Badatelská učebnice soudobých dějin je v naší zemi výraznou inovací, neboť vychází z konstruktivistického přístupu založeného na interpretaci pramenů a práci se zdroji, rozvíjí historickou gramotnost a slouží k tvořivé a badatelské práci. Nejde tedy o to naučit žáky historii přeříkávat, ale naučit je o minulosti přemýšlet: Proč se události dějí? Jaké mají dopady? Jak porozumět lidem, kteří žili v minulosti? Jsme hrdí, že tuto naši metodu považuje MŠMT za perspektivní a usiluje o její rozšíření. Zároveň jsme se stali se svou sadou badatelské učenice, badatelského pracovního sešitu a příručky učitele partnerem projektu Dějepis+, do něhož se od září 2021 zapojilo více než dvě stě pilotujících učitelů. Čím se badatelská učebnice liší od ostatních?- Umožňuje žákům formovat jejich pohled na minulost, jejíž obrazy nás obklopují - v názvech ulic, v místech, kam jezdíme, v knihách i počítačových hrách.- Tvořivé úkoly jsou založeny na interpretaci a analýze zdrojů - historických pramenů nebo odborných názorů.- Díky hybriditě získají žáci prostřednictvím kódů přístup k zajímavým online cvičením z aplikace HistoryLab a k videím na Škole s nadhledem. Díky hybridní formě učebnice získáte zdarma přístup k digitálním zdrojům. Stačí zadat číselný kód uvedený u zdroje na www.skolasnadhledem.cz, pokud budete pracovat v aplikaci HistoryLab, přihlaste se ke svému účtu. Poté můžete začít řešit cvičení v HistoryLab či zhlédnout zajímavá videa, z nichž je většina součástí vzdělávacího portálu Dějepis v 21. století. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Soudobé dějiny - Badatelská učebnice , Soudobé dějiny badatelská učebnice dějepisu: pro 9. ročník základních škol a víceletá gymnázia (978-80-7489-617-0)Kniha - 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Badatelská učebnice soudobých dějin je v naší zemi výraznou inovací, neboť vychází z konstruktivistického přístupu založeného na interpretaci pramenů a práci se zdroji, rozvíjí historickou gramotnost a slouží k tvořivé a badatelské práci. Nejde tedy o to naučit žáky historii přeříkávat, ale naučit je o minulosti přemýšlet: Proč se události dějí? Jaké mají dopady? Jak porozumnět lidem, kteří žili v minulosti? Jsme hrdí, že tuto naši metodu považuje MŠMT za perspektivní a usiluje o její rozšíření. Zároveň jsme se stali se svou sadou badatelské učebnice, badatelského pracovního sešitu a příručky učitele s partnerem projektu Dějepis+, do něhož se do září 2021 zapojilo více než dvě stě pilotujících učitelů Čím se badatelská učebnice liší od ostatních? - Umožňuje žákům formovat jejich pohled na minulost, jejíž obrazy nás obklopují - v názvech ulic, v místech, kam jezdíme, v knihách i počítačových hrách. -... (alza.cz)
Podobné produkty ako Soudobé dějiny Badatelská učebnice dějepisu: Pro 9. ročník základních škol a víceletá gymnázia (978-80-7489-617-0) , Jak vystavujeme soudobé dějiny: muzeum v diskusi (978-80-7422-768-4)Příručka učitele doplňuje sadu materiálů k badatelské výuce dějepisu. Každé kapitole jsou věnovány čtyři strany: První dvoustrana obsahuje vzdělávací cíle kapitoly, vazbu na stávající verzi RVP ZV (2021) a návrh na uchopení kapitoly tak, aby ji bylo možné zvládnout během vyučovací hodiny. Na druhé dvoustraně jsou uvedeny komentáře ke každé části kapitoly, které se zaměřují nejen na vzdělávací cíle, ale přinášejí i historický kontext a metodické poznámky. Proč pracovat s příručkou učitele?– Poskytuje odbornou i metodickou podporu při práci s učebnicí.– Obsahuje vzdělávací cíle, principy historického myšlení a badatelské dovednosti.– Obsahuje vazbu na RVP ZV (k roku 2021).– Nabízí návrh průběhu vyučovací hodiny a metodické tipy k usnadnění organizace výuky.– Obsahuje návrh hodnocení badatelské otázky. Jak badatelskou metodu a naše výukové materiály hodnotí pilotující učitelé?"Metodická příručka je první skutečně užitečnou příručkou pro učitele a učitelky, kterou jsem kdy držela v rukou. Díky ní mám jistotu při práci se zdroji v dané kapitole a také mi nabízí využitelná kritéria pro hodnocení studentských prací. Při čtení odpovědí na badatelské otázky můžu lépe než kdy dřív vidět, jak o daných tématech přemýšlí každý jeden člověk ve třídě." Mgr. Tereza Průšová, ZŠ Praha Další ohlasy učitelů a detailní informace k badatelské řadě dějepisu a projektu Dějepis+ naleznete na www.badatelskydejepis.fraus.cz. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Soudobé dějiny - Příručka učitele , Nový dějepis v kostce pro sš ii.: nová doba soudobé dějiny (978-80-253-4808-6)Elektronická kniha - autor Oliver Rathkolb a Jiří Pešek, 181 stran, česky Rakouský výzkum dějin 20. století (Zeitgeschichte in Bewegung. Die österreichische Erforschung des 20. Jahrhunderts) popisuje vývoj a situaci rakouské historiografie soudobých dějin a klade si za cíl nabídnut širšímu okruhu zájemců vhled do rakouské „krajiny“ výzkumu zejména dějin nacistického a poválečného období. Jiří Pešek stručně načrtl kontury vývoje oboru. Následující dvě studie (Hanns Haas a Maria Mesner) věnují pozornost relativně novým tematickým polím výzkumu: regionálním soudobým dějinám a historiografii žen. Druhou část publikace tvoří tři interview s výraznými, přitom zaměřením badatelských zájmů odlišnými – vídeňskými – protagonisty oboru (Gerhard Botz, Gernot Heiss, Oliver Rathkolb). (alza.cz)
