Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Škoda 1203 - Jan Králík - e-kniha
eBook: Žádný domácí automobil se nedočkal takového nevděku a kritiky jako Škoda 1203. Přitom to byl v době svého vzniku vůz moderní, a při průběžné kultivaci se mohl stát ikonou jako třeba VW Transporter. Jenže to by se nesměl rodit třináct let způsobem, jakým se rodil. Jak, to poutavě přibližuje kniha o historii, technice i rozmanitém užití dvanáctsettrojky, řečené též razdvatrojka, dvanáctsettroska či dokonce jen troska. Vozila novorozence z porodnice, řemeslníky na stavbu, hasiče, zraněné i nebožtíky. Vpravdě „kolébka má i rakev“ na kolech.
Podívejte se také kralik
Utajené projekty Škoda - Jan Králík - e-kniha
eBook: Oldřich Meduna (1902-1996), jeden z nejvýznamnějších československých odborníků 20. století v oboru motorových vozidel. Připravte se na nečekané - na to, jak prošel automobilkami Praga a Škoda (tam jako šéfkonstruktér užitkových a vojenských vozidel), jak při jízdních zkouškách takřka přišel o život, jak pracoval u jednoho rýsovacího prkna s Ferdinandem Porsche na tajné zbrani, jak poznal kata K. H. Franka, jak konstruoval obrněný vůz pro Gottwalda, jak budoval v Číně automobilový průmysl. Prof. Ing. Oldřich Meduna vyprávěl o svém životě s nadhledem a bez zábran. Už se nemusel na nic a na nikoho ohlížet. Zbývaly mu týdny života a on to tušil.
Podívejte se také plysovy kralik
Muž mezi VW a Škodou - Jan Králík - e-kniha
eBook: Hanuš Holzer (1929–2016) se narodil do dobře situované rodiny, avšak dětství prožil v Terezíně, otec zahynul v Osvětimi. Oč méně se po válce věnoval studiím, o to více času trávil řešením dopravních situací v Praze, podnikal nevídané dálkové jízdy na mopedech, skútrech a motocyklech. Po okupaci v roce 1968 emigrovala rodina do Švýcarska, kde se dobře etablovala. Když Hanuš Holzer dovršil své šedesátiny, přišel listopad 1989 a on se dostal do víru událostí. Byl-li jeho dosavadní život až dosud plný nečekaných zvratů, teprve teď se zdramatizoval. Hanuš Holzer stál v pozadí vstupu koncernu VW do mladoboleslavské automobilky po boku jak předsedy představenstva VW, tak vlády ČR, dojednal dohodu s Baťou, stal se honorárním konzulem v Basileji, působil při nejrůznějších událostech, vždycky nenápadně, pokaždé mimořádně aktivně a efektivně. Nerad o sobě mluvil, mnohé zamlčel. Co všechno se ještě o Hanuši Holzerovi dozvíme?
Podívejte se také BerlingerHaus Pekáč s poklicí 28cm Forest Line BH-1203 (BH-1203)
Podívejte se také
- dva druhy pravdy michael connelly e kniha
- Pěruška Jan, Hudec Jiří: Viola E Contrabbasso Concertanti - CD (AS748-2)
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- AMS 1203 stolní hodiny, 23 cm
- SUITSUIT TR-1203 Royal Lavender (SPTsuit103nad)
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- autobus skoda 706 ro
- fabia ii autopotahy skoda
- autopotahy skoda fabia 1
- set klimatizace guzzanti gz 1203 doprava zdarma
- Škoda 1203 (978-80-247-3383-8)
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- Železný Jan (9788025705995)
- Enjoy Auguste Renoir: Snídaně veslařů 1000 dílků (1203)
- prahove listy skoda octavia 2
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- Knižnica na Piatej avenue (978-80-222-1203-8)
Historie automobilů Škoda - Jan Králík, Jiří Dufek - e-kniha
eBook: Výběr 21 nejslavnějších automobilů vyráběných v Mladé Boleslavi, na kterých je koncentrovaně, téměř jako pod rentgenem, vidět historie značky Škoda a jejího předchůdce Laurin & Klement a zároveň dějiny automobilové techniky. Každý model je představen na detailním technickém průhledovém obraze Jiřího Dufka, doplněn o další technické kresby či ukázky výkresové dokumentace. Profil automobilu samozřejmě dokreslují barevné a černobílé fotografie z archivů autorů i automobilky. Velké množství obrazového materiálu je propojeno zajímavými texty Jana Králíka o vývoji jednotlivých modelů, jejich výrobě i sportovních úspěších a představuje také několik osobností z těch mnoha, které se o úspěch či známost mladoboleslavských automobilů zasloužily. Výpravná barevná kniha potěší každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a jistě osloví skalní fandy aut se značkou Škoda.
