Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Ústní tradice učení kašmírského šivaismu - Swámi Lakshman Joo - e-kniha
eBook: Text s původním nedvojným učením stezky sebepoznání, které je součástí prvotní nauky – tantry, jak byla odhalena v 9. století v severní Indii (Kašmíru). Původní učení o naší božské podstatě, o Já jako o vědomí a jeho moci, se stručně nazývalo tantra, neboli česky nauka. V doslovném překladu „tan“ = „rozšiřovat/expandovat“ – „tra“ = „to, co osvobozuje“ a současně “technologie/know-how.“ Dalším významem celého slova je „protkanost“, či vzájemná souvislost, což je základní vlastnost formálního sdělení nauky jako celku. Původní sdělení nauky (tantra/trika) není u nás ani na „západě“ příliš známo, nebo jenom v omezeném pozdějším „mělkém“ podání. Jelikož se setkávám s různými vlastními „domyšleními“ (přitom nauku máme se správným rozlišováním provádět, a nikoliv domýšlet) mezi hledajícími na základě vlastního nepochopení typu, například: že nauka neučí o srdci (byť je pojem a dynamika srdce ústředním bodem učení), nebo že učí nějaké soustředění na Sebe sama jenom v nějaké „mezeře dechu“ bez prvotního soustředění na Sebe sama, což se pak vydává za praxi „kašmírského šivaismu“, budeme postupně zveřejňovat jak původní texty učení, tak ústní tradice mistrů této tradice. Jde samozřejmě o původní školu átma-vičáry. Původní tantry se o átmavičáře vyjadřují už v úvodních verších, tvoří jejich naprostý základ, a bez poznání sebe sama je kdysi ani žáci nemohli studovat, podobně jako Ramana Maháriši v minulém století. Na jejím základě pak tantra/trika nabízí sadu přístupů a praxí mající jediný cíl: plné odhalení božské podstaty Já a sjednocení s ní v jeho aspektu Sebe si vědomé svobodné moci – síly – vitality – energie (Šakti), což přináší plnou zkušenost nás samých ve svobodě a blaženosti našeho původního domova, kterým je ryzí neomezený „oceán“ svobodného vědomí – blaženosti. Tato nauka je přenesena od siddhů, existujících už v tomto svém pravém domově v Bohu. Chápat nauku nepřesně, nazývanou díky moderním religionistům „kašmírský šivaismus“, jako nauku, kdy bychom se od začátku nezaměřovali na vědomí, kým jsme, a nebo se zaměřovali na Sebe sama jenom v určitých okamžicích, a jindy nikoliv, nebo se dokonce zaměřovali na „dýchací proces“, jsou nepochopení, které se přesto opakovaně objevují. Vědomí – Bůh je zejména Duchovní Inteligentní Silou věčně se projevující svou vnitřní dynamikou – šakti, která oživuje i nás samé jako součást jediného absolutního vědomí. Právě toto zásadní pochopení je cestou ke skutečnému vysvobození. Naše duchovní škola svým prvotním zaměřením na átmavičáru je tak s původní naukou tantry v souladu. Liší se pouze ve vedlejším přístupu k pomocným praxím, zejména tzv. „kundaliní józe.“ My vycházíme z pozdější varianty hatha jógy, která se objevila v Indii až někdy v 18. století, zatímco původní nauka tuto praxi podává jinak. Jako první pojednání tak přinášíme ústní podání původní tradice nauky od Swámího Lakshmanjoo. Tento mistr žil přímo ve Šrínagaru, hlavním městě státu Kašmír, dokonce se sešel s Ramanou Mahárišim, pobýval s ním v Ramanášrámu asi měsíc, společně chodili na procházky a diskutovali o nauce. Jejich dva rozhovory jsou uvedeny i v Rozhovorech s Ramanou Mahárišim (Talks). Nejde samozřejmě o podání celého jeho učení, ale o první zlomek.
Podívejte se také panasonic ew1411h ustni sprcha
Ústní tradice učení kašmírského šivaismu (978-80-874-9364-9)
Elektronická kniha ze série Edice Jóga a východní spiritualita, autor Swámi Lakshman Joo, 136 stran Text s původním nedvojným učením stezky sebepoznání, které je součástí prvotní nauky – tantry, jak byla odhalena v 9. století v severní Indii (Kašmíru). Původní učení o naší božské podstatě, o Já jako o vědomí a jeho moci, se stručně nazývalo tantra, neboli česky nauka. V doslovném překladu „tan“ = „rozšiřovat/expandovat“ – „tra“ = „to, co osvobozuje“ a současně “technologie/know-how.“ Dalším významem celého slova je „protkanost“, či vzájemná souvislost, což je základní vlastnost formálního sdělení nauky jako celku. Původní sdělení nauky (tantra/trika) není u nás ani na „západě“ příliš známo, nebo jenom v omezeném pozdějším „mělkém“ podání. Jelikož se setkávám s různými vlastními „domyšleními“ (přitom nauku máme se správným rozlišováním provádět, a nikoliv domýšlet) mezi hledajícími na základě vlastního nepochopení typu, například: že...
Podívejte se také panasonic ew1611 ustni sprcha
Velikonoční tradice - Petr Šilha - e-kniha
eBook: Tato knížky s vystřihovánkami dovede děti k Velikonocům a pomocí příběhů, které vypráví dědeček svým vnoučatům, jim vysvětlí základy velikonočních tradic i s trochou historie. Pohádky od Květné neděle po Velikonoční pondělí plus vysvětlení různých tradic a vystřihovánky vajíček k tomu!
Podívejte se také dva druhy pravdy michael connelly e kniha
Podívejte se také
- Zpověď principála: Jaromír Joo (978-80-903920-6-9)
- pece o ustni dutinu zuby
- sowash hydro jet ustni sprcha
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- corsodyl ustni voda 0 1 200ml
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- waterpik ultra profesional wp662 black ustni sprcha
- gum activital q10 ustni voda 300 ml
- bylinna ustni voda dr landy 2x250 ml
- nicorette ustni sprej 13 2ml 150 davek
- splat professional ultracomplex ustni voda 275 ml
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- oroxid sensitiv sprej pro ustni hygienu 100 ml
- oroxid forte sprej 100 ml pro ustni hygienu
- Böö: tradice a současnost burjatských šamanů (9788024635231)
- dr max pro32 mouthwash intensive ustni voda 300 ml
Svoboda učení - Peter Gray - e-kniha
eBook: „V každém člověku je zakořeněna přirozená touha po svobodě. Na svět přicházíme připraveni a plni dychtivosti s cílem převzít kontrolu nad našimi vlastními životy.“ Bohužel státní kontrola nad systémem vzdělávání nám zabraňuje tuto touhu úspěšně naplňovat a místo kriticky myslících jedinců jsou produktem současného vzdělávacího systému poslušní, daně platící občané.
