Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Čítanka 5 - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Milí žáci, právě otvíráte čítanku, kde je pro vás, páťáky, vybráno velké množství poučných, napínavých i zábavných ukázek z děl českých i světových autorů pro děti a mládež. Když si prohlédnete názvy kapitol, zjistíte, že je zde zařazeno několik skupin textů z okruhu vámi oblíbené četby, například: příhody ze života kluků a dívek, zábavné ukázky, při jejichž četbě se zasmějete, fantasy literatura plná fantastických a dobrodružných příběhů, sci-fi literatura doplněná zajímavostmi o vesmíru, záhadné a detektivní příběhy, na jejichž rozuzlení se budete podílet, nahlédnutí do světa čar a kouzel, příběhy plné prázdninových zážitků. Názvy několika jiných kapitol vám připomenou učivo probírané v dalších předmětech 5. ročníku. Zde si upevníte a pomocí ukázek z encyklopedií i krásné literatury rozšíříte znalosti z hodin vlastivědy a přírodovědy. Patří sem například: Naše vlast, Výlet po Čechách, Výlet na Moravu, České země v 16. a 17. století, Horniny a minerály, Vesmír – náš svět, Vývoj života na Zemi, Doba národního obrození. V průběhu celého školního roku můžete plnit tematické úkoly a podniknout tak CESTU NA SVOJI BAREVNOU PLANETU ČTENÁŘŮ. Na konci čítanky je vložena karta s popisem, jak při této cestě postupovat. Texty jsme se snažili vybrat tak, aby vás co nejvíc zaujaly a vedly vás k přečtení co největšího množství knížek. Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-14229/2021-3 dne 20. 7. 2021 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura s dobou platnosti šest let.
Podívejte se také VUCH Zita Handbag (8595692001388)
Čítanka 5, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka je součástí nové edice Čtení s porozuměním a rozšiřuje řadu učebnic zaměřených na podporu čtenářské gramotnosti. Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV. Hlavním cílem je dále v dětech prohlubovat zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k četbě. Každá literární ukázka je doplněna otázkami a úkoly směřujícími k rozvoji čtenářské gramotnosti dětí. Texty jsou voleny tak, aby zahrnovaly všechny literární žánry přiměřené dané věkové skupině a aby zároveň korespondovaly s učivem probíraným v hodinách přírodovědy a vlastivědy. Na tyto předměty je současně cílena i většina mezipředmětových otázek. Zařazeny jsou rovněž otázky a úkoly zaměřené na etickou výchovu žáků. Čítanka obsahuje vysvětlení několika základních pojmů z literární teorie. Méně známé pojmy z ukázky přibližuje stručný encyklopedický výklad označený symbolem sovy. Zpestření dětem přinášejí hádanky, zábavné testy a hry.
Podívejte se také Kolekce Zita Kabátová 100 let (4DVD) - DVD (FHV7161)
Čítanka 4, původní řada - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Milí žáci, předpokládáme, že coby novopečení čtvrťáci jste už zvládli techniku plynulého čtení a stali jste se zdatnými čtenáři. Do čítanky jsme pro vás vybrali řadu humorných příběhů ze života dětí, několik pohádek pro větší čtenáře, zajímavé pověsti odehrávající se v hluboké minulosti nebo spojené s některými kouty naší vlasti, napínavou dobrodružnou četbu, veselé básničky i populárně naučné texty z dětských encyklopedií. Naší snahou bylo, aby si každý z vás našel v čítance ukázku, která ho zaujme a povede k přečtení celé knihy. Na vás, šikovné a bystré čtenáře, čeká čtenářská soutěž s názvem CESTA NA OSTROV ČTENÁŘů. Na stránkách čítanky se budete postupně setkávat se soutěžními úkoly označenými symbolem loďky. Každý splněný úkol vás přiblíží k O strovu čtenářů o stanovený počet mil. Soutěž je dobrovolná, každý si může zvolit libovolný počet úkolů, které chce plnit. V čítance je přiložena karta se symbolickým znázorněním vaší cesty. Na ní si vyznačujte, o kolik mil jste po splnění jednotlivých úkolů postoupili. Ti, kteří splní potřebné množství úkolů a urazí tak celou trasu dlouhou 300 mil, doplují až na ostrov a stávají se „návštěvníky Ostrova čtenářů“. Za odměnu získávají Čtenářský diplom (z druhé strany karty) a velkou jedničku. (Pokud diplom získali už vaši předchůdci, napište nebo zavolejte nám, a my zašleme vaší třídě potřebný počet diplomů zdarma.) Přejeme vám mnoho poutavých chvil prožitých spolu s hrdiny našich příběhů a hodně zdaru při zdolávání překážek po cestě na Ostrov čtenářů.
Podívejte se také Císařovna Zita: Poslední česká královna (978-80-7297-241-8)
Podívejte se také
- Karel a Zita Habsburští: Duchovní životopis (978-80-7297-244-9)
- FitnessLine - 5 kg (SCH1002-5)
- TECMATE OPTIMATE 5 (OPTIMATE 5)
- KÄRCHER KB 5 (KB 5)
- Creality Ender 5 (ENDER-5)
- CKMova SUM-5 (SUM-5)
- DDPai MINI 5 (MINI 5)
- Blumfeldt Trojúhelníková sluneční clona, 5 × 5 × 5 m, polyester, prodyšná
- Ebi Weekend 5 × 5 g (4047059112328)
- AQ W1/5 (AQ W1/5)
- Pohádky 5 ()
- Braun Silk-épil 5 5-610 (SE5610)
- Pioneer DJ HRM-5 černá (HRM-5)
- pecici plech 44 5 x 37 5
- Gravity SA FIXTILT 5 (SA FIXTILT 5)
- Helpmation GYT 40-5 (GYT 40-5)
- FESTINA Timeless Chronograph 16820/5 (16820/5)
- Braun Silk-épil 5 5-820 (SE5820)
- Duchové vesmíru (978-80-906638-5-5)
- Monkey Banana Gibbon 5 White (Gibbon 5 White)
Čítanka 7, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka je součástí nové edice Čtení s porozuměním a rozšiřuje řadu učebnic zaměřených na podporu čtenářské gramotnosti . Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV. Hlavním cílem je dále v dětech prohlubovat zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k četbě. Literární ukázky jsou doplněny otázkami a úkoly na podporu čtenářské gramotnosti. Seznamuje žáky s dalšími literárními žánry, jako je novela, povídka, cestopis, detektivka, píseň apod. Zařazeny jsou i ukázky z titulů oblíbených u dospívajících čtenářů (např. témata fantasy, sci-fi a humorné příběhy). Zároveň se velké množství textů tematicky prolíná s učivem dějepisu, zeměpisu a přírodopisu 7. ročníku. KLÍČ KE CVIČENÍM ke stažení zde.
