Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Jamník Tomáš, Kahánek Ivo: Sonáty pro violoncello a klavír - CD (SU3928-2)
Hudební CD - Mladý violoncellista Tomáš Jamník (* 1985), v současné době ještě student Hudební fakulty pražské AMU ve třídě profesora Josefa Chuchra, patří dnes k našim nejtalentovanějším mladým umělcům. Doslovazazářil v loňském roce, kdy se stal vítězem mezinárodní violoncellové soutěže Pražského jara 2006. Mladý violoncellista Tomáš Jamník (* 1985), v současné době ještě student Hudební fakulty pražské AMU ve třídě profesora Josefa Chuchra, patří dnes k našim nejtalentovanějším mladým umělcům. Doslovazazářil v loňském roce, kdy se stal vítězem mezinárodní violoncellové soutěže Pražského jara 2006. Umělecká dráha tehdy jednadvacetiletého interpreta začala strmě stoupat. Nahrávka, kterou Tomáš Jamník realizoval pro Supraphon a kterou uvádíme na trh, je jeho debutem. Představuje se na ní v repertoáru, který mu doslova sedí a který dokazuje, že ve svém věku je již neuvěřitelně zralým umělcem. Rovnocenným partnerem u klavíru je mu Ivo Kahánek (*1979), další z...
Podívejte se také Rostropovič Mstislav: Suity pro violoncello (komplet). Russian Masters (2x CD) - CD (SU4044-2)
Various: Kalabis: Sonáty pro violoncello, klarinet, housle a klavír - CD (SU4210-2)
Hudební CD - Kompoziční odkaz Viktora Kalabise (1923-2006), jedné z nejvýraznějších osobností české hudby 20. století, čítá desítky opusů vesměs instrumentální hudby, včetně skladeb pro jeho manželku cembalistku Zuzanu Růžičkovou. Kompoziční odkaz Viktora Kalabise (1923-2006), jedné z nejvýraznějších osobností české hudby 20. století, čítá desítky opusů vesměs instrumentální hudby, včetně skladeb pro jeho manželku cembalistku Zuzanu Růžičkovou. Podle vlastních slov Kalabis usiloval o hudbu, jejíž kořeny jsou zapuštěny v jeho zemi, hudbu pro vzdělané posluchače. Jakkoli inspiraci čerpal i z tvorby klasiků 20. století, dospěl k vlastní syntéze, k alternativě k racionálním kompozičním technikám - k alternativě neromantické, blízké hudebnímu neoklasicismu. Kromě připravované první integrální nahrávky Kalabisovy klavírní tvorby (2CD k vydání v roce 2019) pianista Ivo Kahánek společně s předními českými interprety natočil tři sonáty. Violoncellová odráží dramatické...
Podívejte se také kn vanocni klavir
Viktor Kalabis: Sonáty pro violoncello, klarinet, housle a klavír (CD)
Dramata nedávné historie otištěná v komorním díle Viktora Kalabise. Kompoziční odkaz Viktora Kalabise (1923-2006), jedné z nejvýraznějších osobností české hudby 20. století, čítá desítky opusů vesměs instrumentální hudby, včetně skladeb pro jeho manželku, cembalistku Zuzanu Růžičkovou. Podle vlastních slov Kalabis usiloval o hudbu, jejíž kořeny jsou zapuštěny v jeho zemi, hudbu pro vzdělané posluchače. Jakkoli inspiraci čerpal i z tvorby klasiků 20. století, dospěl k vlastní syntéze, k alternativě k racionálním kompozičním technikám - k alternativě neromantické, blízké hudebnímu neoklasicismu. Kromě připravované první integrální nahrávky Kalabisovy klavírní tvorby (2CD k vydání v roce 2019) pianista Ivo Kahánek společně s předními českými interprety natočil tři sonáty. Violoncellová odráží dramatické události mezi červnem a zářím 1968: euforií naplněné měsíce tzv. pražského jara i deziluzi a rezignaci po invazi sovětských vojsk, jež na dvě desetiletí zmrazila veškeré naděje na svobodu. Také klarinetová sonáta (1969) hovoří jasně o době svého vzniku: drama, smutek a bolest, stupňované až do drásavosti. V úsporné a soudržné houslové sonátě (1982) převažuje typický étos tohoto nástroje - zpěvnost, zářivý zvuk a oduševnělost. Tracklist: Viktor Kalabis – Sonáta pro violoncello a klavír Op. 29 1. Sonáta pro violoncello a klavír : Allegro moderato 04:26 2. Sonáta pro violoncello a klavír : Andante 06:40 3. Sonáta pro violoncello a klavír : Allegro molto e drammatico 13:11 Viktor Kalabis – Sonáta pro klarinet a klavír Op. 30 4. Sonáta pro klarinet a klavír : Allegro moderato 05:50 5. Sonáta pro klarinet a klavír : Andante 05:49 6. Sonáta pro klarinet a klavír : Allegro molto e drammatico 11:37 Viktor Kalabis – Sonáta pro housle a klavír Op. 58 7. Sonáta pro housle a klavír : Allegro vivo 04:49 8. Sonáta pro housle a klavír : Adagio 04:26 9. Sonáta pro housle a klavír : Molto vivo 08:57
Podívejte se také Žídek Ivo: Operní recitál - CD (CR0402-2)
Podívejte se také
- Škola smyčcové techniky pro violoncello: op. 2, sešit III a IV
- Cicvárek Ivo, Velký svět: Padá - CD (IC003-2)
- Cicvárek Ivo & Oko: Vidět víc - CD (MAM122-2)
- Ericsson Mikael, Český komorní orchestr, Kukal Ondřej: Rejcha: Koncerty pro violoncello - CD (SU3873-2)
- Tomas Rajlich (978-80-7437-229-2)
- tomas repka kniha
- fisher price masinky tomas a percy 2v1
- 12 Vánočních koled pro klarinet a fagot (violoncello) (9790706570006)
- tz one tomas zahradnicek
- Cicvárek Ivo & Lada Šimíčková: Hotel v tiché ulici - CD (MAM513-2)
- Jamník Tomáš & Kahánek Ivo: Works For Cello And Piano - CD (SU3947-2)
- Jamník Tomáš, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Netopil Tomáš: Kompletní dílo pro violoncello (2 (SU4034-2)
- Sonáty pro violoncello (979-0-2601-0878-3)
- Violoncello (80-85780-05-4)
- fisher price choditko masinka tomas 2v1
- Mrtvá a živá: 2 CD
- Various: Klasika pro maminky a děti - CD (SU4263-2)
- Various: Mozart pro maminky a děti - CD (SU4200-2)
- Various: Sonáty pro housle a varhany - CD (VA0053-2)
- Houdek Jiří: Koncerty pro trubku a orchestr - CD (CR0981-2)
Jamník Tomáš & Kahánek Ivo: Works For Cello And Piano - CD (SU3947-2)
Hudební CD - První album Tomáše Jamníka a Ivo Kahánka (Martinů - Janáček - Kabeláč) bylo v časopise Harmonie označeno za debut desetiletí, server Classics Today jej ohodnotil nejvyšší známkou 10/10 a připočetl jej k nejlepším cellovým recitálům posledních let. První album Tomáše Jamníka a Ivo Kahánka (Martinů - Janáček - Kabeláč) bylo v časopise Harmonie označeno za debut desetiletí, server Classics Today jej ohodnotil nejvyšší známkou 10/10 a připočetl jej k nejlepším cellovým recitálům posledních let. Pro své druhé album si mladí protagonisté vybrali skladby vzniknuvší v krátkém rozmezí let 1952-59. V Sonátě i Variacích nechává Martinů zaznítstesku po domově, kam už mu není dáno se vrátit - řečí prostou a srdečnou. Suita balladica šestadvacetiletého Petra Ebena přináší obdobné prolínání hudby radostné, taneční se smutkem téměř přízračným, spojeným s osobními zážitky z války. Slukova nejhranější skladba, hudebně prostá a průzračná Sonáta pro violoncello a...
Objev podobné jako Jamník Tomáš & Kahánek Ivo: Works For Cello And Piano - CD (SU3947-2)
Sonáta pro violoncello a klavír op. 9 - Miloslav Kabeláč
ed. Zdeněk Nouza, revize violoncellového partu: Daniel VeisTímto dílem zahajuje Editio Bärenreiter Praha kritickou edici souborného díla významného českého skladatele Miloslava Kabeláče (1908 - 1979). Edice (editorem je muzikolog a renomovaný znalec Kabeláčova díla Dr. Zdeněk Nouza) je rozvržena do pěti řad: I: skladby orchestrální a koncertantní, II: skladby pro sólový hlas nebo sbor s orchestrem nebo instrumentálním souborem), III: písně s klavírem, sbory a dětské sbory, IV: skladby komorní, V: skladby pro klavír a pro varhany. Sonáta pro violoncello a klavír z let 1941-42 nebyla dosud publikována a vychází tudíž v této edici poprvé na podkladě autografu.uloženého v Muzeu české hudby v Praze. Part violoncella, který je součástí vydání, revidoval špičkový český violoncellista a první interpret úplného (čtyřvětého) znění díla Daniel Veis.