Objev podobné jako Svoboda učení - Peter Gray - e-kniha
Psychologie učení - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Fenomén učení hraje v životě všech lidí prvořadou roli – setkáváme se s ním od kolébky až do nejvyššího stáří. Kniha klade důraz nejen na klasické teoretické koncepce učení, ale i na aktuální problémy ve výchovně-vzdělávací praxi. Autor vychází ze současného názorového trendu v zahraniční psychologii a pedagogice, založeného na přesvědčení, že objasňování a ovlivňování veškerých edukačních procesů ve školním i jiném prostředí musí být podloženo důkazy. Proto je velká pozornost věnována výzkumům učení, jejich metodám a výsledkům, a to i těm, které jsou v českém prostředí málo známé nebo mohou být pro čtenáře jinak pozoruhodné. Kniha je určena studentům pedagogických a psychologických oborů, učitelům a výzkumným pracovníkům ve společenskovědní oblasti.
Objev podobné jako Psychologie učení - Jan Průcha - e-kniha
Techniky učení - David Reinhaus - e-kniha
eBook: V knize TECHNIKY UČENÍ - JAK SE SNADNĚJI UČIT A VÍCE SI PAMATOVAT se dozvíte: - co to znamená "učit se" a jak funguje váš mozek, - jaké jsou nejdůležitější principy učení a jak si vybrat ty nejlepší pro vás, - jak je to s vytyčováním cílů a odměnami, - jak si naplánovat učení a sestavit harmonogram, - co způsobuje stres při učení a jak mu předcházet, - jak pracovat s poznámkami, myšlenkovými mapami, výukovými plakáty apod., - jaké existují paměťové techniky a jak s nimi pracovat. Publikace je určena všem, kteří se chtějí snadněji a lépe učit a více si zapamatovat. Díky testu v knize zjistíte, jaký jste studijní typ a jaké metody učení jsou pro vás nejvhodnější. Dozvíte se, jak se správně motivovat, jak při učení ideálně postupovat a jak si vytvořit optimální studijní podmínky. Seznámíte se s osvědčenými technikami, jak se zorientovat v nových informacích a strukturovat je, s metodami rychlého čtení, myšlenkovými mapami a mnoha dalšími. Nakonec objevíte metody, díky kterým si nové poznatky vštípíte do paměti - od klasických paměťových technik, přes číselné řady až po učení ve skupině nebo videofeedback. S touto knížkou se pro vás učení nových věcí stane potěšením.
Objev podobné jako Techniky učení - David Reinhaus - e-kniha
Fenomény lidových tradic - Jiřina Langhammerová - e-kniha
eBook: Publikace s etnologickou tematikou s výrazným zaměřením na obrazovou část přibližuje i nezasvěceným čtenářům problematiku lidových tradic. Vybrali jsme dva základní okruhy českých tradic: lidový oděv a kroj a tradiční obřady a masky. Jde o fenomény, které provázejí naše tradice po staletí, jsou dodnes místy živé a zároveň natolik proměnné, že stojí za to je výmluvně znovu představit veřejnosti. Autoři na daných tématech dlouhodobě spolupracují, publikace je tak jistým résumé jejich společných aktivit. Fotografie vznikaly po celé roky v terénu jako časosběr, který sleduje jevy rodinné a výroční obřadnosti a dokonale vystihují ducha daného okamžiku. Kniha jistě najde příznivý ohlas u čtenářů a obohatí současnou sestavu národopisných publikací, a to také díky odbornému a zároveň poutavému stylu autorky.
Objev podobné jako Fenomény lidových tradic - Jiřina Langhammerová - e-kniha
Učení dona Juana - Carlos Castaneda - e-kniha
eBook: První kniha \"fenoménu Castaneda\", která se rázem stala kultovní knihou své generace a mezi filosofickými bestsellery světa se drží už 30 let. Tato jedinečná zpráva o setkání s jakijským čarodějem donem Juanem nás zavádí do světů, v nichž platí jiné časoprostorové zákony, ale které jsou stejně skutečné jako ten, na nějž jsme zvyklí. \"... Podobně jako se před několika desítkami let otevřelo světu tajemství nauk tibetských klášterů, zjevuje se lidstvu v Castanedových knihách neméně tajná nauka jihoamerická. Přímí dědici obou učení konstatují, že stav lidské společnosti je do té míry kritický, že je nutné zpřístupnit i ty nejhlubší stupně dávnověkého zasvěcení jako možný prostředek záchrany. Proto je Castanedovo knižní dílo velkým humanistickým poselstvím.\" (Alexandr Neuman, MF Dnes)
Objev podobné jako Učení dona Juana - Carlos Castaneda - e-kniha
Tajemství efektivního učení - Martin Krengel - e-kniha
eBook: JEDINEČNÝ NÁVOD NA POUŽITÍ VAŠEHO MOZKU! Představte si, že... … je zkouškové období, a vy se přesto scházíte s přáteli, jste v pohodě a máte dobrou náladu. … se učíte poloviční dobu, ale máte lepší výsledky. … najednou patříte mezi nejlepší v ročníku. S touto knihou to dokážete! Zkušený autor přináší osvědčený systém učení, který vás v deseti krocích spolehlivě dovede k perfektním výsledkům u zkoušek, beze strachu a s mnohem menším úsilím než dříve. V knize vyvrací typické mýty o učení a představuje moderní triky pro snazší a efektivnější učení, lepší paměť a koncentraci i pro osvojení time managementu. Zjistíte, že více není při učení vždy lépe a že pochopit souvislosti a získat přehled je důležitější než přetěžovat se detaily. Autor vám také poradí, jak se motivovat, a odhalí mnohá další tajemství, díky nimž se například dokážete u zkoušek zachránit na poslední chvíli. Tato knížka je nepostradatelným pomocníkem pro každého žáka, studenta, ctižádostivce, zmatkaře, rodiče a všechny, kteří se chtějí vzdělávat.
Objev podobné jako Tajemství efektivního učení - Martin Krengel - e-kniha
Umění zprostředkovaného učení - Gabriela Málková - e-kniha
eBook: Teoretická východiska programu pro rozvoj a stimulaci poznávacích funkcí.
Objev podobné jako Umění zprostředkovaného učení - Gabriela Málková - e-kniha
Strach a učení - Kateřina Kubíková - e-kniha
eBook: Publikace podává podrobný výklad o roli emocí v procesu učení. Upozorňuje čtenáře na kritické momenty související s motivací a postoji k učení a vzdělávání a analyzuje, jaký mají emoce dopad na školní výkon. Významná část textu se zabývá otázkou vzniku školního strachu a jeho vlivu na učení, motivaci a orientaci na budoucnost. Autorka mimo jiné představuje současné směry bádání v oblasti emocí a zároveň předkládá závěry vlastního výzkumu. Kniha je určena akademickým pracovníkům a badatelům věnujícím se fenoménům emocí a motivace, studentům magisterských programů, kteří již absolvovali teoretickou přípravu v oblasti psychologie, postgraduálním studentům, učitelům či odborníkům z praxe a široké veřejnosti se zájmem o nové trendy ve vzdělávání.
