Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Lesk a bída vzdělávání: vysoké školství jako zrcadlo české společnosti v časech volného trhu - Vladimíra Dvořáková, Smrčka Jiří
Vysoké školství se změnilo. Brány vrcholného vzdělávání se otevřely masám studentů a soukromému podnikání. Zrodily se různé patologické jevy, na které nikdo nebyl připravený a s nimiž se společnost vyrovnává se zpožděním a s velkými obtížemi. Některé jejich důsledky jsou přitom nevratné. Mají dopady nejen na úroveň vzdělanosti české společnosti, ale i na otázky národní bezpečnosti. A co hůře, deformují obecné povědomí o tom, jaké jednání je správné a společensky přijatelné. Vysoké školy nenastavují jen zrcadlo společnosti, ale mnohdy se samy stávají jejím smutným obrazem.
Podívejte se také Kritika rozvoje (9788024650739)
Ravensburger Interaktivní znalostní globus
Podrobnosti o produktu: Věk: od 7 let S tiptoi globusem a doplňkovými hracími kartami zemí se děti dozvědí o 197 zemích světa. V různých pátracích a kvízových hrách si mohou mladí badatelé vyzkoušet své nabyté znalosti. Rozměry a hmotnost: Rozměry (délka x šířka x výška): 25,8 x 25,8 x 16 cm Hmotnost: 0,85 kg Součástí dodávky je: Pozor: pero tiptoi není součástí dodávky.
Podívejte se také bylinky ceske zahradky
Znalostní management v cestovním ruchu - Eva Šimková, Martina Hoffmannová
Monografie se zaměřuje na jeden z hlavních prvků v oblasti managementu znalostí, a tím je transfer znalostí a řízení transferu znalostí. Předmětem zájmu je významný zdroj znalostí pro cestovní ruch, kterým je akademická obec. Publikace tak reaguje na aktuální trendy, kdy schopnost, resp. nutnost měnit se a flexibilně reagovat na změny okolí vychází ze schopnosti učit se. Znalosti jsou proto v současnosti jedním z nejdůležitějších zdrojů organizace. Cílem monografie je popsat transfer znalostí z akademického prostředí směrem k podnikům cestovního ruchu a zdůvodnit nutnost vytváření efektivního systému sdílení a transferu znalostí nejen v podnicích, ale zejména v rámci destinace cestovního ruchu. Snahou je kriticky posoudit, v čem jsou akademické znalosti pro podniky cestovního ruchu přínosem a zda jsou použitelné v praxi. Výstupem monografie je návrh modelu transferu znalostí v destinaci cestovního ruchu a naznačení směrů dalšího výzkumu v oblasti transferu znalostí zejména z akademické sféry směrem k podnikům cestovního ruchu.
Podívejte se také ceske lidove pisnicky
Podívejte se také
- 103 osobnosti ceske fotografie
- stare povesti ceske 978 80 87209 67 7
- vyber z ceske poezie 978 80 253 2410 3
- Mluvte jako profesionál
- Pište jako copywriter
- Žít jako single ()
- plysova kocicka jako ziva
- dreveny sud jako dekorace
- Provence jako sen (9788025733288)
- Jako nikdy - DVD (N01351)
- Podfuk jako víno (9788025726464)
- Mír jako podnikatelský plán
- Není přání jako přání
- Není moře jako moře ()
- Věta jako povolání: Nezapomínky
- Univerzita jako úřad? (9788024644288)
- Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu: profesního rozvoje (978-80-210-9809-1)
- Vězení jako zrcadlo společnosti (9788024649276)
- tablet jako navigace do auta
- Motivace zvenčí je jako smrad
Předpoklady japonské scéničnosti - Denisa Vostrá
Vnímání krásy - vybrané japonské estetické koncepty / Obřad a scénování / Scénologie japonského prostoru k obývání / Energie slova v prostoru / Prostor a pohyb - síla tradic v japonském jevištním umění / Divadelní setkávání Japonska se ZápademStudie Denisy Vostré je z mnoha aspektů dílo pozoruhodné. Pro mne kromě jiného i proto, že jsem se dověděl řadu věcí, které jsem jen tušil, nebo o nichž jsem vůbec nevěděl, a tak objevil nové souvislosti: studie zařazuje a včleňuje japonské reálie -což znamená veškerý materiál japonského původu, o němž se v práci píše - do obecných divadelních souvislostí, které se týkají i současného divadla, jeho praxe a teorie. Autorka tak činí na principu scénologickém. Od prvních vět své práce dává tento základní pohled vědomě, argumentovaně a důsledně najevo. Japonsko definuje jako jeviště a o jeho obyvatelích prohlašuje, že jsou scéničtí, tj. disponují souborem vlastností, který "vybízí ke sledování". Odtud potom vidí i japonskou tradici obřadného chování, které stojí podle autorky na hranici "jakési ‘přirozené' scéničnosti a záměrné, tj. specifické scénovanosti". Japonskou scéničnost chápe Denisa Vostrá především jako schopnost "zasazení věcí často velice prostých do jistých - a často přímo rituálních - souvislostí, v nichž přestávají být automatické, takže je […] umožněno je přímo prožít jako (vždy) nové…"Prof. Jan Císař
Objev podobné jako Předpoklady japonské scéničnosti - Denisa Vostrá
Znalostní management a proces jeho zavádění - Vladimír Bureš - e-kniha
eBook: Firemní manažeři a studenti v knize najdou ucelený pohled na znalostní management jako moderní manažerskou disciplinu. Po seznámení se s základními pojmy se čtenáři dozví praktické informace o znalostním managementu z různých úhlů pohledu (technologického, manažerského, organizačního, implementačního aj.) a o procesu zavádění znalostního managementu do firmy či jiné organizace. Publikace je ojedinělá tím, že obsahuje ucelený systémový, systematický a srozumitelný popis problematiky znalostního managementu včetně například rozsáhlého přehledu a analýzy stávajících přístupů k zavádění znalostního managementu a detailního popisu jedné z existujících metodik, který není obsažen v žádné z existujících publikacích zabývajících se znalostním managementem.
Objev podobné jako Znalostní management a proces jeho zavádění - Vladimír Bureš - e-kniha
K identifikaci předpokladů v triatlonu (9788024627687)
Elektronická kniha - autor L. Kovářová, 166 stran, česky Autorka knihy předkládá ucelené pojednání o procesu výběru talentované mládeže v oblasti vytrvalostních sportů, konkrétně v triatlonu. Jejím cílem je nalezení vhodných indikátorů pohybového výkonu vytrvalostního charakteru s vysokou validitou k dané struktuře výkonu a přispění k intenzifikaci systému výběru talentů. Na základě definice struktury výkonu v triatlonu jako vytrvalostní sportovní činnosti zde autorka pomocí faktorové analýzy ověřuje celkový model předpokladů a vytváří komplexní testový profil. Ten je následně aplikován v několika kazuistických studiích. V rámci práce byl řešen základní problém výběru talentů, zejména v adolescentním věku, tedy oddělení dvou determinant tréninku – vrozených dispozic a vlivu intervencí. Vzhledem k použití metody strukturálního modelování (SEM) nabízí práce komplexní pohled na danou problematiku, a tak umožňuje detailní hodnocení proměnných a jejich vztahů.
