F-15 Eagle je bezesporu ikonickým americkým strojem, který by mohl být archetypem moderního víceúčelového letounu. Pokud by dnes tvůrci letounu měli pro tento stroj vybrat jméno, pravděpodobně by zvolili slovo neporažený. Jde totiž o jediný bojově široce nasazený typ ve výzbroji US Air Force, který nikdy nebyl ve vzdušných soubojích sestřelen nepřátelským letounem. Stroje F-15 všech uživatelů si drží skóre nejméně 104 sestřelených nepřátelských letounů (pokud budeme uvažovat o vítězstvích deklarovaných izraelskými prameny) vůči nulovým vlastním ztrátám. To je více, nežli dokázaly F-16 či legendární F-14 a údaj svědčí o výkonech typu, které v mnoha ohledech nedokázal překonat žádný jiný letoun na světě. Pro porovnání se nabízí, že ruská rodina Su-27/30/35 nedosáhla ani po současném zapojení do intenzivního konfliktu na Ukrajině více než pětiny vítězství F-15. I ostatní ztráty F-15 způsobené zásahy pozemními protiletadlovými prostředky, technickými příčinami či pilotní chybou patří mezi nejnižší v dané třídě a dosahují se 125 odepsanými letouny statisticky jeden zničený F-15 na více než 100 000 letových hodin. To je pro srovnání desetina oproti předchůdci v podobě typu F-4. Není proto překvapivé, že se F-15 stal a dodnes po právu je páteří US Air Force a americké letectvo na něj dále bude spoléhat i po příchodu strojů páté generace, stejně jako jde o klíčový typ pro zahraniční uživatele. F-15 byl totiž prvním letounem, který byl navržen specificky pro splnění požadavků bojových pilotů. Ti se podíleli na vývoji a i koncepční zadání letounu bylo stvořeno na základě detailních teoretických rozborů nasazení bojových letounů. Extrémně detailní a propracované zadání zohledňující taktické poznatky z vzdušných soubojů z Vietnamu se projevilo v úrovni navrženého palubního vybavení i aerodynamickém konceptu. F-15 byly od počátku vybaveny velmi pokročilými systémy, a i když po úvodních verzích F-15A/B vznikla druhá generace F-15C/D, útočné F-15E a nejnovější generace F-15EX, ty se liší jen palubním vybavením, které logicky podléhá zastarávání. Během padesáti let se tvary F-15 prakticky nezměnily, protože k tomu nebyl důvod. Jde o další důkaz enormní nadčasovosti letounu, které soupeřící typy ani zdaleka nedosáhly. Ostatně, tvary a aerodynamický koncept letounu F-15 jsou důsledkem zřejmě nejnáročnějšího a nejdetailnějšího vývoje vůbec, kdy byl letoun od počátku navrhován s ověřováním konceptu křídla s pevnou i měnitelnou geometrií a s rozdílným uložením motorů s tím, že paralelně byly výsledky ověřovány vůči jednomotorovému uspořádání. Ohromné investice do vývoje a ospravedlnění zvoleného designu se jednoznačně vyplatily. Stávající generaci F-15 čeká pravděpodobně výroba po dobu další dekády a tento legendární stroj se proto dost možná dočká sta let ve službě od vzletu prototypu. Na druhou stranu F-15 ukázal i jednu ohromnou slabinu, a to cenu. Jestli v době vzniku F-15 u letectva existoval prostor pro lehčí typ, jímž se později stal F-16, nyní to již neplatí. Zatímco F-16 má nástupce v podobě široce rozšířeného letounu F-35, „neviditelné“ F-22 se plnohodnotným nástupcem F-15 nestaly, a to zejména z ekonomických důvodů. Letouny kategorie F-15 jsou nadále vyhrazeny jen těm nejbohatším letectvům světa a v dnešní době v početnosti ustupují víceúčelovým levnějším typům, třebaže tyto představují kompromis co do schopností a v oblasti vzdušné nadvlády na F-15 v mnoha ohledech i přes svůj stealth charakter nedosahují. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO č.112 - McDonnell Douglas/Boeing F-15 Eagle - Jakub Fojtík , Douglas kalendarV předchozích dílech publikace byla představena řada výchozího modelu Suchoj Su-27 a dále námořní speciál Su-27K/Su-33 a bitevní Su-34. Posledními členy rodiny jsou letouny verzí Su-30 a Su-35, které jsou ve výrobě dodnes. Ty lze považovat za vůbec nejvýkonnější představitele rodiny vzešlé ze Su-27. Su-30 vznikl na základě modernizačního projektu Su-27M, který již nestihl být dokončen před rozpadem SSSR a potkal jej typický porevoluční chaos. Velmi nadčasové zadání z osmdesátých let ale znamenalo, že na Su-27M byla ověřena řada nových technologií, které se staly základem pro novou verzi Su-30 a které byly dále doplněny možností integrace nových prvků ze Západního světa. Výsledný model Su-30 je proto exportně nejúspěšnějším zástupcem celé rodiny, který slouží ve stovkách kusů v Rusku, Indii, Číně a mnoha dalších zemích Afriky, Asie i Jižní Ameriky. Protože letouny slouží často i k velení a řízení vzdušných operací, jsou všechny Su-30 dvojmístné. Následný Su-35 je pak finálním typem vzešlým z verze Su-27M, který se ale vrací k jednomístnému uspořádání, neboť roli druhého člena posádky měla u tohoto letounu zastat pokročilá plně digitální avionika. Řazen je ve svém posledním standardu ke 4,5 generaci (či generaci 4+), což má jasně ukazovat na odstup od rodiny Su-27. U Su-35 výrobce očekával enormní obchodní úspěch, kdy se tento letoun měl stát náhradou dosluhujících Su-27 první generace, ale i západních typů jako byly letouny F-4 a další. Jenže k tomu nikdy nedošlo a zatím je služba Su-35 omezena na Rusko a Čínu a posledním uživatelem se měl stát Írán. Pro Rusko je, jak se zdá, potenciál Su-27/30/35 prakticky vyčerpán, protože i tradiční zákazníci jako je Čína a Indie mají zájem spíše o následující generaci víceúčelových strojů a mnohé menší státy se od Ruska odklonily po zahájení války na Ukrajině. A pokud tak neučinily, obyčejně jde o chudší země nemající rozpočet na pořízení podobných letounů. Tempo výroby letounů klesá a pokud Rusko pro své vzdušné a kosmické síly znovu neobjedná další letouny, může dokonce dojít poprvé i k přerušení výroby. Rodinu Su-30 a Su-35 čeká ze všech verzí spolu se Su-34 nejdelší služba. A jejím popisem se symbolicky uzavírá osud celé rozvětvené rodiny vzešlé z na svou dobu extrémně nadčasového Su-27. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO č.109 - Suchoj Su-30 & Su-35 3.díl - Jakub Fojtík , Hübner jakub: jakub hübner - cd (mm201812)Stíhací letoun F-16 představuje dodnes jeden z nejuniverzálnějších vojenských typů, který ve výrobě zcela jistě překoná padesáté výročí od vzletu prvního prototypu. Po létech, kdy se americké vojenské letectvo snažilo pod dojmy z nasazení ve Vietnamu získat do svých řad sofistikované těžké stíhací letouny, znamenal lehký typ F-16 zásadní odklon od tehdejšího směru vývoje. Jeho konstruktéři vsadili na zcela opačné hodnoty a pokusili se vyvinout lehký víceúčelový typ s ohromným růstovým potenciálem, který měl být od počátku určen jak pro domácí americké letectvo, tak i pro zahraniční zákazníky. A tento krok se více než vydařil a s více než 4 700 vyrobenými kusy patří rodina F-16 mezi nejúspěšnější bojové letouny světa. I dnes, téměř padesát let po vzletu prototypu stále probíhá výroba tohoto letounu, ačkoliv poslední generace Block 70/72 mají s původními YF-16 společnou prakticky jen drakovou skupinu a aerodynamický koncept. Oproti letounům jako byl F-4 Phantom II či MiG-21 je úspěch F-16 na trhu založen na velmi povedených výkonech, příznivé ceně, velké variabilitě schopností a širokém množství doplňků a modernizací s koncepcí flotilových upgradů. Servisní život mnohých F-16 jim umožní provoz až do roku 2050, což mnohonásobně překonává původní očekávání tvůrců. Navíc je F-16 i bojově důkladně prověřeným typem, který byl nasazen v mnoha konfliktech po celém světě. Pro americké letectvo jde nadále o klíčový typ, o jehož náhradě dodnes nepanuje shoda. Moderní F-35 totiž přicházejí se zcela jiným konceptem bojových schopností a mnoho odborníků z vojenského letectva hlasitě uvádí, že provozně levné a nenáročné F-16 nelze jen tak vyřadit bez náhrady. I proto se po létech plánovaného vyřazení a náhrady F-16 menším množstvím F-35 začíná stále jasněji hovořit o možném zařazení přímého nástupce v podobě nově vyvinutého stroje, či dokonce o opětovném nákupu F-16 posledních verzí. Zkráceně řečeno, F-16 pro USAF a mnohé další uživatele není jen stíhacím letounem, ale je prvkem tvořícím jádro taktických schopností a fungování bez něj není snadné. Zemím NATO letouny F-16 umožnily plné rozvinutí taktických schopností jejich letectev a i noví uživatelé, kteří typu přibyli v posledních letech, u posledních verzí získávají schopnosti nové generace, které v jejich inventáři zatím nebyly. Mnozí kritici letounů páté generace jako F-22 či F-35 uvádějí, že u nich došlo k odklonu v těch oblastech, které byly u F-16 příčinou úspěchu. Předně jde o manévrovatelnost letounu, která i přes zbraně kategorie BVR má na soudobém bojišti stále podstatný význam, a dále potom možnost působit blízko nepřítele, neboť víceúčelové F-16 představují i podstatný prvek přímé bojové podpory pozemních sil. Jejich přímé nahrazení letouny kategorie F-35 není proto možné, a v mnoha ohledech proto F-16 zůstane nepřekonaným typem. F-16 sice postrádá atribut snížené zachytitelnosti, avšak otázkou je, nakolik je to omezující. Většina uživatelů těchto letounů totiž neplánuje střet se zeměmi vybavenými stroji páté generace a pro ně bude F-16 i v následující dekádě plně postačujícím typem. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 82 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 1.díl - Jakub Fojtík , Lamart mlýnek na maso č. 8 aero lt7041 (lt7041)Druhý díl, v návaznosti na první díl, pokračuje v popisu služby různých verzí letounů F-16. Začíná samozřejmě v domácím letectvu v USA. Dále popisuje výběr a službu v Evropěa to v Belgii, Dánsku, Nizozemí a Norsku. Následují dodávky na Blízký východ včetně plánovaných dodávek do Iránu, které se uplatnily nakonec v Izraeli, který se stal jejich významným uživatelem. V Africe to byl Egypt a Maroko. V dalších kapitolách publikace pojednává o službě v ostatních zemích NATO a v časové návaznosti pokračuje s dodávkami opět na Blízký východ, do Asie nebo do Polska. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 85 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 2.díl - Jakub Fojtík , F přechod ff 15, 5ks (k16a)Stíhací letoun F-16 představuje dodnes jeden z nejuniverzálnějších vojenských typů, který ve výrobě zcela jistě překoná padesáté výročí od vzletu prvního prototypu. Po létech, kdy se americké vojenské letectvo snažilo pod dojmy z nasazení ve Vietnamu získat do svých řad sofistikované těžké stíhací letouny, znamenal lehký typ F-16 zásadní odklon od tehdejšího směru vývoje. Jeho konstruktéři vsadili na zcela opačné hodnoty a pokusili se vyvinout lehký víceúčelový typ s ohromným růstovým potenciálem, který měl být od počátku určen jak pro domácí americké letectvo, tak i pro zahraniční zákazníky. A tento krok se více než vydařil a s více než 4 700 vyrobenými kusy patří rodina F-16 mezi nejúspěšnější bojové letouny světa. I dnes, téměř padesát let po vzletu prototypu stále probíhá výroba tohoto letounu, ačkoliv poslední generace Block 70/72 mají s původními YF-16 společnou prakticky jen drakovou skupinu a aerodynamický koncept. Oproti letounům jako byl F-4 Phantom II či MiG-21 je úspěch F-16 na trhu založen na velmi povedených výkonech, příznivé ceně, velké variabilitě schopností a širokém množství doplňků a modernizací s koncepcí flotilových upgradů. Servisní život mnohých F-16 jim umožní provoz až do roku 2050, což mnohonásobně překonává původní očekávání tvůrců. Navíc je F-16 i bojově důkladně prověřeným typem, který byl nasazen v mnoha konfliktech po celém světě. Pro americké letectvo jde nadále o klíčový typ, o jehož náhradě dodnes nepanuje shoda. Moderní F-35 totiž přicházejí se zcela jiným konceptem bojových schopností a mnoho odborníků z vojenského letectva hlasitě uvádí, že provozně levné a nenáročné F-16 nelze jen tak vyřadit bez náhrady. I proto se po létech plánovaného vyřazení a náhrady F-16 menším množstvím F-35 začíná stále jasněji hovořit o možném zařazení přímého nástupce v podobě nově vyvinutého stroje, či dokonce o opětovném nákupu F-16 posledních verzí. Zkráceně řečeno, F-16 pro USAF a mnohé další uživatele není jen stíhacím letounem, ale je prvkem tvořícím jádro taktických schopností a fungování bez něj není snadné. Zemím NATO letouny F-16 umožnily plné rozvinutí taktických schopností jejich letectev a i noví uživatelé, kteří typu přibyli v posledních letech, u posledních verzí získávají schopnosti nové generace, které v jejich inventáři zatím nebyly. Mnozí kritici letounů páté generace jako F-22 či F-35 uvádějí, že u nich došlo k odklonu v těch oblastech, které byly u F-16 příčinou úspěchu. Předně jde o manévrovatelnost letounu, která i přes zbraně kategorie BVR má na soudobém bojišti stále podstatný význam, a dále potom možnost působit blízko nepřítele, neboť víceúčelové F-16 představují i podstatný prvek přímé bojové podpory pozemních sil. Jejich přímé nahrazení letouny kategorie F-35 není proto možné, a v mnoha ohledech proto F-16 zůstane nepřekonaným typem. F-16 sice postrádá atribut snížené zachytitelnosti, avšak otázkou je, nakolik je to omezující. Většina uživatelů těchto letounů totiž neplánuje střet se zeměmi vybavenými stroji páté generace a pro ně bude F-16 i v následující dekádě plně postačujícím typem. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 82 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 1.díl (Defekt) - Jakub Fojtík , Kjust jaguar f-pace 2015+ sada tašek aero (5ks) (7020010)Bitevní vrtulníky jsou jedním z nejpodivuhodnějších příkladů technologického vývoje vojenské techniky ve druhé polovině 20. století. Od války v Alžírsku, přes Koreu, Vietnam a Afghánistán, až po současné konflikty v Sýrii a na Ukrajině – všude sehrály bitevní vrtulníky svou roli a ze všech těchto nasazení vzešly další převratné vývojové stupně a modifikace. Seznamte se nejen s historií, ale i s technikou, konstrukcí a výzbrojí těchto nebezpečných létajících strojů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Bitevní vrtulníky - Jakub Fojtík , Boeing 747 v ohrožení - dvd (w01194)Bitevní letoun A-10 je doslova jednou z moderních legend americké letecké konstrukční školy. Stejně jako v případě ruského typu Su-25 je i A-10 ukázkou účelového designu zamřeného na splnění jednoduchých požadavků – vysoké obratnosti na malých rychlostech umožňující lety v nízkých výškách, extrémní palebné síly pro likvidaci širokého spektra cílů, odolnosti proti zásahům nepřátelskou palbou a výrobní a údržbové jednoduchosti. Celý letoun byl doslova postaven kolem 30mm rotačního kanónu GAU-8/A, nejvýkonnější hlavňové zbraně použité kdy na letounu. Ohromná nosnost výzbroje ve spojení s dlouhou vytrvalostí dala vzniknout skutečně unikátnímu typu, který po celý svůj život vyniká nejen odolností vůči nepřátelské palbě, ale i vůči různým politickým, lobbistickým a jiným velitelským tlakům. Ještě před záletem prototypu se hovořilo o nepotřebnosti podobného jednoúčelového stroje a ani vítězství v porovnání s konkurenčním YA-9 nevedlo rovnou k sériové výrobě. I přes všechny plány a následné redukce se ale A-10 do služby dostaly a v ní vydržely několikeré pokusy o vyřazení. Jejich současný výhled provozu směřuje za horizont roku 2030 a před nedávnem přeživší flotila získala nová křídla prodlužující životnost. A již nyní samo americké letectvo přiznává, že ani extrémně sofistikované letouny páté generace na bojišti nedokážou plně zastoupit stroj, který byl od počátku určen k boji v blízkosti protivníka. A i když možná A-10 opakovaně prohrál v zákulisních hrách v americkém Kongresu, nikdy neprohrál na bojišti. Nasazení velkého množství A-10 v Iráku během operací Pouštní bouře a Pouštní štít jasně ukázalo, že flotila amerických bitevních letounů má ohromnou ničivou schopnost a dokázala kompletně zlikvidovat pozemní iráckou tankovou armádu, tehdy čtvrtého nejsilnějšího ozbrojeného sboru světa. Tento fakt jasně ukázal na technologickou dominanci Spojených států a sílu, kterou mu A-10 dávají. Téměř 1 000 zničených tanků jasně ukázalo, že i když A-10 postrádá eleganci stíhacích letounů a mezi piloty se mu opakovaně dostávalo nelichotivých přezdívek, představuje ten nejefektivnější prostředek pro likvidaci nepřátelské techniky v inventáři USAF. A stejně tomu bylo v dalších konfliktech v Iráku a Afghánistánu, které se bez přítomnosti A-10 neobešly. Bohužel, rozpad bipolárního uspořádání světa způsobil, že podobný letoun již pravděpodobně nikdy nevznikne a A-10 zůstane jediným západním zástupcem kategorie sériových proudových bitevních strojů. Bude jistě zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet koncept přímé letecké podpory v následujících letech. Neboť i přes všechnu snahu konstruktérů zvýšit vzdálenost letounů od cíle existuje nemálo situací, kdy je potřeba působit v přímé blízkosti nepřítele. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako A-10 Thunderbolt II - Jakub Fojtík , Hovory o józe a mystice č. 15Spojené státy postavily v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století svůj koncept vrtulníkového letectva na ostrých bojových zkušenostech z vietnamské džungle. Na základě analýzy nasazení UH-1 vypsala US Army v roce 1972 projekt UTTAS (Utility Tactical Transport Aircraft System), z nějž měl vzejít nový univerzální vrtulník pro armádu. Společnost Sikorsky do soutěže přihlásila projekt S-70 využívající poznatky z projektů S-61, S-65 a S-67. Armáda mu přidělila název YUH-60. Po téměř dvou letech od vzletu byl YUH-60 23. prosince 1976 oficiálně oznámen jako vítěz soutěže a ještě před koncem roku získal výrobce první objednávku na sériové stroje. Ty nesly označení UH-60A se jménem Black Hawk. Pojmenování vrtulníku na základě indiánských kmenů bylo u společnosti Sikorsky i dalších vrtulníkových výrobců tradicí. Jméno Black Hawk, v češtině Černý Jetřáb, patřilo náčelníkovi Sauků, který proslul nebývalou bojovou odvahou. Publikace detailně popisuje vývoj, výrobu, službu a export do zahraničí tohoto vrtulníku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako UH-60 Black Hawk - Jakub Fojtík , Cd jakub dekan srdce3D puzzle - 25 dílků v balení, téma letadla, materiál kov, vhodné od 14 let Hledáte-li činnost na večerní odpočinek, určitě by vám nemělo uniknout skládání puzzle. Sice spatřilo světlo světa již dávno, ale stále se jedná o nadčasovou aktivitu. V balení se nachází 25 dílků, k jejichž složení stačí jen malá dávka trpělivosti. Řadí se mezi 3D puzzle, které zobrazí objekt v prostoru. Výrobním materiálem 3D puzzle je kov. Klíčové vlastnosti produktu Metal Earth 3D puzzle Stíhací letoun F-15 Eagle Puzzle pomáhá rozvíjet jemnou motoriku, koncentraci i předvídavost 3D puzzle Metal Earth je svým motivem ideální pro děti od 14 let V balení se nachází celkem 25 dílků Jde o 3D puzzle Jeho materiálem je kov (alza.cz)
Podobné produkty ako Metal Earth 3D puzzle Stíhací letoun F-15 Eagle (32309010824) , Jakub a obří broskev ()Forces F-15 Eagle je americký stíhací letoun určený pro let za všech povětrnostních podmínek, který si kluci mohou postavit z 590 dílků. Ve skutečnosti je tento letoun reakcí na vývoj sovětských letadel MIG-25. Doposud bylo vyrobeno přes 1200 strojů. Výzbroj zahrnuje vícehlavňové dělo M61A1/A2 a rozsáhlý arzenál zavěšených raket vzduch-vzduch a vzduch-země. Je ideální pro přesné bombardování cílů. Obsah balení: 590 kostek stavebnice Vyberte dětem některou ze stavebnic Cobi! Vhodné pro děti od 8 let Měřítko: 1:48 Počet dílků: 590 Rozměry po sestavení: 41 x 12 x 21 cm Rozměry balení: 40 x 28 x 6 cm Země původu: EU (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Cobi 5803 Malá armáda Armed Forces F-15 Eagle 1:48 , Thrustmaster tca yoke pack boeing edition (4460210)Boeing F-A-18 Super Hornet Maverick je jedním z letounů kolekcí Matchbox®, vyrobených podle námětu nového filmu Top Gun: Maverick. S tímto letounem se mohou kluci přenést snadno do atmosféry příběhu plného dobrodružství ve vzdušném prostoru. Vyberte dětem Top Gun letadlo! Vhodné pro děti od 3 let Materiál: plast Průměrná délka: 11,5 cm Rozměr balení: 14 x 16,5 x 2 cm (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Matchbox Top Gun letadla Boeing F-A-18 Super Hornet Maverick , Boeing 747 rc letadlo se stabilizací (4260631427010)Kabel C-TECH síťový adaptér C14 (M) -> schuko (F), 15 cm (tonerpartner.cz)