Objev podobné jako Historie automobilů Škoda - Jan Králík, Jiří Dufek - e-kniha
Prima čas - Jan Králík - e-kniha
eBook: Měření času patří k nejstarším lidským intelektuálním činnostem. Postupem doby se měnily i osobní časoměrné přístroje, od prvních kapesních objemných mechanismů po současné náramkové hodinky. Česká republika patří k několika málo zemím na světě, kde se vyrábějí. Je to historie stará sedmdesát let, psát se začala v roce 1949 v Novém Městě nad Metují, kde je začali vyvíjet. Historii tamní výroby tvoří nadšení prvních konstruktérů, ikonické modely, nové strojky, produkce v řádu statisíců i téměř zánik výroby. V současnosti sledujeme jedinečný restart, jímž se Česká republika díky novoměstským primkám řadí mezi několik málo států na světě, kde zvládají mimořádně náročnou výrobní technologii. Odhadnete, kolik nejmenších šroubků se vejde do krychlového centimetru? V knížce se to dozvíte. A když si uvědomíte, že je na nich ještě přesný závit… A také se dozvíte o úspěšných sběratelských limitovaných sériích, které pro roce 2008 výrazně zvýšily její konkurenceschopnost a probudily další zájem o značku. Elegantní, bohatě ilustrovaná kniha, dává nahlédnout do novodobé historie hodinářského oboru u nás.
Objev podobné jako Prima čas - Jan Králík - e-kniha
Jawa, můj osud - Jan Králík - e-kniha
eBook: JUDr. Jaroslav Frei je dnes málo známá osobnost, ačkoli mu vděčíme za mnohé. Jeho jméno se vytratilo, jeho zásluhy si přivlastnili jiní. Vlastní pílí se vypracoval až na ředitele Jawy. Sám majitel František Janeček mu nejen svěřil chod své továrny, když mu docházely síly, ale ustavil ho i vykonavatelem své poslední vůle. A za co Freiovi vděčíme? Třeba za Jawu 250 Pérák. To Jaroslav Frei podnítil a zaštítil tajné práce, které v Jawě během války probíhaly. Proč jsme na Jaroslava Freie zapomněli? Protože se po komunistickém puči v únoru 1948 nenechal zlomit. Když u dveří jeho pražského bytu zvonili jednoho brzkého rána příslušníci STB, utekl přes balkon výtahovou šachtou a za dramatických okolností pokračoval na Západ.
Objev podobné jako Jawa, můj osud - Jan Králík - e-kniha
Velodrom TJ Favorit Brno - Jan Králík - e-kniha
eBook: Baurák – všichni v Brně a širokém okolí vědí, že tak se říká zdejšímu velodromu. Málokdo už ale ví, že je to nejstarší cyklistická dráha na světě, na níž se závodí od roku 1889 do současnosti, že se nachází na stále stejném místě, že dodnes splňuje předpisy mezinárodní cyklistické unie UCI, že se na ní konala dvě mistrovství světa, že její zastřešení patří ke stavebně-architektonickým unikátům. TJ Favorit Brno má čím se pyšnit. Historie velodromu je současně i jedinečným střípkem naší historie. Odehrávaly se zde nejen sportovní souboje, ale i dramatické události posledních 135 let naší společnosti. Němý svědek si zaslouží náš obdiv a snahu jej nejen zachovat, ale vytvořit z něj nejmodernější chrám rychlostní cyklistiky.
Objev podobné jako Velodrom TJ Favorit Brno - Jan Králík - e-kniha
V soukolí okřídleného šípu - Jan Králík - e-kniha
eBook: Kniha V soukolí okřídleného šípu vychází už podruhé, obohacená o rozhovor s nejmladším z rodu Hrdličků. Žádný zájemce o historii i současnost motorismu by si neměl nechat ujít mnohdy až neuvěřitelné příběhy Karla Hrdličky, Petra Hrdličky a Martina Hrdličky, otce, syna a vnuka, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. První se stal na sklonku 20. let jejím ředitelem (v roce 1941 takřka odveden gestapem, na hodinu propuštěn), druhý (jako dítě představitele vysoké buržoazie) začal jako učedník a skončil jako ředitel výzkumně vývojového závodu AZNP Mladá Boleslav, odpovědný za vývoj vozu Škoda Favorit, třetí (syn předlistopadového činovníka) musel svoji pílí dokázat, že jeho nynější post šéfa vývoje motoru a podvozku nedostal zadarmo. Nenechte si ujít strhující příběhy jedné rodiny, která je po dlouhá desetiletí propojena s historií továrny Škoda. Ing. Karel Hrdlička se stal jedinečným příkladem muže, který se vlastní pílí a houževnatostí vypracoval z nuzných poměrů sirotka na funkci vedoucího ředitele mladoboleslavské ASAP, dnešní Škoda Auto. Pod jeho vedením se automobilka vyrovnala s krizí a přišla s automobily moderní koncepce, která se pak udržela ve výrobě dalších 40 let. Zásluhou Karla Hrdličky se značka Škoda stala před válkou nejúspěšnějším domácím výrobcem automobilů, když předběhla Pragu i Tatru. Za dramatických okolností musel automobilku v roce 1941 opustit a už se do ní nevrátil. Ing. Petr Hrdlička, CSc. nezapřel svého otce. Coby syn "pilíře kapitalismu" zahájil svoji kariéru v automobilce jako učeň oboru strojní zámečník-automechanik, pak vystudoval průmyslovku, ČVUT včetně aspirantury, dva roky působil ve Švýcarsku, řadu let pak v Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Po všech peripetiích se stal ředitelem Výzkumně vývojového závodu AZNP a vůdčí osobností vývoje vozu Škoda Favorit. Také on musel nakonec z automobilky odejít, aby se do ní ještě jednou vrátil. Ing. Martin Hrdlička, Ph.D., MBA studoval techniku s výsledky, které mu otevřely dveře k diplomové práci u společnosti Mercedes Benz. Profesní kariéru zahájil v mladoboleslavské automobilce, kam ho přijali do oddělní, které ale zrušili dřív, než nastoupil. Začal od píky v konstrukci, prošel vývojem u VW, dnes je ve společnosti Škoda Auto odpovědný za vývoj motoru a podvozku. Takový post není zadarmo. O tom, jak se k němu dopracoval, vypráví otevřeně a bez zábran. PhDr. Jan Králík se dlouhodobě věnuje historii motorismu, je autorem více než čtyřiceti publikací převážně s touto tématikou. Pro Gradu připravil mimo jiné knihy o osobnostech v tomto oboru - Jawa, můj osud (Jaroslav Frei), Život bez brzd (Jaroslav Juhan), Deník motocyklistky (Lída Horská). V soukolí okřídleného šípu spolu s knihou memoárů prof. Oldřicha Meduny (Utajené projekty Škoda) tvoří jedinečný obraz automobilky Škoda.