Podobné produkty ako Soudobé dějiny v pohybu (9788024625270) , Soudobé dějiny badatelský pracovní sešit dějepisu: pro 9. ročník základních škol a víceletá gymnázia (978-80-7489-753-5)Kniha Jak vystavujeme soudobé dějiny. Muzeum v diskusi je pozváním k debatě o současných muzeích. Obsahuje tři studie, tři záznamy debat a tři překladové texty. Ve studiích autoři nabízejí kritickou reflexi vystavování soudobých dějin v českých muzeích. Debaty přinášejí mozaiku pohledů na budoucnost národních muzeí, vystavování kontroverzních dějin a muzejní edukaci. Překladové texty jsou zamýšleny jako inspirace pro kurátory i muzejní teoretiky, stejně jako celá kniha však mohou posloužit také návštěvníkům muzeí. Autoři knihy věří, že reflexe a diskuze jsou zásadní součástí muzejnické i návštěvnické praxe a že muzea jsou v 21. století důležitým místem dialogu nejen o minulosti. Na muzeích proto záleží. (patro.cz)
Podobné produkty ako Jak vystavujeme soudobé dějiny - Jareš Jakub , Soudobé dějiny příručka učitele badatelského dějepisu: pro 9. ročník základních škol a víceletá gymn (978-80-7489-752-8)Kniha Jak vystavujeme soudobé dějiny. Muzeum v diskusi je pozváním k debatě o současných muzeích. Obsahuje tři studie, tři záznamy debat a tři překladové texty. Ve studiích autoři nabízejí kritickou reflexi vystavování soudobých dějin v českých muzeích. Debaty přinášejí mozaiku pohledů na budoucnost národních muzeí, vystavování kontroverzních dějin a muzejní edukaci. Překladové texty jsou zamýšleny jako inspirace pro kurátory i muzejní teoretiky, stejně jako celá kniha však mohou posloužit také návštěvníkům muzeí. Autoři knihy věří, že reflexe a diskuze jsou zásadní součástí muzejnické i návštěvnické praxe a že muzea jsou v 21. století důležitým místem dialogu nejen o minulosti. Na muzeích proto záleží. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jak vystavujeme soudobé dějiny - Jakub Jareš, Čeněk Pýcha, Václav Sixta , Dějepis 9 moderní dějiny: učebnice pro 9. ročník základní školy (978-80-88285-20-5)eBook:,Rakouský výzkum dějin 20. století (Zeitgeschichte in Bewegung. Die österreichische Erforschung des 20. Jahrhunderts) popisuje vývoj a situaci rakouské historiografie soudobých dějin a klade si za cíl nabídnut širšímu okruhu zájemců vhled do rakouské „krajiny“ výzkumu zejména dějin nacistického a poválečného období. Jiří Pešek stručně načrtl kontury vývoje oboru. Následující dvě studie (Hanns Haas a Maria Mesner) věnují pozornost relativně novým tematickým polím výzkumu: regionálním soudobým dějinám a historiografii žen. Druhou část publikace tvoří tři interview s výraznými, přitom zaměřením badatelských zájmů odlišnými – vídeňskými – protagonisty oboru (Gerhard Botz, Gernot Heiss, Oliver Rathkolb). _x000D_ _x000D_ Knižní soubor obsahuje české i německé vydání knihy. _x000D_ (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Soudobé dějiny v pohybu. - Jiří Pešek, Oliver Rathkolb - e-kniha , Mladá slavistika v: slavistická badatelská dílna (978-80-210-9703-2)Pojďme učit dějepis tak, aby děti bavil! Badatelský pracovní sešit, který je nedílnou součástí učebnice soudobých dějin, pomůže žákům přemýšlet o dějinách od konce první světové války až po 21. století a o jejich významu pro současnost. Žákům tento barevný pracovní sešit poslouží jako podpora pro práci se zdroji a navíc díky dostatku volného prostoru i pro zápis poznámek. Badatelský pracovní sešit je nedílnou součástí učebnice soudobých dějin a poslouží žákům jako podpora pro jejich práci se zdroji. Poskytne i volný prostor pro zápis odpovědí nebo dalších informací k tématu způsobem, který mu bude nejvíce vyhovovat. Umožňuje zpracovávat odpovědi i formou myšlenkových map, tabulek, grafů a dalších grafických prvků. Na konci každé kapitoly si žáci mohou ohodnotit svoji vlastní úspěšnost. Díky hybriditě pracovního sešitu získají žáci prostřednictvím kódů přístup k zajímavým online cvičením z aplikace HistoryLab a k videím na Škole s nadhledem. Pro podporu samostatné práce žáků jsou v pracovním sešitě kromě číselných kódů i QR kódy pro využití na mobilních zařízeních. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Soudobé dějiny – badatelský pracovní sešit dějepisu pro 9. ročník - Hybridní pracovní sešit , Otázky soudobé psychoanalýzy (978-80-262-1467-0)Kniha - autor Jakub Jareš; Čeněk Pýcha; Václav Sixta, 260 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha Jak vystavujeme soudobé dějiny. Muzeum v diskusi je pozváním k debatě o současných muzeích. Obsahuje tři studie, tři záznamy debat a tři překladové texty. Ve studiích autoři nabízejí kritickou reflexi vystavování soudobých dějin v českých muzeích. Debaty přinášejí mozaiku pohledů na budoucnost národních muzeí, vystavování kontroverzních dějin a muzejní edukaci. Překladové texty jsou zamýšleny jako inspirace pro kurátory i muzejní teoretiky, stejně jako celá kniha však mohou posloužit také návštěvníkům muzeí. Autoři knihy věří, že reflexe a diskuze jsou zásadní součástí muzejnické i návštěvnické praxe a že muzea jsou v 21. století důležitým místem dialogu nejen o minulosti. Na muzeích proto záleží. (alza.cz)
