Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Auta v Československu 1945-1990 Osobní vozy tuzemské i z dovozu - Jan Tuček
Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb.
Objev podobné jako Auta v Československu 1945-1990 Osobní vozy tuzemské i z dovozu - Jan Tuček
Origin Effects M-EQ Driver Black Edition
Kytarový efekt Pedálový efekt M-EQ Driver Black Edition z limitované řady značky Origin Effects je booster středových frekvencí (mid booster) a overdrive inspirovaný studiovými pasivními ekvalizéry Pultec z 50. let, které jsou díky jejich muzikálním a versatilním křivkám EQ a overdrive push/pull výstupu ke slyšení na tisících hitových nahrávek. M-EQ Driver není přímou replikou, spíše novou interpretací studiového pasivního ekvalizéru optimalizovaného pro potřeby kytaristů. M-EQ Driver nabízí třípolohový přepínač středových frekvencí (0.8, 1.0 a 1.3 KCS), kdy vyberete požadovanou frekvenci, kterou chcete zvýraznit (značka Origin Effects ponechala původní označení Kilocycles Per Second, v dnešní době se používá označení kHz). Tento všestranný mid boost nejen zaručuje plnou kompatibilitu se všemi typy kytar a snímačů, ale poskytne vašemu kytarovému zvuku v závislosti na nastavení ovladačů i potřebnou saturaci od středového overdrive po dravé rezonantní distortion zkreslení. Pomocí ovladačů MID a DRIVE nastavíte požadovaný poměr zesílení středových frekvencí a overdrive. Novým prvkem je použití speciálního obvodu (Adaptive circuit) aplikovaného na ovladač CUT, který redukuje potlačení výšek a umožňuje hladký přechod mezi vřelým overdrive a jasnými čistými tóny upravením hlasitosti na kytaře nebo změnou dynamiky hry (v nastavení ADAPT Off otáčením ovladače CUT doprava progresivně potlačujete výšky). M-EQ Driver Black Edition dále nabízí obvod s transformátorem pro větší harmonickou bohatost, ultra vysokou vstupní impedanci, push/pull výstup a kvalitní buffer (zapojení buffered bypass). K napájení je zapotřebí 9V adaptér (napájení bateriemi není k dispozici). Anglická značka Origin Effects představuje další zajímavý pojem na poli současných výrobců hand made pedálových efektů. Na rozdíl od řady jiných produktů pedálové efekty Origin Effects neodkazují do minulosti a k butikovému designu, ale reflektují potřeby současných muzikantů z hlediska funkčnosti i životnosti. Každý výrobek prochází komplexním procesem (od ručního pájení a sestavování jednotlivých komponentů, kalibrace pomocí audio analyzátoru, zasazení do odolného šasi z kartáčovaného oceli, testování finálního produktu s kytarou/baskytarou po výstupní kontrolu stvrzenou ručně psaným sériovým číslem na krabici). Vy tak můžete mít jistotu, že se k vám dostane pouze výrobek splňující vysoké standardy značky.
Objev podobné jako Origin Effects M-EQ Driver Black Edition
Origin Effects M-EQ Driver
Kytarový efekt Pedálový efekt M-EQ Driver je booster středových frekvencí (mid booster) a overdrive inspirovaný studiovými pasivními ekvalizéry Pultec z 50. let, které jsou díky jejich muzikálním a versatilním křivkám EQ a overdrive push/pull výstupu ke slyšení na tisících hitových nahrávek. M-EQ Driver není přímou replikou, spíše novou interpretací studiového pasivního ekvalizéru optimalizovaného pro potřeby kytaristů. M-EQ Driver nabízí třípolohový přepínač středových frekvencí (0.8, 1.0 a 1.3 KCS), kdy vyberete požadovanou frekvenci, kterou chcete zvýraznit (značka Origin Effects ponechala původní označení Kilocycles Per Second, v dnešní době se používá označení kHz). Tento všestranný mid boost nejen zaručuje plnou kompatibilitu se všemi typy kytar a snímačů, ale poskytne vašemu kytarovému zvuku v závislosti na nastavení ovladačů i potřebnou saturaci od středového overdrive po dravé rezonantní distortion zkreslení. Pomocí ovladačů MID a DRIVE nastavíte požadovaný poměr zesílení středových frekvencí a overdrive. Novým prvkem je použití speciálního obvodu (Adaptive circuit) aplikovaného na ovladač CUT, který redukuje potlačení výšek a umožňuje hladký přechod mezi vřelým overdrive a jasnými čistými tóny upravením hlasitosti na kytaře nebo změnou dynamiky hry (v nastavení ADAPT Off otáčením ovladače CUT doprava progresivně potlačujete výšky). M-EQ Driver dále nabízí obvod s transformátorem pro větší harmonickou bohatost, ultra vysokou vstupní impedanci, push/pull výstup a kvalitní buffer (zapojení buffered bypass). K napájení je zapotřebí 9V adaptér (napájení bateriemi není k dispozici). Anglická značka Origin Effects představuje další zajímavý pojem na poli současných výrobců hand made pedálových efektů. Na rozdíl od řady jiných produktů pedálové efekty Origin Effects neodkazují do minulosti a k butikovému designu, ale reflektují potřeby současných muzikantů z hlediska funkčnosti i životnosti. Každý výrobek prochází komplexním procesem (od ručního pájení a sestavování jednotlivých komponentů, kalibrace pomocí audio analyzátoru, zasazení do odolného šasi z kartáčovaného oceli, testování finálního produktu s kytarou/baskytarou po výstupní kontrolu stvrzenou ručně psaným sériovým číslem na krabici). Vy tak můžete mít jistotu, že se k vám dostane pouze výrobek splňující vysoké standardy značky.