Objev podobné jako K identifikaci předpokladů v triatlonu (9788024627687)
Předpoklady tvorby - Jan Lopatka - e-kniha
eBook: Kritické vydání nejdůležitější knihy literárního kritika Jana Lopatky (1940–1993). Postuláty literární kritiky prezentované v Předpokladech tvorby patří k dodnes diskutovaným otázkám české literární kritiky a vědy (např. otázka vztahu umění a skutečnosti, autenticity v deníkové literatuře, vztahu řemeslnosti a umění apod.). Editor Michael Špirit, který se Lopatkovu dílu soustředěně věnuje již více než desetiletí, znění prvního knižního vydání z roku 1991 konfrontoval s autorovým strojopisem, časopiseckými otisky před knižním vydáním, prvními samizdatovými edicemi z roku 1978 a 1983 i prvním soubornou samizdatovou edicí z roku 1985, a doplnil edici o opravenou, rozšířenou a aktualizovanou bibliografii Jana Lopatky. Předmluvu napsal Václav Havel.
Objev podobné jako Předpoklady tvorby - Jan Lopatka - e-kniha
Fakta a trendy v současné české společnosti (9788024655673)
Elektronická kniha , česky Cílem knihy je na dostupných datech ukázat proměňující se podmínky života naší společnosti zhruba od začátku milénia. Vedle vývoje v čase kniha přináší řadu mezinárodních srovnání a také mapky ukazující diverzitu mnoha jevů uvnitř ČR. V knize se čtenář setká i s vybranými výsledky Sčítání lidu, domů a bytů 2021. Je určena všem, kdo si kladou otázky týkající se společenských proměn a toho, nakolik jsme si jich vědomi. Všem, kteří se brání vlivu dezinformací a snaží se kriticky přistupovat k dostupným datům a tomu, jak jsou prezentována. Může se stát vhodnou pomůckou např. pro středoškolské hodiny Základů společenských věd, úvodní kurzy sociálněvědních oborů na vysokých školách atp.
Objev podobné jako Fakta a trendy v současné české společnosti (9788024655673)
Znalostní management a proces jeho zavádění (978-80-247-1978-8)
Elektronická kniha - autor Vladimír Bureš, 216 stran Firemní manažeři a studenti v knize najdou ucelený pohled na znalostní management jako moderní manažerskou disciplinu. Po seznámení se s základními pojmy se čtenáři dozví praktické informace o znalostním managementu z různých úhlů pohledu (technologického, manažerského, organizačního, implementačního aj.) a o procesu zavádění znalostního managementu do firmy či jiné organizace. Publikace je ojedinělá tím, že obsahuje ucelený systémový, systematický a srozumitelný popis problematiky znalostního managementu včetně například rozsáhlého přehledu a analýzy stávajících přístupů k zavádění znalostního managementu a detailního popisu jedné z existujících metodik, který není obsažen v žádné z existujících publikacích zabývajících se znalostním managementem.
Objev podobné jako Znalostní management a proces jeho zavádění (978-80-247-1978-8)
ÚZ 1499 Vysoké školství
Publikace obsahuje aktuální text zákona o vysokých školách a aktuální znění 5 nařízení vlády a vyhlášek, které podrobněji rozvádějí některá ustanovení zákona. Nově je zařazen zákon o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s válkou na Ukrajině. Všechny změny textů jsou vyznačeny tučně, odkazy na související předpisy jsou plně citovány.
Objev podobné jako ÚZ 1499 Vysoké školství
ÚZ 1610 Regionální školství
Publikace obsahuje aktuální znění 48 školských předpisů, které jsou rozděleny do 4 kapitol: regionální školství (školský zákon vč. všech prováděcích předpisů, zákon o poskytování dotací; zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání); pedagogičtí pracovníci; ústavní a ochranná výchova a preventivně výchovná péče; Ukrajina. Všechny změny jsou vyznačeny tučně, odkazy na související předpisy jsou plně citovány. Předpisy z oblasti školství dosud vyšly v edici ÚZ pod č. 493, 546, 618, 684, 745, 808, 895, 950, 1041, 1088, 1150, 1194, 1211, 1278, 1338, 1392, 1447, 1501 a 1555. Toto č. 1610 se od č. 1555 liší v předpisech zvýrazněných v obsahu tučně. Obsah publikace: Kapitola I - REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ Přehled školského zákona Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) Vyhláška č. 10/2005 Sb., o vyšším odborném vzdělávání Vyhláška č. 12/2005 Sb., o podmínkách uznání rovnocennosti a nostrifikace vysvědčení vydaných zahraničními školami Vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání Vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku Vyhláška č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti Vzor služebního průkazu školního inspektora Vyhláška č. 33/2005 Sb., o jazykových školách s právem státní jazykové zkoušky a státních jazykových zkouškách Vyhláška č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky Vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích Vyhláška č. 55/2005 Sb., o podmínkách organizace a financování soutěží a přehlídek v zájmovém vzdělávání Vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů Vyhláška č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních Vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání Vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování Vyhláška č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení) Vyhláška č. 458/2005 Sb., kterou se upravují podrobnosti o organizaci výchovně vzdělávací péče ve střediscích výchovné péče Vyhláška č. 2/2006 Sb., kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem vnitra provádějí některá ustanovení školského zákona Vyhláška č. 220/2007 Sb., kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem obrany provádějí některá ustanovení školského zákona Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou Vyhláška č. 274/2009 Sb., o školských zařízeních, u nichž se největší povolené počty dětí, žáků a studentů nebo jiných obdobných jednotek vedených v rejstříku škol a školských zařízení neuvádějí Vyhláška č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání Vyhláška č. 3/2015 Sb., o některých dokladech o vzdělání Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Vyhláška č. 58/2016 Sb., o státních zkouškách z grafických disciplín a o změně vyhlášky č. 3/2015 Sb., o některých dokladech o vzdělání Vyhláška č. 282/2016 Sb., o požadavcích na potraviny Vyhláška č. 61/2018 Sb., o seznamu nebezpečných chemických látek, směsí a prachů a podmínkách nakládání s nebezpečnými chemickými látkami a směsmi a podmínkách výkonu činností spojených s nebezpečnou expozicí prachů Nařízení vlády č. 123/2018 Sb., o stanovení maximálního počtu hodin výuky financovaného ze státního rozpočtu pro základní školu, střední školu a konzervatoř zřizovanou krajem, obcí nebo svazkem obcí Vyhláška č. 161/2018 Sb., o předkládání údajů o předpokládaných počtech pedagogických pracovníků a jejich platovém zařazení Vyhláška č. 310/2018 Sb., o krajských normativech Vyhláška č. 422/2023 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři Zákon č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením Zákon č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů (zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání) Vyhláška č. 208/2007 Sb., o podrobnostech stanovených k provedení zákona o uznávání výsledků dalšího vzdělávání Kapitola II - PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů Nařízení vlády č. 75/200
Objev podobné jako ÚZ 1610 Regionální školství
Předpoklady tvorby (978-80-872-5623-7)
Elektronická kniha - autor Jan Lopatka, 504 stran Kritické vydání nejdůležitější knihy literárního kritika Jana Lopatky (1940–1993). Postuláty literární kritiky prezentované v Předpokladech tvorby patří k dodnes diskutovaným otázkám české literární kritiky a vědy (např. otázka vztahu umění a skutečnosti, autenticity v deníkové literatuře, vztahu řemeslnosti a umění apod.). Editor Michael Špirit, který se Lopatkovu dílu soustředěně věnuje již více než desetiletí, znění prvního knižního vydání z roku 1991 konfrontoval s autorovým strojopisem, časopiseckými otisky před knižním vydáním, prvními samizdatovými edicemi z roku 1978 a 1983 i prvním soubornou samizdatovou edicí z roku 1985, a doplnil edici o opravenou, rozšířenou a aktualizovanou bibliografii Jana Lopatky. Předmluvu napsal Václav Havel.