Podobné produkty ako Jak vystavujeme soudobé dějiny: Muzeum v diskusi (978-80-7422-768-4) , Dějiny lidských průserů ()Kniha - autor Milan Hes, 232 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá (alza.cz)
Podobné produkty ako Nový dějepis v kostce pro SŠ II.: Nová doba Soudobé dějiny (978-80-253-4808-6) , Dějiny langobardů (9788025735428)První díl nové, čtyřdílné řady pro výuku dějepisu na středních školách. Učebnice se zaměřuje na dějiny 20. století, neopomíjí ale ani nejnovější události (po roce 2001). Odbornými historiky garantované zpracování je doplněno o řadu konkrétních příkladů, množství dobových fotografií, dějepisných map a také o rozhovory s pamětníky událostí. (patro.cz)
Podobné produkty ako Moderní dějiny pro střední školy Učebnice , Gótské dějiny římské dějiny (978-80-257-0744-9)V souladu s RVP ZV Opakování ze 4. ročníku Život v barokní době Doba osvícenská (18. století) Průmyslová revoluce v Čechách Národní obrození (19. století) Poslední století Učebnice obsahuje: 56 barevných stran A4 + přehledně zpracovaná časová osa (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Hravá vlastivěda 5 - Novodobé české dějiny - učebnice , Trendy soudobé oftalmologie. svazek 10 (978-80-7492-305-0)V souladu s RVP ZV Od pravěku po Velkomoravskou říší Život za vlády Přemyslovců a Lucemburků Od husitských válek po první Habsburky Učebnice obsahuje: 56 barevných stran A4 + přehledně zprac. časová osa (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Hravá vlastivěda 4 – Nejstarší české dějiny – učebnice , Trendy soudobé diabetologie. svazek 12 (978-80-7262-549-9)Učebnice poskytuje ucelený pohled na novodobé české dějiny. Je vytvořena moderním a inovativním způsobem. Na tvorbě učebnic se podílel široký kolektiv učitelů s bohatými teoretickými znalostmi i praktickými zkušenostmi z vyučování vlastivědy. Každé ucelené téma je zakončeno projektem Výprava za poznáním. Součástí učebnice je také příloha s časovou osou novodobých českých dějin. V souladu s RVP ZV Moderní a plnobarevný design podporuje motivaci a kreativitu žáků Každé ucelené téma je zakončeno projektem Výprava za poznáním Texty doprovázejí barevné kresby a fotografie Učebnice obsahuje další náměty i v rámci mezipředmětových vztahů Učebnice obsahuje kapitoly: Opakování učiva 4. ročníku Vláda Habsburků v Čechách Život v baroku Vzdělávání v českých zemích Doba osvícenská Život na vesnici a ve městě Průmyslová revoluce v Čechách Národní probuzení Naděje svobody - revoluční rok 1848 Život v Čechách za průmyslové revoluce Národ sobě Češi a Němci První světová válka První Československá republika Druhá světová válka Přechod k demokracii (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Hravá vlastivěda 5 - Novodobé české dějiny - učebnice , Trendy soudobé oftalmologie. svazek 8 (978-80-726-2818-6)Nové učebnice pamatují nejen na zajímavý a srozumitelný výklad, ale i na rozsáhlý didaktický aparát (otázky k opakování, rozšiřující texty, citace z písem-ných pramenů, hledání souvislostí s učivem dalších předmětů atd.). Nechybí samozřejmě ani přehledné mapy, schémata a bohatý obrazový materiál. Textová část obrazového doprovodu slouží k dokreslení výkladu. Výzvou k pozornému studiu kapitol jsou úvahové texty a úkoly k zamyšlení. Zařazené chronologické přehledy jsou výbornou pomůckou k rychlému zopakování si průběhu kapitol a sledu událostí. Učebnice zahrnuje období od zániku Západořímské říše až k počátkům objevování mimoevropských civilizací. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dějiny středověku - Učebnice pro SŠ - Zdeněk Beneš , Trendy soudobé oftalmologie: svazek 12 (978-80-7492-425-5)Učebnice probírá období od paleolitu do zániku západořímské říše v roce 476. Zatímco nejstarší dějiny člověka jsou vykládány chronologicky, výklad prvních civilizací a středověkých států jsou pojaty spíše teritoriálně. Každá kapitola je doplněna otázkami k opakování i k zamyšlení, zopakováním základních dat a nabídkou literatury k četbě. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dějiny pravěku a starověku pro SŠ - učebnice , Trendy soudobé oftalmologie: svazek 11 (978-80-7492-377-7)Kniha - 180 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Příručka učitele doplňuje sadu materiálů k badatelské výuce dějepisu. Každé kapitole jsou věnovány čtyři strany: První dvoustrana obsahuje vzdělávací cíle kapitoly, vazbu na stávající verzi RVP ZV (2021) a návrh na uchopení kapitoly tak, aby ji bylo možné zvládnout během vyučovací hodiny. Na druhé dvoustraně jsou uvedeny komentáře ke každé části kapitoly, které se zaměřují nejen na vzdělávací cíle, ale přinášejí i historický kontext a metodické poznámky. Proč pracovat s příručkou učitele? - Poskytuje odbornou i metodickou podporu při práci s učebnicí. - Obsahuje vzdělávací cíle, principy historického myšlení a badatelské dovednosti. - Obsahuje vazbu RVP ZV (k roku 2021) - Nabízí návrh průběhu vyučovací hodiny a metodické tipy k usnadnění organizace výuky. - Obsahuje návrh hodnocení badatelské otázky. (alza.cz)
