Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Ladění v zápasech utrpení - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
eBook: „Uvnitř člověka je hlas věčnosti, jenž chce být slyšen, a aby došel sluchu, používá rámusu soužení. Když tedy pomocí soužení umlknou všechny vedlejší hlasy, uslyšíme tento vnitřní hlas.“ Kierkegaardův spis Ladění v zápasech utrpení se řadí k tzv. „křesťanským řečem“, přímému sdělení. V sedmi kapitolách rozebírá Kierkegaard radosti z různého druhu utrpení, které mění tíži života (viděno světsky) v lehkost (viděno křesťansky). Křesťan, který se vzdal své vůle (světského nazírání života: člověka-zvířete) se na všechno dívá obráceně, všechny pojmy chápe obráceně, protože se sám (jako křesťan) „obrátil“. O radostech z tohoto obrácení jsou tato životní ladění, nechť se týkají soužení, chudoby, neúspěchu aj. – Kniha vychází opět ve vynikajícím překladu česko-dánské znalkyně Kierkegaardových děl, paní Marie Mikulové Thulstrupové.
Podívejte se také VUCH Silver Soren (8595692024950)
Evangelium utrpení - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
eBook: Spis Evangelium utrpení přináší v sedmi pojednáních zdůvodnění a rozbor utrpení, jimiž musí věřící v životě projít, neboť jsou křesťanům Novým zákonem (požadavky života) předurčena: nést svůj kříž, jít s ním sám a nést jej tak, aby byl lehký („rozkošný“). K tomu musí věřící, nechce-li se klamat, odumřít vlastní vůli (světu – za nějž se obyčejně člověk schovává a nejúčinněji tak niveluje svoji duši a poměr k Bohu). Věřící má Krista následovat. V základu všech Kierkegaardových spisů stojí člověk před Bohem vždy jako Jedinec a i zde, v této „radostné zvěsti utrpení“, apeluje dánský „revizor křesťanství“ na jeho význam: „Neví se možná, že se otroctví znovu zavádí, a odtrhnout se od něj působí ohromnou potíž! Toto otroctví nespočívá v tom, že jeden chce potlačovat mnohé (pak by si dal člověk pozor), ale že jedinci na Boha zapomínají a více se začínají bát množství lidí, kteří se ze strachu z lidí zase začínají bát jeden druhého. Tak se vytváří množství, jež se vzdává věčného šlechtictví každému povoleného – být jedincem!“ Cesta věřícího, jak je zmíněno několikrát ve spise, není těsná, naopak je cestou sama tíseň, a tíseň je: jak se jde! Víra by se neměla obrátit ani v lehkomyslnou „záruku“ boží milosti (kritika církve) ani v těžkomyslnost, musí být smělá: směle se odvažovat a směle důvěřovat…, neboť „přese všechny omyly a návody, je totiž pravda jen jedna, jen jedna jediná, jež je Cesta a Život, jen jeden návod, jenž člověka vede opravdově k životu skrze život…“
Podívejte se také VUCH Rose Gold Soren (8595692024967)
Suďte sami! - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
eBook: Kniha Suďte sami!, s podtitulem „Ke zkušení sebe samého, doporučeno současnosti“, vyšla až zásluhou P. Chr. Kierkegaarda (bratra SAK) více jak dvacet let po autorově smrti. Oproti jiným spisům dánského revizora křesťanství je Suďte sami! vedeno ve smířlivém duchu. Touto smířlivostí, ústupkem, není zajisté myšleno (jaké případné nedorozumění), znivelování křesťanských požadavků. Kierkegaard vybízí k „pouhému“ DOZNÁNÍ (včetně sebe sama), zda jsme či máme právo, každý sám za sebe, nehledáme-li NEJPRVE Království boží, nazývat se křesťany! – Vybízí k vystřízlivění a pochopení pravého následování Krista a milosti ve vztahu k službě jednomu pánu. – Jak nekonečně náročný ústupek, jak nekonečně náročné „pouhé“ doznání! – Kniha vychází opět ve vynikajícím překladu česko-dánské znalkyně Kierkegaardových děl, paní Marie Mikulové Thulstrupové.
Podívejte se také dva druhy pravdy michael connelly e kniha
Podívejte se také
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- Lustr na lanku SOREN 1xE27/10W/230V (107230)
- Lustr na lanku SOREN 1xE27/10W/230V (107312)
- Lustr na lanku SOREN 1xE27/10W/230V (107231)
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- Heidegger a Kierkegaard Na cestě k myšlení (978-80-7470-044-6)
- Spát v moři hvězd - Kniha II.
- Spát v moři hvězd - Kniha I.
- Kniha Noc v Knihovně (Únikovka) (9788087958223)
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- Kniha Ztraceni v Džungli (Únikovka Junior) (9788087958209)
- Kúzelné čítanie Kniha Zvířátka v Zoo SK (9788089773305)
- Stagg SPC030 E (SPC030 E)
- Stagg SMD3 E (SMD3 E)
- Stagg SMD1 E (SMD1 E)
- Sběrná kniha: Helena Třeštíková v rozhovoru s Pavlem Kosatíkem
Nácvik křesťanství - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
eBook: Kierkegaardův hlavní spis: „Nácvik křesťanství“, psaný pod pseudonymem Johannes Anti-Climacus, mající zdůraznit nejvyšší idealitu křesťanství, počíná citací z Mat. 11, 28: „Pojďte ke mně všichni, kdo se namáháte a jste obtíženi břemeny, a já vám dám odpočinutí.“ Avšak jaké nepochopení a nedorozumění, že ten, kdo zve, k nám nemluví z výsosti, nepodvádí nás jako světsky urozený, zajištěný člověk s přeplněnými sýpkami (nashromážděné v tomto světě nadto vždy jen z práce druhých – právě proto!), nýbrž jako ubohý, ponížený člověk – Ježíš, bůh, který nemá, kde by hlavu složil. Jaké nedorozumění, že ten, jehož se chce dovolávat „křesťanstvo“ (přirozeně jen ve formě zajištěného vítězství) nebo jehož chce chápat světské mudrlanství jako pouhý náboženský fenomén na „ose času“, je nikoli jen před dvaceti staletími, ale stejně tak i dnes ve svém důsledku považován, přijde-li se na věc, za společenského zločince, syna pouhého tesaře (tedy drzouna!, neurozeného člověka) rušícího zbožštěný „oficiální řád“. Věřit v takovouto pomoc, odmyslíme-li si prozatím světsky absurdnost této pomoci (chudý, pohrdaný volá k sobě všechny, aby jim pomohl, – natož se má k tomu ještě za boha, Syna božího), je z lidského hlediska samo o sobě prvotně k smíchu; a je-li to myšleno vážně: k pohoršení. A právě možnost pohoršení je ústředním předpokladem víry, paradoxem, možným skokem ze světa klamu („oficiálnosti“) v křesťanství (Království boží). Buď uvěříš, nebo se pohoršíš. Křesťanství separované od možnosti bytostného pohoršení (tzv. vítězící