Objev podobné jako Předpoklady tvorby (978-80-872-5623-7)
Náboženství v české společnosti na prahu 3. tísiciletí (9788024624310)
Elektronická kniha - autor Dana Hamplová, 152 stran, česky Kniha se zabývá českou náboženskou scénou v posledních dvou desetiletí tak, jak ji zachycují akademické kvantitativní výzkumy náboženství a další statistiky. První kapitola krátce shrnuje současné sociologické přístupy k tématu náboženství a probírá problémy sekularizace a desekularizace. Druhá kapitola se zabývá otázkou, zda a jak lze náboženství měřit, jaká jsou omezení a výhody kvantitativního přístupu, a krátce představuje použitá šetření. Další kapitoly se pak věnují konkrétním analýzám náboženské scény. Empirická část začíná rozborem posunů v náboženském vyznání, návštěvnosti bohoslužeb, postojům k církvím a sympatiím k náboženským systémům. Poté přechází k otázce obsahů náboženské víry a jejich popularity v české společnosti. Dále jsou rozebírány rozdíly v religiózním chování i postojích a obsazích víry podle základních sociodemografických charakteristik – věku, pohlaví, vzdělání a...
Objev podobné jako Náboženství v české společnosti na prahu 3. tísiciletí (9788024624310)
Atlas školství 2021/2022 Vysočina
Soubor publikací Atlas školství - přehled středních škol je určen žákům 9. ročníků základních škol v celé České republice a je výsledkem vzájemné spolupráce společnosti P.F. art a informačních a poradenských středisek Úřadu práce České republiky. Publikace jsou zpracovány jednotlivě pro všech 13 krajů České republiky a hlavní město Prahu. Obsahují ucelené a přehledně zpracované informace o středním školství v České republice. Publikace jsou rozděleny na rejstříkovou a prezentační část. Rejstříková část obsahuje tabulkově zpracované přehledy jednotlivých středních škol s kontaktními údaji a nabídkou studijních oborů. V prezentační části jsou uvedeny články škol.
Objev podobné jako Atlas školství 2021/2022 Vysočina
Kondiční a somatické předpoklady ve vodním slalomu (9788024648026)
Elektronická kniha - autor Jan Busta, Jiří Suchý a Milan Bílý, 168 stran, česky Publikace je určena pro trenéry vodních sportů, především vodního slalomu, rychlostní kanoistiky a sjezdu, přínosná je zejména v rámci pregraduálních oborů při vysokoškolském studiu trenérské specializace kanoistiky. V teoretické části integruje dostupné poznatky o všech faktorech struktury sportovního výkonu ve vodním slalomu, resp. kanoistice obecně. V části výzkumné se zabývá vlivem kondičních a somatických předpokladů na výkonnost ve slalomu, dále rozdíly mezi výkonnostními skupinami a možnostmi predikce výkonnosti na základě znalosti konkrétních hodnot ukazatelů tělesné kondice a stavby. Následně stanovuje úroveň kondičních a somatických předpokladů, která determinuje vrcholovou výkonnost vodních slalomářů, a vytváří model sportovce této velmi specializované sportovní disciplíny.
Objev podobné jako Kondiční a somatické předpoklady ve vodním slalomu (9788024648026)
Předpoklady primární plavecké gramotnosti v raném věku (9788024628752)
Elektronická kniha - autor Tereza Nováková, Irena Čechovská, Michaela Pathyová a Petra Obytová, 200 stran, česky Kniha je teoretickým zázemím pro korektní vedení pohybových aktivit dětí v raném věku ve vodním prostředí tak, aby byly pro dítě jednoznačným přínosem, a zároveň stavěly základy jeho primární plavecké gramotnosti. Nejedná se o učebnici jednotlivých postupů, ale o odborný text umožňující pochopení zákonitostí časné lidské ontogeneze, vývoje plavecké motoriky a základů didaktiky plavání. Způsob výkladu je rozvíjen podle vývojových etap dítěte se začleněním souvisejících odborných témat (přístupy k pohybové stimulaci dítěte, předpoklady pozitivního průběhu aktivit ve vodním prostředí, zanořování, sebezáchrana).
Objev podobné jako Předpoklady primární plavecké gramotnosti v raném věku (9788024628752)
Přijímačky na vysoké školy v pohodě - Studijní předpoklady
Cílem cvičebnice je poskytnout komplexní přípravu k přijímacímu řízení na vysoké školy, na nichž je třeba absolvovat test ze studijních předpokladů. Zpracováním různorodých typologií testových otázek a nejfrekventovanějších témat a oblastí z přijímacích řízení v ČR se podařilo žákům poskytnout kompletní podklady pro přípravu na testy ze studijních předpokladů na libovolnou vysokou školu v České republice. Cvičebnice obsahuje vzorové úlohy pro přípravu studentů k přijímacímu řízení na vysoké školy, na nichž je třeba absolvovat test ze studijních předpokladů. Patří mezi ně například: Vypracovaná řešení a komentáře pro Přijímačky na VŠ v pohodě získáte po zaregistrování a zadání přístupového kódu zde. ŘEŠENÍ A KOMENTÁŘE ONLINE Jazyková část Analytická část Všeobecný přehled Anglická část 3 ukázkové testy Počet stran: 152 barevných stran A4
Objev podobné jako Přijímačky na vysoké školy v pohodě - Studijní předpoklady
Náboženství v české společnosti na prahu 3. tísiciletí - Dana Hamplová
niha se zabývá českou náboženskou scénou v posledních dvou desetiletí tak, jak ji zachycují akademické kvantitativní výzkumy náboženství a další statistiky. První kapitola krátce shrnuje současné sociologické přístupy k tématu náboženství a probírá problémy sekularizace a desekularizace. Druhá kapitola se zabývá otázkou, zda a jak lze náboženství měřit, jaká jsou omezení a výhody kvantitativního přístupu, a krátce představuje použitá šetření. Další kapitoly se pak věnují konkrétním analýzám náboženské scény. Empirická část začíná rozborem posunů v náboženském vyznání, návštěvnosti bohoslužeb, postojům k církvím a sympatiím k náboženským systémům. Poté přechází k otázce obsahů náboženské víry a jejich popularity v české společnosti. Dále jsou rozebírány rozdíly v religiózním chování i postojích a obsazích víry podle základních sociodemografických charakteristik – věku, pohlaví, vzdělání a socioekonomického postavení.
Objev podobné jako Náboženství v české společnosti na prahu 3. tísiciletí - Dana Hamplová
Atlas školství 2021/2022 Zlínský kraj
Soubor publikací Atlas školství - přehled středních škol je určen žákům 9. ročníků základních škol v celé České republice a je výsledkem vzájemné spolupráce společnosti P.F. art a informačních a poradenských středisek Úřadu práce České republiky. Publikace jsou zpracovány jednotlivě pro všech 13 krajů České republiky a hlavní město Prahu. Obsahují ucelené a přehledně zpracované informace o středním školství v České republice. Publikace jsou rozděleny na rejstříkovou a prezentační část. Rejstříková část obsahuje tabulkově zpracované přehledy jednotlivých středních škol s kontaktními údaji a nabídkou studijních oborů. V prezentační části jsou uvedeny články škol.