Podobné produkty ako Kabel C-TECH síťový adaptér C14 (M) -> schuko (F), 15 cm , Puzzle mariánské lázně 500 dílků (č.15) (8594047727232)Obsahuje vystřihovací papírový model cvičného a bombardovacího letounu československého letectva Aero C-3B v měřítku 1/48.„Síbl“, neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28. Éra „síblů“ v čs. letectvu trvala něco málo přes deset let, během nichž tyto bezesporu elegantní, byť v r. 1955 již poněkud archaické stroje, poctivě a neúnavně sloužily nejen za slunných dnů, ale i v noci a za ztížených povětrnostních podmínek. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROmodel 8 - Aero C-3B ( Siebel Si 204) , Orava ar-112 (ar-112)"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část - Miroslav Irra , Děkan jakub: srdce - cd (9029568020)2. vydání již delší dobu vyprodané a velmi úspěšné publikace tentokrát v edici Aero. Publikace vyjde v celkem třech číslech Aera a to v čísle 92, 93 a 94."Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.V Aeru č. 95 vychází jako reedice poslední, třetí část publikace „Síbl“ Siebel Si 204/Aero C-3 v československém letectvu (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 95 Siebel Si-204/Aero C-3, 3. část - Miroslav Irra , Jakub kohák: dvojníci - cd (h00094)"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 93 Siebel Si-204/Aero C-3, 2. část - Miroslav Irra , Jakub vágner: austrálie - dvd (n01099)PhDr. Karla Motyková, DrSc., rozená Šneidrová (nar. 20. 5. 1930 v Praze), patří k první poválečné generaci českých archeologů, kteří zásadním způsobem formovali směřování oboru ve druhé polovině 20. století a podíleli se na vzniku a rozvoji moderního Archeologického ústavu Akademie věd. Karla Motyková byla vůdčí osobností protohistorické archeologie, vedla jeden z nejrozsáhlejších systematických výzkumů v Čechách (na Závisti), řídila pravěké oddělení Archeologického ústavu, mnoho let redigovala také prestižní archeologické periodikum Památky archeologické. Přednášela rovněž na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Její doménou se staly zejména doby laténská a římská. Předkládaná kniha může být významným příspěvkem k poznání rozvoje moderní české archeologie, zahrnujícím počátky Akademie věd, normalizační období i složitou transformaci po sametové revoluci. Zároveň vede čtenáře k hlubšímu pochopení archeologie jako takové, neboť přemýšlení o vlastním oboru a jeho možnostech poznání se táhne jako červená nit celým naším rozhovorem (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dlouhý život s archeologií - Rozhovor s Pavlem Fojtíkem - Pavel Fojtík, Karla Motyková , Parfumerie douglas vznik rodinného impéria (978-80-249-4847-8)Letní pneu - pro vozy SUV a offroad, rychlostní index Y (do 300 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 70 dB (třída 1), přilnavost na mokru A, úspora paliva B, zesílená (XL) a ochrana ráfku (FR), DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Když se přiblíží jaro a počasí se zlepšuje, je čas vyměnit zimní pneumatiky za letní. Ty jsou vybaveny tak, aby byly optimální pro provoz v teplejším období. Odborníci doporučují nasadit letní pneumatiky, pokud jsou teploty dlouhodobě vyšší než +7 °C. Můžeme vám s jistotou doporučit letní pneu Goodyear pro SUV. Nosnostní index, nebo také hmotnostní či zátěžový, udává největší možnou hmotnost, kterou může jedna pneumatika nést. Hodnota v tomto případě odpovídá 112 (do 1120 kg). Rychlostní index přesně určuje maximální doporučenou rychlost, pro kterou jsou pneumatiky vhodné. Tato pneumatika je vhodná pro automobily s rychlostním indexem Y (do 300 km/h) nebo nižším. Zásadní přednosti letní pneu Goodyear Eagle F1... (alza.cz)
Podobné produkty ako Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV 285/45 R20 112 Y (531857) , Dermacol f****** high shine lesk na rty č. 01 (85974333)Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do léta 1951 vyučilo v LVA min. 300 pilotů – budoucích důstojníků, z nichž většina posílila kádr velitelského sboru čs. letectva v době jeho masivní výstavby v letech 1951-1953. Dlužno ovšem poznamenat, že mnozí byli po únoru 1948 shledáni politicky nevyhovujícími a vystaveni perzekucím od vyhození z armády po věznění po vykonstruovaných soudních procesech. Kromě toho sloužil u LU ve výcviku pilotů – podůstojníků, u cvičných letek a leteckých pluků, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala jen přibližně osm let, ale ti, kdož na něm začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. I poté ještě poskytl mnoho krásných zážitků sportovním pilotů Svazarmu, kam byly po r. 1950 zbylé letouny předávány. Mnozí ještě dnes vzpomínají na polétání s „Bikrem“, na vítr šlehající do tváře jako ve slavných stíhačkách I. světové války. Mnozí další také dodnes litují, že si s ním již nestihli zalétat. Vzpomeňme proto službu „Bikra“, tohoto dvojplošného reliktu „zlaté éry letectví“ v čs. vojenském letectvu, i my. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Aero C-4/104 v československém letectvu - Miroslav Irra , Dermacol f****** high shine lesk na rty č. 05 (85974371)Kniha příjemnou a humornou češtinou promlouvá k lidem, kteří milují soužití koček a lidí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Čerňava - Jan Fojtík , Dermacol f****** high shine lesk na rty č. 02 (85974340)Čtvrtý svazek Spisů Jakuba Demla obsahuje první soubor autorových knih ve svérázném žánru kombinujícím deník, dokument a beletrii; v žánru, pro který on sám použil později slavný a kontroverzní termín „Šlépěje“. Svazek obsahuje tři Demlovy knihy, které předcházejí vzniku řady Šlépějí: Rosnička (1912), Domů (1913) a Pro budoucí poutníky a poutnice (1913), a první tři sborníky „šlépějové“ řady: Šlépěje I (1917), Šlépěje II (1918) a Šlépěje III (1919). Svazek doprovází doslov, ediční poznámka, překlady všech cizojazyčných pasáží, vysvětlivky reálií, jmenný rejstřík a reprodukce obálek původních vydání. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zrození Šlépějí - Jakub Deml, Jakub Vaníček, Martin C. Putna, Šuman Záviš , Dermacol f****** high shine lesk na rty č. 06 (85974388)Transferová folie na nehty č.112 Transfer folie určená pro nail art. Dodá nehtu kovový-holografický efekt. Folii lze použít jak na celý nehet, tak na jeho části a vytvořit tak třpytivé vzory. Použití: Zdobící folii nastříhejte na menší kousky či tvary. Na připravené, očištěné nehty folii upevníme pomocí lepidla na nehty, na gelové nehty je možné folii aplikovat do výpotku. Pro přírodní nehty také doporučujeme aplikaci do mokrého laku. Folii přikládejte vzorem nahoru, po přiložení na nehet vyhlaďte až k okraji nehtů, případně na požadovaná místa a nechte zaschnout či vytvrdit v UV lampě. Folii zafixujte vrchním gelem či lakem. Délka: 2 m Šířka: 3 cm (rajnehtu.cz)