církev), a tedy abstrahované od následování (zápasící církve), není křesťanství – leda tak jeho čajová verze. V knize, která patří k tomu nejlepšímu z křesťanské literatury, upomíná Kierkegaard, že právě schopnost překonat možnost pohoršení vírou, nese s sebou ve všech staletích nutnost stát se bytostně současníkem Krista v jeho cestě, kterou je ponížení (ponížení jako bytostný kontrapunkt!). Lidé, příchylní družit se k vítězům, domýšlejí se však, že lze v křesťanství vynechat svoji časnost (a současnost s Ježíšem), v níž se zápasí pro pravdu. Pravda hledá se dnes v poznání (nejlépe bezbolestném, spekulativním, meditativním; v poznání, které nás nic nestojí, kde nic neriskujeme ze světskosti, kdy vyznáváme hrdě „pravdu“ jen z gauče, do jisté míry, která po nás vzhledem k Bohu a k bližním nic nevyžaduje a nestojí – maximálně tak chvilkovou „úvahu“), zatímco ona, pravda, spočívá v bytí, v každodenním „zápase“ o božství – v každodenním zápase, pohorší-li se člověk na ni, zradí-li člověk jako Jidáš Krista nebo se od něj rozuteče jako ona hrstka učedníků – či jej zapře jako Petr. Není to zápas myšlenkou vynucovaný, nýbrž s božím dopuštěním bezprostřední, protože stát se co jen člověkem, bude vždy vzbuzovat v hlavách lůzy nepřekonatelné pohoršení. Zbožštěný řád se naučil vidět v lidech kolečka svého soukolí, neboť „bohem“ se stalo samo soukolí. Cožpak se může stát, aby se nějaké kolečko odvažovalo být co jen člověkem, nemluvě Bohočlověkem? Jaké to rouhání vůči Šelmě! Zápas v křesťanství není cílem, nýbrž bezprostředností cesty. Odstraní-li se tato cesta, odstraní se i evangelium, Kristus, pohoršení, tedy křesťanství, že pravda se projevuje ve světě v nízkosti. Když Kierkegaard chtěl podruhé vydat spis již pod vlastním jménem, píše: „Nyní jsem sám v sobě zajedno ve dvojí věci: v tom, že oficiální řád je z křesťanského hlediska neudržitelný, takže každý den, kdy převládá, je křesťansky vzato zločinem, a že dovolávání se milosti tím způsobem není dovoleno“. Překladatelka spisu, Marie Mikulová-Thulstrupová, ve svém Doslovu správně podotýká: „Odstraňme tedy pseudonymitu, pak se po menších úpravách v textu „Nácvik křesťanství“ stane útokem na oficiální řád!“ Kierkegaard je si však vědom, že útok na oficiální řád je zbytečný, neboť snažit se tím napravovat řád („ladit“ Boha do světskosti) je samo o sobě absurdní. Člověk může upravit jen svůj vlastní poměr k životu, tedy k Bohu. A jaké překvapení, vyvolávající právě „možnost pohoršení“, že takový člověk, žijící po božím, se vidí lidem jako by se vyvyšoval nade vše – ano, nejúčinněji totiž ruší klam, neboť nalézá sebe sama nikoli ve spojitosti k lidským výmyslům, nýbrž k Bohu. A priori chtít rušit či napravovat oficiální řád, znamená v něj v prvé řadě věřit – v jeho samozvanou, božskou legitimitu, a přitom nevíra v něj, respektive (což je to samé) pravá víra v Boha, je jeho nejpodstatnějším zrušením! Toto zrušení je podobné, jako když proráží Slunce své bytí z nočního nevědomí či jako dítě, klubající se z dělohy (vždy skrze zápas) své matky. Ono samo se uskutečňuje – a zpod něj pozůstávají jen červánky nočního nevědomí. Jak malicherné by bylo Slunce, kdyby namísto svého ranního úsvitu hledalo uskutečnění a nápravu ve tmě? – Ano, bylo by podobné housence, rezignující na stav motýla, nalézající příčinně ve své kukle i svoji smrt! Vyústění Kierkegaardova spisu je zároveň pochopením rozdílu a významu samotného křesťanství oproti filosofiím, učením, spekulacím či meta
Objev podobné jako Nácvik křesťanství - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
Skutky lásky - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
eBook: „Všichni víme, co je to nejvyšší, i dítě to ví, nejprostší člověk i ten nejmoudřejší, všichni víme, co je věc nejvyšší a všichni stejně, neboť to je, smím-li to tak říci, úkol, který je nám všem uložen. Za jednu tichou hodinku odstupu od zmatku života a světa to pochopí každý člověk. Při návratu bude stále chápat, dokud to bude v životě vypadat hezky; ale až začne zmatek, chápat přestane, nebo se ukáže, že chápal jen z odstupu. Sedět v pokoji, kde je tak docela ticho, že uslyšíme padnout i zrnko písku, a pochopit, co je věc nejvyšší, dovede každý, ale – řekněme obrazně – sedět v kádi, do které tlučou kotláři a stále myslit na věc nejvyšší, vyžaduje vyvinuté chápání, jinak se ukáže, že bylo jen předběžné, protože se sem nedostavilo. Křesťanství je nezřídka představováno v téměř změkčilé podobě jakési rozmazlené lásky. Všechno tu je jenom samá láska, šetři sám sebe, své tělo a krev, měj se dobře a buď bezstarostně šťastný, vždyť Bůh je láska a samá láska, o přísnosti se vůbec nesmí slyšet, všechno musí být jen volná řeč lásky a její bytost. V takovém pojetí je boží láska jen bájná a dětinská představa, Kristova podstata příliš zmírněná a změkčilá na to, aby mohla odpovídat pravdě, aby mohla být ,Židovi pohoršením a Řekovi bláznovstvímʼ.“ V šestém svazku Knihovny SAK, Skutky lásky, nazývá Kierkegaard svůj spis „několika křesťanskými úvahami ve formě proslovů“. Snad by bylo příhodné nazvat tyto úvahy rovněž bodavými, láskyplnými epištolami. Láska je zde pojmuta křesťansky, nikoli básnicky! Jak by se proto mohla nevyhnout možnému (lidskému!) pohoršení a nepochopení! Ve své předmluvě autor upozorňuje, a nikoli neprávem: „Tyto křesťanské úvahy jsou ovocem mnohého přemítání a mají být chápány pozvolna, i lehce; jistě budou velice těžké, kdyby je někdo jen zběžně a zvědavě pročetl. Jedinec se nejdříve rozhodne, chce-li nebo nechce-li je číst, a zvolí-li čtení, musí si laskavě rozmyslet, zdali se potíž a lehkost navzájem na vážkách chovají správně, takže křesťanství nebude nesprávně zváženo proto, že se nesnadnosti nebo lehkosti přitíží – jde o ,křesťanské úvahyʼ, proto nejednají o ,lásceʼ, ale o ,skutcích láskyʼ.“ Můžeme si jen přát, kvůli Bohu, aby se tato kniha a její myšlenky střetnuly s Jedincem, s jeho láskou, stejně jako aby poměr k lásce, není-li zcela naplněn, mohl být úsilím ještě více očištěn, nebo od základu znovu vzdělán.