Objev podobné jako Atlas školství 2021/2022 Zlínský kraj
Atlas školství 2021/2022 Liberecký kraj
Soubor publikací Atlas školství - přehled středních škol je určen žákům 9. ročníků základních škol v celé České republice a je výsledkem vzájemné spolupráce společnosti P.F. art a informačních a poradenských středisek Úřadu práce České republiky. Publikace jsou zpracovány jednotlivě pro všech 13 krajů České republiky a hlavní město Prahu. Obsahují ucelené a přehledně zpracované informace o středním školství v České republice. Publikace jsou rozděleny na rejstříkovou a prezentační část. Rejstříková část obsahuje tabulkově zpracované přehledy jednotlivých středních škol s kontaktními údaji a nabídkou studijních oborů. V prezentační části jsou uvedeny články škol.
Objev podobné jako Atlas školství 2021/2022 Liberecký kraj
Atlas školství 2021/2022 Plzeňský kraj
Soubor publikací Atlas školství - přehled středních škol je určen žákům 9. ročníků základních škol v celé České republice a je výsledkem vzájemné spolupráce společnosti P.F. art a informačních a poradenských středisek Úřadu práce České republiky. Publikace jsou zpracovány jednotlivě pro všech 13 krajů České republiky a hlavní město Prahu. Obsahují ucelené a přehledně zpracované informace o středním školství v České republice. Publikace jsou rozděleny na rejstříkovou a prezentační část. Rejstříková část obsahuje tabulkově zpracované přehledy jednotlivých středních škol s kontaktními údaji a nabídkou studijních oborů. V prezentační části jsou uvedeny články škol.
Objev podobné jako Atlas školství 2021/2022 Plzeňský kraj
Atlas školství 2021/2022 Olomoucký kraj
Soubor publikací Atlas školství - přehled středních škol je určen žákům 9. ročníků základních škol v celé České republice a je výsledkem vzájemné spolupráce společnosti P.F. art a informačních a poradenských středisek Úřadu práce České republiky. Publikace jsou zpracovány jednotlivě pro všech 13 krajů České republiky a hlavní město Prahu. Obsahují ucelené a přehledně zpracované informace o středním školství v České republice. Publikace jsou rozděleny na rejstříkovou a prezentační část. Rejstříková část obsahuje tabulkově zpracované přehledy jednotlivých středních škol s kontaktními údaji a nabídkou studijních oborů. V prezentační části jsou uvedeny články škol.
Objev podobné jako Atlas školství 2021/2022 Olomoucký kraj
Atlas školství 2021/2022 Ústecký kraj
Soubor publikací Atlas školství - přehled středních škol je určen žákům 9. ročníků základních škol v celé České republice a je výsledkem vzájemné spolupráce společnosti P.F. art a informačních a poradenských středisek Úřadu práce České republiky. Publikace jsou zpracovány jednotlivě pro všech 13 krajů České republiky a hlavní město Prahu. Obsahují ucelené a přehledně zpracované informace o středním školství v České republice. Publikace jsou rozděleny na rejstříkovou a prezentační část. Rejstříková část obsahuje tabulkově zpracované přehledy jednotlivých středních škol s kontaktními údaji a nabídkou studijních oborů. V prezentační části jsou uvedeny články škol.
Objev podobné jako Atlas školství 2021/2022 Ústecký kraj
Zákony V 2024 Veřejná správa, Školství
Zákony V obsahují právní předpisy pro oblast územních celků, členění státu, organizace veřejné správy, veřejné správy ve vztahu k občanům, škol a školských zařízení. Zákony obsahují čtyři tematicky rozdělené kapitoly. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2023 k právnímu stavu 1. 1. 2024. Všechny změny v zákonech, vyhláškách a nařízeních, které jsme během roku nepublikovali v Aktualizacích, jsou vyznačené tučným písmem.
Objev podobné jako Zákony V 2024 Veřejná správa, Školství
K identifikaci předpokladů v triatlonu - Lenka Kovářová - e-kniha
eBook: Autorka knihy předkládá ucelené pojednání o procesu výběru talentované mládeže v oblasti vytrvalostních sportů, konkrétně v triatlonu. Jejím cílem je nalezení vhodných indikátorů pohybového výkonu vytrvalostního charakteru s vysokou validitou k dané struktuře výkonu a přispění k intenzifikaci systému výběru talentů. Na základě definice struktury výkonu v triatlonu jako vytrvalostní sportovní činnosti zde autorka pomocí faktorové analýzy ověřuje celkový model předpokladů a vytváří komplexní testový profil. Ten je následně aplikován v několika kazuistických studiích. V rámci práce byl řešen základní problém výběru talentů, zejména v adolescentním věku, tedy oddělení dvou determinant tréninku – vrozených dispozic a vlivu intervencí. Vzhledem k použití metody strukturálního modelování (SEM) nabízí práce komplexní pohled na danou problematiku, a tak umožňuje detailní hodnocení proměnných a jejich vztahů.
Objev podobné jako K identifikaci předpokladů v triatlonu - Lenka Kovářová - e-kniha
Studijní předpoklady a základy logiky - 2. díl - Pavel Kotlán
Publikace vychází již v 9. přepracovaném a aktualizovaném vydání a reaguje na nové trendy v přijímacím řízení v českém vysokém školství, kde se u přijímacích zkoušek začínají masivně testovat obecné studijní předpoklady, jež vycházejí převážně z logických testů a SCIO testů. Test OSP je součástí přijímacích zkoušek na Univerzitu Karlovu v Praze, Ostravskou univerzitu, Univerzitu Palackého v Olomouci a další vysoké školy. V této publikaci také autoři aktuálně popisují současné trendy v přijímacím řízení na Masarykovu univerzitu v Brně, kdy je kritériem pro přijetí úspěšné absolvování "Testu studijních předpokladů". Cílem přijímacích testů je prověřit znalosti v těchto oblastech: verbální a kritické myšlení, numerické a kvantitativní myšlení, prostorové a symbolické myšlení, analytické myšlení a úsudky, resp. základy vědeckého, kritického myšlení a kulturního přehledu. Zmíněné je dominantní náplní i této publikace. Kromě vysvětlení teoretických postupů řešení se v knize setkáte také s mnoha praktickými radami, ale především s velkým množstvím testových příkladů. Stejně tak je obsahovou náplní této publikace podrobné vysvětlení základů výrokové, predikátové a normativní logiky. V neposlední řadě zde naleznete ukázkový test obecných studijních předpokladů (SCIO test) a test studijních předpokladů, který je uplatňovaný např. na většině fakult Masarykovy univerzity v Brně. Tuto publikaci lze svým pojetím chápat jako cvičebnici k 1. dílu, ve kterém je vysvětlena i teoretická problematika. Připraví uchazeče o studium např. na Univerzitě Karlově v Praze, Masarykově univerzitě v Brně, Univerzitě Palackého v Olomouci, Ostravské univerzitě, VŠB - TU v Ostravě, Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, VUT v Brně, UTB ve Zlíně, Slezské univerzitě v Opavě, VŠE v Praze, Západočeské univerzitě v Plzni, Univerzitě v Hradci Králové, Technické univerzitě v Liberci, UJEP v Ústí nad Labem, Vysoké škole chemicko-technologické v Praze, MZLU v Brně nebo České zemědělské univerzitě v Praze.
