Dysgrafie

Produkt Dysgrafie sme našli 20x, pokiaľ to nie je to čo hľadáte, skúste frázu Dysgrafie upraviť a produkt hľadať znova.

Dysgrafie

Dysgrafie
Detail

Pestré aktivity pro děti mladšího školního věku, které se zatím s tužkou či perem příliš nekamarádí. Nácvik jednotlivých uvolňovacích cviků je propojen s tvořivými činnostmi, které děti zaujmou, a práce je proto bude bavit. Nenásilnou formou tak procvičí jemnou motoriku, kreativitu a představivost. Aktivity jsou určeny k procvičování doma i ve škole. Doplňují je nádherné a vtipné ilustrace Markéty Vydrové. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Dysgrafie , Zvládáme specifické poruchy učení: dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5)

Povíme vám o dysortografii a dysgrafii - Burešová Jarmila

Povíme vám o dysortografii a dysgrafii - Burešová Jarmila
Detail

Publikace je určena dětem ve věku od 6 do 12 let, které mají potíže s dysgrafií či dysortografií, a také jejich rodičům, učitelům nebo kamarádům. Knihou provází sympatická dvojice: chlapec Martin a jeho sestřenice Lenka. Přestože obě děti mají problémy s psaním, každé z nich má jinou poruchu. Chlapec bojuje především s úhledností a čitelností svého písma, píše s úsilím a často neúhledně (dysgrafie). Pro Lenku je zase největší potíž správně napsat to, co slyší. Mnohdy vynechává a zaměňuje písmena, taky komolí slova a chybuje v měkčení (dysortografie). Oba školáci se svým vyprávěním snaží přiblížit problémy, se kterými se děti s těmito poruchami běžně potýkají. Vysvětlují, jak potíže samy vnímají a co jim je pomáhá zvládnout. Dospělí v knize najdou také informace o hrách a cvičeních, které dětem pomohou překonat potíže se psaním a zvládnout školní látku (např. vyjmenovaná slova, správné psaní i/y). O autorce: PhDr. Jarmila Burešová vystudovala na Masarykově univerzitě PhDr. Jarmila Burešová vystudovala na Masarykově univerzitě v Brně (tehdy Univerzita Jana Evangelisty Purkyně) obory psychologie a odborná pedagogika. Pracovala nejprve tři roky jako vychovatelka ve škole pro děti se zrakovým postižením a pak třicet let jako dětská psycholožka v Pedagogicko-psychologické poradně Brno. Velkou část její klientely tvořily děti se specifickými poruchami učení, řadu z nich provázela téměř po celou dobu školní docházky. (patro.cz)

Podobné produkty ako Povíme vám o dysortografii a dysgrafii - Burešová Jarmila , Dysgrafie pro 4.-5. ročník zš: aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-4056-1)

Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ - Nastoupilová Dita

Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ - Nastoupilová Dita
Detail

Pestré aktivity pro děti se specifickou poruchou učení mají své nepostradatelné místo i ve vyšších ročnících 1. stupně ZŠ. Úkoly pro žáky, kteří mají potíže se psaním, jsou zaměřeny na rozvoj jemné motoriky, kreativity a představivosti. Sešit je určen rodičům, kteří chtějí zábavnou formou pomoci dětem překonat problémy se psaním, ale i učitelům, kteří jej mohou využít v rámci integrované výuky. (patro.cz)

Podobné produkty ako Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ - Nastoupilová Dita

Povíme vám o dysortografii a dysgrafii - Jarmila Burešová

Povíme vám o dysortografii a dysgrafii - Jarmila Burešová
Detail

Publikace je určena dětem ve věku od 6 do 12 let, které mají potíže s dysgrafií či dysortografií, a také jejich rodičům, učitelům nebo kamarádům. Knihou provází chlapec Martin a jeho sestřenice Lenka. Školáci se svým vyprávěním snaží přiblížit problémy, se kterými se děti s těmito poruchami potýkají. Dospělí v knize najdou také informace o hrách a cvičeních, které dětem pomohou překonat potíže se psaním a zvládnout školní látku (např. vyjmenovaná slova, správné psaní i/y). (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Povíme vám o dysortografii a dysgrafii - Jarmila Burešová

Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ - Dita Nastoupilová

Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ - Dita Nastoupilová
Detail

Pestré aktivity pro děti se specifickou poruchou učení mají své nepostradatelné místo i ve vyšších ročnících 1. stupně ZŠ. Úkoly pro žáky, kteří mají potíže se psaním, jsou zaměřeny na rozvoj jemné motoriky, kreativity a představivosti. Sešit je určen rodičům, kteří chtějí zábavnou formou pomoci dětem překonat problémy se psaním, ale i učitelům, kteří jej mohou využít v rámci integrované výuky. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ - Dita Nastoupilová

Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5)

Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5)
Detail

Kniha - autor Lenka Krejčová; Zuzana Hladíková, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato praktická kniha obsahuje konkrétní příklady i cvičení a je zaměřena především na žáky 2. stupně ZŠ. Využít ji ale mohou také žáci starší, studenti SŠ a VŠ, stejně jako dospělí. Jednotlivé kapitoly se věnují práci s texty od psaní souvislých textů, výpisků z učebnic a dalších odborných článků, až po učení slovíček v cizích jazycích. Nepomíjí ani alternativní způsoby zpracovaní informací, zapamatování si učiva, porozumění čtenému a využití moderních technologií. Vše názorně a srozumitelně. (alza.cz)

Podobné produkty ako Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5)

Povíme vám o dysortografii a dysgrafii: Průvodce pro rodinu a přátele (978-80-266-1106-6)

Povíme vám o dysortografii a dysgrafii: Průvodce pro rodinu a přátele (978-80-266-1106-6)
Detail

Kniha - autor Jarmila Burešová, 88 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je určena dětem ve věku od 6 do 12 let, které mají potíže s dysgrafií či dysortografií, a také jejich rodičům, učitelům nebo kamarádům. Knihou provází sympatická dvojice: chlapec Martin a jeho sestřenice Lenka. Přestože obě děti mají problémy s psaním, každé z nich má jinou poruchu. Chlapec bojuje především s úhledností a čitelností svého písma, píše s úsilím a často neúhledně (dysgrafie). Pro Lenku je zase největší potíž správně napsat to, co slyší. Mnohdy vynechává a zaměňuje písmena, taky komolí slova a chybuje v měkčení (dysortografie). Oba školáci se svým vyprávěním snaží přiblížit problémy, se kterými se děti s těmito poruchami běžně potýkají. Vysvětlují, jak potíže samy vnímají a co jim je pomáhá zvládnout. Dospělí v knize najdou také informace o hrách a cvičeních, které dětem pomohou překonat potíže se psaním a zvládnout školní látku (např. vyjmenovaná slova, správné... (alza.cz)

Podobné produkty ako Povíme vám o dysortografii a dysgrafii: Průvodce pro rodinu a přátele (978-80-266-1106-6)

Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-4056-1)

Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-4056-1)
Detail

Kniha - autor Dita Nastoupilová, 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pestré aktivity pro děti se specifickou poruchou učení mají své nepostradatelné místo i ve vyšších ročnících 1. stupně ZŠ. Úkoly pro žáky, kteří mají potíže se psaním, jsou zaměřeny na rozvoj jemné motoriky, kreativity a představivosti. Sešit je určen rodičům, kteří chtějí zábavnou formou pomoci dětem překonat problémy se psaním, ale i učitelům, kteří jej mohou využít v rámci integrované výuky. (alza.cz)

Podobné produkty ako Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-4056-1)

Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní - Svoboda Pavel

Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní - Svoboda Pavel
Detail

Publikace spojuje důraz na dynamiku psaní, zábavnost a motivační složku včetně soutěžení a práce ve dvojicích. Děti mohou vyzkoušet a procvičit různou rychlost tahů, zdokonalit se v přesnosti vedení tužky a ve správném držení psacího náčiní. Při plnění úkolů rozvíjejí periferní vidění a osvojují si některé zeměpisné pojmy a logická spojení. Část úkolů je koncipována jako modifikované závody dopravních prostředků. Publikaci lze využít v domácí přípravě žáků, ve škole při výuce psaní a při vzdělávání dětí se specifickou poruchou učení dysgrafie. Titul navazuje obsahem i formou na předchozí autorovy publikace Zábavná cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2003) a Cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2008). (patro.cz)

Podobné produkty ako Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní - Svoboda Pavel