Objev podobné jako Origin Effects M-EQ Driver
64GB DDR4-3200MHz Reg ECC modul pro Cisco
Model: Kingston Cisco KCS-UC432/64G Typ paměti: DDR4 Kapacita paměti: 64 GB Frekvence paměti: 3200 MHz Korekce chyb (ECC): ECC Registered Časování: CL 22 Počet modulů v balení: 1x 64 GB Záruka: 10 let
Objev podobné jako 64GB DDR4-3200MHz Reg ECC modul pro Cisco
AEROspeciál 20 Doma i v zámoří - Některé zahraniční mise čs. letectva v 50. a 60. letech: Akce 103 / 106 / 117 / 122 - Miroslav Irra
Zahraniční vojensko - letecké aktivity Československé republiky (dále ČSR), započaté v r. 1948 ve vztahu k nově vzniklému státu Izrael, jsou dnes již dostatečně známy. Tehdy šlo ovšem pouze o obchod, zatím bez přímé účasti personálu čs. letectva. Tato kampaň známá pod šifrou „Akce DI“ skončila v r. 1950. V červenci t. r. vydalo MNO zákaz jakéhokoli vývozu vojenského materiálu do Izraele, byť zájem Izraele o další obchody trval. Přestože tato činnost přinesla nezanedbatelné devizové přínosy státní pokladně, převážily důvody politické. Naše i sovětské vedení očekávalo, že pomoc Izraeli napomůže k posílení vlivu Komunistické strany Izraele, která by mohla být schopna převzít moc v zemi a tak ji včlenit do sféry sovětského vlivu. To se ale nestalo, izraelští komunisté ve volbách v lednu 1949 zcela pohořeli, a tak na další pomoci již nebyl z naší ani sovětské strany zájem. Pro čs. zahraniční politiku a obchod byl Izrael na 40 let přesunut na opačnou stranu barikády, a o pět let později již československé letecké mise pomáhaly arabským zemím v jejich snaze o odvetu za porážku ve válce o nezávislost Izraele a o likvidaci státu Izrael. Ekonomický efekt byl zřejmě rovněž nezanedbatelný (např. Egypt v letech 1955-1959 zakoupil 110 letounů S-103 (licenční MiG-15bis z naší výroby) po 400 000 USD za kus, tedy dle tehdejšího kurzu 2 880 000 Kčs, přičemž čs. vojenská správa platila necelý milion Kčs za kus. K tomu ještě 42 spárek UTI Mig-15), a tak není divu, že se tyto aktivity postupně rozšířily i na další státy. Asi největší rozsah zaznamenala od r. 1957 Akce 103 – vojenská pomoc Indonésii.
Objev podobné jako AEROspeciál 20 Doma i v zámoří - Některé zahraniční mise čs. letectva v 50. a 60. letech: Akce 103 / 106 / 117 / 122 - Miroslav Irra
Relikviáře - Václav Špale, Zdeněk Gerych
Básník Zdeněk Gerych a výtvarník Václav Špale se poprvé setkali na počátku sedmdesátých let ve studentské kapele, která zkoušela ve sklepích pod pražským Karolinem. Když se Zdeněk zanedlouho zamiloval do Václavova obrazu jihočeské krajiny do té míry, že obraz za 300 Kčs na splátky koupil, bylo jejich přátelství zpečetěno. Od těch dob Zdeněk od Václava obrazy a kresby prakticky jen dostával, od roku 1986 pak výhodnou výměnou za Zdeňkovy básně posílané ze Spojených států tak dlouho, dokud jich nebylo dost na jejich první básnickou knížku Zastavený film (2016). Relikviáře jsou knížkou druhou a první vpravdě společnou, protože její doplňující se obrazové a textové části hrají stejně důležitou roli.
Objev podobné jako Relikviáře - Václav Špale, Zdeněk Gerych
Auta v Československu 1945-1990 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb.
Objev podobné jako Auta v Československu 1945-1990 - Jan Tuček - e-kniha