Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Hry pro rozvoj čtení - Od batolete po školáka - Lenka Theodora Ficová
Jestlipak víte, kdy se u dítěte začínají rozvíjet předpoklady pro to, aby z něho nebo z ní vyrost zdatný čtenář? Pokud hádáte předškolní věk nebo dokonce první třídu, jste vedle jak ta jedle!Pojďme se společně pěkně popořádku podívat na to, co takový budoucí čtenář potřebuje k úspěchu. Kniha vás odlehčeným způsobem provede všemi rovinami a zákoutími čtenářství. Na příkladech si ukážeme, co všechno zahrnuje takzvaná čtenářská gramotnost i jaké nesnáze mohou nastat, pokud dítěti neposkytneme všechny potřebné podněty, aby z něj vyrostl čtenář. A aby to nebylo jen takové čtení o čtení, představíme si pěknou řádku her a pracovních listů, s jejichž pomocí rozvoj dovedností potřebných pro čtení u svého dítěte podpoříte raz dva.
Podívejte se také Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let (978-80-262-1522-6)
Hry pro rozvoj čtení - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
eBook: Jestlipak víte, kdy se u dítěte začínají rozvíjet předpoklady pro to, aby z něho nebo z ní vyrost zdatný čtenář? Pokud hádáte předškolní věk nebo dokonce první třídu, jste vedle jak ta jedle! Pojďme se společně pěkně popořádku podívat na to, co takový budoucí čtenář potřebuje k úspěchu. Kniha vás odlehčeným způsobem provede všemi rovinami a zákoutími čtenářství. Na příkladech si ukážeme, co všechno zahrnuje takzvaná čtenářská gramotnost i jaké nesnáze mohou nastat, pokud dítěti neposkytneme všechny potřebné podněty, aby z něj vyrostl čtenář. A aby to nebylo jen takové čtení o čtení, představíme si pěknou řádku her a pracovních listů, s jejichž pomocí rozvoj dovedností potřebných pro čtení u svého dítěte podpoříte raz dva.
Podívejte se také prvni cteni
Cvičení pro rozvoj čtení - Pavel Svoboda
Průpravná zábavná cvičení pro vytváření správných návyků při čtení, k tříbení rozlišovacích schopností, k rozvoji paměti a fonematického vnímání. Při řešení úkolů dochází k propojování procesu čtení s osvojováním nových poznatků z oblasti zeměpisu, přírodovědy, literatury. Cvičení jsou vhodná pro domácí přípravu na vyučování i k obohacení výuky podle rámcových vzdělávacích programů. Svým zaměřením do oblasti stimulace okulomotorických pohybů je tato publikace ojedinělá a od jiných cvičení se liší motivační složkou. Kniha je určena dětem od 7 let, zejména začínajícím čtenářům a dětem se specifickými poruchami učení, rodičům, učitelům. Mgr. P. Svoboda, Ph.D., působí na PedF UP v Olomouci. Zabývá se speciálněpedagogickou diagnostikou a reedukačními technikami pro nápravu očních pohybů u dětí se specifickými poruchami učení. Je autorem Zábavných cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2004). Mgr. Pavel Svoboda, Ph.D., pracuje v pedagogicko-psychologické poradně ve Svitavách. Ve své odborné práci se zabývá zvláště reedukačními technikami pro nápravu očních pohybů u dětí se specifickými poruchami učení. V Portálu vyšla jeho kniha Zábavná cvičení pro rozvoj čtení.
Podívejte se také cteni a dyslexie
Podívejte se také
- Malování podle čísel - Andělé od Lenka - Universe angel (HRAmal01089nad)
- Hry na rozvoj verbální komunikace (978-80-271-2429-9)
- Vývoj batolete: Od jednoho roku do tří let (978-80-247-5085-9)
- Od Sarajeva po Hirošimu (9788024629896)
- Od Hirošimy po Bělehrad (9788024629889)
- Intimní historie od antiky po baroko ()
- Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
- Rozhýbej svůj jazýček - nové hry: Rozvoj řeči hravě (978-80-271-1331-6)
- Rozvoj řeči Zvuky a slabiky: Pracovní knížka a hry pro předškoláky (978-80-266-1303-9)
- Vývoj batolete (978-80-247-5085-9)
- Opuštěná společnost: Česká cesta od Masaryka po Babiše
- Filipová Lenka: Oppidum - CD (7710009)
- Kostka pro rozvoj smyslů (3838A)
- Osobní rozvoj
- Rozvoj myšlení pro děti od 5 do 8 let: pro šikovné hlavičky (978-80-7496-474-9)
- Od zrníčka po koláček (978-80-7496-217-2)
- Od venuše po atomy (978-80-264-4255-4)
- Od patchworku po artquilt (978-80-247-5765-0)
- 690 otázek v angličtině - Od začátečníků po středně pokročilé
- Magické dítě: O vývojových fázích, důležitosti vazby a volné hry pro rozvoj tvůrčího myšlení (978-80-7530-169-7)
Hry pro rozvoj komunikačních schopností - Deborah M. Plummer
Umět se správně vyjádřit, dát najevo, co chci, najít ta správná slova… To vše někdy představuje zejména pro děti velkou výzvu. Tato kniha je plná zábavných a kreativních nápadů, které pomáhají k rozvíjení vyjadřovacích schopností. Najdeme v ní hry, jež rozvíjejí slovní zásobu, dechová cvičení, aktivity pro zdokonalení neverbální komunikace a artikulace. Hry jsou určeny pro skupinovou i individuální práci s dětmi a využijí ji nejen učitelé a vychovatelé, ale zajímavé podněty v ní najdou i rodiče. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj komunikačních schopností - Deborah M. Plummer
Hry pro rozvoj všímavosti u dětí - Deborah M. Plummer
Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila tento přístup, který pomáhá dětem uvědomovat si svůj vnitřní a vnější svět. První část se věnuje teoretickým a praktickým základům. Jsou zde popsány zásady při užití modelu všímavé hry při zohlednění emočního prostředí. Vychází z toho, že potřeba se na něco soustředit je přirozenou součástí našeho života. Samotná všímavá hra pak rozvíjí živé interakce, učen při ní probíhá hrou. Při strukturování prostředí je třeba jasně definovat role, pravidla a hranice, aby se děti cítily v bezpečí. Podpůrné prostředí, v němž se uznávají a cení všechny emoce, podporuje motivaci k soustředění a sebezklidnění. Potřeba je k tomu pět základních dovedností: sebekontrola, přizpůsobivost, účinné naslouchání, účinné pozorování a představivost. Druhá část je zásobárnou her a aktivit od „Zaměření na tělo“, „Konec nervozity“ k „Hudebním kresbám“ a „Předání úsměvu“. Aktivity je vhodné použít jak ve skupinách dětí ve věku 5-12 let, stejně jako s jednotlivci, a mohou být upraveny pro děti se zvláštními potřebami a potížemi se soustředěním, jako je ADHD, a pro starší děti. U každé hry je přehledná úvodní tabulka (ikony) s údaji o spodní věkové hranici, pro kterou je hra vhodná, délce cvičení, zda je hra pro větší či menší skupiny, zda při hře děti mluví a co jsou základní prvky, schopnosti či dovednosti, které se při hře rozvíjejí (např. sebepřijetí, představivost, sebeovládání, dedukce, naslouchání, sebedůvěra). Kromě popisu základních pravidel hry jsou uvedeny možné úpravy a nápady na její další rozvíjení. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými. V Portálu vyšly její knihy Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty (2013) a Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres (2013).