Objev podobné jako V soukolí okřídleného šípu - Jan Králík - e-kniha
V soukolí okřídleného šípu - Jan Králík - e-kniha
eBook: V soukolí okřídleného šípuKnihu si nenechá ujít žádný zájemce o historii i současnost motorizmu. Dramatické příběhy Ing. Karla Hrdličky a Ing. Petra Hrdličky, CSc., otce a syna, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. Na pozadí domácího společenského dění 20. století se odvíjí historie továrny a osudy jedné rodiny jako sled neuvěřitelných událostí. Kniha osvětluje zákulisí známých i zcela neznámých skutečností, které ovlivnily současný vývoj automobilového průmyslu v ČR. Strhující kniha, kterou čtenář jen tak neodloží. Karel Hrdlička se stal jedinečným příkladem muže, který se vlastní pílí a houževnatostí vypracoval z nuzných poměrů sirotka na funkci vedoucího ředitele mladoboleslavské ASAP, dnešní Škoda Auto. Pod jeho vedením se automobilka vyrovnala s krizí a přišla s automobily moderní koncepce, která se pak udržela ve výrobě dalších 40 let. Zásluhou Karla Hrdličky se značka Škoda stala před válkou nejúspěšnějším domácím výrobcem automobilů, když předběhla Pragu i Tatru. Za dramatických okolností musel automobilku v roce 1941 opustit a už se do ní nevrátil.Petr Hrdlička nezapřel svého otce. Coby syn "pilíře kapitalismuu" zahájil svoji kariéru v automobilce jako učeň oboru strojní zámečník-automechanik, pak vystudoval průmyslovku, ČVUT včetně aspirantury, dva roky působil ve Švýcarsku, řadu let pak v Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Po všech peripetiích se stal ředitelem Výzkumně vývojového závodu AZNP a vůdčí osobností vývoje vozu Škoda Favorit. Také on musel nakonec z automobilky odejít, aby se do ní ještě jednou vrátil. Spolu s knihou memoárů prof. Oldřicha Meduny (Z tajných projektů Škoda) tvoří jedinečný obraz automobilky Škoda.Autor se dlouhodobě věnuje se historii motorismu, je autorem více než dvaceti publikací s touto tematikou.
Objev podobné jako V soukolí okřídleného šípu - Jan Králík - e-kniha
Jaroslav Juhan - Život bez brzd - Jan Králík - e-kniha
eBook: Jaroslav Juhan (1921) patří k nejúspěšnějším československým automobilovým závodníkům v celé historii našeho motoristického sportu, stal se světoběžníkem a mimořádnou osobností v automobilovém oboru. Své jméno spojil mimo jiné se značkou Porsche a Lotus, jeho blízkými přáteli byli pětinásobný mistr světa F 1 Juan Manuel Fangio, Louis Chiron a řada dalších významných osobností. Byl to Juhan, kdo v roce 1953 přivedl značku Porsche na tehdy nejdelší a nejtěžší automobilový závod - Carreru Panamericanu. Také jeho zásluhou zdobí nejostřejší sportovní vozy značky název tohoto pekelného závodu. Ve svém vyprávění vzpomíná také na svého bratra Františka Juhana (1914-1992), našeho nejvýznamnějšího předválečného motocyklového závodníka. Oba se po komunistickém puči rozhodli nezávisle na sobě opustit republiku. Také proto se ani o jednom z nich neobjevila čtyřicet let až do roku 1989 prakticky žádná zmínka. Knížka se to snaží alespoň trochu napravit.
Objev podobné jako Jaroslav Juhan - Život bez brzd - Jan Králík - e-kniha
Lída Horská: Deník motocyklistky 1926 - Jan Králík - e-kniha
eBook: Deník motocyklistky živě popisuje údržbu, výlety, závody, defekty i pády, ale hlavně kniha přispěje k porozumění motorismu 20. let (stav silniční sítě, hustota dopravy, předpisy, nehody...).