Objev podobné jako Skutky lásky - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
Starosti pohanů - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
eBook: Které pokušení v sobě uzavírá všechna ostatní pokušení? Je to odstranění Boha, přestat být člověkem. Otročíme nejbídnějšímu poddanství šílenství, v nadbytku otročíme za jídlo a pití, v bohatství otročíme za peníze a sami sobě jsme prokletím, přirozenosti hnusem a pro pokolení jsme nákazou. Starost nakonec svou kořist pozře. Jako uschlé dřevo ve tmě svítí, jako světélka výparu čarují v mlhách, tak vypadá pro druhé ve třpytu své pozemské povýšenosti člověk bez Boha. Jeho já však nežije, jeho nejniternější bytost je strávena a vysáta ve službě nicotnosti. Je otrokem vychloubání v zajetí závratné světskosti a opuštěn Bohem přestává být člověkem. V nitru je jako mrtvý, ale jeho povýšenost nás obchází jako strašidlo – stále žije. Není to člověk, s kým mluvíš, když mluvíš s ním; v touze po povýšenosti se stal tím, k němuž lidé vzhlížejí a jako člověk znamená jen vlastní titul. Niterně je jenom prázdnota a nic, nicotnost, ale zůstává mu zdání, pomíjející zdání, jež nosí vyznamenání světské povýšenosti. Ó, může být hrozné vidět člověka v nízkosti a bídě, jak se k nepoznání změnil, a dívat se na ubohost, v níž skoro nepoznáváme člověka – ale hledět na světskou povýšenost a přitom poznat, že tu chybí člověk, je strašné. Může být hrozné vidět člověka, jak chodí jako stín své dřívější velikosti, ale vidět světskou povýšenost a v ní sotva stín člověka je hrozné.
Objev podobné jako Starosti pohanů - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
Nemoc k smrti - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
eBook: Nemoc k smrti, napsaná roku 1849, je mistrnou psychologickou úvahou o ztrátě člověkova já. Kierkegaard užívá pro svůj spis obměnu Kristova výroku z evangelia Jana kap. 11, v. 4., kdy v úvodu spisu píše: „Trýzní v zoufalství je, že se umřít nemůže… Nemoc k smrti je tedy totéž co nemoci umřít, ale ne tak, jako by ještě zbývala naděje na život; beznaděj spočívá v tom, že chybí i ta poslední naděje, smrt. …na člověkovo já se svět ptá ze všeho nejméně, vždyť projevíme-li, že je vůbec máme, může to být pro svět velmi nebezpečné. Největší nebezpečí – ztratit sama sebe – se může ve světě přejít tiše a jakoby nic. Není ztráty, jež by se oplakávala méně.“ Druhý díl knihy představuje toto zoufalství, nebýt sám sebou, v pojmu hříchu a vyděluje se tak zároveň od sokratovského „nepoznání“ k „nechtění poznat“ (rozdíl mezi helenismem – pohanstvím a křesťanstvím), čímž se „hřích“ člověka stává neustále aktuálním a bytostným. To, co v jistém smyslu nazývá o více jak sedmdesát let později C. G. Jung bytostným Já (střed či rovnováha mezi vědomím a nevědomím), rozebírá Kierkegaard, v křesťanském smyslu, v pojmu syntézy našeho já k Věčnosti. A přesto zůstane Pravda povětšinou v uších člověka, jak v jednom, tak v druhém případě, nečte-li kdo duchem, jen v rovině rozumových kategorií, slovíčkaření, jež je maximálně schopen vnímat – obdobně jako svou vlastní duši. Avšak tíseň nemlčí – nabývá sama svých rozměrů v duši člověka, je-li ztracen či zastřen onen poměr k tomu Nejvyššímu – k podstatě sebe sama, k Životu, k Věčnosti. K léčbě používá Kierkegaard řeč ke vzdělání a probuzení, vědom si, že léčba vyžaduje (duchovní) skok, pokání (změnu smýšlení) a dostává se jí jen nemnohým. V následujících dílech, které píše Søren Kierkegaard až do své smrti r. 1855, gradující spisem Okamžik, rozebírá dále ideu křesťanství (a zároveň její profánní neznalost), její bytostnou hloubku, a konfrontuje ji s oním čajovým, kostelním náboženstvím, jímž se stalo oficiální křesťanstvo, které si z Ježíšova učení udělalo nejen bezduchou loutku a cetku, ale zároveň i živnost. Nemocí k smrti, s podtitulem: křesťanská psychologická úvaha ke vzdělání a probuzení, se tak počíná vydávání knih dánského myslitele a revizora křesťanství Sørena Kierkegaarda, jeho křesťanských spisů, které patří k tomu nejlepšímu ze světové literatury. Kierkegaard, přeložený již do mnoha jazyků, dostává se k českému čtenáři nadto v jeho nejkvalitnější možné formě, od vynikající česko-dánské znalkyně a překladatelky Kierkegaardových děl: Marie Mikulové-Thulstrupové.