Objev podobné jako Hry pro rozvoj všímavosti u dětí - Deborah M. Plummer
Rozhýbej svůj jazýček - Zábavné hry pro rozvoj řeči - Veronika Kubáčová, Marcela Kotová
Není výslovnost vašeho dítěte ideální? Je načase s tím něco udělat! Kniha napomůže zábavnou formou rozhýbat jazýčky budoucích školáků. Hry a aktivity jsou rozčleněny do čtrnácti různých témat odrážejících svět předškoláčků. Pestrý obrazový doprovod děti přirozeně motivuje a pomůže jim v hravém cvičení. V knize najdete: •dechová, motorická a artikulační cvičení •hry na rozvoj smyslů, slovního vyjadřování a logického myšlení •pohádky, říkanky a písničky i s notovým zápisem •přitažlivé ilustrace
Objev podobné jako Rozhýbej svůj jazýček - Zábavné hry pro rozvoj řeči - Veronika Kubáčová, Marcela Kotová
Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let - Lucie Brault Simard
Kniha obsahuje více než 70 her, které rozvíjejí vyjadřovací schopnosti malých dětí při integraci všech vjemů. Pro rozvoj řeči u dětí od dvou do pěti let ji mohou využít logopedické preventiskty a učitelky v mateřské škole i rodiče. U každé aktivity jsou jasně popsány jednotlivé kroky, doporučení pro práci se staršími dětmi, vyznačeny jsou schopnosti, které se při dané aktivitě rozvíjejí, ponechán je i prostor pro vlastní poznámky.Lucie Brault Simard je kanadská pedagožka a autorka knih pro rozvoj malých dětí.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let - Lucie Brault Simard
Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
eBook: Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra. První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro prvňáčky s nerovnoměrným výkonem ve vzdělávání.
Objev podobné jako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci (978-80-247-3560-3)
Kniha - autor Ines Moser-Will; Ingrid Grube, 272 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato kniha je určena všem, kteří si chtějí zlepšit nebo zachovat duševní kondici. Obsahuje více než sto rozmanitých zábavných cvičení, hádanek a her, které pomohou nenucenou formou aktivovat váš mozek na optimální výkonnost. Díky nim posílíte schopnost koncentrace, logické myšlení, jazykové dovednosti, paměť a smyslovou pohotovost. Na krátká, ale efektivní cvičení vám stačí pouze tužka a můžete se do nich pustit - kdykoliv, kdekoliv a zcela podle své chuti a nálady. Budete překvapeni, jakých výsledků můžete díky každodennímu tréninku dosáhnout. Zachovat si svěží myšlení neznamená mít velké vědomosti, ale udržet si otevřenost vůči všemu, co s sebou život přináší, schopnost stavit se problémům čelem, hledat nejlepší možná řešení a realizovat je.
Objev podobné jako 110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci (978-80-247-3560-3)
Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí - Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orientace - Lenka Theodora Ficová
První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro prvňáčky s nerovnoměrným výkonem ve vzdělávání.
Objev podobné jako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí - Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orientace - Lenka Theodora Ficová
Strukturované míčky pro rozvoj motoriky
Strukturované míčky pro rozvoj motoriky z kategorie Didaktické hračky, od značky Playgro, máme skladem. Do 3 dnů u Vás.
Objev podobné jako Strukturované míčky pro rozvoj motoriky
Od broukání k povídání - Návod na rozvoj komunikace a řeči dítěte - Lenka Theodora Ficová
Věděli jste, že dítě se svým okolím začíná komunikovat už u maminky v bříšku? A svou specifickou řeč dál rozvíjí i po narození, dlouho před tím, než se naučí vyslovit první hlásky.Naučte se porozumět dětské komunikaci a řeči s tímto přehledným průvodcem, který mapuje jejich vývoj od narození dítěte až do věku šesti let. V knize naleznete podmínky rozvoje dětské komunikace a řeči a zásady pro jejich správné podněcování včetně praktických návodů.Publikace je navíc doplněna o pracovní listy, které vám pomohou řeč dítěte rozvíjet zábavným způsobem.
Objev podobné jako Od broukání k povídání - Návod na rozvoj komunikace a řeči dítěte - Lenka Theodora Ficová
Říkanky pro rozvoj řeči - Jitka Tučková
Děti s opožděným vývojem řeči nebo děti s dysfázií se obtížně učí básničky. Jsou pro ně příliš složité, mnoho hlásek nedokážou správně vyslovit, a proto jsou básničky v jejich podání často nesrozumitelné, což negativně ovlivňuje jejich sebevědomí. Kniha obsahuje soubor jednoduchých ilustrovaných říkadel, která mohou logopedi, učitelky mateřských škol i rodiče s úspěchem použít u dětí, které mají s řečí závažnější problémy. Básničky mohou posloužit také pro podporu normálního vývoje řeči u malých dětí. Nejjednodušší říkanky obsahují pouze hlásky prvního artikulačního okruhu, u dalších se postupně přidávají hlásky další. V žádné básničce nejsou sykavky ani hlásky l, r, ř, které jsou z hlediska výslovnosti nejobtížnější. Jednoduché ilustrace podporují zapamatování říkanky, takže si je mohou osvojit i děti, které mají z různých důvodů potíže s učením.
Objev podobné jako Říkanky pro rozvoj řeči - Jitka Tučková
Strukturované míčky pro rozvoj motoriky 3ks
Senzomotorické míčky od Playgra jsou určeny pro děti od 6 měsíců. Díky různě tvarovaným výstupkům a velikosti míčků rozvíjejí hmat a jemnou motoriku u vašeho dítěte. Pastelové barvy podporují rozvoj zraku. Pro děti od 6 měsíců Neobsahuje BPA. V balení 3 míčky Cena
Objev podobné jako Strukturované míčky pro rozvoj motoriky 3ks
SES Creative korálky pro rozvoj smyslů
S korálky SES Sensory použijete vaše smyslové orgány k prozkoumání různých tvarů, materiálů, barev a textur a zároveň vytvoříte krásný náhrdelník. Bezpečný propojovací kabel se skládá z jednotlivých částí, takže řetěz nemusíte uzlovat a můžete jej kdykoli vytvořit znovu. Podrobnosti o produktu: Rozměry (délka x šířka x výška): 30 x 4 x 20 cm Obsah: 4 dřevěné korálky, 3 pěnové korálky, 2 různé plastové korálky, plastová spojovací šňůra Sensory hra Další informace o různých tvarech, materiálech, barvách a texturách při hraní Stimuluje představivost a kreativitu Rozvíjí se motorické dovednosti Věk : od 18 měsíců
Objev podobné jako SES Creative korálky pro rozvoj smyslů
Playgro - Strukturované míčky pro rozvoj motoriky (9321104863980)
Míč pro děti , vhodné pro děti od 0,5 let Interaktivní chrastící míček Playgro potěší každé miminko. Hračka má uvnitř ukrytou rolničku, která při pohybu míčku rozpustile cinká.Strukturované míčky Playgro potěší každé miminko. Šest míčků je z různě strukturovaného materiálu s tvarovanými výstupky. Dítě je prozkoumává a rozvíjí si tak své hmatové dovednosti, ať už míčky ohmatává rukou nebo pusou. Zářivé barvy stimulují zrak. Míčky Playgro jsou lehké, uvnitř duté, mají různou velikost a perfektně padnou do dětských rukou. Plast je zdravotně nezávadný a neobsahuje BPA, hračka je tedy bezpečná i pro nejmenší děti.Klíčové vlastnosti strukturovaných míčků PlaygroSada šesti strukturovaných míčků Playgro pro kluky i holkyRůzně strukturovaný materiál s tvarovanými výstupkyDítě rozvíjí své hmatové dovednosti, když míčky zkoumá rukou nebo pusouVeselé barvy stimulují zrakMíčky Playgro jsou lehké, uvnitř dutéRůzná velikost, perfektně padnou do dětských rukouZe...