Podobné produkty ako Soudobé dějiny Příručka učitele badatelského dějepisu: Pro 9. ročník základních škol a víceletá gymn (978-80-7489-752-8) , Vlastivěda 4 české dějiny od pravěku do začátku novověku: učebnice pro 4. ročník základní školy (978-80-87591-21-5)Kniha - 108 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pojďme učit dějepis tak, aby děti bavil! Badatelský pracovní sešit, který je nedílnou součástí učebnice soudobých dějin, pomůže žákům přemýšlet o dějinách od konce první světové války až po 21. století a o jejich významu pro současnost. Žákům tento barevný pracovní sešit poslouží jako podpora pro práci se zdroji a navíc díky dostatku volného prostoru i pro zápis poznámek. (alza.cz)
Podobné produkty ako Soudobé dějiny Badatelský pracovní sešit dějepisu: Pro 9. ročník základních škol a víceletá gymnázia (978-80-7489-753-5) , Otázky soudobé psychoanalýzy: tradice a současnost (978-80-262-1467-0)5-45 V učebnici jsou zařazeny v 15 kapitolách stěžejní události českých dějin od třicetileté války až po současnost. Důraz je zde kladen na přiblížení každodenního života lidí v minulosti, proměny jejich práce, bydlení a živobytí. Do učebnice jsou zařazeny úkoly vztahující se k učivu probíranému v jiných předmětech a úkoly pro opakování ve skupinách. K získání celkového časového přehledu je přiložena přehledná časová tabulka. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vlastivěda 5 - Významné události nových českých dějin (učebnice) , Slovník soudobé politiky a mezinárodních vztahů (978-80-7357-568-7)První díl nové, čtyřdílné řady pro výuku dějepisu na středních školách. Učebnice se zaměřuje na dějiny 20. století, neopomíjí ale ani nejnovější události (po roce 2001). Odbornými historiky garantované zpracování je doplněno o řadu konkrétních příkladů, množství dobových fotografií, dějepisných map a také o rozhovory s pamětníky událostí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Moderní dějiny pro střední školy Učebnice - Čurda J. , Kniha trendy soudobé oftalmologie. svazek 9 (978-80-7492-103-2)Do učebnice jsou zařazeny hlavní události nejstarších českých dějin dovedené po nástup Habsburků na český trůn. V průběhu celé učebnice jsou zařazeny úkoly vztahující se k učivu probíranému v dalších předmětech. Naší snahou bylo uvést dějinné události do souvislostí s učivem probíraným v zeměpisné části vlastivědy a texty čtenými v hodinách ČJ. Naleznete zde i úkoly činnostního charakteru, různé zajímavosti a informace doplňujícího charakteru. Za každým z 9 úseků učebnice je zařazeno opakování určené k práci ve skupinách. V učebnici najdete vloženou časovou přímku. NNS445 (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vlastivěda 4 - Hlavní události nejstarších českých dějin (učebnice) , Dějiny křesťanského výtvarného umění ()5-45 V učebnici jsou zařazeny v 15 kapitolách stěžejní události českých dějin od třicetileté války až po současnost. Důraz je zde kladen na přiblížení každodenního života lidí v minulosti, proměny jejich práce, bydlení a živobytí. Do učebnice jsou zařazeny úkoly vztahující se k učivu probíranému v jiných předmětech a úkoly pro opakování ve skupinách. K získání celkového časového přehledu je přiložena přehledná časová tabulka. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vlastivěda 5 - Významné události nových českých dějin (učebnice) , Zelené dějiny světa (9788024631882)Učebnice regionální historie je primárně určena pro 2. stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií. Zaujmout by však mohla všechny, kteří se o historii Plzně a Plzeňského kraje zajímají. Jejím posláním je seznámit atraktivní formou žáky, studenty, ale i dospělé s dějinami tohoto regionu od pravěku do konce 20. století. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dějiny Plzně a Plzeňského kraje. Učebnice regionálních dějin pro školy i zvídavé domácnosti - Eva Mušková , Dějiny a sebetvorba (9788024642871)Vysokoškolskými odborníky garantované zpracování nezohledňuje jen politické dějiny – zaměřuje se na zásadní a dlouhodobé změny vedoucí ke vzniku moderní společnosti. Učebnice vždy dokládá obecná tvrzení z výkladu konkrétními příklady, což žákům usnadňuje porozumění problémům. Výklad proti sobě staví odlišné pohledy na tytéž historické události, a ukazuje tak minulost jako neuzavřenou. K tradičním tématům, jako jsou česko-německé národnostní vztahy, Francouzská revoluce, budování koloniálních říší atd., přistupujeme kriticky a se zohledněním různých pohledů. Součástí učebnice jsou i dějepisné mapy a obsáhlá čítanka historických dokumentů a textů. (patro.cz)