Podobné produkty ako Transferová folie na nehty č.112 , Dermacol f****** high shine lesk na rty č. 04 (85974364)Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, 69 dílků, délka 16,6 cm, model a samolepky součástí balení, vhodný od 8 let S plastovými modely od tradičního českého výrobce hraček Směr si můžete sami sestavit oblíbené modely letadel či lodí. Propracované modely se vyznačují vysokou kvalitou a podobou reálné předloze. Při sestavování modelů si užijí mnoho zábavy malí i velcí. Modely jsou vhodné pro děti od 8 let. Klíčové vlastnostikvalitní model od tradičního českého výrobce hračekpropracované detailyvěrnost reálné předlozedoporučený věk od 8 letmodel letadla Aero C-3 A / Bměřítko 1:72 Letadlo Aero C-3Plastový model letadla Aero C-3 A / B se skládá z 69 dílků a je vyroben v měřítku 1:72. Složený model měří 16,6 cm na délku a 29,5 cm na šířku. Jedná se o slepovací stavebnici. Balení obsahuje seznam doporučených barev pro konkrétní letadlo, samolepky včetně... (alza.cz)
Podobné produkty ako Směr Model Kit 0936 letadlo – Aero C-3 A/B (8594877009362) , Stormred eagle (sptstorm029)Pan Dupáček, fenomén a fantom dědovy zahrádky, vznikl zcela náhodou, tak nějak jako celý vesmír. Jeho příběhy počínaje jeho stvořením nyní mohou být Vaše. Knížka obsahuje i hojnost obrázků. Pan Dupáček navazuje na knihy Čerňava a Žilinka a dotváří tak triptych těchto knih. Čtenáři ujasňuje mnohé z toho, co bylo v předcházejících knihách někdy jen letmo naznačeno. Pan Dupáček měl být původně knihou pro děti, ale nějakým podivným řízením osudu se stalo, že ho můžou číst i dospělí. O autorovi: Jan Fojtík (1937) je renesanční člověk se širokým spektrem činností. Zahradník, básník, sochař, tvůrce mnoha artefaktů, vynálezce, herec, scénárista a režisér DVD klipů. Také genealog, kosmolog, kočkomil, vypravěč a hlavně zakladatel Hunské Hordy v Česku. Samozřejmě i její chakan, chán chánů. Většinu svých prací tvořil zatím tak zvaně "do šuplíku". Jen jeho přátelé a známí, a také někteří lidé jdoucí kolem jeho zahrádky na Červeném kopci, mohli některá jeho díla vidět nebo číst. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Pan Dupáček - Jan Fojtík , F. dick vykosťovací nůž 15 cm red spirit (8174515)Závěrečný díl Dublinské trilogie je fakt parádní jízda. Že už vás nemůže nic překvapit? Omyl! Kdyby nevykopali ty dvě mrtvoly, mohla to být prvotřídní legrace. V hlavní roli s detektivní agenturou BPB: B jako Bunny, bývalý policajt, který konverzuje s duchy. P jako Paul, bývalý flákač, který místo sledování nevěrných manželů zalepuje kancelář konkurenční společnosti vteřinovým lepidlem. B jako Brigit, bývalá sestřička, která k detektivovi z té konkurenční firmy vyrazí na večeři, aby obdivovala jeho… ehm… ptáka?! Ta zkratka měla spíš znamenat Bezmezně Praštěný Blázinec. Legrace však končí, protože vykopali ty dvě mrtvoly. Jedna z nich je identifikována jako agent FBI, a tak dublinská kriminálka dostane pro vyšetřování posilu ze zámoří. Posila má červenou hřívu, bionickou protézu a hned prvnímu svědkovi svou přátelskou domluvou způsobí infarkt… Ne, opravdu to není legrační! Půjde tady o život, hned o několik životů. A mimochodem, začínáme i končíme na pohřbu. Tohle je Caimh, Caimh McDonnell – nejšílenější, nejoriginálnější a nejirštější autor kriminálních příběhů, který každým dalším románem překonává svou proklatě vysoko nastavenou laťku. Fanoušci Dublinské trilogie se už těší na závěrečné dějství. A jestli snad někdo ze čtenářů s „bělovlasým Irem s nevyslovitelným jménem“ dosud neměl tu čest, po tomhle kousku si ho zaručeně zamiluje. Nejprodávanější humoristická krimi série na Amazonu. (patro.cz)
Podobné produkty ako Poslední objednávky - McDonnell Caimh , Laowa 15 mm f/2 zero-d leica (ve1520l)Kdyby nevykopali ty dvě mrtvoly, mohla to být prvotřídní legrace. V hlavní roli s detektivní agenturou BPB: B jako Bunny, bývalý policajt, který konverzuje s duchy. P jako Paul, bývalý flákač, který místo sledování nevěrných manželů zalepuje kancelář konkurenční společnosti vteřinovým lepidlem. B jako Brigit, bývalá sestřička, která k detektivovi z té konkurenční firmy vyrazí na večeři, aby obdivovala jeho… ehm… ptáka?! Ta zkratka měla spíš znamenat Bezmezně Praštěný Blázinec. Legrace však končí, protože vykopali ty dvě mrtvoly. Jedna z nich je identifikována jako agent FBI, a tak dublinská kriminálka dostane pro vyšetřování posilu ze zámoří. Posila má červenou hřívu, bionickou protézu a hned prvnímu svědkovi svou přátelskou domluvou způsobí infarkt… Ne, opravdu to není legrační! Půjde tady o život, hned o několik životů. A mimochodem, začínáme i končíme na pohřbu. Tohle je Caimh, Caimh McDonnell - nejšílenější, nejoriginálnější a nejirštější autor kriminálních příběhů, který každým dalším románem překonává svou proklatě vysoko nastavenou laťku. Fanoušci dublinské trilogie se už těší na závěrečné dějství parádní jízdy. A jestli snad někdo ze čtenářů s "bělovlasým Irem s nevyslovitelným jménem" dosud neměl tu čest, po tomhle kousku si ho zaručeně zamiluje. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Poslední objednávky - Caimh McDonnell , Gigabyte x570s aero g (x570s aero g)V našem světě (a obzvláště v Manchesteru) působí temné síly, a proto buďme vděční za týdeník Podivná doba, který nám o nich přináší pravidelné zprávy. Podivná doba se věnuje tajemným a úžasným (ale mnohem víc těm tajemným) věcem v moderním životě, je to nejpřístupnější týdeník o všem nevysvětleném a nevysvětlitelném.Nebo se tak alespoň sám prezentuje. Skutečnost vypadá trochu jinak. Vydavatel je lidská troska, nerudný, vulgární opilec, který sám nevěří kvalitám (a už vůbec ne obsahu) svého vlastního periodika, a redakci tvoří nesourodá partička ztracených existencí s řadou vlastních tajemství a předsudků. A pokud jde o pozici šéfredaktora… ta se ze všeho nejvíc podobá otáčecím dveřím, které se právě teď znovu otočily a vklopýtala z nich Hannah Willisová se svým vlastním nákladem problémů.A když hned první týden po jejím nástupu do nové práce dojde k tragédii, redakci Podivné doby nezbývá než se pustit do skutečné, seriózní investigativní novinařiny. Ve světle šokujícího odhalení, k němuž dospějí, si najednou všichni uvědomí naprosto nečekanou věc: že některé z článků, které v minulosti sami pokládali za pouhé báchorky, ve skutečnosti popisovaly děsivou, otřesnou realitu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Podivná doba - Caimh McDonnell , Smolík jakub: live hybernia - cd (9023302213)Kryt pro sérii SUBline 112 vyrobený z odolného utíratelného nylonu, tento měkce podšitý polstrovaný kryt ochrání SUBline 112 na cestách. Tloušťka polstrování: Ne Vhodné pro: FBT Subline 112 Typ: Protiprachový kryt Materiál: Nylon Voděodolnost: Ne Barva: Černá (muziker.cz)
