687 (9009656446874)
- SWAROVSKI model ATTRACT 5408436 (9009654084368)