Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Eugen Brikcius uvádí - Radim Kopáč
Básník a filozof Eugen Brikcius vzpomíná na své kamarády a přátele: historiky umění a filozofy, malíře a sochaře, básníky a esejisty. Kniha skládá jedinečný portrét české kultury, hlavně poezie a filozofie, od 60. let minulého století po dnešek. Jsou to: Milan Balabán, Vladimír Borecký, Ivan Dubský, Jiří Gruša, Ivan Havel, Václav Havel, Ladislav Hejdánek, Bohumil Hrabal, Ellen Jilemnická, Ivan Martin Jirous, Svatopluk Karásek, Petr Král, Jiří Načeradský, Karel Nepraš, Jiří Němec, Rudolf Němec, Karol Sidon, Andrej Stankovič, Jan Steklík, Miloslav Topinka a desítka dalších. Svědčí o jejích proměnách i stálostech, o dramatickém vývoji i útěšných a úlevných okamžicích.
Podívejte se také Ahome Plecháček se jménem Radim (23218)
Chodci zeleně - Radim Kopáč
Jedlan, Marr, Kataj, Kajem - to nejsou jména chlapců z klubu, který se inspiroval u Rychlých šípů. To jsou přezdívky Chodců zeleně: Jana Řezáče, Josefa Proška, Jaroslava Rychlého a Miloše Hájka. Jde o jednu z méně známých a literárněhistoricky dosud pomíjených básnických skupin, které fungovaly ilegálně v Praze za druhé světové války a těsně po ní. Navazovali především na předválečný surrealismus, který později přepsali vlastním tvůrčím vkladem na takzvaný monstrualismus. Z dlouhé řady realizovaných samizdatů jsou některé nenávratně ztraceny, jiné se dochovaly. A právě všechny ty dochované - vedle titulních Chodců zeleně jde o sborníky Mezitím, Ochranné prostředky, Schopnost skutečnosti, Záchody a PF 49 - jsou shromážděny v tomto svazku.
Podívejte se také Eugen Onegin (978-80-556-4464-6)
Příšerná hostina - Radim Kopáč
Tato kniha je postavená trochu jako polemika. Horor v české literatuře si totiž nikdy nevystačil jen s žánrem prózy a časovým rámcem konec 18. a počátek 21. století, jak se traduje a jak o tom svědčí řada knižních publikací. Iracionální strachy a úzkosti, hrůzy a další hraniční stavy tady s námi byly samozřejmě od počátku: v písni, v básni, v legendě i morytátu, později v novinové zprávě; v literatuře vysoké i nízké, u Máchy a Erbena stejně jako v anonymním městském folkloru, ve středověkém popisu mučení nebohé panny i ve stručné referenci o spartakiádním vrahovi nebo vražednici s náklaďákem; prostě napříč širými lány fikce a non-fikce od nejstarších památek české literatury podnes. Kniha shromažďuje přes stovku textů nejrůznější povahy i umělecké, potažmo estetické kvality, a je tak v nejlepším slova smyslu quodlibetem. Ačkoli tu jistě není všecko, každý si může počíst dle libosti. Vytáhnout ze stránek svůj vlastní jedinečný horor. Zdůraznit strach, tajemství, hrůzu nebo šílenství, jak se komu líbí.
Podívejte se také Hladík Radim: Má hra 1969-2018 (4x CD) - CD (SU6516-2)
Dnes dítě - Radim Kopáč
Nakladatelství Meander vydává experimentální knihu Dnes dítě. Co den, to jedna dětská průpovídka. Dítě je čisté jak lilie, upřímné a pravdivé. Poví Vám toho o světě víc než noviny, televize nebo internet.
Objev podobné jako Dnes dítě - Radim Kopáč
Kafkova abeceda - Radim Kopáč, Štěpán Mareš, Petr Stančík
Tři plus jedna. Tři autoři postavili knihu na počest toho čtvrtého: Kopáč, Stančík, Mareš - a Kafka. První dva dodali slovo, třetí původní, komiksově laděné černobílé kresby - a ten čtvrtý, od jehož úmrtí je to letos 3. června právě sto let, posloužil svým životem a dílem jako inspirace. Kniha je naformátovaná jako abeceda. Jednatřicet liter, a co litera, to heslo plus ilustrace. Napsané je to v žánru info-tainmentu, texty vycházejí z konkrétních dat, jmen, míst a událostí, spjatých s Kafkou, ale jdou po dvou linkách, které byly odjakživa vlastní i jemu: tedy nejenom analýza - ale taky komika. Začíná to "aeroplány v Brescii" a končí v želízském penzionu, kde si Kafka léčil pochroumaný dech, ale taky potkal svou druhou osudovou milou Julii Wohryzkovou, a v neposlední řadě napsal "dopis otci". Kniha je ideálním úvodem do Kafkova světa, poslouží jako rozcestník i motivace. A pak samozřejmě připomínka jednoho z největších géniů světové literatury, a nejen minulého století.
Objev podobné jako Kafkova abeceda - Radim Kopáč, Štěpán Mareš, Petr Stančík
Co je ironická věda - Radim Kopáč, István Vörös - e-kniha
eBook: Maďarský bohemista, literární vědec, estetik a vysokoškolský pedagog István Vörös je především básník, třebaže doma i v zahraničí jsou oceňovány i jeho prózy a dramatické texty. A básník je to nápaditý, hravý, nekonvenční. Všechny uvedené kvality zcela samozřejmě a přirozeně uplatňuje rovněž ve svých odborných reflexích. Sám je označuje za myšlenkové experimenty oscilující mezi studiemi a eseji. Jejich důležitou vlastností je pak permanentní sebereflexe, komentování vlastních postupů a výkonů. Ne nadarmo se Vörös považuje za postmodernistu, autohermeneutika patří k základním rysům tohoto fenoménu. Stejně jako reinterpretace tradičních příběhů či ideových schémat. […] (pracuje) s dekonstrukcí, respektive konstruktivní destrukcí a fascinací tradičně protikladnými pojmy, odpovídajícími ontologickému protikladu mezi smyslově vnímaným a srozumitelným, případně mezi jeho variantami (například slovo psané a mluvené, rozum a šílenství, smysl doslovný a obrazný, mužský a ženský rod). (z předmluvy Lubomíra Machaly)
Objev podobné jako Co je ironická věda - Radim Kopáč, István Vörös - e-kniha
Postila - Eugen Brikcius
Šestatřicet minutových románů skládá dohromady román o autorově životě a díle i o jeho předchozím románu Nepředmětná odysea (2015). Postila, tedy výklad. Nikoli textu, ale světa. Skutečnost je Eugenem Brikciusem oslavována ve své plnosti, ale nedoslovována. Tajemství příčin nečekaných setkání i úžas před každodenním obnovováním významu zůstávají. Asi nejviditelnější linkou Postily je, že je vlastně románem o románu. Eugen Brikcius je laureátem Ceny Jaroslava Seiferta pro rok 2015.