Objev podobné jako Lída Horská: Deník motocyklistky 1926 - Jan Králík - e-kniha
Zapomenuté vozy Škoda - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a také pro skalní fandy aut se značkou Škoda, osloví tato publikace, v které vám budou postupně představeny funkční vzorky a prototypy automobilů Škoda z let 1960 až 1990, které se nedostaly do sériové výroby, nikdy o nich nebylo publikováno a na většinu z nich už se víceméně zapomnělo. Patří k nim otevřené roadstery Š 990 a Š 991 odvozené v letech 1960 a 1962 z teprve připravovaného "embéčka", stejně jako nikdy nevyráběné kombi téhož typu z jara 1963, nebo unikátní sportovní automobil Škoda Winnetou, jenž vznikl v roce 1967 ve Švýcarsku. Zvláštní pozornost je věnována ambicióznímu projektu vozu střední třídy Š 720 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, na jehož stylistickém řešení automobilka Škoda poprvé spolupracovala s italskými designéry, konkrétně s turínským studiem Ital Design, které založil a dodnes vede Giorgetto Giugiaro. Jsou popsány pokusy o spolupráci ve vývoji a výrobě osobních automobilů mezi socia listickým Československem a spřátelenou Německou demokratickou republikou. Poněkud exotický nádech mají víceúčelové automobily Trekka vyráběné v letech 1966 až 1971 na Novém Zélandu na upravených podvozcích Škoda Octavia Combi, podobně řešené pákistánské vozy značky Skopak a turecké pikapy od firmy Čelik Montaj. Zapomenout bychom neměli na úhledné sportovní kupé 1100 GT ročníku 1970, které na podvozku "embéčka" postavili v pražském Ústavu pro výzkum motorových vozidel a ani na o rok mladší vůz Škoda Supersport s motorem před zadní nápravou a odklápěcím krytem kabiny, který si po kosmetických úpravách zahrál v roce 1981 ve filmu "Upír z Feratu".
Objev podobné jako Zapomenuté vozy Škoda - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky. A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život. Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie.
Objev podobné jako Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček - e-kniha
Autobus Škoda 706 RTO - Jan Neumann - e-kniha
eBook: Důvodů pro vznik samostatné publikace o vozidlech Škoda 706 RTO je hned několik. Autobusy Škoda 706 RTO měly povedenou konstrukci, která svým řešením vycházela z úspěšného předchůdce Škoda 706 RO. Také design karoserie byl na svoji dobu velice líbivý a dodnes jsou její ladné křivky zdrojem obdivu. Autobusy RTO pak výrobně vznikly ve velkém množství nejen v tuzemsku, ale licenčně také v Polsku. Kniha se tedy zabývá jak tuzemskými typy RTO, tak polskými modely, které jsou neméně zajímavé. I v této modelové řadě vznikly projekty, jež se realizovaly pouze ve formě prototypů, či jednotlivých kusů. Příkladem může být kloubová verze RTO-K. Zatímco v tuzemsku vznikla v jediném kusu, v Polsku se nejednalo o žádnou vzácnost. Kapitola věnovaná kloubovým autobusům vyjma jiného vysvětluje celou řadu dosud přetrvávajících nejasností okolo těchto zajímavých vozidel. Dalším pozoruhodným a málo známým modelem je RTO-SAP, ten je popsán v základním autobusovém provedení, ale také jako přenosový vůz Československé televize. Nemůže chybět samostatná kapitola o autobusech využívaných pro jiné účely, než je přeprava osob. Jedná se o firemní sériově stavěné verze i o dodatečné individuální úpravy běžných autobusů. V knize nelze také opominout skutečnost, že ač byly podvozky Škoda 706 RTO-ch určené primárně k montáži autobusových karoserií, celá řada těchto šasi posloužila k nesení automobilových nástaveb, především pak valníkových, ale i vysokozdvižných plošin aj.
Objev podobné jako Autobus Škoda 706 RTO - Jan Neumann - e-kniha
Legendární Škoda 100/110 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Historie slavné „stovky“ se začala psát v srpnu 1969, kdy převzala štafetu tehdy populárního „embéčka“. Škoda 100/110 se stala nejrozšířenějším osobním automobilem v Československu. V Mladé Boleslavi jich v letech 1969 až 1977 vyrobili přes milion. Kniha je věnována především těmto automomobilům, ale připomíná i jejich sourozence: kupé Škoda 110 R ze závodu v Kvasinách, sportovní vůz ÚVMV 1100 GT z pražského výzkumného ústavu a vývojovou studii Škoda Super Sport následně přestavěnou na filmovou hvězdu jménem Ferat. Jedna z kapitol mapuje i vývoj a náběh výroby automobilů Škoda 105/120, posledních škodovek s motorem vzadu.
