Publikace tvoří s pracovními listy Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče. (patro.cz)
Podobné produkty ako Rozvoj grafo-motoriky - Šmardová Vlasta , Rozvoj grafo-motoriky: jak rozvíjet kreslení a psaní (978-80-266-1603-0)Kniha - autor Jiřina Bednářová; Vlasta Šmardová, 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace tvoří s pracovními listy Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče. (alza.cz)
Podobné produkty ako Rozvoj grafo-motoriky: Jak rozvíjet kreslení a psaní (978-80-266-1603-0) , Playgro - strukturované míčky pro rozvoj motoriky (9321104863980)Publikace tvoří s pracovními listy Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová , Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní (978-80-262-1781-7)eBook:,V publikaci Rozvoj grafomotoriky naleznete informace: - 1) o významu a vývoji dětské kresby, - 2) o metodice rozvoje grafomotorických schopností (posloupnosti vývoje grafomotorických prvků, navození pracovních návyků při kreslení a psaní, potřebných podmínkách a pomůckách…). Kniha Rozvoj grafomotoriky osloví podle mého názoru řadu čtenářů, zajímajících se o vývoj dítěte, jeho výchovu a vzdělávání. Její odborná úroveň a současně srozumitelné, čtivé zpracování jistě zaujme nejen pedagogy v mateřských a základních školách, pracovníky pedagogicko-psychologického poradenství, ale i blízké (rodiče, prarodiče…) dětí, které rády kreslí nebo se s kreslením potýkají. My, kteří známe předchozí publikace Jiřiny Bednářové, zaměřené na grafomotoriku – Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře – můžeme očekávat, že opět získáme mnoho nových užitečných informací o tom, jak rozvíjet kreslířské dovednosti, jak připravit dítě na psaní. Tato kniha má však ještě jednu autorku: Vlastu Šmardovou, zkušenou dětskou psycholožku s dlouholetou poradenskou praxí, která poskytla pomoc mnoha rodičům dětí předškolního i školního věku. Pomohla řešit hodně dětských trápení. Právě spojení sil psychologa, pedagoga a malíře – ilustrátora Richarda Šmardy – vedlo k vytvoření této publikace, v níž se dozvíme nejen jak rozvíjet dětskou kresbu, ale také jak se dětská kresba vyvíjí a jaké jsou zákonitosti tohoto vývoje, jaký význam má pro rozvoj osobnosti dítěte. Mnohdy si neuvědomujeme, co vše o dítěti jeho kresba vypovídá, jak nám může schopnost rozumět kresbě pomoci pochopit dítě, a tedy mu i pomoci. Vyzbrojeni základními odbornými informacemi budeme dále dobře pracovat na rozvíjení hrubé a jemné motoriky, které jsou předpokladem grafomotorických dovedností dítěte. Autorky nám nabízejí spoustu činností a cvičení, ukázek pomůcek, které si můžeme ve škole i doma vyrobit. Významná jsou doporučení týkající se pracovních návyků, sezení při kreslení a psaní, výběru kreslicích a psacích potřeb. Mnoho nepříjemností při psaní je zapříčiněno špatným úchopem psacího náčiní, je tedy nutno mu předcházet už v počátcích kreslení. Často mívají děti při psaní potíže s tím, že příliš „tlačí“ na tužku; proto se dovíme, jak ruku uvolnit, jaká grafomotorická cvičení pomohou dítěti kreslit a psát lehce, s jistotou, s chutí. Dostaneme odpovědi na otázky, které zajímají mnoho pedagogů i rodičů, např. jak má psát levák a má-li se dítě učit psát v předškolním věku. A nakonec nalezneme možnosti pomoci při obtížích, praktická, srozumitelná, odborně podložená doporučení včetně další literatury pro zájemce. Přeji vám, vážení čtenáři, příjemné studium i mnoho užitku pro vás i děti, jimž prospějete tím, že jste rozšířili své znalosti o grafomotorice. PhDr. Alena Šafrová, speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-knihaPracovný zošit s fixkou. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Rozvoj jemnej motoriky , Vlasta burian / život za smích ()Publikace osvědčené autorské dvojice dává prostor rodičům a pedagogům, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy. V knize naleznete základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým a šestým rokem věku. Najdete zde rovněž upozornění na některé vývojové obtíže. Kniha je určena pro rodiče i učitelky v mateřských školách. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Školní zralost - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová , Vlasta burian ve filmových veselohráchStrukturované míčky pro rozvoj motoriky z kategorie Didaktické hračky, od značky Playgro, máme skladem. Do 3 dnů u Vás. (bambule.cz)