Objev podobné jako Studijní předpoklady a základy logiky - 2. díl - Pavel Kotlán
Testy studijních předpokladů - Jiří Horák, Matěj Vitouch, František Reitter
Učebnice tě připraví na přijímačky TSP MUNI! • Více než 600 řešených úloh • 5 testů s vyhodnocením • Testové strategie a triky • Aktualizované dle nové podoby zkoušek + Aplikace na trénování úloh + Online kurz TSP na přijímačky Masarykovy univerzity Kurz TSP ZDARMA K této učebnici získáš online kurz na TSP MUNI. Pro zpřístupnění nahraj doklad o koupi učebnice nebo fotku účtenky na https://oscio.cz/ucet/. Na dvoudenním kurzu společně s lektorem projdeš všechno, co potřebuješ znát k úspěšné přípravě na přijímací zkoušky Masarykovy univerzity. Termíny kurzu jsou: • 14.-15. 12. 2024 • 20.-21. 12. 2025 • 19.-20. 12. 2026 Z kurzu získáš záznam, takže pokud ti termín nebude vyhovovat, nemusíš mít strach, že o kurz přijdeš. Aplikace na trénování úloh Nahráním účtenky se ti také zprovozní aplikace na trénování úloh. Je dostupná pro Android, iOS nebo v internetovém prohlížeči. Najdeš v ní stovky úloh ze všech dimenzí testu. Jednotlivé úlohy jsou včetně videořešení. Navíc typy úloh i Testy studijních předpokladů obecně jsou popsány v dalších videolekcích. Přístup do aplikace je k učebnici zdarma na jeden měsíc. Struktura učebnice V první části učebnice se seznámíš s tím, co Testy studijních předpokladů jsou, a naučíš se strategie, jak v nich postupovat. Další část se věnuje jednotlivým oddílům testu a typům úloh. Nejdříve je vždy detailně ukázán postup, jak se dají dané úlohy řešit rychle a efektivně. Ten si pak můžeš vyzkoušet na stovkách řešených příkladů. Poslední část publikace je tvořena cvičnými testy. Ty strukturou i počtem úloh odpovídají testu, který tě čeká u přijímacích zkoušek. Nejedná se o oficiální učebnici ani kurz Masarykovy univerzity.
Objev podobné jako Testy studijních předpokladů - Jiří Horák, Matěj Vitouch, František Reitter
Psychologické aspekty změn v české společnosti (978-80-247-2798-1)
Elektronická kniha - autor Ilona Gillernová, Vladimír Kebza, Milan Rymeš, kolektiv a, 256 stran Kniha shrnuje vývojové trendy a změny, které nastaly v naší společnosti na přelomu minulého a současného tisíciletí v různých oblastech a sférách života lidí (školství, zdravotnictví, rodina, zaměstnání, doprava apod.), a to z hlediska různých věkových skupin (děti, mladiství, senioři) a též specifických skupin populace (učitelé, rodiče, některé vybrané profese). Zaměřuje se na kontext dopadu změn na kvalitu života naší populace, zejména v aspektech životního stylu a péče o zdraví, dále na hodnotovou orientaci společnosti, na vztahy (zaměstnání a rodina, rodiče a děti, učitelé a žáci, zaměstnavatelé a zaměstnanci) a na výkon určitých profesí. Autoři charakterizují pozitiva změn i negativní dopady a srovnávají stávající stav v naší populaci se situací v zemích Evropské unie. Publikace je určena studentům psychologie, sociologie a ostatních humanitních oborů i...
Objev podobné jako Psychologické aspekty změn v české společnosti (978-80-247-2798-1)
Prarodičovství v současné české společnosti (Defekt) - Jaroslava Hasmanová Marhánková, Martina Štípková
Kniha představuje dnešní české prarodiče v kontextu současných demografických procesů spojených s tzv. stárnutím populace. Mapuje i historický vývoj role prarodičů v rámci československé/české rodiny a zabývá se vlivem rostoucí různosti rodinných forem na roli a pozici prarodičů v rodině. Současné české prarodiče autorky představují na základě analýzy kvantitativních dat (druhá vlna mezinárodního šetření SHARE zaměřeného na osoby starší 50 let) a kvalitativní analýzy více než 50 hloubkových rozhovorů s babičkami, dědečky a matkami vnoučat/dětí do deseti let. Ukazují, jaká očekávání jsou kladena na současné české prarodiče a jaké místo je jim v rámci rodinných vztahů vymezováno (a jaké místo si sami vymezují). Jakou formu péče poskytují, za jakých okolností a s jakými dopady na život vlastní i život v rodinách svých dětí. Zabývají se rovněž faktory a okolnostmi, které spoluutváří konkrétní podoby naplňování role prarodiče. Zvláštní pozornost věnují genderové dimenzi prarodičovské role a místu, jež prarodičovství zaujímá v současných idealizovaných obrazech aktivního stárnutí. Prarodičovství přitom představují jako sdílený proces ovlivněný genderovými představami o péči, na kterém participují i ostatní členové rodiny, nejen samotný prarodič a vnouče.
Objev podobné jako Prarodičovství v současné české společnosti (Defekt) - Jaroslava Hasmanová Marhánková, Martina Štípková
Ze života české společnosti (spisy - svazek 23) - Josef Škvorecký - e-kniha
eBook: Soubor Ze života české společnosti (poprvé vyšel roku 1985 s ilustracemi Jana Brychty v nakladatelství 68 Publishers) tvoří tři části: Ze života lepší společnosti (vyšlo knižně v roce 1965), Ze života socialistické společnosti a Ze života exilové společnosti, která vznikala až v autorově novém domově v Torontu. Základním rysem tohoto souboru je Škvoreckého schopnost pojmenovat skutečnost se satirickým nadhledem a přitom s laskavě vlídným humorem. Tyto humoristicko-satirické miniatury jsou přímým svědectvím Škvoreckého spisovatelské jedinečnosti a umělecké mimořádnosti.
Objev podobné jako Ze života české společnosti (spisy - svazek 23) - Josef Škvorecký - e-kniha
Znalostní ekonomika v České republice a Evropské unii - Jindřich Soukup, Bedřich Rathouský - e-kniha
eBook: Odborná monografie se věnuje otázkám, které jsou spojeny s existencí znalostní ekonomiky v členských zemích Evropské unie. Důraz je přitom kladen na Českou republiku. První část studie ukazuje, že za předpoklad konkurenceschopnosti jednotlivých zemí se v současné době považuje jejich orientace na výhody, které vycházejí z technologického pokroku, ze znalostí a inovací. Jádrem monografie je analýza kvantitativní stránky znalostní ekonomiky a změření její úrovně v zemích Evropské unie v roce 2011. V souvislosti s ní je také zkoumán vývoj znalostní ekonomiky v zemích EU v letech 2007 a 2011 se zřetelem na změnu postavení České republiky. Znalostní ekonomika však není cílem sama o sobě. Je prostředkem, který má umožnit dosáhnout vyšší ekonomické úrovně země a s ní úzce spjatého vyššího blahobytu jejích občanů. Proto je v odborné monografii testován dopad znalostní ekonomiky na výši hrubého domácího produktu připadajícího na jednoho obyvatele, na míru nezaměstnanosti, na hrubý disponibilní důchod domácností a na velikost soukromých spotřebních výdajů v zemích EU.
