Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Předscény - audiokniha
Audiokniha: Humorné divadlení předscény Voskovce a Wericha z Osvobozeneckého divadla. Přestože tyto scény vznikly náhodou, aby vykryly kráký časový úsek, kdy bylo třeba připravit jevište, stala se z nich tradiční součást divadelním představením a dnes jsou již velmi vyhledávaným uměleckým projevem.
Objev podobné jako Předscény - audiokniha
Předscény
Audiokniha MP3 Jan Werich, čte Miroslav Horníček,Jan Werich Humorné divadlení předscény Voskovce a Wericha z Osvobozeneckého divadla. Přestože tyto scény vznikly náhodou, aby vykryly kráký časový úsek, kdy bylo třeba připravit jevište, stala se z nich tradiční součást divadelním představením a dnes jsou již velmi vyhledávaným uměleckým projevem.
Objev podobné jako Předscény
Předscény
Audiokniha MP3 Jan Werich, čte Jan Werich,Miroslav Horníček Základním jevištním projevem ve všech hrách Osvobozeného divadla Jiřího Voskovce a Jana Wericha byly od dob Vest Pocket Revue vždy předscény. Tehdy vznikly náhodou, aby se rychle zabavilo publikum klábosením dvou komiků před oponou, než se vyřeší problém na jevišti. Úspěch první předscény pak zavedl tradici, která významně ovlivnila magickou přitažlivost humoru V+W. V obnovených inscenacích OD v letech 1955-60 v Divadle ABC v předscénách zaujal místo Jiřího Voskovce Miroslav Horníček. V sevření tvrdé stalinské cenzury tato dvojice vytvářela humor, který působil jako oáza svobodného projevu, chytrosti a vtipu. Jejich souboj s hloupostí je dodnes aktuální. Nahrávky, uchované v archivu Supraphonu, vycházejí na tomto dvojalbu kompletně, doplněny bonusem necenzurovaných nahrávek ze soukromého archivu Jana Borovičky (zaměstnaného kdysi v propagaci Divadla ABC) a zachované zásluhou jeho syna Jiřího Borovičky....
Objev podobné jako Předscény
Předscény
Audiokniha MP3 Jan Werich, čte Miroslav Horníček, Jan Werich, délka 2 hod. 20 min. Základním jevištním projevem ve všech hrách Osvobozeného divadla Jiřího Voskovce a Jana Wericha byly od dob Vest Pocket Revue vždy předscény. Tehdy vznikly náhodou, aby se rychle zabavilo publikum klábosením dvou komiků před oponou, než se vyřeší problém na jevišti. Úspěch první předscény pak zavedl tradici, která významně ovlivnila magickou přitažlivost humoru V+W. V obnovených inscenacích OD v letech 1955-60 v Divadle ABC v předscénách zaujal místo Jiřího Voskovce Miroslav Horníček. V sevření tvrdé stalinské cenzury tato dvojice vytvářela humor, který působil jako oáza svobodného projevu, chytrosti a vtipu. Jejich souboj s hloupostí je dodnes aktuální. Nahrávky, uchované v archivu Supraphonu, vycházejí na tomto dvojalbu kompletně, doplněny bonusem necenzurovaných nahrávek ze soukromého archivu Jana Borovičky (zaměstnaného kdysi v propagaci Divadla ABC) a zachované zásluhou jeho...