Objev podobné jako Legendární Škoda 100/110 - Jan Tuček - e-kniha
Autobus Škoda 706 RO - Jan Neumann - e-kniha
eBook: Tato publikace je věnovaná modelu Škoda 706. Výhodou konstrukce autobusového podvozku Škoda 706 RO je nízká nástupní výška a další přednost se týká rozměrné karoserie, oboje se hodilo při dalším využití a nasazování, které nemělo nic společného s hromadnou přepravou osob. Část publikace je věnovaná různým úpravám pro mobilní rentgenové pracoviště, pojízdnou dílnu, knihovnu, laboratoř, stěhovací skříň apod. Oficiální úpravy prováděné finálními výrobci doplní ještě fotografie autobusů, jejichž úprava pro dané účely proběhla individuálně až po jejich vyřazení z hromadné dopravy. Počátky tuzemské sériové výroby bezkapotového užitkového automobilu patřily vozu pro odvoz odpadu z domácností s typovým značením Škoda 706 ROK. Stejně tak nelze opomenout prototypy autobusů se samonosnou karoserií pocházející z pražské Avie.1
Objev podobné jako Autobus Škoda 706 RO - Jan Neumann - e-kniha
Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších.
Objev podobné jako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček - e-kniha
Škoda Popular a Rapid - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Automobily Škoda Popular a Rapid ze třicátých a čtyřicátých let minulého století patří do zlatého fondu československého motorismu. Tato kniha podrobně mapuje jejich pestrou historii a slovem i obrazem připomíná dobře známé, ale i dnes téměř zapomenuté vozy. Kompaktní vůz za dobrou cenu pomohl značce Škoda získat vedoucí postavení na tuzemském trhu osobních automobilů a stal se i výnosným exportním artiklem. Popular a jeho výkonnější sourozenec jménem Rapid prošly řadou stylistických proměn i technických zdokonalení a významně přispěly k rozvoji motorizace v předválečném Československu.
Objev podobné jako Škoda Popular a Rapid - Jan Tuček - e-kniha
Historie automobilů Škoda - Jan Králík, Jiří Dufek
Výběr 21 nejslavnějších automobilů vyráběných v Mladé Boleslavi, na kterých je koncentrovaně, téměř jako pod rentgenem, vidět historie značky Škoda a jejího předchůdce Laurin & Klement a zároveň dějiny automobilové techniky. Každý model je představen na detailním technickém průhledovém obraze Jiřího Dufka, doplněn o další technické kresby či ukázky výkresové dokumentace. Profil automobilu samozřejmě dokreslují barevné a černobílé fotografie z archivů autorů i automobilky. Velké množství obrazového materiálu je propojeno zajímavými texty Jana Králíka o vývoji jednotlivých modelů, jejich výrobě i sportovních úspěších a představuje také několik osobností z těch mnoha, které se o úspěch či známost mladoboleslavských automobilů zasloužily.Výpravná barevná kniha potěší každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a jistě osloví skalní fandy aut se značkou Škoda.
Objev podobné jako Historie automobilů Škoda - Jan Králík, Jiří Dufek
Slovenský nářez - Leoš Kyša, Martin Králik - e-kniha
eBook: Slovenská fantastika se dere nahoru kvalitou i čtenářským zájmem. Slovenský nářez je velkolepé představení nejlepších současných slovenských autorů v češtině a je to seznámení, u kterého rozhodně chcete být. Ať už jde o světově známá jména jako Juraj Červenák či Michal Hvorecký, esa z východu, která už zabodovala u českých čtenářů jako Janko Iša, Peter Jelínek či Lívia Hlavačková, tak i další autory, kteří dokazují, že od Bratislavy po Košice vzniká velkolepá fantastika, která vás vezme do jiných světů a úžasných příběhů. Do antologie přispěli: Juraj Červenák, Michal Hvorecký, Lívia Hlavačková, Katarína Soyka, Janko Iša, Ivana Molnárová Dubcová, Peter Jelínek Alexandra Pavelková, Lenona Štiblaríková, Ján Gálik, Lucia Piknová Droppová, Anton Stiffel, Zuzana Stožická, František Kotleta.
Objev podobné jako Slovenský nářez - Leoš Kyša, Martin Králik - e-kniha
Milovníci sportu aneb Smrt darebáka - Leopold Králík - e-kniha
eBook: Kniha Milovníci sportu aneb Smrt darebáka je první ze série detektivních příběhů se společným názvem Milovníci ze školského prostředí, které spojuje postava vyšetřovatele Dana Švédy. Tento hlavní hrdina připomíná s trochou nadsázky kultovní postavu detektiva Phila Marlowa z románů Raymonda Chandlera, i když jeho jméno odkazuje spíše na severské vzory. Není sice klasickým detektivem, přesto se pouští do vyšetřování případů, ve kterých profesionálové selhali, a přes četné šrámy je vždy úspěšný. Vedle poutavého děje a nezbytné dávky erotiky se čtenáři seznámí i s kritickým postojem autora ke stavu současného českého školství. V prvním příběhu Daniel Švéda vyšetřuje úmrtí gymnazisty. Na základě svých zkušeností odhalí, že se nejedná o školní úraz, ale o vraždu. Ve spolupráci s policií, kolegy ze školství a dalšími osobami inspektor postupně objevuje nové a nové skutečnosti, které ho nakonec přivedou k rozřešení případu a také k odkrytí dalších trestných činů. Napínavý detektivní příběh je vhledem do současného školského systému, jehož nedostatky se stávají hlavním viníkem zločinu.