Objev podobné jako Postila - Eugen Brikcius
Leopoldiana - Eugen Brikcius
"Ze své sochy na pomezí Dolního Rakouska a Vídně vystoupí v civilní podobě svatý Leopold a předvede okolnímu světu, jak by mělo probíhat vskutku tvůrčí žití. Po Nepředmětné odyseji (2016) jde opět o detektivní román, nikoli však typu whodunnit, ale howdunnit. Leopold, vykazující autobiografické rysy autora románu, je protagonistou příběhu nezávislé tvorby, a to výtvarné i literární. Leopolda doprovázejí reálné postavy: Jindřich Chalupecký, Bohumil Hrabal, Saltykov-Ščedrin (omylem považovaný za Suchovo-Kobylina), Ivan Dubský, bratři Václav a Ivan Havlové, Magdalena Kožená a jim podobné. Napínavý příběh se odehrává v trianglu Praha, Londýn, Miláno (s několika zeměpisnými odbočkami). Drama se střídá s romancí, truchlohra s fraškou. Společným jmenovatelem veškerých dějů je však originalita, jež bývá jinak trademarkem Božího tvoření. Autor románu se prostě nezapře." - E. B.
Objev podobné jako Leopoldiana - Eugen Brikcius
Nepředmětná Odyssea - Eugen Brikcius
Román částečně veršovaný, milostný, detektivní, cestopisný a metafyzický, jako je ostatně celý autorův život.Nepředmětná Odyssea měla být původně další sbírkou poezie Eugena Brikciuse. Složené básně ale automaticky doplňoval prozaickými texty a vše posléze chronologicky i významově řadil, takže plánovaná sbírka začala kategoriálně přecházet v román. Příběh vykazuje mnohé autobiografické prvky, někdy fiktivně rozvíjené aje rozdělen do čtyř dílů: Ithaka, Troja, Zbytek světa a Znovu Ithaka. Je většinou vyprávěn ve třetí osobě a hlavním hrdinou je Odysseus. Chvílemi ale vyprávění přechází z er-formy do ich-formy, čímž je naznačeno, že protagonista je vlastně za Odyssea převlečený či obnažený autor, chvílemi možná někdo jiný. V románu se objeví i Joyceova "dublinská osnova", zcela v pozadí zůstává Homér. Odysseus filosofuje a létá aeroplánem jako Saint-Exupéry, jindy se podle Rostandových návodů v Cyranovi pokouší dostat na Měsíc, který čarovně rytmizuje moře i ženy, včetně té jeho.Brikciův příběh je postaven na nové nepředmětné interpretaci starého mýtu. Jediné, co lze podle slov samotného autora garantovat, je zmíněný nemýtický průběh děje se "starozákonním" otevřeným závěrem.Tímto si autor také do jisté míry zajišťuje prostor pro další možný autobiografický projekt. Nepředmětná Odyssea je totiž jakýmsi volným pokračováním Brikciových pamětí, které nakladatelství Pulchra vydalo před pěti lety pod názvem Můj nejlepší z možných životů. Brikcius totiž nepíše klasické memoáry, ale pro sdělení svých myšlenek a zážitků vždy hledá novou a neotřelou formu.
Objev podobné jako Nepředmětná Odyssea - Eugen Brikcius
Platný příběh - Eugen Brikcius
Sbírka básní jubilujícího Eugena Brikciuse (1942), známého slovesného i tělesného mystifikátora, začíná tam, kde předcházející "Spouštění s milou" (2011) končí. Absurdní komika jako roznětka, puchmajerovská stylizace ve formě a sebemýtus za hlavní téma. Brikciův "Platný příběh" prostě platí. Jak taky jinak, když se v mistrově podání život stal dávno literaturou a literatura životem. Kniha obsahuje vloženou grafiku Otakara Slavíka.
Objev podobné jako Platný příběh - Eugen Brikcius
Z milosti těla - Eugen Brikcius
Sbírka básníka, filozofa, scénáristy a výtvarníka Eugena Brikciuse obsahuje zdaleka ne jen, jak by její název naznačoval, básně milostné. Tělesnost, podívaná, akce, zde totiž slouží jako tematické východisko k rafinované práci s jazykem, k básnění v pravém slova smyslu: každý text je tu událostí, příběhem, dějovou metaforou, happeningem. Vedle veršů tu nalezneme i básně v próze, v závěru pak oddíl Kafkovské imprese. Vychází u příležitosti autorových 66. narozenin.
Objev podobné jako Z milosti těla - Eugen Brikcius
Mesón El Centro - Eugen Brikcius
Sbírka veršů Eugena Brikciuse je další z řady snad nevyčerpatelných drobných hříček, nápadů a jazykových hrátek známého básníka, filozofa, scénáristy a výtvarníka; tentokrát se mimo jiné ocitáme v restaurantu, kde básník tráví své všední i nevšední chvíle.
Objev podobné jako Mesón El Centro - Eugen Brikcius
Román - Helena Wernischová, Eugen Brikcius
Začalo to v září 2014 s novým formátem kulturního magazínu Uni. Od té doby píše Eugen Brikcius měsíc co měsíc pro tohle médium své postily. Pak, v roce 2017, vyšlo prvních šestatřicet postil knižně. Tomáš Kubíček je označil v doslovu směle za "román o románu". Tedy za šestatřicet minutových románů, které skládají background nebo pandán k Eugenově Nepředmětné odyseji. Tu můžeme číst jako jistou bilanci autorova života a díla: žitého díla a dělaného života. Prostě života učiněného dílem, fyziku povýšenou na metafyziku. Autorovi se ta žánrová škatulka náramně zalíbila. Bodejť by ne, když ve svých dosavadních titulech předvádí právě tohle: funkční žánrový mix, kde jsou v jedné řadě skočný verš, napínavé dějové vyprávění, aforistická zkratka, filozofická hloubka i esejistická šíře. A vždycky přes vybraná jména, napříč víc než dvěma tisíciletími času, napříč kulturami a živými i mrtvými jazyky, jako by ti spříznění volbou seděli s Evženem u jednoho stolu - právě teď a právě tady.