Objev podobné jako Nemoc k smrti - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
Bázeň a chvění - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
eBook: Rozmlouvat o víře, aniž bychom se kdy dotkli sebereflexe, pochybností a bytostné úzkosti, aniž bychom se co jen přiblížili pochopení paradoxu života a stali se Jedinci, je jako rozmlouvat o kružnici bez znalosti jejího středu. Člověk ovšem rád tlachá; více než vědět, záleží mu na tom, aby měl nějaký názor, s nímž by mohl vést diskuze a šermovat ve vzduchu se stejně „plodnými“ hlavami. Jedni se domýšlí, vyzbrojeni pokrytectvím, že si s vírou, protože jsou v kostelních lavicích, něco skutečně začali (společně s farářem, samozřejmě); druzí, vyzbrojeni nadutostí, si potrpí na tom, že se dostali svým vědeckým bystrozrakem dále – za sebereflexi, úzkost, paradox a Jedince, tedy za víru. V pátém díle knihovny S. A. Kierkegaarda, Bázeň a chvění, je možné slyšet Kierkegaarda v „dialektické lyrice“. Rozebírá ve své přísnosti otázku víry na biblickém příkladu Abraháma a Izáka: „Nekonečná rezignace je posledním stadiem před vírou; kdo tento pohyb nevykonal, nemůže uvěřit. Teprve v nekonečné rezignaci se sám sobě ukáži v nekonečné platnosti, a teprve pak se dá mluvit o pochopení života skrze víru… V každém případě zůstává víra skokem do absurdna a nadějí v nemožnost. Víra je však absurdní jen pro nezasvěcené. Staré rčení z vnějšího, viditelného světa říká: kdo nepracuje, ať nejí. Zvláštní; toto rčení totiž neplatí ve světě, který je formuloval; vždyť se znovu a znovu stává, že se nají i ten, kdo nic nedělá, a že i spáč dostane víc než pracující. Ve světě duchovním je tomu jinak. Zde panuje věčný božský pořádek, zde neprší na spravedlivé i nespravedlivé, zde nesvítí slunce jak na dobré, tak i na zlé. Zde platí, že se nají jen pracující, jen ten dojde pokoje, kdo prošel úzkostí, jen ten zachrání milovaného, kdo je s to sestoupit do podsvětí, a jen ten si Izáka ponechá, kdo dokáže tasit nůž… Znám vědu, jež chce do světa duchovního svévolně vnášet týž zákon lhostejnosti, pod nímž vzdychá vnější svět. Podle ní stačí o velkých věcech pouze vědět, jiné námahy prý není třeba. Takto však nikdo chleba nedobude a musí zahynout hlady. A co vlastně ví? Na tisíce lidí a bezpočetní v pozdějších pokoleních uměli ve starém Řecku všechna Miltiadova vítězství nazpaměť, ale jen jediný kvůli nim nemohl spát. Bezpočetná pokolení uměla vyprávění o Abrahámovi zpaměti a slovo od slova; kolik však jich kvůli němu nemohlo spát?… Absurdnost je kategorie, negativní kritérium božství či poměru k Bohu. Tím však, že věřící věří, není již absurdnost absurdní – víra ji mění… jedině vášeň víry nad absurdností vítězí… Kdyby v člověku nebylo žádné vědomí věčnosti, kdyby základem dění byla jen divoce kypící moc, jež by zmítána v temných vášních vytvořila vše, věci veliké i věci bezvýznamné, kdyby se pod vším skrývala bezedná a nikdy nedosycená prázdnota, co by byl život jiného než zoufalství? Kdyby tomu tak bylo, kdyby neexistovalo žádné svaté pouto, jež by lidstvo spojovalo, kdyby povstávalo pokolení za pokolením jako listí v lese a jedno dávalo vznik druhému jako ptačí zpěv v háji – kdyby procházelo světem tak jako loď proplouvá mořem a vánek pouští – bezmyšlenkovitá a neplodná věc – kdyby věčně hladové zapomnění vždycky číhalo na oběť a neexistovala žádná moc natolik silná, aby mu ji vyrvala – jak by byl život prázdný a bezútěšný!“ Kniha Bázeň a chvění s podtitulem dialektická lyrika, napsaná pod pseudonymem Johannes de Silentio, vychází v našem nakladatelství opět v tom nejlepším možném překladu od česko-dánské znalkyně Kierkegaardových děl, paní Marie Mikulové-Thulstrupové.
Objev podobné jako Bázeň a chvění - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
Myšlenky, jež raní zezadu - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
eBook: Myšlenky, jež ranní zezadu nabízí čtenářům v sedmi kapitolách Kierkegaardovu přímou řeč, tzv. „křesťanské řeči“ meditující nad poměrem člověka k Bohu a navracející od smyslového klamu víry, tzv. „křesťanstva“, ke skutečnému křesťanství. Kierkegaard ve svém úvodu zdůrazňuje jeho útočnost, neboť uvěřit, znamená být (oproti lichotivému si přivlastnění boží milosti) raněn křesťanstvím prvně zezadu: „Křesťanství nepotřebuje žádnou obhajobu, obhajoba je mu k ničemu – je samo útočné. Obhajovat je, je ze všech znetvoření nejnezodpovědnější, úplně obrácené, nejnebezpečnější vůbec – je to neuvědomělá, podivínská zrada. Křesťanství je útočné a v křesťanstvu samozřejmě napadá zezadu. Dej proto pozor na nohu, když jdeš do domu Páně. Neboť i kdybys přicházel z toho nejhroznějšího, co se člověku ve světě může stát, dostaneš se v útěku do božího domu k něčemu ještě strašnějšímu. Zde v domě božím se obvykle mluví o nebezpečí, jež nikdy nenadešlo ani předtím, ani potom, a ve srovnání s tím, co se může přihodit člověku ze všech nejnešťastnějšímu, je to jen maličkost: ta hrůza, že lidské pokolení ukřižovalo Boha. Možná, že se tam totiž dozvíš o mnoho více, než ti je po chuti, možná, že tam dostaneš dojem, kterého se později budeš nadarmo chtít zbavit. Dej si proto pozor na oheň, protože pálí.“ Jubilejní desátý svazek Knihovny SAK vychází opět ve vynikajícím překladu česko-dánské znalkyně Kierkegaardových děl paní Marie Mikulové-Thulstrupové.
Objev podobné jako Myšlenky, jež raní zezadu - Søren Aabye Kierkegaard - e-kniha
Ladění v zápasech utrpení (999-00-026-4246-3)
Elektronická kniha - autor Soren Aabye Kierkegaard, 64 stran, česky „Uvnitř člověka je hlas věčnosti, jenž chce být slyšen, a aby došel sluchu, používá rámusu soužení. Když tedy pomocí soužení umlknou všechny vedlejší hlasy, uslyšíme tento vnitřní hlas.“ Kierkegaardův spis Ladění v zápasech utrpení se řadí k tzv. „křesťanským řečem“, přímému sdělení. V sedmi kapitolách rozebírá Kierkegaard radosti z různého druhu utrpení, které mění tíži života (viděno světsky) v lehkost (viděno křesťansky). Křesťan, který se vzdal své vůle (světského nazírání života: člověka-zvířete) se na všechno dívá obráceně, všechny pojmy chápe obráceně, protože se sám (jako křesťan) „obrátil“. O radostech z tohoto obrácení jsou tato životní ladění, nechť se týkají soužení, chudoby, neúspěchu aj. – Kniha vychází opět ve vynikajícím překladu česko-dánské znalkyně Kierkegaardových děl, paní Marie Mikulové Thulstrupové.
Objev podobné jako Ladění v zápasech utrpení (999-00-026-4246-3)
Bázeň a chvění / Nemoc k smrti - Søren Aabye Kierkegaard
Kniha Bázeň a chvění si bere název z novozákonních epištol. Kierkegaard se snaží pochopit úzkost, jakou musel cítit Abraham, když ho Bůh vyzval, aby obětoval svého syna Izáka. Posledním stadiem před dosažením víry je podle autora stav nekonečné rezignace a odhodlání vzdát se všeho, co by člověk upřednostňoval před Bohem. Nemoc k smrti pojednává o zoufalství, které Kierkegaard z křesťanského pohledu označuje za hřích, i když psychologicky ho chápe. Název odkazuje na příběh vzkříšeného Lazara. Autor rozebírá různé podoby zoufalství, které se vztahují k tomu, jak člověk dokáže přijmout vlastní konečnost (fyzickou složku) či nekonečnost (duchovní složku). Oba spisy vznikly ve čtyřicátých letech 19. století a dodnes zůstávají významné jak v rámci autorova díla, tak v kontextu existencialistické filozofie a psychologie. Soren Kierkegaard (1813–1855) byl dánský filozof a předchůdce existencialismu, zabývající se etickými, teologickými a psychologickými tématy. Měl sklon k metaforickému, poetickému vyjadřování. Silně kritizoval pro jeho dobu typickou Hegelovu filozofii i formálnost tehdejší církve. Řada jeho prací se zaměřuje na konkrétní lidské prožívání a nutnost osobní volby v kontrastu k abstraktnímu myšlení. Pro víru v Boha nemá podle něj člověk žádný důkaz, a tak musí učinit „skok do absurdna“ – víra a pochybnost existují ruku v ruce. Kierkegaard je tak pokládán za zakladatele křesťanské a existenciální psychologie.