Podobné produkty ako Dějiny 19. století pro střední školy Učebnice - Hochel M. , Dějiny ruské moderny (9788024650944)Vysokoškolskými odborníky garantované zpracování nezohledňuje jen politické dějiny – zaměřuje se na zásadní a dlouhodobé změny vedoucí ke vzniku moderní společnosti. Učebnice vždy dokládá obecná tvrzení z výkladu konkrétními příklady, což žákům usnadňuje porozumění problémům. Výklad proti sobě staví odlišné pohledy na tytéž historické události, a ukazuje tak minulost jako neuzavřenou. K tradičním tématům, jako jsou česko-německé národnostní vztahy, Francouzská revoluce, budování koloniálních říší atd., přistupujeme kriticky a se zohledněním různých pohledů. Součástí učebnice jsou i dějepisné mapy a obsáhlá čítanka historických dokumentů a textů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dějiny 19. století pro střední školy Učebnice - Vladimír Šaur , Dějiny klasické sociologie (9788024653471)Učebnice zahrnuje období od pravěkého osídlení našeho území až po počátek moderní společnosti a státu r. 1792 a ve větší míře vychází z pojetí kulturních dějin. Struktura výkladu látky je proto trochu složitější a je třeba klást větší důraz na širší souvislosti jednotlivých událostí, jevů a procesů (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako České dějiny I. pro SŠ - učebnice - Josef Petráň, Zdeněk Beneš , Vlastivěda 4 porozumění v souvislostech učebnice pro 4. ročník: poznáváme naše dějiny z pravěku do n (978-80-7600-218-0)5-93 V učebnici doporučené pro 5. ročník z řady Porozumění v souvislostech se žáci seznámí se způsobem života a práce našich předků i s hlavními událostmi českých dějin – od počátku novověku až do současnosti. Větší prostor, než bývá zvykem, je věnován moderním dějinám. Jejich poznání vede žáky nejen k lepšímu porozumění dnešní společnosti, ale také k uvědomování si významu dodržování lidských práv a svobod a k utváření hodnot, jako je spravedlnost, svoboda, solidarita, tolerance a odpovědnost. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vlastivěda 5 - Poznáváme naše dějiny - Z novověku do současnosti, učebnice , Učebnice biblické hebrejštiny (9788024650630)4-93 Učebnice je součástí řady Porozumění v souvislostech. V učebnici se žáci seznámí se způsobem života a práce našich předků i s hlavními událostmi nejstarších českých dějin, a to až po nástup Habsburků na český trůn. Díky propojení učebního textu na podbarveném pozadí, motivační ilustrace a otázek si žáci mohou učivo osvojit více způsoby. V kapitolách a podkapitolách, které jsou věnovány dobovému způsobu života a práce, je zařazena motivační ilustrace s jednoduchými otázkami. Kapitoly popisující utváření a vývoj českého státu obsahují motivační text, díky němuž se žáci mohou pomocí kontrolních otázek zdokonalit ve čtení s porozuměním. Na dvojstranách z těchto kapitol jsou v dolní čási umístěny mapky Evropy, popř. střední Evropy nebo Eurasie, které mají poukazovat na provázanost českých dějinných událostí s těmi evropskými. V závěru kapitol si žáci společně s vtipným lišákem učivo zopakují prostřednictvím stručného shrnutí a opakovacích otázek. K prověření znalostí větších učebních celků jsou připravena dvě čtvrtletní a jedno závěrečné opakování. Na konci učebnice žáci najdou tipy na výlety za poznáním našich dějin a předků podle dějinného období. Cíle výletů jsou spolu s místy nalezišť významných historických artefaktů a staveb zmíněných v učebnici vyznačeny v mapě ČR. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vlastivěda 4 - Poznáváme naše dějiny - Z pravěku do novověku (učebnice) , Anglicky bez učebnice - nakupování4-93 Učebnice je součástí řady Porozumění v souvislostech. V učebnici se žáci seznámí se způsobem života a práce našich předků i s hlavními událostmi nejstarších českých dějin, a to až po nástup Habsburků na český trůn. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vlastivěda 4 - Poznáváme naše dějiny - Z pravěku do novověku (učebnice) , Učebnice harmonie: učebnice a pracovní sešit (978-80-86385-16-7)(patro.cz)
Podobné produkty ako Pracovní listy k učebnici Obrazy ze starších českých dějin - Chmelařová Helena , Dějiny světa v 50 psech ()Aktuální zpracování tohoto titulu plně odpovídá novému vydání učebnice, ale převážně respektuje i její předchozí vydání. Pracovní listy přinášejí širokou nabídku podnětů k vlastnímu pozorování i k práci s učebnicí. Přílohová část obsahuje obrázkové i textové kartičky pro nalepení do PL, časovou osu a pexeso. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Pracovní listy k učebnici Obrazy ze starších českých dějin - Hana RezutkováKniha - 216 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá První díl nové, čtyřdílné řady pro výuku dějepisu na středních školách. Učebnice se zaměřuje na dějiny 20. století, neopomíjí ale ani nejnovější události (po roce 2001). Odbornými historiky garantované zpracování je doplněno o řadu konkrétních příkladů, množství dobových fotografií, dějepisných map a také o rozhovory s pamětníky událostí. (alza.cz)