Podobné produkty ako Strukturované míčky pro rozvoj motoriky , Imaginarium stoleček pro nácvik motoriky (8428918879532)Publikace je určena především učitelkám MŠ a rodičům. Přináší návod, jaké oblasti vývoje u dítěte sledovat, co by dítě ve kterém věku mělo umět. Publikace je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání, vnímání prostoru a času, základních matematických představ, myšlení a řeči, sociálních dovedností, sebeobsluhy a hry. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová , Osobní rozvojeBook:,Publikace Školní zralost je určena rodičům a pedagogům, kteří pomáhají rozvoji předškolního dítěte v těchto oblastech: - vizuomotorika, grafomotorika - řeč - sluchové vnímání - zrakové vnímání - vnímání prostoru - vnímání času - základní matematické představy Publikace Školní zralost autorské dvojice Jiřina Bednářová – Vlasta Šmardová doplňuje ucelenou řadu odborných materiálů, které v poslední době autorky publikovaly, a završuje svým pohledem otázku vývoje a diagnostiky dítěte v předškolním věku. Ústředním tématem je školní zralost / připravenost, autorky se snaží alespoň rámcově seznámit čtenáře se všemi důležitými faktory ovlivňujícími dosaženou vývojovou úroveň dítěte před vstupem do školy a i možnou korespondencí s problémy ve školním věku, jsou-li v daných oblastech určité deficity. Čtenáři a uživateli budou v první řadě rodiče, neboť se dozvědí, jaká jsou kritéria školní zralosti / připravenosti, jak pracovat s dítětem před vstupem do školy, a pokud se chtějí ujistit, že jejich potomek splňuje vývojové ukazatele před nástupem do školy, naleznou zde jednoduché diagnostické úkoly. Tímto tématem se odborně zabývají školská poradenská zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra). Cílem publikace jistě není to, aby si rodiče nebo vychovatelé jednorázově provedli u dítěte komplexní diagnostiku sami. Publikace jim naopak dává prostor, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy a aby měli základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým až šestým rokem věku. Záměrem autorek rovněž je, aby dospělí byli včas upozorněni na některé vývojové obtíže a včas vyhledali odbornou pomoc poradenských zařízení, například při posouzení, zda by mělo dítě do školy nastoupit, případně při zařazování do edukačně-stimulačních skupin či intervenčních programů. Publikace by mohla dobře sloužit i učitelkám mateřských škol. I ony se zabývají otázkou, co je ještě třeba dále trénovat v posledním roce před nástupem do školy, ve kterých oblastech má dítě menší či větší problémy, opakovaně třeba i u dětí s odklady školní docházky. Inspirací může být ale také pro samotné školy – jak učitele elementaristy, tak například pracovníky školních poradenských pracovišť, zejména při řešení zápisů do 1. tříd, které jsou pojaty více odborně a diagnosticky než společensky. Ti, kteří se s publikacemi autorek již seznámili, vědí, že jejich diagnostické přístupy jsou poměrně jednoduché, jsou formou jednoduchých škál, bez důrazu na normativní přístup. Autorky diagnostiku ale nepojímají jako „nálepkování“ dětí, nýbrž posouzením individuálních zvláštností každého dítěte budují základy pro navazující práci s ním, pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Autorky opakovaně uživatelům připomínají důležitý princip, že diagnostika není jednorázovou záležitostí, že i dítě před nástupem do školy je ještě ve svých výkonech závislé na okamžitém nastavení a vyladění. Korigovat různá zkreslení (neschopnost či nezájem se v daném okamžiku požadovanou činností zabývat) by mělo napomoci opakované sledování dítěte. Přeji nové publikaci hodně čtenářů a čtenářům hodně inspirací! PaedDr. PhDr. Anna Kucharská, Ph.D. katedra pedagogické a školní psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Školní zralost - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha , Zasloužilá umělkyně vlasta vlasáková - portrét herečky ()Senzomotorické míčky od Playgra jsou určeny pro děti od 6 měsíců. Díky různě tvarovaným výstupkům a velikosti míčků rozvíjejí hmat a jemnou motoriku u vašeho dítěte. Pastelové barvy podporují rozvoj zraku. Pro děti od 6 měsíců Neobsahuje BPA. V balení 3 míčky Cena za 1 balení (bambule.cz)
Podobné produkty ako Strukturované míčky pro rozvoj motoriky 3ks , Vlasta burian život za smích (099925663629)Až 96 úžasných aktivít, ktoré rozvíjajú grafomotorické zručnosti škôlkarov pred vstupom do základnej školy. Pre deti od 5 do 7 rokov. Aktivity na nácvik písania a vnímania, možnosť sledovania individuálneho napredovania detí, dobrý štart do školy. (patro.cz)