Objev podobné jako Bázeň a chvění / Nemoc k smrti - Søren Aabye Kierkegaard
V zápasech za Boží věc - Oto Mádr - e-kniha
eBook: Vzpomínky, texty a rozhovory Kniha vyšla u příležitosti 90. narozenin významného českého teologa a bojovníka za svobodu myšlení a života v době komunistické totality. Oto Mádr zde publikuje především své čtenářskou veřejností už dlouho očekávané vzpomínky. Ty jsou doplněny třemi rozhovory, v kterých se dozvíme více o jeho životě, postojích a životních hodnotách. Další část knihy se věnuje jeho tvorbě. Ukázky z Mádrových teologických prací byly vybrány z aktuálně významných přednášek a statí, které autor uveřejnil u nás a v zahraničí od roku 1990 do současnosti. Na tyto texty navazují dva pohledy na jeho dílo očima kolegů. V závěru čtenář nalezne Mádrovu bibliografii.
Objev podobné jako V zápasech za Boží věc - Oto Mádr - e-kniha
Gaštanko - Søren Sveistrup - e-kniha
eBook: Na predmestí Kodane nájdu zavraždenú ženu. Na mieste činu polícia objaví panáčika z gaštanov, na ktorom je odtlačok prsta patriaci zmiznutej dievčine, ktorej prípad bol dávno uzavretý. Krátko nato sa stane ďalšia vražda. Ďalšie znetvorené telo, ďalšia gaštanová figúrka. Vyšetrovatelia bojujú s časom, nepoznajú však motív a páchateľ sa s nimi neľútostne zahráva. Dokážu ho zastaviť, skôr než sa objaví ďalší panáčik? A ako s vraždami súvisí prípad zmiznutej školáčky?
Objev podobné jako Gaštanko - Søren Sveistrup - e-kniha
Utrpení mladého Werthera - Johann Wolfgang Goethe - e-kniha
eBook: Námět k románu, který založil jeho světovou slávu, Goethe načerpal při své praxi praktikanta u soudu. Kromě vlastní lásky posloužila autorovi jako námět sebevražda jeho kolegy. Utrpení mladého Werthera (1774) je kombinací románu v dopisech a románu-deníku, v němž spisovatel dokázal geniálně skloubit bohatý vnitřní svět hlavního hrdiny, vylíčení jeho duševních stavů, a autenticitu, kterou celému textu dodávají poznámky a zpráva o Wertherově smrti.
Objev podobné jako Utrpení mladého Werthera - Johann Wolfgang Goethe - e-kniha
Utrpení a jiné žánry - Dora Kaprálová - e-kniha
eBook: Samá okna bez závěsů. Okna, do kterých za večerů a nocí zírá vypravěčka nové knihy Dory Kaprálové. Hledí skrz hranici mrazu do cizích bytů, životů, osudů; sama neviditelná, přitisknutá stehny k topení. Ale je to nezákeřné šmírování; a hranice mezi vlastním a cizím je zde průhledná, neviditelná, nejasná. Mnohdy se změní v zrcadlo, které odráží bolesti a radosti samotné vypravěčky: smrt otce či dětské touhy jejích dcer; třeba tu, aby jim maminka koupila zvíře, které žije dlouho, skoro napořád…MATĚJ HOŘAVALíbí se ti u nás, Apokalypso?
Objev podobné jako Utrpení a jiné žánry - Dora Kaprálová - e-kniha
Proč Bůh dovolí utrpení? - Nicky Gumbel - e-kniha
eBook: Nicky Gumbel: Proč Bůh dovolí utrpení? Je hřích stále něco, co se nás týká? Proč by měl jeden člověk zemřít za hříchy ostatních lidí? Proč je kříž pro křesťany tak důležitý i dnes? Nicky Gumbel přemýšlí nad jedním z nejdůležitějších článků křesťanské víry. Doplněná úvodní kapitola z knihy „Ožehavé otázky“.
Objev podobné jako Proč Bůh dovolí utrpení? - Nicky Gumbel - e-kniha
Od utrpení k triumfu - Richard Wurmbrand - e-kniha
eBook: Volné pokračování knihy Mučen pro Krista. Richard Wurmbrand byl židovský křesťan a rumunský evangelikální pastor. On i jeho žena Sabina byli za fašismu i komunismu tvrdě pronásledováni. Za vlády komunistů v Rumunsku strávil Richard Wurmbrand pro svoji víru čtrnáct let ve vězení. Nakonec byli oba zachráněni norskou Misií Izraeli a Aliancí židovských křesťanů. Po odchodu na Západ si je Bůh použil k ustanovení mezinárodní Křesťanské misie komunistickému světu, která má nyní pobočky v mnoha zemích. V roce 1990, kdy byla při revoluci v Rumunsku svržena Ceaușescova diktatura, se Richard se Sabinou mohli vrátit do vlasti, kam pětadvacet let nesměli. Tato kniha není ani tak o utrpení, které tam nalezli, jako o kráse, kterou dal Bůh rumunským křesťanům za léta útlaku.
Objev podobné jako Od utrpení k triumfu - Richard Wurmbrand - e-kniha
Evangelium utrpení (999-00-026-3924-1)
Elektronická kniha - autor Soren Aabye Kierkegaard, 113 stran, česky Spis Evangelium utrpení přináší v sedmi pojednáních zdůvodnění a rozbor utrpení, jimiž musí věřící v životě projít, neboť jsou křesťanům Novým zákonem (požadavky života) předurčena: nést svůj kříž, jít s ním sám a nést jej tak, aby byl lehký („rozkošný“). K tomu musí věřící, nechce-li se klamat, odumřít vlastní vůli (světu – za nějž se obyčejně člověk schovává a nejúčinněji tak niveluje svoji duši a poměr k Bohu). Věřící má Krista následovat. V základu všech Kierkegaardových spisů stojí člověk před Bohem vždy jako Jedinec a i zde, v této „radostné zvěsti utrpení“, apeluje dánský „revizor křesťanství“ na jeho význam: „Neví se možná, že se otroctví znovu zavádí, a odtrhnout se od něj působí ohromnou potíž! Toto otroctví nespočívá v tom, že jeden chce potlačovat mnohé (pak by si dal člověk pozor), ale že jedinci na Boha zapomínají a více se začínají bát množství lidí, kteří se ze strachu z lidí...