Objev podobné jako Předscény
Předscény - audiokniha
Audiokniha: Základním jevištním projevem ve všech hrách Osvobozeného divadla Jiřího Voskovce a Jana Wericha byly od dob Vest Pocket Revue vždy předscény. Tehdy vznikly náhodou, aby se rychle zabavilo publikum klábosením dvou komiků před oponou, než se vyřeší problém na jevišti. Úspěch první předscény pak zavedl tradici, která významně ovlivnila magickou přitažlivost humoru V+W. V obnovených inscenacích OD v letech 1955-60 v Divadle ABC v předscénách zaujal místo Jiřího Voskovce Miroslav Horníček. V sevření tvrdé stalinské cenzury tato dvojice vytvářela humor, který působil jako oáza svobodného projevu, chytrosti a vtipu. Jejich souboj s hloupostí je dodnes aktuální. Nahrávky, uchované v archivu Supraphonu, vycházejí na tomto dvojalbu kompletně, doplněny bonusem necenzurovaných nahrávek ze soukromého archivu Jana Borovičky (zaměstnaného kdysi v propagaci Divadla ABC) a zachované zásluhou jeho syna Jiřího Borovičky. Humor W+H v jejich předscénách je nadčasový!
Objev podobné jako Předscény - audiokniha
Jan Werich suma sumárum: Scény, předscény, rozmluvy, úvahy, zpěvy a pohádky (099925649524)
Audiokniha na CD - autor Jan Werich Vše, co můžeme od Jana Wericha slyšet v padesátihodinovém kompletu s přílohou nikdy nevydaných zvukových objevů. Osvobozené divadlo 1925–38, Osvobozené divadlo za války aneb Co vzkazovali V+W přes oceán domů, Voskovec plus minus Werich, Pěst na oko, Divotvorný hrnec, Jan Werich a Miroslav Horníček Předscény, Jaroslav Hašek Ze světa zvířat, Anekdoty a vůbec, Fimfárum, Deoduši, O žlutém mužátku, Italské prázdniny, Forbíny vzpomínek I a II, Gramotingltangl, Táto, povídej!, Voskovec a Werich Vídeň 1971, Co tomu říkáte, pane Werich?, Poslední forbína 1974, Lucerna 1977, Hovory H, Jan Werich neznámý, Jan Werich Delikatesy, Jan Werich Poklady z archivu, Rarity. Souhrn všech nahrávek s Janem Werichem z archivu Supraphonu a soukromých sběratelů (Karla Koliše, Ondřeje Suchého, Jiřího Borovičky, Jindřicha Kučery, Gabriela Gössela, Petra Prajzlera, Prokopa Voskovce ml.). Sestavil Jakub Kamberský tak, aby komplet obsahoval vše, v čem se...
Objev podobné jako Jan Werich suma sumárum: Scény, předscény, rozmluvy, úvahy, zpěvy a pohádky (099925649524)
Suma sumárum ()
Audiokniha MP3 - Vše, co můžeme od Jana Wericha slyšet v jednom padesátihodinovém kompletu s přílohou nikdy nevydaných zvukových objevů. - autor Jan Werich a Jiří Voskovec, čte Jan Werich a Jiří Voskovec Vše, co můžeme od Jana Wericha slyšet v jednom padesátihodinovém kompletu s přílohou nikdy nevydaných zvukových objevůOsvobozené divadlo 1925-38, Osvobozené divadlo za války aneb Co vzkazovali V+W přes oceán domů, Voskovec plus minus Werich, Pěst na oko, Divotvorný hrnec, Jan Werich a Miroslav Horníček Předscény, Jaroslav Hašek Ze světa zvířat, Anekdoty a vůbec, Fimfárum, Deoduši, O žlutém mužátku, Italské prázdniny, Forbíny vzpomínek I a II, Gramotingltangl, Táto, povídej!, Voskovec a Werich Vídeň 1971, Co tomu říkáte, pane Werich?, Poslední forbína 1974, Lucerna 1977, Hovory H, Jan Werich neznámý, Jan Werich Delikatesy, Jan Werich Poklady z archivu, Rarity.Souhrn všech nahrávek s Janem Werichem z archivu Supraphonu a soukromých sběratelů (Karla Koliše,...