Objev podobné jako Čítanka 7, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka 3, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka je součástí edice Čtení s porozuměním zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti. Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV. Hlavním cílem je dále v dětech prohlubovat zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k četbě. Každá literární ukázka je doplněna otázkami a úkoly směřujícími k rozvoji čtenářské gramotnosti dětí. Texty jsou voleny tak, aby zahrnovaly všechny literární žánry přiměřené dané věkové skupině a aby zároveň korespondovaly s učivem probíraným v hodinách prvouky. Na znalosti z prvouky je současně cílena i většina mezipředmětových otázek. Dále v čítance najdete hádanky, náměty na skupinové úkoly a hry na povolání, kde si žáci jedno zvolí a plní s ním spojený úkol. Zařazeny jsou rovněž otázky a úkoly zaměřené na etickou výchovu žáků. Stručné informace o nejzákladnějších pojmech z literární teorie nebo zajímavosti k tématům z ukázky přibližuje krátký encyklopedický výklad uvedený symbolem sovy. Součástí čítanky je i volná příloha – karta se symbolickým znázorněním cesty k dobrovolné motivační soutěži pro žáky „Cesta na ostrov pokladů“. Na druhé straně karty je čtenářský diplom pro úspěšné soutěžící.
Objev podobné jako Čítanka 3, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka 4, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka je součástí nové edice Čtení s porozuměním a rozšiřuje řadu učebnic zaměřených na podporu čtenářské gramotnosti. Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV. Hlavním cílem je dále v dětech prohlubovat zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k četbě. Každá literární ukázka je doplněna otázkami a úkoly směřujícími k rozvoji čtenářské gramotnosti dětí. Texty jsou voleny tak, aby zahrnovaly všechny literární žánry přiměřené dané věkové skupině a aby zároveň korespondovaly s učivem probíraným v hodinách přírodovědy. Na znalosti z přírodovědy je současně cílena i většina mezipředmětových otázek. Dále v čítance najdete hádanky a náměty na skupinové úkoly. Zařazeny jsou rovněž otázky a úkoly zaměřené na etickou výchovu žáků. Stručné informace o nejzákladnějších pojmech z literární teorie nebo zajímavosti k tématům z ukázky přibližuje krátký encyklopedický výklad uvedený symbolem sovy. Na konci učebnice najdete řešení hádanek.
Objev podobné jako Čítanka 4, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka 3, původní řada (2. vydání) - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Vypracována obdobně jako Čítanka 2. Obsahuje krátké a humorné příběhy, pohádky a básničky doplněné otázkami k textu. Předmět: Český jazyk Formát : B5, pevná vazba Počet stran: 180
Objev podobné jako Čítanka 3, původní řada (2. vydání) - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka 9, Čtení s porozuměním (99-65) - Marie Francová, Zita Janáčková
Tato čítanka je závěrečnou částí řady pro 6.–9. ročník. Byla sestavena pro potřeby výuky v souladu s požadavky RVP ZV. Seznamuje žáky s českou i světovou literaturou od konce 1. světové války až po současnost. Vybrané texty jsme seřadili do tematických kapitol. Každý článek doplňují otázky pro podporu čtenářské gramotnosti. Zařazeny jsou definice pojmů z literární teorie, které nebyly doposud probrány, a medailonky vybraných autorů.Ukázky jsou vybrány tak, aby bylo možno v co největší míře uplatnit mezipředmětové formy výuky.Přejeme vám, aby se naše čítanka stala vaším oblíbeným průvodcem.KLÍČ KE CVIČENÍM ke stažení zde.
Objev podobné jako Čítanka 9, Čtení s porozuměním (99-65) - Marie Francová, Zita Janáčková
Čítanka pro 8. ročník, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka je sestavena tak, aby byla pro žáky co nejčtivější. Literární ukázky jsou doplněny otázkami a úkoly na podporu čtenářské gramotnosti. Seznamuje žáky s dalšími literárními pojmy, jako je kramářská píseň, ohlasová literatura, román, drama, životopis, metafora, metonymie apod. Zařazeny jsou ukázky z titulů oblíbených u dospívajících čtenářů (např. témata fantasy, bestseller, detektivka a humorné příběhy). Zároveň se velké množství textů tematicky prolíná s učivem dějepisu, zeměpisu a přírodopisu 8. ročníku. Do čítanky jsou zařazeny také literární testy, pomocí kterých můžete zjišťovat, jak pozorně žáci četli a zda umějí správně interpretovat literární texty. KLÍČ KE CVIČENÍM ke stažení zde.
Objev podobné jako Čítanka pro 8. ročník, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Opakujeme češtinu ve 3. až 5. ročníku - Pravopisná cvičení, diktáty - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Mluvnická cvičení k upevnění a zopakování zejména pravopisného učiva jsou rozdělena chronologicky do 3 kapitol - učivo 3., 4. a 5. ročníku. Zastoupena jsou cvičení doplňovací, obměňovací, diktáty, tajenky, čtyřsměrky. Rozsah 88 stran, doplněno klíčem s řešením. Předmět: Český jazyk Formát: B5 Počet stran: 88
Objev podobné jako Opakujeme češtinu ve 3. až 5. ročníku - Pravopisná cvičení, diktáty - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Vyjmenovaná slova nově – pracovní sešit - Zita Janáčková
Pracovní sešit zpracovává učivo inovativním způsobem. Děti sešitem provází postavička myšáka Zbyška. Každému z vyjmenovaných slov je věnováno dostatek prostoru k jeho postupnému a důkladnému procvičení. Žáci se vyjmenovaným slovům učí na slovních spojení a příkladech, která znají ze svého každodenního života. Důraz se klade na propojování textu s ilustračním doprovodem, který upevňuje nabyté znalosti. Cvičení jsou zpestřena vykreslovacími obrázky, křížovkami a čtyřsměrkami. Obsahuje dostatek doplňovacích cvičení, diktáty a cyklické opakování učiva.
Objev podobné jako Vyjmenovaná slova nově – pracovní sešit - Zita Janáčková
Vyjmenovaná slova hrou – pracovní sešit - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Cvičení vycházejí z moderních tendencí vývoje našeho školství – náročné učivo se procvičuje v zábavných úkolech, tajenkách, osmisměrkách, přesmyčkách, vykreslovacích obrázcích apod. Zapojení různých myšlenkových postupů zdokonaluje upevnění jednotlivých řad. Předmět: Český jazyk Formát: B5 Počest stran: 66
Objev podobné jako Vyjmenovaná slova hrou – pracovní sešit - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Český jazyk 2 - Učebnice, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková
Moderní barevná učebnice zpracovaná podle nejnovějších trendů, v souladu s RVP ZV a vydaná v rámci edice Čtení s porozuměním. Je zaměřena na podporu čtenářské gramotnosti. Hlavním cílem je vzbudit v dětech zájem o český jazyk a literaturu. Inovativním prvkem této učebnice jsou prozaické články, básničky, říkadla a hádanky. Ukázky z krásné literatury buď uvádějí nové učivo, nebo slouží k procvičení probíraných gramatických nebo pravopisných jevů. Součástí ukázek jsou také otázky na upevnění čtenářské gramotnosti. V učebnici nechybí ani hry, soutěže, náměty pro skupinovou práci a odkazy na odpovídající stranu v pracovním sešitě. Zařazeny jsou také úkoly zaměřené na etickou výchovu žáků a mezipředmětové vztahy. Průvodní postavou učebnice i obou dílů pracovního sešitu, které učebnici doplňují, je skřítek Kvítek. Po úvodním opakování učiva 1. ročníku následuje učivo nové, členěné do jednotlivých kapitol. Na závěr každého celku je umístěno opakování. Učebnice končí závěrečným opakováním.V učebnici najdete i řešení hádanek a náročnějších úkolů. Jako volná příloha je v učebnici vložena karta s tiskací a psací abecedou. Učebnici doplňuje pracovní sešit Učíme se hrou se skřítkem (I. a II. díl). ČASOVÝ PLÁN ke stažení zde. KLÍČ KE CVIČENÍM ke stažení zde.