Objev podobné jako Evangelium utrpení (999-00-026-3924-1)
Utrpení z nesmyslnosti života - Viktor E. Frankl
Kniha obsahuje přednášky z let 1957–1975, v nichž se jako červená nit táhne otázka člověka po smyslu života. Viktor Frankl je přesvědčen, že utrpení z pocitu hluboké nesmyslnosti a ochromující prázdnoty života je specifickou nemocí naší doby. Vytvořil proto terapeutickou koncepci, s jejíž pomocí toto existenciální vakuum úspěšně léčil. V této knize dává nahlédnout do svého myšlení i praxe a na mnoha příkladech ukazuje, jak se dá utrpení z nesmyslnosti života léčit. „Názory, které profesor Frankl zastává v této a dalších svých knihách, znamenají nejdůležitější přínos pro obor psychoterapie od časů Freuda, Adlera a Junga. A jeho styl je mnohem čtivější.“ (Sir Cyril Burt, předseda British Psychological Society). „Tento svazek je tak zhuštěný, tak prodchnutý žhoucím humanismem, tak bohatý na dokumentaci a jeho kritické postoje jsou tak uvážlivé, že zasluhuje podrobnou četbu stránka co stránka.“ (Annales Médico-psychologiques). Viktor E. Frankl (1905–1997) byl profesorem neurologie a psychiatrie na vídeňské univerzitě a profesorem logoterapie na United States International University v Kalifornii a dalších amerických univerzitách. Je tvůrcem specifického druhu terapie, již nazval „logoterapie“, a směru tzv. existenciální analýzy, v nichž využil mj. své zkušenosti vězně nacistických koncentračních táborů.
Objev podobné jako Utrpení z nesmyslnosti života - Viktor E. Frankl
Hohner Blues Harp ladění E
foukací harmonika, diatonický systém (Richter ladění), 10 otvorů, mosazné hlásky, dřevěný korpus
Objev podobné jako Hohner Blues Harp ladění E
Hohner Pro Harp ladění E
foukací harmonika, diatonický systém (Richter ladění), 10 otvorů, mosazné hlásky, plastový korpus
Objev podobné jako Hohner Pro Harp ladění E
Hohner Silver Star ladění E
foukací harmonika, diatonický systém (Richter ladění), 10 otvorů, mosazné hlásky, plastový korpus
Objev podobné jako Hohner Silver Star ladění E
Hohner Special 20 ladění E
foukací harmonika, diatonický systém (Richter ladění), 10 otvorů, mosazné hlásky, plastový korpus
Objev podobné jako Hohner Special 20 ladění E
Suzuki 1072 Folkmaster ladění E
foukací harmonika, diatonický systém, 10 otvorů, velikost 101 x 26 x 20 mm, gravírovaný kovový kryt, v ceně tvrdé plastové pouzdro, různá ladění
Objev podobné jako Suzuki 1072 Folkmaster ladění E
Suzuki HA-20 ladění E
Hammond foukací harmonika, diatonický systém, 10 otvorů, velikost 100 x 27 x 20 mm, hmotnost 91 g, chromovaný plechový kryt, hliníkové tělo, barva černá, v ceně polstrované plastové pouzdro
Objev podobné jako Suzuki HA-20 ladění E
Hohner Marine Band 1896 ladění E
foukací harmonika, diatonický systém (Richter ladění), 10 otvorů, mosazné hlásky, dřevěný korpus
Objev podobné jako Hohner Marine Band 1896 ladění E
Hohner Marine Band Deluxe ladění E
foukací harmonika, diatonický systém (Richter ladění), 10 otvorů, mosazné hlásky, dřevěný korpus
Objev podobné jako Hohner Marine Band Deluxe ladění E
Suzuki C-20 Olive ladění E
foukací harmonika, diatonický systém, 10 otvorů, velikost 100 x 27 x 20 mm, hmotnost 70 g (109 g včetně pouzdra), ocelový kryt, kompozitové tělo simulující vlastnosti dřeva, fosforbronzové jazýčky, v ceně pouzdro
Objev podobné jako Suzuki C-20 Olive ladění E
Suzuki MR-350 Promaster ladění E
foukací harmonika, diatonický systém, 10 otvorů, velikost 100 x 27 x 20 mm, hmotnost 91 g, chromovaný plechový kryt, hliníkové tělo, v ceně polstrované plastové pouzdro
Objev podobné jako Suzuki MR-350 Promaster ladění E
Suzuki MR-300 Overdrive ladění E
foukací harmonika, diatonický systém, 10 otvorů, velikost 102 x 28 x 20 mm, hmotnost 95 g, chromovaný plechový kryt, hliníkové tělo, v ceně polstrované plastové pouzdro, různá ladění
Objev podobné jako Suzuki MR-300 Overdrive ladění E
Suzuki M-20 Manji ladění E
foukací harmonika, diatonický systém, 10 otvorů, velikost 101 x 27 x 18 mm, hmotnost 65 g (109 g včetně pouzdra), ocelový kryt, kompozitové tělo simulující vlastnosti dřeva, fosforbronzové jazýčky, silnější a plnější zvuk, různá ladění
Objev podobné jako Suzuki M-20 Manji ladění E
Suzuki MR-250 Bluesmaster ladění E
foukací harmonika, diatonický systém, 10 otvorů, velikost 103 x 30 x 20 mm, hmotnost 65 g, tenký ocelový kryt, ABS resin (plastové) tělo, fosforbronzové jazýčky, plný, čistý zvuk, snadno ohýbatelné tóny, dlouhá životnost jazýčků, v ceně polstrované plastové pouzdro, různá ladění
Objev podobné jako Suzuki MR-250 Bluesmaster ladění E
Myšlenky, jež raní zezadu (999-00-031-5727-0)
Elektronická kniha - autor Soren Aabye Kierkegaard, 79 stran, česky Myšlenky, jež ranní zezadu nabízí čtenářům v sedmi kapitolách Kierkegaardovu přímou řeč, tzv. „křesťanské řeči“ meditující nad poměrem člověka k Bohu a navracející od smyslového klamu víry, tzv. „křesťanstva“, ke skutečnému křesťanství. Kierkegaard ve svém úvodu zdůrazňuje jeho útočnost, neboť uvěřit, znamená být (oproti lichotivému si přivlastnění boží milosti) raněn křesťanstvím prvně zezadu: „Křesťanství nepotřebuje žádnou obhajobu, obhajoba je mu k ničemu – je samo útočné. Obhajovat je, je ze všech znetvoření nejnezodpovědnější, úplně obrácené, nejnebezpečnější vůbec – je to neuvědomělá, podivínská zrada. Křesťanství je útočné a v křesťanstvu samozřejmě napadá zezadu. Dej proto pozor na nohu, když jdeš do domu Páně. Neboť i kdybys přicházel z toho nejhroznějšího, co se člověku ve světě může stát, dostaneš se v útěku do božího domu k něčemu ještě strašnějšímu. Zde v domě božím se...