Objev podobné jako Román - Helena Wernischová, Eugen Brikcius
Spouštění s milou - Eugen Brikcius
Další z řady sbírek veršů Eugena Brikciuse je, jak už název napovídá, sbírkou milostné poezie. A jména jednotlivých oddílů to jenom potvrzují: Svádění, Spouštění, Dopouštění, Opouštění, a další, ve všech vystupuje žena jako stálá a nepostradatelná inspirace životního i tvůrčího snažení. Autor tu opět rozehrává svůj bohatý rejstřík nevšedních nápadů, hříček a jazykových hrátek.
Objev podobné jako Spouštění s milou - Eugen Brikcius
A tělo se stalo slovem - Eugen Brikcius
Sebraný spis všetečného literáta a umělce Eugena Brikciuse, narozeného v roce 1942 v Praze, obsahuje kompletní autorovo slovesné dílo v poezii, próze, jeho studie a eseje věnované výtvarnému umění, literatuře, kultuře i fenoménům mystifikace či gurmetství a rovněž scénáře psané pro televizi a rozhlas. Texty, vznikající od 60. let minulého století po současnost, jsou děleny do oddílů podle žánrů a zahrnují jak věci, které již byly vydány knižně po roce 1989, tak práce otištěné posud jen časopisecky, v různých katalozích, monografiích, sbornících a bibliofilských publikacích i texty ještě nezveřejněné. V Brikciově sebraném spise tedy jsou jednak aktualizovány autorovy dnes už špatně dostupné tituly Vyložení umělci (1991), Sebraný spis (1992) nebo Útěcha z mystifikace (1995) a připomenuty v novém kontextu jeho ceněné knihy prózy a poezie (Spanilá jízda a jiné krásné prózy, 2003; Sny Eugena Brikciuse, 2002; Eugeniální verše, 2000; aj.), jednak prvně uvedeny na světlo četné texty dosud neznámé. Komplexní literární obraz Eugena Brikciuse, specifické a nepominutelné postavy české kultury posledního půlstoletí, doprovází zevrubná úvodní studie Viktora Šlajchrta. Editorem knihy je Radim Kopáč.
Objev podobné jako A tělo se stalo slovem - Eugen Brikcius
Můj nejlepší z možných životů - Eugen Brikcius
Eugen Brikcius je literární gurmet: svůj memoár pojal jako pestrou koláž, jako žánrovou i stylistickou mozaiku, jako přirozenou syntézu bohatýrského těla s jasným a silným duchem. Jeho život je jeho dílem. Jeho dílo je jeho životem. Boří staré mýty, aby postavil na jejich místě mýtus nový - sebemýtus. A to s nezaměnitelným vtipem a hrou, noblesou i naléhavostí. Protože píše-li o sobě, píše vždycky i o druhých. Memoárová kniha básníka a filozofa, průkopníka českého happeningu, narozeného v roce 1942 v Praze a žijícího od počátku 80. let ve Vídni. V 60. letech aktivní výtvarný umělec, v 70. letech vězeň komunistického režimu a básník v novolatině, v 80. letech absolvent prestižní University College v Londýně a exulant, od počátku 90. let jedna z klíčových postav české kultury.
Objev podobné jako Můj nejlepší z možných životů - Eugen Brikcius
Und das Fleisch ward Wort - Eugen Brikcius
Ein philosophierender Dichter in Prosa und Lyrik, der auf Tschechisch, Deutsch, Englisch und Latein schreibt. Anknüpfungen an den Dadaismus und Huldigungen der Mystifikation gehören ebenso zu seinem Schaffen wie die Organisation von Events und Happenings als bildender Künstler. Seine Texte vereinen dionysische und apollinische Prinzipien: Sie sind ein wahrer Sinnesrausch, zielen aber gleichzeitig auf Vollkommenheit, Schönheit und Vernunft ab. Er liebt die Entmystifizierung, nur um den Mythos sogleich wieder neu zu schaffen: den Eigenmythos.
Objev podobné jako Und das Fleisch ward Wort - Eugen Brikcius
Jen se mi neprobuď ze sna - Eugen Brikcius
Nová sbírka básní žijícího klasika české literatury Eugena Brikciuse (1942). Brikciovy básně přicházejí ke čtenáři s neobvyklou slastí, jako by byly mrtvě vznešené a do jazyka nám obyčejným srozumitelného přinášely latinský rytmus, který dotváří obsah.
Objev podobné jako Jen se mi neprobuď ze sna - Eugen Brikcius
Stvoření - Eugen Liška
Kronika soukromé apokalypsy. Čmelák je na světě už skoro deset let, a přece si tu pořádně nezvykl. Snad je to tím prostředím uplácaným ze sídlištní šedi, snad lidmi, kteří tu uvízli na mělčině svých snů. Ať je to tak či tak, svět podle Čmeláka směřuje ke svému konci a jde jen o to bezbolestně přetrpět tu bohapustou nudu, které se říká život. Ten ale Čmelákovi od základů změní jedno překvapivé setkání. Pes Pocem, týraný ve sklepě domu vyšinutým sousedem, by jistě brzy pošel, kdyby se ho chlapci nezželelo. Aby ho však mohl zachránit, musí si osvojit některé nové vlastnosti, které mají dospělí. Mlčet, dívat se stranou, předstírat, krást, lhát, to vše bude muset pro svého nového kamaráda udělat. A ještě něco navíc. To když se ukáže, že Pocema může při životě udržet pouze lidské maso. Aliance ne-mrtvého zvířete s nezkrotnou představivostí nadaného dítěte záhy překročí rovinu běžného přátelství chlapce a psa a stane se nečekanou hrozbou jejich nejbližšímu okolí…
Objev podobné jako Stvoření - Eugen Liška
Nesmysl - Radim Kopáč
Nesmysl provází člověka odjakživa. V životě, v kultuře, ve společnosti, v politice. V literatuře, zejména v poezii, ať té domácí, nebo překladové, má velmi pěknou a bohatou tradici, kterou není na škodu čas od času připomenout. V novém výboru, s novými ilustracemi. Třeba pro srovnání s výbory staršími, jako Nonsens (1997) nebo Ostrov, kde rostou housle (1987).