Objev podobné jako Český jazyk 2 - Učebnice, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková
Český jazyk 4 – učebnice, původní řada - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Učivo gramatiky je přehledně podáno, důraz se klade na cyklické opakování. Gramatické a stylistické úkoly často vycházejí z úryvků krásné literatury. Průvodcem textu je postava vodníka. Na konci každé kapitoly je zařazeno opakování se soutěží o vodníkovy ceny, k zápisu získaných bodů slouží vložený diplom. Původní učebnice byla upravena v souladu s RVP ZV z roku 2021.Rozšířena byla zejména o učivo a úkoly ke kompetencím: komunikativní (s. 62–63 a průběžně v celém textu) digitální (s. 114–115)
Objev podobné jako Český jazyk 4 – učebnice, původní řada - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Český jazyk 2 – učebnice, původní řada - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Jsem kocour a jmenuji se Bonifác. Tedy ještě nejsem velký kocour, spíš takové větší kotě. Hodně toho ještě neumím a občas něco popletu. Budu vaším průvodcem učebnicí, občas vás požádám o radu nebo o pomoc. Možná znáte mého kamaráda kocoura Sama. V 1. ročníku provází děti Živou abecedou a Slabikářem. Sam je chytrý a hodně toho umí. Já se od něho také učím. Chodím s ostatními koťaty do kočičí školy. Čtení a úkoly z českého jazyka mě moc baví. Jen se psaním je to trochu horší. A co vás letos v českém jazyce čeká? Nejprve si zopakujeme, co znáte z 1. ročníku, a potom se pustíme do nových věcí. Čekají vás zajímavá cvičení a různé úkoly. Také si budeme o různých věcech povídat a hrát si na různé situace. Například o tom, jak správně telefonovat, jak napsat dopis, nebo co rádi děláte. Bude s námi také Alenka, Michal i jejich spolužáci. První třídu úspěšně zvládli a jsou z nich druháci, jako vy. Na viděnou na dalších stránkách se těší Váš kocourek Bonifác
Objev podobné jako Český jazyk 2 – učebnice, původní řada - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Český jazyk 7 – učebnice, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, Kamila Prátová
Učebnice obsahuje témata tradičně řazená do učebních plánů 7. ročníku – opakování základních znalostí z nižších ročníků, úvodní výklad o jazyce, zvuková stránka jazyka, nauka o slově, procvičení pravopisu, tvarosloví, skladba a sloh. Základní poučky k zapamatování jsou přehledně uvedeny ve žlutém poli. Za každou větší kapitolou následuje test, pomocí kterého si žáci mohou samostatně ověřit svoje znalosti. (Správná řešení testů jsou uvedena ke konci učebnice.) Do učebnice jsou průběžně zařazeny texty s otázkami a úkoly, které rozvíjejí mezipředmětové vztahy. Novým přínosem učebnice je, že přináší i texty podporující a testující čtenářskou gramotnost žáků. Zařazeny jsou navíc i uspořádací úlohy, v nichž je cílem určit správné pořadí jednotlivých úseků tak, aby byla dosažena správná textová návaznost. (Obdobné úlohy jsou součástí přijímacích zkoušek na víceletá gymnázia a na střední školy.) Věříme, že se vám s učebnicí bude dobře pracovat. KLÍČ KE CVIČENÍM ke stažení zde. ČASOVÝ PLÁN ke stažení zde.
Objev podobné jako Český jazyk 7 – učebnice, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, Kamila Prátová
Čítanka 5 - Zita Janáčková
Milí žáci, právě otvíráte čítanku, kde je pro vás, páťáky, vybráno velké množství poučných, napínavých i zábavných ukázek z děl českých i světových autorů pro děti a mládež. Když si prohlédnete názvy kapitol, zjistíte, že je zde zařazeno několik skupin textů z okruhu vámi oblíbené četby, například: – příhody ze života kluků a dívek, – zábavné ukázky, při jejichž četbě se zasmějete, – fantasy literatura plná fantastických a dobrodružných příběhů, – sci-fi literatura doplněná zajímavostmi o vesmíru, – záhadné a detektivní příběhy, na jejichž rozuzlení se budete podílet, – nahlédnutí do světa čar a kouzel, – příběhy plné prázdninových zážitků. Názvy několika jiných kapitol vám připomenou učivo probírané v dalších předmětech 5. ročníku. Zde si upevníte a pomocí ukázek z encyklopedií i krásné literatury rozšíříte znalosti z hodin vlastivědy a přírodovědy. Patří sem například: – Naše vlast, Výlet po Čechách, Výlet na Moravu, – České země v 16. a 17. století, – Horniny a minerály, – Vesmír – náš svět, – Vývoj života na Zemi, – Doba národního obrození. V průběhu celého školního roku můžete plnit tematické úkoly a podniknout tak CESTU NA SVOJI BAREVNOU PLANETU ČTENÁŘŮ. Na konci čítanky je vložena karta s popisem, jak při této cestě postupovat. Texty jsme se snažili vybrat tak, aby vás co nejvíc zaujaly a vedly vás k přečtení co největšího množství knížek. Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-14229/2021-3 dne 20. 7. 2021 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura s dobou platnosti šest let.
Objev podobné jako Čítanka 5 - Zita Janáčková
Český jazyk 2 – učebnice, Čtení s porozuměním (3. vydání) - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Moderní barevná učebnice zpracovaná podle nejnovějších trendů, v souladu s RVP ZV a vydaná v rámci edice Čtení s porozuměním. Je zaměřena na podporu čtenářské gramotnosti. Hlavním cílem je vzbudit v dětech zájem o český jazyk a literaturu. Inovativním prvkem této učebnice jsou prozaické články, básničky, říkadla a hádanky. Ukázky z krásné literatury buď uvádějí nové učivo, nebo slouží k procvičení probíraných gramatických nebo pravopisných jevů. Součástí ukázek jsou také otázky na upevnění čtenářské gramotnosti. V učebnici nechybí ani hry, soutěže, náměty pro skupinovou práci a odkazy na odpovídající stranu v pracovním sešitě. Zařazeny jsou také úkoly zaměřené na etickou výchovu žáků a mezipředmětové vztahy. Průvodní postavou učebnice i obou dílů pracovního sešitu, které učebnici doplňují, je skřítek Kvítek. Po úvodním opakování učiva 1. ročníku následuje učivo nové, členěné do jednotlivých kapitol. Na závěr každého celku je umístěno opakování. Učebnice končí závěrečným opakováním.V učebnici najdete i řešení hádanek a náročnějších úkolů. Jako volná příloha je v učebnici vložena karta s tiskací a psací abecedou. Učebnici doplňuje pracovní sešit Učíme se hrou se skřítkem (I. a II. díl). ČASOVÝ PLÁN ke stažení zde. KLÍČ KE CVIČENÍM ke stažení zde.