Objev podobné jako Myšlenky, jež raní zezadu (999-00-031-5727-0)
Nemoc k smrti (999-00-018-3628-3)
Elektronická kniha - autor Soren Aabye Kierkegaard, 120 stran Nemoc k smrti, napsaná roku 1849, je mistrnou psychologickou úvahou o ztrátě člověkova já. Kierkegaard užívá pro svůj spis obměnu Kristova výroku z evangelia Jana kap. 11, v. 4., kdy v úvodu spisu píše: „Trýzní v zoufalství je, že se umřít nemůže… Nemoc k smrti je tedy totéž co nemoci umřít, ale ne tak, jako by ještě zbývala naděje na život; beznaděj spočívá v tom, že chybí i ta poslední naděje, smrt. …na člověkovo já se svět ptá ze všeho nejméně, vždyť projevíme-li, že je vůbec máme, může to být pro svět velmi nebezpečné. Největší nebezpečí – ztratit sama sebe – se může ve světě přejít tiše a jakoby nic. Není ztráty, jež by se oplakávala méně.“ Druhý díl knihy představuje toto zoufalství, nebýt sám sebou, v pojmu hříchu a vyděluje se tak zároveň od sokratovského „nepoznání“ k „nechtění poznat“ (rozdíl mezi helenismem – pohanstvím a křesťanstvím), čímž se „hřích“ člověka stává neustále aktuálním a...
Objev podobné jako Nemoc k smrti (999-00-018-3628-3)
Suzuki RP-350 Promaster sada ladění E
náhradní jazýčky pro foukací harmoniky Suzuki Promaster MR-350, Hammond HA-20 a Pipe Humming PH-20N, různá ladění
Objev podobné jako Suzuki RP-350 Promaster sada ladění E
Suzuki M-20 Manji ladění Low E
foukací harmonika, diatonický systém, 10 otvorů, velikost 101 x 27 x 18 mm, hmotnost 65 g (109 g včetně pouzdra), ocelový kryt, kompozitové tělo simulující vlastnosti dřeva, fosforbronzové jazýčky, silnější a plnější zvuk, různá ladění
Objev podobné jako Suzuki M-20 Manji ladění Low E
Bázeň a chvění (999-00-020-2859-5)
Elektronická kniha - autor Soren Aabye Kierkegaard, 122 stran, česky Rozmlouvat o víře, aniž bychom se kdy dotkli sebereflexe, pochybností a bytostné úzkosti, aniž bychom se co jen přiblížili pochopení paradoxu života a stali se Jedinci, je jako rozmlouvat o kružnici bez znalosti jejího středu. Člověk ovšem rád tlachá; více než vědět, záleží mu na tom, aby měl nějaký názor, s nímž by mohl vést diskuze a šermovat ve vzduchu se stejně „plodnými“ hlavami. Jedni se domýšlí, vyzbrojeni pokrytectvím, že si s vírou, protože jsou v kostelních lavicích, něco skutečně začali (společně s farářem, samozřejmě); druzí, vyzbrojeni nadutostí, si potrpí na tom, že se dostali svým vědeckým bystrozrakem dále – za sebereflexi, úzkost, paradox a Jedince, tedy za víru. V pátém díle knihovny S. A. Kierkegaarda, Bázeň a chvění, je možné slyšet Kierkegaarda v „dialektické lyrice“. Rozebírá ve své přísnosti otázku víry na biblickém příkladu Abraháma a Izáka: „Nekonečná rezignace je...
Objev podobné jako Bázeň a chvění (999-00-020-2859-5)
Starosti pohanů (999-00-031-4386-0)
Elektronická kniha - autor Soren Aabye Kierkegaard, 78 stran, česky Které pokušení v sobě uzavírá všechna ostatní pokušení? Je to odstranění Boha, přestat být člověkem. Otročíme nejbídnějšímu poddanství šílenství, v nadbytku otročíme za jídlo a pití, v bohatství otročíme za peníze a sami sobě jsme prokletím, přirozenosti hnusem a pro pokolení jsme nákazou. Starost nakonec svou kořist pozře. Jako uschlé dřevo ve tmě svítí, jako světélka výparu čarují v mlhách, tak vypadá pro druhé ve třpytu své pozemské povýšenosti člověk bez Boha. Jeho já však nežije, jeho nejniternější bytost je strávena a vysáta ve službě nicotnosti. Je otrokem vychloubání v zajetí závratné světskosti a opuštěn Bohem přestává být člověkem. V nitru je jako mrtvý, ale jeho povýšenost nás obchází jako strašidlo – stále žije. Není to člověk, s kým mluvíš, když mluvíš s ním; v touze po povýšenosti se stal tím, k němuž lidé vzhlížejí a jako člověk znamená jen vlastní titul. Niterně je jenom...
Objev podobné jako Starosti pohanů (999-00-031-4386-0)
V zápasech za Boží věc (978-80-702-1876-1)
Elektronická kniha - autor Oto Mádr, 272 stran Oto Mádr zde publikuje především své čtenářskou veřejností už dlouho očekávané vzpomínky. Ty jsou doplněny třemi rozhovory, v kterých se dozvíme více o jeho životě, postojích a životních hodnotách. Další část knihy se věnuje jeho tvorbě. Ukázky z Mádrových teologických prací byly vybrány z aktuálně významných přednášek a statí, které autor uveřejnil u nás a v zahraničí od roku 1990 do současnosti.
Objev podobné jako V zápasech za Boží věc (978-80-702-1876-1)
Utrpení mladého Werthera ()
Audiokniha MP3 - autor Johan Wolfgang Goethe, čte Jan Vlasák a Jaroslav Plesl
Objev podobné jako Utrpení mladého Werthera ()
Utrpení knížete Sternenhocha
Audiokniha MP3 Ladislav Klíma, čte Václav Knop - autor Ladislav Klíma, čte Václav Knop Autor tohoto romaneta je filozof i básník. V jeho díle najdeme prvky hororu a fantasmagorických závěrů, v nichž se odvolává k nadpozemským silám. Hlavní hrdina se nepochopitelně zamiluje do dívky, kterou v přívalu vášní sprovodí ze světa. Ovšem ta mu to nekompromisně oplatí. Svědomí podporované fantazií je zhoubné.
Objev podobné jako Utrpení knížete Sternenhocha
Kaštánek - Soren Sveistrup
Na předměstí Kodaně je nalezena zavražděná žena. Na místě činu policie objeví panáčka z kaštanů, na němž je otisk prstu patřící zmizelé dívce, jejíž případ byl dávno uzavřen. Krátce nato dojde k další vraždě. Další znetvořené tělo, další kaštanová figurka. Vyšetřovatelé bojují s časem, neznají však motiv a pachatel si s nimi nelítostně zahrává. Dokáží ho zastavit dřív, než se objeví další panáček? A jak s vraždami souvisí případ zmizelé školačky?
Objev podobné jako Kaštánek - Soren Sveistrup
Čas utrpení - John Connolly
Podomní prodejce klenotů Jerome Burnel se na chvíli stal hrdinou. Zabránil několikanásobné vraždě, ale sebe tím zničil. Jeho život se ocitl v troskách. Obvinili ho ze sexuálního deliktu, zavřeli do vězení, mučili. Po propuštění na svobodu se rozhodl, že se svěří se svým příběhem detektivu Parkerovi. Vyprávěl mu o záchraně dívky, jež měla zemřít; mluvil o těch, kdo ho trýznili, a o bytostech, jimž slouží. Charlie Parker nedávno přežil svou smrt a stal se z něj úplně nový člověk. Není zlomený ani zesláblý, ale to, čím prošel, ho naopak zocelilo. A nepozbyl ani to, co v něm bylo dřív. Převezme Burnelův případ a zamíří do podivné izolované komunity žijící v místě zvaném Puklina. Tam se Parker musí postavit přesile lidí, kteří se řídí jen pravidly teroru, vydírání a vražd.