Objev podobné jako Nesmysl - Radim Kopáč
Na okraj - Radim Kopáč
Dvanáct studií v knize výtvarného a literárního kritika Radima Kopáče (1976) má jako svorník titulní okraj, kulturní periferii, čili tu oblast, která je vesměs jak mimo zdejší umělecký, potažmo literární kánon, tak mimo zájem médií, a nejen těch mainstreamových. K fenoménům, jako patafyzika, naivismus, mystifikace, romská literatura, akt ve fotografii nebo erotika v literatuře, existují po roce 1989 možná dílčí příspěvky, nikoli však sumarizující, rekapitulující texty. Právě takovou ambici mají kapitoly této knihy: chtějí být průvodci po tématech, nikoli literárně- či uměnovědnými výklady, mají za skromný cíl přiblížit a obhlédnout terén, předvést jeho široký potenciál. Prostě ukázat směrem, kterým se chtě nechtě hlavní proud vždycky obrátí pro svoji další potravu - na okraj.
Objev podobné jako Na okraj - Radim Kopáč
Létavice touhy - Radim Kopáč
"Padejte hvězdy / Ale krásnější než vy jsou elektrické výboje pohlaví / Padejte ženy / Sestřelené létavice touhy." Úryvek z málo známého básnického textu Zbyňka Havlíčka (1922-1969) otvírá téma předkládané knihy, jímž je exponovaný erotismus v díle Havlíčkově, Jany Krejcarové (1928-1981) a Egona Bondyho (1930-2007), tří nepominutelných osobností poválečné české poezie a (zprvu undergroundové) kultury. Zejména na konci čtyřicátých let (a znovu v první polovině let šedesátých) se jejich životní i umělecké osudy těsně protínaly. V rovině výrazové sice každý mířil od počátku jiným směrem (od surrealismu mnoha podob k totálnímu realismu), téma však měli dlouhodobě společné: intenzivní mezilidské filiace, častokrát intimního rázu. Svědčí o tom třebas proslavený cyklus Krejcarové V zahrádce otce mého (v souvislosti s Havlíčkovou sbírkou Levou rukou) a Bondyho Appendix pro Honzu Krejcarovou (v reakci na její Dopis z jara 1962), ale i řada jiných příbuzností. Antologii uvedených, většinou raritních a téměř nedostupných textů, sestavil a předmluvou opatřil Radim Kopáč.
Objev podobné jako Létavice touhy - Radim Kopáč
Focusing - T. Eugen Gendlin
Proč jednomu klientovi psychoterapie nepomůže, zatímco jiný z ní má velký prospěch? Právě tak se od roku 1953 ptal Rogersův žák Eugen Gendlin, který na Chicagské univerzitě celých 15 let na tuto otázku hledal odpověď. Podle Gendlina záleží na tom, jestli klient dokáže zastavit tok myšlení a naladit se na své nitro – na jemné procesy na pomezí těla a mysli. Měřítko pro to, co je pro klienta dobré a smysluplné, se nachází v tzv. pociťovaném smyslu: Klient sleduje své tělesné prožitky a ty zachycuje prostřednictvím slov, obrazů či gest. To jej samo o sobě uvolní a zároveň mu to poskytne materiál, který může zakomponovat do kontextu svého života a provést žádoucí změny. Tato jednoduchá metoda je dnes užívána v psychoterapii a arteterapii, ale může ji v rámci vlastního rozvoje provádět kdokoli, kdo chce zlepšit například vlastní kreativitu, schopnost introspekce a rozhodování. Prakticky zaměřená kniha vás provede procesem focusingu v jeho jednotlivých krocích a připraví vás na typické obtíže, s nimiž se při této metodě můžete setkat. Eugene T. Gendlin (1926–2017) se narodil ve Vídni do židovské rodiny, která před druhou světovou válkou odešla do USA. Získal doktorát z filozofie na Chicagské univerzitě, kde v letech 1964–1995 vyučoval. Více ale proslul jako žák Carla Rogerse, významný badatel v oblasti prožitkové psychoterapie a tvůrce focusingu, za což byl oceněn například Americkou psychologickou asociací. V češtině kromě jeho zásadní knihy s názvem Focusing vyšel i výbor statí Dialog s prožíváním.
Objev podobné jako Focusing - T. Eugen Gendlin
A byli jsme... - Petr Král, Karel Holub, Eugen Brikcius, Zdenek Merta
Fotografická publikace na více jak 420 dílech představuje ve formě dvojportrétu tváře známých i opomíjených osobností české kulturní scény, které autor zachycoval soustavně po dvě desetiletí 1992 - 2012. Na rozdíl od aranžované ateliérové fotografie, která se v duchu moderní psychologie noří na rozličné způsoby do nitra jednotlivého člověka, byly dvojice protagonistů Zdeňkem Mertou zaskočeny na rozdílných místech a v různých situacích, docházelo tak k přímé konfrontaci jejich vztahu, o jehož intenzitě a vnější podobě neměli jednotliví protagonisté často tušení. Publikaci doprovází texty básníků Eugena Brikciuse a Petra Krále.
Objev podobné jako A byli jsme... - Petr Král, Karel Holub, Eugen Brikcius, Zdenek Merta
Dolomity - zajištěné cesty - Eugen Hüsler
Tento průvodce představuje všechny zajistěné cesty v centrální části Dolomit a v oblasti mezi středisky Brixen a Belluno. Všechny údaje jsou přehledné a aktuální, popis každé feraty obsahuje následující informace - základní údaje, obtížnost (od lehké po extrémně těžké), pro rychlou orientaci detailní bloky informací, přehledné mapky popisovaných horských oblastní a mnoho náčrtů jednotlivých zajištěných cest, informace o výstroji a výzbroji, ke každé feratě fotografie.