Objev podobné jako Sonáta pro violoncello a klavír op. 9 - Miloslav Kabeláč
Jamník Tomáš, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Netopil Tomáš: Kompletní dílo pro violoncello (2 (SU4034-2)
Hudební CD - Dvořák a violoncello? Samozřejmě, koncert h moll, nejnahrávanější violoncellový koncert všech dob. Samotný Dvořák si jej nesmírně cenil: Dvořák a violoncello? Samozřejmě, koncert h moll, nejnahrávanější violoncellový koncert všech dob. Samotný Dvořák si jej nesmírně cenil: „...právě jsem dokončil nový koncert pro čelo, a pravím Vám zcela jistě, že tento koncert daleko předstihuje moje oba koncerty ... Samochvála nebývá spolehlivá - ale já Vám to musím říct, že mám z toho díla nehoráznou radost a myslím, že se nemýlím.” Avšak i několik dalších Dvořákových opusů pro cello si pro svou krásu rozhodně zaslouží nemalou pozornost. Vedle dvou drobných náladových skladeb (Rondo, Klid) je zde téměř neznámý první violoncellový koncert; původní verzi s klavírem pro orchestr instrumentoval znalec skladatelova díla Jarmil Burghauser v intencích Dvořákovy instrumentace prvních symfonií ze stejné doby. Čtyřiadvacetiletý Dvořák v koncertu hýří nápady, jež by...
Objev podobné jako Jamník Tomáš, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Netopil Tomáš: Kompletní dílo pro violoncello (2 (SU4034-2)
Štěpán Filípek - cello, Kately: Barber, Janáček, Gill, Ištvan: Skladby pro violoncello a klavír (CR0962-2)
Hudební CD - V létě 2015 přijela Katelyn Bouska do České republiky pátrat po nové generaci českých hudebních skladatelů. Při této příležitosti narazila na Štěpána Filípka, který ji seznámil s některými partiturami Miloslava Ištvana a hudebním světem Brna. V létě 2015 přijela Katelyn Bouska do České republiky pátrat po nové generaci českých hudebních skladatelů. Při této příležitosti narazila na Štěpána Filípka, který ji seznámil s některými partiturami Miloslava Ištvana a hudebním světem Brna. Ze vzájemného sdílení informací o hudebních kulturách později vykrystalizovala dlouhodobá spolupráce. V současnosti Katelyn vyučuje hru na klavír na Curtisově Institutu a Tempel University ve Philadelphii. Štěpán je violoncellistou komorních souborů Miloslav Ištvan Quartett, Solaris3 a Opera trio. Často také spolupracuje s Českým rozhlasem Brno na zdokumentování prací pro violoncello současných moravských autorů. Jedním z nejzajímavějších amerických hudebních skladatelů...
Objev podobné jako Štěpán Filípek - cello, Kately: Barber, Janáček, Gill, Ištvan: Skladby pro violoncello a klavír (CR0962-2)
Ženatý Ivan & Kasík Martin: Janáček, Novák & Nedbal: Sonáty pro housle a klavír - CD (SU3978-2)
Hudební CD - Janáček, Novák a Nedbal s bravurou a muzikantskou zralostí Ivana Ženatého a Martina Kasíka! Houslista Ivan Ženatý, který si již vydobyl své místo na mezinárodním poli jako virtuos i pedagog, si po velmi úspěšné nahrávce houslových koncertů J. B. Foerstra (BBC Symphony Orchestra / JiříBělohlávek, Supraphon SU 3961-2) společně s klavíristou Martinem Kasíkem vybral houslové sonáty tří českých skladatelů přelomu 19.-20. století. Nepříliš známá a slohově výrazně romantická díla Nedbala a Nováka kontrastují s Janáčkovou sonátou, opusem zralého Mistra, který již svou moderností plně náleží do století dvacátého. V Janáčkově třetí (avšak jediné dochované) houslové sonátě nelze přeslechnout „ruské” názvuky, které odrážejí dobu počátku jejího vzniku okolo první světové války. Novákova romanticky rozevlátá sonáta vznikala pod Dvořákovým dohledem a nezapře vlivy Chopina či Liszta; nikoli náhodou se zde mluví o Novákově „Sturm und Drang”. Oskar Nedbal pak ve...
Objev podobné jako Ženatý Ivan & Kasík Martin: Janáček, Novák & Nedbal: Sonáty pro housle a klavír - CD (SU3978-2)
Kahánek Ivo: Kalabis: Kompletní dílo pro klavír (2x CD) - CD (SU4259-2)
Hudební CD - První integrální nahrávka klavírního Kalabise. Svět definovaný jen sám sebou. Nahrávka mapuje více než půl století Kalabisovy tvorby, od poválečné První sonáty až po mistrovské miniatury zkomponované na samém sklonku tisíciletí. První integrální nahrávka klavírního Kalabise. Svět definovaný jen sám sebou. Viktor Kalabis (1923-2006) - kompletní dílo pro sólový klavír: Sonáta č. 1 op. 2 (1947), Sonáta č. 2 op. 4 (1948), Sonáta č. 3 op. 57 (1982), Akcenty op. 26 (1967), Entrata, aria e toccata op. 41 (1975), Tři polky op. 52 (1979), Čtyři skrývačky pro Grahama op. 71 (1989), Dvě tokáty op. 88 (1999), Allegro impetuoso op. 89 (1999) Ivo Kahánek - klavír Tato první integrální nahrávka klavírního díla Viktora Kalabise i předcházející album se třemi sonátami vznikly z iniciativy a díky nezdolnému entuziasmu cembalistky Zuzany Růžičkové, skladatelovy celoživotní partnerky a propagátorky jeho díla. Zásadním momentem byla volba interpreta - svrchovaně...
Objev podobné jako Kahánek Ivo: Kalabis: Kompletní dílo pro klavír (2x CD) - CD (SU4259-2)
Sonáty pro violoncello (979-0-2601-0878-3)
Kniha - autor Luboš Fišer, česky Další svazek řady představující dílo Luboše Fišera (1935–1999) obsahuje tři jednověté, zhruba osmiminutové violoncellové sonáty, které jsou ukázkou skladatelova nezaměnitelného kompozičního stylu v jeho vyzrálé podobě let 1975–1985. Všechny tři skladby jsou efektními koncertními kusy s vysoce dramatickým nábojem a typicky „fišerovskou“ expresivitou. Sonáta pro violoncello a klavír vznikla roku 1975, Sonáta pro dvě violoncella a klavír je o pět let mladší a je věnována Josefu a Janu Chuchrovi. Za dalších pět let napsal Fišer Sonátu pro violoncello sólo (1985–1986) pro violoncellistu premiéry Sonáty pro violoncello a klavír Marka Jerieho, který tuto sólovou sonátu na popud skladatele také revidoval. Instrumentální revize Sonáty pro violoncello sólo Marka Jerieho je nedílnou součástí díla a v této podobě, včetně prstokladů a smyků, je publikována v předkládaném vydání. Edice vychází z autorizovaných dobových tištěných vydání...
Objev podobné jako Sonáty pro violoncello (979-0-2601-0878-3)
Ivo Kahánek: Kalabis - Kompletní dílo pro klavír (CD)
První integrální nahrávka klavírního Kalabise. Svět definovaný jen sám sebou. Tato první integrální nahrávka klavírního díla Viktora Kalabise i předcházející album se třemi sonátami vznikly z iniciativy a díky nezdolnému entuziasmu cembalistky Zuzany Růžičkové, skladatelovy celoživotní partnerky a propagátorky jeho díla. Zásadním momentem byla volba interpreta - svrchovaně technicky zdatného a s hlubokým vhledem do struktury skladatelovy hudby. Slovy Ivo Kahánka: "Kalabis patřil ke skupině skladatelů, kteří nesvazují svou představu tradičními zákonitostmi klavírní techniky, takže výsledná obtížnost je místy až extrémní." Jakkoli čerpal inspiraci u jiných mistrů 20. století, dospěl záhy k vlastnímu, osobitému a nezaměnitelnému hudebnímu jazyku, který je dobře čitelný už v raných opusech. Nahrávka mapuje více než půl století Kalabisovy tvorby, od poválečné První sonáty až po mistrovské miniatury zkomponované na samém sklonku tisíciletí. Po oceňovaném albu symfonické a koncertantní tvorby (Choc de Classica, Gramophone Editor's Choice) a zmíněných sonátách otevírá tato nahrávka další okna do fascinujícího hudebního světa Viktora Kalabise.