Objev podobné jako Čas utrpení - John Connolly
VUCH Silver Soren (8595692024950)
Náhrdelník - dámský, o velikosti 50 cm, lesklá povrchová úprava, bez osazení, materiál nerezová ocel, hmotnost 2 g Chystáte se koupit náhrdelník, který vás bude fascinovat? Náhrdelník VUCH se bude zamlouvat každé ženě. K jeho výrobě slouží nerezová ocel. Nerezová ocel uchrání váš šperk před možnou korozí a vy budete moci udělat dojem. Náhrdelník je lesklý díky speciální úpravě formou leštění. Náhrdelník VUCH je nestárnoucí klasikou mezi módními doplňky a je vhodný pro jakoukoliv příležitost. Klíčové přednosti náhrdelníku VUCH Silver Soren Náhrdelník VUCH se stane vaším oblíbeným doplňkem Elegantní náhrdelník pro ženy Materiálem je nerezová ocel Hmotnost náhrdelníku VUCH je 2,00 g Povrchová úprava: lesk
Objev podobné jako VUCH Silver Soren (8595692024950)
Weltbild Plyšový sob Sören
Děti si ho ihned zamilují, měkoučký plyšový sobík Sören má totiž neodolatelný úsměv. Je neustále zachumlaný v měkkém kožichu, protože mu velké mrazy nedělají vůbec dobře. Skvělý také jako vánoční dekorace!
Objev podobné jako Weltbild Plyšový sob Sören
Pánská košile SOREN hnědá
Pánská košile SOREN hnědá
Objev podobné jako Pánská košile SOREN hnědá
Pánská košile SOREN modrá
Pánská košile SOREN modrá
Objev podobné jako Pánská košile SOREN modrá
VUCH Gold Soren (8595692024974)
Náhrdelník - dámský, o velikosti 50 cm, bez osazení, materiál nerezová ocel, hmotnost 2 g Chtěli byste si koupit náhrdelník, kterým zvýrazníte svůj krk? Náhrdelník VUCH nadchne každou ženu. K jeho výrobě slouží nerezová ocel. Výhodou nerezové oceli je odolnost vůči korozi a tak skvěle podtrhne váš vzhled. Náhrdelník je lesklý díky speciální úpravě formou leštění. Náhrdelník VUCH patří k velmi oblíbeným a nestárnoucím módním doplňkům a využijete jej nejen při významných událostech. Zásadní přednosti náhrdelníku VUCH Gold Soren Náhrdelník VUCH doplní váš outfit Módní náhrdelník pro ženy Materiálem je nerezová ocel Celková hmotnost náhrdelníku VUCH je 2,00 g Povrchová úprava: lesk
Objev podobné jako VUCH Gold Soren (8595692024974)
Kaštánek - Soren Sveistrup - audiokniha
Audiokniha: Na předměstí Kodaně je nalezena zavražděná žena. Na místě činu policie objeví panáčka z kaštanů, na němž je otisk prstu patřící zmizelé dívce, jejíž případ byl dávno uzavřen. Krátce nato dojde k další vraždě. Další znetvořené tělo, další kaštanová figurka. Vyšetřovatelé bojují s časem, neznají však motiv a pachatel si s nimi nelítostně zahrává. Dokáží ho zastavit dřív, než se objeví další panáček? A jak s vraždami souvisí případ zmizelé školačky?
Objev podobné jako Kaštánek - Soren Sveistrup - audiokniha
Utrpení knížete Sternenhocha - Ladislav Klíma
Utrpení knížete Sternenhocha je expresionistický román Ladislava Klímy, vydaný v květnu 1928, měsíc po autorově smrti. Sám Klíma jej označil za „groteskní romaneto“ a z textu je patrné, že jej velmi ovlivnila subjektivně idealistická filozofie George Berkeleyho, stejně jako radikální individualismus Arthura Schopenhauera a zejména Friedricha Nietzscheho. Jde bezesporu o autorovo nejslavnější literární dílo, které zaznamenalo ohlas i v zahraničí. Z větší části jde o fiktivní deník rovněž smyšleného knížete Sternenhocha, jednoho z předních šlechticů německé říše někdy na počátku dvacátého století. Hlavní hrdina, nebo přesněji řečeno antihrdina, v něm líčí vztah s manželkou Helgou, kterou zároveň obdivuje a nenávidí (sám ji v rukopisu později nazývá Démonou). Při popisu jejich společného života se autor nevyhýbá obscénnosti hraničící až s perverzitou. Helga svého muže všemožně ponižuje, dopustí se i vražd a pěstuje také masochismus a sadismus. Když si o něco později najde milence a naplánuje s ním útěk, je to pro Sternenhocha poslední kapka. Žárlivý kníže se rozhodne učinit manželčiným choutkám přítrž, a to brutálním způsobem. Právě tehdy však pro něj začíná skutečné utrpení…
Objev podobné jako Utrpení knížete Sternenhocha - Ladislav Klíma
Kierkegaard a mořská panna - Line Fadenová-Babinová, Jakob Rachmanski
Hluboko v moři, v korálovém paláci skrytém před lidskými zraky, žila princezna. Rodiče si jí vážili, zasnoubili s nejkrásnějším a nejsladším z mloků a byla prý nejšťastnější ze všech mořských panen. A přesto byla mladá princezna zoufalá...
Objev podobné jako Kierkegaard a mořská panna - Line Fadenová-Babinová, Jakob Rachmanski
Podívejte se také
- Kniha V rovníkové Africe (978-80-87079-39-3)
- Kniha aktivit v přírodě (978-80-256-2510-1)
- Kniha Meč v bouři (978-80-87010-08-2)
- V zahradě - rozpohybovaná kniha (978-80-256-3013-6)
- V záhrade: Pohyblivá kniha (978-80-567-0776-0)
- Kniha aktivít v prírode (978-80-567-1046-3)
- Florina 4dílná sada hrnků L O V E, 330 ml
- Fieldmann FZN 6005-E (FZN6005-E)
- Fieldmann FDU 2003-E (FDU2003-E)
- Fieldmann FZS 2050-E (FZS2050-E)
- Fieldmann FDB 2004-E (FDB2004-E)
- Fieldmann FZS 2002-E (FZS2002-E)
- Kniha S andělíčkem v dlani (978-80-7211-505-1)
- Kniha Směnka v soudním řízení (978-80-7502-254-7)
- V říši jednorožců: Kniha aktivit (978-80-256-2909-3)
- Kniha Velká města v historii (978-80-7529-595-8)
- e class
- e flor
- Syndrom E
- Stagg SML3/16P8PS E (SML3/16P8PS E)
- FIELDMANN FZF 4050-E (FZF 4050-E)
- FIELDMANN FDPO 201050-E (FDPO 201050-E)