Šimonovy pracovní listy 9 - Pokorná Věra

Šimonovy pracovní listy 9 - Pokorná Věra
Detail

Většina dětí v předškolním věku si ráda maluje a kreslí. Existují však i ty, které z různých důvodů pastelky ani tužka nelákají. Tyto děti pak obvykle mají obtíže při nácviku psaní, ale i v jiných předmětech. Při psaní jsou neobratné, neumějí lehce držet tužku a často se i nedostatečně orientují v ploše a prostoru. Předkládaný pracovní sešit pomůže dítěti i jeho rodičům. Dítě je motivováno ke kreslení již v průběhu nácviku nejjednodušších rovných čar. Spolu s rostoucími nároky na grafické dovednosti dítěte se úměrně zvyšuje i obtížnost kreseb. Metodiku autorka ověřila při práci s dětmi s dysgrafií. Pracovní listy mohou sloužit i jako podklady pro kopírování. (patro.cz)

Podobné produkty ako Šimonovy pracovní listy 9 - Pokorná Věra

ŠPL 9 - Grafomotorika a kreslení - Pokorná, Věra

ŠPL 9 - Grafomotorika a kreslení - Pokorná, Věra
Detail

Většina dětí v předškolním věku si ráda maluje a kreslí. Existují však i ty, které z různých důvodů pastelky ani tužka nelákají. Tyto děti pak obvykle mají obtíže při nácviku psaní, ale i v jiných předmětech. Při psaní jsou neobratné, neumějí lehce držet tužku a často se i nedostatečně orientují v ploše a prostoru. Předkládaný pracovní sešit pomůže dítěti i jeho rodičům. Dítě je motivováno ke kreslení již v průběhu nácviku nejjednodušších rovných čar. Spolu s rostoucími nároky na grafické dovednosti dítěte se úměrně zvyšuje i obtížnost kreseb. Metodiku autorka ověřila při práci s dětmi s dysgrafií. Pracovní listy mohou sloužit i jako podklady pro kopírování. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako ŠPL 9 - Grafomotorika a kreslení - Pokorná, Věra

Poruchy učení - Zelinková Olga

Poruchy učení - Zelinková Olga
Detail

Zcela přepracované a rozšířené vydání. Komplexní pohled především na praxi, ale i nezbytnou teorii nabízí tato kniha, o jejíž úspěšnosti svědčí to, že toto vydání je celkově již desáté. Vývoj v této oblasti u nás i v zahraničí je velmi rychlý jak v důsledku rostoucího napojení ČR na zahraniční organizace, tak vlivem aktivit MŠMT ČR (nové metodické pokyny, pokyny k integraci). Proto autorka celou knihu důkladně přepracovala a doplnila o nové informace a zkušenosti týkající se základních tematických okruhů (terminologie, příčiny a projevy poruch učení, diagnostika a reedukace jednotlivých typů poruch). Nově zahrnula témata, jež jsou zvláště aktuální (žáci s poruchami učení na vyšších stupních školy, výuka cizích jazyků apod.). (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD) (patro.cz)

Podobné produkty ako Poruchy učení - Zelinková Olga

Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní (978-80-262-1781-7)

Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní (978-80-262-1781-7)
Detail

Kniha - autor Pavel Svoboda, 56 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace spojuje důraz na dynamiku psaní, zábavnost a motivační složku včetně soutěžení a práce ve dvojicích. Děti mohou vyzkoušet a procvičit různou rychlost tahů, zdokonalit se v přesnosti vedení tužky a ve správném držení psacího náčiní. Při plnění úkolů rozvíjejí periferní vidění a osvojují si některé zeměpisné pojmy a logická spojení. Část úkolů je koncipována jako modifikované závody dopravních prostředků. Publikaci lze využít v domácí přípravě žáků, ve škole při výuce psaní a při vzdělávání dětí se specifickou poruchou učení dysgrafie. Titul navazuje obsahem i formou na předchozí autorovy publikace Zábavná cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2003) a Cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2008). (alza.cz)

Podobné produkty ako Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní (978-80-262-1781-7)

Poruchy učení (978-80-262-0875-4)