Objev podobné jako Strach a učení - Kateřina Kubíková - e-kniha
Malované tradice a obyčeje - Dušana Votavová - e-kniha
eBook: Jak vznikaly tradice, které dodržujeme dodnes, a co je pro ně typické? Vraťte se společně s námi v čase a objevujte kořeny společenských událostí, svátků a obřadů, které známe z vyprávění dědečků a babiček, ale i zvyků, které dnes bereme za naprosto běžné. O více i méně známých lidových tradicích či obyčejích najdete v knížce krátké povídání, doprovázené tematickými ilustracemi a obrázky k vymalování. Vánoce a Velikonoce jsou navíc doplněny tradičním rodinným receptem, který si můžete vyzkoušet. Vyprávění zahájíme lednovými oslavami Nového roku a naše putování zakončíme nejkrásnějšími svátky v roce – Vánocemi
Objev podobné jako Malované tradice a obyčeje - Dušana Votavová - e-kniha
Vánoce - historie, zvyky, tradice - Jitka Pastýříková - e-kniha
eBook: Vánoce – jeden z nejvýznamnějších křesťanských svátků, který slaví lidé po celém světě. Proč jsou tak oblíbené a jaká je jejich historie? Odpovědi najdete v této bohatě ilustrované publikaci. Jaké vánoční zvyky a tradice dodržovali naši předkové? Jaké pověry se k tomuto období vázaly? Jak vypadala štědrovečerní večeře? Kde se vzaly pranostiky spojené s obdobím adventu a Vánoc? Jak ovlivnily Vánoce českou a světovou kulturu? Jak vypadají oslavy Vánoc ve světě? Přečtěte si tuto knihu a vše se dozvíte!
Objev podobné jako Vánoce - historie, zvyky, tradice - Jitka Pastýříková - e-kniha
Velikonoce - historie, zvyky, tradice - Pavlína Pitrová - e-kniha
eBook: Proč slavíme Velikonoce a jaká je jejich historie? Velikonoce - pro někoho svátky jara, pro jiného nejvýznamnější a nejdůležitější křesťanský svátek. Jaká je historie Velikonoc? Jak je slavili naši předkové a jaké zvyky a tradice dodržovali? Jaké pokrmy se tradičně na Velikonoce připravovaly a někde i dodnes připravují? Jaké pověry a pranostiky se k těmto svátkům váží? Jak se tyto svátky slaví ve světě? Jak ovlivnily českou literaturu? Odpovědi najdete v této bohatě ilustrované knize.
Objev podobné jako Velikonoce - historie, zvyky, tradice - Pavlína Pitrová - e-kniha
Efektivní učení - Michal Černý, Dagmar Chytková - e-kniha
eBook: Ve škole se jen velice málo prostoru věnuje tomu, jak se skutečně učit. Místo schopnosti aktivně samostatně poznávat a popisovat svět se těžiště výuky stále orientuje na znalosti a dovednosti odborného charakteru. Tato kniha se snaží být průvodcem všem, kdo by se rádi naučili učit se, a nevědí, jak na to. Snaží se klást důraz na schopnost číst a psát kritickým způsobem, kreativně myslet a organizovat svůj svět i čas. Zaměřuje se především na: - aktivní a kritické myšlení, - kreativitu a myšlenkové mapy, - paměťové techniky, - sebeřízení a organizaci času, - psaní poznámek i odborných textů, - učení se pomocí moderních technologií a skrze Internet a mnoho dalšího. Kniha je inspirací pro každého, kdo se rozhodne umět učit se zejména sám, a to bez ohledu na to, zda je žákem, studentem vysoké školy nebo již pracujícím. Dalšími zdroji informací mohou být weby Myslenkove-mapy.cz a Kreativni-uceni.cz. Autoři publikace navazují na svoji předešlou knihu Myšlenkové mapy pro studenty. O AUTORECH Dagmar Chytková Přemýšlivec, tvořivec a volnomyšlenkář. Lektorka informační gramotnosti, propagátorka nelineárního psaní, nadšenkyně do vzdělávacích technologií a zajímavých aplikací. Ukazuje lidem směr, jak uchopit své myšlenky a znalosti. Pomáhá jim hledat nové možnosti učení a zvyšovat množství pamatovaných informací. Michal Černý Teoretický fyzik a propagátor vzdělávacích technologií působící v Kabinetu knihovnictví a informačních studií na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Učí studenty samostatně přemýšlet, integrovat technologie do vzdělávání sebe i druhých a hledat originální řešení. Od roku 2011 je šéfredaktorem serveru Myslenkove-mapy.cz.
Objev podobné jako Efektivní učení - Michal Černý, Dagmar Chytková - e-kniha
Buddha a jeho učení - Leopold Procházka - e-kniha
eBook: Každý z nás, koho se nějakým způsobem dotklo „duchovní snažení“, každý kdo pátral v „utajených“ vrstvách své osobnosti a světa, prošel obdobím intenzivního hledání v literatuře nebo ve skupinkách podobně smýšlejících lidí nejrůznějšího zaměření a každému takovému se stalo toto období „určujícím“ a „formujícím“ i ve smyslu praktickém. Nasměrovalo jeho kroky k cestě za poznáním skutečnosti. Dílo Leopolda Procházky je zhuštěním tohoto procesu. Je výsledkem studia stovek „náboženských“ a „duchovních“ textů, vstřebáním tisíců myšlenek a vlastních vnitřních prožitků, poznatků a pohnutek. A to je pro všechny opravdově hledající jeho největším a nedocenitelným přínosem. Bylo tomu tenkrát, je tomu doposud a bude tomu tak, dokud budou knihy Leopolda Procházky dostupné.
Objev podobné jako Buddha a jeho učení - Leopold Procházka - e-kniha
Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová - e-kniha
eBook: Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci. Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Objev podobné jako Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová - e-kniha
Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy - Richard Jedlička - e-kniha
eBook: Monografie Teorie výchovy – tradice, současnost, perspektivy má sloužit vysokoškolským pedagogům i širší odborné veřejnosti jako opora při vědním bádání, výuce a dalším vzdělávání v jedné ze základních pedagogických disciplín. Kniha je společným dílem několika generací vysokoškolských učitelů. Autoři se zamýšlejí nad historií oboru, jeho přítomným stavem i novými možnostmi cílevědomého působení na děti, žáky a studenty. Výchova a její teoretické koncepty jsou autory nahlíženy z pozic srovnávací pedagogiky, filosofie, náboženství, umění, vývojové, sociální i pedagogické psychologie a hlubinně orientované psychoterapie. Lze předpokládat, že konfrontace řady různých pohledů čtenáře zaujme a pomůže jim nalézt nové podněty pro vlastní pedagogickou či badatelskou práci. Čtení může být obohacující rovněž pro psychology, sociology a studující uvedených oborů.