Objev podobné jako Suma sumárum ()
Dobře odtajněný Miroslav Horníček: Nahrávky z let 1952-2002, 3 CD
Audiokniha na CD - autor Miroslav Horníček, čte Miroslav Horníček Vybral a sestavil Jakub Kamberský. Soubor nahrávek dosud nikdy nevydaných, ale i známých či zapomenutých, v jedinečném, mnohahodinovém kompletu. Soudničky Františka Němce / Předscény / Člověk z půdy / Nocturné / Šest žen / Zavinil to bubínek / Recitál (M. H. a Hana Hegerová) / Vaření v kuchyni / Hovory H / Dobře utajené housle / Kantor Barnabáš a žáci darebáci / Listy z Provence / Vyznání Mariánským lázním / Jablko je vinno / Je libo dát si víno?/ Chvála pohybu/ Horníček a Kopecký vzpomínají / Zavěste, prosím, volá Semafor / Herci o filmu a filmování / Hýbu se, tedy jsem / Miroslav Horníček 1990/ Bonus: Vážený pane Horníčku. K letošnímu stému výročí narození velkého mistra slova vychází komplet známých, dříve vydaných, ale i zapomenutých, či dosud nikdy nevydaných nahrávek. Miroslav Horníček je zde (kromě několika kuriózních výjimek) představen jako herec, konferenciér, klaun a interpret...
Objev podobné jako Dobře odtajněný Miroslav Horníček: Nahrávky z let 1952-2002, 3 CD
Suma sumárum - audiokniha
Audiokniha: Vše, co můžeme od Jana Wericha slyšet v jednom padesátihodinovém kompletu s přílohou nikdy nevydaných zvukových objevů Osvobozené divadlo 1925-38, Osvobozené divadlo za války aneb Co vzkazovali V+W přes oceán domů, Voskovec plus minus Werich, Pěst na oko, Divotvorný hrnec, Jan Werich a Miroslav Horníček Předscény, Jaroslav Hašek Ze světa zvířat, Anekdoty a vůbec, Fimfárum, Deoduši, O žlutém mužátku, Italské prázdniny, Forbíny vzpomínek I a II, Gramotingltangl, Táto, povídej!, Voskovec a Werich Vídeň 1971, Co tomu říkáte, pane Werich?, Poslední forbína 1974, Lucerna 1977, Hovory H, Jan Werich neznámý, Jan Werich Delikatesy, Jan Werich Poklady z archivu, Rarity Souhrn všech nahrávek s Janem Werichem z archivu Supraphonu a soukromých sběratelů (Karla Koliše, Ondřeje Suchého, Jiřího Borovičky, Jindřicha Kučery, Gabriela Gössela, Petra Prajzlera, Prokopa Voskovce ml.). Sestavil Jakub Kamberský tak, aby komplet obsahoval vše, v čem se autorsky podílel Jan Werich. Některé již vydané tituly (Poslední forbína 1974, Lucerna 1977) vycházejí v dosud nevydané rozšířené verzi. Mezi rarity patří např. záznam z návštěvy Jana Wericha v rodině bratra Jiřího Voskovce, nález tří neznámých nahrávek Voskovce a Wericha z počátku 30. let a řada dalších kuriózních a objevných zvukových pokladů. Osobnost Jana Wericha tak září ve všech jeho podobách - geniálního herce, zpěváka, autora, vypravěče, glosátora a mimořádného zjevu české kultury 20. století.