Objev podobné jako Playgro - Strukturované míčky pro rozvoj motoriky (9321104863980)
Cvičení pro rozvoj řeči - Julia Kidd, Charlotte Lynch
Náměty pro více než sto zábavných činností slouží učitelkám v mateřských školách i rodičům k podpoře vývoje řeči dětí raného věku. Logopedům umožňuje přehledné zhodnocení oblastí, v nichž má dítě problémy, a naplánování vhodného terapeutického postupu. Rodiče i vychovatelé mohou knihu využít také při nápravě těžších poruch řeči, které lze zachytit již v batolecím věku dítěte, a při práci s dětmi s poruchami sluchu. Autorky kladou důraz na to, aby se cvičení mohla přirozeně začlenit do každodenních činností a her dítěte.
Objev podobné jako Cvičení pro rozvoj řeči - Julia Kidd, Charlotte Lynch
Aktivity pro rozvoj jemné motoriky - Daniela Oddone, Veronica Sacca
Jemná motorika se podílí na většině činností, které denně provádíme. Oblékání, obouvání, čištění zubů…, o vše jsou činnosti, při nichž ji zapojujeme a které se rozvíjejí již od dětství. Čím vyspělejší jemná motorika, tím je dítě samostatnější a lépe se tak zapojí mezi vrstevníky. A to je také záměr této knihy, která nabízí řadu her a činností, jež vedou k rozvoji přesnosti pohybů, manuálních dovedností a koordinace oka a ruky, stejně jako k podpoře kreativity, pozornosti a představivosti. V první části kniha nabízí činnosti podporující koordinaci, koncentraci, zrakovou pozornost a zručnost. Další část knihy rozvíjí schopnost kontroly a koordinace pohybu. V poslední části najdeme dovednosti, které jsou důležité pro budoucí psaní. Součástí knihy je také 20 pracovních listů, které lze využít k rozvoji jemné motoriky. Daniela Oddone vystudovala kognitivní terapii a vývojovou psychomotoriku na univerzitě v Pise a nyní pracuje v centru, které se specializuje na terapii vývojových poruchVeronica Sacca vystudovala kognitivní terapii a vývojovou psychomotoriku na univerzitě v Messině a zabývá se terapií dysgrafie. Vyučuje masáže malých dětí. Podílí se na výzkumu a terapii vývojových poruch.
Objev podobné jako Aktivity pro rozvoj jemné motoriky - Daniela Oddone, Veronica Sacca
Od broukání k povídání - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
eBook: Věděli jste, že dítě se svým okolím začíná komunikovat už u maminky v bříšku? A svou specifickou řeč dál rozvíjí i po narození, dlouho před tím, než se naučí vyslovit první hlásky. Naučte se porozumět dětské komunikaci a řeči s tímto přehledným průvodcem, který mapuje jejich vývoj od narození dítěte až do věku šesti let. V knize naleznete podmínky rozvoje dětské komunikace a řeči a zásady pro jejich správné podněcování včetně praktických návodů. Publikace je navíc doplněna o pracovní listy, které vám pomohou řeč dítěte rozvíjet zábavným způsobem.
Objev podobné jako Od broukání k povídání - Lenka Theodora Ficová - e-kniha
Mluv se mnou - Pracovní listy pro rozvoj dětské řeči - Kateřina Slezáková
Nedaří se vám domluvit se se svým dítětem? Máte dojem, že vám nerozumí, nebo že nedokáže říci, co potřebuje? Užitečnou pomůckou mohou být pracovní listy, které vytvořila klinická logopedka Kateřina Slezáková ve spolupráci s ilustrátorkou Patricií Koubskou. Pracovní listy jsou určené pro děti s opožděným vývojem řeči, tzn. děti od dvou let, které nemají potřebu něco vyjádřit, mají velmi malou slovní zásobu, netvoří dvouslovné kombinace nebo je jejich řeč pro blízké těžko srozumitelná a mají výrazně lepší porozumění řeči než vyjadřovací schopnosti. Pracovní listy osloví rodiče malých dětí a také klinické logopedy, kteří s nimi pracují. Mgr. Kateřina Slezáková vystudovala PedF UK, obor speciální pedagogika se zaměřením na logopedii a surdopedii. Pracuje jako klinická logopedka.
Objev podobné jako Mluv se mnou - Pracovní listy pro rozvoj dětské řeči - Kateřina Slezáková
Kouzelná cesta - Čtenářské a vyprávěcí karty pro rozvoj fantazie, tvořivosti a čtenářské gramotnosti
Čtenářské a vyprávěcí karty pro rozvoj fantazie, tvořivosti a čtenářské gramotnosti doporučené pro 1. stupeň ZŠ. Každá karta je samostatným osobitým příběhem. Dohromady pak tvoří jedinečný celek pro vyprávění příběhů, charakteristiku postav a prostředí, případně pro popis vyprávěcích postupů či jednodušších literárních žánrů. doplňková pomůcka pro rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení pro použití současně se čteným textem i pro spontánní vyprávění bez opory uměleckého textu funkční pomůcka pro rozvoj tvůrčího psaní vhodné pro použití ve škole, pro práci s předškoláky i v domácím prostředí možnost uplatnění v psychoterapeutické praxi Autorka Petra Bubeníčková se odborně věnuje dětské literatuře, vývojové biblioterapii a didaktice literatury. Zabývá se též terapeutickým vlivem knihy na čtenáře. Ilustrátor Oldřich Jelen (www.oldrichjelen.cz)je uznávaným tvůrcem uměleckých grafik. Svými obrázky rozehrává divákovu fantazii k vytváření vlastních příběhů a světů pro děti i dospělé.Ilustrátorka Františka Jelenová je dcerou Oldřicha Jelena. Ilustrovala rovněž Čítanku 1 Nakladatelství Fraus. Obsah produktu: obrazové karty (38 kusů) slovní kartičky vlastností (40 kusů) slovní kartičky dějové posloupnosti příběhu (10 kusů) slovní kartičky s názvy kategorií (5 kusů) metodická příručka (1 kus)
Objev podobné jako Kouzelná cesta - Čtenářské a vyprávěcí karty pro rozvoj fantazie, tvořivosti a čtenářské gramotnosti
Báje a pověsti k povídání s jednoduchými úkoly pro rozvoj řeči - Šárka Jechová
Snad každé malé dítě potřebuje podpořit v rozvoji řeči. K tomuto účelu slouží knížka Báje a pověsti k povídání. Kniha plná bohatě ilustrovaných světových bájí a českých pověstí není jen ke čtení a prohlížení, ale hlavně vede děti k povídání. Obrázky a jednoduché úkoly jim pomáhají rozvíjet řeč, paměť, postřeh, fantazii a další užitečné dovednosti. Knihu doporučují logopedové.