Objev podobné jako Ivo Kahánek: Kalabis - Kompletní dílo pro klavír (CD)
Česká filharmonie/Neumann Václav: Koncerty pro violoncello a orchestr - CD (SU3543-2)
Hudební CD - V úctyhodné řadě dvaceti osmi koncertantních instrumentálních skladeb s průvodem orchestru v díle Bohuslava Martinů (1890-1959) nalezneme i čtyři věnované violoncellu. V úctyhodné řadě dvaceti osmi koncertantních instrumentálních skladeb s průvodem orchestru v díle Bohuslava Martinů (1890-1959) nalezneme i čtyři věnované violoncellu. Dvě z nich jsou zachyceny na naší nahrávce s německou violoncellistkou Angelicou Mayovou. Inspirující prostředí velkoměsta nad Seinou s neopakovatelnou sugestivní atmosférou ovlivnilo příznivě rychlý rozvoj velkého talentu a ten záhy vydal první plody, které vzbudily svou originalitou zaslouženou pozornost nejen doma, ale i v cizině. K nim patří i První ze dvou violoncellových koncertů. Druhý pak vznikl na sklonku války v NewYorku a jeho osud byl zvláštní potud, že čekal plných dvacet let na svou pódiovou premiéru. Došlo k ní až v roce 1965 zásluhou českého violoncellisty Saši Večtomova. Není to skladba přístupnána...
Objev podobné jako Česká filharmonie/Neumann Václav: Koncerty pro violoncello a orchestr - CD (SU3543-2)
Trio pro housle (flétnu), violoncello a klavír (9790260103474)
Kniha - autor Jindřich Feld, česky Trio pro housle, violoncello a klavír mělo v původní verzi premiéru v Praze 15. října 1973 v podání Dvořákova tria. Později na žádost anglické flétnistky Evelyn Frank autor upravil houslový part pro flétnu a pouze drobnými změnami tak vytvořil druhou verzi skladby. V této podobě pak dílo poprvé zaznělo v Londýně 16. dubna 1995. Chromatická i volně dodekafonická struktura, živá rytmická pulzace a přehledný formální rozvrh všech čtyř vět jsou hlavními rysy skladby. Její jednotnou koncepci završuje finální věta, jejíž tématický základ je vytvořen z prvního a druhého tématu úvodní věty a rovněž hlavní téma druhé věty je připomenuto před energickým a rytmickým závěrem skladby.
Objev podobné jako Trio pro housle (flétnu), violoncello a klavír (9790260103474)
Ishikawa Shizuka, Josef Hála: Sonáty pro housle a klavír (LT0043-2)
Hudební CD - Mozartovy sonáty pro housle a klavír. Mozartovy sonáty pro housle a klavír. Seznam stop Sonáta Es dur, KV 380 / Allegro / Andante con moto / Rondeau / Sonáta B dur, KV 378 / Allegro moderato / Andantino sostenuto e cantabile / Rondeau - Allegro / Sonáta G dur, KV 379 / Adagio. Allegro / Thema con variazioni. Andantino cantabile / Sonáta B dur, KV 570 / Allegro / Adagio / Allegretto
Objev podobné jako Ishikawa Shizuka, Josef Hála: Sonáty pro housle a klavír (LT0043-2)
Kahánek Ivo: Kompletní klavírní dílo (4x CD) - CD (SU4299-2)
Hudební CD - Jméno Antonína Dvořáka není třeba představovat - v jeho vlasti ani ve světě. Ale co jeho klavírní dílo? Jméno Antonína Dvořáka není třeba představovat - v jeho vlasti ani ve světě. Ale co jeho klavírní dílo? Klavírní koncert g moll zažívá v poslední době jistou rehabilitaci. Dvořákovo dílo pro sólový klavír však představuje neprobádanou krajinu i pro mnohé klavíristy a muzikology. Jaká škoda! Nedočkáme se v něm rozmachu a jemně nuancované emocionality Chopinovy ani virtuosní okázalosti Lisztovy. Jako v celém svém díle, i tady se Dvořák okázalosti vyhýbal. Pohybuje se ve světě jemné osobní lyriky, hýří nápady, a i drobné skladby tvaruje s citem geniálního skladatele. To už stojí za novou kompletní nahrávku. Té výzvy se chopil Ivo Kahánek, jehož nahrávka nesnadného Dvořákova Klavírního koncertu s Bamberskými symfoniky a Jakubem Hrůšou po zásluze slavila úspěch mj. na BBC Music Magazine Awards. Na předkládaném albu najde posluchač větší cykly...
Objev podobné jako Kahánek Ivo: Kompletní klavírní dílo (4x CD) - CD (SU4299-2)
Budišová / Aslamas: Skladby pro flétnu a klavír - CD (CR0651-2)
Hudební CD - Skladby pro flétnu a klavír v podání Hany Budišové Colombo a Inny Aslamas. REMINISCENCE OP.1 pro flétnu a klavír na téma z opery G. Donizettiho „Lucia de Lamermoor” (1855-1858) INTRODUCTION ET VARIATIONS DE BRAVOURE OP.2 pro flétnu a klavír(1855-1858) CARNEVALE DI VENEZIA, Scherzo fantastico e capriccioso pro flétnu a klavír(1859) RICREAZIONE pro flétnu a klavír na téma opery G. Verdiho „Maškarní bál”(1860) DIVERTIMENTO BRILLANTE pro flétnu a klavír na téma opery G. Verdiho „Maškarní bál” (1861-1863) Hana Budišová Colombo - flute/flétna Inna Aslamas - piano/klavír Nahrávka Českého rozhlasu Brno 2012 Světová premiéra na CD Seznam stop Reminiscence Op. 1 / Ricreazione / Benátský karneval / Introdukce a brilantní variace Op. 2
Objev podobné jako Budišová / Aslamas: Skladby pro flétnu a klavír - CD (CR0651-2)
Špaček Josef, Jamník Tomáš: Cesty - Paths - CD (SU4304-2)
Hudební CD - Cesty - kde se kříží a kde rozcházejí, které si sami vybíráme a které jsou osudové a nevyhnutelné: to je prisma, kterým se houslista Josef Špaček a violoncellista Tomáš Jamník podívali na díla čtyř českých skladatelů napsaná v rozmezí pouhých 35 let 20. století. Cesty - kde se kříží a kde rozcházejí, které si sami vybíráme a které jsou osudové a nevyhnutelné: to je prisma, kterým se houslista Josef Špaček a violoncellista Tomáš Jamník podívali na díla čtyř českých skladatelů napsaná v rozmezí pouhých 35 let 20. století. Janáčka, fascinovaného myšlenkou slovanské vzájemnosti, jeho touha vedla do Ruska. Odtud také vzešel podnět ke smyčcovému kvartetu (zde v ambiciózní úpravě pro dva nástroje), inspirovanému dílem Tolstého. I Ervín Schulhoff, přítel a obdivovatel Janáčkův (jemu také věnoval duo zde natočené), vztahoval své naděje k sovětskému Rusku; ty ho však nezachránily před nacistickým koncentračním táborem. Stejný osud (Terezín, Fürstengrube)...