Objev podobné jako Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy - Richard Jedlička - e-kniha
Nejznámější lidové tradice - Obrázkové čtení - Ladislava Horová - e-kniha
eBook: Přečtěte si s dětmi obrázkové povídání a veselé básničky o českých lidových tradicích a zvycích. Některá slova jsou nahrazena obrázky a děti budou nadšené, že vlastně dokážou číst samy a s knížkou je skvělá zábava. Roztomilé ilustrace a velká tiskací písmena malé čtenáře seznámí s nejznámějšími českými lidovými svátky.
Objev podobné jako Nejznámější lidové tradice - Obrázkové čtení - Ladislava Horová - e-kniha
Freud a židovská mystická tradice - David Baken - e-kniha
eBook: V tomto průkopnickém díle David Bakan zpochybňuje lidový pohled na Freuda jako sekulárního intelektuála, který se vzdělává spíše v moderní kultuře než v židovských tradicích. Bakan tvrdí, že otec psychologie byl hluboce ovlivněn mystickou tradicí, která představuje protiklad vědecké metody.Autor vychází z předpokladu, že freudovská psychoanalytická teorie je z velké části zakořeněna v židovském náboženství, zejména v mysticismu kabaly. Ve fascinující interpretaci spojení osobnosti a kulturní historie vysvětluje, jak Freudovo židovské dědictví přispívalo vědomě nebo nevědomě k jeho psychologickým teoriím. Používá Freudovo rozlišování mezi tím, že je Žid, a přijímáním židovské doktríny, která demonstruje účinek židovské mystiky na formování Freudova génia.Tato kniha nabízí vzorový příklad problému židovské identity, jak jej ztělesňuje jeden z velikánů moderní vědy, který se hlásil k "ateismu" a "židovství“. "Kniha Davida Bakana je předurčena stát se orientačním bodem ve studiu historických původů psychoanalýzy."(America Journal of Psychiatry)
Objev podobné jako Freud a židovská mystická tradice - David Baken - e-kniha
Ježíšek vypráví o vánočních tradicích - František Ber - e-kniha
eBook: Ježíšek vypráví dětem o českých vánočních tradicích a zvycích. Dozvědí se například, proč se na Štědrý večer: - pouštějí ořechové skořápky s malými svíčkami - odlévá olovo - věští budoucnost
Objev podobné jako Ježíšek vypráví o vánočních tradicích - František Ber - e-kniha
Kniha o skutečnosti podle Buddhova probuzeneckého učení - Leopold Procházka - e-kniha
eBook: Každý z nás, koho se nějakým způsobem dotklo „duchovní snažení“, každý kdo pátral v „utajených“ vrstvách své osobnosti a světa, prošel obdobím intenzivního hledání v literatuře nebo ve skupinkách podobně smýšlejících lidí nejrůznějšího zaměření a každému takovému se stalo toto období „určujícím“ a „formujícím“ i ve smyslu praktickém. Nasměrovalo jeho kroky k cestě za poznáním skutečnosti. Dílo Leopolda Procházky je zhuštěním tohoto procesu. Je výsledkem studia stovek „náboženských“ a „duchovních“ textů, vstřebáním tisíců myšlenek a vlastních vnitřních prožitků, poznatků a pohnutek. A to je pro všechny opravdově hledající jeho největším a nedocenitelným přínosem. Bylo tomu tenkrát, je tomu doposud a bude tomu tak, dokud budou knihy Leopolda Procházky dostupné.
Objev podobné jako Kniha o skutečnosti podle Buddhova probuzeneckého učení - Leopold Procházka - e-kniha
Učení se umění být vědomím - Jiří Krutina - e-kniha
eBook: Jedná se o úvodní text edice Um vědomí, ztělesňující řadu vnitřních umů-jóg vědomí, které společně tvoří celistvé textové „tělo poznání“, reflektující mé mnohaleté zkušenosti s praxí meditace a vnitřní vzdělávání v oblasti vědomí. Z tohoto vnitřního vzdělávání vzešlé živé formulované poznání, které nazývám jógou vědomí, či umem vědomí, je současně jak echem univerzální spirituality člověka a jeho autentických duchovních a filozofických tradic západu i východu, tak zejména její aktuální praktickou formulací jazykem dnešní doby. Um vědomí, či jóga vědomí je umem vědomého života, meditativním způsobem bytí ve všech jeho vztazích, k nám samým, k druhým, ke světu i k tomu co nás přesahuje v jeho každodenní přirozenosti. Přináší nejen poznání naší širší identity v jejích mnohých aspektech, ale má potenciál k probuzení vnitřního potenciálu člověka, vedoucí jej svým individuálním způsobem k naplnění smyslu jeho lidského bytí. Text je pozváním ke sdílení tohoto vědomí a učení.
Objev podobné jako Učení se umění být vědomím - Jiří Krutina - e-kniha
Muzikoterapie a specifické poruchy učení - Marie Beníčková - e-kniha
eBook: Jak v praxi pracovat s klienty se specifickými poruchami učení? Muzikoterapie se ukazuje jako velmi slibná metoda, jejíž účinnost je potvrzena dlouhodobým výzkumem. Přední česká muzikoterapeutka přináší metodiku zlepšující život mnoha dětem, které mají problémy se školní úspěšností. Součástí knihy je zpěvník s doprovody.
Objev podobné jako Muzikoterapie a specifické poruchy učení - Marie Beníčková - e-kniha
Zážitkově pedagogické učení - Radek Hanus, Lenka Chytilová - e-kniha
eBook: Publikace slouží především jako metodicko-praktický materiál všem pedagogickým pracovníkům zajímajícím se o zážitkovou pedagogiku. Renomovaní čeští autoři vycházejí zejména z vlastní zkušenosti a předkládají široké veřejnosti koncept postavený na reflexi nejlepších českých tradic výchovy v přírodě a vlastního českého zdroje zážitkové pedagogiky, Prázdninové školy Lipnice. Objasňují pojmy projektování, dramaturgie, programové oblasti, hry a prostředky. Přináší mnoho praktických příkladů a inspirací z úspěšně realizovaných projektů v přírodě.
Objev podobné jako Zážitkově pedagogické učení - Radek Hanus, Lenka Chytilová - e-kniha
Mariánská úcta v tradici křesťanského Východu - Tomáš Špidlík - e-kniha
eBook: Text nás seznamuje s Marií, která v dějinách upoutala tolik lidských srdcí! To je důležité faktum nejen pro teology. Je potřebné se k ní nejen obracet, ale také studovat: jak žila ona i ti, kdo na ni mysleli. Špidlíkovo sdělení nás podněcuje ke zdravé mariánské úctě.