Podobné produkty ako Moderní dějiny pro střední školy Učebnice (978-80-7358-223-4)Devítidílná dějepisná řada učebnic spolu s pracovními sešity pro ZŠ a víceletá gymnázia má již ve školách své stálé místo. Zachycuje dějinný vývoj od pravěku až do konce 80. let 20. století. Netradiční koncepce předkládá žákům živý obraz minulých věků a vzbuzuje v nich spíše zájem o historii, než aby je uvedla pouze do nezáživné říše dat, jmen a událostí. Autoři vsadili na čtivou, svižnou a beletrizující formu textu zalidněnou historickými postavami, odlehčenou legendami a mýty. K tomuto nemalou měrou přispívá jak samotný výběr učiva, tak jeho interpretace. Rovněž nelze opomenout spoustu lákavých a malebných ilustrací J. Petráčka a D. Ježkové, map, časových os a neotřelou grafickou úpravu. Výkladová látka je členěna do praktické a efektivní podoby dvoustran, které tvoří náplň jednotlivých vyučovacích hodin. Kladně lze hodnotit i to, že učebnice vedle stěžejních událostí politických dějin nezapomínají na duchovní kulturu společnosti a dokreslují ji reáliemi všedního dne. Je zde pamatováno i na tzv. bílá místa v učebnicích historie. Základní shrnutí, které by si měl žák zapamatovat, je vhodně graficky zdůrazněno na každé dvoustraně. Nápadité otázky, úkoly a testy, které jsou nedílnou součástí učební látky, přinášejí čtyři pracovní sešity. Každý z nich se vztahuje k jednomu historickému období (pravěk a starověk, středověk, novověk, moderní dějiny) a tvoří vždy ucelený komplet s příslušnými učebnicemi, které získaly ocenění 4. kroměřížského veletrhu COMENIANA a v soutěži Zlatá stuha. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dějiny novověku, 2. díl (učebnice pro ZŠ) - František Honzák, Pavel AugustaKniha - autor Josef Šaur; V. Kaška; M. Hochel, 184 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vysokoškolskými odborníky garantované zpracování nezohledňuje jen politické dějiny – zaměřuje se na zásadní a dlouhodobé změny vedoucí ke vzniku moderní společnosti. Učebnice vždy dokládá obecná tvrzení z výkladu konkrétními příklady, což žákům usnadňuje porozumění problémům. Výklad proti sobě staví odlišné pohledy na tytéž historické události, a ukazuje tak minulost jako neuzavřenou. K tradičním tématům, jako jsou česko-německé národnostní vztahy, Francouzská revoluce, budování koloniálních říší atd., přistupujeme kriticky a se zohledněním různých pohledů. Součástí učebnice jsou i dějepisné mapy a obsáhlá čítanka historických dokumentů a textů. (alza.cz)
Podobné produkty ako Dějiny 19. století pro střední školy Učebnice (978-80-7358-247-0)NNS446 (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Náhradní časová přímka k učebnici Vlastivěda 4 - Hlavní události nejstarších českých dějinBrožúra nielen pre aktívne učiteľky, ale i rodičov detí, ktorí chcú viesť svoje ratolesti už od predškolského veku k prvým experimentálnym aktivitám. "Velkáči" dnes intuitívne ľahko ovládajú internet, i-pad, či mobilný telefón a sú nesmierne zvedaví a šikovní. Radi trávia čas pri počítači, ak im to dovolíme. Využime tieto vlastnosti na rozvoj ich zručností a osobnosti. (patro.cz)
Podobné produkty ako Bádateľská hra už od materskej školy - Ožvoldová MiroslavaBrožúra nielen pre aktívne učiteľky, ale i rodičov detí, ktorí chcú viesť svoje ratolesti už od predškolského veku k prvým experimentálnym aktivitám. "Velkáči" dnes intuitívne ľahko ovládajú internet, i-pad, či mobilný telefón a sú nesmierne zvedaví a šikovní. Radi trávia čas pri počítači, ak im to dovolíme. Využime tieto vlastnosti na rozvoj ich zručností a osobnosti. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Bádateľská hra už od materskej školy - Miroslava OžvoldováKniha - autor Vladislav Jůza; Libor Vykoupil, 132 stran, česky Učebnice dějepisu pro 9. ročník je vytvořena v souladu s moderními trendy výuky dějepisu. Důraz je kladen na názornost, srozumitelnost, logické souvislosti a mezipředmětové vztahy. Podrobně jsou probrány nedávné dějiny. Učebnicové texty jsou systematicky a přehledně členěny do tematických kapitol. Každá kapitola začíná vždy na nové straně. Hlavní učební text je psán přehledně a jednoduše s ohledem na věk žáků. Součástí učebnice jsou i ukázky z krásné literatury a související otázky k porozumění textu. Každá větší kapitola je zakončena opakováním. Učebnice obsahuje mnoho názorných fotografií, obrázků a schémat. Díky nim pochopí žáci lépe učivo. Text doplňují časové přímky a velké množství map, které pomáhají orientovat se v popisovaných dějinných událostech. Základní text je doplněn zajímavostmi, které jsou uvedeny ve žlutých sloupcích po okrajích učebnice. Tyto texty nejsou určeny k... (alza.cz)