Objev podobné jako Český jazyk 2 – učebnice, Čtení s porozuměním (3. vydání) - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Hravá čítanka 5
Hravá čítanka obsahuje pečlivě vybrané literární úryvky, které mají za úkol děti zaujmout a také poučit. Najdete v ní řadu kreativních a hravých úloh na práci s textem a jeho porozumění. Výukové texty doprovázejí barevné ilustrace s množstvím detailů, které rozvíjí představicost žáků. Čítanka je součástí ucelené koncepce pro výuku českého jazyka na 1. stupni základních škol. V rámci této koncepce si učitelé mohou doplnit tradiční učebnice a pracovní sešity o další pomůcky, které komplet dotvářejí. V souladu s RVP ZV Moderní a plnobarevný design podporuje motivaci a kreativitu žáků Čítanka je zaměřena na porozumění a práci s textem Čítanku vhodně doplňuje učebnice Hravá čeština 5 a pracovní sešit Hravá čeština 5 Výukové texty doprovázejí barevné ilustrace s množstvím detailů, které rozvíjí představivost žáků a pomohou s dalším rozvojem jejich logického myšlení Pracovní učebnice obsahuje: Úkoly a hravá cvičení pro práci s ilustracemi Množství textů ke čtení během celého školního roku Vybrané literární úryvky k poučení Řada kreativních a hravých úloh
Objev podobné jako Hravá čítanka 5
Čítanka 2, Čtení s porozuměním (22-65) - Zita Janáčková
Čítanka je součástí edice Čtení s porozuměním zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti. Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV. Hlavním cílem je vzbudit v dětech zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k další četbě. Každá literární ukázka je doplněna otázkami a úkoly směřujícími k rozvoji čtenářské gramotnosti dětí. Texty jsou voleny tak, aby zahrnovaly všechny literární žánry přiměřené dané věkové skupině a aby zároveň korespondovaly s učivem probíraným v hodinách prvouky. Na znalosti z prvouky je současně zaměřena i většina mezipředmětových otázek. Zařazeny jsou rovněž otázky a úkoly zacílené na etickou výchovu žáků. Stručné informace o nejzákladnějších pojmech z literární teorie nebo tematické zajímavosti k ukázce přibližuje krátký encyklopedický výklad uvedený symbolem sovy. Dále v čítance najdete hádanky, náměty na skupinové úkoly a hry na povolání, kde si žáci jedno zvolí a plní s ním spojený úkol. Na konci učebnice najdete řešení hádanek a vybraných otázek a úkolů. NOVA2265
Objev podobné jako Čítanka 2, Čtení s porozuměním (22-65) - Zita Janáčková
Čítanka 2, Čtení s porozuměním (22-65) - Zita Janáčková
Čítanka je součástí edice Čtení s porozuměním zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti. Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV.Hlavním cílem je vzbudit v dětech zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k další četbě.Každá literární ukázka je doplněna otázkami a úkoly směřujícími k rozvoji čtenářské gramotnosti dětí.Texty jsou voleny tak, aby zahrnovaly všechny literární žánry přiměřené dané věkové skupině a aby zároveň korespondovaly s učivem probíraným v hodinách prvouky. Na znalosti z prvouky je současně zaměřena i většina mezipředmětových otázek.Zařazeny jsou rovněž otázky a úkoly zacílené na etickou výchovu žáků.Stručné informace o nejzákladnějších pojmech z literární teorie nebo tematické zajímavosti k ukázce přibližuje krátký encyklopedický výklad uvedený symbolem sovy.Dále v čítance najdete hádanky, náměty na skupinové úkoly a hry na povolání, kde si žáci jedno zvolí a plní s ním spojený úkol.Na konci učebnice najdete řešení hádanek a vybraných otázek a úkolů.
Objev podobné jako Čítanka 2, Čtení s porozuměním (22-65) - Zita Janáčková
Čítanka 3, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka je součástí edice Čtení s porozuměním zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti. Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV. Hlavním cílem je dále v dětech prohlubovat zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k četbě. Každá literární ukázka je doplněna otázkami a úkoly směřujícími k rozvoji čtenářské gramotnosti dětí. Texty jsou voleny tak, aby zahrnovaly všechny literární žánry přiměřené dané věkové skupině a aby zároveň korespondovaly s učivem probíraným v hodinách prvouky. Na znalosti z prvouky je současně cílena i většina mezipředmětových otázek. Dále v čítance najdete hádanky, náměty na skupinové úkoly a hry na povolání, kde si žáci jedno zvolí a plní s ním spojený úkol. Zařazeny jsou rovněž otázky a úkoly zaměřené na etickou výchovu žáků. Stručné informace o nejzákladnějších pojmech z literární teorie nebo zajímavosti k tématům z ukázky přibližuje krátký encyklopedický výklad uvedený symbolem sovy. Součástí čítanky je i volná příloha – karta se symbolickým znázorněním cesty k dobrovolné motivační soutěži pro žáky „Cesta na ostrov pokladů“. Na druhé straně karty je čtenářský diplom pro úspěšné soutěžící.
Objev podobné jako Čítanka 3, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Čítanka pro 3. ročník, původní řada - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Vypracována obdobně jako Čítanka 2. Obsahuje krátké a humorné příběhy, pohádky a básničky doplněné otázkami k textu. Předmět: Český jazyk Formát : B5, pevná vazba Počet stran: 180 Schválilo MŠMT č. j.: MSMT-1780/2020-3 dne 26.05.2020 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura, 1. - 5 ročník s dobou platnosti šest let.
Objev podobné jako Čítanka pro 3. ročník, původní řada - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Hravá vlastivědná čítanka 5 - Novodobé české dějiny
Pracovní učebnice Hravá vlastivědná čítanka 5 – Novodobé české dějiny doprovází a zároveň svými čtivými texty doplňuje Hravou vlastivědu 5 – Novodobé české dějiny, přičemž každý text odpovídá jedné z 15 kapitol učebnice, a představuje náhled na konkrétní situaci daného historického období. Mladí čtenáři se tak mohou ponořit do dějin a podívat se hlouběji na příběhy jednotlivých postav a jejich život ve společnosti, jako by se nejednalo o dobu dávno minulou. Můžete se vydat v čase téměř 400 let nazpět a popovídat si např. s Janem Amosem Komenským nebo se podíváte do školy za dob Marie Terezie. Pracovní učebnice Vlastivědná čítanka 5 je vhodným doplňkem k učebnici Hravá vlastivěda 5, jelikož nabízí poutavé čtení pro každou z 15 kapitol učebnice. Všechny texty jsou historicky přesné, poutavé a ilustrují dané historické období. Texty hravou formou upevňují získané informace, rozvíjejí jazykové kompetence i schopnost porozumět obsahu. Interaktivní úkoly, přinášejí do výuky hravost a legraci, zase vybízejí k práci s textem, učí vyhledávat důležité informace a v interakci s ostatními zaujímat postoj ke konkrétnímu problému. Text každé kapitoly je doplněn ilustracemi pro lepší pochopení učiva Mladí čtenáři se tak mohou ponořit do dějin a podívat se hlouběji na příběhy jednotlivých postav a jejich život ve společnosti, jako by se nejednalo o dobu dávno minulou. Můžete se vydat v čase téměř 400 let nazpět a popovídat si s Janem Amosem Komenským, podíváte se do školy za dob Marie Terezie, dozvíte se zajímavosti o českých vynálezech a vynálezcích, nachomýtnete se k požáru Národního divadla, zjistíte, jak se žilo v minulých dobách lidem v Krkonoších nebo vyslechnete vyprávění o tom, co život ve 20. století dal a vzal.