Objev podobné jako Báje a pověsti k povídání s jednoduchými úkoly pro rozvoj řeči - Šárka Jechová
Pohádky k povídání s jednoduchými úkoly pro rozvoj řeči a dalších dovedností - Šárka Jechová
Snad každé malé dítě potřebuje podpořit v rozvoji řeči. K tomuto účelu slouží knížka Pohádky k povídání. Knížka plná bohatě ilustrovaných českých pohádek není jen ke čtení a prohlížení, ale hlavně k povídání. Každá pohádka, každý obrázek je spojen s několika jednoduchými úkoly, na které mají děti slovně odpovídat, ne pouze jedním slovem, ale celými větami. Úkoly pomáhají dětem rozvíjet si řeč, paměť, postřeh, fantazii a další dovednosti. Knihu doporučují logopedové.Milé děti, doprovoďte Červenou Karkulku k babičce, nahlédněte do domku loupežníků a kolem perníkové chaloupky raději našlapujte po špičkách. Na této pohádkové výpravě však mějte uši nastražené a oči na stopkách, abyste nám všechno mohly vyprávět.
Objev podobné jako Pohádky k povídání s jednoduchými úkoly pro rozvoj řeči a dalších dovedností - Šárka Jechová
Není hláska jako hláska: Pracovní listy pro rozvoj fonematického sluchu (978-80-262-1200-3)
Kniha - autor Kateřina Slezáková, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit je určen předškolním dětem, které mají problémy se sluchovou diferenciací. Jejich řeč je hůře srozumitelná pro mnohočetnou dyslalii neboli patlavost. Tyto děti mluví často rychle, bez sluchové kontroly, nedokážou opravit svůj vlastní nesprávný řečový projev. Nepoužívají hlásky, které se již u logopeda naučily. Pokud se schopnost fonematického uvědomování nerozvine ještě před vlastním nácvikem čtení, velmi často se problémy ve škole projeví jako obtíže v počátečním čtení až neschopnost naučit se číst. Většina normálně se vyvíjejících dětí si osvojí tuto schopnost sama od sebe, když se učí číst. To neplatí u rizikových dětí, zejména ne u dětí s rizikem SPU. Trénink jazykových schopností podstatně zlepšuje výkony ve čtení, snižuje riziko vzniku SPU a v neposlední řadě zlepšuje výslovnost dětí, zlepšuje schopnost opravit svůj řečový projev, rozlišit podobné hlásky a...
Objev podobné jako Není hláska jako hláska: Pracovní listy pro rozvoj fonematického sluchu (978-80-262-1200-3)
E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglick (978-80-210-8818-4)
Kniha - autor Gabriela Hublová, 234 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Odborná kniha se věnuje oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) v cizojazyčném terciálním vzdělávání. Její vznik byl motivován třemi faktory, a to současným akcentem na internacionalizaci českého vysokého školství, hledáním příležitostí k rozvíjení dovednosti cizojazyčného akademického psaní mimo kontaktní výuku a v neposlední řadě potenciálem, který je spojován s využíváním ICT v cizojazyčné výuce z hlediska naplnění soudobých didaktických principů. V centru pozornosti dané publikace stojí posouzení vlivu čistě e-learningového kurzu akademického psaní v anglickém jazyce na rozvoj diskurzivní kompetence participujících studentů. Na základě prezentovaných výzkumných zjištění jsou formulována doporučení pro didaktickou praxi a je zhodnocen přínos účasti v kurzu.
Objev podobné jako E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglick (978-80-210-8818-4)
KuliFerdo Hry na rozvoj - Magdaléna Labudová
Pracovný zošit pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami od 5 do 10 rokov, ktorý prináša pútavé hry a pracovné listy na precvičovanie vybraných zručností.
Objev podobné jako KuliFerdo Hry na rozvoj - Magdaléna Labudová
Zábavná cvičení pro rozvoj čtení - Pavel Svoboda
Pracovní listy pomáhají zábavnou formou při nácviku čtení. Úkoly jsou založeny na zjištění, že kvalita čtení má zvláštní vztah k očním pohybům a vizuální percepci, důležitou složkou je plynulé sledování obrázků nebo textu. Cvičení lze rozdělit na čtenářská a nečtenářská, u každého je označen stupeň obtížnosti (1-5). Náměty jsou vybrány z oblastí, které děti baví, vyskytují se tu zvířata, hrady, zříceniny, tajná písma, i Harry Potter a Pán prstenů. Čtenář kromě pečlivého zrakového vnímání musí zapojit i logický úsudek, paměť a pozornost. Na konci publikace je uveden klíč se správnými výsledky řešení. Pracovní listy jsou vhodné pro individuální práci s dětmi, které si chtějí nebo potřebují zlepšit čtenářské dovednosti, lze je využít i ve specializovaných dyslektických třídách, v pedagogicko-psychologických poradnách nebo v domácím prostředí. Mgr. Pavel Svoboda, Ph.D., pracuje v pedagogicko-psychologické poradně ve Svitavách. Ve své odborné práci se zabývá zvláště reedukačními technikami pro nápravu očních pohybů u dětí se specifickými poruchami učení.
Objev podobné jako Zábavná cvičení pro rozvoj čtení - Pavel Svoboda
Pohádky k povídání: s jednoduchými úkoly pro rozvoj řeči a dalších dovedností (978-80-7346-080-8)
Kniha - autor Šárka Jechová, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Knížka plná bohatě ilustrovaných českých pohádek není jen ke čtení a prohlížení, ale hlavně k povídání. Obrázky a jednoduché úkoly pomáhají dětem rozvíjet si řeč, paměť, postřeh, fantazii a další dovednosti. Milé děti, doprovoďte Červenou Karkulku k babičce, nahlédněte do domku loupežníků a kolem perníkové chaloupky raději našlapujte po špičkách. Na této pohádkové výpravě však mějte uši nastražené a oči na stopkách, abyste nám všechno mohly vyprávět.
Objev podobné jako Pohádky k povídání: s jednoduchými úkoly pro rozvoj řeči a dalších dovedností (978-80-7346-080-8)
Paličkování hrou - Lenka Malátová
Knihu ocení úplní začátečníci, ale i krajkářky, které si paličkování již osvojily. Autorka v knize provází cestou od vzorníčků s kombinací plátna a polohodu, přes podvinky v podobě jablíček a hruštiček, kde začíná u jednoduchých tvarů a končí složitějšími technikami, až po prostorové různobarevné krajky. Cílem knihy je představit paličkování jako radostnou hru – hru technik, materiálů a vlastní fantazie.
Objev podobné jako Paličkování hrou - Lenka Malátová
Slova a obrázky pro rozvoj dětské řeči: Logopedie pro děti od 4 do 7 let (978-80-266-1722-8)
Kniha - autor Bohdana Pávková; Richard Šmarda, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zásobu obrázkového i slovního materiálu mohou využít logopedi i rodiče k rozvoji řečových dovedností dítěte. Materiály napomohou ke zjištění, zda dítě vyslovuje hlásky správně, a k procvičení již zvládnutých hlásek. Tvoření zdrobnělin, rýmování slov, rozvíjení sluchu pro hlásky, nalézání slov s opačným významem, skládání slov, tvoření vět, to jsou hry, kterými dítě obohacuje slovní zásobu a získává jistotu v celkovém mluvním projevu.