Podobné produkty ako FBT SL-C-112 Taška pro subwoofer , Hübner jakub: jsou vánoce! - cd (mm202112)Olejový filtr - pro vozy značky DODGE, INFINITI, JEEP, LAND ROVER a MERCEDES-BENZ Velmi efektivní olejový filtr je pro motor vozu naprosto zásadní. Jestliže má ten váš své nejlepší časy za sebou, případně vás najeté kilometry upozorňují na pravidelnou výměnu, jistě by se vám mohl hodit BOSCH Olejový filtr F 026 407 112. Vysoce efektivní filtr zachytí i ty nejmenší částečky nečistot v oleji, zemezí ucpání celého systému a zaručuje bezchybné a dokonalé mazání motoru. Prodlouží tak jeho životnost a ulehčí starostem s dalšími výdaji Vybraný model filtru Bosch se hodí pro automobily značky DODGE, INFINITI, JEEP, LAND ROVER a MERCEDES-BENZ. Zásadní parametry olejového filtru BOSCH Olejový filtr F 026 407 112 Olejový filtr Bosch zachytí i ty nejmenší nečistoty v oleji Přispívá k dobrému stavu motoru a prodlužuje jeho životnost BOSCH Olejový filtr F 026 407 112 poslouží vozům DODGE, INFINITI, JEEP, LAND ROVER a MERCEDES-BENZ Díky němu se neucpávají mazací kanálky (alza.cz)
Podobné produkty ako BOSCH Olejový filtr F 026 407 112 (F026407112) , Jakub metelka moderni klavirni etudy notyPaul Mulchrone je průměrný, ničím nevynikající mladý muž z irského Dublinu, jenž se - částečně v důsledku těžkého dětství - prokousává životem doslova ze dne na den. Nemá pořádnou práci, partnerku ani světlou budoucnost. Jen tuctovou tvář, díky níž si vydělává (dá-li se to tak nazvat) na nuzné živobytí. Když se ho kdosi pokusí zabít poprvé, jedná se víceméně o náhodu. Podruhé to už však je záměr. Paul se zničehonic ocitá na útěku, přičemž s hrůzou zjišťuje, že jediní lidé, kteří mu můžou pomoci, jsou zdravotní sestra se zálibou (hraničící se závislostí) v krimi románech a velmi nekonvenční policista se sklonem k násilí. Spolu musí vyřešit jeden z nejzáhadnějších zločinů v historii Irska, jinak se stanou další obětí. A to velmi brzy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Muž bez tváře - Caimh McDonnell , K&n olejový filtr kn-112 (kn-112)Paul Mulchrone je průměrný, ničím nevynikající mladý muž z irského Dublinu, jenž se – částečně v důsledku těžkého dětství – prokousává životem doslova ze dne na den. Nemá pořádnou práci, partnerku ani světlou budoucnost. Jen tuctovou tvář, díky níž si vydělává (dá-li se to tak nazvat) na nuzné živobytí. Když se ho kdosi pokusí zabít poprvé, jedná se víceméně o náhodu. Podruhé to už však je záměr. Paul se zničehonic ocitá na útěku, přičemž s hrůzou zjišťuje, že jediní lidé, kteří mu můžou pomoci, jsou zdravotní sestra se zálibou (hraničící se závislostí) v krimi románech a velmi nekonvenční policista se sklonem k násilí. Spolu musí vyřešit jeden z nejzáhadnějších zločinů v historii Irska, jinak se stanou další obětí. A to velmi brzy. (patro.cz)
Podobné produkty ako Muž bez tváře - McDonnell CaimhAmerický dvoumotorový letoun Douglas C-47 Skytrain Dakota byl vojenskou verzí dopravního letounu Douglas DC-3, jenž je znám pod označením RAF Douglas C.Mk.I až IV Dakota. Ve skutečnosti dosáhlo rychlosti 370 km/h, dosah doletu mělo 2 575 km. Obsah balení: 550 dílků, 2 figurky Vyberte dětem některou ze stavebnic Cobi! Vhodné pro děti od 7 let Měřítko: 1:35 Rozměry po sestavení: cm Rozměry balení: 32 x 6,6 x 50 cm Země původu: EU (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Cobi 5701 Malá armáda II. světová válka Douglas C-47 Skytrain DakotaPátý svazek Spisů Jakuba Demla rozvíjí linii šlépějovou, tedy linii hybridního žánru, kombinujícího deník, dokument, původní beletrii, vlastní překlady i beletristické příspěvky jiných autorů. Svazek obsahuje Šlépěje IV až VIII, vydávané v letech 1919-1921. Šlépějemi tohoto období prolíná téma vztahu k novému československému státu, zároveň je však každý svazek charakterem odlišný. Deml v nich účtuje s prorakouskými klerikálními kruhy a předkládá čtenářům rozsáhlé egodokumenty, např. cyklus Aby se do toho vidělo. Šlépěje VII a VIII dokumentují Demlův pokus přesídlit trvale na Slovensko se všemi důsledky, které slovenská epizoda pro Demla měla: nadšení ze Slovenska rychle vystřídala deziluze. Slovenská zkušenost však v Demlovi probudí i jeho stránku nejtemnější: patologický antisemitismus. Šlépěje V jsou básnickou sbírkou, více než dekádu vzdálenou po Prvních světlech, ale zároveň s nimi částí textů související. Svazek doprovází doslov, ediční poznámka, překlady všech cizojazyčných pasáží, vysvětlivky reálií, jmenný rejstřík a reprodukce ilustrací a obálek původních vydání. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Šlépěje československé - Jakub Deml, Martin C. PutnaAutotaška - sada 5 ks (alza.cz)
Podobné produkty ako KJUST JAGUAR F-PACE 2015+ SADA TAŠEK AERO (5KS) (7020010)Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku S jarním obdobím a lepším počasím přichází čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou ideální pro použití v teplejších měsících. Letní pneumatiky jsou doporučeny odborníky při teplotách nad +7 °C po delší dobu. Můžeme vám s jistotou doporučit letní pneu Continental určené pro dodávkové auto. Nosnostní index, nebo také hmotnostní či zátěžový, vymezuje nejvyšší zatížení, které jedna pneumatika může unést. Jeho hodnota odpovídá 112 (do 1120 kg). Pneumatiky jsou navrženy pro určitou maximální doporučenou rychlost, kterou určuje rychlostní index. Tato pneumatika je vhodná pro automobily s rychlostním indexem R (do 170 km/h) a nižším. Hlavní vlastnosti letní pneu Continental VancoCamper 225/65 R16 C 112 R Letní pneumatika Continental je vyrobená pro dodávková auta... (alza.cz)