Objev podobné jako Milovníci sportu aneb Smrt darebáka - Leopold Králík - e-kniha
Průchodka ramene přední nápravy Škoda 1203
Průchodka ramene přední nápravy Škoda 1203 Vnější průměr, menší: 4cm Vnější průměr, větší: 4,8cm Průměr otvoru: 2,8cm Výška: 5cm Číslo dílu: 109-942-803
Objev podobné jako Průchodka ramene přední nápravy Škoda 1203
Deka Škoda 1203 (Podšití beránkem: NE)
Udělejte radost touto krásnou hřejivou dekou, která snadno najde využití v každodenním životě. Materiál deky je fleece 360g/m a rozměr deky je 140x200 cm.
Objev podobné jako Deka Škoda 1203 (Podšití beránkem: NE)
Osuška Škoda 1203 (Velikost osušky: 70x140cm)
Osuška má rozměr 70x140cm. Materiál je velmi příjemný na dotek a díky speciální technice výroby, kdy se smísí BA a PES vlákna. (50% Bavlna, 50% PES) Gramáž osušky: 400g/m².
Objev podobné jako Osuška Škoda 1203 (Velikost osušky: 70x140cm)
Hrnek Škoda 1203 (Náplň hrníčku: Žádná)
Objev podobné jako Hrnek Škoda 1203 (Náplň hrníčku: Žádná)
Deka Škoda 1203 (Podšití beránkem: ANO)
Deka je vyrobena z Fleecu 190g/m² a z druhé strany je deka podšitá imitací beránka, která je velmi příjemná na dotyk. Rozměr deky 140x200cm.
Objev podobné jako Deka Škoda 1203 (Podšití beránkem: ANO)
Hrnek Škoda 1203 (Náplň hrníčku: Marshmallow)
Objev podobné jako Hrnek Škoda 1203 (Náplň hrníčku: Marshmallow)
Osuška Škoda 1203 (Velikost osušky: 100x170cm)
Osuška o rozměru 100 x 170cm je dostatečně velká, aby na ní mohli relaxovat bez problému dva lidé. Osuška je vyrobena moderní technologií, při které se mísí bavlněné příze 50% s polyesterovými přízemi 50%. Díky tomu je osuška z lícové strany velmi příjemná na dotek a z rubové strany pěkně saje. Gramáž osušky je 400g/m².
Objev podobné jako Osuška Škoda 1203 (Velikost osušky: 100x170cm)
Bez záruky druhý lanžhotsko-český slovník - Leopold Králík - e-kniha
eBook: Lanžhot, město na jihovýchodě republiky, bývá často terčem vtipů. Že si umí udělat legraci i samo ze sebe, dokazuje knížka přibližující prostřednictvím slovníku unikátní lanžhotské vyjadřování. A nejen slovníku! Pobaví i krátkými historkami ponejvíce ze školního prostředí, které se v Lanžhotě skutečně přihodily. Knihu ilustroval ve městě žijící kreslíř a karikaturista Milan Kocmánek.
Objev podobné jako Bez záruky druhý lanžhotsko-český slovník - Leopold Králík - e-kniha
Škoda 1203 (978-80-247-3383-8)
Elektronická kniha - autor Jan Králík, 136 stran Žádný domácí automobil se nedočkal takového nevděku a kritiky jako Škoda 1203. Přitom to byl v době svého vzniku vůz moderní, a při průběžné kultivaci se mohl stát ikonou jako třeba VW Transporter. Jenže to by se nesměl rodit třináct let způsobem, jakým se rodil. Jak, to poutavě přibližuje kniha o historii, technice i rozmanitém užití dvanáctsettrojky, řečené též razdvatrojka, dvanáctsettroska či dokonce jen troska. Vozila novorozence z porodnice, řemeslníky na stavbu, hasiče, zraněné i nebožtíky. Vpravdě „kolébka má i rakev“ na kolech.
Objev podobné jako Škoda 1203 (978-80-247-3383-8)
Lapač nečistot/zástěrka - Škoda 1203 (zadní, valník)
Lapač nečistot / zástěrka Škoda 1203 (zadní, valník) Lapač nečistot slouží k ochraně chodců a karoserie automobilu před nečistotami a kamínky létajícími od kol automobilu. To ocení řidiči především v zimě, kdy se sůl z vozovky usazuje na lapačích, nikoliv na prazích a karoserii, kde způsobuje korozi. Zástěrka je vyrobena z vysoce kvalitní a pružné syntetické gumy. Jedná se o 1 zadní lapač nečistot pro vůz Škoda 1203 - valník. V případě, že máte zájem o 2 lapače, vložte do košíku 2 kusy. Číslo dílu: 109-791390 Rozměry lapačů: 340x310cm
Objev podobné jako Lapač nečistot/zástěrka - Škoda 1203 (zadní, valník)
Hrnek Škoda 1203 (Náplň hrníčku: Tropická směs)
Objev podobné jako Hrnek Škoda 1203 (Náplň hrníčku: Tropická směs)
Lapač nečistot/zástěrka - Škoda 1203 (zadní, plechová karoserie)
Lapač nečistot / zástěrka Škoda 1203 (zadní, plechová karoseri) Lapač nečistot slouží k ochraně chodců a karoserie automobilu před nečistotami a kamínky létajícími od kol automobilu. To ocení řidiči především v zimě, kdy se sůl z vozovky usazuje na lapačích, nikoliv na prazích a karoserii, kde způsobuje korozi. Zástěrka je vyrobena z vysoce kvalitní a pružné syntetické gumy. Jedná se o 1 zadní lapač nečistot pro vůz Škoda 1203 s plechovou karoserií. V případě, že máte zájem o 2 lapače, vložte do košíku 2 kusy. Číslo dílu: 109-971391 Rozměry lapačů: 235x235cm
Objev podobné jako Lapač nečistot/zástěrka - Škoda 1203 (zadní, plechová karoserie)
Polštář Škoda 1203 (Velikost: 55 x 55 cm)
Ideální dárek, který zaručeně potěší. Polštářek má rozměr 55x55 cm a skládá se z oboustranně potištěného povlaku se zapínáním a z vyjímatelné výplně. Materiál povlaku je 100% PES, který je velmi příjemný.