Objev podobné jako Mariánská úcta v tradici křesťanského Východu - Tomáš Špidlík - e-kniha
Církev, tradice, reforma / Odkaz Druhého vatikánského koncilu - Tomáš Petráček - e-kniha
eBook: Stále živé otázky a odpovědi Druhého vatikánského koncilu Při výročí uzavření Druhého vatikánského koncilu se specialista na církevní, kulturní a sociální dějiny zamýšlí nad řadou otázek, včetně té základní, jaké je místo koncilu v dějinách církve a západní společnosti druhého milénia. Jak je to s otázkou změny, vývoje, kontinuity a diskontinuity v dějinách církve? Opravdu byl koncil „jenom“ pastorální, nikoliv doktrinální? Co znamenal program hermeneutiky kontinuity a reforma reformy přelomu první a druhé dekády třetího tisíciletí? Kdo, proč a jak připravil a uskutečnil koncil? Jak je to doopravdy s „problematickým“ učením koncilu, například náboženskou svobodou? A kde ve všech těch často velmi lidsky vedených zápasech a sporech hledat vanutí a řízení Ducha a je v možnostech historické vědy se o to pokusit? Jaká jsou měřítka a znamení „úspěšnosti“ církve či „zdravého vývoje“ a může i velká a stabilní církev odumřít a zaniknout? Diskuze o koncilu nabízí možnost dotknout se řady zásadních životních otázek existence církevního společenství a antropologicky univerzálních problémů náboženského života vůbec s přesahy do mnoha dalších disciplín a oborů.
Objev podobné jako Církev, tradice, reforma / Odkaz Druhého vatikánského koncilu - Tomáš Petráček - e-kniha
Böö: tradice a současnost burjatských šamanů - Havlíček Marek Aurel - e-kniha
eBook: Kniha vznikla na základě dlouholetých výzkumů v oblastech obývaných Burjaty, kde autor po několik let sledoval průběh obnovy šamanských tradic, jejichž kontinuita byla přetrhána v období, kdy spadaly pod hegemonii Sovětského svazu. Výsledky bádání jsou zařazeny do širšího etnohistorického kontextu a konfrontovány s nejednoznačným chápáním celého fenoménu šamanismu, který v širokém spektru výkladů reprezentují sami nositelé burjatských tradic.
Objev podobné jako Böö: tradice a současnost burjatských šamanů - Havlíček Marek Aurel - e-kniha
Světla a stíny husitství (Události – osobnosti – texty – tradice) - Petr Čornej - e-kniha
eBook: Kniha přináší 24 studií, původně publikovaných časopisecky i knižně. Tematicky se zaměřuje na problematiku husitské Prahy, věnuje se osobnosti Jana Žižky i kultuře a jazyku husitské epochy. Stranou neponechává ani „husitského krále“ Jiřího z Poděbrad a formování českého stavovského státu. Závěrečný oddíl analyzuje podoby novodobé husitské tradice s důrazem na obraz husitství v krásné literatuře a ve filmu. Ve druhém vydání byly texty upraveny v souladu s novými poznatky a doplněny o základní novou odbornou literaturu.
Objev podobné jako Světla a stíny husitství (Události – osobnosti – texty – tradice) - Petr Čornej - e-kniha
E-learning, Učení (se) s digitálními technologiemi - 2., aktualizované vydání - autorů - e-kniha
eBook: Kniha je určena všem čtenářům, kteří se setkávají při učení či výuce s digitálními technologiemi, tedy studentům, učitelům, vzdělavatelům dospělých, výzkumníkům i široké veřejnosti. Publikace přináší řadu informací také odborníkům v oblasti školské/vzdělávací politiky. Kniha vychází nejen z teoretického studia a výzkumu autorů, ale i z jejich vlastní učitelské a lektorské praxe. Cílem knihy je ukázat některé možné cesty a postupy v oblasti učení (se) s digitálními technologiemi. Kniha reflektuje současné pedagogické i technologické trendy, zároveň je kritická k nerealistickým očekáváním a představám, které jsou s implementací technologií často spojeny. Kniha může čtenářům přinést inspiraci a otevřít nové perspektivy i způsoby učení (se) s digitálními technologiemi. Ocení ji především ti, kteří preferují moderní, avšak promyšlené didaktické postupy využívání technologií. Z recenzního posudku: Na knize nejvíce oceňuji kapitolu pojednávající o online nástrojích včetně účelu jejich využití v učení (se) a jejich potencionálních výhodách a nevýhodách. Tuto část ocení zejména odborníci z praxe.
Objev podobné jako E-learning, Učení (se) s digitálními technologiemi - 2., aktualizované vydání - autorů - e-kniha
Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Šárka Portešová, Ivana Poledňová - e-kniha
eBook: Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů.
Objev podobné jako Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Šárka Portešová, Ivana Poledňová - e-kniha
Mezigenerační učení - Petr Novotný, Karla Brücknerová, Lenka Kamanová, Milada Rabušicová - e-kniha
eBook: Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto „samozřejmost“ mezigeneračního učení zproblematizovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, různorodostí učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit různým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme v rovině teoretické, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách.
Objev podobné jako Mezigenerační učení - Petr Novotný, Karla Brücknerová, Lenka Kamanová, Milada Rabušicová - e-kniha
Sexuální praktiky Quodoushka: Učení z nagualské tradice (978-80-7500-063-7)
Kniha - autor Amara Charlesová, 342 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Systém Quodoushka, založený na učení dávných Májů, Olmeků a Toltéků a předávaný generacemi Twisted Hair Nagual Elders of the Sweet Medicine Sundance Path, nabízí praktické vedení v sexu, intimitě a vztazích, stejně jako v tom, jak dosáhnout vyšších úrovní orgasmu a sexuální extáze. Tento systém pracující s léčivou silou sexuálního spojení a orgasmu představuje cestu k vyléčení emocionálních zranění a sexuálních nejistot, oživení monotónních vztahů a objevení líbezné medicíny sexu. Systém Quodoushka zahrnuje hraní rolí a sexuální energetickou práci s čakrami a světelným tělem a také obřady k navrácení posvátnosti do vašeho milování a ukazuje nám, jak se můžeme prostřednictvím rozkoše stát citlivějšími, kreativnějšími milenci.
Objev podobné jako Sexuální praktiky Quodoushka: Učení z nagualské tradice (978-80-7500-063-7)
Flexibilní učení a flexibilní formy vzdělávání na vysoké škole - Lucie Rohlíková - e-kniha
eBook: S pojmem flexibilita ve vzdělávání se v dnešní době setkáváme všude tam, kde chceme zdůraznit schopnost studentů, učitelů a vzdělávacích institucí používat při učení a vzdělávání různorodé formy, metody a prostředky, volit je a přecházet mezi nimi dle potřeby s cílem dosáhnout plánovaných výsledků učení u různých cílových skupin nebo i u jednotlivců různými cestami. Tato monografie přináší ucelený pohled na flexibilitu, flexibilní učení a flexibilní formy vzdělávání v kontextu výuky na vysoké škole společně s výsledky dlouhodobé studie zaměřené na postoje, zkušenosti a vybavenost vysokoškolských studentů technologiemi pro flexibilní učení.