Poruchy učení (978-80-262-0875-4)
Detail

Kniha - autor Olga Zelinková, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zcela přepracované a rozšířené vydání. Komplexní pohled především na praxi, ale i nezbytnou teorii nabízí tato kniha, o jejíž úspěšnosti svědčí to, že toto vydání je celkově již desáté. Vývoj v této oblasti u nás i v zahraničí je velmi rychlý jak v důsledku rostoucího napojení ČR na zahraniční organizace, tak vlivem aktivit MŠMT ČR (nové metodické pokyny, pokyny k integraci). Proto autorka celou knihu důkladně přepracovala a doplnila o nové informace a zkušenosti týkající se základních tematických okruhů (terminologie, příčiny a projevy poruch učení, diagnostika a reedukace jednotlivých typů poruch). Nově zahrnula témata, jež jsou zvláště aktuální (žáci s poruchami učení na vyšších stupních školy, výuka cizích jazyků apod.). (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD) (alza.cz)

Podobné produkty ako Poruchy učení (978-80-262-0875-4)

Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)

Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)
Detail

Elektronická kniha - autor Lenka Krejčová, 248 stran Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se... (alza.cz)

Podobné produkty ako Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)

Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní - Pavel Svoboda

Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní - Pavel Svoboda
Detail

Publikace spojuje důraz na dynamiku psaní, zábavnost a motivační složku včetně soutěžení a práce ve dvojicích. Děti mohou vyzkoušet a procvičit různou rychlost tahů, zdokonalit se v přesnosti vedení tužky a ve správném držení psacího náčiní. Při plnění úkolů rozvíjejí periferní vidění a osvojují si některé zeměpisné pojmy a logická spojení. Část úkolů je koncipována jako modifikované závody dopravních prostředků. Publikaci lze využít v domácí přípravě žáků, ve škole při výuce psaní a při vzdělávání dětí se specifickou poruchou učení dysgrafie. Titul navazuje obsahem i formou na předchozí autorovy publikace Zábavná cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2003) a Cvičení pro rozvoj čtení (Portál, 2008). Mgr. P. Svoboda, Ph.D., je odborný asistent na katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Palackého univerzity v Olomouci. Mgr. Pavel Svoboda, Ph.D., pracuje v pedagogicko-psychologické poradně ve Svitavách. Ve své odborné práci se zabývá zvláště reedukačními technikami pro nápravu očních pohybů u dětí se specifickými poruchami učení. V Portálu vyšla jeho kniha Zábavná cvičení pro rozvoj čtení. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Cvičení pro rozvoj jemné motoriky a psaní - Pavel Svoboda

Aktivity pro rozvoj jemné motoriky - Daniela Oddone, Veronica Sacca

Detail

Jemná motorika se podílí na většině činností, které denně provádíme. Oblékání, obouvání, čištění zubů…, o vše jsou činnosti, při nichž ji zapojujeme a které se rozvíjejí již od dětství. Čím vyspělejší jemná motorika, tím je dítě samostatnější a lépe se tak zapojí mezi vrstevníky. A to je také záměr této knihy, která nabízí řadu her a činností, jež vedou k rozvoji přesnosti pohybů, manuálních dovedností a koordinace oka a ruky, stejně jako k podpoře kreativity, pozornosti a představivosti. V první části kniha nabízí činnosti podporující koordinaci, koncentraci, zrakovou pozornost a zručnost. Další část knihy rozvíjí schopnost kontroly a koordinace pohybu. V poslední části najdeme dovednosti, které jsou důležité pro budoucí psaní. Součástí knihy je také 20 pracovních listů, které lze využít k rozvoji jemné motoriky. Daniela Oddone vystudovala kognitivní terapii a vývojovou psychomotoriku na univerzitě v Pise a nyní pracuje v centru, které se specializuje na terapii vývojových poruchVeronica Sacca vystudovala kognitivní terapii a vývojovou psychomotoriku na univerzitě v Messině a zabývá se terapií dysgrafie. Vyučuje masáže malých dětí. Podílí se na výzkumu a terapii vývojových poruch. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Aktivity pro rozvoj jemné motoriky - Daniela Oddone, Veronica Sacca