Objev podobné jako Hravá vlastivědná čítanka 5 - Novodobé české dějiny
Čítanka 9, Čtení s porozuměním (99-65) - Marie Francová, Zita Janáčková
Tato čítanka je závěrečnou částí řady pro 6.–9. ročník. Byla sestavena pro potřeby výuky v souladu s požadavky RVP ZV. Seznamuje žáky s českou i světovou literaturou od konce 1. světové války až po současnost. Vybrané texty jsme seřadili do tematických kapitol. Každý článek doplňují otázky pro podporu čtenářské gramotnosti. Zařazeny jsou definice pojmů z literární teorie, které nebyly doposud probrány, a medailonky vybraných autorů.Ukázky jsou vybrány tak, aby bylo možno v co největší míře uplatnit mezipředmětové formy výuky.Přejeme vám, aby se naše čítanka stala vaším oblíbeným průvodcem.KLÍČ KE CVIČENÍM ke stažení zde.
Objev podobné jako Čítanka 9, Čtení s porozuměním (99-65) - Marie Francová, Zita Janáčková
Čítanka pro 8. ročník, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Tato čítanka byla sestavena pro potřeby výuky v souladu s požadavky RVP ZV 2024. Stejně jako v předešlých čítankách jsme vybrané texty seřadili do tematických kapitol. V první části čítanky je zachycen vývoj literatury od starověku po první světovou válku. Výbor zahrnuje ukázky ze základních děl světové i české literatury. Druhá část obsahuje texty související s probíraným zeměpisným učivem (kapitola Země česká – domov můj). Další kapitoly přinášejí texty z oblíbených literárních žánrů, jako jsou např. fantasy, literatura pro dospívající mládež nebo humoristická literatura. Ukázky jsou vybrány tak, aby byly texty pro žáky čtivé a srozumitelné. Každý text provází řada otázek pro rozvoj čtenářské gramotnosti. (Výběr ponecháváme na učiteli.) Ukázky doplňuje místy vysvětlení základních literárních směrů i žánrů a medailonky vybraných spisovatelů. Tyto doplňky jsou pouze informační, neslouží tedy k pamětnému osvojení. Aktuálně byly do čítanky doplněny otázky a úkoly k naplnění klíčových kompetencí a průřezových témat obsažených v RVP ZV 2024.
Objev podobné jako Čítanka pro 8. ročník, Čtení s porozuměním - Zita Janáčková, kolektiv autorů
Hravá vlastivědná čítanka 5 - Česká republika a Evropa
Pracovní učebnice Vlastivědná čítanka Česká republika a Evropa doprovází a čtivými texty doplňuje Hravou vlastivědu 5 Česká republika a Evropa. Texty jsou řazeny podle kapitol a podkapitol učebnice Vlastivědy a nabízejí podrobnější seznámení s daným tématem poutavou formou. V jedné z kapitol se například vypravíme na návštěvu našeho hlavního města, během které se seznámíme nejen s nejvýznamnějšími památkami, ale zabloudíme i do uliček staré Prahy, abychom se ponořili do starých pražských pověstí. Také budeme dále objevovat zvláštnosti a krásy naší vlasti. Projedeme se po nejkrásnějších řekách, vystoupáme na nejvyšší hory, povíme si o historii významných továren a závodů. Tentokrát se ale vydáme i za hranice naší republiky. Čekají nás setkání s našimi sousedy a se vším, co nám jejich kultura i přírodní krásy můžou nabídnout. A na závěr učebnice se znovu potkáme s trojicí kamarádů cestovatelů, Ondřejem, Klárou a Jakubem. Ti si tentokrát pro nás připravili cestovatelské typy na výpravu k nejkrásnějším mořím, kam se vydat za nejzajímavějšími památkami nebo kde objevovat přírodní krásy zemí, které stejně jako my leží na evropském kontinentě. Stačí si sbalit batoh a vyrazit!
Objev podobné jako Hravá vlastivědná čítanka 5 - Česká republika a Evropa
Čítanka 5 Příručka učitele: Pro 5. ročník základní školy (978-80-7238-965-0)
Kniha - autor Karel Šebesta; Kateřina Váňová, 156 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Texty v učebnici jsou rozděleny do deseti tematických oblastí, vyhraněných zpravidla i žánrově. Je přehledně zpracovaná, obsahuje časově tematický plán učiva, výstupy a klíčové kompetence, pro každou kapitolu je zde vymezen její cíl. Dále jsou zde nezbytné informace o mezipředmětových vztazích a přehledy, které odkazují na průřezová témata, jež se k dané kapitole vztahují. Příručka obsahuje návrhy analýzy jednotlivých textů, další rozvíjející úkoly a náměty pro práci s texty, náměty k motivaci, hrám a dalším aktivitám, vymezuje základní pojmy, s nimiž se v textech pracuje.
Objev podobné jako Čítanka 5 Příručka učitele: Pro 5. ročník základní školy (978-80-7238-965-0)
Čítanka 5 pro základní školy (978-80-7235-604-1)
Kniha - autor Jana Čeňková; Alena Ježková, 208 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Čítanka 5 pro základní školy (978-80-7235-604-1)
Čítanka 5 pro pátý ročník (978-80-7245-336-8)
Kniha - autor Hana Rezutková, 140 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Čítanka umožňuje realizovat cíle RVP ZV; obsahuje poutavé ukázky z české i světové dětské literatury a vede žáky k výběru kvalitní četby. Samostatným doplňkem je jednodílný pracovní sešit.
Objev podobné jako Čítanka 5 pro pátý ročník (978-80-7245-336-8)
Čítanka pro 5. ročník - Hana Rezutková
Čítanka obsahuje poutavé ukázky z české i světové dětské literatury a vede žáky k výběru kvalitní četby. Samostatným doplňkem je pracovní sešit s otázky a úkoly k textům z čítanky.
Objev podobné jako Čítanka pro 5. ročník - Hana Rezutková
Čítanka pro 5. ročník (978-80-7600-114-5)
Kniha - česky Čítanka 5 vhodná pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, především pro žáky se specifickou poruchou učení, dyslexií a dysortografií Verze pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami obsahuje vše co nová Čítanka 5, ale navíc je zvětšena na formát A4 a je doplněna o prvky usnadňující žákům čtení a porozumění textu. Žáci tak budou moci pracovat se stejnou učebnicí jako jejich spolužáci. Rozšířená verze Čítanky pro 5. ročník pamatuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na jednotlivých stránkách jsou v barevných bočních pruzích a v dolní části stránek přidány další úkoly, které je možné využívat pro nápravu některých individuálních specifických obtíží. Úkoly se zaměřují zejména na: • rozvoj čtenářských dovedností • zlepšení verbálního projevu a obratnosti ve vyjadřování • zpevnění percepce sluchové • zpevnění percepce zrakové • jistotu v pravolevé orientaci • rozšíření znalostí • posílení logického myšlení Učebnice má...