Podobné produkty ako Continental VancoCamper 225/65 R16 C 112 R (04713610000)Všechny procesy v lidském těle se vzájemně ovlivňují. Tato kniha pojednává také o tom, proč je důležité uvolnit mysl i tělo, aby informace z tohoto procesu získané zlepšovaly řízení těla. Těžiště knihy se do hloubky zabývá procesem dýchání a rezervami, které je možné odhalit a nastolit cestu k uvolněnějšímu a zdravějšímu životu. Správné dýchání je dýchání břišní s výrazným zapojením bránice. Při vdechu bránice klesá, což stlačuje břišní orgány, a to představuje masážní účinek na tyto orgány a podporu krevní i lymfatické cirkulace v této oblasti. Mělké dýchání není tak zdravé jako dýchání hluboké, které však nemá překročit hranici, kdy se člověk dostává do napětí, ať při vdechu či při výdechu snahou o co největší dechový objem. V pokročilejším cvičení se zařazují i zádrže dechu. Mistrovství v umění dýchat je uvědomělé dýchání, jak se provádí v mnoha formách čchi-kungu, čínském umění dechu, které je hlavním tématem knihy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Znovuzrození dechu - čchi-kung - Ivan FojtíkPaul Mulchrone zakládá detektivní kancelář. Je bez peněz, bez parťáka a bez partnerky (neposlouchej, Maggie) - ale dostal svůj první případ! Na zakázku žárlivé milenky bude sledovat stavebního magnáta Hartigana. Právě toho, jenž stojí před dublinským soudem za vytunelování peněz klientů, kteří kupodivu chtěli bydlet. Právě toho, jehož společník byl nalezen kupodivu zavražděný. Právě toho, jehož druhý společník se před lety rozhodl stavět na pozemku, kde sídlil hokejový oddíl Bunnyho McGarryho. Kupodivu: když totiž nemáte problémy s Bunnym, nemáte žádné. Přidejme zhrzenou sestřičku Brigit, která přivazuje chlípné doktory k postelím; policistu Wilsona, který na mrtvoly fakt nemá žaludek; mesiášského kazatele Frankse, bandu squatterů se záluskem na data jisté banky, dav rabujících demonstrantů - a samozřejmě Dublin, protože nikde jinde tohle všechno najednou nenajdete. Kdo to dokáže smíchat a znovu rozplést tak, aby ty nejméně pravděpodobné dílky skládačky do sebe přesně zapadly? Jedině Caimh McDonnell. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Den, který nikdy nepřijde - Caimh McDonnellPaul Mulchrone zakládá detektivní kancelář. Je bez peněz, bez parťáka a bez partnerky (neposlouchej, Maggie) – ale dostal svůj první případ! Na zakázku žárlivé milenky bude sledovat stavebního magnáta Hartigana. Právě toho, jenž stojí před dublinským soudem za vytunelování peněz klientů, kteří kupodivu chtěli bydlet. Právě toho, jehož společník byl nalezen kupodivu zavražděný. Právě toho, jehož druhý společník se před lety rozhodl stavět na pozemku, kde sídlil hokejový oddíl Bunnyho McGarryho. Kupodivu: když totiž nemáte problémy s Bunnym, nemáte žádné. Přidejme zhrzenou sestřičku Brigit, která přivazuje chlípné doktory k postelím; policistu Wilsona, který na mrtvoly fakt nemá žaludek; mesiášského kazatele Frankse, bandu squatterů se záluskem na data jisté banky, dav rabujících demonstrantů – a samozřejmě Dublin, protože nikde jinde tohle všechno najednou nenajdete. Kdo to dokáže smíchat a znovu rozplést tak, aby ty nejméně pravděpodobné dílky skládačky do sebe přesně zapadly? Jedině Caimh McDonnell. Hrdinové prvního dílu dublinské trilogie se vracejí v dalším příběhu, který nenapodobitelně propojuje drsnou kriminálku s absurdním irským humorem. Po Muži bez tváře se zdálo, že nic šílenějšího a zábavnějšího nikdy nepřijde. Omyl: je to tady. Varování pro detektivy: nikdy nedávej pivo psovi! Varování pro zločince: nikdy nepodceňuj psa, kterému dávají pivo! (patro.cz)
Podobné produkty ako Den, který nikdy nepřijde - McDonnell CaimheBook:,Závěrečný díl Dublinské trilogie je fakt parádní jízda. Že už vás nemůže nic překvapit? Omyl! Kdyby nevykopali ty dvě mrtvoly, mohla to být prvotřídní legrace. V hlavní roli s detektivní agenturou BPB: B jako Bunny, bývalý policajt, který konverzuje s duchy. P jako Paul, bývalý flákač, který místo sledování nevěrných manželů zalepuje kancelář konkurenční společnosti vteřinovým lepidlem. B jako Brigit, bývalá sestřička, která k detektivovi z té konkurenční firmy vyrazí na večeři, aby obdivovala jeho… ehm… ptáka?! Ta zkratka měla spíš znamenat Bezmezně Praštěný Blázinec. Legrace však končí, protože vykopali ty dvě mrtvoly. Jedna z nich je identifikována jako agent FBI, a tak dublinská kriminálka dostane pro vyšetřování posilu ze zámoří. Posila má červenou hřívu, bionickou protézu a hned prvnímu svědkovi svou přátelskou domluvou způsobí infarkt… Ne, opravdu to není legrační! Půjde tady o život, hned o několik životů. A mimochodem, začínáme i končíme na pohřbu. Tohle je Caimh, Caimh McDonnell – nejšílenější, nejoriginálnější a nejirštější autor kriminálních příběhů, který každým dalším románem překonává svou proklatě vysoko nastavenou laťku. Fanoušci Dublinské trilogie se už těší na závěrečné dějství. A jestli snad někdo ze čtenářů s „bělovlasým Irem s nevyslovitelným jménem“ dosud neměl tu čest, po tomhle kousku si ho zaručeně zamiluje. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Poslední objednávky - Caimh McDonnell - e-knihaeBook: V našem světě (a obzvláště v Manchesteru) působí temné síly, a proto buďme vděční za týdeník Podivná doba, který nám o nich přináší pravidelné zprávy. Podivná doba se věnuje tajemným a úžasným (ale mnohem víc těm tajemným) věcem v moderním životě, je to nejpřístupnější týdeník o všem nevysvětleném a nevysvětlitelném.Nebo se tak alespoň sám prezentuje. Skutečnost vypadá trochu jinak. Vydavatel je lidská troska, nerudný, vulgární opilec, který sám nevěří kvalitám (a už vůbec ne obsahu) svého vlastního periodika, a redakci tvoří nesourodá partička ztracených existencí s řadou vlastních tajemství a předsudků. A pokud jde o pozici šéfredaktora… ta se ze všeho nejvíc podobá otáčecím dveřím, které se právě teď znovu otočily a vklopýtala z nich Hannah Willisová se svým vlastním nákladem problémů.A když hned první týden po jejím nástupu do nové práce dojde k tragédii, redakci Podivné doby nezbývá než se pustit do skutečné, seriózní investigativní novinařiny. Ve světle šokujícího odhalení, k němuž dospějí, si najednou všichni uvědomí naprosto nečekanou věc: že některé z článků, které v minulosti sami pokládali za pouhé báchorky, ve skutečnosti popisovaly děsivou, otřesnou realitu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Podivná doba - Caimh McDonnell - e-knihaLetní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 71 dB (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Chcete nové letní pneumatiky na dodávkové auto? Letní pneu Firestone Vanhawk 2 225/65 R16 C 112 R s hmotnostním indexem 112 (do 1120 kg) a indexem rychlosti R (do 170 km/h) vám nabízí velké možnosti. Navržené propojení směsi a dezénu umí poskytnout jistotu pohodlí při jízdě a k tomu dokáže účinně předejít aquaplaningu, což potvrdí i přilnavost na mokru třídy B. Klíčové přednosti letní pneu Firestone Vanhawk 2 225/65 R16 C 112 R Letní pneu Firestone je vyrobená pro dodávkové automobily Třída přilnavosti B představuje výbornou adhezi za mokra Třída hlasitosti 2, konkrétně 71 dB Energetická třída C Firestone Vanhawk 2 225/65 R16 C 112 R má rychlostní index R (do 170 km/h) Hmotnostní index 112 (do 1120 kg) Letní pneu Firestone Vanhawk 2 225/65 R16 C 112 R poskytuje... (alza.cz)