Objev podobné jako Polštář Škoda 1203 (Velikost: 55 x 55 cm)
Polštář Škoda 1203 (Velikost: 40 x 40 cm)
Ideální dárek, který zaručeně potěší. Polštářek má rozměr 40x40 cm a skládá se z oboustranně potištěného povlaku se zapínáním a z vyjímatelné výplně. Materiál povlaku je 100% PES.
Objev podobné jako Polštář Škoda 1203 (Velikost: 40 x 40 cm)
Hrnek Škoda 1203 (Náplň hrníčku: Směs slaných oříšků)
Objev podobné jako Hrnek Škoda 1203 (Náplň hrníčku: Směs slaných oříšků)
Lovec králíků - Lars Kepler - e-kniha
eBook: Šestý díl série o komisaři Joonu Linnovi. Mistr thrilleru Lars Kepler je zpět s novým strhujícím příběhem o komisaři Joonu Linnovi. Joona Linna sedí už dva roky ve vězení s vysokou ostrahou. Nyní ho však odvezli na tajnou schůzku. Po vraždě švédského ministra zahraničí totiž policie potřebuje, aby jí pomohl vypátrat a zastavit pachatele, který nejspíš plánuje další vraždy v politických kruzích. Policie pracuje s verzí teroristického pozadí případu, Joona však tuší, že oběti, kterých bude brzy přibývat, spojuje cosi jiného… On i Saga Bauerová musejí pracovat v utajení a proti rozkazům svých nadřízených, aby vraha zastavili dřív, než bude příliš pozdě. Hříčka osudu nečekaně postaví do centra dění populárního kuchaře Rexe Müllera. Ten má v úmyslu poprvé se postarat o svého syna Sammyho, kterého dosud zanedbával. Avšak místo tří týdnu poklidného soužití je čeká děsivý boj o život. Až se z vašeho telefonu ozve dětský hlas odříkávající básničku o deseti malých králících, dejte se na útěk, protože právě tu před smrtí slyšely všechny oběti Lovce králíku. ----- Lovec králíku je opravdu neskutečně napínavý. Je tak dobrý, že je prakticky nemožné odložit ho dřív než po přečtení všech 520 stran. A právě to z něj dělá prozatím vůbec nejlepší Keplerův román. Udržet konstantní napětí na tolika stránkách je mimořádný úspěch. –Fadrelandsvennen Lars Kepler je tak schopný vypravěč, že jsem mu úplně podlehl: startuje plnou rychlostí, a jak pomstychtivý Lovec králíku získává před hlavními postavami náskok, tempo se ještě zrychluje. -Dagens Nyheter Lars Kepler je mistr nečekaných zvratů, tok vyprávění plyne, intenzita se stupňuje až k bodu varu a Kepler nás nutí věřit ve všechny protagonisty. - Tronder-Avisa Lars Kepler je pseudonym, za nímž se skrývá manželská dvojice Alexandra Coelho Ahndorilová (nar. 1966) a Alexander Ahndoril (nar. 1967). Společně vydali pět bestsellerových krimi románu s hlavní postavou komisaře Joony Linny, Lovec králíku je šestý, nejnovější díl. Stejně jako Svědkyně ohně, Písečný muž a Stalker se ve Švédsku stal nejprodávanějším románem roku. Všech knih série se doposud prodalo devět milionů výtisku, jen v České republice více než čtvrt milionu. Román Hypnotizér se dočkal filmového zpracování v režii Lasseho Hallströma. Prvních pět dílů vyšlo také jako audioknihy v interpretaci Pavla Rímského. Mimo sérii byl v češtině vydán mysteriózní thriller Playground (2015; česky Host 2016).
Objev podobné jako Lovec králíků - Lars Kepler - e-kniha
Jednooký králík - Christoffer Carlsson - e-kniha
eBook: Druhý román držitele ceny Nejlepší švédský krimiromán roku 2013.V údolí za městečkem, kde David strávil dětství, stojí opuštěný dům. Společně s pěti přáteli tu teď David tráví dlouhé letní dny - slunce, grilování, pití, sex a páchání krádeží. Kradené zboží ukrývají v domě. V malé skupině ale postupně narůstají rozbroje, pod povrchem to vře. Co se opravdu děje v údolí? Jednooký králík je napínavý román o malém místě, kde se dějí velké věci. Letní venkovský thriller s náladou, která se zadírá pod kůži. Naprosto fantastický venkovský thriller!Arbetarbladet
Objev podobné jako Jednooký králík - Christoffer Carlsson - e-kniha
Dobrodružství králíka Chimenéze - Přemysl Landa - e-kniha
eBook: V kleci je mu těsno a nudí se. A tak když se objeví příležitost, uteče Chimenéz pryč z domu. Poradí si domácí králíček v neznámém světě, kde krásně hřeje sluníčko a voní tráva, ale také žijí tvorové, kterým je radno se vyhnout? Ubrání s ostatními zvířátky svůj nový domov před zbouráním a setká se ještě se svojí bývalou rodinou? Pojďte s Chimenézem provést pár lumpáren, potkat nové kamarády a zažít spoustu legrace i napětí.