Objev podobné jako Suma sumárum - audiokniha
Poslední forbína. Setkání ve Vídni 1974 - audiokniha
Audiokniha: Záznamy z archivu Karla Koliše, nahrané amatérsky v říjnu 1974 ve Vídni oběma protagonisty, důkladně vyčištěné a digitalizované Tomášem Gsöllhoferem Na podzim roku 1974 se ve Vídni, v domě mecenáše Herberta Turnauera, sešli na tři týdny druzi, přátelé, divadelníci, myslitelé, komici, herci, spisovatelé a maximální navršitelé slávy Osvobozeného divadla, kamarádi Jiří Voskovec a Jan Werich. Čtyři večery svého pobytu věnovali u magnetofonu nahrávce vzpomínek, vyprávění a upřesňování důležitých okamžiků svého života. Patnáct minut z tohoto vzpomínání již vyšlo před mnoha lety (1975) v USA na LP Relativně vzato, nyní, po 38 letech vychází tento záznam téměř kompletní na 2 CD. Unikátní rozhovor je o to cennější, že V+W se zde setkali naposledy osobně. Zásadními tématy této jejich "poslední forbíny" jsou vzpomínky na mládí a studia na tzv. Křemencárně, Werichovo totální zklamání z nemožnosti cokoliv v době normalizace v Čechách publikovat a jakkoliv se uplatnit, vzpomínky na Jana Masaryka a Julia Fučíka a radost z toho, že fenomén, zvaný Osvobozené divadlo, oslovuje i další generace mladých lidí, kteří znají zpaměti předscény, písničky, i celé pasáže z her slavné dvojice. V bookletu jsou otištěny statě tří autorů. Majitel záznamu Karel Koliš zajímavě popisuje historii setkání, František Cinger doplňuje podrobnosti a Jiří Černý takto glosuje: "Číst Voskovce a Wericha je duševní potěšení. Slyšet jejich hlasy je však přímo tělesná rozkoš… Přátelství Jiřího a Jana překlenulo i oceán a jejich dvojhlas nevyschnul dodnes." František Cinger končí svůj text prohlášením: "S o to větší pozorností naslouchejme jejich vyprávění, které činili s vědomím, že může jít o vzkaz budoucím generacím. O odkaz nám i našim potomkům." 2 CD unikátního, dosud nepublikovaného záznamu z posledního setkání Jiřího Voskovce a Jana Wericha za hranicemi nesvobody!
Objev podobné jako Poslední forbína. Setkání ve Vídni 1974 - audiokniha
Předscény - audiokniha
Audiokniha: Komentář k původnímu LP 11 1179-1 z roku 1965: Voskovec a Werich tedy vedli svou první předscénu. První? Tvrdím, že ne. Ne každý může vést dialog, jehož slova nebyla předem napsána. Máme svědectví o tom, že Voskovec a Werich už v době svých studií a pouhých dvaceti let vedli spolu dialogy nádherně nesmyslné a plné krásné srandy. Doklad najdeme třeba v knize Jiřího Voskovce, v knize, která podává velice přesný a poutavý obraz oněch dob, včetně jejich společenských a politických krizí a peripetií, doklad, který považuji za zrod předscén, forbín: Jiří Voskovec: "V létech 1925 a 26, co studující práv na Karlově univerzitě, jsme pro svou srandu a někdy k obveselení skupiny kamarádů a dívek vyimprovizovali řadu absurdních dialogů... Jedna z improvizací byla zvlášť šílená a zvlášť komická. Jednoho dopoledne zazvonil vmém bytě Werich a když jsem otevřel dveře, řekl naprosto vážně: Máúcta, já jsem slyšel, že máte na prodej hrobku. Já právě tak vážně a věcně jsem okamžitě odpověděl: "Ano, mám. Račte dál, já vám ji ukážu. Zavedl jsem ho do svého pokoje (bydleli jsme tenkrát ještě oba u rodičů), ukázal mu na skříňku, načež následovalo asi dvacet minut naprosto naturalistického obchodního rozhovoru, kdy jsme si vyměňovali informace a posudky o kvalitě, slohu, materiálu, trvanlivosti a váze hrobky; pak nastalo smlouvání o ceně, které jsme však vedli převráceným způsobem: to jest kupec nabízel víc než majitel požadoval. Konečně jsme se nedohodli a Werich uražen odešel, zatím co já za ním na schodech pokřikoval potupné poznámky. Teprve za chvíli se Jan vrátil, už ne v roli, a pak jsme se teprve smáli." Tady, říkám a tvrdím, vznikaly jejich první forbíny a je mi to dokladem, že ne každý herec - byť byl v rámci své profese sebelepší - nemůže toto dokázat.Tady se narodil jejich specifický talent. Všimněme si tří slov Jiřího Voskovce: "...