Objev podobné jako Špaček Josef, Jamník Tomáš: Cesty - Paths - CD (SU4304-2)
Martina Janková, Tomáš Král, Ivo Kahánek: Bohuslav Martinů - Songs (CD)
Písně Bohuslava Martinů - dokonalé drobnosti velkého mistra! Bohuslav Martinů - Písničky na jednu stránku H 294, Písničky na dvě stránky H 302, Nové slovenské písně H 126, Nový špalíček H 288 Martina Janková - soprán, Tomáš Král - baryton, Ivo Kahánek - klavír Lidové písně jsou patrně jedním ze dvou nejsilnějších pramenů inspirace, z nichž vyrůstá celé dílo Bohuslava Martinů. Rozsáhlou Sušilovu sbírku moravských lidových písní s sebou skladatel vozil na všech cestách. Právě z této sbírky pochází většina lidových textů Písniček na jednu a na dvě stránky a Nového špalíčku. Stejně jako Dvořák ve svých Moravských dvojzpěvech tady Martinů zkomponoval vlastní nápěvy a doprovod; hluboká inspirace lidovou hudbou, její rytmikou, melodikou i harmonickými postupy je v nich ovšem nepřeslechnutelná. Vznikly z kraje 40. let v americkém exilu, uprostřed 2. světové války, a představovaly pro Martinů a jeho krajany spojení s domovem. Jan Masaryk tyto písně často uváděl se sólistkou MET, sopranistkou Jarmilou Novotnou. Ve své výrazové úspornosti a oproštěnosti jsou tyto tři písňové cykly jedním z klíčů k celému pozdnímu dílu Bohuslava Martinů. Sbírka Nových slovenských písní představuje v tvorbě Martinů unikátní případ; sám je posbíral během svého pobytu na Slovensku v roce 1920 a následně k nim zkomponoval klavírní doprovody. Trojice renomovaných interpretů s autentickým vztahem k lidové hudbě a k dílu Martinů přichází s referenční nahrávkou, jež dává vyniknout křehké kráse těchto písní
Objev podobné jako Martina Janková, Tomáš Král, Ivo Kahánek: Bohuslav Martinů - Songs (CD)
Suk Josef & Hála Josef: Skladby pro housle a klavír - CD (SU3473-2)
Hudební CD - K dvojímu životnímu jubileu našeho národního klasika Zdeňka Fibicha (150 let od narození a 100 let od úmrtí) připravil houslista Josef Suk ve spolupráci s pianistou Josefem Hálou první soubornounahrávku skladatelových děl pro housle a klavír. Josef Suk, legendární umělecká osobnost domácí i světové K dvojímu životnímu jubileu našeho národního klasika Zdeňka Fibicha (150 let od narození a 100 let od úmrtí) připravil houslista Josef Suk ve spolupráci s pianistou Josefem Hálou první soubornounahrávku skladatelových děl pro housle a klavír. Josef Suk, legendární umělecká osobnost domácí i světové hudební scény, dal své špičkové umění a interpretační zralost plně do služeb Fibichova skladatelského odkazu. Tyto perly z pokladnice české hudby se díky skvělému provedení dostávají k posluchači poprvé v tak zářivé podobě. Seznam stop Sonatina pro housle a klavír, op. 27 Sonatina pro housle a klavír, op. 27 / Allegro moderato / Andante / Allegro moltoSonáta...
Objev podobné jako Suk Josef & Hála Josef: Skladby pro housle a klavír - CD (SU3473-2)
Kahánek Ivo: Sonata In B minor,Op.28 - CD (SU4030-2)
Hudební CD - Nová nahrávka Svým předchozím sólovým albem (Janáček, Martinů, Kabeláč; Supraphon SU 3945-2) si klavírista Ivo Kahánek, jeden z nejvýraznějších mladých talentů, Nová nahrávka Svým předchozím sólovým albem (Janáček, Martinů, Kabeláč; Supraphon SU 3945-2) si klavírista Ivo Kahánek, jeden z nejvýraznějších mladých talentů, vysloužil u recenzentů nejedno nadšené zvolání („A great recital!” - Classics Today - hodnocení 10/10; „He is a very special talent” - Fanfare). Svým dalším albem zamířil Kahánek do samotného srdce klavírního romantickéhorepertoáru, aby po svém vzdal hold Fryderyku Chopinovi. V kontrastu k vrcholné Sonátě h moll, nejrozsáhlejšímu Chopinovu dílu pro sólový klavír, tu dává zaznít čtyřem scherzům, která vznikala v průběhu celého skladatelova tvůrčího života. Kahánkova nakažlivá muzikalita dává v plnosti zaznít poetice, romantickému rozmachu i virtuozitě skladeb - často s pocitem, že je to „jen” improvizace, hudba vzniklá z kouzla...
Objev podobné jako Kahánek Ivo: Sonata In B minor,Op.28 - CD (SU4030-2)
Rostropovič Mstislav: Suity pro violoncello (komplet). Russian Masters (2x CD) - CD (SU4044-2)
Hudební CD - Bachovy suity má dnes na repertoáru každý významný violoncellista a mnozí z nich se pyšní nahrávkou kompletního cyklu. Bachovy suity má dnes na repertoáru každý významný violoncellista a mnozí z nich se pyšní nahrávkou kompletního cyklu. Když před šedesáti lety vystoupil čtyřiadvacetiletý Mstislav Rostropovič (1927-2007) poprvé na veřejnosti se souborným provedením suit, byl to čin hodný průkopníka, navazující na předchozí úsilí Pabla Casalse. Při pořizování tohoto živého snímku v roce 1955 na festivalu Pražskéjaro bylo Rostropovičovi 28 let; odtud atributy nahrávky - mladistvá síla i překvapivá zralost, a okouzlení (violoncellista v těch dnech v Praze poznal svou celoživotní družku, pěvkyni Galinu Višněvskou, se kterou se po několikadenní známosti po návratu do Moskvy oženil). Když pak Rostropovič ve Francii roku 1991 suity souborně nahrál studiově, bylo mu 64 let. O to vzácnější je tento živý snímek z archivu Českého rozhlasu, který přes půl...
Objev podobné jako Rostropovič Mstislav: Suity pro violoncello (komplet). Russian Masters (2x CD) - CD (SU4044-2)
Richter Svjatoslav: Sonáty pro klavír č. 7, 12 & 23 - CD (SU4045-2)
Hudební CD - Archivní řada Russian Masters přináší další drahokam z bohatého pražského odkazu Svjatoslava Richtera. Snímek tří Beethovenových sonát vznikl v Rudolfinu v průběhu jediného večera 1. listopadu 1959. Archivní řada Russian Masters přináší další drahokam z bohatého pražského odkazu Svjatoslava Richtera. Snímek tří Beethovenových sonát vznikl v Rudolfinu v průběhu jediného večera 1. listopadu 1959. O rok později zařadil tytéž sonáty i do svých debutových recitálů v Carnegie Hall, které se setkaly s fantastickým úspěchem. Díky svému pověstnému odporu k často uváděným dílům hrál Richter z Beethovenových sonát po celý život necelou polovinu. Dovedl ovšem vzkřísit i ty velmi málo hrané a vdechnout novou duši ranějším sonátám jako právě op. 10 č. 3 a op. 26, kde se líbezné klasicistní pasáže střetávají s objevnou invencí a energií. „Apassionata” v Richterově podání je milníkem v dějinách interpretačního umění. Exponované pasáže hraje v až riskantně rychlém...
Objev podobné jako Richter Svjatoslav: Sonáty pro klavír č. 7, 12 & 23 - CD (SU4045-2)
Ericsson Mikael, Český komorní orchestr, Kukal Ondřej: Rejcha: Koncerty pro violoncello - CD (SU3873-2)
Hudební CD - Kompoziční dílo Josefa Rejchy je rozsáhlé a žánrově velmi pestré. Rejcha bohatě využíval zvukových kvalit smyčcových nástrojů, stavěl na expresivní melodice a barvité instrumentaci. Kompoziční dílo Josefa Rejchy je rozsáhlé a žánrově velmi pestré. Rejcha bohatě využíval zvukových kvalit smyčcových nástrojů, stavěl na expresivní melodice a barvité instrumentaci. Svým kompozičním stylem podstatně ovlivnil ranou tvorbu dvou skladatelů - svého synovce, pozdějšího profesora pařížské konzervatoře, skladatele a teoretika Antonína Rejchu (1767-1836) a Ludwiga van Beethovena. Koncertantní skladby pro housle a dvoje housle, pro violoncello, pro housle a violoncello se ve své době těšily mimořádné oblibě. Violoncellové koncerty Josefa Rejchy v barvité interpretaci Mikaela Ericsson! Seznam stop Koncert pro violoncello a orchestr č. 1 A dur, op. 4 Allegro moderato / Largo maestoso / Rondo. Allegro Koncert pro dvoje housle (pro housle a violoncello) a...
Objev podobné jako Ericsson Mikael, Český komorní orchestr, Kukal Ondřej: Rejcha: Koncerty pro violoncello - CD (SU3873-2)
Ivo Kahánek: Dvořák & Martinů, Klavírní koncerty (CD)
Ivo Kahánek - klavír, Bamberger Symphoniker, dirigent Jakub Hrůša. Antonín Dvořák - Klavírní koncert g moll op. 33 (1876), Bohuslav Martinů - Klavírní koncert č. 4 "Inkantace" H 358 (1956). Už na první pohled je jedním z významných atributů této nové nahrávky výjimečná konstelace interpretů. Český dirigent i sólista a německý orchestr, který má ve své DNA český zvuk. Všechna tři jména silně rezonují v evropském i světovém kontextu. Symbolický význam má pak volba repertoáru: tatáž světová válka, jež v důsledku připravila orchestrální hráče Německé filharmonie v Praze o jejich domov a která tak dala roku 1946 vzniknout Bamberským symfonikům, vyhnala též Bohuslava Martinů z vlasti i z evropského kontinentu. Svůj Klavírní koncert č. 4 "Inkantace" (zaříkávání, zaklínání) psal v New Yorku na sklonku života, kdy bylo zřejmé, že už se domů nikdy nevrátí. Spojení Ivo Kahánka s Martinů je téměř bytostné a Inkantaci již rozehrál ve světových koncertních sálech (BBC SO, Jiří Bělohlávek - BBC Proms; Berlínská filharmonie, Sir Simon Rattle atd.) Předkládaná nahrávka pochází z koncertního provedení v Bamberku, jež nadšená kritika označila za objevné. Studiový snímek Dvořákova Klavírního koncertu je (ve stopách Svjatoslava Richtera) jedním z nejpřesvědčivějších návratů k původní skladatelově verzi díla, opouštějící "efektní a virtuosní vylepšení" pozdějších upravovatelů. Křehký a zpěvný Dvořák, který vždy dává přednost výrazové hloubce před nástrojovým efektem. Neopakovatelné setkání vynikajících (nejen) českých hudebníků nad výjimečným českým - a neméně světovým - repertoárem.