Podobné produkty ako Firestone Vanhawk 2 225/65 R16 C 112 R (8823)Zimní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva E, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Cesty, které velmi dobře znáte, se pod sněhem mohou proměnit v naprosto neznámé prostředí. Nebezpečné mohou být rovněž dlouhodobé deště či nepříjemná břečka. Dokáží proměnit poklidnou jízdu po vozovce v nepříjemný zážitek plný nečekaných situací. Je proto velmi důležité se na tyto extrémní podmínky připravit. S tím vám pomohou zimní pneumatiky Yokohama WY 01 225/65 R16 C 112 R určené na dodávku. Zátěžový index, také nazýván nosnostní nebo hmotnostní, určuje maximální zátěž jedné pneumatiky. Ten v tomto případě činí 112 (do 1120 kg). Rychlostní index definuje maximální doporučenou rychlost pro danou pneumatiku, kterou by řidič neměl překročit. Tento index je R (do 170 km/h) a jistě splní požadavky i skutečně náročného řidiče. Klíčové vlastnosti parametry zimní... (alza.cz)
Podobné produkty ako Yokohama WY 01 225/65 R16 C 112 R (E4714)Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index S (do 180 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku S jarním obdobím a lepším počasím přichází čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou vhodné pro použití v teplých měsících. Odborníci doporučují nasadit letní pneumatiky, pokud jsou teploty dlouhodobě vyšší než +7 °C. Rádi bychom vám doporučili letní pneu Kleber určené na dodávku. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, určuje horní limit zatížení jedné pneumatiky. Jeho hodnota činí 112 (do 1120 kg). Pneumatiky jsou určeny pro jízdu s určitou maximální doporučenou rychlostí, kterou stanovuje rychlostní index. Pneumatika je navržena pro použití na vozidlech s rychlostním indexem S (do 180 km/h) a nižším. Zásadní přednosti letní pneu Kleber Transpro 2 225/70 R15 C 112 S Letní pneumatika Kleber je navržená pro dodávkové automobily Přilnavost... (alza.cz)
Podobné produkty ako Kleber Transpro 2 225/70 R15 C 112 S (124258)Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index T (do 190 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 71 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva A, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Jakmile se objeví jaro a počasí se zlepší, je čas vyměnit pneumatiky za letní. Ty jsou ideální pro použití v teplejších měsících. Pokud teploty přesáhnou +7 °C po delší dobu, odborníci doporučují použít letní pneumatiky. Můžeme vám s jistotou doporučit letní pneu Michelin pro dodávku. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, udává největší možnou hmotnost, kterou může jedna pneumatika nést. Jeho hodnota odpovídá 112 (do 1120 kg). Rychlostní index přesně určuje maximální doporučenou rychlost, pro kterou jsou pneumatiky vhodné. Tato pneumatika je vhodná pro automobily s rychlostním indexem T (do 190 km/h) nebo nižším. Hlavní vlastnosti letní pneu Michelin Agilis 3 225/65 R16 C 112 T Letní pneumatika Michelin je ideální pro dodávky Přilnavost... (alza.cz)
Podobné produkty ako Michelin Agilis 3 225/65 R16 C 112 T (884506)Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Když se přiblíží jaro a počasí se zlepšuje, je čas vyměnit zimní pneumatiky za letní. Ty jsou vhodné pro použití v teplých měsících. Pokud jsou teploty nad +7 °C po delší dobu, odborníci doporučují nasadit letní pneumatiky. Bez váhání bychom vám doporučili letní pneu Kleber určené pro dodávku. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, stanovuje nejvyšší povolené zatížení pro jednu pneumatiku. Jeho hodnota odpovídá 112 (do 1120 kg). Rychlostní index pneumatiky definuje doporučenou maximální rychlost, pro kterou jsou pneumatiky vhodné. Tato pneumatika je vhodná pro automobily s rychlostním indexem R (do 170 km/h) a nižším. Hlavní přednosti letní pneu Kleber Transpro 2 225/65 R16 C 112 R Letní pneumatika Kleber je ideální pro dodávková vozidla... (alza.cz)
Podobné produkty ako Kleber Transpro 2 225/65 R16 C 112 R (750808)Autotaška - sada 5 ks (alza.cz)
Podobné produkty ako KJUST SADA TAŠEK AERO 5KS PRO JAGUAR F-PACE 2015+ (7020014)Všechny procesy v lidském těle se vzájemně ovlivňují. Tato kniha pojednává také o tom, proč je důležité uvolnit mysl i tělo, aby informace z tohoto procesu získané zlepšovaly řízení těla. Těžiště knihy se do hloubky zabývá procesem dýchání a rezervami, které je možné odhalit a nastolit cestu k uvolněnějšímu a zdravějšímu životu. Správné dýchání je dýchání břišní s výrazným zapojením bránice. Při vdechu bránice klesá, což stlačuje břišní orgány, a to představuje masážní účinek na tyto orgány a podporu krevní i lymfatické cirkulace v této oblasti. Mělké dýchání není tak zdravé jako dýchání hluboké, které však nemá překročit hranici, kdy se člověk dostává do napětí, ať při vdechu či při výdechu snahou o co největší dechový objem. V pokročilejším cvičení se zařazují i zádrže dechu. Mistrovství v umění dýchat je uvědomělé dýchání, jak se provádí v mnoha formách čchi-kungu, čínském umění dechu, které je hlavním tématem knihy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Znovuzrození dechu - čchi-kung (Defekt) - Ivan FojtíkStříbrný hliníkový mlýnek na maso Č.8 AERO od značky LAMART je vyroben z kvalitní litiny. Mlýnek má upínací mechanismus a dřevěné madlo kličky, dá se snadno složit i rozložit a díky možnosti kompletního rozebrání se snadno čistí. Rozměry jsou: průměr 7,5 cm, výška 20,5 cm a šířka 19 cm. (mall.cz)
Podobné produkty ako Lamart Mlýnek na maso č. 8 LT7041 AEROStříbrný mlýnek na maso Aero od značky LAMART s upínacím mechanismem a dřevěným madlem kličky je vyroben z kvalitní litiny. Díky možnosti kompletního rozebrání se snadno čistí a je jednoduché i jeho složení. Rozměry mlýnku jsou průměr 6 cm, výška 19 cm a šířka 16 cm. (mall.cz)
Podobné produkty ako Lamart Mlýnek na maso č. 5 LT7040 AEROMlýnek LAMART LT7040 Č.5 AERO na maso (tipa.eu)
Podobné produkty ako Mlýnek LAMART LT7040 Č.5 AERO na maso