Objev podobné jako Znalostní ekonomika v České republice a Evropské unii - Jindřich Soukup, Bedřich Rathouský - e-kniha
Osobní rozvoj
Audiokniha MP3 Dan Miller, čte Věra Vojtková Investujte do sebe a zvyšte svoji hodnotu. Osobní rozvoj je pro Vás nesmírně důležitý, jste - li ambiciózní člověk a chcete v životě dosáhnout co nejvíce. Cílem osobního rozvoje je programování podvědomé mysli, aby pracovala pro Vás - ne proti Vám, abyste byli schopni vytvořit si vlastní realitu. Nebuďte součástí šedého průměru - dosáhněte vyšší úroveň a budete patřit k 5 % lidí, kteří dokáží řídit svůj život. Z obsahu: - Lze ovlivnit situace, které se nám přihodí? - Investujte do sebe - Zjistěte, které schopnosti musíte rozvíjet, abyste měli vliv na ostatní - Rozvíjejte svůj intelekt - Dodržujte tempo, myslete na výsledky - V čem jste nejlepší a jak můžete zvýšit svoji cenu - Fungujte jako schopný a důvěryhodný člověk - Buďte vzorem pro ostatní - Studujte návyky produktivních osob - Přejděte na rychlejší kolej - 16 tipů, jak překonat lenost - Naučte se kontrolovat hněv a negativní emoce - 4 pravidla...
Objev podobné jako Osobní rozvoj
Zákony V 2023 – Veřejná správa, Školství (9771802830317)
Kniha - 592 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákony V obsahují právní předpisy pro oblast územních celků, členění státu, organizace veřejné správy, veřejné správy ve vztahu k občanům, škol a školských zařízení. Zákony obsahují čtyři tematicky rozdělené kapitoly. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2022 k právnímu stavu 1. 1. 2023. Všechny změny v zákonech, vyhláškách a nařízeních, které jsme během roku nepublikovali v Aktualizacích, jsou vyznačené tučným písmem.
Objev podobné jako Zákony V 2023 – Veřejná správa, Školství (9771802830317)
Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství - Irena Trojanová
Pracujete ve školství, vedete nebo chcete vést ostatní a přitom potřebujete občas poradit, jak vést sami sebe? Pak je publikace Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství určena právě (ale nejen) vám. Text knihy je kombinací teoretických východisek a reflexe současné praxe s uvedením řady příkladů, podnětů k zamyšlení, návodů i testů, které vám umožní zjistit vaše momentální nastavení. Pro přehlednost je celá publikace rozdělená do tří kapitol: Sebepoznání; Práce s časem a Problematika stresu a syndromu vyhoření. První kapitola je zaměřená na vysvětlení významu sebepoznání pro efektivní práci ředitele školy, druhá je pak zamyšlením nad základní otázkou, co je čas a jak ho využít ve prospěch plnění dlouhodobých a krátkodobých cílů ředitelů škol. Třetí kapitola se věnuje zejména problematice syndromu vyhoření v návaznosti na vliv stresu.
Objev podobné jako Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství - Irena Trojanová
Náboženství v české společnosti na prahu 3. tísiciletí - Dana Hamplová - e-kniha
eBook: Kniha se zabývá českou náboženskou scénou v posledních dvou desetiletí tak, jak ji zachycují akademické kvantitativní výzkumy náboženství a další statistiky. První kapitola krátce shrnuje současné sociologické přístupy k tématu náboženství a probírá problémy sekularizace a desekularizace. Druhá kapitola se zabývá otázkou, zda a jak lze náboženství měřit, jaká jsou omezení a výhody kvantitativního přístupu, a krátce představuje použitá šetření. Další kapitoly se pak věnují konkrétním analýzám náboženské scény. Empirická část začíná rozborem posunů v náboženském vyznání, návštěvnosti bohoslužeb, postojům k církvím a sympatiím k náboženským systémům. Poté přechází k otázce obsahů náboženské víry a jejich popularity v české společnosti. Dále jsou rozebírány rozdíly v religiózním chování i postojích a obsazích víry podle základních sociodemografických charakteristik – věku, pohlaví, vzdělání a socioekonomického postavení.
Objev podobné jako Náboženství v české společnosti na prahu 3. tísiciletí - Dana Hamplová - e-kniha
Ze života české společnosti (spisy - svazek 23) (978-80-237-3754-7)
Elektronická kniha - autor Josef Škvorecký, 206 stran Soubor Ze života české společnosti (poprvé vyšel roku 1985 s ilustracemi Jana Brychty v nakladatelství 68 Publishers) tvoří tři části: Ze života lepší společnosti (vyšlo knižně v roce 1965), Ze života socialistické společnosti a Ze života exilové společnosti, která vznikala až v autorově novém domově v Torontu. Základním rysem tohoto souboru je Škvoreckého schopnost pojmenovat skutečnost se satirickým nadhledem a přitom s laskavě vlídným humorem. Tyto humoristicko-satirické miniatury jsou přímým svědectvím Škvoreckého spisovatelské jedinečnosti a umělecké mimořádnosti. Detaily knihy: Autor: Josef Škvorecký Rok vydání: 0 ISBN: 978-80-237-3754-7 Počet stran: 206
Objev podobné jako Ze života české společnosti (spisy - svazek 23) (978-80-237-3754-7)
Proč školství a jeho aktéři selhávají - Radim Šíp
Proč reformy školství jsou často neúspěšné? Proč je prostředí škol v podstatě toxické a systémově brání procesu vzdělávání? Proč přes upřímnou snahu osvícených ředitelů a učitelů změnit tvář školy nedochází k její faktické transformaci? Kniha dokládá, že reformy zasahují pouze povrch škol. Jádro instituce školy řídí racionalita, která je spojená s industriální nacionalistickou érou. Tato racionalita je na mnoha úrovních - od státní, přes regionální až po úroveň každodenního jednání všech aktérů - v rozporu se strukturou globalizujícího se světa, s jeho síťovou a nehierarchickou povahou. V tomto novém světě je instituce školy stále institucí, která systémově normuje a homogenizuje obyvatelstvo a vylučuje všechny nepřizpůsobivé. Stojíme na prahu zcela nové éry, ale školy duní rytmem 19. století.
Objev podobné jako Proč školství a jeho aktéři selhávají - Radim Šíp
České vysoké školství (978-80-247-3009-7)
Elektronická kniha - autor Libor Prudký, Petr Pabian, Karel Šima, 168 stran Renomovaní čeští autoři přináší první komplexní a teoreticky založený pohled na vývoj českého vysokého školství po roce 1989. S využitím konceptu "masifikacee" vysokého školství detailně analyzují základní vývojové trendy, jimiž české vysoké školství prošlo, a to v několika vzájemně propojených oblastech. Podstatné změny kapacit vysokého školství měly významné důsledky pro postavení jak studentů, tak akademických pracovníků. Tito hlavní aktéři jsou představeni jak z hlediska vnitřních charakteristik, tak i v kontextu celé společnosti.
Objev podobné jako České vysoké školství (978-80-247-3009-7)
Sociální práce ve školství - Hurychová Eva, Blanka Ptáčková
Záměrem publikace je přiblížit sociální práci ve školách a dát ji do souvislosti s dalšími důležitými aspekty. Dotýká se témat, jako je původ humanitárních činností, křesťanský humanismus, nebo péče o duši. Zabývá se závažným fenoménem násilí a konkretizuje další příčinu domácího násilí spojenou s perzistujícími negativními rysy syndromu ADHD. Kniha uvádí složitosti různých systémů, šikanu, kyberšikanu, klady a zápory inkluze, sociální a situační kontexty, sociální a speciální pedagogiku či souvislosti s migrací. Součástí knihy je i téma naučené bezmocnosti, téma dětí se syndromem zavržení rodiče a dětí jako svědků násilí v rodině včetně následné citové deprivace. Publikace se zamýšlí, co dnes chybí jak dětem, tak dospělým. Podstatné principy mají od útlého věku vliv na výchovu, osobnostní vývoj, studijní prospěšnost a chování ve škole, sociální vazby, profesní a intimní vztahy. Pokládá si otázku, co je třeba dnes napravovat v individuálních či jiných bytostně společenských záležitostech. Sociální práce ve školách svou historií a podrobnostmi celek knihy uzavírá. Jde o nejdynamičtější aplikovanou sociální činnost, u nás však absentuje, přestože se v zahraničí velmi osvědčila. Pro žáky je potřebná její včasnost s legitimním přesahem mimo školu. Skutečný zájem o tuto profesi v knize dokládají číselné výsledky celorepublikového výzkumu.