Objev podobné jako Slova a obrázky pro rozvoj dětské řeči: Logopedie pro děti od 4 do 7 let (978-80-266-1722-8)
Přírodověda 4 – učebnice, Čtení s porozuměním - Lenka Andrýsková
Moderní barevná učebnice zpracovaná podle nejnovějších trendů, v souladu s RVP ZV. Řadí se do edice Čtení s porozuměním, která je zaměřena na podporu čtenářské gramotnosti s využitím metod činnostního učení. Učebnice je plná reálných a názorných fotografií živých i neživých organizmů. Součástí učebnice je i sedm detailních celostránkových barevných ilustrací. Cílem učebnice je rozšířit poznatky o světě naší přírody v průběhu celého roku. Inovativním prvkem jsou úryvky z krásné literatury, které souvisí s probíraným učivem. Literární ukázky lépe zpřístupní fakta a vzájemné souvislosti. V učebnici najdete také úkoly zaměřené na praktické úkoly a pozorování, průřezová a ekologická témata, otázky k mezipředmětovým vztahům a náměty na skupinovou práci. Probrané učivo se průběžně opakuje na stránkách cyklického opakování, které jsou zpracovány zábavnou formou v podobě figurkové hry. Učebnici doplňuje pracovní sešit zaměřený na praktické ověření získaných vědomostí prostřednictvím pozorování a pokusů. ČASOVÝ PLÁN ke stažení zde.
Objev podobné jako Přírodověda 4 – učebnice, Čtení s porozuměním - Lenka Andrýsková
Čtení nás baví 5 (čtenářské dovednosti) - Lenka Andrýsková
Pracovní sešit Čtení nás baví 5 je moderní výukový materiál, plný zajímavých úkolů a obrázků, zpracovaný podle nejnovějších trendů a v souladu s RVP ZV. Velký důraz je kladen na rozvoj čtenářské gramotnosti spolu s rozvojem klíčových kompetencí dětí, zejména pak kompetence k učení a kompetence k řešení problémů. Pracovní sešit doplňuje Čítanku pro 5. ročník z edice Čtení s porozuměním a jeho velkou předností je, že může být používán i k jiným čítankám nebo samostatně. Úkoly a další činnosti vycházejí z literárních ukázek, které najdete přímo v pracovním sešitu. Pracovní sešit je vhodný pro všechny žáky, včetně dětí s SPU, nebo naopak i pro děti mimořádně nadané. Najdete zde jednoduchá i složitější cvičení. Část stran pracovního sešitu je věnována další práci s ukázkami, které děti znají z čítanky. Toto poznáte jednoduše – pokud je text z čítanky, naleznete pod ním odkaz na příslušnou stranu v čítance. Práce s již známým textem je tak pro děti jednodušší, lépe ji zvládnou i děti s SPU a mohou tak zažít úspěch. Část pracovního sešitu obsahuje literární ukázky z dalších knih pro děti a s nimi spojená cvičení. Známé texty z čítanky a ukázky z dalších knih jsou řazeny střídavě. Cvičení v pracovním sešitě jsou různě obtížná a mají různou didaktickou funkci, tak jako v předchozích pracovních sešitech z řady Čtení nás baví. V PS pro 5. ročník jsme se však také zaměřili na možnost využívat náš pracovní sešit k přípravě dětí k přijímacím zkouškám na víceletá gymnázia. Formulace zadávání úkolů a typy cvičení vycházejí z didaktických testů z českého jazyka. Děti se tak přirozeně učí tato zadání správně chápat a úkoly řešit. Důraz je kladen nejen na cvičení zaměřená na ověření porozumění obsahu textu, ale také na cvičení určená k rozvoji vlastní tvořivosti a samostatného myšlení. Nezapomínáme ani na mezipředmětové vztahy a průřezová témata. Pracovní sešit zohledňuje věk a možnosti dětí. Záleží tedy na výběru vhodného cvičení podle možností jednotlivých dětí. Cvičení jsou pestrá, učí děti pracovat s textem, rozvíjejí jejich myšlení a obohacují slovní zásobu. Cílem pracovního sešitu je podněcovat u dětí zájem o čtení a literaturu a prostřednictvím rozvoje čtenářské gramotnosti podporovat zájem o celoživotní učení.
Objev podobné jako Čtení nás baví 5 (čtenářské dovednosti) - Lenka Andrýsková
Čtení nás baví 3 (čtenářské dovednosti) - Lenka Andrýsková
Pracovní sešit Čtení nás baví je moderní výukový materiál plný zajímavých úkolů a obrázků, zpracovaný podle nejnovějších trendů a v souladu s RVP ZV. Velký důraz je kladen na rozvoj čtenářské gramotnosti žáků. Pracovní sešit doplňuje Čítanku pro 3. ročník z edice Čtení s porozuměním, ale může být používán i k jiným čítankám nebo samostatně bez čítanek. Úkoly a další činnosti vycházejí z literárních ukázek, které najdete přímo v pracovním sešitu. Pracovní sešit je vhodný pro všechny žáky, včetně dětí s SPU, nebo naopak i pro děti mimořádně nadané. Najdete zde jednoduchá i složitější cvičení. Sudá strana (oranžová barva) je vždy věnována další práci s ukázkami, které žáci znají z Čítanky 3 (edice Čtení s porozuměním). Zde jsou úkoly voleny tak, aby je zvládli i žáci s SPU a mohli tak zažít úspěch (odkazy na příslušný text v Čítance 3 najdete vlevo dole po ukázkou). Lichá strana (zelená barva) obsahuje nové ukázky z knih zahrnutých v čítance nebo ukázky z další dětské literatury. K nim jsou připraveny rozvíjející a složitější úkoly. Cvičení v PS jsou tedy různě obtížná a mají různou didaktickou funkci. Najdete zde například úkoly zaměřené na formální stránku textu, které opakovaným čtením vedou ke zdokonalení techniky čtení, např. vyhledávání slov a slovních spojení, vyhledávání rýmů nebo přiřazování vhodného obrázku. Důležitá jsou cvičení zaměřená na ověření porozumění textu, dále pak cvičení na rozvoj vlastní tvořivosti a samostatného myšlení. Zařazená jsou i cvičení zaměřená na čtení psacího písma. Cvičení jsou pestrá a hravá, učí žáky pracovat s textem, rozvíjejí jejich myšlení a obohacují slovní zásobu. Cílem publikace je podněcovat u dětí zájem o čtení a literaturu a rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost.
Objev podobné jako Čtení nás baví 3 (čtenářské dovednosti) - Lenka Andrýsková
Slabikář s kocourem Samem, Čtení s porozuměním - Lenka Andrýsková
Moderní barevná učebnice zpracovaná podle nejnovějších trendů, v souladu s RVP ZV, vydaná v rámci edice Čtení s porozuměním zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti. Učebnice si klade za cíl rozvíjet přiměřeným a vhodným způsobem všechny klíčové kompetence žáků. Dává prostor pro individuální přístup k žákům, přihlíží k metodám čtení pro dyslektiky, ale nabízí i rozšiřující učivo pro nadané žáky. Učebnice přímo navazuje na Živou abecedu s kocourem Samem. Průvodní postavou je i zde kocour Sam, který doprovází Alenku a Michala. Kocour Sam opět odměňuje děti sluníčky. Ve Slabikáři se žáci seznamují s dalšími písmeny abecedy, rozvíjejí svoje čtenářské dovednosti a upevňují správné čtenářské návyky. Důraz se klade zejména na čtení s porozuměním. V učebnici nechybí ani hádanky, čtyřsměrky, doplňovačky, rébusy, hry a soutěže. Pro rozvoj paměti je zařazeno mnoho básniček, říkanek a říkadel. Pozornost se nadále věnuje rozvoji slovní zásoby a řečovým dovednostem. V závěrečné části Slabikáře se nachází oddíl Naše první čtení. Žáci si čtením ukázek z krásné literatury upevní získané čtenářské dovednosti a připraví se na čtení čítanky v následujícím ročníku. Na Slabikář s kocourem Samem navazují učebnice českého jazyka a čítanky pro 2. –5. ročník vydané v edici Čtení s porozuměním. ČASOVÝ PLÁN ke stažení zde.