Podobné produkty ako KuliFerdo Grafo a jemná motorika pre deti od 5 do 7 rokov , Rehabilitace motoriky člověka (978-80-271-0084-2)Až 96 úžasných aktivít, ktoré rozvíjajú grafomotorické zručnosti škôlkarov pred vstupom do základnej školy. Pre deti od 5 do 7 rokov. Aktivity na nácvik písania a vnímania, možnosť sledovania individuálneho napredovania detí, dobrý štart do školy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako KuliFerdo Grafo a jemná motorika pre deti od 5 do 7 rokov , Mandlova adina, burian vlasta: czech film melodies - cd (4600383268613)eBook:,Prověřte dovednosti předškoláků Publikace je určena především učitelkám MŠ a rodičům. Přináší návod, jaké oblasti vývoje u dítěte sledovat, co by dítě ve kterém věku mělo umět. Publikace je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání, vnímání prostoru a času, základních matematických představ, myšlení a řeči, sociálních dovedností, sebeobsluhy a hry. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha , Redl vlasta: staré pecky (30th anniversary remaster) - cd (5054197193309)Pokračování edukativní publikace reaguje na nejčastější otázky týkající se pedagogické diagnostiky a rozšiřuje tematický záběr prvního dílu. Autorky věnují velký prostor zejména diagnostice dynamické, zaměřené na proces učení a podporu rozvoje každého dítěte. Zároveň nabízejí velké množství aktivit pro naplňování jeho potřeb. Chcete-li zjistit, co dítě umí a jak jej dále cíleně rozvíjet, je tato kniha určena právě pro vás! (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová , Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka (80-247-1296-2)Rozvoj jemné motoriky (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako ŠPL 19 - Rozvoj jemné motoriky - Kateřina Konvalinová , Kostka pro rozvoj smyslů (3838a)Hračka pro nejmenší - vhodné od 6 měsíců Interaktivní chrastící míček Playgro potěší každé miminko. Hračka má uvnitř ukrytou rolničku, která při pohybu míčku rozpustile cinká.Strukturované míčky Playgro potěší každé miminko. Šest míčků je z různě strukturovaného materiálu s tvarovanými výstupky. Dítě je prozkoumává a rozvíjí si tak své hmatové dovednosti, ať už míčky ohmatává rukou nebo pusou. Zářivé barvy stimulují zrak. Míčky Playgro jsou lehké, uvnitř duté, mají různou velikost a perfektně padnou do dětských rukou. Plast je zdravotně nezávadný a neobsahuje BPA, hračka je tedy bezpečná i pro nejmenší děti.Klíčové vlastnosti strukturovaných míčků PlaygroSada šesti strukturovaných míčků Playgro pro kluky i holkyRůzně strukturovaný materiál s tvarovanými výstupkyDítě rozvíjí své hmatové dovednosti, když míčky zkoumá rukou nebo pusouVeselé barvy stimulují zrakMíčky Playgro jsou lehké, uvnitř dutéRůzná velikost, perfektně padnou do dětských rukouZe zdravotně... (alza.cz)
Podobné produkty ako Playgro - Strukturované míčky pro rozvoj motoriky (9321104863980) , Kuliferdo 1,2,3,4,5,6,7,8: školská zrelosť rozvoj (8594031503507)eBook: Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl navazuje na stejnojmenné dílo, Diagnostika dítěte předškolního věku, doplňuje ho a podrobněji rozpracovává některá témata. Přináší množství aktuálních informací, které se pedagogické diagnostiky dětí v předškolním věku v současné době dotýkají. Autorky v knize reagují na nejčastější otázky, s nimiž se ve svojí odborné praxi setkávají, například: „Jak často mám diagnostiku dělat? Jak ji mám provádět? Používám správné přístupy?“ A formou odpovědí na tyto dotazy přináší hlubší vhled do problematiky, kterou mnohdy nemají učitelky mateřských škol zcela ujasněnu. Teoretické základy jsou východiskem pro úspěšnou diagnostiku i intervenci Pro čtenáře je velmi přínosné propojení praktických otázek a odpovědí s širšími teoretickými souvislostmi. V praxi se totiž ukazuje, že právě nedostatečné teoretické znalosti jsou mnohdy příčinou nesprávně realizované pedagogické diagnostiky. První kapitoly objasňují rozdíly mezi statickou a dynamickou diagnostikou z pohledu jejich cíle, forem i obsahu. Každá z nich má v procesu rozvoje dítěte své místo a autorkám se velmi hezky podařilo prezentovat jak jejich výhody, tak i úskalí. Statická diagnostika je zaměřena na stav a porovnává výkony dětí oproti ostatním vrstevníkům. Naproti tomu dynamická diagnostika sleduje a podporuje proces učení. Znalost typů diagnostik může učitelům v mateřských školách napomoci zorientovat se ve vlastní diagnostické činnosti a najít odpověď na to, co mají zjišťovat a jakým způsobem. Diagnóza není cílem, cílem je hledání řešení a podpora dítěte Autorkám se nenásilnou formou a praktickými příklady podařilo vysvětlit, že základem pedagogické diagnostiky je vytvoření systému péče, který vychází ze znalosti dítěte, poznání jeho možností, schopností, dovedností a dalších okolností vývoje, a rozpoznání silných i slabších stránek dítěte. Objasňují, že hlavním záměrem a smyslem pedagogické diagnostiky je zefektivnění výchovně vzdělávacího procesu. Diagnostika je v publikaci prezentována jako podklad pro stanovení cílené vzdělávací nabídky, pro kontinuální vyhodnocování podmínek a průběhu vzdělávacího procesu tak, aby každé dítě mohlo zažít pocit úspěchu, pocit vlastní hodnoty, vlastního přínosu ve vývoji a učení se. Aby nabylo důvěru v to, co umí, tedy ve své schopnosti a dovednosti. Aby získalo odvahu i chuť poznávat a obohacovat se o nové zkušenosti. Vzdělávací nabídka se neřídí pouze věkem dítěte, ale zejména specifiky v jeho vývoji Pro pochopení podstaty