řada absurdních dialogů... Pro vlastní srandu a někdy k obveselení skupiny kamarádů a dívek..." A dál: "vedli naprosto naturalistický dialog..." A máme tady tři erbovní znaky forbín: vlastní obveselení, absurdita, naturalismus dialogu a skupina posluchačů. (I když rozhovor o hrobce byl veden bez diváctva). Osobně nemám rád absurditu, pokud není spojena se životodárnou srandou. Zažil jsem absurdní hry, kdy smích sice byl, dostavoval se, zněl, ale spíš plynoucí z vědomi, že "smát by sedivák měl", a kdy dokonce četní snobové v hledišti se předháněli, kdo se zasměje dřív, kdo tedy dřív pochopí humor formulace nebo situace, kdy třeba pro mně byl tento smích rušivým, protože mechanickým a vnějším projevem. Absurdita a humor - ve spojení s naprosto naturalistickým dialogem obchodním. Tady může a musí být dialog veden, ne-li naturalisticky, tedy realisticky, protože jeho realita je první podmínkou onoho nadhledu, který je mu dodáván právě humorem. Slýchám dialogy, které se snaží o komično. A trnu někdy, že dokonce vyvolávají smích. Není divu: projev a jeho ohlas jsou spojité nádoby a laciný humor vyvolává laciný smích. Slyšel jsem nedávno vynikající scénku dvou našich velkých komiků, lidé se smáli, ale jejich smích vrcholil třeba v okamžiku, kdy jeden rekl: "Řekl jsem jí: ty krávo..." Forbíny se staly nedílnou a často podstatnou částí her Voskovce a Wericha. Ještě dneska jsou lidé, kteří tvrdí, že na jejich představení chodili mnohokrát právě proto, že tam forbíny byly a že se měnily. Já jsem se pak stal nástupcem toho, kdo nahrazen být nemohl a kdo spolu s Werichem stvořil cosi stejně krásně fyzického jako duševního, stejně reálného jako metafyzického - víc než partnerství, ale dvojnictví. Vedli jsme tyto dialogy s Janem Werichem v době, která nebyla nakloněna ani humoru ani absurditě, která sice žádala satiru, ale satiru zamířenou jinam, všude jinam, jenom ne do vlastních řad. Když jsme začínali spolu s Janem Werichem divadlo, ještě před započetím zkoušek, byli jsme návštěvou u vysokého činitele, kterého nejmenuji jen proto, že už nevím, kdo to byl. Činitelé se nořili, radili, varovali, zvali nás, podávali nám koňak, pak mizeli a někteří dokonce emigrovali. Byli jsme tedy pozváni, seděli jsme - jak se říkalo - "v přátelském rozhovoru zajímajícím obě strany" a činitel řekl Janu Werichovi: "Palte tvrdě a odvážně. Vy ani nevíte, jak ostře a jak vysoko můžete mířit." Bylo to někdy v roce 1955. A Jan Werich řekl: "Ano, ono je to jako ve fotbale - je nutno pálit tvrdě. Jenže ve fotbale vidím já, soupeř, diváci i soudce, kam jsem namířil a kam míč dopadl. Kdežto na divadle já vypálím a vy teprve druhý den malujete lajny." Vedlii jsme tyto forbíny necelých šest let. Od té doby uplynulo už třicet let. A hle: mladí lidé dneška, kteří nás nezažili, si je přehrávají, pouštějí a vracejí se k nim. Nastoupil jsem na místo Jiřího Voskovce. Mnozí říkali, že na nás už nikdy nepůjdou, protože bez Voskovce to není ono. Nebylo. Ale jde o to, aby to bylo ono? Viděl jsem v životě asi pět Hamletů. Každý byl jiný, ale vždycky to byl on. Bylo to ono. Copak existuje cosi jako norma, kdy Hamlet je Hamletem a kdy n
Objev podobné jako Předscény - audiokniha