Pohyb/mysl/stopa - Táňa Svatošová

Detail

Kniha představuje originální Metodu vědomé stopy pohybu (MVSP), která nachází paralelu mezi spontánním tělesným pohybem, jeho následnou kultivací za pomocí prvků z pohybového systému tchaj-ťi, rozvojem soustředěného pozorování předváděného pohybu a vytvářením jeho grafického záznamu vodou. Tedy přechodem od nevědomé stopy k vědomé. Zamýšlí se nad hrozbou „grafické negramotnosti“ v dnešní době, varuje před povrchností a zanedbáváním péče o rukopis. Upozorňuje na daň za požadavky, jako je rychlost, flexibilita, úspěch v podobě ztráty prožitků, vjemů, hloubky a zkušeností. Písmo – rukopis – prezentuje jako zaznamenanou stopu našeho vědomého tělesného pohybu, zrcadlo harmonie člověka ve smyslu propojení mysli a těla. Písmo považuje za nenahraditelný prostředek komunikace a jeho znečitelňování za varovný projev selhávání komunikace vůbec. Komunikace nás samých se sebou, svým tělem i komunikace mezi lidmi. Kniha Pohyb / Mysl / Stopa je určena všem, komu není lhostejná péče o přirozené zvládání gramotnosti, o základní kulturní a společenské hodnoty. Dále pak zájemcům o aplikaci cvičení tchaj-ťi a o kaligrafii a nepochybně všem dalším, které zajímá kreativní přístup k harmonickému rozvoji osobnosti. Publikace může sloužit jako metodická příručka pro absolventy akreditovaných seminářů MVSP. Inspiraci přináší všem, kteří se zajímají o prevenci dysgrafie, je zajímavým podnětem pro předškolní pedagogy, rodiče, terapeuty, odborníky i laiky. Kniha je obohacena o vyjádření odborníků z dotčených oblastí: z oblasti předškolní pedagogiky (Mgr. Ludmila Šprachtová), písma a typografie (prof. akad. mal. Jan Solpera), medicíny (prof. MUDr. Vladimír Komárek, CSc.), dětské psychologie (PhDr. Jaroslav Šturma) a tchaj-ťi (Tomasz Nowakowski). Nechybí ani zkušenosti několika subjektů, které MVSP aktivně využívají ve své pedagogické či jiné praxi, a ze seminářů orientovaných na dospělé. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Pohyb/mysl/stopa - Táňa Svatošová

Čo vieme a nevieme o poruchách učenia - Gabriela Rozvadský Gugová - e-kniha

Čo vieme a nevieme o poruchách učenia - Gabriela Rozvadský Gugová - e-kniha
Detail

eBook:,Téma porúch učenia rezonuje u odborníkov už dlhšiu dobu, rodičia detí so špeciálnymi potrebami sa počas života svojich detí stávajú špecialistami v danej problematike a neraz suplujú medziodborovú spoluprácu. Vidím, počujem, a predsa nečítam ako ostatní, moji rovesníci. To je pocit, ktorý zažíva nejeden žiak. Stanovenie diagnózy u psychológa je pre rodiča a jeho dieťa začiatok ťažkej práce. Často zostávajú osamotení a zmätení v mori informácií, zaručených rád a možných postupov. V snahe pomôcť a uľahčiť orientáciu v množstve informácií prinášame prehľad doteraz nám známych a fungujúcich prístupov v náprave porúch učenia. Táto publikácia obsahuje stručnú históriu špecifických vývinových porúch učenia, klasifikáciu týchto porúch podľa súčasných hľadísk. Zámerne sme siahali po staršej literatúre, viedla nás k tomu jednak vysoká kvalita publikačných výstupov už od začiatkov skúmania porúch učenia a druhým dôvodom boli zistenia, že v novších teoretických publikáciách je množstvo údajov, ktoré sa len opakovali zo starších prvotných prác. Venujeme sa predovšetkým dyslexii, dysgrafii a dysortografii. Opisujeme niektoré charakteristické symptómy, ktoré môžu pomôcť pri vyhľadávaní detí s problémami v čítaní a v písaní. Ukazuje sa, že výskyt porúch učenia má u nás i vo svete stúpajúcu tendenciu. Príčiny tohoto trendu môžu byť objektívne i subjektívne. Zo subjektívneho hľadiska sa na zvýšenom výskyte podieľa aj väčšia zameranosť na problém, ba dokonca až akási módnosť. Predovšetkým však objektívne príčiny dávajú problematike porúch učenia spoločenskú závažnosť a prioritu. Sú to: rast informácií, množstvo rušivých šumov pri sluchovej diferenciácií, nová populácia sa musí denne vyrovnávať s časovým stresom, s množstvom informácii, s vysokými nárokmi na presnú zameranosť pozornosti a nie je čas na nácvik jednotlivých úkonov a schopností. Čítanie je proces, avšak trend získavania hotových informácií prostredníctvom mediálnych pomôcok poškodzuje motiváciu. Komu by sa chcelo čítať? Keď stačí klikať na hotové informácie. Často sa zabúda aj na oblasť tvorby učebníc a ich použitie v praxi. Najmä učebnice a pracovné zošity, šlabikáre v 1. ročníku by mali počítať so žiakmi, ktorí majú problémy s osvojením si techniky čítania a písania. Trend v poslednom období naznačuje, že niektorým deťom s poruchou učenia nevyhovuje globálna metóda nácviku čítania celých slov, výhodnejšia je pre ne analyticko-syntetická metóda. Chýba aj dostatočný časový priestor na osvojenie si vedomostí. Ideálnym riešením by bolo pripraviť individuálny učebný plán pre žiaka s poruchou čítania, čo je v súčasných podmienkach veľmi ťažko realizovateľné.Táto publikácia prináša kompletnú metodiku terapie porúch učenia s možnosťou aplikácie vo forme individuálneho plánu, ktorý je zrozumiteľný rodičovi, dieťaťu, pedagógovi a navyše je aj zábavný pomocou Lego stavebnice. autorka (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Čo vieme a nevieme o poruchách učenia - Gabriela Rozvadský Gugová - e-kniha

Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha

Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha
Detail

eBook:,Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se SPU je dlouhodobá a intenzivní práce s dětmi i dospívajícími, volba vhodných intervenčních postupů, cílené rozvíjení oslabených oblastí prostřednictvím tzv. reedukací a přiměřená úprava výuky. Přitom rozumové schopnosti těchto žáků jsou standardní, mnohdy až nadprůměrné. Je tedy nesmírně důležité, aby byla včas zahájena efektivní péče, neboť pouze za těchto okolností lze rozvíjet také potenciál žáků a podpořit jejich možnosti. V tomto kontextu je pak nanejvýš žádoucí, aby také rodiče žáků se SPU byli aktivně zapojeni do práce se svými potomky, chápali, co jejich děti potřebují, jak jim mohou pomoci se školní přípravou, ale také jak je podpořit a výchovně působit tak, aby nedošlo ke zbytečnému snižování sebevědomí a sebehodnocení dětí a dospívajících. Praxe však ukazuje, že rodiče mnohdy přesně nerozumí obtížím svých dětí a nevědí, jak jim pomoci, někdy až příliš spoléhají, že škola na základě zprávy z psychologického a speciálně pedagogického vyšetření zaujme vhodné výukové postupy a problémy budou vyřešeny. Publikace si klade za cíl přiblížit rodičům i starším žákům, v čem spočívají obtíže označované jako specifické poruchy učení, do jakých oblastí školního i běžného každodenního života se mohou promítat, jak lze obtíže účinně minimalizovat a současně jak nalézt vhodné postupy a nástroje, které mohou napomoci, aby do učebního procesu SPU zasahovaly co nejméně. V úvodní části budou stručně vymezeny SPU, jichž se bude kniha týkat. Budou zmíněny základní symptomy, nejčastěji uváděné příčiny vzniku obtíží a související témata. Těžiště knihy bude spočívat v konkrétních doporučeních a námětech na postupy práce s dětmi i dospívajícími v domácím i školním prostředí, které je vhodné účinně využívat pro zmírnění SPU či jejich kompenzaci. Vybrané kapitoly se budou také stručně věnovat vysvětlení stávající legislativy a psychologických a speciálně pedagogických postupů, s nimiž se rodiče mohou setkat v poradenských zařízeních. Dále budou zaměřeny na způsoby práce v domácím prostředí, ale také při výuce ve škole, a to především v tom smyslu, aby rodiče chápali, co mohou očekávat od učitelů a co mohou pro své potomky žádat. Texty budou doplněny stručnými případovými studiemi a také konkrétními tipy na pracovní listy a další pomůcky, které lze při práci s dětmi a dospívajícími využít. Kniha je určena jak pro pedagogy, tak pro rodiče. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha
Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5), Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-4056-1)