individualizace vzdělávání je stěžejní kapitola, v níž autorky v přehledných grafech znázornily možné varianty vývoje dítěte, na které je zapotřebí v diagnosticko-intervenčním procesu brát zřetel. Vysvětlují, že pokud nejsou úroveň obtížnosti podnětů a možnosti dítěte v souladu, dítě nemůže svými schopnostmi a dovednostmi adekvátně reagovat, a na naplnění požadavků nedosáhne. Příliš nízká míra podnětů dítě nerozvíjí, a zpravidla ani nezaujme. A naopak, je-li míra podnětů (obtížnost) nad rámec možností dítěte, nedokáže vzdělávací nabídku přijmout a zvládnout. Cílem diagnostiky je ucelený systém, který poukazuje na dílčí oblasti vývoje, ale zároveň na jejich vzájemnou propojenost a podmíněnost Autorky vycházejí v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání z holistického pojetí vzdělávání dítěte předškolního věku. Učení prezentují jako komplexní jev, kterého se neúčastní jednotlivé oblasti odděleně, ale více oblastí a rovin zároveň, přičemž každá ze schopností a dovedností může však působit u dané činnosti v různé intenzitě. Úroveň jedné oblasti se při učení i v diagnostice často promítne do oblastí dalších – jsou vzájemně propojeny a podmíněny. Stěžejní část je věnována oblastem, na něž je vhodné se při diagnostice zaměřit. Shodují se s oblastmi, které jsou podrobně rozpracovány v již výše zmiňované publikaci Diagnostika dítěte předškolního věku (motorika, grafomotorika, kresba; zrakové vnímání a paměť; vnímání prostoru a prostorové představy; vnímání času; řeč; sluchové vnímání a paměť; základní matematické představy; sociální dovednosti). Jsou doplněny o nové praktické informace i potřebné souvislosti. Nalezneme zde odpovědi na to, jak vypozorovat nevyzrálost dané oblasti ze spontánních činností a her, jaký dopad může mít oslabení dílčí oblasti na získávání základů školních dovedností, jak konkrétně používat vývojové škály atd. Publikace přináší celou řadu zajímavých námětu a příkladů využitelných při konkrétní práci s dětmi jak v diagnostice, tak zejména v intervenci, přičemž náměty aktivit pro rozvoj dané oblasti jsou řazeny podle obtížnosti. Toto pojetí je pro předškolní pedagogy i rodiče velkou pomůckou. Základem pro komunikaci s rodiči je dobrá znalost dítěte a znalost cesty k němu Téma spolupráce mateřské školy a rodiny publikaci uzavírá a akcentuje důležitost tohoto partnerství. K tomu, aby se dítěti dobře dařilo a rozvíjely se jeho veškeré potřeby (kognitivní, emocionální, sociální…), je zapotřebí souhry ve výchov (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha , Rozprávka o umění anekdotářském aj. /jiří štuchal, vlasta burian, oldřich nový...Publikace spojuje důraz na dynamiku psaní, zábavnost a motivační složku včetně soutěžení a práce ve dvojicích. Děti mohou vyzkoušet a procvičit různou rychlost tahů, zdokonalit se v přesnosti vedení tužky a ve správném držení psacího náčiní. Při plnění úkolů rozvíjejí periferní vidění a osvojují si některé zeměpisné pojmy a logická spojení. Část úkolů je koncipována jako modifikované závody dopravních prostředků. Publikaci lze využít v domácí přípravě žáků, ve škole při výuce psaní a při vzdělávání dětí se specifickou poruchou učení dysgrafie. Titul navazuje obsahem i formou na předchozí autorovy publikace Zábavná cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2003) a Cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2008). (patro.cz)
Podobné produkty ako Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní - Svoboda Pavel , Rozvoj grafomotoriky (978-80-266-1603-0)Jemná motorika se podílí na většině činností, které denně provádíme. Oblékání, obouvání, čištění zubů…, o vše jsou činnosti, při nichž ji zapojujeme a které se rozvíjejí již od dětství. Čím vyspělejší jemná motorika, tím je dítě samostatnější a lépe se tak zapojí mezi vrstevníky. A to je také záměr této knihy, která nabízí řadu her a činností, jež vedou k rozvoji přesnosti pohybů, manuálních dovedností a koordinace oka a ruky, stejně jako k podpoře kreativity, pozornosti a představivosti. V první části kniha nabízí činnosti podporující koordinaci, koncentraci, zrakovou pozornost a zručnost. Další část knihy rozvíjí schopnost kontroly a koordinace pohybu. V poslední části najdeme dovednosti, které jsou důležité pro budoucí psaní. Součástí knihy je také 20 pracovních listů, které lze využít k rozvoji jemné motoriky. Daniela Oddone vystudovala kognitivní terapii a vývojovou psychomotoriku na univerzitě v Pise a nyní pracuje v centru, které se specializuje na terapii vývojových poruchVeronica Sacca vystudovala kognitivní terapii a vývojovou psychomotoriku na univerzitě v Messině a zabývá se terapií dysgrafie. Vyučuje masáže malých dětí. Podílí se na výzkumu a terapii vývojových poruch. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Aktivity pro rozvoj jemné motoriky - Daniela Oddone, Veronica Sacca , Rozvoj silových schopností na nestabilních plochách (9788024636832)Publikace spojuje důraz na dynamiku psaní, zábavnost a motivační složku včetně soutěžení a práce ve dvojicích. Děti mohou vyzkoušet a procvičit různou rychlost tahů, zdokonalit se v přesnosti vedení tužky a ve správném držení psacího náčiní. Při plnění úkolů rozvíjejí periferní vidění a osvojují si některé zeměpisné pojmy a logická spojení. Část úkolů je koncipována jako modifikované závody dopravních prostředků. Publikaci lze využít v domácí přípravě žáků, ve škole při výuce psaní a při vzdělávání dětí se specifickou poruchou učení dysgrafie. Titul navazuje obsahem i formou na předchozí autorovy publikace Zábavná cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2003) a Cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2008). Mgr. P. Svoboda, Ph.D., je odborný asistent na katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Palackého univerzity v Olomouci. Mgr. Pavel Svoboda, Ph.D., pracuje v pedagogicko-psychologické poradně ve Svitavách. Ve své odborné práci se zabývá zvláště reedukačními technikami pro nápravu očních pohybů u dětí se specifickými poruchami učení. V Portálu vyšla jeho kniha Zábavná cvičení pro rozvoj čtení. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní - Pavel Svoboda , Rozvoj hospicové péče a její bariéry (9788024629728)Pouze pro domácí užití. Měkký materiál pro snadné uchopení i dětskou ručičkou. Postranní úchyty s kuličkami. Údržba: Čistěte pomocí vlhkého hadříku nebo houbičky. Výrobek splňuje nebo překračuje veškeré bezpečnostní standardy ASTM, EN71 a příslušné bezpečnostní normy. Věk 3m+ 0% BPA, 0% PVC, bez ftalátů Vyrobeno v Číně (feedo.cz)
Podobné produkty ako SKIP HOP Chrastítko na rozvoj motoriky kulatá do ruky Ježek 3m+ , Posttraumatický rozvoj člověka (978-80-247-3007-3)Pouze pro domácí užití. Měkký materiál pro snadné uchopení i dětskou ručičkou. Postranní úchyty s kuličkami. Údržba: Čistěte pomocí vlhkého hadříku nebo houbičky. Výrobek splňuje nebo překračuje veškeré bezpečnostní standardy ASTM, EN71 a příslušné bezpečnostní normy. Věk 3m+ 0% BPA, 0% PVC, bez ftalátů Vyrobeno v Číně (feedo.cz)
Podobné produkty ako SKIP HOP Chrastítko na rozvoj motoriky kulatá do ruky Včelka 3m+ , Rozvoj zrakového vnímání (978-80-266-0554-6)Vyzkoušejte hračku, která získala prestižní cenu „ToyAward 2015“ na mezinárodním veletrhu hraček v Norinberku. Hračky jsou vyrobeny z měkkého materiálu pro snadné uchopení i dětskou ručičkou. Postranní úchyty s kuličkami chrastí. Rozměry produktu: 9 cm x 12 cm x 16,5 cm (feedo.cz)
Podobné produkty ako SKIP HOP Chrastítko na rozvoj motoriky kulatá do ruky Liška 3m+ , Kreativita a její rozvoj (978-80-87981-23-8)Kniha - autor Pavel Svoboda, 56 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace spojuje důraz na dynamiku psaní, zábavnost a motivační složku včetně soutěžení a práce ve dvojicích. Děti mohou vyzkoušet a procvičit různou rychlost tahů, zdokonalit se v přesnosti vedení tužky a ve správném držení psacího náčiní. Při plnění úkolů rozvíjejí periferní vidění a osvojují si některé zeměpisné pojmy a logická spojení. Část úkolů je koncipována jako modifikované závody dopravních prostředků. Publikaci lze využít v domácí přípravě žáků, ve škole při výuce psaní a při vzdělávání dětí se specifickou poruchou učení dysgrafie. Titul navazuje obsahem i formou na předchozí autorovy publikace Zábavná cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2003) a Cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2008). (alza.cz)
Podobné produkty ako Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní (978-80-262-1781-7) , Kuliferdo hry na rozvoj (978-80-8140-467-2)Kniha - 16 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit s fixem. (alza.cz)
Podobné produkty ako Rozvoj jemné motoriky: Smaž a hraj znovu, se stíratelnými stranami (978-80-8444-325-8) , Hry pro rozvoj čtení (978-80-271-3778-7)Kniha - 22 stran, slovensky Pracovný zošit s fixkou. (alza.cz)
Podobné produkty ako Rozvoj jemnej motoriky: Zmaž a hraj znova! So zotierateľnými stranami (978-80-8444-596-2) , 101 expertů rozvoj osobnosti (978-80-905789-0-6)První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro prvňáčky s nerovnoměrným výkonem ve vzdělávání. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí - Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orientace - Lenka Theodora Ficová , Rozvoj zdravého sebevědomí žáka (978-80-247-2685-4)Kniha - autor Taťána Vargová, 80 stran, česky, volné listy (alza.cz)
Podobné produkty ako Jak se Hrášek učil 2: Pracovní a metodické listy pro rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky (80-7346-038-6) , Tělesný rozvoj mladých tenistů (978-80-7492-610-5)Kniha - autor Lenka Ficová, 176 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra. (alza.cz)