Objev podobné jako Flexibilní učení a flexibilní formy vzdělávání na vysoké škole - Lucie Rohlíková - e-kniha
Pohádkové příběhy k zábavě i k učení - Renata Šikulová, Vlasta Rytířová - e-kniha
eBook: Publikace, kterou právě držíte v ruce, vznikla se záměrem nabídnout učitelům a vychovatelům, kteří pracují s dětmi 1. stupně základní školy, a studentům učitelství náměty a didaktické hry. Obě autorky vycházely ze svých dlouholetých pedagogických zkušeností a společně se zamýšlely nad prostředky, které by u žáků posilovaly zájem o učení. Rozhodly se probudit u dětí chuť spolupracovat s učitelem i spolužáky na společných úkolech, podporovat čtenářské a komunikativní dovednosti, rozvíjet představivost a tvořivost. A jak žáky motivovat? Nejlépe pohádkovými příběhy.
Objev podobné jako Pohádkové příběhy k zábavě i k učení - Renata Šikulová, Vlasta Rytířová - e-kniha
Vánoční svátky o století zpátky aneb Tradice Vánoc v české kuchyni - Kamila Skopová - e-kniha
eBook: Když jsme obdrželi milý rukopis Kamily Skopové v roce 2004, netušili jsme, jakou tradici vánočních knížek s ním otevíráme. Od té doby vychází tato drobná knížka téměř každoročně ve stále se zvyšujícím nákladu. Čím si Vánoční svátky získaly zájem čtenářů? - Vánoční publikace Kamily Skopové (1944), výtvarnice a folkloristky, žijící v malé roubence na Vysočině u Hlinska, zpřítomňuje atmosféru českých Vánoc skrze téma, jež je v rámci vánočních zvyků dodnes u nás nejživější - tj. téma sváteční kuchyně. V poutavě psaném povídání o tom, co servírovali naši předci na vánoční stůl, s jakými zvyky a tradicemi, najdeme i praktické vánoční recepty, aktualizované na dnešní běžně dostupné suroviny. Knížku doprovází autorka jemnými ilustracemi. Není tedy divu, že na Vánoční svátky navázala postupně celá série autorčiných knížek, mapující svátky a obyčeje velikonoční, rodinné a také svět dětských her a radostí.
Objev podobné jako Vánoční svátky o století zpátky aneb Tradice Vánoc v české kuchyni - Kamila Skopová - e-kniha
Síla a působení Buddhova učení na lidské tvory duševně spřízněné - Leopold Procházka - e-kniha
eBook: Každý z nás, koho se nějakým způsobem dotklo „duchovní snažení“, každý kdo pátral v „utajených“ vrstvách své osobnosti a světa, prošel obdobím intenzivního hledání v literatuře nebo ve skupinkách podobně smýšlejících lidí nejrůznějšího zaměření a každému takovému se stalototo období „určujícím“ a „formujícím“ i ve smyslu praktickém. Nasměrovalo jeho kroky k cestě za poznáním skutečnosti. Dílo Leopolda Procházky je zhuštěním tohoto procesu. Je výsledkem studia stovek „náboženských“ a „duchovních“ textů, vstřebáním tisíců myšlenek a vlastních vnitřních prožitků, poznatků a pohnutek. A to je pro všechny opravdově hledající jeho největším a nedocenitelným přínosem. Bylo tomu tenkrát, je tomu doposud a bude tomu tak, dokud budou knihy Leopolda Procházky dostupné.
Objev podobné jako Síla a působení Buddhova učení na lidské tvory duševně spřízněné - Leopold Procházka - e-kniha
Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha
eBook: Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se SPU je dlouhodobá a intenzivní práce s dětmi i dospívajícími, volba vhodných intervenčních postupů, cílené rozvíjení oslabených oblastí prostřednictvím tzv. reedukací a přiměřená úprava výuky. Přitom rozumové schopnosti těchto žáků jsou standardní, mnohdy až nadprůměrné. Je tedy nesmírně důležité, aby byla včas zahájena efektivní péče, neboť pouze za těchto okolností lze rozvíjet také potenciál žáků a podpořit jejich možnosti. V tomto kontextu je pak nanejvýš žádoucí, aby také rodiče žáků se SPU byli aktivně zapojeni do práce se svými potomky, chápali, co jejich děti potřebují, jak jim mohou pomoci se školní přípravou, ale také jak je podpořit a výchovně působit tak, aby nedošlo ke zbytečnému snižování sebevědomí a sebehodnocení dětí a dospívajících. Praxe však ukazuje, že rodiče mnohdy přesně nerozumí obtížím svých dětí a nevědí, jak jim pomoci, někdy až příliš spoléhají, že škola na základě zprávy z psychologického a speciálně pedagogického vyšetření zaujme vhodné výukové postupy a problémy budou vyřešeny. Publikace si klade za cíl přiblížit rodičům i starším žákům, v čem spočívají obtíže označované jako specifické poruchy učení, do jakých oblastí školního i běžného každodenního života se mohou promítat, jak lze obtíže účinně minimalizovat a současně jak nalézt vhodné postupy a nástroje, které mohou napomoci, aby do učebního procesu SPU zasahovaly co nejméně. V úvodní části budou stručně vymezeny SPU, jichž se bude kniha týkat. Budou zmíněny základní symptomy, nejčastěji uváděné příčiny vzniku obtíží a související témata. Těžiště knihy bude spočívat v konkrétních doporučeních a námětech na postupy práce s dětmi i dospívajícími v domácím i školním prostředí, které je vhodné účinně využívat pro zmírnění SPU či jejich kompenzaci. Vybrané kapitoly se budou také stručně věnovat vysvětlení stávající legislativy a psychologických a speciálně pedagogických postupů, s nimiž se rodiče mohou setkat v poradenských zařízeních. Dále budou zaměřeny na způsoby práce v domácím prostředí, ale také při výuce ve škole, a to především v tom smyslu, aby rodiče chápali, co mohou očekávat od učitelů a co mohou pro své potomky žádat. Texty budou doplněny stručnými případovými studiemi a také konkrétními tipy na pracovní listy a další pomůcky, které lze při práci s dětmi a dospívajícími využít. Kniha je určena jak pro pedagogy, tak pro rodiče.