Objev podobné jako Čítanka pro 5. ročník (978-80-7600-114-5)
Pohádková čítanka (978-80-7360-883-5)
Kniha - autor Eduard Petiška; Marie Tichá, 104 stran, česky, polstrovaná lux V knížce POHÁDKOVÁ ČÍTANKA je mnoho krásných bajek, pohádek a příběhů pro děti.
Objev podobné jako Pohádková čítanka (978-80-7360-883-5)
Dokážeš psát bez chyb? Pracovní sešit pro 5.ročník - Zita Janáčková
Přehled učiva 5. ročníku v tabulkách se základními cvičeními a klíčem s řešením. Psaní i , í / y, ý po obojetných souhláskách, procvičování slovních druhů a mluvnických kategorií z nižších ročníků jsou zařazeny průběžně v celém textu.
Objev podobné jako Dokážeš psát bez chyb? Pracovní sešit pro 5.ročník - Zita Janáčková
Čítanka pro prvňáčky (978-80-7235-664-5)
Kniha - autor Jarmila Wagnerová, 48 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Další z řady učebnic pro první ročník, která učí číst na principu genetické metody. Žáci se nejprve seznamují s velkými tiskacími písmeny a ta pak skládají rovnou do smysluplných slov. Řada obsahuje učebnice Učíme se číst a Čítanku pro prvňáčky, pracovní sešity Učíme se číst, Čtení s radostí a Kresebné uvolňovací cviky, soubory písmen Písmenka pro žáky, Písmena pro učitele a sadu pěti Písanek pro prvňáčky. Řadu doplňuje Příručka pro učitele. Obsahuje pohádky, říkanky, příběhy a další texty vhodné pro dětského čtenáře. Vše psáno velkými tiskacími písmeny. Doporučujeme pro 2. pololetí 1. ročníku ZŠ.
Objev podobné jako Čítanka pro prvňáčky (978-80-7235-664-5)
Čítanka 7 Příručka učitele (978-80-7489-344-5)
Kniha - česky Nové generace čítanek jsou zpracovány tak, aby odpovídaly moderním trendům ve výuce literatury a podporovaly čtenářskou gramotnost žáků. Nejedná se reedici původní řady, ale zcela nové zpracování zohledňující požadavky učitelů.
Objev podobné jako Čítanka 7 Příručka učitele (978-80-7489-344-5)
Čítanka pro 5. ročník (978-80-88285-53-3)
Kniha - autor Zita Janáčková, 188 stran, česky Milí žáci, právě otvíráte čítanku, kde je pro vás, páťáky, vybráno velké množství poučných, napínavých i zábavných ukázek z děl českých i světových autorů pro děti a mládež. Když si prohlédnete názvy kapitol, zjistíte, že je zde zařazeno několik skupin textů z okruhu vámi oblíbené četby, například: – příhody ze života kluků a dívek, – zábavné ukázky, při jejichž četbě se zasmějete, – fantasy literatura plná fantastických a dobrodružných příběhů, – sci-fi literatura doplněná zajímavostmi o vesmíru, – záhadné a detektivní příběhy, na jejichž rozuzlení se budete podílet, – nahlédnutí do světa čar a kouzel, – příběhy plné prázdninových zážitků. Názvy několika jiných kapitol vám připomenou učivo probírané v dalších předmětech 5. ročníku. Zde si upevníte a pomocí ukázek z encyklopedií i krásné literatury rozšíříte znalosti z hodin vlastivědy a přírodovědy. Patří sem například: – Naše vlast, Výlet...
Objev podobné jako Čítanka pro 5. ročník (978-80-88285-53-3)
Čítanka pro 2. ročník (978-80-87591-34-5)
Kniha - autor Zdenka Horáková; Zita Janáčková; Eva Procházková, 168 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Zahrnuje pohádky, básničky, hádanky, přísloví, příběhy ze života dětí a zvířat doplněné hravými i vědomostními úkoly a otázkami spolu se sloupci obtížnějších slov k nácviku čtení. Je členěna podle ročních období, tematicky prolíná s učivem prvouky. Pevná vazba.
Objev podobné jako Čítanka pro 2. ročník (978-80-87591-34-5)
Báječné jednorožce: Rozprávková čítanka (978-80-8188-060-5)
Kniha - 64 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Bohato ilustrovaná knižka Báječné jednorožce neučí písmenká, ale popularizuje čítanie. Príbehy a napínavé dobrodružstvá obyvateľov Unikornie obdarených nadprirodzenými schopnosťami sú blízke deťom a prebudia ich záujem o čítanie. Z textov rôznych stupňov náročnosti odporúčame začínajúcim čitateľom slabikované rozprávky s obrázkami nahrádzajúcimi slová. Skúsenejší čitatelia sa môžu pokojne pustiť do dlhších príbehov. Čítaním krátkych rytmických básní si zas môžu precvičiť techniku čítania básní. Čítanku odporúčame v prvom rade deťom, ktoré už vedia čítať a ktoré sa s nami rady vyberú do rozprávkového sveta jednorožcov.
Objev podobné jako Báječné jednorožce: Rozprávková čítanka (978-80-8188-060-5)
Pracovní sešit k čítance 5 (978-80-7245-397-9)
Kniha - autor Miroslava Horáčková; Miroslav Špika, 60 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Jednodílný pracovní sešit k Čítance 5 je upravenou verzí původně dvojdílného sešitu (který byl doplňkem Čítanek 5 vydaných do r. 2007). Obsahuje velké množství tvůrčích úkolů a námětů, s nimiž může vyučující pracovat podle svého uvážení, podle úrovně třídy, zájmů a schopností žáků. Cvičení a úkoly v pracovním sešitě jsou koncipovány tak, aby rozvíjely čtenářské dovednosti, orientaci v textu i fantazii žáků; aby žáky vedly k souvislému, výstižnému a kultivovanému vyjadřování, k užívání jazyka přiměřeně situaci.
Objev podobné jako Pracovní sešit k čítance 5 (978-80-7245-397-9)
Čítanka 2: 1. ediční řada (978-80-7245-238-5)
Kniha - autor Z. Nováková; Denisa Wagnerová, 140 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Čítanka 2/1 - upravená a doplněná verze, která spolu s Pracovním sešitem umožňuje plnit požadavky a cíle RVP ZV. Obsahuje jak ukázky z klasické dětské literatury, tak i texty spisovatelky Zuzany Novákové ze života současných dětí.