Podobné produkty ako Dějepis 9 Moderní dějiny: učebnice pro 9. ročník základní školy (978-80-88285-20-5)Text je psaný v jednoduchých a srozumitelných větách. Každá kapitola začíná vždyna nové straně a je uvedena textem z krásné literatury spolu s otázkami na porozuměnítextu. Učebnice přináší základní fakta s minimem letopočtů. Důraz je kladen na logické souvislosti a typické rysy dané historické etapy. V úvodu ke kapitole najdete vždy také velkou přehlednou mapu přibližující žákům danou oblast. Základní text provázejí zajímavosti uvedené drobným písmem na okraji stránky, kde žáky zaujmou pozoruhodné „střípky“ ze života v dané době. Naučné pasáže doplňuje obrovské množství obrázků a fotografií. V závěru kapitoly je zařazena přehledná časová přímka, která přibližuje základní dějinné události v časovém sledu. Každá kapitola je zakončena stránkou s otázkami k cyklickému opakování. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dějepis 7 - Dějiny středověku a počátku novověku - Učebnice pro 7. ročník ZŠ, Čtení s porozuměním - Karla PrátováPracovní listy přinášejí úkoly ke každé kapitole z učebnice a učí žáky pracovat s učebním textem; obsahují přílohu určenou k rozstřihání. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Obrazy ze starších českých dějin pro 4. ročník ZŠ - Pracovní listy k učebnici - Helena Chmelařová, Aleš DlouhýPracovní listy přinášejí rozmanité úkoly ke každé kapitole z učebnice; učí žáky pracovat s učebním textem. Obsahují přílohu určenou k rozstřihání. Pracovní listy lze používat i k původnímu (zlevněnému) vydání učebnice. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Obrazy z novějších českých dějin pro 5. ročník ZŠ - Pracovní listy k učebnici - Helena Chmelařová, Aleš DlouhýKniha - autor Miroslava Ožvoldová, 192 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Brožúra nielen pre aktívne učiteľky, ale i rodičov detí, ktorí chcú viesť svoje ratolesti už od predškolského veku k prvým experimentálnym aktivitám. "Velkáči" dnes intuitívne ľahko ovládajú internet, i-pad, či mobilný telefón a sú nesmierne zvedaví a šikovní. Radi trávia čas pri počítači, ak im to dovolíme. Využime tieto vlastnosti na rozvoj ich zručností a osobnosti. (alza.cz)
Podobné produkty ako Bádateľská hra už od materskej školy: Námety a aktivity (978-80-8140-253-1)Kniha - autor Marie Fejfušová, 52 stran, česky Moderní barevná učebnice zpracovaná podle nejnovějších trendů v souladu s RVP ZV, vydaná v rámci edice Čtení s porozuměním. Stejně jako ostatní učebnice této řady je zaměřena na podporu čtenářské gramotnosti . Cílem učebnice je věku přiměřenou formou usnadnit dětem první setkání s dějinami naší země od pravěku po začátek novověku. Učebnice je rozčleněna do čtyř kapitol. Za každou z nich je zařazen nápaditý přehled období a opakování se zajímavou formou hodnocení v podobě různých symbolů. Nechybí ani opakování za každou malou kapitolou a závěrečné opakování. Samozřejmostí je klíč k úkolům i opakování. Texty jsou psány srozumitelnou a jednoduchou formou. Žáci s nimi dokáží pracovat samostatně. Učebnice zaujme množstvím kreslených i dobových obrázků. Na každé stránce najdou žáci zajímavé úkoly, které často souvisí s učivem jiných předmětů. Nechybí ani poutavé úryvky z beletrie nebo populárně naučné literatury... (alza.cz)
Podobné produkty ako Vlastivěda 4 České dějiny od pravěku do začátku novověku: učebnice pro 4. ročník základní školy (978-80-87591-21-5)Kniha - autor Magdalena Konečná, česky Učebnice je součástí řady Porozumění v souvislostech. V učebnici se žáci seznámí se způsobem života a práce našich předků i s hlavními událostmi nejstarších českých dějin, a to až po nástup Habsburků na český trůn. (alza.cz)
Podobné produkty ako Vlastivěda 4 Porozumění v souvislostech Učebnice pro 4. ročník: Poznáváme naše dějiny z pravěku do n (978-80-7600-218-0)Moderní člověk, tvrdí Karl Löwith, pohlíží na svět zároveň okem víry i okem rozumu, a jeho vidění dějin je proto nevyhnutelně zkreslené. Dějiny západního světa byly po staletí nahlíženy z hlediska křesťanského, anebo klasického - z hluboké víry v Boží království, anebo z víry v opakující se a věčné životní cykly. Moderní mysl však není ani křesťanská, ani pohanská - a její výklady dějin jsou proto jen odvozeně křesťanské a ve výsledku protikřesťanské. Pro věřícího nejsou dějiny autonomní oblastí lidského usilování a pokroku, nýbrž sférou hříchu a smrti, která potřebuje vykoupení; v této perspektivě nelze historický proces jako takový pokládat za svrchovaně důležitý. Moderní myšlení vyhlíží pokrok, avšak vylučuje křesťanskou perspektivu důsledků stvoření a naplnění času; od starověkého světonázoru sice přejímá představu nekonečného pohybu, zároveň však odmítá jeho kruhovou strukturu. Moderní historické vědomí je tak se svým pojetím lineárních dějin jakousi křesťanskou "herezí". To vysvětluje tendenci k eschatologickému pohledu na lidský pokrok, jež se v dějinách a ve filosofii často objevovala. Löwith rozvíjí tuto teorii ve svém dnes již klasickém díle na podkladě analýzy klíčových textů, přičemž začíná přístupnějšími filosofiemi dějin, které vznikly v devatenáctém a osmnáctém století, a postupně se propracovává nazpět k autorům starověkým a k Bibli. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dějiny a význam dějin - Karl LöwithHudební nauka Učebnice harmonie (učebnice a pracovní sešit). (kytary.cz)