Objev podobné jako Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha
Žijte dobře, žijte dlouho: Učení vycházející z čínské tradice pěstování života (978-80-907261-0-9)
Kniha - autor Peter Deadman, 425 stran, česky, pevná bez přebalu matná Kniha „Žijte dobře, žijte dlouho“ se podrobně zabývá tradiční čínskou filozofií Yang Sheng a možnostmi jejího využití pro zlepšení našeho života. Yang Sheng považuje lidské tělo za součást okolního prostředí, přirozených a stále se opakujících cyklů a univerzálních zákonů přírody a věří, že pokud žijeme dobře, můžeme žít i dlouho. Kniha podrobně popisuje přístupy ke zdraví, které byly rozvíjeny po více než 25 století a tvoří praktický a čtivý návod, jak pečovat komplexně o naše tělo, mysl i duši. Kniha ukazuje cestu, jak zlepšit naše zdraví, prodloužit si život pomocí tříbení mysli, emocí, změnou stravování, cvičením, zkvalitněním spánku, sexuálního chování a dalších aspektů. Kromě tradičních témat se soustřeďuje i na život člověka v moderní době, na jeho sociální vazby a vazby k okolnímu prostředí a radí, jak uplatnit moudré yangshengské principy na různé situace jako sociální...
Objev podobné jako Žijte dobře, žijte dlouho: Učení vycházející z čínské tradice pěstování života (978-80-907261-0-9)
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha
eBook: Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha
Kniha Pohádkové učení
I předškoláci se mohou učit hravě – s pomocí skřítka Zvídálka a jeho nové knihy z edice Kouzelného čtení!
Objev podobné jako Kniha Pohádkové učení
Kniha rodinných tradic válečného umění ()
Audiokniha MP3 - Kniha učitele bojových umění šógunovy rodiny a náčelníka tajné služby. - Jagjú Munenori, čte Jan Hyhlík Kniha učitele bojových umění šógunovy rodiny a náčelníka tajné službyJagjú, jehož v bojových uměních vyškolil jeho vlastní otec, se stal roku 1601 učitelem Tokugawy Hidetady. Tehdy mu nebylo ještě ani třicet let. O dva roky později vznikla Stanová vláda Tokugawů a Hidetada se roku 1605 stal druhým šógunem. Jagjú Munenori tak získal oficiální titul šógunke heihó šihan, neboli Učitel bojových umění šógunovy rodiny.Kniha rodinných tradic válečného umění byla dokončena roku 1632, tedy ve stejném roce, kdy se Jagjú Munenori stal náčelníkem tajné služby. Jeho spis tak odráží mnohem vyvinutější společenské a politické vědomí než Musašiho dílo.Audiokniha se skládá ze tří hlavních svitků nazvaných Smrtící meč, Oživující meč a Žádny meč. Tyto termíny ze zenového buddhismu se dají aplikovat na válečné i mírové principy života samurajů. Smrtící meč...
Objev podobné jako Kniha rodinných tradic válečného umění ()
E-learning – Učení (se) s digitálními technologiemi: Kniha o online podporou! (978-80-7552-217-7)
Kniha - autor Jiří Zounek; Libor Juhaňák, 280 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha s online podporou! Kniha je určena všem čtenářům, kteří se setkávají při učení či výuce s digitálními technologiemi: studentům učitelům vzdělavatelům dospělých vědeckým pracovníkům i nejširší veřejnosti. Vychází z teoretického studia a empirického výzkumu autorů, ale i z jejich vlastní učitelské a lektorské praxe. Reflektuje současné pedagogické i technologické trendy, zároveň je kritická k nerealistickým očekáváním a představám, které jsou s implementací technologií často spojeny. Publikace může čtenářům přinést inspiraci a otevřít nové perspektivy i způsoby učení (se) s digitálními technologiemi. Ocení ji především ti, kteří preferují moderní, avšak promyšlené didaktické postupy využívání technologií.
Objev podobné jako E-learning – Učení (se) s digitálními technologiemi: Kniha o online podporou! (978-80-7552-217-7)
Kouzelné čtení Kniha Naše tradice (velkoformát)
Jaké jsou svátky a tradice typické pro náš národ? Kdy se daný svátek slaví, jaké jsou důvody jeho slavení a co je pro něj typické? Dětská kniha Naše tradice z edice Kouzlené čtení přehledně představuje jednotlivé svátky tak, jak jde kalendářní rok, a nejen dětem poutavou formou přibližuje pestrou paletu lidových zvyků a obyčejů.
Objev podobné jako Kouzelné čtení Kniha Naše tradice (velkoformát)
Kouzelné čtení Kniha Hravé učení
Bambule vám přináší Hravé učení. Hravé učení učí děti poznávat písmena, čísla, barvy, tvary a další. Najdete zde i jednoduché hry a kvízy, které procvičí již získané znalosti. Knihu namluvila Zora Jandová. V knize je obsaženo přes 1000 zvuků a textů. Kouzelné čtení
Objev podobné jako Kouzelné čtení Kniha Hravé učení
Kouzelné čtení Kniha Pohádkové učení
Interaktivní mluvící kniha Pohádkové učení z edice Kouzelné čtení seznámí děti předškolního věku s barvami, tvary, části těla, čísly nebo třeba protiklady. Celou knihou je doprovodí skřítek Zvídálek. Veselého skřítka zajímá úplně všechno a nebojí se zapojit ani do práce na zahrádce. Zavede děti i do divadla nebo na nákup, navštíví s nimi pana doktora i mateřskou školku.Na každé stránce na děti čekají zábavné hry a nechybí ani pohádky a písničky.
Objev podobné jako Kouzelné čtení Kniha Pohádkové učení
Kouzelné čtení Kniha Hravé učení
Barevný průvodce pro předškoláky. S Hravým učením se děti nenásilnou formou naučí poznávat čísla, písmena, barvy, tvary a získají spoustu dalších informací, které slouží k jejich rozvoji.Pomocí jednoduchých her a kvízů si získané znalosti mohou samy procvičovat.
Objev podobné jako Kouzelné čtení Kniha Hravé učení
Kniha pěti kruhů a Kniha rodinných tradic válečného umění ()
Audiokniha MP3 - Proč jsou Japonci tak dobří a vytrvalí v tom, co dělají. - Mijamoto Musaši, Jagjú Munenori, čte Jan Hyhlík Proč jsou Japonci tak dobří a vytrvalí v tom, co dělajíJaponský výraz šin-ken znamená "skutečný meč", ale nyní se častěji používá v přeneseném smyslu. Dělat něco se skutečným mečem, znamená v běžné mluvě, dělat to s naprostou vážností. Přístup odpovídající skutečnému meči znamená bezvýhradné odhodlání. Šin-ken šó-bu, doslova souboj se skutečnými meči, znamená něco, co má závažnost otázky života a smrti.Tento krátký výlet do lingvistiky naznačuje velmi dobrý důvod, proč jsou Japonci tak dobří a vytrvalí ve své schopnosti přežít a přizpůsobit se podmínkám. Po staletích života v kultuře ovládané samurajskými válečníky jsou Japonci s to nahlížet všechno jako otázku života a smrti. Tato audiokniha pojednává o tom, jak to dělají. Nejdůležitější texty o konfliktních situacích a strategii.Kniha pěti kruhů a Kniha rodinných tradic válečného umění...