Objev podobné jako Slabikář s kocourem Samem, Čtení s porozuměním - Lenka Andrýsková
Český jazyk 3 – učebnice, Čtení s porozuměním - Lenka Andrýsková
Moderní barevná učebnice zpracovaná podle nejnovějších trendů, v souladu s RVP ZV, vydaná v rámci edice Čtení s porozuměním zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti. Hlavním cílem je dále prohlubovat v dětech zájem o český jazyk a literaturu. Průvodní postavou učebnice je víla Hvězdička. Učebnice obsahuje zajímavá cvičení, hry, soutěže, hádanky, doplňovačky a jiné zábavné úkoly. Za každou velkou kapitolou jsou opakovací úkoly s bodováním, kde si žáci ověřují svoje znalosti. Na konci učebnice je závěrečné opakování a z opačné strany klíč s řešenmí vybraných cvičení včetně všech opakování. V učebnici je vložena volná příloha k soutěži „Hvězdičky od víly“. Pokud žáci cvičení se symbolem hvězdy vypracují bez chyby, vybarví si za odměnu patřičnou hvězdičku na vložené kartě. Součástí učebnice jsou i slohová cvičení, jejichž motivační články vycházejí z reálného života dětí. V učebnici dále najdete otázky k upevnění čtenářské gramotnosti, náměty na skupinovou práci, úkoly a otázky k mezipředmětovým vztahům a odkazy na odpovídající strany v pracovním sešitě. Zařazeny jsou také úkoly zaměřené na etickou výchovu žáků. NOVA33-50
Objev podobné jako Český jazyk 3 – učebnice, Čtení s porozuměním - Lenka Andrýsková
Kouzelné čtení Hra Pexeso - Dopravní prostředky
Kouzelné mluvící pexeso Dopravní prostředky kombinuje procvičování vizuální a poslechové paměti dětí. Děti se tak budou učit rozeznávat zvuky, která nás obklopují.Pexeso nabízí více herních variant. Lze jej hrát jako klasické pexeso, kdy jsou všechny karty otočeny obrázky dolů a děti poznávají karty podle zvuku. Snadnější variantou je, že se otočí pouze půlka kartiček a děti hledají druhou kartičku podle zvuku.Pexeso lze hrát i jako obyčejné pexeso bez zvuků.
Objev podobné jako Kouzelné čtení Hra Pexeso - Dopravní prostředky
Kouzelné čtení Hra Pexeso - Hudební nástroje
Kouzelné mluvící pexeso Hudební nástroje kombinuje vizuální a poslechovou paměť dětí. Děti se tak budou učit rozeznávat zvuky, která nás obklopují.Pexeso nabízí více herních variant. Lze jej hrát jako klasické pexeso, kdy jsou všechny karty otočeny obrázky dolů a děti poznávají karty podle zvuku. Snadnější variantou je, že se otočí pouze půlka kartiček a děti hledají druhou kartičku podle zvuku.Pexeso lze hrát i jako obyčejné pexeso bez zvuků.
Objev podobné jako Kouzelné čtení Hra Pexeso - Hudební nástroje
Čtení nás baví 4 (čtenářské dovednosti) (44-70) - Lenka Andrýsková
Pracovní sešit Čtení nás baví 4 je moderní výukový materiál plný zajímavých úkolů a obrázků, zpracovaný podle nejnovějších trendů a v souladu s RVP ZV. Velký důraz je kladen na rozvoj čtenářské gramotnosti žáků.Pracovní sešit doplňuje Čítanku pro 4. ročník z edice Čtení s porozuměním, ale může být používán i k jiným čítankám nebo samostatně bez čítanek. Úkoly a další činnosti vycházejí z literárních ukázek, které najdete přímo v pracovním sešitu. Pracovní sešit je vhodný pro všechny žáky, včetně dětí s SPU, nebo naopak i pro děti mimořádně nadané. Najdete zde jednoduchá i složitější cvičení. Sudá strana (okrová barva) je vždy věnována další práci s ukázkami, které děti znají z Čítanky 4 (edice Čtení s porozuměním). Zde jsou úkoly voleny tak, aby je zvládli i žáci s SPU a mohli tak zažít úspěch. Lichá strana (modrá barva) obsahuje nové ukázky z knih zahrnutých v čítance nebo ukázky z další dětské literatury. K nim jsou připraveny rozvíjející a složitější úkoly. Cvičení v PS jsou tedy různě obtížná a mají různou didaktickou funkci. Najdete zde například úkoly zaměřené na formální stránku textu, které opakovaným čtením vedou ke zdokonalení techniky čtení, např. vyhledávání slov a slovních spojení, vyhledávání rýmů nebo přiřazování vhodného obrázku. Důležitá jsou cvičení zaměřená na ověření porozumění textu, dále pak cvičení na rozvoj vlastní tvořivosti a samostatného myšlení. Zařazena jsou i cvičení k procvičování čtení psacího písma. Cvičení jsou pestrá a hravá, učí žáky pracovat s textem, rozvíjejí jejich myšlení a obohacují slovní zásobu. Cílem publikace je podněcovat u dětí zájem o čtení a literaturu a prostřednictvím rozvoje čtenářské gramotnosti podporovat zájem o celoživotní učení.
Objev podobné jako Čtení nás baví 4 (čtenářské dovednosti) (44-70) - Lenka Andrýsková
Živá abeceda s kocourem Samem – učebnice, Čtení s porozuměním - Lenka Andrýsková
Moderní barevná učebnice zpracovaná podle nejnovějších trendů, v souladu s RVP ZV, vydaná v rámci edice Čtení s porozuměním zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti. Živá abeceda zahrnuje přípravnou fázi čtení a připravuje žáky na další rozvoj čtenářských dovedností. Nabízí analyticko-syntetickou metodu výuky. Průvodní postavou Živé abecedy je kocour Sam. Ten také odměňuje děti sluníčky. V úvodu učebnice se děti seznámí i s Alenkou a Michalem, kteří stejně jako oni nastupují do první třídy. Učebnice buduje prvotní čtenářské návyky, podporuje rozvoj smyslů potřebných ke čtení, přispívá k obohacování slovní zásoby a uvědomování si významu slov. Obsahuje také cvičení k rozvoji jemné motoriky, paměti, k prohloubení porozumění slyšenému a čtenému sdělení. Součástí učebnice jsou i hry, soutěže, hádanky, doplňovačky nebo rébusy. V závěru učebnice je připojena barevná vystřihovací příloha. Návod pro práci s přílohou najdete v učebnici stejně jako očekávané výstupy. Práce s Živou abecedou zahrnuje i tzv. přípravné období pro psaní. Proto je vhodné doplnit učebnici i písankami – Moje první psaní s kocourem Samem a Písanka 1. Na Živou abecedu navazuje Slabikář s kocourem Samem a další písanky. ČASOVÝ PLÁN ke stažení zde.