Objev podobné jako Ivo Kahánek: Dvořák & Martinů, Klavírní koncerty (CD)
Dvořák - Koncert h moll pro violoncello a orchestr (Vinyl LP)
Vinyl LP album Dvořák - Koncert h moll pro violoncello a orchestr. 180g vinyl striktně analogový mastering. Mstislav Rostropovič - violoncello, Česká filharmonie, dirigent Václav Talich Tři legendární jména: Dvořák - Talich - Rostropovič. Není divu, že z jejich "setkání" se zrodila další z legend: Rostropovičova nahrávka Dvořákova violoncellového koncertu. Vznikla roku 1952, dva týdny poté, co 25letý violoncellista a miláček pražského publika provedl dílo s Českou filharmonií pod taktovkou Karla Ančerla na Pražském jaru. Pro Talicha stále ještě platil komunistický zákaz veřejného vystupování v Čechách, nahrávat však mohl. Do Rostropovičovy interpretace se podle jeho vlastního svědectví Talichovo pojetí díla silně otisklo - a s ním i přímý Dvořákův odkaz. Výjimečnost nahrávky potvrzoval i sám sólista: "Po nějaké době od vydání desky mi zavolal můj přítel Svjatoslav Richter, že si právě poslechl tuto nahrávku s Václavem Talichem a podle jeho mínění je absolutně geniální! Byl nadšený. Tuto nahrávku Dvořákova violoncellového koncertu považuji za svou vůbec nejlepší. A i když jsem později tento koncert nahrál ještě sedmkrát, znamená pro mě nejvíc. Celý život jsem zůstal věrný tomu, co mě naučil Václav Talich." Supraphon se vrací k této patrně nejslavnější nahrávce nejhranějšího violoncellového koncertu a vydává ji zvlášť pro milovníky "vinylového zvuku": matrice byla pořízena přímo z masteru striktně analogovou cestou. Lahůdka pro skutečné labužníky. Legendární Dvořák Mstislava Rostropoviče - s jedinečným kouzlem analogového zvuku. Antonín Dvořák – Koncert pro violoncello a orchestr č. 2 h moll, op. 104 1. Allegro 14:53 2. Adagio, ma non troppo 11:12 3. Finale. Allegro moderato 13:00
Objev podobné jako Dvořák - Koncert h moll pro violoncello a orchestr (Vinyl LP)
Antonín Dvořák Koncert pro violoncello a orchestr h moll op. 104 Noty
rev. Ladislav Zelenka Koncert pro violoncello a orchestr h moll op. 104, bezpochyby jeden z nejoblíbenějších kusů světového violoncellového repertoáru, je poslední skladbou, kterou Dvořák zkomponoval za svého tříletého pobytu v Americe, kde působil jako ředitel Národní konzervatoře hudby v New Yorku (1892-1895). Je zajímavé, že Dvořák, který neměl k violoncellu jako sólovému nástroji příliš vřelý vztah (byl totiž přesvědčený, že je to krásný nástroj jen v orchestru a v komorní hudbě, protože jen jeho střední poloha je ušlechtilá - jak se sám jednou vyjádřil nahoře to huhňá a dole brumlá ), vytvořil právě pro violoncello koncert upřímně a srdečně obdivovaný a uctívaný umělci i publikem na celém světě. Titul, který se vám dostává do rukou, je kritickým vydáním podle skladatelova rukopisu a je součástí prvního Souborného kritického vydání děl A. Dvořáka. V předkládané edici je výjimečně použitý novější způsob notace violoncella při přímém přechodu z basového do houslového klíče - v těchto případech zní violoncello tak, jak je psáno. Skladatelovu klavírní úpravu podle partitury revidoval a doplnil Karel Šolc. Violoncellový part je vydán v revizi Ladislava Zelenky, bývalého člena Českého kvarteta. Interpret / Téma: Antonín Dvořák Žánr: Classical Země interpreta: Česká republika Vhodné pro: Cello Země původu: Česká republika Jazyk: Český jazyk Úroveň obtížnosti: Začátečník Balení obsahuje: Noty Typ: Noty
Objev podobné jako Antonín Dvořák Koncert pro violoncello a orchestr h moll op. 104 Noty
Gertler André: Skladby pro housle a orchestr, housle a klavír - komplet (4x CD) - CD (SU3924-2)
Hudební CD - André Gertler (1907-1998), houslista maďarského původu žijící od roku 1928 v Belgii, patří mezi výrazné umělecké osobnosti 20. století. André Gertler (1907-1998), houslista maďarského původu žijící od roku 1928 v Belgii, patří mezi výrazné umělecké osobnosti 20. století. Proslul především jako interpret houslových skladeb Bély Bartóka,s nímž v letech 1925-1938 vystupoval na společných koncertech a uvedl řadu premiér jeho skladeb. Od roku 1952 býval Gertler častým hostem Pražských jar a v polovině šedesátých let natočil pro Supraphon souborné dílo Bély Bartóka pro housle a klavír či housle a orchestr. Tento komplet se ihned po vydání setkal s mimořádným ohlasem doma i v zahraničí a v roce 1966 získal Grand Prix du Disque de l'Académie Charles Cros v Paříži. Soubornou nahrávku Bartókových skladeb v podání André Gertlera nyní v remasterované podobě vracíme na trh. André Gertler - nedostižný interpret houslových skladeb Bély Bartóka! Seznam stop Dvě...
Objev podobné jako Gertler André: Skladby pro housle a orchestr, housle a klavír - komplet (4x CD) - CD (SU3924-2)
Markéta Cukrová, Ivo Kahánek - Ej, smutno je mně (CD)
CD album Markéta Cukrová, Ivo Kahánek - Ej, smutno je mně (2022). Bohuslav Martinů. Benjamin Britten. Písňové cykly Bohuslava Martinů a Benjamina Brittena v podání mezzosopranistky Markéty Cukrové a klavíristy Iva Kahánka. Bohuslav Martinů Nový Špalíček, cyklus osmi písní na texty moravské lidové poezie pro mezzosoprán a klavír H 288 Koleda milostná, píseň pro zpěvní hlas a klavír H 259 Písničky na jednu stránku, cyklus písní na texty moravské lidové poezie pro zpěv a klavír H 294 Dvě balady na slova lidové poezie pro alt a klavír H 228 Písničky na dvě stránky, cyklus písní pro zpěvní hlas a klavír na texty moravské lidové poezie H 302 Čtyři písně na slova české lidové poezie, cyklus písní pro zpěvní hlas a klavír H 282bis Benjamin Britten A Charm Of Lullabies (Kouzlo ukolébavek), cyklus písní pro mezzosoprán a klavír, op. 41
Objev podobné jako Markéta Cukrová, Ivo Kahánek - Ej, smutno je mně (CD)
Ivo Kahánek - Antonín Dvořák, Kompletní klavírní dílo (4 CD)
Dvořákův bohatý vnitřní svět pohledem od klavíru. Hraje Ivo Kahánek - klavír.