Objev podobné jako Kniha pěti kruhů a Kniha rodinných tradic válečného umění ()
Má svou známou notu: Kramářské písně v ústní tradici Moravy a Slezska (978-80-275-1379-6)
Kniha - autor Pavel Kosek; Hana Bočková; Markéta Holubová, 600 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Zpěv špalíčkových neboli kramářských písní zanechal v paměti našich předků silnou stopu jako součást zábavy, modlitby, práce, stolování, společných postních a adventních večerů, poutí či svateb, ale také jako dědictví hodnot, které se podílely na hledání odpovědí ohledně života a smrti. Kniha přináší 36 hudebních a literárních dokladů kramářských písní, jak je podle podání lidových pěvců zapsali František Lýsek a Jan Poláček ve dvacátém století. Pocházejí z dokumentačních sbírek brněnského pracoviště Etnologického ústavu Akademie věd ČR.
Objev podobné jako Má svou známou notu: Kramářské písně v ústní tradici Moravy a Slezska (978-80-275-1379-6)
Kniha rodinných tradic válečného umění - Jagjú Munenori - audiokniha
Audiokniha: Kniha učitele bojových umění šógunovy rodiny a náčelníka tajné služby Jagjú, jehož v bojových uměních vyškolil jeho vlastní otec, se stal roku 1601 učitelem Tokugawy Hidetady. Tehdy mu nebylo ještě ani třicet let. O dva roky později vznikla Stanová vláda Tokugawů a Hidetada se roku 1605 stal druhým šógunem. Jagjú Munenori tak získal oficiální titul šógunke heihó šihan, neboli Učitel bojových umění šógunovy rodiny. Kniha rodinných tradic válečného umění byla dokončena roku 1632, tedy ve stejném roce, kdy se Jagjú Munenori stal náčelníkem tajné služby. Jeho spis tak odráží mnohem vyvinutější společenské a politické vědomí než Musašiho dílo. Audiokniha se skládá ze tří hlavních svitků nazvaných Smrtící meč, Oživující meč a Žádny meč. Tyto termíny ze zenového buddhismu se dají aplikovat na válečné i mírové principy života samurajů. Smrtící meč představuje použití síly za účelem potlačení nepořádku a násilností. Oživující meč zosobňuje připravenost vnímat případné problémy a předcházet jim. Žádný meč pak znamená schopnost plně využít možností vlastního okolí. Zenový buddhismus a bojová umění Jagjúovo dílo obsahuje relativně velké množství materiálu pocházejícího ze zenových zdrojů, který poukazuje na vzájemnou podobnost některých aspektů zenového buddhismu a bojových umění. Jagjú sám však zřetelně praví, že podobnost zenu a bojových umění není dokonalá ani úplná, a zdůrazňuje, že on sám není na zenový buddhismus odborníkem. Šlechtici, jejich bratři i synové se stále ve větší míře ucházeli o přijetí do školy "Nového stínu", kterou Jagjú jako uznávaný bojovník a šermíř založil. Přestože měl za sebou skvělou vojenskou kariéru, píše o sobě, že hlubší význam bojových umění pochopil teprve jako více než padesátiletý. Jagjú napsal svou knihu o bojových uměních až na sklonku života, poté co o svých zkušenostech dostatečně porozjímal. Od životní dráhy Jagjúa Munenoriho se podstatně liší život Mijamota Musašiho, i když oba muži působili jako profesionální bojovníci. Jako audioknihu jsme tak vydali nejen tuto knihu, ale také Knihu pěti kruhů, včetně balíčku obou audioknih.
Objev podobné jako Kniha rodinných tradic válečného umění - Jagjú Munenori - audiokniha
Elektronická Albi tužka 2.0 s knihou Pohádkové učení
Interaktivní mluvící dětská kniha Pohádkové učení s Elektronickou Albi tužkou 2.0 z edice Kouzelné čtení seznámí děti předškolního věku s barvami, tvary, části těla, čísly nebo třeba protiklady. Celou knihou je doprovodí skřítek Zvídálek. Na každé stránce na děti čekají zábavné hry a nechybí ani pohádky a písničky. Kniha Pohádkové učení obsahuje přes 1400 zvuků a textů. Elektronická Albi tužka 2.0 disponuje výkonnější baterií, má ergonomický úchop a bezdrátové připojení ke sluchátkům a repráčku. Namluvili Veronika Khek Kubařová a Lukáš Příkazký. Sada Albi tužka 2.0 s knihou Pohádkové učení obsahuje: Elektronickou Albi tužku 2.0, knihu Pohádkové učení, Průvodce Kouzelným čtením, nabíječku, USB-C kabel, audio blok, 10 kusů samolepek MP3 přehrávače, 10 kusů samolepek ovládání hlasitosti. Sada neobsahuje stojánek na tužku. Technická specifikace: 16 GB paměť. karta (lze vložit vlastní SD kartu s kapacitou až 32 GB), USB 2.0 vysokorychlostní připojení, Li-ion baterie (vestavěná dobíjecí 400 mA / 3,7 V), nabíječka, 500 mA / 5V a Bluetooth pro připojení sluchátek nebo reproduktoru. Plně kompatibilní se všemi produkty z edice Kouzelné čtení a Tolki.
Objev podobné jako Elektronická Albi tužka 2.0 s knihou Pohádkové učení
Podívejte se také
- Můj první kalendář (České zvyky, svátky a tradice)
- Okultní tradice Cikánů (978-80-7272-498-7)
- Stagg SPC030 E (SPC030 E)
- Stagg SMD3 E (SMD3 E)
- Stagg SMD1 E (SMD1 E)
- Vánoce - historie, zvyky, tradice (978-80-253-3899-5)
- Koltsová-Tlustá Kateryna: Písně klezmerské tradice - CD (410207-2)
- Velikonoce: historie, zvyky, tradice (978-80-253-4653-2)
- Fieldmann FZN 6005-E (FZN6005-E)
- Fieldmann FDU 2003-E (FDU2003-E)
- Fieldmann FZS 2050-E (FZS2050-E)
- Fieldmann FDB 2004-E (FDB2004-E)
- Fieldmann FZS 2002-E (FZS2002-E)
- Zapadlé dny: Tradice jednoho roku (978-80-7329-461-8)
- Freud a židovská mystická tradice (978-80-751-1363-4)
- Nejznámější lidové tradice - Obrázkové čtení (978-80-271-3385-7)
- Zednictví: Tradice z pohledu dneška (978-80-7169-653-7)
- Švédská kuchařka - kulinářské tradice Severu (978-80-87049-94-5)
- Chvála stínů: Tradice japonské estetiky (978-80-270-2639-5)
- Ústní tradice učení kašmírského šivaismu (978-80-874-9364-9)
- Truhlářství: Tradice z pohledu dneška (978-80-271-1206-7)
- e class