Objev podobné jako Dolomity - zajištěné cesty - Eugen Hüsler
Praha jinak - Radim Kopáč, Jakub Šofar
Praha jinak, Praha "jinohledem". Praha poskládaná jako noviny z éry mezi dvěma válkami. Dramaticky i vesele. Informačně a zábavně. Slovem i obrazem. Kolážovaný dokument doby, kdy se dělaly moderní česk(oslovensk)é dějiny. Co se tehdy o městě psalo, co se tady dělo, jak se měnila řeč, jak se měnila vizualita míst? To všechno přehledně ve dvanácti třaskavě nabitých kapitolách: první strana, z domova, ze zahraničí, společnost, kultura, sport, zdraví, zábava, móda, černá kronika, inzerce - a samozřejmě literární příloha. A spíš než středem jede tato kniha po okrajích, po výjimkách, po periferii. Prostě jinak. Poznejte jak!
Objev podobné jako Praha jinak - Radim Kopáč, Jakub Šofar
Praha kafkovská - Radim Kopáč, Petr Stančík
Obrazový průvodce po známých i neznámých zákoutích Prahy, spojených se životem a dílem světoznámého spisovatele Franze Kafky. Praha byla pro Kafku městem nejen rodným, ale též osudovým - právě tady napsal většinu svých textů, prožil první lásky, studoval i pracoval, chodil do bordelů či synagog, dokonce byl i spolumajitelem továrny na azbestové výrobky. Bohatě ilustrováno z dobových zdrojů i současnými fotografiemi.
Objev podobné jako Praha kafkovská - Radim Kopáč, Petr Stančík
Pánská kožená peněženka Lagen Eugen - modrá
Kvalitní kožená pánská peněženka značky Lagen! Představujeme Vám koženou pánskou peněženku značky Lagen. Uvnitř peněženky najdete 8 přihrádek na platební či věrnostní karty, prostor na doklady, dvě samostatné kapsy na umístění bankovek, kapsičku na zip a kapsičku na drobné mince. Peněženka je zasílána v papírové dárkové krabičce.
Objev podobné jako Pánská kožená peněženka Lagen Eugen - modrá
Pánská kožená peněženka Lagen Eugen - černá
Kvalitní kožená pánská peněženka značky Lagen! Představujeme Vám koženou pánskou peněženku značky Lagen. Uvnitř peněženky najdete 8 přihrádek na platební či věrnostní karty, prostor na doklady, dvě samostatné kapsy na umístění bankovek, kapsičku na zip a kapsičku na drobné mince. Peněženka je zasílána v papírové dárkové krabičce.
Objev podobné jako Pánská kožená peněženka Lagen Eugen - černá
Pomalá slunce hlasů - Radim Kopáč, Zvi Tolkovsky
Kniha shrnuje šestatřicet textů o nové české literatuře původně otištěných v různých periodikách, časopisech a novinách.
Objev podobné jako Pomalá slunce hlasů - Radim Kopáč, Zvi Tolkovsky
Komu múza přeje - Radim Kopáč, Leszek Engelking
Leszek Engelking (1955) patří mezi nejpilnější polské bohemisty po roce 1989. Věnuje se překladu, literární vědě, historii, kritice a publicistice; píše původní básně a prózu. Působí na univerzitě v Lodži. Publikace shrnuje devětadvacet Engelkingových literárněhistorických prací věnovaných české literatuře zejména posledního století, ale i starší: počínaje Máchou přes Richarda Weinera ke Skupině 42, Ivanu Wernischovi a českému surrealismu až po Jáchyma Topola.
Objev podobné jako Komu múza přeje - Radim Kopáč, Leszek Engelking
Ty čuně! - Radim Kopáč, Jaromír Plachý - e-kniha
eBook: Literárních prasáren není nikdy dost. Některé pamatují středověk, jiné se vylouply během národního obrození nebo prvorepublikové avantgardy, další vznikají právě teď. Některé jsou veselé, jiné smutné, s jedním autorem cvičí melancholie, s jiným absurdní komika. Některé tvůrce dobře známe, o jiných jsme vůbec neslyšeli. Všechno to má ale jedno společné: prasárny patří k literatuře a kultuře asi jako duše k tělu. V každém věku, v jakýkoli čas. Tahle knížka baví i popichuje, dráždí a provokuje. A chce být taky trochu naučná, studijní: když už to člověk jednou čte, tak má koukat, aby to četl pořádně – tak nějak to přece řekl klasik. Takže závěrem každé kapitoly, kde se míchají ukázky původní tvorby s aktuálním komentářem, je pár otázek pro zvídavé. To všecko pak rozhýbáno a oživeno desítkami ilustrací prvotřídního českého kreslíře Jaromíra Plachého.
Objev podobné jako Ty čuně! - Radim Kopáč, Jaromír Plachý - e-kniha
Popiš mi tu proměnu - Radim Kopáč, Alena Blažejovská
Osmadvacet rozhovorů, prostřednictvím kterých se Aleně Blažejovské a Radimu Kopáčovi podařilo zaznamenat momenty, představy či fascinace, jež ovlivňují životy českých básníků. Rozhovory autoři vedli s Eugenem Brikciusem, Milošem Doležalem, Gustavem Erhartem, Jaroslavem Erikem Fričem, Janem Gabrielem, Jiřím Goldem, Norbertem Holubem, Petrem Hrbáčem, Jaroslavem Chobotem, Zeno Kaprálem, Albertem Kaufmannem, Alexandrem Klimentem, Josefem Kroutvorem, Vladimírem Křivánkem, Jiřím Kuběnou, Patrikem Linhartem, Lukášem Marvanem, Petrem Mikešem, Pavlem Petrem, Janem Řezáčem, Vítem Slívou, Michalem Šandou, Viktorem Šlajchrtem, Janem Štolbou, Miroslavem Topinkou, Prokopem Voskovcem, Mnoháčkem Zgublačenkem a Karlem Zlínem. Je jich tolik, že pro ně marně hledáme něco společného. Konzervativní katolík, surrealista, tradicionalista, experimentátor. Sacerdos Poesie, ale i nepublikující básník; autor prakticky celý život pobývající mimo kulturní centra, básník-světoobčan. Autor mimo jiné zaobírající se osobami psychicky narušenými, ten, jenž z vlastní zkušenosti ví a svojí osobou i tvorbou dokládá, že "mezi duševně nemocnými je mnoho umělců". Tvůrce víceméně proslulý; onen, jenž vskutku není ani doma prorokem. Důvodem k představení jednotlivých tvůrců nebyla ani tak proslulost jejich díla, ale stala se jím rozlehlost osobnosti. Objevem může totiž být také vědomí souvislostí, které náhle vyvstávají před našima očima. Vědomí, že nikdo - tedy ani umělec - nežije osamocen, že na kohosi navazuje (kýmsi obklopen).