Objev podobné jako Ivo Kahánek - Antonín Dvořák, Kompletní klavírní dílo (4 CD)
Josef Špaček, Tomáš Jamník - Paths (Cesty) - Janáček, Martinů, Schulhoff, Klein (CD)
Virtuosita, živá radost i hluboký smutek - příběhy čtyř skladatelů otištěné v jejich hudbě. Josef Špaček - housle, Tomáš Jamník - violoncello. Cesty - kde se kříží a kde rozcházejí, které si sami vybíráme a které jsou osudové a nevyhnutelné: to je prisma, kterým se houslista Josef Špaček a violoncellista Tomáš Jamník podívali na díla čtyř českých skladatelů napsaná v rozmezí pouhých 35 let 20. století. Janáčka, fascinovaného myšlenkou slovanské vzájemnosti, jeho touha vedla do Ruska. Odtud také vzešel podnět ke smyčcovému kvartetu (zde v ambiciózní úpravě pro dva nástroje), inspirovanému dílem Tolstého. I Ervín Schulhoff, přítel a obdivovatel Janáčkův (jemu také věnoval duo zde natočené), vztahoval své naděje k sovětskému Rusku; ty ho však nezachránily před nacistickým koncentračním táborem. Stejný osud (Terezín, Fürstengrube) ukončil život a nadějnou skladatelskou dráhu Gideona Kleina ještě krutěji, v pouhých 25 letech. Jeho pozoruhodné Duo pro housle a violoncello zůstalo torzem o neúplných dvou větách. Cesty Bohuslava Martinů - nejdříve za poznáním, poté na útěku před Nacisty - jej přes Paříž dovedly do USA a zpět do Evropy, ale k jeho velké lítosti už nikdy až domů, kam toužil se vrátit. Duo pro housle a violoncello č. 2 vzniká na samém konci Martinů životní cesty - a uzavírá i nahrávku a výpověď dvou vynikajících umělců. Nahrávku virtuosní, hlubokou a přesvědčivou. Leoš Janáček – Smyčcový kvartet č. 1 1. Adagio 03:59 2. Con moto 04:26 3. Con moto - Vivo - Andante 03:49 4. Con moto - Adagio - Piú mosso 05:17 Ervín Schulhoff – Duo pro housle a violoncello 5. Moderato 05:04 6. Zingaresca 03:16 7. Andantino 03:46 8. Moderato 03:34 Gideon Klein – Duo pro housle a violoncello 9. Allegro con fuoco 06:29 10. Lento 02:59 Bohuslav Martinů – Duo pro housle a violoncello č. 1 H 157 11. Preludium. Andante moderato 04:44 12. Rondo. Allegro con brio 08:13 Bohuslav Martinů – Duo pro housle a violoncello č. 2 H 371 13. Allegretto 02:55 14. Adagio 04:08 15. Poco allegro 03:13
Objev podobné jako Josef Špaček, Tomáš Jamník - Paths (Cesty) - Janáček, Martinů, Schulhoff, Klein (CD)
Rostropovič Mstislav, Česká filharmonie, Talich Václav: Dvořák: Koncert h moll pro violoncello a orc (SU4120-1)
LP vinyl - Mstislav Rostropovič - violoncello, Česká filharmonie, dirigent Václav Talich Tři legendární jména: Dvořák - Talich - Rostropovič. Není divu, že z jejich "setkání" se zrodila další z legend: Rostropovičova nahrávka Dvořákova violoncellového koncertu. Vznikla roku 1952, dva týdny poté, co 25letý viol Mstislav Rostropovič - violoncello, Česká filharmonie, dirigent Václav Talich Tři legendární jména: Dvořák - Talich - Rostropovič. Není divu, že z jejich "setkání" se zrodila další z legend: Rostropovičova nahrávka Dvořákova violoncellového koncertu. Vznikla roku 1952, dva týdny poté, co 25letý violoncellista a miláček pražského publika provedl dílo s Českou filharmonií pod taktovkou Karla Ančerla na Pražském jaru. Pro Talicha stále ještě platil komunistický zákaz veřejného vystupování v Čechách, nahrávat však mohl. Do Rostropovičovy interpretace se podle jeho vlastního svědectví Talichovo pojetí díla silně otisklo - a s ním i přímý Dvořákův...
Objev podobné jako Rostropovič Mstislav, Česká filharmonie, Talich Václav: Dvořák: Koncert h moll pro violoncello a orc (SU4120-1)
Hercules DS580B Stojan pro violoncello
příslušenství: Skládací stojan na violoncello, pevná konstrukce, odlehčený, výška 920-1200m, nosnost 15kg. Kompatibilní s: Cello Barva: Černá Země původu: Čína
Objev podobné jako Hercules DS580B Stojan pro violoncello
Bespeco VL400 Stojan pro violoncello
Profesionální stojan značky Bespeco určený pro Cello. Stojan je vyroben z oceli a zaručuje pevné držení nástroje. Jeho maximální nosnost je 20kg, přičemž samotný stojan váží pouze 2,8 kg. VL400 má nastavitelnou výšku a sklon. Jeho výška je 74cm a šířka 41cm. Země původu: Čína;Čína Barva: Černá;Černá Výška (cm): 74.0;74.0 Kompatibilní s: Cello;Cello Hmotnost: 2,8 kg;2,8 kg Šířka (cm): 41.0;41.0
Objev podobné jako Bespeco VL400 Stojan pro violoncello
GEWA 452234 Stojan pro violoncello
Stojánek pro violončelo. Vlastnosti: Vhodné pro všechny cello velikosti. Šířka: 30 cm. Hloubka: 12 – 14 cm. Korkem potáhnutý podklad pro hud.nástroj. Kompatibilní s: Cello Země původu: Indie Barva: Černá
Objev podobné jako GEWA 452234 Stojan pro violoncello
GEWA 452232 Stojan pro violoncello
Stojánek pro violončelo. Vlastnosti: Gear-System. Skládací. Výška stavitelná. Materiál: ocelová trubka. Výška: 60 – 90 cm. Hmotnost: 3 kg. Barevné provedení: Černá. Barva: Černá Kompatibilní s: Cello Země původu: Čína
Objev podobné jako GEWA 452232 Stojan pro violoncello
GEWA 452236 Stojan pro violoncello
Stojánek pro violončelo. Vlastnosti: Vhodné pro všechny cello velikosti. Šířka: 30 cm. Hloubka: 12 – 14 cm. Barva: Natural Kompatibilní s: Cello Země původu: Čína
Objev podobné jako GEWA 452236 Stojan pro violoncello
Škola smyčcové techniky pro violoncello: op. 2, sešit III a IV
Kniha - autor Otakar Ševčík, česky Upravil Tomáš Jamník stěžejní dílo houslové pedagogické literatury pro pravou ruku v nové úpravě pro violoncello předmluva a důležité metodické komentáře autora violoncellové úpravy stoupající úroveň technické obtížnosti jednotlivých cvičení: lehká - střední - těžká původních 6 sešitů nyní v praktickém třísvazkovém vydání Ševčíkův Opus 2 patří ke stěžejním dílům houslové pedagogické literatury. Je zaměřen na základní problémy techniky pravé ruky, které Ševčík procvičuje v systematicky řazených 4 000 variantách všech smyků. Ševčíkova proslulá metoda důkladného procvičování pravé ruky je dodnes používána a oceňována také hráči na ostatní smyčcové nástroje. Autor úpravy Školy smyčcové techniky pro violoncello Tomáš Jamník, významný český violoncellista žijící v Berlíně, respektuje rozdíly v náročnosti hry v jednotlivých polohách u houslistů a violoncellistů a transkribuje jednotlivá cvičení do...
Objev podobné jako Škola smyčcové techniky pro violoncello: op. 2, sešit III a IV
Škola smyčcové techniky pro violoncello: op. 2, sešit V a VI
Kniha - autor Otakar Ševčík, česky Upravil Tomáš Jamník stěžejní dílo houslové pedagogické literatury pro pravou ruku v nové úpravě pro violoncello předmluva a důležité metodické komentáře autora violoncellové úpravy stoupající úroveň technické obtížnosti jednotlivých cvičení: lehká - střední - těžká původních 6 sešitů nyní v praktickém třísvazkovém vydání Ševčíkův Opus 2 patří ke stěžejním dílům houslové pedagogické literatury. Je zaměřen na základní problémy techniky pravé ruky, které Ševčík procvičuje v systematicky řazených 4 000 variantách všech smyků. Ševčíkova proslulá metoda důkladného procvičování pravé ruky je dodnes používána a oceňována také hráči na ostatní smyčcové nástroje. Autor úpravy Školy smyčcové techniky pro violoncello Tomáš Jamník, významný český violoncellista žijící v Berlíně, respektuje rozdíly v náročnosti hry v jednotlivých polohách u houslistů a violoncellistů a transkribuje jednotlivá cvičení do...