Podobné produkty ako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí: Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orient (978-80-271-1045-2) , 100 oao– nehnuteľnosti – rozvoj bývania (978-80-8162-234-2)Vista Magnetická tabulka Grafo Magnetická tabulka jako výtvarná pomůcka, hra a vynikající nástroj k nácviku koordinace pohybů. Otáčením pravého knoflíku nakreslíte čáry svislé, levým vodorovné. Otáčením oběma knoflíky současně můžete vést kreslící hrot kterýmkoli směrem. Každá špatná čára navíc znamená, vymazání celého obrázku. Tabulka je vyrobena z kvalitního plastu o délce 22 cm. Vhodné pro děti od 4 let. Země původu: ČR (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Vista Magnetická tabulka Grafo Červená , Rozvoj komunikačních a jazykových schopností (978-80-271-2054-3)Vista Magnetická tabulka Grafo Magnetická tabulka jako výtvarná pomůcka, hra a vynikající nástroj k nácviku koordinace pohybů. Otáčením pravého knoflíku nakreslíte čáry svislé, levým vodorovné. Otáčením oběma knoflíky současně můžete vést kreslící hrot kterýmkoli směrem. Každá špatná čára navíc znamená, vymazání celého obrázku. Tabulka je vyrobena z kvalitního plastu o délce 22 cm. Vhodné pro děti od 4 let. Země původu: ČR (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Vista Magnetická tabulka Grafo ModráMnohobuněčný organismus představuje společenství buněk, které se vyvíjejí a vykonávají svou funkci ve vymezeném čase a prostoru pro maximální užitek celého systému, jehož jsou součástí. Nádory vznikají z buněk, které porušují základní pravidla soužití a spolupráce. Bylo popsáno jedenáct typických vlastností, kterými se nádory liší od zdravých tkání a která dokládají význam dodržování těchto pravidel. Jsou tyto vlastnosti a pravidla odrazem obecnějších principů, které jsou základem správného fungování komplexních živých systémů? Lze se z nich poučit nebo inspirovat i k dobrému fungování lidské společnosti? (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Co nás učí nádory - Šmardová JanaeBook: Lze se pro dobré fungování lidské společnosti poučit nebo inspirovat studiem nádorů? Jak vznikají? Proč nás tolik zajímají? Co nás učí? Mnohobuněčný organismus je v této knize prezentován jako komplexní systém tvořený mnoha buňkami, které spolupracují, zatímco nádory jsou důsledkem opuštění spolupráce a porušování jejích základních principů. Autorka na základě obecné teorie systémů hledá paralely a extrapolace pravidel spolupráce a forem jejich porušování i v jiných komplexních systémech, včetně lidské společnosti. Vedle detailnějšího vhledu do podstaty vzniku a vývoje nádorů kniha nabízí zamyšlení nad otázkou, zda i lidé, podobně jako nádorové buňky, neporušují nebezpečně a sebedestruktivně klíčová pravidla podmiňující dobré fungování systému, jehož jsou součástí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Co nás učí nádory - Šmardová Jana - e-knihaeBook: Lze se pro dobré fungování lidské společnosti poučit nebo inspirovat studiem nádorů? Jak vznikají? Proč nás tolik zajímají? Co nás učí? Mnohobuněčný organismus je v této knize prezentován jako komplexní systém tvořený mnoha buňkami, které spolupracují, zatímco nádory jsou důsledkem opuštění spolupráce a porušování jejích základních principů. Autorka na základě obecné teorie systémů hledá paralely a extrapolace pravidel spolupráce a forem jejich porušování i v jiných komplexních systémech, včetně lidské společnosti. Vedle detailnějšího vhledu do podstaty vzniku a vývoje nádorů kniha nabízí zamyšlení nad otázkou, zda i lidé, podobně jako nádorové buňky, neporušují nebezpečně a sebedestruktivně klíčová pravidla podmiňující dobré fungování systému, jehož jsou součástí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako What tumors teach us - Šmardová Jana - e-knihaTento pestrobarevný pracovní sešit učí děti poznávat barvy. Kreativní aktivity na přiřazování a doplňování posilují schopnost učit se a rozlišovat barvy a tvary. Na každé stránce nalepují děti konkrétní samolepku na vyznačené místo a dokončují tak obrázky. Toto napomáhá rozvíjet soustředění, schopnost rozlišovat rozdíly a jemnou motoriku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jemná motorika BarvyTento pestrobarevný pracovní sešit učí děti poznávat tvary. Kreativní aktivity na přiřazování a doplňování posilují schopnost učit se a rozlišovat nejrůznější tvary i barvy. Na každé stránce nalepují děti konkrétní samolepku na vyznačené místo a dokončují tak obrázky. Toto napomáhá rozvíjet soustředění, schopnost rozlišovat tvary a velikosti i jemnou motoriku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jemná motorika TvaryTento pestrobarevný pracovní sešit učí děti rozvíjet jejich schopnost třídit a rozdělovat věci do skupin. Kreativní