Objev podobné jako Popiš mi tu proměnu - Radim Kopáč, Alena Blažejovská
Co je ironická věda - Radim Kopáč, István Vörös
Maďarský bohemista, literární vědec, estetik a vysokoškolský pedagog István Vörös je především básník, třebaže doma i v zahraničí jsou oceňovány i jeho prózy a dramatické texty. A básník je to nápaditý, hravý, nekonvenční. Všechny uvedené kvality zcela samozřejmě a přirozeně uplatňuje rovněž ve svých odborných reflexích. Sám je označuje za myšlenkové experimenty oscilující mezi studiemi a eseji. Jejich důležitou vlastností je pak permanentní sebereflexe, komentování vlastních postupů a výkonů. Ne nadarmo se Vörös považuje za postmodernistu, autohermeneutika patří k základním rysům tohoto fenoménu. Stejně jako reinterpretace tradičních příběhů či ideových schémat. […] (pracuje) s dekonstrukcí, respektive konstruktivní destrukcí a fascinací tradičně protikladnými pojmy, odpovídajícími ontologickému protikladu mezi smyslově vnímaným a srozumitelným, případně mezi jeho variantami (například slovo psané a mluvené, rozum a šílenství, smysl doslovný a obrazný, mužský a ženský rod).
Objev podobné jako Co je ironická věda - Radim Kopáč, István Vörös
Michal Singer: Muž s ohnivou koulí - Radim Kopáč
Obsáhlá monografie výtvarníka Michala Singera (1959) je retrospektivním průřezem autorovou výtvarnou i slovesnou tvorbou. Autor koncepce knihy Radim Kopáč pak s Michalem Singerem vede zajímavý rozhovor poodhalující taje jeho uměleckého vyjádření. Singerovy obrazy nenechají nikoho lhostejným. Jsou odlišné, dobře rozpoznatelné, výrazné, žhavé a naléhavé. Vycházejí vždy z konkrétního osobního zážitku a původní inspiraci se snaží zachytit v nespoutaném malířském projevu.
Objev podobné jako Michal Singer: Muž s ohnivou koulí - Radim Kopáč
Praha v množném čísle - Radim Kopáč, Jakub Šofar
Povídková antologie na téma: Jaké bylo hlavní město zkraje devatenáctého století a jaké je dnes. Jak se měnilo v překotném běhu dějin. Z jakých úhlů kdo Prahu portrétoval: oknem salonu, z ulice, v centru, na periferii. Jako stříbropěnnou, jako stověžatou, jako temnou, magickou, neviditelnou. Jak ji viděli obrozenci, jak romantici a realisté, jak pražští Němci jako Meyrink, Leppin nebo Kisch, jak plejáda autorů dvacátého století. Pětadvacet tematických textů, od Tyla a Světlé přes Čapka a Hrabala po Kahudu nebo Pachtovou. Vybrali a uspořádali Radim Kopáč a Jakub Šofar. Předmluva Radim Kopáč.
Objev podobné jako Praha v množném čísle - Radim Kopáč, Jakub Šofar
Praha mordýřská a zlodějská - Radim Kopáč, Petr Stančík
Průvodce po stovce míst v Praze, kde se to od středověku po rok 1989 hemžilo zlodějnou, násilím, vraždami i sebevraždami. Na nejrůznější motiv, nejrůznějším způsobem. Pro peníze, ze žárlivosti, z nešťastné lásky, z důvodů objektivních i subjektivních, rozumných i nerozumných. Kniha zabírá události neznámé a zapomenuté stejnou měrou jako ty nejvýraznější kauzy typu Kateřina z Komárova, Otýlie Vranská, Václav Mrázek, Olga Hepnarová nebo Jiří Straka. Zpracováním pak jde od dávných příběhů, které jsou dnes spíše legendou nebo morytátem, po případy pečlivě zdokumentované slovem a obrazem - od literatury k realitě a zase zpět. Pokaždé na pomezí "info" a "tainmentu", tedy seriózně zpracovaných podkladů a zábavného, čtenářsky chytlavého podání. Kniha je bohatě ilustrována: jednak z dobových zdrojů, jednak současnými fotografiemi vybraných míst.
Objev podobné jako Praha mordýřská a zlodějská - Radim Kopáč, Petr Stančík
Ty čuně! - Kapesní sbírka nehorázných prasáren - Radim Kopáč
Literárních prasáren není nikdy dost. Některé pamatují středověk, jiné se vylouply během národního obrození nebo prvorepublikové avantgardy, další vznikají právě teď. Některé jsou veselé, jiné smutné, s jedním autorem cvičí melancholie, s jiným absurdní komika. Některé tvůrce dobře známe, o jiných jsme vůbec neslyšeli. Všechno to má ale jedno společné: prasárny patří k literatuře a kultuře asi jako duše k tělu. V každém věku, v jakýkoli čas. Tahle knížka baví i popichuje, dráždí a provokuje. A chce být taky trochu naučná, studijní: když už to člověk jednou čte, tak má koukat, aby to četl pořádně – tak nějak to přece řekl klasik. Takže závěrem každé kapitoly, kde se míchají ukázky původní tvorby s aktuálním komentářem, je pár otázek pro zvídavé. To všecko pak rozhýbáno a oživeno desítkami ilustrací prvotřídního českého kreslíře Jaromíra Plachého.