Objev podobné jako Škola smyčcové techniky pro violoncello: op. 2, sešit V a VI
Písničky pro radost - Tomáš Pléha - 10 veselých skladeb pro zobcovou flétnu a klavír (BM048)
Kniha - 39 stran, česky, kroužková Písničky pro radost s podtitulem Veselé ptačí pískání Vám nabízí deset originálních, veselých a rytmických skladeb pro zobcovou flétnu s klavírním doprovodem. Tyto veselé ptačí skladbičky pro Vás napsal Tomáš Pléha. Sešit obsahuje klavírní doprovod včetně akordových značek plus samostatně vložený part pro zobcovou flétnu. Hudební nástroj: Sopránová zobcová flétna Série: Český skladatel Skladatel: Tomáš Pléha Obsazení: solo Hudební styl: hudba pro děti, žáky a studenty Provedení: sešit - kovová kroužková vazba Jazyk titulu: česky Počet stran: 39 Počet skladeb: 10
Objev podobné jako Písničky pro radost - Tomáš Pléha - 10 veselých skladeb pro zobcovou flétnu a klavír (BM048)
Konig & Meyer KS511 Stojan pro violoncello
Standardní skládatelný stojan pro violoncello s konstrukcí s tvarem písmene A. Stojan nabízí pevné a stabilní řešení pro odkládání violoncella doma, ve zkušebně, ve studiu nebo na pódiu. Stojan je skládatelný a jeho konstrukce je vyrobena z oceli. Celková výška stojanu je 535 mm a kontaktní místa s nástrojem jsou pokryty pryžově-korkovým materiálem, který chrání nástroj před poškrábáním. Šířku stojanu lze nastavit od 285 do 450 mm. Hmotnost: 2.362 kg. Barevné provedení: Black/Cork. Barva: Černá Země původu: Německo Kompatibilní s: Cello
Objev podobné jako Konig & Meyer KS511 Stojan pro violoncello
Škola smyčcové techniky pro violoncello: op. 2, sešit I a II (9790260108479)
Kniha - autor Otakar Ševčík, česky http://pemic-books.cz/ASPX/Annotation.aspx?kod=0360302
Objev podobné jako Škola smyčcové techniky pro violoncello: op. 2, sešit I a II (9790260108479)
Veverka Vilém, Englichová Kateřina, Kahánek Ivo: Hanuš, Eben & Haas: Risonanza - Česká hudba pro hob (SU3993-2)
Hudební CD - Trojice zde zastoupených skladatelů by se dala označit jedním slovem - „nepohodlní”. Tvůrčí cesta nejstaršího z nich, Janáčkova pravděpodobně nejnadanějšího žáka Pavla Haase, skončila velmi záhy - díky židovskému původu v Osvětimi. Trojice zde zastoupených skladatelů by se dala označit jedním slovem - „nepohodlní”. Tvůrčí cesta nejstaršího z nich, Janáčkova pravděpodobně nejnadanějšího žáka Pavla Haase, skončila velmi záhy - díky židovskému původu v Osvětimi. V roce 1939, kdy dokončoval svou Suitu, se začínaly v Evropě odehrávat události, které ji na více než 40 let rozdělily na východní a západní. Další skladby vznikly již za „železnou oponou”. Za tou prožili většinu svých životů komunistickým režimem bedlivě sledovaní a stěží tolerovaní skladatelé Petr Eben a Jan Hanuš - oba pro svou dobupříliš duchovní a svobodomyslní. Hanušovo Trio concertante zaznívá na tomto CD ve světové premiéře a stěží si lze představit povolanější a odevzdanější...
Objev podobné jako Veverka Vilém, Englichová Kateřina, Kahánek Ivo: Hanuš, Eben & Haas: Risonanza - Česká hudba pro hob (SU3993-2)
MS Škola smyčcové techniky pro violoncello op. 2, sešit III a IV - Ota
Škola hry na violoncello Ševčíkův Opus 2 patří ke stěžejním dílům houslové pedagogické literatury. Je zaměřen na základní problémy techniky pravé ruky, které Ševčík procvičuje v systematicky řazených 4 000 variantách všech smyků. Ševčíkova proslulá metoda důkladného procvičování pravé ruky je dodnes používána a oceňována také hráči na ostatní smyčcové nástroje. Autor úpravy Školy smyčcové techniky pro violoncello Tomáš Jamník, významný český violoncellista žijící v Berlíně, respektuje rozdíly v náročnosti hry v jednotlivých polohách u houslistů a violoncellistů a transkribuje jednotlivá cvičení do violoncellových poloh tak, aby se nevytratil původní Ševčíkův pedagogický záměr. Obsah: SEŠIT III Cvičení na dvou strunách č. 29 Příklad s 575 variantami č. 29 Varianty v osminách č. 29 Varianty v triolách č. 29 Varianty v šestnáctinách Cvičení přes jednu nebo dvě struny č. 30 Příklad se 190 variantami SEŠIT IV Arpeggia na dvou strunách č. 31 Etuda se 17 variantami č. 32 Arpeggia ve skupinách po třech notách s 58 variantami č. 33 Arpeggia po čtyřech notách se 75 variantami č. 34 Arpeggia ve skupinách po šesti notách s 31 variantami č. 35 Arpeggia ve skupině osmi not s 23 variantami Střídání dvojhmatů s notou jednoduchou č. 36 Dva příklady se 174 variantami
Objev podobné jako MS Škola smyčcové techniky pro violoncello op. 2, sešit III a IV - Ota
MS Škola smyčcové techniky pro violoncello op. 2, sešit V a VI - Otaka
Škola hry na violoncello Ševčíkův Opus 2 patří ke stěžejním dílům houslové pedagogické literatury. Je zaměřen na základní problémy techniky pravé ruky, které Ševčík procvičuje v systematicky řazených 4 000 variantách všech smyků. Ševčíkova proslulá metoda důkladného procvičování pravé ruky je dodnes používána a oceňována také hráči na ostatní smyčcové nástroje. Autor úpravy Školy smyčcové techniky pro violoncello Tomáš Jamník, významný český violoncellista žijící v Berlíně, respektuje rozdíly v náročnosti hry v jednotlivých polohách u houslistů a violoncellistů a transkribuje jednotlivá cvičení do violoncellových poloh tak, aby se nevytratil původní Ševčíkův pedagogický záměr. Obsah: SEŠIT V Arpeggia na třech strunách č. 37 Příklad s 1040 variantami č. 37 Varianty v osminách č. 37 Varianty v triolách č. 37 Varianty v šestnáctinách č. 37 Varianty se skákavým smyčcem č. 37 Akordické varianty SEŠIT VI Arpeggia na čtyřech strunách č. 38 Příklad se 726 variantami č. 38 Varianty v osminách č. 38 Varianty v triolách č. 38 Varianty v šestnáctinách č. 38 Varianty se skákavým smyčcem č. 38 Akordy na čtyřech strunách
Objev podobné jako MS Škola smyčcové techniky pro violoncello op. 2, sešit V a VI - Otaka
MS Škola smyčcové techniky pro violoncello op. 2, sešit I a II - Otaka
Škola hry na violoncello Ševčíkův Opus 2 patří ke stěžejním dílům houslové pedagogické literatury. Je zaměřen na základní problémy techniky pravé ruky, které Ševčík procvičuje v systematicky řazených 4 000 variantách všech smyků. Ševčíkova proslulá metoda důkladného procvičování pravé ruky je dodnes používána a oceňována také hráči na ostatní smyčcové nástroje. Autor úpravy Školy smyčcové techniky pro violoncello Tomáš Jamník, významný český violoncellista žijící v Berlíně, respektuje rozdíly v náročnosti hry v jednotlivých polohách u houslistů a violoncellistů a transkribuje jednotlivá cvičení do violoncellových poloh tak, aby se nevytratil původní Ševčíkův pedagogický záměr. Obsah: SEŠIT I Přípravná cvičení č. 1 Držení smyčce č. 2 Vedení smyčce Rytmická cvičení a členění smyčce č. 3 Příklad v celých notách s 57 variantami č. 4 Etuda v půlových notách se 75 variantami Druhy smyků tažených a skákavých č. 5 Etuda ve čtvrťových notách s 260 variantami č. 6 Etuda v osminách s 214 variantami č. 7 Etuda v osminách (6/8 takt) s 91 variantami Předchozí smyková cvičení užitá ve vysokých polohách č. 8 č. 9 č. 10 Cvičení v rozložených akordech na 3 a 4 strunách s použitím probraných smyků č. 11 č. 12 SEŠIT II č. 13 Etuda v triolách se 105 variantami č. 14 Etuda v triolách (3/4 takt) se 77 variantami č. 15 Etuda v šetnáctinách (6/8 takt) se 64 variantami č. 16 Etuda v šetnáctinách (3/4 takt) se 68 variantami č. 17 Etuda v šetnáctinách (4/4 takt) se 131 variantami Cvičení v pp nad hmatníkem pro výcvik měkkého tónu č. 18 Příklad se 30 variantami č. 19 Etuda s 59 variantami Cvičení ve vydržovaných tónech a zadržování smyku č. 20 Cvičení v rozložených akordech na 3 a 4 strunách s použitím probraných smyků č. 21 č. 22 č. 23 č. 24 Užití předešlých smykových cvičení ve vysokých polohách č. 25 č. 26 č. 27 č. 28 PŘÍLOHA Témata cvičení Cvičení v palcové poloze č. 5A č. 5B č. 6A č. 6B č. 7A č. 13A č. 16A č. 22A