Objev podobné jako Čítanka 2: 1. ediční řada (978-80-7245-238-5)
Čítanka pro 5. ročník ZŠ (978-80-7358-087-2)
Kniha - autor A. Rousová; A. Prchalová; V. Madronová, 200 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Jedním z hlavních cílů publikace je snaha motivovat žáky ke čtenářství, naučit je přemýšlet o textu a nadchnout je pro četbu i pro umění celkově. Kniha obsahuje kromě textové části také rozsáhlou úkolovou část, která umožňuje aktivní práci s textem i s dalšími materiály: encyklopediemi, internetem, ale i přílohami publikace: Slovníčkem literárních pojmů a Medailony spisovatelů a ilustrátorů. Vybrané texty prokazují velkou žánrovou rozmanitost; vedle textů uměleckých jsou zařazeny také texty věcné literatury, které vedou k pochopení rozdílů mezi uměleckou neuměleckou literaturou a posilují vazbu na komunikační a slohovou výchovu. Čítanka obsahuje bohatý obrázkový aparát, který tvoří nedílnou součást uměleckých textů a spoluvytváří celkový estetický zážitek. Koncepce knihy se shoduje s cíli Rámcového vzdělávacího programu; mj. učí děti přemýšlet...
Objev podobné jako Čítanka pro 5. ročník ZŠ (978-80-7358-087-2)
Čítanka pro základní školy 5 - Alena Ježková, Jana Čeňková, Andrea Ježková
Čítanka je čtvrtou, závěrečnou částí nové řady čítanek pro 2.–5. ročník ZŠ. Má bohatý didaktický aparát, úkoly a otázky jsou zaměřené k četbě i k humanitním oborům, ukázky z literatury pro mládež jsou zaměřené na humor, literaturu fantasy a na životní zkušenosti žáků. Kapitoly: Za lidmi a do světa, Dobrodružství a cesty, Příroda čaruje, Báje a pověsti, Humorné příběhy a anekdoty, Do světa fantazie.
Objev podobné jako Čítanka pro základní školy 5 - Alena Ježková, Jana Čeňková, Andrea Ježková
Čítanka pro 8. ročník základní školy (978-80-7235-622-5)
Kniha - autor Josef Soukal, 224 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Osvědčená čtyřdílná řada čítanek zkušeného autora je určena žákům druhého stupně základní školy. Je plně v souladu s aktuálním vzdělávacím programem. Uvádí vyváženě jak texty z klasické literatury, tak texty z literatury pro děti a mládež. Usiluje o aktivní čtenářství a přináší zajímavé náměty k úvahám a činnostem. V pátém, aktualizovaném vydání jsou nově některé ukázky rozděleny do dvou částí, aby byly pro žáky čtenářsky uchopitelnější. Učebnice mají pevnou vazbu a jsou opatřeny jednotnou schvalovací doložkou MŠMT. Čítanky doplňuje souborná učebnice Literární výchova pro 2. stupeň základní školy.
Objev podobné jako Čítanka pro 8. ročník základní školy (978-80-7235-622-5)
Čítanka 3 k LITERATUŘE - přehledu SŠ učiva (80-86873-00-5)
Kniha - autor Drahuše Mašková, 208 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Všechny čtyři díly čítanek jsou shodně s učebnicí LITERATURA - přehled SŠ učiva rozděleny do 21 tematických okruhů, které chronologicky mapují vývoj světové a české literatury od jejích počátků až po současnost. Z každého představovaného literárního díla jsou zařazeny dvě samostatné ukázky, z nichž první je většího rozsahu, aby si čtenář na dílo a jeho vlastnosti zvykl, seznámil se s ním a uvědomil si některé zvláštnosti autorského stylu. Následný blok otázek k textu (a možných námětů k přemýšlení) jistě pomůže vyučujícím oživit výuku, studentům pak osvěžit si znalosti a ověřit, zda opravdu pozorně četli uvedený text. Druhá ukázka je vždy kratší a snaží se názorně poukázat na jevy, kterých je dobré si při čtení všímat - jedná se o příklady z tematické, jazykové a kompoziční roviny díla. S rozborem vybraných jevů koresponduje i závěrečná interpretace, která odkazuje k uvedeným...
Objev podobné jako Čítanka 3 k LITERATUŘE - přehledu SŠ učiva (80-86873-00-5)
Čítanka pro 5. ročník: Čtení s porozuměním (978-80-87591-57-4)
Kniha - autor Zita Janáčková; Tereza Janáčková, 160 stran, česky Čítanka je součástí nové edice Čtení s porozuměním a rozšiřuje řadu učebnic zaměřených na podporu čtenářské gramotnosti. Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV. Hlavním cílem je dále v dětech prohlubovat zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k četbě. Každá literární ukázka je doplněna otázkami a úkoly směřujícími k rozvoji čtenářské gramotnosti dětí. Texty jsou voleny tak, aby zahrnovaly všechny literární žánry přiměřené dané věkové skupině a aby zároveň korespondovaly s učivem probíraným v hodinách přírodovědy a vlastivědy. Na tyto předměty je současně cílena i většina mezipředmětových otázek. Zařazeny jsou rovněž otázky a úkoly zaměřené na etickou výchovu žáků. Čítanka obsahuje vysvětlení několika základních pojmů z literární teorie. Méně známé pojmy z ukázky přibližuje stručný encyklopedický výklad označený symbolem sovy. Zpestření dětem...
Objev podobné jako Čítanka pro 5. ročník: Čtení s porozuměním (978-80-87591-57-4)
S láskou, máma - Kristýna Janáčková
Je to tady, budete máma! Od tohoto momentu přes porod až po všechna dětská „poprvé“ se každá společná chvíle s vaším děťátkem skládá do jedinečného rodinného příběhu, který stojí za to uchovat a vyprávět. Co se dělo v čase, který si ten malý drobek nemůže zcela pamatovat? Prvních šest let života vašeho dítěte v úžasném, originálně ilustrovaném deníku, jehož autorkou jste právě vy. S láskou vytvořily herečka Kristýna Janáčková a ilustrátorka Bára Svrčinová.
Objev podobné jako S láskou, máma - Kristýna Janáčková
Čítanka pro 7. ročník: Čtení s porozuměním (978-80-87591-76-5)
Kniha - autor Zita Janáčková; Tereza Janáčková; Thea Vieweghová, 180 stran, česky Čítanka je součástí nové edice Čtení s porozuměním a rozšiřuje řadu učebnic zaměřených na podporu čtenářské gramotnosti . Učebnice odpovídá pojetí a cílům RVP ZV. Hlavním cílem je dále v dětech prohlubovat zájem o literaturu a nenásilnou formou je poutavými články a zábavnými úkoly motivovat k četbě. Literární ukázky jsou doplněny otázkami a úkoly na podporu čtenářské gramotnosti. Seznamuje žáky s dalšími literárními žánry, jako je novela, povídka, cestopis, detektivka, píseň apod. Zařazeny jsou i ukázky z titulů oblíbených u dospívajících čtenářů (např. témata fantasy, sci-fi a humorné příběhy). Zároveň se velké množství textů tematicky prolíná s učivem dějepisu, zeměpisu a přírodopisu 7. ročníku.
Objev podobné jako Čítanka pro 7. ročník: Čtení s porozuměním (978-80-87591-76-5)
Černá tangá Zita
Černá tangá Zita z kategorie Dámské kalhotky značky Passion, velikost S/M, barva .
Objev podobné jako Černá tangá Zita
Čítanka pro 3. ročník (978-80-87591-38-3)
Kniha - autor Zita Janáčková, 180 stran, česky Vypracována obdobně jako Čítanka 2. Obsahuje krátké a humorné příběhy, pohádky a básničky doplněné otázkami k textu.