Objev podobné jako Živá abeceda s kocourem Samem – učebnice, Čtení s porozuměním - Lenka Andrýsková
Čtení nás baví 1 - doma i ve škole (čtenářské dovednosti) - Lenka Andrýsková
Doplňuje Živou abecedu a Slabikář. Jeho cílem je umožnit dětem jinou formou další procvičení a upevnění učiva. Je určen k procvičování probíraného učiva od prvních písmen a slabik. Při postupné výuce písmen, kdy pořadí je stejné jako v Živé abecedě a ve Slabikáři, se vždy začíná čtením písmen, následuje čtení slabik a dále čtení slov, slovních spojení a vět. Slova jsou vždy nejprve řazena do celků (řádek nebo sloupek) podle jejich stavby, aby děti procvičovaly jeden typ slova. Obsahuje i nácvik čtení slovních spojení, zejména slov s předložkou a dále čtení vět. U všech cvičení je označen způsob čtení – Čti řádek/Čti sloupek. Bližší upřesnění typu cvičení najdete v metodických pokynech, které jsou umístěné v dolní části každé strany. V závěru pracovního sešitu najdete opakovací stránky a závěrečné ocenění práce dětí. Součástí pracovního sešitu je i Klíč k vybraným cvičením. Pracovní sešit můžete používat i v interaktivní formě, je součástí IUč Živá abeceda s kocourem Samem (do s. 16) a IUč Slabikář s kocourem Samem (od s. 17).
Objev podobné jako Čtení nás baví 1 - doma i ve škole (čtenářské dovednosti) - Lenka Andrýsková
Český jazyk 3 – pracovní sešit, Čtení s porozuměním - Marie Mittermayerová, Lenka Andrýsková
Pracovní sešit Učíme se hrou s vílou Hvězdičkou doplňuje učebnici Český jazyk 3, edice Čtení s porozuměním. Pracovní sešit je moderní výukový materiál, zpracovaný podle nejnovějších trendů a v souladu s RVP ZV, ve kterém se klade důraz na rozvoj čtenářské gramotnosti. Pracovní sešit slouží zejména k procvičování a upevňování probíraného učiva z učebnice a to zábavnou, dětem přiměřenou formou s využitím metod činnostního učení. Najdete zde ukázky z krásné literatury, doplňovačky, hádanky, rébusy, hry, soutěže. Dále náměty na skupinovou práci a otázky k rozvoji čtenářské gramotnosti. Průvodní postavou pracovního sešitu je víla Hvězdička. Motivačním prvkem jsou samolepky, kterými víla děti odměňuje po každém opakování. Samolepky jsou jako volná příloha vložené v pracovním sešitě. Pracovní sešit obsahuje i vystřihovací přílohu – kartičky pro manipulační činnosti a také návod, jak s nimi pracovat. Cvičení, která jsou pro tuto činnost vhodná, jsou označena symbolem ruky. Na konci pracovního sešitu je závěrečné opakování, závěrečný test a z opačné strany klíč k vybraným cvičením. Předmět: Český jazyk Formát: A4 Počet stran: 84 Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-12243/2018 dne 2. května 2018 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura, 1. - 5 ročník, s dobou platnosti šest let.
Objev podobné jako Český jazyk 3 – pracovní sešit, Čtení s porozuměním - Marie Mittermayerová, Lenka Andrýsková
Čtení s porozuměním a hry s jazykem - Jiřina Bednářová
Kniha je určena dětem ve věku 6 až 10 let, všechny strany jsou ilustrované. Pracovní listy jsou určeny dětem, které se učí číst a ve čtení se zdokonalují. Každý list je rozdělen na dvě části. První část tvoří souvislý text, který motivačně stranu uvádí a zároveň může sloužit jako text pro procvičení techniky čtení. Druhá část textu je určena pro samostatnou práci dítěte s textem. Je doplněna o instrukci k práci s textem.
Objev podobné jako Čtení s porozuměním a hry s jazykem - Jiřina Bednářová
Ubu se vrací a jiné hry - Josef Kainar, Lenka Jungmannová
V knize Josefa Kainara nazvané Ubu se vrací a jiné hry jsou sebrány všechny původní a úplné divadelní či rozhlasové hry, včetně libret a synopsí, které byly publikovány, nebo se dochovaly jako rukopis či strojopis, respektive, u nichž se podařilo prokázat, že je napsal Kainar . Celkem je zde přetištěno jedenatřicet literárních děl. Soubor obsahuje dramata inscenovaná a známá, jako například revui Cirkus Plechový, jejímž byl Kainar spoluautorem, či již samostatně vytvořené celovečerní hry Ubu se vrací, Zlatovláska a Nebožtík Nasredin, vedle textů veřejnosti naprosto neznámých (uvést lze především další zpracování ubuovského námětu pojmenované Ubu pokračuje… nebo hříčky Mraky, básník a moucha, Rozhovor po koncertě, Zničený odkaz aneb zánik nihilistického klubu, Zpožděný vlak, Sen Jákobův či třeba výstup s postavami Spejbla a Hurvínka Rozhovor o poezii). Josef Kainar se v knize ukazuje jako dramatik širokého talentu, který dokáže tkát básnicky košaté obrazy i být ostře kriticky sžíravý, leč také ho na základě jeho dramat lze zahlédnout jako autora, který pod vlivem historických okolností měnil své společenské postoje. - Vychází za velkorysé podpory Ministerstva kultury ČR.
Objev podobné jako Ubu se vrací a jiné hry - Josef Kainar, Lenka Jungmannová
Obrázkové pohádky - Obrázkové čtení, básničky a divadelní hra - Hanka Jelínková
Po osvědčené sérii Obrázkových říkanek dostávají předškoláci a malí čtenáři do rukou obrázkové čtení. Kromě pohádek a básniček tu najdou i scénář k veršované divadelní hře Chyťte pytláka, kterou mohou se školou či školkou nacvičit. Veselé ilustrace umocňují čtenářský prožitek, nechybí ani obrázky kostýmů a rekvizit k divadelní hře. pro děti od 3 do 8 let
Objev podobné jako Obrázkové pohádky - Obrázkové čtení, básničky a divadelní hra - Hanka Jelínková
Hry a aktivity na rozvoj schopností dieťaťa: Návody inšpirované metódou Montessori (978-80-8142-773-2)
Kniha - autor Petra Arslan Šinková, 200 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Jedinečná publikácia od slovenskej autorky – detskej psychologičky – zameraná na hry a aktivity určené rozvoj schopností detí. Vyše 100 námetov na zmysluplné trávenie času s dieťaťom - rozvoj schopností a zmyslov - hračky podľa veku dieťaťa - inšpirácie podľa ročných období Nekupujte drahé hračky, všetko potrebné nájdete doma.
Objev podobné jako Hry a aktivity na rozvoj schopností dieťaťa: Návody inšpirované metódou Montessori (978-80-8142-773-2)
Živá abeceda s kocourem Samem – učebnice, Čtení s porozuměním NEVÁZANÉ PÍSMO Nova Script - Lenka Andrýsková
Zahrnuje přípravnou fázi čtení a připravuje žáky na další rozvoj čtenářských dovedností. Při vyvozování prvních písmen jsou zde tvary psacího písma nahrazeny nevázaným písmem.