Podobné produkty ako KN Učebnice harmonie (učebnice a pracovní sešit)Autor gótských (Getica) a římských dějin (Romana), sepsaných kolem roku 550 n. l., stojí na pomezí mezi dvěma epochami. O jeho životních osudech není mnoho známo vyjma faktu, že se sám hrdě hlásil k příslušnosti ke germánskému kmeni Gótů. Jeho dějiny Gótů přinášejí mnoho unikátních informací o historii tohoto kmene a lze je zařadit po bok obdobných "národních historií" (např. Paula Ciacona či Řehoře z Toursu). Přes jistá omezení spočívající v množství smyšlenek a nepravd, které autor do díla vložil, se jedná o zásadní a nenahraditelný pramen ke zkoumání doby tzv. stěhování národů. V případě rané historie Gótů je Jordanes dokonce naším jediným narativním zdrojem. Oba spisy můžeme zároveň vnímat i jako neocenitelné očité svědectví o hluboké proměně světa, kultury i společnosti na sklonku římského starověku a nástupu evropského středověku.Vydání knihy podpořilo Ministerstvo kultury České republiky. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Gótské dějiny / Římské dějiny - Jordanes, Stanislav DoležalSoubor textů dokumentuje autorčin zájem o umění, ale stejně tak o historii. Svým studiem a celým zaměřením vnímá, chápe a taky hodnotí umění vždy ve vztahu k dějinám. Právě v kontextu českých, či československých dějin sehrávalo umění vždy velmi významnou roli. Umění, nejen historickou situaci odráželo, a tak svým způsobem vytvářelo její obraz, ale umění v mnohém historii spoluvytvářelo. V sedmnácti celcích se autorka pokouší odpovědět na základní otázky tohoto vztahu, umění a dějin, artefaktu a historického faktu. Každý autor si většinou klade otázku o smyslu svého počínání, tedy proč něco píše. Odhlédneme-li otázku popularity, zbývají nám jen ty vznešené cíle, ty ideály pobývající kdesi na stále se vzdalujícím horizontu. Proto, abych vysvětlila záměr svého předkládaného textu, vypůjčila jsem si slova Ernesta Cassirera: "Kdo jsem, ale také, kdo jsme, odkud jsem, ale také, odkud jsme, kam jdu, ale také, kam jdeme?" Cassirer vidí tuto cestu poznání sebe a světa kolem sebe v umění a historii, ty pro něj"... představují nejmocnější nástroje našeho zkoumání lidské podstaty. A tak se ptá:"Co by jsme věděli o člověku bez těchto dvou zdrojů...". doplňme si bez umění a historie. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dějiny v umění. Umění v dějinách - Věra BeranováKniha poprvé představuje na základě rozsáhlého archivního studia a diskurzivní analýzy textů dějiny akademického oboru dějiny a teorie umění v nynějším Česku od konce druhé světové války do počátku normalizace. Specifikum oboru rozkročeného mezi vědou a uměním určuje konkrétní chronologické mezníky i výzkumnou metodu, jež si všímá jak diskurzivní roviny, tak i praxe. Dějiny umění jsou sledovány trojím způsobem: jako biografie významných osobností, jako institucionální dějiny vysokoškolských a muzejních oborových pracovišť a jako dějiny idejí či diskurzů. Pozornost se věnuje specifickým tématům, jako jsou genderový systém oboru, vztah k zahraničí a k německým vyhnancům, vztah k aktuálnímu umění atd. Kniha poskytuje plastický obraz jedné humanitní disciplíny v dynamickém historickém období zahrnujícím třetí republiku a vyrovnávání s válečnými lety, nástup diktatury KSČ a roky stalinismu, poststalinské období a dobu pražského jara. Zároveň je obecnějším příspěvkem ke kulturním dějinám této doby. Grafika Jan Čumlivski. Kniha vychází s podporou Grantové agentury ČR. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dějiny českých dějin umění 1945-1969 - Milena BartlováKniha - autor Zbyněk Vydra; Michal Řoutil; Jitka Komendová; Kateřina Hloušková; Michal Téra, 508 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Dějiny Ruska jsou kolektivní prací pěti českých historiček a historiků. V šesti hlavních chronologicky vymezených částech (Kyjevská Rus, Moskevská Rus, 18. století, 19. století, sovětské období ruských dějin, Rusko po roce 1991) jsou zmapovány hlavní vývojové linie ruských dějin od raného středověku po současnost. Vedle zachycení hlavních událostí politického rázu autoři věnují zvýšenou pozornost také otázkám hospodářského, sociálního, kulturního a náboženského vývoje Ruska. Jedním z hlavních cílů je přiblížit českému čtenáři ruské dějiny způsobem reflektujícím nejnovější výsledky světového bádání. Vydání je aktualizováno, především o stručný výklad o souvislostech období mezi ruskou anexí Krymu v roce 2014 a další otevřenou agresí proti Ukrajině v únoru 2022. (alza.cz)
Podobné produkty ako Dějiny Ruska: Dějiny států (978-80-7422-903-9)