Objev podobné jako Sociální práce ve školství - Hurychová Eva, Blanka Ptáčková
První zkušenosti s GDPR ve školství - Alice Frýbová
Publikace První zkušenosti s GDPR ve školství je pojata komplexně, strukturovaně a systematicky. Je určena nejen pro ředitele škol a školských zařízení, ale bezesporu ji mohou využít také zřizovatelé, orgány státní správy, úředníci na školských úřadech a právníci zabývající se problematikou GDPR ve školství. Publikace se obšírně věnuje tématu ochrany osobních údajů počínaje stručným výčtem historie, významem a postupnou systematizací ochrany osobních údajů, přes zásady jejich zpracování až po konkrétní povinnosti škol při aplikaci GDPR a s popsáním konkrétních případů z praxe různých škol. Samozřejmostí je definice základních pojmů se srozumitelným vysvětlením jejich významu čtenářům bez právnického vzdělání. V kapitole věnované aplikaci povinností do prostředí škol jsou popsány zkušenosti s GDPR ve čtyřech oblastech činností (poskytování vzdělávání, personální agenda, ochrana majetku, propagace školy), a to s využitím analýzy podle šesti faktorů (záznamy o činnostech zpracování, informační povinnost, výkon práv subjektu údajů, hlášení porušení zabezpečení osobních údajů, smlouva mezi správcem a zpracovatelem a pověřenec pro ochranu osobních údajů).
Objev podobné jako První zkušenosti s GDPR ve školství - Alice Frýbová
Jak české školství spravovaly školské úřady - Tomáš Bouda
Skončení resortního řízení školství s jeho hlavními institucemi školskými úřady proběhlo rámováno vstupem do nového tisíciletí mnohými očekáváními, také od nové podoby veřejné správy školství. Tedy jaksi mimoběžně, odevzdaně. A nespravedlivě, věděl jsem a byl v tom utvrzován občasným, ale stálým vzpomínáním na školské úřady, také poklesem kvality vzdělávání dokumentovaným zejména sestupnými trendy výsledků v testování PISA 2009. Že se budu podílet na nápravě tohoto stavu, už jsem ani nedoufal. Velkou výzvu jsem nemohl odmítnout a zvládl jsem ji, jak jsem vzhledem k času a svým silám mohl. Určitě budou následovat erudovanější a obsáhlejší zpracování resortního řízení i konkrétních školských úřadů, ale má-li poznání jejich významu přispět i současnému hledání středního článku podpory (řízení) obecního školství, pak pokusy o jejich připomenutí, popsání a objasnění nelze odkládat. Věřím, že dokument Jak české školství spravovaly školské úřady a co z toho plyne pro Strategii 2030+ bude inspirací při úvahách o nejúčinnější podobě středního článku a nejlépe o nové reformě veřejné správy školství, bez které se dle mého názoru zkvalitňování vzdělávání neobejde.
Objev podobné jako Jak české školství spravovaly školské úřady - Tomáš Bouda
Církve a české školství - Záboj Horák - e-kniha
eBook: Výuka náboženství na základních a středních školách, teologické bádání na školách vysokých a zřizování církevních škol k obecné výuce všem předmětům se v posledních staletích stalo projevem náboženské svobody jednotlivce i různých náboženských společností a církví. Publikace, která je svým zaměřením na českém trhu ojedinělá, se věnuje dějinám církevního školství, výuce náboženství a postavení teologických fakult. Vychází z rozdílu mezi výukou náboženství jako učebního předmětu na školách a teologií jako vědou a všímá si též rozdílu mezi školní výukou náboženství, k níž má přístup každý zájemce bez ohledu na vyznání, a náboženskou přípravou uvnitř církví, která je určena věřícím.Kniha seznamuje studenty pedagogických, filozofických a teologických fakult s organizací významné části českého školství, s jejím vývojem a s rolí, kterou v ní hrají církve.
Objev podobné jako Církve a české školství - Záboj Horák - e-kniha
České menšinové školství v Československé republice - Michal Šimáně
Hlavním cílem této publikace je na základě historicko-pedagogického výzkumu představit každodenní život českých obecných menšinových škol v období první Československé republiky v širším společensko-historickém kontextu. Každodenní život těchto škol přitom autor sleduje v politickém okresu Ústí nad Labem, který se nacházel v období první republiky v česko-německé jazykově smíšené oblasti. Výsledky výzkumu prezentované v této monografii přinášejí nové, dosud nikde nepublikované, poznatky z každodenního života českých menšinových škol. Odhalují například problémy, se kterými se tyto školy musely potýkat v různých oblastech života škol, i strategie, které zástupci českých škol volili při řešení těchto problémů.
Objev podobné jako České menšinové školství v Československé republice - Michal Šimáně
Testové úlohy nejen pro deváťáky: studijní předpoklady (80-7168-928-9)
Kniha - autor Jana Moravcová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Sbírka obsahuje zhruba tři stovky úloh, rozčleněných do dvanácti tematických kapitol. Témata jsou zajímavá a zábavná, mnoho nového se jejich prostřednictvím dovíte, často se i zasmějete. Všechny úlohy jsou zaměřeny na práci s informacemi. Informace hledáte, porovnáváte, vyvozujete nové a přitom si prohlubujete dovednosti, které vám usnadní vaše studijní úsilí.
Objev podobné jako Testové úlohy nejen pro deváťáky: studijní předpoklady (80-7168-928-9)
Testy obecných studijních předpokladů a základy logiky 1. díl - Pavel Kotlán
Publikace vychází již v 11. přepracovaném a aktualizovaném vydání a reaguje na nové trendy v přijímacím řízení v českém vysokém školství, kde se u přijímacích zkoušek začínají masivně testovat obecné studijní předpoklady, jež vycházejí převážně z logických testů a SCIO testů. Test OSP je součástí přijímacích zkoušek na Univerzitu Karlovu v Praze, Ostravskou univerzitu, Univerzitu Palackého v Olomouci a další vysoké školy. V této publikaci také autoři aktuálně reagují na změny v přijímacím řízení na Masarykovu univerzitu v Brně, kdy je kritériem pro přijetí úspěšné absolvování „Testu studijních předpokladů“. Cílem přijímacích testů je prověřit znalosti v těchto oblastech: verbální a kritické myšlení, numerické a kvantitativní myšlení, prostorové a symbolické myšlení, analytické myšlení a úsudky, resp. základy vědeckého, kritického myšlení a kulturního přehledu. Zmíněné je dominantní náplní i této publikace. Kromě vysvětlení teoretických postupů řešení se v knize setkáte také s mnoha praktickými radami, ale především s velkým množstvím testových příkladů. Stejně tak je obsahovou náplní této publikace podrobné vysvětlení základů výrokové, predikátové a normativní logiky. Připraví uchazeče o studium např. na Univerzitě Karlově v Praze, Masarykově univerzitě v Brně, Univerzitě Palackého v Olomouci, Ostravské univerzitě, VŠB - TU v Ostravě, Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, VUT v Brně, UTB ve Zlíně, Slezské univerzitě v Opavě, VŠE v Praze, Západočeské univerzitě v Plzni, Univerzitě v Hradci Králové, Technické univerzitě v Liberci, UJEP v Ústí nad Labem, Vysoké škole chemicko-technologické v Praze, MZLU v Brně nebo České zemědělské univerzitě v Praze.