Objev podobné jako Ty čuně! - Kapesní sbírka nehorázných prasáren - Radim Kopáč
Dvacet let nakladatelství Meander - Ivana Pecháčková, Radim Kopáč
Kniha mapující dvacet let existence nakladatelství Meander. 174 položek v bibliografii, skoro padesátka nejrůznějších ocenění, komiks i literatura pro děti a mládež, původní i překladová tvorba, mezi vydanými autory Havel, Vaculík, Wernisch, Nikl, Fischerová, mezi ilustrátory pak Sopko, Skála, Miklínová.
Objev podobné jako Dvacet let nakladatelství Meander - Ivana Pecháčková, Radim Kopáč
Radim Hladík, Modrý efekt - Modrý Efekt & Radim Hladík (CD)
Radim Hladík, Modrý efekt - Modrý Efekt & Radim Hladík (2024) - CD. Reedice Hladíkova instrumentálního alba z roku 1975. Nově remasterované album je pokračováním „Efektní“ reediční řady i hudebním svědkem času. Tento skvělý kytarista by si za dobu velmi úspěšné kariéry určitě zasloužil víc sólových šancí, ale osud mu poskytl vlastně jen tuto jedinou. A ještě dost komplikovanou, neb původně natočenou už v roce 1973, vydanou se zpožděním, a navíc s v nouzi upravenou částí jinak zpívaného repertoáru. Přesto je to stále výtečné poslouchání, se ctí zařaditelné do tehdejší světové vlny progresivního rocku. Můžete tam snad nalézt mírné ohlasy Pink Floyd, Santany či Yes, ale ze všeho nejvíc je to zcela unikátní skladatel a instrumentalista Radim Hladík. Ve spolupráci s výtečně fungujícím základním triem J. Kůstka, V. Čech a L. Semelka, plus hosty J. Stivínem (flétna, saxofon) a M. Kratochvílem (piano), je to dospělý art rock s občasnými bluesovými kořeny, mírným podílem jazzu a principiální kytarovostí na mnoho způsobů. Vedle dvou rozsáhlých kompozic tu najdeme dvě středostopážní a jedno překvapení v podobě Čajovny, z níž se stala jedna z našich nejikoničtějších instrumentálek vůbec. Také proto jejích dalších pět verzí (včetně jedné dosud nevydané koncertní) z let 1979 až 2011 tvoří cédéčkový bonus.1. Boty 10:00 2. Čajovna 04:03 3. Skládanka 05:52 4. Ztráty a nálezy 05:16 5. Hypertenze 12:36 6. Čajovna (live 1979) 02:18 7. Čajovna (1986) 03:09 8. Čajovna (1992) 03:05 9. Čajovna (live 2007) 03:04 10. Čajovna (live 2010) 03:50
Objev podobné jako Radim Hladík, Modrý efekt - Modrý Efekt & Radim Hladík (CD)
Radim Hladík, Modrý efekt - Modrý Efekt & Radim Hladík (Vinyl LP)
Radim Hladík, Modrý efekt - Modrý Efekt & Radim Hladík (2024) - Vinyl LP. Reedice Hladíkova instrumentálního alba z roku 1975. Nově remasterované album je pokračováním „Efektní“ reediční řady i hudebním svědkem času. Tento skvělý kytarista by si za dobu velmi úspěšné kariéry určitě zasloužil víc sólových šancí, ale osud mu poskytl vlastně jen tuto jedinou. A ještě dost komplikovanou, neb původně natočenou už v roce 1973, vydanou se zpožděním, a navíc s v nouzi upravenou částí jinak zpívaného repertoáru. Přesto je to stále výtečné poslouchání, se ctí zařaditelné do tehdejší světové vlny progresivního rocku. Můžete tam snad nalézt mírné ohlasy Pink Floyd, Santany či Yes, ale ze všeho nejvíc je to zcela unikátní skladatel a instrumentalista Radim Hladík. Ve spolupráci s výtečně fungujícím základním triem J. Kůstka, V. Čech a L. Semelka, plus hosty J. Stivínem (flétna, saxofon) a M. Kratochvílem (piano), je to dospělý art rock s občasnými bluesovými kořeny, mírným podílem jazzu a principiální kytarovostí na mnoho způsobů. Vedle dvou rozsáhlých kompozic tu najdeme dvě středostopážní a jedno překvapení v podobě Čajovny, z níž se stala jedna z našich nejikoničtějších instrumentálek vůbec. Také proto jejích dalších pět verzí (včetně jedné dosud nevydané koncertní) z let 1979 až 2011 tvoří cédéčkový bonus. 1. Boty 10:00 2. Čajovna 04:03 3. Skládanka 05:52 4. Ztráty a nálezy 05:16 5. Hypertenze 12:36
Objev podobné jako Radim Hladík, Modrý efekt - Modrý Efekt & Radim Hladík (Vinyl LP)
Hvizd žlutého inkoustu (a facka) - Radim Kopáč, Roman Erben
Texty k nové české literatuře na přelomu tisíciletí.
Objev podobné jako Hvizd žlutého inkoustu (a facka) - Radim Kopáč, Roman Erben
Zůstaňtež tudíž tajemstvím... - Radim Kopáč, Josef Schwarz - e-kniha
eBook: Známá i neznámá erotika (a skatologika) v české literatuře 1809-2009Studie o devíti kapitolách má jediný cíl: zpochybnit představu, že česká literatura posledních dvou set let, ale zejména 19. století, byla a dodnes je pouze záležitostí kultivovaného ducha - že tělesné, notabene erotické nebo sexuální prvky v ní neexistují, anebo bídně přežívají kdesi na umělecko-estetické periferii, aniž by národnímu písemnictví přidávaly cokoli relevantního a konstruktivního.