Objev podobné jako Živá abeceda s kocourem Samem – učebnice, Čtení s porozuměním NEVÁZANÉ PÍSMO Nova Script - Lenka Andrýsková
Svět hraček a her - První čtení, to nic není - Eva Horáková
První čtení, to nic není Pohádky jsou napsány tak, aby je mohly číst děti, které se učí číst. Cvičí si čtení, naučily se písmena a chtějí číst jednoduché texty. Zároveň texty odpovídají požadavkům výuky tzv. genetické metody čtení. (Děti čtou a píšou pouze velká tiskací písmena, neslabikují, ale pouze hláskují.) Pohádky jsou proto psány velkými tiskacími písmeny a jsou řazeny od pohádek složených jen z jednoslabičných slov až po pohádky se čtyřslabičnými slovy. Pohádkové příběhy jsou přiměřeně krátké, a to proto, aby je děti stihly během vyučovací hodiny nebo za domácí úkol přečíst celé, případně aby délkou vyhovovaly i dětem předškolního věku. Jsou stylisticky jednoduché, aby děti pochopily pointu. Ve škole je možné pohádky také použít v rámci mezipředmětových vztahů, např. v kresbě při výtvarné výchově. V neposlední řadě mohou pohádky pomoci řešit emočně volní vlastnosti a vztahy i předkládat dětem vzory chování. Eva Horáková je učitelka s dlouholetou praxí, matka dvou dětí, z nichž jedno ve škole absolvovalo výuku čtení genetickou metodou. Pro jeho potřebu se rozhodla začít psát vhodné texty. V Portálu vyšla její knížka pohádek pro první čtení Zvířátka a Pohádkový svět.
Objev podobné jako Svět hraček a her - První čtení, to nic není - Eva Horáková
Od broukání k povídání (978-80-271-3346-8)
Elektronická kniha - autor Lenka Theodora Ficová, 112 stran, česky Věděli jste, že dítě se svým okolím začíná komunikovat už u maminky v bříšku? A svou specifickou řeč dál rozvíjí i po narození, dlouho před tím, než se naučí vyslovit první hlásky. Naučte se porozumět dětské komunikaci a řeči s tímto přehledným průvodcem, který mapuje jejich vývoj od narození dítěte až do věku šesti let. V knize naleznete podmínky rozvoje dětské komunikace a řeči a zásady pro jejich správné podněcování včetně praktických návodů. Publikace je navíc doplněna o pracovní listy, které vám pomohou řeč dítěte rozvíjet zábavným způsobem.
Objev podobné jako Od broukání k povídání (978-80-271-3346-8)
Slabikář s kocourem Samem pro 1. ročník, Čtení s porozuměním NEVÁZANÉ PÍSMO Nova Script - Lenka Andrýsková
Je, podobně jako Živá abeceda, obsahově stejný jako Slabikář s kocourem Samem určený pro výuku psaní psacím písmem. Pouze písmena, slabiky, slova a věty původně psané psacím písmem a vybrané texty jsou zde vytištěny novým nevázaným písmem.
Objev podobné jako Slabikář s kocourem Samem pro 1. ročník, Čtení s porozuměním NEVÁZANÉ PÍSMO Nova Script - Lenka Andrýsková
Čtení s porozuměním a hry s jazykem (978-80-266-0004-6)
Elektronická kniha - autor Jiřina Bednářová, Richard Šmarda, 64 stran Publikace Čteme se skřítkem Alfrédem obsahuje:1) motivační texty pro děti vhodné k nácviku techniky čtení, hlasitému čtení2) úkoly pro práci s textem, vedoucí k zaměření pozornosti na porozumění čtenému textu, rozvoji sluchové analýzy a syntézy, vytříbení jazykového citu a rozvoji logického myšlení3) instrukce pro práci dítěte4) metodický návod pro dospělé, který: - upozorňuje na možná úskalí při nácviku techniky čtení - shrnuje zásady, jež by se měly dodržovat při čtení Právě Vás zaujala jedna netradiční pohádková knížka pro začínající čtenáře. Byl to snad její název, ilustrace, grafická úprava, co Vás vedlo k jejímu prolistování? A tak jste při prohlížení dospěli až k zadní straně obálky, na níž si dovoluji upozornit na některé zajímavosti knihy, napsat pár slov o její autorce a jejím ilustrátorovi. Začněme tedy od autorky Jiřiny Bednářové a ilustrátora, malíře Richarda Šmardy. Po dříve...
Objev podobné jako Čtení s porozuměním a hry s jazykem (978-80-266-0004-6)
90 her pro rozvoj samostatnosti a školních kompetencí - Andrea Erkert
Zavazování tkaniček, oblékání, zapínání zipu či knoflíků, určování času, úklid hraček, držení příboru, přecházení přes ulici, ale i poznávání prvních písmenek a číslic, adekvátní pozdrav a vybavení školní aktovky – to jsou dovednosti, které se dospělým zdají přirozené, ale děti se je musí nejprve naučit. Tato kniha obsahuje 90 her vycházejících z běžných dětských situací a sloužících k osvojování každodenních dovedností, k podpoře samostatnosti dětí, ale také hry určené budoucím školákům pro plynulý přechod z mateřské do základní školy.Kniha dětem umožní trénovat základní dovednosti a jemnou motoriku, stejně tak jako je podpoří v mentálním rozvoji a budování sociálních kompetencí. Kniha nabízí 90 jednoduchých her a skupinových aktivit, které nevyžadují (skoro) žádné pomůcky, a učitelé jejich prostřednictvím mohou v dětech aktivně podpořit samostatnost, zájem o osvojení základních dovedností, probudit v nich touhu po učení a v neposlední řadě udělat z přípravy na školu zábavu.
Objev podobné jako 90 her pro rozvoj samostatnosti a školních kompetencí - Andrea Erkert
Podívejte se také
- Hry a aktivity na rozvoj schopností dieťaťa: Návody inšpirované metódou Montessori (978-80-8142-773-2)
- Tavná lepicí pistole Lenka-malá (0500012)
- Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let (978-80-247-4798-9)
- Láska od A po Zet (978-80-819-7079-5)
- Cyklistika: od A po Z (978-80-7639-008-9)
- Láska od A po Zet (978-80-8197-079-5)
- Team: Od A po Zet (3x CD) - CD (912888-2)
- dejiny literatury od staroveku do pocatku 19 stoleti aneb od mezopotanie po nase narodni obrozeni 8595637000094
- Aromaterapie od těhotenství po kojení: Původní prověřené receptury od oblíbené autorky (978-80-86356-67-9)
- Il Pomo D'oro, Emelyanychev Maxim: Theodora (3x CD) - CD (5054197177910)
- Slova a obrázky pro rozvoj dětské řeči: Logopedie pro děti od 4 do 7 let (978-80-266-1722-8)
- Lenka Filipová (979-0-06-50973-0)
- Hádanky pre predškolákov od 5 do 6 rokov: Rozvoj dieťaťa (978-80-89246-49-6)
- Hádanky pre predškolákov od 3 do 4 rokov: Rozvoj dieťaťa (978-80-89246-51-9)
- Playgro - Strukturované míčky pro rozvoj motoriky (9321104863980)
- Precvičuj si slovíčka po nemecky: 250 cvičení na rozvoj slovnej zásoby (978-80-8140-429-0)
- Precvičuj si slovíčka po anglicky: 250 cvičení na rozvoj slovnej zásoby (978-80-8140-428-3)
- Literatura 19. a počátku 20. století: (od romantiků po buřiče) (8595637000117)
- Dejiny sveta od praveku po súčasnosť (978-80-8204-035-0)
- Časopédia: Od dinosaurov po umelú inteligenciu (978-80-556-4291-8)
- Drobné pečivo od A po Z (978-80-89637-29-4)
- Obilovinová kuchařka: od polévek po dezerty (978-80-88244-23-3)