aktivity na přiřazování, doplňování a třídění posilují schopnost učit se a rozlišovat nejrůznější obrázky podle tvarů, barev i smyslu. Na každé stránce nalepují děti samolepky na místo a dokončují tak obrázky podle zadání. Toto napomáhá rozvíjet soustředění, schopnost poznávat podobnost i jemnou motoriku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jemná motorika TřídeníTento pestrofarebný pracovný zošit učí deti spoznávať farby. Kreatívne aktivity na priraďovanie a dopĺňanie posilňujú schopnosť učiť sa a rozlišovať farby a tvary. Na každej stránke nalepujú deti konkrétnu samolepku na vyznačené miesto a dokončujú tak obrázky. Toto napomáha rozvíjať sústredenie, schopnosť rozlišovať rozdiely a jemnú motoriku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jemná motorika FarbyTento pestrofarebný pracovný zošit učí deti poznávať tvary. Kreatívne aktivity na priraďovanie a dopĺňanie posilňujú schopnosť učiť sa a rozlišovať najrôznejšie tvary aj farby. Na každej stránke nalepujú deti konkrétnu samolepku na vyznačené miesto a dokončujú tak obrázky. Toto napomáha rozvíjať sústredenie, schopnosť rozlišovať tvary a veľkosti aj jemnú motoriku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jemná motorika TvaryTento pestrofarebný pracovný zošit učí deti rozvíjať ich schopnosť triediť a rozdeľovať veci do skupín. Kreatívne aktivity na priraďovanie, doplňovanie a triedenie posilňujú schopnosť učiť sa a rozlišovať najrôznejšie obrázky podľa tvarov, farieb i zmyslu. Na každej stránke nalepujú deti samolepky na miesto a dokončujú tak obrázky podľa zadania. Toto napomáha rozvíjať sústredenie, schopnosť spoznávať podobnosť aj jemnú motoriku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jemná motorika TriedenieWoody Motorika 3D Dřevěná hra pro holčičky a kluky od 2 let, která barevností výborně upoutá pozornost dětí a která pomáhá jim rozvíjet smyslové vnímání. Přednosti: vyrobena z kvalitního dřeva rozvíjí logickou úvahu a motoriku Kupte Vašemu dítku kvalitní dřevěnou hračku značky Woody! Vhodné pro děti od 2 let Materiál: dřevo Počet dílů: 12 Rozměr: 20 x 20 x 15cm (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Woody Motorika 3DMotorika "3 D" z kategorie Dřevěné hračky, od značky Woody, máme skladem. Do 3 dnů u Vás. (bambule.cz)
Podobné produkty ako Motorika "3 D"Tento pestrobarevný pracovní sešit učí děti řadit obrázky podle konkrétního vzoru. Kreativní aktivity na přiřazování a doplňování posilují schopnost učit se a vnímat určité posloupnosti podle tvarů, barev i čísel. Na každé stránce nalepují děti samolepky na místo a dokončují tak obrázky podle zadání. Toto napomáhá rozvíjet soustředění, vizuální myšlení, početní dovednosti i jemnou motoriku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jemná motorika Logické řadyTento pestrofarebný pracovný zošit učí deti radiť obrázky podľa konkrétneho vzoru. Kreatívne aktivity na priraďovanie a dopĺňanie posilňujú schopnosť učiť sa a vnímať určité postupnosti podľa tvarov, farieb i čísel. Na každej stránke nalepujú deti samolepky na miesto a dokončujú tak obrázky podľa zadania. Toto napomáha rozvíjať sústredenie, vizuálne myslenie, početné zručnosti aj jemnú motoriku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Jemná motorika Logické radyDidaktická hračka - vhodné od 2 let Nádherně zpracovaná logická hra pro nejmenší, která pomáhá rozvíjet prostorové vnímání a jemnou motoriku. Je vyrobena z kvalitního dřeva a dokončena nezávadnými barvami.Parametry a specifikace:Doporučený věk: od 2 letRozměry: 20 x 20 x 15 cmObsahuje: 12 dílů (alza.cz)
Podobné produkty ako Woody Motorika 3D (8591864902651)Logická hra pro nejmenší, která pomáhá rozvíjet prostorové vnímání a jemnou motoriku. Hračka má za úkol rozvíjet dětskou motoriku a má být jednou z prvních hraček, se kterou by dítě mělo při svém vývoji přijít do styku. (mall.cz)
Podobné produkty ako Woody Motorika "3 D"Diagnostika dítěte předškolního věku Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: • motoriky, grafomotoriky • zrakového vnímání • sluchového vnímání • vnímání prostoru • vnímání času • základních matematických představ • myšlení a řeči • sociálních dovedností • sebeobsluhy (samostatnosti) • hry Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku se orientuje na populaci předškolních dětí. Čtenáři jistě budou rodiče – jsou prvními učiteli s nezastupitelnou úlohou pro pozdější vzdělávání. Zpravidla věnují pozornost vývoji svého dítěte a mají zájem dozvědět se více. Chtějí je dále rozvíjet, chtějí vědět, jak na to. Publikace bude dobře sloužit i učitelkám mateřských škol. Pro svůj úkol – doplňovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ni zajistit dítěti dostatek mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení – se učitelky potřebují dále vzdělávat