Objev podobné jako Testy obecných studijních předpokladů a základy logiky 1. díl - Pavel Kotlán
Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky - Petr Eisenmann - e-kniha
eBook: Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019–2022 multioborovým týmem složeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem sedm kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady žáka k řešení úloh v matematice: matematická citlivost, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, počtářská dovednost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu, sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Tyto ukazatele tvoří strukturu a v rámci monografie je popsán jak důvod jejich zařazení do vytvořené struktury, tak i jejich operacionalizace pro potřeby diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je totiž certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umožní stanovit možná rizika, jež žákovi mohou bránit v úspěšném řešení matematických úloh. Důsledky pro učitelskou praxi, zejména náměty pro práci se žáky za účelem snížení rizik, popisuje závěrečná kapitola monografie.
Objev podobné jako Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky - Petr Eisenmann - e-kniha
Fakta a trendy v současné české společnosti - Dan Ryšavý, David Fiedor - e-kniha
eBook: Cílem knihy je na dostupných datech ukázat proměňující se podmínky života naší společnosti zhruba od začátku milénia. Vedle vývoje v čase kniha přináší řadu mezinárodních srovnání a také mapky ukazující diverzitu mnoha jevů uvnitř ČR. V knize se čtenář setká i s vybranými výsledky Sčítání lidu, domů a bytů 2021. Je určena všem, kdo si kladou otázky týkající se společenských proměn a toho, nakolik jsme si jich vědomi. Všem, kteří se brání vlivu dezinformací a snaží se kriticky přistupovat k dostupným datům a tomu, jak jsou prezentována. Může se stát vhodnou pomůckou např. pro středoškolské hodiny Základů společenských věd, úvodní kurzy sociálněvědních oborů na vysokých školách atp.
Objev podobné jako Fakta a trendy v současné české společnosti - Dan Ryšavý, David Fiedor - e-kniha
Kritika rozvoje (9788024650739)
Elektronická kniha - autor Tomáš Imrich Profant, 174 stran, česky Již více než sto let rozvoj pozitivně definuje směřování naší společnosti. Je východiskem, ke kterému odkazují jak globální cíle udržitelného rozvoje, tak lokální rozvojové plány městských čtvrtí. Tato kniha zpochybňuje základní rozvojové myšlenky. Poukazuje na existenci alternativ v dávné minulosti i dnes. Ne vždy lidskému myšlení dominovala představa lineárního pohybu dějin vpřed. Cirkulární pojetí historie nám umožňuje uvědomit si, že je možný jiný způsob myšlení o rozvoji. Rozvoj se jako produkt osvícenství začíná plně projevovat na počátku 20. století během kolonialismu, jehož se stal pevnou součástí. Kniha proto začíná důsledným mapováním této vazby, aby se následně mohla kriticky věnovat jak ideologii, tak praxi rozvoje. Institucionální aparát rozvoje v podobě mezinárodních organizaci, expertů, politiků, technokratů, ale i vládních agentur a nevládních aktérů je zde vnímán jako nástroj...
Objev podobné jako Kritika rozvoje (9788024650739)
Putování za obzor: Tramping v české společnosti 1918-1989 (978-80-7422-707-3)
Kniha - autor Jan Randák; Jan Krško; Jan Mareš, 696 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Ostouzený i oslavovaný, popularizovaný i potlačovaný, především ale více než sto let přítomný. Tramping, ryze český fenomén, jenž se zrodil ve stínu povltavských lesů na úsvitu československé samostatnosti. Třebaže se jeho počátky skrývají v mlze času, jeho osud představuje pozoruhodný příběh touhy po svobodě, volnosti a opravdovosti, a to napříč generacemi a v různých politických režimech. Trampové se ocitali v hledáčku prvorepublikových mravokárců i státních orgánů, byli sledováni úřady v době protektorátu, komunistický režim je považoval za problémové pásky a chuligány. Dějiny trampingu však nejsou jen historií pronásledování a represí, ale také životní radosti, nezaměnitelného humoru a hledání romantiky i čistých mezilidských vztahů v záři táborových ohňů nebo jen tak pod hvězdnou oblohou. Kniha Putování za obzor ukazuje cestu českého trampování Od prvopočátku až do...
Objev podobné jako Putování za obzor: Tramping v české společnosti 1918-1989 (978-80-7422-707-3)
Psychologické aspekty změn v české společnosti - Ilona Gillernová, Vladimír Kebza, Milan Rymeš - e-kniha
eBook: Kniha shrnuje vývojové trendy a změny, které nastaly v naší společnosti na přelomu minulého a současného tisíciletí v různých oblastech a sférách života lidí (školství, zdravotnictví, rodina, zaměstnání, doprava apod.), a to z hlediska různých věkových skupin (děti, mladiství, senioři) a též specifických skupin populace (učitelé, rodiče, některé vybrané profese). Zaměřuje se na kontext dopadu změn na kvalitu života naší populace, zejména v aspektech životního stylu a péče o zdraví, dále na hodnotovou orientaci společnosti, na vztahy (zaměstnání a rodina, rodiče a děti, učitelé a žáci, zaměstnavatelé a zaměstnanci) a na výkon určitých profesí. Autoři charakterizují pozitiva změn i negativní dopady a srovnávají stávající stav v naší populaci se situací v zemích Evropské unie. Publikace je určena studentům psychologie, sociologie a ostatních humanitních oborů i odborníkům v praxi.
Objev podobné jako Psychologické aspekty změn v české společnosti - Ilona Gillernová, Vladimír Kebza, Milan Rymeš - e-kniha
Sociální práce ve školství (978-80-271-3313-0)
Kniha - autor Eva Hurychová; Blanka Ptáčková, 240 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Záměrem publikace je přiblížit sociální práci ve školách a dát ji do souvislosti s dalšími důležitými aspekty.
Objev podobné jako Sociální práce ve školství (978-80-271-3313-0)
Podívejte se také
- Jako bychom dnes zemřít měli
- Jako v nebi, jenže jinak ()
- Pokud neprodáte, jako byste nebyli
- Jako hvězdy v temné noci ()
- Jako řeka, jež plyne (9788025713686)
- Educa Rychlý jako rys 350 obrázků
- nahrivaci polstarek tresnove pecky jako obklad
- Thor: Láska jako hrom - DVD (D01566)
- Jako zázrakem, Ze vzpomínek na dětství ()
- Jako zabít ptáčka - Blu-ray (U00532)
- Jako v nebi, jenže jinak (9788072604289)
- Jako člověk (978-80-88407-40-9)
- Jako fakt? (978-80-7656-048-2)
- Jako přízrak (978-80-7244-473-1)
- Bezdomovectví jako alternativní existence mladých lidí (9788024624181)
- Národ a dějiny jako sociologický problém (9788024641409)
- Jako stín (978-80-7662-405-4)
- Jako pes (978-80-7287-262-6)
- Thor: Láska jako hrom - Blu-ray (D01567)
- Jako Ráma (978-80-907504-7-0)
- Den jako buben, rok jako mlok…: Burleskní příběh generálního ředitele Jonáše Hoffmanna (978-80-87559-11-6)
- Trénuj jako výsadkář (978-80-271-1773-4)