Objev podobné jako Čítanka pro 3. ročník (978-80-87591-38-3)
Obchodní války - Stanislava Janáčková - e-kniha
eBook: Pojem „obchodní války“ plní v poslední době stránky tisku jakožto nová hrozba pro světový obchod, spojovaná zejména s nástupem americké administrativy v čele s prezidentem Trumpem. Zapomíná se přitom, že „volný světový obchod“ je bohužel jen chiméra, o které mnozí rádi mluví, ale nikdo ji neprovozuje v praxi. Je to bohulibá představa, která v novodobé společnosti nebyla nikdy naplněna. Je to teoretická cesta k všeobecné prosperitě, na které bohužel číhají mnohá úskalí. Politika nové americké administrativy je především snahou o realističtější reflexi změn, které v posledních desetiletích proběhly ve světové ekonomice a ve světovém obchodě. Je to, za prvé, důsledek dlouhodobých obchodních a finančních nerovnováh, nahromaděných za několik desetiletí procesu, obvykle nazývaného „globalizací“. Ale, za druhé, dnes již nejde jen o trvající obchodní a finanční nerovnováhy. Stále více se ukazuje, že prezidentu Trumpovi spíše než nevyvážený obchod dělá starost růst hospodářské i technologické moci Číny, která by brzy mohla USA ohrozit i jako velmoc politická a vojenská. A také, že cla jsou Trumpovou administrativou používána nejen jako ekonomický, ale též jako mocenský nástroj – k řešení nových problémů, které Spojeným státům přináší současný multipolární svět. Skutečnost, že státy brání především své zájmy, není v mezinárodní politice nic nového. Kořeny dnešních obchodních sporů sahají až do poslední třetiny minulého století, do éry, kdy svět byl ještě převážně „bipolární“ a kdy začaly nabývat na síle procesy, dnes nazývané „globalizací“. Pod tento všezahrnující a zároveň mnoho neříkající pojem lze schovat řadu složitých stránek pokračující internacionalizace hospodářského života. Z nich nás bude zajímat především ekonomická i technologická emancipace určitých částí světové ekonomiky, které v předchozí minulosti poněkud „zaspaly“ proces industrializace – zatímco v posledních desetiletích ho o to razantněji doháněly. Jejich úspěšná industrializace zcela změnila jejich pozici ve světové ekonomice (a také ve světových mocenských vztazích). V prvé řadě to platí pro Čínu. Čína a další, zejména ekonomiky jihovýchodní Asie (v poslední době výrazněji také Indie, a do jisté míry i Brazílie), se dostaly na novou, podstatně vyšší úroveň pomocí úspěšné obchodní strategie „růstu taženého exportem“. Výsledkem jejich razantního vstupu na světové trhy byl celkový pokles chudoby ve světovém měřítku – ale zároveň vznik značně nerovnovážného stavu mezi, velmi zjednodušeně řečeno, třemi skupinami zemí. Jsou zde země „vyspělého světa“, z nichž USA díky mezinárodnímu obchodu po několik desetiletí žily a dovážely na dluh, zatímco ztrácely pracovní místa v primárním a sekundárním sektoru ekonomiky – a v poslední době již začaly ztrácet i svůj technologický náskok. Vyspělá Evropa se zatím uzavírala do sebe a nedokázala čelit svému relativnímu zaostávání v produktivitě, růstu i obchodě. Druhá skupina – nově se industrializující země – byla úspěšná, ale životně závislá na exportu (a beztrestně provozovala protekcionismus i regulaci kurzů svých měn). Dnes se však již mění v „technologického tygra“, který začíná ohrožovat i pozici Spojených států. Třetí skupina méně vyspělých zemí nedokázala do vlaku „růstu taženého exportem“ naskočit a zůstala stranou, „zakletá“ ve své zaostalosti. Jde především o Afriku, o muslimské země Středního východu a o část Jižní Ameriky. Obyvatelé těchto zemí nenacházejí cestu, jak ve vlasti zvýšit svou prosperitu, a svou masovou migrací ohrožují vyspělý svět – a to ekonomicky i kulturně. Vznikl tak vysoce nerovnovážný, multipolární svět, skrývající mnohá nová nebezpečí. Z hlediska mezinárodního obchodu nejznámější nerovnováha vznikla, a trvá, mezi Spojenými státy a Čínou. O nic lépe se však s pokračujícím vzestupem dříve zaostávajících ekonomik nedokázala vyrovnat ani Evropská unie. Ta sice netrpěla tak velkou obchodní nerovnováhou, ale zato utrpěla největší pokles svého podílu na světovém HDP a světovém exportu. K tomu si přidala ještě zničující vnitřní nerovnováhy ve svém jádru – v eurozóně. I proto je dnes nejpomaleji rostoucí částí světa. V období od finanční krize roku 2008 situaci ještě vyostřila snaha vyspělých zemí zastavit krizi naléváním peněz do ekonomiky. Vyspělé země se zadlužily a potřebovaly by „vyrůst z dluhů“ pomocí podpory exportu. Nastává tak zesílený boj o konkurenceschopnost v mezinárodním obchodě. Přebytek či deficit obchodní bilance se stává politickým tématem. Čína, ale i Německo, jsou méně úspěšnými konkurenty pranýřovány za své exportní přebytky. Méně konkurenceschopné země mají problém plně využít své kapacity a pracovní sílu. Za předpokladu dané celkové poptávky v ekonomice (pokud je omezena příjmy z ekonomického výkonu země) pak dovoz konkuruje domácí výrobě a domácímu růstu. To u méně konkurenceschopných ekonomik vyvolává tlak na umělé zvyšování celkové domácí poptávky pomocí dluhů – soukromých i vládních. Centrální banky tomu napomáhají umělými peněžními transfuzemi a udržováním
Objev podobné jako Obchodní války - Stanislava Janáčková - e-kniha
Podívejte se také
- plech na pečení 46 5 x 38 5
- Malá škola čarodejnictví (978-80-902951-5-5)
- Dámské hodinky FESTINA Klasik 6712/5 (6712/5)
- Rosetka Glitter 5 cm červená 5 ks (7206320)
- Adam Hall SMBS 5 W (SMBS 5 W)
- ADAM AUDIO STUDIO PRO SP-5 (SP-5)
- Rosetka Glitter 5 cm stříbrná 5 ks (7206305)
- Čarodějova nevěsta 5 (978-80-7449-603-5)
- Naša chuť úspechu (978-80-971223-5-5)
- Rosetka Glitter 5 cm hnědá 5 ks (7206370)
- s oliver damska obuv 5 23633 22 black 5 5 23633 22 001 37
- Biológia 5 Metodická príručka: pre 5. ročník základnej školy (978-80-8091-474-5)
- Biblické príbehy 5
- gta 5 levne
- 5 1 reproduktory
- gillette proglide 5
- Alavis 5 (8594191410059)
- MSI Cubi 5 10M-416EU (Cubi 5 10M-416EU)
- Čítanka pro 5. ročník (978-80-7600-114-5)
- Monique & Lucy s.r.o. 5 (999-00-020-3076-5)
- epico flip 360 pro 4 5 5 cerny 9911141300012
- Blumfeldt Čtvercová sluneční clona, 5 × 5 m, polyester, prodyšná