a rozvíjet své diagnostické dovednosti. Tato publikace jim může být přínosná. Ve shodě s pojetím autorek není cílem předškolní diagnostiky „nálepkování“ dětí. Je to prostředek pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Publikace poutavou a nenásilnou formou poskytuje rodičům i učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od časných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Nabízí inspiraci pro přímou práci s dítětem, vycházející z jeho vývojových potřeb, a dává možnost, jak je zjistit. Zde je těžiště publikace, nebo_ rodiče či učitelé mohou sami vývojovou úroveň dítěte diagnostikovat. Diagnostika vychází z průřezových vývojových řad (ve většině případů se jedná o informace, v jakém věku by mělo dojít k upevnění dílčích dovedností). Byly konstruovány na základě dlouhodobé poradenské zkušenosti autorek. Samy autorky upozorňují, že při jejich užití je potřeba být obezřetnými. Údaje o obvyklém dosažení dané dovednosti či schopnosti se netýkají všech dětí beze zbytku. Existují odchylky ve vývoji, které nemusejí být známkou vážného opoždění dítěte. Nemělo by proto docházet ke zvýšenému tlaku na dítě vzhledem k nedosažení uvedených věkových norem. Materiál by měl být inspirací rodičům i učitelům pro přímou práci s předškolními dětmi, nikoli „dogmatem“. Diagnostika nemůže být jednorázovou záležitostí, předškolák je ve svých výkonech závislý na okamžitém nastavení a vyladění. Korigovat různá zkreslení (neschopnost či nezájem se v daném okamžiku požadovanou činností zabývat) pomáhá opakované sledování. V případě závažných odlišností od popsaného vývoje či odchylek ve více oblastech je vhodné obrátit se na poradenská nebo klinická pracoviště pro „odbornou“ diagnostiku i doporučení navazujících intervencí. Přeji nové publikaci hodně čtenářů a čtenářům hodně inspirací! PaedDr. PhDr. Anna Kucharská, Ph. D. katedra pedagogické a školní psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy (patro.cz)
Podobné produkty ako DIAGNOSTIKA DÍTĚTE PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU - Bednářová J.,Šmardová V. - Bednářová JiřinaAudiokniha: Hudba fragmenty z děl: Leoš Janáček, Její pastorkyňa (1. a 3. dějství), hraje Orchestr Státního divadla Brno, řídí František Jílek Leoš Janáček, Smyčcový kvartet č. 2, Listy důvěrné, hraje Smetanovo kvarteto Franz Schubert, Smrt a dívka, hraje Wihanovo kvarteto Vlastimil Třešňák, Madame Praha, Balada posunovače Jaroslav Hutka, Haleluja tramvaje Vzpomínky na důležitá období vlastního života i naší země z pera velké osobnosti a známé herečky Knihy svých vzpomínek vydala Vlasta Chramostová ()v letech 1999 a 2006, obě v nakl. Doplněk, a posléze v roce 2018 s názvem Byl to můj osud. Na přeskáčku I a II v nakl. Academia. Naše četba je z doplněného vydání v roce 2006. Vlasta Chramostová, nesmírně inteligentní a skvělá herečka, prošla v životě několika naprosto rozdílnými etapami. Nejprve zažila obrovskou slávu na jevišti, ve filmu, rozhlase a televizi, po roce 1968 z politických důvodů na 20 let nesměla vystupovat a zabývala se, mimo jiné, tzv. domácím bytovým divadlem. Po roce 1998 se vrátila na jeviště Národního divadla i do filmu. Kromě těchto proměn zažila několik tragických osobních událostí (při autohavárii zavinila smrt svého dítěte, byl zveřejněn její podpis spolupráce s STB), z nichž se řadu let léčila. Její vzpomínky, líčící dobu od jejího narození až po přelom tisíciletí, nesmírně cenné, přinášejí známé i dosud nikdy nezveřejněné situace a údaje z hereckého, politického a veřejného života. Na přání autorky čte knihu právě Zuzana Stivínová, s níž se Vlasta Chramostová spřátelila. Obě spojuje nejen práce v divadle, ale i podobný herecký projev a temperament. Komplet doplňuje bonus s autentickým záznamem hlasu Vlasty Chramostové (četba povídky Jaroslava Seiferta ze sbírky Všecky krásy světa a 2 písně nahrané v 60. letech). Celkový čas: 12 hod. 37 min (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vlasta Chramostová - Vlasta Chramostová - audioknihaZotri a vyrieš úlohy znova. Zmazateľné pero zadarmo. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Ľahké cvičenia na detskú motorikuPublikace, která je výsledkem spolupráce teoretiků a klinických pracovníků, navazuje na tři úspěšná vydání oblíbené a úspěšné knihy FYZIOLOGIE A LÉČEBNÁ REHABILITACE MOTORIKY ČLOVĚKA. Kniha byla aktualizována, v některých oblastech zcela přepracována, doplněna více než 50 novými originálními obrázky, autorský kolektiv byl rovněž zásadně pozměněn. Barevná kniha je dobře dokumentována 150 instruktivními obrázky, fotografiemi a tabulkami. Publikace je určena pracovníkům v oboru rehabilitace a fyzioterapie, lékařům i nelékařům, studentům celé řady oborů, ale i širší veřejnosti. (patro.cz)
Podobné produkty ako Rehabilitace motoriky člověka - Švestková Olga