Objev podobné jako Dobrodružství králíka Chimenéze - Přemysl Landa - e-kniha
Králík málem králem - Klára Smolíková - e-kniha
eBook: Králík Karel nemá kamarády a spolužáků se straní. Když si na hlavu nasadí papírovou korunu, stane se něco neuvěřitelného. Přivolá tím samotného krále Karla IV. Panovníkovo vyprávění o statečných činech, které vykonal, o moudrých rozhodnutích, která učinil, i o trampotách, kterými prošel, malého králíka změní. Čím víc toho ví, tím lépe chápe, že fňukáním se nic nespraví. Je třeba vytáhnout ty nejlepší karty, které mu osud nadělil a rozehrát s nimi hru, na kterou se jen tak nezapomene.
Objev podobné jako Králík málem králem - Klára Smolíková - e-kniha
Králíci v Paříži - Ladislav Papež - e-kniha
eBook: Jaké to bylo cestovat v sedmdesátých letech, kdy výjezd do zahraničí byl velký problém, a když to vyšlo, tak chyběly peníze? Jaké to bylo živit se pouliční muzikou? Jaké to bylo jezdit autostopem, spát v parcích, pod mostem, či ve volné přírodě? Překvapivá setkání a neobvyklé zážitky trochu naivního studenta, později mladého doktora, z cest po východní i západní Evropě. Krátké povídky, které nenudí dlouhým popisem, občas úsměvné, občas k zamyšlení, občas medicínsky zajímavé. Knihu doplňují četné kresby autora.
Objev podobné jako Králíci v Paříži - Ladislav Papež - e-kniha
Tričko Škoda 1203 (Velikost: XS, Typ: pro muže, Barva trička: Bílá)
Objev podobné jako Tričko Škoda 1203 (Velikost: XS, Typ: pro muže, Barva trička: Bílá)
Tričko Škoda 1203 (Velikost: L, Typ: pro muže, Barva trička: Bílá)
Objev podobné jako Tričko Škoda 1203 (Velikost: L, Typ: pro muže, Barva trička: Bílá)
Tričko Škoda 1203 (Velikost: 5XL, Typ: pro muže, Barva trička: Bílá)
Objev podobné jako Tričko Škoda 1203 (Velikost: 5XL, Typ: pro muže, Barva trička: Bílá)
Tričko Škoda 1203 (Velikost: 4XL, Typ: pro muže, Barva trička: Bílá)
Objev podobné jako Tričko Škoda 1203 (Velikost: 4XL, Typ: pro muže, Barva trička: Bílá)
Tričko Škoda 1203 (Velikost: 2XL, Typ: pro muže, Barva trička: Bílá)
Objev podobné jako Tričko Škoda 1203 (Velikost: 2XL, Typ: pro muže, Barva trička: Bílá)
Tričko Škoda 1203 (Velikost: L, Typ: pro ženy, Barva trička: Bílá)
Objev podobné jako Tričko Škoda 1203 (Velikost: L, Typ: pro ženy, Barva trička: Bílá)
Tričko Škoda 1203 (Velikost: M, Typ: pro ženy, Barva trička: Bílá)
Objev podobné jako Tričko Škoda 1203 (Velikost: M, Typ: pro ženy, Barva trička: Bílá)
Podívejte se také
- ABUS JC8320 JAN (4003318901294)
- kysucke povesti podmanicky jan
- Jan Hus - DVD (9279)
- Galerie slávy - Jan Saudek
- Jan Werich a semafor
- Jan Masaryk - pravdivý příběh ()
- Jan Werich za oponou
- Jan Žižka - DVD (N03540)
- led osvetleni spz audi skoda vw
- Kniha Poslední slovo má Jan Rejžek!: Z mého deníčku 3 (2010-2015) (978-80-7492-270-1)
- Kdo ví, kde budu zítra (978-80-760-1203-5)
- Když sob se ženou snídá (978-80-267-1203-9)
- MEYLE 1123210004 pro vozy SKODA;VW (1123210004)
- Schulmeister Jan: Piano - CD (UP0248)
- Jan Vojáček: Umění být zdráv
- Jan Kraus: Můj soukromý buzynes
- Skoumal Petr, Vodňanský Jan, Burian Jan, Dědeček Jiří: Večírek rozpadlých dvojic (SU5815-2)
- Stagg SPC030 E (SPC030 E)
- Stagg SMD3 E (SMD3 E)
- Stagg SMD1 E (SMD1 E)
- MEYLE 1003210012 pro vozy AUDI;SKODA;VW (1003210012)
- MEYLE 1002010011 pro vozy SEAT;SKODA;VW (1002010011)