Objev podobné jako MS Škola smyčcové techniky pro violoncello op. 2, sešit I a II - Otaka
Konig & Meyer 141/1 Stojan pro violoncello
Profesionální skládatelný stojan pro violoncello. Stojan nabízí pevné a stabilní řešení pro odkládání violoncella doma, ve zkušebně, ve studiu nebo na pódiu. Stojan je skládatelný a jeho konstrukce je vyrobena z oceli. Základna nabízí průměr až 800 mm, díky čemuž se stojan může pochlubit vysokou úrovní stability. Samozřejmostí je možnost výškového nastavení od 620 do 1120 mm. Hmotnost: 2.54 kg. Barevné provedení: Black. Kompatibilní s: Cello Země původu: Německo Barva: Černá
Objev podobné jako Konig & Meyer 141/1 Stojan pro violoncello
Otakar Ševčík Škola smyčcové techniky pro violoncello op. 2, sešit I a II Noty
Druh publikace: pedagogická hudebninaObsazení: violoncello - sóloJazyk publikace: cz./eng./ger.Upravil Tomáš Jamníkstěžejní dílo houslové pedagogické literatury pro pravou ruku v nové úpravě pro violoncellopředmluva a důležité metodické komentáře autora violoncellové úpravystoupající úroveň technické obtížnosti jednotlivých cvičení: lehká - střední - těžkápůvodních 6 sešitů nyní v praktickém třísvazkovém vydáníŠevčíkův Opus 2 patří ke stěžejním dílům houslové pedagogické literatury. Je zaměřen na základní problémy techniky pravé ruky, které Ševčík procvičuje v systematicky řazených 4 000 variantách všech smyků. Ševčíkova proslulá metoda důkladného procvičování pravé ruky je dodnes používána a oceňována také hráči na ostatní smyčcové nástroje. Autor úpravy Školy smyčcové techniky pro violoncello Tomáš Jamník, významný český violoncellista žijící v Berlíně, respektuje rozdíly v náročnosti hry v jednotlivých polohách u houslistů a violoncellistů a transkribuje jednotlivá cvičení do violoncellových poloh tak, aby se nevytratil původní Ševčíkův pedagogický záměr. Tím se zásadně odlišuje od dosud jediné známé úpravy tohoto opusu pro violoncello od Louise R. Feuillarda. Jazyk: Český jazyk Země původu: Česká republika Balení obsahuje: Noty Typ: Noty Úroveň obtížnosti: Středně pokročilí;Začátečník Žánr: Classical Počet stran: 67 Interpret / Téma: Otakar Ševčík Vhodné pro: Cello
Objev podobné jako Otakar Ševčík Škola smyčcové techniky pro violoncello op. 2, sešit I a II Noty
Dolfinos Cello Grip-Foot Basic Stojan pro violoncello
DOLFINOS Grip-Foot Basic Edition je špičková zarážka na koncovou jehlu vyrobená ve Švýcarsku. Její elegantní a stylový design dokonale přilne k většině povrchů, jako je dřevo, koberec, mramor, a dokonce i led. Tato průlomová inovace nabízí hráči naprostou nezávislost na jakýchkoli komplikovaných nastaveních na mnoha různých typech podlah. Její špičkový design byl vyvinut ve spolupráci se švýcarským Institutem polymerové nanotechnologie.Grip-Foot Basic Edition se skládá ze dvou komponentů: pevné desky pro upevnění nástroje na místě a vysoce přilnavého a dlouhotrvajícího krytu, který lze po opotřebení snadno vyměnit. S průměrem pouhých 9 cm a hmotností 40 g je DOLFINOS Grip-Foot Basic Edition cenově nejdostupnější model - vyrobený pro každého a všude.DOLFINOS nabízí také prémiové Grip-Footy vyrobené pro profesionály. Kompatibilní s: Cello Hmotnost: 40 g Šířka (cm): 9.0 Barva: Černá
Objev podobné jako Dolfinos Cello Grip-Foot Basic Stojan pro violoncello
Various: Sonáty pro housle a varhany - CD (VA0053-2)
Hudební CD - Händelovy sonáty pro housle a varhany v podání Pavla Hůly (housle) a Jiřiny pokorné (varhany). Händelovy sonáty pro housle a varhany v podání Pavla Hůly (housle) a Jiřiny pokorné (varhany). Seznam stop Sonata No.14 A dur/A major Adagio / Allegro / Largo / AllegroSonata No.15 E dur/E major Adagio / Allegro / Largo / AllegroSonata No.12 F dur/F major Adagio / Allegro / Largo / AllegroSonata No.13 D dur/D major Affettuoso / Allegro / Larghetto / AllegroSonata No.10 G moll/G minor Andante / Allegro / Adagio / AllegroSonata No.3 A dur/A major Andante / Allegro / Adagio / Allegro
Objev podobné jako Various: Sonáty pro housle a varhany - CD (VA0053-2)
Židek, Petr: MALIČKOSTI / 3 skladby pro 2 příčné flétny a klavír (BM051)
Kniha - 18 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Titul Maličkosti Vám nabízí tři drobné skladby Petra Židka napsané pro dvě příčné flétny s klavírním doprovodem. Sešit obsahuje klavírní doprovod plus samostatně vložený part pro duo příčných fléten. Hudební nástroj: Noty pro příčnou flétnu Série: Český skladatel Skladatel: Petr Židek Obsazení: duet Hudební styl: klasická, duchovní hudba Provedení: sešit - měkká vazba Jazyk titulu: česky Počet stran: 18 Počet skladeb: 3
Objev podobné jako Židek, Petr: MALIČKOSTI / 3 skladby pro 2 příčné flétny a klavír (BM051)
Knoblochová Monika, Semerádová Jana , Fleková Hana: Sonáty pro klavír s doprovodem flétny a violonce (SU4106-2)
Hudební CD - Dnes si jen těžko představíme, že se věhlas českého skladatele Leopolda Koželuha (1747-1818) ve Vídni vyrovnal slávě Mozartově, že byl vnímán naroveň s Beethovenem či Haydnem. Uznávaný skladatel, vyhledávaný klavírní virtuos a učitel ve službách nejvyšší šlechty včetně císařské rodiny. Dnes si jen těžko představíme, že se věhlas českého skladatele Leopolda Koželuha (1747-1818) ve Vídni vyrovnal slávě Mozartově, že byl vnímán naroveň s Beethovenem či Haydnem. Uznávaný skladatel, vyhledávaný klavírní virtuos a učitel ve službách nejvyšší šlechty včetně císařské rodiny. Koželuh s velkým nasazením propagoval toho času stále mladý a moderní kladívkový klavír (forte-piano). Tento nástroj je také stěžejním v jeho skladbách a hraje prim i v sonátách představených na této nahrávce. Flétna i violoncello zde spíše doplňují, komentují a doprovázejí exponovaný klavírní part. Tyto skladby vycházely tiskem mimo Vídeň i v Londýně, Paříži, Berlíně atd. Mezi...
Objev podobné jako Knoblochová Monika, Semerádová Jana , Fleková Hana: Sonáty pro klavír s doprovodem flétny a violonce (SU4106-2)
Podívejte se také
- Various: Koncerty pro harfu a orchestr 1 - CD (CQ0018-2)
- Various: Symfonie pro harfu a orchestr 3 - CD (CQ0035-2)
- Budišová / Aslamas: Skladby pro flétnu a klavír - CD (CR0651-2)
- Semafor: ...léta 70. a 80. (12x CD) - CD (SU6167-2)
- Team: Od A po Zet (3x CD) - CD (912888-2)
- Radůza: O Mourince a Lojzíkovi (2x CD) - CD (MAM815-2)
- Nagy Peter: Labute a havrany (2x CD) - CD (SU5956-2)
- Rostropovič Mstislav, Česká filharmonie, Talich Václav: Dvořák: Koncert h moll pro violoncello a orc (SU4120-1)
- Smejko a Tanculienka: Šťastné a veselé - CD (2422014-2)
- Živo: Morytáty a romance - CD (2664599-2)
- Jarret: Soulásky a samolásky - CD (MAM574-2)
- Bobr a Motýl: Vyznání - CD (310606-2)
- Entrepreneur extraordinary Tomas Bata (978-80-906540-6-8)
- Musica Bohemica: Písně a tance barokní (2x CD) - CD (SU4098-2)
- Hammel Pavol a Prúdy: 1966 - 1975 (2x CD) - CD (911328-2)
- Suk Josef: Beethoven : Koncert pro housle a orchestr - CD (SU3164-2)
- Sonatori Chamber Duo: Sonáty pro flétnu a cembalo - CD (310110-2)
- Demeterová Gabriela: Šest duet pro housle a violu - CD (SU3645-2)
- Pohádky pro neposlušné děti a jejich starostlivé rodiče: 2 CD (099925640224)
- V/A: Etnofest 2 Lucerna live 2004 - CD (LT0139-2)
- Moravec Ivan, Česká filharmonie, Bělohlávek Jiří: Koncert pro klavír a orchestr (2x CD) - CD (SU3865-2)