Objev podobné jako Zůstaňtež tudíž tajemstvím... - Radim Kopáč, Josef Schwarz - e-kniha
Otázky rychle kladené v běhu - Radim Kopáč, Rudolf Altschul
Rudolf Altschul (1927-1945), člen legendárních spořilovských surrealistů, byl aktivní něco málo přes dva roky. Ale každý rok, každý den stvrzoval své fantazijně rozvité básně konkrétním krokem, činem. Surrealismus byl pro něj láska i revolta, žena i odboj. Prostě smysl ("v každém smyslu jara"), pravda (která "hledá svět v náměsíčných"), naděje ("jež není rapírem"). Knížka Otázky rychle kladené v běhu sbírá dohromady všechno, co po básníkovi zbylo. Ačkoli jsme se snažili posbírat k věci maximum, je výsledkem útlá knížka. Malý hold velkému básníkovi
Objev podobné jako Otázky rychle kladené v běhu - Radim Kopáč, Rudolf Altschul
Říkaj mi Tonka Šibenice - Radim Kopáč, Egon Ervín Kisch
Výbor z díla Egona Erwina Kische připomíná velkou osobnost meziválečné česko-německé žurnalistiky a literatury. Autora, který sice za života bral popularitu plnými hrstmi, ale po smrti jeho práci zatížily nežádoucí ideové vzorce: Kische si neomaleně přivlastnila komunistická propaganda a přetavila jej na jednoho ze svých věrozvěstů. Cílem přítomného výboru, spjatého v první řadě s Prahou, s ranými a méně známými Kischovými texty, je zažité čtení relativizovat. Ukázat, že Kisch byl především velký novinář a spisovatel, zdatný stylista a bezpochyby zábavný kumpán. Jeho dílo skvěle funguje i po století, a i kdyby "jen" portrétoval dobu, dokumentoval vybraná místa, lidi, události, je jeho přínos české, potažmo evropské kultuře a společnosti nezpochybnitelný.
Objev podobné jako Říkaj mi Tonka Šibenice - Radim Kopáč, Egon Ervín Kisch
Co je bulvár, co je bulvarizace - Radim Kopáč, Barbora Osvaldová - e-kniha
eBook: Kolektivní monografie Co je bulvár, co je bulvarizace navazuje na publikace již Nakladatelstvím Karolinum vydané, jako byly texty O fejetonu, s fejetonem nebo O reportáži, o reportérech, Pokusy a dobrodružství – poznámky k eseji, Rozhovory o interview, O komentáři, o komentátorech, Žurnalistika v informační společnosti a podobně. Vždy se jedná o obecný úvod a poté jsou zařazeny relevantní příspěvky odborníků a publicistů, kteří téma rozvíjejí a také popisují, jak využívají materiály ve své činnosti. Monografie o bulváru je více zaměřena na obtížné definování tohoto fenoménu, na jeho historii i současnost. Několik autorů a autorek popisuje svoji zkušenost s bulvárem a bulvárními médii. Bulvarizace je slovo, které se v poslední době objevuje poměrně často. Jedním z cílů této publikace je přinést čtenářům orientaci v tématu a také jim umožnit o fenoménu nezaujatě přemýšlet, protože jak vyplývá z některých příspěvků, takzvaná bulvární žurnalistika nemá jen záporné stránky.
Objev podobné jako Co je bulvár, co je bulvarizace - Radim Kopáč, Barbora Osvaldová - e-kniha
Filmový klavír - Radim Linhart
17 známých filmových a televizních melodií ve velmi snadných úpravách nejen pro malé klavíristy
Objev podobné jako Filmový klavír - Radim Linhart
Poslední pomazlení - Radim Bártů
Iniciační román odehrávající se v první polovině devadesáty´ch let. Realita viděná pohledem teenagerů, nekompromisně hodnotících společenské změny, ktery´m sami příliš nerozumí. Devadesátá léta na malomestě, plném extravagantních figur, nově vznikajících podniků, politické všehochuti, podnikatelsky´ch dravců a jejich obětí, nové možnosti realizace čehokoliv. Projevy pravicového i levicového extremismu, kapitalistická transformace, společenské události, kdy se v publiku může potkat by´valy´ príslušník StB s disidentem, starosta města se schizofrenikem, a pít při tom z jedné láhve. Román, ktery´ je věrny´m portrétem devadesátek, doby, jejíž lesk a bída nám dodnes dy´chá na zátylek.
Objev podobné jako Poslední pomazlení - Radim Bártů
Pijácká čítanka - Alkohol a jeho konzumace slovem i obrazem - Radim Kopáč, Jakub Šofar
Průřez texty z dějin českého písemnictví na téma alkohol a jeho konzumace. Ve třech hlavních kapitolách: pivo, víno, kořalka. A v několika vedlejších, například alkohol obecně, píseň lidová a píseň umělá, vtipy a aforismy. Od středověku po současnost, s těžištěm v devatenáctém a dvacátém století. Zábavné historky, odstrašující příklady. V jakémkoli žánru. Na tři stovky poutavých textových ukázek, řazených, jak je slina na jazyk přinesla. Včetně mravních ponaučení a několika desítek tematických ilustrací. Plus osvětová předmluva Jana Nejedlého a originální alkotest a alkokvíz závěrem. První knižní bilance svého druhu. Strhne k četbě nejen pijáky, ale i zaryté abstinenty.
Objev podobné jako Pijácká čítanka - Alkohol a jeho konzumace slovem i obrazem - Radim Kopáč, Jakub Šofar
Rozhovory Radima Kopáče s Bohumilem Nuskou 2008-2009
Rozsáhlá kniha rozhovorů kritika a editora Radima Kopáče s filosofem, historikem umění a spisovatelem Bohumilem Nuskou postihuje Nuskovo působení na poli vědecké práce i výtvarné a literární činnosti. Významný prostor je věnován jeho životním peripetiím od dětských let v Českých Budějovicích přes pražská studia až po jeho příchod do Liberce v roce 1957, kde žije dosud. Kniha, již doprovází dokumentární fotografie ze života B. Nusky, je svého druhu ohlédnutím za dosavadním aktérovým životem a zároveň účtováním s úspěšnými i méně úspěšnými aktivitami.
Objev podobné jako Rozhovory Radima Kopáče s Bohumilem Nuskou 2008-2009
Filmový klavír 3 - Radim Linhart
Filmová hudba je tím nejlepším studijním materiálem pro žáky a učitele hry na klavír. Pro děti, které milují své filmové hrdiny, není větším potěšením než si zahrát hudbu ze svých oblíbených filmů. Třetí díl Filmového klavíru přináší další známé filmové melodie (Jurský park, Hvězdné války, Četník ze Saint Tropez, ...) v trochu náročnějších úpravách, než tomu bylo u předchodích dílů. Publikaci ocení samozřejmě i dospělí pianisté a příznivci filmové hudby.
Objev podobné jako Filmový klavír 3 - Radim Linhart